Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Steeds meer slachtoffers doen b(r)oekje open over Laurens Ivens; Femke Halsema zegt 'sorry'

Pas toch op vrouw, Laurens Ivens springt uit de bosjes en hij heeft zijn harde tak al in zijn hand

Dat smeerbeertje Laurens Ivens (SP) in Amsterdam-Cocon heel hard op jacht was naar de inhoud van vrouwenbroekje was al wel bekend en de gemeente deed.... precies helemaal niks. De drek klotst reeds tegen de plinten van de Stopera en meer en meer slachtoffers doen een b(r)oekje open over de praktijken van de Wethouder Uitwonen. Nu ene Amber (36) in de Volkskrant: "Het was zijn amicale, intieme toon die het contact ongemakkelijk maakte. ‘Hoe kan zo’n mooie vrouw, die zo vol en energiek in het leven staat, alleen zijn?’, vroeg Ivens op hun tweede ontmoeting op diens werkkamer. De 44-jarige wethouder legde uit dat een betaalbare huurwoning eigenlijk alleen snel te vinden is als je een liefdesrelatie begint. In zijn mails – gelezen door de Volkskrant - schrijft de wethouder dingen als: ‘Wat vervelend! Als je een knuffel wilt...’ ‘Je verhaal grijpt me zo aan. Zo’n leuke, levendige dame.’ ‘Zin om nog eens een drankje te komen doen?’ Als Amber meldt dat zij een weekendje in Limburg was: ‘Heerlijk! Neem je me de volgende keer mee? ;)’"

Wat vervelend.

En het mooiste is: "Een dag na het aftreden van wethouder Ivens, begin juli, diende Amber een klacht in bij de gemeente. Zij wilde laten weten dat de bestuurder niet alleen vrouwelijke ambtenaren lastigviel, zoals het onderzoeksrapport stelt, maar ook kwetsbare burgers zoals zij. Toen een reactie uitbleef – ondanks nabellen – benaderde zij de Volkskrant." Dus zelfs ná het aftreden van Ivens, toen niet alleen de mensen intern maar gewoon de hele wereld wist van het emotionele onderbroekje van Laurens Ivens, deed NIEMAND wat. NIKS. Geen sorry, geen knuffel. Pas nadat een landelijke krant zich ermee ging bemoeien prevelde Halsema een keertje 'sorry'. Wat is het toch prachtig dat de gemeente Amsterdam non-stop op een moreel hoogpaard galoppeert, terwijl het er in werkelijkheid allang is afgeflikkerd.

Reaguursels

Inloggen

Waar is de tind gebleven dat vrouwen zo'n vent of gewoon afzijkte totdat hij heel klein was of gewoon even genoot en hem dan dumpt nadat ze je een mooi weekend en iphone gehad hebt.

Ray Skak | 06-10-21 | 07:49

Laurens is een betrokken en warm mens maar zijn opmerkingen zijn vaak een beetje onhandig.

EmilioEsteves | 05-10-21 | 19:01

Man man man, wat een geneuzel weer. En weer vallen er “ slachtoffers “. Plakkerige mannen zijn van alle tijden, ook in mijn tijd. Nu was ik wel geen ambtenaar ( ik werkte voor mijn geld ), maar ook zeker geen slachtoffer dat bescherming nodig had tegen vervelende mannen. Doe normaal “ sneeuwvlokjes “, maak niet van elke vrouw een slachtoffer en van iedere man een viezerik. Basis regel was toen en nu nog steeds: als je een vent niet leuk vindt of je kent zijn reputatie, dan ga je niet met hem lunchen/ bellen en of appen. Punt.

Oud wijf | 05-10-21 | 17:49

De man is een slimme halve predator. Iemand die dus precies aanvoelt welke vrouwen hij moet benaderen. Die zijn dus wellicht wat naief en/of niet zo weerbaar etc. Oh en de groeten aan GL en Femke Halalsema. Lekker bezig daar en ga zo door.

DrachiR | 05-10-21 | 17:10

Het was zijn amicale, intieme toon die het contact ongemakkelijk maakte.
Wat vervelend! Als je een knuffel wilt...’ ‘Je verhaal grijpt me zo aan. Zo’n leuke, levendige dame.’ ‘Zin om nog eens een drankje te komen doen?’

Als je daar als moderne onafhankelijke vrouw ongemakkelijk door voelt weet ik niet in welk wereldvreemd gehucht je bent opgegroeid.

Rotterdammert1965 | 05-10-21 | 16:48 | 5

Dat kan wel zo zijn maar een wethouder heeft heel veel te vertellen. Dus men kan begrijpen dat veel vrouwen zich geïntimideerd voelen en maar eens uitzoeken of weigervrouwen derhalve nadelen hebben ondervonden van zijn optreden. Wat doet deze man nu eigenlijk voor werk?

Kattie | 05-10-21 | 18:19

@inCol | 05-10-21 | 17:00: 'Rot op lul' zeggen is niet altijd even raadzaam als je verder afhankelijk bent van zo'n kneus.

Weerduivel | 05-10-21 | 18:29

Klinkt vreselijk. Zo versier je nooit een vrouw. Had die man op cursus gestuurd, alsjeblieft. Twee keer goed laten hoesten en dan had ie zich weer volledig aan zijn werk kunnen wijden, in plaats van dat wanhopige gekwijl waar geen vrouw voor valt.

Otto Normal | 05-10-21 | 19:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Vreemd dat Amber hem mailt dat ze 'n weekend naar Limburg gaat??
Dan trekt ze zichzelf al in de privésfeer.

meneer Q | 05-10-21 | 16:26 | 1

Dat staat er niet...

BrabantiaNostra | 05-10-21 | 19:25

Amber [tsja weer zo'n hersenloos leeg bovenkamertje gelijk te vinden bij haar 'soort' genootjes genaamd; Merel, Anne-Fleurtje, Belle.... bedankt achterlijke ouders nog daarvoor], ze had idd. die kwijl moeten aanpakken met gelijke munt; "Nee bedankt, ik heb al een dildo en heb ook alle SOA's mogen beleven, ik ben van de viswijven brigade ergo mijn affectie is op die fijne burgemeester, ben gek op foute kakkerig pratende hellevegen...." en hoppa Laurens druipte af.
Happy ending voor iedereen, nu maar wachten op de reacties van dame Oei.....

Nicolas1954 | 05-10-21 | 15:58 | 3

Mooi, helemaal goed!

meneer Q | 05-10-21 | 16:28

Totdat dit soort dames met vakantie in Torremolinos en soortgelijke plaatsen aankomen, dan zijn ze alle schaamte voorbij.

Rotterdammert1965 | 05-10-21 | 16:50

Droop?

GregorVanPallandt | 05-10-21 | 18:16

Laurens is een salon socialist. Lekker in de slappe was met helemaal niets doen. Een onhebbelijk mens waardoor geen sociale en of seksuele contacten om naar huis te schrijven. Hij verveelt zich de krampen en kraamt wat onzinnigs uit om nog betekenis aan zijn leven te geven. Maar dat is het wel zo'n beetje als ik op de "beschuldigingen" af moet gaan. En die klagende vrouwen; laat naar je kijken. Wat een kneuzen. Zo te beoordelen hebben zij de functie die zij bekleden niet gebaseerd op kunde maar enkel op het vrouw zijn of wat daar voor moet doorgaan. Mijn moeder zaliger zou zeggen; je geeft hem eerst een mep en dan zeg je er wat van als het je niet bevalt. Maar goed, dat was toen de vrouwen nog de broek aan hadden.

forecastle | 05-10-21 | 15:46

Die Amber zou ook eens naar haar eigen normen moeten kijken. Wat kan / moet een wethouder doen aan een probleem van een individuele burger? Dan probeer je dus voor te dringen in de procedurele rij. En als het was gelukt had je haar er nooit meer over gehoord.

BASinnic | 05-10-21 | 15:34

Een leuk uitziende jongedame vertelde mij dat zij ook een keer een seksistische opmerking van haar leidinggevende kreeg.
Zij verhief haar stem, zodat het volledige team dat in die ruimte aanwezig was kon horen wat zij zei: ''Ik weet niet wat jij met die opmerking bedoelde, maar ik zou maar niet zoveel praatjes hebben, als ik jou was, want ik heb van je vrouw gehoord dat je hem niet eens omhoog kan krijgen.'' Alle aanwezigen in de ruimte moesten hardop lachen en de leidinggevende kon niets anders van schaapachtig lachen als een boer met kiespijn. Vanaf dat moment is er niemand meer op die werkplek geweest die een seksistische opmerking naar haar heeft geplaatst. Het heeft ook geen negatieve gevolgen gehad voor haar contract. Het team, dat voornamelijk uit mannen bestond, had diep respect voor haar.
Misschien belangrijk om te vertellen dat zij geen aanhangster was van Groenlinks of D66. Politiek gezien was zij meer het type dat op PVV zou stemmen, als ze überhaupt zich met politiek zou bemoeien.

Arnold Layne | 05-10-21 | 14:33 | 5

Die is inmiddels wel heel erg cliché.

MargauxGrandCru | 05-10-21 | 15:21

Geen wonder dat veel mannen na die metoo poppenkast ervoor kiezen altijd met een open deur of met meerdere personen in een kamer te zijn.

meneer Q | 05-10-21 | 15:57

Weet je wat het is, als het andersom gebeurt haalt een vent zijn schouders op. Mocht hij er wat van zeggen is het een watje, mietje etc.

Rotterdammert1965 | 05-10-21 | 16:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Lau had beter ecosafari's via de Maagdeneilanden kunnen organiseren, maar ja ... SP, geen ondernemert.

Watching the Wheels | 05-10-21 | 14:31 | 1

Waarom een risico aangaan, als je het in je eigen stad straffeloos kan doen?

Blauwpetje | 05-10-21 | 15:05

Als hij wat meer op George Clooney en wat minder op Ad van den Berg had geleken, dan had 99% van de vrouwen geen enkel probleem gehad met dat soort opmerkingen.

Dampert | 05-10-21 | 14:22 | 2

Of op één van de James Bond acteurs.

meneer Q | 05-10-21 | 16:00

Kortom, het draait weer om zelfkennis.

Ad_Hoc | 05-10-21 | 17:37

Die kerel heeft alle geluk van de wereld dat zijn carrière links is en niet rechts, anders was hij nu geen vrij mens geweest.

Zoelense Hobbyboer | 05-10-21 | 14:19

Het zijn allemaal jankerds!!!

Paulzitineenkaul | 05-10-21 | 14:09 | 1

Eensch

Canis.bonus.es | 05-10-21 | 14:33

Niks aan de hand. Als je Links bent, ben je goed en dan is alles wat je doet prima. Wel even woke blijven hoor.

Rest In Privacy | 05-10-21 | 14:07 | 2

Dat is de kern van het probleem. De socialisten en de communisten hebben de Christelijke moraal overgenomen, mar daar een paar regels uit geschrapt. Was binnen de Christelijke moraal iedereen zondig, dus ook de onderdrukte, het socialisme en communisme stelden een definitieve tweedeling voor tussen de goeden, de onderdrukten, en de slechten, de onderdrukkers. en The Woke hebben dat dictaat in extremo door willen voeren.
De Christelijke Kerk was ronduit hypocriet. De kerkelijke leiders wisten van zichzelf donders goed dat ze niet deugden, dat ze zondig waren, maar namen dat op de koop toe, en ook de arme, uitgebuite gelovigen slikten die status quo. Eén keer per jaar Carnaval als goedmakertje, en dat was het dan. Maar de apparatsjiks, en de Woke leaders spelen het anders, die verkopen zichzelf eveneens als slachtoffer en dus als goed mens, en maken zichzelf wijs dat ze wel degelijk aan de goede kant van de Geschiedenis staan en op de een of andere manier recht hebben op een beetje méér en een beetje beter dan de verschoppelingen der aarde.
Voorts is er iets in het denken van de linkse mens dat dicteert dat wanneer een rechts mens iets verkeerds doet dit het bewijs is dat zijn inborst slecht is, dat hij wezenlijk een slecht mens is, maar wanneer een links mens iets slechts doet dit uit de omstandigheden verklaard dient te worden, dus dat hij als goed mens verleid is om het kwade te doen en het goede te laten. Deze overtuiging is diep onder linksen.

Schoorsteenveger | 05-10-21 | 14:21

Heb het artikel gelezen. Beetje overtrokken allemaal : hij heeft wat onhandige flirterige opmerkingen gemaakt. Vond hem als wethouder overtuigender dan die Groen Links types. Ivens is SP.

oldandwise | 05-10-21 | 14:02

Lees net bij AT5 dat de GL-fractievoorzitter ook opstapt. Doet mij denken aan het gezegde "de ratten verlaten het zinkende schip". Ze voelen aankomen dat GL straks in maart gehalveerd wordt. Enerzijds door de autohaat die ook talloze GL-stemmers treft, en anderzijds doordat veel expats die de vorige keer mochten stemmen, veilig terug zijn bij mama en papa...

Hendrick9999 | 05-10-21 | 13:57

15 jaar betrokken bij het Amsterdamse stadsbestuur. 15 jaar... wauw, das een boel WoZ belasting en parkeergeld...

Odin | 05-10-21 | 13:52 | 1

Daarvan meer getrokken dan betrokken als ik het verhaal lees.

I.P standing up | 05-10-21 | 13:56

Laten we vooral niet vergeten dat Amsterdam bestuurd wordt door lui (man/vrouw/x) die consequent de rest van het land de maat nemen omdat alleen zij per definitie moreel zuiver zijn.
En ook deze Ivens-case gaat er niet toe leiden dat de hoofdstadpolitici en bestuurders zich bescheidener gaan opstellen.

Amsterdamsko | 05-10-21 | 13:51

Het was zijn toon? Sjongejonge, normaal zijn die Amsterdamse dames ook niet op hun bekje gevallen. Misschien staat ze mijn toon ook niet aan. Dan zeg je er toch wat van.

Zack Hooi | 05-10-21 | 13:45 | 1

Ja. Discussie willen hebben over toon in plaats van inhoud is wel erg lafjes. Toon is perceptie, zegt meer over de ontvanger dan de zender en indien de ze dame het hier toch over wenst te hebben moet ze fijn met een therapeut gaan praten

Canis.bonus.es | 05-10-21 | 14:37

Drek..

Colin.Fart | 05-10-21 | 13:43

De Leisure Suit Larry van de Stopera.

Basil Fawlty | 05-10-21 | 13:39 | 2

I understood that reference, nice.

Graaf_van_Hogendorp | 05-10-21 | 13:43

Toch wel benieuwd wat hij dan thuis z'n vrouw had verteld,over dat weekendje Limburg met die collega. Een sessie op de hei of zo....
Triest van hun zieke zoontje.Wel smerig dat je dan zo nodig moet vloggen hierover, maar ondertussen (veel) vrouwen lastig valt op je werk
www.ditjesendatjes.nl/rel-rond-amster...

roberto9715 | 05-10-21 | 13:38

Nou ja zeg, was dat het?

Amber had gewoon moeten zeggen: Nee sorry, heb al een vriend.

En klaarrrrrrr.

rachid82 | 05-10-21 | 13:27 | 1

Nee ze had moeten zeggen: Ik heb geen vriend maar ik hoef ook geen eikel.

Deze kerel is echt 100% cringe om het in modern jargon te zeggen. Nog net niet "Ik heb een heel mooie verzameling postzegels..."

redanx | 05-10-21 | 13:46

Hop en wegwezen nu Laurens. Terug naar Doetinchem. Kssssst!

Lorejas | 05-10-21 | 13:25 | 3

Wat heeft Doetinchem misdaan? Met pek en veren naar Rottummerplaat!

Koning Willy | 05-10-21 | 13:35
-weggejorist-
tata570417531 | 05-10-21 | 13:23

Wat een hoop artikelen over Amsterdam altijd hier op Geenstijl.

martymcfly | 05-10-21 | 13:23 | 3

Dat is het enige wat je uit de Laurens Ivens gate haalt? Het woordje Amsterdam? Knap zeg.

Lorejas | 05-10-21 | 13:24

"Alles gaat naar Amsterdam en wordt in Amsterdam besloten." "Je gaat weer als een speer naar je benauwde grachtenpand met je meutegrachtjes en je heaumeaupaaltjes ...". www.youtube.com/watch?v=_5t4gdDReao

Watching the Wheels | 05-10-21 | 14:35

@Lorejas | 05-10-21 | 13:24:
Hij bedoelt dat je nooit iets leest over een Rotterdamse of Utrechtse wethouder. Het is Den Haag en Amsterdam.

Watching the Wheels | 05-10-21 | 14:42

Grappig hoe die linkse partijen vol op het woke-orgel inspelen, maar nooit de hand in eigen boezem kunnen, durven of willen steken: Vrouwenquota's, CRT, herstelbetalingen, excuses, believe-all-women, lgbt/alfabet propaganda bij uw én kinderen door de strot duwen, immigranten binnen hengelen alsof het niks is....

Ondertussen vinden we er de grootste smeerpijpen die geen hand omdraaien om vol over de woke ideologie heen te kakken met dit soort praktijken, vriendjespolitiek, NIMBY en weet ik wat, maar de burger wel een vinger in het gezicht duwen dat we groener, eerlijker, diverser en racistischer moeten worden en te beweren dat zij weten wat het beste voor ons is.

Femke Halsema biedt wél excuses aan voor het slavernijverleden van Amsterdam meer dan 200 jaar geleden, maar als je gegroomed of onheus bejegend wordt door een smeerpijp in haar dienst, anno NU, wordt je dood gezwegen of gedoofpot.

Typische linkse hypocrisie: opkomen voor de zwakkeren, maar uitsluitend de zwakkeren die genoeg slachtofferpunten hebben, geen wonder dat het een race to the bottom is om zo victimized als mogelijk te worden aan de linkerkant...

ReyNemaattori | 05-10-21 | 13:22 | 3

boenk erop! 👊

san-taa-tum | 05-10-21 | 13:24

Ligt eraan. Had het idee dat Willem Drees sr. (links) oprecht wilde opkomen voor zwakkeren. De huidige postmoderne, neo lib en neo marxistische kliek komt vooral voor zichzelf op en vergaart geld en macht over de rug van degenen die ze "slachtoffer" noemen. Ze identificeren minderheden, praten hun aan dat ze anno 2021 onderdrukt worden door willekeurige reddit/twatter labels, en beloven voor op te komen als ze geld en hun stemmetje maar krijgen.

Uiteraard doen ze vervolgens niks anders dan zichzelf verrijken. Als ze daadwerkelijk problemen gingen aanpakken (als ze er al zijn), dan hadden ze geen baan meer. Maar het levert stemmen en doekoe op dus ze doen iets goed voor zichzelf.
Maar dat is niet mijn definitie van wat links en progressivisme zou moeten zijn.

Graaf_van_Hogendorp | 05-10-21 | 13:27

Je moet de stamgasten wel goed voorzien van drank en spijs

Panos88 | 05-10-21 | 13:29

Hoe komt het dat ik ineens aan CdA'ers Camiel Eurlings en Jack de Vries moet denken?

dathoujetoch | 05-10-21 | 13:22

Familie van Joris Ivens? Want dat plein in Nijmegen ligt middenin de hoerenbuurt. Iets met appel en boom.

Jos Tiebent | 05-10-21 | 13:19 | 1

Neef van Oudkerk.

Graaf_van_Hogendorp | 05-10-21 | 13:21

Ander nieuws: NIDA verlaat politiek (goed nieuws). Dat wil nog niet zeggen dat we van ze af zijn (oh, jee krijgen we dat weer)
www.ad.nl/binnenland/islampartij-nida...

Arnold Layne | 05-10-21 | 13:18 | 1

Daar zullen ze bij Denk wel blij mee zijn.

Tashtego | 05-10-21 | 13:23

Wat vinden al die Amsterdamse linkse feministenkutjes hier nou van? Blijft aardig stil uit die hoek.

usb stok | 05-10-21 | 13:18

Klinkt als een gevalletje zeikwijven

Transgender-Airlines | 05-10-21 | 13:13

En wanneer komen de verhalen naar buiten dat Halsema haar seksuele kaakklem op een burger heeft gezet.

herstelkous | 05-10-21 | 13:09 | 2

IN een burger, waarschijnlijk een vegetarische

Novorapidjunk | 05-10-21 | 13:14

Dat heeft ze in verleden toch al eens gedaan met 1 of andere bekende schrijver?

roberto9715 | 05-10-21 | 13:40

Beter is zonder ingewikkelde omweg.
Wil je neuqen of wil je een koekje?...... De koekjes zijn op!

Buiswater | 05-10-21 | 13:08

Ha, eindelijk eens echte quotes. Maar.... Is dat alles?
Dit zegt meer over de verziekte snowflake-safespace-cultuur dan over meneer Ivens.

Captain Pervert | 05-10-21 | 13:05 | 1

Mee eens. Hij is niet bepaald een serieverkrachter zeg maar.

CamaroHans | 05-10-21 | 13:10

Als je als geile beer zijnde de dames op het werk lastigvalt, kunnen ze hem afpoeieren, maar dat word moeilijk als hij een machtspositie heeft ,dan is het een geheel ander verhaal, Hij moet zich gewoon gedragen in zo een positie . Als hij op de postkamer gaat werken ,is het oke.

streknek | 05-10-21 | 13:05 | 2

Er is geen wethouder in Nederland die niet gewoon benaderbaar is en hierop aan te spreken. Je mag ze ook allemaal bij de voornaam noemen. En al was een wethouder vanwege zijn positie intimiderend, dan wordt dat wel gecompenseerd door het sullige uiterlijk van deze Laurens Ivens.

Captain Pervert | 05-10-21 | 13:11

@Captain Pervert | 05-10-21 | 13:11: U kent alle wethouders van Nederland persoonlijk? Ongelooflijk!

streknek | 05-10-21 | 13:20

Heeft hij deze dame op de foto (Urgenda Marjan Minnesma) ook in haar broekje gekeken? En zo ja kwam er veel stikstof vrij?

Blonde Nel | 05-10-21 | 13:04 | 1

In ieder geval een meurende vislucht.

Lukiluuk | 05-10-21 | 13:14

Ik denk dat Lavrenti Beria hierom zou moeten lachen om zulk amateurisme van een mede marxist.

Graaf_van_Hogendorp | 05-10-21 | 13:04 | 3
-weggejorist-
Ik_ondernam_het | 05-10-21 | 13:17

@Ik_ondernam_het | 05-10-21 | 13:17:
Dan had ze nog mazzel, ze vonden 5 lijken bij een verbouwing onder de vloer in zijn voormalige casa.

Graaf_van_Hogendorp | 05-10-21 | 13:20

Andere tijden, andere verhoudingen. De vraag is wat Ivens gedaan zou hebben als hij in de positie van Beria was geweest. Als morgen hier de dictatuur wordt gevestigd, dan dan hebben de folteraars zich op z'n laatst overmorgen gemeld, en zie je overal waar het maar mogelijk is het machtsmisbruik in zijn volle glorie opduiken.
Pasolini heeft er lang geleden nog een vrolijke film aan gewijd.
www.youtube.com/watch?v=VLdO-qkY1pQ

Schoorsteenveger | 05-10-21 | 14:07

Het is dus een geval van verbale aanranding. Misschien kan het OM daar iets mee. Hij gebruikte een 'amicale, intieme toon'. Ze heeft nu uiteraard last van een posttraumatische stressstoornis.

isitsoornot | 05-10-21 | 13:03

Autochtone vrouwen zijn soms zeuren. Allochtone vrouwen begrijpen het spel veel beter. Ik had een mooie dame eens gecomplimenteerd met haar mantelpakje. Toen mocht ik voor haar koffie halen. Zo doe je dat als vrouw.

thanseeuwen | 05-10-21 | 13:02 | 1

Geil.

hoejeheette | 05-10-21 | 13:10

Stapelgek op vrouwen.
Móet dat niet een DSM-categorie worden?

Abu Bachouca | 05-10-21 | 13:01 | 1

Gynofilie?

Tashtego | 05-10-21 | 13:03

Machtsmisbruik, moreel verderf en uitbuiting, een combinatie zo oud als de weg naar Stalingrad.

Panos88 | 05-10-21 | 13:00 | 6

@Panos88 | 05-10-21 | 13:08:
Het is gezien zijn positie moreel verwerpelijk en zoals @schoorstenveeger aangaf ironisch dat het van een zogenaamd moreel superieur persoon/marxist afkomt.

Maar veel mensen versieren elkaar via het werk. Omdat je elkaar daar het meest tegenkomt. Of je moet actief worden op een dating app en daar de hele dag op zitten.

Graaf_van_Hogendorp | 05-10-21 | 13:19

@FrankVeer | 05-10-21 | 13:09: Er is vast een handleiding van de werkgroep diversiteit & inclusiviteit die hem bij dat proces kan begeleiden; uiteraard met verplicht en afgeraden taalgebruik.

Panos88 | 05-10-21 | 13:21

@Graaf_van_Hogendorp | 05-10-21 | 13:19: "Of je moet actief worden op een dating app en daar de hele dag op zitten." En dan word je werkgever weer pissig omdat je niet aan het werk bent,.

peterdh | 05-10-21 | 13:29
▼ 3 antwoorden verborgen

In wat voor rare wereld leven die mensen toch. 1 seconde in de buurt bij dit soort paupers is al een waste of time.

van Oeffelen | 05-10-21 | 12:59

"Goedemorgen meisjes, wil er nog iemand geprikt worden?"

Patje | 05-10-21 | 12:58

Tja, ik zie hier toch niet zoveel kwaad in hoor. Waarom zeggen die vrouwen niet gewoon "nee" tegen die man?

Gravin v Kippenbouth | 05-10-21 | 12:54 | 2

Dat was ook mijn eerste reactie. Als Ivens één vrouw op die manier zou hebben bejegend, dan zou het wat mij betreft ook niet zo'n punt zijn. Vrijpostig wellicht, maar daarom nog niet meteen laakbaar. Maar kennelijk maakte het Ivens geen donder uit om wie het ging en gooide hij bij alles met een gleuf zijn hengeltje uit. En dan kijk ik daar toch anders naar. Fijn dat hij is weggejorist en opgerot. Nu maar hopen dat ook La Halsema de eer aan zichzelf zal houden, want ze was al geen geweldige burgemeester en haar medevrouwen bewijst ze ook al geen dienst.

Stijlicoon | 05-10-21 | 13:00

Als hij op een positie zat waar hij invloed had op haar carriere, en hij ook invloed daarop uit oefende als hij een nee kreeg. Ja dan zit je fout. Maar Tjezus... Op de bovenste punt van de Maslov piramide, overleven/voortplanten. Dat is nu eenmaal 400 miljoen jaar ingebakken. Heeft ze tegen hem gezegd: "Joh, geen interesse jij bent niet mijn type?" Of whatever... hij is ook gewoon een mens. En tja, hoe groter je de vrouwenquotums gaat maken hoe vaker er wat versierpogingen gedaan zullen worden op het werk. Waar anders? De kroegen zijn dicht om 24:00 en daarvoor is de gemiddelde leeftijd 25. Misschien was hij het wel een beetje zal om op zijn 44e nog alleen te zijn. Hebben de vrouwen die:"Nee" zeiden er hinder van ondervonden? Zo niet, stel je dan niet zo aan.

peterdh | 05-10-21 | 13:37

De 36-jarige visagiste had aangeklopt bij de Amsterdamse woonwethouder Laurens Ivens (SP), omdat zij al jaren dakloos was.

Is toch wel een belangrijk detail, de wethouder wonen als laatste strohalm om een woning te krijgen.

Wattman | 05-10-21 | 12:53 | 6

@donkieshot | 05-10-21 | 13:04:

Achter de ramen, staat het bed ook meteen klaar als je moe bent.

Maar serieus dat is inderdaad een wat kwetsbaardere vrouw dan gewoon iemand van het werk.

Wattman | 05-10-21 | 13:06

Ha, ik las 'de wethouder uitwonen ... om een woning te krijgen.'

FrankVeer | 05-10-21 | 13:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is wel trouw aan het socialisme: jij hebt een vagina? Delen met iedereen, zeg ik als sterk overheidsapparaat!

Jessinator | 05-10-21 | 12:52

... ‘Hoe kan zo’n mooie vrouw, die zo vol en energiek in het leven staat, alleen zijn?’, vroeg Ivens op hun tweede ontmoeting op diens werkkamer. De 44-jarige wethouder legde uit dat een betaalbare huurwoning eigenlijk alleen snel te vinden is als je een liefdesrelatie begint. In zijn mails – gelezen door de Volkskrant - schrijft de wethouder dingen als: ‘Wat vervelend! Als je een knuffel wilt...’ ‘Je verhaal grijpt me zo aan. Zo’n leuke, levendige dame.’ ‘Zin om nog eens een drankje te komen doen?’ Als Amber meldt dat zij een weekendje in Limburg was: ‘Heerlijk! Neem je me de volgende keer mee? ;)’" ... DIt is het ? Dit is smeerpijperij ? Serieus ? Meneer is uit op een wip. Gewoon nee zeggen en klaar.

NerdAlert | 05-10-21 | 12:52 | 2

Precies. Het is hooguit moreel verwerpelijk als meneer de wethouder zelf getrouwd is, maar dit is zeker geen "belastiging" en al helemaal geen reden om ontslagen te worden. Maar ja, we leven in het metoo-tijdperk, waarin het simpele feit dat je een blanke man bent al reden genoeg is ontslagen te worden.

Gladiator Fap | 05-10-21 | 13:01

"Gewoon neen zeggen en klaar."
Dat ligt toch wel een heel klein beetje aan de context, zou ik zeggen. Het lijkt me dat meneer toch wel structureel al te veel ruimte neemt.

Schoorsteenveger | 05-10-21 | 13:09

En geen een persoon heeft deze gast terzijde genomen en zijn gedrag proberen te corrigeren.
Dat is dan of wegkijken of het goedpraten, in beide gevallen ben je je moreel kompas kwijt.

zhirek | 05-10-21 | 12:52

Laurens geeft aan fenomeen Lau de Palingboer een nieuwe demensie.
Voor de jongere reaguurders die niet weten wie Lou de Palingboer was:
Alstublieft, hier kunt u even aanliggen.
anderetijden.nl/aflevering/434/De-God...

Arnold Layne | 05-10-21 | 12:52

Hij zal Femke ook wel eens gebatst hebben.

ikdenkwat | 05-10-21 | 12:51 | 2

.... bah. Maar aan de andere kant, mengen Maoisten en Leninisten wel met elkaar?

Graaf_van_Hogendorp | 05-10-21 | 13:01

Zoek de verschillen.
Tussen hoe deze apparatsjiks de burger de maat nemen en hoe ze zichzelf en elkaar bejegenen.
Tussen hoe deze apparatsjiks de burger zien en hoe ze zichzelf en elkaar zien.
Tussen hoe deze apparatsjiks de burger toespreken en hoe ze spreken tot zichzelf en elkaar.
Tussen hoe deze apparatsjiks de burger behandelen en hoe ze zichzelf en elkaar behandelen.
Tussen hoe deze apparatsjiks de burger benadelen en zichzelf en elkaar bevoordelen.
Tussen hoe deze apparatsjiks de burger bestraffen en hoe ze zichzelf en elkaar vrijuit laten gaan.
Tussen hoe deze apparatsjiks de burger op hoge toon een moraal opdringen en hoe ze zichzelf niet aan die regels gebonden voelen.
Je hoeft die verschillen niet te zoeken. Nee, je ziet die verschillen levensgroot vóór je. Dag in dag uit.
Deze apparatsjiks, ze zijn geen haar beter dan de decadent geachte 'bovenbouw' die ze bestreden. Integendeel, ze zijn nog een graadje decadenter. Want wat in hun koppen is gekropen is een nieuw soort vals bewustzijn, namelijk het waandenkbeeld dat zij in essentie deugen, dat zij hoe dan ook goede mensen zijn en het slechte in de mens bestrijden door het slechte in de ander, de burger, te bestrijden, dat ze zelf buiten alle verdenking staan, altijd, wat ze ook doen en wat ze ook laten. Ze kennen geen schaamte, maar vooral kennen zij geen schuld. Schuldbewustzijn is hen vreemd. Wat ze aan Christelijke moraal hebben overgenomen, dar hebben ze, als het henzelf betreft, het schuldbewustzijn uit weggeschrapt. Ze deugen, zo menen ze, a priori.

Schoorsteenveger | 05-10-21 | 12:51 | 2

Gristelijk moraal.... mmm eerder een Lenin/Alinsky/Goebbels tactiek... beschuldig de ander waar je zelf schuldig aan maakt.

Graaf_van_Hogendorp | 05-10-21 | 12:58

Volgens mij is er grosso modo niks strafbaars gebeurd, toch? Hij is wel een creep, en je houdt een beetje dat modderige gegeven dat superieuren hun positie niet mogen misbruiken, maar volgens mij is dit een HR-dingetje en niet iets voor Halsema.

konjodebonjo | 05-10-21 | 12:51 | 3

Nee, (seksuele) uitbuiting door gezagsdragers is terminale systeemkanker. Zo maak je een samenleving kapot.

Panos88 | 05-10-21 | 13:04

Ahja nou dan ben je mooi de lul als je alleenstaand bent op een redelijk hoge positie. Uitgaansleven is voor 20-30 jarigen. Daarna is zon beetje 3/4 bezet, en dat ene kwart daar mag je niet te proberen te versieren omdat zij secretaresse is en hij wethouder of whatever. Je ben 50 uur in de week bezig aan werk. De vrouwenquota vooral bij gemeenten worden hoger en hoger, dus ja dan gaat dit vaker gebeuren. Heeft ze wel eens tegen hem gezegd: "Jij bent mijn type niet, probeer het maar bij een ander."?

peterdh | 05-10-21 | 13:44

Als dat al verbale seksuele intimidatie is kan ik beter voortaan alleen nog maar zwijgen....

Wijze uit het Oosten | 05-10-21 | 12:51 | 1

Wie zwijgt stemt too?

28 | 05-10-21 | 12:58

Heeft die mislukte Mavo-klant ( want zo ziet hij er uit ) geen geld om fatsoenlijk naar de Hoeren te gaan? Linkse gluiperd.

streknek | 05-10-21 | 12:50 | 1

Waren die niet weggepest in Amsterdam omdat Links heeft bedacht dat het allemaal zielige slachtoffers zijn die door Blanke Witte Mannen worden uitgebuit? Zo ver kom je anders niet op een dienstfiets als je daarna ook nog moet presteren.

Jessinator | 05-10-21 | 12:56

Ik dacht aan alle geheimzinnigheid dat hij vrouwen structureel in de slip graaide, betastte en zich opdrong voor sexy time.

In dit geval had "Amber" een mep kunnen verkopen, of een glas water kunnen pakken en hem af laten koelen, met de mededeling dat hij zo niet tegen vrouwen praat.

Beetje emancipatie dames. Jullie voorgangsters wisten ook met dit soort slijmballen raad.

Graaf_van_Hogendorp | 05-10-21 | 12:50 | 1

Knietje vin’k altijd stoer.
Mannen onder elkaar flikken dat niet, maar als een vrouw een knietje geeft vind ik dat best cool.

Ruimedenker | 05-10-21 | 12:52

Wie wil er neuqen?
Klinkt banaal, is het ook, maar ik bedoel het verder heel onschuldig hoor.
Oh! Je mag nee zeggen.
Verder denk ik heus niet altijd aan sex ofzo.

Ruimedenker | 05-10-21 | 12:50

Meer dan honderd jaar feminisme heeft er nog niet toe geleid dat vrouwen weten hoe ze in alle vriendelijkheid nee kunnen zeggen?

J.P.Drapeau | 05-10-21 | 12:49 | 1

Of onvriendelijk, dat kunnen ze nog beter.

Calastir | 05-10-21 | 12:58

Bart vertelt nooit over zijn Tinder, want Bart is een Incel.

Calastir | 05-10-21 | 12:48 | 1

Hij barst vd energie.
Ik houd ‘t op Duracel

Ruimedenker | 05-10-21 | 12:51

Dames, in voorkomende gevallen gewoon een flinke pets met de vlakke band op de wang toedienen.
Werkt patent.

Kapitein Sjaak Mus | 05-10-21 | 12:46 | 1

Lijkt mij wél reden tot ontslag dan. Als je iedereen gaat slaan die een vraag stelt die je niet leuk vind.

CamaroHans | 05-10-21 | 13:19

Links drek blijft meestal in het doofpotje tenzij het echt niet anders kan .
Kijk naar de gulzigheid op Joop voor elk me too geval, behalve als het uit de linkse hoek komt , dan hoor en lees je net als nu helemaal niets .

#witteonderbroeken

Castor12 | 05-10-21 | 12:46 | 2

@Toetsenbordcomplex | 05-10-21 | 12:53:
Feiten ?

Dat gaat alleen over zijn vertrek, 5 maanden geleden voordat bleek hoe er was weggekeken door de gemeenteraad ondanks meerdere signalen .

Castor12 | 05-10-21 | 17:30

Gewoon een sneue gast. Die in een normaal café niet succesvol is. Typische SP’er, dat zijn gewoon nooit winnaars.

Don-Damsko | 05-10-21 | 12:44 | 2

Hahaha, so true

LJBrinkhorst | 05-10-21 | 12:47

vroeger waren de linkse cafe's al niet geschikt om meisjes te versieren. Voor een date ging je niet naar de Kabul of de Schutter, maar naar Mr.Coco's, of Cooldown

small_town_dude | 05-10-21 | 12:48
-weggejorist-
Pater.Koekkoek | 05-10-21 | 12:44

Het zijn net mensen, die ambtenaren.
Ik mis trouwens wel wat weerbaarheid bij de vrouwen. Wat is er gebeurd met 'doe normaal joh' of 'ongepast meneer'?

geheelvergeter | 05-10-21 | 12:44

Harry van Bommel heette ook niet voor niks 'Dirty Harry', bepaald SP-kader heeft een beetje last van een hitsig rood libido.

Festen | 05-10-21 | 12:43

Iedereen de maat nemen op het gebied van moraliteit en dan zelf zo falen. Dat kan alleen in Amsterdam.

Keutels | 05-10-21 | 12:42

Weten we nu ook waar de term machtswellust vandaan komt

van Dam | 05-10-21 | 12:42

Linkse emo-dames die voor zo'n ei vallen hebben het toch echt aan zichzelf te danken.

hagelkruis | 05-10-21 | 12:42

Much ado about nothing.
Doe maar weer een stukkie over die klimaatfascisten Timmerfranz & Nijpels!

getergde kaasboer | 05-10-21 | 12:42

Weet die Ivens niet dat er mevrouw in Amsterdam zijn waar je legaal aan mag frunniken voor maar 50 euro?

Graaisnaaiert | 05-10-21 | 12:38

Toevallig is dit allemaal niet. Toen ik veertig jaar geleden op de middelbare school zat, constateerde ik al snel dat alle leuke meisjes links waren. En wat doet een slimme jongen dan? Precies - ook links worden, want dan kom je eenvoudiger in de buurt van die meisjes. En die meisjes vinden je dan ook gauw aantrekkelijk, als je zo begaan bent met de arme medemens en de zielige wereldburger. Mij is dat nooit gelukt echter, ik ben van nature altijd rechts geweest en kon niet toneelspelen.

Grauwbaard | 05-10-21 | 12:36 | 6

Dan had je bij mij op het college moeten zitten, daar waren leuke meisjes met frisse oksels rechts.

dugo | 05-10-21 | 12:52

@small_town_dude | 05-10-21 | 12:43: Oh, wij hadden een fusie met een MAVO uit een kansenwijk. Toen werden de verschillen tussen de Arafat- en College/Oililysjaals heel duidelijk.

dugo | 05-10-21 | 13:02
▼ 3 antwoorden verborgen

‘Hoe kan zo’n mooie vrouw, die zo vol en energiek in het leven staat, alleen zijn?’, dat weten we nu allemaal. Amber is eigenlijk een pietluttig zuur zeurmens. Daarom .

small_town_dude | 05-10-21 | 12:34 | 4

Amber is een snitch.

Festen | 05-10-21 | 12:45

Hij zou het eigenlijk eens buiten Amsterdam moeten proberen, waar ze geen semi-gedecaffeiniseerde havermoutmelkochino's serveren en de mensen een andere mentaliteit hebben. Dan krijgt hij of een knal voor z'n bakkes of een direct nee, maar waarschijnlijk niet dat gejank over dat Witte Blanke Mannen weer bezig zijn om alle vrouwen en anderen te onderdrukken.

Jessinator | 05-10-21 | 13:01

Bij de naam Amber moet er al een alarm afgaan.

miko | 05-10-21 | 13:24
▼ 1 antwoord verborgen

Die Geile Lau toch ook, man man man

Raspatat | 05-10-21 | 12:34

Die man komt over als een griezel, maar hij doet toch niks strafbaars? Is een vrouw om een date vragen strafbaar?

Nappa | 05-10-21 | 12:34 | 1

Wel als je in functie bent.

deoudererijperevrouw | 05-10-21 | 12:53

En "kwetsbare" burgers nog wel. Als ik dat woord "kwetsbaar" nog EEN KEER hoor of lees, ga ik gillen en/of op een genocidal rampage.

Asteroid-B612 | 05-10-21 | 12:34 | 3

OM achter je aan. Vandaag nog.

Adriel | 05-10-21 | 12:35

je reageert heel kwetsbaar nu.

small_town_dude | 05-10-21 | 12:35

Ik hoop dat mijn dochter ooit later als kerels tussen de regels door wat te lijken bedoelen, gewoon recht door zee tegen die persoon zegt dat ze daar eventueel niet van gediend is. Ik word soms een beetje misselijk van wijven die mannen aan de schandpaal knopen om iets dat bij nogal veel mannen is aangeboren. Je moet mannen soms even corrigeren. Ja, ik let echt wel op dat mijn ogen niet verdwalen in het decolleté van een laag dichtgeknoopt bloesje. Maar voor 100% voorkomen kan ik het niet. Gezeur allemaal.

Leptob | 05-10-21 | 12:33 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Trouwens. Als je een wethouder e-mailt over dat je een weekendje in Limburg was, dan doe je zelf mee aan het in de prive-sfeer trekken van de relatie. Tenminste, ik leg zelden tot nooit verantwoording af aan wethouders over waar ik mijn weekenden spendeer. Dus wat voor signaal heb je afgegeven als vrouw? En dan inderdaad. "Hey vriend, ik ben niet geinteresseerd." Moeilijk he.

BBRDWR | 05-10-21 | 12:33 | 1

Duidelijk! Mee eens!

meneer Q | 05-10-21 | 16:19

#MeToo was opeens afgelopen toe Joe Biden de presidentskandidaat voor de Democraten werd. Want Joe Biden is een verkrachter en dat weten de dames in zijn partij. Dezelfde dames die Tara Reade (de vrouw die hem beschuldigde) ongeloofwaardig noemden en haar zo onder de bus gooiden, riepen een week eerder nog 'Believe women!' Zo rolt de linksmens.

beetje.jammer.dit | 05-10-21 | 12:32 | 5

kletsverhaal uit de bonkers-mafkezen aanhang.

MaarFeitelijk | 05-10-21 | 12:47

@MaarFeitelijk | 05-10-21 | 12:47: nope. Biden heeft zelf(s) een persbericht doen uitgaan waarin hij aangeeft ‘meer afstand te houden’ tot de dames omdat hem diverse malen te verstaan is gegeven dat de dames niet zaten te wachten op zijn gefriemel. Niet alles kun je op Bonkers schuiven.

_pacman_ | 05-10-21 | 12:55
▼ 2 antwoorden verborgen

maar wordt hij nu ook vervolgd en moet hij voor het gerecht komen? Of komt hij ermee weg omdat hij een politicus is die links van het midden opereert en die in het gesticht stad Amsterdam overal mee wegkomen want je moet rechts niet in de kaart spelen.

Fedde71 | 05-10-21 | 12:32

De stad heeft natuurlijk veel te danken
aan Laurens I. te A.

MorgenEenAnder | 05-10-21 | 12:31

Nou nou, een geilige communist doet wat ongewenste en onbehouwen toenaderingspogingen. Wat zijn de vrouwtjes weer in hun zeden aangetast zeg.

_pacman_ | 05-10-21 | 12:30 | 1

ach, net als de brusselmans weglopers.

MaarFeitelijk | 05-10-21 | 12:46

Deze manier van subtiel lastig vallen, komt veel voor op de werkvloer.

Ik had ook zo'n collega over wie veel vrouwelijke collega's zo'n opmerking konden noemen, maar niemand ging het melden. Dat was toch weer een brug te ver. Als het team naar een vergadering liep en je vroeg hem "kom je ook?", dan antwoordde hij met hijgerige stem " o ja, ik kom ook".
Tja, als een ander het zei was het misschien grappig, bij hem niet. Het is dus ook wie het zegt. Maar om dat soort dingen te melden, nee.

De scheidslijn is lastig, maar sinds metoo kan geen enkel geintje meer.

Roos | 05-10-21 | 12:30 | 3

Subtiel lastig vallen... het is vaak gewoon 'onkunde' van de zijde van de man. Die geen idee heeft hoe hij aandacht (op de goede manier) van vrouwen aantrekt. Het is overgecompenseerd lollig doen in de hoop dat het in de smaak valt. Aangezien vrouwen degenen zijn die selecteren gooit dit sujet zijn eigen glazen in, waarschijnlijk... Het is pas problematisch als het in daden wordt omgezet, of als de persoon in kwestie in een machtspositie zit en dat misbruikt. Volgens mij is en blijft het beste advies direct de confrontatie aan te gaan.

BBRDWR | 05-10-21 | 12:44

@BBRDWR | 05-10-21 | 12:44: klopt hoor. Bij deze collega werkte het direct tegen hem zeggen alleen niet echt, dat vatte hij ook weer als grappig op. Hoe boziger een collega werd, hoe harder hij erom moest lachen.

Het is wat je zegt, soms is het onhandigheid, soms een vorm van humor.
En eerlijk is eerlijk, het hangt af van degene die het zegt of ik het ook als humor opvat. Dubbelzinnige grappen kunnen gewoon heel leuk zijn. Niet zo krampachtig doen daarover! Maar in feite moet je het beiden aanvoelen of het kan.

De vraag bij deze SP-er is of hij misbruik maakte van zo'n positie en dat maak ik niet op uit het verhaal.

Roos | 05-10-21 | 12:53

Er zijn altijd wel een paar schapen die dan meelachen om zo'n grapje waarmee hij het blijft doen. Als er gewoon niemand meer om lacht houdt het vanzelf wel op en anders spreek je iemand er gewoon persoonlijk op aan. Werkt dat niet dan kan je altijd nog melding maken. Dat gelijk publiekelijk aan de schandpaal nagelen moet eens klaar zijn, vaak realiseren die "grappenmakers" niet eens dat ze vervelend bezig zijn.

R.F.Pickering | 05-10-21 | 13:10

Well done Halsema! Gewoon de tijd nemen om grondig onderzoek te doen, dat is de reden voor de trage reactie toch?

BobDobalina | 05-10-21 | 12:30

Maar de hamvraag is: werkten al die teksten ook weleens?

WodieBlumensind | 05-10-21 | 12:29 | 2

Waarschijnlijk in 0,001% vande gevallen. Nou dan weet je wel wat je te doen staat. Of betere teksten verzinnen of het gewoon een miljoen miljard keer proberen.

BobDobalina | 05-10-21 | 12:31

Waarschijnlijk wel. De wet van de grote getallen. Als je honderd keer een vrouw op die manier lastig valt, dan is er altijd wel eentje die toehapt, om wat voor reden dan ook.

Grauwbaard | 05-10-21 | 12:32

Zijn opa Joris was ook aI zon kanjer met zijn prachtige propagandafiIms over de successen van het sociaIisme in Oost Europa dat 020 zeIfs een pIein naar hem heeft vernoemd

Piet Karbiet | 05-10-21 | 12:28

Vrouwen, word toch godnondeju een beetje weerbaar! Wat is dit voor quatch? Van 'Nee, opdonderen' zeggen vallen je tieten er echt niet af...

horsteknots | 05-10-21 | 12:27

Het lijkt er steeds meer op dat het dus is datgene wat de vrouw -in kwestie- voelt dat dat waarheid is. Ik lees een gladde prater en misschien vrouwenliefhebber (nou zeg...). Het is wellicht niet gepast vanwege zijn 'machtspositie', maar vrouwen zoeken ook macht. Het lijkt mij gewoon een versierder die overal visjes uitlegt om te kijken of er wellicht dames interesse hebben in amoureuze activiteiten. Nou zeg. Wat een schande. En dat in Amsterdam. Dus de vraag blijft: heeft hij misbruik gemaakt van zijn positie (lees: afwijzingen afgestraft) of heeft hij daadwerkelijk misbruik gemaakt van de dames in kwestie? Want anders...

BBRDWR | 05-10-21 | 12:26 | 1

Vreemd dat Amber hem mailt dat ze 'n weekend naar Limburg gaat??

meneer Q | 05-10-21 | 16:23

Amber wordt liever publiekelijk vernederd door C. Thundercock. Maar ja, 36...

nikolaos | 05-10-21 | 12:26

Ik vind de hier genoemde voorbeelden meer tenenkrommende sollicitaties naar een blauwtje lopen dan een vorm van sensuele intimidatie.

Ridde Rogter | 05-10-21 | 12:25 | 1

Inderdaad, je bent vrijgezel en je wilt wat.

Via de mail/berichtjes lijkt het mij daarnaast ook makkelijk om iemand af te wijzen/te negeren. Maar goed ik ben een man dus wat weet ik ervan

Keutels | 05-10-21 | 12:48

Er wordt me toch een partij gevreeën op het werk.

Wattman | 05-10-21 | 12:25 | 3

Talk about getting a raise.

Asteroid-B612 | 05-10-21 | 12:37

Ik ben software ontwikkelaar. Merk er niks van.

koeberg | 05-10-21 | 13:04

Laurens Ivens was dus eigenlijk de Jimmy Savile van de Stopera.
Iedereen wist er van, en niemand deed er iets aan.

Osdorpertje | 05-10-21 | 12:25 | 3

flauwekul, die verkrachte ook daadwerkelijk minderjarigen en zat voortdurend lijfelijk mensen aan hun lichaam

MaarFeitelijk | 05-10-21 | 12:45

Poldersaville: een slap aftreksel (pun intended) van de real deal. Bevat geen minderjarigen, bevat geen werkelijk fysiek contact. Bevat wel een Blanke Witte Man die geen linksdraaiende semi-gedecaffeiniseerde havermoutmelkochino's drinkt en Amsterdamse van het vruchtwater afgekoppelde aardbewoners die geboren zijn met het XX-chormosoom op een creepy en klungelige wijze op een date vraagt.

Jessinator | 05-10-21 | 13:04

@MaarFeitelijk | 05-10-21 | 12:45: Sterker nog, Jimmy Saville had geld ingezameld voor een kinderziekenhuis ofzoiets, en kreeg gewoon de sleutel.

Asteroid-B612 | 05-10-21 | 17:31

Nou nou, als dat al intimidatie is dan mogen ze hier de tent wel sluiten. Het zegt meer over de vrouwen in kwestie, die kunnen er toch ook gewoon om lachen of het negeren? Een paar sarcastische opmerkingen, dat kan Ivens vast niet hebben.
Wat ben ik blij dat ik altijd gewoon met normale nuchtere mensen werk.

small_town_dude | 05-10-21 | 12:25

Volgens mij gaat dit nergens over in dwang, misbruik makend van zijn bevoegdheid. Je ziet dat hij geïnteresseerd is in van alles en nog wat , maar als dit intimidatie is mag je mij ook opsluiten. Nog even en het is verboden aan vrouwen te denken.

geenjagergeenneeger | 05-10-21 | 12:24 | 4

@MaarFeitelijk | 05-10-21 | 12:44:

Nee, de boezems mag je wel naar kijken,
maar dan wel 'en passant' anders viezerik
tenzij de dame in kwestie er geen probleem van maakt.
Moeilijke tijden..

TijdelijkOptimist | 05-10-21 | 13:24

Ja, daarom wordt binnenkort de gedachten politie actief.

meneer Q | 05-10-21 | 17:32
▼ 1 antwoord verborgen

Niks mis met Ivens. Beetje een drammer, maar flirten tijdens het werk? Zodra we daarmee stoppen is bevolkingskrimp een feit

van heinde en verre | 05-10-21 | 12:24 | 2

#jesuislaurens

geenjagergeenneeger | 05-10-21 | 12:26

Ja want sociale huurwoningen beloven als de dame in kwestie met de benen wijd gaat, daar moeten we niet te veel achter zoeken. Als je wethouder bent in Amsterdam horen daar gewoon wat privileges bij dat is nu eenmaal zo.

Incitatus | 05-10-21 | 12:54

Politici lijken slecht, maar dat komt door de media, not.

RickTheDick | 05-10-21 | 12:24

Halsema in 2018 VK interview: ‘ik vind het heel goed dat de metoo beweging seksueel geweld en machtsmisbruik aankaart, maar het moet geen puritanisme worden’.

Bibop | 05-10-21 | 12:23 | 2

Halsema in haar boekje: “ik heb geen ambities meer in de politiek, wil geen burgemeester worden.” Voor zover de houdbaarheid van Halsema quootjes.

_pacman_ | 05-10-21 | 12:33

@_pacman_ | 05-10-21 | 12:33: Halsema in haar broekje: wat is dit witte slijm toch de hele tijd en wat doen die bultjes daar?

Jessinator | 05-10-21 | 13:06

"een drankje doen". Met zenne grote SP-rookworst erbij!

LJBrinkhorst | 05-10-21 | 12:22

> De 44-jarige wethouder legde uit dat een betaalbare huurwoning eigenlijk alleen snel te vinden is als je een liefdesrelatie begint.

Niet onjuist met de prijzen in Amsterdam.

koeberg | 05-10-21 | 12:22

> De 44-jarige wethouder legde uit dat een betaalbare huurwoning eigenlijk alleen snel te vinden is als je een liefdesrelatie begint.

Niet onjuist met de prijzen in Amsterdam.

koeberg | 05-10-21 | 12:22 | 2

Prins Bril zal het er maar druk mee hebben.

MaarFeitelijk | 05-10-21 | 12:42

En dat terwijl hij iets van 8000 woningen heeft laten bouwen!

ReyNemaattori | 05-10-21 | 13:29

Ivens komt in deze mailwisseling vooral over als een sneue Slick Rick. Het past misschien in de Me Too-frame, maar is dit werkelijk sensuele intimidatie/verbale aanranding?

LJBrinkhorst | 05-10-21 | 12:21 | 3

Nou. Exact dit zeg. Het is gewoon een wanhopig ranzig mannetje, maar we kunnen ook de focus op weerbaarheid leggen toch? Het zou ook in de hierarchie naar boven acceptabel moeten zijn om dit soort gedrag af te wijzen. Ik lees alleen maar verhalen van vrouwen die benaderd worden en zich 'gedwongen voelen' om mee te doen. Terwijl je ook kan zeggen: nou nee, ten eerste ben je mijn baas en ten tweede bevalt deze toon me niet. Het wordt pas problematisch als DAT consequenties heeft. Maar goed, mannen en vrouwen in hetzelfde kantoor.. We weten niet hoe dat werkt.

BBRDWR | 05-10-21 | 12:23

@BBRDWR | 05-10-21 | 12:23: Een gewoon wanhopig ranzig wethoudertje die zijn positie misbruikt om vrouwen in het bed te krijgen?

de visser | 05-10-21 | 12:52

@BBRDWR | 05-10-21 | 12:23: Ja maar dat vergt enige vorm van aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid bij vrouwen, en dát kan echt niet, zelf je grenzen aan geven.

Kijk als die wethouder er nu uitzag als Jason Mormoa, hadden we al deze klachten niet gehad.

ReyNemaattori | 05-10-21 | 13:32

Terwijl je met Halsema toch een competent bestuurder in huis hebt gehaald, dat blijkt maar weer.

lamlul007 | 05-10-21 | 12:19 | 4

terwijl de gemeente wel heel heldhaftg was tegen de marokkaanse medewerkster. wat door de rechter ook gecorrigeerd werd vanwege ten onrechte motivaties.

MaarFeitelijk | 05-10-21 | 12:42
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl