'Helft Engelse coronapatiënten had geen corona'
Opmerkelijk.
Wie nog naar GrindpadFM luistert voor z'n nieuws, zit een nummertje te laag op de radio. NPO Radio 2 moet je hebben voor het gedegen tegengeluid tegen het schril loeiende pandemie-alarm dat al anderhalf de grondtoon van het nieuws van alle krampen vormt, want daar wordt nog wel eens een bange voorspelling nuchter weerlegd, een expert niet op z'n betweterige ogen geloofd en Met De Kennis Van Nu gekeken naar de Waanzin Van Toen. En zo leren we van een correspondent in het Verenigd Koninkrijk, die zich baseert op cijfers van de ziekenhuizen zelf, dat meer dan de helft van de coronapatiënten op Albion niet vanwege corona werd opgenomen, maar pas na ziekenhuisopname op het virus getest werden. Hierboven het betreffende fragment, in de hele podcast een gezonde debunk van alle paniekvoorspellingen die wel op Radio 1 te horen waren, maar niet zijn uitgekomen. Gaat u gerust een biertje drinken vanavond, het is veiliger buiten dan u denkt.
Update: de bron van het verhaal staat achter een paywall.
Stijlloze Prikpoll
Wat is uw vaccinstatus?
Poll is Verlopen.
Stijlloze Prikpoll
Wat is uw vaccinstatus?
Reaguursels
InloggenWesley heeft gelijk. En Derksen is dom.
Goh, dus er gingen mensen naar het ziekenhuis met een lichamelijk of psychisch mankement, anders dan corona, dat ze verholpen wensten te hebben, het moet niet gekker worden, dat doe je toch niet. En dan testen ze bij het ziekenhuis ook nog of je corona hebt, pffff, de dwaasheid. En dan blijkt ook nog dat er dan mensen positieg getest worden op corona. Nah ja zeg, begrijp er niks meer van, de gekkigheid, schande is het, zou verboden moeten worden naar een ziekenhuis gaan om geholpen te worden aan een lichamelijk of psychisch mankement.
Wel grappig dat we Rutte en DeJonge en het RIVM steeds op onwaarheden en zelfs op leugens betrappen.
Maar qua vaccineren hen op hun blauwe ogen geloven, en volgen.
Valt mij op dat het hier ook volstroomt met trots gevaccineerde meelopers.
Bang om uitgesloten te worden. Stelletje gevaccineerde meeloop wappies
Kleine berekening van de poll.
11080 wil/heeft zich laten prikken
6535 zegt rot op met die zooi
Dus, 59% van de GS bezoekers laat zich maar prikken.
Degenen die maar 1 prik hebben gehad niet meegerekend. Die optie stond niet in de poll, maar is misschien ook wel een behoorlijk aantal.
Eh nee. De mensen die zo'n poll invullen hoeven niet representatief te zijn voor zelfs GS bezoekers. Het zou best kunnen zijn dat nuchtere mensen minder geneigd zijn te klikken op allerlei polls en tierelantijnen.
Toch raar. Als één journalist of medisch etsoon iets zegt waar we het niet mee eens zijn (gewoon omdat we het niet willen) dat weet die duidelijk niet waarover hij praat en moet hij maar met bewijzen komen. Als een ander net zulke boude beweringen maakt, maar toevallig dingen waar we het mee eens zijn, is het "gedegen onderzoek, het staat op internet dus waar".
In een wereld van klagen als je wordt buitengesloten. Ik zou graag stemmen, maar als slachtoffer van het Janssen-vaccin sta ik er niet bij. Al kan ik natuurlijk er vanuit gaan, dat wachten op de 2e ook wel klopt.
Wat is dit voor irrelvante discussie. Het enige echt relevante is dat de ziekenhuizen en met name de IC's volstroomden door het corona virus en dat daarmee de reguliere zorg in de knel kwam. Zonder dit virus was er niets aan de hand geweest behoudens de jaarlijkse griep-piek.
Ik kan hier ook geen touw aan vastknopen. Ik heb voor de zekerheid nog even gekeken op internet en geverifieerd dat ik tijdens de nachtrust niet op een of andere manier in een alternatief universum ben beland met een andere historie als die ik eerder had meegemaakt, maar ben daar in gerustgesteld. Het zijn nog steeds gewoon wappies die wappie doen.
Nee, zonder corona als corona te registreren was er niks aan de hand geweest.
@Overrijp | 07-08-21 | 12:04: Ook in de VK hebben ze net als in Nederland een lange wachtlijst opgebouwd van mensen die moesten wachten met "niet-urgente" operaties en ingrepen. Hoe past dat eigenlijk in dit nieuwe verhaal?
@Overrijp | 07-08-21 | 12:04: Das een goeie Overrijp!
@Overrijp | 07-08-21 | 12:04: ja die rij wachtende ambulances kwam door een onverwachte liesbreuk pandemie uiteraard
@ag-kansloos | 07-08-21 | 12:34: Alleen hoe krijg je met wegkijken overvolle ziekenhuizen weer naar normale bezetting? Dat is een beetje de vraag nu. Je kunt doen als Zwagerman en gewoon totaal ontkennen dat die ziekenhuizen overvol waren, maar ja dingen die gebeurd zijn die krijg je met nee-schudden niet on-gebeurd he? Hoe was het plan dat te laten werken?
Wellicht zij op te merken dat 10 jaar rutte de opname capaciteit met de helft heeft verminderd. Misschien is daar de oplossing te vinden.
Voorts is de baron een bord voor het hoofd niet vreemd. Of hij wenst niet te begrijpen. De IC lag dus gewoon een stuk minder vol door corona. Iets met 50%. Getallen die ook al in Duitsland opduiken waarbij NICE ook een duit in de baron zijn zak wil doen; ic- opnames tijdens c19 liggen lager dan voor het c19-epoch
de discussie is de baron wellicht niet goedluinend maar wel degelijk relevant
**buiging**
@geenjagergeenneeger | 07-08-21 | 12:46: die rij staat er ieder weekeinde.
www.gov.uk/government/publications/co...
UPDATED REPORT PUBLISHED 22ND JULY 2021
MHRA Yellow Card Reporting up to 14th July 2021
* Pfizer - 20million people - 32.1m doses - Yellow Card reporting rate - 1-in-215 people impacted
* Astrazeneca - 24.7m people - 47.5m doses - Yellow Card reporting rate - 1-in-111 people impacted
* Moderna - 1.3m people received first dose - Yellow Card reporting rate - 1-in-129 people impacted
Average 1-in-142 people have reported an event.
Reactions - 256,005 (Pfizer) + 794,545 (AZ) + 29,606 (Moderna) + 2786 (Unknown) = 1,082,942
Reports - 91,567 (Pfizer) + 222.291 (AZ) + 10,109 (Moderna) + 939 (Unknown) = 324,906
Fatal - 460 (Pfizer) + 999 (AZ) + 7 (Moderna) + 24 (Unknown) = 1490
Acute Cardiac - 3759 (Pfizer) + 8682 (AZ) + 282 (Moderna) + 27 (Unknown) = 12,750
Anaphylaxis - 433 (Pfizer) + 786 (AZ) + 26 (Moderna) + 1 (Unknown) = 1246
Blood Disorders - 8332 (Pfizer) + 7154 (AZ) + 584 (Moderna) + 38 (Unknown) = 16,108
Infections - 6166 (Pfizer) + 17,408 (AZ) + 462 (Moderna) + 81 (Unknown) = 24,117
Headaches - 19,098 (Pfizer) + 82,312 (AZ) + 1534 (Moderna) + 214 (Unknown) = 103,158
Migraine - 2080 (Pfizer) + 7774 (AZ) + 180 (Moderna) + 26 (Unknown) = 10,060
Eye Disorders - 4227 (Pfizer) + 13,182 (AZ) + 307 (Moderna) + 45 (Unknown) = 17,761
Blindness - 76 (Pfizer) + 261 (AZ) + 6 (Moderna) + 3 (Unknown) = 346
Deafness - 160 (Pfizer) + 335 (AZ) + 9 (Moderna) = 504
Psychiatric Disorders - 5006 (Pfizer) + 16,345 (AZ) + 544 (Moderna) + 69 (Unknown) = 21,964
Skin Disorders - 18,335 (Pfizer) + 48,834 (AZ) + 5211 (Moderna) + 183 (Unknown) = 72,563
Spontaneous Abortions - 181 + 5 stillbirth/foetal death (Pfizer) + 152 + 2 stillbirth (AZ) + 14 (Moderna) + 1 (Unknown) = 348 + 7
Vomiting - 2824 (Pfizer) + 11,185 (AZ) + 301 (Moderna) + 39 (Unknown) = 14,349
Facial Paralysis incl. Bell’s Palsy - 590 (Pfizer) + 796 (AZ) + 31 (Moderna) + 4 (Unknown) = 1421
Nervous System Disorders - 45,672 (Pfizer) + 169,722 (AZ) + 4433 (Moderna) + 543 (Unknown) = 220,370
Strokes and CNS haemorrhages - 452 (Pfizer) + 1854 (AZ) + 10 (Moderna) + 6 (Unknown) = 2322
Guillian Barre Syndrome - 44 (Pfizer) + 358 (AZ) + 2 (Moderna) + 5 (Unknown) = 409
Dizziness - 7207 (Pfizer) + 23,685 (AZ) + 979 (Moderna) + 79 (Unknown) = 31,950
Tremor - 1101 (Pfizer) + 9549 (AZ) + 95 (Moderna) + 36 (Unknown) = 10,781
Paraesthesia/dysaesthesia (chronic burning sensation, pricking nerve pain) - 4887 (Pfizer) + 15,594 (AZ) + 500 (Moderna) + 46 (Unknown) = 21,027
Pulmonary Embolism - 302 (Pfizer) + 1447 (AZ) + 7 (Moderna) + 8 (Unknown) = 1764
Deep Vein Thrombosis - 187 (Pfizer) + 1071 (AZ) + 7 (Moderna) + 8 (Unknown) = 1273
Respiratory Disorders - 11,124 (Pfizer) + 26,558 (AZ) + 752 (Moderna) + 89 (Unknown) = 38,523
Seizures - 616 (Pfizer) + 1794 (AZ) + 75 (Moderna) + 8 (Unknown) = 2493
Paralysis - 245 (Pfizer) + 683 (AZ) + 20 (Moderna) + 4 (Unknown) = 952
Haemorrhage (All types) - 2658 (Pfizer) + 4515 (AZ) + 228 (Moderna) + 19 (Unknown) = 7420
* Haemorrhage types - cardiac, ear, adrenal, eye, gastric, mouth, tongue, gums, intestinal, injection site, brain, wounds, stoma, bladder, kidney, vaginal, uterine, post-menopausal bleeding, ovarian, penile, lung, nasal
Vertigo/Tinnitis - 2260 (Pfizer) + 5990 (AZ) + 194 (Moderna) + 19 (Unknown) = 8463
Reproductive/Breast - 12,481 (Pfizer) + 14,776 (AZ) + 1551 (Moderna) + 81 (Unknown) = 28,889
Wel even volledig zijn graag. uit dezelfde publicatie dit gequote: "The nature of Yellow Card reporting means that reported events are not always proven side effects. Some events may have happened anyway, regardless of vaccination. This is particularly the case when millions of people are vaccinated, and especially when most vaccines are being given to the most elderly people and people who have underlying illness."
@Baron_von_Rijswijck | 07-08-21 | 11:17:
Aha, dus nu doen de leeftijd en onderliggende ziektes er plotseling wel toe.
Dat is inderdaad hoe het systeem met gele kaarten werkt, iedereen kan iets rapporteren, publiek, artsen, apothekers etc etc. over alle medicijnen, vaccins, medische hulpmiddelen, tests etc. In de VS heb je een dergelijk systeem specifiek voor vaccinaties VAERS, kan ook door iedereen worden ingediend. Dus m.a.w. die cijfers dienen als reden tot onderzoek en zijn niet zelf onderzoeksresultaat.
Leef je er je hele leven oplos. Roken, drinken, ongezond eten en vrijwel niet bewegen.
Ben 81 en overleef je een milde corona aanval, en een 6 weken laten krijg je een hartstilstand.
Dan toch nog als corona doden te tellen? Is toch wel vreemd toch.
Is ook nonsens.
Er is ook door het NHS in hun cijfers een onderscheid gemaakt tussen mensen die worden opgenomen vanwege of voor covid en vanwege iets anders maar mèt covid en vanwege iets anders en zonder covid. In de ziekenhuizen worden mensen mèt covid maar voor iets anders nog steeds gescheiden van mensen zonder covid. Het probleem doet zich voor dat mensen mèt covid en voor iets anders nog steeds mede dóór covid kunnen komen te overlijden. Dit verschijnsel noemt men comorbiditeit. Bijvoorbeeld is er voor mensen met covid een verhoogde kans op een herseninfarct/ beroerte: www.stroke.org.uk/news/does-coronavir...
Dat is dus niet een kwestie van 'tellen' maar van het juist proberen te identificeren van doodsoorzaak bij overlijden, zodat met die kennis behandeling in de toekomst kan worden verbeterd. Zonder betrouwbare kennis wordt die progressie namelijk onnodig gehinderd.
www.stroke.org.uk/research/using-heal...
Tuurlijk
Ze hadden wij corona maar dat was niet de reden dat ze opgenomen werden.
wij = wel
Meest wazige artikel ever GS!
Ja maar het is van de NPO en het is de mening van een Volkskrant verslaggever dus dan is het evangelie.
Het is van het begin af aan bekend, dat Covit mensen met onderliggende zieke ernstig kan bedreigen en de dood tot gevolg hebben.
Deze mensen worden met bv. ernstige ademnood opgenomen waardoor ze bezwijken.
De primaire doodsoorzaak kan dan bv hartfalen zijn, secundair Covit, of anders om.
Covit?
Dit "kleinigheidje" heb je eerder ook al uit je reet zitten trekken en je bent kennelijk ongevoelig voor correcties zoals het de ware complotter betaamt, maar voor mensen die dit lezen van niets weten en denken van huh? Hier het echte verhaal:
www.reuters.com/article/factcheck-cov...
khn.org/news/article/fact-check-cdc-p...
Ik zal het wel niet begrijpen maar wat is nou de kern. Mensen worden ziek opgenomen in het ziekenhuis en blijken dan corona te hebben. Tevens worden er zieke mensen opgenomen die geen corona blijken te hebben. Wat is nou het punt?
Prima hoor, dat downgraden en ik ben erg voor gezonde scepsis maar die miljoenen doden blijven net zo dood en degenen die tobben met long-covid hebben ook niet heel veel aan deze cijfers.
Downgraden? Check de cijfers pannenkoek
Downgrade in je broekje, poffertje.
Leven = ziekte en de dood. Dat schijnen we in het westen niet te willen accepteren. Als 5% van de wereldpopulatie dood zou gaan door Corona had ik alles begrepen. Nu, waarbij het grootste deel van de doden vallen in een groep mensen die op korte termijn dood zouden gaan door andere oorzaken, snap ik echt niet waar we mee bezig zijn. Het is een grote massa psychose.
@Mr Moore | 07-08-21 | 10:04: je ziet de "wir haben es nicht gewussts" al van mijlenver aankomen.
@Mr Moore | 07-08-21 | 10:04: Prima. Maar dan ook echt geen pijnstiller meer nemen, he.. Geen verdoving bij de tandarts. Want pijn hoort bij het leven.
@Mr Moore | 07-08-21 | 11:40: Ja dat is geen slap geouwehoer, dat is logica. Dat is namelijk hoe je consequent blijft als je denkt dat een argumentum ad naturam een valide manier van redeneren is.
@retba | 07-08-21 | 09:54: goed argument zeg: pannekoek. Jammer toch hè dat de meesten bij het aangaan van een discussie niet verder komen dan afzeiken en schelden. Domheid kent echt geen ondergrens.
Wat is nou precies t verhaal? Je hebt toch altijd gewone IC-gevallen, verkeersongelukken, vechtpartijen, te vroege geboortes etc.
In Nederland is het ook geloof ik geen mommebt.meer dan ca 60 a70% corona geeeest.
Maar NL met zijn kleine ICs heeft misscjien al eerder operaties afgeschaald enzo. .
De volheid is natuurlijk omdat al die coronapatienten er nog eens bovenop komen en het systeem die marges niet echt heeft.
Als je nu nog steeds niet ziet dat je in de maling genomen wordt….
Want Corona bestaat niet? Dat er zaken wat opgeklopt zijn, soite, maar de boel ontkennen is toch wel van een andere orde.
100% corona in ziekenhuizen, dat zou juist raar geweest zijn.
@Harris Pilton | 07-08-21 | 09:36: *soit
Idd !!
Oh testen ze opgenomen patiënten op Corona? Jullie gaan toch niet de Baudet kant op hopelijk....
Jawel, zoetjesaan steeds meer.
@Bewezen-De-Gekste | 07-08-21 | 09:34:
Vooral Bart.
Ja ik denk het ook. Jammer maar dan ben ik weg
We gaan allemaal dood en in deze wereld is dat een zegen.
Afhankelijk van je leeftijd zul je het best overleven als je COVID-19 krijgt. De vraag is eerder hoe: permanent kortademig, zonder reukvermogen of smaak? Een vriend van mij heeft dat en die wordt nu steeds magerder omdat hij eten niet meer lekker vindt. Jouw keus, maar niet janken dan he straks, want krijgen ga je het.
Precies het zelfde denk ik er over . Ik laat me niet vaccineren omdat ik beschadigd ben door onze overheid, ik vertrouw ze niet !!!
Maar goed. Gelukkig zijn er weer een hoop linke Loetjes die flink wat gemeenschapsgeld hebben kunnen incasseren.
Het bestuur van dit (en ook andere) land is gevaarlijk afhankelijk van lobbyisten, dat hebben we inmiddels wel kunnen constateren. Onwetende managers zijn het, met een onwetende ambtenarenlaag onder zich, die zich graag door experts laten inlichten. Dat die experts maar één financieel eigen gewin doel voor ogen hebben komt niet in ze op. Een tegengeluid is een wappie.
Wel triest dat die Loetjes mutsen als Koopmans en Gommers als de bange verpleegsters in kunnen zetten richting het brave deel van dit land.
@hagelkruis | 07-08-21 | 08:37: Jawel, dat is inderdaad zo. Het plebs wordt altijd misbruikt. Per sempre penis.
en dat weet jij want jij bent wetenschapper natuurlijk... Onee je wauwelt andere fopdansleraren na.
Achja, ik zie in mn omgeving dat er een die meerdere keren per week sport, net in de 40, ligt op de buik aan de beademing. Het is een genetisch bepaalde Russisch roulette. Je niest, of je vecht voor je leven. Persoonlijk vind ik het erg lastig om de absolute waarheid te ontdekken. Maar goes, het gezegde "never waste a good crisis" is hier zeker van toepassing.
Je kan als mensch nou eenmaal ziek worden
In diverse landen wordt ook aangegeven dat de gestorven patiënten met Corona gestorven zijn, niet aan Corona.Dat het merendeel van de eerste doden toch gewoon binnenkort gestorven zou zijn is algemeen bekend. Mensen op het randje van de dood met allerlei terminale kwalen die het laatste zetje van Corona kregen. Ik ben zelf niet de jongste meer en goed gezond, maar ben me zeer bewust dat ik ver over de helft ben, het einde van de houdbaarheid is in zicht. Toen een vriend van mij op zijn 50e gek ging doen zei men: midlifecrisis. Mijn antwoord: mocht ie willen.
Sterker nog: de gemiddelde leeftijd van de ouderen die met (!) corona stierven was hoger dan de leefijdsverwachting van dat cohort. Ze waren eigenlijk al 'over de datum' heen, zou je kunnen zeggen. Dor hout, dat een paar maanden eerder stierf dan anders. Na de oversterfte vorig jaar volgde begin dit jaar dan ook een tijd ondersterfte, CBS houdt (of hield?) trouwens ook sterfte aan corona bij, 'zonder onderliggende ziekten/lijden' en die cijfers waren nog geen eentiende van het totaal van aan en met corona.
In Nl zijn er vrijwel geen ouderen meer die sterven aan Corona. Die zijn uit welbegrepen eigenbelang wel geprikt. Prikbereidheid oudsten in NL is rond de 97%.
Klopt maar dat geldt ook andersom. Er zijn er heel veel overleden die niet zijn getest en dus niet als coronadode te boek staan, zeker in de eerste maanden.
@bergsbeklimmer | 07-08-21 | 07:09
"Mensen op het randje van de dood met allerlei terminale kwalen die het laatste zetje van Corona kregen. "
Dus dan zouden die mensen die in maart 2020 aan/met Corona zijn gestorven een end verderop dat jaar toch wel zijn gegaan. Maar de CBS oversterfte laat een surplus zien, En nergens een dip. En nog een in de winter.
Ergo, er is een flinke sterfte door COVID geweest.
@omanders | 07-08-21 | 09:58: allereerst is het sterftegetal geen constante. Ten tweede, zou die oversterfte niet verklaard kunnen worden door het feit dat we zowel corona als influenza te verduren kregen?
@intrigant | 07-08-21 | 10:25: Nee, want influenza was toen al weg. Zie NIVEL monitoring.
En dat is niet alleen in Engeland.
Go figure..
Dat niet elke als corona-dode geregistreerde, ook echt alleen daaraan overleden is, geloof ik best.
Dat je pas in het ziekenhuis wordt getest, bewijst natuurlijk niet dat je het daarvoor ook niet had.
Corona is geen Ebola, maar ik heb in mijn eigen omgeving voldoende gezien dat het ook echt wel heftig kan zijn. Beetje overbodig topic.
Over anekdotisch bewijs gesproken; zo ken ik tante Nel heel goed, en die rookte iedere dag, had gele teennagels en die had twee dagen een snotneus door kerona en was er toen weer bij. Ik ken genoeg voorbeelden van mensen die er geen klachten bij hadden, beetje overbodig topvier dit.
@opblaasschaap | 07-08-21 | 06:15: die had geen longblaasjes meer waar het virus lekker op kon gedijen.
De RT-PCR test kan levend/actief virus helemaal niet van dood/ niet-actief virus onderscheiden en coronavirus niet van influenza. Zegt dus ook niets over besmet zijn en besmettelijkheid. Van Dissel en Koopmans hebben dat zelf toegegeven. Ik meen na vragen daarover van Van Haga.
@negorij | 07-08-21 | 08:26: het is al een jaar geleden ontkracht dat de pcr ook andere virussen detecteert. Technisch is dat helemaal niet mogelijk, het klopt wel dat er geen onderscheid gemaakt kan worden tussen levend en dood virus. Vandaar dat jezelf testen of je virusvrij bent na een besmetting zinloos is
@negorij | 07-08-21 | 08:26:
"De RT-PCR test kan (..) coronavirus niet van influenza" onderscheiden.
Dit is echt ontzettend dom. Ik bedoel, het is te bewijzen aan de NIVEL monitoring werden vanaf februari 2020 hun samples op ALLE virussen van luchtweginfecties werden getest met PCR-testen. Die zagen geen COVID en wel influenza voor carnaval.
@omanders | 07-08-21 | 10:02: Het cdc denkt daar anders over. Ze zeggen zelf dat ze een nieuwe multiplexed test willen hebben omdat de pcr geen verschil kan maken tussen covid en influenza.
"CDC encourages laboratories to consider adoption of a multiplexed method that can facilitate detection and differentiation of SARS-CoV-2 and influenza viruses"
Je info klopt dus niet.
@culture_vulture | 07-08-21 | 11:42: bron: www.cdc.gov/csels/dls/locs/2021/07-21...
Ook alweer even bekend maar prima. Dat CDC onderzoek, dat driekwart van de positief getesten in Provincetown volledig gevaccineerd was (toen 69% van de populatie volledig gevaccineerd). En dat ze een ongeveer gelijke 'viral load' hadden. Komt dat nog hier? Want daarmee is dat hele scheiden van ongevaccineerden, wat natuurlijk van begin af aan al een misselijke volgzaamheidstest was, totaal afgeschoten. Heeft totaal geen zin.
www.npr.org/sections/coronavirus-live...
Dieper het onderzoek induikend zijn nog jnteressante conclusies te lezen slechts 7 % van de bevolking kreeg er Janssen maar 16% van die ondanks geïnfecteerden. Moderna was niet speciaal vertegenwoordtgd maar de doorbraakinfecties kwamen bij het in Nederland doninanre Pfizer duidelijk minder voor.
Van die geinfecteerde gevaccineerden hoefde slechts 1.2% naar t ziekenhuis en 79% merkte überhapt iets beschermd zijn ze dus zeker wel.
Van scheiden van gevaccineerden en ongevaccineetden is geen sprake. Wel zijn er landen waar je als gevaccineerde meer mag als niet gevaccineerde. Gevaccineerden zullen er immers niet zo ziek van worden en het gexondheidssysteem niet overbelasten.
In NL zijn er wel wat plekken met toegangsbeleid maar daar.mogen ongevaccineerden gewoon heen mits met test. De meeste van die evenementen zijn alweer gecanceld. Waarschijnkijk wordt die tesrplicht breder getrokken zodat ook besmettelijkheid door gevaccineerden kan worden ondervangen.
Ik raad u een ander mediadieet aan, uw huidige bronnen lijken me weinig betrouwbaar
Tijdens Nederlands zaten uw hersenen ook daar waar het licht niet schijnt?
Aldus het wetenschappelijk bureau van de firma Von Haga
'Helft Engelse coronapatiënten had geen corona'
________
Maar werden pas na opname getest.
Dus ook als ze asymptomatisch waren, dus alleen maar 'n virus, of sporen van 'n virus, in zich hadden zonder ziekteverschijnselen werden ze als corona patiënt omgekat?
En dan ook nog eens met een test die nota bene veel fout-positieve uitslagen geeft.
.
Wat IJzerdoorn ook nog zegt:
'Het aantal doden is gebaseerd op mensen die een maand voor hun overlijden zijn getest en corona hebben gehad.
Maar dat was niet de oorzaak..... ze waren positief getest. maar het was niet de doodsoorzaak, want ze zijn dus gestorven met corona maar niet door corona'.
Daar komt het wel op neer. Het is een bloody shame.
www.welt.de/vermischtes/article232900...
Rutte en de Jonge wel?
Ze interviewt mensen wel of niet uw voorkeur. Feit het is fris en knap hoe zij zich staande houd in de publieke sector. De denigrerende tonen over hbo schokt mij. Iedereen kleed zich zoals men wilt en dat dwaalt af van de inhoud.
Ik heb een poging gedaan uw reactie te lezen. Daar wilde ik het verder graag bij laten.
@kijkeensaan die zou ik met genoegen stokslagen geven inderdaad.
Een taalvaardige Ad Hominem blijft uiteindelijk precies dat: een Ad Hominem. Gekenmerkt door een gebrek aan inhoudelijke argumenten, gestoeld op uiterlijkheden. Daarnaast is het 'bilnaadhoogte'.
Belangrijk nieuws staat in medische tijdschriften en kranten niet op waplogs met opwindvideos waar ze een oostenrijksw arts hebben blijkbaar dicherbij bar weinig mediagenieke artsen die megaan in dit soort gestook.
Que sera, sera..
What ever will be, of nie...
Misschien is het ook iets om een Wappie schaal te onderzoeken. van 0 of 1 tot en met 10. Reken mijzelf tot wappie want wil geen vaccinatie, maar wel alles genomen en gehad reizen Azië en midden en zuid America. Van 0 of 1 wil even wachten tot bijwerkingen bekend zijn en voor Amerikaanse FDA approved. Tot ben er mindere mate tot sterk tegen, rond de 5 en helemaal doorgeslagen dat er 5 G in zit of he magnetisch wordt en Willem Engel. Nu wordt iedereen die om welke reden wil wachten tot groep Willem Engel weg gezet. Zitten hoop gradaties tussen
Hier zit een heel scala tussen, misschien waard te onderzoeken. Ik zie ook geen enkele toegevoegde waarde waarbij gezonde mensen die het al gehad hebben en kinderen alsnog te prikken
@grachtengordel-muts | 06-08-21 | 23:23: Onder de 65/70 jaar is de kans op bijwerkingen/overlijden door het vaccin groter dan de gevolgen van covid-19. Daarom is injectie van kinderen en jongeren pure misdaad.
Gaap. www.fda.gov/emergency-preparedness-an...
Mijn arts-maat hier on Frankrijk legt het als volg uit:
het overlijdenscertificaat kent 4 regels om aan te geven wat de tot het overlijden van de betreffende patient heeft geleid. Als ook maar één van die vier regels Covid-19 betreft wordt die persoon als "overleden door Covid" in de officielle ARS- statistieken vermeld, ook al is de primaire oorzaak bijv. hartfalen. Vandaar ook de soms spectaculaire daling in sommige categorieen doodsoorzaken.
Ja dat klopt, nu u het zegt, al die jaren werd bekent gemaakt hoeveel hartfalen doden er waren en nu helemaal niets.
Botbot denkt alles te weten, alleen wanneer die verdomde "d" of "t" te gebruiken is te hoog gegrepen. Tsjah...
@vic_typh | 06-08-21 | 23:22:
Nou vooruid omdat ik in een goede bui ben.
Werdt.
Je bekent al dat je fout zit, het eerste begin is er.
Chapeau
@vic_typh | 06-08-21 | 23:35:
Ik zat inderdaad fout maar ik heb mij eigen nooit gerealiseerd dat reaguren een nationaal dictee is.
@vic_typh | 06-08-21 | 23:22: ojee,er is een t of d te weinig of teveel wat errug.... of nog erger een hoofdletter arrrgggghh
@vic_typh | 06-08-21 | 23:35: bekent of bekend ?er zit 10 min tijd tussen,dus verleden tijd ...
Nationaal dictee of niet doet er niet toe, als je op de basisschool al niet hebt opgelet staat je hier geveinsde intellect nogal onnozel.
Fijne dag verder.
Hartfalen komt er veel voor bij Corona. Je kan ook niet zomaar aannemen dat het een toevallig hartfalen is. Buiten de statistiek houden is nog meer onjuist als alles meenemen.
@Shoarmamasutra | 07-08-21 | 10:06: Exactement.
Wappie gelul.
Stoere, inhoudelijke reactie zeg.
Nee nix geen wappie gelul.
Als één verslaggeefster wat schrijft wat in je simpele straatje past dan is het gewoon waar.
Verder onderzoek is dus overbodig.
Hou toch op met dat benauwde geouwehoer. Stelletje wijven!
@Julius Pace Car | 06-08-21 | 23:04:
Geef ik die simpele zielen gelijk dan is het weer niet goed.
@botbot | 06-08-21 | 23:01: heau, heau. het is pas waar als het op feesboek hep gestaan ja?
Het lijkt wel of GS sinds een paar weken op wappie-tour is. Wat is er misgegaan op de redactie?
@bamitoren | 07-08-21 | 00:51: Verkansie
Samen met artikel vandaag in de Televaag dat een arts in 2020 besmet is geraakt in lab niet Wuhan maar Peking. Is Volgende aanwijzing dat ze ons aan het voorbereiden zijn dat het echt niet van markt komt maar gewoon Wuhan lab. En wat is de volgende stap? Is het een fout geweest die ze net als Chernobyl wilden verhullen? Of is het , durf ik niet te vragen expres
Dan vaccineer je toch gewoon niet.
@Julius Pace Car | 06-08-21 | 23:18: wat heeft de oorsprong van de uitbraak van doen met de keuze of je je er tegen vaccineert?
Ik heb nu al voorpret hoe de media de boel elke dag al aan het opstoken zijn mbt de indirecte vaccinatieplicht. Mooie is dat buitenland het werk voor ons doet. Dus de Jonge en Rutte hoeven niks te doen als blijven volhouden dat er geen vaccinatieplicht komt maar tja buitenland hebben ze niet in de hand. En tja dat testen na 31 augustus kan ook niet gratis blijven.
Ondertussen zijn ondernemers er klaar mee en gaan gewoon al vaccinatieplicht instellen. Daar gaan nog wat rechtszaken over komen maar wordt een achterhoede gevecht. Ondernemers kunnen zicht beroepen op zorgplicht en moeten maximale doen om veilige omgeving te bieden en dat is evident vaccineren aangezien testen veel minder betrouwbaar is.
NOS journaal masseerde even 5 minuten prime time als openings item de vaccinatie plicht erin. Overal doen ze het dus hier ook binnenkort.
En de grondwet? Och is maar papier.
Dus dan krijgen we een omgeving van alleen gevaccineerden. Hmmm www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08/06/uitbr...
@Roze_bril_drager | 06-08-21 | 22:46: Artikel 11 stelt niks voor helaas, staat een heel belangrijk zinnetje bij namelijk…
@VP732 | 06-08-21 | 22:58:
Apart dit en ook weinig hoopgevend omdat een aantal overledenen in redelijk goede gezondheid waren + gevaccineerd...
@Mr Moore | 06-08-21 | 23:22:
behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen. Ja ze hebben reeds uitzonderingen voorzien..
Hadden ze maar in ieder geval de moeite gedaan om de zorg op te schalen hadden ze al op meer empathie kunnen rekenen van mijn kant. Nu geloof ik er helemaal niks meer van.
Waarom zouden ze? Het is toch maar een flutvirusje? Mensen zoals jij spreken zichzelf altijd al na drie zinnen tegen.
Many heeft wel een punt. Het is niet of/of maar en/en. Als er een nieuwe ziekte bijkomt verdwijnen de andere niet. Alhoewel de “gewone” griep vorig jaar op magische wijze gereduceerd leek. Ahum.
@knutsel_ | 06-08-21 | 22:45:
Ik ken niemand die de afgelopen 15-16 maanden griep heeft gehad. Iemand?
@letopuwzaak | 06-08-21 | 22:36: waarom meteen dat wegduwen in de extreme hoek? Het is een zeer vervelend virus Als je er erge last van krijgt. Maar qua percentages is het gewoon geen superkillervirus.
@VP732 | 06-08-21 | 23:01: @mezelf en louz: excuus het is een term die many zelf bezigde. Excuus, louz.
@J.Cash | 06-08-21 | 22:59: Present, deze week 4 dagen plat gelegen met griep en koorts. Of het was de Kung Flu, maar in dat geval was het een mietjesvirus
@J.Cash | 06-08-21 | 22:59: Corona maatregelen werken ook heel goed tegen de griep inderdaad
Waar haal je de gediplomeerde verpleegkundigen vandaan dan?
@Panzuulor | 06-08-21 | 23:06: Dan stuur je een studie-adviseur naar - pak em beet- het Hagacollege met de mededeling dat het startsalaris voor IC’ers in opleiding voortaan 3500 bruto is. Ik noem maar wat. Geld zat. Succes verzekerd.
www.youtube.com/watch?v=v3Hx5pvlQBs
@Panzuulor | 06-08-21 | 23:06: Daar hebben ze meer dan anderhalf jaar de tijd voor gehad om die op te leiden. De zorg is overbelast, ontregelt, niet door het aantal 'corona' patiënten maar door de protocollen en maatregelen in de zieken- en zorgcentra.
De zorg is gewoon opgeschaald. Heeft werkeljjk alle media gehaald. Echter, door te hoog ziekteverzuim ( overspannenheid vorige golf, quarantainte e.d) is nu oom een deel van de reguliere grootte buiten dienst gevallen.
Wat hadden ze dan wel? Zaten ze in een complot en waren ze van een castingbureau en zijn ze tegen een dagvergoeding een aantal dagen in het ziekenhuis gaan liggen?
Bijna..... u bent genomineerd voor de coronabonus.......
Whoeha sla ff over....
Maar wat moet je hiermee? Beetje vaag allemaal.
Hij klonk trouwens alsof hij gedronken had
Wat denk je zelf!
Zouden de cijfers van ziekenhuizen in andere landen anders zijn als die van de UK?
@Bolder | 06-08-21 | 22:12:
Zou het verhaal kloppen? Verdraaiing van feiten. Geloof die ‘ bron’ niet
@laurentius | 06-08-21 | 22:18: NOS: volgens hoofd IC VUmc zijn 95% van de IC patiënten bejaarde niet-westerse migranten (in alle grote IC’s in ons land!)
Blijkbaar is dit geen nieuws om kamervragen te stellen: waarom is er tot nu geen hulp- en preventieprogramma voor deze kwetsbare groep gestart?
"het gedegen tegengeluid tegen het schril loeiende pandemie-alarm dat al anderhalf de grondtoon van het nieuws van alle krampen vormt"
Anderhalve stoeptegel?
Mooi tegengeluid en kijkenswaardig : www.youtube.com/watch?v=Czc95Z2STK4
anderhalve minuut voor broddelwerk van van Rossum
Gelukkig heeft minister De Jonge zijn plan al klaar om ongevaccineerden door middel van “sociale druk” alsnog over te halen om zich te laten vaccineren, geheel vrijwillig, zonder dwang, echt waar:
www.bitchute.com/video/BLt2EXTazx9k/?...
Integenstelling tot wat sommige willen doen overkomen ben ik toch blij dat uit de poll blijkt dat 36% zich niet laat prikken.
Waarom blij?
"Pleidooi: beter niet iedereen vaccineren, het coronavirus verdwijnt namelijk toch niet"
www.gelderlander.nl/nijmegen/pleidooi...
@jaja | 06-08-21 | 21:48: Die denken na, bijvoorbeeld na hierboven vermeld nieuws?
@Beau_Reaal | 06-08-21 | 21:51:
Suggereer je dat ik niet nadenk?
Hoe kom je erbij?
Ik stel een vraag,
Waarom blij?
Ik heb nog geen antwoord.
@jaja | 06-08-21 | 21:55: Die denken na; dat blijkt nog beter antwoord dan ik vermoedde :)
Ik ben gewoon blij dat er nog mensen zijn die nog zelf nadenken.
@Beau_Reaal | 06-08-21 | 21:55:
Volgens mij bedoel je het anders dan dat ik dacht.
@many-more | 06-08-21 | 22:01:
Dus mensen die zich laten vaccineren denken zelf niet na?
Jij snapt er niks van.
U bent blij dat die groep een extra risico vormt en de crisis langer laat duren?
@laurentius | 06-08-21 | 22:05: Ik krijg niet de indruk dat je al eerder tegels van mij hebt gelezen.
@many-more | 06-08-21 | 22:08:
Als die tegels vol staan met dit soort gelul raad ik niemand aan ze te lezen.
@jaja | 06-08-21 | 22:10: Maak je zelf niet zo druk. Ik ben gewoon blij dat er mensen nog zelf nadenken en tot de conclusie komen dat jezelf laten vaccineren met een of andere chemische substantie voor een flutvirusje puur en alleen om aan de maatschappij mee te mogen blijven doen gewoon gelul is.
@many-more | 06-08-21 | 22:14:
Ik maak me niet druk.
Jij kiest de kant van niet vaccineren en dat is goed.
Maar als anderen het wel willen doen is het ook goed.
Ik houd niet van een tweedeling.
Ieder zijn meug zei de boer en sprong op zijn varken.
Ik ben het eens met je eerste zin. Niet dat dat enig verschil maakt. Je 2e zin strandt in dezelfde cyclus als de rest van de -wel of niet -vaccinatieretoriek.
Joh. Zoiets is toch geen representatieve steekproef. Doe je die enquete in het longartsenblad dan haal je 99.x gevaccineerd. Bij de FVD of de Urker Log misschirn 80% ongevaccineerd.
Ik vind het juist nog opvallend veel gevaccineerden wetende dat dit een weblog is waar de pro en antivax artikelen omgeveer half half zijn en antivaxers zeer aanwezig zijn in de panelen. Ook is dit log van hostorie uit eerder bezocht door FvDers dan door PvdA ers
Engelsen die in het ziekenhuis belanden?
Op een Vrijdagavond?
Daar moet alcohol bij in het spel zijn geweest.
Maar dat hoeft geen Corona te zijn. Het kan ook ieder ander biermerk zijn geweest.
Ik vind Engelse wijven ordinair en helemaal als ze gezopen hebben.
Maar als ze het lief vragen zou ik doen.
Allemaal!
@jaja | 06-08-21 | 21:44: en zo verspeiden ziektes zich bij de terugvloegtest meteen.maar even soa's meetesten )
Au revoir
Serieus, wat is er eenzijdig aan? Heb je wel opgelet?
Natuurlijk kan een ziekenhuis pas bekend maken hoeveel patienten met covid er zijn opgenomen als deze ook daadwerkelijk getest zijn. En ook al was er onderliggend lijden dan hebben ze nog steeds ook covid gehad, anders waren ze niet positief getest. Daarbij komt dat er wellicht veel meer opnames waren van mensen met hart en vaatziekten, benauwdheid en andere klachten juist omdat er covid was en ze dus eerder een dokter hebben gebeld en er dus eerder een ambulace is gestuurd.
spijker op de kop, de rest snapt dit niet en begint te roeptoeteren, inclusief GS in de kop. Tendentieus inderdaad, je moet dat zien als satire.
Positief getest zijn zegt niets.
Dat u ziek bent of wordt van Corona moet dan nog blijken.
Kijk alweer een belangrijke fabel ontkracht door deze heren. Iedereen denkt maar dat je overal getest kan worden op Corona, maar dat kan natuurlijk alleen in een ziekenhuis. Want Corona krijg je ineens en dan is het ziekenauto bellen en naar het ziekenhuis racen, alsof je door een auto aangereden wordt zeg maar
Al die criminele onzin over dat iemand zich eerst niet lekker voelt, de huisarts of GGD belt wordt, die op grond van de symptomen zegt zo snel mogelijk testen, je in dagen daarna steeds zieker wordt, de coronatest positief uitvalt, nog weer later je je bed niet meer uitkomt en zuurstof nodig hebt en het moment komt dat de huisarts je naar het ziekenhuis stuurt.....
En natuurlijk is het onmogelijk dat een ziekenhuis uit het opnameverslag kan opmaken maken of iemand coronasymptomen, een hartaanval, een blinde darmontsteking of een auto ongeluk heeft gehad. Want ja, ook al heb je een hartaanval, zolang je niet op corona getest bent kan het ziekenhuis niets over de oorzaak van de opname zeggen. Klinkt heel logisch allemaal
@Zomaareen, natuurlijk kan een ziekenhuis op basis van het opname verslag opmaken of iemand op basis van corona verschijnselen binnen kwam. Dat staat namelijk in het verslag. "na een val van de trap is Meneer x opgenomen met een gebroken been, twee gebroken ribben en een gekneusde arm." klaar. Dat staat in het opname verslag. Daarna is bij getest op corona. Dat bleek hij te hebben
@peterdh | 07-08-21 | 04:35: Ik denk dat je over het sarcasme heen leest.
Deze heren ontkennen dat een ziekenhuis achteraf op basis van het opnamerapport kunnen bepalen of een patient opgenomen is vanwege ernstige, corona gerelateerde klachten of dat deze net een zwaar auto ongeluk of hartaanval heeft gehad. Op basis daarvan menen ze dat een ziekenhuis nooit betrouwbaar aan kan geven hoeveel % van de patienten niet vanwege corona is opgenomen.
Wappie vs swappie verhalen, zoek het uit.
Wat is een swappie?
@Quib | 06-08-21 | 21:35: iemand die met zijn of haar sjaak wappert
@nobodiesunmighty | 06-08-21 | 21:39: Het is ingewikkeld. Waarom heten die geen sjakie?
@nobodiesunmighty | 06-08-21 | 21:39: Mijn vrouw noemt dat helikopteren
@nobodiesunmighty | 06-08-21 | 21:39:
Dat is swaffelen
Schuift dat nog wat zo'n podcast of is het liefdewerk oud papier?
Half youtube is tegenwoordig Zelf Onderzoekend Interviewer DocumentaireKlokkenouider .
Dua er zit een verdienmodel aan. Hoe shockerender het verhaal hoe groter t clickbaitgehalte en dus hoe meer advertenties.
Youtube en Facebook verdienen goed aan de pandemie.
Weet je wie er ook bang is voor een prikkie
Een ballon?
Bibop
Gulli?
De boot van de 70 zonder stuurman?
@funda | 06-08-21 | 21:47:
700
Messi ? Die komt niet voor een prikkie...
Ik ga het nog steeds niet doen…!!!
Rot op, ga weg en dat soort dingen…
Jij doet nooit dingen toch
@ruudvangeelen | 06-08-21 | 21:28:
Ha….!!!
Zal je verbazen vriend…
Wat ga je niet doen?
@Purk | 06-08-21 | 21:48:
Liedjes opzetten…
Bangerd
@neonreclame | 06-08-21 | 21:57: dan doe ik dat wel. Kinderen voor kinderen doen met zo een rare rjrrr?
Daarom heb ik buufje genomen
Gelukkig dat jij er bent om de rust te prediken, broeder.
Er zijn genoeg onderzoeken waaruit het sterftecijfer onder geinfecteerden van corona blijkt. Daaruit zou ik toch primo m'n idee halen over de dodelijkheid van Corona.
Ach ja, mijn buurman heeft een zweefteef als vriendin. Doet iets vaags met kruidengenees-kleurentherapie in een hutje in de achtertuin. Soms lopen er vage types naar binnen met wijde broeken en paarse sandalen. Volgens mijn buurman heeft zijn vriendin zich erin verdiept en geconcludeerd dat er allemaal chemische rommel in die vaccins zit. Zij doen er dus niet aan. Stiekem hoop soms ik dat ze tegen een flinke Corona aanlopen. Maar dat is dan ook weer gemeen, het zijn lieve mensen die ik al hun rare naiviteit best gun.
Chemische rommel! In een vaccin! Neeeeeeeeee!
Alleen al dat je dat stiekem hoopt zegt veel over jouw persoonlijkheid.
Wordt er ook flink geketst in dat hutje in de tuin?
Want dit soort types zijn vaak het geilst en schreeuwen het hardst.
En schaamhaar overal.
Want Corona krijgen is zo erg? Het merendeel merkt het niet eens of minimaal, met minder kwaaltjes dan een vaccin. En belangrijker een betere resistentie dan een vaccin.
Stop maar met hopen, daar gaan ze heel waarschijnlijk niet tegen aan lopen.
Net zoals dat die mensen dan weer hopen dat jij tegen negatieve effecten van 't vaccin oploopt..
Of dat je je dadelijk 20x per jaar iets moet laten inspuiten om maar geen corona variant op te lopen.
Maar laat mensen toch gewoon leven.. zie niet in waarom je wil dat deze mensen ziek worden omdat jij 't niet met ze eens bent..
Eigenlijk ben je dus gewoon een eikel, dat je hoopt dat mensen een nare ziekte krijgen op gronde dat hun mening en acties niet overeenkomen met de jouwe...
“Stiekem hoop soms ik dat ze tegen een flinke Corona aanlopen”
U hebt een zieke geest waartegen geen enkel vaccin helpt.
iedereen is chemisch en biologisch en opgebouwd met wat subatomaire partikels dan wel golven en we leven allemaal in een illusie.
Ik zie dus niet zoveel verschil met die lieve mensen.
Als ze zich wat beter zouden inlezen zouden ze weten dat chemische rommel nodig is om bijvoorbeeld de cel toegankelijk te maken. Maar zij hebben het uiteraard ontdekt.
Met hun paarse slippers.
@-veggiejurist- | 06-08-21 | 21:37:
Soms gun je mensen een kleine realiteitscheck die verder goed afloopt.
@nobodiesunmighty | 06-08-21 | 21:41: De buurtjes houden BL een spiegel voor, maar BL is er nog niet aan toe om dat te accepteren.
Ik vind het altijd zo vreemd dat mensen zo goed op de hoogte zijn van de activiteiten in de tuin van de buren. Wil ik weten wat daar gaande is moet ik eerst over een halve kilometer door mijn siertuin lopen, of met een telescoop vanaf mijn balkon loeren.
Wat heeft kleding daar mee te maken?
@jaja | 06-08-21 | 21:30: Hahaha
@Krokettenfabriek | 06-08-21 | 21:49:
Ik heb ze die paarse hut helpen bouwen dus zo weet ik het. En nee het zijn lieve mensen maar potdomme zeg, wat een gezweef, daar word je toch niet goed van. En lieve kindertjes hoor, maar pappa en mamma vaccineren ze niet, ook niet voor de gewone kinderprikjes, want "chemisch". Tsja. Soms....
@Beste_Landgenoten | 06-08-21 | 21:57: Potverdikie, die zwevertjes.
@Purk | 06-08-21 | 21:51:
Bah wat lekker..
@Beste_Landgenoten | 06-08-21 | 21:57:
Wat een intieme gesprekken heb jij toch met je buren.
maar buurman, wat doet u nu?
@LuNaTeeQ | 06-08-21 | 21:30: laat je eens wat minder eenzijdig informeren. Er zijn dus echt mensen die flink ziek worden of doodgaan. Leuk voor je dat er ook mensen zijn die er geen last van hebben.
Minder kwaaktjes dan een vaccins is een aperte leugen. Je kan een dag niet lekker zijn als je pech hebt maar Corona duurt langet.
Van een vaccin hoeft niemand geibtubeerd te worden en Nl heeft maarniets van 5 vaccindoden van een al gecanceld vaccin terwijl er zo n 35.000 coronadoden zijn.
Zonder vaccins was dat bovrnd8en een veelvoud geworden omdat de kwetsbaren als eerste beschermd zijn en de oudsten nu al een half jaar niet de IC te vrezen meer hebben.
Daar liggen nu vooral eigenwijzen en jongeren
@Shoarmamasutra | 07-08-21 | 10:29: en oh ja een natuurlijke infevtie beschermt niet beter dan een vaccin. Eerder minder de bescherming is vaak maar 6-8 maanden en werkt amper tegen mutaties waarsoor velen al een tweede keer ziek worden. Vaccins helpen tot op heden zelfs tegen de enge mytaties nog heel behoorlijk.
@Krokettenfabriek | 06-08-21 | 21:49: Die vinex-tuintjes zijn niet zo groot.
Ik mis Janssen als optie... Dat is er maar 1.
Janssen en Janssens hadden de verkeerde afslag genomen... ik zeg het zelfs sterker..
Hallo appgroep Willen Engel & kornuiten!
Ja, het niveau gaat hier echt omlaag sinds die telegram wappiegroepen oproepen om te reageren en stemmen.
@swaggerton | 06-08-21 | 22:04: dat dus
Had ze het moeten wegjorissen dan?
Ja dat weet ik nog Marianne, die rijen ambulances in Londen en overvolle ziekenhuizen. Dat Was Dus Wel Waar. Of dacht jij dat dat allemaal in scene is gezet...
Nee er zaten ook veel "gewone " patienten tussen.
Dat vinden ze op een of andere manier een bewijs.
Ik vind het nogal een open deur.
Hmmm, ik ben niet gevaccineerd. In de kroeg werd ik daar hard op afgerekend, in woorden als, "hoe durf je naast me te gaan zitten", en nog wat meer.
Persoon in kwestie is letterlijk de kroeg uitgerend, vanwege mij.....
De wereld van tegenwoordig.......
Tuurlijk
Moet je er wel bij vertellen dat je een keiharde scheet liet.
Tuurlijk.
Sowieso absurd dat dit kennelijk één van de eerste dingen is die ter sprake komen in een kroeg. Alsof de eerste vraag die je krijgt “heb je een druiper?” is. Tenzij men op iets meer uit is natuurlijk.
@ruudvangeelen | 06-08-21 | 21:22:
Misschien rende de persoon niet weg vanwege corona maar rexona?
Ah, ik had er een die zei dat ik nu dood zou gaan en aan Russische roulette deed.
Gewoon niet naast gaan zitten
Als iemand aan mij vraagt of ik gevaccineerd ben stel ik de volgende tegenvraag: Welk antwoord is voor jou het juiste antwoord?
@Hangtietsmurfin | 06-08-21 | 21:34: haha, die is goed.
Weet je: vaccineer je gewoon, en vraag dan 15 euro aan degenen die naast je komt zitten, aangezien je een 'angstuitdrijver' bent. Zeg je netjes hallo en dan, heej ik ben gevaccineerd, da's dan 15 euro. Indien ie niet betaalt keihard roepen dat die gast niet gevaccineerd is. Moet je es kijken wat er gebeurt.
Tja, zo zijn mensen éénmaal, andermaal, altijd!
Nou, geniet er nog maar even van dat je als niet-gevaccineerde nog de kroeg in komt.
Allemaal leuk en aardig, maar 't is wel de wereld waarin we nu leven.
Niet leuk!
Je kan zeggen 'ik geef geen info over mijn medisch dossier aan wildvreemden'.
@GKJP | 06-08-21 | 21:54: Diplomatiek ontwijkend antwoorden: “Ik ben zo moe van dat Coronagedoe! Zullen we het over iets anders hebben?”
@Hangtietsmurfin | 06-08-21 | 21:34: hahah
@MoonBeebe | 06-08-21 | 21:26: Russisch roulette spelen met een revolver met 5000 kamers in de cylinder waarvan er ééntje gevuld is. Als je m uberhaupt aangereikt krijgt.
@einz | 06-08-21 | 23:50: maar 1 op de 5.mensen heeft een half jaar later mog steeds last van corona. Blijkbaat zijn er toch veel mensen die hun fikken verbranden aan dat pistool waar maar 1 kogel op 5000 plekken zit.
Kaas de Vries hoeft zich niet te laten vaccineren, die is van zichzelf al magnetisch.
Wie?
Elk jaar zijn er overvolle ziekenhuizen in de winter in de UK. Krap geplande gezondheidszorg. Net als in.....
Hou op man/vrouw/anders, dat komt toch niet meer aan.
Het gerucht gaat dat de 5G telefoontjes goedkoper worden. Het komt wel erg dichtbij nu.
En er worden ook geminiaturiseerde 5G-mastjes ingebouwd... dat wordt er natuurlijk niet bijverteld.
Drie keer raden wie hier stond? Met zijn armen om zijn lief heen. Laat al die rechtse lol frustratos maar praten. youtu.be/APWhx97QvxE
Proost!
Vodka of een droge witte?
@Ruimedenker | 06-08-21 | 21:19: Ik geniet van een fles uit Barnaoel
@Ruimedenker | 06-08-21 | 21:19: En van de muziek
Mij niet laten vaccineren onder de mom van 'testperiode vaccins veel te kort' maar de waarheid is dat ik in m'n broek schijt voor injecties. Trauma in m'n kindertijd opgelopen. Volgens mij ben ik echt niet de enige. Kom maar uit de kast, wie ?
Nou, ik kan je zeggen dat een spuit in je ader een stuk minder prettig is dan dat spuitje in je bovenarm, daar voel je echt niets van.
Je voelt er amper wat van.
Ik was ook als de dood, trauma uit kindertijd waarin een zuster een injectie als een dartpijltje in mijn bovenbeen gooide. Geen idee of dat normaal is, was verder niemand bij.
Maar die vaccinatie voel je echt niet. Heel dun naaldje.
Ik lig iedere 3 maanden voor een botox shot dus nee ik ben niet bang voor een prikkie.
@Papa Jones | 06-08-21 | 21:25:
Volgens mij was die hele vaccinatie fake, ik voelde niets. Komplot?
@funda | 06-08-21 | 21:30: Nou je het zegt. Ik had ook geen bijwerkingen.
@BrulSpin | 06-08-21 | 21:30:
Ben je dan zo´n gerimpelde zeemlerenlap?
Nou ben niet dol op naalden, dat is waar..
Maar als iemand nu kon onderbouwen waarom ik als jong en gezond persoon dat moet nemen zal ik 't zeker wel doen..
Maar tot op heden niks gehoord, ja "om andere te beschermen".. maar dat werkt niet als je nog altijd ziek kan worden en iemand kan besmetten.
De prikken zelf heb ik niet of nauwelijks gevoeld, in ieder geval geen enkele pijn. Maar van de tweede prik heb ik wel heel slecht geslapen en de volgende dag brak door slaapgebrek.
Ah, dan heb je net als ik waarschijnlijk ook geen tatoeages. Het idee alleen al dat iemand uren in paar centimeter zit te prikken.
Het is een dun naaldje en dunne vloeistof. Een b12 injectie of vaccinatie voor het buitenland is pijnlijker. Ik dacht zelf dat het een huidprikje was, dat is het nou ook weer niet. Het gaat wel de spier in, maar het is zo gepiept.
Dat lijkt mij eerlijk gezegd de slechtste reden om niet te vaccineren, Bibop, en ik ben zelf niet gevaccineerd. Een fractie van een seconde versus de rest van je leven. De vraag is waar je in gelooft en op vertrouwt. Daar kies je dan vervolgens voor.
@jaja | 06-08-21 | 21:37: Niet alle vrouwen zijn zo lelijk als het kreng wat naast je op de bank zit schat.
@BrulSpin | 06-08-21 | 22:57:
Geen wijf hier hoor naast me.
Wel 2 rode katers van 2.
Knappe boys en lief.
Leuk geprobeerd..
Vage podcast. Als ze nou die mijnheer Levi erbij hadden uitgenodigd, dan had die een hoop kunnen uitleggen. Nu hoor ik alleen maar 'geen idee, geen idee'.
Ik ben gevaccineerd, want minder klachten wanneer corona.
ik kan besmet worden door gevaccineerden en ongevaccineerden.
De gevaccineerde is asymptomatisch en is misschien nog wel gevaarlijker dan de ongevaccineerde omdat deze overal heen gaat en de ongevaccineerde in bed ligt.
De angst/haat voor ongevaccineerde personen slaat dus nergens op.
De kwetsbare groepen zijn gevaccineerd, op een enkeling na.
Het virus gaat nooit meer weg, al vaccineren we de Westerse wereld helemaal de moeder. In de rest van de wereld ontstaan steeds nieuwe varianten die de rest overnemen.
Het gelul over de zorgkosten zelf betalen slaat ook nergens op, die kosten zijn er amper. Wel zijn er ontzettend hoge kosten door een ongezonde levensstijl,maar ook die mensen hebben recht op goede zorg, niemand mag daar van uitgesloten worden.
De enige reden waarom je het vaccin neemt is om minder ziek te worden wanneer je het oploopt. De rest slaat nergens op.
Hè, dat is precies wat Joe Rogan ook zegt tenminste artsen mailen hem dat.
youtu.be/tiwsv51Il4k
@Zwezerik | 06-08-21 | 21:18: Niet gezien, maar zo lastig is het allemaal niet. Wat eng is is die hele controlemaatschappij die ze er door willen drukken. En straks de 3e, 4e en 5e spuit. Daar heb ik dus geen zijn in, alle jaren nieuwe boosters en vaccins. Maar dat is het doel. Neem jij de 10e spuit niet? Dan gaat je QR op rood en kun je niets meer.
En nu staan er hier de mensen te smeken om hun vrijheden af te laten nemen uit angst. Angst voor wat? Ik wordt als gevaccineerde amper ziek. Zie mijn eerste post.
Wanneer die test/controlemaatschappij er eenmaal is dan is er geen weg terug, maar dat schijnen weinig mensen te zien, verblind door zinloze angst en voortdurende propaganda.
Amen
precies en om geld te verdienen, 15 euro als Covid angst uitdrijver. Net reaguursel. De rest is nog niet duidelijk i.d.d. veel te veel slechte kwaliteit onderzoek en vooral opinie over opinie over opinie enz. Kunnen de bisschoppen van de nieuwe kerk hier wat aan doen svp? Of willen jullie dat niet? gewoon keigoed onderzoek uitvoeren en keiduidelijk zijn en pas wat melden als de resultaten keihelder zijn, ja? ok? Niet duidelijk? ga dan maar 25 keer swappen, voor straf! Groetjes uit Hellimond.
Ik ben nu wel in de war hoor. 'De MSM' moesten we toch niet geloven? Of toch wel als het aansluit bij je eigen waarheid?
Ja dan wel. Altijd die berichten geloven die jouw waarheid bevestigt.
"geloven" is een gevaarlijk werkwoord. Verbieden en uitraderen. Net als domheid. Dan pas krijgen we corona er onder (of er boven of hoe u het maar wil).
Geloof nooit de MSM, tenzij ze je komplottheorie bevestigen. - DJT@realprez
GS is op zoek naar keiharde feiten. Rutte liegt. Msm manipuleert . Simple as that.
Gulliver zit helaas op het GS-strafbankje.
Wat papa Jones zegt!:-)
@LonelyWanker | 06-08-21 | 21:17: bedoel je nou 'wappiefever?' Haha
@Papa Jones | 06-08-21 | 21:18: Oh, dan heb ik hem gemist bij het wisselen, het plekje was in ieder geval warm voor hem.
Ligt het nou echt aan mij of hoor ik hem eigenlijk hele andere dingen zeggen dan hoe Van Rossem het samenvat en spteekt de beste meneer zichzelf ook nog een paar keer tegen als er doorgevraagd wordt?
Vaag verhaal inderdaad. Ze missen duidelijk een expert.
Nu is het alsof er plotseling heel veel gebroken benen en zwangerschappen waren.
Marianne heeft behalve de ziekte van Menière ook een fikse klap van de molen opgelopen.
Wat een gezeik van dat wijf....
De vrouw diezelf de beslissing nam om van een lelijk wijf met kort haar naar een lekker wijf met lang haar te gaan. Jammer voor haar dat de rest er anders overdacht.
had zij Geenstijl niet opgericht?
@miko | 06-08-21 | 21:15:
Zwagerman was werkzaam in bij de Telegraaf Media Groep kwam.
Daar was ze onder meer directeur digitale media en medeverantwoordelijk voor de overname van de website GeenStijl. Zwagerman is medeoprichter van de publieke omroepen PowNed en WNL.
En wederom ben ik niet verbaasd.
Vorig jaar was ik met vakantie op Kos. Een aantal Grieken, los van mekaar, vertelde mij hetzelfde: ziekenhuizen zouden €750,- van de overheid ontvangen, per overleden patiënt, wanneer het ziekenhuis deze patiënt zou registreren als coronadode. De eerste keer dat je dat verhaal hoort, geloof je het niet. Klinkt te nep, te bizar. Maar bij de vierde keer dat je hetzelfde hoort, gaat de twijfel knagen.
Ik heb gegoogeld, maar kon toen niks vinden hierover. Nu, een jaar later, na alle rare toestanden over corona, denk ik er weer aan terug. Over een aantal weken ga ik deo volente weer naar Griekenland, ben benieuwd naar de huidige stand van zaken daar.
Als 1 miljard mensen je gaan vertellen dat Allah bestaat en je een stuk van je lul af moet hakken, ga je dan ook twijfelen?
@Quantum Suicide | 06-08-21 | 21:14:
Corona gaat niet over religie. Corona gaat over macht, angst en vooral geld. Heel veel geld.
Klinkt heel geloofwaardig!
@Quantum Suicide | 06-08-21 | 21:14:
Inshalah!
@Merkie | 06-08-21 | 21:24:
Ik weet niet of je dit sarcastisch bedoelt of niet. Wat ik wel weet, is dat Griekenland nu 31 miljard euro heeft ontvangen van het EU Herstelfonds. Volgens mij geen lening, maar steun.
Dan zou het gekunsteld omhoogkrikken van coronapatiënten en -doden toch een mooi alibi hebben kunnen vormen om deze 31 miljard euro te mogen ontvangen, of niet dan? Of denk ik nu te verrot?
En er is nog een vraag, die door mijn hoofd spookt: waar was de griep?
@Deksmaat | 06-08-21 | 21:48: Heej, da's een goeie. Kennen jullie een bureautje wat toevallig coronadodensubidie formulieren heeft? Ik kan me zo de namen van 95 coronadoden herinneren. Tralalalala..... geld!
Misschien vertellen ze het elkaar ook wel allemaal door.
In Arabische landen kan je de vuigste dingen horen over Joden. Dat is ook niet waar als meer mensen het vertellen.
En als Corona er niet meer is,
de klimaatcrisis ineens een hoax blijkt,
VVD gewoon weer een rechtse partij is voor nette mensen (en een paar verdwaalde ondernemers),
een man een man is (omdat ie zaad spuit) en een vrouw een vrouw (omdat ze zaad slikt),
jongeren gewoon af en toe met elkaar mogen knokken zonder gezeik en iedereen die niet wit en rond de 50 is gewoon ophoudt met zeiken over inclusieviteit omdat ze zich weer de tyfus om hun hypotheek te betalen.
Gaan we het dan ajb weer over relevante zaken hebben?
Bijvoorbeeld hoe we godsdienst gaan verbieden onder de 18?
Je schrijft 81 verkeerd.
Dan hebben we nog PFAS, fijnstof, stikstof, woningfunderingen, huizenmarkt, integratie-uitdagingen, armoedebestrijding, godsdienstwaanzin, ontbrekend kabinet, milieu-afspraken, EU-idioterie en wat andere crises die ik zo even niet weet.
Maar vergis u niet, het is in Nederland nog nooit zo goed gegaan! Heus!
De stem van Patrick van IJzendoorn doet mij vaag denken aan Micha Kat.
Probeer je nu een 'guilty by association' te doen... meh
Wat een “pandemie ‘ zeg. Zoek de verschillen : www.uitvaart.nl/infotheek/achtergrond...
het zou de eerste pandemie ooit zijn met ondersterfte!
Precies. blijf empirisch en kijk alleen naar de getallen. Manipulaties, geouwehoer en statistische manipulaties zijn onbetrouwbaar. Dood lijkt het meest betrouwbaar.
Tot zover de nieuwe betekenis van het woord 'pandemie', middels herdefiniëring enige jaren geleden. Mooi zo. Kunnen we dat ook gaan doen met zwaartekracht, en lichtsnelheid? Laten we weer eens een paar zeer prudente gasten van de WHO bij elkaar komen om weer iets heel fijn, met goede bedoelingen, te wijzigen. Zonder bijwerkingen s.v.p.
Bezuinigingen.
Mensen werden ontvoert naar het ziekenhuis!!!1!
/facebook mode off
Dus er waren ook menschen in het hospitaal voor iets anders? Okee, wat is het nieuws dan?
onzin, en makkelijk te doen wanneer het je eigen familie niet is.
Als je nu doet alsof je analytisch bent is dit wel een hele domme opmerking. Polio heeft bijvoorbeeld ook geen hoog sterF... percentage, maar een hoop kinderen konden lastig lopen etc etc etc.
Vriendin is arts. Ziekenhuis in grote stad lag gewoon vol met covid patiënten. Overplaatsen dagelijkse kost, ellende en maanpakken, ouders van vrienden op de ic’s, meerdere ic’s geopend met alleen maar COVID. Het zal her en der wat aangedikt worden maar uit eerste hand kan ik toch wel bevestigen dat het heel
lang, heel kut geweest is. Ja die mensen kwamen met COVID in het ziekenhuis, ja hier reden 20x zoveel ambulances door de straat. Dat flauwe geneuzel over of de ziekenhuizen wel vol lagen door die derderangs Facebook journalisten is om te kotsen.
Kijk, daar gaat de economie nu kapot aan. Die verspilzucht. Je hoeft geen peperdure maanpakken te gebruiken. Een veel goedkoper duikpak is ook genoeg.
Er zijn 1150 IC bedden inc. benodigd personeel. Bij elke grieppandemie loopt de zorg over. Reken daar Rutte maar op af.
@Nivelleermarionet | 06-08-21 | 21:02: Een beetje snorkel kost al gauw...
@many-more | 06-08-21 | 21:03: mag niet gezegd worden volgens de corona angsthazen
@Is dit nog nieuws? | 06-08-21 | 21:07: Ze melden alleen het nieuws dat hen het beste uitkomt. Dat dit jaar de ziekenhuizen volstromen met kinderen met het RS virus onder de leden laten ze maar even uit het verhaal.
@many-more | 06-08-21 | 21:03: 10 jaar geleden dubbel zoveel ic bedden met 2mio minder inwoners. Intussen neemt de bevolking met 500 personen per week toe en heeft men de zorg verder uitgekleed.
@many-more | 06-08-21 | 21:10: En dat is ook maar net aan.
@davidhasseltoff | 06-08-21 | 21:11: Shhh dat wil men niet horen.
@davidhasseltoff | 06-08-21 | 21:11: 100% dus daar zou men Rutte op af moeten rekenen.
Klopt. 't was kudt.
Bang maken, bang maken, en DPG doet lekker mee als ongeveer enige media partij in Nederland. Die hebben geen enkele kritische vraag gesteld. Was dat een voorwaarde voor hun monopolie?
bang maken van mensen is: MONEY! maak ze bang en onzeker, dan willen ze de cliffhanger de dag er na lezen en worden ze lid van de krant en dan hebben we ze!
Overgrote meerderheid v/d reaguurders heeft toch enig gezond verstand, goed zo.
Neem jezelf de maat , makker.
Volgens mij post jij in het verkeerde draadje.
Bij de rest zitten een paar met een goede reden, het restant daarna is meer facebook-huisvrouw niveau.
Ik zie het probleem niet. De hele maatschappij draait op foutieve en gemanipuleerde cijfers. Waarom zou dat voor de Covid-19 cijfers anders moeten zijn? Je stelt een doel en past de cijfers daarop aan. Zo werken de dingen nu eenmaal.
Wij passen er vooral maatregelen op aan. Maar ach..
U begint met een bewering die geen hout snijdt. Daarna hangt u daar uw mening aan op. [X].
Er zijn ook mensen die wel normen en waarden hebben en die naar feiten en waarheid streven. Die leggen zich dus niet zomaar neer bij besluiten die geen gout snijden.
Het is toch weer voer voor complotten. Wat ben ik blij dat ik het vaccin over heb geslagen.
de kuch komt wel aan de deur, zien hoe dat gaat. het beste maar.
@MaarFeitelijk | 06-08-21 | 21:04: de kans dat dat fout gaat is superklein. Beetje afhankelijk van leeftijd maar zelfs dan nog altijd minder kans dat het fout gaat dan het nemen van een experimenteel middeltje. (wat niet vaccin mag heten).
Maar het beeld is al gevormd.
Precies, maakt ook niet uit als de waarheid achteraf boven tafel komt. Het doel is al bereikt.
En nu hetzelfde onderzoek in Nederland starten.
Ik verwacht een zelfde uitkomst.
Dat Bassie niet de Baron is? Of wel?
Hier en daar was te lezen dat ziekenhuizen meer geld kregen bij het aanmelden van corona patiënten. Als dat klopt(e) is het wel vreemd dat het aantal nu al wordt bijgesteld naar de werkelijkheid.
Gevalletje de meest profijtelijke behandelcode opvoeren. Zijn ze goed in, in de zorg.
De lange termijn gevolgen van corona beginnen inmiddels wel aan het licht te komen en die zijn niet fijn kan ik je uit eerste hand vertellen. Google eens "long covid" als je interesse hebt. Dan maar het vaccin!
www.telegraaf.nl/nieuws/1505671004/ur...
Vertel maar eens waarom 520.000 levensjaren opgeofferd moeten worden om 100.000 levensjaren te redden. Het spijt me voor je dat je aan de ontvangende kant zijn, maar beleid moet gemaakt worden op basis van cijfers en het algemeen belang en niet op basis van incidenten.
@Frau Merkel | 06-08-21 | 20:45: Dat doet paniek.
1 van de effecten is dat je slaafs de overheid in alles gelooft.
Frau Merkel snapt het helemaal ik zou zeggen verdiep je eens in een qalys maartRutte.
Hoeveel procent van de covid patiënten krijgt "long covid"?
Die werkschuwen die snappen het wel ja, die hebben ineens allemaal long covid die spelen het spelletje gewoon lekker mee.
@Frau Merkel | 06-08-21 | 20:45:
Er zijn geen 520.000 levensjaren opgeofferd.
Als je niet met passende medicatie wil behandelen en liever long covid krijgt, dan zou je eventueel nog kunnen kiezen voor een prikje als je je angstig voelt.
Inmiddels hebben heel veel mensen Long Covid klachten zonder ooit covid gehad te hebben. Veel binnen zitten, weinig beweging en stress.
@omanders | 06-08-21 | 20:52:
Zie het Gupta rapport. Dat is inderdaad door Van der Zanden naar 300.000 reëel bijgesteld, maar de cijfers zijn door EZ overgenomen en aan de minister gemeld. Dus of het een factor 3 of 5 is, is irrelevant. Zeker gezien de superlatieven die de prozaxxers gebruiken. Dat was het gevolg alleen al van de lockdown. De effecten als gevolg van toegenomen stress die we later pas gaan zien, zitten er nog niets eens bij in. Wat denk je dat er veroorzaakt wordt door de certificaatjes?
@Pimp my Voortuin | 06-08-21 | 20:54: veredelde burn-out, in Amerika bleek meer dan de helft, die meer dan de helft gaat nog eens groot worden, geen antistoffen te hebben. Die lui hebben dus nooit een infectie doorgemaakt.
@Frau Merkel | 06-08-21 | 20:56:
Overheidsonderzoek is ineens de waarheid nu het in je straatje past?
@omanders | 06-08-21 | 20:59:
Het gaat erom dat de overheid al jaren met qaly berekeningen werkt en logisch want veel beslissingen zoals medicijninkoop moet je niet nemen met je emotionele gevoel. Dat zo’n dergelijk advies altijd leidend is en nu totaal genegeerd wordt, dat geeft te denken.
Is er ook al bewijs dat je dat niet kan krijgen als je wel een vaccin gehad hebt?
En hoeveel vaccins ga je je inspuiten voor nieuwe varianten of als je niet meer immuun bent voor de eerste variant?
Bij hoeveel verschillende vaccinaties zie je in dat 't nutteloos is?
"Een volledige goedkeuring zou ook vaccinsceptici in de Verenigde Staten kunnen overtuigen, zo luidt de berekening op de financiële markten."
Zoals altijd gaat het hier gewoon om. Geld. Veel.
@TeamKUT | 06-08-2021 | 20:40 |
U hebt uw team maandag 6 dagen geleden opgestart?
Npo2? Dacht dat dit voor klassiek was ofzo. Eens programmeren dan maar, tussen de JRE en TPO door. En vooruit, de zelfspotcast. Jajaja ik weet, het is een eikel, maar een amusante eikel. Nare jongens podcast is trouwens ook erg lekker.
In Nederland gebeurt hetzelfde.
Je hebt de cijfers van de GGD, LCPS en NICE. De GGD registreert alle besmettingen(positieve PCR tests) in Nederland. Vervolgens houdt de GGD van iedere besmetting bij of deze is opgenomen in het zieken-huis of zelfs is overleden.
LCPS(Landelijk coördinatiecentrum Patiënten Spreiding) van Ernst Kuipers registreert alle corona patiën-ten in Nederlandse ziekenhuizen. Waarom komen die getallen niet overeen met de GGD-cijfers? Hier zijn 2 mogelijk oorzaken voor. Het verloop van de ziekte wordt niet doorgegeven aan de GGD. Iemand die als besmet staat geregistreerd, is wordt opgenomen in het ziekenhuis maar dit feit wordt niet door-gegeven aan de GGD. 2e oorzaak ontstaat wanneer iemand voor iets anders is opgenomen, maar ver-volgens wel positief test voor corona. Iedereen die is opgenomen in een ziekenhuis wordt getest voor corona. (Idem voor NICE)
NICE(Nationale Intensive Care Evaluatie) NICE is een stichting beheerd door intensivisten in ziekenhui-zen en telt continu het aantal geregistreerde patiënten in alle ziekenhuizen, zowel op de verpleegafde-lingen als IC’s. Op de vraag of alleen patiënten die vanwege COVID-19 op de IC of verpleegafdeling ko-men meegenomen worden schrijft NICE: “Alle patiënten die in het ziekenhuis liggen met COVID-19 wor-den meegenomen in onze overzichten, ook als de reden van opname iets anders is dan de COVID-19 infectie. We hebben hiervoor gekozen omdat deze patiënten in isolatie worden behandeld en daarmee de isolatiebedden bezet houden.”
Daarom gebruik ik de GGD cijfers.
Als laatst wil ik nog wijzen op het feit dat het aantal opnames nog niets zegt over de bezetting van bedden in het ziekenhuis of IC.
voorbeeld;
LCPS rapporteert 71 opnames echter maar een toename 11 patiënten in het totaal aantal opgenomen patiënten naar 399. Totaal aantal ziekenhuis bedden 10.665.
Als laatste ontbreekt de controle op de door de ziekenhuizen gedeclareerde kosten. Een covid patient levert meer op en tijdens crisis controleert er niemand. Wat denk je dat een marktwerkende monopolist doet? Een grensgevalletje gaat naar de IC en de grens kan wel wat schuiven.
Dat is dan ook de correcte wijze.
Maar uiteindelijk zijn de oversterfte en de cijfers van NIVEL de duidelijkste aanwijzingen dat we een flinke sterfte aan COVID hebben gehad in maart '20 en gedurende de laatste golven.
@omanders | 06-08-21 | 20:50:
Ik heb geen problemen met NICE en LCPS als ze maar stransparant hierover zijn. Op dit moment (week 28 t/m 30) hebben we volgens het CBS lichte oversterfte. Volgens mij kan dat niet alleen worden verklaard door corona. (Er zijn te weinig corona doden om die te verklaren) Het CBS komt een paar weken later met de doodsoorzaken. Ik ben benieuwd.
Fransen praten nogal zoals Fransen dat kunnen.
Engelsen praten nogal zoals Engelsen dat kunnen.
Mensen uit Wales schijnen ook te praten.
Mensen uit Wales zingen vooral.
Feit is dat de langetermijneffecten van bepaalde vaccins niet bekend zijn.
Feit is ook dat dit naar verwachting niet gaat leiden tot post-hoc ontdekkingen over schadelijkheid.
Maar het is een beetje rijden zonder autogordel: waarschijnlijk is alles goed. De kans op enorme ellende als gevolg van deze nieuwe vaccins is minder dan 1%. En toch hebben mensen die zich niet willen vaccineren een argument. Overigens is ook het hebben van corona risicovol. De vergelijking is dus meer: zonder autogordel in de ene auto of zonder autogordel in de andere.
Oja, de kans op een wereldwijde scam of een bijwerking die al wel bekend is maar onder de pet blijft is natuurlijk ook aanwezig. Vooruit, komen we intuïtief uit op 2% risico dat er iets helemaal niet goed is aan die vaccins.
Maar ja, een mens moet leven. Prikken of niet prikken, da's de vraag.
Wat is dat toch met die autogordels steeds? Ik heb nog nooit een autogordel in mijn bloedbaan laten spuiten.
@Quib | 06-08-21 | 20:41: de vaccinatie wordt ook niet in de bloedbaan gespoten.
@Quib | 06-08-21 | 20:41:
Ouderwets hoor. Een beetje boomer is toch al wel aan de tweede bezig. Microplastics enzo..
Dat gordel verhaal heb ik inderdaad ook al 100x gehoord. Kom nu is met een goed onderbouwd iets
@BrutusBosch | 06-08-21 | 20:48: Ben je nu echt mijn domme grapje aan het corrigeren? Jij bent vast een graag geziene gast op feestjes en partijen.
Long covid of long vax, da's de vraag.
"Feit is dat dit naar verwachting. . ." Toen hield ik op met lezen.
"De kans op enorme ellende als gevolg van deze nieuwe vaccins is minder dan 1%"
Dat is nog altijd meer dan de 0,1% kans bij corona.
Zie niet in waarom ik daarvoor een vaccin moet pakken..
Daarnaast beschermt 't andere mensen ook niet dus dat argument is ook slap.
Als je van ontdekkingen onthullingen maakt ga ik een eind met je mee. Met of zonder gordel.
@knutsel_ | 06-08-21 | 21:28: Mag ik ook mee met een tractor of telt dat niet. Ik heb geen zin in een gordel.
@nobodiesunmighty | 06-08-21 | 22:18: gezellie!
Dit is een oud verhaal dat minstens ook geldt voor België en Duitsland, destijds klein gehouden in de kranten en vakkundig de kop in gedrukt. Maar ook nu zal de ophef gering zijn. De meeste mensen zijn namelijk al bang.
Portugal had maanden terug al een vergelijkbaar verhaal nadat de cijfers gewobt werden. Een en al paniekzaaierij.
In Duitsland worden ziekenhuizen nu aangeklaagd omdat ze met de cijfers gesjoemeld hebben. Corona levert de ziekenhuizen ook veel geld op. Niet alleen de big Pharma en de mondvodden-handelaars
@Harry_Witkamp | 06-08-21 | 21:10: Is niet nieuw. Duitsland heeft al tientallen jaren een van de duurste zorgsystemen. Jaren geleden was er al onderzoek naar ziekenhuizen die veel te veel opereerden.
Medische wereld=big bussiness. Echt wat aan problemen doen is niet sexy. En is het niet geweldig dat je een knappe dokter aan je bed hebt staan die je een broekprothese d'r in heeft geopereerd na een hele dag opereren, dat je weer kunt gaan lopen, roken en vreten? En die dokter krijgt een fijn gevoel (hoop ik). Ook nu weer: niks nieuws. Louis-Ferdinand Celine begrijp ik steeds meer. Water naar de zee dragen in dit systeem.
Het is heel begrijpelijk dat mensen worden getest bij opname, zodat deze patiënten gescheiden kunnen worden. Dat ze in de cijfers terugkomen verbaasd mij niks, het is een onderwerp dat al maanden lang door Hugo onbesproken blijft, dan weet je dat het zo is.
Tuurlijk joh. Mijn broer lag in een hospice en werd op dag van overlijden gewattenstaafd. De uitslag is ons nooit ter ore gekomen, maar ...... WAAROM?
@fokkewoelf | 06-08-21 | 20:37: omdat je wilt voorkomen dat andere mensen besmet worden? Dat het in de cijfers terugkomt vindt ik discutabel, dat geeft geen representatief beeld, de test en het isoleren vindt ik begrijpelijk.
@deugallergie | 06-08-21 | 20:46: Dat vindt uw ik?
@-veggiejurist- | 06-08-21 | 20:50: wat wilt u weten, wat suggereert u?
Net zoals nu: "99% van de mensen in het ziekenhuis is niet gevaccineerd."
Blijkt dat ze daarbij ALLE opnames meerekenen, dus ook voordat er überhaupt een vaccin was.
Bron? Zou interessant zijn...
Help ons Diederik nu niet uit z'n droom.
@Cannabooze | 06-08-21 | 20:39:
Gooi zelf google eens even aan. Zo moeilijk is het niet.
Klopt, met statistiek kan je alles bewijzen.
Deze truc viel echter al binnen enkele uren door de mand in de VS.
@Frau Merkel | 06-08-21 | 20:50: Doe je eigen onderzoek!!!1!
@Frau Merkel.
Dan beland ik vast op één of andere site met een webadres dat afkomstig is uit een rimboe-boomhut. Ik wil feiten. Geen suggestieve verhalen.
In Israël nu 95% van de ernstig zieken in de ziekenhuizen wel gevaccineerd. Maar dat hoor je ook niet in de reguliere media.
Een natte droom voor de.gemiddelde.necrofiel dat hele Corona
Dit is toch oud nieuws? In USA is dit meen ik al bijna een jaar lang zo. Meermaals op TV gekomen incl. doden. Wel nieuw dat het zo toegepast wordt in UK.
In NL zal het vast niet anders zijn.
Ok, eigen ervaring, bijna iedereen in mijn omgeving is ingeent en niemand ook maar enige bijwerkingen laat staan een dode. Covid gevallen in mijn omgeving, twee doden, iemand ruim een maand in coma gehouden en verschillende mensen langdurige zie en langdurige klachten. denk je werkelijk als het aantal doden in percentages uit te drukken was je er niks van zou horen? hoe kom jij dan wel aan die informatie? Maar goed, we zijn niet op de maan geweest, en de aardse is plat.
Als ze er niet zijn kun je ze ook niet Googlen, gekkie.
@miko | 06-08-21 | 21:13: Denkt u dat de nadelige gevolgen van de corona-prik ooit in de reguliere media (kranten, bladen, tv) besproken zullen worden? De media die als makke schapen achter het overheidsbeleid aanliepen. De media die iedere kritiek en vraag smoorde met valse informatie of desinformatie of gevaarlijk denken.
Die media houdt vast aan het verhaal, want anders worden ze door het publiek gevild.
Dat valt mij voor 50% mee.
Hehe
Bijna is voor de boer nog niet half.
Echt he......
Straks gaan ze nog zeggen dat op het hoogtepunt van de pandemie de elite, ministers, miljardairs lekker gezellig met zijn allen dagelijks in exclusieve restaurants dineerden en exclusieve parties bijwoonden, zonder coronamaatregelen enz.. Je zou bijna denken dat......... oh wacht
Sterker nog: mondkapjes en andere maatregelen waren verboden. Nog prachtige filmpjes van Parijs te vinden.
Net ook al bij de nos een artikel waarin vier wappies aan het woord komen en een expert die ze wel een beetje gelijk geeft. Zou er iets kantelen?
nos.nl/artikel/2392896-zij-willen-gee...
De mensen die zijn geïnterviewd hebben legitieme redenen. Het weerwoord daarop zijn de standaard antwoorden. Die zijn volgend jaar weer anders , dat zie je vaker .Trek uw conclusies en volg uw gevoel.
Ja als de msm ook eens wat anders laten horen is er meteen 'iets aan het kantelen', is logisch, pieptuurkraakkrioek.
nee, dat hoort bij het algoritme: 25 keer pro publiceren, 1 maal contra. Angst moet je onderhouden. Handboek "hoe beïnvloed ik mijn massa's" Lavrenti Beria, uitgeverij Tjeka 1922.
(*proest*)
N A D E N K E N.
Ik vertel je dit uit eerste hand.
Corona boeit niet
Ziek worden ook niet
Maar de druk op de ziekenhuizen was reëel.
Daar gaat het dus om. De code zwart die zeer zeker is toegepast in de ziekenhuizen betekent dat ten tijde van de pieken in de ziekenhuizen jij NIET op de IC kwam met je... hartfalen.
Dat is de realiteit geweest.
En daar moet je politici op afrekenen, of niet.
3e prik 4e prik prik prik prik.
Coronapatienten vergen veel meer tijd en aandacht, beschermingsmiddelen, omkleden etc. Bij de helft van de getelde patiënten was dit eigenlijk niet nodig, want asymptomatisch. Dat heeft de code zwart veroorzaakt. Paniekvoetbal..
Voor dat ene miljard voor de testsamenleving had je in Flevoland een boer uit kunnen kopen en op zijn land een fenomenaal ziekenhuis kunnen bouwen voor de behandeling van besmettelijke ziekten. Mooi centraal in Nederland. Met weinig omwonenden. Met een fenomenaal laboratorium erbij. Achteraf altijd makkelijk lullen? Nee hoor, dit zeiden we anderhalf jaar terug ook al.
Is er inmiddels al opgeschaald? Er komt nog een vierde, vijfde, zesde en zevende golf aan toch?
Ik zeg ja..... eerst 10 jaar alles wegbezuinigen op een sterk vergrijzende bevolking en dan weigeren om er wat aan te doen.
Maar ja als je het normaal vindt dat een kaakchirurg voor het bekijken van een röntgenfoto 70 euro vergoedt krijgt, dan accepteer je ook dan een wc-bril inclusief plaatsen bij verbouwing in het ziekenhuis 300 euro kost. En wij maar betalen, dan ga je naar de apotheek en zijn je medicijnen ineens niet verkrijgbaar en mag je het doen met een een of ander b-merk wat ze in Afrika niet eens willen gebruiken. Pfffffff......
@Kaas de Vries, ik ken een aantal mensen die op de IC van een ziekenhuis werken. Kan me nog goed herinneren dat een van hen in 1 week nog nooit zoveel overledenen op de IC haag meegemaakt in de 30 jaar dat ze er werkt.
Ook had ze nog nooit zoveel moeten overwerken.
Dat zijn de meeste mensen allang weer vergeten. Die hebben 1 x geapplaudiseerd voor de Zorg .
@Roos | 06-08-21 | 20:40: De capaciteit is dus ontoereikend en daar is nog niets aan gedaan..
@VolleBak, dat ben ik met u eens. Het beroep moet ook beter worden betaald. Een verpleegkundige verdient als fulltimer 3500 bruto. ...
@Roos | 06-08-21 | 20:40: Hier dezelfde ervaring.
Wel met de toevoeging dat het vorig jaar ongeveer 2,5-3 maanden geduurd heeft en dat het daarna afgelopen was met de oversterfte. Als ik me goed kan herinneren tussen eind februari, tot in mei ergens.
Wel was het nog steeds druk op de IC's, dus het zou me niet verbazen dat hier hetzelfde gebeurd is als in het VK.
@Roos | 06-08-21 | 20:48: 8000 gulden bruto is een goed salaris. Ook in Euro. Het is een mythe dat men in de zorg of in het onderwijs te weinig verdient.
@Roos | 06-08-21 | 20:48: 3500 bruto?
Dan begrijp ik ineens waar al dat horeca personeel is gebleven.
@MaarFeitelijk | 06-08-21 | 21:04: medisch specialisten verdienen gênant veel, en dat zeg ik die er elke maand van profiteert. Vooral vanwege de kunstmatige schaarste, mede mogelijk gemaakt door de numerus fixus. Verpleegkundigen daarentegen verdienen niet slecht maar ze hebben veel te veel gezeik aan hun kop, te hoge werkdruk, en lage waardering. En daar kan geen hoog salaris tegenop.
@MaarFeitelijk | 06-08-21 | 21:04: alsof iedereen 8k ontvangt
@MaarFeitelijk | 06-08-21 | 21:04:
Vertel er dan ook even bij waar je kunt betalen met die guldens. Salarisniveau is niet verkeerd, maar je houdt er tekort van over. De roverheid neemt teveel
@Roos | 06-08-21 | 20:48: is inderdaad een schrikbarend b.shit salaris. Er ontstond al een tekort minimaal 20-30 jaar geleden. Ze hebben het geprobeerd om verpleegkundigen uit allerlei landen (Jamaica, Zuid Afrika, Polen, Spanje, Duitsland enz, ) te verlokken naar Nederland. Geen succes dus. Politiek heeft gekozen voor de goedkope weg. Dood-zonde, terwijl al in de jaren 70-80 wisten dat de demografie niet zo gunstig zou verlopen. Zo zonde.
@Is dit nog nieuws? | 06-08-21 | 21:20: Ja, ik vraag me ook af wie of wat deze reaguurder hierbij bedoelt.
Ik kan nog niet linken maar n.b. de Volkrant maakte hier een week geleden al een soortgelijke melding van:
“Het Verenigd Koninkrijk telt iedereen als coronadode die in de 28 dagen voor het overlijden positief testte. Hier zitten ongetwijfeld Britten bij die aan iets anders zijn overleden.”
en
“In het Verenigd Koninkrijk bleek meer dan de helft van de coronapatiënten eigenlijk voor iets anders in het ziekenhuis te zijn.”
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
@Der Schnitzeljäger | 06-08-21 | 20:38: Danke schön.
Waarom zou ik die poll beantwoorden? Zodat jullie medische gegevens aan mijn account koppelen? Best wel een GDPR dingetje lijkt me..
Dan pollfuck je toch gewoon lekker?
Doe niet zo simpel jongetje. Wat denk je nou van deze site ? En wat dan nog?
precies, en kijk eens in je adblocker hoeveel troep er in de webpagina zit. Het laden duurt niet voor niets zo lang. Zelfs op glasvezel.
U dacht dat ze uw test- en vaccinatiestatus niet weten?
Waarom zou u overal uw burgerspionagenummer toch moeten geven?
Ik heb er twee. Volgende week de booster. Eind november de nieuwe met verdediging tot en met de gamma variant.
-of niets van dat alles, kan ook.
@Pimp my Voortuin | 06-08-21 | 21:00: ze? de redactie weet onze stati?
Gelukkig heeft de NOS andere prioriteiten. Het gaat nu al 5 minuten over messi dat ie moet stoppen bij Barcelona en vele Spanjaarden zijn verdrietig.
Oh Boy, daar gaan we weer.
Have fun Folks!
Kijk eens naar Ambulance UK op RTL 5. Dan zie je dat in 2019 vóór de corona crisis de ambulances al uren in de rij staan voor de ziekenhuizen wegens geen capaciteit.
Inderdaad, het is al jaren sinds Thatcher een rampentoestand. Na de brexit zou de NHS 350 miljoen per week erbij krijgen. Farage zei de dag na het referendum dat hij dat niet gezegd of bedoeld had. Hij zit ook helemaal niet in parlement.
Het volk wordt (weer eens) gestraft voor de incompetentie van de overheid.
Lockdowns en avondklokken... pfff... echt schandalig.
@keestelpro | 06-08-21 | 22:20: die regering hebben ze zelf gekozen. de bejaarden lijden aan grootsheidswaan en hebben de brexit gewild. Hun pensioen blijft toch wel komen en de rest moet maar zien.
Het Britse zorgstelsel wordt door nitwits altijd de hemel in geprezen omdat het gratis is en dus voor iedereen toegankelijk.
Maar gratis betekent dus de kantjes er vanaf lopen. Artsen krijgen er minder betaald en gaan in de ambtenaren-modus: net genoeg doen om er niet uit gekickt te worden want artsen die wél geld willen verdienen, die werken in het buitenland of in een privé kliniek.
Het Nederlandse zorgstelsel is dan nog het beste alternatief: ook bereikbaar voor iedereen maar wel tegen gangbare tarieven (duur) en dus kwalitatief. Niet voor niets staat de NL zorg al jaren in de top-3.
Maar wie dat allemaal niet weet, zou onder de indruk kunnen raken van de toestanden in Londen terwijl dat business as usual is.
Radio? Wat is dat?
Een medium voor wappies blijkbaar.
* Gulliver-modus off *
IJzendoorn zit te lang in Engeland. In een stukje schreef hij dat de Britten Duitsland verslagen hadden en dat D-DAy het kantelpunt van de oorlog was. Ze geloven het daar zelf. Feitelijk is Duitsland door de Russen verslagen en Stalingrad was het kantelpunt. Zonder de Amerikanen waren de Engelsen het kanaal meer overgekomen. Ze hadden moeten leren, nadat ze zelf in wo1 de oorlog verklaarden en niet zonder yanks konden winnen deden ze het in 1939 nog een keer en wederom konden ze niet winnen.
@MaarFeitelijk | 06-08-21 | 21:02: Zonder de Amerikanen, hadden de Engelsen in WO1 vrede moeten sluiten met Duitsland EN Duitsland accepteren als een concurrent in industrie en handel. EN dat is nou net waarom ze dat niet wilden. Ze konden de concurrentie niet aan. Dus zaten ze na WO1 met een schuld (de VS doet niets voor niets), werd Duitsland een onmogelijke last (Versailles) opgelegd waarmee de kiem voor WO2 werd gezaaid. Na WO2 hadden ze een nog grotere schuld, nam de VS leidende rol als wereldmacht over en moesten ze van diezelfde VS hun koloniën opgeven.
@Arachne | 06-08-21 | 21:16:
Mooi die Antizanicz even op zn nummer gezet. Waarvoor dank!
@Dedicated | 06-08-21 | 22:24: het is te ingewikkeld voor u? aragne vult wat bekende details in die mijn betoog alleen maar aanvullen en die ik weg gelaten had omdat het voor de meesten hier te ingewikkeld zou worden.
Het is het klassieke Engelse spel om de opkomende macht op het Europese continent te saboteren en zo zel f nog wat langer de boel te kunnen uitwonen. Denk maar aan onze Republiek, de Franse republiek en na de Duitse éénwordign moest Duitsland klein gehouden worden. De Amerikanen konden ze niet aan, die hebben juist de poms in de pocket door de execessieve schulden. Aardig is nu dat de Chinezen het grootste deel van de Amerikaanse schuld in de zak hebben. De yanks kunnen nog wel een keer oorlog maken maar sinds Korea is er nooit meer iets winnend afgesloten. Bin Laden krijgt nu zo toch zijn resultaat.
@MaarFeitelijk | 07-08-21 | 07:56: Het is toch mooi om te lezen hoe een hele oorlog teruggebracht kan worden tot 1 of 2 kantelpunten en de rest hing er een beetje bij.
Voor de rest staat het zo vol onzin dat ik niet eens weet of het zin heeft om het uit te leggen, maar ik ben eigenlijk nieuwsgierig hoe je begint over de Britten die geen oorlog konden winnen en dan zonder verdere uitleg eindigd bij de VS die geen oorlog kunnen voeren omdat China de grootste schuldeiser van de VS is.
En nee, de Sovjetunie heeft Duitsland niet verslagen. Duitsland was in staat om korte snell oorlogen te voeren met een snelle cavelarie en gemechaniseerde infanterie en artillerie met daar achter de langzamere troepen lopen of met paard en wagen. De Sovjetunie is daar te groot voor, qua oppervalkte en mankracht. Maar vanaf 1940 waren het de Britten in de Middellandse zee en Noord Afrika die vochten tegen de Duitsters en Italianen en wereldwijd waar de Duitse Marine achter de Britse koopvaardij aanging. Houd in je achterhoofd dat de marine lange tijd na WO2 groter was dan het leger. De strategie was Duitsland afsnijden van zijn grondstof. Dat zelfde Duitsland wat ook niet in staat was Groot Brittannie aan te vallen. Op termijn had Duitsland dit, zonder kolonien, moeten afleggen van Groot Britannie.
De Sovjetunie was in winter '41-'42 en winter '42-'43 sterker dan Duitlsand, de Duitsers waren in de zome rvan '41 en '42 sterker. Nadat Stalingrad bereikt is in de Augustus begint de slag om Stalingrad. In 1942 was Duitsland al amper in staat om genoeg wapens en soldaten aan het front te krijgen, de logistiek is al op zijn eind. In februari '43 is het einde van de slag om Stalingrad, maar het echte verschil is gemaakt door de Duitsers weg te krijgen bij de olievelden zuidelijk van Stalingrad-Charkov en de herovering van het gebied tussen Smolensk en Moskou. Daar zat industrie, olie en kolen, net dat wat de Duitsers nodig hadden.
U mag mij een lul noemen, ik kijk het nog even aan.
Ik noem u verstandig
@polletjepiekhaar | 06-08-21 | 20:23: Ik noem jullie beide verstandig
@Remi A. | 06-08-21 | 20:24: Veel verstandige mensen hier.
Ik kijk het ook nog even aan, lul.
Overigens inderdaad iets heel anders dan: nog twijfelen.
Ik twijfel helemaal niet.
Op basis van de huidige stand van zaken vind ik vaccineren niet zinvol.
Mochten de omstandigheden wijzigen, maak ik een nieuwe risico-inventarisatie, en kan ik zomaar besluiten alsnog te vaccineren. Ik heb namelijk behoorlijk veel vertrouwen in de vaccinmakers.
@Remi A. | 06-08-21 | 20:24: Ik noem u verstandig qua oordeel over deze lullo's
@jemagookniksmeer | 06-08-21 | 20:33: Ja, die vaccinmakers zijn net zo betrouwbaar als de fabrikanten die VIOXX hebben bedacht.
@jemagookniksmeer | 06-08-21 | 20:33:
Wat heb je te verliezen als je het wel doet?
@laurentius | 06-08-21 | 22:11: Dat weet je over een jaar of 10
inteelt op een eiland.. Wat wil je nog meer?
REAGEER OOK