Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nieuwsuur masseert de vaccinatieplicht er in

Langzaamaan heel Europa voor de bijl

Frankrijk hun coronapas voor toegang tot het openbare leven, Engeland vanaf september een vaccinatiebewijs voor clubs en mogelijk andere sociale gelegenheden waar het gezellig is. En vanaf 6 augustus neemt dus ook Italië de Franse afslag. "As of Aug. 6, the pass will be required to go to gyms, swimming pools, sports stadiums, museums, spas, casinos and cinemas. Eating in indoor restaurants also requires a pass." En in elk land klinkt er natuurlijk maar één boodschap nauwelijks verholen door: vaccineren maakt vrij en we doen nu nog een beroep op uw vrijwilligheid, en als de vrijwilligheid uitblijft dan rest ons de staatsdwang. Macron zegt het zelfs letterlijk. 

Maar, wat doet Nederland? Gisteravond werd de nationale geest al voor de tweede avond op rij door 'rechtsfilosoof' Roland Pierik gemasseerd tot het overwegen van dwang richting de ongeveer 10% van Nederlanders die het vaccin liever aan zich voorbij laat gaan. Dat zijn trouwens meer dan eens allochtone groepen; 75% van de Marokkanen in Amsterdam bijvoorbeeld, weigert vaccinatie. Strijders. En die worden al vaak genoeg aan de deur geweigerd! Maar goed, een liberale samenleving, het is blijkbaar heel moeilijk tijdens een griep waarvan de maatregelen meer qaly's kosten dan de ziekte zelf.

Reaguursels

Inloggen

Nou dan zullen ze mij onder dwang beet moeten pakken neerleggen en injecteren. Ik moet de troep niet in mijn lichaam.

Wat voor gevolgen de medische apartheid voor mij gaat krijgen ik zie het wel, ik denk dat ik wel wat aangiftes ga doen van discriminatie.

Ik ben erg bezorgd voor de gezondheid en levensverwachting van al mijn vrienden, familie en kennissen die zich toch hebben laten overhalen om zich te laten injecteren met deze covid19 vaccines "troep".

Ik hoop het beste voor hen en voor alle andere Nederlanders die zich hebben laten injecteren, dat het niet gaat uitdraaien op een nachtmerrie.

lex63 | 24-07-21 | 14:25

Mooie Cohesie test onder de bevolking zo.

Acidstain | 24-07-21 | 10:29

Valt me toch op dat mensen slecht kunnen omgaan met getallen en verhoudingen. Zo lees ik dat vaccinatie transmissie niet voorkomt of dat vaccinatie mutaties bevordert. Of dat je nog steeds ziek kunt worden na vaccinatie.

Vaccinatie vermindert de kans op transmissie met 90%. Inderdaad is dat gelijk aan "voorkomt niet" als je je liever op die tien procent focust. Maar 90% is voldoende om de R waarde zo te drukken dat het virus uitdooft. En ziek worden kan, maar slechts nog licht. Aan de andere kant wordt dan weer het aantal incidenten na vaccinatie heel erg uit proportie getrokken. Ja, er zijn sterfgevallen bekend, maar de vraag is of dat oorzakelijk is, ten eerste en dan ten tweede, of deze personen niet sowieso waren gestorven, ook zonder prikje. Zo draaien de anti vaxxers zichzelf een rad voor ogen.

Inmiddels is heel duidelijk dat vaccinatie zowel zeer effectief is als ongevaarlijk. En geen enkel risico is tot helemaal nul te reduceren.

Beste_Landgenoten | 24-07-21 | 07:48 | 3

Inderdaad geen enkel risico is tot nul te reduceren. Echter, het product van de doorgeslagen manie, in met name de Westerse wereld, dat de wereld totaal maakbaar en controleerbaar is zorgt ervoor dat dat bij beleidsmakers geen optie meer blijkt te zijn...

Ik mis eerlijk gezegd nog een stukje bij je tekst dan over het onbekend zijn van de (middel)lange termijn effecten van de, met haast ontwikkelde en toegelaten, corona vaccins. Zeker wat betreft de mRNA vaccins.

oh no | 24-07-21 | 09:57

effectief is als ongevaarlijk. 2 weken na vac ben ik mijn broer verloren. De medici geven geen uitsluitsel. Dus effectief, als je opruimen bedoelt, ja, ongevaarlijk dus niet.

wakker worden | 24-07-21 | 10:08
-weggejorist-
Ramsesz | 24-07-21 | 13:25

Ja, het is zover, Duitsland gaat hun ongedisciplineerde westerburen aanpakken. Bent u nog geen twee weken geleden volledig gevaccineerd en kunt u aan de grens geen negatief corona testbewijs jonger dan 48 uur laten zien en u heeft voor de komende week een welverdiende vakantie bij onze oosterburen geboekt, dan wordt u bij aankomst op uw vakantieadres minimaal 5 dagen opgesloten. Ondanks dat alvast een onvergetelijke vakantie toegewenst.

Vuurspuger | 24-07-21 | 04:27 | 1

Wat een ongelofelijk eng ventje van nieuwsuur is dat toch. Zelden zo een rat gezien. Het aantal sterfgevallen legitimeert op geen enkele wijze verplicht vaccineren. Men vermeldt dit cijfer eigenlijk niet meer...

Nu gaat om corona, morgen is het iets anders. We moeten zeer terughoudend zijn om de overheid meer bevoegdheden te geven gelet op het zeer bedenkelijke niveau van "onze" volksvertegenwoordiging.

Rutte-naar-P.I.Vught | 24-07-21 | 01:59 | 1

Wat mensen alweer vergeten lijken te zijn is dat we te maken hebben met een Kabinet wat z'n ontslag vroegtijdig heeft moeten indienen vanwege groot onrecht - de toeslagaffaire wie kent 'm niet. Onrecht wat nog altijd niet is rechtgezet. Integendeel, men gaat vrolijk door met de gangbare praktijken. Hugo de Jonge werkte recentelijk actief Wob-verzoeken tegen met betrekking tot corona. Waarom zou ik dit demissionaire Kabinet nog vertrouwen?

De Tweede Kamer zou de duimschroeven flink moeten aandraaien, maar doet weinig of niets. Uiteindelijk ligt de macht tot verandering namelijk niet bij het kabinet, maar bij de Tweede Kamerleden. Politieke spelletjes lijken echter belangrijker te zijn, dan het behartigen van de belangen van de burger.

nostyle-still-alife | 24-07-21 | 03:28

Aantal sterfgevallen aan corona de afgelopen maand.
Gemiddeld twee per dag.
Waar hebben we het over.

de honden blaffen... | 23-07-21 | 23:32 | 6

Over een nieuwe USSR maar daar waarschuwde ik al 15 jaar terug voor

van de kraats | 24-07-21 | 09:50

@de honden blaffen... | 24-07-21 | 00:44: De hysterie komt voornamelijk van antivaxxers die hun pubertijd nog niet ontgroeid zijn en een hoop kabaal maken, daarbij niet gehinderd door enige relevante kennis. Het blijft een feit dat elke dag twee mensen doodgaan na een gruwelijke lijdensweg, omdat ze niet zijn gevaccineerd. En dat zullen er nog veel meer worden, als het aan deze waanwijze dwazen ligt.

Wiebenick | 24-07-21 | 11:39
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Ben_Hur | 23-07-21 | 23:32 | 1

Inmiddels ben ik op het punt beland dat ik zeg, ze doen hun best maar. Er is één harde grens voor mij en dat is mijn lichamelijke integriteit. Het mondkapje ging die grens in principe al over, maar vooruit... Echter een eventuele vaccinatieplicht -direct of indirect- gaat die grens mijlenver over en zal ik nooit mee instemmen.
Overigens ben ik absoluut niet tegen vaccinaties, maar de drang en naar het lijkt de op handen zijnde dwang heeft mij zeer wantrouwig gemaakt. Ik probeer te zoeken naar een logisch verklaarbare reden om vaccinatiedwang toe te willen passen, maar ik kan die niet vinden.

nostyle-still-alife | 23-07-21 | 23:26 | 3

U heeft volledig gelijk! Van uw angstige en goedlovige landgenoten hoeft u het niet te hebben. Meneer UvA is een gevaar voor het welzijn van de bevolking. Welkom is USSR 2.0.

Rutte-naar-P.I.Vught | 24-07-21 | 02:05

Zelfde voor mij. Krijg wel te maken met steeds hardere reacties als ik zeg dat ik niet gevaccineerd ben en dat ik er niet tegen ben maar dat ik de noodzaak er voor wat er gaande is niet van in zie. Verrassend genoeg zijn vrienden die werkzaam in de zorg nog het meest begripvol.

oh no | 24-07-21 | 10:00

@oh no | 24-07-21 | 10:00: tja je eigen keus. Maar als je vervolgens rochelend in de ic ligt moet je ook niet alsnog komen klagen. Ken ook een paar medici (huisartsen etc): elke keer hetzelfde Het main punt is: moeten de gevaccineerden straks gaan lijden onder de ongevaccineerden? Lijkt me niet. Je ziet nu, vooral in de vs, een epidemie onder ongevaccineerden rondgaan. En begint ook Fox News langzaam toch maar te zeggen dat een vaccin wel verstandig is. Een beetje zoals je een kind ook niet een mazelen vaccin ontzegt

GekkeLorrie | 24-07-21 | 13:35
-weggejorist-
Bram de Rammer | 23-07-21 | 23:15 | 3

Overigens, toen ooit de achternaam moest worden opgegeven, ik denk ergens tijdens Napoleon, heeft de familie van Jeroen Wollaars om onnavolgbare redenen gekozen voor de naam Wollaars. Of wat ook gebeurde, een naam die toch wat raar klonk werd verbeterd met een extra letter of accent of er werden letters toegevoegd of weggelaten. Daarom leidden mijn mijmeringen tot de overtuiging dat Wollaars eerst Wolaars kan hebben geheten. Wegens de stevige dot haar die de naamgever tussen de billen had toen hij de Fransen dwars wilde zitten bij hun dwang om iedereen een achternaam te willen geven.

Beste_Landgenoten | 23-07-21 | 22:49 | 1

Ik moet zeggen, soms heb ik de neiging om je net zoals Gulliver te blocken, maar toch vind ik vaak weer reacties van je die de moeite waard zijn. Deze was zelfs best goed!

KokkieBalboa | 24-07-21 | 00:07

Ik wacht wel even tot er een kopgeld ingesteld wordt voor het aangeven van weigeraars. Ik stel voor, zeven gulden vijftig.

Beste_Landgenoten | 23-07-21 | 22:40 | 7

5

Don-Damsko | 23-07-21 | 23:13

@Beste_Landgenoten | 23-07-21 | 22:51: Ach so. Nee, reductio ad naziums zijn zo afgezaagd dat degene die ze maakt eigenlijk gewoon voor een vuurpeloton moet worden gezet.

Mazzelstof | 23-07-21 | 23:20

Hoho een vuurpeloton, weet je wie ook ...?

Beste_Landgenoten | 24-07-21 | 07:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Hear, hear! Spartacus weet!

BadPatNL | 23-07-21 | 22:40

Dus 75% van de Amsterdamse Marokkanen kunnen straks als bio wapen worden ingezet als ze het virus tot een M variant hebben laten muteren. Lekker dan.

Peerkeoud | 23-07-21 | 21:45 | 1
-weggejorist-
Bataafje | 23-07-21 | 22:43

Flutuur een rechtsfilosoof die op de stoel van een arts gaat zitten. Wollaars met de laatste woorden het is nodig. Wat is nodig wollaars.
Vragen blijven staan. 1 prik Jansen was voldoende nu niet meer. 2e prik nu verplicht. Canada koopt boosters in voor de 3e en 4e vaccinatie ronden. Vragen maar geen antwoorden. Heel veel Marokkanen willen zich laten vaccineren in Marokko. Geen idee waarom. Wollaars is als journalist daarvan niet op de hoogte. Verdeel en Heers deze journalist

www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

franck7020 | 23-07-21 | 20:57 | 1
-weggejorist-
Conjo_frituro | 24-07-21 | 10:41

Ze mogen mij helemaal lek prikken, zolang het maar 99% effectief is.

ik zei het toch | 23-07-21 | 20:40 | 1
-weggejorist-
botte bijl | 23-07-21 | 23:12

78% van de ziekenhuis opnames heeft overgewicht, ik beweeg genoeg en heb een bmi van 22,4 leeftijd 40. Ik zie niet in waarom ik gevaccineerd moet worden kom maar op met die snotneus.

Trofl | 23-07-21 | 20:31 | 3

En dan zeggen ze nog wel dat sporten ook goed voor de geest is.

Mazzelstof | 23-07-21 | 23:22

Vaccineren tegen COVID-19!?!
Dat is zooo 2019!

MoorCopJoris | 23-07-21 | 20:26

Dat je steeds hoort “anders zitten we straks weer in een lockdown” zegt alles. “Anders wordt ik straks ernstig ziek” hoor ik niemand zeggen.

Root_Of_All_Evil | 23-07-21 | 20:14 | 2

Exact!

VP732 | 24-07-21 | 00:07

Iedereen die ik ken reageert op waarom ze wel gevaccineerd zijn met dat ze het voor een ander doen. Ik ook. Betekent ook dat niemand er zelf bang voor is, wat mij die polls doet betwijfelen die aangeven dat de meerderheid achter de maatregelen staat.

KokkieBalboa | 24-07-21 | 00:18

De vraag voor velen is straks:
Ga je je niet gevaccineerde buurman aangeven bij de politie als vaccinatie verplicht wordt.

Piep Knars | 23-07-21 | 20:09 | 2

Nou, zullen er best wat zijn die dag uiteindelijk zullen doen. Zeker voor een kleine vergoeding. Ik denk nu aan minimaal 25 Marken.

MoorCopJoris | 23-07-21 | 20:13

Mmm interessante vraag! Maar hoe ga je er dan achter komen dat die buurman wel of niet gevaccineerd is? Hij gaat het je in elk geval niet vertellen, ga je het er dan uitslaan, martelen, of misschien via de buurvrouw een ingang proberen te regelen? (Ik vraag dit voor de buurman.)

BadPatNL | 23-07-21 | 22:51

Ik heb er zelf geen bezwaar tegen want ik ben voor inentingen, maar dat is dus heel egoïstisch gedacht. Ik snap heel goed dat mensen zich niet willen inenten omdat ze bang zijn voor medische redenen. Ik heb verder geen sympathie voor de wappies natuurlijk. MAAR, stel nou eens dat het andersom was, dat de regering het verbood om zich voor COVID-19 te laten vaccineren. Dan was het land natuurlijk te klein geweest. Maar dit is blijkbaar prima.

hansjansen2 | 23-07-21 | 20:09 | 1

Dat is wel een interessante.

VP732 | 24-07-21 | 00:08

Nou Hugo, ik kan geen reden bedenken om me te laten inspuiten met een experimenteel middel voor iets wat vrijwel ongevaarlijk voor mij is en waarvan de werking ook steeds discutabeler wordt bij verschillende varianten. De ouderen en zwakkeren zijn gevaccineerd en daar ging het toch om? Mooi, dan laten we het daar mooi bij. Ik wil geen vaccin en ook bij verplichting blijf ik weigeren. Uitsluiting? Ik fraudeer me er wel een weg doorheen. Vrijheid heeft nou eenmaal een prijs.

Kopieerapparaat | 23-07-21 | 19:18 | 7

@yesterdayandtoday | 23-07-21 | 19:38: Blijf weg van complot websites als je geestelijke gezondheid je lief is. Dit is geen grap. De GGZ heeft al lange wachtlijsten.

Wiebenick | 23-07-21 | 19:51

@Magna Carta | 23-07-21 | 19:38:
Kopieerapparaat zal zelf toch wel een kopietje hebben gemaakt? Grinnik

MoorCopJoris | 23-07-21 | 20:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Hoe zit het eigenlijk met de virale lading in gevaccineerde neuzen?

fokkewoelf | 23-07-21 | 19:06 | 1

Hoog, heel hoog.

Gevaccineerden zijn eng. Allemaal in quarantaine die egoisten.

Sjiek | 23-07-21 | 21:03

Inreisverboden voor mensen met HIV waren allemaal politiek incorrect en zijn veelal geschrapt. In de VS is dat inreisverbod nog maar 11 jaar geleden geschrapt.

Maar met Colona is dit wel politiek correct? Waarom dan? Omdat het in tegenstelling tot HIV niet voornamelijk homo's treft?

jcvjcvjcvjcv | 23-07-21 | 18:31 | 1

Mensen waarvan bekend is dat ze besmet zijn met HIV, mag je er eigenlijk ook vanuit gaan dat ze onder behandeling zijn en het virus ook niet meer kunnen overdragen. Buiten dat is seksueel overdraagbaar of aerosolen nogal een verschil volgens mij.

BenDover | 23-07-21 | 19:09

Misschien dan op de bovenarm zo'n QR code tatoeëren? Als die dan niet meer scanbaar is dan moet je een nieuwe prik halen...

Wat betreft die zachte hand en harde hand; zachte hand = demonstratie op Malieveld. Harde hand is wat Nicolae Ceaușescu trof.

jcvjcvjcvjcv | 23-07-21 | 18:29

Wij kunnen onze geplande vakantie naar Duitsland inmiddels definitief annuleren. Beiden gevaccineerd, maar beide kinderen (13 en 15) niet. Dus die 'mogen' de eerste helft van de vakantie in quarantaine... Waar gaat dit over. Wat is dit voor wereld. Een groot deel van de mensen lijkt dit nog toe te juichen ook. Al het geloof in 'de maatschappij' in een jaar tijd volledig down the drain.

Root_Of_All_Evil | 23-07-21 | 18:26 | 5

@MK27 | 23-07-21 | 18:35: "In Duitsland moet elke reiziger die geen bewijs van vaccinatie of herstel heeft bij aankomst onmiddellijk in quarantaine.". Kinderen moeten dus testen èn in quarantaine... Hoe graag ik ook zou willen dat u gelijk heeft. En hoe logisch dat ook zou zijn. Maar logica telt al lang niet meer.

Root_Of_All_Evil | 23-07-21 | 19:39

@yesterdayandtoday | 23-07-21 | 18:34: Nee. De reden dat ik de prik heb genomen is dat ik het risico van het vaccin voor mezelf niet groter inschat dan het risico van het virus. Voor mijn kinderen is die balans anders. Ik heb niks tegen vaccineren, maar ik heb wel wat tegen het steeds verder afnemen van onze vrijheden. Daar maak ik me veel meer zorgen om dan om het virus.

Root_Of_All_Evil | 23-07-21 | 19:45

Ben net terug uit Duitsland. Als je een winkel in moet dan trek je een monddoodkapje over je snuit en dat is het dan. Verder helemaal niets gemerkt van coronamaatregelen en ik denk niet dat daar de politiestaat van de ene op de andere dag gerealiseerd zal worden.

Here's Freddy | 23-07-21 | 20:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Er zullen straks alleen nog maar 2 opties zijn.
Zwichten of rebelie

nutsniet | 23-07-21 | 18:24 | 3

90% is al gezwicht begreep ik.

Veepert | 23-07-21 | 22:23

Als het aantal vaccinweigeraars daadwerkelijk 10% is dan zou men het hier nu niet over hebben, een percentage van 30-40% lijkt mij waarschijnlijker. Verder kan het toch niet zo zijn dat welke overheid dan ook kan bepalen wat u met uw lichaam mag doen. Dat men het toejuicht om uw ongeboren kinderen te doden is tot daar aan toe, maar als de staat daadwerkelijk de bevoegdheid krijgt om u in te spuiten wat men menselijk acht, dan zijn wij aardig in de aap gelogeerd. Het gaat al lang niet meer om hoe ernstig deze ziekte daadwerkelijk is.

Rutte-naar-P.I.Vught | 24-07-21 | 02:16

Ongevaccineerd is de kans op ziekenhuisopname 12 x zo groot.

Of eigenlijk andersom: gevaccineerd is de kans 12 x zo klein.

Dus als je de boel open wilt gooien, moet je wel degelijk de ongevaccineerden voorlopig nog weigeren in hoog-risico-omgevingen zoals nachtclubs, discotheken en donkere kroegen.

Of je houdt de boel dicht. Kan ook, maar dan komt iedereen die gevaccineerd is in opstand.

En straks is het virus geen bedreiging meer voor de ziekenhuizen en stoppen we sowieso met maatregelen.

Best logisch toch?

GoodRiddance | 23-07-21 | 18:14 | 6

Ga toch naar eens stiekem kijken naar ziekenhuis opnames gevaccineerden in Engeland en Israël.
Wat meest frappante detail is dat er steeds meer gevaccineerde 'jongeren' (onder 50) worden opgenomen maar de ongevaccineerden nog steeds ouderen betreft.

Onder het mom van "delta variant" uiteraard.

LangeTijdGeleden | 23-07-21 | 19:06

@LangeTijdGeleden | 23-07-21 | 19:06: Obesitas is er onder alle leeftijdsgroepen, meestal bijwerking van een of andere medicatie. Corona vernietigd het verdienmodel van bigpharma.

Trofl | 23-07-21 | 20:27

@Trofl | 23-07-21 | 20:27: klop, maar daar sorteren ze aardig op voor door een booster aan te bevelen en alvast de minder van de politiek rijp te maken om een jaarlijks corona prikje a la de griepprik in te voeren.

oh no | 24-07-21 | 10:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar hoe zit dat nu eigenlijk met die Spaanse griep die meer slachtoffers maakte dan de Eerste Wereldoorlog. Die was toch na twee jaar uitgedoofd - zonder vaccinaties?

Willibald von Klúúúk | 23-07-21 | 18:11 | 2

De Spaanse griep muteerde tot een onschuldiger variant (voorvader van de griep die we nu kennen) nadat er een vorm van groepsimmuniteit was ontstaan.
biology.stackexchange.com/questions/9...

Xukje | 23-07-21 | 18:43

@Xukje | 23-07-21 | 18:43: En die groepsimmuniteit gaan we nu dus niet meer krijgen na de vaccinaties...

BadPatNL | 23-07-21 | 22:57

Ik heb verschillende redenen om die prik niet te nemen (geen complot redenen) en ik raad niemand die prik af. Misschien ben ik ook wel dom of een half wijf maar zoals het nu gaat voelt het niet goed dus neem ik die prik nog niet. Obstinaat ben ik ook.

Patje | 23-07-21 | 18:05 | 5

"Ik heb verschillende redenen om die prik niet te nemen (geen complot redenen)"

Welke dan?

omanders | 23-07-21 | 18:28

@omanders | 23-07-21 | 18:28: Ik vermoed dat het in het kader van ‘gevoel’ komt. Hier precies hetzelfde, van mij mag iedereen kiezen wat ie wil, vanuit mij geen oordeling erover maar ik zelf zie het nog niet gebeuren. Inderdaad omdat ik er geen goed gevoel bij heb, geen risico loop in die zin, met betrekking op mezelf.
.
Verder zit het bij mij vooral in de vaagheid omtrent besmetten en muteren etc. Het schijnt allemaal minder te zijn dan zonder vaccinatie maar is alsnog mogelijk. Dus zowel het bij je dragen maar dus niet ziek worden en toch anderen kunnen besmetten, en ook dat het in principe dan dus bij jou als drager terwijl je het niet weet zou kunnen muteren. Het enige dat er mijns inziens dan overblijft is het gevolg voor mezelf waarbij er dus 2 opties zijn: of ik kom in het ziekenhuis met wel of geen beademing, of het valt allemaal wel mee en misschien heb ik het ook al wel gehad maar heb ik er geen last van gehad.
.
Ben 37 jaar en heb dus niet het idee dat ik mij in de gevarenzone begeef. Heb me zo goed als mogelijk aan de regels mbt afstand houden en thuiswerken (doe ik al vanaf de eerste melding hierover). Maar handen stuk wassen doe ik niet aan. En ik doe eigenlijk ook altijd de boodschappen en sta geen winkelwagentjes door de drivethrough te halen of schoon te maken.
.
Mijn vrouw idem, heeft al dik 10x een test laten doen, ik zelf 3-4x) en werkt in het basisonderwijs en ook die staat er hetzelfde in.
.
Kortom, ze gaan de boel maar verplichten, als het moet doen we de boodschappen wel laten bezorgen door picnic en we redden het vast wel. Maar onder geen enkele druk gaat er hier ooit zomaar een spuit in.

Theo? | 23-07-21 | 19:42

@Theo? | 23-07-21 | 19:42: Maar het is zeer duidelijk dat met een vaccinatie je bijdraagt aan lagere transmissie (let op hoe ik het verwoord).

Bij Sanquin kunnen ze antistoffen meten EN kunnen ze goed onderscheid maken tussen hoe die zijn opgelopen. In het begin van de epidemie waren ouderen de lul. Nu minder.

www.sanquin.nl/binaries/content/galle...

Het is een no-brainer.

omanders | 23-07-21 | 21:01
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Reebensteeltje | 23-07-21 | 18:04 | 2

Gaat het te ver om te denken dat straks de niet-gevaccineerden te herkennen zijn aan- laten we zeggen- een of andere ster? Dat deze groep wordt buitengesloten, staat nu wel vast. Hoe herken je straks de niet-gevaccineerde op straat?

Ik neem de prik overigens niet. Geen experiment aan mijn lichaam. Dank je de koekoek

Jet 777 | 23-07-21 | 17:55 | 10
-weggejorist-
therealbraindump | 23-07-21 | 20:58

@therealbraindump | 23-07-21 | 20:58: Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit vaccin zich anders zal gaan gedragen dan andere vaccins. Ze bestaan al decennialang. Als er bijwerkingen zijn komen die snel aan het licht, niet pas na jaren.

Wiebenick | 23-07-21 | 21:55
-weggejorist-
Ben_Hur | 23-07-21 | 23:34
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik wacht op een betere optie, zou de overheid veiligheidshalve ook moeten doen , niet in de spier , niet in de bloedbaan , maar op een meer natuurlijke manier via de huid : www.lumc.nl/over-het-lumc/nieuws/2021...

ja,diedus! | 23-07-21 | 17:47 | 4

@Joris Beltsin | 23-07-21 | 17:52: Een weloverwogen excuus, dat klopt.

ja,diedus! | 23-07-21 | 17:56

Als de overheid daar op moet wachten is ze straks failliet.

Papa Jones | 23-07-21 | 18:09

@Papa Jones | 23-07-21 | 18:09: de overheid gaat niet failliet, WIJ gaan dan failliet. Maar dat gaan er ool nog genoeg als de maatregelen aanhouden en de steunmaatregelen terug betaald moeten worden.

oh no | 24-07-21 | 10:09
▼ 1 antwoord verborgen

Zolang ik de sportschool nog in kom zónder ga ik de spreekwoordelijke kat uit de boom aanschouwen.
Het blijft een nieuw, erg snel geimplementeerd vaccin waarvan nog steeds (nieuwe) bijwerkingen worden ontdekt.
Ik hou me op gepaste afstand van mensenmassa 's en doe alleen het noodzakelijke buiten de deur. Mijn meeste vrijetijdsbestedingen vinden daar toch ook al plaats. Een beetje hossen in een cafe was toch al niks voor mij.
Veel handen ontsmetten.

NiCeY | 23-07-21 | 17:46

Roland Pierik grijpt zijn kans. Die man strijdt al jaren voor vaccinatie plicht. Al zeker sinds 2017.
Soms is het net alsof sommigen dit allemaal zagen aankomen. Heel gek wel.

BrulSpin | 23-07-21 | 17:41 | 19

@omanders | 23-07-21 | 19:05: Ik vermoed dat mevrouw de antroposofie is toegedaan. Er zijn genoeg artsen die de heilsleer van Rudolf Steiner een warm hart toedragen. En dan krijg je dit.

Wiebenick | 23-07-21 | 20:10

Wiebeneck | 23-07-21 | 20:10
Hoop nog steeds dat je met goede argumenten komt maar toegeven, ik moest wel even hard lachen. Waarvoor dank! Mijn zweef carrière gaat niet verder dan ooit 1x per ongeluk in de yoga les beland te zijn in de sportschool.

BrulSpin | 23-07-21 | 20:35

@BrulSpin | 23-07-21 | 20:35: "Na de tweede DKTP in overleg met de arts gestopt ivm neurologische schade." Een ongeloofwaardig verhaal. Als dit jouw argument moet voorstellen om geen vaccin te nemen is dit wel heel magertjes, om niet te zeggen vel over been. Kan me best voorstellen dat je wat huiverig bent, prima, dan neem je het gewoon niet. Dat het vaccin de enige uitweg uit deze pandemie is blijft echter recht overeind staan.

Wiebenick | 23-07-21 | 21:42
▼ 16 antwoorden verborgen

Kutzooi, 36c. kon vandaag medicijnen halen,
Nee, kom maandag maar terug.

gato | 23-07-21 | 17:36

Zit er een chip in het vaccin? Nee. Zijn er boosaardige bedoelingen met het vaccin? Nee (net zoals dat ook niet is met ieder ander vaccin). Doet het vaccin wat het moet doen? Ja. Is het voor de grote bevolkingsgroep opportuun als zoveel mogelijk mensen zich vaccineren? Ja. Is het daarom ook handig als mensen die jong en gezond zijn vaccineren? Ja. (want het virus gaat echt niet balen en stoppen met virus zijn als ie iemand jong tegenkomt. Tot op heden heb ik nog geen enkel goed argument gelezen om je niet te laten vaccineren. Ik sta natuurlijk open voor deze.

Risingson | 23-07-21 | 17:31 | 28

@LuNaTeeQ | 23-07-21 | 19:30: Over welk onderzoek heb jij het nu? Want je reageert niet op mijn reactie van 18:36.

omanders | 23-07-21 | 21:05

Keuzevrijheid van wat je met je eigen lichaam doet lijkt me een prima argument en eigenlijk de enige die er echt toe doet.

Het staat een ieder vrij om het vaccin te nemen, maar laat dan ook anderen in hun waarde die het dus niet wensen te nemen.

oh no | 24-07-21 | 10:14
▼ 25 antwoorden verborgen

Meneer richt zich tot enkel de Nederlands sprekende burger of krijgt dit een ondertiteling in de Moskee?

Damoos | 23-07-21 | 17:30

"Roland Pierik gemasseerd tot het overwegen van dwang richting de ongeveer 10% van Nederlanders die het vaccin liever aan zich voorbij laat gaan. Dat zijn trouwens meer dan eens allochtone groepen; 75% van de Marokkanen in Amsterdam bijvoorbeeld, weigert vaccinatie." Dat we dat mogen meemaken. GeenStijl die het opneemt voor de liberale rechten van het oer oer oer oer conservatieve deel van de bevolking waarbij vergeleken zelfs Staphorst een baken van liberale verlichting is.

Vuurspuger | 23-07-21 | 17:26 | 2

Ik ben beniuwd of Pierik dit ook wil veklaren midden in De Schilderwijk.. Een skijken of ie dan nog zo'n uitgsproken mening heeft en vooral het antwoord op 'Hoe gaat u die verplichting handhaven?' is een aardige.

Epistulae_Morales | 23-07-21 | 18:04

Datzelfde hebben ze destijds ook geflikt met de mondkapjesplicht. Meer dan 80 procent droeg zo'n mondkapje al volledig vrijwillig. Maar nee, die paar mensen die er anders over dachten moesten er ook aan geloven. Tamara van Ark was nog zo eerlijk om te zeggen dat de mondkapjes niet werden ingevoerd om medische redenen, maar vanwege gedragsbeïnvloeding.

Een verplichting tot vaccineren zou een stap te ver moeten zijn, maar ik vrees dat de gang van zaken rondom de mondkapjes een veeg voorteken is geweest wat er nog aanzit te komen. (Ik hoop dat ik het mis heb.)

nostyle-still-alife | 24-07-21 | 03:40

"nee, er komt echt geen plicht hoor". Maar u heeft wel slechts de keuze om het nu vrijwillig te doen (wat zijn we lekker liberaal) of later onder dwang.

Vunzigheid | 23-07-21 | 17:20
-weggejorist-
Remi A. | 23-07-21 | 17:18 | 2

Medisch filosofisch is vaccinatieplicht onverdedigbaar en onethisch. Ze kunnen iemand ook niet dwingen zijn leven op te geven of lastig inschatbare gezondheidsrisico’s te nemen omdat met de organen bijv 10, 100, 1000 of zelfs een miljard mensen zou kunnen worden gered. Dat heet zelfbeschikkingsrecht.
Is er een eed voor filosofen?

GroenGeelHart | 23-07-21 | 17:14 | 11

@meneer Q Dit topic gaat over vaccinatieplicht. Het nut van vaccinatie is een andere vraag. Vaccinatie is zeker een goed instrument, vaak levensreddend. Issue hier is echter dat iedereen zelf het fundamentele recht heeft zelf te besluiten het al dan niet te nemen. Dat dat een domme keuze kan zijn maakt dat niet anders.

GroenGeelHart | 23-07-21 | 18:11

Dwingen kan niet, weren wel.

Papa Jones | 23-07-21 | 18:12

@BrulSpin | 23-07-21 | 17:54: Het onderwerp is hier zelfbeschikkingsrecht. Of jij het een zielig verhaal vindt en om hoeveel ouders het gaat is helemaal niet relevant. Bemoei je niet met zaken waar je geen verstand van hebt.

Wiebenick | 23-07-21 | 18:40
▼ 8 antwoorden verborgen

Niet gevaccineerd géén toegang tot IC's.

meneer Q | 23-07-21 | 17:11 | 8

@LuNaTeeQ | 23-07-21 | 17:22: En de hardrijders, bungeejumpers, parachutespringers en de mensen met een vermijdbare sportblessure?

EenGoedBegin | 23-07-21 | 18:24

Meneer Q, kunt u aangeven wat wij met de volgende groepen doen?
- Rokers
- Morbide obesitas

Bovenstaande zorgen jaarlijks voor meer doden dan Corona ooit heeft gedaan en zal blijven doen.

LangeTijdGeleden | 23-07-21 | 19:20
▼ 5 antwoorden verborgen

Als dit je verrast ben je hopeloos naief.

PremierKutte | 23-07-21 | 17:09 | 1

een maand geleden was je nog een wappie

Epistulae_Morales | 23-07-21 | 17:24

We willen geen lockdown meer.
We willen toch wel naar kantoor.
We willen dat kids naar school gaan.
We willen onze (sociale) activiteiten beoefenen/uitvoeren.

Dan moeten we, ieder voor zich, een keus maken;
Prik 1: ja of neen.
Evt. Prik 2: ja of neen.
Evt. Prik 3: ja of neen.
En dragen we, ieder voor zich, de gevolgen.
Maar wat je ook kiest: niet janken s.v.p.

MK27 | 23-07-21 | 17:07 | 2

exact. Maar dat mag dus niet. De overheid bepaalt of u huilt of niet, ja?

Epistulae_Morales | 23-07-21 | 17:25

@Epistulae_Morales | 23-07-21 | 17:25:
Ik heb gekozen voor vaccinatie.
Zèlf want Nederland kent geen vaccinatieplicht (ook niet voor kids).
Ik zou dus overal heen kunnen als Nederland een toegangssysteem met QR-code toepast.

MK27 | 23-07-21 | 18:30

Mijn voorspelling:
1. Aantal gevaccineerden blijft percentueel net achter het beoogde doel in NL.
2. Politiek gaat weer buitensporige maatregelen nemen in de herfst want 'dE dRuK oP de ZoRg nEeMT wEeR tOe'. De schuldigen? De groep niet-gevaccineerden natuurlijk!
3. Druk op ongevaccineerde personen vanuit de politiek neemt toe, want het volk wil het. Ook hier een deurbeleid voor deze groep mensen en structurele uitsluiting.
Gevolg: volk is lekker verdeeld en de politiek kan rustig weer de lakens uitdelen als redder in de pandemie.

bolwerk | 23-07-21 | 17:00 | 6

@meneer Q | 23-07-21 | 17:13: Ziek/aandoening van je spuitje... geen zorg in welk opzicht dan ook.

Halven Haen | 23-07-21 | 18:24

@meneer Q | 23-07-21 | 17:13: roken? geen k- operatie... drankzucht.. idem dito...

yesterdayandtoday | 23-07-21 | 18:48

Laatste woord moet zijn: plandemie.

wiener mit pommes | 23-07-21 | 19:14
▼ 3 antwoorden verborgen

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn besmet in de periode van 22-07-2021 tot 23-07-2021 is;
0-9 273 personen
10-19 1654 personen
20-29 1812 personen
30-39 955 personen
40-49 692 personen
50-59 555 personen
60-69 280 personen
70-79 96 personen
80-89 62 personen
90+ 16 personen
Totaal 6395

mikes43357369 | 23-07-21 | 16:58

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 22-07-2021 tot 23-07-2021 is;
50-59 1 persoon
60-69 0 personen
70-79 1 persoon
80-89 0 personen
90+ 1 persoon
< 50 0 personen
Totaal 3
Waarvan 2 in het ziekenhuis
Waarvan 2 in het verpleeghuis
Waarvan 0 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 0 personen
10-19 2 personen
20-29 1 persoon
30-39 3 personen
40-49 2 personen
50-59 7 personen
60-69 7 personen
70-79 3 personen
80-89 3 personen
90+ 1 persoon
Totaal 29

mikes43357369 | 23-07-21 | 16:56 | 4

Moemaker

niv01 | 23-07-21 | 17:15

@niv01 | 23-07-21 | 17:15: Geen moemaker maar professor in de feiten. Blijf lekker bang.

dennistegelwerken | 23-07-21 | 19:01

@bots! | 23-07-21 | 17:02: Het een sluit het ander niet uit. Als iemand in een verpleeghuis ernstig ziek wordt, wordt die vaak naar het ziekenhuis gestuurd.

mikes43357369 | 23-07-21 | 21:28
▼ 1 antwoord verborgen

Verplichte sterilisatie na het tweede kind zou een betere oplossing zijn tegen veel virussen.

de euro middenweg | 23-07-21 | 16:54 | 2

Geen immigratie ook

boerk | 23-07-21 | 17:29

@boerk | 23-07-21 | 17:29: dat helpt niet alleen tegen virussen hoor, ook tegen andere ziektes en narigheid.

oh no | 24-07-21 | 10:17

Als ik jong en gezond was zou Ik het ook niet nemen ben er dan ook voorstander van dat er geen sprake van dwang mag zijn.
De vaccinatie heb Ik vanwege m'n leeftijd genomen puur voor mijzelf en niemand anders.

likdoorn | 23-07-21 | 16:53 | 3

Een vaccinatie neem je ook alleen voor jezelf, wat de regeringswappies met hun mediahelpers ook proberen te beweren.

revolte | 23-07-21 | 17:01

We kiezen, ieder voor zich, wel of niet voor vaccinatie.
We dragen, ieder voor zich, de gevolgen van die keuze.
Maar wat je ook kiest: niet janken s.v.p.

MK27 | 23-07-21 | 17:10

@revolte | 23-07-21 | 17:01: klopt. De overheid probeert dat idd anders te verkopen om zo de polarisatie te vergroten

HaveXS | 23-07-21 | 17:12
-weggejorist-
Crapbag | 23-07-21 | 16:52 | 2

Kunnen we, als we toch bezich zijn, niet zorgen dat mensen met herpes ook nergens meer mogen komen, die zijn onhygienisch en herpes is erg besmettelijk. Misschien kunnen ze voortaan achterin de bus? Dat kan makkelijk als die informatie in zo'n paspoort staat. Wel zo veilig.
Of verplicht vermelden aan potentiele sekspartners (of iedereen die het graag wil weten) dat je een micropenis hebt? Dat is een serieuze medische aandoening. Dat mensen in je familie Alzheimer of kanker hebben is ook handig om te weten want die ziektes zijn (minimaal een beetje) erfelijk. Kan allemaal makelijk in zo'n paspoort. Nu is het moment om robuust door te pakken, en wie niet meedoet is een egoist en een gevaar voor de samenleving.
Laten we elkaar beschermen mensen

beetje.jammer.dit | 23-07-21 | 16:50 | 2

laten we beginnen met verkoudheid. Hoesten? wegwezen, Niezen? buiten blijven

Epistulae_Morales | 23-07-21 | 17:28

die kant gaan we helaas op.. zie zina

yesterdayandtoday | 23-07-21 | 18:50

Ik ben gevaccineerd met Janssen, en heb de QR code.
Zul je zien dat daar een houdbaarheidsdatum aan komt. Elk jaar n prik anders is je QR ongeldig.
Of is dat te achterdochtig?

Crankhead | 23-07-21 | 16:47 | 12

@Diederik_Ezel | 23-07-21 | 17:01: Dan waren ze wellicht toch niet helemaal gezond op alle vlakken. Een 'doorsnee' echt gezond lichaam kan een corona-virus gemakkelijk aan.

HaveXS | 23-07-21 | 17:15

Nee onderschatting.. want da 'jaar' wordt minstens 2x per jaar en misschien 3x per jaar.

Epistulae_Morales | 23-07-21 | 17:29

@van Oeffelen | 23-07-21 | 16:56: 80% van de testgroep 12-18 jarigen kreeg koorts (dat is meer dan verhoging). Koorts van een vaccin krijgen in deze mate is extreem. Meestal is het aantal lange termijn bijwerkingen ook een afgeleide van het aantal korte termijn bijwerkingen.
Dus.. ik vetrouw erop dat de overheid proactief en voortvarend alle beschikbare data van bijwerkingen beschikbaar stelt. (ahem..)

Epistulae_Morales | 23-07-21 | 17:34
▼ 9 antwoorden verborgen
-weggejorist-
broervandenhollander | 23-07-21 | 16:40

Het is allemaal heerlijk opportuun. Straks volledige bewaking van al je activiteiten door de overheid. Mooie aanvulling op de digitale sleepwet.

Ron_Paul | 23-07-21 | 16:40 | 3

Alleen als je zo dom bent een data-apparaat op je lijf te dragen en dat helemaal volstopt met je privegegevens. Maar ook dat is een keuze.

funda | 23-07-21 | 17:09

@Ron_Paul | 23-07-21 | 17:38:
Ik hoefde me niet eens te identificeren, en kent u alle restauranthouders en wetgevers? Noteer ik even, want kennissen als u zijn reuzehandig.

funda | 23-07-21 | 18:08

Die sogenannte Menschlichkeit...... ist ein Geschwätz der Schweinepfaffen.
Mitleid ist eine Ursünde

Spoorhaas | 23-07-21 | 16:39

De hashtag "ikdoenietmeermee" blijft heel toepasselijk. En als je wel weer mee wilt doen in de samenleving, dan haal je je prikken.

JTKDM | 23-07-21 | 16:38 | 3

Of je wacht tot deze onzin weer voorbij is.

MoorCopJoris | 23-07-21 | 17:18

Dus jij blijft prik na prik pakken totdat je die eindelijk die echte bijwerking pakt? Zodat je dan niet meer kunt meedoen aan t leven.

HaveXS | 23-07-21 | 17:20

weet je.. ik zie wel waar het schip strandt. En ik zie wel of wat de overheid belangrijker vindt, een maatschappij die verdeeld en compleet individualistisch wordt en waar testen een kwestie wordt van of het mensen iets kan schelen wat anderen kan overkomen, of een maatschappij waarin mensen zelfbeschikkingsrecht behouden van lichaam en geest

Epistulae_Morales | 23-07-21 | 17:37
-weggejorist-
Kapsasa | 23-07-21 | 16:37 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Mooi om te zien dat GS hier zij aan zij ten strijde trekt met "onze" Marokkanen.
Die hebben *ook* recht op hun onverstandigheid...

hotmint | 23-07-21 | 16:33 | 1

Daar zou ik niet graag mee worden vergeleken .

elevator | 23-07-21 | 16:43

Deze intellectual yet idiot praat alsof er al zekerheid is over de relatie tussen de vaccinatiegraad en de transmissie. Als ik goed geïnformeerd ben, is dat er nog niet. Het nettoresultaat van vaccinatie (verkleint de transmissie) en het feit dat gevaccineerden nu ongemerkt meer mensen besmetten (vergroot de transmissie) is simpelweg onbekend. Zonder die kennis kunnen er helemaal geen vrijheden van gevaccineerden tegenover vrijheden van niet-gevaccineerden afgewogen worden en is er geen sprake van twee opties: lockdown of vaccinatie. En dan maar hengelen naar een adviesopdrachtje.

Joris Beltsin | 23-07-21 | 16:30 | 7

@omanders | 23-07-21 | 17:49:
Dank. Ik vind overigens 1 helemaal geen noodzakelijke conclusie. Ouderen zijn bevattelijker maar ook veel angstiger en dus voorzichtiger geweest, hebben minder contacten (geen werk of school) en zich veelal thuis opgesloten. Ik zie ze zelfs nu nog met een mondkapje op de hei lopen. Ze zijn bovendien vele maanden eerder gevaccineerd dan jongeren.

Joris Beltsin | 23-07-21 | 18:10

@elevator | 23-07-21 | 17:50: Eten jullie 's-avonds gelijk met je vader of apart. Wat zal papa Hugo trots op je zijn.

Rest In Privacy | 23-07-21 | 18:49

@Joris Beltsin | 23-07-21 | 18:10: Maar ze waren eerst oververtegenwoordigd voor de vaccinatiegolf en nu ondervertegenwoordigd.

omanders | 23-07-21 | 19:24
▼ 4 antwoorden verborgen

Die laatste zin met 'griep' erin, toch een beetje jammer om GS daarmee zo tegen de ontken-wappies aan te laten schuren.

Rooie Kater | 23-07-21 | 16:29 | 10

@broervandenhollander | 23-07-21 | 16:42: Zo een keer weggejort.. ik heb al eens gevraagd om heel die account op te heffen,, wat tot nu toe nog niet gelukt is.. heb eerst dat kroontje er maar afgehaald.. die 1.99 mollie maar in de pocket..

broervandenhollander | 23-07-21 | 17:13

De cijfers (IFR) bevestigen dit toch echt.
(En ja ik weet dat IFR niet het enige cijfer is)

HaveXS | 23-07-21 | 17:26
▼ 7 antwoorden verborgen

Omdat mensen materialistisch zijn geworden willen ze niet meer deaud. Ook niet als ze al op leeftijd zijn, want er is niets meer. En daarom gaan we vrijheid inruilen voor veiligheid, het gevoel van veiligheid that is.

Caesar.is.Keizer | 23-07-21 | 16:27 | 5

Mensen waren altijd al materialistisch. Dat is een erg gelukkig feit, want dat is de primaire drijfveer voor vooruitgang, voorspoed en dus ook welzijn. En in weerspraak met de veronderstelling is verder dat de acceptatie van euthanasie vrij groot is, toeneemt met mate van vergrijzing en mate van secularisatie. En bovendien is er verder weinig reden om te veronderstellen dat de acceptatie van de eigen sterfelijkheid groter of kleiner is onder gevaccineerden of ongevaccineerden. En als er al een verschil is zou ik inzetten op ongevaccineerden als de grotere kanshebber voor een relatief overschot aan existentiële angsthazen.

Mazzelstof | 23-07-21 | 16:42

@ikworstelengadouchen | 23-07-21 | 16:36: haha, dat is sinds het begin van de pandemie (toen er nog niemand gevaccineerd was). Tja narratief he, ik vind hem wel mooi verdoezeld. De gemiddelde burger denkt er niet sceptisch over.

LuNaTeeQ | 23-07-21 | 16:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Net met frisse tegenzin die tweede ook maar laten zetten. Ik wil toch echt even dit knotsgekke land uit en even een andere horizon aangluren om over de toekomst te contempleren.

Ik denk wel dat ze volgende keer wat mij betreft van het gas af kunnen met het prikje.

Joffri | 23-07-21 | 16:25

Je moet wel verdomd goede argumenten hebben om het niet te willen/kunnen/mogen doen.

van Oeffelen | 23-07-21 | 16:21 | 23

@van Oeffelen | 23-07-21 | 16:58:
MSCI World volstaat voor de vergelijking.
Overigens heb toen je voor olie geld toe kreeg in 2020 nog wat Shell gekocht. Ik adviseer dan weer niemand.

Joris Beltsin | 23-07-21 | 17:31

Die heb ik ook. En met stip op 1 staat dat deze regering incompetent is en onbetrouwbaar. En dat maakt de rest dan al wel wat moeilijker.

Epistulae_Morales | 23-07-21 | 17:41

@LuNaTeeQ | 23-07-21 | 16:57:
Waar staat die valide reden dan? Ik heb het stuk urenkang bestudeerd, maar ik denk dat je de verkeerde link gaf, want een echte reden staat er niet tussen.

funda | 23-07-21 | 20:17
▼ 20 antwoorden verborgen

Ik krijg bijna de indruk dat er zo hard op vaccineren gedrukt wordt omdat er foute keuzes zijn gemaakt.
Het ministerie van EZK heeft becijfert dat niets doen de minste schade zou hebben opgeleverd. Maw het gevoerde beleid heeft heel veel gezondheidsschade opgeleverd. Maar ook economische schade.

Daardoor ga ik denken dat drukken op vaccinatie een exit strategie is om te verdoezelen dat er in eerste instantie niet zoveel aan de hand was. Men kan dan zeggen: deze crisis is voorbij dankzij ons handelen en vaccineren. Zoiets.

Als namelijk blijkt dat het gevoerde beleid een averechts effect heeft gehad, dan heb je de poppen aan het dansen.

Als dat zo is dan wordt de volgende leugen gebruikt om een eerdere leugen te verdoezelen. Dat is een ontwikkeling die niet veel goeds voorspelt. Het is de leugen die de totalitaire staat faciliteert. Ook met wetenschappelijke cijfers kun je liegen.

youtu.be/lytrdTqI2rs

Als maar genoeg mensen de leugen geloven kom je ermee weg. Zou het zo zijn?

Als ik kijk naar de afgelopen tijd dan kan ik niet anders dan concluderen dat corona minder heftig was dan verwacht. De zorg heeft onder zware druk gestaan, de ic’s lagen vol, maar de ernstig zieken waren voornamelijk ouderen en mensen met onderliggende klachten. Mensen die ook door de griep in de problemen waren gekomen. Desalniettemin ken ik in mijn omgeving tot op heden nog niemand die in het ziekenhuis is geëindigd. Nou ja, via via iemands opa. Dat is het dan. Daardoor kan ik mij niet aan de indruk ontdekken dat het meevalt.

Nu zien we dat sinds dansen met jansen de ziekenhuizen relatief gevrijwaard blijven van ernstig zieke patiënten. We zijn er zou je denken. Een combinatie van vaccineren en natuurlijke resistentie, herd immunity (weten we nog?).

Tja, dwang en misschien een vaccinatie plicht. Het spijt me maar ik zie niet in hoe corona dat legitimeert.

ratelaar | 23-07-21 | 16:20 | 5

Denk dat je het redelijk goed ziet.

revolte | 23-07-21 | 20:34

Precies dit, men heeft gefaald, maar kan niet meer terug zonder het boetekleed aan te trekken. Best sneu.

Ben_Hur | 23-07-21 | 23:39

Helemaal met je eens. Zelf wel 3 gevallen van redelijke zware gevallen van corona bij de buren en vrienden gezien (allen 40'ers), maar dat baart me ook niet direct zorgen. Dat hoort erbij als er een virus epedimie is.

oh no | 24-07-21 | 10:22
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Is-nogal-wat | 23-07-21 | 16:15 | 24
▼ 24 antwoorden verborgen

Nu begrijp ik dat die gele boekjes niet aan te slepen zijn.. iemand nog stickerts ruilen?

broervandenhollander | 23-07-21 | 16:15 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ik nu het gedrag van de mensen eens bekijk, terwijl er toch redelijk wat kans bestaat besmet te raken, vraag ik mij toch af, waarom we in hemelsnaam een avondklok nodig hadden.

Roadblock | 23-07-21 | 16:11 | 5

Of verplicht een winkelwagen 8n de winkel.
Of een mondkapje in de winkel
Of geen alcoholverkoop na 20 urr
Zal ik npg even doorgaan?

jemagookniksmeer | 23-07-21 | 16:40

Om alvast te wennen...

Epistulae_Morales | 23-07-21 | 17:42
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
revolte | 23-07-21 | 16:10 | 2

Zoals ik al in een ander topic zei: we hebben lockdowns gehad, quarantaines en heel veel mensen gevaccineerd (straks zo'n 83-85%), op een gegeven moment is het wel klaar. Meer kan je niet doen, behalve accepteren dat dat rot virus niet zomaar weggaat. Een vaccinatieplicht gaat nergens over, want waar eindigt het dan, ga je een pasgeborene straks ook inenten als de vaccinatiegraad niet aanstaat? Ook dat idiote idee om ook gevaccineerden straks te blijven testen is meer uit commerciële belangen (Voss en Kluijtmans varen er wel bij) want met twee prikkies zou je niet heel erg ziek meer kunnen worden. Wat dat betreft snap ik de Engelsen goed, al hebben die hun "experiment" wellicht te vroeg opgestart.

Ome_BW | 23-07-21 | 16:08

Marokkanen willen alleen gevaccineerd worden met anti kogel spul.

funkyd | 23-07-21 | 16:01 | 3

Zelf prikken ze wel graag anderen.

ikworstelengadouchen | 23-07-21 | 16:03

@ikworstelengadouchen | 23-07-21 | 16:03: ja idd heel scherp! Die krijgen de waarschuwing in de moskee, en zodra de gevaccineerden bij bosjes gaan vallen nemen zij de woningen over, samen met hun broeders die iedere week vers worden aangeleverd.

Bandera | 23-07-21 | 18:23

De zoveelste leugen van Hugeau, de CdA'er (u weet wel, die corrupte partij die Omtzigt heeft l;aten vallen) komt er dus aan. Wat zei de clownschoen ook al weer? Geen plicht, niemand veprlicht. Een CdA'er kan je dus nooit op zijn woord geloven. Amen.

dathoujetoch | 23-07-21 | 16:00 | 9

@peterdh | 23-07-21 | 16:38: "Zo lang je gevacineeerde mensen buiten los laat rondlopen, ben je de ziekte aan het verspreiden."
Waarbij er een enorm getalmatig verschil zit tussen gevaccineerden en ongevaccieneerden, maar dar was je natuurlijk even vergeten.
Dus: het wordt niet langer gefaciliteerd.

funda | 23-07-21 | 16:52

@funda | 23-07-21 | 16:11: Ik denk dat je je moet opmaken dat er een vaccinatieplicht komt EN een testplicht.
Dat is waar het RIVM nu op aanstuurt.. dus
De vaccinatieplicht is inmiddels overgedagen aan de staatsmedia die dat erin moeten Goebbelsen, daarna komt de melding "Kijken we naar Duitsland, dan zien we dat daar voor gavaccineerden ook een testplicht geldt." van de NOS. ik schat een weekje...

Stapje voor stapje he.. dat is het credo..

Epistulae_Morales | 23-07-21 | 17:47
▼ 6 antwoorden verborgen

Laten we eerst dan alle huisdieren doen.
¨Wereldwijd blijkt dat huisdieren besmet kunnen raken met SARS- CoV -2. In Nederland zijn honden en katten gevonden met antistoffen tegen SARS-CoV-2, wat erop wijst dat ze besmet zijn geweest. Bij enkele honden en katten is ook virus aangetoond. Meestal waren de eigenaren van het dier ook positief getest op het virus.
(van 2 Jul 2021) Bron: Dieren en COVID-19 | RIVMhttps://www.rivm.nl › coronavirus-covid-19 › huisdieren

squadra | 23-07-21 | 15:59

Weet je wie vaccinatiebewijzen op hun armen getattoeërd kregen?

KillerK | 23-07-21 | 15:59 | 1

The Arian Brotherhoods .

likmegaties | 23-07-21 | 16:10

Typisch een onderwerp voor het geblaat van een trollende gulliver en dan is hij/zij/het nog niet wakker. Gemiste kans.

Boeloeboe | 23-07-21 | 15:58

Over de optie van accepteren dat er coronadoden vallen, daar wordt makkelijk overheen gestapt. Samenleving open, geen lockdown, en geen vaccinatieplicht.

www.stichting-nice.nl/

De sterfte aan corona sinds het begin van de coronacrisis: 3600

Die 17 duizend is alleen maar een schatting op basis van de cijfers voor oversterfte van het CBS. Daar zitten ook lockdown-doden bij, mensen die van eenzaamheid zijn gestorven etc. en ook hittegolfdoden. Sowieso, wat stelt die 17 duizend voor. De normale sterfte is zo'n 150 duizend per jaar. En die 17 duizend is geteld over meer dan een jaar.

coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...

90% van de sterfte is (hoog)bejaard.

Stel dat in de herfst het aantal coronadoden weer oploopt en er komt weer oversterfte. Moet je dan weer een lockdown instellen die de economie sloopt, en de jeugd, hun opleiding, hun leven? Of moet je dan nu een vaccinatieplicht instellen? Ik vind dat we die extra coronadoden (90% bejaard) dan moeten accepteren. In ieder geval geen vaccinatieplicht en geen lockdown instellen.

Rest In Privacy | 23-07-21 | 15:58 | 4

@Frau_Ferkel | 23-07-21 | 16:36: 0.08% van de doden met of aan corona waren onder de 50 jaar oud. Over welke oversterfte heeft u het nou over?

Adriel | 23-07-21 | 17:36

Yep, heb ik meer dan een jaar geleden ook al regelmatig geopperd: accepteren dat het onderdeel van ons bestaan is en dat er jaarlijks dus net als bij andere virussen een aantal mensen aan bezwijken.

Het feit dat covid19 momenteel de enige ziekte lijkt te zijn die er nog toe doet is echt een totaal buiten proportie doorgeschoten houding van de overheid, het RIVM, de WHO en al die andere clubjes die erbij betrokken zijn.

oh no | 24-07-21 | 10:29
▼ 1 antwoord verborgen

Ik begrijp de logica niet. Ben er vandaag achter gekomen op werk dat een gevaccineerd persoon die langer dan 15 minuten in aanraking is gekomen met een positief getest persoon niet meer in quarantaine hoeft.
Dit staat op de site van de GGD.
Echter, zo kan de besmetting dus wél worden doorgegeven (ook al is betreffende persoon zelf beschermd tegen ernstige ziekte).
Deze persoon kan dus iedereen besmetten op zijn pad.
Alleen testen bij klachten, maar niet iedereen krijgt klachten.
Begrijp ineens waarom de cijfers zo oplopen. Geen maatregelen én geen quarantaine meer.

letopuwzaak | 23-07-21 | 15:57 | 1

We moeten wel boven die 7/100.000 besmettingen blijven he.. En nu mesnen zich massaal minder laten testen (immers, er is veel minder reden voor) daalt de R waarde ook..

Epistulae_Morales | 23-07-21 | 17:49

"Spain drafts legal reform allowing state to mobilize all adults in times of crisis
-
The changes to the National Security Law, which incorporates lessons from the coronavirus pandemic, would also let the government requisition private assets and suspend activity"

Google "El Pais state requisition private assets covid law"

Naarwijdachten | 23-07-21 | 15:57

Zo ongeveer elke Marokkaan heeft zijn vaccinatie al gehad.. Vakantie hé...

niv01 | 23-07-21 | 15:56 | 1

Hoeft niet.

"Marokko laat weer reizigers toe vanuit Nederland mits zij in het bezit zijn van een PCR-test van max. 72 uur oud bij binnenkomst in Marokko óf een vaccinatiebewijs waaruit blijkt dat je bij aankomst meer dan 14 dagen of langer geleden gevaccineerd bent. Vanuit de Nederlandse overheid geldt er echter nog steeds een negatief reisadvies."

UnderTheDevil | 23-07-21 | 16:28

Haha heerlijk dat niveau van kritische vragen ook: “ok dus met zachte dwang, maar is het niet beter om het gewoon voor iedereen te verplichten?”

Panos88 | 23-07-21 | 15:55 | 1

Ha ha... inderdaad. En een alternatieve mening wordt sowieso niet toegelaten, in geen enkel NPO programma. Het is eigenlijk niet meer om aan te zien/horen, maar de meerderheid blijft het slikken. We zijn machteloos hiertegen.

momusopus | 23-07-21 | 16:02

Is het ook dat allochtonen, ong. 6 à 7% van de bevolking uitmakend, ook eenzelfde percentage van de IC bedden hebben bezet?
Zo niet (wat naar verluidt het geval is) wat gaan we daaraan doen? Vooral als de weigering op irrationele gronden (bv het wantrouwen van ongelovigen enz.) is gebaseerd.

Norbert Tijhuis4442 | 23-07-21 | 15:55 | 1

‘Eigen covid risico’ laten betalen

laurentius | 23-07-21 | 16:17

mijn buurman is niet bemest en ook niet gefascineerd.
Hij in zelfs niet hystorisch.
Is dat erg?

peter de groote | 23-07-21 | 15:54 | 1

Zolang hij netjes gebruleerd wordt niet. Als ze hem aan de verkeerde kant van het gras willen leggen lijkt dat problematischer.

funda | 23-07-21 | 15:56
-weggejorist en opgerot-
Miryanna | 23-07-21 | 15:53 | 6

Het valt mij op dat mensen die vinden "zelf na te denken" dan altijd wel tot dezelfde conclusies komen. En als anderen niet tot die conclusies komen ze dan kennelijk het slachtoffer zijn van staatspropaganda. Ik ben benieuwd naar je bronnen Miryanna, dat moet wel lachen worden. Schik je zo van al die enge namen van die enge stofjes die in een vaccinatie zitten?

SterF... | 23-07-21 | 16:00

@SterF... | 23-07-21 | 16:00: - die bronnen, die ik ook raadpleeg, worden automatisch onder "fake" gerangschikt. Het zijn er teveel, en ze onderbouwen het te vaak en te grondig om ze zo terzijde te schuiven.

momusopus | 23-07-21 | 16:05

@Papa Jones | 23-07-21 | 15:58: Je haalt me de woorden uit de mond ;-)

Wiebenick | 23-07-21 | 16:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom blijft men de woorden als 'vrijwilligheid' en 'eigen verantwoordelijkheid' hanteren als men ook vindt dat iedereen het (uiteindelijk) zou moeten nemen. Dan is het geen vrijwilligheid, hoogstens een tijdelijke vrijwilligheid, want u moet en zal zich viccineren.

Vunzigheid | 23-07-21 | 15:50 | 1

*vaccineren

Vunzigheid | 23-07-21 | 15:51

Wordt nu betwist dat Pierik daadwerkelijk een heuse rechtsfilosoof is door het tussen aanhalingstekens te plaatsen of betekent dat iets anders?

Mazzelstof | 23-07-21 | 15:49 | 4

@Sitting_targets | 23-07-21 | 16:01: Ja, dat is dus een waarde-oordeel van jou, kwestie van whatever. Dat maakt nog niet dat een rechtsfilosoof daarmee geen heuse rechtsfilosoof is maar eentje tussen aanhalingstekens, een poseur of een charlatan met andere woorden. Om dat te kunnen doen, als dat ermee bedoeld wordt, moet je dus aantonen op zijn minst dat Pierik niet de benodigde kwalificaties heeft. Wordt nu ontkend dat hij de benodigde kwalificaties heeft?

Mazzelstof | 23-07-21 | 16:19

Waarom zou een rechtsfilosoof iets te zeggen moeten hebben over volksgezondheidskwesties? Dat is een filosofische vraag van mijn buurman die ik hier maar in de groep gooi.

SmurfenSlurfje | 23-07-21 | 16:41

@SmurfenSlurfje | 23-07-21 | 16:41: Dat is het geval wanneer volksgezondheidskwesties ook rechtsfilosofische kwesties als gevolg hebben, bijvoorbeeld waar vrijheden, rechten en plichten van burgers en de staat tegenover elkaar komen te staan en waar dan over moet worden nagedacht bij voorkeur door mensen die op hun vakgebied dingen weten.

Mazzelstof | 23-07-21 | 16:54
▼ 1 antwoord verborgen

nononono ik ben wel voorstander ervan maar iemand die goed geinformeerd weigert geen enkel probleem mee. (Tenzij je een fantasie wezen of 5g erbij haalt ,dan mogen ze je vastbinden afspuiten....)

Hellsmurfje | 23-07-21 | 15:48 | 3

Afspuiten als in een autowasstraat?

de Jager59 | 23-07-21 | 15:54

@de Jager59 | 23-07-21 | 15:54: nee als in zijnde abattoir...

Hellsmurfje | 23-07-21 | 15:59

@de Jager59 | 23-07-21 | 15:54: dan wel graag op een goede warme zomerse dag, anders lopen ze daarna gelijk een verkoudheid op en zitten we daar weer mee...

oh no | 24-07-21 | 10:33

Verbonden aan de UvA, je had het kunnen weten. Wat een enge haatdragende sekte is dat toch. Je wilt toch werkelijk geen diploma waar de UvA op staat.

Overigens zijn er nog wel een 4-tal andere universiteiten in Nederland waar dat het geval bij is.

DerUnterMensch | 23-07-21 | 15:47

#Slovakia: A crowd of hundreds of people has formed outside the Parliament, protesting government measures related to Covid, and demanding the government step down. The atmosphere is hostile with protesters throwing items at the heavily armed police.

Sweeeeed | 23-07-21 | 15:47

Spartacus zij aan zij met de Marokkanen voor de liberale zaak! Hoezee vooruit!

kokkie klaphaak | 23-07-21 | 15:46

Waarom noemen we dit masseren? Geeft het beestje de naam die het verdient. Dit is erin Goebbelsen

Epistulae_Morales | 23-07-21 | 15:45 | 2

oh is die Vlaamse... euh Zuid-Nederlanse komiek er ook al?

ikworstelengadouchen | 23-07-21 | 15:47

agitprop van de 21e eeuw

small_town_dude | 23-07-21 | 15:48

Benieuwd of Pierik nog zo'n pleitbezorger zou zijn als hij bijwerkingen van het voor hem heilige en zalig verklaarde vaccin zou krijgen. Lisette Verhoeven is geen pleitbezorger meer www.youtube.com/watch?v=6m4UT8j2Bns .

IndoFortuyn | 23-07-21 | 15:45 | 2

De schadefonds die de overheid heeft voor dit soort gevallen, wat schiet je daar mee op als je toekomst verwoest is.

vluchtelingallergie | 23-07-21 | 16:16

Epidemioloog Amrish Baidjoe: "IC's zijn bij iedere coronagolf weer gevuld met mensen uit achterstandswijken." Dat is toevallig, de restaurants, vliegtuigen en sportscholen helemaal niet.

small_town_dude | 23-07-21 | 15:44

Misschien zijn het juist de belastingbetalende werkenden en bedrijfseigenaren die geen vaccin willen..... Hoe gaan we daar nou mee om....?

F1802 | 23-07-21 | 15:44 | 1

Gewoon ziek laten worden als ze dat zo graag willen. Als er nog geen code zwart is, mogen ze de IC op... zo moeilijk is het niet. Vrijheid blijheid, ook voor de wappers.

funda | 23-07-21 | 15:49

De Britse "minister van vaccinaties" Nadhim Zahawi:
"As far as the UK is concerned they will be considered fully vaccinated whether they have had he placebo or the vaccine"

Dat betekent dat ongevaccineerden van overheidswege onterecht zo'n paspoort krijgen of dat de placebogroep alsnog onklaar gemaakt is.

Ondertussen is hun NHS gisteren een aanbesteding van 3,2 miljard pond voor anticoagulant (antistollingsmiddel) gestart.

Ben-Bataaf | 23-07-21 | 15:40 | 2

Que?

Diederik_Ezel | 23-07-21 | 15:44

Die placebogroep bestond voor AZ uit een persoon of 3000, 50% van de Phase 3 trial testpopulatie. Dus die willen ze niet bekend maken. Dat kan ook niet, omdat het dubbelblind onderzoek is en het onderzoek pas is afgerond in 2022/2023, afhankelijk van nog te vinden bijwerkingen.

Epistulae_Morales | 23-07-21 | 18:12

De reacties van voor- en tegenstanders laat eens te meer goed zien hoe verdeel en heers techniek werkt.

Pretba | 23-07-21 | 15:37 | 2

En de toon is er ook niet vriendelijker op geworden.

Niet_Van_Hier | 23-07-21 | 16:00

@Niet_Van_Hier | 23-07-21 | 16:00:
Ook wel lastig als mensen doodleuk beweren dat de pandemie, het virus en het vaccin een hoax is, zeker voor diegenen die al vrienden en/of familie verloren.

Als er miljoenen doden in het verhaal komen, bederft dat vaak de sfeer en de toon een beetje. Leren we wel weer mee omgaan.

funda | 23-07-21 | 16:41

Gevaarlijk hoeveel overheden vertrouwen op deze vaccins. Ze blijken inderdaad effectief tegen ernstige gevallen, maar de eerste signalen dat Delta er min of meer doorheen gaat, stromen al binnen, zie UK, zie Israel. Nu worden ongevaccineerden tot zondebok gebombardeerd, alsof die de varianten zouden veroorzaken: geen enkel bewijs voor. Het tegengestelde: varianten juist door vaccinaties is evengoed mogelijk en misschien nog gevaarlijker. Desalniettemin: zetten alles in op vaccinaties. Gevaarlijke tendens wereldwijd.

moonshiner3519 | 23-07-21 | 15:36 | 6

Gaat er puur om de niet gevaccineerden in een kwaad daglicht te stellen, en die zo te beïnvloeden om het alsnog te doen!

vluchtelingallergie | 23-07-21 | 15:55

@moonshiner3519 | 23-07-21 | 15:51: Dat men de IC capaciteit al ruim een jaar niet probeert op te schalen vindt ik ook een hele vreemde zaak.

Geenjoris | 23-07-21 | 16:02
▼ 3 antwoorden verborgen

De belangrijkste vraag wordt niet gesteld: Wanneer iedereen die wil gevaccineerd is waarom de laatsten dwingen want de rest is toch beschermd?

WellusNietus | 23-07-21 | 15:36 | 10

@Mr_Natural | 23-07-21 | 15:52: Nee. u heb niet opgelet bij biologie of het nooit gehad. Zo werken vaccins niet. Vaccins beschermen niet tegen een besmetting (Corona), het beschermd tegen de ziekte die het virus veroorzaakt (Covid). Je vaccin maakt je immuun voor de ziekte, niet voor het virus. Het virus is er en zal er altijd zijn. U zult hoe dan ook besmat worden de komende maanden, jaren. Ongeacht uw mate van lockdown. U hebt 2 mogelijkheden: Uw natuurlijke adaptieve weerstandssysteem dat al honderdduizenden jaren en tienduizenden generaties lang zotgt voor bescherming, of een vaccin dat de laatste 100 jaar in opkomst is als extra methode om zwakkeren ook te beschermen.

Epistulae_Morales | 23-07-21 | 18:18

BINGO!!

Bandera | 23-07-21 | 18:27
▼ 7 antwoorden verborgen

Als ik het goed heb begrepen, zijn alle volledig gevaccineerden nu levensgevaarlijke asymptomatische verspreiders en daar zouden dan de ongevaccineerden onder moeten lijden. Vreemd. Of begrijp ik iets niet?

HeerVanStand | 23-07-21 | 15:35 | 2

Tuurlijk begrijpt u het!
Maar dit alles is slechts een gevoelskwestie. En ook is het van belang dat u het vooral voor de (taal)vorm naar extreme Marxistische maatstaven en beeldvorming correct uitspreekt. Anders slepen ze u nog voor de rechter ook. Kijk maar naar Wilders hoe hij het er al jaren vanaf heeft moeten brengen.

_Zweevers_ | 23-07-21 | 15:41

Zo kun je het wél zien ja.
Ik had wat verhoging van de tweede Pfizerprik.
Ben gewoon gaan fitnessen.
Maar wie weet kwam die verhoging niet van de vaccinatie.

Papa Jones | 23-07-21 | 16:02

(...) we zien dat ze veilig zijn....
Meneer zit óf te liegen, óf hij is niet geïnformeerd. Ik denk het eerste.

momusopus | 23-07-21 | 15:34

Waar kan ik dat T-shirt met "Proud to be a untermensch" kopen?

_Zweevers_ | 23-07-21 | 15:34 | 3

Er zijn vast nog wel ergens gele sterren te krijgen voor op je jas.

Scepticus | 23-07-21 | 15:39

Hopelijk maakte u een traditionele Clarkson fout. Zo niet:
Proud to be an untermench.

EEnzame SchizofrEEN | 23-07-21 | 15:40

@EEnzame SchizofrEEN | 23-07-21 | 15:40:
Clarkson is aN hero! hahaha

_Zweevers_ | 23-07-21 | 15:47

Het wordt nooit meer normaal. Volgend jaar haalt u een nieuwe prik tegen een nieuwe variant, en dat elk jaar, tot uw dood.

Rhenium | 23-07-21 | 15:33 | 6

wedden van niet?

Epistulae_Morales | 23-07-21 | 18:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Keuzes hebben gevolgen. Als je er, midden in een pandemie, er voor kiest om je niet te laten vaccineren heeft dat gevolgen. Je kunt niet van de rest verwachten dat die hun leven op stop laten omdat jij wat onzin bij elkaar hebt gegoogled.

supah | 23-07-21 | 15:33 | 7

Dan openen ze toch hun eigen kroeg voor ongevaxxten?
Ohnee, mag ook niet: er is dus geen 'keuze'.

Consequenties accepteren zou in houden dat als je geweerd word omwille je keuze, je dan maar je eigen oplossingen moet bedenken en je eigen weg zou mogen gaan zolang je maar niet mengt met gevaxxten, maar dat wordt actief tegengewerkt. Je wordt dus niet alleen uitgesloten, zelf iets regelen wordt tevens onmogelijk gemaakt.

ReyNemaattori | 23-07-21 | 16:03

@ReyNemaattori | 23-07-21 | 16:03:
Zuipketen en privefeesten met gelijkgewapten gaan bezoeken dus, die worden niet gereguleerd en je kunt er altijd een koele Corona krijgen.

Van je laatste zin moest ik echt een beetje huilen, het is zo oneerlijk allemaal.

funda | 23-07-21 | 16:22

@supah | 23-07-21 | 15:33
Dat kun je dus wel. Een samenleving die vind dat burgerrechten even net uitkomen omdat het vervelend is voor de rest heeft geen burgerrechten meer. Dat is de tirannie. Nee, ik heb niets met wappies. De rest moet gewoon het leven niet stop zetten. Niet nodig. En over wat voor leven praten we dan? Niet naar Torremolinos op vakantie kunnen gaan.!

Lafayette | 23-07-21 | 16:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Of je het wil of niet je zult vrij zijn, in de rij en snel wat een grap.

Dattis-Natoer | 23-07-21 | 15:33

Na een lange dag werken, binnen in de warmte, ploften Ling en twee andere medewerkers van het Eindhovens restaurant Fling op het eigen terras neer om even na middernacht een laatste sigaretje te roken. Tot verbazing van eigenaresse Ling doken ineens twee boa’s op en moet de zaak zonder pardon twee weken sluiten excuus voor oftopic maar deze nsb streken wilde ik toch kenbaar maken

witchmaster | 23-07-21 | 15:30 | 5

"wij worden ook maar gestuurd"

small_town_dude | 23-07-21 | 15:38

Zelfde mentaliteit als heel wat reguurders heb ik gemerkt.

Scepticus | 23-07-21 | 15:41

Sowieso is het raar dat een boa de beslissing kan maken om een tent te sluiten, dan zijn ze handhaver, jury en beul in een...

ReyNemaattori | 23-07-21 | 16:06
▼ 2 antwoorden verborgen

In de VS komen volgens CDC 97-99% van de ziekenhuisopnamen en resp. doden op conto van ongevaccineerden. In NL zijn de cijfers vergelijkbaar als je bv. naar positieve testen kijkt. Vaccinatiebereidheid ligt nu op ~90%, wellicht is het genoeg voor groepsimmuniteit en beschermen van de zorg, wellicht niet. Indien ziekenhuisopnamen door ongevaccineerden toch weer (te veel) oplopen dan lijkt het me logisch dat beperkende maatregelen gericht zullen zijn op stoppen van virus verspreiding onder anti-vaxxers. Rest van NL wil gewoon weer verder met z'n leven en leuke dingen doen en zou niet moeten lijden onder domme keuzes van een kleine minderheid. Zorg moet vooral weer aan de slag met wegwerken wachtlijsten voor non-covid aandoeningen.

Diederik_Ezel | 23-07-21 | 15:27 | 17

@VP732 | 23-07-21 | 16:01: Je zou dit eigenlijk moeten lezen als: 40% van de mensen met ziekenhuisopname ONDANKS vaccinatie.

Als 70% reeds gevaccineerd is, hoe kan het dat ze toch in het ziekenhuis terecht komen? hoe effectief zijn die vaccins dan?

ReyNemaattori | 23-07-21 | 16:13

@VP732 | 23-07-21 | 15:58:
Je kan en mag natuurlijk kritisch zijn op het RIVM, maar je weet best dat het een gigantisch instituut is en dat zo'n onderzoekje over vaccinatiebereidheid ook uitgevoerd had kunnen worden door tweedejaars studenten. Kortom, die 90% is gewoon een feitje.

SterF... | 23-07-21 | 16:23
▼ 14 antwoorden verborgen

Mensen hebben geen moeite met het beperken en schenden van burger- en mensenrechten zo lang ze maar kunnen blijven consumeren. De ironie wil dat juist progressieven, die jarenlang gevochten hebben voor deze rechten, de grootste voorstanders zijn. Conservatieven die nu nog hier de rug recht houden worden gegaslight of als wappie kaltgestellt. Voor de deugwereld zijn de plaatjes van Che, Fidel of Nelson gewoon kekke lifestyle-uitingen geworden. Niet-gemeende consumentenmeuk. De burger is dood. De hersenloze consument is wat we zijn. China heeft al gewonnen.

Lafayette | 23-07-21 | 15:27 | 1

Nou inderdaad. Hoe een ongelukje een wending kreeg die de CCP in haar stoutste dromen niet had kunnen bedenken.

ratelaar | 23-07-21 | 15:47

Ik heb sterk het idee dat de welbekende parallelle samenleving hier weinig hinder in gaat ervaren, culturele instellingen bezoeken ze toch al niet, uit eten, winkelen etc. gebeurt veelal in eigen kring, ik zie Ali de halalslager niet snel om een vaccinatiebewijs vragen. En die "jongeren" die nu ineens niet meer welkom zijn bij zwembaden en uitgaansgelegenheden.. Tja, die zullen wij dan weer niet missen.

Abject | 23-07-21 | 15:24 | 6

Ja, want dat wordt nu al zo goed gehandhaafd.

Roadblock | 23-07-21 | 15:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Die hysterie tegen vaccinatie begrijp ik totaal niet. Bijna ieder mens is al gevaccineerd toen hij / zij / gender neutraal nog babay was. De bekende DKT prik, etc. daar kan toch die 2 prikjes bij. Zijn jullie bang voor een prik? Wellicht is het nodig dat jullie een cadeautje, een autootje of een popje als cadeau krijgen na de prik. Die 2 prikjes ( vaccins ) lijken helemaal nergens op. Je voelt er 10 tallen malen minder van dan bijvoorbeeld voor onderzoek bloed prikken. Wat wel erg is de overbelasting in de zorg. Verschrikkelijk wat al die lieve zorgzame zusters en broeders aan werk, stress, besmettingsangst te verduren krijgt. Mede en vooral veroorzaakt door egoïsme en hysterie van mensen die niet een paar jaar zonder terrasjes, disco, evenementen kunnen. Die helemaal gek worden omdat ze buiten hun comfortzone af en toe een mondkapje moeten dragen.

Professor Kluns | 23-07-21 | 15:24 | 22

Beste prof, u bent een kortzichtige kluns als u DKTP vergelijkt met dit spul. Verdiep u eerst eens in de materie voordat u verbaal aan de diaree gaat. Als het even tegenzit wordt dit middel misschien wel erger dan de kwaal.

kaplaarzenverkoper | 23-07-21 | 17:48

@goedverstaander | 23-07-21 | 15:44: Ze zijn door exact dezelfe "molen" gegaan. Alleen zijn fases 1, 2 en 3, die normaal elk afgerond en beoordeeld worden nu naast elkaar gedaan.

Echt alleen de vrijwilligers van die trial hebben een experimenteel vaccin gehad. Dat was ook best wel een ethisch vraagstuk.

omanders | 23-07-21 | 18:02
▼ 19 antwoorden verborgen

Nu nog een vaccin tegen onderliggend lijden en we zijn onsterfelijk met z’n allen.

RickTheDick | 23-07-21 | 15:24 | 1

Of tegen 'Staatsuur'.

MoorCopJoris | 23-07-21 | 15:33

Het wordt tijd om het huis te verkopen en permanent in de camper te gaan wonen. Een soort van"wherever I lay my hat is my home" idee. Beetje het lekkere weer achterna rijden en alle culturele en culinaire geneugten achter me laten. Zal het niet missen. En uitschrijven natuurlijk.

K1100 | 23-07-21 | 15:23

De 'noodzakelijkheid' van dwang wordt er in bovenstaand filmpje meer door Jeroen Wollaars ingemasseerd dan door de rechtsfilosoof. Hij mag alleen eventjes uitleggen wat Wollaars wil dat hij zegt. .... Wollaars: 'Precies.' En dan zijn laatste zin: 'We gaan afwachten wat er gaat gebeuren, het is in elk geval nodig. Dank u wel.'

grietmetgroenefiets | 23-07-21 | 15:22

Wat een walgelijke poppenkast. Ik heb 2 spuiten gehad om MEZELF te beschermen zodat ik minder ziek wordt wanneer ik Covid zou krijgen. Waarom zou ik nog bang zijn voor dit virus? Ik kan het krijgen van een ongevaccineerd persoon maar evengoed van een gevaccineerd persoon. De mythe dat je als gevaccineerd persoon iemand niet kan besmetten is al achterhaald.
Sterker nog, als gevaccineerd persoon kan ik besmettelijk zijn ZONDER dat ik het in de gaten heb omdat ik asymptomatisch ben en vervolgens overal rondloop en mensen kan infecteren. Per saldo misschien wel erger.
Ik heb vrienden die ,net als ik, 2 prikken hebben gehad, sommigen 1 ( Jansen ) en een paar die geen prik hebben gehad. Al deze mensen heb ik even lief en ik vind het gewoon verdrietig om te zien hoe sommigen een onredelijke angst hebben voor iemand die om wat voor reden dan ook geen vaccin heeft genomen. Net als die angsthaas Pierik uit het filmpje bang is om naar de supermarkt te gaan. Kom op zeg, je kunt daar besmet worden door iedereen als je pech hebt. Door een asymptomatische gevaccineerde die er geen weet van heeft, of een ongevaccineerd persoon die besmettelijk is ( hoewel die waarschijnlijk wel degelijk ziek is en gewoon in bed ligt ) En daarbij, bangebroek Pierik: Je hoeft niet naar de supermarkt, je kan het ook thuis laten bezorgen.

LonelyWanker | 23-07-21 | 15:22 | 4

@Schoorsteenveger | 23-07-21 | 15:37:
Ja, en je gaat natuurlijk huggen en/of tongzoenen met een bezorger.
Mijn bezorgers laten de spullen op de deurmat.

Roadblock | 23-07-21 | 15:48
-weggejorist-
geen koning | 23-07-21 | 19:14

Helaas snappen de meeste mensen dit niet. En ik denk dat als je tegen de huisdierbezitters onder hen zou uitleggen dat het vaccineren van die beesten dan ook noodzakelijk is, dat je dan de volle laag krijgt, Anti Flappie Wappie.

squadra | 24-07-21 | 09:30
▼ 1 antwoord verborgen

Vaccineren macht frei!

PlatteHoofd-IpneHaar | 23-07-21 | 15:21

De wappies kunnen straks nergens meer heen en zullen hun vaccinatie wel moeten gaan halen. Ik hoor ook dagelijks het gelul aan van zij die twijfelen.
De meeste twijfelaars zitten de hele dag hun gelijk te halen in groepen op Facebook die het ook maar eng vinden, en waarvan er iemand in de groep zit die iemand ken, die ook weer iemand kent en waarvan de buurvrouw na vaccinatie is overleden. Ik ben hier wel zo klaar mee, vaccineren is helaas de enige weg hieruit.

pibasso | 23-07-21 | 15:20 | 22

@botbot | 23-07-21 | 15:33: Aantal opnames nam vorig jaar even goed af zonder vaccinaties, dus wat doet jou denken dan vaccinatie de enige variabele hierin is en hoe verklaar dan je de terugloop in opnames afgelopen jaar?

ReyNemaattori | 23-07-21 | 16:20

Is niet de enige weg. Wel een mogelijk onderdeel van de weg ‘hier uit’.

geen koning | 23-07-21 | 19:03
▼ 19 antwoorden verborgen

Goh, die Pierik is niet van het scherm af te slaan. Het debiele van het redeneren van onze "rechtsfilosoof" blijft het feit dat vaccineren dus kennelijk geen zin heeft, want het kleine groepje ongevaccineerden kan het voor iedereen verpesten ('weer in lockdown'). Over de testsamenleving vraagt hij zich of de overheid dat in stand houdt.... niet dat we daar net 1,5 miljard voor uitgetrokken hebben.

Ik miste nog een beetje onder het kopje "gedwongen" de mogelijkheid om mensen in concentratiekampen op te sluiten. Maar dat komt ongetwijfeld over een tijdje aan de orde.

UpdateAvailable | 23-07-21 | 15:20 | 4

Geef het een week of zes dan vinden 'we' dat opeens een hele normale optie.

GroetenVanUrk | 23-07-21 | 15:23
▼ 1 antwoord verborgen

Qaly... Eindelijk gevonden... Kosteneffectiviteit. Dat is mijn antwoord en daar moet u het mee doen.

de Jager59 | 23-07-21 | 15:20 | 1

Is toch als de F1 bolides een rondje racen om te bepalen wat voor auto op welke plek staat als de daadwerkelijke ‘race’ een dag later daadwerkelijk gaat aanvangen?

geen koning | 23-07-21 | 19:01

Zodra die verplichting er komt kom ik pas van mijn reet. Maar dan ben ik ook echt boos.

Niet_Van_Hier | 23-07-21 | 15:18

Mijn god filosoof... Deze heeft hem bij een pakje kauwgom gehad. Maar ja UvA een socialistisch bolwerk dan weet je het wel.
Er zijn twee mogelijkheden om uit de crisis te komen....
1 lockdowns (leveren meer schade op dan geen lockdowns heeft EZK becijferd).
2 vaccineren.

Je natuurlijke afweer systeem dat werkt niet? Antistoffen die jezelf aanmaakt zijn inferieur?
De ziekenhuizen lopen sinds dansen met jansen niet vol.

Misschien even uitzitten en dan maar in vrijwillige isolatie totdat deze beklemmende waanzin is overgewaaid.

En hoezo mag deze matige denker leeglopen, waarom zet je er geen filosoof met een andere mening tegenover?

Een vals dillema creëren. Hoe durft dit angstige mannetje zich filosoof te noemen?

ratelaar | 23-07-21 | 15:17 | 4

Alleen weldenkende mensen met een gezond verstand zouden zich filosoof mogen noemen.
En dat zijn geen door een universiteit gevormde mensen in elk geval, zeker niet in Nederland.

A333aan | 23-07-21 | 15:27
-weggejorist en opgerot-
Gleufdier | 23-07-21 | 16:17

@A333aan | 23-07-21 | 15:27: Iedereen kan zich terecht filosoof noemen.
Dat die onzin niet echt noodzakelijkerwijs op een universiteit hoeft.
Ik ben filosoof geworden in dezelfde uurtjes dat mijn vriendin zat te glibberen over haar
Bikramyoga matje. De Miyagi van dienst was me er eentje.

geen koning | 23-07-21 | 18:49
▼ 1 antwoord verborgen

Wie niet horen wil, moet maar prikken? Of wie niet prikken wil, moet maar voelen? Fantastische slogans voor de campagne.

Lorejas | 23-07-21 | 15:17 | 6

plata o plomo.

JdelaT | 23-07-21 | 15:23

Prik of prikkeldraad!

nobodiesunmighty | 23-07-21 | 15:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik snap niet zo goed het probleem inzake ongevaccineerden. Is toch een keus met eventueel risico om op een IC te komen. Hebben gevaccineerden toch geen last van ? Ja maar neuzelen ze dan dan worden de ziekenhuizen overbelast. Alsof ziekenhuizen vol liggen met super gezond levende mensen.

Gebakkenvis | 23-07-21 | 15:16 | 6

@Enter Yeti | 23-07-21 | 15:20: ook maar de patiënten op de IC die rookte weigeren?

Jezuzz | 23-07-21 | 15:37

Ik weet niet hoe oud jij bent maar alles beneden de 70 heeft sowieso nauwelijks kans om op de ic te belanden.

JdelaT | 23-07-21 | 15:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Q 75% van de Marokkanen in Amsterdam bijvoorbeeld, weigert vaccinatie. Strijders.UQ

Tsja, spartacus : de vijand van mijn vijand is -ineens- mijn vriend. Nog niet duizelig van het tollen .....?

J.Thee.Cohen | 23-07-21 | 15:16 | 6

@hangtiet met knoop | 23-07-21 | 15:27: Ik ben geen Gutmensch, en ik heb het idee, dat U dat ook niet bent. Gutmenschen zijn nog erger dan wappies.

Frau_Ferkel | 23-07-21 | 15:35

@hangtiet met knoop
Makkelijk te verwarren en zo sluipt het nieuwe spreken er toch in. Aanhalingstekens verduidelijken dan de intentie. De 'witte' man.

nsfl | 23-07-21 | 15:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik snap de discussie niet. Mensen met prik zijn beter beschermd tegen narigheid. Mensen zonder prik lopen bewust een risico. Dat is wat mij betreft hun eigen keuze, enige minpunt is de mogelijke druk op de zorg / IC. Dat zal wel loslopen en wat mij betreft hebben anitvaxxers dan gewoon pech als de IC's vol liggen en er een keuze gemaakt worden worden voor een kankerpatient ofzo.

marsman1980 | 23-07-21 | 15:15 | 10

Ik houd het bij uw eerste zin. Ik snap het ook niet. Geeft kalmte. Zo, nu ga ik weer verder met poepen.

nobodiesunmighty | 23-07-21 | 15:27

@hangtiet met knoop | 23-07-21 | 15:20: je weet niet of hij meer belasting heeft betaald, wie weet betaal ik wel veel belasting en rij ik me scheel in een benzine slurper.

ikworstelengadouchen | 23-07-21 | 15:37

Nou, Mozart, ouwe taal nazi...Ik denk dat je bij het schrijven van muziek moet blijven. Die zinnen lopen niet helemaal lekker.

Voorafentoe | 23-07-21 | 16:17
▼ 7 antwoorden verborgen


Je wilt dat de overheid haar kerntaak (bescherming van de burgers nakomt) en tegelijk de vrijheid om te doen en laten wat jij wilt in stand houdt.

Je kunt hier helaas niet van beide walletjes gaan eten.

Niet vaccineren (voor de meeste, gezonde mensen een kleine moeite) betekent dan dat er links en rechts om je heen mensen dood gaan. Eerste golven - je oma en opa, nu komen mensen onder de 50 in het zkhs terecht.

Of weer alles dicht gooien, restricties, enz.

Het is OF het een OF het ander. Dus deze keer niet rode of blauwe pil, maar de zwarte.

Wat ik niet snap is de afkeer van mensen tegen een medicijn. Ja, er zijn wat bijwerkingen, maar dat hebben in principe alle medicijnen. Maar kennelijk is het wappie-zijn inmiddels maatschappelijk geaccepteerd. Iedere groep heeft zo zijn smoesjes: oelikoeliesprookjesbookjes of social media berichte die enge dingen vertellen.

Ik heb mijn twee shots gehad. en inmiddels heeft iedereen de kans gehad om er minimaal een, zo niet twee te hebben. Maar tegen zijn is natuurlijk in de Willem Engel Bubble veel cooler dan te zeggen ik ben gevaccineerd.

hangtiet met knoop | 23-07-21 | 15:15 | 10

Sommigen gedragen zich alsof het virus niet bestaat. Ik zie het in mijn familie gebeuren. Deze mensen blijven intensief omgaan met geloofsgenoten, het loven en prijzen van de Here Jezus vindt desnoods plaats in huiskamerverband. Hun tieners gaan rustig uit logeren en komen dan "niet lekker" terug; testen komt niet eens ter sprake. De volgende dag gaat de hele reutemeteut zonder zorgen naar een begrafenis. Afstand houden is er niet bij. Bezoek wordt bijna demonstratief gezoend en vastgepakt, bezwaren weggewuifd met een smalend "Ach, ben je bang...? Dan moet je niet komen." Het was voor ons reden genoeg om voorlopig weg te blijven. De meesten zijn niet van dit gedrag gediend, maar te beleefd om er wat van te zeggen. En zo blijven ze volledig overtuigd van zichzelf vastzitten in hun bubbel.

Wiebenick | 23-07-21 | 16:03

Als het goed is zijn je opa en oma reeds geprikt, de mensen onder de 50 ook tot aan de 18 jarigen. Ik zie niet in hoe die opeens doodgaan omdat jij niet geprikt bent, tenzij hun vaccin niet werkt. Maar in dat geval is de vraag waarom je dan uberhaupt zou prikken?

ReyNemaattori | 23-07-21 | 16:23

@ReyNemaattori | 23-07-21 | 16:23: Dat klopt.. krijg je de drogreden van virologen: anders gaat het virus zich muteren onder niet gevaccineerden.
Ik heb nieuws: Meer dan de helft van de wereld gaat nooit een vaccin krijgen. Daar vliegen we op, zij op ons. Of ze pakken een boot na de vreselijke tocht op de kameel.
Het vaccin is simpelweg de manier om de totaalfalende overheden de uitweg naar heropening van het leven te bieden.
Dat gun ik ze dan maar. Ik neem mijn prikje. Iets anders zit er even niet op vermoed ik.

geen koning | 23-07-21 | 18:42
▼ 7 antwoorden verborgen

Ja en over 10 jaar een ruime compensatie voor de mensen die in 2021 onder dwang hun prik hebben gekregen want dan beslist de Hoge Raad dat de regering buiten hun boekje is getreden. En excuses van (nog steeds) premier Mark Rutte die zich tijdens de parlementaire enquête weinig meer kan herinneren van de besluitvorming in die tijd

Lomo | 23-07-21 | 15:14 | 1

Komt dan goed uit dat niemand aansprakelijk is voor medische missers inzake deze vaccins. Dat hebben ze afgedekt. Over 10 jaar zullen ze zeggen dat je jezelf goed geïnformeerd hebt laten vaccineren dus wat je kan krijgen is prikspijt en verder zoek je het zelf maar uit.

GroetenVanUrk | 23-07-21 | 15:18

Als je de lijn van afgelopen anderhalf jaar doortrekt ben ik benieuwd waar we over een jaar staan.

Messerschmitt | 23-07-21 | 15:14 | 1

Hekken om ongevaccineerden heen! Net zoals de grenzen die dicht zijn

Cunts-en-kitsch | 23-07-21 | 15:21

Er ingemasseerd? Gortdroog wordt het er in geramd, niet eens een beetje spuug en nog voordat je voorover gebogen staat.

Nu baal ik dat ik al gevaccineerd ben.

amateurrr | 23-07-21 | 15:14 | 1

Amateur.

Cunts-en-kitsch | 23-07-21 | 15:22

Goh. Dus iets wat jarenlang niet kon bij kinderdagverblijven, namelijk ongevaccineerden kindjes weigeren, kan nu opeens in de grotemensenwereld wel? Dit land en haar bestuurders, ik snap er steeds minder van...

Enter Yeti | 23-07-21 | 15:14 | 4

Daar heeft de rechter jaren geleden al een uitspraak over gedaan. En KDV's mogen wappiekindjes die niet gevaccineerd zijn weigeren gelukkig.

Parsons | 23-07-21 | 15:23

@Parsons | 23-07-21 | 15:23: Wel? Mijn excuses, dat is dan volledig langs mij heen gegaan. Uitstekend beslissing van die rechter overigens...

Enter Yeti | 23-07-21 | 15:27

@Parsons | 23-07-21 | 15:23: Nou jaren geleden? Ja, jaren klopt wel.. 8 ofzo? Hadden we even een CDA loze regering?
En basisscholen, mogen die dat ook?
Mag een bioscoop vragen om een bewijs van rodehond prik?

geen koning | 23-07-21 | 18:34
▼ 1 antwoord verborgen

Wie is die viezerik van Nieuwsuur dan, met z'n voorzetjes geven aan die andere mengelen adept. wat een gek zeg.

Welles! Nietes! | 23-07-21 | 15:14 | 2

npo "zachte" dwang.

ChalinaRosa | 23-07-21 | 15:21

Ja echt hé, Wat kijkt die eng door zijn bril heen. Die moet je geen macht geven dan weet die het wel...
Dat NRA zou mee moeten muteren, een wondermiddel toch? ale veranderingen zolang de basis niet veranderd was het.
Alleen er is maar 80% dekking bij gevaccineerden plus de weigeraars dan is er een gat van 30%? of meer( vertrouw de cijfertjes niet zo)
Nu door een vaccin toe te passen dat niet voldoet moet de mens zijn vrije beschikking gaan inleveren?
Gaan richting een nare wereld.

Rest In Privacy | 23-07-21 | 15:25

Vaccineren is nog steeds niet verplicht. Maar niet vaccineren is een keuze, met consequenties.
Ik vind het prima.

En voor degenen, die komend weekend op vakantie naar Duitsland gaan: geen probleem, met vaccinatiebewijs of bewijs dat U genezen bent.
Voor de overigen is quarantaine op het vakantie adres verplicht. En probeer de quarantaine niet te omzeilen: boetes kunnen oplopen tot max 25.000 Euro.

Frau_Ferkel | 23-07-21 | 15:14 | 16

@Frau_Ferkel | 23-07-21 | 15:49: oh ja want de media die in de VS hier over wel berichten ( breitbart bijv.) dat zijn allemaal Wappie Trump kanalen en gelooft u vooral de boodschap die de overheid en MSM verspreid. U weet dat in de VS zowat elk reclame blok een spotje van een groot farmaceutisch bedrijf heeft? en hoe controleer je het beleid van zo'n zender en wat het uitzend? simpel het reclame geld. Follow the Money is niet aan u besteed.

ikworstelengadouchen | 23-07-21 | 15:59

@ikworstelengadouchen | 23-07-21 | 15:59: Ik heb geen zin, om over complot theorieën met betrekking tot de farmaceutische bedrijven te discussiëren.

Wanneer U wilt, dat ik U serieus neem... Geef mij een (1) wetenschappelijke publicatie (dus geen MSM, breitbart of Facebook) die aantoont, dat IVM of HCQ werkt.

Frau_Ferkel | 23-07-21 | 16:14

@Frau_Ferkel | 23-07-21 | 16:14: Ik kan u volgen. Evengoed is vitamine D zeker belangrijk, altijd maar in dit geval vooral. Dus niet als je het hebt maar eerder. Overgewicht is desastreus.. ga vooral mensen hun werk, sport afpakken en thuis opsluiten?
Iedereen die ik ken is ongezonder uit de lockdown gekomen. En overgewicht is als je ouder bent heel moeilijk terug te draaien.
De ziekte wordt nog steeds van over de hele wereld binnengevlogen.. gelukkig gaan deze Olympische spelen aantonen dat je het dus wel in een vliegtuig kan krijgen (vliegtuigen hadden toch zo een bijzondere luchtcirculatie waardoor het coronaveilig was?)
Ik mis preventie op alle fronten behalve op het vaccinatie verhaal.
Dat is een misdaad tegen de menselijkheid.
En nee, ik geloof niet in chloorpillen, Engel etc.

geen koning | 23-07-21 | 18:27
▼ 13 antwoorden verborgen

In een Kamerdebat lang geleden zei Mark Rutte als antwoord op een vraag van Azarkan over directe of indirecte dwang of drang voor vaccinatie (en testen) dat 'burgers zouden dan naar de rechter kunnen stappen, want werkgevers mogen niet discrimineren, dat staat in de wet' maar dat is wederom een leugentje naar eer en geweten gebleken.

We huppelen stap voor stap steeds verder deze dystopie in, maar zolang we niet op het (ridicule) punt van 'microchips in vaccins' zijn aangekomen slikt men blijkbaar alles daartussenin van de prikpooier. Zelfs als we op dat punt zouden komen dan zou de kudde gaan blèren dat dat toch best wel goed is voor de gezondheid en het maar moet omdat we er levens mee kunnen redden. Blijf die doelpalen maar verschuiven.

GroetenVanUrk | 23-07-21 | 15:13 | 2

De Jonge precies hetzelfde; heeft vanaf het begin geroepen: "Nee hoor, niemand wordt verplicht of gedwongen het vaccin te nemen. Ook niet door ongevaccineerden bepaalde privileges of vrijheden te ontnemen. Geen drang, geen dwang, ook niet indirect. We zullen zelfs in de wet onmogelijk maken om dit door te voeren."

Een paar maanden later staat hij vol trots de QR code te presenteren uit de app, zodat alleen mensen met zo'n QR code bepaalde dingen kunnen doen. Die huichelaar heeft voor mij voorgoed afgedaan, wat een charlatan.

2Little2Late | 23-07-21 | 15:42

@2Little2Late | 23-07-21 | 15:42: er is zelfs een motie van Wilders naar ik meen over aangenomen. Dus als die dan verbroken wordt, heb je een nep parlement.

ikworstelengadouchen | 23-07-21 | 15:45

En die allochtone groepen weten de weg naar onze zorg ook al prima te vinden.

rman | 23-07-21 | 15:13

Omdat dit een overheidverplichting wordt, weiger ik pertinent. Ongeacht alle logische voordelen, medische verklaringen etc: vanwege overheidsdwang weiger ik hier in mee te gaan.

loser | 23-07-21 | 15:11 | 6

Het is verdrietig dat ik het schrijf, maar ik ben het met je eens. Inmiddels zie ik dat de overheid op zo'n beetje alle grote thema's (immigratie, klimaat, energie, gezondheidszorg, financiele huishouding) beslissingen neemt die pertinent tegen het belang van de burger zijn. Zelfs al maakt dat vaccin me 20 jaar jonger en geeft het me superkracht, ik wacht af. Ik geloof niet meer in de goede bedoelingen van de overheid.

marcoplarco | 23-07-21 | 15:28

@marcoplarco | 23-07-21 | 15:28: Die goede bedoelingen zijn al jaren weg sinds het eigenbelang en partijbelang voorop staat.
Het gaat er niet eens meer om of het vaccin werkt en veilig is (zal best en zal prima veilig zijn) maar vanwege alle politieke spelletjes, schimmigheid, totale onwil tot transparantie (hallo met de WOB vezoeken), het verbieden van medicijngebruik (ivermectine en hydroxychloroquine) en het opleggen van boetes aan artsen die dat wel voorschijven bij corona, dat zijn allemaal rare dingen.
ALs ze nou aangegeven zouden hebben "die medicatie werkt niet volgens onze gegevens, en we raden het af/gebruik het op eigen risico" zou het al een heel ander verhaal zijn, maar nee, Hugo moest zo nodig verkondigen "Alleen vaccins helpen" (en dan uiteraard alleen die van het bedrijf waar z'n broer bij werkt).
Vergelijkbare gevoelens met de D'66 aanpassing van de wet op orgaandonatie. Ik stond altijd als donor geregistreerd, maar toen ze het omgekeerd hebben naar "iedereen donor tenzij" heb ik daar de boel voor stopgezet.
De overheid is niet betrouwbaar, want de mensen die de overheid vormen zijn niet betrouwbaar en hebben er belang bij om te blijven doen wat ze doen.

Dezenaamhier | 23-07-21 | 15:55

Die dwang hadden ze nooit moeten doen. Dat maakt boos en wantrouwend. Gewoon wat rolmodellen en het samen gevoel was genoeg geweest.
Zoals we bij een halve finale ineens allemaal in de lelijkste kleur van het spectrum rondhupsen en zelfs tante Nel een natte zoen op der smoel geven.
Nu alleen vergane sukkels als ik en makke schapen in de rij.. met ingevulde gezondheidsverklaring, mobiel in de aanslag om de afspraak te bevestigen.. “u moet de oranje lijn volgen.” Serieus een kwartier gaan wachten na het prikje.
Of ik loop zomaar de vaccinatiebus binnen in BoLo. Niks afspraak etc.
Wat ik wil zeggen: Wij de Nederlanders, Westerse schapen, zijn het probleem.

geen koning | 23-07-21 | 18:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Het wordt er hier door de redactie al maandenlang in-gemasseerd.

JdelaT | 23-07-21 | 15:11 | 2

Je kunt hopelijk toch zelf denken en bepalen wat jij wilt?

jaja | 23-07-21 | 15:13

@jaja | 23-07-21 | 15:13:
Uiteraard, alleen ik ben er open en eerlijk over en eet niet van 60 walletjes .

JdelaT | 23-07-21 | 15:19

Hé, hé, besmetten moet toch geen privilege van gevaccineerden worden!?

VP732 | 23-07-21 | 15:10

Enfin, ik schat dat over, pak 'm beet, 5 jaar deze waanzin voorbij is, zodat we het weer eens kunnen hebben over het ozon-gat en de zure regen.

LoesjeP | 23-07-21 | 15:10 | 4

Ozon gat is bijna geheeld: doet wonderen, geen cfks. En 1995 belde, ze wilde haar Nobel prijs scheikunde terug….Zure regen: helpt als je zwaveldioxide uitstoot vermindert met 85%. Vaccinaties gaan nog eens heel groot worden: misschien dat we small pox daarmee de wereld uit kunnen helpen…oh wacht eens even….

GekkeLorrie | 23-07-21 | 15:16

Deze waanzin gaat dus niet voorbij. Dat virus blijft. Dus moeten we er geen zaak met waanzinnige regels van maken.

goedverstaander | 23-07-21 | 15:18

@goedverstaander | 23-07-21 | 15:18: helemaal eens: op een gegeven moment zou het aantal ernstige complicaties door covid sterk verlaagd moeten zijn (snottebel en moe), mede door de vaccinaties of eerdere infectie. Net zoals HKU, NL63 of OC43 coronavirussen die rondgaan in de populatie zonder teveel ernstige zieken te veroorzaken.

GekkeLorrie | 23-07-21 | 15:26
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Normpje | 23-07-21 | 15:10 | 1

Prima. Eigenwijze idioten die niet gevaccineerd willen worden blijven maar lekker thuis dan. Of vier een feestje met andere anti-vaccers.

TheBigKirth | 23-07-21 | 15:10 | 6

Succes met het openen van een venue voor ongevaxxten, daar krijg je nooit vergunningen voor...

ReyNemaattori | 23-07-21 | 16:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik snap het probleem niet om gewoon te vaccineren. We hebben teveel wappies in dit land die beginnen te stuiteren als er dingen komen die verplicht gaan worden om de gekte die we afgelopen 2.5 jaar hebben gehad te voorkomen. Nu zijn er ook ouders die er voor hebben gezorgd dat bijna uitgeroeide ziektes weer terug kunnen komen. Het anti vaccin kamp mag trots zijn op wat ze hebben bereikt. Volgende stap is terug naar de basics en ouderwets een geit opofferen om te genezen. Of beter laten we Chinezen gaan verbranden op een brandstapel om corona te voor komen. Vaccin weigeraars mogen wat mij betreft in Amsterdam worden opgesloten. Mijn voorstel gooi alle gekkies in Amsterdam en bouw een muur om die stad.

GPZ550 | 23-07-21 | 15:09 | 16

@knutsel_ | 23-07-21 | 15:12: Fase 1, 2 en 3 zijn doorlopen en we zijn een half jaar verder. Welk gedeelte van HET IS GEEN EXPERIMENTEEL VACCIN begrijp jij niet?

omanders | 23-07-21 | 18:03

@omanders | 23-07-21 | 18:03: Een half jaar is te kort om wat over de lange termijn te zeggen dus experimenteel of in jouw worden EXPERIMENTEEL!!!1!!

voldemort | 23-07-21 | 18:38

@voldemort | 23-07-21 | 18:38: Nee dat is het niet want er zijn geen lange termijnefeecten te verwachten want:

1) Na enkele dagen zijn zowel het spike-eiwit, als het mRNA als de lipides verdwenen. Daarna kost het drie weken voordat je afweersysteem zijn reactie op poten heeft. Daarna is er geen actor meer die iets kan veroorzaken.

Dat had je ook allemaal zelf kunnen googlen en bedenken. Maar zelf denken is een zachte dood gestorven in jullie kringen.

omanders | 23-07-21 | 19:46
▼ 13 antwoorden verborgen

Zowel gevaccineerden als niet-gevaccineerden verspreiden het virus, en naar nu steeds meer blijkt, in redelijk zelfde mate voor de D-variant.
Dus waarom dat onderscheid maken op plaatsen waar mensen samenkomen als het voor de verspreiding weinig uitmaakt?

2voor12 | 23-07-21 | 15:09 | 5

Neem die prik/spuit/experimenteel vaccin nou maar gewoon.

Cunts-en-kitsch | 23-07-21 | 15:19

‘Sarc off’

Cunts-en-kitsch | 23-07-21 | 15:19

Een ideetje van ene Meneer Schwab, denk ik.

starbuck280 | 23-07-21 | 15:21
▼ 2 antwoorden verborgen

mogen restaurants je identiteitsbewijs vragen? Ik dacht het niet. Dus kunnen ze ook niet vaststellen of een QR-code bij die persoon hoort. Als ik ga uit eten neem ik vaak mijn telefoon niet eens mee want dat stoort en is ongewild toch afleidend. Als ze dat nu gewoon aan de restaurants/sportscholenetc zelf overlaten is er niets aan de hand lijkt me. Gewoon een bordje bij de ingang, "let op hier is geen toegangscontrole, betreden op eigen risico". Ik denk dat ik wel weet in welke restaurant het gezelliger gaat zijn.

small_town_dude | 23-07-21 | 15:09 | 14

Ze mogen alles vragen, je ID, je BSN, je pincode, je digid login.
Je hoeft het echter niet te geven, kans is dat ze je ook niet binnen hoeven laten.

ReyNemaattori | 23-07-21 | 16:29

Hoe gaat u uw Qr code laten zien zonder telefoon?
Alle restaurants gaan hun stinkende best doen zich aan de regels te houden. Anders geen Tozo, boetes, sluitingen, publieke opinie. Wellicht zal er ergens een pop-up wat risico willen lopen.

geen koning | 23-07-21 | 17:48

"mogen restaurants je identiteitsbewijs vragen? Ik dacht het niet."

Volgens mij wel. Om te bepalen of je oud genoeg bent om te drinken.

omanders | 23-07-21 | 19:47
▼ 11 antwoorden verborgen

Als dit zo doorgaat eindigt de redactie als Micha Kat......

J.Thee.Cohen | 23-07-21 | 15:07 | 1

Leuk he? Wie en wat is echt, wat is de realiteit...

nobodiesunmighty | 23-07-21 | 15:20

Die Marokkanen kun je toch niet bereiken als Nederlandse staat.
Aanpakken kan ook niet want dat is discriminatie.
Kansloos dus.

jaja | 23-07-21 | 15:07 | 1
-weggejorist-
geen koning | 23-07-21 | 17:39

De volgende stap is dat niet gevaccineerden een herkenbare item dragen in het openbare leven.
Dat schijnt al eens eerder toegepast te zijn in de geschiedenis en schepte toen duidelijkheid.
Of, alle niet gevaccineerden bijeen in een woongemeenschap met een hek en een poort.

Doh!!

Noobster | 23-07-21 | 15:07 | 4
-weggejorist-
RedPill | 23-07-21 | 16:51

Als melaatse moest je ooit met een ratel over straat.
Wellicht komen de weigeraars er iets beter vanaf?

geen koning | 23-07-21 | 17:38

@geen koning | 23-07-21 | 17:38: Moderner is een draagbare bluetooth luidspreker met afschrikwekkende muziek.

voldemort | 23-07-21 | 18:33
▼ 1 antwoord verborgen

Ze doen maar lekker *guillotine afstoffen doet en gebruiksaanwijzing opzoeken doet*

Illuminati1989 | 23-07-21 | 15:06 | 4

Gebruiksaanwijzing is niet nodig
gewoon -net als onze regering- proefondervindelijk aanpakken.

CLoVis | 23-07-21 | 15:21
▼ 1 antwoord verborgen

Man dit gaat me mijn baan en mijn vrijheid kosten vrees ik.
In deze waanzin ga ik niet mee.

ratelaar | 23-07-21 | 15:05 | 3

Heb zelf ook twee prikkies gehad maar dit gaat echt veel te ver.

LewsTherinTelamon | 23-07-21 | 15:09

mag ik straks nog de trein in? Of de taxi?

small_town_dude | 23-07-21 | 15:11

Baan is niet zo erg.

@small_town_dude | 23-07-21 | 15:11:
Als je joods bent alleen nog de trein. Ze gaan gewoon weer opnieuw beginnen met mensen in hokjes te duwen, vrees ik.

Watching the Wheels | 23-07-21 | 18:08

Die dwang komt er echt niet voor die massaal niet-gevaccineerde dubbele-paspoorters hoor. Die komen toch alleen maar in hun eigen winkels en koffiehuizen waar geen enkele controle is.

2voor12 | 23-07-21 | 15:05 | 2

Ze komen bij u binnen om uw pinpas te bemachtigen.

BrutusBosch | 23-07-21 | 15:14

Zie ze ook nog wel in staat om dat te gebruiken om bootvluchteling op zee te doen omkeren. "We hadden u graag geholpen, maar u bent niet gevaccineerd".

Watching the Wheels | 23-07-21 | 18:12

Ik dacht dat het een grap was. Wel een hele slechte, maar toch.

small_town_dude | 23-07-21 | 15:05 | 1

Vandaar ook dat Mohammed Saïd al-Sahaf Minister moet worden van Propaganda in Nederland. Hij spreekt verstandig Engels en vertelt waar het om draait. Geen gehuichel, gewoon glashard de waarheid volgens de NPO, volgens onze Minister van Propaganda. Kunnen al die sociale werkplaats directieleden ook 'iets anders' gaan doen.

nobodiesunmighty | 23-07-21 | 15:22

Ha! Ik heb er 2 gehad.
Mij gaan ze niet verplichten!

Ruimedenker | 23-07-21 | 15:04 | 4

Tot de derde komt.
En vervolgens elk kwartaal.

J-van-de-Bontekoe | 23-07-21 | 15:19

@J-van-de-Bontekoe | 23-07-21 | 15:19: Ook zoiets ik moet iedere dag eten, dus niet ieder kwartaal, nee echt iedere dag, iedere keer opnieuw, the horror.

K.Zwellever | 23-07-21 | 15:33
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe werkgevers (in dit geval AZ) werknemers gaan dwingen te vaccineren:

1. Je beschikt over een volledige coronavaccinatie bewijs met QR-code. Een volledige vaccinatie is geldig vanaf 14 dagen nadat u volledig bent gevaccineerd.
2. Je beschikt over een testbewijs met QR-code. Dit betekent een negatieve testuitslag minder dan 24 uur voor de start van je werkdag.
3. Herstelbewijs met QR-code van niet langer dan een half jaar icm 1 vaccinatie minimaal 14 dagen geleden gezet

Elke dag testen om te werken. Belachelijk.

Jezuzz | 23-07-21 | 15:04 | 2

Werkgevers in nederland mogen (nog) niet vragen aan werknemers of ze gevaccineerd zijn.

Dezenaamhier | 23-07-21 | 15:43

Alkmaar Zaanstreek-combinatie.

Watching the Wheels | 23-07-21 | 18:04

Israël wil ook ongevaccineerden weren uit openbare gelegenheden. De ster op uw kleding met daarin de letter c zou niet ongepast zijn.

etwaboy | 23-07-21 | 15:03 | 3

Mensen blijven dom, ook al staat de geschiedenis vol van ellende die ze zich aandoen, vanwege 'ideeën', symbolen, religies en noem maar op.

nobodiesunmighty | 23-07-21 | 15:10

Israël is al aan het derde shot Pfizer toe.

VP732 | 23-07-21 | 15:12

letter v kan ook of de letter j van 'je bent gevaccineerd'.

Watching the Wheels | 23-07-21 | 18:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl