Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

KABOEM - Ook VUURWERKVERBOD in 2021

Hoorde u die doffe knal? Dat was een ondernemer die uit het raam sprong

19 November 2021 (10:52) - RIJSWIJK - Een vuurwerkwinkel heeft het magazijn vol met de handelswaar voor dit jaar. Burgemeesters en gemeenten willen dat er met de jaarwisseling voor een tweede jaar op rij een algeheel vuurwerkverbod gaat gelden om de zorg en het personeel te ontlasten. ANP ARIE KIEVIT

Helaas mijnheer de ondernemer. Op deze schitterende Dag van de Ondernemer krijgt u alsnog de groetjes van Mark Rutte. Uw handel mag NIET VERKOCHT worden. Leveranciers waren eerder deze week juist begonnen met distributie omdat het OMT geen landelijk vuurwerkverbodadvies gaf. De regering is nu gezwicht voor Bruls en kompanen. Uw hele omzet de lucht in, en geen Grande Party dit jaar. 

Vertaling: "De tiefus voor je, ondernemer"

Reaguursels

Inloggen

Is het dit jaar weer zo dat, door de late besluitvorming, handelaren al grote partijen afgenomen hebben uit China en daar nu financieel voor gecompenseerd moeten worden door de regering? Als dat zo is spring ik uit het raam namelijk.

stampertje85 | 19-11-21 | 22:24 | 1

Uiteraard, links of rechtsom de rekening is altijd voor de burger.

plaksnorhater | 20-11-21 | 08:51

"Hoorde u die doffe knal? Dat was een ondernemer die uit het raam sprong"

Die ondernemer die uit zijn vel sprong, dat was pas hàrd!

HeelStijl | 19-11-21 | 21:41

Geen vuurwerk ? Mooi. Jammer natuurlijk voor demense mét herseninhoud. Maar elk jaar complete veldslagen, veel schade aan eigendom, hulpdiensten letterlijk in de frontlinie en afdelingen SEH in battlefield triage modus, is wel een keertje klaar.

Grijskijkert | 19-11-21 | 21:38

Bezit belasten
Vrijheden verwaarlozen
Bedrijven bejegenen
Nul visie, nul ambitie behalve belasting verhogen.
De NL politiek is failliet olv de VVD aan de hand van hypocriet links
Wat nu?

DenkTank | 19-11-21 | 21:07

Kwalijk dat er een vuurwerkverbod komt. Vorig jaar zou het verbod EENMALIG zijn vanwege de corona.
Bij de technische corona briefing heeft Ernst Kuipers aangegeven dat een wel of geen vuurwerk verbod niet van invloed is op de druk op ziekenhuizen, omdat vuurwerk slachtoffers niet op de ic behandeld hoeven worden! Ook wordt vuurwerk buiten afgestoken, waardoor er daar geen kans is op besmettingen.
Walgelijk hoe de groene milieutaliban en wat zwakke burgemeesters dit kunnen bepalen.
Weet Rutte en Kaag wel wat liberalisme inhoud? Ze verbieden alles waar het volk nog plezier aan beleefd.

Oranje | 19-11-21 | 21:02 | 1

Hear, hear!

Kicksalot | 19-11-21 | 21:14

ik zat te kijken naar een mooie cake van de rond 250 legaal uit NL, een mooi momentje rond 12:15, maar geloof dat het toch maar een illegaal blokje uit belgie moet gaan worden.... wat een kutland.

Gelukkig is het sinds het afkondigen van het verbod wel stil geworden in de buurt en wordt er opeens niets meer geknald zoals de afgelopen weken (ehhhh oh nee toch niet)

ikpislauwbier | 19-11-21 | 20:29

Mijn god wat ben ik blij dat ik uit Nederland vertrokken ben.
De topics op GeenStijl worden steeds hallucinanter, in het buitenland is ook veel mis maar is het leven toch veel beter.
Oud en nieuw, kerst, sinterklaas weg, de bevolking vergrijst.

Heerlijk in de sneeuw buiten, champagne, mooie vrouwen en wat vuurwerk afsteken.
Gooi die calvinistische schroom eens af, geniet !

polderaar | 19-11-21 | 19:12 | 2

de bevolking vergrijst niet allang niet meer maar voor verislamiseert door alle import. Ik zou zeggen: hogere salarissen voor Nederlanders zodat de man (of vrouw) weer 1-verdiener kan zijn en de vrouw desgewenst voor jonkies kan zorgen. Net zoals het ooit was. En Rutte kutte lachte.

appeltjesgroeneweide | 19-11-21 | 19:44

Het is hier fantasties zonder Rutte alleen BBQen in je shirt en short met kestmis zal nooit wennen

Hansabroadfornow | 19-11-21 | 19:58

Nou, aan de doffe klappen van de cobra xxx te horen hier in de buurt loopt de reguliere handel er sowieso weinig omzet door mis.

jan-lul-de-behanger | 19-11-21 | 18:54 | 1

Bij mij (randstad) knallen en vliegen de vuurpijlen ook al een uur lang. Goed idee zo‘n verbod.

theo-is-dood | 19-11-21 | 20:12

Gewoon afsteken zoals vorig jaar. Het leven is nou eenmaal met momenten gevaarlijk. Het totaal aantal slachtoffers van 2019 was 1300, waarvan de meesten via de huisartsenpost behandeld werden. De belasting voor de ic is praktisch 0

Devox85 | 19-11-21 | 18:38 | 2

Nou volgens mij op een normale jaarwisseling komen er vele tientallen van die 1300 op de SEH terecht. Alleen de amputaties en operaties komen een dagje of misschien een paar dagjes op de IC. Dus inderdaad niet heel veel.

Veel van die vuurwerkslachtoffer lui zijn omstanders trouwens.

Kan mij voorstellen dat IC personeel er weinig trek in heeft. Kan mij ook voorstellen dat een verbod wel helpt. Dat zagen we in verschil 2019 en 2020.

Maar het probleem is nogsteeds tekort aan bedjes en personeel. Niet vuurwerk.

Maar als u wilt knallen, ga uw gang. Ik denk echt dat niemand u tegenhoudt.

sjef-van-iekel | 19-11-21 | 18:54

Beste sjef, helemaal mee eens! Fijn om eens een genuanceerde reactie te krijgen :)

Devox85 | 19-11-21 | 19:38

Hoezo vuurwerkverbod? Afgelopen oud & nieuw werd er gewoon afgestoken. Heel het jaar door eigenlijk. Heb nu ook gewoon voorraad.

darmflora | 19-11-21 | 17:59 | 3

Knap hoor. Trots zeker? Vrienden op de hoogte? Ik neem aan dat u , als u idd het hele jaar afsteekt, dat voor uw eigen deur afsteekt en er niet andere mensen mee lastig valt? Anders misschien toch eens afvragen waarom mensen voor een verbod zijn. Maar dat zal u niets interesseren. Als u uw lolletje maar hebt.

Uw gedrag is precies de reden voor een vuurwerkverbod.

BenDeLier | 19-11-21 | 18:25

@BenDeLier | 19-11-21 | 18:25: Ik heb niet gezegd dat ik heel het jaar afsteek, Ik weet niet onder welke steen u huishoudt, maar in Nederland wordt heel het jaar vuurwerk afgestoken.

darmflora | 19-11-21 | 18:29

Stoer hoor.... een hele voorraad (ligt dat dan op uw slaakamer onder het bed ofbop zolder tussen de kerstspullen ?) nou ik ben onder de indruk hoor ..

johnyl | 19-11-21 | 18:35

Dit is nou weer vvd kleine ondernemers in het graf beleid.
De grote handelaren hebben gisteren de kleine bevoorraad en die zitten nu met spul dat nergens heen kan, wel betaald, geen opbrengst.
De grote mannen kunnen tevreden en sigaar opsteken, in hun subsidie tesla.

28 | 19-11-21 | 17:59 | 1

Ondernemers die hierover klagen zijn geen echte ondernemers. Die willen een vrije jongen zijn, maar ook de zekerheid .

En een ondernemer die dit niet heeft zien aankomen, heeft weinig realiteitsbesef

Roos | 19-11-21 | 18:03

Wat een sneue boomers hier allemaal, bang voor een paar uurtjes vuurwerk per jaar. U bent zelf niet jong geweest? Nog nooit genoten van een mooi stuk siervuurwerk?
U noemt het tokkievermaak, ik noem dit verbod vertrutting.

Kicksalot | 19-11-21 | 17:57 | 3

ik deel uw mening

appeltjesgroeneweide | 19-11-21 | 18:03

Uurtjes? Maandjes.. was het maar uurtjes.

BenDeLier | 19-11-21 | 18:03

Het is helaas voor te veel non-valeurs een moment in het jaar om ongebreideld vernielingen te plegen.

theo-is-dood | 19-11-21 | 20:16

Ik denk dat het verbod op vuurwerk dit jaar gewoon politiek wisselgeld is voor toekomstige achterkamer afspraken met Rutte die niet genotuleerd worden.

steekmug | 19-11-21 | 17:55

Rutte; Jouw tijd komt nog wel...Er komen Tribunalen !

MagnificentRon | 19-11-21 | 17:14 | 2

Drama much?

freakz0rz | 19-11-21 | 17:48

@freakz0rz | 19-11-21 | 17:48: Nee, normaal niet. Maar ik ben ondertussen wel klaar met de overheid die ik niet meer alleen in mijn portemonee voel, maar steeds meer in mijn privé.

MagnificentRon | 19-11-21 | 18:17

Ja, als kinderen van 4 à 5 jaar jaar oud nog te debiel zijn voor het onderwijs in voornamelijk migrantenwijken in de grote steden, dan zijn ze dat ook merendeels als ze tiener zijn.
De goeden moeten weer onder de kwaden lijden.
Maar er komen in de toekomst tribunalen heb ik gehoord...

steekmug | 19-11-21 | 17:02

Inm plaatje:
Die doos met Glory, zit daar een gat in waar je wat in kan stoppen?

Tapioca pudding | 19-11-21 | 16:41 | 1

Sssshhtt...anders wordt dat ook nog verboden.

Kruijffje | 19-11-21 | 18:20

Weg metste vuurwerk, heerlijk.
Ik ben voor een vluchtelingen eiland, voor een antivaccerseiland en leg dan ook maar een vuurwerkeiland aan.
Eigenlijk bestaat dat al in de vorm van Las Palmas.

Tapioca pudding | 19-11-21 | 16:39 | 1

ik denk eigenlijk dat elk eiland best gezellig is als er maar geen nederlanders en finnen zijn

ikpislauwbier | 19-11-21 | 20:38

Ah, heel prettig.
Mijn 020 buurt wordt nu wederom 2 maanden *geen* "warzone".
Enne, waar blijft dat permanente verbod nu?
Lubach heeft gesproken, dus het is klaar, toch? ;-)

hotmint | 19-11-21 | 16:30 | 5

"Mijn 020 buurt wordt nu wederom 2 maanden *geen* "warzone"."

Eh, je bent er van op de hoogte dat legaal vuurwerk enkel de laatste 3 dagen van het jaar verkocht wordt? Je hebt andere jaren last van illegaal vuurwerk, dat gaat niet veranderen, want dat was al illegaal, zowel de verkoop als het afsteken en dat trekken die pokkejong zich a jaren niets van aan. Hoe gaat dat dan precies veranderen met dit nieuwe verbod? Dat 'argument' dat ze vuurwerk van andere jaren afsteken gaat inmiddels ook niet meer op.

Nohara | 19-11-21 | 18:02

@Nohara | 19-11-21 | 18:02: “eh”… is vuurwerk van pakweg een jaartje oud onbruikbaar? Geen illegaal vuurwerk.

BenDeLier | 19-11-21 | 18:05

@BenDeLier | 19-11-21 | 18:05: Je denkt toch serieus niet dat jongeren nu nog legale rotjes van 2 jaar geleden aan het knallen zijn? Daar knallen ze sowieso al jaren niet meer mee, maar als er overlast is is het ineens weer door al dat oude vuurwerk wat nog in de schuur lag.. Juist. Naïef. Flashknallers zijn al decennia verboden is Nederland, een legale buskruit knaller doet niets meer dan een 'pats'.

Nohara | 19-11-21 | 20:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Vorig jaar mocht het niet en heb sinds decennia niet zo’n gezellig feest meer gezien hier in Den Haag. Helemaal keilam met je tong in de buurvrouw terwijl dr vent ernaast staat en lekker vuurwerk afsteken! Heerlijk!

Goedvoorze | 19-11-21 | 16:22 | 4

@steekmug | 19-11-21 | 16:32: Als er een paar honderd man in bioscopen en theaters mogen met alle deuren en ramen dicht dan vind ik dat ik m’n buurvrouw ongegeneerd mag aflikken .

Goedvoorze | 19-11-21 | 16:35

@Goedvoorze | 19-11-21 | 16:35: sta je in de bioscoop in de rij om je buurvrouw te likken. Dat kan beter dacht ik.

Tapioca pudding | 19-11-21 | 16:43

En de buurman effe via de achterdeur bij jouw vrouw naar binnen, heerlijk hoor... boeiend leven heb jij maar, ik denk dat er een hoop jaloers zijn !

johnyl | 19-11-21 | 18:39
▼ 1 antwoord verborgen

Heel goed en gelijk voor altijd verbieden!

PeterJanssen | 19-11-21 | 16:17

Goed zo. Oud en Nieuw zoals wij het hier “vieren” is toch al decennialang een Tokkiefest van de eerste orde. Geen enkel land in de wereld maakt er zo’n sloop- en geweldsorgie van als wij. Om je dood te schamen.

Bigi Bana Boy | 19-11-21 | 15:46 | 3

Eens. Ik zet een groen vinkje bij uw reactie.

Graaf_Slis | 19-11-21 | 16:50

Zelfde als bij het voetbal. Er is een kleine hardleerse groep van klapmongolen die het verziekt voor de brave burger met z’n suffe Romeinse potje. Vuurwerk is een aanleiding geen oorzaak.

_pacman_ | 19-11-21 | 17:17

gelukkig is dat over met een vuurwerkverbod

ikpislauwbier | 19-11-21 | 20:39

Hoeveel alcoholslachtoffers/comazuipers landen er op seh/ic tijdens oud en nieuw?

Neefje heeft alle moois allang op voorraad uit vrije landen.

Steifnek | 19-11-21 | 15:44 | 1

wist je niet dat over een half jaar ook een alcoholverbod aangekondigd gaat worden?

ikpislauwbier | 19-11-21 | 20:39

Dus diegenen die zich melden bij de Eerste Hulp met vuurwerkverwondingen kunnen gelijk een politiebezoekje verwachten en een acceptgiro?

photto | 19-11-21 | 15:43 | 1

Er worden 10 deugpunten van uw saldo gehaald. Bij 25 of meer vervalt uw QR code voor twee weken.

Goedvoorze | 19-11-21 | 16:24

Was in Baarle Hertog om wat goedkope benzine te scoren en daar gaat de vuurwerkverkoop als een tierelier. Mensen gaan nu al omdat er in December controles zijn en nu niet. Dus ondernemers busje inladen en naar België. Pandje huren in een van de grenssteden en verkopen maar.

dartfrogger | 19-11-21 | 15:40

Toe burgemeester Mikkers: maak een uitzondering voor Oeteldonk!

Dr. Worstenbroodje | 19-11-21 | 15:37

Ok,. zeker een strop voor de ondernemer maar waar is de voorraad van vorig jaar gebleven?

Kanvanalleszijn | 19-11-21 | 15:30 | 1

In geconditioneerde munitiebunkers te Ruinen.

steekmug | 19-11-21 | 16:26

Ja beste ondernemers, dat heet ondernemersrisico. Dat neem je bewust als je een onderneming begint.

BroddelwerkBillie | 19-11-21 | 15:25 | 4

@WeetHetOokBeter | 19-11-21 | 16:03: Jij bent vast geen ondernemer. Of een hele slechte. Als plotseling de straat wordt afgesloten waar jouw zaak zit, kan je best schade lijden. De overheid kan daar best een hele goede reden voor hebben. Dan is het jammer maar helaas. Of moet de belastingbetaler de voorraden gaan vergoeden omdat die lui maar een beetje links en rechts zijn gaan sjoppen in China en nu met containers voorraad zitten? Je kan weten als ondernemer dat elk jaar weer het vuurwerkverbod kan ingaan. In geen een land mag de particulier vuurwerk afsteken, uitgezonderd wat Scandinavische landen en de UK. Kijk. Dat hoor je te weten als vuurwerkverkoper. En dat is dus ondernemersrisico.

BroddelwerkBillie | 19-11-21 | 16:34

Benieuwd bij welke risicoloze instantie u werkt

(Behind)Doors | 19-11-21 | 16:50

Hier in nieuw zeeland mag je 4 dagen per jaar vuurwerk kopen en de rest van het jaar mag je het afsteken en het boeit de meesten mensen niet echt

Hansabroadfornow | 19-11-21 | 20:23
▼ 1 antwoord verborgen

Als het zou werken tegen het af laten gaan van bommen en granaten dan zou ik voor zijn, hoewel ik dit wel als een fout in mijn karakter zie.

aflaatverkoper | 19-11-21 | 15:20

Scheelt dan toch weer tientallen miljoenen aan schade. Vuurwerkverkopers boos, maar veel andere ondernemers en verzekeringsmaatschappijen blij. Elk nadeel heeft ook nu weer zijn voordeel, en wat ze ook besluiten, er zijn toch altijd mensen die het er niet mee eens zijn.

Mr. C | 19-11-21 | 15:13 | 1

sporten verbieden verlost de IC's ook elk weekend van veel gewonden, drinken verbieden verlost de samenleving ook van van schade door drankrijders en hart en vaatziekten, snoep verbieden vermindert obesitat en vermindert het aantal suiker, hart en vaat patienten.

Ademen verbieden vermindert het risico op longkanker en verminder de druk op de zorg.

Hoe ver wil jij gaan in je verboden in deze maatschappij?

ikpislauwbier | 19-11-21 | 20:44

Volledig terecht. Terzijde: ik kan het woord ondernemer niet meer horen. Die is onderhand heilig verklaard. Er zijn massa's mensen die geen ondernemer zijn. En in dezelfde categorie: "polarisatie". Wat is er mis met polarisartie?! Ik wens openlijk te kunnen zeggen dat de bewuste niet-vaxers/complot-onzin-gelovers (1+1=3?), egoïsten zijn.

Poso | 19-11-21 | 15:07 | 5

En een dikke boete danwel sluiting riskeren, nogmaals: in welk door overheid beschermd nest werkt u?

(Behind)Doors | 19-11-21 | 16:55

@WeetHetOokBeter | 19-11-21 | 16:06: volgens uw eigen redenering valt dit allemaal onder ‘ondernemersrisico’. Waarom zo druk maken over een Q hier en een R daar?

Martin007 | 19-11-21 | 17:35

Jij bent voorstander van de totalitaire staat? Iedereen mag vrij leven en vinden wat hij wil, zolang dat maar is wat jij vindt en doet zoals jij doet?

ikpislauwbier | 19-11-21 | 20:45
▼ 2 antwoorden verborgen

En nu meteen aangeven dat dit de Laatste Keer is.

Het feestje is al lang verpest door sneue figuren met een minimaal IQ die denken dat het een vrijbrief is om mensen en hun bezittingen te belagen.

Bolhoed | 19-11-21 | 15:01 | 1

Dat. En het normaal vinden om de miljoenenschade op de maatschappij te verhalen.

Bigi Bana Boy | 19-11-21 | 15:48

Lijkt me ook geheel in overeenstemming met het terugdringen van de luchtvervuiling. Naast de hoeveelheid overlast die ermee gepaard gaat. Als je van vuurwerk wilt genieten dan kun je naar professionele shows gaan kijken, Ik snap niet waarom iedere Koekwaus nou per se zelf de explosieven expert uit moet hangen.

gijnsteel666 | 19-11-21 | 14:57 | 5

Nederland is groter dan de Randstad... En realiteit leert dat het een bijzonder goed idee is om massaal grote groepen mensen (al dan niet met drank in hun mik) bij elkaar te laten komen.
Ik vraag mij af wat meer kost, de rellen/schade/inzetten van hulpdiensten bij zulke massale partijen, of de schade die ontstaat door het vuurwerk. Er is gewoon een gebrek aan handhaving, met het vuurwerk wat je legaal in Nederland koopt sla je nog een (figuurlijke) deuk in een pakje boter

Tom Aatje | 19-11-21 | 15:37

@Harris Pilton | 19-11-21 | 15:00: Tuurlijk wel, maar zal toch een stuk minder zijn. Is CO2 arm vuurwerk dan hè.

gijnsteel666 | 19-11-21 | 18:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Als de overheid het gaat verbieden, halen we toch gewoon cat. 3 vuurwerk uit omringende landen? Doe het goed of doe het niet.

HankHill | 19-11-21 | 14:55 | 1

Zou wel oppassen, met categorie NL vuurwerk heb ik liever dat ze me staande houden dan met pools categorie wapenwet spul.

Baksteenbakker | 19-11-21 | 15:00

Is het alleen een verbod om het te verkopen, of mag je het nog wel afsteken omdat "je nog wat hebt liggen"? (Ligt nog wat in Belgie volgens mij.)

funkyd | 19-11-21 | 14:51

Er is niks mooiers dan met een paar pils in je mik een cobra in het riool gooien.

*plof*

Transgender-Airlines | 19-11-21 | 14:48 | 4

Publieke voorzieningen slopen en vervolgens zeker zeiken over de belastingdruk in Nederland.

de IJsman | 19-11-21 | 15:00

@de IJsman | 19-11-21 | 15:00: Oh ja, die belastingdruk komt natuurlijk door een paar opgeblazen bushokjes en een handjevol rondvliegende vingers. Logisch.

Goedvoorze | 19-11-21 | 17:36

Juist door dit Tokkiegedrag betalen wij ons blauw aan de ziekenzorg en komen er steeds meer regeltjes omdat die Tokkies de vrijheid niet aankunnen. En er dan nog trots ook op zijn op zoveel onverstand.. haha..

johnyl | 19-11-21 | 17:57
▼ 1 antwoord verborgen

Zal wel net zo'n succes worden als vorig jaar. Ik heb nog nooit zoveel de lucht in zien gaan.

Ik laat mijn rommel wel in België halen, gewoon omdat het kan.

Vanilla | 19-11-21 | 14:44

Opnieuw worden we geregeerd door waan van de dag en de hardste schreeuwers. Het kabinet had advies ingewonnen bij het OMT en die zeiden dat het niet nodig was. Dan is wat burgemeesters roepen totaal irrelevant. Zij gaan niet over de zorg.

Dat burgemeesters een vuurwerkverbod willen is al lang duidelijk maar misbruik de zorg en corona daar niet voor en doe dat op eigen titel. Als er een groep dwarsliggers is bij de uitvoering van het corona beleid dan zijn het de burgemeesters wel. Als het maar makkelijk is voor hun zelf. Ga eerst eens handhaven op corona maatregelen en op vuurwerk afsteken buiten oud en nieuw en illegaal vuurwerk.

JanP999 | 19-11-21 | 14:44 | 2

Kijk eens naar de cijfers van de gewonden op 1 jan.

BroddelwerkBillie | 19-11-21 | 15:27

@BroddelwerkBillie | 19-11-21 | 15:27: merendeel door alcoholmwj drugs, aldus een arts net bij 1vandaag. Noemt het pure symboolpolitiek. Als u dan toch naar cijfers lijkt, het schaatsen ook maar verbieden als er weer ijs ligt?

Kruijffje | 19-11-21 | 18:24

Heks Kaag en consorten beginnen steeds harder te glunderen..... Alweer gaat de vvd door de knieën....

Nico_the_Sparrow | 19-11-21 | 14:43

Is een uiting van plezier en dat is verboden in Nederland.
Werken, betalen en je organen opgeven.

Transgender-Airlines | 19-11-21 | 14:40 | 3

En dan nog het voltooide leven... van D66 en consorten..

Nico_the_Sparrow | 19-11-21 | 14:45

Organen zit teveel PFAS in. Die zijn waardeloos

Continuum | 19-11-21 | 14:51

Het is een wonder dat er geen belasting wordt geheven op het krijgen van kinderen.

HankHill | 19-11-21 | 14:53

Fantastisch nieuws. Wie ooit heeft bedacht dat het een goed idee is om al dan niet bezopen burgers binnen de bebouwde kom nnet explosieven te laten spelen is niet goed wijs. Laten we hopen dat dit verbod blijft staan.

de IJsman | 19-11-21 | 14:40 | 7

Geheel eens met IJsman.

Lorejas | 19-11-21 | 14:55

Haal je een dubbellikker. Bezopen mensen die met explosieven spelen. Dat is pas iedereen over 1 kam scheren. Vast bang voor 'rotjes' of iemand met duiven.

Jordy | 19-11-21 | 19:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Geen visie, geen daadkracht maar voortdurend bezig zijn met beeldvorming en zichzelf indekken.
Zelfs de meest a-politieke medemens krijgt tegenwoordig een rood waas voor zijn ogen als de naam 'Rutte' of 'Hugo' valt.

Eppo | 19-11-21 | 14:34

Ik hoop van harte dat de branche dit aanvecht. Er is de afgelopen jaren enorm veel gedaan en opgelegd om legaal vuurwerk veiliger te maken, dat ‘druk op de hulpdiensten’ eigenlijk geen argument meer is. De branche heeft (veel veilger) groot siervuurwerk geïntroduceerd, geen intabiele potjes meer, maar cakes waarvan 80-90% karton en klei is. Er zijn compounds gekomen, waardoor er minder afsteekmomenten zijn, en het vuurwerk nóg steviger staat. Bij het kopen van pijlen was een pijlenstandaard verplicht, er werden gratis veiligheidsbrillen uitgedeeld, gratis aansteeklonten. Pijlen, die volgens de cijfers voor het overgrote deel van de legaal vuurwerk slachtoffers zorgden, werden verboden, net als al het legale knalvuurwerk, romeinse kaarsen en de single shots.

Het kleine prut, waar vooral mee gestunt werd, zoals baby pijltjes, rotjes, etc, was al jaren niet meer populair voordat ze verboden werden. De consument was overgestapt naar cakes en compounds, spul waarbij de consument echt niet zomaar mee gaat stunten. Te duur en te lomp. Vroeger kwam je met een budget van 50 euro thuis met een zak vol vuurwerk, waarbij je misschien wel 500 afsteekmomenten had. Tegenwoordig koopt de gemiddelde consument voor eenzelfde budget 5 afsteekmomenten.

De branche heeft vol ingezet op veilig wegzet vuurwerk met zo min mogelijk aansteekmomenten, worden er tal van veiligheids brilletjes weggegeven om vervolgens gepiepeld te worden door Bruls en co, en het kabinet gaat er gewillig in mee.

Hiermee maak je ook nog eens Categorie 1 vuurwerk interessanter, want dat is het enige legale wat straks nog te krijgen is. En als andere jaren een indicatie zijn, dat wordt er weer volop gestunt met dat suffe spul. Want één knetterlintje afsteken wordt bij de jeugd al snel een doosje tegelijk afsteken en meer. Met als gevolg overlast en slachtoffers.

Well done.

Nohara | 19-11-21 | 14:31 | 2

Ik zou tot aan de raad van state procedere! Oh wacht. Sorry.

Hadena | 19-11-21 | 14:36

Vuurwerk moet blijven. Dat maakt de jaarwisseling extra feestelijk en bijzonder. Jammer dat de koekwauzen het verpesten voor de brave stoker.

Dr. Worstenbroodje | 19-11-21 | 15:39

Sinds wanneer maakt het OMT dit soort besluiten? Oh, wacht...

FogerRederer | 19-11-21 | 14:30

Afgelopen Oud en Nieuw genoeg vuurwerk gezien hier in Den Haag, ruim 1,5 uur herrie, heerlijk, verwacht dit jaar opnieuw niet anders, het is voor mij jeugdsentiment, vond het altijd de mooiste tijd van het jaar.
Maar vroeger had je nog het onschuldige vuurwerk

hotbrasil | 19-11-21 | 14:28

Wat een eng land is dit aan het worden.

Caesar.is.Keizer | 19-11-21 | 14:26

Prachtig. Weg met die tokkiebende.

Lorejas | 19-11-21 | 14:24 | 5

Gelukkig blijft uw mening slecht een (onverdraagzame) mening. Doen we verder niks mee

Tom Aatje | 19-11-21 | 15:39

Zal best. Jammer van jullie "pretje".

Lorejas | 19-11-21 | 18:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Ondernemen in vuurwerk is een doodlopende weg. Er komt hoe dan ook, eerder vroeger dan later een totaal vuurwerkverbod, met of zonder Corona.
Als je een hele agrarische bedrijfstak de nek af kunt draaien, dan is dat vuurwerk handeltje een peulenschilletje.

Broadsquire | 19-11-21 | 14:24

Vorig jaar een berekening voorbij zien komen dat qua vuurwerkslachtoffers het neer kwam op ik dacht 18 mensen die in het ziekenhuis moesten blijven…

Illuminati1989 | 19-11-21 | 14:24

Had hier in augustus een beslissing over genomen. Regeren ipv reageren.

Kwelbeller | 19-11-21 | 14:20

Mooie middelvinger naar de ondernemers ook weer, eerst wachten tot ze investeren en dan de nek omdraaien, terwijl men ook gewoon had kunnen zeggen: "We zijn nog in beraad. "

Hadden die ondernemers hun centen nog gehad, om de klappen van Corona op te vangen.

ReyNemaattori | 19-11-21 | 14:19

Echt dit land gaat in record tempo naar de knoppen.

Patjep | 19-11-21 | 14:19 | 1

De poezen vinden het helemaal prima zo.

SterF... | 19-11-21 | 14:54

Afschaffen die rotzooi. Erg slecht voor milieu, overlast en mensen die gewond raken. En vingertjes eraf is bijna altijd illegale knallers. maar vuurpijlen die een menigte invliegen, met drank op je cakebox afsteken.

ik vind wel dat we als wisselgeld weer 130 km/hr zouden moeten mogen rijden op de snelwegen.

Headshrinker | 19-11-21 | 14:18 | 3

Teveel verkeersslachtoffers, graag dus liever verlagen naar 80. Of mss zelfs 50. Ga maar eerder van huis. Al die vervuiling en slachtoffers moeten we niet willen.

Harris Pilton | 19-11-21 | 14:29

Gewoon iedereen binnen blijven en op een stoel zitten. Zo vallen de minste doden en raken de ic’s niet “overbelast”.

Transgender-Airlines | 19-11-21 | 14:43

@Harris Pilton | 19-11-21 | 14:29: Het een is pure luxe en het ander is noodzaak om van A naar B te komen. Zonder vuurwerk wordt de wereld echt wel een stuk beter en de milieu-impact is echt heel significant.

Ik ben echt niet een groene rakker maar vuurwerk is echt de grootste kolder om nog toe te laten. SOx, NOx, zware metalen, ze maken zich wel druk om uitstoot van auto's maar niet om dat klote vuurwerk.

Headshrinker | 19-11-21 | 15:09

Symptoombestrijding ten top. Vuurwerk met oudennieuw is geen noemenswaardig probleem, nooit geweest. Maar wat wel een probleem is dat dit land zo langzamerhand in bezit is gekomen van tokkies die zichal een maand van tevoren te buiten gaan met allerlei explosieven waar mijn huis van staat te trillen. Of dat ik in het park maar een andere afslag neem omdat mijn hond anders overstuur raakt. De vertokkisering van dit land, dat is het probleem.

Joris Beltsin | 19-11-21 | 14:17 | 3

Probleem is helaas dat je met rede en argumenten bij tokkies niet ver komt. Enige oplossing is dus verbieden, vriendelijk vragen om de vuurwerkoverlast te beperken tot oudejaarsdag is aan dovemansoren gericht. Vroeger hadden we het over de 'stok-en-wortel-methode', maar tegenwoordig rest enkel nog de stok-methode.

FrankVeer | 19-11-21 | 14:23

@FrankVeer | 19-11-21 | 14:23:
Dit verbod gaat ook helemaal niets helpen. Alleen een azijnzeiker zal overlast ervaren tijdens de jaarwisseling van normaal vuurwerk maar het gaat om juist om de totale bandeloosheid van wat er allemaal omheen gebeurt. Dat zal onverminderd doorgaan.

Joris Beltsin | 19-11-21 | 14:33

@FrankVeer | 19-11-21 | 14:23: het vuurwerk van het tuincentrum is nu verboten, dat zal de handelaren in illegaal vuurwerk leren!

willem n | 19-11-21 | 14:43

Bedenk goed wat je met je laatste Rolo doet, kabinet

hotbrasil | 19-11-21 | 14:17

Goed, man!

Von Knarrenstein | 19-11-21 | 14:16

Bedrijven de nek omdraaien, maar wel verwachten dat er belasting betaald wordt.
You will own nothing, and be happy about it.

Het leven is zwaar | 19-11-21 | 14:14 | 1

Ach joh, geven we die weer een steunpakketje uit de oplopende staatsschuld.

Joris Beltsin | 19-11-21 | 14:18

Zwarte Piet verboden , Roken verboden , Vuurwerk verboden ,
Wat zou het volgende verbod zijn..... Vlees op je bord , De Kerstman ...

Nico_the_Sparrow | 19-11-21 | 14:13 | 4

Tegenspraak...

Harrie-Couvert | 19-11-21 | 14:18

Sex

Hadena | 19-11-21 | 14:38

islam? oh nee, wacht

borus | 19-11-21 | 15:42
▼ 1 antwoord verborgen

Een vuurwerkverbod namens corona, omdat ze te schijterig zijn om volmondig in de kamer te zeggen dat ze er eigenlijk helemaal vanaf willen.
Mensen zijn als de bekende kikker in het opwarmende water.

TonAlias | 19-11-21 | 14:09

Mooi! Weg met dat vuurwerk. Heerlijk

YoMoms | 19-11-21 | 14:08

Zwembad vullen in eigen tuin? Verboden.
Houtkachel? Verboden.
Langer douchen dan 5 minuten? Verboden.
Thermosstaat op 22 graden? Verboden.
Reaguren??? Verboden!!!

GKJP | 19-11-21 | 14:08 | 5

Dat zeg ik,

jemagookniksmeer | 19-11-21 | 14:11

Bier drinken? Verboden!!
Tabak? Verboden!

Alles, alles, ALLEEESSS, Verboden!

Ik ga mijn dochter van het station halen en dan aan het bier.

GKJP | 19-11-21 | 14:14

Die houtkachel verdedig ik met m'n leven, want als ik moet vertrouwen op die gasinkoper die de hele zomer even is vergeten de voorraden op peil te brengen, wordt 't een koude winter. Afgelopen jaren heeft de overheid hun incompetentie bewezen op praktisch alle vlakken, dus is het niet raar als mensen dan voor zichzelf gaan zorgen.

ReyNemaattori | 19-11-21 | 14:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Onze, ongekozen, regering doet exact alles wat gevaarlijk is en maakt op aanraden van een groep burgemeesters (ook ondemocratisch samengesteld) een groep mensen tot crimineel die nou juist niet met illegale troep, vandalisme en ongelukken te maken willen hebben.
Misbruik maken van het corona-excuus maakt het beleid definitief compleet belachelijk.

40.000 mensen met schaatsblessures belandden op de SEH, dekken we af door te negeren.
Het gebrek aan groepsvorming voorkwam de meeste ellende bij afgelopen jaarwisselling maar dat wordt niet benoemd.
In klein comité samenkomen en voor eigen deur zelf vuurwerk afsteken is de beste social distancing die vrijwillig zal worden uitgevoerd.
De regering komt WEER een belofte niet na. Eenmalig vuurwerkverbod!

willem n | 19-11-21 | 14:07 | 1

Zo is het Willem!

Schaatser | 19-11-21 | 14:42

At long last! Geweldig!

En laat dit nu de opmaat zijn om dat totale consumentenvuurwerk voorgoed uit te faseren. Is allang niet meer van deze tijd. Al die afgeknalde vingertjes en blind geknalde ogen, dat kun je de zorg inderdaad niet aandoen, nu niet met al die corona ellende, maar überhaupt niet.

Een uitstekend besluit van het demissionaire kabinet. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

Dr_Johnson | 19-11-21 | 14:03 | 11

Liever niet, want dan wordt er straks vuurwerk afgestoken van mijn belastingcenten en ik vind de belastingdruk wel hoog genoeg zo. Verbod is prima, maar dan ook helemaal geen vuurwerk meer.

ReyNemaattori | 19-11-21 | 14:26

Helemaal eens met Dr. Tokkies gaan maar wat anders bedenken met oud en nieuw in plaats van de boel slopen onder het mom van 1 dag per jaar moet alles mogen.

Lorejas | 19-11-21 | 14:27

@Dr_Johnson | 19-11-21 | 14:14: je laat goed de redenering zien dat men onmachtig is om het illegale aan te pakken, ik ga jouw ervaring natuurlijk niet tegenspreken, daders straffen ipv de mensen straffen die zich binnen de regels houden lijkt me vanzelfsprekend.

willem n | 19-11-21 | 15:03
▼ 8 antwoorden verborgen

Slappe hap hoor, eerst toestaan nu weer verbieden. Wel typerend voor die schlemielen daar in Den Haag, het gebrek aan ballen om besluiten te nemen en de draaikonterij.

Lompelul | 19-11-21 | 13:59 | 1

Dat is inderdaad het ergste. Inmiddels medio november gepasseerd en dan nog steeds geen duidelijkheid kunnen verschaffen aan de branche die inmiddels allang bezig is met inkoop en voorbereidingen.

Joris Beltsin | 19-11-21 | 14:05

Zoals al meerdere malen door mij gezegd op deze en andere sites! Weer een belofte gebroken. Het gaat er niet om of ik voor of tegen ben, maar alleen het hele circus eromheen. Geen enkele uitspraak, bewering of belofte is tot nu bewaarheid geworden. Aanpak corona, drama. Aanpak immigratie, drama. Aanpak toeslagenaffaire, Drama. Aanpak "klimaat", drama en ga zo maar door. Blijf gerust stemmen op de huidige status-quo.

Gomezlopez | 19-11-21 | 13:58

Wat je ook van vuurwerk vindt maakt niet uit.
Als regering moet je een evenwicht zien te vinden om het volk tevreden te houden.
En op deze manier maak je een deel van het volk bozer en bozer.
Wat bepaalde gevolgen kan hebben.

jaja | 19-11-21 | 13:57 | 3

Dat zal de regering een zorg zijn. Ze zorgen niet voor niets voor 5000 extra boa's.

TonAlias | 19-11-21 | 14:04

@TonAlias | 19-11-21 | 14:04: Die 5000 man zullen niet genoeg zijn als 17 miljoen Nederlanders hun gram komt halen, dan wel omwille de toeslagen, dan wel omwille de gasaardbevingen, dan wel de boeren omwille hun cancelling, dan wel het MKB omwille dit soort naaistreken, dan wel de horeca omwille pandemiebeleid, dan wel de gezondheidszorg omwille gebrek aan steun en loonverhoging.

Je kan maar zoveel groepen tegen je in het harnas jagen voordat het er zoveel zijn dat als iemand al die lui mobiliseert ze met miljoenen op het binnenhof, malieveld, museumplein tegelijk komen demonstreren. Het is dan maar een kleine stap naar 't daadwerkelijk opeten van de premier.

ReyNemaattori | 19-11-21 | 14:37

Joh. Als er dagen wordt geroepen dat de kamer er niets voor voelt dan weet je dat het gaat gebeuren.

SinisterNL | 19-11-21 | 13:56

Ah wat fijn. Helemaal geen knallen meer in December! Wat een rust zal dat geven! Ooohh, wacht wat hoor ik daar nou? BOEM!!!!

Hadena | 19-11-21 | 13:56 | 1

Men heeft nu alleen producten verboden die veilig en mooi zijn, als Bruls met zn spekarmpjes er nog bij kan dan zal hij zichzelf op zn schouders slaan als compliment.
Wat een gebrek aan feitenkennis is er toch.
De overheid is machteloos in handhaving dus gooien we er maar wat verbodjes tegenaan dan lijken we zinvol bezig te zijn zonder dat we de echte problemen aanpakken: wie is de baas op straat.

willem n | 19-11-21 | 14:16

Gisteren hoorde ik het OMT en andere lui uit de medische wereld nog zeggen dat er geen noemenswaardige extra belasting in de ziekenhuizen te voorzien was maar vandaag verklaren burgemeesters zich zorgen te maken om de bezetting van de ziekenhuizen. Wat een rare wereld toch.

Joris Beltsin | 19-11-21 | 13:55 | 3

Eigen agenda doordrukken en misbruiken van een virus is niets nieuws hoor.
De nertsenhandel moest er ook eerder aan geloven dan gepland omdat die beestjes het virus hadden. Is er een complot? Nee. Is er belang en drukt iedereen zijn agenda door? ja.

General Dripple | 19-11-21 | 13:59

Gommers knijpt er niet voor niets ertussen uit.

TonAlias | 19-11-21 | 14:16

Kon je zien aankomen natuurlijk, triest voor de jeugd. En als we eindelijk van corona maatregelen afkomen gaat men deze jaren aangrijpen om tot een definitief verbod te komen, want de roep daar om werd al voor corona steeds luider en dan zijn we er toch al aan gewend. Wat een kutland zijn we aan het worden.

WellimHollander | 19-11-21 | 13:54

Niet meer dan logisch. In het ziekenhuis zitten ze niet te wachten op sjakie of mo met afgeknalde hand die nog met een dun peesje zwartgeblakerd aan de pols hangt.

petros666 | 19-11-21 | 13:54 | 3

Die gaan ze nu juist wel krijgen. Van een legaal rotje krijg je geen afgeknalde hand. Van een cobra6 wel, en laat nou precies de jeugd dáár naar grijpen bij gebrek aan wat anders. Als je dan toch in het buitenland bestelt, doe het dan goed zeg maar, met heel veel afgrijselijke horrortaferelen tot gevolg. Hadden we nou nog maar gewoon astronauten voor de kids, helaas jagen we ze allemaal richting het echte nare spul met dit soort helikoptermama gelul.

elfenstein | 19-11-21 | 14:00

@elfenstein | 19-11-21 | 14:00:

Vreemd dat in t buitenland (ook EU landen) het vuurwerk wat hier als illegaal is bestempeld.. daar niet als illegaal wordt bestempeld maar een onderdeel is van het legale vuurwerk daar te krijgen.
Je zou zeggen dat daar ontzettend veel ongelukken moeten gebeuren.

Ik denk dat vuurwerk verwondingen komen door stunts, zelf bijmaak maken van spul en onjuist gebruik.
Bij onjuist gebruik wil je een legale sierpot ook niet vlakbij je hebben hoor

timmey | 19-11-21 | 14:13

Waar zitten in het ziekenhuis wel op te wachten?
Geen vuurwerkslachtoffers, geen doe-het-zelvers, geen slachtoffers van winterweer (sneeuw en ijs zorgt voor glijpartijen), geen verkeersslachtoffers, geen obesitas-lijders, geen alcoholmisbruikers, geen vuurwapenslachtoffers, geen drugverslaafden, geen steekwapenslachtoffers,

Waar hebben ze eigenlijk medicijnen voor gestudeerd? Om tussen 9.00 en 16.00 uur een beetje te observeren, een receptje te schrijven en af en toe een kleine snijklus te verrichtten? Ze zitten toch in de zorg omdat ze iets voor mensen willen betekenen?

Arachne | 19-11-21 | 22:56

Prima beslissing.. geen vuurwerk ellende meer.

johnyl | 19-11-21 | 13:54 | 2

Hahahaha, gelooft u dat echt? Net zoiets als met drugs, gewoon verbieden en dan is het weg? Nee hoor, het enige wat dit oplevert is dat henkie van 12 nu met een zak cobra's rondloopt in plaats van met een zak astronauten.

elfenstein | 19-11-21 | 14:01

@elfenstein | 19-11-21 | 14:01: maakt handhaving in ieder geval een stuk makkelijker. Elke knal is illegaal. En de opmerking "het helpt toch niet" werkt ook niet echt motiverend. Dan kunnen we alles wel over onze kant laten gaan.

johnyl | 19-11-21 | 14:27

Kunnen we niet naar de raad van Europa stappen en eisen dat Duits/Belgisch/Pools vuurwerk hier wordt toegelaten ? We zijn toch 1 Europa ? De Europese regels zouden toch boven de nationale wetten moeten gelden. Of gaan we toch Polen achterna ?

HaaiBaai | 19-11-21 | 13:54 | 1

Vreemd dat in t buitenland (ook EU landen) het vuurwerk wat hier als illegaal is bestempeld.. daar niet als illegaal wordt bestempeld maar een onderdeel is van het legale vuurwerk daar te krijgen.
Je zou zeggen dat daar ontzettend veel ongelukken moeten gebeuren.
Ik denk dat vuurwerk verwondingen hier komen door stunts, zelf bijmaak maken van spul en onjuist gebruik.
Bij onjuist gebruik wil je een legale sierpot ook niet vlakbij je hebben hoor

timmey | 19-11-21 | 14:15

Dus het legale vuurwerk voor brave huisvaders wordt verboden, zodat de handel in illegaal zwaar vuurwerk voor straatterroristjes kan floreren.
Goed denkwerk!

Dandruff | 19-11-21 | 13:53 | 4

@Baksteenbakker | 19-11-21 | 13:55:

Nou zijn de 104 Nederlandse generaals en hun 87 "pang pang" roepende soldaten al snel jaloers tegenwoordig.
Maar ik begrijp uw punt, in mijn omgeving merk ik hetzelfde. 2019 nog prachtige bouquetten; nu alleen maar keiharde doffe dreunen. Gelukkig wel verspreid over 3 maanden ipv 1 nacht; dat dan weer wel.

Dandruff | 19-11-21 | 14:01
▼ 1 antwoord verborgen

Is de spreekwoordelijke lont in het kruitvat gestoken?
Ik zo maar het gevoel dat dit bij veel Nederlanders niet goed valt bovenop het totale mismanagement en compleet chaotische beleid van het demissionaire kabinet.

Maya de Blij | 19-11-21 | 13:53

Als Bruls iets brult dan gebeurt het gewoon. Vind dat vuurwerkverbod verder niet erg, en mijn hond ook niet.

matatwork | 19-11-21 | 13:53

Zat erin, better safe than sorry. Jammer van deze Hollandse ' traditie' .

DeCynischeAmbtenaar | 19-11-21 | 13:52 | 2

*“Hollandse”

Zegtnietzoveel | 19-11-21 | 13:53

Trouwens is deze traditie mooi opgestuwd door onze mensen uit de voormalige koloniën.
De enige echte niet-religieuze, inclusieve nationale traditie is in slecht weer beland.

willem n | 19-11-21 | 14:24

Ik had het vrij normaal gevonden als gevaccineerden wel vuurwerk af mochten steken. Die komen immer maar voor 40% op de IC.

TonAlias | 19-11-21 | 13:52 | 1

Hehehe, hopelijk gaan meer mensen beseffen dat SEH en IC twee verschillende afdelingen zijn.

willem n | 19-11-21 | 14:25

Het lijkt me niet meer dan normaal dat die ondernemers voor de volle 100% vergoed worden. Ook lijkt het me meer dan normaal dat ditmaal niet de belastingbetaler (die dit al aan zag komen) maar ons Kabinet op persoonlijke titel betalen mag, Ben een beetje klaar met deze incompetentie.
Gelijk dat ze een dag voor de zaterdag doodleuk de horeca weer dicht gooien, zit de ondernemer weer met een enorme strop, terwijl politiek al dagen van te voren wist dat dit er ging komen. Laat die faalhazen zelf eens een keer de dupe zijn aub.

Abject | 19-11-21 | 13:52 | 3

Je kunt niet aan de gang blijven met alles vergoeden. Een ander mag het allemaal ophoesten. Of denk jij dat jij, ik en de rest van Nederland buiten schot worden gehouden?

TonAlias | 19-11-21 | 13:53

@TonAlias | 19-11-21 | 13:53:

En dus moet de overheid stoppen met van de ene op de andere dag van alles ineens te verbieden.
Eerst denken, overleggen, dan pas doen.

Dandruff | 19-11-21 | 13:56

@Dandruff | 19-11-21 | 13:56: De burger wordt middels hun eigen belastinggeld het vuur aan de schenen geworpen. De regering smijt met geld, opgehoest door degenen die aan de lopende band restricities worden opgelegd.

TonAlias | 19-11-21 | 14:08

En nu is het klaar!

Ik steek de houtkachel aan.

En over een half uur aan het bier. Ongevaccineerd, wel te verstaan.

GKJP | 19-11-21 | 13:51 | 1

Ongevaccineerd bier?

matatwork | 19-11-21 | 13:57

Oh ja, de vuurwerksector, pijler van de Nederlandse economie. Vuurwerk in de huidige vorm is niet houdbaar. Het zorgt voor talloze ongelukken aan de afstekers ervan zelf, maar belangrijker nog: aan mensen die alleen maar kijken of in de buurt zijn. Voorwaarde is wel dat er wordt opgetreden tegen afstekers van vuurwerk en dat is nog maar zeer de vraag.

StiekemeBunzing | 19-11-21 | 13:50 | 5

Tijdens het laatste jaar dat het nog mocht is al een aardig deel afgeschaft.

Baksteenbakker | 19-11-21 | 13:59

@Baksteenbakker | 19-11-21 | 13:54:

Vreemd dat in t buitenland (ook EU landen) het vuurwerk wat hier als illegaal is bestempeld.. daar niet als illegaal wordt bestempeld maar een onderdeel is van het legale vuurwerk daar te krijgen.
Je zou zeggen dat daar ontzettend veel ongelukken moeten gebeuren.
Ik denk dat vuurwerk verwondingen komen door stunts, zelf bijmaak maken van spul en onjuist gebruik.
Bij onjuist gebruik wil je een legale sierpot ook niet vlakbij je hebben hoor

timmey | 19-11-21 | 14:27

@StiekemeBunzing | 19-11-21 | 13:56: precies het bewijs dat de verbodsroepers niet weten waar ze het over hebben: pijlen en knalvuurwerk is al verboden!
Romeinse kaarsen en single shots zijn ook al verboden.
De afsteektijd is al jaren gehalveerd: was van 10:00 tot 02:00 en is van 1800 tot 02:00.
Het aantal slachtoffers is sinds 2010 gehalveerd, de paniekpropaganda overdrijft al zou je het liegen kunnen noemen.

willem n | 19-11-21 | 14:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat drama! Weer een duffe boel.

nerugaer | 19-11-21 | 13:50

Alsof die tokkies zich hier aan gaan houden.
En alsof dit gehandhaafd kan worden.

Eduardo- | 19-11-21 | 13:49 | 2

Scheelt wel veel dat normale mensen het minder doen.

De Eierbal | 19-11-21 | 13:51

@De Eierbal | 19-11-21 | 13:51: Precies, weet je ook waar het mis gaat.

menage | 19-11-21 | 13:51

Het zorgpersoneel kan het er niet bij hebben. Daar zou hier 100 % begrip voor moeten zijn in plaats van egocentrisch te gaan zeuren over je pleziertje dat niet doorgaat. Een pleziertje dat overigens een ramp is voor alle beesten. Met name voor vogels. Op naar een definitief verbod.

Poes Fiep | 19-11-21 | 13:49 | 3

60+ zeker??? Gun n ander z’n plezier 1 dag per jaar

Themouse | 19-11-21 | 13:52

Dit dus, zeikerds zouden op die avond eens verplicht op de eerste hulp moet zijn.

menage | 19-11-21 | 13:52

@menage | 19-11-21 | 13:52: Op de televee noemde zelfs het ziekenhuis symboolpolitiek. Het overgrote deel dat hulp nodig heeft zijn dronken lui en drugsgebruikers.

gozoman | 20-11-21 | 03:23

Het enige nadeel van een vuurwerkverbod is dat er nu geen tokkies zijn die zichzelf met hun eigen vuurwerk uit de weg ruimen.

Grauwbaard | 19-11-21 | 13:49

En de schade van transport heen en weer, de opslagkosten en minimale schadecompensatie worden wel door het Rijk nu ze zo laat zijn opgehoest?

Jan, Leiden | 19-11-21 | 13:48

Bij mij in de buurt wordt het hele jaar vuurwerk afgestoken, wel of geen verbod.
Alhier hebben wij SADO !!

Teekje_Tippel | 19-11-21 | 13:48

boem. dat knalt er in

borus | 19-11-21 | 13:45

Mooi, moderatie is een goed voornemen...

Neuth | 19-11-21 | 13:43

Per jaar komen 9200 Nederlanders in het ziekenhuis na een mislukte selfmoordpoging. Het zou verboden moeten worden.

small_town_dude | 19-11-21 | 13:43 | 2

Hm. Dat kan inderdaad efficiënter.

Papa Jones | 19-11-21 | 13:47

@Papa Jones | 19-11-21 | 13:47: Drion kan u daarmee helpen.

TonAlias | 19-11-21 | 14:19

Er moet een speciaal werkkamp komen voor obesitas burgemeesters.

natit | 19-11-21 | 13:43 | 1

Laten we dat er maar doorheen drukken, zelfde met eu parlementariërs

Themouse | 19-11-21 | 13:53

Je bent ook wel een domme ondernemer door alvast in te kopen terwijl je al weet dat de kans op een verbod heel groot was.
Maar ze zullen nu wel om compensatie gaan janken zoals elke slechte ondernemer zijn verlies op de samenleving probeert af te wentelen.

2voor12 | 19-11-21 | 13:42 | 3

Zoals banken en de KLM en zo?

JanVergoor | 19-11-21 | 13:44


Hear hear en die compensatie komt er vast wel.

Amsterdamsko | 19-11-21 | 13:45

@JanVergoor | 19-11-21 | 13:44: Goed punt, bij KLM vraag ik me ook af of dat op lange termijn houdbaar is. Banken zingen inmiddels een toontje lager, maar dat had door de overheid veel sterker afgedwongen moeten worden.

StiekemeBunzing | 19-11-21 | 13:51

Wie zijn toch die mensen die in vuurwerk handelen?

Papa Jones | 19-11-21 | 13:42 | 1

Mensen die met weinig werk snel binnen willen lopen. Een soort kerstboomverkopers. Ze hebben gewoon een normale baan, maar in december nemen ze drie weken vrij voor de vuurwerkhandel, legaal en/of illegaal. De typische domme Nederlander koopt die giftige en gevaarlijke rommel wel, ongeacht de prijs.

Grauwbaard | 19-11-21 | 13:44

Was er vorig jaar al een vuurwerk verbod? Niets van gemerkt.

Grobbebol | 19-11-21 | 13:41 | 1

Vorig jaar werd er in onze buurt meer geknald dan ooit! Logisch, je kunt vanuit je ivoren toren(-tje) veel verbieden, maar als je het handhaven neerlegt bij de gemeente, komt er (net als vorig jaar) weinig van terecht.

Morgenstern064 | 19-11-21 | 13:54

Er worden uiteraard weer 5000 extra BOA's aangenomen om in bepaalde wijken de knalpyromanen aan te pakken.

Deflatiemonster | 19-11-21 | 13:41 | 2

De """""jongeren""""""..

Grobbebol | 19-11-21 | 13:42

Zijn er dan nog zo veel IQ beperkten te vinden. Ze zijn toch al allemaal Boa.

natit | 19-11-21 | 13:44

Ik vind 't logisch

djuud | 19-11-21 | 13:41

Gelukkig gaat de oudejaarsconference met Claudia de Brij wel door en dankzij d66 zijn de theaters nog open. Voor de mensen die geen kaartje hebben weten te bemachtigen wordt deze show live uitgezonden.

Brabeaulander | 19-11-21 | 13:40 | 2

Voor zich nog net geen gans voelde in de Périgord...

Tierelier | 19-11-21 | 13:43

Wie zijn die mensen, die daarvoor willen betalen?

Arachne | 19-11-21 | 22:47

Zou me niets verbazen als over een maand of wat het leger ingezet gaat worden om te handhaven. Want straks ook nog de lockdown voor ongevaccineerden en alle protesten tegen het verplicht vaccineren. De politie/boas zie ik geen vuurwerkverbod , coronalockdown en vacinatie status controleren.

Wollweberi | 19-11-21 | 13:40

Misschien egoïstisch gedacht, maar nu al het beste nieuws van de dag! Zo'n scheithekel aan dat geknal en vooral de fauna in mijn huis is het daar volledig mee eens. Sier heb ik dan weer geen problemen mee.

Achenwee | 19-11-21 | 13:40 | 3

Volledig mee eens.

Grauwbaard | 19-11-21 | 13:46

LOL, het knalt hier elke avond alsof het Oudejaar is, maar ik zal de """"jongeren"""" zeggen dat dit verboden is hoor. Ook hun illegale knalspul.

Met_baard | 19-11-21 | 13:40 | 1

het was prettig u te hebben gekend.

Dr.Utker | 19-11-21 | 13:41

Gratis op te halen door #dockersunited een ideetje?

Remi A. | 19-11-21 | 13:39

Nitroglycerine is vrij eenvoudig thuis te bereiden.

Rhenium | 19-11-21 | 13:38 | 5

Kiezelgoer toevoegen, dan wordt het dynamiet. Dat is veel stabieler.

bigstone | 19-11-21 | 13:47

TATP is makkelijker.

Dr.Utker | 19-11-21 | 15:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Waar is Piet Karbiet als je em nodig hebt? ...

Het Licht | 19-11-21 | 13:38

Onvoorstelbare combi; ineens een vuurwerkverbod en dan komt die naar Toeslagenhufter omhooggevallen personeelschef je nog effe in je bek schijten ook.

*emigratieplannen versnelt*

Tierelier | 19-11-21 | 13:38 | 4

@Poes Fiep | 19-11-21 | 13:51: Eilandengroepje waar het 's nachts nooit onder de 14 graden is en overdag nooit boven de 26.

Tierelier | 19-11-21 | 14:08
▼ 1 antwoord verborgen

Nee jah gewoon omdat het een ondoordacht stukje politiek is. Kijk het gevaarlijke vuurwerk was al verboden, maar om nu ook het relatief veilige siervuurwerk, dus waar ook echt de marge verdiensten zitten van de ondernemers weg te halen is grote onzin. Kijk de grote inkoop was al klaar, niet alleen zitten die ondernemers met een groot 'persoonlijk' verlies. Maar je zult ook zien dat illegaal vuurwerk aan populariteit wint, mensen die vuurwerk willen krijgen dat toch wel. Alleen dan buiten de BTW, legale ondernemers en controleerbaarheid en veiligheid. De eindstand neigt naar dat er per saldo nu nog meer mensen in het ziekenhuis komen. Want het aantal slachtoffers van siervuurwerk zijn echt minimaal.

kovariant | 19-11-21 | 13:37 | 2

Ja, kan ook nog; een ingewikkelde poging om meer slachtoffers in de ziekenhuizen te krijgen zodat ze nog meer schijnlegitimiteit kunnen suggereren om extra coronamaatregelen/lockdownverlenging te kunnen doordrukken.

Tierelier | 19-11-21 | 13:41

Totale onzin, zoals oudjaar van 2020 heeft aangetoond.

Grauwbaard | 19-11-21 | 13:47

Het is goed met ze... Gelukkig zagen we dit al aankomen toen ze het over "het is maar voor 1 jaar" hadden. Hier zal het grootser zijn dan ooit....

Schaatser | 19-11-21 | 13:36

Oh nee, we gaan het toch verbieden. Lekker helder weer.

Duwbak_Linda | 19-11-21 | 13:36

Hoe moet ik nu mijn oogbal eruit knallen? Ik vraag dit voor een vriend.

Suncatcher | 19-11-21 | 13:36

De jeugd kan al 2 jaar bijna niks qua vertier.
Gun ze dit pretje.
En die paar handen en ogen die sneuvelen kan de zorg heus wel aan.
Maar nee, het is ze weer niet gegund.

jaja | 19-11-21 | 13:36 | 9

@Poes Fiep | 19-11-21 | 13:51:
Ja, want oogartsen en plastisch chirurgen werken niet op de corona afdeling.

jaja | 19-11-21 | 13:53

@jaja | 19-11-21 | 13:53: maar bij élke operatie moet er een IC bed beschikbaar zijn voor als het mis gaat.

DePsych | 19-11-21 | 14:31
▼ 6 antwoorden verborgen

Super. Graag bij wet verbieden voor de komende 50 jaar. Dank, mede namens eigenlijk iedereen in de wijde omtrek van Huize Voorzittert.

de Voorzittert | 19-11-21 | 13:35 | 1

50 jaar is misschien wat extreem. Echter als ik gedurende de feestdagen in andere Europese landen aanwezig ben, valt het mij op hoe relatief -weinig- slachtoffers tijdens de nieuwjaarwisseling door vuurwerk vallen.

En dan, kom je in het nieuwe jaar terug in Nederland: Elke keer weer meerdere doden, tientallen zwaar gewonden, verminkten, etc. Alleen hier (b)lijkt dan weer dat jongeren niet weten wat ze doen en zichzelf letterlijk in hand en voet (En oog) schieten.

Nederlandop1 | 19-11-21 | 13:39

Verbod is prima, maar geen vuurwerkshows van gemeenschapsgeld.
Als ik niet mag afsteken(wat ik eigk sowieso de meeste jaren niet deed), dan wil ik ook niet meebetalen.

ReyNemaattori | 19-11-21 | 13:35 | 3

Wat is er mis met kijken = betalen?

kovariant | 19-11-21 | 13:38

Terecht punt op zich, maar de huidige kosten om de vuurwerkellende enigszins te beteugelen zijn enkele order groter dan de kosten van een paar vuurwerkshows.

Grauwbaard | 19-11-21 | 13:48

@Grauwbaard | 19-11-21 | 13:48: En na die vuurwerkshows, duiken ze het café (weer) in of hangen nog rond op straat. De gevolgen van dronken en/of straathangen betalen we ook met zijn allen.

Arachne | 19-11-21 | 22:45

Een betrouwbare overheid. Zie je niet veel meer deze dagen.

Dr.Utker | 19-11-21 | 13:34 | 2

Man man man, doe gewoon elke 4 jaar na de verkiezinigen de partij met de meeste stemmen ALLE macht geven. Dan is't gewoon duidelijk. En, je weet dan ook dat je geen plannen/afspraken voor over 4 jaar moet maken.

Wollweberi | 19-11-21 | 13:37

@Wollweberi | 19-11-21 | 13:37:
Alstublieft niet... We hebben zo'n 2 miljoen minder begaafden die het lekker vinden om voorgelogen, bedrogen en bestolen te worden door Rutte en zijn partij.

Ommezwaai | 19-11-21 | 13:43

Omdat er in december veel auto-ongelukken plaatsvinden zou ik willen voorstellen dat iedereen een maand de auto laat staan. En fiets ook.

small_town_dude | 19-11-21 | 13:33 | 1

Dat heet lockdown

Nichtsneues | 19-11-21 | 13:35

Het kapotmaken van de middenstand en het, door middel van de QR-code, inrichten van door de overheid gecontroleerde distributiecentra, maakt deel uit van het grote plan.
Ik ben nooit een complotdenker geweest, maar de handelswijzen van de overheid dwingen mij nu toch echt tot anders denken.

Kwakjeszalver | 19-11-21 | 13:33 | 1

U leest iets teveel theorietjes “vanuit beide kanten”.

de Voorzittert | 19-11-21 | 13:36

Ik heb een schijthekel aan vuurwerk, maar ik denk niet dat de personen die naar de winkel gaan en legaal vuurwerk kopen degenen zijn die voor problemen zorgen.

R.F.Pickering | 19-11-21 | 13:32 | 3

Ik had bijna mijn vertrouwen in de mensheid verloren, maar dit is nou eens een echte, eerlijke observatie.

Dank u

willem n | 19-11-21 | 13:34

Precies dit. De overlast komt van zwaar vuurwerk in de handen van totale idioten. Niet van gezinnetjes en mensen met een normaal IQ die om 0.00 een vuurpijl afsteken en om 1.00 weer binnen zitten. En dat weten ze in Den Haag ook wel. Het komt alleen wel lekker uit voor de deugkneuzen want luchtvervuiling en beste jongetje van de klas willen zijn.

sander3488 | 19-11-21 | 13:37

Cynisch genoeg geld dit voor bijna alles: (vuur)wapens, opgevoerde scooters, drugs, controle op financiële transacties / maxima van contant geld in huis... alles wordt maar verboden of aan banden gelegd omdat een paar idioten keine ahnung hebben dat er meer mensen in dit land wonen dan zij zelf dan wel zich crimineel uitlaten.

ReyNemaattori | 19-11-21 | 13:38

Truttenland is t.

dhrat | 19-11-21 | 13:31

Gisteren was het kabinet nog tegen een verbod, nu weer 180 graden gedraaid. Dat geeft goed het niveau aan daar in Den Haag. Het kabinet heeft overduidelijk geen flauw idee waar ze mee bezig zijn maar legt ons wel maatregelen op.

elco485 | 19-11-21 | 13:31 | 1

Jawel. Het kabinet is beducht voor een zuchtje tegenwind van haar groene woke vriendjes.

kortebroek | 19-11-21 | 13:34

Ik vond vuurwerk vroeger fantastisch en nu geniet ik ervan als anderen het afsteken en de kinderen met wat rotjes lol hebben. Maar altijd dat maar verbieden. Krijg ik zo’n intense jeuk van. Wij hebben met de buren afgesproken het in het park af te steken met zijn allen en ‘georganiseerd’. Dit ivm de vele huisdieren die we allen hebben én de buren die niets met vuurwerk hebben. Dus we gaan buiten het dorp met zo goed als de hele straat naar een park naast de sportvelden. Natuurlijk verstoren we daar alsnog de natuur maar 00:05 start het vuurwerk. 00:30 eindigt het. 01:30 uur hebben we alle troep opgeruimd en doen we in/op de straat nog een borrel wie daar zin in heeft. En de hele buurt heeft ingestemd en geeft aan wanneer hij/zij tóch overlast ervaart. Gaat al 6 jaar fantastisch en zinder gezeik. Wat zeg ik. Afgelopen jaren komt de burgermeester met wat wethouders een proost meedoen… klinkt allemaal über burgerlijk… prima… maar kap met verbieden en denk in oplossingen.

overVecht | 19-11-21 | 13:30

Ze zijn volledig de kluts kwijt en alweer een gedane belofte niet nagekomen. Officieel mag er al veel minder, geen vuurpijlen en geen knal. En dan ook nog een verbod erbij, omdat een paar bange burgemeesters dat vindt? Succes met handhaven! Vorig jaar heb ik nog steeds mooi vuurwerk gezien en dat zal dit jaar net zo zijn. Alleen wordt t nu meer in het buitenland gehaald. En die cijfers geloof ik geen snars van.

Jordy | 19-11-21 | 13:28

Nou moet ik zeggen dat ik om andere redenen niet per se tegen een vuurwerkverbod ben ( de rommel, het vandalisme, het dierenleed) maar dat te pas en te onpas de 'druk op de zorg' maar gaan gebruiken als kapstok om elk verbod aan op te hangen begint me wel danig de keel uit te hangen.

Op zich waarschuwen artsen natuurlijk als sinds "je bent een rund..." voor de risico's, maar daar gaat het in dit geval niet om. Het is misplaatst om 'de druk op de zorg' hiervoor te misbruiken, en bovendien leidt het af van de daadwerkelijke problemen.

Pontius Vulgaris | 19-11-21 | 13:28

Nee maar wel met 1000 man ieder weekend in Belgie in een muffe disco. Duizenden jongeren reizen ieder weekend naar Belgie en ze hebben allemaal een coronapas van Telegram.

enkelereisretour | 19-11-21 | 13:27 | 1

U wil daar ook een verbod op, begrijp ik?

Kernsplijter | 19-11-21 | 13:44

We gaan in sneltreinvaart naar een maatschappij waarin alles wat niet verplicht is, verboden wordt.
En we staan erbij en applaudisseren vol overtuiging

jemagookniksmeer | 19-11-21 | 13:27

heel goed dan kunnen de mense hun geld in de zak houden voor de energierekeningen die er aan gaan komen en de belastingaanpassingen waardoor je aan de overheid huur gaan betalen voor het wonen in het eigen huis

schoneslapert | 19-11-21 | 13:25

Demissionair kabinet. Misschien moeten we het daar eens over hebben. Wat een grote clusterfuck ontvouwt er zich hier in dit land. Te veel om op te noemen.

sander3488 | 19-11-21 | 13:24

Kudt. Vuurwerk is leuk

de visser | 19-11-21 | 13:24

Gelukkig mogen nog steeds 1200 personen tegelijkertijd in een afgesloten ruimte van het theater genieten.

therealbraindump | 19-11-21 | 13:23 | 1

Idd, wat recht is maken we wel krom. Waar is hier de nooduitgang?

Jordy | 19-11-21 | 13:30

Als de NOS een poll zou doen onder honden zou eruit komen dat 99% van de honden tegen vaccinatieplicht is, want zolang Staphorst volhardt blijft het lekker rustig met eindejaars.

TheOtherWhiteMeat | 19-11-21 | 13:23

Dit zwalkende beleid leidt nog eens tot een opstand.

Voorbeeldige_Burgert | 19-11-21 | 13:23

Het komt ook nooit meer terug. Er zijn denk ik maar weinig politici die het menselijk leed gaan accepteren dat samenhangt met het afsteken van vuurwerk. Zeker omdat ook vaak omstanders gewond raken.

Hoewel ik zelf niet zo van het vuurwerk ben is het wel sneu voor de mensen die er wel lol aan hadden en daarbij oog hadden voor mens en dier.

VonMeuse | 19-11-21 | 13:22 | 1

Of achteraf geen oog meer.....

Ommezwaai | 19-11-21 | 13:41

Bij ons in de buurt heeft de overheid niks te vertellen. En dat weten ze...... Hey femke met vgr oudwest

niv01 | 19-11-21 | 13:21 | 7

@DexterGordon | 19-11-21 | 13:24:
Enig idee wat al die yuppen en bakfietsgezinnetjes uitgeven aan cakes en matten? Vuurwerk is ook daar gewoon een wedstrijdje verpissen hoor, wie heeft de vetste. Een of andere buurman weet wel een adresje, net als elders in het land. Yuppen, soms zijn het net mensen.

elfenstein | 19-11-21 | 14:09

@overVecht | 19-11-21 | 13:34: welke steden ken je dan die ook een burgemeester met als voornaam Femke? Moeten er vast veel zijn, vandaar de verwarring.

DePsych | 19-11-21 | 14:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Gaat hier, in 020, al weken elke avond van boemboem met dat vuurwerk. Ben zelf ook jong geweest, mooiste wat er is.
Dat boomergelul over verbieden, manmanman.

Ichneumonidae | 19-11-21 | 13:21 | 6

@Prieelvogel | 19-11-21 | 13:25: vroeger maakte ik mn eigen vuurwerk. Met Kaliumnitraat of -chloraat en nog wat spulletjes uit de garage.

Dr.Utker | 19-11-21 | 13:36

@Nohara | 19-11-21 | 13:35: Zijn niet allemaal kutjongens hoor, die maar een beetje de vandaal uithangen. Komt natuurlijk wel voor, maar was vroeger niet anders.
En ja, ik kijk ook liever naar siervuurwerk maar kan dat geknal er prima bij hebben (ook vaak in vuurpijlen trouwens). Snap de echte reden ook niet.
Soms bekruipt me het gevoel dat 'men' kijkt naar wat er nog meer verboden moet worden. Sufkutten samenleving.

Ichneumonidae | 19-11-21 | 13:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een symbool politiek. "Om de druk op de politie en de zorg weg te nemen" met deze redenering kan je alles wat (sommige) mensen leuk vinden wel afnemen. Vanaf volgend jaar geen voetbal meer, geen schaatsen en geen festivals meer.

Johandebom | 19-11-21 | 13:20 | 4

Het doel is maximaal rendement uit het burgervee te halen. Daar hoort uiteraard inenting en ophokking bij.
Ondertussen durft de overheid er gewoon voor uit te komen want het bange burgervee accepteert toch alles, onder het mom van " de zorg ontlasten".

jemagookniksmeer | 19-11-21 | 13:35
▼ 1 antwoord verborgen

Namens Private Equity, en ook een beetje namens Annemarie Jorritsma: happy Guy Fawkes day allemaal!

Hetkanverkeren | 19-11-21 | 13:20 | 3

Dat was al... twee weken geleden.

Louter Leuter | 19-11-21 | 13:23

@Louter Leuter | 19-11-21 | 13:23: V for Vendetta. Maar inderdaad, volgend jaar beter :-)!

Hetkanverkeren | 19-11-21 | 13:24

Cheers.

van Oeffelen | 19-11-21 | 13:29

Ja, dit was de druppel. Schuif Rapper Sjors maar naar voren om MP te worden!
Dan hebben we gvd nog wat te lachen als er weer wat doms gezegd word!

DutchAce | 19-11-21 | 13:19

Ach eerst iets aankondigen, dan weer later de keutel intrekken. Een wet invoeren met terugwerkende kracht. Een fiscus die genadeloos burgers knevelt. Kan allemaal in dit land. MKB-er U heeft niets van de politiek en roverheid te verwachten.

Louter Leuter | 19-11-21 | 13:19

Vvd66 voor ondernemers is allang morsdood.
Wel voor hogere belasting voor alle (voorheen) linkse hobby's.

van stampij | 19-11-21 | 13:19

Dat die Bruls maar voor straf de hele voorraad opvreet.

herstelkous | 19-11-21 | 13:19 | 1

Ik steek hem wel aan.

Jos Tiebent | 19-11-21 | 13:24

Gelukkig heb ik nog een doos van vorig jaar bewaard. Ja voor mijn zoontje he?

knutsel_ | 19-11-21 | 13:19

Echt he... duizenden toeslagen ouders vragen 10 jaar om gerechtigheid en krijgen die nog steeds niet en een paar roeptoeters lukt het om een vuurwerkverbod af te dwingen.

Kris | 19-11-21 | 13:17 | 1

Goeie analyse en uitstekende vergelijking ook..

johnyl | 19-11-21 | 13:51

Het wordt weer druk op de wegen naar België.

Ivoren Toren | 19-11-21 | 13:17

Mooi. Vuurwerk is kut.

RGV42 | 19-11-21 | 13:17 | 7

Ik vind vuurwerk ook kut. Maar het verschil is dat ik geen egoïstische lul ben die een ander zijn plezier niet gunt omdat ik er geen plezier aan beleef.

jemagookniksmeer | 19-11-21 | 13:38

Als je dronken bent en opgejut wordt door je blowende maatjes om voor een lachgasballonetje iets geks te doen met vuurwerk dan krijgt in Nederland het vuurwerk de schuld van de ongelukken!
Het lag dus ook aan de schaatsen dat er tienduizenden naar de eerste hulp moesten dit jaar.

willem n | 19-11-21 | 13:44
▼ 4 antwoorden verborgen

Is er dit jaar wel hahahahahandhahahahahaving dan?

Enter Yeti | 19-11-21 | 13:17 | 3

Hand eraf ?

Prieelvogel | 19-11-21 | 13:20

Het vuurwerkverbod werkt handhandhaving in de hand.

_pacman_ | 19-11-21 | 13:22

Zekers.
Wel selectief natuurlijk, maar dat is ondertussen de norm.

jemagookniksmeer | 19-11-21 | 13:39

Hee Rutte, voordat je gaat oudehoeren - formeer eens een kabinet man, jezus!
Serieus, wie gelooft jouw gezwam nog of neemt het serieus?
Nou, vrijwel niemand.

Ichneumonidae | 19-11-21 | 13:17 | 4

@overVecht | 19-11-21 | 13:20: Nou, een 70% kiest niet voor die flapdrol, die maar een beetje demissionair blijft aanmodderen omdat hem dit goed uitkomt (heb ik meer macht, z'n eigen woorden).
Je zou je de vraag kunnen stellen wat die man de afgelopen jaren goed heeft gedaan. Enfin, neemt niet weg, wat je zegt, dat er nog genoeg mensen op zo iemand stemmen. Waarom, dat begrijp ik niet. Mss behoefte aan een 'leider' of zoiets - wat hij nou weer niet bepaald is.
Vragen Overvecht, vragen.

Ichneumonidae | 19-11-21 | 13:33

@Ichneumonidae | 19-11-21 | 13:33:

Ja joh. Ik heb met mijn hoofd al heel wat muren doorgebroken omdat ik er ook geen snars van begrijp.

overVecht | 19-11-21 | 13:36

Ik vraag het op elk feestje; "wie van jullie is er schuldig aan de ellende door op VVD te stemmen?" Best veel mensen stemmen VVD omdat ze niet links willen stemmen, en niet op een religieuze partij. FvD en PVV vallen af vanwege niet realistisch genoeg. Wat blijft er dan over???
Ik hoop van harte dat JA21 een serieuze partij wordt/blijft, want de VVD kan doen wat ze willen omdat er geen fatsoenlijk rechts alternatief is voor mensen die niet op een splinterpartij willen stemmen.

DePsych | 19-11-21 | 14:19
▼ 1 antwoord verborgen

Kutvuurwerk. Als je nu nog steeds je businessplan niet hebt aangepast ben je een luie flikker.

pibasso | 19-11-21 | 13:17 | 5

Even een vraag voor het uitbalanceren van je moreel kompas: legaal vuurwerk wordt dit jaar verboden wat inhoud dat er 8 uur minder afsteektijd is. Alleen degene die veilig vuurwerk afstaken binnen de toegestane tijd zijn nu gedupeerd en hun toeschouwers.
Heeft nu een dader de straf gekregen of een onschuldig iemand?

willem n | 19-11-21 | 13:51

@willem n | 19-11-21 | 13:51: minder brandweer die moet uitrukken, minder milieu belasting, minder herrie, minder gedoe voor huisdieren ….. etc . Alleen maar voordeel.

Wie is precies ‘onschuldig iemand’ in uw verhaal?

BenDeLier | 19-11-21 | 18:14

@BenDeLier | 19-11-21 | 18:14: mijn verhaal staat nog steeds glashelder te lezen en je hebt het antwoord omzeilt. Ergo u weet het antwoord en geeft het niet.

willem n | 19-11-21 | 20:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik maak me niet meer druk, de tijd dat ze zich voor een tribunaal moeten verantwoorden is nabij. Hopelijk zijn ze dan wel wat eerlijker in de beantwoording dan bij de enquêtes.

Pinocchio | 19-11-21 | 13:17 | 1

1 clown heeft er dan zeker weten geen aktieve herinnering meer aan

Swaffelkaffert | 19-11-21 | 13:18

Is maar goed ook, anders denken al die arme gelukzoekers in Ter Apel, dat ze weer in de oorlog beland zijn met Oud en Nieuw.

Patrick-Haemers | 19-11-21 | 13:16 | 2

@de visser | 19-11-21 | 13:21:
Wat mij betreft: geen bus dan ...

Het Licht | 19-11-21 | 13:33

Ja, lekker dan! Jayden en Delano hebben het er al weken over. Dit jaar weer niet knallen. Gelukkig heeft Oom Mike nog een schuurtje met wat Pools knalwerk vol liggen. Niemand neemt ons de knallen af!

Ruben Landzigt | 19-11-21 | 13:16 | 1

Zielepiet.

BenDeLier | 19-11-21 | 18:11

Als je dit niet zag aankomen, dan mis je ook wat ondernemersinzicht

Sjeik El Rojenbiet | 19-11-21 | 13:16

Goed zo geen vuurwerk!! 90% irritant knallen. Goed besluit.

Orangutan | 19-11-21 | 13:16 | 4

Psst, legaal vuurwerk is tegenwoordig bijna uitsluitend siervuurwerk.

Nohara | 19-11-21 | 13:26

Wordt eens wakker, knalvuurwerk is al verboden. Je ergert je aan iets wat nu niet is verholpen.

willem n | 19-11-21 | 13:53
▼ 1 antwoord verborgen

Soms hoop ik op totale escalatie, gelukkig was het verbod vorig jaar ook zo'n groot succes.

Brabeaulander | 19-11-21 | 13:15

Draaikabinet Rutte, Gisteren nog tegen, nu voor....

Swaffelkaffert | 19-11-21 | 13:15 | 1

Je weet op voorhand al dat als ze het ene zeggen dat ze het andere bedoelen.
Ik geloof niet dat we in de afgelopen 2 eeuwen een slechtere regering hebben gehad dan die geleid door Rutte en dan met name de huidige kliek. Echt, in een bedrijf was je al láng ontslagen geweest.

Bakkeleures | 19-11-21 | 15:53

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com