LIVE. GroenLinks start LINKS BLOK met PvdA
Samenwerking kan een krater slaan waar je een flinke CO₂-opslag van kunt maken
De partijleiders hebben al besloten & zich uitgesproken. Ze vullen elkaars zinnen aan, knikken instemmend als de ander aan het woord is en lachen om elkaars grappen. Dus wat De Achterban wil is niet meer relevant en wat De Leden willen, moet alleen nog even de schijn van inspraak krijgen. Dus wordt er vandaag veel gepraat bij de PvdA en bij GroenLinks, maar mogen de leden van GroenLinks sowieso niet stemmen. Ze mogen niet eens moties indienen. Ze weten zelf niet eens wat precies het format van deze pop-up farçe is. Kamerleden die hardop tegen de fusie waren, zijn tot zwijgen gestalenkaderd. Gasten mogen langs de prikklok naar binnen plaatsnemen in een sfeergeforceerd spreekhuis. Buitenstaanders kunnen vol anticipatie over het leedvermaak dat aanstonds en onvermijdelijk lijkt, de nu al hoogvermakelijke tijdlijn van Chris Is Erbij volgen, na de lees verder, om je in meewarigheid af te vragen op welke planeet die formatie plaats vindt, en vooral: voor welk publiek? De PvdA is om 12:00 uur. Daar mogen ze wel stemmen.
Tweets by ChrisIsErbijSocial
Reaguursels
InloggenEr zijn kiezers die heel bewust op GroenLinks hebben gestemd.
Er zijn kiezers die heel bewust op de PvdA hebben gestemd.
Omdat er verschillen zijn.
En dan wordt hen nu een blok van GroenLinks en PvdA door de strot geduwd.....
Die kiezen bij de volgende verkiezingen niet zo snel GroenLinks of PvdA....
Die voelen zich gruwelijk genaaid door Links in 2021.
Ben zo blij dat ik niet op die linkse muiters heb gestemd!!
De lamme en de blinde.
Ha, het gaat over GroenLinks, dus dit kan wel even.
Ik stap elk jaar over van energiemaatschappij, om de kosten te drukken.
Zojuist vulde ik een enquete in van gaslicht.com/.
Eén van de vragen was wat voor cijfer ik mijn energieleverancier geef, qua duurzaamheid.
Ik kon kiezen uit 1 t/m 10, maar miste bij deze vraag de optie Niet Van Toepassing.
Het interesseert me namelijk geen hól !!
Ik heb zó mijn buik vol van die hele energietransitie, de bakken geld die het mij kost, en dat het helemaal niks oplevert, behalve duurzaamheidsboys die miljonair worden... opzouten!
Het is immers een mooi verdienmodel gesteund door deugende glibberige politici.
Ze kunnen maar niet stoppen met het graven van hun eigen gat. Mooi zo.
Groenlinks heeft de verkiezingen verloren, de PvdA heeft de verkiezingen verloren. Als ze samen gaan, wordt hun verlies nog groter in plaats van dat het ombuigt naar een plusje.
Hoe zou Rutte hier naar kijken ? Hij lacht zich kapot want ze vreten allemaal uit zijn hand voor een klein beetje invloed..
"Volgens Klaver zit de formatie "muur- en muurvast". En dat ligt volgens hem alleen aan de VVD en CDA die onderhandelingen met twee linkse partijen blijven uitsluiten. "Het is cynisch." Volgens Ellemeet, vertrouweling van Klaver, weigeren de rechtse partijen over hun schaduw heen te stappen. Ze sprak van de "arrogantie van rechts"."
Weet je wat arrogant is, Corinne?
De verkiezingen grandioos verliezen, het symbool van vrouwenongelijkheid/-onderdrukking - de hoofddoek - in het hart van modern, vrij, democratisch, seculier Nederland (de Tweede Kamer) introduceren, nog nooit in je 30-jarige bestaan regeringsverantwoordelijkheid hebben genomen, totaal overbodig zijn voor een meerderheid, en dan op hoge toon eisen dat je in de nieuwe regeringscoalitie opgenomen wordt.
Dat is niet alleen arrogant, het toont aan dat je elk besef van de realiteit verloren hebt. Je leeft dan in een bijna Thierry Baudet-achtige fantasie-bubbel.
Beetje de gouden medaille claimen op de OS als je kaalste bent geworden.
VVD en CDA willen wel verder met D66 en CU. D66 wil alleen niet met de CU, want bejaarden moet dood als ze geen zin meer hebben. Ze zouden zelfs met JA21 kunnen, maar dat is het blijkbaar ook niet voor D66.
De probleem partij is dus D66.
Ach ja, twee partijen die de al jaren de weg kwijt zijn en ook niet meer verder komen dan 'gratis geld voor iedereen' qua 'visie'.... gezellig samen afsterven is leuker dan alleen, zullen we maar zeggen.
Die linkse kliek met Pinokkio en kaag Heks vrezen een PVV en opkomend rechts Nederland.
Ze versterken zo alleen maar opkomend rechts. Ironie
@Acidstain | 28-08-21 | 13:05: Inderdaad, ze zullen ook nooit op het idee komen om eens te luisteren wat er zoal leeft in de volksbuurten.
Die tekening van Joep zegt alles over de domheid van Ploumen.
Studeerde maatschappijgeschiedenis en werd twee jaar later manager marketing & onderzoek bij een dekmantel van de PvdA, Foster Parents Plan. Zo gaat het verder; baantjes van drie of vijf jaar die bepaald niet logisch lijken gezien haar studie maar wel in de vertrouwde kletsfabriekjes vol ons soort deugpiepeltjes die elkaar van alles toeschuiven in organisaties die alleen daarom bestaan... Ook na die Foster & PLAN bezigheidjes van de deugtroela blijkt nergens uit haar volgende betrekking dat ze ook maar iets van de vorige geleerd heeft, behalve hoe ze weer een stapje verder komt.
Ministerschap en partijleiderschap volgden.
Klaar dus.
Behalve dat ze nu, om weer minister te kunnen worden, kennelijk niet door heeft dat ze aan alle kanten genaaid wordt.
Ik vond Asscher al dom; na vier jaar vice premier op 9 zetels komen en dan jezelf daarvoor laten bekronen met het fractieleiderschap om bij de volgende verkiezingen opnieuw 9 zetels te halen... En Ploumen was net twee maanden lijsttrekker toen, dus je zou zeggen die heeft iets kunnen leren.
Opnieuw niet, dus.
Bedroevend, dat niveau. Niets weten van mensen, nada. Naïeve ideoloogjes; zeer geoefend in elkaar deugverhalen vertellen en hoe het beter moet maar geen enkele praktische knowhow en je kunt ze alles wijsmaken.
Leuke baantjes gehad, altijd gedeugd.
En kampioen jezelf laten naaien.
Lock her up.
@Tierelier,
De combinatie van fopstudies en fopbaantjes is helaas kenmerkend voor onze hele bestuurlijke elite.
Een hele mooie blijft natuurlijk Paul Pot Rosenmüller. Het rijkeluiszoontje dat ooit "op studiereis" naar Albanië ging; en dolenthousiast terugkwam uit dat toen nog stalinistische arbeidersparadijs. Hij maakte zijn fopstudie sociologie niet eens af, maar rolde vanuit de politiek almaar omhoog, en kreeg de ene peperdure fopfunctie na de andere.
Altijd een grote muil over "graaiers" in het bedrijfsleven, die vaak toch ook wel wat moeten doen voor hun geld. Zelf kwam Paul meermaals in opspraak door "graaien" in overheidspotten; zoals met "pavem", waar hij 70.000 euro per jaar kreeg voor 1 dag per week praten met allochtone vrouwen (WTF?).
Als commissaris bij CSU had de vakbondsman ook 0,0 sympathie voor de stakende schoonmakers bij CSU.
Een mooi overzichtje. nl.wikipedia.org/wiki/Paul_Rosenm%C3%...
@Dandruff | 28-08-21 | 13:51:
Ja, Reuzenlöller weet de pot aan het eind van de regenboog altijd te vinden.
Treurige bij Ploumen is de onvoorstelbare domheid; omhooggevallen via kwekbaantjes in marketing & fondsenwerving terwijl de troela geen arbeider lid kan maken van de PvdA en er met Asscher wel in no time 29 zetels doorheen joeg.
Als je dan als PvdA in plaats van dat die vergaande onkunde is teruggefloten nog zelfs zit te klappen om zo'n infantiele lichtgewicht weet je dat het binnenkort echt voorbij is.
Zeker als je ziet dat nog geen 400 mensen die live stream zitten te volgen. Nou ja, volgen... tussen de bingo door dan want PvdA-leden en sympathisanten zijn tegenwoordig allemaal dik 65+.
@Tierelier | 28-08-21 | 14:52:
Over domheid gesproken.
Een jaar of 15 geleden was er een relletje met een PvdA-pinguïn die de subsidiespons "moslims tegen geweld" of zoiets had opgericht. In een interview over van alles en nog wat verklaarde ze onder andere; "er kunnen goede redenen zijn om iemand te stenigen", en zelfs "ook Amnesty International geeft dat toe".
Ongeacht hoe zij zelf over stenigingen denkt, haar idee dat AI daar ook achter staat getuigt van een zeldzame domheid. Maar dat was dus wethouder ergens, voor een partij die ooit nog tegen stenigingen was. Je vraagt je af waar zij over praatte met haar partijgenoten. Op de webpagina van die gemeente stond haar PvdA er mooi op; enkele bejaarde autochtonen en verder jonge moslims. Ik vrees voor onze toekomst.
@Dandruff | 28-08-21 | 16:00: Ik denk niet dat de PvdA of welke andere Nederlandse partij ooit tegen stenigen is geweest. Het is namelijk zo absurd dat zoiets echt niet in welke Nederlander dan ook opkwam. Pas met de import van barbaren werd men zich er van bewust dat er inderdaad lieden zijn die zoiets onmenselijk een gerechtvaardigde Islmaitische straf vinden.
Wat is er over van de wonderboy van de politiek Klaver, trappen mensen niet meer in zijn kunstjes ?
Obama is gestopt, zijn grote voorbeeld.
@Nuchternederland | 28-08-21 | 13:22:
Justin 'Blackface' Trudeau is er nog.
Holle vaten klinken het hardst.
Ik ben sterk voor een fusie, een betere sterfhuisconstructie bestaat niet. Alleen snap ik er niets van dat GL in wil stappen bij een partij die in het hele land regenten heeft rondlopen. Het is zoiets als in een krokodillenvijver te stappen met een sardientje in de hand en dan te denken dat de krokodillen jou over het hoofd zien. Groenen en vooruitdenken is niet normaal, er zijn maar weinig vrouwelijke schakers.
Vrouwelijke schakers kom je alleen tegen in Nepflix-films.
@Peter Emile | 28-08-21 | 12:35: Of in China.
@Peter Emile | 28-08-21 | 12:35: Polgar zusjes, maar dat is alweer lang geleden.
Klaver wil nu ook wel eens een auto met chauffeur.
De Groene Khmer is zelf als fusie partij ontstaan.
De Communistische Partij Nederland leidde al jarenlang een marginaal bestaan waarbij ze soms wel in de kamer zaten en soms niet.
Toen hebben ze drie andere marginale partijen die ook soms in de kamer zaten en soms niet bereid gevonden om zich bij de Communistische Partij Nederland aan te sluiten en dan verder te gaan als een fusie partij.
De Communistische Partij Nederland en die 3 andere partijen waren vooral extreem links, maar hadden helemaal niets met het milieu.
Dat Groene is er vooral gekomen om marketing redenen. Hoe moet jij je als nieuwe linkse partij onderscheiden van de andere linkse partijen (PvdA, D'66 en SP)? In Duitsland deden Die Grunen het heel goed, dus werd besloten om zich daarmee te profileren. Dus werd het GroenLinks, want de Pvda, de SP en D'66 waren niet groen dus hoopte ze daarmee de linkse kiezers te trekken. Linkse kiezers die in het verleden eigenlijk niets van dat communisme moesten hebben.
En het werkte.
Bij de eerste verkiezingen haalde de Groene Khmer meer zetels dan de Communistische Partij Nederland, de Pacifistisch Socialistische Partij, de Politieke Partij Radicalen en de Evangelische Volks Partij ooit samen hadden gehaald.
En in de nieuwe partij waren het vooral de communisten en de radicalen die het beleid bepaalden. Voor de pacifisten en de evangelisten was weinig plek en de nieuwe partij.
De truuk was geslaagd. De Communistische Partij Nederland had haar zetelaantal meer dan verviervoudigd ten kosten van de EVP, de PSP en de PPR. De Groene boodschap ging er beter in dan dat communistische geneuzel. Al werden ze nooit zo groot als Die Grunen in Duitsland.
En Jesse mag misschien overkomen als een sukkel die zelfs de dochter van de melkboer nog aankan, op de achtergrond trekken Bram van Ojik (communist) en Wijnand Duyvendak (kraker) aan de touwtjes en die zijn toch een stuk gewiekster dan die mevrouw in haar bloemetjesjurk.
Maar dat gun ik de PvdA wel.
Kon het niet beter uitleggen.
Ach, en je moet maar denken dat Joe Biden ook dacht met de taliban te kunnen onderhandelen......
..... dat denkt 'ie nog steeds hoor!
Geen zorgen. Voor zowel PvdA en GL is dit slechts een soort laatste kans beleid.
Partijen zijn op sterven na dood. Klaver is slechts een tijdelijke spreekpop, leeg
en gesouffleerd door links extreem. Ploumen versta je sowieso niet. Gaat het niet
worden. De achterban van de partijen zal niet matchen. Te groot cultuur verschil.
Ga rustig kwalificatie van Max kijken. Fuckinghell
Ik snap werkelijk niet dat dit staatsrechtelijk kan.
Vlak voor verkiezingen fuseren, duidelijkheid voor de kiezers, oké.
Maar dit, vlak na de verkiezingen fuseren (of stel, het tegenovergestelde, splijten) kan voor veel kiezers een andere stemming betekenen en dus een heel andere zetelverdeling.
Dat zal geen complete verschuiving van links naar rechts opleveren (want cordon) maar toch een ander beeld opleveren.
Staat helemaal niets over in het staatsrecht.
Je stemt in Nederland eigenlijk niet op partijen maar op poppetjes die aangesloten zijn bij partijen. Dus ja dit kan. Of die gekozen poppetjes het er straks allemaal mee eens zijn, dat hangt er vanaf hoe goed Klaver en Ploumen ze onder de duim hebben.
Stemmen op een congres, hoe ging dat ook alweer?
Uit de oude doos van het CDA-congres:
youtu.be/35w-xNL0z38
Groen links wordt alleen groot gehouden door de aanwezigheid van Jesse. Daar soppen alle studentenvrouwtjes op, en dat zijn veel potentiële kiezerinnen. Anders had GroenLinks waarschijnlijk helemaal niet meer bestaan. Zet er een ouwe sok neer in een grijs pak en dan is het aju paraplu. Rutte hoopt op dat 'succes'
van klaver mee te surfen, en trekt hem daarom aan boord.
Zou mooie move van Rutte zijn om
het linkse blok na fusie alsnog links te laten liggen. Dan horen we van deze marge politici niks meer.
Ze zijn nogal standvastig en draaien met iedere wind mee..
Die paar honderd Pvv-ers en FvD-ers op deze site zitten er al jaren helemaal naast. En ondertussen tikt Rutte straks lachend de 40 zetels aan. Binnen het CDA is onvrede over dat hele Omtzigt gebeuren. Men wil hem niet terug terwijl de Wopster nog een poging wil doen. Die Twentse splijtzwam komt nog steeds zijn hok niet uit.
GroenLinks is communistisch... de kern werd gevormd door de CPN (stalinistisch, hoe een zaal in de Tweede Kamer naar Marcus Bakker vernoemd kon worden is mij een raadsel) en de PSP (opgericht door ontevreden CPN'ers na de Hongaarse Opstand in 1956). Aangevuld met de PPR (kleine partij van dolende katholieken) en de EVP (een totaal onbeduidende partij met ooit één zetel in de kamer van dolende gristenen).
Hoe de PvdA met GL denkt te kunnen fuseren is bizar. Maar ja, de arrebeider is hun doelgroep niet meer...
GL zit heel dicht tegen het fvd format aan. Klaver geilt op publiek, applaus, en nog meer applaus. Jammer, trucje uitgewerkt, tijd voor iemand anders jesse.
Ik begrijp niet waarom ik deze uitzending volg. Het is precies alles wat ik hélemaal juist niét wil horen. Precies dát waar ik van moet kotsen. Jammer dat mijn hekel aan links de reden is om anti links te zijn. Ik mis zo'n goed verhaal om pro-rechts te zijn. Rechts, doe ook eens dit soort bijeenkomsten met een goed verhaal. Ik stem alleen nog maar rechts omdat ik anti-links ben.
Klaver belooft dat ten alle tijden Rutte zal steunen.
Ik ga echt niet luisteren naar dat kinderlijke gezwam daar maar die Klaver staat erbij als de jongste bediende die straks de zaal mag opruimen.
Komt er dan weer een doos met een stekkerdoos naar de microfoon om te laten zien hoe je er de stekker eruit trekt als het geflopt is?
Misschien wel iemand in camouflage die Latijns begint te neuzelen. Weet ik veel, het is allemaal nogal theatraal daar Den Haag de laatste jaren en iedereen doet mee aan die poppenkast. Goedkope oneliners, weinig visie en ad-hoc reageren op Facebook berichtjes. Het heeft allemaal een hoog kijk-mij-gehalte.
Gezellig daar met zijn ideologisch met elkaar zwetsen. Lekker in een utopische bubbel met elkaar rond lullen. Ik heb het 3 minuten volgehouden om die onzin aan te horen. Staat er vervolgens nog een hoog zwangere dame te oreren over het klimaat. He madam. Als het je zo aan het hart zou gaan. Doe eens niet zwanger raken.
Tjsa, en begrijpend lezen kunnen ze ook al niet :
www.demo-demo.nl/files/Grenzeloze_Verz...
Twee partijen die al jaren lang worden gemarginaliseerd door de kiezer. Van fusies komt alleen maar ellende, ego’s en oude gewoontes die conflicteren, het is een haast onmogelijke klus. Misschien beter om de boel gewoon op te laten drogen of te ontmantelen. De tijd van linkse idealen en utopische vergezichten is voorbij.
“Democratie is een samenwerking van mensen die elkaar bestrijden”. Gaston Durnez
Laat ze maar fuseren, zal ze misschien bij de volgende verkiezingen een zeteltje of 15 opleveren en daarna wordt het net als het CDA vanzelf een sterfhuis. De Eurofielen hebben D66 en Volt en die hebben niets met de verworpenen der aarde. Die kunnen bij de SP terecht of de PVV. Voor groen kan je bij de dierenpoezen terecht maar ook bij D66 en Volt. Extreem Woke Bij1. Keuze genoeg. Deze twee achterhaalde clubjes kunnen zichzelf wel opheffen. Maar langzaam uitdoven is leuker om naar te kijken.
Politici die de onder het mom van klimaat, lhb........, co2, bbb, wef, zichzelf onmisbaar proberen te maken om hun baantje in het pluche te behouden. Maar bij echte problemen en crises door de mand vallen!
Met triviale hapjes kan altijd schitteren bij het plebs.
Enn troosteloos zaaltje met anderhalve m/v/x en een paardekop
Youtube
GroenLinksGesprek: de formatie
1.327 nu aan het kijken
Megatrieste bedoening
Het gros is hoernalist.
Onder het motto: " Samen op weg naar de uitgang " !!
“Proletariërs aller landen, verenigt u!”
Voor de formatie maakt dit niets uit. VVD en CDA willen gewoon geen links blok van 17 zetels in 'hun' regering. PvdA en GL kunnen fuseren wat ze willen, maar die 17 zetels blijven gewoon de realiteit.
Trouwens, weet u wie er ook 17 zetels heeft...?
G.R.E.E.T.
Gewone
Rechtse
Eerlijke
Eenheids
Taskforce
Tragedy of the commense? Wut? Uit de mond van een Twentse Kut Trut? Pffff
Hahaha woke gelul van heb ik jou daar. Idealistische linkse meisjes en blinde nog linksere mannen getsie
Snap het niet. Het is toch veel logischer dat VVx en x66 gaan fuseren? De twee (mis)leiders hebben al samen bepaald wat ze de komende jaren willen, nl. de verdere sloop van ons land. Bovendien hebben ze dezelfde manier van werken, conform de Rutte-doctrine en stemmen ze al jaren hetzelfde op alle voorstellen.
Tijd voor VVx66!
De EU-doctrine, bedoel je.
@Luivend | 28-08-21 | 11:44: Die ook. Nog meer overeenkomsten.
Ik zie alleen blanke mannen in het publiek die vragen stellen.
Zo te zien hebben ze Kauthar Bouchallikht maar thuis gelaten? Want dat zal niet best vallen bij de PVDA.
@Shortganger | 28-08-21 | 11:41: Hoezo? De PvdA vindt hoofddoekjes ook heel geëmancipeerd hoor.
In wezen is Kaag helemaal niet links. Ze gebruikt links als nuttige idioten, onder andere vanwege hun globalistische instelling en omdat ze dan vrijelijk ongelimiteerd geld kan storten op palestijnse en andere islamitische bankrekeningen. Wat haar betreft mag links dan doorgaan met al hun andere bezopen ideeen, zoals wokeness, regenbooggedoe, sympathie voor BLM enz.
Sociaal economisch is D66 zeker niet links. Maar ze profileren zich graag met genderzaken en voltooid leven vragen. Dat geeft ze een progressief imago. Witte onderbroeken zijn er gek op.
Nu maar hopen dat ze op de vuist gaan en elkaar met bananen en uitwerpselen gaan bekogelen.
Het is geen Tweede Kamer!
Bij Marxistische idealen hoort een topdown structuur, waarbij de top hun onderdanen vertelt wat goed voor hen is
@Fijn_dat_je_er_bent | 28-08-21 | 11:40: Heeft hier niets mee te maken. Dat je op mensen stemt waarvan de denkbeelden aardig bij de jouwe aansluiten betekent nog niet dat je het recht (of zelfs maar de behoefte) zou moeten hebben om die mensen vervolgens ook direct aan te kunnen sturen. Het lijkt leuk... maar anderen hebben die invloed dan ook, die hebben wellicht heel andere denkbeelden... en ze zijn misschien ook nog met meer. Daar gaat je partij.
Paul Zakkenvuller Rosenmöller zegt ook iets... en naam gejat van die Grünen.
Klimaat , we kunnen nu niet eens meer 4 jaar wachten (Jesse), ongelijkheid, diversiteit, lgbthi etc, woningen blablabla maar waar zijn de onderwerpen als de ongebreidelde immigratie, waar is het punt van de criminaliteit veroorzaakt door het verrotte NL-se drugbeleid en de ellende veroorzaakt door de Islamisering van Nederland. Zie ze daar zitten al dat deugvolk dat de échte problemen links laat liggen.
Rosenmöller heeft ook de Rode Khmer meegemaakt en gesteund.
Of het nou als coalitiegenoot is of als oppositie: Klaver steunt en volgt Rutte tot in den dood.
Of iedereen wel z'n bek houden want vanmiddag gaat ene Bas trouwen, opschieten dus.
Links Nederland, misschien met uitzondering van de SP heeft de sociaal democratie opgegeven en zich gericht op critical theory en klimaat. Dat is decennia geleden al ingezet, toen de PvdA, intellectuelen kreeg als leiders en het hoofd los kwam van de romp. Er zijn nog wat verwarde geesten die braaf PvdA blijven stemmen, uit onbenul dan wel gewoonte, hopende dat die A nog ergens voor staat.
Dat is eigenlijk doodzonde, want er is best wel behoefte aan een sociaal democratisch geluid en Denemarken laat zien dat het ook mogelijk is. Wat GL en de PvdA nu aan het doen zijn is de bruikbare delen uit het puin van het landhuis zoeken en samen een kleiner huisje bouwen.
Top comment!
Ik begrijp nooit zo goed waarom immigratie als 'rechts' thema wordt gezien. Je kunt een verzorgingsstaat en homo emancipatie toch willen beschermen tegen intolerante en conservatieve culturen? Dit hebben ze in Denemarken in ieder geval wel begrepen.
En zo is het precies! Wat ik me wel afvraag is het belang van het aantal gescoorde zetels en wat voor regering we uberhaupt krijgen. Indachtig Gramsci's Mars door de Instituties zitten alle ambtelijke organisaties, stichtingen, maatschappen, verenigingen, universiteiten, ziekenhuizen, adviesorganen etc. nog steeds vol met dergelijke Nieuw-Links aanhangers. Het duurt tijden voordat eens een beetje verandert.
Die A staat voor Allochtonen, de nieuwe doelgroep.
@ProFail | 28-08-21 | 11:40:
Ik denk dat "progressiviteit" betekent dat de oorspronkelijke op Christendom gebaseerde cultuur, om zeep geholpen moet worden. Elke hulp van buitenaf is daarbij welkom.
@ProFail | 28-08-21 | 11:40:
Idd! Ik denk dat het een wat nuchterder land is.Die niet zo hysterisch politiek correct om zich heen gaat slaan als ze (links) het ergens niet mee eens zijn.Maar aan echte ,politieke oplossingen gaan werken.
Hier denkt bv GL (Jessias) alleen aan hun eigen carriere.Die was zo goed als afgelopen zonder deze 'fusie op links'.De echte problemen in het land zal die huichelaar een rotzorg zijn
@ProFail | 28-08-21 | 11:40: Dat heeft alles te maken met de identiteitspolitiek, die onderdeel is van de met onlogica doorspekte "critical theory". De Deense sociaal democraten zijn sociaal democraten gebleven en zijn veel meer bezig met het welzijn van de "gewone" man.
@Louter Leuter | 28-08-21 | 11:42:
Die hebben DENK, NIDA en BIJna al. En straks nog wel wat partijen van kleur. Verder eens met @blauwpetje
@Graaf_van_Hogendorp | 28-08-21 | 12:28:
Die clubjes zijn relatief nieuw. PvdA richtte zich al eerder op den allochtoon. Denk, zijn toch ex-PvdA'ers? Silly Sil mikt op zwarten...
Tja, wat heeft Nederland aan 'links' te danken... Behalve dan de 8-urige werkdag, goede, betaalbare woningen voor de boomers, en de restanten van de verzorgingsstaat, en een welvarende samenleving waarin best wel een aantal jaar sociaal-economische stijging mogelijk was... WHAT DID THE LEFT WING EVER DO FOR US!
Links kaapt de verzorgingsstaat. De sociale geschiedenis van Nederland (helaas bij weinigen bekend) leert dat er een samenwerking nodig was tussen liberalen, sociaaldemocraten en christelijken in het begin van de vorige eeuw. De Duitse bezetting heeft een serieuze versnelling gebracht (kan het ook niet helpen) en na de oorlog echt een verzorgingsstaat gekomen. Dit in vogelvlucht.
Om dit te betalen heb je geld nodig, iets wat links meestal vergeet. Die verzorgingsstaat en 8urige werkdag is mogelijk geworden door geld verdienen. Credits voor ondernemers en werknemers.
Het oude links (sociaaldemocraten) was heel anders dan wat we nu hebben. Er is een wereld van verschil tussen de opvattingen van Drees en hedendaagse linksen. De arbeider, de mens stond centraal en nu de baantjes carousels, de lobbygroepen, de grootse thema’s als mensen ver weg, klimaat, gender enzovoorts. De echo van een links en menselijk verleden klinkt alleen nog bij SP en deels PVV. Links is nu een beweging van rijke blanke mensen (hogere middenklasse en hoger) die een leegte voelen die gevuld moeten worden met “goede doelen”, maar de rekening moet wel naar het gepeupel waar links nu gewoon op een gênante manier op neerkijkt.
@Nuuk | 28-08-21 | 11:46: Helaas ben ik het grotendeels met je eens. Ik stem ook links alhoewel ik 'de arbeiders' (voor zover die nog bestaan) of 'de sociale onderkant' niet 'betere' mensen vind dan de mensen die het wel redden, maar ik vind ook zeker niet dat mensen die WEL succesvol zijn, betere mensen zijn dan de rest, en dat is momenteel wel de heersende gedachte. Dat je, als je succes hebt, en/of geld, dus automatisch het recht hebt om het leven van anderen zwaarder te maken omdat je extra vrijheid wil hebben, of 'rendement' of nog meer economisch succes.
@m@rkus | 28-08-21 | 11:35 |
Het Links dat daarna de honingpotten van de Verzorgingsstaat wijd open zette voor alle nooddruftigen uit de wereld. Het Links dat dezelfde wijken die ze eerst voor de "arbeider" wist te bedingen, vervolgens vol trapte met lieden uit den vreemde die de inheemse bevolking aldaar niet bepaald vriendelijk gezind waren. Het Links dat op zichzelf zeker moment zodanig elitair ging opstellen naar de arbeider die ze zeiden te vertegenwoordigen dat die arbeider van arrenmoede weg vluchtte naar partijen als de LFP, PVV en FvD omdat die nog wel enige voeling hebben met wat de arbeider graag zou zien.
Het Links dat het christendom uiteindelijk achter de voordeur wist te krijgen om vervolgens vol overgave een nog veel regressievere ideologie met religieuze tendensen te omarmen die kleinigheidjes als vrouwen-, homo- en minderhedenrechten als niet-bestaand beschouwt. Die ideologie die méér dan bereid is e.e.a. met barbaars geweld kracht bij te zetten. Die de klok wat vrouwen- en homorechten zo'n honderd jaar terug in de tijd werpt.
Het Links dat het belastinggeld, opgebracht door die hardwerkende boomer, ver-Sinterklaasde aan zo'n beetje de gehele wereld, behálve aan de mensen die dat geld hebben opgebracht.
Het Links dat dingetjes als democratie en luisteren naar de uitslag van de verkiezingen als niet ter zake doend naast zich neerlegt. Dat Links bedoelt u?
@Nuuk, goede tegel! Ik vergelijk het wel eens met een moderne biecht of aflaatsysteem.
GL stemmen en dan wel 4 kinderen op de wereld zetten, met het vliegtuig reizen, alles van Apple aanschaffen ook voor de kinderen etc etc
@Sjefke7807 | 28-08-21 | 12:03: dit is exact de angel van de val van links. Daarom stem ik niet meer links.
@Roos | 28-08-21 | 12:15|
Idem hier. De PvdA is mijn stem ergens in de jaren 90 al kwijtgeraakt om hem nooit meer terug te krijgen.
Verder zou ik als laatste nog aan mijn tegel kunnen toevoegen:
Het Links dat zegt zo open en 'inclusief' te zijn, maar er niet voor terugdeinst onwelgevallige meningen met aanslagen (Janmaat) en moord (Fortuyn) in de kiem te smoren.
Een fusie van Jesse's CommunistischLinks en Ploemekes' Socialistisch Links, hoe zouden ze dat gaan noemen..
Ploum-Jes-Un?
La davina commedia.
Beschreven als een Koot en Bie sketch... en dat is het ook. (De antitegenpartij).
Goeie prent van Joep Bertrams.
Het wachten is op scheuringen, afsplitsingen enzovoorts binnen de partij van de voormalige arbeid en groen slinks.
Wat een kiezersbedrog. Linkse samenwerking is al jarenlang iets wat als plan bestaat, maar nooit lukte. Het ging al in de eerste verkennende fase gelijk mis en nu opeens, als truc van Kaag om dit door te drukken, kan het wel. Er zullen kiezers van die partijen zijn die het prima vinden, maar kan mij niet voorstellen dat er ook veel van hen zijn die dit onacceptabel gaan vinden.
Alle mossels verzamelen! Doet GL dit nou om hun échte mafklappers (die Kautje hebben binnengelaten) onschadelijk te maken?
Wat zitten ze daar nou toch te ouwehoeren over ''rechtse partijen''.... man man, wil je het huidige CDA en de VVD van Rutte nog rechts noemen??
Dat waren ze in de jaren 70 ja, toen v Agt (CDA) ook nog min of meer rechts genoemd kon worden, maar na zijn gevrij met die Palestijnse club van Jasser Arafat, kon hij zo bij GL aanschuiven... de VVD van Wiegel, die was nog echt rechts ja.... maar NU kun je die 2 partijen gewoon middenpartijen noemen.
Zelfs de PVV is niet rechts, v Haga groep en Ja21 (en zelfs BBB) kun je gematigd rechts noemen.
In de tijd van Wiegel zag ik een VVD-stemmer nog als een dikke directeur met een dikke sigaar. Tegenwoordig betekent een betonmolen achter een Opel (ondernemer!) al dat iemand VVD stemt. Dit terwijl die partij zelf bezig is met een grotere overheid om banen voor partijgetrouwen te garanderen
Wie weet te vertellen hoe het zit met de anderhalve meter. Ik ben bezig met organiseren van o.a. een jaarvergadering. Ik zie hier het publiek gewoon 'normaal' dicht op elkaar zitten. Wat heb ik gemist?
1,5 meter regel is toch alleen als je een foto moet nemen, zodat je kan laten zien dat je deugt?
Deze mensen zij gevaccineerd, geïndoctrineerd en woke. Dan doet een virus niets.
Ik hoop er op dat op gegeven moment Rutte tegen Kaag zegt, opgesodimiterd met die linkse kut partijtjes. Vormen ze een minderheidskabinet met CDA en CU. Volgens mij wordt hier wel over nagedacht. Rechts kan dat wel steunen, dan voorkomen ze iig een D66/PVDA/GL als regeringspartijen
Ja, wat mij betreft mogen PVV, FVD, JA21, HAGA best verregaande concessies doen om ervoor te zorgen dat Groenlinks, PvdA en D66 buitenspel worden gezet.
U hoopt nog op een krachtdadig optreden van Rutte?
Uitgesloten dat de socialist Rutte dat doet.
En toch hebben GL en PvdA het hier al jarenlang voor het zeggen ook al worden ze marginaal. Er is geen een wethouder in dit land die niet het partijprogramma uitvoert van deze twee linkse partijen ook al zeggen ze van wel.
Ha ha.
Maken ze Jesse weer belachelijk.
@Freezzz | 28-08-21 | 11:30:
Dat kan hij alleen veel beter.
Dit wordt geweldig.
Hoe en op welke vlakken gaat deze nieuwe fusie partij zich onderscheiden van de loze kreten club NX66?
Volgens Kaag was NX66 groener en socialer dan GL, ze hoefde het inhoudelijk geeneens toe te lichten op de NPO. Is gewoon zo.
Dus nieuwe partij moet zich op enig vlak gaan onderscheiden van NX66, wel vlak?
Klaver over de arrogantie van de macht. Dan mag je eens kijken naar lokale Gl coalities, en de manier waarop die huishouden. Daar kan rechts nog wat van leren.
nrc met lastig moeilijk ingewikkeld links stuk over het mengen van asielzoekers en jongeren, het is een textuele parel want links is zo ontzettend ziekelijk de oorzaak aan het negeren, het druipt tussen de regels door maar ze zien het niet.
Moet je je voorstellen dat je kind hiertussen woont, want links maakt een blok en mag 4 jaar landelijk beleid maken:
In 2016 gingen statushouders en starters zij aan zij wonen in Amsterdam. Bewoners werden zelf verantwoordelijk voor beheer. Het bleek ingewikkeld.
-
Het gebonk houdt al uren aan. Tansu ligt er wakker van. Ze heeft vaker last van haar onderbuurman, een statushouder die in de war lijkt. De slapeloze nachten stapelen zich op. Het begon met luide muziek, ’s nachts.
Daarna doffe klappen – de jongen trapte met een voetbal tegen de dunne muren van zijn 23 m2, hier op Startblok Riekerhaven.
Eén avond stak hij vuurwerk af, toen Tansu uit het raam hing zag ze de lichtflitsen uit zijn kamer komen. En vanavond weer het gebonk dus.
Ze belt het noodnummer, dat uitkomt bij een zelfbeheerder met piketdienst – een andere bewoner.
Even later komt hij langs, „overduidelijk dronken”. Overlast? Hij hoort niets. Hij besluit op zijn buik onder haar bed te gaan liggen, oor tegen de grond. Zo kan hij het horen. Tansu heeft geluk, op sommige dagen wordt de noodtelefoon helemaal niet opgenomen.
Ik begin me zo onderhand af te vragen of het überhaupt wel zin heeft om nog te stemmen. Links is door de kiezer afgestraft. De kiezer wil duidelijk geen links kabinet. Dus wat doen we? We hebben Al Qaqmadam die de lakens uitdeelt. Rutte die gedegradeerd is tot het keffertje van Al Qaqmadam en het afgestrafte links dat wil fuseren. Ja maar als ik niet ga stemmen, mag ik niet klagen na de formatie. Ik ben gaan stemmen en het was totaal zinloos. Fuk dit kudtland! Bananenmonarchie :(
Troost je dan met de gedachte dat als je niet was gaan stemmen, die Nederland vernietigster Kaag nog sneller en beter haar werk had kunnen doen.
Zie het positief, er is nu in ieder geval weerstand is tegen die luchtballonnen partij haar Hoe meer hoe beter.
@bananabanana | 28-08-21 | 11:28:
Precies. Niet stemmen is geen optie.
Volgende verkiezing binnen enkele maanden. Dan wordt D66 en links weggevaagd.
Waarom zou je niet meer mogen klagen als je niet stemt?
Ik stem al jaren niet meer en klaag er naar behoefte lustig op los. Echter, het niet-stemmen heeft er ook voor gezorgd dat ik die hele poppenkast zie voor wat het is en er vaker om moet lachen dan ik de behoefte voel tot klagen.
Maar stemmen heeft inderdaad geen enkele zin. Je legitimeert door te stemmen slechts de corruptie, identiteitspolitiek en machtsovername door de EU.
Altijd blijven stemmen (wel rechts s.v.p.).
@Luivend | 28-08-21 | 11:42: Tegen het kartel stemmen is altijd beter dan niet stemmen en eigenlijk het minste dat je kunt doen.
Groenlinks en PvdA worden bij iedere tegenslag onder de bus gegooid door Rutte & Kaag, vele zijn hen al voorgegaan. De illusie van macht en inspraak lonkt nu eenmaal harder dan deze realiteit, of men realiseert dat hun partij toch al verloren is en grijpt iedere strohalm aan. Uiteindelijk trekken wij als kiezers, wederom, aan het kortste eind.
Lang leve de democratie!!
Geweldig dit. Dit zou beide partijen wel eens kunnen opblazen. Als dat niet gelijk gebeurt, laat ze dan ook maar even meeregeren. Dat wordt natuurlijk een fiasco en het zal niet lang duren voordat de boel strandt, dan weet Nederland gelijk ook waarom ze eigenlijk in de oppositie thuis horen.
GroenLinks is de veroorzaker van de problemen die ze denken te gaan oplossen. Geen woning meer te krijgen dankzij hun CO2 paniek. Iedereen met een slakkengang waar we eerst 130 mochten, dankzij hun CO2 paniek, alle boeren op de fles dankzij de GroenLinkse CO2 paniek, het hele land wordt overwoekerd met onkruid dankzij een idioot Groenlinks maaibeleid. Wachten op een woning terwijl asielprofiteurs voorrang krijgen, ook dankzij GroenLinks en ander deugpartijtjes. Nieuwe verkiezingen zodat de dobbelstenen opnieuw rollen is het enige wat deze krankzinnige situatie nog kan beëindigen.
Ja, maar het hebben over by far de meest effectieve manier om de COs uitstoot te beteugelen, nl het stoppen van de explosieve bevolkingsgroei, is volledig taboe bij GL.
Want die bevolkingsgroei heeft maar één oorzaak (al jaren te lezen in de rapporten van een totaal 'onverdacht' instituut als het CBS): de ongebreidelde immigratie en asielverlening. Als je het daar over wilt hebben ben je bij GL - en andere Gutmenschen - 'af'.
Gisteren las ik dat het "kabinet" streeft naar een groetere overheid. Volgens Rutte gaan er nog veel te veel dingen goed in dit land, en is het daarom noodzakelijk ook die te verzieken door meer overheidsingrijpen.
Linkse partijen streven inderdaad altijd naar een grotere overheid en hogere belastingen. Dat leidt immers altijd tot gigantische corruptie, megalomaan wanbeleid en extreem nepotisme.
Wat Rutte helaas vergeet is dat zijn VVD officieel nog steeds "rechts" genoemd wordt. En daar haalt de VVD ook al haar stemmen vandaan. Wij weten dat onder ruim 10 jaar Rutte-doctrine zowel overheid en belastingen, als corruptie, wanbeleid en nepotisme flink zijn gegroeid. Maar NPO-kijkers weten dat doorgaans niet.
Als Rutte nu zelf gaat roepen dat hij streeft naar meer overheid en meer belastingen omdat er nog teveel dingen goed gaan, dan zullen een hoop traditionele VVD-stemmers wakker schrikken.
Op naar de 0 zetels.
Hoop doet leven maar volgens mij kan Rutte live op TV een levende baby opeten en dan nog krijgt hij de meeste stemmen.
Dit klopt helemaal. Kijk naar landen waar een links regime het geheel voor het zeggen kreeg, het voormalige Oostblok, nu Cuba, Bolivia, Venezuela, het zijn allemaal corrupte verarmde landen. Links is hooguit in staat een samenleving te creëren waar mensen net niet arm genoeg zijn om dood te gaan.
Het probleem is altijd dat individualisme niet mag bij links. Alles gaat in groepsdenken, zie ook gender en blm. Het wordt als individu gebracht, maar gaat om bepaling door een enkel kenmerk, en dat is dan “wie je bent”.
In extreem groepsdenken wordt wel gezegd dat macht bij allen ligt, maar dat is nooit zo en daar krijg je onderdrukking, nepotisme, fraude. Je ziet het in klassiek linkse landen, en je ziet het in oude structuren zoals theocratische en tribale samenlevingen.
@Nuuk | 28-08-21 | 11:58:
En zo is het. Door het individu te onderdrukken en alles op "de groep" te gooien creëert links een dictatuur waarin elk afwijkend geluid effectief wordt onderdrukt. Dat kan zo ver gaan dat hele bevolkingsgroepen worden vernietigd omdat ze buiten die groep vallen. Koelakken, joden, boeren en zelfs brildragers (onder Pol Pot dodelijk) weten daar alles van. Zo rolt links al ruim een eeuw, en wie "woke" bezig ziet weet dat de geschiedenis zich weer gaat herhalen als woke wint.
Tja, en economie. Een individu weet doorgaans precies wat zijn sterke en zwakke punten zijn; en weet ook wat hij wil bereiken en welke vaardigheden daar voor nodig zijn. In een vrije markteconomie verbouwt de boer graan; bakt de bakker brood en transporteert de transporteur graan en brood naar de klanten. Dat werkt prima.
Maar dan wil links dat wereldvreemde ambtenaren bepalen hoe boeren, bakkers en transporteurs voortaan moeten werken. Dat werkt natuurlijk nooit.
Zeker niet in een land met een te grote overheid, waar nieuwe ambtenaren uitsluitend op geslacht of huidskleur mogen worden beoordeeld; nooit op kwaliteiten. Het linkse argument dat er dankzij meer corruptie en meer nepotisme soms ook geschikte mensen op de juiste posities komen is mooi, maar het is te weinig om de teloorgang van dit land een halve eeuw uit te stellen.
Als ze ruim voor de verkiezingen van afgelopen maart gefuseerd waren en als nieuwe linkse politieke partij met een nieuwe naam de verkiezingen waren ingegaan, dan was het wellicht nog wat geworden. Dan hadden ze in ieder geval 'de kiezer' en eventuele toekomstige coalitiepartners duidelijkheid gegeven, 'klare wijn geschonken' zoals dat in christen-conservatieve politieke kringen geloof ik wel heet.
Nu zijn PvdA en GL bezig met een vreemd, ondoorzichtig hocuspocus gedoe: elkaar niet loslaten, één onderhandelingsteam bij de formatie, maar straks weer de vrijheid claimen om andere dingen te doen. In het dubbelinterview gisteren in de Volkskrant zie je de vage, rookgordijn-achtige, halve toezeggingen die bij de volgende vraag van de interviewer meteen weer worden ingetrokken:
"Snapt u de huiver bij VVD en CDA?
Klaver: 'We trekken nu met elkaar op. Onze verkiezingsprogramma's lijken op elkaar. Waarom zouden wij er belang bij hebben om straks anders te stemmen?'
Mark Rutte en Wopke Hoekstra kunnen er dus op rekenen dat PvdA en GroenLinks in een coalitie hetzelfde gaan stemmen?
Ploumen: 'Ho, ho...'
Klaver: 'Dat kunnen we niet eens zeggen."
Hahaha!!! Het is toch werkelijk fucking unbelievable?
Ik heb nog een sprankje hoop dat het PvdA congres vandaag deze hele wankele kutconstructie naar de prullenbak verwijst, Ploumen tot de orde roept en haar opdraagt zo snel mogelijk mee te werken aan een coalitie VVD/D66/CDA/PvdA, en die Klaver met zijn bijna gehalveerde partij van uiterst kwetsbare kasplantjes verder te laten voor wat ze zijn.
Nieuwe verkiezingen. Zeker na dit bedrog boven is komen drijven.
De huidige PvdA'er is een salon-GroenLinkser, dus weinig kans.
Ongemakkelijk
Alles leuk en aardig, maar wat vind Joop ervan ?
Daar zijn vermakelijke discussies, tussen mensen die echt wat voor een ander overhebben en Links-culturele diehards die vinden dat iedereen behalve zijzelf dom zijn.
Eén van de partijen die in GL zijn opgegaan was de CPN.
Weet u wie ook niet hield van het in stemming brengen van zijn plannen?
Heerlijke fusie. Het onderscheid tussen beide was al lastig. Nu kunnen samen dolken in elkaars ruggen steken. En dat met de mogelijkheid op een paar islamitische bloedvetes. Topvermaak.
Is er ook al nagedacht om de afgesplitste islamitische takken DENK en Nida weer te laten fuseren? Of gaat de hele nieuwe fusie partij toch assimileren met het islamitische gedachtegoed?
Of is de islamitisch stemmen magneet van de MB voldoende voor de nieuwe partij?
Eindelijk weer een Klaver healing. Hij/zij zou zo'n blauwe jurk aan moeten trekken.
Het enige wat telt, het grote geld lokt: vier jaar een meer dan royaal inkomen, daarna ruim drie jaar wachtgeld.
Zowel de SP als Dierenpoes moet helemaal niks hebben van Groenlinks. Zelfs Boze1 niet. Dus daar ga je al met je linkse blok.
Linkse brokjes?
Het gaat om het linkse blok binnen de coalitie.
VVD en CDA zullen het niet op alle thema's eens zijn en kunnen worden waar Kaag kan rekenen op volgzaamheid van GL en PVDA.
@Jezus_Boeddha | 28-08-21 | 11:17: Klaver oreert nog steeds alsof ze alles riant gewonnen hebben. Totaal los van de verkiezingsuitslag. Linkser dat dit krijg je het niet.
@normanius | 28-08-21 | 11:21: Zo te horen willen ze dan oppositie voeren terwijl ze in het kabinet zitten. Zelfde wat ze In Amsterdam doen, daar voeren ze oppositie tegen DH.
Alles voor het pluche.
Jesse mag weer niets zeggen.
De frustratie neemt toe. Je ziet het aan zijn gezicht.
Gebakken lucht. Gespeend van iedere realiteitszin. Links vergeet even voor het gemak dat geld moet worden verdiend, voordat het kan uitgegeven worden. Dat milieumaatregelen een negatief effect op de woningbouw heeft, etc. Links is absoluut niet uitgerust om problemen op te lossen, wél om ze te veroorzaken
Maar ze beloven graties shizzle en dat heeft een enorme aanzuigende werking op stemmen helaas.
@Graaf_van_Hogendorp | 28-08-21 | 11:13: Precies. De gratis tv bij een energiecontract betaal je uiteindelijk óók zelf. En wel meerdere keren zelfs.
Ik was er en denk er nog over na om transgender te worden.
Op de foto van twitter.com/ChrisIsErbij/status/14315... tel ik 2 personen van kleur naast Jessias. Mochten POCs soms niet meepraten van de partij?
En Jaja,... van veganschap wordt je enkel bleker. Echt inclusief is dat niet.
@Graaf_van_Hogendorp | 28-08-21 | 11:15:
Ik denk als een neger.
Telt dat ook?
Je liet me bijna stikken in een ongezouten amandel, Paaldanseres. Lol.
Straks krijgen GL en PvdA met Kaag te maken, aangezien ze bij haar in het rood staan moeten ze wel doen wat ze zegt. Inspraak en meningsuiting zijn prima zolang je de goede dingen zegt. Anders ben je af. En na anderhalf jaar ontploft het zaakje en is het einde GL want dan zijn ze ook vanuit Links gezien hun bestaansrecht kwijt en opgegeten.
En alleen om minister klaver te krijgen. De leden richten iets nieuws op of verhuizen.
Voorjaar 22 gemeenteraadsverkiezingen.
D66 lacht zich scheel. Die pikt alle teleurgestelden op. Pfff wat een debacle zo. Hoop dat de SP ook nog wat profiteert.
Ik zie ook liever een grotere economisch linkse partij met openheid naar Europa en de rest van de wereld.
Economisch links-liberaal, cultureel rechts met rede. Tot die tijd stem ik op Annabel alsof het wat gaat veranderen.
@The-loopy-cowboy | 28-08-21 | 11:29:
Klinkt goed, en D66 is idd precies andersom.
Twee partijen in de marge die zich wanhopig vasthouden aan het idee dat ze er politiek nog toe doen. Politiek is een treurspel van jewelste.
Onderschat het aantal oudjes niet die in het verzorgingstehuis zitten en denken dat Jeaup den Uyl nog leeft. Onderschat het aantal (semi)ambtenaren niet die verplicht (s)links moeten stemmen. Onderschat het aantal oitkieringstrekkers en soepsidieslurpers niet. Onderschat het aantal marxisten en ander intersectioneel gespuis niet.
Als de leden vandaag mogen stemmen, doen ze dat met dezelfde software als wat het CDA gebruikt heeft? Waar toch de Jonge tevoorschijn kwam als je op Omtzigt stemde?
Ik vermoed dat ze bij het PVDA en GL gebruik maken van de ICT-kennis van het CDA. En dan komt alles goed.
Dank u voor uw stem op het links blok.
Trotski ging ook maar uit armoede samenwerken met de Bolsjewieken. Eindigde met een ijspriem in het achterhoofd.
No more heroes....
In arren moede en van armoede hebben een verschillende betekenis. In arren moede betekent ‘ten einde raad’ en vaak ook ‘nadat je tevergeefs bij anderen hebt aangeklopt’. Daarnaast bestaat van armoede of van armoe, dat iets als ‘bij gebrek aan beter’, ‘omdat er niets anders te verzinnen was om de toestand te verbeteren’ betekent. (Stijlloos gecopy-paste)
Groenlinks heeft inmiddels een bijzonder hoog FvD gehalte. Zelfde retoriek, presentatie, wij-de-beweging etc etc.
Een fusie met GL is de doodsteek voor het PvdA.
Ploumen bedoelt het vast goed, maar toch vind ik het een beetje zielig.
Als je jezelf zou laat her stylen als Ploumen ben je niet meer serieus te nemen. Dan was je of ervoor niet jezelf of nu niet, hoe dan ook vind je jezelf en je standpunten blijkbaar niet goed genoeg dat je uiterlijk vertoon nodig hebt en je neemt de kiezer ook niet serieus als je denkt dat, dat een verschil gaat maken.
Capt. Iglo | 28-08-21 | 11:04
Fraai verwoord !
Vond haar gisteren beetje op Burt Reynolds lijken met die grote bril en dat rare haar. Lijkt me dan toch niet helemaal de juiste styling voor een vrouw.
Nu trek in democratisch gevangen vissticks, Captain...
@Lorejas | 28-08-21 | 11:10:
Deed me een beetje denken aan M. Verlopen kop maar toch nog een trendy make-over om aan te geven dat je midden in de maatschappij staat. Lekker genderneutraal ook. Had moeite om naast Klaver de bepalen welke van de 2 "bij geboorte gezien als vrouw" is.
Gl wil graag het verschil maken, anders gaan ze niet mee regeren. Nou, met je 8 zeteltjes heb je nu nog minder te zeggen dan de SP, en zelfs dierenpoes. Het kwartje valt nog steeds niet bij Antifa light.
Over kwartjes gesproken, het kwartje van Wim Kok.
Hoezo "het verschil maken". Rutte voert toch alle GL-standpunten al uit?
Meer EU en vooral meer geld naar de EU, check.
Onhaalbare en onbetaalbare energietransitie, check.
Onbeperkte massa-immigratie, check.
Vervolgen politieke tegenstanders, check.
Almaar groeiende overheid en groeiende belastingen, check.
Steeds minder rechten, steeds meer verplichtingen, check.
Was het trouwens geen VVD-er, Joop van Riessen, die opriep Wilders te "mollen, te laten verdwijnen zodat hij nooit meer boven komt"? Die en passant ook iedere Wilders-stemmer wilde deporteren?
Ze proberen op alle mogelijke manieren de macht te krijgen en dan de bevolking onderdrukken ,we gaan een linkse dictatuur tegemoet het gevaarlijke is GroenLinks die willen weer een rode staat ala rode Khmer in voeren.
@gerrit5042 | 28-08-21 | 11:02 |
Ik vraag me af hoeveel mensen weten dat de oprichter van GL (Paul Rosenmöller) een fervent Pol Pot aanhanger was die zelfs geld inzamelde voor "de goede strijd" aldaar. Hij mocht er een persoonlijke bedankbrief van Pol Pot voor ontvangen. Dat er tijdens het bewind van de Khmer Rouge een kwart van de eigen bevolking (the Killing Fields) over de kling gejaagd werd vond 'mijnheer' blijkbaar niet zo'n probleem:
- meervrijheid.nl/?pagina=1197
Kijkt u even hier naar de gevolgen van Pol Pot's regime toentertijd. Ze zouden geheel GL een verplichte excursie naar dit museum moeten geven zodat men even fijntjes onder de neus gewreven krijgt wat dergelijke denkbeelden voor gevolgen hebben:
- www.killingfieldsmuseum.com/s21-victi...
@Sjefke7807 | 28-08-21 | 11:13:
Paultje is een uiterst minderwaardig mens.
@eerstneukendanpraten | 28-08-21 | 11:48: Paultje wou de Rotterdamse haven ook proberen kapot te staken en had een hekel aan Pim Fortijn
Tijd voor een totale politieke reset.
Gewoon de democratische beginselen respecteren, jongens en meisjes.
Jesse staat er een beetje verloren bij nu hij het podium moet delen (met twee vrouwen) .
Kun je zien wie de vrouwen zijn?
Blijf het verbazingwekkend vinden dat Yasser Ferras zich zo gemakkelijk opzij heeft laten zetten en daar nog vrede mee lijkt te hebben ook..
Zou wel eens willen weten hoeveel personen in de zaal een vrijstaand huis hebben en 3-4 kinderen en minimaal 2 keer per jaar op vakantie gaan. Niet alleen D66 is hypocriet, Groen Links zit ze op de hielen.
Allen.
Links is in de afgelopen 100 jaar wat dat betreft niet veranderd vwb de boodschap naar de kiezer: JULLIE zijn allemaal gelijk.
Corrine : " We hebben nog maar tien jaar om klimaatverandering te stoppen. " met dat soort halve gare idioten zitten we dus zo meteen nog meer opgescheept als Rutte er niet de stekker uittrekt en het enige mogelijke doet: een minderheids kabinet zonder CU
Dat zeiden ze 10 jaar geleden ook. Het is niet gelukt. Dan kunnen we er nu dus over ophouden.
Dat hoorde ik van de week Bram van Ojink ook zeggen in één of ander babbelprogram.
Met andere woorden: Stem GroenLinks, zo niet dan vergaat de wereld over 10 jaar.
Hilarische zelfoverschatting.
Links blok maar PVV wordt buiten gesloten. Raar want die komen meer met de PvdA overeen dan men wil toegeven.
Dit wordt vaak gezegd door VVD'ers. Maar vooralsnog zie ik alleen maar rechtse punten bij de PVV t.o.v. het linkse VVD beleid:
- PVV wil minder overheid, VVD vergroot al jaren de overheid
- PVV wil minder belastingen, VVD verhoogt al jaren de belastingdruk
- PVV wil minder immigratie, VVD doet niets tegen immigratie
- PVV wil minder EU, VVD tekent tot nu toe voor alles wat de EU wilt.
Dit zijn toch wel echt 4 rechtse hoofdpunten waar de PVV veel rechtser in is dan de VVD. Als de PVV links is, dan is de VVD extreemlinks.
Totaal niet.
Fukuyama zei het al : Het einde van de geschiedenis. Alle politieke stromingen verdwijnen of gaan in elkaar op.
En als je de kleuren van alle politieke partijen mengt krijg je bruin.
Stront dus.
@Inverdan | 28-08-21 | 11:20:
Ik lees alleen de Donald Duck…
@Inverdan | 28-08-21 | 11:20: ik heb ook een boek!
Zal zo even nieuwe batterijen in mijn boek stoppen. Geluid wil niet harder meer.
Ik ga nog steeds over mijn nek als ik Jesse hoor praten, zou dat nu nooit veranderen?
Je wordt dover naarmate je leeftijd vordert. Er is dus hoop.
Ik lees net die twiet langer dan me lief is, populisme en holle beloftes gelijk aan een kerk instituut.
Ze hebben straks nog 4 jaar te gaan dus wie maakt ze wat, de kiezer is zo oerdom die heeft een korte termijn geheugen van een paar dagen.
Zijn de gemeenteverkiezingen als snel? Kunnen het aantal "groene/ rode"
wethouders ook gehalveerd worden.
De communistische natte droom van Karl Klaver.
JesZedong zo u wilt.
Binnen 10 jaar Nederland volledig aan de grond.
Een grote multiculturele woestenij.
Enorm zwaktebod. De laatste wanhopige greep naar relevantie van politieke partijen waar alleen nog dromers, fantasten en mensen met oogkleppen op stemmen.
Nu maar hopen dat er een fatsoenlijk rechts blok gevormd kan worden zonder dat het splintert door wappers en grote ego’s.
Dit. En waarom lukt dit niet.. zucht
Huh? Dat vvd steeds meer groenlinks is, is duidelijk. Maar nu is pvda dus ook groenlinks geworden? Is pvda dan ook vvd?
Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die de weg kwijt is.
Mooi dat zogenaamde democratische partijen niet democratisch zijn....
Partijen zijn nooit democratisch geweest. Er staat niets over in de Grondwet.
Dit gaat heel goed uitpakken voor de SP en de partij voor de dieren
Niet met Lilian Marijnissen aan het roer, want die bakt er niet veel van.
SP heeft een top wat het liefst wil fuseren met de PvdA juist en een jeugd wat St. Petersburg 1905 wil LARPen. PvdD is meer niche maar ja ik verwacht hun als winnaar zeker bij vrouwen die (s)links willen stemmen maar de arbeiderszuil niet hebben meegekregen van hun ouders.
Vergeet u Volt niet.
Links maakt meer kapot dan alcohol kan repareren.
Ik probeer het toch maar, het weer is toch klote. Proost.
Maar zodra links verplicht wordt te consolideren is dat een fijn teken aan de wand. Nog even geduld.
REAGEER OOK