Telefoonwinkels Bijlmerplein vogelvrij
Vierde overval in twee weken tijd
Het is onrustig in de Bijlmer, zeg maar het Brooklyn van Amsterdam. In de categorie 'plekken waar u niet graag zou willen zijn': Pompeï, op 24 oktober van het jaar 79 bijvoorbeeld. Rotterdam, omstreeks 13.30 uur, op 14 mei 1940. In het WTC, op 11 september 2001. EN! Op het Bijlmerplein te Amsterdam in een telefoonwinkel, anno 2021. In twee weken tijd zijn er VIER telefoonwinkels overvallen: een T-Mobile, twee keer KPN en nu Vodafone. In het laatste geval zou je nog kunnen denken aan een ontevreden klant met al dat gezeik de laatste tijd, maar iemand leerde ons ooit over incident-toeval-patroon en deze incidenten zijn niet toevallig meer. De laatste jaren werden ook de sigarenboer, de pawnshop, de schoenenwinkel, de electronicawinkel, de pizzaboer, de toko, de juwelier, de sportwinkel en de hamburgerbakker overvallen. Gezellig buurtje wel. Heeft goed geholpen hè, die beveiligers?
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Laat Amsterdam maar platbranden
Feenstra komt niet meer, nou, heel mooi
VIDEO. Applaus voor DENK-raadslid na klacht over uitspreken naam Esmah Lahlah door VVD en JA21
Dan zijn de verhoudingen maar even duidelijk
Kom we gaan lekker naar de SOCIALE SAUNA
Sfeerbeeld: over 5 jaar een sociale sauna in ieder buurthuis
KASSA! 'Brug over het Amsterdamse IJ nu al HONDERDEN MILJOENEN duurder'
Maar hee, dan heb je ook niks
