Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Asieltaboe: Wanneer zetten we de kraan dicht?

Geen plek, wel constante instroom

Vandaag in onze langlopende serie 'Hoe vindt u zelf dat het gaat?' wederom een aflevering over het asielbeleid. Dat blijft dweilen met de kraan open, want wekelijks stromen honderden nieuwe Miele-zoekers ons land binnen en we kunnen het simpelweg niet aan. Het extra streng screenen van deze nieuwkomers strandde op een privacyzandbank en de opvangcentra barsten uit hun voegen. Noodopvang in tenten en hallen is niet humaan genoeg, waardoor er de komende maanden tot 13.000 structurele opvangplekken bij moeten komen en er momenteel zo'n 5.000 tentbewoners op zoek moeten naar een Claudia bij wie ze mogen. Aangezien de statushouders de opvang uit moeten krijgen gemeenten miljoenen euro's om nieuwe woningen te realiseren voor deze groep. Dat is niet alleen een klap in het gezicht van alle Nederlanders die zelf geen ruimte meer kunnen vinden op deze overspannen woningmarkt, maar ook een onbeduidende druppel op een gloeiende plaat, want deze miljoeneninvestering zorgt voor plekken voor een paar honderd statushouders terwijl er zo'n 12.000 op een woning wachten. Oftewel, de afvoer zit verstopt, de wasbak zit tot de rand toe vol, noodopvang in een emmer mag niet van Vluchtelingenwerk en de kraan blijft open staan. Dus ja: hoe vindt u zelf dat het gaat? 

Reaguursels

Inloggen

Bij de verkiezingen in maart was ik een one-issue stemmer. Ik heb alle verkiezingsprogramma’s doorlopen en heb de partij gekozen die expliciet immigratie wil stoppen en uitzetting van afgewezenen wil bewerkstelligen. Verder keek ik nergens naar omdat deze existentiële bedreiging als eerste moet worden aangepakt

BASinnic | 08-12-21 | 20:08

Als je nu nog in Nederland woont ben je kansloos, iedereen met een beetje verstand is al weg.

g[E]ulden | 08-12-21 | 18:36

Lientje van de BBB moet nog maar eens goed naar een uitspraak van Maxima luisteren, de Nederlander bestaat niet.
Is haar vraag wat is een Nederlander meteen beantwoord.

likdoorn | 08-12-21 | 17:15

Het het gaat? Niet zo lekker natuurlijk. Wat ik nooit zo begrijp is het woord discriminatie als je zegt dat er gewoon te veel mensen in aantallen zijn

Mark van Leeuwen | 08-12-21 | 16:57

Allemaal opvangen op een kunstmatig eiland in de noordzee?

Stuffed Human | 08-12-21 | 16:27 | 2

Opvangen op de Engelsmanplaat: bij springtij loopt het eiland helemaal onder en dan ontstaat er automatisch ruimte voor een nieuwe lading asieligzoekers.
De nieuwelingen kunnen dan direct aan de slag met de schep om hun voorgangers te begraven, want denk ik heel stimulerend is voor de vraag of ze wellicht op korte termijn retour naar hun thuisland willen.
Zo zie je hoe makkelijk problemen op te lossen zijn!

Spie | 08-12-21 | 17:07

Zou het draagvlak groter worden als iedere voorstander afhankelijk van zijn of haar woonruimte er verplicht naar rato er een paar in huis zou moeten nemen.

likdoorn | 08-12-21 | 17:11

PVDA en andere pro-vluchtelingen partijen verwijzen elke keer naar het VN vluchtelingenverdrag wat we ondertekend hebben.

Daar ligt ook meteen de oplossing, zeg dat op en je bent niemand meer iets verplicht en hoeft ook niemand meer asiel te verlenen.

Het is schandalig dat volksvertegenwoordigers in de tweede kamer zich harder inzetten voor vreemdelingen dan voor de eigen mensen.

Wattman | 08-12-21 | 16:23 | 3

Links heeft een gigantisch verdienmodel in deze sector.
Is misschien ook de reden dat de SP nooit groter wordt.
Stemmers op deze partij horen in het debat wat op dit moment aan de gang is, dat vluchtelingen met voorrang een huis moeten krijgen.

likdoorn | 08-12-21 | 17:09

@likdoorn | 08-12-21 | 17:09:

Kan me een heel eind vinden in de SP standpunten in het algemeen.

Zal er echter nooit op stemmen vanwege hun migratie standpunten.

Wattman | 08-12-21 | 17:36

@Wattman | 08-12-21 | 17:36: De SP komt historisch gezien juist als enige partij aan de linkerkant op voor de Nederlandse arbeider in het debat rondom migratie. Het komt er alleen niet echt uit, als alleen Janmaat zoals toen, of Wilders en Baudet zoals nu het met je eens zijn. In deze context is links/rechts een schijntegenstelling en gaat het om lokaal/globaal.

Xukje | 08-12-21 | 18:16
-weggejorist-
Vrijsmurf | 08-12-21 | 16:16

Kan toch ook via de Postcodeloterij gefinancierd worden?

HogeNood | 08-12-21 | 16:14

Alle Claudia's verplichten op een gezinnetje op te nemen vanwege de woningnood. Lijkt me solidariteit ten top. Je kan niet om het hardst roepen dat we de hele wereld moeten redden, en als dan blijkt dat de hele wereld net niet past in postzegel Nederland, dan de gevolgen bij anderen (lees woningzoekenden) dumpen.

Martin007 | 08-12-21 | 15:36

15 miljoen trekken gemeente er voor uit om asieleisers te huisvesten met spoed .

Niet om de vlek te laten verdampen , nee nee om nieuwe vrije plekken te creëren.

PAT3R.NL | 08-12-21 | 15:04 | 1

Artikel van gister

PAT3R.NL | 08-12-21 | 15:04

De discussie is helaas volledig omgedraaid. De enige vraag die gesteld wordt is of gemeentes, het rijk, wie dan ook, niet meer kan doen om opvang uit te breiden. De gedachte om veilige landers sneller uit te zetten, instroom kritischer te beoordelen (vluchteling versus economisch immigrant) wordt angstvallig vermeden.
Maar zo komt er dus nooit een werkbare en acceptabele oplossing.

Ericpo | 08-12-21 | 15:04 | 1

De weg van de politieke makkelijke oplossing. Net als wanneer er ergens iets niet goed gaat er geld bij moet zonder naar een structurele oplossing te zoeken

Mark van Leeuwen | 08-12-21 | 16:59

Merkel is beschikbaar. Kunnen we Mark geen functie elders geven?

Kaan78 | 08-12-21 | 14:40 | 2

Lekker dan die komt even alles 'Schaffen'. Maar dat 'Schaffen' kennen we inmiddels. Laat ik het zo zeggen, de woningnood zal er op korte termijn niet van verbeteren.

Martin007 | 08-12-21 | 15:37

@Martin007 | 08-12-21 | 15:37: In Duitsland leven sinds 2015 ongeveer 450.000 Verrijkiërs, op straat. Ze zijn dakloos, omdat men in Duitsland in tegenstelling tot hier, niet zomaar een sociale huurwoning in de schoot krijgt geworpen.

Duitsland heeft wel veel sneller dan Rutte en Co. een kabinet op poten. Goed nieuws voor minimum loon medewerkers - Het bruto loon wordt verhoogd naar € 12 bruto per uur (Nu € 9.60). Een verbetering voor ongeveer 10 miljoen werknemers. Verder zegt men o.a. asielzoekers die zijn geweigerd, strenger uit te gaan zetten.

Nederlandop1 | 08-12-21 | 19:57

Nederland is zoals bijna alles niet onverzadigbaar.
Laten we daarom een afspraak maken wanneer NL verzadigd is.

bigstone | 08-12-21 | 14:36

Poolse grenswachten doen het werk wat Nederlandse en Duitse grenswachten behoren te doen.

Immers de illegale migranten willen naar Duitsland en Nederland en niet in Polen blijven. Want in landen als Nederland is het "tafeltje dek" voor deze illegale migranten.

Polen kan ook de grens openen en de illegale migranten doorlaten naar Nederland en Duitsland. Maar dat doen ze niet omdat ze het hun plicht voelen om de buiten grenzen te bewaken tegen Illegale migratie.
==========

Pools-Wit-Russische grens. Grenswachtpatrouille in het bos van Białowieża bij Białowieża

https://youtu.be/HjprrAMp7Dw

Swieberj | 08-12-21 | 14:27 | 2

Ik ben die Polen heel erg dankbaar. Toch nog een land/volk met ruggengraat.

Tommi | 08-12-21 | 14:49

@Tommi | 08-12-21 | 14:49:
Laten we ons ontwikkelingslanden-geld naar de Polen sturen.
O, wacht, dat krijgen ze al.

gestoptmetroken | 08-12-21 | 15:03

Zelfde gedrag bij de klimaatcrisis, CO2 boekhouden en wat technologische maatregelen en hopen dat het werkt.
De obvious onderliggende oorzaak, de hoeveelheid mensen en hun toenemende consumptiepatroon, daar wordt helemaal niets aan gedaan.

Zeurders | 08-12-21 | 14:06
-weggejorist en opgerot-
D-Fens_1963 | 08-12-21 | 13:56

Ik krijg steeds meer moeite om zaken als dit te relativeren, puur voor mijn geestelijke gezondheid. Twee kinderen, waarvan 1 jong volwassen de ander een puber. Zij bekijken de wereld/Nederland (gelukkig) positief. Of hun kijk realistisch is denk ik niet. Mede ingegeven door (nog steeds) indoctrinatie vanuit het onderwijs. Mijn mening houd ik doorgaans voor me en ga geen discussie aan over zaken als immigratie, moslim extremisme en huisvesting crisis al voel ik die noodzaak wel. Een ex die D666 stemt helpt daar niet bij. Ben een loonslaaf en zal dat helaas nog even blijven al speel ik met de gedachte te emigreren. Maarja... de kinderen... anders had ik al weggeweest. Iemand een tip waar je het met relatief weinig (100k ) het 12 jaar uit kunt zingen zonder moslims?

VanGefffen-Met3f-en | 08-12-21 | 13:53 | 7

Wat dacht je van Portugal?

Stuffed Human | 08-12-21 | 16:30

Portugal, Spanje

ChalinaRosa | 08-12-21 | 16:53

Bali, eten kost er niks, huizen zijn betaalbaar. Zijn wel moslims maar die houden zich vooralsnog koest. Lekker weer, heerlijk surfen.

Crankhead | 08-12-21 | 16:58
▼ 4 antwoorden verborgen

Wilders één keer de grootste maken als signaal. Er is weinig te verliezen want zo doorgaan leidt tot de totale afbraak van Nederland op lange termijn.

Wattman | 08-12-21 | 13:49 | 3

Amen

Ewah1987 | 08-12-21 | 13:50

Ik spreek best vaak mensen die willen wat Wilders zegt maar ze zeggen dat Rutte het oook zegt.

Klopt hij zegt het ook: opvangen in se regio etc.

Wat ik wel oprecht zie is dat de mensen die in de kansarme wijken wonen niet stemmen: heeft geen zin of het biertje speelt parten. Aan de tafel zeggen ze het wel maar dat stemmen is lastig.

Zonde

PAT3R.NL | 08-12-21 | 15:06

Ik bedoel te zeggen: Rutte zegt het maar leidt de mensen daarmee al 10 jaar om de tuin

PAT3R.NL | 08-12-21 | 15:07

Nooit, de kraan gaat nooit dicht. Heel goed ook, want het land loopt leeg. En het is goed voor de economie, het toelaten van allerlei figuren met een trauma. Volgens hoogleraren, en die kunnen het weten!

dyslexieman | 08-12-21 | 13:47 | 1

Zo is dat, totdat er natuurlijk in de achtertuin van zo'n leraar illegaal gecampeerd wordt bij gebrek aan opvang

Mark van Leeuwen | 08-12-21 | 16:55

Ik vind dat het heel goed gaat! Het plan werkt duidelijk. Nog 30 jaren en we hebben al die stomme Nederlanders vervangen.

Patatter | 08-12-21 | 13:44 | 3

Wie gaan daarna de uitkeringen ophoesten?

VanGefffen-Met3f-en | 08-12-21 | 13:54

@VanGefffen-Met3f-en | 08-12-21 | 13:54: Nog steeds die Nederlander. Die woont dan weliswaar al generaties lang ergens anders, maar heeft toch een ereschuld tegenover het vroegere thuisland.

Verbandmeester | 08-12-21 | 15:03

Joh, nog een jaartje of twee die boosters er elke paar maanden in en je maakt het zelf allemaal niet meer mee.

BadPatNL | 08-12-21 | 17:17

Een meerderheid van het land en de tweede kamer wil dit niet, maar beleidsmakers durven niks te doen, want dan gaat een minderheid in de media heel hard klagen. Ondertussen gaan er tientallen miljarden in om, dus heb je hele industrieën die hiervan profiteren. Uitmaken op wereldschaal doet het overigens niks, want de landen waar ze vandaan migreren groeien nog altijd harder en de problemen blijven er bestaan. Kansloze immigratie is gesubsidieerd vanwege onze sociale (grond)wetten en de gemiddelde immigrant is een netto lastenpost voor de samenleving.
Immigratie bestaat voornamelijk uit moslims en in de Sharia staat dat je de islam moet verspreiden via de baarmoeder. Vervangingstheorie is beschilderd als rechts-extremisme, ook al staat de geschiedenis er vol mee. Ze zeggen wel eens dat de immigrant hoog opgeleid is, maar als dat zo was, dan is dat immoreel want het zorgt voor een braindrain. Sowieso, hoe denk je dat het land van herkomst achterblijft als alle westers gecultiveerde mensen ervandaan vertrekken?
Verder ontwikkelen jongeren zich steeds slechter, want op allerlei niveaus zie je een dalende trend. Soms is correlatie gewoon correlatie. Massa immigratie is een onrecht en in de meerderheid van de landen wereldwijd wordt dat gewoon begrepen. Wil je de wereld beter maken, los dan de problemen op waar ze zich bevinden. Een ander laten betalen voor wat jij belangrijk vindt, is gewoon asociaal, daar zit niks gutmenscherigs aan.

heldheino | 08-12-21 | 13:25 | 1

De hoogopgeleide arabier vertrekt als het even kan naar de golfstaten omdat ze daar met diploma en kwalificatie wel een visum krijgen. De wat mindere uitblinkers vertrekken naar Canada en de VS en gaat daar direct aan de slag. Wat hier binnen komt wandelen is het onderstede uit de kan.

burnitdown | 08-12-21 | 13:44

Vanochtend op de BNR radio, iemand van het UWV en hoe we het tekort aan arbeidskrachten moeten gaan oplossen. Alles kwam voorbij, langer doorwerken, minder deeltijd, opleidingen, omscholen, etc. Enfin, miljoen mensen aan de kant. Geen woord over migranten of vluchtelingen, die naar ik begrijp op zoek zijn naar een beter bestaan. Zucht....

Magmacarta | 08-12-21 | 13:14 | 1

Langer doorwerken, LOL, met die dalende gemiddelde levensverwachting kan ik zometeen op 64 jarige leeftijd met AOW.

BadPatNL | 08-12-21 | 17:19

tsja dat heb je als Rutte zegt dat Nederland een ontzettend gaaf land is. En er zijn genoeg vacatures op te vullen in de kassen, op het weiland tussen de asperges, in de zorg en politie die de huidige uitkeringtrekkers niet trekken

HetOorAakel | 08-12-21 | 13:08

Groene stroom = uitstroom.

In-To-Graphics | 08-12-21 | 12:59 | 2

Kort en krachtig

van heinde en verre | 08-12-21 | 13:46

Vaccinatiedwang = uitstroom.

BadPatNL | 08-12-21 | 17:20

Er zal met name verdrukking plaatsvinden in de achterstandswijk. De bijstand en autochtone bevolking zal meer en meer concureren met deze import. dat leidt maar een kant op: onrust en rellen. vanwege de vergrijzing is een steeds kleinere groep verantwoordelijk om dit sociale experiment te bekostigen. Het gas is op of mag niet meer omhoog gepompt worden. wij kunnen de welvaartsstaat al niet meer betalen. de middenstand zal ook naar onder gezogen worden. Gaat echt heel gezellig worden. Snap dat iedereen van de welvaart van een ander wilt genieten en het beste wilt voor zijn of haar kinderen. Maar mag ik de welvaart van mij kinderen en kleinkinderen en mijzelf verdedigen en veiligstellen. Daarnaast ik heb nul komma nul met iemand uit Afghanistan, Syrië of Irak, niet op cultureel, emotioneel, economisch of financieel vlak.

Briver | 08-12-21 | 12:57 | 1

Op financieel vlak heeft u juist heel veel te maken met bovengenoemde lieden. Die kosten vele miljarden per jaar.

gestoptmetroken | 08-12-21 | 13:17

Gouden kranen en Mieles voor de asielzoekers.

thanseeuwen | 08-12-21 | 12:52

Het is toch niet moeilijk.
Regering koopt een enorm stuk land, Flevopolder, bij Facebook in de buurt. Knalt er 10.000 “Massa is kassa” huisjes.
Betaal Gillis eventueel om het te regelen… dan kan ie wel, en maak er een school voor de kinderen.
Toezichthouders.
Voordeel, je houdt ze bij elkaar en lopen niet te vervelen door de steden.
Aan het werk gaan ze toch niet, geef ze leefgeld om te eten.
Iedereen happy.

J.Cash | 08-12-21 | 12:51 | 3

Betaal jij?

Briver | 08-12-21 | 12:58

@Briver | 08-12-21 | 12:58:
Dat kost niet veel hoor. Minder dan ze allemaal laten uitvliegen en huizen bezetten voor Nederlanders.
Je kunt de huisjes plaatsen. Kosten eenmalig maar nooit meer huursubsidie.

J.Cash | 08-12-21 | 13:31

Of, maak een deal met Suriname. De helft van de bevolking zit al hier, hoger opgeleiden en uitkering trekkers, dus er is daar een grote behoefte aan kerngeleerden en tandartsen b.v. Noem het een moderne ereschuld.

Oud wijf | 08-12-21 | 15:11

Vandaag in de Volkskrant een artikel over de 'dalende armoede' in Nederland. Dit staat er oa in dat artikel:

"Bij vluchtelingenhuishoudens valt op dat de grootste risico's op armoede liggen bij uit Syrië (54 procent met een laag inkomen) en Eritrea (40 procent) afkomstige vluchtelingen. Waarbij moet worden opgemerkt dat enkel vluchtelingen met een verblijfsvergunning zijn meegerekend in de cijfers. Van Mulligen: 'Dat zijn landen die zijn geteisterd door burgeroorlogen. Vluchtelingen uit die landen komen hier met een andere psychologische bagage. Vaak niet om een baan te zoeken, maar om niet te hoeven vrezen voor hun leven."

Terwijl ca 6 jaar geleden, toen die hele Syriër-exodus hier kwam binnen golven, er zo hoog opgegeven werd van hun opleidingsniveau. Het waren toch allemaal apothekers uit Aleppo? En dan die laatste zin, hè: ze komen hier niet om werk te zoeken, maar om niet te hoeven vrezen voor hun leven.

Pas als ze helemaal hier in Nederland zijn, hoeven ze niet meer te vrezen voor hun leven? Ze moeten wel voor hun leven vrezen in Wit-Rusland? In Turkije? In Pakistan? In de VAE? In Qatar? In Libanon? In Turkmenistan? In Marokko? In Algerije? In Somalië? In Eritrea? Vandaag de dag in Syrië?

Nee, ze komen hier niet om werk te zoeken, want ze weten allemaal hoe makkelijk het is om hier je hand op te houden.

Dr_Johnson | 08-12-21 | 12:44 | 3

Ze "vluchten" naar Nederland via veel veilige landen.....................maar eenmaal een verblijfsvergunning gekregen in Nederland gaan velen vakantie houden in het land dat ze zogenaamd ontvlucht zijn.
===============

"Tot 80.000 Eritreërs komen vakantie vieren thuis: ‘Eritrea Asiel Holiday Tours’

Het kabinet beloofde eerder op te treden tegen dit gedrag, maar de Telegraaf onthulde eerder deze week dat tot nu toe geen enkele Eritreër zijn verblijfsvergunning ingetrokken zag omdat hij of zij thuis vakantie vierde. Volgens een woordvoerder van het ministerie van Veiligheid en Justitie is dit omdat weinig Eritreërs op vakantie gaan in hun thuisland."

https://wnl.tv/2017/04/02/vluchtelingenpolitiek-is-grootste-oplichterij-21e-eeuw/

Swieberj | 08-12-21 | 12:51

@Swieberj | 08-12-21 | 12:51:

Op het moment dat Kaboel viel medio augustus, zaten er 1200 'Nederlanders' in Afghanistan. Afghanen die hier asiel hadden gevraagd en gekregen. En altijd weer zie je het: zodra ze een Nederlands paspoort hebben gescoord, kunnen ze allemaal probleemloos terug naar het land waar ze voor hun leven moesten vrezen voor vakantie en familiebezoek.

We moeten die asielverdragen eindelijk eens eenzijdig opzeggen en stoppen met deze waanzin.

Dr_Johnson | 08-12-21 | 13:09

@Dr_Johnson | 08-12-21 | 13:09: Asielverdragen moeten we gewoon toepassen, maar we moeten stoppen iedereen te accepteren, mensen terug sturen en de daarnaast ook het asiel en paspoort intrekken van mensen die op korte tijd terug gaan naar hun thuisland. Ook gezinshereniging stimuleren waarbij de mensen die hier komen terug gaan naar hun gezin.

Stuffed Human | 08-12-21 | 16:45

Nederland gaat helemaal naar de donder met het asielbeleid. En, vrijwel niemand zit hierop te wachten. Het is tragisch.

Thoth | 08-12-21 | 12:32 | 2

Herintredend ontslagen kabinet is voornemens de stuif-in de vergroten.
We doen toch niks tegen deze twee.

NiCeY | 08-12-21 | 12:39

Het asielbeleid is een soort industrie geworden waar het niet meer gaat om echte "vluchtelingen" maar waar het draait om (verkapte) illegale migratie naar voornamelijk Noord/West Europa vanwege de grote financiële/economisch voordelen die dat met zich meebrengt.

Zolang de illegale migranten hier zonder veel moeite een verblijfsvergunning kunnen krijgen ( en daarmee hun doel van het "gratis geld" halen) zal de illegale migratie alleen maar toenemen.

Kortom , het gratis geld in de vorm van gratis huizen; levenslange uitkering; gratis gezondheidszorg; enzovoorts zonder daarvoor een seconde voor hoeven te werken heeft een enorme aanzuigende werking op ( potentiële) illegale migranten.

Uiteraard gebeurt dit alles op kosten van de belastingbetaler die voor dit asielbeleid het geld moet opbrengen.

Swieberj | 08-12-21 | 12:28

Niet, gewoon import van electoraat voor partijen die ervoor zorgen dat de oorspronkelijke bevolking een minderheid wordt en niets meer heeft in te brengen.

Jan, Leiden | 08-12-21 | 12:13 | 2

Ik vrees dat wat u aanhaalt inderdaad de intentie is. Maar dat heeft alleen te maken met zwakke politici (Hallo Rutte) die een baantje in Brussel willen en daardoor het EU riedeltje meezingen.

Slough | 08-12-21 | 12:18

Op de dag dat de gemiddelde Syrier PVV gaat stemmen, gaat de grens dicht. Let maar op. Dan kan het wél.

Gladiator Fap | 08-12-21 | 12:21

Heel eerlijk het zal me wat roesten hoe ze leven.

Arendsoogje | 08-12-21 | 12:12 | 3

Totdat de werkelijkheid jou inhaalt, zie mijn reactie hieronder

me163komet | 08-12-21 | 12:14

Als ze maar veilig zijn!

Nuchternederland | 08-12-21 | 12:17

arendsoog.
Mij nog minder. Je moet zorgen voor geld, voor je kroost en verder mag het in elkaar storten. Het is toch al te laat.

J.Cash | 08-12-21 | 12:46

Kleine voorspelling; over een paar jaar wordt er gekeken hoe mensen wonen; een enkel persoon in een eengezinshuis en een bijstandsuitkering.... volgende week de bovenverdieping ontruimd want daar komen achmed en Fatima wonen.... protesteren? geen probleem, dan korten we je uitkering.
Eerst zal men daar de mensen voor nemen die niks in te brengen hebben, zoals mensen met een bijstandsuitkering, daarna zal men het aantal kamers gaan delen op de hoeveelheid inwoners en via dat getal een scheefwoonbelasting gaan opleggen zodat U gedwongen wordt een deel van uw huis af te staan.
Huizen bijbouwen is gezien de achterlijke regelgeving in Nederland vrijwel onmogelijk, ga er dus maar van uit dat een huis voor jezelf in de toekomst een luxeproduct is voor de allerrijksten in Nederland.
En ga er ook maar niet van uit dat we stoppen met het naar binnen trekken van economische migranten, dat zal in een versneld tempo toenemen.

me163komet | 08-12-21 | 12:11 | 4

@Jan, Leiden | 08-12-21 | 12:16:
Oh, maar een bordkartonnen tussenmuur is zo geplaatst hoor. U onderschat gemeenten op dat punt

me163komet | 08-12-21 | 12:17

@komet: stapelbed Ikea goedkoper. Maken we er samenwonen van. Kan er flink gecashed worden qua gemeentebelastingen en korten uitkeringen.

Lorejas | 08-12-21 | 12:24
▼ 1 antwoord verborgen

En dan zie je ( vier handen op één buik ) dat een achttienjarige snotpin zonder inkomen, die zich door een vriendje laat bezwangeren, een eengezinswoning krijgt in Almelo. Schiet mij maar lek.

Oud wijf | 08-12-21 | 12:06 | 5

@me163komet | 08-12-21 | 12:13: wat dacht je bij de ouders van die jonge moeder? De ouders zijn verantwoordelijk tot het kind 21 jaar is, zeker financieel.

Oud wijf | 08-12-21 | 12:39

Een van de achterlijkste programma's op de buis. De meeste van die meiden zijn net niet te dom om te poepen en worden door de presentatrice kritiekloos als halfgodinnen aanbeden. Word er niet goed van.

Here's Freddy | 08-12-21 | 14:31
-weggejorist-
Oud wijf | 08-12-21 | 15:13
▼ 2 antwoorden verborgen

En Overigens lachen ze ons (land) keihard uit.

Verderkijkert | 08-12-21 | 11:56
-weggejorist-
Naall | 08-12-21 | 11:52 | 2
-weggejorist-
squadra | 08-12-21 | 11:51

Wordt de instroom ook duurzaam geproduceerd?

lulleficatie | 08-12-21 | 11:43

Waarom is het oorverdovend stil in Den Haag..?

Valka | 08-12-21 | 11:42 | 2

Geen woord daar over woningtekort i.c.m. honderdduizenden asielzoekers. Het nieuwe linkse kabinet gooit alles op aanpakken van de verhuurdersheffing.

Papa Jones | 08-12-21 | 11:45

Omdat Broekers-Knol het allemaal flitsend snel voor u oplost.

Slough | 08-12-21 | 12:20

Goeie suggestie in de comnents: Een OMT voor de massa immigratie. Met iedere week of vaker een persco met een deskundige. En dan grafiekjes over aantallen, zwarte codes en de Druk op onze Verzorgingsstaat. Zorg en Huizenmarkt. Cijfers over criminaliteit en overlast. Elke dag weer. Met veel paniek. Waarheden. Dat kan men nu ook zo goed. Corona zou er bij verbleken.

Piet Karbiet | 08-12-21 | 11:38 | 8

Ik denk trouwens dat we allebei weten waarom dat never nooit niet gaat gebeuren. En de reden daarvoor.... precies DÁT is het probleem.

Gladiator Fap | 08-12-21 | 12:20

@Min. v. Communicatie | 08-12-21 | 12:01: De piek is voorbij (volgens iemand) dus het valt nu best mee. Code Lichtzwart.

funda | 08-12-21 | 12:31

@Gladiator Fap | 08-12-21 | 12:20: c'est ça!

sioux_ | 08-12-21 | 14:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Het beste is om deze mensen met bussen naar Amsterdam, het Gooi en Den Haag te rijden en een adreslijst met de beroemde BN'-ers die zo voor deze import zijn ter hand te stellen.
En alle vrouwen en kinderen op, onder en in de Tweede Kamer parkeren.

Eppo | 08-12-21 | 11:36 | 1

Vaak moeten ze het eerst zien voordat ze het doorhebben.

funda | 08-12-21 | 12:33

Het gaat gewoon niet goed. Dat is wel duidelijk.

Amsterdamsko | 08-12-21 | 11:35

NOS heeft wel 9min speeltijd nodig om uit te leggen 'Waarom onze asielopvang propvol zit'.

klimaatsloper | 08-12-21 | 11:35 | 6

"Dat is niet mijn asielopvang, vriend."

funda | 08-12-21 | 12:33

@Red shirt | 08-12-21 | 11:49: volgens jou kunnen er nog miljoenen komen en wij moeten daarvoor gewoon plaats maken. En je hebt gelijk, het is de schuld niet van asielzoekers. Het is de schuld van beleidmakers. Wat jij ziet is een afkeer van mensen die onze cultuur afwijzen. Das iets anders. Maar volgens jou mogen er nog miljoenen binnenkomen, want goed voor de economie of zo… De kraan open en wij maar bouwen. Nederland kan nooit vol volgens rode shirt

RtotheB | 08-12-21 | 12:49

Het zijn 2 verschillende problemen inderdaad, maar het immigratieprobleem aanpakken gaat wel helpen bij het oplossen van het woonprobleem

MentalW | 08-12-21 | 13:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Jah, het is hoog tijd dat ook de "deugende" partijen,
de *onhoudbaarheid* van de huidige situatie gaan durven benoemen,
en politiek beleid gaan voeren ter voorkoming van "Zweden plus".

hotmint | 08-12-21 | 11:32

Asielzoeker zijn big business voor boboambtenaren, advocaten, smokkelaars, hotels, recreatieparken, etc.

metagod | 08-12-21 | 11:25 | 5

Nou daar komen ze niet hoor. Alleen de gesubsidieerde tiet zuigen ze leeg.

Flow82 | 08-12-21 | 12:11

En Miele

Slough | 08-12-21 | 12:22

@Kattie | 08-12-21 | 11:46: Heb me er ook schuldig aan gemaakt, maar weiger het nu op principiele gronden.

funda | 08-12-21 | 12:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Gewoon maken dat je wegkomt.
Wanneer je kunt en van je baas mag telewerken, kun je zelf mooi emigreren.

In Bulgarije hebben ze de zwarte kanten van de Islam en het Socialisme reeds ondervonden en ze zijn voor beiden zwaar allergies.
10% vlaktaks.
Appartement uitzoeken en gaan.

www.newestatebg.com/properties/?sale=...

Haberdoebas | 08-12-21 | 11:23 | 4

Maar Bulgarije is toch al deels islamitisch?
Kunnen ze wel allergisch voor zijn, maar je houdt het niet meer tegen.

Nuchternederland | 08-12-21 | 12:21

@Nuchternederland | 08-12-21 | 12:21: Ik woon er en er zijn niet of nauwelijks islamieten. Ze hebben hier een simpele methode. Asielzoekers krijgen een huisje in the middle of nowhere en een paar leva om van te leven. Ze zijn met een week weg.

pete1023 | 08-12-21 | 13:26

@pete1023 en @Nuchternederland | 08-12-21 | 12:21: Ongeveer 10% van de bevolking is Moslim. Voor 90% daarvan is het alleen een papieren kwestie. Die drinken alcohol en eten gewoon varkensvlees. De rest is iets rechter in de leer, maar die veroorzaken geen ellende. De politie mag er erg hard op los meppen. Bovendien zijn Bulgaarse vrouwen de meest vrijgevochten en geëmancipeerde vrouwen ter wereld.

Ik woon er zelf ook een behoorlijk deel van het jaar.

Asielzoekers krijgen ook huisjes in de buurt van de Romakampen. Dankzij het uitstekende GSM netwerk in BG weten alle emigratielanden dat en laat iedereen het wel uit zijn hoofd om in BG asiel aan te vragen.

Haberdoebas | 08-12-21 | 20:51
▼ 1 antwoord verborgen

Een miljoen woningen bouwen in Afrika is veel goedkoper dan in Nederland.

VanderGeelen-Coppens | 08-12-21 | 11:21 | 2

Die zijn na twee jaar al weer uitgewoond.

Tiscali-2 | 08-12-21 | 11:24

Die worden nooit opgeleverd, want alles van de bouw is dan al meegenomen.

funda | 08-12-21 | 11:51

Je vraagt je wel een beetje af hoe overvol de opvangplekken en AZC's moeten worden voordat de instroom gestopt wordt.

Diederik_Ezel | 08-12-21 | 11:18 | 4

"hoe overvol de opvangplekken en AZC's moeten worden"

Die zijn op dit moment allang overvol. Wat er dan gebeurt is dat men 'alternatieve' opvangplekken gaat zoeken/creëren, zoals dat Heumensoord, en daarna gaat met veldbedjes neerzetten in sporthallen, vakantiehuisjes huren op Duinrell etc, die in de winter toch leegstaan. Daarna zijn hotelkamers aan de beurt. Het is allemaal al voorgekomen, en komt op dit moment ook voor.

Er zal nog eens een tijd komen dat er gekeken wordt hoeveel kamers iemand - een alleenstaande, een echtpaar/stel, een gezin met kinderen - ter beschikking heeft, en indien dat als 'ruim' beoordeeld wordt, loop je de kans om een asielzoeker ingekwartierd te krijgen.

Het klinkt absurd, ik weet het, maar dat zal eerder gebeuren dan de instroom stoppen.

Dr_Johnson | 08-12-21 | 12:20

@Dr_Johnson | 08-12-21 | 12:21: Gelukkig kun je dat snel ondervangen door alle binnenwanden uit je woning te breken.
Nieuwe problemen brengen nieuwe oplossingen.

funda | 08-12-21 | 12:41
▼ 1 antwoord verborgen

op nu punt nl
Aandeel Nederlanders met financiële problemen neemt opnieuw af

Het neemt niet alleen af, het neemt zelfs opnieuw af.
Wie gelooft die onzin nu nog.

VanderGeelen-Coppens | 08-12-21 | 11:16 | 4

Iedereen die zich niet laat beïnvloeden door anekdotisch bewijs.

Red shirt | 08-12-21 | 11:28

@Red shirt | 08-12-21 | 11:28: Zoals het CPB bijvoorbeeld.

funda | 08-12-21 | 11:46

@Red shirt | 08-12-21 | 11:28:
Het FD is het niet met u eens. Leestip: "Run op schuldhulp door hoge inflatie".

LD69 | 08-12-21 | 14:57
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ga grond kopen in Afrika, begin een plantage en dan kan ik die teruggestuurde asielzoekers meteen een baan geven. Win-win. Zij een toekomstperspectief, ik weg uit de EU in een mooie villa met zwembad. Nu nog bedenken wat ik ga verbouwen.

small_town_dude | 08-12-21 | 11:13 | 6

Grote kans dat u binnen afzienbare tijd beroofd en vermoord zult worden. Praat eens met rozenkwekers in Kenia.

Red shirt | 08-12-21 | 11:31

Je kunt beter meteen naar Rusland vliegen, dat doen de blanke boeren uit Afrika ook.

funda | 08-12-21 | 11:47

@Red shirt | 08-12-21 | 11:31: of praat eens met boeren in Zuid-Afrika.

Stadsjapie | 08-12-21 | 13:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Zolang de Haagse Regeringsmaffia aan het roer zit zal dit onbeperkt doorgaan.

gerrie de perrie | 08-12-21 | 11:10 | 1

Zaten ze maar aan het roer. Ze lopen op het schip op zoek naar de brug.

funda | 08-12-21 | 11:29

We gaan het nog meemaken. De geboorte van de Islamistische Democratische Republiek der Nederlanden!

MeneerGuggenheimer | 08-12-21 | 11:08 | 4

Yep, en raar dat al die kennis over de islam in 300 jaar vergaard nu verloren is gegaan. Destijds waren er zat profs in Leiden en Utrecht die al wisten wat die religie inhield.

Piet Karbiet | 08-12-21 | 11:43

@_pacman_ | 08-12-21 | 11:11: Nee, toen was het aandeel islam nog niet zo groot in de Oost. Dat is van na die tijd, net als die bevolkingsgroei.

Nuchternederland | 08-12-21 | 12:22
▼ 1 antwoord verborgen

Gister sprak ik een medelander. Sinds 2 jaar in Nederland, werkt als zzp'er in de bouw. Naar hier gekomen voor zijn liefde, inmiddels getrouwd en een kindje. Heeft van a tot z alles zelf betaald: cursussen, examens, vergunningen, leges, de hele rataplan. Afijn gesprek kwam al snel op moslims alhier komend uit den vreemde. Hij was klip en klaar: het zijn uitvretende, wil-opleggende, dwingende, religieuze engnekken.
Hij kan het weten, met zijn kale hoofd en baard. Aan d'n lijve ondervonden. Hij is christen. Van Nederland begrijpt hij inmiddels helemaal niets meer. Moslimonderwijs, moskeeën.. hij begrijpt niet dat "wij" (niet allemaal natuurlijk) maar niet inzien dat er ooit de pleuris uit zal breken. Hij mompelde ook nog iets over het krijgen van veel kinderen. Zijn gezicht was één groot vraagteken.

ParaPiet | 08-12-21 | 11:06 | 6

@GrandMechantLoup | 08-12-21 | 11:15:
Goed volk dat niet zal aarzelen om je kop eraf te hakken als allah het wil. Ook die leuke moslimbuur staat onder druk van zijn gemeenschap en dat is niet best, lees dan die verrekte koran eens. Verder kan ik het verhaal van Parapiet beamen, mensen die afkomstig zijn uit de zandbak en daar weggevlucht zijn voor de islam verklaren ons hier voor gek, zeggen dat we precies die ellende binnenhalen waar zij voor op de loop gingen. Religie is helemaal leuk, totdat ze kritieke massa bereiken, dan is het niet meer leuk.

elfenstein | 08-12-21 | 11:24

@GrandMechantLoup | 08-12-21 | 11:15:
In Joegoslavië leefde christen en moslim ook in pais en vree, tot het moment dat ze elkaar de keel doorsneden.
Het is dan ook de kunst om op tijd te zien waar het fout gaat.
Wellicht een paar schreeuwers, whatever van welke kant, die constant teveel media aandacht krijgen, opiniemakers die maar één zijde blijven belichten?
Daarmee wordt een tweedeling in gang gezet met alle gevolgen van dien.
Andere kant is dat je in een opvangkamp al ziet dat men onderling culturele of godsdienstige verschillen uitvecht. En een christen is sowieso vogelvrij in een opvangkamp. Even buiten het feit dat het een typisch linkse hobby is om christenen sowieso te bashen, zie je dat dit doorwerkt in de opvang waar men de dreiging meestal niet serieus neemt.

Eppo | 08-12-21 | 11:30

@GrandMechantLoup | 08-12-21 | 11:15: En waarom zou het verhaal van Parapiet gelogen zijn en dat van u niet? Waarom zouden we, met andere woorden, u wel moeten geloven en hem niet?

countus | 08-12-21 | 13:31
▼ 3 antwoorden verborgen

De oplossing is zeer eenvoudig.
We hebben de mensen , kennis , het geld
( en iedere Claudia ook alle goede bedoelingen om de ellende in de wereld op te lossen )
om dáár een miljoen huisjes te bouwen.
Dat dat niet gebeurt wil heel wat zeggen.

Ambiorix | 08-12-21 | 11:05 | 1

WEF wil de armoede uit de wereld helpen. Gates foundation is de grootste sponsor van WEF, waarom is er geen plan en geen actie? 1 miljard merkt Gates niet eens, daar kun je al een paar banen mee creeren denk ik.

small_town_dude | 08-12-21 | 11:16

Het stopt niet en gaat ook niet stoppen voor het doel bereikt is. Nederland wordt één mega stad met een dubbel aantal inwoners.

jitro | 08-12-21 | 11:04

Omdat de instroom ongelooflijk maar wel écht écht écht waar is, kunnen we concluderen dat er gewoon geen woningnood is in NL.
Jullie woningzoekers hebben hierom gevraagd.

Stoned Hengst | 08-12-21 | 10:58 | 6

Lees eens over de stikstofcrisis en de woningnood. De woningnood is veroorzaakt door de kabinetten Rutte. Iedere ontwikkelaar kan het u uitleggen.

Red shirt | 08-12-21 | 11:36

@Red shirt | 08-12-21 | 11:36: Goedkope en feitenvrije retoriek, maar dat is uw forte.

funda | 08-12-21 | 11:49

@Red shirt | 08-12-21 | 11:36: Dat er nog geen zuurstofcrisis is uitgeroepen. Dat spul is pas echt giftig!

squadra | 08-12-21 | 11:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Welkom in de hel.

Zapata10 | 08-12-21 | 11:03

Je moet wel een beetje lezen. Tri-State City is een natte droom waarbij er een stedelijke agglomeratie ontstaat die Randstad, Regio Antwerpen en Keulen omvat. Randstad in het Noorden, Vlaamse Ruit in het zuiden, naar het oosten via Zandstad, aansluiting met NRW richting Keulen. Die 30 miljoen zijn de inwoners van die gebieden, niet van Nederland zelf.
Tristate geeft het ook wel een beetje weg, dat het over drie landen gaat. Verder ongezien de tyfus aan de regeringen die in 20 jaar Nederland volledig naar de klote hebben geholpen. "De Nederlander bestaat niet". Maxima wist blijkbaar al eerder dat Nederland ontmanteld zou worden. Inderdaad, de Nederlander bestaat niet. Dat land bestaat niet meer.

Otto Normal | 08-12-21 | 11:14

Geen angst, jongetjes en meisjes - onder het nieuwe kabinet wordt het allemaal beter!

bisbisbis | 08-12-21 | 10:55 | 3

Eens, als je maar eeuwig op diezelfde incompetente rommel blijft stemmen komt het uiteindelijk goed. Toch?

Zapata10 | 08-12-21 | 10:58

Maar voor wie?

Dutchbeaurouge | 08-12-21 | 11:08

Zonder antwoord op de vraag waarom de kraan is opengezet is dit geen discussie.

van heinde en verre | 08-12-21 | 10:54 | 2
-weggejorist-
Xbitt | 08-12-21 | 10:57

Natuurlijk wel, een concreet probleem is altijd concreet, zelfs zonder ideologische verklaringen.

funda | 08-12-21 | 11:37

Nog een argument om de instroom te staken is de overbevolking. De natuur en de open ruimte - nodig om een land leefbaar te houden - staat te zwaar onder druk. Door nieuwe woonwijken, door zonneparken, door industrieterreinen. Bovendien worden problemen zoals de kosten van zorg en pensioenen, nog veel groter, omdat er heel veel mensen instromen die niet bijdragen aan het betalen van die stijgende kosten. Die problemen worden - how dare you, zeggen linkse deugers dan als het goed is - zonder omhaal bij volgende generaties gelegd.

Hommel | 08-12-21 | 10:52 | 3

Daarnaast, een Afrikaan in Afrika stoot tot 20 keer minder CO2 uit dan een Afrikaan 'opgevangen' in Nederland. En de bouw heeft ook een enorme CO2-uitstoot (tientallen procenten van het jaarlijkste totaal), maar bij migratie is 'het klimaat' ineens geen onderwerp meer.

Festen | 08-12-21 | 10:59

@Festen | 08-12-21 | 10:59: We zouden kunnen overwegen om het Bouwbesluit aan te passen met als uitgangspunt de Afrikaanse woning, of de bouwregelgeving geheel af te schaffen.
Iedereen bouwt voor zichzelf iets dat hij kan betalen en klaar, eerlijk en divers.
Kortom het beleid van het huidige San Francisco.
nypost.com/2021/12/04/how-looting-in-...

funda | 08-12-21 | 11:41

In het komende regeerakkoord wordt er gesproken over meer meer import. Dus uw woningzoekende kinderen are fucked. De jeugdherbergen hier zitten vol Roemenen en Polen. Die hebben wel voldoende drugs voor uw kidz. Gaaf.

Piet Karbiet | 08-12-21 | 10:51 | 2

Een kabinet dat door de mensen zelf bij elkaar is gestemd, want Geert stemmen die er de rem op wil zetten is vies....
Niet klagen, maar dragen dus. En je kinderen kunnen best tot hun vijftigste thuis blijven wonen, kunnen ze naadloos over van tuiswonen naar mantelzorg.

me163komet | 08-12-21 | 11:52

@me163komet | 08-12-21 | 11:52: Naadloos over kan natuurlijk niet, want we hebben die woning wel nodig voor het COA, egoistische burgerd.

funda | 08-12-21 | 12:04

Ongetwijfeld onpopulair hier maar asielzoekers zijn amper een echt probleem. Statushouders is lastig die komen ook veelal terecht in de daklozenopvang omdat Nederland nu eenmaal grotere problemen heeft dan dat.

We kunnen er lang of kort over praten maar we zitten natuurlijk wel met het probleem van alleenstaande ouderen die in een 1-gezinswoning wonen.

Ik praat dan niet eens over statushouders of zoiets maar gewoon over mijn eigen zusje die met een man en 2 kinderen in een superkleinappartementje woont terwijl Ruud (60+) voor een habbekrats in een vijfkamerwoning woont en daar nog om lacht ook.

Ja dat is wel een probleem als we sociale huurwoningen aan een Ruud verhuren voor bijna niets en mijn zusje in de bagger van 40m2 laten ploeteren.

GrandMechantLoup | 08-12-21 | 10:51 | 23

@zeurmachine | 08-12-21 | 11:09: je zou ook, net als in Engeland, de slaapkamer taks in kunnen voeren: je mag in een sociale huurwoning het aantal slaapkamers hebben + 1. Dus een oudere maximaal 2 slaapkamers anders ( veel ) meer huur betalen.

Oud wijf | 08-12-21 | 12:02

@Oud wijf | 08-12-21 | 12:02: Geen goed plan.

zeurmachine | 08-12-21 | 12:39

@zeurmachine | 08-12-21 | 12:39: gaat wel gebeuren, let maar op. In mijn gemeente, kon je vrijwillig je grote eengezinswoning omruilen voor een kleiner appartement. En, niet onbelangrijk, je blijft je oude ( goedkopere) huur betalen. Blij dat ik dat heb gedaan. Nu woon ik klein, maar fijn in een nieuw, super geïsoleerd appartement .

Oud wijf | 08-12-21 | 12:45
▼ 20 antwoorden verborgen

Zolang we egoïsten in dit land hebben die hun carrière boven het maatschappelijk belang stellen, zoals Bente Becker en Ankie Broekers Knol, gaan we dit probleem niet oplossen.

De Pilsvogel | 08-12-21 | 10:50 | 9

@GrandMechantLoup | 08-12-21 | 10:59: nou ik vind dat niet zielig, wel zielig dat mensen dan niet gaan stemmen of niet wat meer betrokken raken met lokale politiek.

Dat liberale beleid in NL van VVD en D66 bijvoorbeeld heeft voor veel meer overheid gezorgd en veel meer belastingdruk en regeldruk waardoor mensen ook gewoon minder zelfredzaam zijn. Vooral mensen die minder dan 45K gezamelijk verdienen daar zou een lagere belastingdruk bijvoorbeeld een wereld van verschil maken. In plaats daarvan worden ze afhankelijk gemaakt van de overheid m.b.v. toeslagen.

sjef-van-iekel | 08-12-21 | 11:18
▼ 6 antwoorden verborgen

Het lijkt wel een omgekeerd Titanic verhaal. Tientallen reddingsboten vol met dobbernegers die allemaal naar de zinkende Titanic varen om daar aan het nog boven het zeeoppervlak uitstekende dek te worden geholpen.

Tiscali-2 | 08-12-21 | 10:50 | 1

Kudos voor uw analogie! Heel visueel en correct.

Trekhaas | 08-12-21 | 11:06

Binnenkort duizenden Oekraïense asielzoekers. Komend voorjaar staan ze op de stoep.

Beste_Landgenoten | 08-12-21 | 10:50 | 5

@Dr_Johnson | 08-12-21 | 11:03: Dat wordt een bloedbad en dat gaat Poetin echt niet doen. Ja wat dreigen en spierballen laten zien meer niet.

Zapata10 | 08-12-21 | 11:37

Zou zeker kunnen .
Wij als EU hebben ze uit de invloed van Rusland gelokt met de belofte hun rotzooi af te nemen , de corrupte regering financieel te ondersteunen, ze een aspirant lidmaatschap tot het EU infuus in de verre toekomst onder de neus te houden als ze hun veilige bufferzone tussen on en de Russen op zouden geven . De gevolgen die gaan komen zijn dan ook volledig op ons conto te schrijven .

Castor12 | 08-12-21 | 11:42

@Castor12 | 08-12-21 | 11:42:
Bufferzones zijn niet meer van deze tijd. Buffer tegen wat ook? Tegen de "agressie" van de EU? En de eerste die je zou moeten vragen of ze graag een bufferzone willen zijn voor Poetin, dat is het volk van het soevereine land Oekraïne. En daar hebben ze zeer zeker geen trek in. Maar jij ziet het graag zitten dat ons land een bufferzone wordt van Duitsland? Een tijdje geleden heeft een besnorde meneer dat voorgesteld, maar het werd niet gewaardeerd.

Beste_Landgenoten | 08-12-21 | 12:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Maatregelen die echt helpen zijn:
-het recht op asielaanvraag inperken.
-alleen migranten toelaten die nodig zijn.
-naturalisatie pas na 5 jaar zonder gebruik van sociale voorzieningen.
-landen van herkomst onder druk zetten hun mensen terug te nemen,
-geen naturalisatie met dubbel paspoort.
Maar niemand wil zich daar aan branden.

zeeman73 | 08-12-21 | 10:49 | 3

Gewoon niemand binnen laten en criminelen uitzetten.

Stoned Hengst | 08-12-21 | 11:01

Het Vlichtelingenverdrag van 1953 opzeggen want achterhaald, onbetaalbaar en in strijd met de Mensenrechten van onze kinderen. Zie dr Jan vd Beek.

Piet Karbiet | 08-12-21 | 11:11

@Stoned Hengst | 08-12-21 | 11:01: “gewoon”. Nou zo gewoon is dat niet.

Kattie | 08-12-21 | 11:56

Wel toepasselijk die loods die ze aan het bouwen zijn, naast zo'n duiveltje.
(het type trafohuisje staat bekend als Diabolo)
Kunnen wel 1000 Mieles tegelijkertijd op draaien...

hotnot | 08-12-21 | 10:49

Een flink deel zal nooit gaan werken en de bijstand of criminaliteit ingaan. Lange termijn visie en demografie is dit kabinet onbekend.

zaadsnor | 08-12-21 | 10:49

Totdat we de boel weer op de rit hebben is een volledige stop noodzakelijk, dit zal meerdere jaren in beslag nemen en vele miljoenen kosten.

spamzuiger | 08-12-21 | 10:49

Mooi man, er word al jaren niet meer gebouwd overal tekorten, en nu gaan we bouwen voor mielezoekers? Wat pritt al zei op Twitter, er komen tribunalen.

SailingDuck | 08-12-21 | 10:48 | 2

En wie gaat die tribunalen dan organiseren?
Het volk?....
Laat me niet lachen.

normanius | 08-12-21 | 10:56

@normanius | 08-12-21 | 10:56: Het volk doet aan standrecht. Leer maar eens over Europa na de capitulatie van Nationaal Socialistisch Duitsland.

squadra | 08-12-21 | 12:01

Ze willen het niet oplossen. Kennelijk is er een hoger belang.

Toede_Le_Dokie | 08-12-21 | 10:47 | 2

Brussel

sallandstrots | 08-12-21 | 10:49

@sallandstrots | 08-12-21 | 10:49: Eerder geld, een onophoudelijke stroom van geld.

En de bijkomende ellende? Dat mag de maatschappij oplossen.

HankHill | 08-12-21 | 11:12

"Asieltaboe: Wanneer zetten we de kraan dicht?"

Ik heb tegenwoordig, hoe gek het ook klinkt, mijn hoop gevestigd op Brussel. Ambtelijke molens draaien traag en met name die in Brussel, maar als je ziet hoe de EU heeft gereageerd op de chaos die Loekasjenko creëerde bij de Poolse grens, en dat Brussel geen bezwaren meer heeft tegen hekwerken op de buitengrenzen, dan zie ik daarin dat er een voorzichtige kanteling aan het plaatsvinden is. Hopelijk leidt eea ertoe dat er over een paar jaar niemand meer op de bonnefooi de EU binnen kan komen banjeren/dobberen.

Van Nederland hoef je niets te verwachten. De Nederlandse regering/overheid bestaat wat dit betreft - en nog wel meer zaken op buitenlands beleidsterrein - uit bange wezels. Tekenend is dat Ankie er niet in slaagt die paar honderd criminele, kansloze asielzoekers uit te zetten, en de rest van de politiek geen wetten maakt om dat tuig, zolang uitzetting nog niet lukt, in gevangenissen op te sluiten.

Toen ca 12 landen - de meeste met buitengrenzen - een verzoek aan Brussel richtten om de bouw van hekwerken te financieren, heeft ook Denemarken ondertekend. Nederland natuurlijk weer niet, hoewel wij een groot belang erbij hebben. Want die 5000 of 6000 klaplopers bij de Poolse grens willen zich helemaal niet in Polen vestigen. Ze scandeerden ''German, German, German'', en Nederland is in hun ogen ook een soort van "German''.

Er is nu een kwestie gaande mbt het boycotten van de Olympische Winterspelen in Beijing. De VS zal geen enkele diplomatieke vertegenwoordiging naar Beijing sturen. Ik lees vanmorgen dat Australië zich daarbij aansluit. Nederland zal zo'n initiatief nooit nemen. Daar zijn wij veel te schijterig voor. Wij kijken altijd eerst de kat uit de boom, en als straks een meerderheid van EU lidstaten die Spelen boycot, of officieel de EU, ja, dan durven wij opeens ook dapper en trots te schreeuwen: daar gaan wij niet heen!

Nederland had zijn 'finest hour' heel lang geleden, ten tijde van de Gouden Eeuw, toen we ons hadden vrijgevochten van de Spanjaarden en ons door niemand meer lieten 'piepelen', ook niet door de Engelsen, van wie lieden als Tromp en De Ruyter hun schepen het water uitbliezen.

Sindsdien is Nederland verworden tot een natie van slappe, verwende, decadente, egoïstische angsthazen. En dus laten we de klaplopers gewoon binnen golven, en gaan we snel wat huizen voor ze bouwen.

Dr_Johnson | 08-12-21 | 10:46 | 2

kanteling = kentering. Is een beter woord hier, denk ik.

Dr_Johnson | 08-12-21 | 11:06

Inderdaad. En het is verbazingwekkend hoe laf de gemiddelde bestuurder is. Liever politiek correcte kletspraat rondstrooien dan iets doen. Want ja... eigen baantje.

druipsmurf | 08-12-21 | 11:08

Zouden mensen doorhebben dat immigratie o.a. ervoor zorgt dat die malle 'tiny houses' zo worden gepusht?

StiekemeBunzing | 08-12-21 | 10:45 | 3

Dat heeft met de overbevolking van dit land te maken, en het volbouwen met enorme bedrijfsdozen.
Niet zozeer met immigratie of milieu of ideologie.

funda | 08-12-21 | 10:50

@funda | 08-12-21 | 10:50: Er is wel een link te leggen tussen immigratie en overbevolking, no?

StiekemeBunzing | 08-12-21 | 11:03

Grapperhouse heeft er trouwens geen zin in de aangenomen PVV motie, voor een volwaardig politiebureau in Ter Apel, uit te voeren.

HankHill | 08-12-21 | 10:45

Bij de volgende verkiezingen roepen de partijen weer dat we lief voor elkaar moeten zijn en de mensen stemmen weer op die partijen. Mensen stemmen graag op sociale partijen. Dat het gevolg zelfvernietiging is, kunnen ze niet begrijpen. Dat begrepen de Russische communisten ook niet.

helodia | 08-12-21 | 10:45

Waarom wordt er geen geld uitgetrokken om die lege kantoor en bedrijfspanden op te kopen en om te bouwen tot woningen ? Of wacht: dit is denken in oplossingen en niet het instand houden van problemen. Man, ik ben niet in de wieg gelegd om een politicus te zijn.

loser | 08-12-21 | 10:44 | 4

Dat is ook gebeurd.

funda | 08-12-21 | 10:51

@Loser,
Dat is hier in de omgeving gedaan.
Opvanghuis voor verrot geslagen/gescheiden dames.
Trix heeft stiekum geopend.

De Profundus | 08-12-21 | 10:58

@De Profundus | 08-12-21 | 10:58: hoezo? Werd ze dan ook geslagen?

Kattie | 08-12-21 | 11:57
▼ 1 antwoord verborgen

Niet. Tot dat de bom valt en politici hun ogen openen, gaat alles lekker door.

Schepvogel | 08-12-21 | 10:44

Alles moet nu nog veel erger worden, meer instroom van asieleisers, een nog grotere inflatie, veel omgevallen bedrijven nadat de coronavergoedingen terug worden gedraaid, peperduur klimaatbeleid, torenhoge gas- en electra prijzen,
De portemonnee van de werkende Nederlander moet op de helft van de maand leeg zijn. Kijken of de straten nog leeg blijven en het stemformulier over 3 jaar (hopelijk veel eerder) eindelijk anders wordt ingevuld.

Titje | 08-12-21 | 10:44 | 1

Nope. stemvee zal gewoon VVD, D66 en GL stemmen omdat ze het gewent zijn.

Geertje W | 08-12-21 | 10:52

Als de druk hoog genoeg is, komt de overheid altijd wel over de brug met een oplossing, de asielindustrie weet dat.

Zoelense Hobbyboer | 08-12-21 | 10:42 | 1

Er bestaat geen probleem dat uw overheid niet voor u kan verergeren.

funda | 08-12-21 | 10:52

Het gaat zoals het al eeuwen gaat; zorg dat je genoeg geld hebt om jezelf te onttrekken aan het geneuzel van het plebs. Dat je de controle hebt over de media en de rechterlijke macht. Met achter de hand een corrupte politiemacht die je kunt inzetten om met de knuppel de onderbuik kapot te slaan wanneer die zich roert.

Durotar | 08-12-21 | 10:42 | 2

Beetje zoals in Rusland bedoel je?

Beste_Landgenoten | 08-12-21 | 10:51

Inderdaad, zoals de USA, Zuid Amerika, Afrika, en eigenlijk alle landen.

funda | 08-12-21 | 10:54

Onze nieuwe regering gaat het allemaal oplossen. Nog even wachten tot januari.

Jan_Pietersen | 08-12-21 | 10:41

Het is alsof we op een zinkend schip zitten, en de reddingsboeien worden weggegeven aan een voorbij varende boot die er tekort heeft. Eigen passagiers worden in de steek gelaten.

usb stok | 08-12-21 | 10:40

Ik hoop dat Poetin, nadat ie de Oekraïne is binnengevallen, meteen even doorstoot naar het westen en ons bevrijdt van de weke-dictatuur.

poppelepee | 08-12-21 | 10:40 | 2

weke=woke

poppelepee | 08-12-21 | 10:40

Ik heb nog wel ruimte voor een aantrekkelijke jongedame uit een vies ver land die veiligheid zoekt en ook goed in de huishouding is. Als iedereen dat nu zou doen, dan lossen we dit probleem op met zijn allen!

BobDobalina | 08-12-21 | 10:37 | 5

We hebben 38.000 daklozen in Nederland.
Daar zit vast een leuke dame voor jou bij Bob.

Je hoeft het niet altijd ver te zoeken.

Roos | 08-12-21 | 10:41

sorry, maar nee dank je. Mijn huis is net als dit land: vol.

loser | 08-12-21 | 10:45
▼ 2 antwoorden verborgen

“Woke” laat ons inburgeren in ons eigen land.
Cursussen hoe je inclusief behoort te denken, te gedragen en te handelen.
Cancelling als je weigert mee te doen, of ze komen de zaterdag middag rust verstoren in je mooie dorp, of met de dood bedreigen.
Nog een paar jaar, en wij krijgen een asiel procedure.

Hiram | 08-12-21 | 10:35 | 3

Het nieuwe multiculti, maar nu voor onszelf

plamoen | 08-12-21 | 10:38

Ze moeten "woke" cursussen geven aan de moslim "vluchtelingen" die ons land binnenkomen. Dan kijken wat er gebeurt.

Xbitt | 08-12-21 | 10:39

Voor die tijd worden alle verkiezingen gecancelled, omdat de uitslagen nog onwelkomer worden dan ze nu al zijn, en het land nog onbestuurbaarder wordt dan het nu al is..

funda | 08-12-21 | 10:58

En zit je met een koophuis en een verbroken relatie, dan zit je dus met een probleem. Dan mag één van de twee in de auto slapen de komende 18 jaar.

Papa Jones | 08-12-21 | 10:35 | 17

@Gladiator Fap | 08-12-21 | 12:16: Ja, daar heb je gelijk in. Dat hoor ik van meer mensen. Maar het probleem dat bij en scheiding één (zij in dit geval) in een auto zal moeten gaan wonen blijft. Want ook met alimentatie kan ze geen huis kopen, of huren in de vrije sector.

Papa Jones | 08-12-21 | 13:00

@hagelkruis | 08-12-21 | 10:38: oh, is dat zo? In het programma “ achterblijver” over partners en kinderen van gedetineerden, was een ex crimineel detentie-getraumatiseerd en kon daarom niet meer bij zijn gezin wonen, te druk. Hij kreeg op loopafstand van zijn gezin een eigen woning!

Oud wijf | 08-12-21 | 15:23

@Oud wijf | 08-12-21 | 15:23: Dat is het waanzinnige. Als ik of mijn ex gewelddadig word, en slachtoffers maakt, komt er zó een huis beschikbaar.

Papa Jones | 08-12-21 | 18:06
▼ 14 antwoorden verborgen

Follow the money. De financiele incentive van Europese Unie voor landen om asielzoekers op te nemen is te groot. Het is geen cry voor help van: "Geef of bedden voor die arme mensen." maar: "Geef ons bedden anders kunnen we de factuur niet versturen". Het feit dat dit een business is moet naar voren worden gebracht. Het verdienmodel van vluchtelingen, niet of deze mensen zielig zijn of niet.

zonder_moeite | 08-12-21 | 10:34 | 1

Het is waarschijnlijk groter dan dat. Het zijn namelijk nieuwe consumenten.
(Van wie u de rekeningen mag betalen)

druipsmurf | 08-12-21 | 10:58

Wanneer goede intenties en humaniteit, naar inhumane situaties neigen, dan wordt het tijd om het over een andere boeg te gooien en taboes te doorbreken.

Op het continent Australië wonen een kleine 26 miljoen mensen in het land Nederland een kleine 18 miljoen mensen en groeiend.

Die hoge bevolkingsdichtheid in laatst genoemd land draagt bij aan diverse problemen zoals:
Druk op de zorg;
Druk op de woningmarkt;
Hogere kosten, immers belastingdruk om voorzieningen mogelijk te maken en te voldoen aan de zorgplicht;
Druk op de leefruimte;
Druk op de infrastructuur;
Druk op het onderwijs;
Etc.

Maw de compassie en medemenselijkheid drukt zwaar op de samenleving. Zo zwaar dat je je terecht kunt afvragen of het meer kwaad dan goed doet.

ratelaar | 08-12-21 | 10:33

Multicultureel en mensen uit andere culturen zijn twee verschillende dingen. Het eerste is een begrip uit ònze cultuur, namelijk dat je past binnen de Nederlandse samenleving en de autoriteit van de staat accepteert. Mensen uit andere culturen zullen daarom duidelijk moeten worden gemaakt dat zij hier afstand moeten doen van die delen uit de cultuur van hun moederland die niet passen binnen de onze, omdat zij anders precies datgene meenemen waarvoor ze zijn gevlucht. Ook wel bekend als inburgering.
Maar ja, goochelen met teken en betekenis is tegenwoordig helemaal bon ton bij hen die er profijt bij hebben dat deze situatie voortduurt. En de gemiddelde Nederlander heeft niet in de gaten welke loer hen gedraaid wordt.

plamoen | 08-12-21 | 10:32 | 3

Multicultureel bestaat helemaal niet als iets werkbaars. Multi-etnisch uiteraard wel. Je kunt prima vanuit verschillende achtergrond samen een gemeenschap bouwen, maar dan zul je toch als verbindende factor dezelfde cultuur moeten omarmen. Cultuur is namelijk het bindmiddel in de samenleving en daarom werkt het niet als je verschillende culturen probeert te mengen. Dat zie je gebeuren, want er zijn namelijk meerdere samenlevingen in ons land die inderdaad hun eigen cultuur vasthouden.

Verbandmeester | 08-12-21 | 10:39

@Verbandmeester | 08-12-21 | 10:39: Welnee. Ik leef al jaren in verschillende culturen. Mijn vrouw heeft een andere ethische achtergrond en ik ervaar geen gemis van de NL-cultuur die in mijn beleving helemaal niet bestaat. De 'cultuur' bij ons in de Achterhoek is compleet anders dan die van bijvoorbeeld Volendam of Texel.

Red shirt | 08-12-21 | 10:48

@Red shirt | 08-12-21 | 10:48: dat is in elk land zo. Parijs is ook anders dan de Provence .
Toch is er in elk land een paraplu met gemeenschappelijke noemers. Ook in Nederland

Roos | 08-12-21 | 10:52

Ja geweldig natuurlijk. Straks met de ampel coalition komen er nog meer. Dus stiemkem hoop ik op een beurscrah met massale werkloosheid mss dat de ogen van mensen dan een keer open gaan. Dat ze zich gaan realiseren dat het er wel wat veel zijn afgezien van het feit dat het wel echte vluchtelingen zijn.

U-boot | 08-12-21 | 10:31

En VluchtelingenWerk Nederland maar klagen over de noodopvang. Het heet niet voor niets noodopvang hebben ze niet in de gaten dat we het niet meer aankunnen?

Xbitt | 08-12-21 | 10:29 | 1

Zij doen gewoon wat ze moeten doen, dat staat los van het hersenloze 'beleid' van Den Haag of Brussel.

funda | 08-12-21 | 10:37

Natuurlijk willen die mensen allemaal hierheen. Want ze zien op hun mobieltjes hoe geweldig het hier is. We moeten een boel landen afsluiten van de moderne communicatiemogelijkheden. De mensen daar moeten zelf de stappen maken, net zoals al onze voorouders hebben gemaakt, om een welvarend land op te bouwen.

Leptob | 08-12-21 | 10:28 | 2

In feite hebben we die ellende te danken aan Steve Jobs.

gestoptmetroken | 08-12-21 | 10:31

Dus deze ellende hebben we te danken aan de iPhone-gebruikers? Ik zeg: laat ze niet meer meedoen in de maatschappij, sluit ze uit, zet ze vast. Zij ontnemen onze vrijheden...

(See what I did there?)

B*tchmeister | 08-12-21 | 10:45

Het asielbeleid toont als geen ander beleid de onwil en/of lafheid van de overheid om een probleem bij de horens te vatten. Voor een goed en eerlijk beleid heb je moedige bewindslieden nodig, geen bewindslieden die mooie praatjes verkopen en daarbij geen rekening willen houden dat alles een grens kent. En de problemen vervolgens op de samenleving afwentelen.

Alternatieven en mogelijkheden zijn er, zie Denemarken met een instroom van een kleine 1000 statussen per jaar.

jochum1980 | 08-12-21 | 10:27 | 2

Het is niet alleen "de overheid", dit is ook gewoon de wil van misschien wel een meerderheid in Nederland. De schijn van ruimhartigheid ophouden is voor veel mensen erg belangrijk. Vooral ook omdat ze de werkelijke kosten niet zien omdat die uitgesmeerd worden over een lange tijd.

De Eierbal | 08-12-21 | 10:36

@De Eierbal | 08-12-21 | 10:36: Dan is het nog de overheid die de mensen op de gevolgen kan wijzen. Maar ik geloof dat het precies andersom is. De meeste Nederlanders zijn wel klaar met het migratiebeleid. Genoeg onderzoek bewijst dat. Al jaren. Zie ook de populariteit van Verdonk destijds die het beleid wist om te buigen dat zorgde voor sluiting van AZC's. Onder allemansvriend Rutte is het de andere kant weer opgegaan.

jochum1980 | 08-12-21 | 12:29

Het stoort mij dat de regering doet alsof het een natuurwet is. Migratie overkomt je gewoon, net zoals je weinig doet tegen harde wind of regen. Je zou immigratie per direct moeten beteugelen, door lage quota in te stellen.

Daarnaast het recht op de schop: opvangen prima, maar daarna de meeste gevallen wel weer terug. Geen fratsen met Eritreeërs/Somaliërs die op vakantie gaan naar land van herkomst als ze eenmaal hier gevestigd zijn. En geen gezeik meer in de trant van "dat kunnen we niet aanpassen, dat ligt vast in verdragen".

StiekemeBunzing | 08-12-21 | 10:27 | 13

@Gladiator Fap | 08-12-21 | 10:50: Eenzelfde ontwikkeling die op het ogenblik gaande is vanuit Californie, waar de mensen die het gebied financieel staande hielden massaal uitwijken naar Texas en andere staten. Die mensen vragen ook aan alle Californische linksmensen hen vooral niet te volgen met hun desastreuze stemgedrag maar lekker tussen de plunderingen en de enorme daklozenplaag te blijven wonen terwijl de politie steeds minder zin en mogelijkheden krijgt om in te grijpen.

funda | 08-12-21 | 12:17

@Red shirt | 08-12-21 | 10:35: De Amerikaanse interventies hebben misschien geen goed gedaan. Maar voor de interventies was het Midden Oosten ook al een kruidvat met onfrisse regimes. De éne dictator gaat, de andere komt. Na de Amerikaanse interventie had Irak goede voorwaarden om een fatsoenlijk land te worden. In Koerdistan lukte dat voor een belangrijjk deel. Maar dat is grotendeels weer teniet gedaan door slecht bestuur in Bagdad en de komst van IS, die gebruik maakte van het machtsvacuüm van Damascus. We weten helaas niet hoe het zonder de Amerikaanse interventies was gegaan. Vermoedelijk niet beter, zie ook de puinhopen van Noord-Afrika na die zogenaamde Arabische Lente.

jochum1980 | 08-12-21 | 12:22

@Red shirt | 08-12-21 | 10:35: Dus Syrische en Eritrese asielzoekers zijn naar hier afgereisd vanwege de "nutteloze en wetteloze oorlogen" van Bush & co waarover u spreekt? En de vele asielzoekers die in de afgelopen decennia uit andere Afrikaanse en Aziatische landen, zoals Libië en Iran, naar hier zijn gekomen ook? Uw "actie-reactie" redenering gaat voor het overgrote deel van de asielzoekers niet op. Dat Nederland een relatief geringe bijdrage heeft geleverd aan de door u genoemde oorlogen en deze heeft gesteund is verder ook geen argument om van Nederland te verlangen dat zij onbeperkt asielzoekers opvangt en verblijf geeft.

countus | 08-12-21 | 12:35
▼ 10 antwoorden verborgen

Met 20 kleine partijen die in de marge opereren kunnen die paar miljoen huizenbezitters van de VVD en deugers van D66 de boel blijven verstieren. De VVD vind het allemaal prima. Meer goedkoop arbeider volk dat zonder sociaal vangnet aan de lopende band en in de kassen kan werken of de hele dag eten en boodschappen per fiets bezorgen als zogenaamde ZZP'er. De D66 deugt en zag dat het goed was om zoveel kanslozen te importeren.

De andere partijen moeten hun verschillen overboord gooien en verenigen in een grote partij die echt de koers kan wijzigen. De huidige verdeel en heers politiek is echt in het voordeel van de VVD en D66.

omwenteling | 08-12-21 | 10:26

Bij overstromingen gebruik je zandzakken. Het probleem waar we het nu over hebben komt door lege zakken.

Normpje | 08-12-21 | 10:25

De Televaag berichtte onlangs dat 9 van de 10 grootste steden hun noodopvanglocaties in probleemwijken plaatsten. Alleen in Groningen werden vluchtelingen ondergebracht in een wijk die niet bekend staat als probleemwijk.
Tegelijkertijd zijn er voorbeelden van “rijke” mensen die hun bijdrage aan de vluchtelingenopvang afkopen. In oktober 2015 werd de komst van een asielzoekerscentrum in de rijke Haagse wijk Benoordenhout tegengehouden door de VVD, die dit “onbespreekbaar” noemde.
De lobby van rijke buurtbewoners was blijkbaar effectief. Dit incident staat niet op zichzelf.
In Oudenbosch kochten tien rijke buurtbewoners een stuk grond om te voorkomen dat er 750 vluchtelingen geplaatst werden.
Afgelopen zomer kochten bewoners van een villawijk in Den Helder een pand in hun buurt om te voorkomen dat het COA daar 16 vluchtelingenkinderen zou huisvesten.
Mag wel duidelijk zien wie met de gebakken peren zit. Jantje Modaal of zijn minder welvarende broer Piet.

Quattro Stagioni | 08-12-21 | 10:25

De politieke Unie, asielinstroom en klimaatwaanzin zijn mijn grootste ergenissen. En die achterlijke vaccinatieplicht die gaat komen. Totale verarming, verruwing en verzuiling.

MeppieRocks | 08-12-21 | 10:25 | 1

Met de woke cultuur als racistische kers op de fascistische taart. Eet smakelijk!

Gladiator Fap | 08-12-21 | 10:43

Alles is een lening. Totdat je jet land weer verlaat en terug keert naar land van herkomst. Dan vervalt je schuld.

Naall | 08-12-21 | 10:25

Check dit dan, er kan niet meer gecheckt worden op terroristische neigingen bij asielzoekers, want vanwege de privacy mag de screening van mobiele telefoons niet meer.
Dit was namelijk sinds de aanslagen in 2016 in Parijs opgezet om asielzoekers strenger te screenen. WEG MET ONS!

nos.nl/artikel/2408629-politie-stopt-...

pibasso | 08-12-21 | 10:24 | 1

Merkwaardig genoeg is de asielzoeker terreur gewoonlijk gericht tegen de gewone burgers, met uitzondering van hier en daar een ongelukkige Engelse politicus. Stemmen heeft geen zin want er verandert toch niets. Wat willen die terroristen dan eigenlijk van ons, of krijgen ze ook gewoon hun instructies?

kindapaas | 08-12-21 | 10:49

Waarom investeerd onze overheid uberhaupt in onderwijs? We krijgen bakladingen vol analfabeten die niks kunnen anders dan de hand ophouden. Ons kroost moet enkel naar school om de belastingen op te kunnen hoesten voor de nieuwe medelanders. Blij dat ik al jaren weg ben.

Geertje W | 08-12-21 | 10:24 | 1

Ik zie toch met regelmaat arme stakkers aan de grens die blijkbaar al jaren ervaring hebben met hun Iphone.
Misschien kunnen die ons gaan helpen met het opzetten van een QR-maatschappij, zodat het beleid met nieuw elan kan worden uitgevoerd terwijl het stemvee verplicht thuiszit.
Hier liggen kansen.

funda | 08-12-21 | 10:28

Vroeger in de tijd van de gastarbeiders (Spanjaarden Italieanen) namen mensen KOSTGANGERS in huis ,waarom nu ook niet ,genoeg arme mensen in ons land met ruimte zat die dat zouden willen tegen een goede belastingvrije vergoeding en laat mensen samen gaan wonen met behoudt van uitkering

van den Bos | 08-12-21 | 10:24 | 1

Misschien moeten we gewoon eens stoppen met belasting betalen. En terug naar ooit. Dat je via je eigen zuil jouw eigen medemensen steunt.

MeppieRocks | 08-12-21 | 10:27

"Dus ja: hoe vindt u zelf dat het gaat? "
In één woord: Geweldig! (en ja.. dat meen ik)

Laat het maar eens goed fout lopen.

druipsmurf | 08-12-21 | 10:23

De asielindustrie verdrinkt in hun eigen ideologie. Er zijn zoveel asieleisers deze kant op gekomen dat ze de toestromende massa's niet langer het gratis gespreide bedje kunnen aanbieden. Laat zo'n veiligelander maar gerust een maand op een houten krukje slapen, dan appt hij zijn neven daarna wel dat het feest voorbij is in Hollandistan.

_pacman_ | 08-12-21 | 10:21

Met bakvisjes die D66 of GL stemmen en ondertussen janken dat ze geen woning kunnen krijgen en bij pappie en mamie moeten blijven wonen heb ik nul medelijden. Sterker nog, ik hoop dat ze nooit op zichzelf kunnen gaan wonen.
Keuzes hebben nu eenmaal consequenties.

2voor12 | 08-12-21 | 10:20 | 3

Exact, misschien dat het verstand nu terugkomt wat in 30 jaar dramatisch onderwijs is verzopen.

hagelkruis | 08-12-21 | 10:24

@Quattro Stagioni | 08-12-21 | 10:35: Operatie Brainwash: succesvol. Zum Kotzen.

Gladiator Fap | 08-12-21 | 10:46

Waarom hebben we een leger als we dat alleen maar inzetten in Islamitische haa(r)tvuren terwijl zelf Nederland/Europa naar een haa(r)tvuur dirigeren?

overVecht | 08-12-21 | 10:20 | 3

- Mama waarom komen er allemaal Syrische burgers naar ons land toe?
- Nou in Syrië is een burgeroorlog dus die mensen zijn daar niet veilig.
- Oorlog mama? Wie vechten er daar dan?
- Syrische burgers, hoezo?
- Nee laat maar...

keestelpro | 08-12-21 | 10:29

Dat is fijn terugkomen voor Jan soldaat.

Acidstain | 08-12-21 | 10:34

@keestelpro | 08-12-21 | 10:29:

Dat ja. Alhier:

‘Waarom heeft opa PTSS? Wat had hij daar te zoeken? De oorlog was toch voorbij nu? Waarom komen er dan nog steeds vluchtelingen? Heeft opa voor niks gevochten en PTSS?

overVecht | 08-12-21 | 10:42

De langzame zelfmoord van een land in beeld.
Niemand heeft het lef en durft de verantwoordelijkheid te nemen om te zeggen STOP!
Want het gaat niet meer.
Het zorgstelsel kan dit ook niet aan.
Laffe bestuurders

laurentius | 08-12-21 | 10:19 | 7

@-Sloppie- | 08-12-21 | 10:24: Want als Thierry of Geert minister president worden dan stopt hun inkomen?Of hoe dan? Het is juist de asielindustrie die niet gebaat is bij Geert of Thierry want dan stopt hun verdienmodel.

Kowalski11 | 08-12-21 | 10:41

@-Sloppie- | 08-12-21 | 10:37: Ja hoor. Tuurlijk. De VVD zou te klein moeten zijn om überhaupt iets te moeten willen. Het CDA is dat gelukkig al. Ooit komt het allemaal weer goed, maar hoe langer dat nog gaat duren hoe groter de puinhopen zullen zijn.

BokoHalal | 08-12-21 | 10:47

@-Sloppie- | 08-12-21 | 10:37: yup, stemmen op partijen die al drie kabinetten lang hebben laten zien dat ze de boel wel verkloten.
Dat is een goed plan….

J-van-de-Bontekoe | 08-12-21 | 11:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Ongewenst, gigantische impact op de economie, zaait tweedeling, verhoogt de kans op vroegtijdige sterfte, elke vorm van kritiek wordt weggewuifd, ongelijke behandeling en daar waar het mis gaat krijgt de gastheer te maken met langdurige negatieve gevolgen... Misschien een OMT voor asielbeleid invoeren?

Gladiator Fap | 08-12-21 | 10:18

Ik vind dat het al decennialang ruk gaat.Maar ja veel landgenoten vinden het gezien hun stemgedrag dikke prima en denken, terwijl ze hun schaapjes op het droge hebben en ver van de probleemgebieden wonen, na mij de zondvloed.

Kowalski11 | 08-12-21 | 10:17 | 1

Hun schaapjes op het droge DENKEN te hebben, als ik zo mag toevoegen.

The Green*Machine | 08-12-21 | 10:35
-weggejorist-
TheBigKirth | 08-12-21 | 10:17 | 2

Mijn grootste ergernis is nog steeds dat het bijna alleen moslims zijn die komen en die hun land, cultuur en geloof 100% trouw blijven en daarmee de afkeer van westerse waarden en normen in stand houden. Ze hebben nog steeds een flinke gezinsgrootte in een overbevolkte wereld. De hulpverleners zijn opvallend islamofiel op het zorgwekkende af. Tegelijkertijd ontkennen ze dat categorisch, met als argument dat de westerling maar eens moet leren delen want schuld aan zooi MO want wat zijn we hier rijk want wat zitten ze er toch zielig bij in die tentdorpen want arbeiders nodig want Jezus deelde ook broden en vis uit. Met die overtuiging bij de westerling komen de moslims lachend en joelend aandonderen met meer dan we aankunnen.
In de 20e eeuw gingen we bijna ten onder aan dictatuur en wereldoorlogen. Deze eeuw is het dit absurdisme wat ons alles kan kosten.

zeurmachine | 08-12-21 | 10:17 | 1
-weggejorist-
The Green*Machine | 08-12-21 | 10:37
-weggejorist-
Jan_van_Swaffelaar | 08-12-21 | 10:17

laten we alles duurder worden.

newray | 08-12-21 | 10:16

JP had zijn krabbel nooit onder de EU grondwet mogen zetten in 2005.
Dat was tegen de wil van Het Nederlandse Volk in.
Dat was een daad van landverraad.
pbs.twimg.com/media/D7Y2_-6XoAUs-X9.j...
En kijk eens hoe het nu gaat...

keestelpro | 08-12-21 | 10:16 | 3

JP lijkt me de ideale opening voor de eerste aflevering van het Nationaal Tribunaal.

funda | 08-12-21 | 10:32

@funda | 08-12-21 | 10:32:
Als je alleen al kijkt wat er in dat krantenbericht staat van toen.
"Europese grondwet door kiezer verpletterd. Kabinet zeer teleurgesteld"
Hoe kan een kabinet teleurgesteld zijn om de wil van het volk?
Ze zouden opgelucht moeten zijn.
De mensen aan het roer zijn niet te goeder trouw.
De term 'volksvertegenwoordiging' is één grote misleiding.

keestelpro | 08-12-21 | 10:42

@keestelpro | 08-12-21 | 10:42:
Ze zijn dan ook onderdeel van een agentuur, die een ánder volk vertegenwoordigt. Bij succes volgen de leuke baantjes (zoals directeur van een NGO en dergelijke); mislukken is geen optie.

kindapaas | 08-12-21 | 11:00

Ik denk dat de aantallen zo groot zijn dat niemand op links het zich kan voorstellen. Misschien moet het visueel gemaakt worden. Hoe weet ik niet maar op een manier dat het binnenkomt. Nu is het een anekdote hier en daar van mensne die geen huis kunnen vinden. Iets dat binnenkomt op links en rechts.

littlelebowsky | 08-12-21 | 10:16 | 2

Dit vind ik een heel goed idee.
Als GS dit nu eens uitvoert.
Een visualisatie van Nederland met daarin de volgende elementen:
_ aantal inwoners
_ aantal woningen
_ aantal woningzoekenden
_ aantal asielzoekers
_ aantal daklozen

Dan hou je nog een restgroep van mensen die niet ingeschreven staan als woningzoekend (zoals jongeren die het huis uit willen, mensen die alleen in aanmerking komen voor vrije sector maar dat niet kunnen betalen), daar kun je een inschatting van maken.
Je ziet dan vanzelf hoeveel huizen we tekort komen. Daar hou je losse poppetjes over.

Ik denk ook dat zo'n visueel overzicht meer duidelijk maakt dan wat kale cijfers

Roos | 08-12-21 | 10:48

@Roos | 08-12-21 | 10:48: Prima plan. Ter aanvulling. De woningzoekende ook even de politieke voorkeur registreren ivm toekennen woningen. Mocht u onverhoopt D66 of GL stemmer zijn dan mag u achteraan aansluiten.

Geertje W | 08-12-21 | 10:55

De kritische massa is nog niet bereikt. De deug bij de Claudiaas zorgt nog steeds voor een stromende kraan bruin water. Misschien als daklozen op straat beginnen te schijten... dan misschien openen aat oogjes.

horsteknots | 08-12-21 | 10:16

Wie boeit het? Rechts volk niet want die hebben al een huis, links volk niet want die hoeven alleen maar met de mond te deugen.

wilmeister00 | 08-12-21 | 10:16

Zolang de Deugbrigade er zelf nog geen hinder van ondervind zal er niks veranderen.

Pas als de families Flodder uit Eritrea zich gaan nestelen in de mooie wijkjes zal het gaan piepen. Zie windmolens in IJburg als voorbeeld.

Nu blijven de opperdeugers gewoon wijzen naar 'de tokkies' (=iedereen die minder dan 3x modaal verdiend) als zijnde 'racisten' want 'we hebben een humanitaire plicht' en ander emotionele containerbegrippen. Pas als de humanitaire plicht aan hún voordeur klopt, ipv ze ergens 'in de provincie' te dumpen, zullen ze heel voorzichtig gaan piepen.

En tot die tijd hanteert Rutte gewoon zijn 'beleid' van de afgelopen 10 jaar: het piepsysteem. Als er niet teveel piepen, doen we net of er niks aan de hand is. Hoewel iedereen de ramp gewoon aan ziet komen.

Dutchbeaurouge | 08-12-21 | 10:14 | 1

Fout, de tent piepte niet hij klapperde. Oh lord.

Ashtrey | 08-12-21 | 10:16

Ik zie maar een oplossing. Actief remigratie beleid. Is je verzoek afgewezen ga je in vreemdelingenbewaring zolang het duurt. En dit beleid in 76 talen op YouTube spotjes zetten. Reportages van wanhopige vreemdelingen die jaren in die bewaring zitten. Dat het zich rond verteld, zoals nu iedere vreemdeling weet dat hij niet in Polen of Roemenië wil zijn.

Kaal-dik-en-lelijk | 08-12-21 | 10:13

Nederland moet stuk, nog meer gelukzoekers, is het masochisme?

Acidstain | 08-12-21 | 10:12

Die foto.. tent noodopvang in natuur en vlakbij bosrand.. asielzoekers zullen tussen de bomen gaan poepen en piesen (niet iedereen is bekend met het verschijnsel wc en persoonlijke hygiëne). hoe zit het met de stikstof uitstoot? Milieudefensie, kom er maar in!

Tietmier | 08-12-21 | 10:11

Slecht. En het wordt nog slechter want de opvolger van Mutti wil het nog beter gaan schaffen.

gestoptmetroken | 08-12-21 | 10:11 | 4

En maar raar kijken als er een Hitlerfiguur opstaat.

Acidstain | 08-12-21 | 10:16

@Tiscali-2 | 08-12-21 | 10:42:
Collectivisering van de landbouw is het enige dat nog kan gaan werken. Zowel bij succes als bij falen.

kindapaas | 08-12-21 | 11:05
▼ 1 antwoord verborgen

Dus die mensen zijn door 6 veilige landen heen gereisd voor ze hier aankwamen?
Hoe kut het ook is om te zeggen.
Nederland is vol, huizen zijn op! Basta.
Laat flyers drukken en verspreid die in de juiste taal bij alle asielzoekers.
ipv. flyers van de Turken, met er kan nog meer bij.

Hiesjes | 08-12-21 | 10:10

Alsof een lemen huis niet gehorig is.

Rest In Privacy | 08-12-21 | 10:10

Inderdaad iemand enig idee waar de regering in Brussel mee bezig is behalve alles slopen wat nog niet kapot is.

van stampij | 08-12-21 | 10:08 | 2

Alles is al kapuut

niv01 | 08-12-21 | 10:10

Zij denken Europa diverser en eerlijker te maken, terwijl ze hun eigen omgeving verder dichttimmeren met alarmsystemen, betonnen bakken en safetymannen met oortjes.

funda | 08-12-21 | 10:16
-weggejorist-
More_Bazz | 08-12-21 | 10:07 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Meneer Wilders heeft denk ik wel een oplossing...

Jootjejo | 08-12-21 | 10:06 | 5

@Statix | 08-12-21 | 10:11:
Je kan altijd de dierenpolitie bellen. Het enige dat PVV in 25 jaar bereikt heeft. Prioriteiten stellen zeg maar.

-Sloppie- | 08-12-21 | 10:12

@-Sloppie- | 08-12-21 | 10:12: Je hebt groot gelijk. De inmiddels demissionaire coalitie heeft gigantisch succes geboekt op dit gebied!

JohanF | 08-12-21 | 10:41

In dat AZC in ter appel hebben ze ook een regenboog vlaggetje hangen.
Ik vraag me af wat ze daarmee willen bereiken?

Patjep | 08-12-21 | 11:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Selectie aan de poort. Een actief remigratiebeleid. En Oma Ankie zo spoedig mogelijk vervangen.

Enter Yeti | 08-12-21 | 10:06 | 1

Wie je van de huidige kliek ook verantwoordelijk maakt voor het immigratiebeleid maakt geen donder uit, er zal niets veranderen.

normanius | 08-12-21 | 10:10

Ik zag gisteren een spotje van Ja21 voorbij komen.
Denemarken vangt jaarlijks zo'n 1500 vluchtelingen op?

Eduardo- | 08-12-21 | 10:06 | 5

Klopt, en het grootste deel krijgt geen status of de Deense nationaliteit. Zo kan het dus ook en zo zal Nederland het ook moeten aanpakken.

Xbitt | 08-12-21 | 10:27

Het model is daar omarmd door links en rechts.
Dus het kan wel.

Overigens heeft Denemarken nog geen 6 miljoen inwoners terwijl het land groter is dan Nederland!

Asielzoekers blijven daar ook tijdelijk. Als het vaderland veilig is, moeten ze weer terug

Roos | 08-12-21 | 10:38

Kijk anders eens naar de cijfers van Japan.

knutsel_ | 08-12-21 | 10:59
▼ 2 antwoorden verborgen

De stakkers die hier aankloppen weten niet in wat voor hel ze binnenkort terecht komen. Ze komen zogenaamd voor een betere toekomst.
Nou ik ben zelf van plan te vluchten naar een arm land. Ik heb nog tot 1 februari de tijd volgens mij. Wat een tijden.

keestelpro | 08-12-21 | 10:06 | 7

@keestelpro | 08-12-21 | 10:11 Jezys, nog dreigen ook!!! :)

Ashtrey | 08-12-21 | 10:12

De toekomst hier is voor die gasten natuurlijk al snel beter dan thuis he?

drastic | 08-12-21 | 10:42

@drastic | 08-12-21 | 10:42:
Ze vluchtten voor onderdrukking. Gelukkig hebben we hier in Nederland geen onderdrukking.

keestelpro | 08-12-21 | 10:49
▼ 4 antwoorden verborgen

Tsja jongens. Rechten. Vrijheid. Individu. Kom er maar eens om in deze tijd van verplichtingen en restricties en uitsluitingen.

Beste_Landgenoten | 08-12-21 | 10:05 | 3

FvD-ers gaan zich dadelijk ook inzetten voor Marokkaanse jongens die de disco niet inkomen, want dat zorgt wel voor tweedeling in de maatschappij en je beperkt hun vrijheid.

-Sloppie- | 08-12-21 | 10:11

@-Sloppie- | 08-12-21 | 10:11: En de Marokkaanse jongens moeten wendbaar blijven vanwege popo natuurlijk. Die moet je niet willen beperken in hun vrijheid.

funda | 08-12-21 | 10:20

Ik bedoel maar. Als ze ongevaccineerd zijn, wie zijn wij dan om hun vrijheden in te perken?

Beste_Landgenoten | 08-12-21 | 10:22

Mensen kunnen stemmen. Zolang ze stemmen zoals ze doen blijft dit doorgaan. Dus is dit wat Nederland wil..... Dus niet klagen dan.

slowpoke-htb | 08-12-21 | 10:05 | 7

Eens in de 4 jaar hè. Dus je kan pas weer een oordeel vellen na de volgende verkiezingsronde. Bovendien, partijen en hun beloftes.

jansma28542681 | 08-12-21 | 10:23

@Beste_Landgenoten | 08-12-21 | 10:06: hij is de enige die op het idee komt om de kraan eerst dicht te draaien. Hoor je niemand anders over. De rest wilt alleen maar de wasbak ophogen.

Jos Tiebent | 08-12-21 | 10:27

Als Wilders niet alleen kan regeren met een meerderheid aan zetels (dus meer dan 75 geloof ik), dan gebeurt er helemaal niets!

pibasso | 08-12-21 | 10:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Kut gewoon kut 3 werf kut.

Longhorn | 08-12-21 | 10:03 | 1

Je hebt een merkwaardige manier om te zeggen, dat het fantastisch goed gaat.

hangtiet met knoop | 08-12-21 | 10:42

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Batavia Casino. Hét online casino van Nederland
Online Casino | Online Casino | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland