Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Coronapatienten in ziekenhuizen ontkennen corona

De Messias van het FvD.

Zucht. Zucht. Zucht. ZUCHT.

In wappieland Nederland (Kutland) is het nu dus al zover gekomen: in tenminste 15 ziekenhuizen worden artsen (M/V), zusters (V) en broeders (M) doodleuk geconfronteerd met coronapatiënten en hun naasten die ontkennen dat corona bestaat. Terwijl die mensen aantoonbaar corona hebben. En ook niet een beetje corona, nee, echt zwaar ziek IC-op-de-buik-lig-crepeer-corona. Maarja, ze zijn FvD-lid hebben 'zelf onderzoek gedaan' op Facebook en Bitchute waaruit volgt dat corona een complot is van 'de regering' want 'Great Reset', pieptuutkrieoek. CORONA BESTAAT WEL ONTZETTENDE COMPLOTMARMOT DAT JE ER BENT JE LIGT TOCH GODDOMME NIET VOOR NIKS OP JE BUIK MET EEN SLANG IN JE STROT IN JE EIGEN LONGVOCHT TE STIKKEN? Teringjantje. Wij snappen wel dat er te weinig IC-verpleegkundigen zijn wanneer straks dankzij ongevaccineerd Nederland de bedden weer massaal worden gevuld. Sta je jezelf voor een jodenfooitje het schompus te werken in een hoogrisico warzone komt zo'n patiënt je vertellen dat 2+2=5 omdat Jensen of een Godwinnende dierenarts hebben gezegd dat optelsommen zijn bedacht in Davos in een Bilderberghotel. Stik er dan lekker in. Letterlijk. Moet geen probleem zijn ook, stikken in iets wat toch niet bestaat, no worries! Tip: elke coronapatiënt die zegt dat corona niet bestaat na een vriendelijk knikkend 'je hebt helemaal gelijk' weer lekker ongezien naar huis toedelidokiën. Hatsjie (in de elleboog)!

Z.U.C.H.T.

Social

Reaguursels

Inloggen

Emoties en anekdotes.

JP Balkenbrij | 26-08-21 | 19:50

Tja, wat ga je anders doen dan? Inderdaad dankbaar naar huis sturen? Klinkt me in de oren als een probleem dat zichzelf oplost trouwens…

Homer P. Simpson | 26-08-21 | 19:40

Makkelijk scoren dit stukje proza.
Er zijn bijvoorbeeld ook zat mensen die ontkennen dat ze kanker hebben.

Vlasbaard | 26-08-21 | 15:34

Gewoon naar huis sturen...

Tommi | 26-08-21 | 13:51 | 1

Met een lollie op zak

TmC | 26-08-21 | 16:45

Huh? Dus ik mag me hier niet hardop afvragen waarom men in de kranten en elders nooit las over neusverkouden “patienten” die zich bij de spoedeisende hulp niet weg lieten sturen en opname eisten. Dat gebeurde overal in Europa; ook na negatief te zijn getest wilden zij het ziekenhuis niet verlaten.

fokkewoelf | 26-08-21 | 13:01
-weggejorist-
fokkewoelf | 26-08-21 | 11:35 | 2

Het gaat nog leuk worden als alle ongevaccineerden straks voor de zieke gevaccineerden moeten gaan zorgen.

zwenkwieltje | 26-08-21 | 11:28
-weggejorist-
julian67 | 26-08-21 | 10:52 | 3

De ongemaskerde waarheid is nog altijd besmettelijk voor anderen.
Of de pestilentiehaard nu sjina is, of de joe es ef ee.
En of de kuchpersoon nu vaccinatirbezwaard of sedaatgespritzt is.

hallevvezool | 26-08-21 | 10:43 | 1

U kunt zo bij de krant of NOS gaan werken!

Bolder | 26-08-21 | 10:49
-weggejorist en opgerot-
Ben Adam | 26-08-21 | 10:33 | 3
-weggejorist-
Kijkeensaan | 26-08-21 | 10:41
-weggejorist-
Kijkeensaan | 26-08-21 | 10:42
-weggejorist en opgerot-
Bolder | 26-08-21 | 10:47

Eeehm.... Dus je krijgt al het vaccinatiebewijs, voordat je de echte prik heb gehaald en je staat te wachten in de rij? Je krijgt niet het bewijs NADAT je die fcking prik hebt gehad ???

Ik snap er echt helemaal niets meer van. Ik geef het op.

Omnisofos | 26-08-21 | 10:28 | 2

Ik kreeg mijn 'papieren' vaccinatie-bewijs NA het zetten van de 2de Pfizer-prik en het plakken van het pleistertje.
Mijn partner idem dito.
Mijn fysio idem dito.

MK27 | 26-08-21 | 11:05

Je moest het een en ander laten zien ja, maar het was bij erg druk, chaotisch en de medewerkers waren niet allen even doortastend: kortom ik denk dat het met wat snelle praat en gegoochel met al die printjes mogelijk moet zijn geweest om een onterecht stempeltje te krijgen.

TmC | 26-08-21 | 16:49

In Israël gaat het gelukkig goed met de Corona vaccinatie aanpak:
https://youtu.be/AJudgFuNwuM

Bolder | 26-08-21 | 09:40 | 1

Ja..
Echt.
I don't get it.
Gelukkig is er nu de boost.

Ben Adam | 26-08-21 | 10:38
-weggejorist-
hustler01 | 26-08-21 | 09:39 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat soort mensen zijn te achterlijk om te beseffen wat hun eigen woorden eigenlijk betekenen. Waarom ga je in het ziekenhuis, erger nog op de IC, in discussie over welke ziekte het is? Vooruit dan noem je het geen corona, je ligt er nog steeds en je hebt nog steeds behandeling nodig.

Draak uit Brabant | 26-08-21 | 09:39

Er zullen ongetwijfeld zulke mafklappers tussen zitten. Maar sinds wanneer neemt GS zo'n totaal niet gekwantificeerd twijfelachtig verhaal klakkeloos over? En dat nog wel van het AD :D

Kevf | 26-08-21 | 09:29 | 1

Puberale schrijver.

Ben Adam | 26-08-21 | 10:39

Weet je wat ook "z.u.c.h.t." is? De welhaast obsessieve hang naar het identificeren en uitsluiten van "wappies", "coronaontkenners", "antivaxxers" en andere virtuele gele sterren. Dit neigt naar fascisme. Hou daar 'ns mee op. Gekken heb je overal, maar dat betekent niet dat je alles dat je gek vindt ook als gek kan bestempelen, met alle gevolgen vandien.

Gladiator Fap | 26-08-21 | 09:19 | 9

@Blauwe Wafel | 26-08-21 | 10:07:
Dat zijn dan met recht wappies te noemen. Zo kom je er wel achter wie je werkelijke vrienden zijn.

lekgoot | 26-08-21 | 10:40

@Bolder | 26-08-21 | 09:45: Inderdaad. De kleingeestigheid spat er gewoon vanaf. Ik weiger daar aan mee te doen. Zolang mensen het verschil niet tussen de mening en de mens zélf maken, zal er altijd een voedingsbodem voor fascisme zijn.

Gladiator Fap | 26-08-21 | 14:27

Dat heet makkelijk scoren.
Er zijn ook zat mensen die ontkennen dat ze kanker hebben.

Vlasbaard | 26-08-21 | 15:33
▼ 6 antwoorden verborgen

Ben ervoor ongevaccineerden weigeren een behandeling te geven tegen corona een enkele uitzondering daargelaten.
Corona verdwijnt alleen als de vaccinatiegraad 85% is, óók voor jongeren!. Als dat is bereikt kunnen we weer terug naar een leven van vóór corona.

meneer Q | 26-08-21 | 09:16 | 4

Helaas, Rutte heeft een ander plan.
Het Nieuwe Normaal.
Wen er vast aan; BBB zegt hij:
https://youtu.be/swqkkAEjZDc

Bolder | 26-08-21 | 10:09

Als je al gelooft in de fabel dat een rap muterend virus als Corona weg gevaccineerd kan worden, kun je in ieder geval tot oktober 2022 wachten, want dan pas verwacht China de resterende 400 miljoen Chinezen gevaccineerd te hebben. Of dacht je dat 85% vaccinatiegraad in NL genoeg is?

Thuinman | 26-08-21 | 10:32

Gelukkig maakt dat voor 98% van de mensen geen reet uit. Zonder behandeling wordt je ook wel beter.

FrikandelSpeciaal | 26-08-21 | 12:11
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
marcspeelt | 26-08-21 | 09:06

Een soort van Sylvia Millecammetje als het ware. Moeten ze zelf weten. Zet dat bed alvast maar op de gang. Eigen keus en vrijheid.

DrachiR | 26-08-21 | 09:05 | 1

wat vindt Jomanda eigenlijk van corona?

borus | 26-08-21 | 12:23
-weggejorist-
marielle | 26-08-21 | 08:59

Familie van mij is helaas ook gehersenspoeld door Willem Engel en diverse schimmige YouTube-kanalen. Er is geen zinnige discussie meer met ze te voeren. Ik kan je wel vertellen, mocht door deze onzin één van hen komen te overlijden klaag ik ze allemaal aan. Mijn reedt of dat dan kansloos is of niet. Dat is ook hun tactiek. Ik hoop dan wel op steun van het Roze Leger. Maar vooral hoop ik dat het niet nodig zal zijn…..

StStradivariusIV | 26-08-21 | 08:56 | 7
-weggejorist-
Bolder | 26-08-21 | 10:58

Ga jij lekker je familie aanklagen joh. Corona ontkenners zijn niet de enige wappies blijkt maar weer.

Tommi | 26-08-21 | 13:55

@Tommi | 26-08-21 | 13:55: want familie mag je niet aanklagen? Dan zou de helft van de Advocaten werkloos zijn…

Soapytitrider | 26-08-21 | 15:24
▼ 4 antwoorden verborgen

En aan de ander kant van het spectrum heb je mensen met een positieve test die eisen dat ze worden opgenomen in het ziekenhuis, ook al heb ze nauwelijks klachten, en ze vertrekken pas bij een negatieve PCR test. Artsen durven hier weinig tegen te doen omdat corona zo onder een vergroot glas licht. En je hebt nog een groep patiënten die in het ziekenhuis liggen en zo bang zijn dat ze weliswaar weinig klachten door corona hebben maar extreme paniekklachten.

Hunter S. Thompson | 26-08-21 | 08:38 | 2

ligt

aamert | 26-08-21 | 08:48

Die paniek is 100% MSM schuld en de eenzijdige paniek berichtgeving.

culture_vulture | 26-08-21 | 12:19

lekker makkelijk om mensen weer weg te zetten.

Spychopaat | 26-08-21 | 08:33

Waar komt dit verhaal van te weinig IC-verpleegsters steeds vandaan? TikTok? Vriendin van mij werkt bij het UMCG Groningen, daar stonden ze tijdens de "2e golf" vijf (!) Coronapatienten te verzorgen met zeven (!) verpleegsters. Tekorten komen enkel door slecht management.

Stijl_Loos | 26-08-21 | 08:25 | 3

management in de zorg. Dat helpt.

ruudvangeelen | 26-08-21 | 08:33

Op dit moment zal er geen probleem zijn omdat het aantal ic patienten laag is. Maar stel het loopt weer vol zoals vorige jaar (wat niet gaat gebeuren voorlopig) dan kunnen we in NL max 2400 ic patienten aan. Om 2.400 ic-bedden te kunnen bedienen, zijn gewoonlijk 14.400 ic-verpleegkundigen nodig. In Nederland zijn er momenteel minder dan 4.000 Ic verpleegkundigen beschikbaar.

movingsquare | 26-08-21 | 08:35

@movingsquare | 26-08-21 | 08:35: Daar had de regering inmiddels meer dan anderhalf jaar de tijd voor om die op te leiden. Zelfs een motie om meer IC-verpleegkundigen op te leiden en aan te stellen is door de regeringspartijen verworpen. En wat Stijlloos hierboven zegt klopt ook. De media dikken alles ontzettend aan. en zetten mensen/groepen zo tegen elkaar op. Media = Virus

negorij | 26-08-21 | 09:06


Ik snap die prikangsten niet; als kind bent u een miljoen keer gevaccineerd. Hoor je niemand over, niets aan de hand. Nu ineens is het een megaprobleem vanwege zelfverzonnen ‘problemen’ zoals nanobots, “ze spuiten een virus in”, experimenteel vaccin , angst voor de prik etc.

Als “ze” uw lichaam (“waarom juist uw lichaam dan? Ik hoef t niet..”) willen overnemen, is het al lang geregeld. Echt. De nanobots zitten in boter en friet. U bent al de klos. Echt waar. Stond op facebook.

BenDeLier | 26-08-21 | 08:18 | 10

@Kevf | 26-08-21 | 09:26: kort terug:
- mrna vaccin al 30 jaar in ontwikkeling.. kort?
- pfizer werkt 95% tegen eerdere corona varianten (toen het op de markt kwam) en 65% tegen nieuwe zoals delta. Het werkt dus niet steeds “minder” het blijft 95%, of 65%. Bij nieuwe(re) varianten weet je het niet.
- belgische wielrenners; lees het stuk na in een normale belgische krant? 1 vd 80 moest worden opgenomen, zij zaten in een stevig intens trainingsprogramma. Relatie met vaccinatie niet aangetoond… en hoe toon je schade aan zonder klachten? Allicht zijn die niet gemeten. Je moet alle andere mogelijkheden uitsluiten buiten vaccinatie om vaccinatie als oorzaak aan te kunnen geven. Lastig bij 1 opname op 80 wielrenners (in de krant werd nog een 2e groep van beloften genoemd met 0 klachten).
- groepsimmuniteit was het eerste idee van de overheid.
- spike proteinen en muizen ga ik niet in, te hoog facebook gehalte.

Maar: u heeft nog steeds geen stevig argument om geen vaccinatie nu te halen. Is het niet gewoon prik angst?

BenDeLier | 26-08-21 | 12:58

@BenDeLier | 26-08-21 | 12:41: Ik merk slechts op. Ik heb niet gezegd 100% door vaccinatie. Dat ik zeg " feit" is gebaseerd op dat ik niet verzin dat dit in mijn omgeving voorkomt. Maar ik bemerk dat ik de angst van anderen wel moet begrijpen en andersom wordt gebagatalisseerd. Einde commentaar.

MoonBeebe | 26-08-21 | 14:27

@Kevf | 26-08-21 | 12:24: Is die 85% actueel? Of van de begin periode? Hoe dan ook zou het nog onverstandiger voor obose volk zijn zich niet te laten vaccineren.
En volgens mij is er geen dwang, maar wel voorlichting (medisch personeel vind ik dwang te rechtvaardigen overigens).

DrFibonacci | 26-08-21 | 16:14
▼ 7 antwoorden verborgen

Corona ontkenners met ernstige klachten gewoon naar huis sturen want ze mankeren immers niets... Probleem opgelost. Ruimte voor echte patiënten.

Jafco | 26-08-21 | 08:15 | 2
-weggejorist-
negorij | 26-08-21 | 09:11
-weggejorist-
GoodRiddance | 26-08-21 | 07:51 | 1

De reguliere zorg voor laten gaan, ontkenners op de wachtlijst. Want uiteindelijk hebben ontkenners zelf, actief of passief (nalatigheid), bijgedragen aan hun ziek zijn. Daar hoeven anderen niet onder te lijden.

EG61 | 26-08-21 | 07:28 | 3
-weggejorist-
negorij | 26-08-21 | 09:14
-weggejorist-
Kevf | 26-08-21 | 09:30

@negorij | 26-08-21 | 09:14: IC's die vollopen door ernstige bijwerkingen en dat wordt allemaal verzorgen door de MSM en geen stijl toettoetboinkboink.

bijna_raak | 26-08-21 | 09:31

Ik begrijp niet hoe je met een registratie kan weglopen zonder geprikt te zijn (tweet). Hier wordt je "gescreend" en in de computer ingevoerd. Dan ga je naar een arts en een assistent. Pas als de arts je geprikt hebt drukt de assistent op de handtekening knop en gaat er een stempel op je Impfpass. De dag erop kun je via je Handysignatur (DIGID) een QR code met gegevens ophalen. Heb je geen mobieltje, dan kun je een uitdraai bij een willekeurige apotheek ophalen. Bij ons in het dorp kan dat zelfs bij de gemeente. Dat dit alles gelegitimeerd moet spreekt vanzelf ( nou ja bij de gemeente niet echt, want iedereen kent iedereen).

Dat krijgt de GGD niet voor elkaar?

bergsbeklimmer | 26-08-21 | 07:20 | 1

Idem hier

ruudvangeelen | 26-08-21 | 08:34

Ik ben niet dood. Jawel, hoor.

Toverkol | 26-08-21 | 07:14

Een hysterische wap aan de telefoon gehad. Het hele verhaal geduldig aangehoord, van ingespoten chip, verdikt bloed, uitdunning van de bevolking en van mensen robots maken etc. Toen ik naar het verdien model vroeg van een uitgestorven bevolking kreeg ik als antwoord dat het om macht ging en niet om geld. Gates en co willen de macht hebben…. De gemeente heeft in lantaarnpalen computers laten zetten die de gevaccineerden zullen besturen etc etc. Niet mee te praten, ze had overal een zielig antwoord op, niets onderbouwd, niets logisch. Toen ik vroeg waar ze dit geleerd had …. YouTube en whatsapp filmpjes….

ummeh | 26-08-21 | 07:12 | 7

Ik raad u aan ook eens de exponentiële groeigrafiek van de wereldbevolking erbij te pakken en te extrapoleren op welk punt in de toekomst er onvoldoende voedsel is om iedere te eten te geven. Let u er daarbij op dat voedselproductie liniair verloopt en maximale productie valt onder roofbouw met bodemuitputting etc. tot gevolg. Tel daarbij op ‘het klimaatprobleem’ en dan is het evident dat de bevolking moet krimpen. Dat kan gepland indien een groep ‘gezaghebbers’ zich geroepen voelt, of ongepland chaotisch door natuurlijke situaties zoals honger, ziekte en conflicten

Canis.bonus.es | 26-08-21 | 09:41
▼ 4 antwoorden verborgen

2,3 + 2,3 = 5

superb_de_lux | 26-08-21 | 07:03

Je kan ze toch gewoon dood laten gaan... zie het probleem niet zo...

johnyl | 26-08-21 | 07:00 | 1

Exact. Darwin !

Azijnist | 26-08-21 | 08:06

Ff terughoudend zijn met te stellen dat niet gevaccineerden straks voor problemen gaan zorgen svp.... op dit moment komen ook gevacineerden op de ic..

Bello de Hond | 26-08-21 | 05:22 | 9

@bergsbeklimmer | 26-08-21 | 07:28: In Israel, UK en IJsland liggen deze cijfers helaas anders. Overigens was er wel degelijk 100% bescherming beloofd tegen ziekenhuisopname en dood.

Kevf | 26-08-21 | 09:31

@ bergbeklimmer, de publicatie van die cijfers waar u naar refereert, heeft u ook scherp over welke periode die gingen? Er staat mij bij (lees zoveel dat ik het simpelweg niet meer weet) dat dit de data tot en met april dit jaar betrof, dus toen nog niet het merendeel was gevaccineerd en ook nog niet grboosterd? Dan is het niet zo gek dat toen 90% van de ziekenhuis opnames (al dan niet door Covid) nog ongevaccineerden waren

Canis.bonus.es | 26-08-21 | 09:51

@Canis.bonus.es | 26-08-21 | 09:51:
Eind juni tot midden augustus:

"Auf den Intensivstationen sind über 94 Prozent der Covid-Patienten ungeimpft. Diese Zahl ergibt sich aus dem aktuellen Wochenbericht des Robert-Koch-Instituts (RKI). Ende Juli bis Mitte August wurden 309 Covid-Patienten auf den Intensivstationen behandelt, nur 17 von ihnen waren geimpft.
Rund 90 Prozent der Patienten mit Corona-Infektion in Kliniken sind ungeimpft. Das sei das Ergebnis erster Stichproben, erklärt der Kölner Intensivmediziner Christian Karagiannidis im Gespräch mit ZDFheute". www.zdf.de/nachrichten/panorama/coron...

bergsbeklimmer | 26-08-21 | 15:14
▼ 6 antwoorden verborgen

Tja, ik heb Bert hoog zitten ook in de TPO-podcast. Vilein, scherp en raak op zoveel onderwerpen. Maar als het op Corona aankomt slaat hij jammerlijk de plank mis. Al tijden. Volgens hem zijn er twee soorten mensen: gevaccineerden en Corona-ontkenners. Wappies. Terwijl ik denk dat de grootste groep niet-gevaccineerden mensen zijn die de vraag “waarom zou ik iets in mijn lijf stoppen” maar niet positief beantwoord krijgen en daar hele redelijke en rationele redenen voor hebben. Ik reken mezelf daar ook toe. Door die groep stelselmatig te negeren krijg je een soort absurdistische zwart-wit-discussie. En sla je dus automatisch de plank finaal mis als je een of ander pro-vaccinatiepunt verdedigt, zonder in te gaan op de gapende gaten in het pro-verhaal.
Jammer.
Dan doet Wierd Duk het veel beter. Zelf doodsbang voor Corona, maar wel telkens oog voor de ongevaccineerde met een goed verhaal. En ook voor het gevaar van het negeren van die groep. Diep respect.

Magna Carta | 26-08-21 | 01:02 | 16

Viel me ook al op. De olifant in de kamer is natuurlijk de groep die al Corona heeft doorgemaakt en juist om die reden (nog) afziet van vaccinatie. Dat zijn geen ontkenners of wappies, maar mensen die redeneren: ik ben er met milde klachten doorgekomen, mijn immuunsysteem werkt blijkbaar goed tegen Covid, tweede besmettingen zijn zeldzaam (minder dan 1%) en hebben dan doorgaans een milder verloop. Op site RIVM staat notabene dat de periode waarin geinfecteerden die hersteld zijn immuun blijven zeker een jaar of meer is. Dat alles overwegende, is het niet gek dat je nog even wacht met vaccineren. Schiet maar een gat in die redenatie ! Daarnaast zal toch ook een deel van de groeps immuniteit moeten komen van herstelden omdat die (blijkbaar) een ander soort immuniteit ontwikkelen door infectie dan door vaccinatie.

pleemobiel | 26-08-21 | 12:13

@P47Thunderbolt | 26-08-21 | 07:18: Het probleem met die test is dat het geen onderscheid kan maken tussen SARS-CoV-2 en influenza. Het zegt dus geen drol want je kunt net zo goed de griep hebben (wat het waarschijnlijk ook is).

culture_vulture | 26-08-21 | 12:33
▼ 13 antwoorden verborgen

Het wordt tijd voor nano-chips die ingespoteb worden tezamen met het vaccin die contact maken met de regering via het 5G-netwerk, of zo.

Jan Gordelroos | 26-08-21 | 00:58 | 2

Oh wacht….

Jan Gordelroos | 26-08-21 | 00:59

Sinds ik dubbel gevaccineerd ben, nooit meer haperingen als ik netflix stream. Die chip werkt perfect!!

Het brein erachter | 26-08-21 | 05:32
-weggejorist-
beetje.jammer.dit | 26-08-21 | 00:29 | 2

Kan iemand mij uitleggen wanneer een post weggejorist wordt? Of is er geen duidelijk beleid? Als je het niet eens bent met het geschrevene word je gejorist? Het lijkt Twitter wel.

janjoker | 26-08-21 | 00:08 | 3

Diezelfe vraag had ik vandaag ook, veel staat in de huisregels, maar er is ook een grijs gebied. Wat bijvoorbeeld ook niet mag is de te evacueren Afghaanse medewerkers van de Nederlandse bezettingsmacht vergelijken met de Nederlandse handlangers van de Duitse bezettingsmacht ongeveer 70 jaar geleden.

accijnstoerist | 26-08-21 | 00:20

Joris heeft, net als veel reaguurders, een humeur. Regels zijn regels... en soms is er even een extra regel.
Dat houdt u scherp!

Het brein erachter | 26-08-21 | 05:36

Mee eens zijn, een mening of een stelling waarmee u wat beweert. Igv. laatste, als u dat doet zorg er dan voor dat het niet van uw FVD of Virusverkoudheid Telegram groep komt.

ruudvangeelen | 26-08-21 | 08:38
-weggejorist-
Sojev | 26-08-21 | 00:01 | 1
-weggejorist-
pleemobiel | 26-08-21 | 00:00 | 2
-weggejorist-
Sojev | 25-08-21 | 23:34 | 3
-weggejorist-
gratias | 25-08-21 | 23:22 | 2

De tijd zal het leren wie er gelijk heeft of had.
Mijn glazen bol is al jaren stuk, dus daar heb ik ook niets aan.

Het leven is zwaar | 25-08-21 | 23:04

Hemeltje, alsof de zon voor de maan verschijnt.

Leibniz | 25-08-21 | 23:03

Maar wat de boze man in het ziekenhuis wel of niet geloof maakt niet zoveel uit. Er zijn ook honderdduizenden mensen waar vaccinatie of beperkt aanslaat. Die staan hetzelfde "lot" te wachten. Of als het vaccin verzwakt in werking en niet snel genoeg "boosters" neemt. Of er voldoende aandacht komt voor medicatie en zinnige preventie. Lees ook het BBC-artikel: Is besmet raken beter dan meer vaccineren?

GeenAccount | 25-08-21 | 22:50 | 1

Combi van beiden blijkt nog het beste, althans in Israël.

Tjemig | 25-08-21 | 22:55
-weggejorist en opgerot-
bolletje kaas. | 25-08-21 | 22:45 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Ik vraag me trouwens al een tijdlang af of dé (demissionaire) designated survivor van het Nederlands parlement zich ook heeft laten vaccineren. Of hebben we er nu wellicht twee: een óngevaccineerde survivor en een gévaccineerde survivor.

Toch wel vragen van landsbelang. Kamervragen?

mozaard | 25-08-21 | 22:36 | 2

Dat is een hele goede vraag. Thierry, kom er maar in!

Ivoren Toren | 25-08-21 | 22:38

Dit zou wel moeten, wat als de vaccinnemers allemaal onvruchtbaar blijken te zijn na vaccinatie om de klimaatcrisis op te lossen. Is er al een Pfizer-baby geboren?

accijnstoerist | 25-08-21 | 23:12

Wat ik dan weer apart vind is dat er geen updates van de vaccins zijn. Versies 1.0 zijn in allerijl ontwikkeld. Maar men heeft nu toch genoeg tijd gehad om verbeterde versies te maken.

CarelJan7937 | 25-08-21 | 22:30 | 9

@CarelJan7937 | 25-08-21 | 22:56:
Het blijven vasthouden aan inenting met de Wuhan-variant van 2 jaar oud voor de 3e prik terwijl de effectiviteit dalende is een rode vlag. Wat gaat een nog groter deel van niet-neutraliserende antilichamen doen bij een virus met ADE-potentie wanneer je deze met een factor 42 gaat verhogen?

Bereid je voor op datgene waarover niet gesproken mag worden.

En dan is er nog dit, Chinese onderzoekers die zonder voorbehoud stellen dat een deel van de antilichamen tegen het SC2 'spike eiwit' auto-immuun reacties veroorzaken en een medicijn voorstellen om deze bijwerkingen te stoppen:
twitter.com/disclosetv/status/1429495...

#enpassant | 26-08-21 | 00:15

Er wordt wel degelijk gewerkt aan nieuwe vaccins. Alleen ook dat duurt weer even omdat ook die getest moeten worden.

elco485 | 26-08-21 | 03:28

90% effectief was voor het originele virus, voor the new and improved delta variant is dit nog maar iets van 60 %

fatty | 26-08-21 | 05:37
▼ 6 antwoorden verborgen

En dit 'nieuws' is belangrijk omdat? Er zijn ook mensen die de Holocaust ontkennen of die niet willen geloven dat de aarde rond is en ga zo maar door. Er zijn mensen die geloven dat ze de reïncarnatie van iemand zijn of die in God of Allah geloven. Wat maakt dit handjevol mensen dan plots zo nieuwswaardig? En de agressie tegen zorgverleners is bovendien helaas ook niet nieuw.
En qua QR code gaat dat toch slechts op voor alleen Jans(s)en. Aan een QR voor slechts 1 prik heb je niet zoveel lijkt me en bovendien is dit eenzelfde soort fraude of valsspelerij als al eerder.
Dus tja, waar maken we ons nu weer allemaal zo druk over?!

EEGlivesagain | 25-08-21 | 22:27 | 4

Het wordt pas vervelend wanneer zulke wappies echt een gevaar gaan vormen voor hun omgeving.

Zoals de coronapatiënten in het ziekenhuis die nog steeds corona ontkennen, zich dus weigeren te laten testen, en waar het dagelijkse bezoekuur uitmondt in een grote knuffelpartij.

Papa Jones | 25-08-21 | 22:50

Is de aarde dan niet ovaal?

Dutch-Super-Evil | 26-08-21 | 00:01
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe zou het eigenlijk met de Jehova's getuigen zijn? die mogen volgens mij geen prik........... of toch wel ?

gebochelde | 25-08-21 | 22:26 | 3

Gaat iemand ze missen?

bamitoren | 25-08-21 | 22:38

Die mogen geen bloedtransfusie ontvangen.

BigKnor | 25-08-21 | 23:19

@BigKnor | 25-08-21 | 23:19: Pff. Beetje lafjes. Die hoeven dus alleen op te letten dat ze zich niet snijden of wat.

DrachiR | 26-08-21 | 09:16

En waarom worden deze mensen dan behandeld op de naar het schijnt zeer schaarse IC bedden? Stuur ze lekker naar huis en laat ze het uit zoeken! Domheid is toch ongeneeslijk...

Harvey2Face | 25-08-21 | 22:25

U heeft een griepje zegt u? Dat mag u thuis wel uitzitten hoor. Toedeloe!!

Naall | 25-08-21 | 22:18

Ha, eindelijk weer een stukje corona *realiteit* op GS, dank en hulde.

hotmint | 25-08-21 | 22:16
-weggejorist-
Sjiek | 25-08-21 | 22:11

In het artikel van AD staat deze quote: ""Zelfs als je mensen omkeert op hun buik voor de beademing, blijven zij corona ontkennen’’, aldus Hak."
Kom op zeg, dat is toch totaal ongeloofwaardige prietpraat. Er zullen heus wel doorgewapte lui op de IC belanden maar dit is weer zo'n lekker theatrale uitspraak om het "hullie zijn niet goed bij hun hoofd" narratief bij de mensen er in te pompen.

Thuinman | 25-08-21 | 22:08 | 12

@TilburgDeGekste | 25-08-21 | 22:20: Ja, vooral omdat je waarschijnlijk geïntubeerd bent, onder narcose wordt gehouden en dus niet veel te zeggen hebt.

negorij | 26-08-21 | 09:51

Domme propaganda van het AD inderdaad. Die enkele gek die aan de beademing nog ontkent hebben ze echt lang naar moeten zoeken. Dat was ooit met Aids net zo. Ik herinner me een tranentrekkend verhaal van een zestienjarig meisje dat was ontmaagd door haar vriendje en Aids had opgelopen. meteen ontstond een complete angst psychose, terwijl het gewoon een homo kwaal was- en is.

pleemobiel | 26-08-21 | 12:17
▼ 9 antwoorden verborgen

Is er een arbeidsrecht deskundige die de vraag; ben je gevaccineerd? Aan een nieuwe werknemer, kan duiden? Vooral ten opzichte van het, voor zover ik weet, het wettelijke verbod om te vragen naar iemands medische status/geschiedenis?

Rooie_dakhaas | 25-08-21 | 22:07 | 2

Je kunt gewoon zeggen: "Dat vertel ik niet. Dat is privé." Dan is de discussie meteen afgelopen en niemand maakt je wat.

Ivoren Toren | 25-08-21 | 22:33

Er zijn uitzonderingen mogelijk om vaccinatie te eisen of naar deze informatie te vragen. Sommige sectoren (zoals Zorg) weegt goed voor patiënten zorgen zwaarder, dan de privacy of voorkeuren van de werknemer. Hoewel je dit gegarandeerd voor de rechter zal moeten uitvechten als werkgevers dit gaan doen. Het recht over je eigen lichaam of je medische geschiedenis is niet altijd heilig boven alle anderen rechten en plichten.

BasBr | 25-08-21 | 22:36

Opvallend veel verhaaltjes over niet geprikten die toch dood gaan. Zie bv de Telegraaf, elke dag wel 1. Opvallend ook, dat veel mensen in Nederland met twee prikken, toch Corona krijgen. Incl BNers. Op de BBC iets waar de staatsmedia en aanhang geen ruchtbaarheid aan geven: na 6 maanden zijn de vaccines heel veel minder werkzaam. U mag zelf de echte cijfers erbij gaan zoeken.

Winston1 | 25-08-21 | 22:02 | 3
-weggejorist-
botbot | 25-08-21 | 22:41

Corona is het opstapje naar communisme

marielle | 26-08-21 | 09:06

Dat alle gevaccineerden binnen 5 jaar dood zullen zijn geloof ik niet.
Ik neem gewoon het bericht van de vijf meest milde wetenschappers dat ik las en die kwam uit op slechts 10%. De soep wordt niet zo heet gegeten..

bolletje kaas. | 25-08-21 | 21:51 | 2

Ik gok dat de gemiddelde leeftijd rond de 76 zal liggen.

Plaktong | 25-08-21 | 22:53

Misschien belanden er daarom veel COVID-patiënten aan de beademing:
U heeft Covid.
Covid bestaat niet.
Uhm, u heeft toch echt COVID.
Covid bestaat niet! Covid bestaat niet! Covid besta... bfglhghlmrmm

lekgoot | 25-08-21 | 21:48

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook aan heb gedacht toen ik een prik ging halen en mijn QR-code in m'n hand had om er tussen uit te piepen.
Want ik was en ben tegen corona vaccins (mijn lichaam moet dit zelf kunnen herstellen is mijn mening).
Toch maar niet gedaan en me laten prikken.

Maar als er een derde "boost" komt of het word een jaarlijks evenement dan ga ik niet meer.
Hugo en consorten bekijken het maar.

Het Licht | 25-08-21 | 21:43 | 7

@Drukvandaag | 25-08-21 | 22:18: Ja want kanker is eigenlijk ook gewoon een corona virus dat 99,72% overleeft en waarvan 97% niet ernstig ziek wordt. Bedankt voor deze sterke bijdrage.

Plaktong | 25-08-21 | 22:54

@Plaktong | 25-08-21 | 22:54: virussen veroorzaken weldegelijk kanker. HPV.

Maar ook mensen die longkanker hebben, dat kan zomaar door een virus komen.

Bacterien en zelfs een afgebeten nagel die u doorslikt kunnen een gezwel veroorzaken in uw lichaam.

sjef-van-iekel | 25-08-21 | 23:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Zou Hugo deze week niet met cijfers komen over ziekenhuisbezetting.
Voor het reces toegezegd aan v/d plas.

Messerschmitt | 25-08-21 | 21:40 | 1

Die staan toch ergens online. Worden zelfs frequent hier doorgepost

Shoarmamasutra | 25-08-21 | 22:10
-weggejorist-
HaRo010 | 25-08-21 | 21:40

Corona bestaat wel, heb hier een flesje voor mijn neus staan, vindt het alleen niet zo lekker

Stijlloser_from_NL | 25-08-21 | 21:37 | 1

Proost! Budweiser hier.

Ivoren Toren | 25-08-21 | 22:42

520.000 quali vs 100.000 quali. De berekening is duidelijk en dat had de uitkomst moeten bepalen. Ze zoeken het maar uit.

Frau Merkel | 25-08-21 | 21:32 | 2

Quali??

Shoarmamasutra | 25-08-21 | 22:09

@Shoarmamasutra | 25-08-21 | 22:09:
Even hier op de GS zoeken naar de term 'qaly'. Eerste treffer bevat een interview met Ir. Jan vd Zande.

KeihardCoherent | 25-08-21 | 22:40

Wanneer men zegt: Corona bestaat niet.
Dat is hetzelfde als een of ander demissionair minister zegt dat er het hele jaar nergens belastingverhoging komt. (de zorgpremie, boodschappen en brandstof wordt dan wel een stuk duurder)

Overigens blijf ik het bijzonder vreemd vinden waarom we een Programma directeur Covid 19 hebben.

Als de covid pandemie echt een serieuze ramp zou zijn dan is een programmadirecteur toch een verrekte rare functie om op te zetten als topambtenaar welke uiteraard en vanzelfsprekend bijzonder meegaand is met de democratische Nederlandse gedachtengang....

_Zweevers_ | 25-08-21 | 21:29 | 2

Lijkt me logisch. Toch iemand moet de permenente testsamenleving verdedigen en verantwoorden.

ecobubble | 25-08-21 | 22:05

Ik ken zijdelings twee Corona doden. Beide oud. De één stierf alsnog na genezenverklaring. Nummer twee had een aandoening waarvoor ze was opgenomen en liep C op in t ziekenhuis. Zeg t maar.

janjoker | 25-08-21 | 21:29 | 5

De afgelopen 52 weken geen overlijdens aan corona onder de 50 jaar in Nederland

Plaktong | 25-08-21 | 22:57

Ik heb familie die werkt op een begraafplaats en die zegt dat er alleen mensen "met" corona zijn begraven de afgelopen 1.5 jaar. Tot nu toe niemand die echt "aan" corona is gestorven.

Middensteun | 26-08-21 | 11:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Op de kraamafdeling hebben ze ook vaak last van agressieve gasten.
zo ook op de eerste hulp en zelfs in hospice . dat op de covid afdeling ook agressieve gasten komen is echt niets bijzonders.

zoalsikhetzeg | 25-08-21 | 21:26 | 4

Niets zo mooi enbrechtvaardig als het framen van van de antivaxxer. Niets.

blikjegrolsch | 25-08-21 | 21:40

Grote bek tegen hulpverlener = af. Maakt niet uit wie je bent. Ziekenhuizen Zullen altijd deze mensen helpen.

TheManiac | 25-08-21 | 21:56
▼ 1 antwoord verborgen

Tja, logisch zou ik denken je hebt toch immers geen keuze. Want laten we wel zijn, dit hele coronabeleid is gewoon dikke chantage. Als je niet een prik neemt, dan gaan we jouw leven wel eens even flink (proberen) te verzieken. Je wordt nergens toe gedwongen hoor! nee natuurlijk niet alleen wordt reizen, feesten, restaurant bezoek wel moeilijk gemaakt. Overigens hoef je daar geen last van te hebben als je bepaalde tenten dan gewoon de middelvinger geeft maar daar gaat de discussie nu niet om.

Van mij mogen ze allemaal frauderen, dat hele greenpass verhaal is een wassen neus. Genoeg landen die in dezelfde trant nog nooit om mijn hepatitis A/B prik hebben gevraagd, maar nu in een keer wel massaal mijn gele boekje willen zien. I'll doubt it!

Ik wacht nog wel even totdat deze 'hype' want dat is het tenslotte over is, gevaccineerde mensen zullen het ook een keer zat worden continu hun bewijsje te moeten tonen, en het is onmogelijk om hier 24/7 op te gaan handhaven. Of willen horeca-bazen met een corona-wachters gaan werken, dan zijn ze vrij snel failliet.

Kortom, prik weigeren dit komt nooit van de grond en over een paar maanden zijn de mensen het zo zat dat er vanzelf een einde aan komt. Graag hoor ik het als ik het mis heb, want ik kan mij dus niet voorstellen dat men met dit circus (en de daarmee gemoeide kosten) tot in de eeuwigheid aan de gang blijft.

TrickMeister90 | 25-08-21 | 21:22 | 16

Helemaal met je eens. Ik denk er ook zo over.

lady Di | 26-08-21 | 02:29

Het is eigenlijk heel simpel. Er zijn twee opties: optie 1: krijg corona en als je dit zonder kleerscheuren overleeft heb je de beste weerstand tegen nieuwe varianten. Optie 2: neem een vaccin, werkt tegen 1 of 2 varianten van het virus en daarna moet je de rest van je leven blijven bij prikken voor alle nieuwe varianten. De keuze is reuze! Ik ben blij dat ik al Corona gehad heb en niet per se mee hoef te doen aan het prikken festijn. Ze zijn nu bezig met prik 3, Pfizer is nog maar 60% effectief bij de delta variant. Prikken is een soort drug, als je eenmaal begonnen bent moet je blijven gebruiken. Veel wijsheid toegewenst allemaal, we hebben natuurlijk allemaal de wijsheid in pacht.

fatty | 26-08-21 | 06:41

Amen!

marielle | 26-08-21 | 09:07
▼ 13 antwoorden verborgen

Een maand geleden was al bekend dat er mensen bij de GGD's wegliepen met een vaccinatiebewijs maar zonder prik. De oplossing is simpel, eerst prikken, dan pas invoeren in het systeem. Maar nu blijkt dus dat er in die maand tijd niks, nakkes, nada veranderd is. Het is ongelooflijk.

En vorig jaar was er ook al zoiets, met die callcentermedewerkers bij de GGD die persoonsgegevens uit de database op internet verkochten. Het was al weken bekend dat er een enorm lek in de software zat, maar pas nadat het op TV was geweest gingen ze er heel voorzichtig wat aan doen. En zelfs toen nog niet meteen.

Ik heb nog maar één vraag. Wanneer wordt die Rouwvoet ontslagen?

Ivoren Toren | 25-08-21 | 21:19
-weggejorist-
janjoker | 25-08-21 | 21:19 | 2

Het is allemaal de schuld van de Rabobank.

deugallergie | 25-08-21 | 21:17

https://youtu.be/OWMkmljltvo

enra | 25-08-21 | 21:16 | 1

Tja, Thoureau... bijzonder ja. Hier zijn vele invalshoeken te verkennen en te bezien.

nobodiesunmighty | 25-08-21 | 21:26

Beetje flauw die foto van Jen$en bij dit topic. Je kunt veel over hem zeggen, maar hij heeft nooit Corona ontkent.

Kwelbeller | 25-08-21 | 21:14 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

Je hoort er steeds vaker over, dat kerona, maar totdat ik het zelf heb geloof ik het niet.

skoftig | 25-08-21 | 21:12 | 1

geloven.... een moeilijk woord.

nobodiesunmighty | 25-08-21 | 21:27

Wat ik veel erger vindt is de 99.9 % die de ontieglijk grote nevenschade van alle corona"maatregelen" ontkent.

RichardBandler | 25-08-21 | 21:11 | 6

@janjoker | 25-08-21 | 21:21: Je bedoelt een jaar geleden toen we uit de strenge lockdown kwamen en na de zomer gelijk weer met volle IC's zaten door achterlijk volk dat tijdens een epidemie zo nodig op vakantie moet? Kan ik mij nog goed herinneren hoor.

Makkelijkonthouden | 25-08-21 | 21:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Onder druk van het personeel heeft zelfs een collega van mij de prikklok af moeten schaffen.

botbot | 25-08-21 | 21:09 | 2

Zonde. Iets wat wel lukte. Wat mis ik de 20e eeuw. Die 21e eeuw wordt me steeds virtueel waziger.

nobodiesunmighty | 25-08-21 | 21:28

Een collega van mijn vrouw klokte elke dag om 8:00 in, ging door de achterdeur weer naar buiten, dan thuis uitgebreid ontbijten en dan om 10 uur via de achterdeur weer naar binnen.

Ivoren Toren | 25-08-21 | 22:54

"Het werk van zorgverleners wordt bemoeilijkt doordat deze corona-ontkenners soms verbaal geweld gebruiken en weigeren zich te laten testen."

Ja, het spijt me zeer, maar die lieden moet je dan stante pede het ziekenhuis uit laten slaan.

Dr_Johnson | 25-08-21 | 21:07 | 3

Ben het eigenlijk wel met je eens, maar helaas is er de Eed van Hippocrates

Makkelijkonthouden | 25-08-21 | 21:12

Of gewoon zeggen, als het geen corona is weten wij het ook niet en heeft u een nieuwe ziekte waar we niks mee kunnen. Wacht thuis maar af wat er gebeurt.

brie-de-penis | 25-08-21 | 21:14

Een arts die zich niet aan de eed van hipocrates houdt, zou zijn vak niet meer mogen uitoefenen. Je kunt hier een klacht over indienen: www.knmg.nl/advies-richtlijnen/knmg-p...

accijnstoerist | 25-08-21 | 22:56

Ik prik zelf ook geregeld. Wat een gedonder je daar niet mee krijgt, manmanman. Kan ik weer een beetje die abortus gaan betalen, lekker dan.

Ichneumonidae | 25-08-21 | 21:06 | 3

Zwanger van insuline?

Lorejas | 25-08-21 | 21:09

Sorry, grap was ook te flauw voor woorden. Moest hem maken van mijn hoofd, kon er zelf niks aan doen.

Lorejas | 25-08-21 | 21:17
-weggejorist-
Cannabooze | 25-08-21 | 21:05

Ik zou het liever willen hebben over de niet beschikbare IC-bedden, veroorzaakt door het beleid van de afgelopen jaren. Een rijk land als Nederland waar de zorg is uitgekleed en wij alleen maar meer voor zirg zijn gaan betalen. Meer betalen, maar voor wat dan?

Krijgtheenenweer | 25-08-21 | 21:03 | 4

Is een beetje net als huizen. Wat schaars is wordt duurder.

Quib | 25-08-21 | 21:17

De overheid onttrekt zich al ruim 30 jaar uit de zorg en ziekenhuizen moeten het zelf regelen met banken en verzekeraars en regels die bijna onuitvoerbaar zijn. Daarnaast wisten ze ook ruim 30 jaar geleden dat we demografisch ouder werden, we ongezonder werden enz. enz.
Dat een virus zijn/haar/LHTB watever moment liet kiezen was te verwachten. Zelfs het meisje uit Steijl bazuinde dit al jaren geleden. Dat gaat nog vaker komen. Wanneer en hoe? weten we niet. Daar zijn geen valide, betrouwbare en reproduceerbare modellen voor, want te ingewikkeld.
"Je eigen verantwoordelijkheid" is een zin die al tientallen jaren in mijn hoofd dreunt, komende vanuit de Staten Generaal. Prima dan is dit blijkbaar de prijs: je pakt de problemen zelf niet constructief aan, je zegt: moet je zelf oplossen, jullie volk, en als er dan problemen komen zeg je: 'jullie schuld, hadden jullie zelf moeten oplossen, 't was jullie verantwoordelijkheid. Ondertussen neem je zelf geen enkele professionele bestuursverantwoordelijkheid om de voorziene problemen op te lossen die al tientallen jaren aan de gang zijn. Lege huls gelul dus. En je biedt gedwongen oplossingen die juist destructiever zijn dan wel niet voldoende helpen. Stom analogon, maar, Corona lijkt net Afghanistan: paniek paniek voor een oude vijand die je met je machtig technologisch wapenarsenaal niet er onder krijgt. "Samen krijgen we Afghanistan eronder".
Ja... ja..... Ik heb zoiets wel eens eerder gehoord, vol goede bedoelingen, want stel... je komt eens langs met 'ik heb slechte bedoelingen...'

nobodiesunmighty | 25-08-21 | 21:39

Je kunt ook pinautomaten gaan opblazen, gewoon omdat de politie het al druk genoeg heeft.

Papa Jones | 25-08-21 | 21:44
▼ 1 antwoord verborgen

Als je het eenmaal kent, kun je het niet meer ontkennen.

Mr_Natural | 25-08-21 | 21:03 | 2

Hee, Cruyff!

Ichneumonidae | 25-08-21 | 21:07

Zal ik deze top tegel maar ontzien dan? Nee hè? Hij verdient een plusje, zeker weten!

VBO_B_Niveau | 25-08-21 | 21:56

wat een hetze tegen prik-weigeraars. ja er zullen een paar gekken tussen zitten die corona ontkennen, maar dit is een karikatuur van de meerderheid veelal jonge mensen die nihil risico lopen bij corona en gewoon op hun eigen lichaam vertrouwen.

Ir. Wilhelmus | 25-08-21 | 21:03 | 2

Dit is geen hetze hoor.
Dit gaat precies over die paar totaalmalloten.
Voel je niet aangesproken.

Papa Jones | 25-08-21 | 21:46

precies ! Dat geldt al helemaal voor jongeren die zich na een infectie niet laten vaccineren. Niemand heeft nog een aannemelijk argument kunnen formuleren waarom dat zou moeten. Niemand !

pleemobiel | 26-08-21 | 12:24

Ik spreek soms mensen die ooit goed te doen waren, maar nu refereren aan de satanische geloofsovertuiging van Madonna om uitleg te geven dat elke gevaccineerde binnen nu en 4 jaar dood is.

Toen ik vroeg naar de kansen in de bodybag business en hoe de investeringen ervoor stonden was het indrukwekkend stil.

Sommige mensen flippen en in plaats van te wijzen is het juist de tijd elkaar te helpen.

Zulke hebben kinderen en die staan doodsangsten uit omdat pappa ww3 beleeft.

Denkhetnjet | 25-08-21 | 21:03

Uit de rij glippen werkt niet. De laatste vink wordt gezet nadat de naald in de arm is geweest. Althans dat zei de beste man in het hokje nadat de prik was gezet.

petros666 | 25-08-21 | 21:00

Iedereen mag wat mij betreft alles ontkennen. Ontkenning gebeurd helaas wel vaker bij patiënten, erg treurig.

Als je geen vaccin hebt genomen en op de IC ligt, geeft dat aan dat je voor specifiek jouw geval waarschijnlijk de verkeerde aanname hebt gemaakt dat je niet tot de risicogroep behoort, of je hebt gewoon pech. Dat kan ook, gewoon pech hebben in het leven.

In iedergeval is het hele covid verhaal politiek geworden, dus ik laat dit soort verhalen graag aan me voorbij gaan. Lees liever gedegen onderzoek waaruit blijkt dat er geen ernstige middellange of langetermijn bijwerkingen zijn, zodat ik die prik ook veilig kan nemen als het nog nodig blijkt te zijn.

Zoelense Hobbyboer | 25-08-21 | 21:00 | 3

Hee, een verstandige en genuanceerde tegel.

Ramsesz | 25-08-21 | 21:18

Dank je!

janjoker | 25-08-21 | 21:23

genuanceerde tegel idem.

nobodiesunmighty | 25-08-21 | 21:42

Die gooi je als ziekenhuispersoneel dan toch gewoon subiet de vuilstortkoker in?

CynicalBastard | 25-08-21 | 20:59 | 1

Kan niet. Zie Groen Links en Timmerfrans. Ziekenhuizen zijn één van de grootste vervuilers, ondanks idem grote investeringen dit te voorkomen.

nobodiesunmighty | 25-08-21 | 21:43

't Is dat het nog leeft, maar je zou zo onderhand toch denken dat het tijd wordt voor "Corona, The Musical".

Haast u!

Ichneumonidae | 25-08-21 | 20:58

Mijn oma lag op haar buik met een slang in haar strot op haar buik in haar eigen longvocht te stikken.
Dat was in 2018 toen er een griepgolf was en de ICs uitpuilden.

Toen zeiden ze ook niet 'U heeft Rhino/Enterovirus'.

Sensemilla | 25-08-21 | 20:57 | 4

Dat 2. Idem als HGL.
vorige eeuw gebruikten ze dexamethason omdat ze wisten dat "tube in long" heftige reacties aldaar te weeg bracht....
gewoon omdat het kan.

nobodiesunmighty | 25-08-21 | 21:44
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
whitechocolateface | 25-08-21 | 20:54 | 2

Besmettingscijfers omhoog, besmettingcijfers omlaag.
Wel of geen vaccinatie drang.
Wel of geen toegangspas voor horeca, musea etc.
Derde prik ja of neen: ik heb weloverwogen de eerste 2 laten zetten en de herhaling(en) laat ik weloverwogen bij zetten. MIJN KEUZE.
Wel of geen ontkenners; ik besteed er geen energie meer aan.
Ik zie het wel; mogen we ‘los’ juich ik, moeten we ‘vast’ vloek ik.

MK27 | 25-08-21 | 20:53 | 2

Nou met zo'n instelling ga je de oorlog wel winnen. Pffff niveautje, ja staat de gestappo voor mijn deur dan staan ze er, nemen ze mij mee, dan wordt ik maar gefussileerd.

En ofhet uw keuze is dat zal vast, maar denkt u nu echt dat u echt keuzevrijheid hebt met al deze drang en dwang?

TrickMeister90 | 25-08-21 | 21:12

@TrickMeister90 | 25-08-21 | 21:12:
U mag weigeren hè maar dan wel zonder gezeik de gevolgen dragen.
Uw keuze om te weigeren kannen mag niet leiden tot sancties voor eenieder die zich wel heeft laten vaccineren, na het maken van hun keuze.
Naar schatting heeft 84,9% van alle 18-plussers inmiddels een eerste vaccinatie ontvangen en 75,7% een volledige vaccinatie. Deze week zijn deze cijfers ook beschikbaar voor iedereen boven de 12 jaar. Daarvan heeft 82,4% een eerste vaccinatie ontvangen en 72,0% een volledige vaccinatie.

Niveautje van u en alje vaccinweigeraars, keuze van u en alle vaccinweigeraars.
Niveautje van mij en alle gevaccineerden, keuze van mij en alle gevaccineerden.

MK27 | 26-08-21 | 10:33
-weggejorist-
HGL | 25-08-21 | 20:52 | 3
-weggejorist-
Rotterdammert1965 | 25-08-21 | 20:48 | 10
▼ 10 antwoorden verborgen

15 ziekenhuizen 35 mensen die Corona ontkennen o wacht AD. De krant van België.

franck7020 | 25-08-21 | 20:47 | 2

Hahaha, grappig dat ze de rest van die anderhalf miljoen mensen zonder prik in hetzelfde hokje plaatsen als die 35! Ho nee, dat is helemaal niet grappig, dat is gewoon triest.

Binkoo | 25-08-21 | 20:50

Er zijn hier in de wijk zeker drie hondenbezitters zonder poepschepjes. Ik denk dat ik ze binnenkort ga bellen, hier zit ook een interessant verhaal in.

goedverstaander | 25-08-21 | 20:51

Wordt de Darwin-award nog uitgereikt?

The_Black_Knight | 25-08-21 | 20:46 | 2

Over 20 jaar, wanneer de langetermijneffecten van de vaccins bekend zijn, denk ik.

accijnstoerist | 25-08-21 | 21:00

Blij dat jij ons hier komt voorzien van het nodige tegen geluid, Bert.
Ik hoop persoonlijk op gedwongen vaccinaties, is vroeger al gedaan voor polio, kan zo weer. Oprotten met die achterlijke wappies

Makkelijkonthouden | 25-08-21 | 20:45 | 13
-weggejorist-
Makkelijkonthouden | 25-08-21 | 21:17
-weggejorist-
Purk | 25-08-21 | 21:45

U bent een lief organisme.

nobodiesunmighty | 25-08-21 | 21:49
▼ 10 antwoorden verborgen

Gezien de leeftijd van de meeste patiënten is het natuurlijk ook mogelijk dat ze dit zeggen omdat ze tevens dementerend zijn.

C1O2 | 25-08-21 | 20:44

Ik heb even gegoogeld wat een IC-verpleegkundige vangt aan salaris. Dat is ongeveer 3400 euro per maand. Niet echt een jodenfooi. Met toeslagen etc. kom je dan toch op een heel leuk bedrag uit. En OK, daar moeten ze hard voor werken en ze dragen veel verantwoordelijkheid. Maar het is geen slecht loon.

Toos Bevergeil | 25-08-21 | 20:44 | 5

Ze zullen wel eens voor wat meer IC capaciteit moeten gaan zorgen. (Is nu door personeelstekort nóg minder dan voor de crisis.)

Het standpunt "wat moeten we met zoveel medewerkers NA corona" kan van de tafel worden geveegd.
Corona is here to stay. Het is een ziekte uit de influenza hoek, dus die krijgen we er niet onder. NA Corona is een illusie. In ieder geval voor de komende jaren.

Vaccins werken. Ze nemen alleen in kracht af. Dus 3e, 4e, 5e, prik... Pharma jaarabonnement.
En aangezien we het niet voor elkaar krijgen om jaarlijks de volledige planeet te vaxen, blijft het vechten tegen de 'vorige variant'.

Wie nu echt nog denkt dat we corona de wereld uit werken, is totaal van de pot gerukt.
Het was ook niet de bedoeling. Je kent het credo toch?
Samen houden we Corona ONDER CONTROLE.

Cannabooze | 25-08-21 | 20:58

@Cannabooze | 25-08-21 | 20:58: personeelstekort in deze materie is al tientallen jaren. Import tot zelfs uit Jamaica, USA, Zuid Afrika, Polen, heeft geen effect gehad.
In de jaren 50 zijn huisartsen meer gaan samenwerken, Die ruimte was er: ze konden zelf hun toko's inrichten, minder individuele praktijken. Samenwerkingsverbanden. Blijkbaar prettig als je zelf je zaken kunt regelen, want bijna 75 jaar later lopen deze huisartsgroepen zeer goed.
IC verpleegkundigen zijn beperkt in dergelijke zaken. Schaarste? Je zou je kunnen laten inhuren tegen een mooi uurtarief. Wat dan ook gebeurd. "Hoe is het mogelijk...!" Tja, marktwerking. "Wie heeft dat gedaan!?" Wat dacht je, zou 'ons bestuur' dit hebben gedaan?

nobodiesunmighty | 25-08-21 | 21:55

@Cannabooze | 25-08-21 | 20:58:
De zorgvoorziening schaars maken drijft de prijs van zorg op.
Daarnaast: de mensen in de doelgroep die corona krijgen (hoge leeftijd) kosten meer dan ze bijdragen dus mogen die overlijden.
Dit gaat de politiek veel geld opleveren.

zwenkwieltje | 26-08-21 | 11:49
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Sinterbikske | 25-08-21 | 20:44 | 2

Wat ook erg vreemd overkomt, bij testen in Spanje zie je voor je ogen op tafel de resultaten verschijnen op t test apparaat, waarom wordt t hier bij de sneltest na 3 uur nagestuurd, vragen, vragen, vragen.

ademende aarde | 25-08-21 | 20:44 | 2

Koren op de molen van de twijfelaars. Openheid voor alles.

goedverstaander | 25-08-21 | 20:46

Komt omdat de uitslag via Bill Gates dan nog geprogrammeerd moet worden in de 5G masten.

FordPrefect | 25-08-21 | 20:49

Alleen de GGD kan bedenken om mensen een vaccinatiebewijs te geven voordat de prikken zijn gezet. Hoe bedenk je het? Je bent van plan naar de brugklas te gaan en krijgt alvast je Atheneum-diploma. Man, man, man.

goedverstaander | 25-08-21 | 20:43

En meneer, wat zal ik straks op uw overlijdensakte zetten, overleden met Covid of aan Covid? Voor mij maakt het echt niet uit hoor.

Beste_Landgenoten | 25-08-21 | 20:41 | 3

Voor de statistiek ook niet, beide keren ben je hooguit een turfstreepje in de geschiedenis van de mensheid.

Binkoo | 25-08-21 | 20:57

Veruit de meeste mensen sterven aan andere aandoeningen.
En de mensen die ziekenhuis zorg krijgen is ook maar een klein gedeelte voor covid daar.
Dat de zorg dusdanig uitgekleed is dat een (stevige) griep de boel ontwricht. Dat moeten we niet de ongevaccineerde aanrekenen maar diegene die al decennia aan het bezuinigen zijn en telkens meer belasting vragen.

enra | 25-08-21 | 21:00

Bert heeft helemaal gelijk. Gewoon darwin award geven en het probleem zichzelf laten oplossen.

Sitting_targets | 25-08-21 | 20:40 | 6

@accijnstoerist | 25-08-21 | 20:58: Uiteindelijk beslist een rechter of dit contract überhaupt mag/kan. Ik ben helaas niet op de hoogte van jurisprudentie op dit vlak.

nobodiesunmighty | 25-08-21 | 21:58

@accijnstoerist | 25-08-21 | 22:11: Spot on. Het is triest dat niet veel mensen zich eerst hebben verdiept in het nemen van een vaccin. De (veelal beursgenoteerde) vaccinatiebedrijven hebben zich bij voorbaat al ingedekt tegen eventuele aansprakelijkheidsclaims als gevolg van bijwerkingen van de vaccins. Eigenaardig.

Promex | 25-08-21 | 23:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Nuance: Volgens de regels mag je niet op bezoek komen als je in contact bent geweest met iemand met corona. Dus, als je dus een corona patient wil bezoeken, kan dat maar eenmalig.

NerdAlert | 25-08-21 | 20:39

De mogelijkheid tot prik frauderen had ik ook meteen door toen ik daar in de rij stond, niet dat ik het zou doen maar ben nogal nieuwsgierig en onderzoekend van aard aangelegd. Wel mooi trouwens waar in Brussel de prioriteiten liggen, de stad met de laagste (!) vaccinatiegraad in Europa. De ‘patrimonium dagen’ worden voortaan anders genoemd vanwege niet inclusief genoeg.

Sinterbikske | 25-08-21 | 20:38 | 1

Als u, zoals u zelf zegt, nogal nieuwsgierig en onderzoekend van aard bent aangelegd, begrijp ik niet wat u eigenlijk in de prikrij te zoeken had.

Promex | 25-08-21 | 21:45

Het is natuurlijk te bizar voor woorden, maar ergens begrijp ik het wel. We leven in een tijdsgewricht zonder autoriteiten.
Regering, overheidsinstanties, burgermeesters, politie, het onderwijs, wetenschappers, media, deskundigen, niemand bezit nog enige autoriteit, hooguit nog macht. Ze bezitten geen autoriteit, omdat ze geen geloofwaardigheid meer hebben.
Politiek is een Unilever product geworden, dat de markt ingespinned wordt, het wast 2 keer witter, maar wordt alleen maar duurder en voor de rest zijn alle merken hetzelfde. Media zijn zo onafhankelijk als de chihuahua van je tante, wetenschappers hangen aan duistere subsidie-infusen. Een draaideurcrimineel, die een zwangere vrouw de baby uit de buik dreigde te schieten krijgt een standbeeld en jij bent schuldig voor de rest van je leven, omdat je opa Javaanse jongens rookte. Ik kan in een tijd van zwangere mannen niet eens meer boos worden op mensen die corona gewoon ontkennen. Misschien bestaat het inderdaad niet en kunnen lesbiennes wel een piemel hebben.

Blauwpetje | 25-08-21 | 20:37 | 6

Dat dus Blauwpetje.

Pietie | 25-08-21 | 20:52

Rustaaag haal adem en doe normaal dramaqueen

movingsquare | 25-08-21 | 20:55

@Glasgow Argus | 25-08-21 | 20:38: ik voel mijn piemel niet meer.
Wat nu.

nobodiesunmighty | 25-08-21 | 22:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Dus dan neem je de moeite om helemaal naar zo'n priklocatie te gaan, in de rij te wachten om dan NIET ook ff dat prikje te halen? Tsss.

Beste_Landgenoten | 25-08-21 | 20:34 | 8

@Glasgow Argus | 25-08-21 | 20:50:
Dat gebeurt 's nachts, lig je wat te hakkelen in bed en dan moet je vrouw/man/ding je 's ochtends even opnieuw opstarten.

Binkoo | 25-08-21 | 21:01
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
hackxor | 25-08-21 | 20:33 | 2

Ow hai willem , jij ook hier....

sodapoppin | 25-08-21 | 20:34

Wauw.

Lorejas | 25-08-21 | 20:35
-weggejorist-
Pollekelife | 25-08-21 | 20:33 | 2

Wanneer staat eigenlijk de derde jab gepland ?

Koning BongoBongo | 25-08-21 | 20:32 | 7

Vermoedelijk 6 tot 8 maanden na de tweede prik. Bij mij dus in november of later...

Hendrick9999 | 25-08-21 | 20:45

@Chupa-mos | 25-08-21 | 21:19:
Een beetje googlen leert je dat de familie van Hugo in de vaccins zit en dat de prijzen voor de vaccins omhoog gaan. Succes met je smaad en laster, schaapje

accijnstoerist | 25-08-21 | 22:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Corona bestaat inderdaad gewoon. Maar ja, ik ben de dorpsgek omdat ik zeg dat bijvoorbeeld in Engeland al is aangetoond dat 66% van de besmette personen in het ziekenhuis mensen waren die pas na hun ziekenhuisopname positief getest waren, en gemiddeld 2,5 andere onderliggende aandoeningen hadden, waarvoor zij daadwerkelijk opgenomen waren. Voor de rest herhaal ik dat voor 99% van de mensen in mijn leeftijdscategorie geldt dat wij niet sterven aan het COVID-19 syndroom, en dat post-virale infecties ook geen medisch verschijnsel zijn die exclusief tot het corona domein behoren. En natuurlijk zijn gevaccineerde personen net zo besmettelijk als ongevaccineerde personen, en uiteraard bestaan er virologen en immunologen die rapporteren dat dit corona virus qua mutatie vergelijkbaar is met de gewone verkoudheid. Maar ja, dit mag ik allemaal niet zeggen. Maar dit zijn óók feiten. En aangezien er volgens Jaap van Dissel dus zo'n 700.000 mensen rondlopen die niet of nauwelijks op het vaccin reageren, geheel buiten hun schuld om, denk ik niet dat het veel zin heeft om ons massaal te laten vaccineren, aangezien het onmogelijk is om de 'non-responders' effectief te beschermen, tenzij die de rest van hun leven in permanente afzondering willen doorbrengen. Afijn, ik wordt dikwijls vergeleken met het soort wappies dat in bovenstaand artikel beschreven wordt, maar dat verandert niets aan de feiten. Ik vind het zinloos om mezelf te laten vaccineren. En dat mag ik vinden.

VBO_B_Niveau | 25-08-21 | 20:31 | 8

@Beste_Landgenoten | 25-08-21 | 20:37: Mocht het zover komen dat ik aan de beademing mag, dan neem ik nog een paar slokken Kahlúa en dan draai ik nog een sjekkie. Ik ga wel lekker in mijn eigen bedje dood dan. Weet je waarom? Als ik niet tegen dit virus kan, dan kan ik ook niet tegen de toekomstige mutaties, en dan is mijn dood onvermijdelijk, maar dat was, is en blijft mijn dood uiteindelijk toch wel. Of is dat te fatalistisch voor jou?

VBO_B_Niveau | 25-08-21 | 21:17

Kun je wel zwanger worden?

nobodiesunmighty | 25-08-21 | 22:01

@VBO_B_Niveau | 25-08-21 | 21:10:
.. Of simpelweg in de auto naar werk bent gestapt. Mag ook nog steeds ontdanks de verkeersongelukken.

zwenkwieltje | 26-08-21 | 11:56
▼ 5 antwoorden verborgen

Als mijn hernia operatie maar door gaat door die mafkezen.

NLgaatnaardeklote | 25-08-21 | 20:31 | 10

@Mr_Natural | 25-08-21 | 20:39: is meestal het beste. Advies ook voor naardeklote: pas opereren als aaaal het andere geen effect heeft.

Alsdan | 25-08-21 | 20:42

Geen zorgen, ik zie u morgenvroeg. Niks eten he!
succes.

nobodiesunmighty | 25-08-21 | 22:02
▼ 7 antwoorden verborgen

Las deze reactie eerder op een andere site, controversieel wegens metoo dus niet nader te noemen, maar vond het wel een goeie: “Als het geen Corona is hebben wij ook geen idee wat het kan zijn, maar we behandelen de patient naar beste kunnen. Voorlopig raden we u als familielid aan om zeer voorzichtig te zijn want wat voor ziekte het ook is, het lijkt erg besmettelijk te zijn, we hebben al meer van dergelijke patienten op onze IC gehad waarvan er verschillende zijn overleden.”

Sinterbikske | 25-08-21 | 20:30

Sukkels

Harrie-Couvert | 25-08-21 | 20:29 | 2

Goed verhaal!

accijnstoerist | 25-08-21 | 21:04
-weggejorist-
Viper52 | 25-08-21 | 20:29

Die coronaontkenners met corona gewoon op hun woord geloven, afkoppelen en sommeren binnen een half uur het pand te verlaten. Gelijk familie er op wijzen dat als de ex-patiënt binnen het pand overlijd er een eurootje of 500 gerekend word voor de kosten van het verwerken van het stoffelijk overschot.

deuZigeZelluf | 25-08-21 | 20:29 | 2

Overlijd moet met dt, word moet ook met dt.
Overschot is met een d. Nou ja, je mag al blij zijn dat je comment blijft staan met dit soort taalfouten.

Dat overschot met een d, dat was van de humor hoor.

Ichneumonidae | 25-08-21 | 20:54

Held. Ga dat zelf regelen.

Purk | 25-08-21 | 21:57

Tientallen mensen vlg. De Telegraaf.

Tsja, de krant moet vol. Gaat echt helemaal drie keer nergens over. Moet je eens kijken hoeveel mensen er zijn die denken dat corona een vliegende ebola is. Ga die wappies maar naar de GGZ brengen. Ben je heel wat duurder uit.

Ichneumonidae | 25-08-21 | 20:29

Ik ben gevaccineerd. Maar zijn alle medewerkers en artsen in de ziekenhuizen ook gevaccineerd? Ik vroeg het deze week bij een afspraak daar, maar werd boos aangekeken toen ik het vroeg. Is 100% dus gevaccineerd daar? Ga er wel van uit.

ceesreis | 25-08-21 | 20:29 | 3

Wat biedt het, antwoord op je vraag, je? Duidelijkheid over of al het personeel gevaccineerd is.
Maak je daarmee een risicoanalyse? Om je risico op corona te krijgen daar in te schatten?
Wat als alle andere bezoekers en personeel van dat ziekenhuis, niet gevaccineerd zijn? Wel doen ze allen voordat ze toegang tot het gebouw/ terrein krijgen een allergeen test. Dan weet je 100% zeker dat er mensen binnen zijn zonder corona, volgens de testuitslag (ik maak dit voorbehoud, omdat ik de zekerheid van de testresultaten niet ken). Is dat niet waar je naar op zoek bent; het 'uitsluitsel' dat je niet besmet kan worden door personeel of bezoekers? Wat voor reizen/evenementen staand beleid is.
Als dat juist is, dan gun ik je veel bezoeken aan waar dan ook, met alleen ongevaccineerden, omdat je dan pas echt de zekerheid hebt die je zoekt

Rooie_dakhaas | 25-08-21 | 21:57

nee.

nobodiesunmighty | 25-08-21 | 22:03

Hoho, alsof ongevaccineerden je per definitie zullen besmetten? Of bedoel je zowel ongevaccineerd als ongetest?

Promex | 25-08-21 | 22:56

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn besmet in de periode van 24-08-2021 tot 25-08-2021 is;
0-9 213 personen
10-19 529 personen
20-29 640 personen
30-39 488 personen
40-49 363 personen
50-59 300 personen
60-69 151 personen
70-79 85 personen
80-89 45 personen
90+ 14 personen
Totaal 2828

mikes43357369 | 25-08-21 | 20:27

Wat maakt het eigenlijk uit als iemand het ontkent?
Behandel je patient en stop met zeiken.
Had je maar brugwachter moeten worden.

Transgender-Airlines | 25-08-21 | 20:27 | 6

Lijkt me vermoeiend.
"Dokter, Wat heb ik nou echt?"
"U heeft Covid"
"Covid bestaat niet! Wat heb ik nou echt?"
"U heeft Covid"
En herhaal, en herhaal, en herhaal. Lijkt me dodelijk vermoeiend. Je hebt ook nog andere patiënten.

koeberg | 25-08-21 | 20:35

@koeberg | 25-08-21 | 20:35:
Een IC arts kan natuurlijk ook antwoorden: "Weet ik veel? Ik ben geen psychiater."
Scheelt een noop tijd.

Kapitein Sjaak Mus | 25-08-21 | 20:46
▼ 3 antwoorden verborgen

De buren hebben een feestje beneden..

Helemaal leuk..

Klinkt als een lachband...

neonreclame | 25-08-21 | 20:27

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 24-08-2021 tot 25-08-2021 is;
50-59 0 personen
60-69 0 personen
70-79 0 personen
80-89 4 personen
90+ 3 personen
< 50 0 personen
Totaal 7
Waarvan 2 in het ziekenhuis
Waarvan 6 in het verpleeghuis
Waarvan 1 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 1 persoon
10-19 1 persoon
20-29 1 persoon
30-39 1 persoon
40-49 1 persoon
50-59 5 personen
60-69 2 personen
70-79 7 personen
80-89 7 personen
90+ 0 personen
Totaal 26

mikes43357369 | 25-08-21 | 20:27 | 6

@Ichneumonidae | 25-08-21 | 20:40:
Zal ik die voor je in het café plaatsen straks? Dan verdien je misschien meteen een vermelding in de mix en het scheelt hier weer werk voor Joris. ;-)

MickeyGouda | 25-08-21 | 20:44

@MickeyGouda | 25-08-21 | 20:44: Lijkt mij uitstekend idee. Keestelpro is mij welgezind, al ouwehoert-ie wat minder.
Enfin, ieder heeft z'n zwakkere kanten, ha!

Ichneumonidae | 25-08-21 | 20:51

thanx Mikes

nobodiesunmighty | 25-08-21 | 22:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Ben je een dokter tijdens een drukke dienst krijg je dit soort domme lullen die niet geloven dat ze Covid hebben. Kost alleen maar tijd en valt toch niet te praten met dit soort mafkezen.

Diederik_Ezel | 25-08-21 | 20:24 | 5

@smdyasc | 25-08-21 | 20:27: Klopt. Je helpt ze dus wel met hun lichamelijke klacht. Betekent niet dat je meer met ze hoeft te praten dan strikt noodzakelijk.

koeberg | 25-08-21 | 20:32

Voor het eerste ben ik het met u eens heer Ezel. U leert het al.

goedverstaander | 25-08-21 | 20:39

Nou en? Artsen komen met allemaal verschillende mensen in aanraking. Hoort bij het beroep.

Pietie | 25-08-21 | 21:01
▼ 2 antwoorden verborgen

In Zwitserland zijn de corona patiënten in de ziekenhuizen voor 95% niet gevaccineerd zei Berset vandaag op de persco. En bedankt maar weer.

van Oeffelen | 25-08-21 | 20:24 | 14

@Wattman | 25-08-21 | 20:41:
Ja oke, maar dat is al tijdje bekend. Qua ziekenhuisopname en IC doen gevaccineerden het nog steeds aanzienlijk beter. Al lees ik af en toe ook wel twijfels over de duur van die bescherming. Of dat laatste serieus is of wensdenken van big pharma weet ik niet.

Mr_Miscellaneous | 25-08-21 | 20:49

Wie Berset? Da's toch een ziekte?

nobodiesunmighty | 25-08-21 | 22:05
▼ 11 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Vlasbaard | 25-08-21 | 20:23 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Hoe kijk ik hiernaar?
Ik kruip even in de huid van een journalist:
Kut. Wat moet ik nu weer verzinnen om een paar tientjes te verdienen?
Ik ga maar eens een paar gemeentes bellen met de vraag 'hoevaak heeft u in 2020 melding gekregen van kapotte lantaarnpaals in uw gemeente en binnen hoeveel tijd zijn die lantaarnspaals gemaakt?'
Ik verzamel al die gegevens en maak dan een tabelletje met begleidende tekst met de titel 'Gemeenten reageren laks op kapotte lantaarnpaals'.
Het slechtst bent u af in ....
Het best bent u af in ....
Klaar.
Weer vier tientjes verdiend. En dan neemt Geenstijl het nog over ook. Kers op de taart.

Leptob | 25-08-21 | 20:22

Ook hier in Bretagne lopen mensen op een rustige camping in de open, gezonde zeelucht met een mondkapje op. Persoonlijk vind ik dat om te huilen. Hoeveel angst wil je mensen aanpraten?

MickeyGouda | 25-08-21 | 20:21 | 11
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik ontken corona-ontkenners
Die mensen bestaan niet, is een complot

Transgender-Airlines | 25-08-21 | 20:20 | 1

Ik ken deze ook niet persoonlijk. Wel mensen die het allemaal onzin vinden. Maar die vinden alles altijd onzin. Ze zijn ook nooit specifiek bij die uitspraak.

Alsdan | 25-08-21 | 20:31

Voel me verkouden, wie weet heb ik wel corona. Ach, probleem is alleen een beetje een snotneus sinds gisternacht. Wanneer was de laatste keer dat gebeurde? Ik denk zo'n 9-12 maanden geleden. Ziek ben ik niet.

VoltaireJohn | 25-08-21 | 20:20

"Ik heb geen Corona. It's just a flesh wound." - Black Knight.

koeberg | 25-08-21 | 20:20

Wie iets van bovenstaand bericht kan maken, mag het zeggen.

F1802 | 25-08-21 | 20:19 | 1

Bridgekeeper: What is your name?
Lancelot: My name is Sir Lancelot of Camelot.
Bridgekeeper: What is your quest?
Lancelot: To seek the Holy Grail.
Bridgekeeper: What is your favourite colour?
Lancelot: Blue.
Bridgekeeper: Right. Off you go.

nobodiesunmighty | 25-08-21 | 22:09

Waarom die verontwaardiging op windkracht 10 ? Live and let die..

etwaboy | 25-08-21 | 20:19 | 1

vooral het "Let Die"

Fozzie-bear | 25-08-21 | 20:20

Kan geen linkje plaatsen met m'n zwitsal

hotnot | 25-08-21 | 20:18 | 1

gewoon code plaatsen doet het ook. Bijvoorbeeld:
z17QHOIg0i0

nobodiesunmighty | 25-08-21 | 22:10

Men moet gewoon accepteren dat 10% van de bevolking, ongeacht status of opleidingsniveau (Lange Frans, Jeroen van Koningsbrugge, George van Houts..die halfgepromoveerde dansschoolleraar), totaal van het padje af is.

Baron_von_Rijswijck | 25-08-21 | 20:18 | 3

Sigrid Kaag, Sylvana Simons, Frans Timmermans, en zo kan ik nog wel even doorgaan.... 10 % is te laag ingeschat.

Degrelle | 25-08-21 | 20:25

Hugo de jong Mark Rutte …

franck7020 | 25-08-21 | 20:43

Dat van die weglopers bij die priklokaties, dat daarbij de prison escape uit Idiocracy me te binnen schiet..

hotnot | 25-08-21 | 20:18 | 1

werkt dus hetzelfde. We leven in een idiocracy. Dank voor de bewijsvoering. U krijgt uw Brawndo de komende 25 minuten gratis.

nobodiesunmighty | 25-08-21 | 22:12

Klote item weer dit. Er zal vast lekker op geklikt worden, maar ik ben dat framen en mensen tegen elkaar opzetten beu. Daar worden we met zijn allen echt niet beter van.
Waarom weten behandelaars trouwens of iemand gevaccineerd is of niet, heeft totaal geen invloed op de behandeling dus is overbodig om te weten.

C1O2 | 25-08-21 | 20:16 | 10

@C1O2 | 25-08-21 | 20:26: Ja iedere gevacineerde denkt dat het gewoon een kuchje is en laat zich niet nog eens testen. Het helpt toch. Zolang je daar in gelooft helpt het ook echt. De geest is sterk.

voldemort | 25-08-21 | 21:02

Hoeft ook niet. Kan/mag op indicatie. Arts bepaalt dit zelf conform richtlijnen, dan wel afdelingsafspraken. Kan nogal verschillen.

nobodiesunmighty | 25-08-21 | 22:14
▼ 7 antwoorden verborgen

Zijn het "ontkenners", of "weigeraars", trouwens..

Wil wel weten tot welk kamp ik behoor...

neonreclame | 25-08-21 | 20:16 | 11

Een belangrijke nuance!
Zo had je vroeger dienstweigeraars, maar bij mijn weten hebben deze weigeraars de militaire dienst nooit ontkent (dat deze bestaat, red.).

Je kan iets weigeren, wat je op zich niet ontkent.
Maar kan je iets ontkennen wat je in principe weigert?….. dacht ik niet, maar is dat zo? Het is een richtingenstrijd. Ik begin kerkscheuringen nu wel te begrijpen!

Nuuk | 25-08-21 | 21:00

Ik denk het allebei niet.

nobodiesunmighty | 25-08-21 | 22:15
▼ 8 antwoorden verborgen

Bang voor een spuitje *Nee schudden doet*

sodapoppin | 25-08-21 | 20:16
-weggejorist-
Jan van Haerlem | 25-08-21 | 20:15

"Corona bestaat niet? Oh, nou dan raad ik u aan om op te staan en naar huis te gaan. Beter dan hier liggen met een slang in uw mond. Ik kom straks nog even langs. Ik zie wel of u er dan nog bent."

koeberg | 25-08-21 | 20:14

ik zeg nee tegen alle ontkenners

Beste_Landgenoten | 25-08-21 | 20:14 | 2

Ontken je ook dat je een kleine klabanus hebt?

accijnstoerist | 25-08-21 | 20:20

Ja maar, als je corona hebt, maar je identificeert je niet als corona patiënt, dan heb je toch ook gewoon geen corona, dat moeten we toch respecteren.

Blauwpetje | 25-08-21 | 20:11 | 2

Je mag zijn wie je wilt zijn ofzo?

Lorejas | 25-08-21 | 20:13

Tegenwoordig kan je je met een piemol identificeren als vrouw. Waarom dan niet met covid-19 als verkouden. Beetje tolerantie mensen

Grifverkeerd | 25-08-21 | 20:28

In een cultuur waarin de machthebbende politici zonder gevolgen naar hartelust mogen liegen en bedriegen, gun de gemarginaliseerden ook iets.

smdyasc | 25-08-21 | 20:11

Die vaccinatiefraudeurs zijn nog het ergst. Als vaccinatieweigeraar moet je daar gewoon eerlijk voor uitkomen, trots zijn en niet meedoen aan de testmaatschappij. Niet elke ondernemer heeft de beveiliging om je eruit te zetten. De wal zal het schip keren, voor onze vrijheid moeten we allemaal strijden.

accijnstoerist | 25-08-21 | 20:11

Zeer wrang voor de ic medewerkers die nu mensen moeten helpen terwijl die ziek hadden hoeven zijn als ze hun hersens hadden gebruikt.

laurentius | 25-08-21 | 20:11 | 3

Niet ziek

laurentius | 25-08-21 | 20:12

Daarmee zeg je precies niks, mijn waarde..

neonreclame | 25-08-21 | 20:12

Daar zit de IC altijd al vol mee.

smdyasc | 25-08-21 | 20:15

We gaan allemaal dood aan het Croma longvocht des doods.

Reebensteeltje | 25-08-21 | 20:10 | 2

Nee hoor! Neem Pfizer.

Frau_Ferkel | 25-08-21 | 20:14

Je gaat dood aan als je je klabanus in een pannetje met Croma bakt.
(bron: M. Buch).

nobodiesunmighty | 25-08-21 | 22:20

1+1 = al lang geen 2 meer maar 11. En 80% vindt dit de normaalste zaak van de wereld.

Gumush | 25-08-21 | 20:10 | 5

Tja, tegenwoordig mogen alternatieve feiten ook als waar argument worden aangedragen. We kunnen dus simpelweg wiskunde ontkennen. Gewoon natuurwetten ontkennen en presenteren met donkere muziek op youtube dat we allemaal zijn voorgelogen. Gratis geld. Rob Jenson heeft er zijn verdienmodel van gemaakt.

Harris Pilton | 25-08-21 | 20:28

Afwachten dan maar. Ik zit met Corona thuis, op dit moment. Ik heb meer last van het afstand houden tot mijn kinderen. Met mijn vrouw ligt dat anders.

Gumush | 25-08-21 | 20:34

NOOIT!
bron: G. Frege. Grundgesetze der Arithmetik, Jena: Verlag Hermann Pohle, Band I (1893)

nobodiesunmighty | 25-08-21 | 22:21
▼ 2 antwoorden verborgen

De ontkenningsfase.

Mr_Natural | 25-08-21 | 20:09 | 1

Ontkenningsontkenners ontkennen het bestaan daarvan.

Kapitein Sjaak Mus | 25-08-21 | 20:10

Huh? Bij mij rolde de registratie uit een printer die naast de prikdame stond. Niks weglopen uit de rij dus. Maar goed, elke GGD zal het wel anders doen.

Muxje | 25-08-21 | 20:09 | 8

Eerst een prikje daarna pas een formuliertje. Daar viel toch heel weinig mee te frauderen, ze verzinnen gewoon nieuws.

voldemort | 25-08-21 | 21:00

@Lorejas | 25-08-21 | 20:12: Zo ging het bij mij ook (begin juni). Na de prik een kwartiertje wachten heb ik niet gedaan. Eerst even een peukje roken. De 1 na de ander waarmee ik in de rij gestaan heb kwam naar buiten druppelen: "als je niet ziek wordt van de prik wordt je wel bevangen door de hitte in de kwartiertje wacht tent."

Vond het destijds al een vreemde procedure, meteen het vaccinatiebewijs voor de prik. Maar dat is dus aangepast begrijp ik.

CarelJan7937 | 25-08-21 | 21:26

@voldemort | 25-08-21 | 21:00: Ik kreeg ook na aanmelding gelijk het formuliertje waarmee ik naar de prikker moest. Dus inderdaad was weglopen mogelijk.

gozoman | 25-08-21 | 23:49
▼ 5 antwoorden verborgen

De grootste schreeuwers om hun vrijheid terug te krijgen zorgen juist voor vertraging van die vrijheid.
Eikels

laurentius | 25-08-21 | 20:08 | 5

De strijdertjes. Pfff.

van Oeffelen | 25-08-21 | 20:26

Nog zo’n slaaf van Hugo

djs | 25-08-21 | 20:30

@MickeyGouda | 25-08-21 | 20:14:
Vrees dat het gros van gevaccineerd Nederland inmiddels wel klaar is met die anti-vaxxers.
Men is wel klaar met het gezeur, ook in het ziekenhuis blijkbaar.
Keuzes hebben consequenties en hopelijk worden de consequenties beperkt tot her en der niet meer welkom zijn en niet tot puffen op de IC.
De nuance is voorbehouden aan mensen die aantoonbaar geen vaccin mogen nemen.

Chupa-mos | 25-08-21 | 21:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat jammer is dat wanneer je kritisch bent op het beleid direct het stempel krijgt van ontkenner maar dat is natuurlijk niet hetzelfde

retba | 25-08-21 | 20:07 | 1

Dit gaat over mensen die op de IC worden binnengereden en ontkennen dat ze Covid hebben. Niet over mensen die een mening hebben over de hoogte van de eigen bijdrage voor testen of zo.

koeberg | 25-08-21 | 20:26

Daar gaan we weer.

* biertje pakken doet en tegen beter weten hoopt dat er nieuwe argumenten worden aangedragen *

Kapitein Sjaak Mus | 25-08-21 | 20:07

Direct afkoppelen van de apparatuur. Kijken hoe snel ze rochelend bekennen dat 't toch kerina was...

Bakkeleures | 25-08-21 | 20:06

Mag ik de stekker van de beademing eruit trekken?

geheelvergeter | 25-08-21 | 20:06 | 4

Van mij wel. Scheelt weer een plek op de IC. Met het huidige gebrek aan IC personeel doet U een goede daad.

Frau_Ferkel | 25-08-21 | 20:17

Nog steeds niet opgelost na een jaar aanklopten, extra bedden en manschappen, ach men weet ook wel dat die pcr test een Russische roulette is. Dom artikel trouwens.

ademende aarde | 25-08-21 | 20:36

Aankloten. Ttsssss

ademende aarde | 25-08-21 | 20:37
▼ 1 antwoord verborgen

Paar dagen niet geweest op Corona stukje, duss eem,, Ja...

Nee...!!

Nog steeds niet.. En die vijftien gevallen..!!??

Tja, heb je wel eens vaker...

neonreclame | 25-08-21 | 20:05

Kunnen ze ook even rondbellen naar het aantal mensen dat ontkent kanker te hebben? Of een andere ziekte? Er zijn vast ontzettend veel ontkenners in het algemeen. Dan kunnen we de boel in perspectief plaatsen.

Leptob | 25-08-21 | 20:05 | 5

Dit is hoever cognitieve dissonantie kan gaan, geen leuk vooruitzicht met al die dissonanties op gebied van migratie en klimaat.

Incitatus | 25-08-21 | 20:11

@neonreclame | 25-08-21 | 20:06: En daar hebben ze Yomanda tot aan de hoge raad voor vervolgd. Tevergeefs. Lijkt me dat die dansleraar wel veilig is.

H. Caulfield | 25-08-21 | 22:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Eindelijk weer een kejona stuk.

IkwilJinekwel | 25-08-21 | 20:03 | 1

Het enige wat ontbreekt aan GeenStijl als onafhankelijke media is Jen$en als topictikker. Natuurlijk als cojona trol. Die wel eens héél dicht bij de waarheid zou kunnen zitten. En zo niet: ongefundeerd, tendentieus etc etc etc....

keestelpro | 26-08-21 | 00:31

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino