Zet u schrap! NOODWEER DES DOODS
Lekker drinken voor de plantjes
In de voormalige Nederlandse kolonie België dreven de auto's weer eens door de straten en ook in Nederland gaat het vanmiddag spoken, al is het nu nog rustig op Buienhater. Klimaatwaarschuwingsinstituut KNMI heeft alvast Ceau de Geel afgekondigd voor het hele land omdat Pikachu chagrijnig is. "Bij de buien kan lokaal hagel voorkomen en kan er plaatselijk in korte tijd veel neerslag vallen, hiervan kunnen verkeer en buitenactiviteiten hinder ondervinden." Nu stonden we net op het punt om naar een festivalletje te gaan MAAR DAAR ZETTEN WE DAN MAAR EEN STREEP DOOR HÈ. Gaan we wel weer het gras maaien (op 4 cm). Hou je veilig!
UPDATE 9.05 uur - Friesland was vanochtend al aan de beurt.
Social
Reaguursels
InloggenDuidelijk te zien op het filmpje; in de straat achter Lee huizenrij is er niets aan de hand. Als je woont in zo'n durp met veel hoogte verschil en er komt noodweer aan, dan zet je toch je auto op een hoger, dus veilig plekje ?
Als je te dom of te lui bent daarvoor, dan niet janken als je wegspoelt.
Vorig jaar in Dubai hevige waterval en overstromingen door cloud seeding. Dubai kon deze zelf opgewekte hevige regenbuien totaal niet aan. Straten stonden blank.
Ook in India gebruikt men cloud seeding.
Ook daar hevige overlast .
Kan raar gaan in deze wereld. Hier krijgen wij de green deal van kabouter flop door de strot geduwd en daar gebruikt men cloud seeding om hevige wateroverlast te veroorzaken.
Hier in Renesse is het zwoel, wat gerommel in de verte. Maar een paar druppels gevallen maar verder niks.
Much ado about nothing.
Het regent, het regent! Eindelijk dan toch.
En toch weer alle aardappelen naar de Filistijnen!
Wat een noodweer.... wat. een. Noodweer. Warm en zonnig, heerlijk weer, stervens druk bij de Wit in Schijndel (zunne groate vuurbal jonguh) kortom dagje heerlijk vakantie gevoel.
Inerdaad ja .. Zeg, KNMI - Kan de communicatie wellicht, met ietwat meer nuance .. Ondanks de gele alarm code gister, 1 bui van ongeveer een half uur voorbij zien komen .. Verder, zon en warmte .......
Hier gaan de kerkklokken, is dit het einde?
Het is thans in de IJmond schitterend zomerweer, het tegenovergestelde van wat de dames en heren meteorologen om 14.00 uur nog voorspelden. Maar ze hadden de windrichting en -kracht al niet juist. Maak Diederik Samsom, ook een soort van natuurkundige, directeur van het KNMI. En ga als minister van Binnenlandse Zaken eens achter al dat soort nepnieuws aan, mevrouw Ollongren.
Wat een land.
We hebben in Rotterdam via weerplaza al maanden last van zogeheten schuifregen .
Veel regen voorspeld de dagen er voor en uiteindelijk zo'n drie uur van tevoren schuift de regen steeds een uurtje verder en word minder op om dan 's avonds meestal over te blijven als een kortstondig miezelbuitje .
Vandaag weer idem, het zou vanaf twaalf uur weer losgaan maar het schuift weer op, nu naar rond 5 uur en word al minder .
Je zal een strandtent hebben en van de voorspelling afhankelijk zijn, mensen blijven thuis .
De overgang naar biomassa is geen klimaatdoel maar een politiek doel en laat zien wat een smerige bedrijfstak de politiek eigenlijk is.
Net buienradar gekeken, weet niet of er vannacht nog wat gevallen is, maar anders wordt het alsnog de tuinslang pakken. Waarom valt het niet gespreid, maar overal overlast elders. Of teveel of niet lijkt het wel? Zucht!
Schrijf een brief, doe er wat aan!
Tuinslang? Heeft u dan echt geen last van sproeischaamte?
Het zou mij niks verbazen dat NL warmer gaat worden, niet door het klimaat maar door die enorme aantallen zonnepanneelvelden, ik bedoel, dat waren allemaal weilanden en bossages en wat bomen en vervolgens komen hier duizenden voetbalvelden groot met Zwarte zonnepanelen voor terug…wat denk je dat dit voor een effect heeft? Biodiversiteit kunnen we erop grillen, dat dan weer wel.
De mooiste tot nu toe. De vindingrijkheid van klimaatveranderingontkenners kent werkelijk geen grenzen. Chapeau!
@Bigi Bana Boy | 25-07-21 | 13:22: Hij zegt toch juist dat het klimaat aan het veranderen is? De reden is wel uniek te noemen maar hij ontkent het in ieder geval niet.
In 1916 had je een veel ergere watersnoodramp. De oorzaak werd onderkend en met nuchtere Hollandse vindingrijkheid aangepakt.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Stormvloed_va...
Maar helaas, Holland heeft 100 jaar later niks meer te vertellen en we worden gegijzeld door een dictatoriale EU waar een dikke Limbo ons voorhoudt dat een miljardenverslindend project genaamd Green Deal dat zijn weerga niet kent en Europa in een economische malaise gooit ons gaat beschermen tegen nieuwe watersnoodrampen.
Hollandse nuchterheid; als we last krijgen van hoogwater dan moeten we de sluis openen en dat water tijdig lozen naar Wallonië. Opgelost.
Dikke pvda-er.
Een paar weken terug bestond de ‘klimaatverandering’ nog uit catastrofale opwarming En droogte in Canada, nu is het koud weer en regen in Europa. Er is makkelijk misbruik te maken van het korte geheugen van een grote groep mensen, zo blijkt.
Dat korte geheugen aangaande de potentiële symptomen van klimaatverandering zit blijkbaar niet alleen bij de media.
Misschien moet je gewoon beter opletten en luisteren. Ten eerste is het helemaal niet koud deze zomer en ten tweede wordt al jaren gezegd dat klimaatverandering leidt tot meer weer extremen, die extreme hitte in Canada of die extreme regenval hier laatst zijn daar voorbeelden van. Is gewoon precies wat voorspeld/verwacht is.
U snapt het concept hoge-en lage druk gebied zeker ook niet
Als het ergens warm en dor is is het ergens anders koud en kut, extremer daar gaat het om
@Capt. Iglo | 25-07-21 | 11:48:
Onzin. Hier (Frankrijk) is het koud voor
de tijd van het jaar. En klimaatverandering resulteert helemaal niet in weer extremen, zulke extremen kunnen uitsluitend het gevolg zijn van een veranderde toestandsvariabele. Er zijn wel denkbare veranderingen die in meer (Of minder) extremen kunnen resulteren maar zover komt de klimaatwetenschap niet eens. Het blijft bij dit soort opportunistische beweringen.
@menage | 25-07-21 | 11:49:
U begrijpt helemaal niets van het weer. De veranderingen treden op bij fronten, dat zijn grenzen tussen verschillende luchtsoorten die te zien zijn aan een knik in de isobaren.
Alles wat werkt wordt aangegrepen.
@Max Headroom | 25-07-21 | 12:08: Een simplicficatie voor iemand die nog niet eens snapt dat het niet alleen maar "warmer" wordt. Moet ergens beginnen.
Sowieso, wat denk je dat die "fronten" dan precies zijn waar die isobar tussen ontstaat. Dat pleuris weer in de verandering zit is cursus deel 2.
Schrijf dan "Queau de Geel" want de C klinkt anders als een S en niet als een K. Wat voor rampenplan heeft Nederland eigenlijk als Dijkring 14 breekt?
Ik vind Seau de Geel fonetisch eigenlijk wel uitdrukken wat het doet. Hoewel een erotische dijkbreuk ook kan.
Als een volk zo dom is om zich in een delta te vestigen moet je niet verbaasd zijn als je soms last hebt van water.
Ze hebben in limboland even wat natte voetjes gekregen, dat is alles
De rest van NL strijdt en wint al jaren van het water.
Waarom noem je hem een boeler? Wat weet je van hem?
@Transgender-Airlines | 25-07-21 | 11:33: Ook alleen maar in de dalen en de deltas in Limburg, de rest zit hoog en droog op de toppen van de heuvels.. locatie locatie locatie....
Vroeger liep men van Engeland naar Nederland. Nu is daar een zee tussen gekomen.
Vroeger was de Waddenzee bos.
We zitten nu met de gebakken peren dat ze toen niet al ingezet hadden op zonne-energie. Die stomme jagers en verzamelaars, die stomme Romeinen!
Tuurlijk moeten we wat aan de luchtkwaliteit doen maar windmolens en gas verbieden slaat nergens op.
*windmolens plaatsen en daarnaast gas verbieden
Klopt, ik ben met mijn opa en oma wel eens naar Engeland gelopen.
Tentje mee, overnachten op een zandbank.
Mammoeten voeren.
Moet je nu eens proberen.
@Dirk III | 25-07-21 | 11:05|
Terwijl ze het hier verbieden delen ze in België en Duitsland subsidies uit als je aan het aardgas gaat omdat het een schone(re) brandstof is. Echt, schiet mij maar lek.
@Sjefke7807 | 25-07-21 | 11:24: zie het als een pyramide. Hoe schoner en energiezuiniger een land al is des te hoger het zich bevindt in de pyramide. Als er dan een Paulus de boskabouter is die zegt dat ieder land in de EU nog minder energie mag verbruiken dan is dat problematisch voor de landen die al boven in de pyramide zitten. Hen rest uiteindelijk niks anders dan geen energie meer te gebruiken.
@Papa Jones | 25-07-21 | 11:24: Mammoeten voeren mag niet eens meer, ze kunnen bijvoorbeeld stikken in de krenten van je krentenbollen.
@ sjefke
Daar is toch een oplossing voor, geen gas. We gaan alle bossen verbranden. Dat is véél beter voor het milieu. Vraag het maar aan Frenske.
Als het gevolg van heeeel veel regen overstromingen betekent, en er wonen mensen, is het een ramp.
Als in dat zelfde gebied geen mensen zouden hebben gewoond, was zo'n overstroming een natuurverschijnsel.
Mensen maken dus de ramp.
Gek, ik had net dezelfde gedachte.
Ik denk dat we het anders moeten zien. Een ramp voor de inwoners. Want een natuurramp is uiteindelijk altijd een natuurverschijnsel.
"miljoen huizen erbij bouwen". Tuurlijk knul
Parool 16 juli 2021,
Zijn de buien boven Limburg te verklaren door klimaatverandering?
Of dat voor deze buien geldt is niet zomaar te zeggen. Wel is het zo dat de kans op extreme regenval toeneemt door de opwarming van de aarde. Warmere lucht kan per graad Celsius tot 6-7 procent meer waterdamp bevatten. Ook komt de neerslag nu al meer met pieken. Het KNMI heeft het aantal dagen waarop op één plek meer dan 50 millimeter regen is gevallen, de afgelopen vijftig jaar al zien verdubbelen.
Maar wanneer gaan we hier nu eindelijk eens onze bebouwing op aanpassen?
Dat je met het melaats verklaren van gas, en de bouw van windmolens en biomassacentrales deze buien te lijf gaat gaat er bij mij niet in.
@Bibop | 25-07-21 | 10:38 |
Alleen jammer dat de lente dit jaar één van de koudste ooit was. April was de koudste april in 35 jaar en Pinksteren zelfs de koudste in 70(!) jaar. En de zomer komt tot nu toe ook al niet echt lekker uit de verf.
Ja. Betalen zult u.
welke klimaatverandering? 100 jaar geleden is er ook zo'n plensbui gevallen op Limburg. Dus toen ook al. Klimaat is altijd al aan veranderingen onderhevig geweest. Lang geleden maakte men wijn in Schotland. De mens heeft geen invloed. Dat hebben ze ons laten geloven zodat u bereid bent te betalen aan de elites. U zult niets meer bezitten.
@Sjefke7807 | 25-07-21 | 10:44: dat zijn feiten en die tellen niet. Ook zult u die niet in de statistieken terugzien waarschijnlijk.
Nee komt door Corona. Minder autos op de weg. Minder rotzooi in de lucht om zonlicht te verspreiden/ terug te kaatsen. Aardoppervlak word warmer. Daardoor verdampt meer water en gaan lage- en hogedrukgebieden dingen doen die niet normaal zijn. Leidt tot grote neerslag (EU/China) of extreme warmte(USA/Canada).
@Boeddha18 | 25-07-21 | 10:55: Krijg je onderhand geen nekkramp van je kop in het zand steken?
@Sjefke7807 | 25-07-21 | 10:44: een gemiddelde betekent dat het de helft van de tijd boven het gemiddelde is en de andere helft eronder. Gemiddeld genomen over een lange periode warmt het in hoge snelheid op maar dat betekent niet dat het nooit meer kouder wordt dan gemiddeld.
@Capt. Iglo | 25-07-21 | 11:52: Geef me ook maar een standaarddeviatie erbij dan, anders kun je er verder niet zo veel mee.
Er zullen altijd overstromingen blijven voorkomen zoals dat in de geschiedenis van de lage landen altijd al zo was, en we zullen ons steeds moeten aanpassen aan de steeds veranderende omstandigheden, zoals dat altijd al zo was. De wereld en het klimaat veranderen continu, zoals al miljoenen jaren,
Gewoon beetje aanpassen mensen, flexibel zijn.
Geen problemen creëren.
Hou zee!
En mensen als soort evolueren ook een keer richting exit, om George Carlin te quoten "the planet isn't going anywhere... we are!"
Vroeger zorgde het weer ook geregeld voor overlast en stond er ook wel eens wat blank, alleen werd daar toen nooit een code van kleur aan verbonden. Vroeger zorgde het weer ook wel eens voor spectaculaire taferelen, alleen werd dit niet zo vaak vastgelegd omdat toen niet iedereen met een camera in den broekzak rondliep. En overigens pleit ik tot geboortebeperking in Afrika en ga over tot de orde van de dag.
We hebben het vanacht gemerkt! Niet normaal gewoon, echt BAKKEN water ineens naar beneden.
Dat heet regen en schijnt normaal te zijn. Alleen sommige beleidmakers vinden een goed idee om alles vol te bouwen en bossen te kappen en nu weten ze niet meer wat met het water te doen.
Ik had de kussens al binnengehaald gisteravond.
Nou, mooi voor niks he. Het bleef bij wat laf geflits en gerommel.
@Papa Jones | 25-07-21 | 11:26: Same, hele buitenhoekje weer afgebroken kussentje weer naar binnen gesleept, tuin bewust niet besproeid, want klimaatverandering.
Dit is niet wat je had beloofd Greta!
Gewoon je kop nog dieper in je eigen reedt steken, dan is er niks aan de hand. Extra gratis tip voor vandaag.
Oh, er is wel wat aan de hand.
De vraag is alleen hoe deze overstromingen te voorkomen.
@Papa Jones | 25-07-21 | 10:32:
Heel makkelijk, niet meer hele woonwijken (her)bouwen op lokaties die al eeuwenlang regelmatig overstromen.
Als je bijvoorbeeld de geografie van en rond Dinant zie dan kan iedereen zien dat dit fout moet gaan.
@2voor12 | 25-07-21 | 10:33: In die hoek zou ik het ook zoeken. Maar Timmermans denkt dat het ook indirect kan via biomassa en windmolens. De gevaarlijke gek.
Eindelijk kans voor Limburgse ramptoeristen om bij de noorderburen te komen lachen.
Verschil is dat friezen de schouders er onder zetten, de boel opruimen en weer verder gaan.
Waar limburgers alleen maar janken dat WimLex in Griekenland op zijn bootje zit en niet hun rotzooi komt opruimen.
Hier staan wat straten blank en dat was het. De jeugd zwemt in de fietstunnels en verder is er weinig aan de hand. Niemand maakt zich hier druk om dat buitje.
@2voor12 | 25-07-21 | 10:30:
Haha…
‘ Alleen maar’…
Mooitje en je soms…
@neonreclame | 25-07-21 | 10:35:
Die, al dan niet verzonnen, brief van gisteren geeft het precies aan. Limburgse jankert zit in Zeeland en eist dat WimLex terug komt om in Limburg de rotzooi op te ruimen. Zelf blijft hij wel in Zeeland zitten.
@2voor12 | 25-07-21 | 10:37:
‘Alleen maar’ , ik zet em toch nog een keer tussen van die dingetjes..
We zouden dit jaar een warme en vooral droge zomer krijgen. Die weervoorspellers zouden wel eens wat meer bescheidenheid kunnen betrachten. Wat een prutsers zijn dat
Linksom of rechtsom, toch de schuld van klimaatverandering volgens diezelfde voorspellers.
@Is-nogal-wat | 25-07-21 | 10:28: nee joh mijn modellen zeggen een ijskoude winter zonder sneeuw.
We zitten nog maar op 1/3, het kan nog alle kanten op.
Ja, die ook door GeenStijl aangekondigde 'zomer des doods': waar blijft die nou?
In een artikel op NU, getiteld ‘Je laten verzekeren tegen een overstroming van de Maas is bijna onmogelijk’ wordt er nepnieuws verspreid:
“door de klimaatverandering zullen dit soort natuurrampen in de toekomst nog veel vaker voorkomen”.
Zonder enige onderbouwing, niets. Maar welk nieuwsmedium was ook weer het minst betrouwbaar? www.geenstijl.nl/5159778/rapport-geen...
NU profileert vooral haar eigen idealen en factcheckt verder alleen wat ze niet aanstaat. Treurige site geworden helaas.
Het is ook niet voor niets dat links naar NU niet toegestaan zijn vanuit een waarheidsbevindingssite als GS.
@SeingaltUNo | 25-07-21 | 10:27: NU profileert zich wel als objectief nieuwsmedium. Maar bijna ieder artikel over vluchtelingen gaat gepaard met foto’s van jonge kinderen, en zo hebben ze nog wel meer naar links hellende strategieën. Is het eigenlijk mogelijk om NU aan te klagen, en ze te dwingen afstand te doen van het label ‘objectief nieuwsmedium’? Van mij mogen ze links zijn, maar als ze daar niet voor uitkomen is het wat mij betreft activisme, en dus misleiding.
Het beste van nu punt nl is dat zij nog wel comments toestaan onder artikelen. Zwaar gecensureerd natuurlijk, maar wel een mooi inkijkje in de denk en redenatievermogens van gemiddeld nederland.
België kunnen we het best onder laten lopen dan zijn we meteen van Brussel en de linksche media af.
Het Europees Parlement gaat dan naar Straatsburg. Wat heb je verder tegen Brussel?
@Diotima | 25-07-21 | 11:23: Molenbeek?
Klimaatverandering - paniek - Timmerfrans .... het word warmer en droger ....oh nee - het word natter en kouder ..........ook niet ..... uhmmmm.
Meer geld - gaan we uitzoeken ......
Het komt allemaal door de opwarming van de aarde. Daarom hebben ze in de Sahara en de Arabische woestijn al veel langer last van dit soort overstromingen.
Heb een Amphicar voor de deur staan dus kom maar op met dat water.
Ondertussen naar het vrouwen fietsen in Tokio aan het kijken. Rijden met 35 graden en zouden blij zijn met een buitje.
Ik zet de potten, pannen en emmers buiten, al dat gratis water kan ik niet voorbij laten gaan…al is het hier nog droog.
de droogtemonitor van het knmi zegt dat de tuin nog steeds dorst heeft
De buien hangen alweer noord van de Wadden. Dat is water naar de zee dragen natuurlijk...
Verhoog de dijken!
Daar heb je het al.
Zeespiegelstijging.
* Ark bouwen doet *
Hier is het droog, de code geel lijkt me wat overdreven. Bijna windstil ook nog.
Stilte voor de storm toch..??
www.topotijdreis.nl
Hoe ziet jouw leefomgeving er nu uit? En hoe zag ie er 100 jaar geleden uit?
Is er meer ruimte gekomen voor water en natuur, of is er meer gebouwd? (retorische vraag)
Er zijn een paar miljoen zandbakbewoners bijgekomen.. Die nemen doodleuk hun zandbak mee.
Twee 'prachtwijken' kent Zaandam. Vol met beton.
Was 65 jaar geleden nog allemaal weiland met hier en daar een boerderij of molen.
@Papa Jones | 25-07-21 | 10:12: jup... Bekijk eens de omgeving Hoofddorp, of Rotterdam, Dordrecht, Tilburg, Arnhem, Nijmegen. Facking overal... Ik word er altijd een beetje triest van als ik op die topotijdreis site kijk. Maar het is oh zo nodig om mensen in te laten zien dat Nederland in de jaren 60 bijvoorbeeld nog grotendeels groen was, en dat het nu één grote agglomeratie is! Met dit als absoluut verschrikkelijk eindbeeld als doel: www.tristatecity.nl/
@Papa Jones | 25-07-21 | 10:12:
En u en ik moeten nu gras in de tuin leggen in plaats van tegels....
@Timide_Aso | 25-07-21 | 10:19: dat is de natte droom van D66
@Papa Jones | 25-07-21 | 10:12: Ik zat net te kijken naar de westelijke kant van Zaandam richting Beverwijk. Vroeger allemaal weilanden (zelfs nog in de tijd dat ik er kwam wonen). Nu een lang lint van grijze industriedozen, met vooruitzicht op nog meer plaatstalen dozen van distributiecentra.
@FrankVeer | 25-07-21 | 10:23: Ja klopt, daar is het ook helemaal volgebouwd.
Vooral schrikbarend hoe hard het de laatste 40 jaar is gegaan...
Geef nou zelf toe: die EU en Timmermans spelen dit verdomde handig. Gewoon komende tijd alle incidenten keihard als gevolg van "klimaatverandering" spelen. En de "Green Deal" als oplossing voor al je problemen in de media plaatsen. Goebbels zou er jaloers op zijn.
Maar ik zie werkelijk niet hoe de "Green Deal" gaat helpen met het voorkomen van regenbuien. Tot nu toe zijn er alleen belastingverhogingen aangekondigd. Oh, en subsidies voor het zwaar corrupte Oosten en Zuiden van de EU. Dus hoe gaat deze "eindoplossing" helpen mr Goebbels ehm, ik bedoel natuurlijk mr Timmermans?
De invoering van een Europese Regenbelasting voor de noordwestelijke lidstaten is slechts een kwestie van tijd. Aan het eind van de maand aftikken voor elke millimeter neerslag. Eenzelfde omslagsysteem voor temperatuur zal ook niet lang meer op zich laten wachten.
Juist. Natuurlijk moeten we zorgvuldiger met onze planeet omgaan, maar doe niet alsof die 1000 miljard ervoor gaan zorgen dat de klimaatverandering acuut gestopt wordt. Maatregelen kunnen prima minder radicaal en daarmee voordeliger worden ingevoerd. We houden dan geld over voor het "klimaatproof" maken van het land. Het idee dat als we allemaal van het gas af gaan, de dijken niet hoeven te worden verhoogd is zwakzinnig wensdenken van linkse wappies.
Gaat het ook niet, maar daar gaat het ook niet om. Timmerfrans heeft een machtspositie en wil die tot het uiterste gebruiken. Achteraf kan-ie altijd nog zeggen dat de maatregelen te laat zijn uitgevoerd, niet goed zijn uitgevoerd of dat het plebs te veel tegenwerking heeft geboden, zodat hij alsnog buiten schot blijft. En op zijn salarisafschriften zul je geen achteruitgang zien.
Goebels: "Wollt ihr den totalen Krieg?!!!" Goed geselecteerd zaalpubliek: "(G)heilllllll"!
Frenske:" Wilt gee un totaal greun Europa hebbeh? Goed geselecteerd zaalpubliek: klap... klap... klap... klap... klap...
Wat een kutzomer. Ook al geen lente gehad..
Prima zomer toch. Momenten genoeg om naar buiten te gaan.
Ik weekje op de wadden geweest, ben zwarter dan Sylvana Simons. Hoezo kutzomer?
beter veel te koud dan iets te warm
Zomer is prima. Groen spul groeit harder dan de laatste jaren.
Zal allemaal. Als het geen drie dagen achtereenvolgend stabiel zomerweer kan zijn rond deze tijd van het jaar en de maximumtemperatuur bovendien steevast een paar graden onder het normaal ligt, noem ik het gewoon een kutzomer.
In juni 2 weken en afgelopen week mooi weer geweest. Zonder hitte overigens. En er komt niets meer heb ik begrepen. Kan die global warming weer aan misschien? In NL is hij stuk in ieder geval.
Ik zit elke dag buiten hoor. Niets te klagen.
Klaarblijkelijk is niemand in staat dit verschijnsel zuiver wetenschappelijk te duiden.
De oorzaak ligt niet in klimaatverandering, ontbossing of teveel beton.
Noordwest Europa heeft gewoon te weinig Afrikanen onder haar bevolking.
Waar wonen veel Afrikanen?
In Afrika.
Zie je in Afrika ooit overstromingen?
Nou dan.
De oplossing ligt dus voor de hand.
Ach, dat is beeldvorming.
Dobberende caravans zijn spectaculairder dan weggespoelde rieten hutjes.
@Papa Jones | 25-07-21 | 09:50: Die hutjes van leem en stront lossen op, daar spoelt niet veel weg. En dat handje riet is al lang niet meer, da's tegenwoordig gewoon plaatjes asbest of 'corrugated iron'.
@EEnzame SchizofrEEN | 25-07-21 | 10:00: Ja precies, daar blijft niets van over in een kolkende Afrikaanse rivier in Afrika.
Caravans en auto's willen we zien!
Geen speld tussen te krijgen. Gna.
Afrika heeft altijd wat. Te veel water, te weinig water, geen eten, sprinkhanen, oorlog, ziekte. Ik denk dat zij hun rampenpunten gewoon hebben gespreid over alle categorieën...
En zo, aan het eind van de dag, is iedereen een simpele zeeheld.
Ik zit vlakbij het epicentrum in het noordelijk rampgebied. Allemaal water in de sloten. Ik dacht even een zandzak te zien maar het was die obese trut van nummer 41.
Hier ook water in de sloten.
@Krokettenfabriek | 25-07-21 | 09:54: Even gecontroleerd; hier in het vogelbadje ook al! Moet niet veel gekker worden!
Hongersnood dreigt. Passerende hulpverleners hebben ons zojuist een handvol tulpenbollen toegestoken.
Ik moest heel erg lachen om deze tegel. Dank.
Onweer kan mij nooit hard genoeg gaan. Het mag best een beetje spannend zijn. Ik word er trouwens nooit wakker van.
Ligt aan de zure regen, broeikaseffect, global warming en volgens de laatste hype aan climate change.
Vergeet het gaatje in de ozon niet.
Kane grappen maken voor Dinant. Heeft het al zwaar genoeg.
Ik heb de sluiswachters al een voorwaarschuwing gegeven op advies.
www.dumpert.nl/?selectedId=100005407_...
Heeft die wichelroedeloper nu ook al verstand van watermanagement? Wat een aanfluiting!
Noodweer "Des Doods" haha! Ik snap 'm, omdat er laatst zoveel doden in Belgie en Duitsland te betreuren waren toch? Dit is toch wel het summum van worodgrappen.
Dank voor het inkijkje in hoe uw brein werkt... best eng...
Ah, u is nieuw hier. Ga maar weer weg.
Jaja, hier moet u zijn voor de worodgrappen!
De Randstad wordt weer ontzien. Gods eigen stad. That shiny city on a hill (oh nee, niet op een heuvel). Zal wel door al dat woke gedoe komen dat de Randstad niet door de zondvloed wordt weggespoeld. Deus vult.
10 mei 2021
"Een groot deel van de 1,1 miljard euro die de EU heeft uitgetrokken voor natuur- en milieubescherming en armoedebestrijding in de Roemeense Donaudelta is verdwenen in de zakken van Roemeense politici, zakenlieden en ngo's. "
"De EU keerde het geld uit via het speciale ITI-mechanisme. Gemeenten, provincies en ngo's hebben dan zelf veel zeggenschap over waar het geld terechtkomt. De redenering is dat lokale partijen de noden van hun gebied zelf het beste kennen. In landen waar de overheid minder goed functioneert, kan dit echter corruptie in de hand werken."
Dan weet je waar je belastinggeld blijft.
" De redenering is dat lokale partijen de noden van hun gebied zelf het beste kennen."
Dat klopt ook helemaal. Daar valt geen speld tussen te krijgen. Zij kennen de noden van hun gebied als geen ander. Ze trekken zich er alleen geen reet van aan. En vinden de nood van hun eigen te lege portomonee veel belangrijker.
Het probleem is hier ook niet dat ze zelf mogen bepalen waar het geld aan uitgegeven wordt, het probleem is dat er totaal geen adequate controle op plaats vind. Adequate controle met keiharde verantwoording bij misbruik. Celstraffen, compleet financieel plukken van iedereen die er direct zijdelings mee te maken heeft. Whetever. Als dat niet kan, doordat de belanghebbenden deze controle onmogelijk maken, dan geef je maar geen hulp (cq: geen goede controle mogelijkheid is per definitie alles terug betalen).
Vast prik bij EU gelden in die landen.
De EU weet het, dus het zal wel de bedoeling zijn.
Smeergeld om die landen bij de EU te houden.
Want laten we wel wezen, als de geldstroom opdroogt, of er offers gevraagd worden, zijn ze vertrokken.
En gelijk hebben ze ook nog.
@peterdh | 25-07-21 | 09:36: Die controle klinkt heel logisch. Totdat je kijkt naar de oorsprong van al dat geld. Dat geld wordt via vele schijven van de Europese burger 'afgeroomd om in de kluizen van de EU te worden opgeslagen. Vervolgens 'mogen' niet-verkozen lieden dit geld uitgeven aan 'goede doelen'.
En aangezien dat geld niet uit 'eigen' zak komt is er nauwelijks een reden om te gaan controleren. Buiten dat, er zal misschien, je weet maar nooit, hier en daar nog iets aan strijkstokken blijven hangen bij de verdelende mensen en dan is controleren eigenlijk ongewenst...
Nee, die hele EU, dat is financieel gezien echt een geweldig plan.
Wat is 1 mld nou onder een paar vrienden.
@Earl_of_Doncaster | 25-07-21 | 10:01:
Bij bedragen boven een paar ton gaat het om 'vrinden', Earl.
@EEnzame SchizofrEEN | 25-07-21 | 09:44:
Precies, een van de redenen dat die hele EU dus ook op de schop moet, cq aan de kant moet.
NRC: "Dit is pas het begin van de Rampspoed! De watersnood in Europa maakt klimaatverandering compleet". Nee, ga weg met je linkse deug wij zijn Goden bias theorie.
Dit is echt dieptriest van de NRC inderdaad.
'Met het water kwam ook langzaam het besef: Green Deal is urgent'.
Nee rare klimaatwappies! Veel urgenter is de niet te stoppen exponentiële groei van de wereldbevolking waarvan de EU maar al te graag een flink deel importeert zodat ze hier met een westerse levensstandaard een nóg grotere ecologische voetprint kunnen achterlaten.
In die hele Green Deal vind je nul komma nul nada niks over exponentiële groei van de wereldbevolking en immigratie daarvan in de EU. Om nog maar te zwijgen over de gruwelijke verstedelijking die na 100 jaar vrolijk door blijft gaan zodat water echt geen kant meer op kan straks.
Echt, de illusie dat je met de Green Deal deze overstromingen kunt voorkomen is van een grenzeloze domheid en hooghartigheid.
En het wordt door het publiek als waarheid aangenomen
@Papa Jones | 25-07-21 | 09:38: Een waarheid als een koe.
@Papa Jones | 25-07-21 | 09:38: Eensch, overbevolking is de moeder van vrijwel alle problemen in de wereld. Maar het is een taboe hier iets over te zeggen dus behelpen we ons met drogredeneringen, struisvogelpolitiek en keiharde leugens.
@Papa Jones | 25-07-21 | 09:38: ieder jaar een stad als Assen aan groei in dit land. Sommige leden van de Groene Khmer moeten we even uitleggen hoe een piramidespel werkt.
Klimaatontkenners zijn nog het meest wappie van alle wappjes.
Terwijl we toch echt een klimaat hebben.
Ik ontken het klimaat niet.
Ik ontken dat CO2 de boosdoener is en windmolens de oplossing.
Klimaatontkenners zijn de gekkies die menen dat de mens aan de thermostaatknop van de Aarde kan draaien.
@Gulliver Hoezo zou een mens dat niet kunnen?
@Gulliver | 25-07-21 | 09:31:
Dat zijn toch juist die andere lui?
Als we allemaal geld stukslaan om CO2 te voorkomen wordt de aarde 0,003 graad minder warm.
@Gulliver | 25-07-21 | 09:31:
Ja, 7 Miljard mensen tezamen kunnen dat inderdaad.
@Gulliver | 25-07-21 | 09:31: Eigenlijk heeft de mens de laatste 100 jaar al aan de thermostaat knop gezeten of is Wubbo Ockels met zijn final speech ook een ontkenner..?
@ReuzeSmurf | 25-07-21 | 09:36: 7 miljard mensen kunnen, als ze tegelijkertijd stoppen met ademen, de globale CO2 uitstoot met een kleine 5% verminderen.
@ReuzeSmurf | 25-07-21 | 09:36:
Dat is toch wel de grootste dooddoener in deze hele klimaatdiscussie. "Als we het met alle mensen op de wereld aanpakken, dan gaat dat lukken".
Ja en als mijn tante een oom was...
Stel je niet aan, er is geen klimaat.
Inderdaad, behoorlijk wappie om het tegendeel te denken.
Denken dat het binnen enkele decennia opstoken van olie, dat er miljoenen jaren over heeft gedaan om te ontstaan, geen enkel klimaateffect heeft. Man man man.
@ReuzeSmurf | 25-07-21 | 09:36: het probleem is dat het heel lastig valt te quantificeren in hoeverre de mens met zijn gedrag invloed heeft op de mate van verandering, en dus ook hoeveel het veranderen van ons gedrag zal helpen bij het tegengaan van klimaatverandering. Vandaar dat alle rampvoorspellingen nooit zijn uitgekomen. Het probleem is nog onvoldoende begrepen.
Ben je ook een 'wappie' als je de klimaatverandering erkent, maar je tegelijkertijd realiseert dat de mensheid maar een spatje in het universum is? Daarmee wil ik geenszins zeggen dat we niet zuiniger moeten omspringen met onze planeet. Tegen de cycli die deze doorloopt is echter geen kruid gewassen.
@MickeyGouda | 25-07-21 | 09:43: Als jij wil, mag je jezelf een wappie noemen.
Als ik het zo bezie, is wappie inmiddels haast een geuzennaam aan het worden.
@Smoelensmid | 25-07-21 | 09:38: Het probleem is dat er in 2050 9 miljard mensen aan de thermostaatknop draaien, waar dat er in 1950 nog 2,5 miljard waren. Maar daar hoor je de klimaatwappies niet over.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Wereldbevolki...
@MickeyGouda | 25-07-21 | 09:43: Voor de industriële revolutie was het gehalte CO2 in de atmosfeer gemiddeld 270 ppm. Nu is dat 415 ppm.
Met 0 ppm is de temperatuur op het aardoppervlak gemiddeld zo'n 40 graden Celsius onder nul. Gelukkig zorgt CO2 (270 ppm) voor een prettig broeikaseffect.
Maar 415 ppm, 500 ppm, 600 ppm... Wat gaat de temperatuur dan doen? En die toename van CO2 in de atmosfeer, die komt toch echt door de verbranding van fossiele brandstoffen, door mensen. Mensen kunnen echt wel wat.
Het klimaat is teveel moslims op aarde. Daardoor wordt moeder natuur boos en gaat ze heel veel squirten.
@Sitting_targets | 25-07-21 | 09:55: Och, dat zullen er niet veel ontkennen, dat de CO2 waardes toenemen.
Het zeer zit hem onder meer in waar die toename op herleid wordt, en als ik de NPO moet geloven ligt dat bijvoorbeeld aan mijn gebruik van plastic rietjes en gas. Als ik dan wijs naar China, of de scheepvaart, krijg je verhalen als 'ja maar elke kleine beetjes, helpen'.
Mijn invloed op die 415ppm is 0,0000000002 ppm (schat ik), maar men probeert mij nu wijs te maken dat ik met mijn zonnepaneeltje en papieren rietje wel even 150ppm kan wegwerken.
@Sitting_targets | 25-07-21 | 09:55:
Dat kan niemand ontkennen, maar zoals Schizo beneden stelt: daar waar het onze eigen bijdrage betreft gaat om proportionaliteit. De enige manier waarop je de consumptie kunt terugdringen is door te sturen op de bevolkingsgrootte. Maar hoe krijg je wereldwijd alle neuzen dezelfde kant op? Het antwoord op die vraag is wat mij betreft net zo belangrijk als praktische en technische oplossingen.
Cognitieve dissonantie in zijn meest optimale vorm. Dat is wat je bij al die wappies ziet. Bevalt de waarheid je niet? Dan pas je die zo aan dat het wel weer aan je “eigen waarheid” voldoet. Ze doen het allemaal. Of het nu over corona of over klimaatverandering gaat.
@peterdh | 25-07-21 | 09:40:
Begrijpend lezen is ook een kunst
@Bigi Bana Boy | 25-07-21 | 10:34: Arie Boomsma bijv. Altijd overal de muil vol van, totdat zijn persoonlijke hobby op de schop moest, toen was het allemaal ineens niet waar. Alle wappies zijn egocentrische narcisten
@ReuzeSmurf | 25-07-21 | 10:54:
Ja dat zou je eens moeten doen. 7 miljard mensen tezamen kunnen aan de thermosstaatknop van de aarde draaien. Als je 7 miljard mensen zo ver krijgt dan kunnen ze draaien wat ze willen, aar dan geeft het toch geen flikker. Er bestaat geen "thermostaat van de aarde". Dat is zo'n debiele overversimplificering van heb ik jou daar. En ook al *zou* die bestaan... 'als je 7 miljard mensen zo ver krijgt om allemaal hun eigen agenda op zij te zetten, allemaal evenveel geld en middelete investeren, en 7 miljard mensen zo ver krijgt om samen te werken, en niemand van die 7 miljard voor hun eigen gewin laat gaan. dan... dan...".... Dan had mijn freaking tante een oom geweest. Gaat niet gebeuren. Het is dus compleet onzinnig en feitenlijk zwaar debiel, om als klein postzegel landje 1000 miljard over de balk te pissen...
Overstromingen zijn van alle tijden
Nee, dat komt omdat men teveel tegels heeft liggen in de tuinen. Daardoor dan het water niet goed opgenomen in de grond.
@kweethetooknietbeter | 25-07-21 | 09:26:
Geldt dat ook voor rubberen tegels?
Ik vraag het voor millenials die bang zijn om te vallen.
@kweethetooknietbeter | 25-07-21 | 09:26: Teveel mensen zorgen voor teveel tegels.
@2voor12 | 25-07-21 | 09:29:
Dat weet ik niet. Ik ben geen deskundige. Misschien kan een milieucommissie zich over die vraag buigen. En als ze toch bezig zijn. dan kunnen ze zich tevens buigen over de vraag of rubbertegels al dan niet schadelijk zijn voor het milieu en of het grondwater.
En klimaatverandering is dat ook, van alle tijden. Niks aan de hand, gewoon doorlopen. CO2 is een verdienmodel omdat het bij bijna elke vorm van verbranding ontstaat en je mensen er dus voor kunt belasten. Pomp er vervolgens een hoop paniek in rond en je hebt de troeven in de hand.
@kweethetooknietbeter | 25-07-21 | 09:26: Ze zouden de hondenbelasting om moeten zetten in een tuintegeltax. Al die onderhoudsarme crematoriumtuintjes van de DELA tuinadviesgroep zijn de kanker van de stadsjungle.
@Enter Yeti | 25-07-21 | 10:18:
Klopt, hier in de buurt lijkt het of je door een kerkhof loopt.
Is momenteel ook oorverdovend stil rond noodhulp vanuit de EU.
Noodfonds zal wel niet bedoeld zijn voor noord Europese landen. Die mogen alleen maar dokken.
Dat fonds waar we 100 miljard instoppen en 5 miljard uit terugkrijgen waarna de EU-juichaapjes gillen hoe goed de EU voor ons is?
@2voor12 | 25-07-21 | 09:17: precies dat.
@2voor12 | 25-07-21 | 09:17:
De EU ís toch ook geweldig! Nooit meer geld wisselen als je op vakantie gaat binnen de EU en geen grenzen meer dankzij Schengen! Geen paspoort meer nodig! Heerlijk die vrijheid!
Dat geld is net als water; dat stroomt altijd maar één kant op. Hoogstens wordt er hier en daar wat weggesluisd.
@kweethetooknietbeter | 25-07-21 | 09:24:
En roaming natuurlijk, ook alleen mogelijk dankzij de EU.
Dat het de gemiddelde burger 1000 euro in de maand kost hebben we er blijkbaar graag voor over als ik elke keer de verkiezingsuitslagen zie.
10 mei 2021
"Een groot deel van de 1,1 miljard euro die de EU heeft uitgetrokken voor natuur- en milieubescherming en armoedebestrijding in de Roemeense Donaudelta is verdwenen in de zakken van Roemeense politici, zakenlieden en ngo's. "
"De EU keerde het geld uit via het speciale ITI-mechanisme. Gemeenten, provincies en ngo's hebben dan zelf veel zeggenschap over waar het geld terechtkomt. De redenering is dat lokale partijen de noden van hun gebied zelf het beste kennen. In landen waar de overheid minder goed functioneert, kan dit echter corruptie in de hand werken."
Dan weet je waar je belastinggeld blijft.
Hmmm. Grootste bui bij Leeuwarden. Is de F35 JSF wel waterdicht?
Ik vraag dit voor een Russische kameraad.
Hmmm.
Waterdicht wel, hoorde alleen dat ze wat minder goed tegen blusschuim kunnen.
Er vloog er net één over Sexbierum, zonder piloot.
@Acidstain | 25-07-21 | 09:22: Die vliegt op Autopilot (TM) naar de dichtstbijzijnde droge hangaar.
De JSF is net op tijd van drijvers voorzien, zodat ze nog steeds bij een dreiging kunnen opstijgen, om de vijand van repliek te kunnen dienen. Ooo, hadden we de Karel Doorman nog maar.. Trouwens, de Dokkumer Ee is veranderd in een kolkende rivier, en verwoest alles op haar pad. (haar pad; met zoveel vernielzucht moet zij wel vrouwelijk zijn, toch?)
@Leeuwarder | 25-07-21 | 10:07: Hoest met de brug bij Bartlehiem?
@goedverstaander | 25-07-21 | 10:12: Het gebied rond Bartlehiem is nog afgesloten van de buitenwereld. Ook met de enkele bewoners aldaar kon nog geen contact worden gemaakt. De kustwacht zou helikopters te hebben ingezet, maar dat bericht is nog niet bevestigd.
Misschien moeten ze eens kappen met het kappen van al die bomen, dat is de grootste oorzaak van de wateroverlast wereldwijd en wat Corona betreft lost de natuur het probleem van teveel mensen op een te kleine oppervlakte ook op een kenmerkende natuurlijke wijze op.
Dan had je veel beter de Spaanse Griep kunnen hebben. Die pakt het probleem van overbevolking bij de wortel aan, namelijk de jongeren.
Dan moet je de natuur niet tegenwerken
Misschien moeten we eens kappen met het zeiken over wat regen en over andere natuursverschijnselen en weersomnstandigheden die al duizenden jaren vrij normaal zijn (en nog wel langer). Want het gezeik erover is tot nu toe de grootste factor van de overlast. Met als gevolg ook de meest kostbaarste, omdat we als samenleving, door dat gezeik op niks af, weer door allerlei hoepeltjes gaan proberen te springen die nooit lukken. Zoals onhaalbare klimaatdoelen om maar wat te noemen.
Het hele probleem is niet op te lossen door het stoppen met kappen van bomen. Je schets inderdaad heel juist dat het probleem is dat we met teveel mensen hier op aarde zitten. Maar het stoppen met kappen van bomen, of het stoppen met aardgas, of het invoeren van PFAS normen waardoor de bouw stil ligt, en nog meer van dat soort hals over kop genomen maatregelen lost het probleem (te veel mensen) niet op. Het enige probleem dat hierdoor opgelost wordt, is de lege portomonee van een groep mensen. Als iets 1000 miljard kost, betekend dat *per definitie* dat de portomonee van een groep mensen met 1000 miljard gevuld wordt.
Corona lost het probleem van teveel mensen helemaal niet op. Daar heb je een ziekte voor nodig die de vruchtbaarheid van mensen vermindert. Anders gaan er wel een heleboel mensen dood maar de geschiedenis leert dat die er in de kortst mogelijke tijd weer zijn bijgefokt.
@peterdh | 25-07-21 | 09:29:
Timmerfrans gaat het oplossen. Heeftie zelf gezegd.
@matatwork | 25-07-21 | 09:37: daar heb je vaccins voor nodig oh wacht..
Waarom haal je bejaarden uit huis en zet je ze in de stromende regen terwijl je ze ook droog binnen kan laten?
Rare jongens die friezen.
Weet u wel wat douchen kost? Een beetje handige jongen zet die oudjes lekker met wat sop in dat buitje, even zorgen dat ook de luier lekker leeg en schoon gespoeld wordt, straks weer binnen onder de airco zetten en fris en fruitig weer in de kamer zetten.
Herinner je ze er weer even aan hoe goed ze het hebben. Wij Friezen doen niet zomaar wat.
@EEnzame SchizofrEEN | 25-07-21 | 09:28:
Hoe onze oude dag eruit gaat zien daar willen we nog even niet aan denken. Niet beter waarschijnlijk.
Dat in Dinand is toch echt niet meer normaal. Er is wel wat bijzonders aan de hand.
Ik haat Frans en Gretha, echter dit is zorgelijk.
Samenloop van weersverschijnselen die tegeljk optreden en de mensheid die overal bossen kappen om er huizen neer te zetten terwijl ze weten dat het er elk jaar overstroomt.
De hele Belgische infrastructuur is ruk.
Dinant is het elke 2/3 jaar raak, als je er bent geweest kun je je het ook wel een beetje voorstellen. Meerdere straten die vanaf de hellingen steil naar beneden richting het centrum lopen, wild waterbaan idee.
Wat 2voor12 zegt.
In 1926 is de Maas ook al overstroomd met toen nog ernstiger gevolgen. We zijn gewoon niet gewend aan rekenen met een tijdschaal die een mensenleven overtreft. Tegenwoordig kijkt de politiek ook niet verder vooruit dan één, hooguit twee regeerperioden. Daarna zijn ze je toch weer vergeten.
3de testrun van HAARP installatie in Zagreb.
Zachtjes tikt de regen tegen 't zolderraam
*linkje erbij plempt*
youtu.be/J-4Epz4cWBE
Ja ook u zit hoog genoeg.
Als ze die wentelwieken-op-hoge-palen eens op hard blazen zetten, dan zullen de buien sneller overdrijven met minimale (plaatselijke) overlast tot gevolg. En zou het een idee zijn om de auto met een stevige ketting aan de een nog stevigere boom te leggen? Of gaat dat niet helpen tegen het wegdrijven? Graag uw advies.
In Duitsland was twee jaar geleden een windturbine gespot die door een generator op wielen er naast aangedreven was. Hij draaide zonder enige wind, wel voor de show.
Die hoge wentelwieken blokkeren de luchtstroom, dus blijven de buien langer hangen
@bigstone | 25-07-21 | 09:15: Er zijn windturbines die altijd moeten draaien omdat anders de lager het niet aan kan. Ze kunnen/mogen niet stilstaan.
@Kachelboer | 25-07-21 | 09:16: Windmolens zijn dus de schuld van de climate change, meer bebouwing en meer bomenkap geeft hogere temperaturen.
Code geel voor een flinke zomerbui?
Het wordt steeds gekker lijkt het.
Als ze dat niet doen, kunnen ze het niet koppelen aan dE kLiMaAtVeRaNdErInG. Zonder die codes kunnen de mensen zo maar eens gaan denken dat het maar een (flink) zomerbui(tje) was. Die Codes blijven langer hangen bij dat angstig gemaakte gepeupel. Of zie ik weer eens een complot waar ze niet is? Corrigeer me gerust.
@kweethetooknietbeter | 25-07-21 | 09:12: Ik verdenk eerder de verzekeringen "het was code geel/rood en u heeft zelf geen voorzorgmaatregelen getroffen? Dan keren wij niet uit"
@Dezenaamhier | 25-07-21 | 09:20:
En terecht als je willens en wetens op plaatsen gaat wonen waarvan bekend is dat ze regelmatig overstromen.
Een flinke zomerbui kan wél je auto flink verruïneren hoor.
@Dezenaamhier | 25-07-21 | 09:20:
Het schijnt nu al zo te zijn dat als je aan de Maas (of een andere grote rivier) woont, dat de verzekering niet uitkeert en dat ze de mensen doorverwijzen naar het Rampenfonds van de overheid. Tenminste, dat meende er uit begrepen te hebben uit wat ik zag op tv. Maar ik kan er naast zitten. Dus corrigeer me gerust.
En vergeet niet: dit gaat door klimaatverandering nog veel vaker voorkomen, GEEF GELD!
Is wel zo. Als je genoeg geld hebt dan kan je het in een zak stoppen en voor je voordeur leggen. Muntjes helpen voor het verzwaren.
Prima zeilweer dus. Tot vanavond allemaal!
Je schrijft zeikweer met een K, niet met een L. ;)
Wel je helm meenemen he?
Deel je zeilboot en kennis wel even met een busje gedepriveerden want ze moeten naar de Olympische spelen.
Pas op, de politie wil dat ook u een vaarbewijs gaat halen. Zodat ze u beter kunnen beboeten.
Beter dan dit: xkcd.com/1245/
Dit werd gister ook voorspeld,.. ik kan nu alsnog mijn tuintje water geven... Mijn oude buurman zojuist; ' Wat ze op dun televee zeggen gebeurt hier nooit' . Ik denk dat hij gelijk heeft.
Hier hetzelfde, al tijden geen regen meer gehad dus ik denk dat al die filmpjes uit Limburg gewoon deep-fake zijn of ergens in Bangladesh opgenomen. Dat lijkt toch op elkaar.
Ze moeten dus blijkbaar nog even oefenen met die weermanipulatie-middelen. ;)
Chemtrails
Alweer aan de LSD gezeten Mosterd?
Heerlijk om de zondag mee te beginnen
lekker lollig doen over andermans leed door het weer. heel leuk.
Ik zit al in mijn bunker.
Rukbunker?
@Wijze uit het Oosten | 25-07-21 | 09:31: Wherever I ruk is my rukbunker.
Die bunker is niet ondergronds hoop ik.
@Heelsum | 25-07-21 | 09:50: Ik woon in het altijd veilige Brabant. Hier doen ze niet aan overstromingen.
Vroeger trokken we gewoon een regenjas en laarzen aan.
Nu drijven de rubberen tegels door de straten.
Bleib zu Hause
Rick..... het word saai.
@horsteknots | 25-07-21 | 09:05:
Bedankt, horsteknots.
REAGEER OOK