CDA compleet weggevaagd door Lientje (BBB)
Boeren zeggen massaal vertrouwen in Overheid, CDA, RIVM en Carola op
Party leader Caroline van der Plas of the BoerBurgerBeweging (BBB) at the Binnenhof, in The Hague, The Netherlands, 18 March 2021, the day after the parliamentary elections. ANP REMKO DE WAAL
70% procent van de boeren in NL heeft geen enkel vertrouwen meer in de overheid, en 68% van de boeren zou nu op de BoerBurgerBeweging (BBB) van de heerlijke appeltaart Caroline van der Plas stemmen. EN NOG MAAR 4% OP HET CDA. Aldus een I&O-onderzoek in opdracht van de Volkskrant.
"De diepe onvrede is het resultaat van boeren decennialang nieuwe middelen voorschrijven in plaats van doelen, denkt hoogleraar rurale sociologie Han Wiskerke (Wageningen Universiteit)"
Teringjantje. We hebben dus een "hoogleraar rurale sociologie" aan voorheen de Landbouwuniversiteit, waar ze ooit studies naar gewasbescherming deden. Maar meneer heeft wel een punt. Boeren zijn het jarenlange BemoeialGezeik uit Den Haag helemaal zat. Komt er weer zo'n boomloze D66-doos op een vierhoogflat in Rijswijk je vertellen hoe je bermen moet maaien.
En met die Kaaiman- en Guernsey-druiloor Wopke Hoekstra, die dan wel een boertige naam heeft, maar Minerviaan is en nog nooit een stal van binnen gezien, is men ook wel klaar.
U moet een grotere trekker, Lientje1967
Eindelijk. Een verstandige Femke
Social
Reaguursels
InloggenVolgens mij is er ook iets aan de hand met het Christendom. CDA zou immers ook een Christen partij moeten zijn. Wat precies is me van een afstandje niet duidelijk.
Zij denkt dat D-Day Decision-Day betekent en da is niet zo! Het betekent Day-Day. Het steekt mij dat Caroline dit niet weet en ik zal dan ook nimmer op haar stemmen.
Van het Centraal Bureau voor de Statistiek: “ Het aantal varkens in Nederland kromp in 2021 iets naar bijna 11,4 miljoen varkens. De rundveestapel bleef met 3,8 miljoen nagenoeg gelijk. Het aantal melkgeiten steeg in een jaar tijd licht naar 482 duizend, het aantal schapen daalde naar 848 duizend. De omvang van de kippenstapel nam af naar bijna 100 miljoen dieren. Dit blijkt uit voorlopige cijfers van de Landbouwtelling 2021.”
“ Het gemiddeld aantal varkens per bedrijf verdubbelde bijna van 1 900 in 2011 naar 3 400 in 2021. De grootste bedrijven zijn gevestigd in Limburg en Noord-Brabant met gemiddeld respectievelijk 5 300 en 4 800 varkens.”
“ Subsidie voor investeringen in stallen, mestverwerking of aanpassingen in bedrijfsvoering. Voor boeren die willen stoppen, komt er een landelijke beëindigingsregeling. Dit zijn de onderdelen van het pakket aan maatregelen voor de aanpak van de stikstofproblematiek.
Op 24 april 2020 stuurde Carola Schouten, minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, een brief aan de Tweede Kamer over de aanpak van de stikstofproblematiek. In totaal wordt er tot 2030 meer dan € 5 miljard vrijgemaakt voor een structurele aanpak gericht op natuurversterking en stikstofreductie.“
Bron: www.subvention.nl/agrarisch/subsidies...
Voor de boeren wordt er met miljarden aan subsidies gesmeten.
PS: er zijn ongeveer 50.000 landbouwbedrijven in Nederland. Dat loopt uiteen van rozenkwekers in een hypermoderne kas in het Westland tot een biologische geitenhoeder in Overijssel.
Las net op Sputnik dat een Noorse kunstmestgigant waarschuwt voor voedseltekorten, omdat !! er te weinig stikstof geproduceerd wordt !!
Wat betreft de 4% diehards die onder de boeren overblijven om op het CDA te stemmen: zijn er nog andere groepen die meer dan 4% scoren? De 80-plusser diehards misschien?
Is ook zo, in het Westland wordt stikstof toegevoegd. Dit komt van Eneco vandaan. Bij de opwekking van stadswarmte wordt de Co2 afgevangen en richting het Westland gepompt.
@eentweehuppekee | 21-10-21 | 16:22:
Ja maar Co2 is toch geen stikstof?
Hoestra zal geen stal van binnen hebben gezien. Maar ook Lientje heeft geen boerderij noch trekker. Mijn gedachte gaat uit naar alle boeren in NL; je zult je hoop op je toekomst maar moeten vestigen op Lientje...
Yeah right. U bent wel het licht? Schei toch uit.
dat zult u nader moeten uitleggen, insinuaties als de uwe zonder onderbouwde argumenten horen namelijk op Joop thuis.
@stunter | 21-10-21 | 15:40: Lientje heeft geen landbouwachtergrond. Is niet op een boerderij opgegroeid. Heeft geen melkdiploma zoals voormalig landbouwminister Braks.
Wikipedia: “ Van der Plas is van oorsprong journalist en was onder meer werkzaam voor uitgever Reed Business waar ze schreef voor een blad over de vleesindustrie. Ze was chefredacteur voor Pig Business en Pluimveeweb bij Agrio Uitgeverij. [2] Ook werkte ze als communicatiemedewerker voor onder meer LTO Noord en de Nederlandse Bond van Varkenshouders.”
Het bovenliggende probleem dat we in Nederland hebben is dat de gevestigde politieke partijen allemaal deugende doelen hebben, maar geen overtuigende oplossingen.
Dat fenomeen zie je op tal van gebieden, milieu, klimaat, migratie, volkshuisvesting, diversiteit en nog meer. Luidkeels en trots worden de deugdoelen geproclameerd en als de samenleving dan niet meteen een panklare oplossing blijkt te hebben, dan worden via dwang en omkoping allerlei onbewezen en ondoordachte maatregelen doorgedrukt, productief of contraproductief maakt niet eens uit. De Amerikanen hebben het dan over "speed over direction" en dat is zelden een goed idee.
Elke politicus die dan roept, zeg, die doelen, zullen we het daar eens over hebben, is dan meteen een verademing.
Caroline had vroeger nog oog makeup en een pushup bh. Ze was toen nog een spetter hoor, maar nu vind ik haar een moordwijf. Ik buig voor haar.
Rutte riep destijds toch hard ... "Caroline ...", dat zal hij nu weten ook.
Ik vind dat iedereen die het prima vindt om zijn eigen voedsel te verbouwen eerst gedurende twee jaar verplicht naast een mega-geitenstal moet gaan wonen.
Ik woon in de Randstad. U denkt grappig te zijn met uw mega-geitenstal? Kom een tijdje bij ons wonen, dan praten we nog eens een keer over wat erger is; geitenhouders of geiten-n&$kers.
@EEnzame SchizofrEEN | 21-10-21 | 13:24: Hé wat toevallig ik woon ook in de Randstad!
Dat gemekker over export , kijk in je supermarkt rond wat er allemaal geïmporteerd wordt.
Grenzen dicht en het wordt hier hongerlijden , niet voldoende hectares grond meer om zelfvoorzienend te zijn.
Die Grenzen kunnen elk moment dicht gaan , bijvoorbeeld door een erger virus als COVID .Lockdowns en uitval personeel hebben we laatst al gezien.
Lientje, praat veel maar zegt niets. Beetje popiejopie nu.
Laat ze eerst maar een gedegen partij vormen met bekwame mensen,
En dat een aantal jaartjes volhouden. Dan weten we het.
Waarom deze paniek, zonder dwarsliggers geen werkende democratie. Gelukkig dat het niet gecorrumpeerde verstand snel weer terrein wint.
Nu de klimaatwappies nog.
Dat was ook mijn gedachte. Ze zal niet de eerste zijn die binnengehaald wordt als de nieuwe Messias/ Verlosser (m/v/x) en vervolgens als een nachtkaars weer uitgaat...
Haha, net als de VVD, één brok bekwaamheid.
Als ik zie wat de gedegen partijen met bekwame mensen allemaal lopen te verkloten, dan is zo'n Lientje best welkom.
Rutte wel dan? Leer eerst maar luisteren naar lientje.
Dus een gedegen partij vormen is het doel ? Wat wenst u ? een van Haga, die net voor de verkiezingen even naar Fv overstapt om verkiesbaar te blijven en daarna weer razendsnel uitstapt ? Die nu loopt te koketteren met BBB om straks een verbond voor de volgende verkiezingen te kunnen smeden en daarmee verkiesbaar te blijven ? Of die JA21 lui, die ook partijhoppers zijn. Alles voor de carriere.
Wat betreft van der Plas: ze kan goed uit haar woorden komen en lijkt een type, dat beseft dat met honing meer vliegen te vangen is dan met azijn....
En ja hoor, zodra iemand het waagt om de boeren eens een beetje te handhaven qua regels (mestfraude, iemand?) wordt het geframed als: "ga dan zelf je eten maar verbouwen!"
Alsof deze boeren zorgen voor ons eten, nee ze zorgen voor geld verdienen aan vleesexport. Ook interessant, maar niet voor ons eten. Dan zouden ze namelijk wel massaal overstappen op veel effecientere plantaardige landbouwproducten, voor de eigen markt.
Wat is er precies mis mee, geld verdienen?
@jemoeder29 | 21-10-21 | 12:24: Hangt er vanaf waar aan. Waarom steeds groter groeien? Kleinschaligheid aub.
Wanneer de verdiencapaciteit van NL afneemt is er minder geld over voor overheidsuitgaven. Waarop zou u willen bezuinigen? De zorg, onderwijs, defensie, de dijken..? Keuzes hebben consequenties, nogal populistisch om alleen maar de upside van een keuze te presenteren en niet de downside.
Succes met je moestuintje op drie hoog!
@ger1306 | 21-10-21 | 12:32: De hele reden dat alles groter moet geworden is omdat je het kleinschalig niet redt. Groter = efficienter (niet perse beter he, dat is wat anders). Maar efficient is wat mensen hier willen. Efficient is goedkoop. Goedkoop is wat de mensen willen. Verder snap ik de plusjes op BL zijn comment totaal niet. Hoe kan je nou denken dat een vlees producent kan overstappen op landbouw? Das hetzelfde als de KLM voorstellen om de mijnbouw in te gaan. Je hebt al vlees producent 2 keuzes: Stoppen of groter worden. En iedereen die zegt dat we hier moeten stoppen/minder vlees produceren die steekt zijn kop in het zand want dan verhuisd de productie naar het buitenland. Het enige verschil dat je dan maakt is dat we er geen geld meer aan verdienen.
Boeren willen ook geld overhouden van hun werk. Net als loonslaven. De prijzen die ze krijgen zijn extreem laag. Dan is er maar één oplossing: meer volume.
@jemoeder29 | 21-10-21 | 12:47:
De schaalvergroting is destijds opgelegd door de overheid. Gelukkig is er ook weer een beweging gaande naar kleinschaligheid op basis van kwaliteit, bijvoorbeeld een boer met een enkele weide waarop Wagyu runderen grazen.
Botweg roepen dat een sector moet halveren en dreigen met onteigening heeft niks met handhaven te maken. Het is natuurlijk wel volledig onredelijk van de boeren geen vertrouwen meer te hebben in een overheid die om vage en vuige politieke redenen dreigt het bedrijf dat je van je vader hebt geërfd af te pakken en de toekomstvisie van je zoon om zeep te helpen. Onbegrijpelijk egoïsme van die boeren. Hup Oekraïense import.
We zijn met meer mensen in dat land dan alleen boeren en hun belangen. En het argument "ons voedsel" is echt onzin. Dan zouden we sowieso terug kunnen naar de helft van de productie.
@Beste_Landgenoten | 21-10-21 | 13:31: maar wat gaan wij dan niet meer doen BL, waarop gaan wij bezuinigen? Een vorm van d66 populisme wat u hier etaleert.
Het is duidelijk dat je echt voorstander bent van het onteigenen van boeren. Maar kan je nou eens uitleggen, waarom eigenlijk? Dat zeg je niet. Welke belangen wegen er dan zo zwaar dat je iemand zijn spullen mag onteigenen? Ik denk dat ik je kan vertellen waar je denkfout zit. Ik ben benieuwd... Je opmerking over "ons voedsel" is denk ik waar, maar geen argument: Als er al een probleem is, dan verplaats je het alleen door hier te stoppen met productie.
@jemoeder29 | 21-10-21 | 13:59:
Onteigening is wel het laatste wat je wil en dat was ook allang duidelijk dat dit een allerlaatste middel is. Maar het is een feit dat boeren niet de enigen zijn in dit land met legitieme wensen en belangen. Vooralsnog zijn het vooral de grotere vleesproducenten die veel vervuiling geven en bovendien vrijwel allemaal frauderen met de mest. De vraag is waarom we daarvoor zo veel ontzag moeten hebben. Veel mensen hebben daar last van, en ik begrijp best dat ze deze discussie graag de populistische kant op willen hebben door de versimpelde keuze "of je voedsel weg, of de boeren".
Maar het slaat helemaal nergens op, die keuze. Ze produceren dat vlees voor de export en daar hebben veel Nederlanders de nadelige gevolgen van, de rommel blijft hier als mest en stikstof. De boel een beetje netjes opruimen is er niet bij, integendeel, intimidatie en ontwijken van handhavers is heel normaal in die kringen. Daar mag best wat aan verminderd worden.
Wie produceert dan wel ons voedsel landgenoten, als de boeren dat blijkbaar niet doen?!?
En mestfraude, tsja, fraude bestaat overal mee. Volgens EU regels mag je je eigen mest niet uitrijden op je eigen land, er zijn nog veel kromme zaken recht te zetten.
@Beste_Landgenoten | 21-10-21 | 15:54: Ik vind het nogal boude stellingen: "vrijwel allemaal frauderen ze", "veel mensen hebben daar last van" wie dan, en op welke manier? Best subjectieve argumenten... Rommel als mest en stikstof? Mest is geen rommel en stikstof is alleen een probleem als je net doet alsof er echte natuur is in Nederland, deze "natuur" een natura2000 sticker geeft en stelt dat deze bedreigd wordt door stikstof. Als je de waarheid onder ogen ziet en accepteert dat er al heel erg lang geen natuur meer is, maar slechts aangelegde parkjes die we natuur noemen, dan is stikstof geen enkel probleem.
Ze heeft een goed punt.
Ik vind dat iedereen die het prima vindt om boeren te onteigenen eerst gedurende twee jaar verplicht zijn eigen voedsel moet verbouwen.
Fransje wil de Nederlandse boeren en kassen ophangen, de leugen het klimaat maar wil wel van ver voedsel importeren. Importeren van landen die ook te maken hebben met tekorten.
De tekorten worden bewust veroorzaakt. Er zijn in Europa geen tekorten.
youtu.be/JWFEjdtxLmg
In Zimbabwe gebeurde hetzelfde, andere redenen, dat wel, maar de zwarte bevolking bakte er niets van. Lege boerderijen en land. De graanschuur van Afrika was failliet. NL boeren exporteren aan miljarden naar buitenland. Nu uitkopen wat geld kost en geen export meer, geen verdiensten. Dit zal fout gaan in de balans. Maar we kunnen er wel barakken bouwen voor de COA. Wat een prachtig land toch.
Florerende handel afbreken is altijd een goed idee. Extra leuk met de redenen er achter.
Alsof dat hier zal gaan gebeuren. Waarom de discussie zo in het absurde trekken?
Rutte is net zo gek als Mugabe. Geeft alles aan de nietsnutten (lees links) om aan de macht te blijven. Maar uiteindelijk wordt dat onze ondergang. Al Chinees aan het leren?
De boeren zijn een bepalend onderdeel van onze historie, onze cultuur en ons landschap. Dit moet zo blijven. Onze boeren behoren tot de efficiëntste en schoonste boeren van de wereld. Door deze sector uit Nederland weg te jagen, lossen we geen enkel probleem op. Ik verwijt de mensen die dit als oplossing zien dan ook NIMBY politiek. Het resultaat zal dan zijn dan een boer ergens anders dit werk veel slechter en milieuonvriendelijker gaat overnemen waarna wij dan afhankelijk zijn van de import en het transport. Misschien zelfs wel gevoelig voor geopolitieke spelletjes. Ik kies voor de onafhankelijkheid. Als we het dan over uitstoot gaan hebben, dan handhaaf de geldende wetten omtrent immigratie en voorkom daarmee uitstoot aan de bron.
Ik vraag me af waarom de voorstanders van uitkopen voor dit onzalige plan zijn. Als ik ze nu verklap dat opwarming van de aarde hier niets mee van doen heeft, dat huisvesting een drogreden is want er zijn prima alternatieven, dat het stikstof probleem helemaal geen probleem is, maar een politieke keuze, zouden ze dan nog steeds voor zijn?
Juist ,nieuwe verkiezingen.dit beoogd Kabinet vertegenwoordigd de kiezer niet.
Als ik nu verklap dat vlees voor de export produceren met hele kleine marges en de enorme milieuschade op het bordje van de belastingbetaler gooien geen duurzaam verdienmodel is.
@BlolB | 21-10-21 | 11:55: Over welke milieuschade heeft u het? Misschien kan ik u op basis van uw antwoord nog meer verklappen.
@BlolB | 21-10-21 | 11:55: Om die reden hebben wij heerlijke betaalbare Italiaanse worst in de supermarkt, domme debiel. Als je internationale handel niet snapt, hou dan lekker je bek dicht.
@jemoeder29 | 21-10-21 | 12:02:
De drinkwatervoorziening komt in gevaar. Op de zandgronden zijn al tientallen drinkwaterputten gesloten omdat er teveel mest in het water zit.
Citaat: “ U pleit ook voor strengere regels voor boeren. Het mestoverschot is sinds de jaren ‘90 flink afgenomen. Toch kampen tientallen grondwaterwingebieden in Zuid- en Oost-Nederland met te hoge concentraties meststoffen. Hoe kan dat?
,,Ja, we hebben daar een enorm probleem met nitraat, sulfaat en de hardheid van water door mest. Twee jaar geleden hebben we daarover aan de bel getrokken bij de Tweede Kamer. Toen zijn afspraken gemaakt met de overheid en de landbouwsector, maar die zijn vrijwillig. Als er niet snel resultaat wordt geboekt, zal de overheid boeren moeten dwingen minder te bemesten. Stoffen sijpelen heel langzaam door de bodem. Het duurt tientallen jaren voor we ze aantreffen in het grondwater. Bestrijdingsmiddelen die we nu tegenkomen, zijn misschien vijftig jaar geleden geloosd. Dat betekent dat onze kinderen en kleinkinderen alles tegenkomen wat nu verkeerd gaat.’’ (bron: AD)
Of doe eens wat moeite en lees het dossier Mestfraude. Hier: www.nrc.nl/dossier/mestfraude/
Of kijk eens op de website van de RVO, daar kun je lezen dat er al 2,5 miljard €€ aan belastinggeld naar subsidie voor mestvergisters is gegaan. Waarom moeten de producenten van varkensstront subsidie krijgen om die stront op te ruimen?
Wat vindt de hoogleraar Boerenprotestbagatalliseren hier nu van? Het kan toch niet zijn dat die post nog vacant is.
Is maar een gedeelte van de boeren, de tokkieboeren.
Die boeren moeten eens de milieuschade die ze doen doorberekend krijgen. Staan ze een week later vooraan om vrijwillig uitgekocht te worden.
Als het aan mij zou liggen worden boerenbedrijven gewoon hard gesloten zonder compensatie.
U gaat voortaan gras eten?
Koop een hengel zou ik zeggen, uw alternatief zal verhongeren zijn.
Tuurlijl joh we leggen heel onze agrarische sector plat. Goed plan.
U weet niet beter dan dat koeien paars zijn en dat bijv. de aardappels in een plastic zak in het magazijn van de supermarkt groeien?
Ja en dan worden diezelfde boerenbedrijven 2x zo groot opgezet in Polen waar 10x zo weinig regels zijn. Wat een dom gelul man Platypus. Het enige wat je bereikt is een deel van de economie slopen, en onze koopkracht. Want reken maar dat voedsel duurder wordt als we zelf geen eigen voedselvoorziening meer hebben.
Ik ben nagenoeg vegetarisch en die gehele veestapeling van varkens, geiten en kippen is moreel verwerpelijk. Gun je best een stukje vlees, maar we hoeven hier niet het milieu vernaggelen voor de export van vlees.
En het gemak waarmee ‘gewasbeschermingsmiddelen’ (lees als bestrijdingsmiddelen) worden gebruikt is ook problematisch.
De na-oorlogse generatie van die klote-boomers om 2/3de van het land te gaan gebruiken voor landbouw is gewoon fout op de lange termijn. Nu mag er met pijn wat stukjes gefragmenteerd natuur worden vrijgegeven en wordt de boer betaald om een randje gras langs de akker te laten staan. Zelfs het konijn is een bedreigde soort, dan eeet je dat je iets verkeerds doet
Mileuschade verplaatsen, kortzichtig.
@poëpjes
Waarschijnlijk betaal ik je uitkering met de belasting die ik betaal.
Mensen hierboven zijn nogal happig. Ik zal daarom eenmalig rationeel uitleggen wat mijn bezwaar is met de boeren.
Ja, ze zorgen voor eten op de plank. Eten dat ik niet zelf verbouw. Dank daarvoor.
Na de Tweede Wereldoorlog is er gekozen om zowat heel Nederland om te ploegen voor landbouwgrond. Sindsdien is de landbouw zwaar geïndustrialiseerd en zoals het gaat met industrialisatie komt dat met een prijs. De prijs is dat landbouwgrond dat historisch ook ecologische waarde had, nu een ecologische woestijn is geworden. Waar je vroeger nog langs een akker kon lopen, is dat nu allemaal machinaal tot op 40cm van de weg omgeploegd. Een groot oppervlak van het landbouwgrons wordt benut voor veevoer voor dieren die gedegradeerd zijn tot een ‘gewas’.
De weg die is ingeslagen is gewoon desastreus en dan heb ik het nog niet over alle stront dat illegaal wordt uitgereden en andere fraude. Boeren zijn echt geen heilige mensen
Onteigening zonder compensatie vindt plaats in dictaturen zoals de DDR waar ik onder geen beding zou willen leven. Mensen met uw opvatting komen daar helemaal tot volle bloei. En nog iets, de milieuschade moet onderdeel zijn van de consumentenprijs, deze wordt niet doorberekend aan de boer, leerboek economie deel 1a..
@Dr.Platypus | 21-10-21 | 12:04: Wat een onzinverhaal. Alsof de ecologische waarde van de verstedelijking groter is dan de landbouwbouw grond waarop al het beton en asfalt gedeponeerd is.
Boeren zijn zonder twijfels heilige mensen in vergelijking met kortzichtige mensen zoals u die natuurlijk wel volledig profiteren van de producten die boeren produceren of eet u beton en plaatstaal bij het ontbijt, lunch en het avondmaal?
@Dr.Platypus | 21-10-21 | 12:04:
Ooit gehoord van Sicco Mansholt? De industrialisering van het boerenbedrijf is door de overheid geforceerd. Genoeg mensen in het oosten die gestopt met boer zijn vanwege verplichte schaalvergroting. Nu de consequenties van dit beleid zichtbaar worden is het opeens allemaal de schuld van de boer. Ga eens met een boer praten, de dissonantie is stuitend.
En dan ga jij je eten importeren uit landen waar ze helemaal nog mnooit vamn milieumaatregelen hebben gehoord? Zoals dat fijne Oekraine waar de pluimveefabrieken de grond uit worden gestampt om zo lekker goedkoop vlees naar de EU te exporteren.
Laten we vooral ook onze voedselproduktie naar het buitenland verplaatsen, is met de energiesector, gaswinning etc ook zo'n succes en de reden dat jij nu zoveel moet dokken voor een m3 gas. Wat een zeldzame achterlijkheid.
Mileuschade ? Als onze landbouw uit ver wegistan komt is er geen schade aan het mileu het verbouwen van gewas en transport dan? O ja dat is over de grens niet in ons land. De over export die we nu doen kan ook andere produkten worden, zo zal indien nodig minder geïmporteerd moeten worden, Huizen gaan zeker niks voeden in tijden van crisis.
Het boeren verhaal lijkt veel op het los laten van de goud en geld balans , het los laten is niet erg was het idee van veel knappe koppen en nu zie je dat er meer geld gedrukt wordt dan zou moeten.
Een ezel stoot zich in het gemeen,
Slechts eenmaal aan dezelfde steen !
De partij elite gaat inmiddels zover dat men ongehoorde druk legt op de bestuurders in de basis ( lees: lokale politici op gemeenteniveau) . Dit door het uitschrijven partij oekazes en directives. Hierdoor haken veel bestuurders af. Er komen dan weer meer "functies elders" vrij voor de -de door mand gevallen - toppers uit den Haag.
Boerenopstand 1963
Bestuurskunde, Nijenrode, politicologie en dan babbelen over hoe de boeren genaaid moeten worden
In de USA hebben ze ook zo'n studentenclub voor het leven.
Heet daar Skull and Bones.
Het is een kwestie van tijd voor het van uitkopen doorslaat naar onteigenen zoals in Zuid-Afrika...
Dat gaat komen om de asielzoekers te huisvesten. Dat is een flinke stad per jaar.
Een verrijking in de tweede kamer
Moet walgen van de zittende elite!!
Van der Plas: de nieuwe messias. Soms heb ik medelijden met mensen die zo snel switchen van messias. Het besef dat de zoveelste teleurstelling in de maak is. Ik zou het de switchers oprecht willen besparen...
Mja, zo heb ik wel eens medelijden met mensen, die op dezelfde partij blijven stemmen, terwijl de beginselen van die partij allang het raam uitgesmeten zijn.
Anyhow, opportunisme is ook een reden.
@Amsterdamsko | 21-10-21 | 11:02 |
En hetgeen dat er nu - soms al decennia - zit in Den Haag doet het wel geweldig wou u zeggen? Zo'n beetje alles is verkwanseld, kapot gemaakt of weg gegeven. We worden wekelijks door een klein dorp(!) aan nooddruftigen overlopen. Onze boeren, één van de schoonste en innovatiefste ter wereld, moeten het veld ruimen voor deze horden die voor het overgrote deel hun gehele leven op uw en mijn zak zullen teren. Om over de volkomen incompatibiliteit van hun cultuur/ ideologie die ze mee brengen nog maar te zwijgen. Maar zegt u het maar, wat is volgens u dan wel een valide optie?
In die hijgerige sfeer was Emile Roemer bijna minister president. Dat zou de grootste dwaling aller tijden geweest zijn. Maar ja, peilingen, hè.
In dit geval is de BBB de vervanger voor het originele CDA grondbegindsel aan het worden.
Het CDA en ook andere partijen weten niet hoe snel ze hun grondbeginselen bij het oud vuil moeten zetten om op het pluche te blijven.
Het klopt dat het vaker niet dan wel goed is gaat met nieuwe partijen die de oorpsronkelijke grondbeginselen van een tot pluchepartij geworden partij willen behartigen.
Het is gewoon een lekker wijf. Een Power-MILF. Vind dus niet zo gek dat ook, veel jonge boeren, zich tot haar (partij) aangetrokken voelen.
Niet echt Milf zeg, gadverdamme. U liever dan van Oef.
Een lekker wijf? Ga anders even langs Specsavers.
Ze moeten waar u nu woont wel heel erg lelijk zijn zo te horen.
Een Bilf?
Lientje zegt waar het op staat en is eerlijk. Dat zien de mensen liever dan gladde consultants.
Ik ben een consultant en ik ben niet glad. Immers, ik factureer 190 euro p/u excl. BTW. Dus ik heb diepgang en inhoud.
@UitNederlandVertrokk | 21-10-21 | 11:00: maar wel een stropdas?
@UitNederlandVertrokk | 21-10-21 | 11:00: waar 50 euro per uur vragen veel beter zou zijn. U verrijkt zich uiteindelijk over de rug van de burgers met uw 190 euries per uur tarief.
@Rdock | 21-10-21 | 11:13: zoiets heet een Das..
Wie moet er straks dan nog drugshandelaren uit het buitenland terughalen?
Niemand. Ze komen vanzelf.
CDA is nog heel groot in Limbabwe waar ze flink aan cliëntelisme doen.
CDA gunt dan een grote opdracht aan een lokale aannemer en uit dankbaarheid stemt de bevolking dan op de CDA'er die dat voor elkaar heeft gekregen.
Zo ging dat vroeger ook met de kleine kruideniertjes, is hij van dezelfde kerk dan koop ik daar.
Aha, u was erbij? Halbe?
CDA is niet meer groot hier. Als je de politiek hier zou volgen dan zie je dat de invloed van het CDA historisch laag is met een trend verder naar beneden.
Helaas komt het VVD ervoor terug
Het CDA is net als de PvdA passé. Beide partijen hebben afstand genomen van hun achterban. De PvdA noemt arbeiders inmiddels ‘witte mannen met witte billen’. Het CDA profileert zich met Sywert van Lienden en Wopke Hoekstra. De eerste heeft ons allen met zijn twee vriendjes voor 28 miljoen euro opgelicht. En onze CDA-minister van financiën denkt slim te zijn door zelf belastingen te ontduiken. Niets of niemand wil nog iets met deze twee partijen te maken hebben. Logisch dat nieuwe partijen steeds groter worden.
PvdA weet echt niet meer wie de achterban is idd. Willen zich meer gaan richten op diversiteit en gender. Daar zitten de arbeiders echt op te wachten. Mensen willen gewoon betaalbaar kunnen wonen in een huis met een kachel die te betalen is. Hoe los kun je staan van de werkelijkheid...
Dat met het CDA religie uit de politiek verder verdwijnt, kan ik alleen maar toejuichen. Of al die nieuwe “partijtjes” de voor het besturen van een land noodzakelijke kennis, ervaring en stabiliteit kunnen bieden, betwijfel ik. Overal tegen zijn is makkelijk, zelf verantwoordelijkheid dragen kon ze nog wel eens lelijk tegenvallen.
Dat is altijd het manco tegen nieuwe partijen. Maar blijkbaar valt het de huidige partijen ook tegen.
Ze dragen al behoorlijk verantwoordelijkheid door de pijnpunten aan te stippen en in te gaan tegen de stroming. Een tegeltikker op Geenstijl (zoals u, BBB) draagt een stuk minder.
Het is niet alleen de overheid die de boeren gek maakt, met recent het modelmatig beleid en door gesubsidieerde "natuur"organisaties gekaapte stikstof-dossier; het zijn ook de linkse partijen, NGO's als Natuurmonumenten en Wakker Dier en de media die bezig zijn met een lastercampagne. Ik geloof niet in een vooropgezet plan, maar het lijkt er veel op. Met halve en hele leugens, insinuaties en verdachtmakingen wordt er al jaren zoveel bagger over de boeren uitgestort, dat je het bijna zou gaan geloven. Vooral de macht van de NGO's en media is kwalijk. Persberichten met ongenuanceerde informatie worden 1 op 1 overgenomen, zodat het voor waar wordt aangenomen. Een hele kwalijke zaak, waarbij ik eerlijk moet zeggen dat het knap is hoe kleine partijtjes zo'n enorme invloed hebben op ons land. Dat zie je natuurlijk niet alleen bij dit onderwerp, maar ook veel breder (Zwarte Piet, Woke-discussie, emigratie, etc etc).
Politiek of gezond verstand. Anders gezegd: het arrogante elitaire kak wijf Kaag of Caroline v.d. Plas. Het is maar waar je voorkeur ligt. Of vallen sommigen voor het meest nietszeggende kamer lid, spinnenkop Hermans.
Caroline die eigenhandig de het hele oude politieke CDA te kakken zet en tot een splinterpartij reduceert. Ik vind dat knap gedaan en wel dik verdiend.
Ze is de hedendaagse equivalent van boer koekoek en zal groot worden met haar nietszeggende populisme en waardevrije oordelen omdat ze geen verantwoordelijkheid hoeft te nemenen daarna krijgt iedereen op haar lijst ruzie met elkaar en gaat deze beweging als een nachtkaars uit......
@Roorda van Eyssinga | 21-10-21 | 10:39:
Dat is makkelijk gezegd, maar jij vindt dus dat de hele zittende kliek uitblinkt in grandioos politiek bedrijven? Ja voor de centen, verder kan ik ze dagelijks niet eens betrappen op een greintje besef van realiteit. Als iemand dat aan de tand voelt, dan kun je aan dit soort reacties zien dat de gevestigde partijen en hun aanhang bang worden. Voornamelijk links stemmend volk is hier heel er sterk in, om tegengas meteen aan te pakken met holle retoriek zoals Roorda dat aangeeft.
Populisme is ook een eenvoudig woord geworden. Welke partij bestaat niet uit populisten? GL? VVD? Hou toch op.
@Roorda van Eyssinga | 21-10-21 | 10:39:
ALLES is beter dan wat er nu zit.
En het woord populisme is zo nietszeggend geworden, dat het alleen maar verraadt, dat diegene die het gebruikt, bij de zittende macht hoort.
@Roorda van Eyssinga | 21-10-21 | 10:39: Nee maar populisme dat is pas erg hoor. Zie daar een volgevreten D66'er die zijn kop metersdiep in zijn eigen reet heeft omdat het uitzicht hem bevalt.
Even de basics op orde hebben: is er een objectieve omschrijving van het begrip 'boer'?
Hoeveel van die 'boeren' telt Nederland, nog?
Minstens zo belangrijk: hoeveel van deze boeren omschrijven zichzelf nog als 'boer' en neemt het aantal boeren toe of af?
Het zou zomaar kunnen dat NL getalsmatig helemaal niet helemaal niet zoveel boeren telt.
Sterker nog: dat dit aantal terugloopt.
Agrarisch ondernemer
@nee_toch? | 21-10-21 | 10:34: Het romantische beeld van de voor voedsel ons zo hard zwoegende boer irriteert mij. Omdat het een vals Ot en Sien imago is. Laten we de agrarische sector eens een keer bezien voor wat het werkelijk is. Een normale industriesector zoals zovele andere sectoren. Dat romantische schoolplatenbeeld van zwoegende boertjes is een vals beeld.
@Bigi Bana Boy | 21-10-21 | 10:44:
Ik heb verder niks tegen boeren - integendeel - maar u zou zomaar gelijk kunnen hebben.
Het gaat niet over hoe boeren produceren, het hele verhaal is
of produceren in eigen land met eigen regels dan weet je als consument dat het ook goed zou moeten zijn en makkelijk traceerbaar als het fout gaat.
Of het buitenland met minder toezicht of lagere eisen en niet meer te traceren bij problemen.
Daarnaast is het mogelijk dat voedsel steeds duurder wordt om dat je toch weet als producent dat de ander afhankelijk is van je.
Er zijn geen grotere geldwolven dan boeren. Ze voelen zich altijd tekort gedaan. Daarnaast zijn ze zeer jaloers en houden vanachter de gordijnen in de gaten wat de buurman doet.
Heel goed, de parameters ter discussie stellen, in plaats van het feit dat de boeren schofterig door de politiek behandeld worden.
Ik schat D66 als ik u zo hoor.
Ons land is al heel afhankelijk van veel buitenlandse bedrijven/landen,
bv huurwoningen, elektriciteit, farmacie, electronica, gas ,olie, graan en is het een verbetering?
Wat denk je dat er gebeurt, als we nog meer voedselafhankelijk worden van het buitenland door onze boeren in de uitverkoop tezetten, voor meer woningen.
Ik zal de open deur intrappen: Kijk eens naar de huidige brandstof en energieprijzen, zonder eigen voedselvoorziening zullen die prijzen ook de lucht in schieten bij de eerste de beste tegenslag.
@BadPatNL | 21-10-21 | 10:30|
Dat zal nog de minste van uw zorgen zijn. Bij ook maar de eerste calamiteit zal hongersnood sinds heel lang het lelijke gezicht weer tonen in Nederland omdat de buitenlandse leveranciers dan:
- Òf helemaal geen voedsel meer leveren omdat men dit voor de eigen bevolking nodig heeft;
- Òf de prijzen tot dusdanige absurde hoogtes laat stijgen dat geen normaal mens zich nog een halfje bruin kan veroorloven.
Waardoor we weer bij optie één aanbelanden. De beelden uit de USSR midden jaren 80 waar hele rijen buiten stonden voor een verschaald halfje bruin en een asgrauw rolletje schuurpa... excuseer me... wc-papier staan me in het geheugen gegrift. Dát zal dan ons voorland zijn.
Vrij naar Het Dorp van Wim Sonneveld:
Men maakt ons bang voor het klimaat, alsof de wereld snel vergaat
dus men draait de gaskraan dicht.
En alle koeien moeten dood, Al lijdt het tot een hongersnood,
want bio evangelie is verplicht
De overheid is niet uw vriend, en belast u niets afziend,
zodat u niet meer rond kan komen.
Dat land van toen bestaat niet meer, en de dagen van weleer,
Daar kan ik nog slechts van dromen
En bij het tuinpad van mijn vader, stonden de bomen langs de kant.
Maar zoiets heet nu biomassa, dus zijn ze allemaal verbrand.
Nice
Chapeau
De meerderheid van de NL-ers is inmiddels vergeten in maart gestemd te hebben. Hard op weg naar 1 jaar zonder missionaire regering.
het is als met gas. Pas als je het uitzet merk je hoe afhankelijk je er van was.
en je vervolgens afhankelijk wordt van landen waar het NIMBY probleem zich niet voordoet.
Verkocht aan het buitenland. Contracted met Dld, Blg en Frankrijk lopen nog tot 2030. Daar gaat het gas voor vrijwel niets heen.
Gas is één eenduidig goed.
Producten van boeren zijn heel divers. Het grootste probleem is met de veeteelt. Je kan nog steeds al je groenten en fruit halen, zelfs als de veeteelt compleet verdwijnt. Ik wil mijn goedkope biefstuk wel inruilen voor een kippetje. En het echt lekkere vlees komt toch al uit Nieuw-Zeeland, Ierland of Argentinië en is reeds duur.
@De Eierbal | 21-10-21 | 10:49:
Kuch kuch kippenfarms zijn ook veeteelt.
Tsja welke onbenul of corrupte hond heeft dat indertijd geregeld? wie weet dat nog?
Volkskrant : “Zo denkt driekwart van de veehouders dat de meerderheid van de Nederlanders achter de boerenprotesten staat. In werkelijkheid is dat maar 38 procent.’ Vraag me af, waar ze die enquête hebben gehouden. Op de eigen redactie en bij Joop of zo.
Je kan dat natuurlijk met twee klikken even opzoeken, of je trekt je pistool uit je onderbuik en schiet uit de heup.
In totaal deden 2.054 burgers van 18 jaar of ouder mee aan dit onderzoek. Het grootste deel daarvan (n=1.931) is afkomstig uit het I&O Research Panel, een beperkt aantal respondenten vulde de vragenlijst in via het panel van PanelClix (n=123).
De burgers kregen een mail met daarin een link naar de online vragenlijst. In de uitnodiging aan de burgers is het onderwerp bewust enigszins vaag gehouden en is de opdrachtgever (de Volkskrant) niet genoemd (om aselecte respons te voorkomen).
De resultaten van de burgers zijn gewogen op geslacht, leeftijd, regio en opleidingsniveau en stemgedrag bij de Tweede Kamerverkiezingen van maart 2021. De weging is uitgevoerd conform de richtlijnen van de Gouden Standaard (CBS). Hiermee is de steekproef representatief voor de kiesgerechtigde Nederlandse inwoners (18+), voor wat betreft deze achtergrondkenmerken. In dit onderzoek gaan we uit van een betrouwbaarheid van 95 procent.
In al die lege stallen kan je echt veel asielzoekers kwijt. Het sanitair is er al goeddeels op orde bovendien.
Maar zonder gekheid hebben we al amper zorg, amper gas en straks ook amper eigen voedselproductie op deze manier.
En niet alleen de boeren!!!!!!!
Tot slot, en dan ga ik iets nuttigs doen, zou het kunnen dat "het debat polariseert" vanwege de afwezigheid van dat debat?
Ben alvast aan het oefenen voor sinterklaas rijmpjes:
Hoekstra lult met rutte mee
Maar zijn gelul is voor de plee.
Ook als het cda de boer laat vallen.
Dan komt Lientje en heeft meer ballen.
Wel grappig dat het stuk begint met vermelden dat er een enquete is uitgevoerd onder 981 veehouders (terwijl: boeren <> veehouders), maar er uiteindelijk ook allerlei meningen van 'burgers' in worden geponeerd....
In feite is een hennepteler ook een boer.
Er zijn ook 2000 burgers geënqueteerd en nog vrij zorgvuldig ook.
@Arnold Layne | 21-10-21 | 10:26:
Hollands hoop
Een beetje pandemie en herstel daarvan en de hele wereldeconomie is in de war. Maandenlange wachttijden op computerchips, Vervoerskosten die door het dak gaan. In de Verenigde Staten, Duitsland, en andere landen met een serieuze industrie gaat men inzetten op meer lokale productie van halfgeleiders.
En toch denkt men dat het prima is om voor onze voedselvoorziening afhankelijk ze zijn van het buitenland... Enige wrange genoegdoening is dat als mensen honger hebben ze veel sneller in actie komen, dus ooit in de toekomst gaan regeringen vallen door hongergestuurde opstanden.
Ik haal alvast maar een paar blikken boerenkool in huis dus.
Ik hoop dat ze wel beveiligd wordt, Volkert loopt los en heeft alle tijd
Megastallen, fipronil, BSE, Q-koorts, MKZ, vogelgriep heerlijk dat boeren in Nederland. Is gewoon op deze schaal niet houdbaar. Maar dankzij jarenlang wegkijken uitstellen door VVD en CDA niks aan milieubeheer gedaan (asfalt is geen milieu mense). Saneren en wel netjes (hoewel de VVD en het CDA Groningen nog niet eens kan oplossen).
Maar boeren zullen gaan krimpen, no farmers no food is een loze kreet omdat nogmaals de export vele malen hoger is dan de binnenlandse markt.
En Caroline van der Plas is vooral bezig als oud-journaliste een uitgekiende marketingstrategie neer te zetten om vooral zich zichzelf te profileren. Maar goed over 10 jaar is die ook alweer van het toneel verdwenen.
Ook in het buitenland willen mensen voedsel, zeker in Afrikaanse landen. In Nederland vindt research en innovatie plaats en mag niet verdwijnen. Overplaatsing naar het buitenland heeft geen zin, ook daar wordt het milieu belast.
Dan bent u dus niet goed geïnformeerd.
Nederland heeft niet genoeg hectares meer om voedsel te verbouwen voor de eigen bevolking.
Ja er wordt geëxporteerd, maar ook geïmporteerd.
Zonder import heeft Nederland niet genoeg voedsel.
Onteigenen, onteigenen, onteigen.
Vooral doen ja.
Communistisch China + 'Grote Sprong Voorwaarts' van destijds iemand?
Goed, er zijn wat verschillen.
Edoch, edoch.
Wat Commies66 wil (en dus Buiglach Rutte) heeft meer dan raakvlakken met die werkwijze van het Verre Oosten destijds.
Iedereen even arm.
Iedereen even dom.
Beter verstopt u uw bril even bij de commie razzias straks.
Tfoe!
*Hartje Caroline* (nee niet die pop van Rutte)
Er zijn van die foto's in China van huizen van mensen die niet weg wilden. Maar daar moest dan een nieuwe snelweg komen. Dan werd die snelweg om zo'n huis heen gebouwd.
Wij vinden dat lachen. Maar het geeft aan dat in China blijkbaar toch ook niet zomaar iedereen uit zijn huis gezet kan worden.
https://edition.cnn.com/2015/05/19/asia/gallery/china-nail-houses/index.html
@chicago river | 21-10-21 | 10:09 |
"Beter verstopt u uw bril even bij de commie razzias straks."
U kent uw geschiedenis, want dit was de gang van zaken onder het bewind van Pol Pot's Khmer Rouge. Iedere brildrager werd standaard geëxecuteerd omdat de mogelijkheid bestond dat die persoon tot de intellectuelen behoorde. En mensen die zelfstandig, en vooral kritisch kunnen nadenken zijn de dood in de pot voor dergelijke regimes.
Wat we ook zien is dat deals met gas met het buitenland niet zo goed uitpakken.
Willen we dat ook met eten?
Er is een prettige lobby in euroDisney bezig om productie naar de zuidelijke en oostelijke landen te verplaatsen.
Boeren zijn allemaal in het bezit van hooivorken..
En verstand. Of was het wijsheid?
De maatschappij is primair gebouwd op riolering, voedsel voorziening en dak boven je hoofd.
Bij deze laatste twee is er teveel bemoeizucht vanuit den Haag waarmee we Nederland geen goed doen.
In sommige groten steden gingen ze oude diesels weren. Want de lucht was vies, diesels waren vies, Groen Links Logica, dus niet nadenken, 1+1=2, dus het moet daar wel door komen.
Het hielp helemaal niet, want de luchtvervuiling bleek door de omliggende ringwegen te komen waar dag en nacht auto's overheen razen of lekker in de file stilstaan en stationair staan te draaien.
Eten moet ergens gemaakt worden. Is het niet in Nederland dan wel in het Oostblok of nog ergens anders. Op wereldschaal maakt het niet uit waar dat is, behalve dat we hier de vervulling beter onder controle hebben dan bij de kippenfarms in de Oekraïne en dat we lokaal kunnen leveren.
De bevolking van Afrika groeit als een gek (1 miljard erbij in 50 jaar, meer mensen dan er in heel Europa wonen), dus daar gaat de voedselbehoefte ook oplopen. Wil je wat doen, dan is alleen naar het kleine Nederland kijken echt niet de oplossing.
Dus die boeren uitkopen, dat gaat niet werken. Productie verplaatst zich dan alleen naar een ander land.
Precies, die overbevolking. Voor iedere Afrikaan die we hierheen halen, komen er daar 5 voor terug.
...en die dan weer hierheen komen.
@Ray Skak | 21-10-21 | 10:11:
En over goed omgaan met het milieu en roetfilters in Afrika met al die corruptie zullen we het maar niet hebben.
Boeren zouden eens een maandje niet moeten leveren. Niks. Aan al die consultants, politici en betweters.
Dan mogen die consultants van mij een maand geen consultancy leveren. Kijken wie het meeste last heeft.
Hij is goed.
Dan is het gewoon de schuld van het kapitalisme, volgens het neocommunistische dommeklaplopershandboek.
Het gaat er in de politiek nu en in de toekomst over of je politici vertrouwt, of je het gevoel hebt dat je niet voorgelogen wordt en wat dat betreft doet Carolien het meer dan voortreffelijk.
Het zijn geen boeren maar mega ondernemers met duizenden, varkens, kippen, koeien in vleesfabrieken bedoeld voor de export.
Onhoudbare situatie, Nl is te klein.
Saneren die handel, maar wel netjes regelen.
Bedoelt*
Weer zo een die maar niet begrijpen wil dat het land eraan gaat als deze boerenhaat doorzet. Dit soort malloten schurkt tegen de Zuid-Afrikaanse mentalitiet aan wat boerenhaat betreft. Met je netjes regelen.
Nederland is te klein door migratie. Nu hebben de boeren dat ineens gedaan?
@ Sohee, het is die zelfde incapabele regering die in de loop der jaren de boeren gedwongen hebben om zulke mega bedrijven te runnen.
En nu moeten die bedrijven weg? Vreemde gang van zaken dan. Helemaal omdat ze hier in Nederland zo modern en milieuvriendelijk werken. Velen worden gedwongen om te vertrekken zo langzamerhand, om in bijvoorbeeld Suriname en voormalig oostblok een nieuw bedrijf te starten. In die landen wordt er totaal niet gekeken op milieu en voorschriften. Nederland is niet te klein, we zijn wereldleider, maar dat verliezen we door dit soort politiek gestuntel.
Je trapt in de leugens en nu draai je de zaken om. Ga eens met een boer praten.
@Conan de Rabarber | 21-10-21 | 10:02: Nou,nou overdrijven is ook een kunst. Ik heb goede vrienden in Zuid-Afrika en wat zij mij vertellen over de boerenhaat, en wat angstvallig in MSM wordt weggelaten is toch echt mijlenver verwijdert van wat hier gebeurt.
@rabarber
Sohee heeft volkomen gelijk. Er wordt op deze postzegel voor 54 miljoen mensen voedsel geproduceerd. Meer dan 40% van het land is boerenland! Gewoon halveren die handel. Ga maar naar Canada en China als je verder wil als boer. Het land gaat naar de klote, whahaha.
Dan gaan ze die varkens, kippen, koeien ergens anders maken. Want mensen eten vlees. Of iets anders.
Zolang de wereldbevolking groeit (met name Afrika en Azië als een gek), los je dit niet op door in Nederland een boer op te heffen. Dan voldoe je aan een soort administratieve eis. Maar op wereldschaal is het broekzak-vestzak.
Sohee, u moet echt eens met wat boeren gaan praten. Wij hebben er een groot aantal in de familie. Op papier allen miljonair, maar niet zoals de miljonairs uit de Randstad; al hun bezit zit in het bedrijf. Investeren dus eigenlijk in het voortbestaan van ons landje door de voedsellevering veilig te stellen. Maar dat wilt u vast niet weten.
De kleinere boeren werden door voortdurend veranderen van de regeltjes langzaamaan allemaal naar de klote geholpen, alleen de grootsten konden overeind blijven en namen dan maar de kleine stukken over. Van een divers, flexibel boeren bestand zijn we door die ministers van landbouw een monocultuur in gerommeld, met inderdaad een klein aantal grote jongens... Niet best, maar geregeld door onze 'mensen die ervoor geleerd hebben' in Den Haag.
@EEnzame SchizofrEEN | 21-10-21 | 10:15: u heeft vast gelijk, dit laat echter onverlet dat er iets moet gebeuren. Ruim vergoeden dus.
Ik heb makkelijk praten natuurlijk, want ik ben geen boer, maar de situatie is gewoonweg onhoudbaar.
@sohee | 21-10-21 | 10:32|
De enige situatie die op het moment onhoudbaar is, is de massale toestroom van nooddruftigen uit alle pe0pgaten van de wereld. Dit land zal decennia geleden al aan haar taks wat immigratie betreft, en op dit moment komt er wekelijks(!) een klein dorp aan inwoners binnen stromen. Dààr zou men eens moeten beginnen met aanpakken! Onze boeren wegjagen zet geen zoden aan de dijk vooral omdat het eten dan elders geproduceerd zal worden tegen veel slechtere omstandigheden voor mens, dier en milieu. Om over de onwenselijkheid en stupiditeit van het uit handen geven van zoiets belangrijks als voedsel nog maar te zwijgen. Vervolgens moet dat elders geproduceerde voedsel ook nog eens de halve wereld over worden gezeuld met vervuilende schepen/ vliegtuigen. Dan heeft u dus welgeteld nul winst voor het milieu/ klimaat.
Boeren willen wel land opgeven voor natuur. Dan wordt het onteigenen want er komen huizen op te staan voor immigranten. BBB! (andere betekenis was vroeger Bescherming Burger Bevolking)
Foutje, vroeger was het Bescherming Bevolking.
Maar vroeger zal je er niet bij geweest zijn. Dat waren nog eens tijden..
CDA, challas!
Eindelijk. Arrogante k*tregenten
Ach, een mocro van de straat.
Het onteigenen van boeren heeft niets te maken met CO2 en fijnstof. De overheid wilt middels onteigening goedkoop grond verkrijgen om het vervolgens tegen meerwaarde in de toekomst te verkopen door het vol te bouwen. $$$
De Overheid. Het grote gele monster of wat?
@van Oeffelen | 21-10-21 | 10:00: Sommige mensen kijken te lang tegen het grote gele monster in, en worden verblind, verdwaasd, verdoofd.
Het CDA wil ook een urbane partij worden: want daar zitten de stemmen. Topstrategie!
Het CDA heeft geen strategie behalve behoud van macht bij de CDA-top.
Als ze echt wat voor Nederland hadden willen betekenen en ook meer macht hadden willen verwerven hadden ze Omtzigt naar het lijsttrekkerschap gestemd.
@De Eierbal | 21-10-21 | 10:11:
Ben het met u eens.
Waarschijnlijk heeft Omzigt die verkiezing ook gewonnen.
Maar Omtzigt stelt zijn kiezers boven het likken naar de partijleiding, en de partijbonzen.
Daarom is hij in hun ogen niet "betrouwbaar" en een halve socialist.
De manier waarop hij door het CDA behandeld is, is hun ondergang geworden.
Een nieuwe partij krijgt vaak credit gebaseerd op niets.
Wat gaat de BBB doen met de grote vraagstukken? Vroeg of laat zullen ze daar ook iets mee moeten, zoals euthanasie en abortus, zorg, onderwijs en wat we met die windmolens moeten.
Ja, want de oude partijen zijn ook zo ontzettend bezig met de grote vraagstukken. Hahaha. Mooi man.
Dit kan je zo makkelijker ik draaien dat het pijnlijk wordt:
Gevestigde partijen (die nota bene al meerdere jaren deelnemen aan het kabinet en dus daadwerkelijk aan de knoppen staan!) krijgen vaak nog steeds credit, ondanks al hun veroorzaakte ellende.
Wat hebben [vul hier de gevestigde namen maar in] gedaan met de grote vraagstukken?
Vroeg of laat zouden we daar eens iets mee moeten doen. Als we kijken naar hoe ons landje qua zorg, onderwijs, huisvesting, sociale cohesie, milieu er bij staan...
In dit geval is de credit gebaseerd op een duidelijk standpunt, namelijk boeren niet verplicht uitkopen.
U kunt het BBB verkiezingsprogramma overigens zelf lezen.
Malloot, anders hadden ze die partij wel "De Partij voor Grote Vraagstukken zoals Euthanasie en Abortus en Zorg en Onderwijs" genoemd in plaats van Boer Burger Beweging. Ga toch fietsen.
Grote vraagstukken, en dan niets over de klimaatwaanzin en de migratie pandemie vermelden.
@ AdvocatusDiaboli :
Typische reactie vanuit de gevestigde partijen, zo kan je ook zeggen dat de partij van de dieren of groenslinks niets bijdragen aan de vraagstukken, hooguit alleen negatief..
@osolemio | 21-10-21 | 09:59: helemaal raak. Je laat migratie toe en Nederland blijkt ineens vol te zijn (wat populisten al jaren roepen). Je werkt huizenbouw tegen en laat je door Brussel in het stikstof pak naaien. De oude politiek heeft deze crisis door wanbeleid veroorzaakt.
@EEnzame SchizofrEEN | 21-10-21 | 10:01:
Ik stem dan 100x liever op Omtzigt dan Lientje omdat Omtzigt wel een goede afweging van de complexe oorzaken van de woningmarkt kan maken, dit probleem op nummer 1 heeft gezet terwijl Lientje slechter woonbeleid dan dat van de VVD in haar kiesprogramma heeft staan.
@osolemio | 21-10-21 | 09:59
@tis_wat | 21-10-21 | 10:10:
Typische reactie vanuit de gevestigde partijen,
Juist niet als je rechts progressief wil zijn. Als je iets anders wil dan de gevestigde partijen, dan zal er een verschil moeten zijn. Wat is dat verschil dan? Als BBB gaat regeren dan gaat het ook over andere kwesties. Dus je ontkomt er dan niet meer aan. Het zou jammer zijn als de BBB daar op zou stranden toch.
Was in 1e instantie ook mijn bezwaar.
Echter ben ik daarop teruggekomen.
Waarom?
Simpel. Boerburgerbeweging punt nl.
Langer dan 1 A4'tje ook.
Let op de 2 'b' in BBB.
Die staat er niet voor jan doedel.
"Uit de enquête blijkt ook dat er een kloof is tussen hoe boeren en burgers tegen elkaar en tegen de landbouw aankijken. Zo denkt driekwart van de veehouders dat de meerderheid van de Nederlanders achter de boerenprotesten staat. In werkelijkheid is dat maar 38 procent. De helft van de burgers in de steekproef vindt dat de veestapel moet inkrimpen. Van de veeboeren zelf vindt maar 12 procent dat."
Waar is die enquête uitgevoerd? Onder Amsterdammers en Rotterdammers?
@culture_vulture | 21-10-21 | 09:52:
Moet je ruim zien.
In Amsterdam plaatst men Rotterdammers ook in de categorie "boeren".
En dan zou je de mensen ook eens moeten vragen of ze weten hoe groot die veestapel dan is, en hoe groot hij zou moeten worden. Ze hebben geen idee. Ik ook niet trouwens, maar "ik weet het niet" vinden mensen vaak een lastig antwoord.
@culture_vulture | 21-10-21 | 09:52:
Burgers
In totaal deden 2.054 burgers van 18 jaar of ouder mee aan dit onderzoek. Het grootste deel daarvan (n=1.931) is afkomstig uit het I&O Research Panel, een beperkt aantal respondenten vulde de vragenlijst in via het panel van PanelClix (n=123).
De burgers kregen een mail met daarin een link naar de online vragenlijst. In de uitnodiging aan de burgers is het onderwerp bewust enigszins vaag gehouden en is de opdrachtgever (de Volkskrant) niet genoemd (om aselecte respons te voorkomen).
De resultaten van de burgers zijn gewogen op geslacht, leeftijd, regio en opleidingsniveau en stemgedrag bij de Tweede Kamerverkiezingen van maart 2021. De weging is uitgevoerd conform de richtlijnen van de Gouden Standaard (CBS). Hiermee is de steekproef representatief voor de kiesgerechtigde Nederlandse inwoners (18+), voor wat betreft deze achtergrondkenmerken. In dit onderzoek gaan we uit van een betrouwbaarheid van 95 procent.
@John McClane | 21-10-21 | 09:59:
Driekwart van de mensen zegt dat ze niet weten hoeveel mensen er in de veeteelt werken en geven precies dat antwoord.
Slechts 28% van de respondenten geeft geen "ik weet het niet" antwoord op de BBP-vraag.
44% van de respondenten geeft antwoord op de vraag welk deel van het land gebruikt wordt voor boeren.
Dus mensen vinden "ik weet het niet" het minst lastige antwoord. Eigenlijk best prima dus. Beter dan er een factor 10 naast zitten met een schatting.
Och, die onderzoeks tent. Toevallig kreeg de jongere schizo hier ook een uitnodiging. En vervolgens voortdurend telefoontjes waarom de anonieme (??) enquête nog steeds niet is ingevuld.
Nog een wonder dat ze er zo veel mensen voor gestrikt hebben.
Dit is wel een gevaarlijke kaap, beste boeren. Het eerste massaprotest had grote steun, maar toen wisten we het wel. Als je vervolgens een hardwerkende ZZP-er actief geblokkeerd ziet worden door een volgende stoet trekkers, is het wel klaar.
De grote massa is hardwerkend en gunt hun hardwerkende boerenmedeburgers hun protestacties, maar je moet vooral niet die grote massa tegen je in het harnas jagen.
Tenslotte zou iedereen de boer kunnen steunen door rechtstreeks daar te kopen. Het land raakt steeds dichter bezaaid met automaten waar je de beste producten koopt tegen prima prijzen, en waar de boer een eerlijke prijs krijgt.
Weten die burgers bv hoe de (voedsel)industrie is ingericht. Weten die burgers waarom boeren op deze manier hun bedrijf runnen? Weten die burgers wat het effect is van decennia aan maatregelen op de bedrijfsvoering? Willen die burgers inkrimping v/d veestapel voor het klimaat of dierenwelzijn, of ...?
Wat weten die burgers daadwerkelijk? In hoeverre is het dagelijks te serveren klimaatalarmisme van invloed op hun oordeel? Hoe staan burgers tegenover het volbouwen van wat nu landbouwgrond is? Het roept zoveel vragen op.
@erkomenanderetijden | 21-10-21 | 10:06:
Maar dat hebben die boeren dus grotendeels totaal niet door. Ze denken dat ze veel steun genieten maar ze zitten, gelijk veel reaguurders en GroenLinksers en bijna iedereen met een sterke mening in hun eigen bubbel.
@Duwbak_Linda | 21-10-21 | 10:10:
Boeren met 54% van het land voor 1,4% van de economie terwijl ik nergens een huis mag bouwen voelt wel een beetje wrang. Ook al begrijp ik dat die boeren hun land graag zouden willen verkopen als ze er magisch een bouwbestemming van konden maken.
@ De Eierbal, het CBS is niet te vertrouwen. Ook zij zijn trouw aan hun geldgever onze onbetrouwbare overheid.
@Blonde Nel | 21-10-21 | 10:22:
Lol, wel handig om de werkelijkheid te ontkennen als die niet uitkomt. je kan dit overigens moeilijk vervalsen omdat je met sattelietbeelden gewoon de oppervlakten kan meten.
@De Eierbal | 21-10-21 | 10:26:
U heeft een rotsvast vertrouwen in het CBS.
Ik niet.
Als u het boek van Omtzigt gelezen zou hebben, zou u weten waarom niet.
Wel mooi om te zien, dat boeren ook hier genoeg lastdieren voor hun wagentje weten te spannen!
Ja sorry, mijn denkniveau is gewoon te laag om op Wopke of Mark te stemmen. Dus stem ik koeienvlaai. *herkauwen doet*
U hebt niet alleen dyslexie vul de rest zelf maar veder in..!
Hort sik, terug naar de Joop jij.
Wel mooi om te zien dat de "helder denkenden" van Groenslinks zelf niet doorhebben hoe destructief ze werkelijk zijn.
Ik verbaasde me al jaren erover dat boeren massaal CDA bleven stemmen terwijl ze aan alle kanten aangevallen werden.
Steeds meer wetgeving, steeds meer wegpesten en het CDA ging er gewoon in mee.
Ik was al team boer voordat dit een landelijke kwestie werd.
Goed dat ze nu wel overstappen. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
Dat mckenzie, VVD light van Wopke is toch niet weg voorwaarts? Hoe verassend..
Zo beginnen haar te kleineren, omdat ze veel stemmers trekt. Ik hou ervan om het te zien. De oude garde wordt sneller dan ooit leeggetrokken.
Oprechte vraag aan de BBB-fans, welk beleid voorgesteld door haar vinden jullie nu zo goed? Of gaat het alleen om haar optredens?
Het is het Omtzigt-effect. Het gaat er om wie je vertrouwt.
Ze heeft geen beleid, alleen haar persoonlijke presentatie. Het is mannetjesmakerij, in dit geval vrouwtjesmakerij. Vandaag in, morgen out.
@van Oeffelen | 21-10-21 | 09:49: Het beleid van de katertelpartijen heeft ons inderdaad veel gebracht de laatste jaren. Zucht.
Ik vertrouw haar. En de rest van die lui in 't kabinet niet.
@van Oeffelen | 21-10-21 | 09:49: met cup DDD is het logisch dat alle boeren voor haar zouden stemmen die zouden Lientje natuurlijk zelf ook wel allemaal aan hun melkmachine willen leggen
@Tjatiswat | 21-10-21 | 09:56:
Waarom haar wel?
@van Oeffelen | 21-10-21 | 09:49:
Goh u lijkt wel een zittende politicus. De huidige partijen bakken er geen kleaute van en mevrouw van der Plas zegt gewoon hele normale en verstandige dingen. Iets waar ik Rutte en zijn ranzige trawanten nog nooit op heb kunnen betrappen.
@van Oeffelen | 21-10-21 | 09:49:
Kuch, als we op beleid moeten kiezen, zou ik zelfs liever op boer Koekoek kunnen stemmen.
Je snapt volgens mij iets niet helemaal.
Al dat beleid is juist het probleem. Men wil juist minder beleid.
Men wel GEEN uitkoop beleid, GEEN stikstofbeleid. Het mag allemaal wel wat minder met al dat onzinnige beleid.
Bouw maar wat woning op een stuk dood natura2000 gebied zoals lientje voorstelt.
Trek je wat minder aan van EU-stikstof regels die leuk zijn bedacht als een soort one size fits all, maar Nederland als klein dichtbevolkt land totaal niet passen.
Zie verder haar kameroptreden en de ergernissen richting het kabinet. Ze is voor veel mensen een volksvertegenwoordiger.
Het CDA is gewoon een X66 2.0. GL trouwens ook. Alles verloochenen waar je eens voor stond, wat je hebt beloofd. En dan vinden die wereldvreemde politici het gek dat de kiezers en masse weglopen.
Vraag is wat we straks nog produceren. Boeren mogen niet meer want stront en dus CO2. Industrie is vies want CO2. Werken is vies en word je moe van.
Wat blijft over? De uitstoot uit het buitenland. De drugsindustrie/bedrijfstak. De problemen-importbusiness. Het onderwijs dat alleen maar een leuke dagopvang moet zijn. De ziekenhuizen die we beter kunnen gebruiken voor de opvang van gelukszoekers. De oudjes die we plukken, tot de allerlaatste (waardeloze) cent uitknijpen en dan dumpen. So what, zolang we onze kop maar in het zand laten steken. Regeren is je ogen dicht doen en dromen over je inkomen daarna.
Het is de WEF-politiek. De herverdeling van rijkdom. Niet de rijkdom van de boven ons gestelden. Maar uw rijkdom. Uw huis, uw pensioen.
Dat zijn keuzes. Uit de EU en weer baas in eigen land. EEG constructie. Al die klimaatnonsens weg. Grenzen weer controleren.
Nederland moet een dienstenland worden. Een groot stadspark van Amsterdam tot Enschede, vol met vegetarische, havermoutmelk-drinkende wereldburgers die continu ver over de grenzen van het eigen land kijken, zonder te zien wat er onder hun neus gebeurt. Geproduceerd wordt er niets, afgezien van hete lucht en lege woorden. Iedereen verleent een ander een dienst die niet nodig is en niets toevoegt.
Kiezers zijn fucking dom.
Lientje heeft nog slechter woonbeleid dan dat van de VVD in haar programma staan:
- alleen binnenstedelijk bouwen
- geen nationaal woonbeleid
- vruchtbare grond mag niet bebouwd worden
- geen enkele productieve maatregel die voor sneller meer huizen en lagere prijzen gaat zorgen.
Maar net als bij de PVV (die HRA weer wil herstellen om de huizenbezitters voor te trekken boven de (kinderen van) de achterban van de PVV), zoeken de stemmers naar makkelijke, enkelvoudige oplossingen en leuke optredens in de media.
Daarom wordt dit land zo slecht geregeerd.
Oh en ze is niet eens boer, noch was haar vader dat (ook journalist), ze heeft alleen maar gewerkt voor het propagandakrantje van Big Agro.
Daarom wordt dit land zo slecht geregeerd..
Huh? Ik heb nog even op internet gezocht en rondgebeld, maar de partijen waar u zo op afgeeft, wanneer hebben die de afgelopen jaren aan het roer gestaan?
Dat Kiezers fucking dom zijn, blijkt wel uit het feit dat de VVD en D66 zo hoog stonden.
Verder, wat is er mis met haar bouwplannen? We hebben genoeg huizen, alleen teveel mensen. Als we daar nu eens mee stoppen, en alleen die 100 tolken uit afganistan toestaan, en niet de rest van het land en ieder willekeurig ander land.
Daarnaast, noem me 1 politicus die u wel steunt, en ik spin er iets negatiefs van voor u. Geheel gratis.
Ja joh, het hele land volplempen met flats voor invasieve exoten, da's pas een goed plan! Hou de ellende maar mooi in de Rampstad, waar het ook ontstaan is.
@Nuchternederland | 21-10-21 | 09:44:
We hebben te veel mensen. Dat is een voldongen feit. Ik had ook graag dat er migratiebeperkingen ingevoerd werden maar ik zoek een huis in dit land nu. Massadeportatie wordt hem niet.
Dan heb ik weinig aan iemand die roept wat we 20 jaar geleden hadden moeten doen.
@Lefty-Messup | 21-10-21 | 09:45:
Ik ben blank en Nederlands, geen invasieve exoot. Kan ook geen huis vinden.
@De Eierbal | 21-10-21 | 09:47: Dan stemt u beter op een partij die belooft veel huizen te gaan bouwen.
D66 bijvoorbeeld.
Dat u en ik ook wel weten dat daar niks van terecht gaat komen, maakt natuurlijk niet uit, want zij beloven het ten minste.
Ze heeft voorgesteld de Oostvaardersplassen te benutten voor woningbouw.
@De Eierbal | 21-10-21 | 09:47: vreemd.
@jemagookniksmeer | 21-10-21 | 09:55: 'veel beloven en weinig geven, doet een gek in vreugde leven'
@jemagookniksmeer | 21-10-21 | 09:55:
Maar is dat nu een reden om gewoon domweg slecht beleid in je programma te zetten? En daar dan voor te stemmen? "Alles is kut dus het maakt niet uit dat de nieuwe partijen ook kut zijn". Oké.
@De Eierbal | 21-10-21 | 10:06: Het zou een idee zijn om op een partij/persoon de stemmen die niet aantoonbaar op loze beloften drijft, en/of een partij/persoon waarvan u het idee heeft dat deze het beste voor heeft met u of met Nederland (net wat u het meest aan het hart gaat), zonder u te focussen op partijprogramma's en ander loos geblaat.
@jemagookniksmeer | 21-10-21 | 10:15:
Dat doe ik ook en dat is goed advies voor de politieke gemoedsrust. Ik heb op Henri Bontenbal gestemd en daar heb ik geen spijt van. Expert op zijn gebied en niet-dogmatisch op een issue dat, of je het leuk vindt of niet, de komende eeuw gaat tekenen.
Jammer dat ik zo ook het CDA een beetje steun dat Omtzigt weg heeft gejaagd, maar voor het eerst in tijden tevreden met mijn stem op een competent persoon op een belangrijk issue.
Echter had ik liever op iemand gestemd die een goede analyse had van de complexe factoren die voor de huidige kutwoningmarkt zorgen. Omtzigt is daar nu de kandidaat.
"Daarom wordt dit land zo slecht geregeerd."
En dat komt omdat de kiezers zo dom zijn.
Dat gaat mij even te snel.
Ik dacht dat het land zo slecht geregeerd werd, omdat de regering uit opportunisten zonder visie bestaat, geleid door een leugenaar.
Maar u kunt mij dat vast uitleggen.
@Roadblock | 21-10-21 | 11:31:
Mijn punt is dat mediaoptreden meer scoort dan goede ideeën. Inspelen op het gevoel is veel meer waard dan op de inhoud. Want gevoel is makkelijk en inhoud is moeilijk. Je moet dus maar geluk hebben dat ene politicus integer genoeg is om beide te combineren. In het geval van BBB leert een blik op het programma je dat die inhoud er op belangrijke issues niet is. Tel daarbij op dat Caroline een carrière als lobbyist heeft.
@De Eierbal | 21-10-21 | 11:36:
U kunt gelijk hebben, maar u houdt te weinig rekening met het feit dat heel veel mensen de huidige politiek en hun vertegenwoordigers behoorlijk zat zijn.
Het overgrote gedeelte van de Tweede Kamer leden bestaat uit mensen, die nooit eerlijke arbeid verricht hebben, en vanaf het begin van hun werkzame leven tegen de politiek aanschurken en/of ambtenaar zijn.
Bij de VVD zit bijvoorbeeld geen enkele ondernemer in de fractie.
Zij hebben geen notie hoe het er in het land werkelijk aan toe gaat en/of het interesseert hun geen bal.
Er is een kans dat Caroline echt voor haar kiezers opkomt.
Dat geeft hoop.
En voor hoop willen toch wel veel kiezers hun stem geven.
Boeren worden zwaar gediscrimineerd door die woke partijen, waar cda ook tegenwoordig mee vooraan loopt om mooi mee in de pas te lopen. Stikstof onzin, mensen waarvan hun levens kapotgemaakt worden door de overheid, ik zie het van dichtbij. Cda dankt u voor 40 jaar trouw stemmen. Judassen. CDA is over een paar jaar niet meer dan een partijtje a la JA21, en terecht, over principes overboord gooien gesproken.
Woke is vooral gericht tegen FDF. Intimidatie, antidemocratisch. Dus, wat woke doet en is, dat wrijven ze FDF aan.
Voor of tegen uitkopen, lekker zwart/wit weer en iedereen heeft een mening. Ik ben zelf voor verplicht uitkopen, maar alleen als het nodig is. Echter ben ik van die noodzaak nog lang niet overtuigd. En daar zou de discussie volgens mij over moeten gaan.
Ik ben alleen voor onteigening van stroken tbv asfalt
@TAAA | 21-10-21 | 09:38: Ik ben voor onteigening van complete woonwijken en zelfs steden.
Het nieuwe kleiderschap.
Deze Lientje is een goedkope populist die over alles een mening heeft en dat in elke talkshow ventileert met een zelfvoldane blik.
Heeft u het nou over Peter R de Vries, over Diederik Gommers, Ernst Kuipers of over een Tweede Kamerlid die overal een mening over MOET hebben?
Ik hoop dat ze nu gaat doorpakken.
Politici met een mening, dat moeten we niet willen.
Gelukkig hebben jouw linkse helden het wél goed voorelkaar, of niet dan?
Manmanman... oldandumb was een betere nick geweest.
Ach, de blik staat u niet aan.
Nog iets inhoudelijks over dit stuk?
Nou, inderdaad! Stel je voor! Een politicus die zo maar op nationale televisie iets durft te zeggen! En dan ook nog eens iets wat heel veel Nederlanders stiekem óók vinden!
Dat moeten we niet willen in ons gave land!
/S (voor de zekerheid)
@Mr_Natural | 21-10-21 | 09:36:
Als ze nu een mening en goed beleid had. Maar je weet dat ze gewoon een bepaalde industriële tak vertegenwoordigt.
Er staat u niets in de weg om straks weer CDA te stemmen in de hal van het bejaardentehuis.
Ocherm menneke toch... beetje gekwetst? Tis ook erg hard
om waarheden soms onder ogen te moeten zien. #beterschap.
Overexposure. Dat gaat haar opbreken. Plus haar idee dat ze overal verstand van heeft. Van D-Day bijvoorbeeld.
Het woord 'populist' is steeds meer een teken dat iemand waarheden als koeien roept die de gevestigde orde niet wil horen. Het was jaren lang populistisch om te roepen dat migratie slecht was en Nederland vol was. Na jaren blijkt Nederland vol te zijn en moeten we daarom de boeren er maar uit pesten...
@ZoekEenVrijeNick | 21-10-21 | 10:01:
Goede samenvatting van wat er werkelijk aan de hand is.
De grond onder het CDA wordt grondig omgeploegd door Carolien.
Hopelijk anticipeert BBB op vergroting van de partij, door tijdig potentiële, adequate kamerleden aan te trekken.
Anders krijg je dezelfde perikelen als we eerder bij LPF zagen
Dat zou nog wel een dingetje kunnen worden.
Het CDA ligt met een voltooid leven op het sterfbed. Laat Hugo Mengele deze euthanaseren en het deksel van de grafkist achter zich dicht doen. Lientje schuift er een lading zand over met haar trekker. We hebben een window of opportunity to build back better.
Euthanasieadvies uit Urk.
We leven in boeiende tijden.
Ik vind Lientje een geweldig mens. En vooral ook zo lekker normaal. Maar ze gaat helemaal niks bereiken. De afgelopen jaren zijn er zowel op europees als landelijk niveau zoveel handtekeningen onder zoveel wetten gezet, dat het m.i. onmogelijk is om van koers te veranderen. De mensen, de boeren, hadden al veel vroeger moeten zien aankomen wat er nu aan de hand is. Iedereen zit al zeker tien jaar te slapen.
Ik ben bang dat u gelijk heeft. Die trein is al lang vertrokken. Vroegah waren de boeren belangrijk, tegenwoordig zijn ze een last (eten en melk koop je toch gewoon?).
Tenzij je het lef hebt om uit de dwangbuis te stappen.
De hele EU wordt in het pak genaaid met regelingen die uitgestelde invoering kennen. Als iedereen wakker wordt is het al te laat. Ik meen dat t.a.v. Natura 2000 (je kan er wel in, maar niet meer uit) alleen Annie Schrijer-Pierik destijds heeft gewaarschuwd, maar politici willen graag het beste jongetje zijn, en de burger mag later de ellende dragen. Boeren hebben rust nodig in regelgeving en beleid. Het huidige haastwerk richt immense schade aan waar niemand iets aan heeft. Vgl ook onze verstoorde energievoorziening; centrales sluiten, onbetrouwbare molens en panelen, en onbetaalbare batterijen die er (NB) nog nauwelijks zijn. Hoe kan dat nou, dat we energieproblemen hebben?
Ik en velen met mij hebben tegen dit circus gestemd in de diverse referenda. Dat die meerderheden zijn genegeerd heeft voor mij enkel geleid tot het totaal niet meer geintereseerd zijn in welke overeenkomst ze ook maar hebben gesloten verder. niet mijn feestje en waar het mij niet aanstaat doe ik er niet aan mee.
Heeft de overheid de feeling met de bevolking verloren? leven ze in een andere realiteit? ik denk het laatste, ik onderschrijf hun realiteit niet meer.
Daadwerkelijk echt opkomen voor je achterban werkt dus. Wie had dat gedacht in de tijd van praatjes en loze beloften. Hup BBB.
Binnenkort wordt de laatste CDA-stemmer in het Rijksmuseum bijgezet.
#LOL. Daar ga ik toch echt niet voor betalen.
VannAgt om 03.00.
Boeren uitkopen terwijl er ook Hongersnood op deze aardkloot is.
Nee je vliegt de boontjes uit Kenia in. Lekker duurzaam ook.
@Louter Leuter | 21-10-21 | 09:35: En wat dacht je van havermelk, amandelmelk, quinoamelk enz...
Wel een iPhone of een Samsung in je handen? Als je het over globalisering hebt, neem dit ook even mee in je gedachten, dwz hoe ze tot stand komen.
Cherrypicking is zo lekker gemakkelijk.
@Louter Leuter | 21-10-21 | 09:35: Dat we sierbloemen en tomaten in gasgestookte kassen kweken, is natuurlijk een beetje waanzin. We zouden kunnen beginnen met het aardgas van de kassen voor woonhuizen te gebruiken.
@Festen | 21-10-21 | 09:57:
Gas misbruiken voor sierbloemen is idd complete waanzin. Die Westlanders kunnen beter verkassen naar Zuid-Spanje en daar hun tomaten telen (doen er een aantal meen ik).
@Louter Leuter | 21-10-21 | 10:11: Gas misbruiken om tattoos te zetten, complete waanzin. Of feesten te organiseren. Of bier te maken. Bah!
Boeren uitkopen: onzin, niet aan beginnen.
Mega-varkensstallen verbieden: zéér goede zaak. Laat ze hun ding doen, wroeten in modder, spelen, voordat ik ze lekker opeet.
En o ja: wanneer, godhemeltergend, wanneer komt er verdomme nou eens een verbod op ritueel slachten inclusief een zeer uitvoerige handhaving daarop? Ban hallal vlees, nu!
Dan moet je ook koosjer vlees een ban geven...
@Xbitt | 21-10-21 | 09:30: prima toch? die doen precies t zelfde, onder een andere vlag.
@Xbitt: prima, maar eerst de halalsprookjes.
Tuurlijk, koosjer vlees ook verbieden.
U weet toch waar de mega-stallen vandaan komen niet?
@roadblock: van megalomane denkers en doeners, gefinancierd door één of andere bank.
Inderdaad een hoogleraar rurale sociologie! Een veeg teken, hoe er een spinsel van sociologen bij het landsbestuur, bij adviesbureaus en in het onderwijs en onderzoek elkaar bezig houdt zonder enige bijdrage aan welvaart, welzijn.en wetenschap. Wat politieke keuzes moeten zijn wordt als sociologische inzicht verkocht. En dat allemaal op uw en mijn kosten!
Vroeger deden ze nog aan plantveredelingsonderzoek en andere nuttige zaken. Nu is Wageningen net zo woke als de UvA.
Zal me niets verbazen dat ze nu kijken of ze rijst niet wat meer kleur kunnen laten groeien om het zo te dekoloniseren.
Is een verre opvolger van Hendrik Ansink uit Het Bureau.
@sinar2 | 21-10-21 | 09:30:
Wageningen is altijd al een broeinest geweest van linkse actievoerders.
Zie de club die Fortuijn met taarten bekogelde.
Wat is de definitie van een boer? Het maakt nogal uit of je tien velden met bloembollen hebt of een weilandje met 75 koeien, of een stal met 250.000 kippen. Hier in de buurt is het CDA al langer op zijn retour, veel waren FvD aanhanger geworden en nu dus blijkbaar BBB het maakte de afgelopen 25 jaar eigenlijk al niet meer uit waar ze op stemden er veranderde nooit iets ten goede.
Daar is wel consensus over in de hoofdstad.
Een boer is iedereen die buiten de ring A10 woont.
@Kapitein Sjaak Mus | 21-10-21 | 10:02:
Er is gelukkig ook consensus over in het land, dat iedereen die binnen die A10 ring woont geschift is, en daar moet blijven.
Als ik weer eens een besluit van die gemeenteraad lees, denk ik altijd aan de film: One Flew Over The Cuckoo's Nest.
'Dat het CDA een groot deel van de boerenstemmen kwijt is, wijt Boswijk vooral aan de polarisatie van het debat over de landbouw in Nederland.'
Ja ik denk dat dat het is, Derk. Op naar de drie zetels.
Drie zetels is wel erg veel.
Het gaat toch Om De Toon Van Het Debat bij het partijkartel. En zolang die vriendelijk is mogen ze u een oor aannaaien.
@sinar2 | 21-10-21 | 09:28:
Lijkt wel of dat volk in een totaal andere realiteit leeft.
Rurale sociologie. Schei uit zeg.
Te moeilijk voor een wel zeer gemiddelde CdA'er.
Zuipschuren, een van de sociale aspecten op het platteland. Mestboekhouding? Hebben ze schijnt an.
Denk dat het CDA er wel wat van zou kunnen leren.
Is ook geen sociologie.
Valt eerder onder de sociale antropologie.
Hehehe, ik zat vanmorgen bij WNL naar een "agressiedeskundige" te kijken.
Weer zo'n afgestudeerde muts, waar een baantje voor verzonnen is.
En als je door je geloken wimpers kijkt dan lijkt Lientje ook sprekend op een jonge Katja Schuurman.
Klopt. De huidige Katja Schuurman lijkt meer op haar oma.
Geloken. Mooi!
Ik zal es een paar nepwimpers gebruiken van mijn vriendin. Misschien krijg ik wel subsidie!
@Acidstain | 21-10-21 | 10:07:
U bereikt alleen maar, dat niemand u meer met Hij of Zij durft aan te spreken, omdat u blijkbaar in een gender-transitie fase zit.
Veel letter diarrhea zeg, is natuurlijk vanwege het standpunt dat CDA het onteigenen van land van boeren mogelijk wil maken.
Meeste boeren produceren voor de export, beetje onzinnig in een klein en dichtbevolkt land, en wij blijven met de shit zitten.
Je bedoeld die ijzersterke economie waar de boeren een flinke steen aan bijdragen, ezel?
Denk eens wat internationaler!
Door onze efficiënte methodes kan een buitenlander ook met minder milieu-impact eten, Made in Holland. En we verdienen er geld aan.
Dit is volgens mij nu precies wat de VVD de hele tijd stelt: We verdienen geld aan milieu-innovatie. Waar blijft de steun voor de boeren vanuit de VVD?
Wereldwijd gezien schijten die koeien overal hetzelfde, dus het maakt geen moer uit waar die in de wei lopen. Boeren de nek omdraaien levert geen gram mejeuwinst op.
En het meeste van ons voedsel importeren wij ook ezel, zo werkt dat nou eenmaal.
@Conan de Rabarber | 21-10-21 | 09:26:
Hoe groot is de bijdrage van boeren aan de economie?
Uit de enquete: "men denkt gemiddeld 19,3 procent, terwijl het 1,4 procent is."
@De Eierbal | 21-10-21 | 09:59:
Met 54% van de grond.
En ik mag nergens een huisje bouwen.
@De Eierbal | 21-10-21 | 09:59: Jou kunnen ze alles wijsmaken zeker.
@Conan de Rabarber | 21-10-21 | 10:08:
Hoe bedoelt u?
@De Eierbal | 21-10-21 | 10:09: Ik gaf je iets om over te mediteren, ga daar mee aan de slag en wordt weer volkomen zen.
@De Eierbal | 21-10-21 | 09:59:
Dat is toch die enquete in opdracht van De Volkskrant?
U bent 1 van die mensen met een heilig geloof in enquetes in opdracht?
U bent slim genoeg om te weten, dat men alleen al door de vraagstelling de resultaten van een enquete kan beinvloeden.
Engelse tekst onder de foto. Lientje International? (Pun intended)
Het onteigenen van boeren is in de historie altijd goed gegaan.
Altijd! Dus stop met vragen
Lees maar door
nl.wikipedia.org/wiki/Holodomor
wereldwijf die Lientje.
Vreet ze op. Mijn steun heb je.
Hear, hear!
CDA is uiteengevallen in Omtzigt en Lientje. Twee gevalletjes van persoonlijke integriteit zijn genoeg om een kartelpartij volledig te ontmantelen. Dat gaat bij Dood66 en VVD ook nog wel gebeuren.
Dan weet je ook precies wat de doodsteek is voor een partij: niet-integer zijn.
Dat wreekt zich uiteindelijk altijd. Zie ook de neergang van D66 sinds de verkiezingen.
Wanneer realiseert de VVD-kiezer zich dit nou eindelijk...
D66 en VVD handelen niet in integriteit, die wetmatigheid gaat dus niet op.
Dan had dat volgens mij allang moeten gebeuren.
Zeker bij de VVD waar iedereen van betekenis minstens één persoonlijke integriteitskwestie aan zijn broek heeft hangen.
Om over Kaag en Pechtold nog maar te zwijgen.
Het ligt meer aan de achterban: VVD- en D66-stemmers hebben niet zoveel op met persoonlijke integriteit.
Ach, hoe lang laat de VVD al niet zien dat de I van integriteit bewust niet in de naam staat?
En het interesseert de gemiddelde kiezer blijkbaar niet.
Weten we ook weer hoe de gemiddelde VVDert moreel in het leven staat.
Draai binnenkort maar eens een Feynman stuk in elkaar hoe Nederland eruit komt te zien zonder boeren. Dat wil blijkbaar maar erg moeilijk doordringen bij al die klimaatclowns.
Dan heb je wel personen bij '66 en VVD nodig met integriteit en die de ruimte krijgen die te tonen. Redelijk onwaarschijnlijk m.i.
Ze hebben het nog steeds te goed en geen last van problemen, behalve misschien de prangende vraag of ze dit jaar wel twee keer op safari kunnen in Afrika of zoiets.
Ehh Feynmann... Je stel hier dat Deug666 en de vvd kamerleden hebben die een eigen visie en achterban hebben. De gehele vvd-lijst is mij onbekend op Marx en Sofietje na - en dat die laatste waarnemend fractievoorzittert is geworden zegt al genoeg. Hetzelfde verhaal voor die andere ALDE-club.
En ondertussen zit onze klasbak Polen de maat te nemen, en hij dreigt de geldkraan dicht te draaien.
Die Polen moeten maar eens bij de toeslagen ouders vragen hoe effectief hij daar in is.
Grote muil opzetten in opdracht van TK, niet omdat hij het wil. Bovendien zijn Duitsland, Frankrijk, Italie alvast tegen dus gelul voor de bühne. Maar dat zijn we gewend.
Als linksdraaiend NL zijn zin krijgt is 70% van de boerenpopulatie straks bij de volgende verkiezingsronde nog 7 boeren. Ik zou nog niet al te enthousiast zijn als ik mevrouw BBB was.
Komt precies goed uit als ze 7 zetels haalt. Dan hebben die laatste 7 ook meteen een baan.
En ook: Een percentage van de boeren zegt "niet zo veel vertrouwen" in de overheid te hebben. Als een boer "niet zo veel" zegt, hoor ik "helemaal geen" - boeren zijn van nature voorzichtig. Ook in hun uitspraken.
Doet BBB mee aan de gemeenteraadsverkiezingen?
Veertig procent van het electoraat stemt op protestpartijen. Dat zou de gevestigde orde toch aan het denken moeten zetten.
En tav de landbouwsector; tachtig procent van de productie is voor de export. De rest van Nederland blijft zitten met de varkens- en kippenstront.
Uiteindelijk verkopen de meeste landbouwers hun grond graag tegen de waarde als bouwgrond.
Varkens stront gaat zeker een dingetje worden in islamiserend Nederland
stront kun je ook uitvoeren in plaats van invoeren. Ja, die heeft een dubbele bodem.
LOL Ik snap ‘m!
De gevestigde orde interesseert het zak dat mensen op protestpartijen stemmen. Zolang de meerderheid maar liberaal stemt. Het plebs moet gewoon doen wat er gezegd wordt. De sociale advocatuur afbreken en alles komt goed voor de vvd en bijwagens.
@likdoorn Houden ze van een varkenshartimplantatie? Mensen leven langer met een hart, nier, long, lever van een varken. Varkenshouden is booming.
De gevestigde orde is zo overtuigd van het eigen gelijk dat ze alle proteststemmen afdoen als mensen 'die het niet begrijpen', terwijl ze het eigenlijk zelf niet begrijpen.
Het zijn net apen in een boom; ze worden pas ongerust als de boom waar ze in zitten begint te vallen. Het CDA komt nu in die fase.
Dus,
"Veel van wat de boeren en tuinders in Nederland maken, gaat de grens over. Het product dat we het meest exporteren zijn bloemen: 93 procent gaat naar het buitenland, 78 procent van het pluimvee- en rundvlees en 43 procent van het varkensvlees wordt geëxporteerd. Nederland is, na de VS, de grootste exporteur van land-en tuinbouwproducten ter wereld."
Tuinders (bloemen) zijn nou precies niet de doelgroep die onder druk gezet wordt.
Kennis exporteren daar kunnen we lekker van vreten.
Het kan allemaal wel een onsje minder. Met de subsidies om de prijzen concurrerend te houden financier je je eigen export = vestzak-broekzak. Bovendien blijf je met uitstoot zitten.
@Nuchternederland | 21-10-21 | 09:18: Gas?
Knap hè, wat een geld verdienen die mensen voor zichzelf en onze maatschappij.
Prima toch? In ieder geval nuttiger dan om al die wilanden om te bouwen tot vinexwijken en vooral door te gaan met het importeren van kanslozen vanuit de hele wereld. Want die kosten alleen maar heel veel geld.
@goedverstaander | 21-10-21 | 09:23: plan van Rutte is veel beter geef een Italiaan vijf euro en hoop dat hij voor één euro iets bij je koopt.
@Normpje | 21-10-21 | 09:25: Klopt, aan de kostenkant wel, dat onder druk zetten. Maar het gaat vooral om de veehouderij en de methaanuitstoot.
Hier in t durp zit een zelfslachtende slager. Haalt zijn vlees bij boeren in de omgeving. Die boeren verdwijnen een voor een. Straks de slager dus ook. Gaan we het vlees in de super halen, die het weer uit Argentinië haalt. Da's allemaal omdat dat beter is voor het mejeu.
Valt wel mee hoor, soms komt het vlees ook uit Oekraine.
Goed punt, veel wordt echter geëxporteerd. Het zou voor iedereen beter zijn als er meer lokaal werd geproduceerd en geconsumeerd als dat mogelijk is. Boeren in je eigen land de nek omdraaien is dom. Maar vlees over de hele wereld verschepen terwijl je het prima zelf kan maken is nog gekker.
@BroddelwerkBillie, zie de reactie boven de jouwe. 78 procent pluimvee- en rundvlees en 43 procent van het varkensvlees gaat naar het buitenland. Boerenafbeelden als kleine ondernemers die lokaal vlees leveren is niet helemaal in lijn met die cijfers.
@StiekemeBunzing | 21-10-21 | 09:18: zoiets heet echt ondernemerschap.
Wat bijna onbekend is in ons land.
Aangezien een 50% van de salarissen direct of indirect van de overheid komen, en dan nog al die consultants en andere niets producerende en alleen maar kostenverhogende onzinbaantjes.
@TancredvanTiberias2 | 21-10-21 | 09:22: En ondertussen vreten Nederlanders via supermarkten hormonen biefstukjes uit zuid Amerika.
@TancredvanTiberias2 | 21-10-21 | 09:22: En daarmee worden producten in het buitenland geconsumeerd die met de grootste zorg qua energie, dieren welzijn en efficiëntie zijn geproduceerd. Gezien de hoeveelheid die wordt geëxporteerd blijkt het dus een gewild product te zijn. Ook in het buitenland wordt gewerkt met normeringen waar de Nederlandse producten van de boeren aan moeten voldoen. Daarentegen zijn de normeringen die Nederland hanteert ten aanzien van landbouw en veeteelt producten die geïmporteerd worden zachtjes gezegd discutabel, zie de plofkippen uit de Ukraine en de biefstukken uit Argentinië die hier in de schappen liggen.
@StiekemeBunzing | 21-10-21 | 09:18: Dat zou je ook kunnen zeggen van producten uit China, waarom alles niet zelf maken. Waarom moet al die plastic meuk de halve wereld over varen.
@Bennie Boos | 21-10-21 | 09:47: Dat is ergens ook zo. Dat de een beter/goedkoper is in het produceren dan de ander, dat is prima. Maar we zitten nu in een situatie dat er letterlijk flesjes water per vrachtschip worden vervoerd om hier in de Kruidvat verkocht te worden. Sowieso is de hele VS/EU handel met China heel eenzijdig.
@TancredvanTiberias2 | 21-10-21 | 09:22: De meeste landbouwexport in 2019 gaat naar onze buurlanden. Een kwart van de geraamde totale export gaat naar Duitsland (€23,6 miljard), gevolgd door België (€10,8 miljard), het Verenigd Koninkrijk (€8,7 miljard) en Frankrijk (€7,7 miljard). Deze vier buurlanden zijn daarmee goed voor 54 procent van de totale Nederlandse landbouwexport.
Da's niet echt wat je noemt export he?
De vierkante meters beginnen steeds schaarser te worden in dit land.
Dan moeten er keuzes worden gemaakt.
Stoppen met Elke Week Meer Nieuwe Nederlanders of onze landbouwproducten importeren.
In de realiteit van onze politiek leveren Nieuwe Nederlanders meer op per vierkante meter, dus moeten de boeren weg.
Bedankt voor uw stem op het partijkartel.
En voortaan ons voedsel importeren.
Of op naar Soylent Green?
Past wel in de richting waarin onze maatschappij zich begeeft.
Wij exporteren juist enorme hoeveelheden landbouwproducten.
@TancredvanTiberias2 | 21-10-21 | 09:23: Daar heeft u wel gelijk in. De keuze is dus eigenlijk tussen minder/geen landbouwproducten exporteren of stoppen met de immigratie-hobby.
Lastige keuze...
Nieuwe Nederlanders kosten alleen maar.. De cijfers weet ik niet exact meer, maar het is een vermogen per nieuwe Nederlander.
Onder Kok (Kock?) is al besloten dat Nederland 'kennisland' moet worden en dat dus alle boeren weggejorist kunnen/moeten worden. Want het rendement van de boeren is te laag.....
Dat “kennisland” is goed van de grond gekomen.
Woke bullshit studies, taalachterstand bij gemiddeld elke tiener, rekenen bestaat niet meer.
En als je ziet wat er uit het onderwijs komt en nu ons land bestuurd weet je dat het echt fout is gegaan.
Bijvoorbeeld met die geschiedenisleraar en die Pabo-student.
Klopt. Moet het wel een kennis van jóu zijn...
@J-van-de-Bontekoe | 21-10-21 | 09:20: Helemaal mee eens. En het geld dat ze bijvoorbeeld aan fundamenteel wetenschappelijk onderzoek hadden kunnen besteden sturen ze liever naar Brussel en Zuid- en Oost-Europa.
@J-van-de-Bontekoe | 21-10-21 | 09:20: Is wel zo, maar kijk je ook even naar je eigen spelling?
Op zich wel begrijpelijk. Toch maak ik mij wel zorgen om bepaald stemgedrag van BBB.
Ook het vertrek van Omtzigt zal wel meespelen.
Zoals?
@Panos88 | 21-10-21 | 09:18: Zoals het zijn voor het gebruik van landbouwgif en kunstmest. Rommel die slecht is voor mens en milieu, maar wat wel goed werkt om zo veel mogelijk opbrengst uit de grond te halen.
@BigBaron | 21-10-21 | 10:10:
Denk je dat boeren zomaar even landbouwgif gebruiken? Nee hoor, dat moet aan allerlei voorwaarden voldoen. Elke boer moet een plan indienen voor zijn gifgebruik (en mestgebruik, en watergebruik, etc) zodat de overheid kan controleren dat de natuur en gezondheid niet teveel belast worden. Dus boeren zijn al met handen en voeten gebonden aan het in stand houden van de natuur.
Maar helaas zijn er nog genoeg lutsers die denken dat gif per definitie slecht is en dus boeren ook slecht zijn. Lekker makkelijk.
Mooi toch? Democratie zoals knollenland Nederland het bedoeld heeft....
De prijs van verraad.
Was het maar een D66 doos vanuit een flat vierhoog.
Al die deugmeug wordt bekokstoofd vanuit baantjesmachines waar flink verdiend wordt. Boeren en andere werkenden betalen zelf voor hun ondergang.
Ik weet zo niet op welke verdieping het penthouse van Pechtold woont.
Zijn er verkiezingen dan? Kans is groot dat het huidige kabinet doorgaat, dus met het CDA. Het CDA stelt weinig meer voor, zeker zonder Omtzigt. Maar om in van der Plas nou de messias te zien? Ze is een marketing & communicatiemedewerker die een LARP-boerin speelt. Zegt op te komen voor de kleine boer maar doet in feite het vuile werk voor grote agri-bedrijven.
Vertel, wat doet ze dan voor die grote agri-bedrijven?
@Nuchternederland | 21-10-21 | 09:16: ze komt van een lobby organisatie. Vraag t aan Google
@theo-is-dood | 21-10-21 | 09:18: De bunzing stelt dat ze NU het vuile werk doet, en jij refereert aan een vorige baan...
@Nuchternederland | 21-10-21 | 09:21: Wat je met die info doet, moet je zelf weten. Ik zou nooit op haar stemmen en twijfel net als bij de meeste politici, ook aan haar oprechtheid.
Heb haar nagezocht op Wikipedia. Heeft altijd (ook als communicatiemedewerker) in nauw contact gestaan met de agrarische sector = ook met de arbeiders en "kleine" boeren. Bovendien een Ierse moeder - denk dat het no BS er bij haar goed in zit.
Lientje is de Messias niet. Bekijk het nuchter en opportunistisch. Iedereen gebruikt iedereeen. Dus als we Lientje kunnen gebruiken om het CDA te breken, dan is dat een instrument dat wij als kiezer in kunnen zetten. Strategisch stemmen heet dat. Dan gaan we vervolgens wel zien wat Lientje met onze stem doet. Blijkt ze een kat in de zak te zijn, dan laten we haar gewoon weer vallen, toch?
@Schoorsteenveger | 21-10-21 | 09:31: Ik weet niet of dit 'strategisch stemmen' wel zo strategisch is. Het verhaal komt op mij eerder als opportunistisch over.
@theo-is-dood KPMG, BCG, EY, McKinsey... Allemaal mooie lobby machines, rapportjes, uurtje factuurtje
@StiekemeBunzing | 21-10-21 | 09:38:
Stategie en opportuniteit zitten elkaar doorgaans niet in de weg.
Het cda zakt ook steeds meer. Net als met de partij voor de Arbeiders: op naar de nul zetels.
Geen toeval. Beide partijen lieten hun traditionele achterban in de steek
Ik zie liever dat de VVD eens goed op z'n lazer krijgt. Deze grootste partij draagt dus ook de grootste verantwoording voor de puinhoop die Nederland momenteel is.
Nieuwe verkiezingen NU.
Met Lijst Omtzigt, de BBB en de PVV + de partij die niet genoemd mag worden.
En dan de boeren door innovatie, wat allang bezig is, verder helpen.
Verder helpen in verbeteren van de productie, waarbij de Stikstofnormen en CO2-onzin in de prullenbak gaat.
Pieter gaat niet met pvv
@Munnie-talks | 21-10-21 | 09:15: dat weet ik zo net nog niet.
Heeft Pieter nog wel iemand nodig?
De NL overheid heeft zichzelf schaakmat gezet door teveel heren te willen dienen. De stikstof zorgt voor minder bouwen en de import van asielzoekers zorgt voor nóg minder huizen. Minder landbouw betekent hogere prijzen maar door hogere hypotheeklasten door dure huizen is dat geen optie. Dus er zitten tussen onze politici geen rekenwonders, geen economen, alleen maar alfa's die graag voor iedereen willen deugen maar niet de samenhang der dingen zien.
Nu zijn de boeren de sjaak, straks de automobilist en de huizenbezitter komt ook nog aan de beurt. Allemaal de klos voor een niet-bestaand probleem.
@Bakkeleures | 21-10-21 | 09:54:
Niet alleen zorgt de lavastroom aan asielzoekers voor een tekort aan huizen, ook neemt de uitstoot van "broeikasgassen" dientengevolge enorm toe waardoor er weer geen huizen gebouwd mogen worden etc.
@Ommezwaai | 21-10-21 | 10:00: Exact, dat is de schaakmat die de overheid zelf heeft gecreëerd. Het probleem wordt zo dus steeds groter, tenzij je één element eruit haalt.
Minder instroom dus. Soms is de oplossing heel simpel.
Geen vertrouwen in de overheid. Bedoelen ze overheid of politici? En snapt de geenqueteerde het verschil?
Vragen. Vragen.
Boeren zijn allemaal dom, bedoel je?
Ik ken er een paar, en de kinderen daar weer van studeren momenteel.
Niet aan het MBO zoals Jesse Klaver ooit deed, maar aan de Universiteit.
Politici van liberale partijen (vvd, d66, cda, pvda, cu, pvv, etc.) en hoge ambtenaren zijn de overheid.
@Jezus_Boeddha | 21-10-21 | 09:15: PVV de overheid? Al die PVV burgemeesters zeker...
Nee, geen pvv burgemeesters. Maar de pvv zit wel in de tweede kamer, provinciale staten en gemeenteraden. Ik bedoel dat politici mee de overheid bepalen.
No Farmers, No Food!
Go Farmers, Go!
Toen ze twee jaar geleden voor het eerst met al hun trekkertjes op het Malieveld stonden, ben ik gaan kijken. Eén trekker voerde een bord met daarop: No Farmers, No Beer!
Daar schrok ik natuurlijk wel even van. Toen kwam eea wel heel dichtbij.
90% export
@YoMoms | 21-10-21 | 10:28:
Ja, dus?
@YoMoms | 21-10-21 | 10:28: Export importeert geld.
REAGEER OOK