Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Demo tegen homogeweld escaleert in... homogeweld!

In de Stad van Schijt Maar Op De Grote Hoop natuurlijk

Na de flatbrand wegens regenboogvlaggen aan de buitenderingse zijde van 020 West werden eerst de regenboogvlaggen verboden in de flat, daarna liepen honderden homo's & vrijheidsminnende burgers een optocht door de - relatief iets homoveiligere - binnenderingse kant van West en deed Femke Halsema een praatje. PowNed nam een kijkje (Hoi Reinout! Lekker bezig.) en zag meer dan hoop, verbinding en een vrouw die met de kaken op elkaar tussen haar tanden door huichelt. PowNed zag politie-ingrijpen, scheldende capuchonjongeren (ze bestaan nog!), een vol-le-dig geflipt wijf met een da's-ook-geen-Groningse-tongval en iemand die zelfs na die incidenten nog steeds niet hardop durft te zeggen wat zelfs in weggemoffelde GroenLinks-rapporten staat geschreven. En dat allemaal op tijdens het vrijdagmiddaggebed op een Mercatorplein vol bankhangende normaalmensen die geen vinger uitsteken omdat ze dan riskeren voor racist te worden uitgemaakt. NANNINGA! RAADSVRAGEN PLS! Gaan wij door met ander ander buitenlands nieuws: in Duitsland heeft een nieuwslezer een boek geschreven over Europa in 2050, wanneer woke regeert, de islam de 'vredesgodsdienst islam’ moet worden genoemd en extreemrechts zich heeft bewapend. "De Süddeutsche Zeitung noemde de roman een ‘rechts-populistisch pamflet’. De linkse TAZ sprak van ‘een haatpamflet dat de angst voor migranten aanwakkert’. Mag een nieuwslezer überhaupt een politieke mening hebben, vroeg weekblad Der Spiegel zich retorisch af." 

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Muissolini | 28-08-21 | 17:28
-weggejorist-
Beschaving | 28-08-21 | 15:11

Op YouTube staat een interessant filmpje: harde migratiepolitiek Denemarken

Ik ben benieuwd hoe het daar is gegaan de afgelopen 3 jaar.

In Nederland zijn we nog lang niet. Fortuyn had de ommekeer kunnen zijn. Maarja wat wist die man nu van (homo)haat uit de islamitische cultuur...

Robbie038 | 28-08-21 | 15:04

Eigenlijk is nog het ergste van alles die vreselijke Femke Halsema die voor de 1000ste keer haar gebruikelijke riedeltje komt voordragen!
Ze weet waar het probleem zit, maar het nu eens eindelijk doeltreffend aanpakken, en daar heeft zij de middelen voor, daar is ze gewoon te laf voor.
Iedere keer weer dat gebruikelijke riedeltje . Ik vind het knap dat ze dat nog durft. Ik zou me kapot schamen!

leo59 | 28-08-21 | 13:54 | 1

Sterker nog. Ze is van Groenlinks en als zodanig dus direct verantwoordijk voor de toenemende homohaat en antisemitisme. Jarenlang degenen die waarschuwden voor de gevaren van de mosliminvasie verketteren en wegzetten als nazi's en racisten en dan nu een beetje krokodillentranen huilen en nog steeds om de hete brei heendraaien. Benoem het gewoon. De toegenomen homohaat en antisemitisme is nagenoeg volledig toe te schrijven aan de groei van het aantal moslims in Nederland. Het is nogal ironisch. Wij moeten voortdurend tolerantie betrachten ten aanzien van degenen die zelf zo intolerant zijn als maar kan ten aanzien van andersdenkenden.

JP1973 | 28-08-21 | 16:52

De situatie op dit plein, is een miniatuurweergave van de situatie in Amsterdam, de Randstad en alle andere grote steden in Europa.

Zolang er gezwegen blijft worden over de link met de islam en migranten, zal dit drama blijven groeien en groeien.

De LHBT'ers hebben dit door hun eigen wegkijk- en stemgedrag over zich afgeroepen. Ondanks de decennialange waarschuwingen van 'rechts'. Nee, 'rechts' was de vijand. Terwijl 'rechts' het juist voor de opkwam. Dus ik heb totaal geen medelijden meer met ze.

Er is maar 1 oplossing voor links in Euopa: een voorbeeld nemen aan de Deense PvdA.

Snoess | 28-08-21 | 13:48

Paradox of Tolerance in full effect

je.moeder | 28-08-21 | 13:42

Dat agressieve kutwijf had van mij een vuist in haar lelijke smoelwerk gekregen. Wat een smerig vullis.

flinkescheet | 28-08-21 | 13:40 | 1

Dat soort wijven zullen dan meteen het slachtoffer spelen en roepen dat je zielig bent, omdat je een vrouw slaat.

Hefbrug | 28-08-21 | 15:53

Ik heb op een kansenschool gewerkt met deze populatie. Er is geen mogelijkheid om ze de 21ste eeuw in te slepen. Van huis uit krijgen ze vanaf jonge leeftijd deze mentaliteit mee. Daar is geen verandering in te brengen met allerlei leuke workshops, rationele pogingen en onderwijs. Het IQ van deze populatie is grotendeels zo rond de 70, plus dat ze ook rijkelijk bedeeld zijn met gedragsstoornissen; daar kan je niets mee beginnen. Wellicht is dit wat ons land verdient.

meneerkroon | 28-08-21 | 13:27 | 1

Inmiddels heeft u het licht gezien en werkt per definitie niet meer voor een klas staan met alleen maar kansenparels.

Dat die gemeenschap zelf maar zorgt voor leerkrachten die daar gaan staan.

Gizmo579 | 28-08-21 | 13:53

Wat een leuk wijfie met dat scheve bekkie.

herstelkous | 28-08-21 | 13:11

Goh, nooit verwacht dat het Marokkanen zijn die weer de boel komen verzieken en 'kanker homo' roepen.

Zo lang Nederlanders het probleem niet durven te benoemen (Marokkanen), zal het probleem ook nooit aangepakt worden. Alhoewel ik me afvraag hoe je het probleem kan oplossen, want een laag IQ en een gedragsstoornis kan je niet genezen.

En hun cultuur en religie ga je ook niet kunnen veranderen. Mijns inziens gaat een achterlijke cultuur hand in hand met een laag IQ. Die mensen zien zelf niet in dat ze achterlijk bezig zijn, dus zelf gaan ze niet veranderen.

Hefbrug | 28-08-21 | 12:47

* Werd JE onthaald. Werd u onthaald bedoel je.

Hondt | 28-08-21 | 12:32

Mercatorpleinbuurt. Ik heb lang op de spoedeisende hulp gewerkt van het ziekenhuis in die buurt. Doodsbedreigingen, opgewacht worden door boze familie, vechtpartijen, etc... Het enige wat werkt is gelijk hard optreden en grenzen stellen.

edwinleonard | 28-08-21 | 12:07

Sjonge jonge volgens mij kan iedereen haarfijn uitleggen waar die homohaat vandaan komt. Je hoeft er maar een half uurtje voor door nieuw-west te rijden. De spreekwoordelijke olifant in de kamer. Het zijn vrijwel altijd Finnen of islamitische 'strijders' die de boel komen verkloten. Is het niet tegen homo's dan is het wel tegen Nederlandse vrouwen. Om nog maar te zwijgen over de andere criminaliteit waar deze lui bij zijn betrokken. Deels wellicht door stereotyperend gedrag en machocultuur maar dat is wel waar het probleem ligt. Doe daar eens wat aan. Harder ingrijpen. De hele familie laten boeten voor het gedrag van hun kinderen. Gebiedsverboden en deze ook handhaven. Vroege signalering van crimineel gedrag en racistisch gedag bij kinderen op scholen. Dan komen we misschien nog ergens. Maar we wapperen liever met een regenboogvlag, dansen een keer per jaar op een boot door de grachten en kijken liever even de andere kant uit als er recht voor je neus weer een homo of andersdenkende in elkaar geslagen wordt. Verschrikkelijk. We staan er bij en kijken er naar. Hopeloos.

sander3488 | 28-08-21 | 12:03 | 1

Waarom begint de gemeenschap niet gewoon met terugslaan? Een flat in de fik staan is klaarblijkelijk niet zo heel ingewikkeld...

meneerkroon | 28-08-21 | 13:31

Pride is niet nodig. Optreden tegen """""""""jongeren"""""""" is kei- en keihard nodig. Kei- en keihard optreden.

Satertje | 28-08-21 | 11:51

"Het zijn Kanker Homo's" zegt een kanker marokkaan,

Satertje | 28-08-21 | 11:49 | 1

Die kanker marokaan moet lekker optiefen naar zijn kankerland in kankerafrika.

Naall | 28-08-21 | 11:55

Deze scène heeft zijn eigen ondergang getekend door jaren lekker links te blijven. "Mensen met andere normen en waarden" maar het woord immigratie niet in de mond durfen te nemen. Femke Halsema ook lekker hypocriet trouwens. Bah!

dog1995 | 28-08-21 | 11:39 | 1

Hadden we nou maar naar Fortuyn geluisterd

dog1995 | 28-08-21 | 11:39

Heb een paar jaar naast dit soort gekken (uit Marokko) gewoond met 6 of 7 kinderen, waarvan de jongste al op 4-jarige leeftijd elke dag iedereen uit liep te schelden. Compleet onwerkelijk, maar realiteit en wat doe je dan als een kind van 4 dagelijks direct begint te spugen en schelden en ouders de deur niet open doen als je aanbelt? Accepteren, het spuug ontwijken en verder volledig negeren werkte uiteindelijk het beste, maar het is natuurlijk gestoord en die gek deed het echt bij iedereen die langs liep. Compleet van het padje. Altijd nog benieuwd wat ervan terecht gekomen is (is inmiddels 20 jaar terug).

Watching the Wheels | 28-08-21 | 11:01 | 2

Misschien is ze het wel, compleet in de war.

Watching the Wheels | 28-08-21 | 11:06

Is typisch bij dat volk. Heb het zelf ook gezien dat een kleine Marokkaan van hooguit 5 jaar oud vrouwen zat uit te schelden voor hoer.

Er is een zeer groot niveauverschil tussen mensen uit dat soort landen en Nederlanders. Ik kende iemand die op een basisschool met dat soort kinderen heeft gewerkt en het overgrote deel zou eigenlijk op het speciaal onderwijs moeten zitten vanwege een laag IQ en ontwikkelingsachterstanden.

Je krijgt dan echter boze familieleden achter je aan die beweren dat je een racist bent. Ook met die mensen is discussie niet mogelijk. Zwaar gestoord volk met waanideeën die roepen dat je hun kind weg wil hebben en ze jou wel even gaan pakken.

Hefbrug | 28-08-21 | 13:00

Gemiste kans als interviewer om Halsema aan de tand te voelen over het homohaat aandeel van immigranten. Daar is zij de afgelopen 20 jaar medeverantwoordelijk voor.

Ernstige Zaken | 28-08-21 | 10:29

De uitspraak dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn in Amsterdam geldt dan toch ook voor volk dat anders denkt over de regenboogvlagcommunity? Zoals dat bord bij centraal met de opschrift "Amsterdam is voor iedereen" dat onderschrijft. Ten minste zo lang er geen wetten worden overtreden mag ik aannemen. En het volk op het plein dat niet ingrijpt bij het geweld tegen de regenboogvlagmensen, of te wel wegkijkt doet niets anders dan de regenboogmensen die wegkijken bij wie het meeste geweld tegen hun pleegt. Of te wel, de pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet. Met het naar elkaar wijzen terwijl je de olifant in de kamer negeert kom je niet verder. En ja, het is politiek als je als regenboogvlagmens van de politiek eist dat er wat aan het geweld gedaan wordt in plaats van zelf de koe bij de horens te vatten waar ook het niet meer stemmen op en of lid zijn van een linkse partij die enkel kan pappen nathouden omdat het politiek zo gevoelig ligt om te benoemen waar het probleem van de intolerantie naar de regenboogvlagmens ligt.

forecastle | 28-08-21 | 10:07

De holebi fanboys en girls hebben gelijk ,het is zo dat ze het niet durven te benoemen.
De strijd die ze voeren is uit balans, mede door intolerantie door ongeveer 5% van een deel van de bevolking.
Een win win situatie is moeilijk te verkrijgen.
De holebies moeten nog jaren onder het maaiveld leven , ik denk dat er geen verandering komt.
Wat ook een ding is dat alles onder een gendervergrootglas komt te liggen, doet geen goed voor de regenboogvlag mensen .

Zitvlak | 28-08-21 | 09:33

Waarom wilt die mevrouw geïnterviewd blijven worden en de omstanders erbij te betrekken in plaats van zelf in te grijpen door dat hysterische wijf een paar ankerlappen te verkopen?

Zalluf | 28-08-21 | 09:24 | 1

Als je in die buurt een marokaan een mep geeft dan staan er in no time minstens 10 marokanen om je heen om je te kopschoppen tot je de pijp uitgaat. Mecatorplein en omgeving een grote morokanen shit buurt. Als NL-er gewoon wegblijven daar als je leven je lief is en dat geldt zeker voor mensen die niet hetero zijn.

johnelec | 28-08-21 | 14:44

De ellende niet durven benoemen en maar blijven wegkijken gaat op termijn gigantisch uit de hand lopen.

leo59 | 28-08-21 | 09:19 | 1

@Leo59.
Spijker op zijn kop.
Zoals het spreekwoord zegt "zachte heelmeesters, stinkende wonden."
Er krijgen nog een hoop ellende door het wegkijken en pleasen van zekere culturen.

jufrouw theelepeltje | 28-08-21 | 09:33

Langzaam aan daalt het ook bij de linkse stemmer (daar schaar ik het gros van de LHTB gemeenschap onder) dat de daders allochtonen zijn en niet voor rede vatbaar.

Waakvlam | 28-08-21 | 09:03

Ze zijn bIij en vieren feest aIdus de poIitie terwijI het vuurwerk om hun oren vIoog

Piet Karbiet | 28-08-21 | 08:59

"Mag een nieuwslezer überhaupt een politieke mening hebben": De Duitse publieke omroepen zijn niet anders als de NPO en doen inzake immigratie, diversiteit en klimaat niks anders dan meningen politiek beïnvloeden.

jochum1980 | 28-08-21 | 08:50 | 1

Nogal wiedes. In Duitsland is het strafbaar om een negatieve mening over massa immigratie te verkondigen.

Asteroid-B612 | 28-08-21 | 09:06

Lullig om te zeggen, maar dit probleem is hard bezig om zichzelf op te lossen.
De mevrouw van de partij die het rapport naar de oorzaak van al dat geweld heeft begraven, komt vertellen dat het allemaal niks met politiek te maken heeft. Niemand vindt daar vanaf de linkerflank iets van. De rechterflank heeft nu wel vaak genoeg gewaarschuwd en is steeds minder geneigd het voor de lemmingen (die na hun eigen demonstratie weer gewoon voor een vrij Palestina gaan demonstreren) op te nemen.
De alfabet-gemeenschap zelf staat zich ondertussen met de handen in het haar af te vragen waar al die haat nou toch vandaan komt, op hetzelfde moment dat de politie actief moeite moet doen om nogal alledaagse personificaties van die haat bij hun demonstratie weg te houden.
En ondertussen hebben de gewone mensen het steeds meer gehad met die hele regenboogvlag, die allang niet meer staat voor tolerantie jegens homo's (want die is er onder die gewone mensen al een hele tijd) maar in de praktijk vooral wordt gebruikt als oorlogsvlag van non-binaire personen die woedend worden als hun pronouns niet genoeg respect krijgen.
Succes, boys, girls en personen, jullie gaan het nodig hebben.

beetje.jammer.dit | 28-08-21 | 08:49 | 1

Prachtig verwoord.

geheelvergeter | 28-08-21 | 10:28

Als ik het filmpje bekijk krijg ik het volgende gevoel: meneer mag ik u wat vragen? wat is 1+1? Nou euhh ja laten we zeggen dat het meer is dan 1 en niet 0 het komt in de buurt van 1,5 en is de wortel van 4.

Isditandersgenoeg | 28-08-21 | 08:24

De meerderheid van NL wil dit, want dit is verbinding en draagvlak. Allemaal van die bullshit termen waar mensen zoals die heks Halsema dagelijks mee schermen om hun in incompetentie en dubbele agenda te schaduwen, en die gretig door het Nederlandse voetvolk worden overgenomen. Kijk maar op CV oppoetskanaal LinkedIn.

De Pilsvogel | 28-08-21 | 07:40 | 1

Helemaal mee eens. Nederland wil dit. De debielen. Ze hebben hiervoor gestemd. Terwijl het duidelijk was. En als het ze niet duidelijk was, dan hadden ze zich goddomme beter moeten informeren voordat ze het mandaat om de koers van het land te bepalen aan partijen gaven die dit, de hele inclusieve-multiculturele-*iedereen*-is-welkom maatschappij. Waar eenhoorns op regenbogen dansen in een regen van confetti. Nou *zo* ziet dat er dus in de praktijk uit. Dat wilden ze. Dat was hun ideaalbeeld. Nou drink die verdomde gifbeker maar helemaal leeg. Achterlijk volk.

peterdh | 28-08-21 | 08:48

Alle homo's op Wilders.

Alquest | 28-08-21 | 07:36 | 1

Nope. Ze klampen NOG STEEDS vast aan het mantra (volgens mij was het Siep de Haan die dat vele jaren terug heel verontwaardigd riep op AT5) "Zeg ! We gaan niet twee minderheden tegen elkaar laten opzetten !". Die oogjes willen maar niet open. Blijven ontkennen. Dan moet je niet lopen zeiken Siep. Want dit is wat je dus krijgt. Deal with it.

Asteroid-B612 | 28-08-21 | 08:52

Halsema staat voor een stad met tolerantie en vrijheid.... haha... doe je ogen eens open en onderken eens dat 55,6 procent van je inwoners een migratie achtergrond heeft en deze Nederlandse tolerantie en vrijheden niet erkennen. Zij vormen een staat in een staat. Maar ja... roepen dat het allemaal zo erg is en vervolgens wegkijken en je tijd uitzitten is veel makkelijker.

johnyl | 28-08-21 | 07:07

Als je zou willen dat medeburgers achter elkaar staan of ingeijpen moet je je gesteund weten door de samenleving. En die samenleving is zo ontzettend verdeeld, de handhaving zo ontzettend afgebouwd, de rechterlijke macht zo op de hand van de immer verschuivende status quo, dat je he wel 3x bedenkt alvorens in te grijpen. Ik heb een paar berden dienders gezien en voor de rest alleen onbewapende boa's, wat verwacht je anders? Halsema had meer persoonlijke beveiliging dan die hele demo, dunkt me.

TmC | 28-08-21 | 06:55

Ik ben benieuwd wat al die afghaanse tolken die we hebben binnengehaald van de LHBTI-gemeenschap vinden.

Sytsevandekameleon | 28-08-21 | 06:28 | 1

Dat zou je ze moeten vragen, maar daar blijkt je nu wel een tolk voor nodig te hebben.

zoalsikhetzeg | 28-08-21 | 08:24

Amsterdam. Zijn wie je wil zijn. Maar als ik nu een onverdraagzame homo-hatende klootzak wil zijn? Dat mag dan toch ook? Beetje beter nadenken Femke!

streknek | 28-08-21 | 05:13

Dappere regenbooghandtasjes.
Ooit iritant en overdreven gevonden.
Door euverheid gepropageerd klimaatje van blindheid voor bedreiging en beschaming van slachtoffers, noodzaakt tot de activistischer houding.
Of de ware doodsverachting nu stom of dapper is

Regenboogmartelaren hebben toenemend een rol te vervullen.
Baphomet´s lakmoesproef.

hallevvezool | 28-08-21 | 03:03

Tsja, dit is echt weer zo'n reportage waar ik niets mee kan. Als die nichten zich echt zo bedreigd voelen, moeten ze misschien maar niet zo links stemmen aangezien het het zandvolk is wat ze 9 van de 10 keer op hun muil peert (ookal is het "maar" 5% van de bevolking sinds 1995 (rara hoe kan dat)). Dus zolang die kontjebonkers niet voor zichzelf opkomen zie ik ook weinig reden om om hun te ondersteunen.

IslamPislam | 28-08-21 | 02:35 | 4

Ik ken weinig homo's die stemmen voor partijen die een multiculturele samenleving voorstaan. Geen eigenlijk.

peterdh | 28-08-21 | 08:51

@peterdh | 28-08-21 | 08:51: Dat is je bubbel. Ik ken redelijk wat homosexuelen die VVD of anders stemmen, maar het overgrote deel stemt nog altijd braaf D66/GL. Ze kiezen er echt zelf doelbewust voor. Zolang er bij dit soort parades geen protestbordjes zijn met daarop een afbeelding van een groot rood kruis door het GL/D66 logo kan ik ze niet serieus nemen. Of richt tenminste een alternatief voor het COC op die vuistdiep in GL & D66 zitten.

Grachus | 28-08-21 | 11:51
▼ 1 antwoord verborgen

Wel stoer dit, in het hol van de leeuw je recht halen.
Ik ben nog op vakantie, maar was ook wel op komen dagen, denk ik.
En het toont wederom aan, "we slapen met de vijand".
De anti-democratische vijand, welteverstaan.

hotmint | 28-08-21 | 02:06

Het spijt me zeer lieve LBHTQWERTY mensen, maar nadat deze binaire cis-hetero witte man jarenlang door de woke, identy politics brigade is versleten voor "de vijand", wegens binaire cis-hetero witte man, omdat jullie ook liever transseksuelen, panseksuelen, en weet ik veel wat voor andere alfabet acbhtige "non gender conforming" figuren als bondgenoten verkozen, kunnen jullie vand nu de boom in met jullie gejammer en gezeik.
Ik WAS een sympathisant. Maar nu niet meer. En Ja, ik heb gay vrienden, en hun seksuele orientatie maakt geen ene moer uit. Is niet eens punt van discussie. Julle activisten hebben het er zelf naar gemaakt. Uiteraard wijs ik iedere vorm van geweld naar "de community" af. Suxes met jullie crusade verder ! Maar ik haak af.

Asteroid-B612 | 28-08-21 | 01:12 | 2

Dat dus.

liggend_streepje | 28-08-21 | 03:22

Het gejammer en gekrijs kwam volgens mij vanuit een andere hoek.

Sessine | 28-08-21 | 09:06

"Groepen met andere normen & Waarden."

Man man man. Er is er gewoon niet één die het woord 'moslims', 'islam', 'migranten' of 'Marokkanen' in de mond durfde te nemen. Nog. Steeds. Niet.
En als je het probleem niet durft te benoemen, krijg je dit.
Amsterdam war einmal. Komt nooit meer goed.
Wie een middeleeuwse cultuur importeert, krijgt middeleeuwse normen & waarden.

Snoess | 28-08-21 | 01:04

Wel bijzonder dat het woord kanker wel accentloos uitgesproken kan worden door allochtonen maar dat de rest geen Nederlands te noemen is

Geert You Know Who | 28-08-21 | 00:23

Maar dit soort types een dag later OOK meedemonstreren dat Nederland meer immigranten moet opnemen. Tsja..

ChristianV | 28-08-21 | 00:10

Het wordt echt hoog tijd dat we het voorbeeld van de Denen gaan volgen en afdwingen dat allochtonen zich aan onze normen en waarden aanpassen i.p.v andersom. Daar zou de PvdA mee bezig moeten zijn dan komt het met het aantalzetels ook wel goed.

youtu.be/xZYEGJTZBL8

JP1973 | 27-08-21 | 23:28 | 4

Kan nauwelijks geloven dat Nieuwsuur dit ooit uitgezonden heeft? Het klinkt te mooi om waar te zijn; sociaal-democraten die openlijk toegeven dat er parallelle samenlevingen zijn ontstaan? En dat immigranten helemaal niet loyaal zijn aan het land wat ze heeft opgenomen? Mijn God, wat liggen we hier dan hopeloos achter met onze PvdA, GL en D666...

fdisk | 28-08-21 | 02:42

Daar is het al VEEL te laat voor.

Asteroid-B612 | 28-08-21 | 08:48

Hoe kan je dat afdwingen met die vrijheid van godsdienst als je daarmee een godsdienst moet accepteren die de andere normen en waarden tegenstaat? Vrijheid van godsdienst afschaffen, of gewoon deze godsdienst zoals een aantal andere sekten verbieden is de enige manier maar daarvoor zijn we al te laat.

Sessine | 28-08-21 | 09:07
▼ 1 antwoord verborgen

Verkiezingen, wanneer?

r.s.jonkman | 27-08-21 | 23:15

Stoppen met aandacht geven aan deze doelgroep, dit lokt alleen maar ellende uit, laat iedereen zijn wie die wil zijn, en dan zal de aandacht in rook op gaan, met de tijd, dat is mijn kijk er op, aandacht is meestal een reactie, laat elkaar in hem haar het wtf maakt het nou uit? heb een duitse homo gekend, prima gast, laat de mens mens zijn, zoals hij/zei het wil, Make the Netherland's great again, incl tollerantie zoals het was, en nee ik ben geen activist

r.s.jonkman | 27-08-21 | 23:10 | 1

Welke doelgroep bedoel je eigenlijk?

vander F | 28-08-21 | 00:35

Ironisch dat geen enkele LHBTIQ+ -er durft te zeggen waar die homohaat dan precies vandaan komt, terwijl iedereen het wel WEET. Kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat een groot deel van de "community" toch steeds weer op partijen stemt die hun belagers een warm hart toedragen. Lijkt me ook lastig: of je geeft duidelijk aan waar de pijn zit, maar dan kun je niet meer lekker woke en progressief zijn en deugen, of je houdt je mond maar loopt het risico om in elkaar geslagen te worden door een Marokkaan omdat je homo bent. Denk dat het eerst nog wat erger moet worden voordat de community kleur durft te bekennen.

fdisk | 27-08-21 | 23:06 | 4

Ja, en je kunt niet overal die witte oude vent de schuld van geven helaas

Mark van Leeuwen | 28-08-21 | 00:24

Dus dat.

Asteroid-B612 | 28-08-21 | 01:25

Mee eens...... gay community heeft dit over zichzelf afgeroepen door grotendeels op GL/ PvdA te stemmen. Moeten ze natuurlijk lekker zelf weten, maar nu niet gaan piepen als ze niet geaccepteerd/ aangevallen worden door de nieuwe Nederlanders die toch niet zo tolerant zijn als gedacht. Onnozelheid komt je zo duur te staan. Slaap lekker door..

Karbonaat | 28-08-21 | 02:33
▼ 1 antwoord verborgen

Massa immigratie uit landen waar de waarden anders zijn dan in de westerse wereld heeft gevolgen. Zoals we zien in veel grote steden van Noord/West Europa.

De schuld ligt dan ook bij die politici die dat jarenlang hebben toegestaan.

Nu worden weer Afghanen naar Nederland gehaald. Hoeveel homo haters zullen daar bij zitten?

Swieberj | 27-08-21 | 23:02 | 2

Heel veel vrees ik.

r.s.jonkman | 27-08-21 | 23:12

Geen natuurlijk, net zo min dat er terroristen bij zullen zitten.
Want wij hebben sporters met een regenboog vlag en universiteiten met 3 poppetjes op de wc deur

Het leven is zwaar | 28-08-21 | 00:19

En dan krijg je voortdurend voor de voeten geworpen dat integratie van twee kanten moet komen...... Wat moet er nog gebeuren voordat de politiek inziet en toegeeft dat de multiculturele samenleving de grootste en duurste fout is die ooit gemaakt is.

JP1973 | 27-08-21 | 22:56 | 3

En dit is wel zo'n beetje de allerbeste omschrijving van het probleem. Hulde!

SoepKip | 27-08-21 | 22:59

Het vreemde en absurde is dat ca 11 jaar geleden politiek leiders van een aantal West-Europese landen publiekelijk uitspraken dat de multiculturele samenleving en de integratie mislukt waren. Merkel zei het, toenmalig PM David Cameron zei het, toenmalig president Nicolas Sarkozy zei het, en in Nederland zei Maxime Verhagen het.

"De verklaring van bondskanselier Merkel dat de multiculturele samenleving compleet is mislukt, past in het harder wordende debat over integratie van de vijf miljoen moslims in Duitsland."

Nog vreemder en absurder is dat er vervolgens door deze politici helemaal niks, nul komma nakko gedaan is om de voortdurende instroom van al die 'mensen met andere normen en waarden' (zoals een demonstrant in het filmpje het noemt) te stoppen. Sterker, 5 jaar later zou Mutti Merkel ruim 1 miljoen Syriërs - en lieden die zich voor Syriër uitgaven - binnen laten golven onder het motto: Wir schaffen das.

Dr_Johnson | 27-08-21 | 23:20

Ik zou maar waken voor deze toegift. Want dan moeten er oplossingen komen...

Mark van Leeuwen | 28-08-21 | 00:25

Mijn oude buurt. Zag zelfs nog een oude bekende op de video.
Sta je daar met je regenboogvlaggetje.

MistaRazista | 27-08-21 | 22:39 | 2

Dat je daar voor durft uit te komen. Wat een lelijke buurt. 1 grote bakstenen verzameling.

TentakelChinees | 27-08-21 | 22:51

Hopeloos verloren, gesegregeerde stad. Nagenoeg allemaal blanke lui die demonstreren in een stad waar de helft een migrantieachtergrond heeft (of hoe dat tegenwoordig ook mag heten in overheidstaak). En blijf vooral lekker links stemmen daar, D66, gl, Denk.

Bottleneck | 27-08-21 | 22:38

de paradox van de tolerantie:
onbeperkte tolerantie moet leiden tot het verdwijnen van tolerantie. Als we ongelimiteerd tolerant zijn, zelfs jegens hen die zelf intolerant zijn, als we niet bereid zijn een tolerante samenleving te verdedigen tegen de aanvallen van de intolerante medemens, dan zal de tolerante mens te gronde gaan, en met hem de tolerantie.

RobinWeekendMeisje | 27-08-21 | 22:32 | 1

Hetzelfde dat als je in vrede wil leven, je bereid moet zijn om te vechten.
Allemaal waarheden, maar niemand die er ook maar over na durft te denken.
En onze leiders zien dat het goed is. "plop"

Het leven is zwaar | 28-08-21 | 00:23

Ik ben gestopt met kijken toen die miskende bek van Halsema in beeld kwam. Zij is de verpersoonlijking van het politieke probleem. De wegkijkende, hypocriete, deuger.

KritischeKrikker | 27-08-21 | 22:19 | 2

Zij is onderdeel van het probleem, inderdaad.

2021 sla ik ff over | 27-08-21 | 22:35

@2021 sla ik ff over | 27-08-21 | 22:35: En niemand die ook maar 'Boe' of 'Ga weg' riep toen zij het spreekgestoelte beklom.

Grachus | 28-08-21 | 12:04

Het wrange is dat dezelfde softies die telkens VVD of nog linkser stemmen en deze ellende veroorzaakt hebben en blijven veroorzaken straks gered moeten worden door mensen die rechts stemmen.

DePsych | 27-08-21 | 22:04 | 3

Ho ho ho.... die gaan we niet redden hoor!

Estelada | 27-08-21 | 22:14

Dat zie je nu al in het dagelijks leven. En daarna worden ze weer racist of tikkie genoemd. Toch zijn het altijd 'de tokkies' die wel hun mond op gepaste wijze openen tegen straattuig.

Robbie038 | 27-08-21 | 22:33

Tikkie=tukkie

Robbie038 | 27-08-21 | 22:34

Niks durven benoemen. Kan je het ook niet oplossen. Hypocrieten uit Amsterdam

polletjepiekhaar | 27-08-21 | 21:50

Ik ben niet getrouwd, kan iemand mij vertellen wat dat schreeuwwijf nu wilde vertellen? “Ik maak je dood” was het enige wat ik verstond.

Analia von Solmsch | 27-08-21 | 21:47 | 3

Ach, dat is het enige dat die moslimwijven kunnen: krijsen, eisen, en bedreigen.

Zo gaat dat al eeuwen in die culturen, en je kunt niet verwachten dat wanneer ze zo vanuit de woestijn, hoppa!, in de westerse moderniteit worden geparachuteerd, ze dan meteen een genuanceerde discussie kunnen voeren, of althans ook de ander kunnen laten uitspreken.

Dr_Johnson | 27-08-21 | 21:54

@Dr_Johnson | 27-08-21 | 21:54: ironiek in een notendop het schijnt dat een grote hoeveelheid van die woestijnbewoners zelf gay is. maar ze durven er niet voor uit te komen

adam76 | 27-08-21 | 22:07

Bijna goed, ik verstond: “ ik maak je dood Kanker Homo!!”
Behalve schelden en bedreigen kunnen ze ook goed kindertjes maken... dat moet je ze nageven. 5, 6, 7 per gezin... geen enkel probleem.

Karbonaat | 28-08-21 | 02:40

Afzinken. Wat een grafstad.

Dickie1908 | 27-08-21 | 21:43

#Lievestad #Stadvandehoop #Kneiterlinks

Amsterdamsko | 27-08-21 | 21:41

Die gasten op 00.55 gelijk pak slag geven of op pakken. Misschien ken iemand ze dan op sociaal media belachelijk maken.

speed48 | 27-08-21 | 21:31

Duidelijk verhaal , lekker progressief blijven stemmen, alle jeugd die nu dit al mee maken kunnen weer terug ondergronds met dank aan d66.

foxhunter | 27-08-21 | 21:28

Constantin Schreiber ziet eruit als de vleesgeworden Chad Wojak. Toepasselijk.

Schwanzeleber | 27-08-21 | 21:26

Benoem gewoon het probleem, en draai niet als een drol
In een pispot

Habe das Gewust | 27-08-21 | 21:24

"heeft een nieuwslezer een boek geschreven over Europa in 2050, wanneer woke regeert, de islam de 'vredesgodsdienst islam’ moet worden genoemd"

Anno 2021, NUnl:
zolang je maar positief bent over de islam, mag je de grootste mogelijke onzin beweren.
Maar oh wee wanneer je kritisch bent over het fascisme van de vrede, 'de ideologie van het wrede':
dan krijg je rücksichtlos met de censor te maken.
Waarbij geldt: hoe sterker, duidelijker en betrouwbaarder de bron, hoe groter de kans dat het NiET geplaatst wordt!

michelpen | 27-08-21 | 21:22 | 1

Anno 2001 was dat bij die site precies hetzelfde, dus ik begrijp niet waarvoor je de moeite neemt. Het is Joop.nl in het kwadraat.

Grachus | 28-08-21 | 12:06

Duidelijk verhaal, wie niet horen wil moet maar voelen, vooral dus GL, PvdA en D66 blijven stemmen als homo, want rechts stemmen is gelijk extreem rechts en bijna alsof je een nazi bent, dat kan natuurlijk niet als woke lid van deze maatschappij.

zwellevertje | 27-08-21 | 21:20

Beste redactie, graag een boekbespreking van deze literaire thriller van de voorleessmurf.

Rest In Privacy | 27-08-21 | 21:15

Je weet alleen nog niet tegen welke letter ze nou iets hebben, misschien hadden lesbiennes of homo's nog wel gekund.

Dattis-Natoer | 27-08-21 | 21:10 | 1

Ze hebben sowieso veel problemen met camera's.. dus dat kan ook de aanleiding zijn geweest.

tiku99 | 28-08-21 | 00:37

Hahaha!!!

Ik zie Femke Halsema - samen met Rob Jetten - een tijdje geleden nog in een of ander praatprogramma zitten, waar ze de vraag voorgelegd kregen "Maar waar komt dat anti-homogeweld dan vandaan?'' Femke heel moeilijk kijken, en daarna met veel moeite uit haar strot wringen: "Tjsa, dat zijn allerlei groeperingen, hè".

In dit filmpje zie ik vertegenwoordigers van toch maar echt één groepering, de bekende, overbekende groepering, zeg maar, zich aan anti-homogeweld schuldig maken. Verbaal anti-homogeweld, dat wel, maar dat is waarschijnlijk alleen omdat het zo'n grote demonstratie is, en er draaiende camera's bij zijn.

Ik blijf er gewoon voor pleiten: ontwikkel speciale wetgeving die het makkelijk maakt crimineel tuig met twee nationaliteiten er één af te nemen - de Nederlandse - en ze eruit te flikkeren, voorgoed.

Meten met twee maten, zegt u? Jazeker, dat meten met twee maten is m.i. al minstens 2 decennia 'overdue'. Buitengewone problemen vragen om een buitengewone aanpak.

Dr_Johnson | 27-08-21 | 21:06 | 1

Overigens, het grotere beeld zien deze demonstranten (die dan nog net van 'mensen met andere normen en waarden' durven te spreken, maar het M woord niet uit hun strot krijgen) niet. Maar dat zien vrij veel mensen in Nederland niet. Toch is het een tamelijk eenvoudige vuistregel, die luidt:

Hoe groter de aanwezigheid van de islam in een land, hoe groter de teringzooi, de intolerantie, de criminaliteit, en het geweld.

Wij zijn nu 'gezegend' met 1,2 miljoen moslims hier (volgens Pew Reasearch), en de import gaat iedere week 'gewoon' door, deze week met een extra vloedgolf aan Afghaanse tolken, fixers, chauffeurs, bewakers, en eitjesbakkers. Mooie beroepen hoor, daar niet van, maar het zijn weer allemaal moslims. Meestal valt de zg eerste generatie wel mee, want die hebben nog een besef van dat ''wij'' ze min of meer ruimhartig hebben toegelaten, zo meteen een sociale huurwoning verstrekken, en natuurlijk gratis geld. Maar hun kinderen, de tweede generatie, die gaat in de toekomst voor de nodige shit zorgen, want krijgen last van cognitieve dissonantie, zijn verongelijkt, en worden - niet allemaal, maar toch wel een aanzienlijk aantal - een royal pain in the ass.

Nou ja, we zien wel weer tegen die tijd. Ga nu lekker een biertje opentrekken in afwachting van het stamcafé.

Dr_Johnson | 27-08-21 | 21:34

Ach als er ergens een lgb;kjh'oij'er in elkaar geramd wordt door " probleem jeugd" dan spring ik er ook niet tussen. Zoek het maar lekker uit, met je normen en waarden die tot deze paradoxen leiden. Iedereen moet zichzelf kunnen zijn.. Als in, je mag rustig een homo zijn, maar ook een homo hatend islam gebroed.. En ik als blanke man ben altijd de schuldige van al het kwaad. Nee, ik ga geen klappen vangen voor deze onlogische onzin. " ik doe niet meer mee" past hier beter...

ScheveHarry | 27-08-21 | 21:00 | 2

Ga er maar van uit dat ze uiteindelijk ook voor Harry de kafir komen. Maar met die slappe houding ben je waarschijnlijk dan allang ook een van hen geworden.

2021 sla ik ff over | 27-08-21 | 21:59

@2021 sla ik ff over | 27-08-21 | 21:59: Of je hebt je hielen naar elders gelicht. Dat zou ik namelijk aanraden.

Grachus | 28-08-21 | 12:09

Halsema tegen homoterreur, wat een giller.

thanseeuwen | 27-08-21 | 20:57
-weggejorist-
chaosbydesign | 27-08-21 | 20:54 | 1

Ik zou als reporter gewoon een paar flinke kleerkasten meenemen. Liefst homoseksuele. En rammen masr als ze in de buurt komen.

Dubbelepunthoofd | 27-08-21 | 20:53

Wat je ook doet, het ook nooit goed. Bemoei je er mee, dan heb je kans op een stoot tegen je kop of een mes tussen je ribben ? Doe je niets uit eigen belang, dan ben je een probleem en homofoob. Dan maar het laatste.

loser | 27-08-21 | 20:51 | 1

Ik zou wel twee keer nadenk voor ik mij ermee ga bemoeien. Een grote bek is tot daaraantoe, maar het risico dat je op de IC belandt is reëler.

meneerkroon | 28-08-21 | 13:33

Wat zou ik graag willen dat die Halsema met dat agressieve importvolk uit het filmpje in discussie zou gaan. En dat we dat een lekker zouden filmen. Ze zou openlijk keihard falen.

appeltjesgroeneweide | 27-08-21 | 20:50

Ja, mevrouw, iedereen staat te kijken. En dat is logisch, want met de kraan open ga ik niet dweilen. Met andere woorden: als je mensen met andere normen en waarden met grote aantallen blijft importeren is corrigeren zinloos.

helodia | 27-08-21 | 20:49

De olifant is inmiddels de kamer uitgegroeid en nog steeds weigert men het beestje bij de naam te noemen, met Halse-durr-durr-ma voorop.

Aanbaklaag | 27-08-21 | 20:49

Volgende keer dan maar weer in Budapest demonstreren. Wat minder riskant en ook geen schijnheilige standaardtoespraak van Halalsema.

Schmalz | 27-08-21 | 20:42

Nederlanders zijn collectief een laf volk met name 50+ mensen. Of het nou om anti- homo geweld gaat, zakkenrollers of openlijk seksueel geweld gaat. Iedereen kijkt snel de andere kant op en doet of er niets aan de hand is.
Zie hieronder in de panelen ook weer een aantal van dat soort types. "Ik help alleen als iemand van de juiste partij is" "ja die griet is ook wel uitdagend gekleed" "moet die maar niet zo gay doen" etc etc.
Vrijheid en veiligheid verlies je alleen als de laffe meerderheid niet ingrijpt. Recente casus natuurlijk Afghanistan met zijn Taliban in extremis.

zeertegendradig | 27-08-21 | 20:42 | 6

Hoezo "met name 50+ mensen".
Ik ben 74 jaar en heb volop een bijdrage geleverd voor de vrijheid die we lange tijd hebben gehad. En dat geldt zeker ook voor mijn vrouw, die eind 60-er jaren door de politie diverse malen werd opgepakt in haar fanatieke strijd voor vrijheid en gelijkwaardigheid.
Nu zijn jongeren totaal ongeïnteresseerd en gemakzuchtig en stemmen op politieke partijen die instroom geen haar breedte in de weg leggen.
Als de festivals maar door kunnen gaan.

Bolhoed | 27-08-21 | 21:01

Ik heb anders veel meer de indruk dat het juist die verrekte millennials zijn die er de oorzaak van zijn dat het land naar de klote gaat. Verwende kut kindjes zijn het.

zwellevertje | 27-08-21 | 21:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Gewoon de demografie zijn gang laten gaan. Aan het einde van de eeuw is homoseksualiteit gewoon weer ouderwets verboden.

Ron_Paul | 27-08-21 | 20:41 | 2

Eerder 2050 wanneer de haatbaarden de overhand hebben hier.
En kunnen we dan ook vluchten naar een land met melk en honing,mieles en levenslang goed onderdak en uitkering.

De Profundus | 27-08-21 | 21:07

@De Profundus | 27-08-21 | 21:07: nou waarschijnlijk nog niet verboden, maar niemand die zichzelf als zodanig meer durft te bekennen. Zeker niet in de grote steden.

Phantomas | 27-08-21 | 22:10

Haksema heeft haar hielen in haar oor van deze spagaat, tolerantie is een wapen geworden en daar klappen ze dan voor.
Maar ik gun ze elke vlok spuug en er zullen nog vele klappen volgen want zij zijn zelf verantwoordelijk voor de immigratie ellende.

28 | 27-08-21 | 20:40

Ben ik nu lid van GeenStijl, TPO of ben ik in een echokamer á la Pvda/GroenLinks beland? Samenwerking is mooi, overal hetzelfde lezen niet.

Sinterbikske | 27-08-21 | 20:40

Ik ben om.

Eerst dacht ik nog : aandachttrekkerij, maar door die actie van die dikke trol begrijp ik pas echt het probleem.

Bolhoed | 27-08-21 | 20:38

Nederland wil overkomen als een progressief land wat vooruitstrevend is en de wereld wil laten zien hoe het moet .
Ze gaan alleen van een hele koude kermis thuiskomen want over 1000 jaar is er nog steeds discriminatie, dat geef ik ze op een briefje .
Het bij elkaar drijven van verschillende culturen heeft nog nooit gewerkt.
Mijn opa zei 50 jaar geleden al, laat iedereen lekker in zijn eigen land blijven, en ik denk dat hij daarmee de spijker op zijn kop sloeg.

leo59 | 27-08-21 | 20:34

Je mag als reporter natuurlijk niet reageren. Daarom ben ik dat ondanks mijn geëngageerde instelling ook niet maar holy shit... een geraffineerd pootje lichten had ik me kunnen voorstellen. Excuses les mots in deze context

WatZalIkErvanZeggen | 27-08-21 | 20:34

"You reap what you sow" is de uitdrukking die het samen vat. En wat nou dit heeft niets met politiek te maken. Het heeft te maken met politiek, met religie, met een compleet gebrek aan realiteitsbesef. Niemand met een gezond verstand en logisch redenatie vermogen mag hier verbaasd over zijn. Je kunt niet aan de ene kant een "belofte" doen van veiligheid voor de lgbtq community, en tegelijkertijd mensen met een anti lgbtq mentaliteit en religie importeren. Hoe is dat anders dan wanneer je als bank je klanten belooft dat hun geld veilig is, en je vervolgens personeel aan neemt die meters lange strafbladen hebben voor diefstal. Het gevoel van trots voor dit kleine kikkerlandje heb ik toch echt heel lang geleden verloren. Help het land maar naar de verdommenis, mij kan het niets meer schelen.

ScheveHarry | 27-08-21 | 20:34

Boeit steeds minder allemaal, alles. Halsema weer aan het drammen, Homo’s weer aan het provoceren ism de maroq tokkies. Ze zoeken het maar lekker uit allemaal, men reet. Nu vi kijken, laters.

Lukiluuk | 27-08-21 | 20:34 | 1

Inderdaad. Voor de zoveelste keer is de linkse politiek is weer "geschokt" omdat homo's worden uitgescholden voor kankerhomo's door geimporteerde lui. Deze demonstratie kunnen ze volgende maand weer houden, want een nieuwe lading afghanen zit al in het vliegtuig hier naar toe.

helodia | 27-08-21 | 20:57

Als antropoloog van de kouwe grond ben ik vooral gefascineerd door die geflipte zeug aan het eind.

Prinsemarij | 27-08-21 | 20:31 | 1

Zou je toch gruwelijk willen uithalen op die vieze kop.

Rest In Privacy | 27-08-21 | 20:38

Daar zit links Nederland dan in zo'n spagaat dat de darmen eruit kletsen.
Wat moet je nou hè met je (isla)mietjes.

strawdog | 27-08-21 | 20:29 | 1

Daarom alle asielzoekers naar paradijs Amsterdam

thanseeuwen | 27-08-21 | 20:51

Deze demo's zijn dus nodig vanwege een paar randdebielen?

Vat ik het zo goed samen?

Waarom zitten die randdebielen niet in de bak/in een inrichting? Probleem opgelost.

Ik zou sowieso beginnen met uitkering afpakken.

Papa Jones | 27-08-21 | 20:27 | 2

Nee niet een paar. Een hoop mensen met andere waarden en normen.

Rest In Privacy | 27-08-21 | 20:39

Deze denigrerende omschrijving zal niet goed vallen door de lhgbti+ gemeenschap

Robbie038 | 28-08-21 | 02:27

Halsema en Groot Wassink lezen vast en zeker de Geenstijl reacties. Waar rook is, is vuur zal je dan toch denken? Niet in "Wishful Thinking Amsterdam! Wat een teringstad!

Magmacarta | 27-08-21 | 20:22

Begint steeds meer op een soort religie of ideologie te lijken dat regenboog gedoe met hun (open)kruistochten. Geweld is nooit de oplossing trouwens, maar hoe meer aandacht deze groep krijgt, hoe meer tegenstand er gaat komen. Ben gewoon wie je bent en ga werken en een beetje genieten van het leven.

TB-Spoelie | 27-08-21 | 20:21 | 1

Ik ben ook niet zo van het activisme, maar laten we wel zijn, dit probleem (agressie, gedoe) is niet door de regenboogmensen veroorzaakt. Er is een bepaalde zandbak-groep die nogal wat moeite heeft met een afwijkende mening, gedrag of overtuiging. Dát is het echte probleem. En dat die regenboogmensjes wel eens wat subtieler mogen zijn en wat minder mogen wrijven en zout strooien, dat staat buiten kijf.

Bigaroque | 27-08-21 | 20:31

Mensen met andere normen en waarden enzo... ook wel “jongeren” genoemd. Blijft allemaal lekker vaag zo, noem het beestje bij de naam.

deugallergie | 27-08-21 | 20:20

Haat tegen Nederlanders en in het bijzonder tegen homo's.
Het is toch hun cultuur en dat moeten we respecteren.

meneer Q | 27-08-21 | 20:18

“Waar zijn we dan als Nederlander?” Die pracht dame op het laatst zegt exact waar het het mis is. Maar helaas reageert bijna iedereen zoals die lamlul op de fiets, met z’n mensen met andere ideeën. Zeg dan niets joh.

cloudoflogic | 27-08-21 | 20:17

De reporter had toch, totaal per ongeluk, die Amy Wijnhuis travestiet een ram met die stok kunnen geven, of pootje (!) haken ?

"Oh sorry man, ging per ongeluk"

Rammstein | 27-08-21 | 20:16

wat heeft die kut gestemd de afgelopen jaren? vast geen pvv of fvd... dus daar sta je dan als nederlander.

lovekila | 27-08-21 | 20:14

Wil best voor ze opkomen maar alleen wanneer ze "echte" probleem benoemen.

korenslager | 27-08-21 | 20:06 | 1

Probeer je te tackelen; probleem is acceptatie. Dat ontbreekt bij mensen met een streng religieuze achtergrond, gewoon zwart wit. Ook hier; een heamosensuele medemens wordt meewarig bestuurt.

Dr. Blechtrummel | 27-08-21 | 20:19

Blijf met je poten van onze poten af!

VBO_B_Niveau | 27-08-21 | 20:05 | 1

En anders opflikkeren!

Veepert | 27-08-21 | 20:54

In juni hebben 500 Turken hier asiel aangevraagd hoor ik net op het nieuws.
Dat is 7 keer meer dan in mei.
Het ministerie heeft geen idee hoe het komt.

jaja | 27-08-21 | 20:03 | 6

Turken die voor ErDog vluchten wil ik doorgaans nog wel het voordeel van de twijfel geven.

Panos88 | 27-08-21 | 20:08

Recent kwam ik een Turkse man tegen, woont sinds 2011 in Nederland. Heeft problemen met naturaliseren, spreekt nauwelijks een woord Nederlands. Via een tolk beweerd de man dat hij zijn stinkende best deed te integreren.

Zei die dan met een strak gezicht in het Turks.

Shadowzz | 27-08-21 | 21:49

@Panos88 | 27-08-21 | 20:08: Dat is toch al gauw zo'n beetje 40 miljoen Turken als Erdogan het in zijn kop krijgt.....

Grachus | 28-08-21 | 12:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Zolang ik Palestijnse vlaggen zie tijdens dit soort demonstraties dan denk ik dat jullie vriendjes maar de verkeerde club zijn en haal ik mijn schouders op.

Mokum Kosher | 27-08-21 | 20:03

Labbekakkerige Halsema doet haar praatje voor de buhne en vertrekt dan weer naar haar praalhut. Net vroeg genoeg om niet te hoeven zien hoe de kansenpareltjes uit haar lieve stad van hoop tekeer gaan tegen de demonstranten. Stel je voor dat er naar haar mening over dat gedrag gevraagd zou gaan worden.

Toos Bevergeil | 27-08-21 | 20:01

Als je homo-haat en de tolerantie van homo-haat bij elkaar optelt zitten we al aan meer dan de helft van de Randstad.

GeheidEenGeit | 27-08-21 | 20:01

Ha ha, en dan zelf als vrouw verkleed zijn.

Mr_Natural | 27-08-21 | 20:01 | 1

Ik zat er net een tegel over te bakken, u bent me voor.

Rammstein | 27-08-21 | 20:13

Zit net aan een pizza met witte wijn man!

Producent | 27-08-21 | 20:00

Ex Tagesschau-nieuwslezer Constantin Schreiber inmiddels ??

Der Schnitzeljäger | 27-08-21 | 19:58

Gemiddeld komen er zo'n 800 mensen per week ons land binnen die niets op hebben met LGQHTBRST'ers. Voordat de Islam ze accepteerd zijn we 1000 jaar verder. Links Nederland wil instroom van zandbankiërs alleen maar vergroten. Ik zie het probleem dus alleen maar groter worden........ veel succes ermee zou ik zeggen.

Blonde Nel | 27-08-21 | 19:57 | 6

Komt weer terug op die oude stellling aan het begin van de asiel transformatie: Zijn ze wel vluchteling als ze willen bepalen wie wel of niet veilig is in Nederland? "Hoi ik kom hier voor asiel en gooi meteen de atheisten en homos maar de opvang uit."

GeheidEenGeit | 27-08-21 | 20:06

@Dr. Blechtrummel | 27-08-21 | 20:03: Je hebt wat regios waar er wat vreemd gekeken wordt naar homo's. Maar dat valt in het niets met wat er momenteel in de grote steden plaatsvind. Beetje de andere kant op wijzen.

Shadowzz | 27-08-21 | 21:50

@Dr. Blechtrummel | 27-08-21 | 20:03: De jaren '80 willen hun argument terug.

Grachus | 28-08-21 | 12:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit is nu het protoype van een subsidiale kortsluiting. De liefhebber van de soort die man en paard niet durft te noemen, maar heel lafjes zegt: mensen met andere normen en waarden. Wanneer hij man en paard genoemd had, dan waren ze hun subsidie kwijt en krijgen ze geen demonstratievergunning meer.

Haberdoebas | 27-08-21 | 19:55 | 1

Nou en? Gewoon abonnee worden van GeenStijl, dan demonstreren we hier lekker verder met z'n allen. Gezellig! We zijn er hier inmiddels roze genoeg voor, toch? (Toch, homo's?)

VBO_B_Niveau | 27-08-21 | 20:04

Triest, anno 2021...
En kansloos dat heel links-Nederland zich uitsprak over de anti-homowet in Hongarije om deugpunten te scoren. Dat kon namelijk echt niet. Over het homogeweld in eigen land, veroorzaakt door Moslims, spreken ze zich nooit uit.

memanta82 | 27-08-21 | 19:54 | 2

Dan zijn ze gelijk hun subsidie kwijt.

Haberdoebas | 27-08-21 | 19:56

Een grote bek, achter het hek.

Terwijl in hetzelfde Hongarije zo'n viswijf ook wel een toontje lager zou schreeuwen. Kolere zeg, zou ze tegen haar man / broer(s) / vader ook zo'n muil opzetten ???

Rammstein | 27-08-21 | 20:00

De meeste studentenhuisvesting in Amsterdam doet ook dienst als vluchtelingenopvang en plaatsing van “moeilijke jeugd”. Just saying.

Panos88 | 27-08-21 | 19:54 | 1

Vandaar ook het tekort aan studentenkamers. Als je ziet wat er rond Uylenstede inmiddels rondsloft.....

Lorejas | 27-08-21 | 20:21

Duidelijk ééncelligen die simpelweg té weinig capaciteit voor wat dan ook bezitten om ook maar kwartwaardig mee te kunnen draaien in een beschaving. Als je dan kan uitblinken door te haten en uit te sluiten spring je met een dergelijke capaciteit duidelijk in dat gat. Dan krijg je fijn bevestiging en schouderklop van gelijkminderwaardigen (die is echt fraai he?) en kan je zelfbeeld weer naar boven gecorrigeerd worden.

NiCeY | 27-08-21 | 19:53 | 3

En nu is het een vervelend probleem.. straks zijn ze met evenveel of meer en dan is het einde verhaal met Nederland. Wie gaat het werk doen? Wie gaat er belasting afdragen voor de uitkeringen van deze figuren?? Nou wie?

Tommi | 27-08-21 | 19:56

@Tommi | 27-08-21 | 19:56:
Klopt, geen ingenieurs, geen artsen, dus mondjesmaat electriciteit, af en toe kraanwater , gezondheidssysteem aan de grond. Geld is op. Een soort Libanon-Nederland.

meneer Q | 27-08-21 | 20:26

@meneer Q | 27-08-21 | 20:26: Maar wat hebben we lekker gedeugd met z'n allen, hè? Da's ook wat waard hoor!

2Little2Late | 27-08-21 | 21:03

De vaders van die klootzakjes waren of zijn nog steeds zo als hun zonen nu.
Dus opvoeden kunnen ze niet.
En moeders heeft niks te zeggen over haar zonen in die cultuur.
Kansloos allemaal.

jaja | 27-08-21 | 19:53

De mensen die niet ingrijpen zijn volgen deze mevrouw het probleem... Maar het echte probleem en de oorzaak van de mensen die zich agressief gedragen tegenover de LHBT-ers wordt weer niet benoemd, dit wordt al als een vaststaand feit aangenomen waar we mee moeten leven en moet worden geaccepteerd. Dat is het echte probleem mevrouw.

E.Colli | 27-08-21 | 19:52

Goh, werken de regenboogvlaggen niet meer? Zijn de eenhoorns dood? Is de droom voorbij?

Maar gelukkig is hoop overal om ons heen aanwezig.

ratelaar | 27-08-21 | 19:51

De angst om niet te deugen is groter dan de angst voor het anti-LHBTQI-geweld. Als je te laf bent om de vinger op de zere plek te leggen, blijf dan nog maar lekker symbolisch met je vlagje wapperen en zoek het verder zelf dan ook maar uit.

Joris Beltsin | 27-08-21 | 19:51

Terugschieten mag zeker nog steeds niet?

marcoplarco | 27-08-21 | 19:50

Gelukkig laten ze deze fragmenten vanavond zien op het NOS journaal. Of nee we laten alleen een fragmentje zien van mevrouw Groenslissssshh die haar afschuw uitspreekt en gaan weer tot de orde van de dag!!!

Lang leve onze geweldige multiculti teringzooi!!

Tommi | 27-08-21 | 19:50

Die Kandidatin is wel een apart tegeltje waard. Veel Duitsers zijn dat niet meer als dystopisch, maar houden vooralsnog hun mond. Merkel kon meeliften op haar bekendheid, maar inmiddels is alles zo vastgelopen dat er vrijwel niets meer kan veranderen. Grote coalities zijn in Duitsland onbekend en nagenoeg onmogelijk. In tegenstelling tot Nederland kan het rekken van een kabinetsformatie niet tot in het oneindige gerekt worden.

Frau Merkel | 27-08-21 | 19:50 | 1

Wat versta jij onder grote coalities (GroKo)?

Bataafje | 27-08-21 | 23:10

Ik denk wel eens dat we zo afzwakken omdat we nooit hebben vastgelegd wat het nou betekent om Nederlander te zijn, welke waarden daar bij horen. Het is wel eens geopperd, mede naar aanleiding van Maxima's koekje bij de thee, maar er was veel verzet tegen, want nationalistisch en bovendien een rechts idee, bah. Koningsdag als verbindende factor is een beetje zwakjes en creëert onvoldoende eenheid.

Blauwpetje | 27-08-21 | 19:49

Ze hebben allemaal dikke pakken boter op het hoofd. Haldema , COC Nederland en de regenboogjes ook. Ze weten heel goed dat het niet de Hollanders zijn die homogeweldadig zijn. Maarja ze willen niet Wilders in de kaart spelen.

Ik kan er geen sympathie meer voor opbrengen. Hoe ver wil je deugen

Robbie038 | 27-08-21 | 19:44 | 2

Exact, het wordt de Nederlander in de schoenen geschoven terwijl een ander bevolkingsgroep de echte haters zijn. De Nederlander draait werkelijk OVERAL voor op, omdat we sukkels zijn!

vluchtelingallergie | 27-08-21 | 19:52

spijker en kop.

Isan | 27-08-21 | 20:37

Minister van Justitie (CdA) , doe ens ingrijpen ... als u van uw huwelijksfeestje bent hersteld.

dathoujetoch | 27-08-21 | 19:44

Viertig man in dee straat om de hoek bij de Escape toen een dragqueen lastiggevallen werd. Wie hielp er? Slechts een andere dragqueen. De rest ging netjes in gesprek met elkaar erover achteraf. Beetje de wegduikendheid zoals je die merkt in de betogers van de video.

GeheidEenGeit | 27-08-21 | 19:43

Probleem is ook dat als je iets ziet gebeuren dat je best wel vaak gezeik krijgt als je ermee gaat bemoeien.

Of een mes tussen je ribben, of een groep hyena's die je in elkaar slaat, met een beetje pech lekt je naam en adres uit die in je aangifte stond en krijg je maandelijks een baksteen tegen je ruit, komt je naam en foto op een online lijst en gaat een talkshow of rechter je beschuldigen van racisme.

vingerhoedje | 27-08-21 | 19:43

de (isla).mietjes.
ofzoiets. lol

newray | 27-08-21 | 19:41 | 2

New ray, maar old joke. Veranderen van nick kan louterend werken.

dathoujetoch | 27-08-21 | 19:46

Sneu die lui met die capuchonnetjes niet om aan te zien en te horen.

Tommi | 27-08-21 | 19:52

De haat tegen homo’s neemt wekelijks met ongeveer 500 toe.

johoost | 27-08-21 | 19:41 | 1

Terwijl die Afghanen gek zijn op dansende jongens met oogschaduw op.
Verwarrend allemaal.
Het zal wel niks met de islam te maken hebben.

Ruimedenker | 27-08-21 | 19:44

Het worden er meer en meer en dus nooit meer
minder, dan kun je gerust concluderen dat de problemen groter en groter worden en vaker en vaker voor gaan komen.
Met dank aan de Europese overheden, die maar door blijven gaan met het importeren van achterlijke analfabeten.
En dan raar kijken als mensen niet zitten te wachten op nóg meer van dat gajes.
Maar goed, dat noem je vervolgens racisme en populisme et Viola, probleem opgelost.
Niet.

Ruimedenker | 27-08-21 | 19:40 | 1

Ik weet zeker dat het geweld en gescheld tegen deze homo’s door “jongeren” genegeerd zal worden door de msm en helemaal door Kaag.
Dit in schril contrast tot de jongeren van de Harskamp.

Nuuk | 27-08-21 | 19:47

Ze zeggen het misschien niet met zoveel woorden, maar de mensen die in dit filmpje even kort geïnterviewd werden weten het allemaal. Het straalt er gewoon vanaf. Net zoals dit tegeltje. Ik hoef niet eens te zeggen waar ik het over heb. Iedereen weet het. En dáár word ik zo kotsmisselijk van in dit land. Doen alsof de keizer kleren aan heeft, omdat we dat zo hebben afgesproken. Denken die mensen nu écht dat als ze maar lang genoeg blijven zwijgen dat het probleem vanzelf verdwijnt? Ik vind het maar een laffe hap hoor. No offense!

VBO_B_Niveau | 27-08-21 | 19:39 | 2

“Mensen met andere normen en waarden” x2…
Nee, gozerT op de fiets….. het zijn AraBerbers, moslims.
Die hebben géén waarden en normen.

Ruimedenker | 27-08-21 | 19:42

@Ruimedenker | 27-08-21 | 19:42:
Ja schitterend hè! Ik zag het ook en het viel mij nog mee dat veel van die denk ik groene slinksers niet hooghartig de reporter (van guur rechtse kunne) negeerden. In de antwoorden hoor je inderdaad wat niet genoemd hoeft te worden en ze krijgen het niet uit hun bek!

Overigens hebben die moslims wel degelijk waarden en normen, alleen staan die vrij haaks op die van het humane, democratische denken in de westerse wereld.

Hele goede tegel trouwend VBO-B.

Nuuk | 27-08-21 | 19:49

Vrijheid betekent ook dat ze tegen mogen zijn. Woke/LGBTHIQ tegen Islam kan nog best vermakelijk worden.

Meuntjes | 27-08-21 | 19:39 | 2

Je als wokie uitspreken tegen allochtone moslims is net zo iets als de SGP die een satanische mis organiseert.

Blauwpetje | 27-08-21 | 19:44

Niet accepteren is inderdaad vrijheid. Dat recht hebben mensen ook. Reageren met verbaal of fysiek geweld valt dan weer niet onder vrijheid en juist op dat punt wringt het...
Overigens heeft eoa moslim pief woke goedgekeurd. En er zitten ook veel raakvlakken in, strenge leefregels, 'puur' zijn, anderen continu de maat nemen etc.

Bataafje | 27-08-21 | 23:14

Tja, ‘t Nederlandertje is na 4 decennia succesvol “wit is slecht” beleid inmiddels zó murw gebeukt dat ‘ie niet meer durft in te grijpen. Een volkje van lafaards, maar dat komt de omvolking alleen maar ten goede. Netjes volgens plan. Wel koddig natuurlijk dat Heksje Kaakklem daar staat te oreren dat het niet kán en mág en op de hoek van het plein er bijna mensen in elkaar worden getikt door een bevolkingsgroep die je niet bij naam mag noemen, anders ben je rasies. Tja, we zijn wel een beetje af als landje. ‘t Was ooit leuk, maar nu is’t niet zoveel meer.

Ceristimo | 27-08-21 | 19:39

Misschien moeten ze eens bruggen bouwen, de dialoog aangaan om de verbinding te zoeken. Communiceren, met respect voor een ieders religieuze en culturele identiteit. Maar ja, Amsterdam hé.

Blauwpetje | 27-08-21 | 19:38 | 3

Ja dag. Nul respect voor religie.

Lorejas | 27-08-21 | 19:48

Serieuze vraag.
Waarom moet je respect voor religie hebben?
Kan je daar een reden voor geven?

Kapitein Sjaak Mus | 27-08-21 | 20:07

@Kapitein Sjaak Mus | 27-08-21 | 20:07: Jullie lijken niet door te hebben dat dit cynisch bedoeld was.

Blauwpetje | 28-08-21 | 00:53

Dit probleem gaat nooit worden opgelost en zal alleen maar erger worden.
De enige remedie is verhuizen naar een dorp waar geen Islamieten wonen.
Ik denk dat Urk ook geen goeie optie is...

jaja | 27-08-21 | 19:38 | 6

@Sessine | 27-08-21 | 19:55:
#metoo. Veertig jaar geleden een paar jaar in Joegoslavië gewoond en gewerkt. Heb ik nu in Kroatië taalmatig veel profijt van. Islamieten zijn er bijna niet en die er zijn hebben geen moer te willen. De bevolking zou wat meer gay minded moeten zijn, maar daar wordt aan gewerkt.

Ruud Hazes56616330 | 27-08-21 | 20:34

@Ruud Hazes56616330 | 27-08-21 | 20:34: West-Europa is uitermate gay minded (met de rest van het Westen). West-Europa wordt overstroomd door woke, 72 genders, witte schuld, micro agressie, en wat nog meer, welk allemaal en volledig de schuld is van witte mannen.
Het Oostblok is wijs, zeer wijs en verstandig.

Arachne | 27-08-21 | 22:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoe simpel is het, massaal volk binnenhalen die schijt hebben aan Vrouwenrechten, zullen deze mensen wel respect hebben voor Verkeers regels of Homorechten.
De nieuwste Garde bestaat uit Oostblokkers, ook zij hebben zeer weinig op met Homorechten,en de rest van het alfabet...
Halsema had het allang al voor Layla Gul op moeten nemen , dat durft ze niet, wel heeft ze hier weer een moraal verhaal.

Torquemada | 27-08-21 | 19:37

Zoals Halsema zegt: in Amsterdam moet iedereen zichzelf kunnen zijn. Niet zeuren dus over mensen met homohatend geloof. Ze zijn gewoon zichzelf. Overigens weigeren die homo's en Amsterdamse politiek te benoemen wie de agressieve homofoben zijn dus zoek het maar fijn uit

Gebakkenvis | 27-08-21 | 19:37 | 1

Je mag wezen wie je wilt bennen.

Sans Comique | 27-08-21 | 19:57

Oke, Dan sta je op een plein bij een demonstratie te kijken tegen homo geweld, krijg je een microfoon onder je snuifneus gepropt. en wat roep je?? "kanker homo"
de intelligentie straalt er nou niet echt vanaf. iets met inteelt.

zoalsikhetzeg | 27-08-21 | 19:37

20 jaar geleden was inderdaad alles anders in Amsterdam, niemand boeide het of je homo was.
We zien hier ook weer welke bevolkingsgroep voor de ellende zorgt.
Het kroost van de gastarbeiders.
Waar hun ouders voor het merendeel nog hard werkten is deze groep jongeren geen drol waard.
Noord-Afrikaans tuig met achterlijke standpunten die vooral met meerderen opereren omdat ze in hun eentje te laf zijn.
Strontvolk is het, met hun gesis, geintimideer, achterlijke taal en verstand van niks.
We weten allemaal wie het zijn en er wordt geen flikker aan gedaan.

LonelyWanker | 27-08-21 | 19:35 | 3

Nou, nou, nou; kan het wat minder.

Dr. Blechtrummel | 27-08-21 | 19:39

Die paar duizend schoonmakers hebben begin jaren ‘90 de rest van de familie en dorp hierheen geïmporteerd. De term hard werken kennen ze niet, net zoals school, leren, eerlijkheid en liefde…

rooiesaus | 27-08-21 | 19:42

@Dr. Blechtrummel | 27-08-21 | 19:39: Wat klopt er niet aan mijn tegel? Mag jij me vertellen, maar je weet best over wie we het hier hebben. Een enkeling daargelaten.

LonelyWanker | 27-08-21 | 19:45

Herstel.Het is een flat binnen de ring.Tegenover de Lidl waar ik vroeger nog wel eens boodschappen deed.Tegenwoordig

dutchwindmill | 27-08-21 | 19:34

Ik hoor veel meedemonstrerende homo's benoemen dat het bepaalde groepen zijn......
En nog benoemt niemand het beestje bij de naam. Als je dit niet de kop indrukt, heb je verloren. Zo'n kankerhomo roepende verlepte mocrovrouw is nou precies het probleem, die voedt haar kinderen dus ook met haat op. Optreden en de Nederlandse nationaliteit afnemen, uitkering stopzetten. Helaas is dit juridisch onmogelijk, maar dit zou snel gerepareerd moeten worden. Wat een droefenis voor de gemeenschap, die zichzelf door niets te benoemen monddood heeft gemaakt. De overheid komt helaas niet met de juiste oplossing door ze te beschermen.

pibasso | 27-08-21 | 19:33 | 2

Het is juridisch prima mogelijk. Het is alleen niet mogelijk iemand statenloos te maken. Laten ze gelukkig een tweede paspoort hebben.

Shadowzz | 27-08-21 | 22:02

Ik wordt strontziek van al die bijzondere mensen. Het is al zo dat als je een hetero bent , dat je dan abnormaal bent.

natit | 27-08-21 | 19:31 | 1

Goh. Ik word eerder strontziek van de reacties die deze mensen naar hun hoofd krijgen. Die achterlijke scholieren met hun "kankerhomo" en dat doorgesnoven pauperwijf dat haar klauwen niet thuis kan houden. Moet ze in eigen land proberen; dan wordt ze de gevangenis ingetrapt. Je hoeft echt geen homo of wat dan ook te zijn om te zien waar het werkelijke probleem ligt. Zij, de demonstranten, komen tenminste op voor zichzelf. al kunnen ze de volgende keer beter een knuppel meenemen om dat volk op afstand te houden.

Toos Bevergeil | 27-08-21 | 19:58

Hoe kan dat nou toch? De LHQWERTY gemeenschap heeft altijd braaf PvdA/GL/Bij1/D66 gestemd.

Grachus | 27-08-21 | 19:31

Geweldig goed gelukt heh die integratie?
En dan is dit de derde of vierde generatie...

jaja | 27-08-21 | 19:30 | 3

En ze praten nog steeds zo belabberd Nederlands.
Met dat rare accentje en hun beperkte woordenschat.

leo de pejo | 27-08-21 | 19:37

@leo de pejo | 27-08-21 | 19:37:
Maar ja, allemaal een heel laag IQ door honderden jaren inteelt.
Het is zoals het is.

jaja | 27-08-21 | 19:41

Het is zo goed gelukt dat Nederland elke week meer, meer binnenhaalt om te integreren.

ChalinaRosa | 27-08-21 | 20:12

De demonstranten krijgen het woord Islam / Marokkanen maar niet uit hun mond.

bitterpete | 27-08-21 | 19:30 | 2

Ze zijn vreselijk benauwd.

jaja | 27-08-21 | 19:31

Hoe denk je dat dat dan gaat aflopen voor die demonstrant.

zoalsikhetzeg | 27-08-21 | 19:42

Daar staat ze dan, die Halsma.

MOTIE VAN HET LID HALSEMA C.S.
Voorgesteld 27 oktober 2010

De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

overwegende, dat iedereen in ons land gelijkwaardig wordt behandeld;

overwegende, dat diegenen die van elders naar Nederland zijn gekomen, alsmede hun kinderen en kindskinderen, een positieve bijdrage kunnen leveren aan onze samenleving, mits zij zich daarvoor inzetten en daartoe ook ruimhartig de kans krijgen;

overwegende, dat maatregelen, en in het bijzonder die maatregelen die asiel, immigratie, gezinsmigratie, inburgering en diversiteitbeleid betreffen, gericht zijn op het uitbannen van misbruik en misstanden en niet mogen leiden tot ongelijkwaardige behandeling van mensen;

verzoekt de regering in woord en daad uit te dragen dat het tegengaan van islamisering geen doelstelling van beleid is,

en gaat over tot de orde van de dag.

Halsema

Cohen

Pechtold

Roemer

Knufter | 27-08-21 | 19:29 | 1

Dus OOK de SP.
Goed onthouden dit.

Roadblock | 27-08-21 | 19:45

Zo'n demonstratie op het Mercatorplein, dan vráág je erom. Maar wat moet je anders?
Echter, wat doet mevrouw de burgemeester daar? Ze vindt het allemaal zo "afschuwelijk", heeft het over de "een heel belangrijke waarde voor Amsterdam", maar ze overschreeuwt daarmee het probleem, het levensgrote probleem waar ze zelf mede debet aan is, een probleem ook dat met de dag groeit. De ironie wil dat over niet al te lange tijd Amsterdam de eerste stad zal zijn waar die waarde die zij zegt te verdedigen door de bestuurders vakkundig om zeep is geholpen.
Zo'n demonstratie op het Mercatorplein, dan vráág je erom. Maar wat moet je anders?

Schoorsteenveger | 27-08-21 | 19:28 | 4

Ik denk dat het een goed idee is om situaties te creëren die iedereen prikkelt om nou eens kleur te bekennen. Dan weet iedereen waar hij/zij/hen staat.

Sans Comique | 27-08-21 | 19:34

@Sans Comique | 27-08-21 | 19:34: Er is een groep die over het algemeen vrij duidelijk is. Kanker Homo! Het is bijna een stopwoord.
En wat vinden de doorsnee ouders ervan dat hun zoon dat zegt?. Die rustige bijna schuchtere mensen op de achtergrond?

bitterpete | 27-08-21 | 19:45

@Sans Comique | 27-08-21 | 19:34:
Exact. Laat de "clash of cultures" zichtbaar worden en niet door zalvende woorden of pride-gedoe toegedekt worden. Het Amsterdam dat Halsema schildert is er al lang niet meer. Dat is het Amsterdam dat door linkse romantische ideeën over appeltjesgroene velden steen voor steen is afgebroken.

Schoorsteenveger | 27-08-21 | 20:13
▼ 1 antwoord verborgen

Die dame die zei dat anderen bleven zitten, deed zelf ook niet veel, alleen anderen van alles de schuld geven. Ga toch koken tuthola!

Ko Ranzig | 27-08-21 | 19:27 | 5

Volgens mij liepen er een paar lui op die geverfde GGZ patient af (een gemiddelde Nederlands-Marokkaanse gaat niet zo publiekelijk te keer hoor)

Risingson | 27-08-21 | 20:04

@Roadblock | 27-08-21 | 19:46: Die keurige mevrouw die riep dat mensen
bleven zitten en niet ingrepen en zelf ook niets deed. Zoals mevrouw zijn er veel te veel. Doe zelf wat en roep niet altijd om "anderen" als er iets gedaan moet worden.

ChalinaRosa | 27-08-21 | 20:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Zolang de LHTBIKEA niet de olifant in de kamer benoemt wens ik hun problemen niet serieus te nemen.

Rollins | 27-08-21 | 19:25 | 1

yup, zolang het COC de PVV niet als stemadvies geeft doen ze het zelf.

Baytep | 27-08-21 | 19:54

Wat die lhbtgays nodig hebben is een beschermende haag van boze witte mannen.

RickTheDick | 27-08-21 | 19:24

het lijkt wel of Amsterdam onder Halsema in een duikvlucht is beland. Ze is een watje en dat voelt dat straattuig ook aan. Ze weten dat ze er toch mee weg kunnen komen. Van der Laan had de stad tenminste nog een beetje onder controle. Althans zo kwam het over.

yeps | 27-08-21 | 19:24 | 2

"Althans zo kwam het over."
Juist. Die duikvlucht is al veel langer gaande.

Schoorsteenveger | 27-08-21 | 19:29

Dat was dan ook een lieve man die lieve mensen opriep lief voor elkaar te zijn.

gestoptmetroken | 27-08-21 | 19:31

Ik vind echt dat het hoog tijd is voor het verruimen van de geweldsinstructie van de politie. En dan niet zielig doen over racisme, want met dit gedrag vragen ze daar zélf om.

VBO_B_Niveau | 27-08-21 | 19:24

Ik zeg het al jaren. LBHTQ+ en Joodse mensen, vertrek alsjeblieft uit Europa. Ga naar Australië of Nieuw-Zeeland. Hier is het niet meer veilig voor jullie. Blijf niet hangen. Vertrek nu het nog kan. Sterkte.

UnderTheDevil | 27-08-21 | 19:23 | 5

Wie zegt dat jij geen Mo of Jopert bent, die écht nadenkende mensen graag zsm weg wil hebben?

Rico Tampeloerus | 27-08-21 | 19:35

Australie en NZ zijn momenteel gek geworden.
Paar keer geweest, ik vond het geweldig, vrees dat we nog even moeten wachten tot ze hun verstand weer terug hebben.

LonelyWanker | 27-08-21 | 19:40

Ze kunnen samen naar Israël. De joden thuis in hun etnische staat, de LBHTQ+ thuis in gay capitol Tel Aviv.

Arachne | 27-08-21 | 22:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach, een vlag met een PVV-meeuw aan de gevel gaat ook in de fik. Doorlopen mensen, een beetje verdraagzaamheid, zoek een baan en doe wat nuttigs met je leven.

gestoptmetroken | 27-08-21 | 19:22 | 2

Man, hier is geen bushokje heel gebleven toen FvD de poster campagne in bushokjes deed, lol

nutsniet | 27-08-21 | 19:38

Rob Hoogland heeft in zijn column vandaag in de Telegraaf een uitstekend stuk geschreven over de uiterst laffe bestuurders in dit land.
Precies heeft hij omschreven hoe ongelofelijk groot de puinhoop is in Nederland.
Briljant stuk!

leo59 | 27-08-21 | 19:22 | 2

Betaalmuur ?

Koning BongoBongo | 27-08-21 | 19:29

@Koning BongoBongo | 27-08-21 | 19:29: Ja betaalmuur, helaas.

leo59 | 27-08-21 | 19:31

Witmensen: "Het zijn mensen met andere waarden en normen". "Eh ik denk dat op zich er veel tolerantie lijkt maar dat dit bij bepaalde groepen een soort van tegenvalt".
"Dit is een waarde waar iedereen in onze stad voor staat"
Niet zo witte mensen: "Kankerhomo's"

Joris Beltsin | 27-08-21 | 19:21

De vraag stellen is hem beantwoorden mevrouw aan het eind van het filmpje.

Carlos_I | 27-08-21 | 19:20

toen wordt beroert , als afscheid toch nog met de ambukance met sirenes vervoerd.
respect.

newray | 27-08-21 | 19:20

Hoe meer moslims er in Nederland zullen komen, hoe meer Nederland in zijn ontwikkeling stil zal blijven staan..
totdat het achteruit gaat en ook hier net zo'n shithole gaat worden als in elk willekeurig islamitische zandbak.

TijdelijkOptimist | 27-08-21 | 19:18 | 3

Van de week zijn er weer vliegtuigladingen Afghanen ons land binnengekomen.
En recent nog stromen Syriërs.
Laten we over de volle boten maar helemaal zwijgen.

leo de pejo | 27-08-21 | 19:22

Noem eens een voorbeeld van ontwikkeling waarin wij t.g.v. moslims stil blijven staan? Ik vind het gerotzooi en geklungel met oneindig veel gender mogelijkheden wel een pas op de plaats waard. Ik kan dat mijn kinderen niet meer uitleggen.

Leptob | 27-08-21 | 19:37

Dat kan niemand uitleggen moet je ook niet willen

van de kraats | 28-08-21 | 18:38

Dus die zijïge regenboogmevrouw aan het einde van het filmpje zegt dat een jongen bijna in elkaar wordt geslagen en op het hele plein blijft iedereen staan en doet niets.
'Waar zijn we dan als Nederlander?' gooit ze er als verwijt nog tegen aan.
Wat doet ze zelf dan behalve de camera en microfoon opzoeken?
Niets.

leo de pejo | 27-08-21 | 19:17 | 7

Wat mag je doen dan? Want voor eigen rechter spelen mag niet meer in dit land.

elco485 | 27-08-21 | 19:31

@elco485 | 27-08-21 | 19:31: Gewoon de-escalerend te werk gaan net als de popo ; dus alleen kijken tot er wellicht doden vallen .

Koning BongoBongo | 27-08-21 | 19:35

@leo de pejo | 27-08-21 | 19:28: een waarnemer is weer een extra fop-bestuurslaag ertussen.

nobodiesunmighty | 27-08-21 | 20:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Halsema weer met tolerantie gezeik. Zij tolereert andersdenkenden. Maar die andersdenkenden mogen niet anders denken. Hey Halsema, wat is tolerantie?

Leptob | 27-08-21 | 19:17 | 5

@Koning BongoBongo | 27-08-21 | 19:23: Ik vind dat een racistische opmerking.

E.Colli | 27-08-21 | 19:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is zo simpel.
Als je zaken niet benoemt zoals ze zijn zal er nooit iets veranderen.
Er liggen rapporten genoeg dat Moslims de grootste homohaters van Amsterdam zijn.
Hebben we het Halsema ooit horen zeggen?
Nee natuurlijk niet want racisme.

jaja | 27-08-21 | 19:17 | 1

Haar vrindje Groot "Lenin" Wassink heeft dat rapport een half jaar in een la weten te houden.

Roadblock | 27-08-21 | 19:49

Wat een gedoetjes allemaal weer. Jeetje wat zou het mij nu uitmaken wie met wie het bed deelt en of iemand nu op mannen of vrouwen of iets daar tussen in valt. Ga lekker je gang, hijs de vlag maar val mij er niet mee lastig. Echt, seksualiteit en bedgedrag. Veel saaier kan het niet worden. Of je moet NPO gaan kijken.

Zapata10 | 27-08-21 | 19:17 | 1
-weggejorist-
Hiram | 27-08-21 | 23:05

Zelf best een beetje spiritueel behept, de volgende vraag: hoe is je vereenzelvigen met een god, hetzelfde als de gift van het denken? Andersom: welke sadistische god bedenkt bekrompenheid? Zeker als zijn (god dus) evenbeeld.

Hier kan ik persoonlijk niet over uit. Al zie ik de humor van de menselijke zelfbeschikking dan wel weer in. Ach ja.

Hetkanverkeren | 27-08-21 | 19:16 | 1

Alleen als je het “niets” als “god” aanvaardt, kan het (hij) bestaan. De rest is ego, dus stoffelijk.

Hiram | 27-08-21 | 23:09

Die Groenlinksert op 01:17...

Tja zo houdt het dus nooit op hè lieverd.

basweetutwel | 27-08-21 | 19:16

"Dit is waarom pride nodig is" Nee, "pride" is helemaal niet nodig. Dat circus vormt forse overlast, overal. Dus ik pleit voor pride noch islamitische immigranten. Dan sla je twee vliegen in één klap. Neemt niet weg dat die agressieve mevrouw stokslagen verdient.

LordLapraS | 27-08-21 | 19:15 | 1

Ik mag toch hopen dat je bij de agressieve mevrouw geen ""interne stokslagen"" bedoelt. In die zin dat ik de hond er nog vanaf zou trappen.
Sjeesis wat een gedrocht.

Sleeter | 27-08-21 | 19:41

Dat boek van die nieuwslezer lijkt me op het eerste gezicht veel te optimistisch.

C1O2 | 27-08-21 | 19:15 | 1

Idd. 2050. Haal er maar wat jaren vanaf.

NerdAlert | 27-08-21 | 19:52
-weggejorist-
MeneerGuggenheimer | 27-08-21 | 19:14 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Een mening wel, anti-woke niet...

Waar ken ik dit soort gleichschaltung toch van?

Wijze uit het Oosten | 27-08-21 | 19:14

Wel typisch bij velen is het "ons land", maar bij opkomen voor anderen is het ieder voor zich.

Reebensteeltje | 27-08-21 | 19:13 | 1

Hohohoho!!!
Als het weer nodig is organiseren we een stille mars. Of iets met kaarsen en knuffelbeesten of zo.
Krachtdadig optreden werkt echt wel.

J-van-de-Bontekoe | 27-08-21 | 21:19

Naja ff eerlijk het is niet dat die mensen niets doen onfatsoenlijke ze bang zijn om voor racist te worden uitgemaakt, maar omdat als je op het mercator plein (aantal niet westerse immigranten: 106%) je simpelweg ik elkaar gemept wordt door Hassan en zijn 40 neefjes.
Dat is niet het probleem, of de fout van, die mensen die niets doen. Het probleem is hier dat die mensen dondersgoed weten dat ze er dan alleen voor staan. En dat de politie, politiek etc geen vinger uitsteken om hun dan te helpen.

peterdh | 27-08-21 | 19:11 | 3

Probleem is dat deugkneuzen de olifant in de porseleinkast niet durven te benoemen.
Als je weet dat meer dan 80% van al het geweld van homo's uit islamitische hoek komt en van die 80% is ook nog eens 80% marokkaan dan tsja.
Een Groenlinks wethouder die denkt dat het DE de oplossing is om met een gekleurd vlaggetje te gaan lopen is niet helemaal lekker in de bovenkamer.
Jodenhaat, precies hetzelfde probleem. Je weet als politicus wie het zijn en houdt schuchter en laf je mond.
Dit is al jaren en jaren aan de gang.

En Femke H van Groen Links?

Kijk weg.

Zoals altijd.

Elke homo die klappen krijgt daar zijn de wegkijkende politici in Adam mede verantwoordelijk voor.

donkieshot | 27-08-21 | 19:26

@donkieshot | 27-08-21 | 19:26: Helemaal geleijk Peter, iedereen in die buurten weet wie er de baas op straat is, en ook dat ze niet stoppen met schoppen als je al op de grond ligt.

Baytep | 27-08-21 | 19:58

@Baytep | 27-08-21 | 19:58: dat is een kwaal die ook bij Hilversummers naar voren bleek te komen.

MaarFeitelijk | 28-08-21 | 09:30

Meer meer meer en welkom welkom welkom. De generaties na ons zullen ons nooit vergeven, maar daar hebben al die deugers geen last meer van tzt. Lekker man. En nu voel ik me oud ook, als dertiger...

PaRaR | 27-08-21 | 19:08 | 2

De generaties na ons? Hoe stel je je die voor?

DenBeert | 27-08-21 | 19:31

@DenBeert | 27-08-21 | 19:31:
De generaties na ons bidden gewoon 4 maal per dag richting Mekka, en vertellen elkaar na de Ramadan verhalen, dat je vroeger hier nog wel eens ongelovigen had wonen.

Roadblock | 27-08-21 | 19:52

Iedereen moet zich aanpassen
Probleem opgelost

RickTheDick | 27-08-21 | 19:07 | 6

Als iedereen zich aanpast schieten we nog niets op

zuurtjeregen | 27-08-21 | 19:24

vind ik ook. Pas je aan!

nobodiesunmighty | 27-08-21 | 20:04

Definieer "iedereen".

Roadblock | 27-08-21 | 20:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Ja waar zijn we dan: nou op het Mecatorplein daar wonen de mensen waar je het meest tegenstand van kan verwachten...

hansvanvoren | 27-08-21 | 19:05 | 4

Da's goddomme hun goed recht om daar te demonstreren. En ik kan me geen betere plek voorstellen. Ja plein 40/45. Maar het heeft natuurlijk 0,0 zin om in wassenaar te gaan demonstreren.

peterdh | 27-08-21 | 19:13

Misschien dat het beter is dat daar een keer zo'n demonstratie wordt georganiseerd. Beetje laf op het museumplein of op de dam.

JanFTE | 27-08-21 | 19:17

Niveautje ‘moet je maar niet zo’n kort rokje aan doen’

Risingson | 27-08-21 | 20:33
▼ 1 antwoord verborgen

de Dictatuur van Totaler DomHeid is in de maak.

nobodiesunmighty | 27-08-21 | 19:03

Berbers

DommeNeger | 27-08-21 | 19:03

95% van het homeauxgeweld komt uit de Islamitische hoek terwijl ze een minderheid hier in Nederland zijn.

Brabeaulander | 27-08-21 | 19:01 | 4

Kankerslet en kankerhomo kunnen ze goed uitspreken, verder zijn die muzelmannen niet te verstaan.
We zouden ze missen als kiespijn als ze zouden vertrekken. Maar het worden er alleen maar meer...

Bakkeleures | 27-08-21 | 23:03

idem met anti-semitische uitingen. Het wordt wel de hele bevolking aangerekend terwijl het waarneembeer uit een duidelijk minderheidsgroep komt.

MaarFeitelijk | 28-08-21 | 09:28
▼ 1 antwoord verborgen

Is dit in Afghanistan?

Is dit nog nieuws? | 27-08-21 | 19:01 | 2

ja, maar dan met Miele, maatje 42 en 1 meter 80.

nobodiesunmighty | 27-08-21 | 19:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland