Regenboogvlag VERBODEN na brand studentenflat
🏳️🌈🏳️🌈🏳️🌈
Dus u dacht dat Nederland een land was van pappen, nathouden, zachte heelmeesters, stinkende wonden alsook tevens zowel daarnaast van de slappe aanpak. Nou. Dan hebt u buiten de messcherpe repressie van de Amsterdamse kamerverhuurders Feldwebels van DUWO gerekend. Die gaan namelijk keiharde actie ondernemen nadat er in een van hun studentenflats brand is gesticht op een gang waar allemaal regenboogvlaggetjes hingen. De regenboogvlaggetjes worden verboden! Dat lijkt ons nergens voor nodig want zoals iedereen weet hebben we in Nederland helemaal geen regenboogvlaggetjesprobleem, maar alleen een kleine groep regenboogvlaggetjes die het voor de grote meerderheid van welwillende regenboogvlaggetjes verpest. Bovendien is het voor regenboogvlaggetjes vaak ook erg moeilijk om een stageplek te vinden, verspreiden de media vaak negatieve stereotypen over regenboogvlaggetjes en worden de regenboogvlaggetjes er altijd speciaal tussenuit gepikt tijdens zogenaamd willekeurige vlaginspecties. Bovendien: bewijs eerst maar eens dat die regenboogvlaggetjes de brand hebben aangestoken, het kunnen ook gewoon Dominos Pizza vlaggetjes geweest zijn of Hup Holland Hup vlaggetjes. En waarom zou je überhaupt onderscheid maken tussen vlaggetjes? Nou dan. Geen vlaggetje is illegaal!
UPDATE: Vaag statement van DUWO, waarin niet wordt ingegaan op de complete inhoud van de brief, maar alleen wordt gewezen op het feit dat vlaggetjes op de ramen wel mogen.
Reaguursels
InloggenVoor zover ik het nieuws gevolgd heb is er nog geen verband gevonden dat het met LBHTQ.... te maken heeft. En dus ook niks met regenboogvlaggetjes.
Gezien recent verleden waar gedacht werd dat het LBHTQ... dat achteraf blijkt dat dingen toch anders in elkaar te zitten.
weg met die K-vlaggen!
Regenboogvlaggen zouden uberhaupt verboden moeten worden!
Ik vind het handelen van de verhuurder prima te volgen, wel slim aangepakt eigenlijk, vlaggen VERBOTEN op de gangen maar ze helpen de stuudjes nog net niet met een vlag voor hun raam hijsen, wat weer goed voor de pr is.
Stel - en dit is een hele, hele grote stel - stel dat ik voor de AIVD werkte en als infiltrant in die flat woonde om een bijdrage te leveren aan het versplinteren van subversieve subculturen, dan zou ik mooi een regenboog op de muur verfen om nog 's een knuppel in verhuurders hoenderhok te gooien.
Dit zakt af naar taferelen als mensen die ontwaken met een tandpastamasker.
Ach, ooit was de regenboog naast een fraai natuurverschijnsel slechts een symbool van Gods genadige belofte om niet opnieuw de hele aardkloot maar te verzuipen vanwege de perfide rottigheid van de menselijke soort. Overigens wordt deze belofte nader toegelicht in het Nieuwe Testament: de volgende keer zal het niet door water zijn, maar door vuur.
Ik weet niet van welke interpretatie van de regenboog ik nu blijer word. Daar ga ik eens grondig over nadenken.
@bitterpete was me voor met het verfidee, zag ik pas tijdens verzenden. Ik was me toch fokking lang bezig met die tegel.
Een vlag schilderen? Met brandvertragende verf desnoods?
Maar ja, homo's zijn lief. moslims zijn nog liever Dan, zoals gewoonlijk maar strak een een andere kant opkijken.
Flikker toch eens op met je LHBTIQ+ers (van kleur)! Nederland is zo’n beetje het meest tolerante stukje aardbol als het aankomt op schepsels met een bijzondere seksuele voorkeur.
Waarom moet men “het anders zijn” continu onder mijn neus wrijven? Maakt mij het uit in welk gat je je ding steekt of ontvangt, maar val mij er niet mee lastig. Net als je denkt dat men alle verschijningsvormen nu wel met een letter heeft benoemd, is er toch weer een afwijking welke zich nog niet vertegenwoordigd voelt. De enige seksuele voorkeur die echter steevast ontbreekt is de rechtgeaarde hetero (maar ik geef er verder geen fuck om).
Mensen die die schijtvlag lekker in het zicht moeten hangen doen het enkel voor de buitenwereld om te laten zien wat voor uberwoke broeders het zijn en hoe lekker incluis ze bezig zijn. Dus boeiend. Hang maar een nederlandse vlag op en laat zien dat je trots bent op je land en niet op de overname van de gutmenschen.
Volgens die mensen ben ik nu een gruwelijk intollerante non woke racist.
Gelijk hebben ze, als Nederlandse minderheid dien jij je aan te passen
Ze kunnen toch vlaggen maken die niet branden?
Asbest is al enige tijd verboden.
We hebben een Nederlandse vlag die staat (zou moeten staan) voor elke Nederlander en vertegenwoordigd ons als geheel. Alle andere vlaggen zijn een afsplitsing, een subgroep, een andere koers of een tegengeluid en wat mij betreft totaal overbodig.
Absurd; de verhuurder casht bakken met poen en weigert iets aan algemene veiligheid te doen.
Hoe eenvoudig per etage een set goede hufterproof camera's om elke vorm van vandalisme te registreren; dus niet.
Ik zou haast oproepen 'afbreken die hut' dan zien ze zelf de kosten-baten uitkomst van hun te achterlijke gedrag dat zooitje directie bij studentenhuisvester DUWO
Is de uwe geheugen lang genoeg,
Cafébrandje Volendam..? Jonger dan 21 is het u vergeven
Alsof je met vlaggen de acceptatie vergroot..
Regenboogvlag is prima en staat werkelijk symbool voor verdraagzaamheid, acceptatie en inclusiviteit. Die rare nieuwe vlag met die driehoek is gewoon de wokevlag, en daar spuug ik op.
Ik ook, net zoals op de Europese.
En zo wint de terreur alweer.
Regenboogsymbolen op glas, ijzer of andere niet brandbare materialen. Dat zal ze leren. Deurcovers, deurmatten, hangwerk op de gangen. Gezien het aantal lhbgtsmqrilekkerlikken in de hoofdstad is er vast een enorme markt voor.
Russstichh, het vlaggie kèn gwoon binnen s kamers, maar niet in openbare schoorsteen brand ruimtes...
As u ietsie meer dan eenentwintig jr op de teller hèp staan...
Volendam...
Hemeltje werd hèl
2000- 2001
Gwoon plafond versiering
Werd " Ver-Stiering "
Handhaven, niet vvmu beperken en vlaggen verbieden.
Opzouten met die troep, leef je leven zoals je wilt, mensen die je niet moeten gaan echt niet veranderen door je kutvlaggetje.
Euhh Het ophangen van zo'n vlaggetje is toch juist leven zoals je wilt...
Prima, algemene ruimte dient neutraal te zijn en zonder brandgevaarlijke rommel.
en ook zonder intolerant volk.
Het begint zo langzamerhand de spuigaten uit lopen met dat gedoe. Vandaag nog een kpn-busje in regenboogkleuren in de straat.
Zag ik laatst ook op de A28 rijden. Foeilelijk. Maak er dan wat moois van.
Wel tof dat er een mens met mooie donkere kleur in zat, of hoe moet je dat tegenwoordig zeggen.
Neger
Binnenkort in dit theater: teflon regenboogvlaggetjes.
Jaha.. dat regenboog gedram werkt net als het dragen van keppeltjes.... je lokt het zelf uit,je vraagt er gewoon om. Eigen schuld dikke brandstichting.
Precies. In plaats van toenadering te zoeken tot de overgrote meerderheid, zorgen zij alleen voor meer onderscheid. Het wordt tijd dat de homo's opstaan die niet met deze kul geassocieerd willen worden.
Inderdaad. En als ik een naambordje zie met Koning BongoBongo dan steek ik dat ook in de fik. Gewoon omdat Koning mij niet aanstaat. Maar ja eigen schuld.
En dat in de stad van D66, van GroenLinks en Femke Halsema! Waar BIJ1 werd geboren. Waar DENK zijn bolwerken heeft. De stad van "een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen". Nou, in Amsterdam is het licht al aardig aan het doven.
In die lieve stad waar de kogels van lichtgetintiërs je om de oren vliegen. En tieners uit de Cariben met messen rondlopen. Waar een regenboogvlag voldoende is om iemand door te laten draaien.
Van die "heldhaftige" stad met zijn grote woorden over diversiteit en inclusie mocht je verwachten dat ze op dezelfde plek als antwoord direct een veelvoud van die regenboogvlaggen ophangen. Maar nee, al bij de eerste dreiging is er slechts een laffe kapitulatie.
Amsterdam, shithole van een kutland.
@Old_Spice | 24-08-21 | 15:37: Weet je wat nog een groter shithole in dit kutland is? Rotterdam.
Amsterdam, de stad van zachte heelmeesters en het pus dat vrijelijk door de krochten stroomt op zoek naar nieuwe wonden om te infecteren.
Goed verwoord; de aanstichters van juist meer haat en geweld met die vette kak-trol Halsema voorop, in haar slijkspoor dat maffe wijf Sillie Sylvana, de hufters van Denk en als hekkensluiter het gajes GroenLinks
Ik denk dat de dader te zoeken is in de IHNVA hoek.... dat denk ik.
Die afkorting ken in niet ?
Islamitische Haat in Naam Van Allah?
@Qwatz | 24-08-21 | 17:34: Ik Hou Niet Van Afkortingen
We leven toch in een cancelcultuur en als GroenLinks enD66 de sharia willen invoeren dan moeten we ergens beginnen dus weg met die regenboogvlaggen
Dames, koop korte regenboogrokjes en ga eens fijn door heel Amsterdam-West demonstreren met een groepje activisten. Lekker buiten, het is goed weer.
Tot ziens op het Acht-uur-journaal.
Precies. Moeten we nu ook maar liever geen korte rokjes meer dragen, want anders lokken we het uit?
Ik dacht dat we deze argumentatie ver achter ons hadden gelaten.
Juist en laat je tieten dan ook even zien. Dan wordt het pas heel gezellig met al die "jongeren" die er wonen en geen stage plek kunnen krijgen.
Ik ben geboren als brandweerman maar ik identificeer me als pyromaan. Wat nu?
ik vind 'finnen' toch beter bekken dan 'regenboogvlaggetjes'
Ik heb gewoon een pesthekel aan alle betrokkenen bij dit verhaal. Mag dat ook?
Weinig inclusief. Als mensen heel graag brandstichter of ziektedrager willen zijn, waarom geven ze die mogelijkheid dan niet?
misschien om dezelfde reden dat je geen bankstellen in de lobby moet plaatsen, ongeacht de kleur?
Ok. Dus deze redeneertrant volgend, als we homo's kopschoppen gaan we homofilie verbieden. Als "we" een brand in een moskee stichten gaan "we" de Islam hier verbieden.
Oftewel, de kat op het spek binden dus.
Man, man. Word zelf ook onpasselijk van dat te pas en te onpas doodgegooid te worden met regenboogmutsen, sjaals, vlaggen en avatars maar goed, sommige mensen worden ongetwijfeld ook onpasselijk van mij. Leven en laten leven. Toch?
Ik weet de oplossing: offer één studentenwoning op en bouw deze om tot brandveilige 'deug-space', hier kunnen dan mensen die er behoefte aan hebben ongehinderd met regenboogvlaggetjes zwaaien.
Uitstekende oplossing inderdaad, ik zie het al voor me.
Omdat het daadwerkelijk van toepassing is, maar weer eens:
Een volk dat voor tirannen zwicht,
zal meer dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht.
Het licht is allang uit, en dat lichtknopje hebben ze weggehaald.
We moeten vooralsnog nog maar eens afwachten of die tiran niet een geflipte aandachtstrekker uit de eigen scrabbleletters-komjoenitie is.
De tirannen van vandaag zijn de gekwetsten die alles willen verbieden en iedereen de maat nemen.
Aangezien niet duidelijk is wie de tiran eigenlijk is en het licht duidelijk nog niet uit is, Lijkt me deze spreuk volkomen irrelevant. Ook als het goed een vlaggetje is.
Van toepassing? Leg uit...
Heel simpel, de verhuurder heeft een zorgplicht.
Dus zegt de verhuurder. Hang ze maar lekker op in uw eigen woning, dan kan daar brand gesticht worden. Fijn dat ze de zorgplicht zo serieus nemen.
@HoniSoit | 24-08-21 | 14:58: Schade is los v/d zorgplicht ook niet op huurders te verhalen.
Als zelfs regenboogvlaggen niet meer kunnen, dan zegt dat toch wel iets over de intolerantie in Amsterdam naar homo's toe. De meest homo onvriendelijke stad in west europa.
*wegkijken doet*
Korte rokjes kunnen ook niet meer, homo hand in hand lopen ook niet. Zwarte Piet mag ook niet meer, dames en heren zeggen ist auch verboten, toples zonnebaden ook niet dus en dan ben je verbaasd over regenboogvlaggen? WtF.....
Gay pride door West of Oost of delen van Zuid en Noord lijken me ook goed voor het realisme onder de LBEW+ bubbel-mensheid. Eigenlijk weten ze dat al, daarom bubbelen ze ook alleen in het relatief veilige Centrum.
We hebben toch al een vlag? Roodwitblauw?
Oranje blanje bleu?
En iets met een liedje erbij over Spaanse koningen die olifanten afschieten en Duits bloed.
Die zou ik ook niet ophangen in Amsterdam hoor. Krijg je al die wokeneusjes achter je aan.
Binnenkort groot nieuws van de Paus, het nieuwe 11e gebod. Gij zult deugen.
Volgens mij is het katholicisme het probleem niet.
@Portnoy | 24-08-21 | 14:46:
Katholicisme heeft nooit gedeugd, maar dat geldt eigenlijk voor alle godsdiensten
@funda | 24-08-21 | 15:16: Islam wel die staan voorop als het om vrede gaat Een goed bewijs daarvoor is.. ehm... ehm..
een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen dan dooft het licht... prachtige dichtregels en hier zo van toepassing..
Wie is hier de tiran? De brandstichter die met levens speelt of iemand met een vlag die voor zijn mening uitkomt?
@menage | 24-08-21 | 14:49: ik zou deze vraag even bij de betrokkenen van café het Hemeltje neerleggen voor het juiste antwoord.
Ze proberen beiden aan anderen hun mening en wil op te dringen. Dus zegt u het maar. De regenboogvlaggers drammen inmiddels minstens zo hard als de regenbooggevlagden.
Ter verdediging: De eigenaar van het pand geeft aan dat de dader nog niet is gepakt en er een sterk vermoeden is dat de dader zelf in de flat woont, toegang heeft tot alle verdiepingen en dit dus zo weer kan doen.
Niet zo gek dus dat je op dit moment als eigenaar van het pand de veiligheid van je huurders voorop stelt.
Leuk hoor al die regenboogvlaggetjes maar in deze situatie even niet, of willen we morgenochtend op geenstijl lezen dat er 100 mensen zijn omgekomen bij een brand maar ze in ieder geval wel tot hun laatste adem met een vlaggetje konden zwaaien?
Als dit geneuzel zo doorgaat zijn dit de gevolgen die men vroeger of later op de koop toeneemt. Deugen is nu eenmaal belangrijker dan het leven.
Zou mij ook niets verbazen als het zelf is aangestoken door een aandachtsgeil alfabetpersoon.
@Reebensteeltje | 24-08-21 | 14:41:
Ongelooflijk met wat voor onzin mensen zich bezig kunnen houden.
Je kunt ook gaan kopschoppen of desnoods oorlog voeren uit verveling. Heeft ook weinig zin.
Prima dat die vlaggen worden verboden: de gangen moeten gewoon zo brandveilig blijven. Kennelijk werden alleen maar regenboogvlaggen opgehangen. Daarnaast word ik moe dat die regenboogidiologie door mijn strot wordt geduwd. Aangezien deze regenboogidiologie religeuze vormen begint aan te nemen: je doet dat maar achter je voordeur. En valt mij er niet mee lastig.
Dus steek je de boel, maar in de hens of vandaliseer je een sportschool. Wat is nou precies erger?
Hup DUWO! #TeamDUWO
Waar het op neer komt is dat men in Nederland de agressor probeert te pleasen. Geen regenboogvlaggetjes, want dan lok je brandstichting uit. Geen korte rokjes, want dan lok je aanranding uit. Geen blonde haren, want dan laat je zien dat je 'autochtoon' bent en lok je seksueel geweld uit. Dit heb je serieus in Zweden. Blonde meiden die hun haar zwart verven, zodat ze niet op een autochtoon lijken en dus ook geen doelwit zijn.
Dit hele land is gewoon bang en laf. Men weet dondersgoed waar het probleem ligt, maar ze vertikken het om er iets aan te doen.
Kennelijk hingen er alleen regenboogvlaggen. Dus is het logisch dat die moeten verdwijnen ivm brandveiligheid.
@loser | 24-08-21 | 14:33: Ik snap het argument van brandveiligheid, maar je steekt niet zomaar een vlag in brand. Dit is puur gedaan omdat het een regenboogvlag betreft.
Neem in beschouwing dat het Amsterdam-West is en je weet al in welke hoek je het moet zoeken en waarom ze er zo min mogelijk over kwijt willen.
In nederland ook hoor niet alleen Zweden
Kwestie van gezond verstand. Gangen zijn tevens vluchtwegen en die wil je vrij hebben van brandbare spullen en obstakels, zie onder andere ook het bouwbesluit. Elke bewoner zou dat moeten willen. Hier worden nu twee zaken onhandig aan elkaar geknoopt.
Eindelijk is het bewijs geleverd dat bezit en of verspreiding van regenboog vlaggen door voorwaardelijke opzet doodslag en of moord tot gevolg kunnen hebben. Dusss, willen we meer of minder regenboog vlaggen.
Geen brandbare zooi in de gangen en openbare ruimtes. Geen raar idee toch?
Snappen die vlaggenmietjes niet. Die kennen alleen maar ophef en verontwaardiging.
Bwahahaha! De Vrije Universiteit stuurt emailjes rond met hoe trots ze wel zijn op de diversiteit (foto is natuurlijk ALTIJD met een paar hoofddoekjes, alsof het altijd gaat om islam en dat islamitische meisjes niet uit een van de vele islamitische landen komen waar de hoofddoek geen gebruik is) en dan gaan de studentjes wel eens laten zien hoe inclusief ze zijn voor de NCH-community.
Nota Bene: in plaats van een hele reeks letters zeg gewoon Niet Cis-gender Heterosexueel (NCH) en je bent klaar. Net als in een pak kaarten: niet-Harten is hetzelfde als SRKJR (Schoppen, Ruiten, Klaver, Jokers, Reclame).
Je probeert een en ander in logica te vangen. Maar zo werkt het niet. De letterbakkers voelen zichzelf niet de negatie van cisgender/heteroseksueel . Integendeel, cisgender/heteroseksueel wordt gezien als de negatie van al het revolutionaire, zich in alle kleuren ontplooiende, prachtige vrije leven. Cisgender staat voor de patriarchale, verstikkende, onderdrukkende, alle vrijheid ontnemende traditie. Men wil revolutionair zijn, niet zomaar simpelweg niet-traditioneel, excentriek, raar. Elke toegevoegde letter wordt ervaren als een extra stukje op de traditie herwonnen vrijheid.
Daar is niet zoveel raars aan. Dat is een voorschrift in menig huishoudelijk reglement van VvE's om te voorkomen dat de flat voorafgaand voorzien is van allerlei niet-Nederlandse vlaggen (bijvoorbeeld Turks) en dat dat van buiten een bepaald beeld geeft.
Dus als 'Nederlanders' een huis of flat met Turkse of Marokkaanse vlaggen in de brand steekt zou dat ook leiden tot een verbod op deze vlaggen? Of is de maatvoering dan weer anders?
Hoera! Iedere dag Vlaggetjesdag.
Hehehe, ik weet dat de "regenboogvlaggetjes jongeren" de pest hebben aan twee vlaggen:
Ten eerste natuurlijk de vlag van Israel.
Ten tweede de vlag van het Koninkrijk Jerusalem toen dat in handen was van de kruisridders.
wereldvlaggen.nl/product/vlag-kingdom...
Bij het uithangen van 1 van deze vlaggen moet men goed verzekerd zijn tegen brand en bekrassen van de auto.
Maar welke kleuren op de vlag vertegenwoordigen pedofilie en bestaliteit?
Geduld,.. komt nog. Ook necrofilie en petomanie staan in de wacht.
Groen is de kleur van een religie die beide oké vindt, dus.
@Joris Beltsin | 24-08-21 | 14:29:
Rood met een halve maan of pentagram zou ook een optie kunnen zijn.
Ja, want het probleem is vlaggetjes en niet brandstichting.
Nou in alle eerlijkheid snap ik de drang wel om vlaggen van drammend links in de hens te willen steken, maar kom op gasten... hoef je niet te doen.
Het is hoogtijd dat ook bij voetbal grensrechters met regenboog vlaggetjes gaan werken. Dat zet pas zoden aan de dijk!
En bij de formule 1.. alle vlaggen het zelfde.
@kermitsklant | 24-08-21 | 14:15: Misschien kunnen we de pitspoezen wel terug krijgen als ze in regenboogjurkjes gehuld gaan?
En de scheidsrechter trekt dan bij een seksistische overtreding een regenboogkaart.
Op je knieën Kufars. Dit dulden wij niet,.. die smerige hosmotroep.
Kan niet wachten tot dit de officiële versie wordt:
www.reddit.com/r/vexillologycirclejer...
Mooi man. Het symboliseert zo de vier uithoeken van de wereld. En het bruin zit ook op zo'n mooie plek.
Zat die niet in fun with flags by Sheldon Cooper?
Wow. Je moet er maar op komen.
Dat bruin springt er nu ook meer uit.
top, en als je daar nog wat haakjes bij zet heb je een haken.... k
Vet!
@Joris Beltsin | 24-08-21 | 14:10: haha, ja! Had Amy daar niet een klein snorretje voor laten staan?
Je hebt ook van die spuitbussen om tenten branwerend te maken. Misschien een leuk proefproces voor een rechten student.
Everything woke turns to sh*t.
"Er is een actie in de buurt gaande om zo veel mogelijk regenboogvlaggen op te hangen"
Drammen drammen drammen. De regenboog vlag communiceert niet "iedereen hoort erbij".
De regenboogvlag communiceert "Er is iemand fout. Ben jij dat? Ben jij fout? Bewijs eens dat je niet fout bent?"
@Knufter | 24-08-21 | 14:06: de oude regenboogvlag stond gewoon voor “diversiteit” in de neutrale zin van het woord. Dus “iedereen hoort erbij”. Prima symbool van een prima beweging.
Die nieuwe vlag geeft *perfect* weer wat er mis is gegaan. De oude vlag en oude idealen worden door een wig van deugers, genderwappies en BLM-tuig binnengedrongen en overgenomen. Uiteraard komt die wig van links, die hebben er wel vaker een handje van om politiek neutraal activisme voor het eigen wagentje te spannen.
@Muxje | 24-08-21 | 14:10: Ik zou tegen al deze mensen willen zeggen: hang gewoon de Nederlandse vlag op en ben trots op de totale cultuur en de verlichting die hier heerst.
@Knufter | 24-08-21 | 14:13:
Heerste.
@Joris Beltsin | 24-08-21 | 14:14:
Dan maar halfstok hangen.
@Knufter | 24-08-21 | 14:06: Jup. dit voorval symboliseert wel heel aardig wie d'r in dit geval fout zijn. Eerst ophangen, dan komen er een paar "jongeren" die die vlagjes niet mooi vinden en dan halen die foute lui ze gewoon weer weg om maar niet precies die "jongeren" te triggeren. Oftewel: deugen is hartstikke leuk totdat het serieus wordt, dan zijn het gewoon laffe poeperts. Om niet te zeggen: heaumeaux.
@elfenstein | 24-08-21 | 14:27:
Hangt u ze ook aan uw eigen huis op als dit een week eerder nog aanleiding was voor brandstichting?
"Als je zelf een vlag wil ophangen, vragen we je wel dit op de binnenzijde van je raam te plakken."
Dan krijg je een steen door je ruit.
Als het sec gaat om de brandveiligheid, is dat verzoek natuurlijk ook kolder. Vlaggetjes die in gang kunnen vlam vatten, kunnen dat ook binnen achter het raam. Kortom, het gaat niet om de brandveiligheid, maar de licht ontvlambare olifant in de kamer.
@FrankVeer | 24-08-21 | 14:13:
Doe eens een cursus brandveiligheid, of desnoods alleen het hoofdstuk 'gangen en trappenhuizen'. Dan mag u nog eens de vergelijking maken met die olifant.
@Joris Beltsin | 24-08-21 | 14:17:
Ik ken trappenhuizen waar al decennialang allerhande posters en vlagjes hangen. Gaat prima zolang er maar geen verongelijkte "jongeren" met aanstekers voorbij komen. U draait oorzaak en gevolg een beetje om dunkt me. Zelfde als dat hosmo's het zelf gedaan hebben als ze in elkaar getrapt worden, hadden ze maar niet samen hand in hand over straat moeten lopen he?
mensen....
one trick ponies..
youtu.be/W7OmWKy6_8E
@elfenstein | 24-08-21 | 14:30:
Appels en peren. Als je een beetje verstand hebt van rook- en warmtetransport bij een fikkend gebouw dan weet je dat je geen brandbare spullen moet plaatsen in een gang, zeker niet als die ook de vluchtweg is. Dat dit niet nageleefd wordt, is omdat de meeste bewoners nou eenmaal onnozel zijn, ongeacht hun seksuele voorkeuren en genderidentificaties.
@Joris Beltsin | 24-08-21 | 14:17: Als het om de brandveiligheid ging, had de verhuurder ongetwijfeld al ingegrepen voordat er brand werd gesticht en staat dit veiligheidsitem ook gewoon in het huurcontract vermeld. Ik vind het een doorzichtig excuus.
@FrankVeer | 24-08-21 | 15:31:
Het staat vast ook in het contract want dat is standaard. En ja, handhaven doen we meestal pas als er brand is geweest of - zoals hier - nog steeds dreigt. Zo werken die dingen nou eenmaal.
Hup, terug de kast in!
Veiligheid gaat voor!
De stoppenkast?
Ik vind dat rode kruis op de vlag best wel erbij passen. Er is vast wel een groep onderdrukten die zich daarin ziet vertegenwoordigd. Mijn voorstel is om ook aan de rechterkant een aantal overlappende driehoeken toe te voegen. Dus voel je vrij als je vindt dat je in de huidige kleuren niet erkend bent.
Ik stel deze vlag voor.
miro.medium.com/max/1025/1*BvKRQF_wU-...
Die heeft nooit te weinig hokjes.
@Schoorsteenveger | 24-08-21 | 14:08: ja... oneindig... groot... hart..
rode kruis staat voor mensen die menstrueren?
Voorkant gehad, morgen worden de ruiten aan de buitenkant ingegooid, mogen ze daar ook niet meer hangen.
DUWO moet gewoon een schilder sturen en op een flinke en goed zichtbare muur de regenboogvlag laten schilderen. Mogelijk dat het rapalje zich niet meer laat zien. Anders cameraatje er op en aangifte doen als de muur wordt beklad. Deze strijd moet je als DUWO gewoon willen winnen. Niet zwichten voor terreur en opkomen voor de zwakkeren.
Het zou jouw vastgoed maar zijn.
Of regenboogvloer in de gangen zoals het fietspad in Utrecht bij de uni.
False flag event. Duidelijk.
Mmm. denk je?.. tja, je hebt ze erbij.
De omgekeerde wereld.
Ik stel voor dat regenboog eenhoorns al zwaaiend en kontzwaaiend door de Schilderswijk lopen om aandacht te vragen voor hun situatie van discriminatie, racisme en onderdrukking. Dan kunnen de Finnen ook gezellig meedoen. Protesteren verbroedert immers.
Niets zo krachtig als een regenboogvlag.
Klopt. Kijk maar naar Zuid-Afrika, het gaat daar geweldig sinds de multicolore daar wappert.
Het is een vergisbrand in een vete tussen McDonalds en KFC vlaggetjes.
KippenFC is voor de anti-varkenbrigade uitgevonden.
Goed zo GS! Laat je lekker voor het karretje spannen van de LHBTQI+ en deel de ophef en verontwaardiging, zo luid als het maar kan. Alleen als je de hysterische wijvenmodus even uitdoet en leest wat er staat, dan kun je niet anders concluderen dan dat het heel redelijk is om te eisen dat er geen brandbare materialen in de gang staan of hangen.
"dan dat het heel redelijk is om te eisen dat er geen brandbare materialen in de gang staan of hangen."
Het is ook heel redelijk om zulks eens in de zoveel tijd te controleren en de huurders te wijzen op de huurvoorwaarden/huisregels. Dit gebeurt 9 van de 10 keer niet of nauwelijks waardoor we nu op dit topic aan het reaguren zijn.
@normanius | 24-08-21 | 14:00:
Ja heel gek, dat de vastgoedeigenaar zich drukt maakt over het feit dat er in de afgelopen week op 5 plaatsen brand is gesticht in zijn gebouw en dat dit zomaar opnieuw kan gebeuren.
@normanius | 24-08-21 | 14:00: volgens mij is dat altijd. Todat er geklaagd wordt of een fikkie is, kraait er niemand naar. Alleen zijn het normaal gesproken vooral dozen en troep en wordt het niet aangestoken.
Geen zorgen we zijn nog redelijk kneitergoed, niet de beste:
www.goodcountry.org/
Zucht. Dat hele regenbogengedoe... wat wil je daar nou mee? Is het bedoeld als een soort van breekijzer voor de samenleving? Zoiets van "als je niet vóór bent, ben je tegen en wordt je veroordeeld"? Want nu even ganz ehrlich: wie hélp je daar nou mee? Iedereen die zich aangesproken voelt maakt sowieso al deel uit van het woke-simplistisch-verbond en iedereen die denkt "donder toch een eind op met dat fascistische gedoe" hoeft helemaal geen homo-hater te zijn. Ik ben ervan overtuigd dat het het grootste gedeelte zich gewoon ergert aan het eeuwige gedram. Die ene homo die daadwerkelijk benadeeld is (niet vóelt, daar is een belangrijk verschil!) kan prima naar de rechter steppen; artikel 1 van de grondwet stelt hem/haar/het in het gelijk en de dader wordt bestraft. Zéker in D66-land, want dit past in het linkse straatje. De écht homo-hatende medemensen halen hun neus hiervoor op, trouwens. Dat regenboogje gaat daar echt niets oplossen of verbeteren. Maar dat wist je al, lieve linkse drammer, het ging je alleen maar om het gedram en uiteindelijk meer gratis geld.
nou ja, vlaggen doen het nu eenmaal goed. Zou U de regenboog Maxidildo willen kiezen? Het aantal manifestatieleden zal zichzelf wat meer beperken vanwege het intrinsiek dwangmatig gecultiveerde geremde collectief gedrag rondom dierlijke bevrediging middels enen kleurijken paal. Terwijl de symboliek meer past bij samen-zijn en samen maken dan een vlag.
Zullen we anders even helemaal geen vlaggen ophangen?
Ik wil ook best de NL-vlag ophangen bij de voordeur, maar dan krijg je gewoon een boete.
Flikker op met dat hele LHBTQI gebeuren. Het komt mensen meer de neus uit en je krijgt alleen maar tegenwerking. Laat iedereen gewoon zijn die hij/zij is en klaar.
Waarom zou je daarom een boete krijgen?
Ik zou een opblaasbare eenhoorn uit het raam hangen.
Ben ik de enige gay die de regenboogvlak ondertussen overbodig vind?Er is maar een kleine groep die het ondertussen nog steeds niet snapt. Daar gaat een vlag niks aan helpen, de regenbookvlag staat voor mij voor " een open deur die jaren terug al is ingetrapt". Dat geldt overigens voor hele woke-gedachtegoed.
Vraag het eens aan de doelgroep. Degene die ik daarvan ken hebben al jaren niets meer met die vlag, en zeker de nieuwe niet. Of überhaupt met de homobeweging. Het gros heeft geen behoefte aan een vlag maar aan veiligheid op straat (en in de flats)
@Muxje | 24-08-21 | 14:05: Daar zeg je wat! De probleemgroepen kan ik zo aanwijzen, zoals velen hier. Wat het probleem zelf niet makkelijk maakt want het zijn er ondertussen al zoveel.
iedereen kaapt ideeen van elkaar voor: aandacht, kijk mij, ikke ben want kijk mij, ik ben betekenis-vol en niet betekenis-arm, want dit universum is gevoelsflatline en ik ook, mijn ouders hebben me verkloot, vind ik, dus ik ben kudt, en jullie dwing ik tot mij enige betekenis te geven aan mij, zoals ik het projecteer en zoals ik vind (en niet denk), naar jullie, hoe het zal moeten. Gebeurt al 100.000 en jaren. Gaap, saai, volgende...
@nobodiesunmighty | 24-08-21 | 14:38: in 1 klap discussie weg maar je hebt een punt hoor.
Precies, mensen met een chromosoompje teveel (Tofik Dibi incluis) hebben toch ook geen eigen vlag en die hebben het soms ook moeilijk…
Volgend jaar vlaggetjesdag .
Natuurlijk met regenboogmotiev.
Ook haringtjes met ui hebben hun voorkeur en seksuele afwijkingen.
Prima, ik vond die inzamelingsactie voor nog meer regenboogvlaggen ook al een slecht idee. Nu nog de daders oppakken en berechten.
Misschien handiger om brandstichting te verbieden?
Zo'n klassieke Duitse vlag, met dat Tibetaanse gelukssymbool, mag die wel?
Alleen als je deugt!
De Finse luchtmacht heeft ook een vlaggetje met zo’n gelukssymbool, mag die ook?
Dat gelukssymbool is een vierkant maar geen ruit, en de haken wijzen de andere kant op. Die Duitse vlag gaat in de fik, al moet ik het persoonlijk doen.
@Kaiserrer | 24-08-21 | 13:53: Ja maar die rolt niet, die staat stil.
Ze mogen ze aan de buitenkant ophangen. Het gaat erom dat die gangen vrij zijn van brandbare spullen. Je mag er ook geen overtollig meubilair neerzetten, geen doos met oud papier, geen afvalzakken, gewoon, leeg en schoon.
Ik heb een tijdje terug van m'n huurcorporatie een update van m'n huurreglement gekregen, je mag in het gehuurde geen brandbare vloeistoffen bewaren. Zit je al fout met je literfles wasbenzine, gewoon in huis.
Edit: m'n voorganger was eerder.
Ja, ik denk dat er geen probleem was geweest als er een MIckey Mouse poster had gehangen, wat denk jij.
@John McClane | 24-08-21 | 13:57: Mickey Mouse staat symbool voor het Grote Kwaad, Kapitalistisch Globalisme. Brrrrr...
Het is goed gebruik en waarschijnlijk zelfs al heel lang wettelijk bepaald dat gangen leeg moeten zijn ivm brandveiligheid.
Ooit, toen ik nog werkte, hadden wij ook gangen gestapo die boos werden als je een doos oud papier in de gang had gezet om af te laten voeren.
Ben het er overigens wel mee eens. Als je brand hebt, gangen vol rook staan en geen licht meer hebt wil je niet gehinderd worden door allemaal meuk in de gangen die je vlucht kunnen belemmeren.
Niet mekkeren over die vlaggen dus, gewoon achter het raam hangen zoals voorgesteld.
Blijven wegkijken, misschien eet de krokodil jou als laatste op. Denk t niet.
@Jazeetie | 24-08-21 | 13:51: Blijven wegkijken? Die regenboogvlaggen zijn het symbool van het wegkijken. Gewoon achter de daders aan en oppakken wegens brandstichting en niet lopen mieren over die vlaggen.
Eens
Eensch. En voor mensen die het niet weten, vlaggen zijn gemaakt van nylon. Als die fikken of smelten dan komt daar rook vanaf die best giftig is. Rook is sowieso al een killer in een brand, eerder dan vlammen. Je kunt discussieren of de motivatie om er ineens nu op te gaan handhaven wel zo zuiver is, maar de maatregel zelf, en ook de handhaving erop is valide. Ik raadt iedereen aan om eens een echt brandoefeningetje te gaan doen. Gangetje vol rook, vlammen om je heen, erg warm en dan proberen ergens te komen. Dan ga je ineens heel anders naar je omgeving kijken.
Misschien is het wel gedaan door vaandalen?
woke gekkies vs import islamististen wordt de battle van de jaren 20
En de nuchtere Hollanders staan aan de zijlijn
Officieel verklaren ze erachter te staan dat deze vlaggen getoond worden, ook binnen hun gebouw, maar dat het uitsluitend om brandgevaar gaat waadoor ook iedere andere vlag of brandbare objecten verboden zijn. Een vlag achter een raam is dus wat hen betreft prima zoals ze verklaren. Maar die ramen zullen door dezelfde daders met zekerheid ingegooid worden. Smijt dan dat tuig met een (regen)boog het raam uit.
Nou ik vind die regenboogvlag -met bruin en zwart- inmiddels een symbool van mensen die zich afzetten tegen het volk dat niet vertegenwoordigd wordt door die vlag. Mensen die het het 'normale' volk lastig maken. Ik begin ook een behoorlijke hekel aan die vlag te krijgen.
Het is ook gek om iets een regenboogvlag te noemen, terwijl er kleuren inzitten die niet in een regenboog zitten.
@Keutels | 24-08-21 | 13:50: ik heb een vlag met infrarood en ultraviolet. Lijkt net een witte theedoek.
Ja hoor eens, we willen best een beetje woke zijn voor de LMAOWTFBBQ gemeenschap, maar ze moeten natuurlijk niet bepaalde (etnisch / religieuze) bevolkingsgroepen schofferen met hun gedrag.
Prima. Opzouten met dat regenbooggeneuzel.
Het ziekelijke gedweep in dit land met allerhande afwijkingen komt me langzamerhand mijlenver de strot uit.
Er zijn wel belangrijker dingen om druk mee te zijn, dunkt me.
Net nu ene Thirza Gevers 5000 ekkies heeft ingezameld om overal regenboogvlaggen op te gaan hangen.
Israëlische vlaggen dan maar.
De JOVD wil geen Oost-Europese gangen.
Zoals altijd weten de liberalen de vinger weer feilloos op de zere plek te leggen. Dapper.
Chamberlain had er wel raad mee geweten!
Ik heb een IS-vlag uithangen, nooit problemen.
Ik heb in de auto altijd zo'n allah-is-groot embleem liggen voor het geval dat ik in een kansenwijk moet parkeren. Sindsdien ook nooit meer last van krassen of afgebroken spiegels.
@2voor12 | 24-08-21 | 13:44: doosje tissues op de hoedenplank. De stille code.
Bos en Lommer: waar woke de islam ontmoet. Succes en ik lees er wel over!
Met een regenboog in Afghanistan heb je pas echt ballen van staal.
Hoe zit dat met de Palestijnse vlag?
die hangt ook op genoeg plaatsen uit het raam, in Nederland. Vlaggen met buitenlandse vlaggen is aan restricties onderhevig.
@AntiZanicz | 24-08-21 | 14:01: Jesus wat ben ik blij dat ik dat niet hoef te aanschouwen
Toch grappig dat GS zo hard wil optreden tegen ondernemers die hun eigendommen willen bewaken.
Het gaat om "hoe" in dit geval de ondernemer z'n eigendommen denkt te beschermen. In plaats van de oorzaak aanpakken gaan we een symbool verbieden.
@normanius | 24-08-21 | 13:42:
Je hebt gelijk, gooi iedereen die flat uit. Probleem opgelost.
Rotzooi op de gang vormt een brandgevaar en het niet toestaan daarvan is per reglement geregeld. Eerder was er lakse handhaving vanwege het deugwanen bij deze vlaggen en zou men zich daar beter druk over maken.
@AntiZanicz | 24-08-21 | 14:00: precies kunnen weer geen hoofd en bijzaken gescheiden worden. Hoofdzaak: veiligheid bewoners flat mbt brand. Bijzaak: expressie tot ondersteuning van het alfabet scene. Denkt u dat het niet zo'n vaart loopt, denk aan Arnhem, vuurwerk,bank,lift.
REAGEER OOK