Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kiezer klaar met formatie: nieuwe verkiezings!

Superklaar met Superdry

Klaar met weekendjes weg, klaar met 'functie elders', klaar met "hier scheiden onze wegen", klaar met aftreden en meteen weer aanschuiven, klaar met uitsluiten en de inhoud negeren, klaar met 187 dagen ouwehoeren en helemaal niets bereiken. 61 procent van de Nederlanders is klaar met deze formatie en wil nieuwe verkiezingen. Alleen onder VVD-kiezers is nog een meerderheid voor doorgaan met de formatie, maar zelfs de CDA- en D66-kiezers hebben het al grotendeels opgegeven. Logisch, want het keuzepallet is sinds de verkiezingen flink veranderd. 50plus is uit de Kamer verdwenen, FvD is opgesplitst en de grote stemmentrekker van het CDA is geen onderdeel meer van het CDA. Daarnaast hobbelt het demissionaire kabinet van schandaal naar schandaal, moet de ene na de andere demissionaire minister alsnog aftreden en toonden Kaag, het "linkse blok", teflon Mark en het stuurloze CDA sinds de verkiezingen hun ware gezicht en dat was geen mooie look. Oftewel, gooi die stembussen maar weer open. Wij slijpen de potloden vast. 
UPDATE: Ook geen verrassing: Vertrouwen in politiek afgelopen jaar gekelderd. Demissionaire kabinet krijgt een onvoldoende.

Social

Reaguursels

Inloggen

Op naar de stembus. Wilders for president. Dan is het klaar met dit gezeik.

Proud Infidel | 21-09-21 | 03:49

Nog een ‘mooi’ citaat over vertrouwen in de politiek, in een door I&O research uitgevoerd onderzoek in opdracht van ‘t NRC:

“De data uit het onderzoek, zegt Peter Kanne, vertellen nóg een verhaal. De groep burgers die helemaal geen vertrouwen meer heeft in instituties, zo’n 15 procent, radicaliseert. „Mensen haken af. Er is echte haat, en dat is nieuw. Een grote groep kiezers, vooral bij partijen als FVD, PVV, JA21 en de BoerBurgerBeweging, raakt steeds meer losgeweekt van de overheid.”

Kiezers van CDA, VVD, D66, Volt en PvdA hebben nog altijd in meerderheid vertrouwen in de overheid, en het onderzoek laat zien dat dit vertrouwen nauwelijks afneemt. Maar bij kiezers van FVD (8 procent), PVV (11 procent), BBB (19 procent), JA21 (25 procent) en de SGP (18 procent) is het vertrouwen extreem laag”:
www.nrc.nl/nieuws/2021/09/20/aan-de-f...

En laten veel van die aanhangers van JA21, BBB, FvD en de PVV nou net hier op GS zitten..

Wie regelmatig GeenStijl leest, weet inmiddels dat het kookpunt bij vele reaguurders (en vast ook bij trouwe niet-reagurende lezers) reeds lang geleden (denk aan asiel) is bereikt.

Maar ja. De ‘middenpartijen’ blijken (en blijven?) nu eenmaal (uit arrogantie/koppigheid/desinteresse?) Oostindisch doof voor ‘populistische’ geluiden.

De kruik gaat zo lang te water tot ze barst.

Kompromat | 21-09-21 | 00:14 | 2

En laten 'we' niet vergeten dat 'we', ookal denken 'we' soms anders, nog steeds in de minderheid zijn.

Helaas.

Warhead | 21-09-21 | 07:48

@Warhead | 21-09-21 | 07:48:
En ‘we’ worden zelfs sneller een minderheid dan u denkt:
“Aantal naturalisaties verdubbeld, duidelijk effect vluchtelingencrisis 2015”:
nos.nl/artikel/2398606-aantal-natural...

Het Nederlanderschap wordt cadeau gedaan voor een pakje boter. Schandalig.

Je bent erop tegen dat mensen hier worden opgevangen, en nu kom je NOOIT meer van hen af. Vanaf nu zullen dus het aantal vakanties vanuit Nederland naar Syrië ineens toenemen.

En de volgende generatie Syriërs staat alweer klaar (via gezinshereniging):

www.ad.nl/binnenland/asielkinderen-zo...

Je moet wel ECHT een bord voor je kop hebben om ‘trouw’ op ‘t Kader te stemmen!

Kompromat | 21-09-21 | 08:22

De partijen vinden partijbelang belangrijker, dan het landsbelang...

Flapuitx2 | 20-09-21 | 21:16 | 1

Yep

Uw Verzekeringsadvis | 20-09-21 | 23:38

Sinds Quag zich met de politiek is gaan bemoeien is het een enorme puinzooi en wantrouwen alom.

P. Breidel | 20-09-21 | 20:37

En met nieuwe verkiezingen vooral weer met zijn allen op dezelfde kartelpartijen stemmen. Dan weet je zeker dat we voorlopig niet van het gezeik af zijn. Echt, dit land heeft zelf voor deze ongein gekozen.

elco485 | 20-09-21 | 19:40

Nieuwe verkiezingen?
Het wachten is op een mohammedaanse meerderheid, zo rond 2050.
En dat is dan UW erfenis aan uw (klein)kinderen......

J.Thee.Cohen | 20-09-21 | 19:28 | 2

Gaat je bijna afvragen wat nou beter is

geenhakbar | 21-09-21 | 06:09

Is dat niet een extra zetje om juist niks te vergroenen en het land maar lekker onder water te laten lopen?

Warhead | 21-09-21 | 07:49

Welkom in supermarkt Nederland, u weet wel die kwaliteitsleverancier zonder kassa's in de grenzeloze (idee fixe) verzorgingsstaat......
www.demo-demo.nl/files/Grenzeloze_Verz...

J.Thee.Cohen | 20-09-21 | 19:24

Als de middenpartijen verstandig zijn (maar dat zijn ze niet) zoeken ze nu een manier om populisten zoveel mogelijk te laten praten. Dus of nieuwe verkiezingen, of een minderheidskabinet zonder een hoop afspraken vooraf. Laat het debat zoveel mogelijk toe. Sommige populisten zullen onzin verkopen en uiteindelijk door de mand vallen. Sommige zullen zich ontpoppen als leveraciers van ideeen die iedereen vooruit kunnen helpen. Naar die ideeen luisteren kan zomaar het vertrouwen in de politiek herstellen.
Het laatste wat ze nu moeten doen is een brede coalitie over het midden met een dichtgetimmerd regeerakkoord en, zoals gebruikelijk, popuisten proberen de marge in te drukken. Maar dat is dus waarschijnlijk wat ze gaan proberen want ze zijn verkrampt van angst voor het volk.
Het vertouwen gaat verder kelderen. Over 4 jaar Kabinet-Wilders I.

beetje.jammer.dit | 20-09-21 | 19:18 | 1

Let's keep hope alive.

Remus McMillan | 20-09-21 | 19:22

Zijn er ook vertegenwoordigers van de Taliban bij betrokken? Gezien de toename van een dorp per week aan afghanen……

Beertjealchoholakol | 20-09-21 | 18:49 | 2

Tuurlijk, dat zijn Kaags aanspreekpunten, net zoals die van Hamas c.s.

J.Thee.Cohen | 20-09-21 | 19:26

Nog niet, maar maak je geen zorgen.. het einde is nabij in dit tempo

kermitsklant | 21-09-21 | 08:14

Eigenlijk zouden we naar een verkiezingssysteem moeten waarbij niet op 'poppetjes' maar op programma's gestemd wordt. Helaas zijn de meeste kiezers daar te stom voor. Daarom komen drollen als Kaag bovendrijven in ons open riool dat we aanduiden met 'de politiek'.

Aisie | 20-09-21 | 18:45 | 3

De grondwet is duidelijk, u stemt JUIST NIET op "programma's" of op partijen maar op poppetjes. Zoals het hoort te zijn. Alleen zijn demense te lui om actief in de politiek te worden en laten het over aan avonturiers, charlatans en prof. bureaucraten waardoor het politieke stelsel tot op het bot corrupt is (alleen voor demense niet zichtbaar). En door propaganda en desinteresse stemmen ze nooit de heersende kliek weg. En krijg je dit.

Graaf_van_Hogendorp | 20-09-21 | 18:48

@Graaf_van_Hogendorp | 20-09-21 | 18:48:
Het vervelende is dat je dit dichtgetimmerde spindoctor / baantjes carrousel systeem niet meer gerepareerd krijgt met een paar intelligente en integere idealisten.

Te lang doorgerot. Het zit nu in de fundamenten.

TeeJee | 20-09-21 | 18:58

Hè, die dommemense ook

Kernsplijter | 20-09-21 | 19:14

Jaaaaaa, verkiezingen! VVD er nog een paar zetels bij, D66 een paar minder, CDA gedecimeerd, Splintertje Omtzigt erbij (tot ie weer een burnout heeft). De andere splintertjes er ook een paar bij. Nee, daar gaat de formatie vast een stuk eenvoudiger van worden. Kunnen we Rutte niet gewoon als verlicht despoot aanwijzen? Soort van huidige status ratificeren en legaliseren? Ik ben voor !

Azijnist | 20-09-21 | 18:29 | 1

Het probleem met uw voorstel is dat Rutte al een despoot is. Een stadhouder van de Bourgondische tijd. Alleen is hij onverlicht ipv verlicht.

Graaf_van_Hogendorp | 20-09-21 | 18:46

Hoofdstuk 3. Staten-Generaal § 1. Inrichting en samenstelling Artikel 50 De Staten-Generaal vertegenwoordigen het gehele Nederlandse volk. Artikel 51 1. De Staten-Generaal bestaan uit de Tweede Kamer en de Eerste Kamer. 2. De Tweede Kamer bestaat uit honderdvijftig leden. 3. De Eerste Kamer bestaat uit vijfenzeventig leden. 4. Bij een verenigde vergadering worden de kamers als één beschouwd. Artikel 52 1. De zittingsduur van beide kamers is vier jaren. 2. Indien voor de provinciale staten bij de wet een andere zittingsduur dan vier jaren wordt vastgesteld, wordt daarbij de zittingsduur van de Eerste Kamer in overeenkomstige zin gewijzigd. Artikel 53 1. De leden van beide kamers worden gekozen op de grondslag van evenredige vertegenwoordiging binnen door de wet te stellen grenzen. 2. De verkiezingen worden gehouden bij geheime stemming. Artikel 54 1. De leden van de Tweede Kamer worden rechtstreeks gekozen door de Nederlanders die de leeftijd van achttien jaar hebben bereikt, behoudens bij de wet te bepalen uitzonderingen ten aanzien van Nederlanders die geen ingezetenen zijn. 2. Van het kiesrecht is uitgesloten hij die wegens het begaan van een daartoe bij de wet aangewezen delict bij onherroepelijke rechterlijke uitspraak is veroordeeld tot een vrijheidsstraf van ten minste een jaar en hierbij tevens is ontzet van het kiesrecht. Artikel 55 De leden van de Eerste Kamer worden gekozen door de leden van provinciale staten. De verkiezing wordt, behoudens in geval van ontbinding

Toedels | 20-09-21 | 18:10

Laar maar komen die nieuwe verkiezingen. Mss zijn we dan helemaal van terrie verlost.

panthoseen | 20-09-21 | 18:09 | 3

Thierry is echt het grootste probleem in de huidige politiek, volgens u ?

RichardBandler | 20-09-21 | 18:45

@RichardBandler | 20-09-21 | 18:45:
Hoe erg onze Tjer steeds meer de Louis van Gaal van de politiek wordt (zonder ECI winst mind you), Build Back Better en andere marxistische ideologieën bedreigen het vrije westen nog veel meer.

Graaf_van_Hogendorp | 20-09-21 | 18:50

Thierry is een van de beste momenteel denk. Hij draait zeker wat door, vaak ook. Maar hij is in iedergeval tegen de huidige kluwe

kermitsklant | 21-09-21 | 08:15

Alle media zijn nu al bezig om D66 die te laten winnen en alles ter rechterzijden van de VVD zwart te maken. Oh nee wacht, dat was laatste keer. Daar hebben ze vast wel van geleerd toch?

mr_awesome | 20-09-21 | 18:08 | 3

Soros en Klaus Schwab willen Kaag. De ultieme globalistische puppet

Fijn_dat_je_er_bent | 20-09-21 | 18:30

@Fijn_dat_je_er_bent | 20-09-21 | 18:30:
Eerder VOLT. DDR666 en de Vereniging Van Dieven zitten in een partij, hun kift is louter gebaseerd op persoonlijke rancune tussen Marxje Rutte en Sieg Kaag, niet op ideologie.

Graaf_van_Hogendorp | 20-09-21 | 18:45

nieuwe verkiezingen.. en dan? zitten nog steeds dezelfde draaideuren en pretletters op dezelfde plek elkaar uit te sluiten enzovoorts.. dus zolang die lui die er nu zitten niet opdonderen een keer zoals het hoort (kaag.. rutte...grapperhaus..) na bewezen ondermaats vermogen, stupiditeit, dubbele maatstaven en regelrecht bedrog blijft het gewoon fijn door modderen zoals nu gebeurd, alleen hebben we dan wel vast weer een nieuwe formateur die het "over de inhoud gaat hebben"... suure.

dumbfarmer | 20-09-21 | 17:58

Maar nieuwe Verkiezingen komen er niet, want dan kan groep "Omtzig" zoals de onpartijdige voorzitster zo denegrerend zegt nogal hoge ogen gaan gooien. En mocht die nou net zo gehaat zijn binnen CDVVD66

Fijn_dat_je_er_bent | 20-09-21 | 17:56

Hoppa, dan hebben we weer de Geenstijl verkiezingsavond! Komt Sywert ook?

Cherrybouwdet | 20-09-21 | 17:56

Kennelijk was Kaag na het etentje in de Zwaluwenberg afgelopen zaterdag er al meteen vandoor gegaan? Terwijl Rutte en Hoekstra (en de rest) wel bleven overnachten. Beetje raar.

Ome_BW | 20-09-21 | 17:55 | 4

dan zou ze niet eens los mogen los lopen, dus blijkbaar is het toepassen van die regels ook optioneel en selectief...

dumbfarmer | 20-09-21 | 17:59

Mag rubberen Robby dat wel dan?

Mr. C | 20-09-21 | 18:17

Damn, hebben de heren de nacht moeten doorbrengen zonder Meesteres!?

HenkyPanky | 20-09-21 | 19:26
▼ 1 antwoord verborgen

@BartNijman, als er verkiezingen komen, dan MOET #GeenPeil er ook weer zijn. In grote getalen. No half measures this time. Die peilingen en die verkiezingsuitslagen, er stinkt hier iets ontzettend hard.

Atheist.Vader | 20-09-21 | 17:46 | 4

Daar begin ik ook steeds meer van overtuigd te raken sinds de deelname van Volt aan de verkiezingen.

jemagookniksmeer | 20-09-21 | 18:06

U denkt dat JA21 ook niet gewoon lekker makkelijk weggezet gaat worden als nazi's als het er echt op aan gaat komen ?

RichardBandler | 20-09-21 | 18:47

@Richard: dat zou geen reden mogen zijn om er niet op te stemmen.

Veepert | 20-09-21 | 20:29
▼ 1 antwoord verborgen

Zolang de ongekozen politieke partijen de 'politiek' blijven bedrijven, gaat er niet veel veranderen - opnieuw stemmen of niet. Die politieke partijen bestaan maar uit enkele honderden leden. Die hebben geen mandaat om het land te besturen. Dat hebben ze zich toegeëigend. Gekozen Tweede Kamerleden moeten maar een initiatief nemen, desnoods de koning weer inschakelen..

Hugovw | 20-09-21 | 17:45

Ben zo benieuwd waar de 2e kolom van links voor staat.

FordPrefect | 20-09-21 | 17:38 | 1

Ik mis BBB, maar de rest is ook niet alfabetisch.

W_F | 20-09-21 | 18:55

He ja, ik weet precies wat er gaat gebeuren als er nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven: daan gaat Nieuwsuur en Co. er een premiersstrijd Rutte-Kaag van maken.
Krijgen we hetzelfde als in 2012. Heeft wel als voordeel dat er maar twee partijen nodig zijn voor een meerderheid.

koeberg | 20-09-21 | 17:24

En dan verplicht formeren uit de 3 grootste partijen.. of is dat te democratisch ?

zandloper | 20-09-21 | 17:14 | 1

Dat ging nu ook zo lekker.

sjef-van-iekel | 20-09-21 | 17:17

Partijen die persè uit de EU willen en de Euro willen lozen, komen voorlopig in geen enkel kabinet. Want geen enkele andere partij dan die uit de wereld van de populisten wil dat. Of dat allemaal een goed of fout idee is doet er niet toe, maar zo zijn de feiten. Als je dat als harde eis inbrengt kun je net zo goed meteen zeggen dat je niet in een kabinet wilt.

Bigi Bana Boy | 20-09-21 | 17:08 | 2

Ze groeien flink in die hoek.

sjef-van-iekel | 20-09-21 | 17:20

VVD, D66, CDA en VOLT.
Zou zou moeten kunnen. Snap niet waarom die optie niet onderzocht wordt.

Bigi Bana Boy | 20-09-21 | 17:04 | 8

@Schoorsteenveger | 20-09-21 | 17:08: Het gaat er niet om wat ik vind, maar wat de meest logische en meest eenvoudig te realiseren coalitie zou kunnen zijn.

Bigi Bana Boy | 20-09-21 | 19:04

@van Oeffelen | 20-09-21 | 18:14: Als JA21 persé uit de EU wil en de Euro wil lozen, dan gaat het hem niet worden. Daar krijg je die andere drie partijen niet voor mee. Voor de rest mag ik Eerdmans op zich wel. Geschikte vent.

Bigi Bana Boy | 20-09-21 | 19:06
▼ 5 antwoorden verborgen

Na de toeslagen affaire was iedereen het er over eens dat Mark Rutte nooit meer een regering zou mogen leiden.
En na de verkiezingen wilde ineens iedereen samen met Mark Rutte in een nieuwe regering zitten, zelfs partijen die hem hadden uitgesloten (D'66, PvdA en Groene Khmer).

Osdorpertje | 20-09-21 | 17:04 | 1

Wees eerlijk, je gooit die stokoude gietijzeren pannen van je grootmoeder toch ook niet weg om de ingebrande zooi, hij bakt jouw biefstukje zo lekker, om van de stoofpotten maar te zwijgen. Niks Teflon, IJzeren Rutte. Dus.

Wiebenick | 20-09-21 | 17:51
-weggejorist-
Balgesjaakt | 20-09-21 | 17:04 | 2

Het FvD electoraat kan kennelijk niet wachten om een paar zetels in te leveren.

Bigi Bana Boy | 20-09-21 | 17:03

De partijen die in de polls op verlies staan (incl. D66 en CDA) houden samen met de VVD nieuwe verkiezingen tegen tot 2025.
Ik hoop dat ik ongelijk heb.

J.P.Drapeau | 20-09-21 | 17:02

Laat ze maar een coalitie vormen. Vooral doen. Er moeten immers meer mensen kennelijk vreselijk genaaid worden in dit land om anders te gaan stemmen.

DrachiR | 20-09-21 | 17:00

Mag ik dat potloodje van de vorige verkiezingen hergebruiken, of pleeg ik dan fraude?

Paaldanseres | 20-09-21 | 16:54 | 1

Het potlood van de hoop...

Schoorsteenveger | 20-09-21 | 17:09

Made by very young kids in China, or Bangladesh for 10ct payment.

Paaldanseres | 20-09-21 | 16:56

Nieuwe verkiezingen.... nog meer splinterpartijen, nog meer verdeling van de stemmen.... nieuwe regering wordt nog kanslozer en instabieler als er al wat komt.

Behangdelul | 20-09-21 | 16:46

Alleen de VVD stemmers willen doormodderen. Dat doen ze tenslotte al decennia, dus die zijn dat gewend.

van heinde en verre | 20-09-21 | 16:42 | 1

Wat gaan nieuwe verkiezingen dan oplossen, vvd zal volgens peilingen by far de grootste blijven, formeren blijft dan ook lastig, alleen maar uitstel voor een nieuwe regering

Thomtidom | 20-09-21 | 19:20

De verkiezingen die er toe doen voor NL zijn dit weekend in DL. Daar wordt het EU beleid bepaald

Nescio73 | 20-09-21 | 16:34

Graag bij de volgende verkiezingen het stembiljet aanpassen; de VVD stemmer moet op het formulier een aantal punten benoemen waaruit blijkt dat Rutte meer op heeft met de Nederlander dan met mensen uit de EU lidstaten.

Koning BongoBongo | 20-09-21 | 16:33

Het zou misschien een flink stuk schelen als de grote partijen niet halsstarrig de mening van een flink deel van de bevolking minachtte. De PVV heeft volgens mij nog altijd flink meer zetels dan CU. Of GroenLinks. Of PvdA.

Het klinkt allemaal heel correct, en oh zo stoer naar het softe kiezersdeel om de PVV altijd weer als een bijna-criminele politieke partij weg te zetten, maar feit is dat een groot deel van de bevolking wordt beledigd en geminacht om, volgens hun mores, onwelgevallig denken.

In plaats van de discussie aan te gaan en te proberen om naar goed Nederlands gebruik te polderen, wordt een grote groep veroordeeld en worden hun gevoelens en zorgen miskent, of zelfs belachelijk gemaakt.

De immer herhaalde meme dat de PVV telkens zou weglopen 'als het belangrijk' wordt is een valse voorstelling van zaken. Dat juist het vasthouden aan bepaalde belangrijke punten voor de PVV, heeft geleid tot openbarsten van de enige coalitie waar de PVV ooit van deel heeft mogen uitmaken, is een gemene verdraaiing van zaken, waar onderhand toch de politieke pers eens de ware toedracht zou moeten uitventen, In plaats van spreekbuis blijven spelen voor VVD en D66.

HoezoNickname | 20-09-21 | 16:30 | 3

Hier was Rattus Verhagus de oorzaak.

L.E. Raar | 20-09-21 | 16:37

Debet aan dit gebeuren is de vaak zwart/wit opstelling van Geert Wilders en vooral zijn uitspraken. Hij had van meet af aan wat slimmer moeten zijn in woorden en daden . Ikzelf stem al jaren op Bosma ,maar ga de komende verkiezingen niet meer naar het stemhokje omdat het zonde van mijn tijd is .Ben geen complot mens ,maar dat de VVD telkens zoveel stemmers heeft is volgens mij erg vreemd.

Koning BongoBongo | 20-09-21 | 16:39

Het probleem met Wilders is dat hij gelijk heeft, maar dat het zo beroerd zijn strot uitkomt. Een cursus 'spreken in het openbaar' zou uitkomst kunnen bieden, zonder dat hij net als andere politici moet gaan liegen en huichelen. Het is puur de stijl die hem nekt.

Aisie | 20-09-21 | 18:25

Superknorrig, dat Superdry

NACademicus | 20-09-21 | 16:29 | 2

BrVo!

dathoujetoch | 20-09-21 | 17:15

Potsierlijke vertoning.
Wij, die zouden moeten glimmen van trots omdat wij in zo'n democratisch land wonen waar we op 17 maart 2021 naar de stembus mochten....
En wij, die eveneens glimmend van trots, moeten doorwerken tot 67/68 jaar om het volledige bestaan van vele, vele mensen uit hele verre landen te financieren "want daar is de vrijheid van meningsuiting en de persvrijheid beperkt".

Versus: gewoon net doen alsof je NIET demissionair bent en er zo'n puinhoop van maken. Wordt de prijs voor het onderhouden van al die "vluchtelingen" ons niet te hoog, als hier in NL het democratische proces steeds zo ernstig hapert?

Wering | 20-09-21 | 16:24

Ik lees eigenlijk elkaar tegensprekende meningen.
1.Nieuwe verkiezingen hebben geen zin, want er verandert niets.
2.Nieuwe verkiezingen komen er niet want de huidige poppetjes hebben teveel te verliezen.
Ja, wat is het nou?

Roadblock | 20-09-21 | 16:24 | 1

1

koeberg | 20-09-21 | 16:45

Gewoon een minderheidskabinet met een partij mag ook.

MorgenEenAnder | 20-09-21 | 16:24

Een gedegen voedingsbodem, voor een gestage opmars, naar een 1e kabinet Wilders.

Mooi zo!

Guy Fawkes | 20-09-21 | 16:23

Nieuwe verkiezingen heeft alleen zin als de huidige plucheklevers de weg vrij maken voor een nieuwe lichting. Maar het zal niet gebeuren. VVD staat er in de peilingen wel goed voor maar Rutte wordt afgemaakt in een campagne. D66 verliest dik en CDA bestaat na een volgende verkiezing niet/nauwelijks meer.

deministerpresident | 20-09-21 | 16:21 | 1

> Rutte wordt afgemaakt in een campagne
Alle pijlen op Rutte zou een zegen zijn voor de VVD! Het gaat dan de hele campagne alleen maar over de VVD, alle andere partijen worden niet belicht omdat het over Rutte gaat en worden dus een gelijkmatige brei. De keuze in het stemhokje wordt dan Rutte versus één van de andere.

koeberg | 20-09-21 | 16:44

Hoewel nieuwe verkiezingen aantrekkelijk lijkt is dit denk ik niet per se de beste optie. Goed, zoals het nu gaat is ook niets. Maar ik denk dat een Omtzigt geen tijd heeft om een partij te stichten nu, goed die kan zich natuurlijk ergens bij aansluiten maar daarbij heb je gelijk het probleem dat zo'n partij gelijk als een idioot groeit en dus ook allemaal mensen moet gaan aantrekken die mogelijkerwijs niet goed genoeg gescreend kunnen worden etc. En om nu FVD perikelen te voorkomen is denk ik verkiezingen op dit moment strategisch dus niet zo'n goede optie. Mogelijk voor de time being, als een soort tussenkabinet. Maar ik heb de hoop dat als Omtzigt een beetje tijd gegund wordt dat het misschien niet zozeer als een partij hoeft te gaan functioneren maar als een groep "volksvertegenwoordigers" die er vooral zijn om het kabinet te controleren en niet zozeer hoeven te regeren. Allemaal van die partijbobo's die precies hetzelfde doen en volgen, daarvan vraag ik me af wat dat voor nut heeft. Eigenlijk zou je dus met zo'n partij volksvertegenwoordigers een beetje krijgen waar GeenPeil in die tijd op ingezet heeft. Ik zeg niets mis mee.

Theo? | 20-09-21 | 16:21 | 2

Ja, precies. Het idee achter GeenPeil was best prima. En sowieso moet de volksvertegenwoordiging losgetrokken worden uit Den Haag. Ik zou wel voor een vernieuwing zijn met een veel groter parlement waarvan de vertegenwoordigers in de regio's aanwezig zijn en niet in de Haagse bubbel.

deministerpresident | 20-09-21 | 16:24

@deministerpresident | 20-09-21 | 16:24: ieder kamerlid zit daar “zonder last” volgens de grondwet en mag zelf bepalen hoe die stemt (dat we partijen hebben is eigenlijk ongrondwettelijk)

Toedels | 20-09-21 | 17:59

Bij EW Elsevier is ene Maarten van Nieuw Amerongen aangeschoven die totaal wereldvreemd is. De man pleit er voor dat we in een minderheidskabinet ontwikkelingssamenwerking niet moeten vergeten...... Nederland gaat op alle fronten naar de kloten en hij denkt aan mensen in het buitenland..... wat is dat toch met die uberdeugers ?

Koning BongoBongo | 20-09-21 | 16:19

Goh, wat toevallig weer dat de naam van de partij die in meerderheid geen nieuwe verkiezingen wil is weggelaten.
Zou het misschien de VVD zijn?

Roadblock | 20-09-21 | 16:19

Ik vermoed dat er geen nieuwe verkiezingen gaan komen onder het mom van:
- "we hebben een geldig mandaat"
- nieuwe verkiezingen is slecht voor de CO2 en stikstofuitstoot
- dan duurt het sowieso nog een half jaar voordat er iets geformeerd is. Daar is NL niet bij gebaat
- ivm Corona is het niet verstandig om de stembussen te openen.

Nuchternederland | 20-09-21 | 16:18 | 1

Waarom zo´n gedoe alleen over een doorgeefluik van de politiek uit Brussel?

Merkwaardeloos | 20-09-21 | 16:15

Zal niet gebeuren want zal het enkel moeilijker maken om een meerderheidskabinet samen te stellen. Met PVV en FvD valt toch niet te praten en de SP wil van NL een socialistische heilstaat maken à la Venezuela. Dus na de verkiezingen zijn dezelfde middenpartijen toch weer op elkaar aangewezen. Evt dat er afspraken te maken zijn met JA21 of Volt, maar dat kan nu ook.

Diederik_Ezel | 20-09-21 | 16:14 | 2

Hoezo valt er niet te praten?
Je moet alleen niet verwachten dat deze partijen hun kiezer verraden, zoals de VVD.

Nuchternederland | 20-09-21 | 16:19

Oratio pro domo.
Waarom denk ik nou dat u D66 stemt?

Roadblock | 20-09-21 | 16:21

Nieuwe verkiezingen: behalve je stempas graag ook een QR code laten zien.... Hey, Maurice, doe 'ns voorspellen, alsjeblieft...

PPuk | 20-09-21 | 16:14

En dan?

Lears | 20-09-21 | 16:06

Zolang de huidige politici blijven zitten, heeft nieuwe verkiezingen totaal geen zin. Misschien dat de aantal zetels per partij veranderen, maar als je dezelfde poppetjes houdt, heeft het totaal geen zin. Er verandert dan niets. Laat ze maar aanmodderen.

loser | 20-09-21 | 16:03

Geen tijd voor nieuwe verkiezingen. Druk bezig met thuis bierbrouwen.

Nederlander1 | 20-09-21 | 16:00

De VVD zit in een spagaat. Wanneer Rutte lijsttrekker blijft zullen verkiezingen weinig veranderen. Gaat Rutte weg dan heeft de VVD geen opvolger en implodeert de partij. Wanneer ze de PvdA/GL accepteren zullen kiezers verder naar rechts opschuiven naar Ja21 of de PVV. Eerdmans is maar heel dunnetjes en de PVV geen bestuurderspartij. Ondertussen steekt Kaag Rutte een mes in zijn rug. Ze ruikt bloed en het premierschap. Rutte had zich twee jaar geleden moeten terugtrekken zodat zijn opvolger zich kon profileren. Rutte was altijd een handige politicus maar de huidige situatie is het gevolg van zijn geblunder. Omtzigt kan bij nieuwe verkiezingen groter worden dan zijn oude partij. Dat weet het CDA ook dus die zullen liever ook geen nieuwe verkiezingen willen. Mochten deze er wel komen dan komt er een politieke aardverschuiving. Reken er maar op dat momenteel de messen worden geslepen. Van Kaag gaan we nog een hoop plezier beleven.

Red shirt | 20-09-21 | 16:00 | 5

Op de laatste zin na, hoe kom je erop!, eens.
Edith Schippers had het over moeten nemen.
Groot gelijk dat ze dat niet doet.
Maar hé, Red….overschat Kaag nou niet.
Een intelligente vrouw is niet vanzelfsprekend de beste, slimste baas.

Ruimedenker | 20-09-21 | 16:23

> Wanneer Rutte lijsttrekker blijft zullen verkiezingen weinig veranderen.
Vanuit de VVD gezien: waarom is dat een probleem?

koeberg | 20-09-21 | 16:35

@koeberg | 20-09-21 | 16:35: Inderdaad en momenteel staan ze ook nog op winst. Bij nieuwe verkiezingen zie ik hooguit wat meer mensen vanuit D66 naar de VVD overlopen, omdat Kaag toch niet de Jeanne d'Arc van de lage landen blijkt te zijn en men toch graag op een stabiele partij stemt.

FrankVeer | 20-09-21 | 16:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Partijen als BBB en FvD, maar ook Omtzigt, zijn er niet bij gebaat. En het zal er ook echt niet eenvoudiger op gaan worden. Denk dat we toch maar beter naar een dictatuur toe kunnen werken.
Euh...

Dubbelepunthoofd | 20-09-21 | 15:57 | 4

@PolderTaliban | 20-09-21 | 16:02: klopt, maar kan een dergelijke kleine partij deze groei aan? Of krijg je dan incompetente(re) mensen die de naam van de partij aantasten

Suzie_Q | 20-09-21 | 16:08

@Suzie_Q | 20-09-21 | 16:08: Incompetente mensen, die de naam van de partij aantasten? U doelt op VVD, CDA en D66?

netniet | 20-09-21 | 16:11

@Suzie_Q | 20-09-21 | 16:08: Daarom heb je competente leiders nodig om de incompetente mensen uit te halen. Als de leider zelf eentje is dan kun je er niks aan doen.

VoltaireJohn | 20-09-21 | 16:11
▼ 1 antwoord verborgen

Overzicht met " wie durft nieuwe verkiezingen aan". D66 niet meer.... die zijn tegenwoordig ookt tegen een referendum.

wie zal het zeggen | 20-09-21 | 15:57

De BBB staat er niet bij, die wint het meeste, tot nu toe…

Eucalyppta | 20-09-21 | 15:57

De huidige verkiezingen waren goed; ze representeerden de keuze van de kiezer. Het probleem zit in de “uitsluitingen”

Schriever | 20-09-21 | 15:56 | 4

En al die politici maar lullen over een 'inclusieve samenleving'.

leo de pejo | 20-09-21 | 16:01

Ze representeren altijd de keuze van de kiezer.

van Oeffelen | 20-09-21 | 16:02

@van Oeffelen | 20-09-21 | 16:02: in 1933 ook, en in de jaren twintig alle kattlieken (ook de liberalen) in Italie kozen Mussolini, zo hebben de Van Knorrteins laatst op wikipedia gelezen.

dathoujetoch | 20-09-21 | 16:07
▼ 1 antwoord verborgen

Stempas gaat zo de prullenbak in. Het land moet snel(ler) naar de klote.

De Blauwe Baviaan | 20-09-21 | 15:56 | 1

Eensch.

Koning BongoBongo | 20-09-21 | 17:21

Nieuwe verkiezingen met dezelfde poppetjes die elkaar blijven uitsluiten zal niet veel opleveren.

B.agger | 20-09-21 | 15:55

Nieuwe verkiezingen hebben alleen zin als de pluche-plakkers opstappen. Maar ze zullen hun eigen belangen niet ondergeschikt maken aan het landsbelang. Daar zijn hun ego's te groot voor opgeblazen. De angst voor 'rechts' maakt dat ze niet meer rationeel kunnen nadenken. Een impasse die alleen doorbroken kan worden door andere spelers, want deze kleuterklas is teveel bezig met elkaar zwartepieten en zijn de weg naar de inhoud volledig kwijt. Maar weggaan doen ze niet. Dus moeten we wachten tot de huidige spelers, Kaag, Rutte, Hoekstra etc. van ouderdom overleden zijn. Zolang worden we dan niet geregeerd en zullen we zelf de boel draaiende moeten houden. Gaat wel lukken, denk ik.

Aisie | 20-09-21 | 15:53

Nieuwe verkiezingen= de wens is de vader van de gedachte.
Helaas,

MK27 | 20-09-21 | 15:52 | 1

Wel de wens bij de kiezers maar niet bij degenen die nu op het pluche zitten en alleen zij bepalen of er vervroegd nieuwe verkiezingen komen. .

Henk1357 | 20-09-21 | 15:54

LOL: De basis van de BBB is te klein om een betrouwbare uitspraak te doen....
Ze zijn in de peilingen groter dan (sorry voor de vunzige taal) Volt, de Judas Alliantie en (hellas ook) FvD en ze zijn even groot als de Grristen Unie, GL en het CDA.

Maar goed: het is nu eenmaal EenVandaag, dus zij moeten vissen in een vijfer van bejaarden en prikschapen.

McPhart | 20-09-21 | 15:52 | 1

*vijver :(

McPhart | 20-09-21 | 15:53

Ok, en dan?
Nóg meer versnippering.
FvD, PVV, Ja21 blijven uitgesloten, D66 is weer terug bij af, CDA is definitief deaud en de rest is te klein om een coalitie mee te smeden.
TripleB, Volt, SGP, Denk, Bij0, 60+, CU etc.
Het blijft lood om héél oud ijzer.

Ruimedenker | 20-09-21 | 15:52 | 6

@Proditor | 20-09-21 | 15:56: Dan is PVV niet echt een optie dus want die worden stelselmatig buitengesloten tenzij ze de grootste worden. Dat zie ik dan alleen niet ZO snel gebeuren. Dan kan je beter oproepen om vooral PVV te stemmen dan heb je de grootste kans om die als winnaar uit de bus te laten komen.

Theo? | 20-09-21 | 16:17

@Red shirt | 20-09-21 | 16:03: Baudet is net zo onbetrouwbaar als Rutte , dus .... nee die bestaan niet .

Koning BongoBongo | 20-09-21 | 16:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Nieuwe verkiezingen gaan niets veranderen aan het beleid betreffende essentiële onderwerpen, zoals immigratie, klimaat en schuldenlast. Het beleid op deze punten wordt niet in Den Haag maar in Brussel bepaald. Een radicale koerswijziging is alleen mogelijk als PVV, FvD, JA21, BBB en SGP een absolute meerderheid zouden halen en dat gaat never nooit gebeuren. Ook Omtzigt gaat het verschil niet maken als eenpitter. Dus maak maar het beste van je leven binnen de steeds almachtiger EU en blijf niet tegen windmolens vechten!

Astimar Teutis | 20-09-21 | 15:49 | 1

Zullen we onze tekst samenvoegen?

Ruimedenker | 20-09-21 | 15:52

Verkiezingen hebben alleen zin als de huidige leiders van VVD, D66 en CDA vertrekken. Misschien wel een goede spelregel: binnen x maanden een regering, anders moet je vertrekken. Volgens mij heeft Israel een maximale onderhandelingstijd. Indien dan geen regering, dan automatisch nieuwe verkiezingen.

appelboor | 20-09-21 | 15:48 | 3

De leiders die nu vertrekken kunnen zonder poespas minister of staatssecretaris in een nieuw kabinet worden.
Niet webselijk maar wel mogelijk.

MK27 | 20-09-21 | 15:50

Of Omtzigt start een eigen partij.

Henk1357 | 20-09-21 | 15:50

@Henk1357 | 20-09-21 | 15:50:
Deelname aan verkiezingen door Partij Omtzigt= de wens is de vader van de gedachte.
Helaas.

MK27 | 20-09-21 | 15:53

Goed plan, alleen ik ga geen CO2 meer verspillen om op mijn fiets bij het stembureau te geraken. Dadelijk heb ik weer een ijsbeertje achter mijn naam staan. De vulkaan uitbarsting op La Palma stoot al genoeg CO2 uit.

Southpark | 20-09-21 | 15:48

Mogen (staatsrechtelijk) er zomaar nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven als de laatste verkiezing nog geen regering heeft opgeleverd? Hier in de VS is dat niet toegestaan. Het is mogelijk dat een president van partij A is, terwijl het Huis en de Senaat een meerderheid hebben van Partij B. In 2014 gebeurde het Obama (D) toen de Republikeinen de meerderheid in beide huizen wist te verkrijgen.

Volgens mij mag een demissionair regering helemaal geen nieuwe verkiezingen uitschrijven. Het volk heeft namelijk bij de verkiezingen gesproken en als er geen coalitie kan worden gevormd met een meerderheid, dan dient er een minderheidskabinet te worden gevormd...

TuurlijkNiet | 20-09-21 | 15:48

Gaat niet gebeuren.

van Oeffelen | 20-09-21 | 15:47 | 2

De Van Knorresteins willen het ook niet, howel, de laatste keer kregen wij er een rood kleurpotlood bij, maar ja, dat is bijna op. We willen ook wel eens een andere kleur voor onze kleurplaten. Dus: het gaat wel gebeuren.

dathoujetoch | 20-09-21 | 15:59

De Van Duwbakjes vinden het allemaal best, maar gaat niets oplossen of eenvoudiger maken. Same shit, different verkiezingsuitslag.

Duwbak_Linda | 20-09-21 | 16:02

Volgens de peilings van afgelopen weekend veranderd er geen ruk bij nieuwe verkiezingen. Behalve dan dat Omzicht 25 zetels binnen hengelt, maar die is maar in zn uppie. Knalt ie zo weer een burnout in.

Crankhead | 20-09-21 | 15:47

Wilde gaan tegelen met de vraag wat een nieuwe verkiezing zal toevoegen, maar zie dat 3/4 zich dat hier al afvraagt.

Die Remkes was nogal kordaat dat die partijen niet moeten mauwen maar moeten formeren, dus ik ga er nog vanuit dat dit gebeurt.

Roos | 20-09-21 | 15:46

Zou Hoekstra die ochtend nou echt gedacht hebben: "ja, dit is een goede look"?

En die nieuwe verkiezingen komen er niet. Te veel te verliezen voor de huidige poppetjes. Jammer Nederland, over 4 jaar pas een nieuwe kans om verstandiger te stemmen.

UnderTheDevil | 20-09-21 | 15:46 | 2

Politici in casual. Allemaal Rutte imitators. Remkes gaf goede voorbeeld.

Duwbak_Linda | 20-09-21 | 15:47

3 jaar en n beetje

Crankhead | 20-09-21 | 15:48

Misschien kan iemand binnen 66 die nukkige madam even aan de oren trekken en haar wijzen op het grotere belang in plaats van dat alles draait om haar persoontje.

Duwbak_Linda | 20-09-21 | 15:45 | 5

Sigrid Kaag is momenteel bij farmaceutische de beste politiek leider die NL heeft. Omtzigt is een uitstekend TK-lid maar geen leider.

Red shirt | 20-09-21 | 16:09

@Red shirt | 20-09-21 | 16:09:
Een leider die veel weerstand oproept is geen goed leider.

Duwbak_Linda | 20-09-21 | 16:10

@Red shirt | 20-09-21 | 16:09: En dat hij geen leider is blijkt uit wat ?

Koning BongoBongo | 20-09-21 | 16:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Rutte is zo te zien al aan zijn sex-change traject begonnen.

Glasgow Argus | 20-09-21 | 15:45

Gewoon een zakenkabinet waarbij mensen met een goede CV, opleiding en relevante ervaring op hun terrein kunnen solliciteren bij de Tweede Kamer. En stoppen met die baantjescarousel met omhooggevallen figuren uit die partijkaders.

ceesreis | 20-09-21 | 15:43 | 1

Zou logisch zijn, alleen realistisch en logisch denkende bestuurders komen er niet aan te pas, "woke" is wat de klok slaat, luister maar naar hun propaganda zender NPO !

lanexx | 20-09-21 | 16:27

Teflon Mark : geef die dildo nu geen geuzennaam.
Zijlijn Mark is beter. De VV(d) werkwijze tijdens deze hele miserabele regeringsperiode is, dat er nooit een beslissing genomen is waardoor de middenklasse het beter heeft gekregen. De VV(d) heeft besluiten over de schutting geflikkerd of onder het vloerkleed geveegd. Het leiderschap van de VV(d) draait zijn rondjes mee de stroom, net als een drijvende drol die doorgespoeld word. Hole populistische frasen en ondertussen het tegenovergestelde besluit nemen.

Dzjengis-Somebody | 20-09-21 | 15:43

Bij D666 en GrrrL weten ze het wel erg veel niet.
De verkiezingen,glas,plas en was.
Er veranderd door een electoraat van 1 miljoen ambtenaren en verder spul dat er van vreet en bang zijn voor hun trouwens onverdiende pensioen niets.
Zo mak zijn de schapen al gemaakt door de MSM.

De Profundus | 20-09-21 | 15:41

Die komen er toch niet. Dit demissionaire kabinet tuft iedereen in het gezicht.

Plaque-doctor | 20-09-21 | 15:39 | 1

Misschien dat het eens tijd wordt dat wij, argeloze burgers, terug gaan tuffen.

Schoorsteenveger | 20-09-21 | 15:42

Laten we maar eens nieuwe verkiezingen doen. Niet dat ik verwacht dat dat veel zal uithalen maar dan hebben we dat geprobeerd. Wellicht moeten we die verkiezingen eens over een andere boeg gooien: stem op een partij die absoluut NIET in de regering mag. Dan zien we wel wie er dan de formatie in gaan.

Leptob | 20-09-21 | 15:39 | 1

Ben wel benieuwd hoeveel zetels Omtzigt dan gaat halen.

Schoorsteenveger | 20-09-21 | 15:42

Ik denk niet dat nieuwe verkiezingen de formatie makkelijker maken. De middenpartijen zullen het toch met elkaar moeten doen

thanseeuwen | 20-09-21 | 15:38

Zijn er nog ""mensen"" die wederom VVD gaan stemmen?
Zo ja, wat is jouw motivatie daarvoor?

Bogoris-le-Grincheux | 20-09-21 | 15:38 | 6

Ik zelf huur een huis en heb nooit vvd gestemd. Maar voor de huizenbezitter lijkt mij de vvd een goede partij. Ik ken iemand die daarom vvd stemt.

thanseeuwen | 20-09-21 | 15:48

@thanseeuwen | 20-09-21 | 15:48: VVD is voor en door het grote geld: vastgoedboeren, mensen uit de groene en financiële industrie, multinationals, bullshit consultancy firms etc. etc. Ze roepen af en toe dingen die de sub-urbane huis- tuin- en keuken-middenklasse graag wil horen, maar als het erop aankomt gooien ze die groep zo weer onder de bus. D66 is niet heel anders, maar roept dan weer de dingen die de academisch geschoolde goegemeente uit de grote steden graag wil horen.

Dr.Kravitz | 20-09-21 | 16:04
-weggejorist-
Koning BongoBongo | 20-09-21 | 17:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Er zal een punt komen, als die al niet geweest is, waar je moet gaan nadenken of wat er nog uit komt iets goeds gaat zijn. Het jammere is dat de partijen welke he mogen zeggen nou net de drie grote jongens uit de laatste verkiezingen en laatste 10 jaar zijn. 2 van deze partijen weten dat ze flinke klappen gaan krijgen en eigenlijk is alleen VVD zeker dat het voor hun wel weer goed komt..

Baksteenbakker | 20-09-21 | 15:38

Kan ik een abonnement afsluiten dat het gewoon PVV wordt. Automatisch biljetje met een automatisch kruisje. Scheelt me weer werk. Iets anders wordt het voorlopig toch niet

Dr.Platypus | 20-09-21 | 15:38 | 1

Je kunt er vast wel zelf een QR-code voor maken met de juiste app.

funda | 20-09-21 | 15:41

De oudere Rutte ziet eruit alsof ie zo uit een Wallace en Gromit animatiefilm is gestapt.

funda | 20-09-21 | 15:37

Dit is het beste wat wij als maatschappij op politiek niveau voort kunnen brengen, het was ook nooit beter en het wordt ook nooit beter.

netniet | 20-09-21 | 15:37 | 3

Nouja, voorlopig wil nog steeds de halve wereld in Nederland wonen.

funda | 20-09-21 | 15:38

Jongens geduld laat ze nog even in sop gaarkoken Kaag zal nog aantal mooie blunders begaan simpelweg omdat ze er niets van kan dat wordt smullen

tectonicos | 20-09-21 | 15:36

Het is langzamerhand tijd voor een soort van volksopstand, een schreeuw om nieuwe verkiezingen. We moeten de straat op, massaal. Election Rebellion!

Schoorsteenveger | 20-09-21 | 15:36 | 1

Goed idee..

Bello de Hond | 20-09-21 | 16:25

Wie is die CDA kiezer? Die van destijds (lees: een half jaar geleden) of van nu?

Kaag wil natuurlijk nieuwe verkiezingen.
Na een tweede rondje verkiezingen (inclusief NPO D66 propaganda) zal het CDA zo klein zijn. Dan moet Rutte wel mee met de door haar zo beminde linkse kliek. VVD stemmers weten dit.

Voor de rest zullen verkiezingen kansloos zijn en het speelveld amper verschuiven. Dat zagen we gisteren nog in een GS topic.

Cannabooze | 20-09-21 | 15:35 | 2

Weet niet zo zeker of D'66 daar extra voordeel mee gaat halen.

Schoorsteenveger | 20-09-21 | 15:36

De kans bestaat dat de partij van Kaag dan ook niet meer zo groot is. Lijkt me fijn.

Geenjoris | 20-09-21 | 15:38

Een paar jaar terug was er een reaguurder (naam vergeten) die aangaf nooit volwassenen te vertrouwen in een T-shirt met een grote tekst. Ik kon me daar goed en vinden en moet daar steeds aan denken als ik de Wopke zie zitten in zijn kinderachtige kledij. Los van de situatie, waar het naar mijn mening ongepast is, wil je toch überhaupt niet zo naar buiten? Wat een aanfluiting zeg.

GoedGaan | 20-09-21 | 15:32 | 5

The media is the message. Beeldvorming is alles. Die 'casual' kledij was allesbehalve casual. Nep. Niks is echt aan zo'n zogenaamd informele bijeenkomst waarvan iedereen weet dat de foto's en de filmpjes rondgaan en alle kranten en lulprogramma's gaan halen.

Schoorsteenveger | 20-09-21 | 15:40

Bij de meeste mannelijke politici krijg je sterk de indruk dat het nog kinderen zijn. Bij de dames politica denk je aan drammerige kleuterjuffen.

aflaatverkoper | 20-09-21 | 15:55

@thanseeuwen | 20-09-21 | 15:36: Er is niets mis met een mooie polo, kan hij zijn gespierde body showen zoals je aangeeft. Maar sjesus zeg, dit reclame T-shirt draag je toch niet voor de lol. Uitverkoop wezen shoppen op de kinderafdeling, meer kan ik er niet van maken.

GoedGaan | 20-09-21 | 16:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Geef Johan Remkes een kans, komt goed, echt.

DeCynischeAmbtenaar | 20-09-21 | 15:31

De basis is te klein. Leer dan eens statistiek. Hoeveel kiesgerechtigden precies?

Hetkanverkeren | 20-09-21 | 15:31 | 2

28.000 is een behoorlijk grote steekproef. Wat ik me wel afvraag is de representativiteit, het gaat om leden van "het Opiniepanel".

Glasgow Argus | 20-09-21 | 15:37

@Glasgow Argus | 20-09-21 | 15:37: Op 150 zetels. Dat is nogal wat volatiliteit. Die er niet lijkt te zijn. The cotton needs pickin'. (*)

Dit als goed woord voor slavernij, hoe vaak Adam Smith ook verweten: het had wel degelijk zijn nut. De fout is om het de slaven en hun middle men te verwijten.

Handel is handel, dat is nog steeds zo. Vrije toetrading my ass.

(*) want waar zouden we nu zijn zonder inclusiviteit en diversiteit? We kunnen tenslotte niet allemaal een grootgepikte Afrikaanse Warlord zijn. Laat staan Cecil Rhodes.

(**) Wist u dat, net als Afghanistan, Australië over talloze bodemschatten beschikt?

(***) De VS een schreeuwend tekort aan drinkwater heeft? Dit in tegenstelling tot Helmond, de hoofdstad van de Sint Pietersberg?

Disclaimer: ik kan geen kudt van topografie. Dit is mijn beste inspanning op zulks. Wat als je vrouw Melania heet en je wereld een andere oester is?

Pathetisch als een geuzennaam. Zo langzamerhand.

Dank.

Hetkanverkeren | 20-09-21 | 16:03

Doorgaan met formatie, gvd. Deze mensen hebben zich beschikbaar gesteld om de komende 4 jaar het Nederlandse volk te vertegenwoordigen en een regering te vormen. Ze zorgen maar dat het als de wiedeweerga voor elkaar komt, anders dan zwaait er wat!
Alsof nieuwe verkiezingen voor een betere samenstelling zouden zorgen. Kaag gaat echt niet weg, hoe graag ik dat ook zou willen.
D66 zit zodanig in de NPO ver(k)ankerd dat een groot deel van het electoraal weer in dezelfde hondendrol zal stappen.
Omtzigt is niet in staat om op zo een korte termijn een partij samen te stellen, maar die krijgt wel veel stemmen. Dus dat gaat een grote ramp worden, voor hemzelf nog het meeste
Kauthar stijgt weer een paar plekken bij Groenlinks, want die heeft de afgelopen maanden nog niets fout kunnen doen.
Baudet zal toch een zeteltje of 6 minimaal binnenslepen
BBB lientje krijgt er wat zetels bij, maar de andere kandidaten ontberen (pun) de verbale kwaliteiten van onze boerin, dus dat wordt ook een ratjetoe
CDA verliest. PvdA verliest, de zetels gaan toch voor een deel naar d66. Kaag triomfeert
VVD zou van Rutte af kunnen, maar er is geen waardige opvolger. Dus Kaag wordt MinPres. Gaat zich vergelijken met de premiers van Nieuw Zeeland en Finland die het allemaal zo goed doen.

Arnold Layne | 20-09-21 | 15:30 | 3

Het enige dat er zwaait is verhoogde salarissen en wachtgeld, vrees ik.

funda | 20-09-21 | 15:35

Dankuwel, gij afstammeling van Nostradamus.

dathoujetoch | 20-09-21 | 15:37

Ik begrijp dat u met paard en wagen naar 070 toogt om de politici eens flink de waarheid te vertellen? Succes ermee!

nietsdoenerT | 20-09-21 | 15:42

Lol @pica. Doet me denken aan een oude tv reclame van Enka zeemleren lappen; de oudere jongeren zullen die wellicht nog herinneren.

Kaal-dik-en-lelijk | 20-09-21 | 15:29 | 6

@BrutusBosch. Inderdaad! En kennelijk een geslaagde reclame als we die ons zo'n 40 jaar na dato kunnen herinneren.

Kaal-dik-en-lelijk | 20-09-21 | 15:42

Jazeker....vlek jenever.

Kaal-dik-en-lelijk | 20-09-21 | 16:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Nieuwe verkiezingen: We husselen de boel door elkaar en zitten 2 á 3 maanden verder. Omtzigt zal niet mee doen, want te snel en overwerkt. Zeteltje links, zeteltje rechts en vervolgens gaan we weer een half jaar echt over de inhoud praten. Leuk vooruitzicht.

nietsdoenerT | 20-09-21 | 15:28 | 7

D66 halveren? Niet als het aan de NPO ligt!

Cannabooze | 20-09-21 | 15:40

@Duwbak_Linda | 20-09-21 | 15:37: Iets met "Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results." - Einstein.

AstralVision | 20-09-21 | 16:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat lossen nieuwe verkiezingen op? Mijn inziens zou dit juist een kabinet over links mogelijk maken omdat CDA veel zetels verliest.

Old_Spice | 20-09-21 | 15:28 | 3

Links verloor ook veel.

funda | 20-09-21 | 15:30

@funda | 20-09-21 | 15:30: Ja maar kijk eens naar de peilingen nu. Als dat een representatie is van de uitslag van eventuele nieuwe verkiezingen dan maakt dat een kabinet over links wel makkelijker. D66 verliest, maar niet genoeg want die zetels gaan of naar PvdA of naar Groenlinks. Wat hun deelname aan een kabinet meer legitiem zou maken.

Old_Spice | 20-09-21 | 15:37

Er zijn er gewoon te weinig die ik nog vertrouw in de snoepwinkel, dat zal het zijn.

funda | 20-09-21 | 16:13

Ik ben dertien jaar geleden ook wel eens in Den Haag geweest. Eind lopen trouwens. Het komt wel erg dichtbij, voor de van Knorresteins. Misschien mogen we vanmiddag weer naar de buitenTV kijken als zuster de TV in de serre naar buiten draait en wij dan buiten zitten. Straks weer een glaasje advocaat, geen slagroom, dat is alleen op feestdagen. Het bevalt de Van Knorresteins prima in het oord hier.

dathoujetoch | 20-09-21 | 15:28

Dit keer mogen alleen de onbeschaamde kamerleden verkiesbaar worden gesteld.
Zal de keuze enigigermate makkelijker maken

Mr aarsch | 20-09-21 | 15:28

Zullen we dan op z'n minst het briefstemmen verbieden?

Mastermattie | 20-09-21 | 15:27

de kolom 'vvd' heet geen 'vvd'

mykdelta | 20-09-21 | 15:26 | 1

Dat was een puzzelbijdrage van de AIVD. Die zoeken nog een stel codekrakers.

aflaatverkoper | 20-09-21 | 15:45

Als die nieuwe verkiezing komen, mogen dan alleen gevaccineerde personen stemmen?

Recalcitrant_Schaap | 20-09-21 | 15:25 | 1

Nee, op de Veluwe wordt een speciaal stemfaciliteit voor antivaxers ingericht.

funda | 20-09-21 | 15:29

Wat een vreselijk clubje is het op het moment. Eigenlijk kun je alleen maar uitwijken naar relatief nieuwe partijen ter rechter zijde om een alternatief tegen het politiek correcte woke / klimaat gedram. Wilders met zijn deislamiseren trek ik niet.

En ook binnen de VVD is er neimand die voorstelt Mark te vervangen. Is er dan helemaal NIEMAND die de VVD weer een beetje op koers kan zetten? Blijkbaar niet. Het is Mark Rutte en z'n clubje backbenchers.

BBRDWR | 20-09-21 | 15:25 | 1

Trek je het niet joh, ach gut.

uisge baugh | 20-09-21 | 15:29

Tja, als we de wekelijkse peilingen van Maurice de Hond mogen geloven gaan we daar nog niet veel mee opschieten.

Mastermattie | 20-09-21 | 15:25 | 1

Klopt... vvd een paar meer zetels en dat was het... dan veranderd er nog niks...

Bello de Hond | 20-09-21 | 16:22

En wat een fantastische anti-de-aging foto van ons Trio zeg, hulde!

funda | 20-09-21 | 15:25

Ze hebben er toch schijt aan, al wil 90% verkiezingen.

laurentius | 20-09-21 | 15:24

Gelet op desastreuze peilingen voor sommige partijen, vraag ik mij af, of er nieuwe verkiezingen komen. Men klampt elkaar nu nog meer vast.

Geil Kippetje | 20-09-21 | 15:22 | 4

@BBRDWR | 20-09-21 | 15:26: Dan had wopke ook gewoon kunnen bedanken en niet aan de formatie hoeven deelnemen....

ReyNemaattori | 20-09-21 | 15:36

@BBRDWR | 20-09-21 | 15:26: theoretisch wel. Praktisch komt bestuurder wobke dan met 7 zetels terug in de kamer en never nooit niet in een kabinet dat gaan ze dus niet doen.

Incitatus | 20-09-21 | 16:11
▼ 1 antwoord verborgen

Ik denk dat ik VVD ga stemmen, maar ik beslis pas in het kieshokje.
Doen, die verkiezingen! En achteraf zeg ik wel dat ik VVD stemde.

funda | 20-09-21 | 15:22 | 3

Als makelaar heb je veel te danken aan het woningmarktbeleid van de VVD.

Glasgow Argus | 20-09-21 | 15:26

@Glasgow Argus | 20-09-21 | 15:26: Was ik maak buitenlands belegger geworden.

funda | 20-09-21 | 15:27

lees ook het blog van Geert Dales. Mislukt als wethouder van Amsterdam (metro), niets als burgemeester van Leeuwarden en als voorzitter van 50+ goed voor de partij-implosie.

En nu een verademing als politiek commentator. Het kan verkeren.

www.geertdales.com/actueel

Glasgow Argus | 20-09-21 | 15:22 | 5

Dales heeft zijn tijd, en vele kansen gehad. Afzwaaien graag, weinig gepresteerd. Ja, een financieel debacle in Amsterdam, samen met die Frank de Grave.

dathoujetoch | 20-09-21 | 15:42

Heeft hij niet lekker lopen te cashen bij zo'n lol-HBO ergens?

Dr.Kravitz | 20-09-21 | 15:55
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com