Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Huh? Johnson: "Eind september vaxbewijs verplicht voor toegang clubs, grote evenementen"

Maar... vanochtend dan?

We waren verbaasd, zijn verbaasd en blijven verbaasd. Vanochtend werd gevierd dat Engeland VRIJ is; geen testbewijzen, geen vaccinatiebewijzen, geen mondkapjes, geen anderhalve meter. Nou, paar uur later Johnson bovenstaand tijdens zijn persco van vanavond: "after all over-18s have had the chance to be double-jabbed, we're planning to make full vaccination the condition of entry to nightclubs and other venues where large crowds gather. Proof of a negative test will no longer be enough."

Nou, zo'n gedecideerde uitspraak laat weinig ruimte voor interpretatie. Even later kwam hij er nog even op terug door te zeggen dat de overheid louter "het recht voorbehield" dit te gaan eisen. Maar na vraag om opheldering was hij kristalhelder. De journo in kwestie vat samen:

"A big change there: the prime minister confirms vaccine passports will be compulsory for clubbers from the end of September, without an option to show a negative test instead. The government had said it could make proof of vaccination mandatory but now it's saying it definitely will, regardless of what happens over the coming weeks."

Voor degenen die deze medische segregtatie toejuichen, gefeliciteerd met jezelf.

Hij noemt het geen vaccinatie-ultimatum, maar het is een vaccinatie-ultimatum

Social

Oftewel, de roadmap wordt teruggedraaid

Social

Op basis van deze wet, waarschijnlijk

Social

Deep Red Coats!

Social

Reaguursels

Inloggen

Dit is natuurlijk de natte droom van elke farmaceut die vaccinaties produceert. Die garandeert een miljarden-omzet, elk jaar opnieuw, want geloof maar niet dat het enkel bij deze vaccinaties blijft. Dit is een vrijbrief om voor elke scheet het vaccinatiebewijs te 'updaten' want anders is toegang VERBOTEN. Als het fundament er eenmaal ligt, zal men er op door blijven bouwen.

Het is onbegrijpelijk dat men niet in de gaten heeft dat er hiermee een medische apartheidsstaat wordt opgezet wat natuurlijk alleen maar kan leiden tot situaties in het verleden waar grote groepen mensen werden uitgesloten van bepaalde activiteiten. Zijn mensen dan echt zo blind voor de geschiedenis? Het is toch tenenkrommend om te zien dat je van die debielen hebt die zulke achterlijkheid nog goed lijken te praten ook?

Ik heb een vaccin genomen, Janssen, maar heb nu best wel spijt dat ik zelf heb bijgedragen aan dit fundament van onderdrukking waar vrolijk op doorgebouwd gaat worden. Het einde van de vrije samenleving begon in 2021 en de meesten stonden erbij en keken er naar.

Dannydekr 2.0 | 20-07-21 | 14:45 | 4

Als mensen zo om hun gezondheid gaven, zag je dat wel aan andere zaken, met name wat er in supermarkten ligt etc. Mensen geven vooral om snel snel ergens vanaf te zijn, pilletje voor dit, drankje voor dat. Daarom trappen ze ook in dit vaccinatie gedoe, ze willen er snel vanaf. Ik durf er een krat ongezond gerstenat tegenover te zetten dat er binnen 2 jaar borden bij uitgangsgelegenheden, openbaar vervoer etc hangt met “voor ongevaccineerden verboden” we hebben een nieuwe groep melaatsen gekweekt.

WibionFire | 20-07-21 | 15:29

@WibionFire | 20-07-21 | 15:29: Mensen geven wel om hun gezondheid, maar zitten tegelijkertijd vol met tegenstrijdigheden (ik zelf ongetwijfeld ook). Het verlangen naar (tijdelijk) geluk moet zo snel mogelijk bevredigd worden. Vaccinatie past daar dan weer uitstekend bij.

Overigens bedankt voor je zinvolle aanvulling!

nostyle-still-alife | 20-07-21 | 16:06

@nostyle-still-alife | 20-07-21 | 16:06: Mensen is verteld dat ze zich druk maken om hun gezondheid, maar het is inderdaad een zuiver hedonische afweging. Als er morgen een kunstlever op de markt komt, flikkert vanavond nog iedereen een fles absinth achterover.

luistukvreten | 20-07-21 | 16:40
▼ 1 antwoord verborgen

Top, geen events met wappies.

Ins0mnia | 20-07-21 | 14:32 | 2

Integendeel. Uiteindelijk blijf je alleen nog maar over met het meest domme volgzame volk op aarde, die maar niet in de gaten hebben dat ze worden bespeeld. Of dacht je dat het bij dit ene COVID19 vaccin zou blijven? Clown.

Dannydekr 2.0 | 20-07-21 | 14:47

Houzee kameraad. Eindelijk weer zuivere virusvrije feestjes.

luistukvreten | 20-07-21 | 16:43

Vorig jaar maart, april circuleerden de geruchten met het nodige bewijs reeds over het internet dat dit eraan zat te komen. Keer op keer werden de mensen die iets in deze richting beweerden uitgelachen. Persoonlijk heb ik mijn mond erover gehouden. Om onderlinge relaties niet stuk te maken, want de meesten in mijn omgeving dachten het gebeurt niet of het loopt niet zo'n vaart.
Mensen, als je er tegen bent. Laat je horen. Schrijf brieven naar de politiek. Bel persvoorlichters op. Bestook ze met vragen. Revoluties of opstanden geloof ik niet zo in, maar zwijgzaam laten gebeuren wat er nu gebeurt, is wat mij betreft ook geen optie.

nostyle-still-alife | 20-07-21 | 12:31

En alles wat de 'wappies' voorspelden is nu aan het gebeuren..

Kim-Jung-Un | 20-07-21 | 12:22 | 1

Het verschillen tussen complottheorie en werkelijkheid lijkt te liggen rond de 12 maanden. Wat het meest bizarre is, de voortekenen ervoor lagen voor het oprapen. Er circuleert een hoop onzin in de wereld van complotten, maar het vaccinatiebewijs was er geen eentje van. Sterker nog, er is gewoon agenda voor: ec.europa.eu/health/sites/default/fil... Let vooral op het tijdspad. Van 2019 t/m 2021 wordt er onderzoek gedaan en in 2022 zal de commissie een voorstel indienen voor de algehele invoer. Zoals de commissie dat vaker doet om de lidstaten een en dezelfde richting op te krijgen.

nostyle-still-alife | 20-07-21 | 12:38

Komende tijd gaan zijn het voornamelijk antivaxxers die gaan overlijden door corona.
Benieuwd of ze dit nog blijven ontkennen, of juist als nieuw overheidscomplot zien.
Anyway, kan er niet rauwig om zijn, zolang de zorg voor anderen maar niet te veel in het gedrang komt.

RandyBiel | 20-07-21 | 11:56 | 2

Lijkt alsof ik je bijna moet teleurstellen dat dit niet gaat gebeuren.
Mensen met onderliggend lijden zijn bijna allemaal gevaccineerd en de rest heeft een verwaarloosbare kans op overlijden.

hetmoetdanmaar | 20-07-21 | 12:09

Dat ran kan wel weg. Jij bent gewoon dybiel.

luistukvreten | 20-07-21 | 13:32

Wat een GEJANK allemaal! Je mag toch ook delen van Azië niet in als je bepaalde vaccins niet gehad hebt. Hoe is dit anders?

Rest In Privacy | 20-07-21 | 11:48 | 6

Ik woon niet in Azië. Of telt dat niet?

luistukvreten | 20-07-21 | 13:31

Als je iets moet doen voordat je iets te kunt, dan is je keuze dus niet vrij meer. Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat je dat niet inziet. Ik zal het proberen te verduidelijken:

Vergelijk het met een huwelijk. De keus om te trouwen is inderdaad vrij, maar dat je vervolgens bij de ambtenaar van de burgerlijke gemeente langs moet om het rechtsgeldig te laten zijn is dat niet. Dat laatste is namelijk verplicht. Wil je dat laatste om welke reden dan ook niet, dan is de consequentie dat je niet kan trouwen.

De keus om naar de nachtclub heeft als consequentie dat je je moet laten vaccineren om daarna toe te kunnen. Je kunt er wel voor kiezen de consequentie (het vaccineren) uit de weg te gaan. Echter, dat betekent dus feitelijk dat je keuzevrijheid wordt ingeperkt.

Overigens, de vrijheid om te kiezen wordt denk ik nogal overschat. Er zijn veel dingen in het leven waarop je weinig of geen invloed op hebt. Dat begint al vanaf het moment dat je geboren wordt... (Je ouders kun je immers niet kiezen.)

nostyle-still-alife | 20-07-21 | 15:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Wanneer worden jullie wakker?

bigbmvp | 20-07-21 | 09:58 | 3

Als het te laat is vreesch ik.. denken nog teveel menschen dat dit zonder revolutie over zal gaan waaien.. het woord werkt allang niet meer.

All_Anonymous | 20-07-21 | 11:23

Meestal rond 6u 's ochtends. In het weekend wat later.

RandyBiel | 20-07-21 | 12:01

Ik mag hopen dat mensen langzamerhand beginnen te doorzien wat er gaande is. De grote vraag is echter, hoe kan je deze ontwikkeling nog keren zonder een grote volksopstand? Persoonlijk weet ik het ook niet echt. Het individualistische van onze tijd wreekt zich op dergelijke momenten dubbel zo hard.

nostyle-still-alife | 20-07-21 | 12:46

... , we shall jab our Island, whatever the cost may be, we shall jab on the beaches, we shall jab on the landing grounds, we shall jab in the fields and in the streets, we shall jab in the hills; we shall never surrender...

Stuffed Human | 20-07-21 | 08:54

Een halfgebakte constantering over de kleine kans dat u door COVID in het ziekenhuis of OC beland; het is juist deze kleine kans dat het virus zo gevaarlijk maakt. Juist al de meesten nergens last van hebben is verspreiding zowat gegarandeerd alsook maximaal. Met ebola ben je in spuug je na een week bloed, lekker duidelijk.
Aan deze minimale kans moet ook de absurde bevolkingsaantallen gekoppeld worden. 1% in Nederland betekent 170.000 mensen. Als we nu zo’n aantal accepteren en zonder dralen daar direct een nieuwe polder mee vullen is dat prima; als we daar zorg op verlenen rij je je hele samenleving naar de afgrond. Helemaal als je een zogenaamd oneindig budget vrijmaakt.
Ook is het wel een realisatie waard dat toegangsbewijzen, testen en vaccinatiebewijs feitelijk uitsluitend nodig is omdat de vaccinatie niet verplicht is.

Alquest | 20-07-21 | 08:49 | 1

Zo, na deze kluwe aan wirwar ben ik hard toe aan koffie

Stinkend_zadel | 20-07-21 | 10:37

Wappie, flappie.. vingerwijzen..

en straks allemaal heel verontwaardigd doen maar gewoon aansluiten bij de rij als Rutte en de rest van de EU deze beperkingen ook implementeren

Er is een coup gaande en men ziet het pas als het voltrokken is

Vrij naar J. Cruyf

Ook MET prik kom je straks nergens meer binnen..

Sta je dan met je goeie bedoelingen..

Koning één oog | 20-07-21 | 08:47

Remember, remember, the fifth of November...

Flapoor | 20-07-21 | 07:15 | 1

Remember, remember!
The fifth of November,
The Gunpowder treason and plot;
I know of no reason
Why the Gunpowder treason
Should ever be forgot!
Guy Fawkes and his companions
Did the scheme contrive,
To blow the King and Parliament
All up alive.
Threescore barrels, laid below,
To prove old England's overthrow.
But, by God's providence, him they catch,
With a dark lantern, lighting a match!
A stick and a stake
For King James's sake!
If you won't give me one,
I'll take two,
The better for me,
And the worse for you.
A rope, a rope, to hang the Pope,
A penn'orth of cheese to choke him,
A pint of beer to wash it down,
And a jolly good fire to burn him.
Holloa, boys! holloa, boys! make the bells ring!
Holloa, boys! holloa boys! God save the King!
Hip, hip, hooor-r-r-ray!

All_Anonymous | 20-07-21 | 11:20

Wat een KloJO !

Datgingniegoed | 20-07-21 | 07:10

Zet Johnson het record keutel intrekken?

Beste_Landgenoten | 20-07-21 | 00:33

We kunnen de definitie van “Wappie” (speciaal voor de reaguurder waarbij dit woord in elke tegel genoemd wordt), aanpassen naar:
“Een kritische burger met extreme denkbeelden en distopische toekomstscenario’s die keer op keer op korte termijn uitkomen”

Kwelbeller | 20-07-21 | 00:07 | 6

BillGates!!

Kokkie_Balneger | 20-07-21 | 07:55

Las laatst:
What's the difference between reality and a conspiracy theory?
About six months.

JdelaT | 20-07-21 | 11:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Terwijl ik bovenstaand artikel lees komt er een beetje kots omhoog.
Gadverdamme!

Alsof je een drugsdealer niet mag weigeren als hij je iets cadeau geeft.

_Zweevers_ | 19-07-21 | 23:10

Told you so…

pjisonline | 19-07-21 | 23:03
-weggejorist-
Datgingniegoed | 19-07-21 | 22:29 | 3

Ik heb een zogenaamd herstelbewijs dat een half jaar geldig is. Er wordt inmiddels in kringen van experts gesproken over het oprekken van die termijn naar een jaar of langer. Daarom is het vreemd dat ook van reeds besmette- en weer genezen personen ook min of meer vanzelfsprekend gevraagd wordt zich te laten vaccineren. Ik lees- en hoor daar weinig over, terwijl het toch intussen moet wemelen van de ex geinfecteerden, (Die dus door de doorgemaakte infectie mogelijk langer en breder beschermd zijn dan d.m.v. vaccinatie)

pleemobiel | 19-07-21 | 22:26 | 2

@Pleemobiel: Mag ik u vragen hoe u aan zo'n herstelbewijs komt?

TinusVlugOpDeKut | 19-07-21 | 22:51

Krijg je 12 dagen na een positieve test van de GGD.

Kwelbeller | 20-07-21 | 00:08

Overzicht van beleid in de coronatijd vanaf begin vorig jaar in Duitsland, hier was het niet veel anders :
youtu.be/gFmjpN4J5pw
(Voor verstaanbaarheid eventueel snelheid op 0,75)

Kijkeensaan | 19-07-21 | 22:16

Heb hier vaak de term "free-riders" langs zien komen... Alsof zij zonder vaccin de makkelijke weg kiezen. De veilige weg. Alsof het ware offer dat bij het vaccin komt kijken het risico is dat je loopt. Alsof alleen dat risico het juiste risico is.

Eigenlijk lees ik dat mensen die het vaccin nemen er superblij mee zijn. Dat zij hen die dit (nog) niet hebben ondergaan dat alleen kwalijk nemen omdat hun bereidwilligheid niet meer zo vanzelfsprekend is.

Het leest ook alsof de gevaccineerde de ongevaccineerde kwalijk neemt niet ook wat risico te nemen. Alsof ze het eigenlijk ook liever niet hadden genomen, eenmaal geconfronteerd wanneer het alternatief zich aandoet. Men trekt hun keuze in twijfel.

Er is een virus, een serieus probleem. Er is ook een noodwet, die onomkeerbare maatregelen doordrukt. Het vaccin is niet per definitie een onschuldig prikje, in ieder geval niet voor hen die ondanks al het doemdenken afgelopen tijd nog steeds liever het zekere voor het voor hun onzekere kiezen.

Die noodwet is, potentieel, ook een serieus probleem. Die woekert minstens zo hard, evenredig aan het virus. Als die zo ver gaat een vaccin te verplichten dan heeft het virus zijn werk gedaan.

Ik wacht de verplichting af, dan heeft de meerderheid hun zin. En dat zal de verantwoordelijkheid voor onvoorziene gevolgen bij hen leggen. Ik neem mijn verantwoordelijkheid door me gedeisd te houden en rekening te houden met anderen. Dat waar de uitverkoren gevaccineerden zich van vrijgesteld wanen.

nsfl | 19-07-21 | 22:04 | 7

Hear hear.

Deksmaat | 19-07-21 | 22:28

Kan niet anders zeggen: op zich mooi verwoord. Je lijkt er ook rekening mee te houden dat het virus een window of opportunities biedt voor een geniale wereldwijde coup waarbij we ons laatste restje burgerlijke vrijheden definitief kwijt raken. Of lees ik dat verkeerd?

Van Schampsteeg | 20-07-21 | 01:17
-weggejorist-
PieterC | 20-07-21 | 07:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik werk in een cultuurinstelling en daarbij moet ik de bezoekers vragen of zij Covid klachten etc hebben. Heel veel bezoekers zeggen dat ze gevaccineerd zijn en dus geen klachten kunnen krijgen.

Hondt | 19-07-21 | 21:52 | 3

Niet te geloven he? Echt niet normaal. En ook zo zo vreselijk.

Maar ik snap 't wel, hoor. De banen liggen ook niet voor het oprapen, he?

Hans Kwalzan | 19-07-21 | 21:57

Nou, bijzonder. Ongeveer 10% van de besmettingen die wij in de huisartsenpraktijk zien zijn volledig gevaccineerden.

schijtzat | 20-07-21 | 00:39

@schijtzat | 20-07-21 | 00:39: dan is 90% niet gevaccineerd.
en van die 10% welk percentage gaat naar het ziekenhuis en/of IC
en van die 90% welk percentage gaat naar het ziekenhuis en/of IC
er is nooit beweerd dat hat vaccin voorkomt dat je ziek wordt, er is wel beweerd dat het voorkomt dat je ernstig ziek wordt.

woutere | 20-07-21 | 11:57

Mooi besluit, geen gezeik en laat de drammers de zee inlopen, bij de krijtrots.

28 | 19-07-21 | 21:50 | 2
-weggejorist-
Datgingniegoed | 19-07-21 | 22:06

Misschien even overdenken wie je drammers noemt...

VP732 | 19-07-21 | 22:59

Zo maar een dwarsstraat, maar accepteren de corona-paspoort apps ook Sputnik en de Chinese vaccins die in Azie de ronde gaan? Vast niet, he?

Hans Kwalzan | 19-07-21 | 21:45

Dit doet me denken aan de Mission Accomplished speech van president G.W. Bush, die de oorlog gewonnen verklaarde over Irak, waarna de oorlog in alle hevigheid uitbarstte en wijd werd verspreid over de regio.
Citaat Bush: "We have difficult work to do in Iraq. We are bringing order to parts of that country that remain dangerous. Our mission continues... The War on Terror continues, yet it is not endless. We do not know the day of final victory, but we have seen the turning of the tide".
Vervang het onderwerp voor corona, en we worden er weer in gerommeld.

rectormagnificus | 19-07-21 | 21:39 | 2

Vervang de naam van een AH ovenschotel voor Joden en je weet hoe laat het is!

Hater bij de Heijn | 19-07-21 | 21:55

@Hater bij de Heijn | 19-07-21 | 21:55: AH Bonus kudo's voor jou!

rectormagnificus | 19-07-21 | 22:38

Steeds een stap verder.
Volgende stap: geen boodschappen meer doen als je niet gevaccineerd bent.

de honden blaffen... | 19-07-21 | 21:37 | 1
-weggejorist-
Rest In Privacy | 19-07-21 | 22:28

Slimme move van die sjonson. Even laten proeven aan de vrijheid om daarna de ongejabten over de stang te jagen zo snel mogelijk een jab te nemen. Tactisch goed gespeeld. Dit is waptechnisch interessant, want er zit natuurlijk wel iets achter. Ik zou het niet vertrouwen.

davidhasseltoff | 19-07-21 | 21:35 | 2

Dus hetzelfde als Rutte en De jonge gedaan hebben met dansen met Jansen

Snap_het_ook_niet | 19-07-21 | 21:51
-weggejorist-
Crapbag | 19-07-21 | 21:16 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Indirecte dwang!! Na anderhalf ben je erachter gekomen dat isolatie/lockdown best wel kut is.

Zeg het maar.... prikkie of thuis?

Dit gaat een vierde stap dichter bij de waanzin komen. De stappen worden overigens ook steeds groter!

Messerschmitt | 19-07-21 | 21:15 | 2

Neem even een glaasje water met je medicijnen.

Rest In Privacy | 19-07-21 | 21:17

We zijn al een aantal belangrijke stations voorbij gereden.

Messerschmitt | 19-07-21 | 21:17

Een experimenteel vaccin in je lichaam spuiten omdat je anders de club niet inmag. Ik vind het niet een ijzersterke reden, maar zover zijn we dus nu kennelijk al.

Hans Kwalzan | 19-07-21 | 21:10 | 6
-weggejorist-
Datgingniegoed | 19-07-21 | 22:09

Jaaaaa!!!! Of cognitieve dissonantie?

Gumush | 19-07-21 | 22:19
-weggejorist-
PieterC | 20-07-21 | 08:37
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
WalmartPolyester | 19-07-21 | 21:10 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Nu: investeren in prikkeldraad, enkelbanden, zoeklichten en wachttorens. Het gaat gebeuren: we gaan niks bezitten! Yes Yes Yes. Het gaat gebeuren: het individu is opgeheven! Habermas, de linkse knakker heeft gelijk gekregen! So long and Thanks for the Fish!
Welkom in de proloog van A Brave New World hahahaha.

nobodiesunmighty | 19-07-21 | 21:10

En hoe strookt wat in Engeland, en toch ook wel in de rest van Europa gebeurt, dat wordt opgelegd met de Rechten van de Mens? Zijn regeringen die dat meende ik boven hun eigen wetgeving laten gelden dit gemakshalve dan maar even vergeten of kan dat zomaar worden opzij geschoven? Wie weet dit hier?

Jan, Leiden | 19-07-21 | 21:01 | 5

@Gulliver | 19-07-21 | 21:21:
Het zomaar inperken van allerlei vrijheden staat zeker wel op gespannen voet met de Rechten van de Mens, maar dat wist u zelf ook al wel.
(Nu op goede plek)

Jan, Leiden | 19-07-21 | 21:49

@bergsbeklimmer | 19-07-21 | 21:27:
maar hoe zit het dat je medische gegevens prive zijn.
in Nederland mag je baas ook niet vragen als je ziek bent wat je hebt, hij mag ook niet vragen welke vaccinaties je hebt gehad en hij mag je zelfs niet opdragen een vaccin te nemen. Dat is een discussie die elk jaar terug komt met de griep-prik.

woutere | 20-07-21 | 11:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik wacht nog steeds op iemand die mij weet te overtuigen een vaccine te nemen die niet voorkomt dat je ziek wordt en niet voorkomt dat je een ander besmet. Wie hem wel neemt wordt minder ziek schijnt. Dan is het toch geen ramp als ik het vaccin niet neem? Ben geen anti-vaxxer. Ik ben gewoon niet overtuigd.

retba | 19-07-21 | 21:00 | 11

@omanders | 19-07-21 | 21:53: onderzoek is al van februari, misschien even het laatste nieuws van deze week in Israël opzoeken...

VP732 | 19-07-21 | 23:09

Precies hoe ik erover denk...mooi gezegd maar niemand wil het begrijpen als ik dit zeg, meteen weer waopie roepen enzo....zucht...

Bodomchild5 | 20-07-21 | 08:20
▼ 8 antwoorden verborgen

Maak je niet druk. Vaccineren is niet verplicht als je de zomervakantie ergens wil vieren in de buurt van het zuidwesten van Krakau.

Hater bij de Heijn | 19-07-21 | 20:55 | 3

En daar gaat mijn voorkeur dan ook meer naar uit dan Engeland. Lelijke vrouwen, vies eten en veel te duur. Nee, mij niet gezien.

Jiet Panssen | 19-07-21 | 21:39

@Jiet Panssen | 19-07-21 | 21:39:

Pub meals zijn zo slecht nog niet.

omanders | 19-07-21 | 22:33

Krijgen de wappies dan toch stukje bij beetje gelijk?

Hans Kwalzan | 19-07-21 | 20:54 | 1
-weggejorist-
brincq | 19-07-21 | 21:01

Vandaag geweigerd in museum in Roskilde en afgelopen weekend mocht ik niet plaatsnemen in een broodjeszaak in Kopenhagen want geen vaccinatiebewijs/app. Je gaat je wel een beetje tweederangs burger voelen )-:

ff serieus nu! | 19-07-21 | 20:52 | 3

Tegen de stroming inzwemmen in nooit makkelijk, soms wel nodig als 1940 praktijken terug op het menu zijn. Op je knieën leven overgeleverd aan een ander zijn wil is ook niet echt een optie. De grote vraag blijft altijd, waar houd het op, straks geweigerd omdat je groene QR aangeeft dat je nog gas gebruikt? Of geweigerd omdat je 10 kilo te zwaar bent en de zorg wel eens kan belasten?

keistad | 19-07-21 | 21:02

ben je ook. sterker: je bent geen burger.

nobodiesunmighty | 19-07-21 | 21:11

Ik voel uw pijn! Alhoewel dat prikje vast veel meer pijn moet doen. (Tenminste, dat is wat men fluistert)

Soapytitrider | 19-07-21 | 21:31
-weggejorist-
davidhasseltoff | 19-07-21 | 21:00
-weggejorist-
nobodiesunmighty | 19-07-21 | 21:12

Heb je het artikel wel gelezen?

omanders | 19-07-21 | 21:29

Hebben jullie het nou eindelijk door? Chip in je pols: 2025.

Dubbelepunthoofd | 19-07-21 | 20:51

We betalen allemaal een flink bedrag per jaar om in Den Haag mensen in dienst te hebben die nadenken over dit soort vraagstukken die het individu overstijgen.
Vertrouwen hebben in de strategie die daar wordt gewogen en bepaald, met de op dat moment bekende feiten en informatie.
Dat je daarentegen zelf wilt beslissen geeft het risico dat je jezelf buiten de maatschappij plaatst. De gevolgen daarvan heb je dan te accepteren.
Net zoals ik een onbekend risico heb aanvaard door me wel te laten vaccineren; Voor mijn oude ouders en mijn zeer jonge kinderen.

MagnificentRon | 19-07-21 | 20:45 | 10

@Crapbag | 19-07-21 | 21:12: de dokter is niet aansprakelijk? Er zijn al processen in de maak, om de dokter aansprakelijk te stellen. Omdat die andere 4 zich goed hebben ingedekt.

schijtzat | 20-07-21 | 00:49

Haha, (zure) lol. Nadenken. Ingefluisterd worden. Zucht, Ron, ik hoop dat dit cynisch is bedoeld.

schijtzat | 20-07-21 | 00:50
▼ 7 antwoorden verborgen

Het echte probleem is, niemand vertrouwt de overheid /overheden meer. Logisch na alle affaires en schandalen.

Rest In Privacy | 19-07-21 | 20:32

Johnsons Johnson smaakt toch een tikkie minder dan verwacht, nietwaar jongens? Schattig om te zien hoe hij in een paar uur tijd van vrijheidsstrijder in letterlijk Hitler veranderd.

Schapenjager | 19-07-21 | 20:25 | 1

Zou hij in contact staan met wat andere leden van de hitlerclan?

davidhasseltoff | 19-07-21 | 21:01

Dit spelleke spelen ze hier in Nederland ook nog wel een keer.
Veel beloven en weinig geven, doet een gek in vreugde leven.

TonAlias | 19-07-21 | 20:19 | 1

Dat spel is hier al bezig

HaveXS | 19-07-21 | 20:43

Het probleem is dat in plaats van dat landen zich onderling in strenge bewoordingen uitlaten over het zeer kwalijk, oorlogsmisdadig beleid zoals de avondklok (En ja, de relatie met de oorlog zal ik hier blijven leggen) en vaccinatie chantage. Imiteren ze het juist volop.

Ze lopen wel stoer te doen door te klagen op Hongarije die een wet aanneemt tegen de promotie van geslachtsverandering en homofilie aan kinderen. Een wet die als je ziet wat er in sommige landen gebeurd, waardoor totaal doorgedraaide Woke leraren kinderen mentaal mishandelen door ze dat soort dingen op te dringen nog best wel te verdedigen is. Dat in tegenstelling tot de avondklok en vaccinatie chantage. Seksuele voorlichting is goed, maar kinderen psychisch verwarren met dit soort zaken zou strafbaar moeten zijn.

Maar landen die basis vrijheden de nek om draaien, ook nog eens zonder goede onderbouwing. Zo weten we dat de avondklok totaal nutteloos is, en dat jonge mensen zelden ernstige effecten van corona hebben. Die worden massaal geïmiteerd, in plaats van aangesproken om hun onacceptabel beleid.

Europa is een continent met hele enge landen aan het worden. En met onze demogoog en pathologische leugenaar Mark Rutte, die al jaren ieder vleugje van rechts achter zich heeft laten liggen, en respect heeft voor enge gevaarlijke communisten zoals Klaus Schwab. Daarmee gaan wij het ook niet redden. Zijn stockholmsyndroom-achterban is overigens net zo gevaarlijk voor de vrijheid en alles waarvoor zoveel soldaten hun leven hebben gegeven in de tweede wereldoorlog.

Ja zie je, daar maak ik die vergelijking alweer. Gewoon omdat die zo 100% op zijn plek is hier. De oorlog was namelijk meer dan de massamoorden op de joden, het ging ook over vrijheid. En die vrijheid breken ze al jaren de nek om, maar sinds 2020 is het wel in een stroomversnelling gekomen.

DerUnterMensch | 19-07-21 | 20:19 | 9

I find your lack of faith disturbing.

nobodiesunmighty | 19-07-21 | 21:15

@Wilhelm Tell | 19-07-21 | 20:58: "... om het oneindige consumeren en verkrachten van deze planeet ..." Mede aangeboden door de industrie. Economisch gepland.

schijtzat | 20-07-21 | 00:54
-weggejorist-
Jet 777 | 20-07-21 | 09:56
▼ 6 antwoorden verborgen

Eerst Frankrijk, nu Engeland, mooi! Moeten we hier ook doen. Maar wij dutchies zijn watjes.

heppykemper | 19-07-21 | 20:15 | 1

Ja man, watjes dat we geen medische dictatoriale heilstaat willen man.

Beau_Reaal | 19-07-21 | 20:36

Is iemand die zich regelmatig negatief laat testen gevaarlijker dan iemand die ingeënt is en zonder het weet besmet is en de ziekte overal naar binnen smokkelt?

Battery!!! | 19-07-21 | 20:13 | 2

Dat is wel een dingetje in Israel. Er zijn veel mensen gevaccineerd maar raken wel besmet. Het probleem is dat deze groep asymptomatische covid heeft, ze hebben dus nauwelijks tot geen last maar besmetten zo weer anderen, gevaccineerd of niet.

LonelyWanker | 19-07-21 | 20:16

@LonelyWanker | 19-07-21 | 20:16: is het dan niet beter om het nachtleven dicht te gooien voor gevaccineerden en symptomatische besmettingen en open voor de rest?

einz | 19-07-21 | 20:20

... is dat niet dezelfde Boris die net gevaccineerd is en tien maskers draagt? Ik blijf ver weg van deze experimentele shite. Van Alex Berenson twitter: "The newest Israeli data indicate ~complete vaccine failure on every level. Remember: Israel used only the @pfizer mRNA shot and followed Pfizer dosing schedule. This data, from the @IsraelMOH telegram account, show nearly all serious cases and deaths are now among the vaccinated."

brincq | 19-07-21 | 20:08 | 6

@brincq | 19-07-21 | 20:33: En zo heeft de werkelijkheid er al duizenden jaren uitgezien... zo simpel. Er zijn geen wappies, er zijn sprookjesvertellers en publiek en weinig realisten. Waar durf jij te wezen?

nobodiesunmighty | 19-07-21 | 21:19

Dat lijkt alleen maar zo. Maar in vrijwel alle landen is de oudere bevolking vrijwel volledig gevaccineerd. Echter, er zijn zo'n 10% break through cases. Zo lang er een grote golf kan blijven ontstaan zal dat aantal ook gehaald worden.

Als Alex dit eerlijk zou hebben onderzocht zou hij de cijfers hebben opgebroken in leeftijdscategorieen en zou hij hetzelfde bij overlijdens hebben gedaan. Dan zie je het enorme verschil.

omanders | 19-07-21 | 21:57

@omanders | 19-07-21 | 21:57:

O, ik moet er nog bijzetten: Hoe ouder iemand is, hoe gevoeliger voor ernstig verloop. Dus is het logisch dat break through cases bij ouderen een grotere kans hebben op ernstiger verloop.

omanders | 19-07-21 | 21:58
▼ 3 antwoorden verborgen

De ‘ vaccins’ hebben een voorwaardelijke goedkeuring voor toediening onder de noodwet. In dezelfde noodwet staat als voorwaarde dat er geen verplichting mag zijn. Wie nu nog denkt dat welke wet je dan ook gaat beschermen tegen een willekeurige overheid is naïef.

ja,diedus! | 19-07-21 | 20:08 | 5

@VolleBak | 19-07-21 | 22:27: Dat is wel apart. Ergens ruikt er iets bedorvens in Denemarken als ik zo'n claim hoor.

omanders | 19-07-21 | 23:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een jankert is die Silkie Carlo, waarom staan haar tweets er hier eigenlijk bij...? Weet je waar je daar niemand over hoort? Dat er zeer waarschijnlijk binnen een jaar een Boris Johnson mutatie opduikt...

F. von Zeikhoven | 19-07-21 | 20:04

Als ik me niet zo goed kon beheersen zou ik nu iets plaatsen dat een permanente verbanning meer dan waard is. Hoe dan ook, dergelijke politiek is natuurlijk verschrikkelijk. Iedere keer gaan ze een gecalculeerd stapje verder, totdat er geen weg terug is. Willen wij echt een groot deel van ons leven wachten op toestemming voordat we de leukste of belangrijkste dingen mogen doen? Ieder kopje koffie op een zomers terras is puur geluk. Het aantal mooie herinneringen die je in een leven kan maken is beperkt. Vrijheid is véél belangrijker dan veiligheid. Op de lange termijn is het sterftecijfer 100%.

etwaboy | 19-07-21 | 20:04 | 2

Pamper maatschappij is helaas al poosje gaande. Sommigen laten graag alles over aan de overheid als het op beslissen aankomt.

BrulSpin | 19-07-21 | 20:08

Ik heb gewoon mijn vaccinatie, maar ben principieel tegen vaccinatie bewijzen en zeker in app. Vorm. Mijn gele boekje kunnen ze bekijken, maar anders is het geen kroeg voor mij. Ik heb het niet zo op deze opmaat voor een sociaal paspoort Chinese stijl. Ps. Als je de grens over gaat vind ik dat je het wel moet hebben. Een land mag zich beschermen tegen invloeden van buiten af. Dat zie ik meer als een gele koorts bewijs. Maar intern in een land voor eigen burgers gaat mij een paar stappen te ver.

Snap_het_ook_niet | 19-07-21 | 20:03 | 5

Nice to hear!

davidhasseltoff | 19-07-21 | 21:09

De vaccins werken inzake klachtenvermindering en gecombineerd met meer negatieve PCR test over een periode van ongeveer 3 maanden. Goede trials, je kunt er over zeveren, wat ik dus gedaan heb over wat is de waarde hiervan. Geen harde eindpunten:ziekenhuisopnames en doden.Zijn we nog niet veel verder. Dit heet experimenteel onderzoek. Wordt gewoon te weinig gedaan en is grofweg gouden standaard. De rest van het onderzoek is observationeel, dus de meerderheid: hier heb je in het algemeen geen biet aan, associaties kunnen soms aangetroffen worden maar moeten experimenteel worden getest of die associaties kloppen. Gebeurd niet wat case control hier wat longitudinaal daar, kleine groepjes, ongecontroleerd, allemaal fog of war, kun je niets mee. Droevig en waar. Vaccin nu nemen is egoistisch vind ik: je koopt vrijheid. Meer niet. In het slechtste geval koop je de incompetentie van politiek en wetenschap en raak je verder geirriteerd. In het beste geval heb je minder klachten met een zelfde covid19 virus als tijdens de trials. Cheers.

nobodiesunmighty | 19-07-21 | 21:28

@Snap_het_ook_niet | 19-07-21 | 20:03

Enkel het gele boekje. Verder doe ik niets.

omanders | 19-07-21 | 22:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Als Nederland ook die kant opgaat dan wordt ik tweederangsburger. Krijg de tyfus maar met je dwang naargeestige farizeeërs!

ratelaar | 19-07-21 | 20:00 | 1

#metoo.

davidhasseltoff | 19-07-21 | 21:33

Volgende stap is vaccinatieplicht.

Deksmaat | 19-07-21 | 19:59 | 6
-weggejorist-
lekgoot | 19-07-21 | 21:14

gaat er komen, ter voorkoming gezichtsverlies. Die is m.i. massaal.

nobodiesunmighty | 19-07-21 | 21:30

@culture_vulture | 19-07-21 | 20:59:
Nee, dat wist ik inderdaad niet. Maar door je tegel ben ik even gaan googelen. Heel voorzichtig gepubliceerd door Metronieuws (artikel over Frankrijk) en Het Laatste Nieuws (artikel over Griekenland). Thanx voor de info.

Deksmaat | 19-07-21 | 22:19
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Benno_Beyer_Bfuslyer | 19-07-21 | 19:58 | 1

Het begin van een revolutie, alleen welke revolutie dat moet nog duidelijk worden.

Gijsbert | 19-07-21 | 19:56 | 1

Nee, daartegen is nou juist die vaccinatieplicht...

F. von Zeikhoven | 19-07-21 | 20:10

Men vergeet dat vaccineren altijd is gedaan met het nevendoel om anderen te beschermen. Zo worden jongetjes met het rode hond vaccin ingespoten terwijl ze zelf daar amper last van hebben. Zoals Diederik hieronder al schreef, er zijn teveel freeriders, en dan zijn vaccinatiepaspoorten, nu ze een goed doel dienen (voorkomen verdere verspreiding en overbelasting zorg) niet zo heel ingrijpend. De freeriders mogen naar zichzelf kijken.

BobDobalina | 19-07-21 | 19:52 | 32

@BobDobalina | 19-07-21 | 20:21:
Ook zo’n verschrikkelijke ziekte. Ik heb het zelf gehad en had heerlijk een weekje vakantie, wel met rode vlekken. Nooit gevaccineerd voor BMR en ik leef nog steeds. Het is een wonder!

BrulSpin | 19-07-21 | 23:47
▼ 29 antwoorden verborgen

Ach, wat is nu een bewijsje meer of minder in deze wereld waarin je al zo veel moet bewijzen: rijbewijs, persoonsbewijs, bewijs van onvermogen (voor mij als heer van stand helaas niet weggelegd), bewijs van ontvangst, bewijs van inschrijving, bewijs van in leven zijn en ga zo maar door.

HeerVanStand | 19-07-21 | 19:49 | 1

Je bent zo iemand die ook niets te verbergen heeft?

Ikdoemisschienmee | 19-07-21 | 20:16

Ik lees steeds dat de vaccins niet tegen de gemuteerde varianten werken. Naar nu blijkt zijn dit nu vooral de varianten die nog rondgaan dus een schijn veiligheid koop je hiermee en ondertussen lever je wat rechten in.

Dirk III | 19-07-21 | 19:48 | 7

@VolleBak | 19-07-21 | 22:26: Als je goed leest zie je dat dat is meegenomen in dit artikel. De resultaten uit het VK en Canada laten veel gunstiger cijfers zien.

omanders | 19-07-21 | 23:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Bedenk even hoe het ooit begon: men wist weinig over het virus en wilde heel logisch 'flatten the curve' en groepsimmuniteit.
Ondertussen zijn we 1,5 jaar verder en is het enige beleid een testsamenleving en indirect gedwongen vaccineren geweest. Waarbij het niet meer gaat om zieken(huisopnames) maar positieve tests van voornamelijk mensen die nog meer kans hebben (bij wijze van spreken) om door een ongeluk om het leven te komen dan door corona.
En de grondrechten zijn we nog steeds kwijt en komen zo noooit meer terug.
Bovendien zeggen virologen ook dat je tegen varianten minder beschermd bent met een vaccin, dus vaccineren nu is de rest van je leven aan het expirimentele infuus.

Beau_Reaal | 19-07-21 | 19:44 | 12

@Beau_Reaal | 19-07-21 | 20:12: Wappiestatus is irrelevant hierin. Kijk gewoon hoe vaak er in de Grondwet bij grondrechten iets staat in de trant van 'behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet' of 'behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen'. Ofwel, naar 'Frans' liberaal model, de staat bepaalt wat je grondrechten zijn en kan ze met een simpele wet inperken.

Battery!!! | 19-07-21 | 20:23

Klopt je hebt gelijk, ik las jouw tekst eerst verkeerd. Maar het is wel zo dat dit dus een zorgvuldig wetgevingsproces is normaal gesproken, waarbij het niet zo is dat elke beperking mogelijk is. Bovendien heb je ook nog het EVRM etc. waaraan wetten getoetst kunnen worden.
Nu is er hysterie met een noodwet. Overigens is Corona nu wel (na tijdrekken duur H. de Jonge) opgenomen in de coronavirus op lijst A van meldingsplichtige ziekten, door de Tweede Kamer. BIj het debat hierover (waarbij dus de lachwekkende relatief ongevaarlijke status van Corona vergeleken de andere ziektes op die lijst, zie mijn reactie elders in dit topic) waren vrijwel geen partijen aanwezig maar is later wel voorgestemd door een meerderheid. Maar dat een beetje terzijde.

Beau_Reaal | 19-07-21 | 20:30

@Beau_Reaal | 19-07-21 | 20:30: Dat zorgvuldig wetgevingsproces kan nog steeds als uitkomst hebben dat bijvoorbeeld godslastering verboden wordt. Dat was ooit een ding en als het aan minstens 100.000 mensen ligt, wordt dat gewoon weer een ding.

En ik zou ook niet zoveel vertrouwen in dat EVRM. Die staat immers ook toe dat Wilders vervolgd kan worden voor 'beledigen', dat een vrouw in Oostenrijk beboet kan worden omdat ze het feit opnoemde dat Mohammed een pedo was, en dat de staat je organen mag oogsten tenzij expliciet aangegeven dat je dat niet wil.

Battery!!! | 19-07-21 | 20:52
▼ 9 antwoorden verborgen

> Voor degenen die deze medische segregatie toejuichen
Nou ja, toejuichen.. Ik vind de ontwikkeling wel interessant. Als in benieuwd hoe dit gaat aflopen.

koeberg | 19-07-21 | 19:44

In het liveblog van de NOS lees ik: In de persconferentie werd ook duidelijk dat nu zo'n 60 procent van de mensen die worden opgenomen in een ziekenhuis volledig zijn gevaccineerd.
Vervolgens lees ik op de BBC dat grofweg 67% van de volwassenen in Engeland volledig is gevaccineerd. Ik snap heus wel dat dit percentage hoger ligt bij de ouderen, maar mijn conclusie is toch dat de vaccins niet zo vreselijk goed werken.

C1O2 | 19-07-21 | 19:43 | 7

@C1O2 | 19-07-21 | 19:47: Ik zie de link, bedankt. Verhouding was eerder meer in het voordeel van gevaccineerden.... misschien AZ toch een minder goed vaccin?

Diederik_Ezel | 19-07-21 | 19:50

@Diederik_Ezel | 19-07-21 | 19:50: Laten we hopen dat dat het antwoord is. Alhoewel er ook in Nederland heel veel mensen AZ hebben gehad (inclusief mijn moeder ...).

C1O2 | 19-07-21 | 19:52
-weggejorist-
lekgoot | 19-07-21 | 21:25
▼ 4 antwoorden verborgen

80% heeft daar al de eerste prik gehad. Straks met de tweede erbij 90%. Prikken zou ons toch uit de ellende gaan helpen? Waarom dan toch dit soort waanzin?

UnderTheDevil | 19-07-21 | 19:43 | 3

Registratie, mensen kunnen volgen. Eenvoudig appjes kunnen sturen als mensen bij elkaar in de buurt geweest zijn.

Watching the Wheels | 19-07-21 | 19:45

Idem dito Israël. Nu heeft men het al over een derde prik. Maar die gaat echt helpen hoor! Echt waar!

Deksmaat | 19-07-21 | 19:46

Met alle blije gevaccineerden én alle positief getesten in Nederland ondertussen (meer dan 1 miljoen) kan er toch niets meer aan de hand zijn. Blijkt ook uit de zieknhuisopnames trouwens; die piek is al lang en breed voorbij (na mei vorig jaar).

Beau_Reaal | 19-07-21 | 19:47

Dat wordt weer een extra stukje onroerend goed in Spanje voor Willem Engel.

spoilerfreak | 19-07-21 | 19:42

En 60% van de opgenomen mensen in het ziekenhuis heeft 2 prikken gehad vertelde de chief Scientific Advisor van de regering van UK in de persco.

BrulSpin | 19-07-21 | 19:42 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Verrassend

retba | 19-07-21 | 19:41

Ik wil hier even mijn wappie theorie op loslaten.

Het opengooien van de clubs en festivals in een soort van freedom day, hetzelfde als wat we hier 3 weken terug hebben gedaan, is eigenlijk een booster, om de jongerengroep zo snel mogelijk en zoveel mogelijk te infecteren met als doel groepsimmuniteit, zodat we deze herfst niet weer in lockdown hoeven. Ongeacht of die jeugd gevaccineerd is, het interesseert ze toch geen reedt. Diegene die heel ziek worden hebben volgens de uk en nl overheid gewoon maar pech. In a nutshell.

bekijk_ut | 19-07-21 | 19:41 | 4

Ik denk dat het bedoeld is om ze te laten proeven aan de 'vrijheid' om dit vervolgens weer af te pakken tenzij ze zich laten vaccineren.
Om het vervolgens alsnog weer af te pakken.

C1O2 | 19-07-21 | 19:44

Ja, dat idee had ik ook een paar weken geleden. Maar ja, nieuwe zieken resulteren in nieuwe varianten en dat rijdt de hele vaccinatiestrategie geweldig in de wielen.

Wilhelm Tell | 19-07-21 | 19:51
▼ 1 antwoord verborgen

We zeiden het hier toch!

Is dit nog nieuws? | 19-07-21 | 19:40
-weggejorist en opgerot-
Anonymuis | 19-07-21 | 19:40 | 3
-weggejorist-
Zwezerik | 19-07-21 | 19:39 | 2

Anti-vaxxers krijgen flink de duimschroeven aangedraaid in meerdere Europese landen. Het zijn free riders die proberen te profiteren van de rest van de maatschappij die wel z'n steentje bijdraagt en prikken haalt. Ondertussen zijn 95-99% van de ziekenhuisopnamen en doden in de VS, het VK en ook NL (deels) ongevaccineerden. Ongevaccineerden zijn ook zwaar oververtegenwoordigd bij positieve testen, in alle leeftijdsgroepen, zie laatste technische briefing. Daarom valt op zich wel wat te zeggen voor maatregelen van BoJo. Naar de disco of horeca gaan is geen mensenrecht.

Diederik_Ezel | 19-07-21 | 19:39 | 19

Ezel maakt zijn naam waar. Toename komt door meer testen want mensen willen dagjes uit en op vakantie. Wacht maar, nu in Engeland en Israel grootste deel ziekenhuizen gevaccineerd is ga je ook hier krijgen

grachtengordel-muts | 19-07-21 | 21:21
-weggejorist-
Norman N. Warden | 19-07-21 | 23:40
-weggejorist-
BrulSpin | 19-07-21 | 23:54
▼ 16 antwoorden verborgen

"with no evidence provided for it."
De angst regeert niet meer, het is de waanzin.

Deksmaat | 19-07-21 | 19:37 | 2
-weggejorist-
Beau_Reaal | 19-07-21 | 20:23

@Beau_Reaal | 19-07-21 | 20:23: is ie weer met z’n 0.15%….
Leest je debiele tante ook GeenStijl? Is ze onder de indruk van de getallen die je hier niet gehinderd door enig inzicht hier aan het rondstrooien bent?

Wilhelm Tell | 19-07-21 | 20:38

Ha. The land of the free.

Piet Karbiet | 19-07-21 | 19:37 | 3

Dat waren die anderen toch?

Watching the Wheels | 19-07-21 | 19:43

Iets met sterren meen ik

zuurtjeregen | 19-07-21 | 19:57

@Watching the Wheels | 19-07-21 | 19:43: De enfer inderdaad.

Piet Karbiet | 19-07-21 | 20:03

To be vaccinated or not to be vaccinated. That's the question.

Usumani | 19-07-21 | 19:36

Het goedje is gewoon nog experimenteel tot 2023.
Dat de media het merendeels verzwijgt maakt het niet minder waar.

hetmoetdanmaar | 19-07-21 | 19:34 | 27

@mikes43357369 | 20-07-21 | 14:13: Tuurlijk menneke... U lult zich vast in domme anti-vaxxers retoriek en staat te kijken dat u de volle laag krijgt en weet als antwoord alleen maar te jij-bakken dat niet u maar ik dom ben. Gefeliciteerd, u heeft deze discussie glansrijk gewonnen. En nu weer terug naar je kudtbaan.

Bromsmurf | 20-07-21 | 14:44
▼ 24 antwoorden verborgen

Ze wilden het daar zelf uitzoeken. Nou best. Next.

Normpje | 19-07-21 | 19:33

Heel verstandig van Boris.

Rest In Privacy | 19-07-21 | 19:31 | 9

@Gulliver | 19-07-21 | 19:55: Haha, jij bent een van de miljoenen die smekend in de rij stonden om alsjeblieft erbij te horen met je prik en QR code. Precies zoals Hugo het wil en het gepromoot is door de massamedia.

Beau_Reaal | 19-07-21 | 20:00
-weggejorist-
Datgingniegoed | 19-07-21 | 21:16
▼ 6 antwoorden verborgen

bedankt voor de felicitatie spartacus.
het zal mij aan de aars roesten als de antivaxxers zich gediscrimineerd voelen en in de slachtofferrol duiken.

PlatgetrapteEierdoos | 19-07-21 | 19:30 | 12

@Wilhelm Tell | 19-07-21 | 19:56:
Beste Wilhelm, 0.15% is het cijfer van de WHO. En als je naar leeftijdscategorieën gaat kijken, blijkt het al helemaal nergens over te gaan voor gezonden jongeren. Bij 0,70% in Nederland is het nog steeds niets waarvoor je (nu nog) noodmaatregelen kan rechtvaardigen. Opluchting en zorgen voor goede behandelingen, voldoende IC capaciteit (die er nu waarschijnlijk gewoon is of anders makkelijk weer bereikt kan worden; die was immers afgeschaald) en nog in de expirimentele fase verkerend vaccin maar prima optie voor kwetsbaren is genoeg. Het leven gaat door, we hebben er een virus bij en zouden blij moeten zijn dat het niet dat killervirus is wat we dachten.
Ik snap echt niet zo goed waarom jij zo graag wilt dat dat het toch is en waarom we nu voor het eerst sinds WOII zo drastisch moeten ingrijpen op onze grondrechten?

Beau_Reaal | 19-07-21 | 20:11

@Mbovenka | 19-07-21 | 20:07: een groot gedeelte van ebola infecties kwam van rituele begrafenissen, waarbij, voor westerse mensen, op een nogal intieme wijze met de overleden persoon werd omgegaan. Neuken was waarschijnlijk een beetje een overstatement. Maar in ieder geval: als je een beetje normaal met ebola personen omgaat is het niet buitengewoon aanstekend. Als dat virus een beetje de kans krijgt te muteren kan je wel echt lachen.

Wilhelm Tell | 19-07-21 | 20:21
-weggejorist-
Miki77 | 20-07-21 | 00:25
▼ 9 antwoorden verborgen

Dus het eigen immuunsysteem bestaat niet meer?
Prima diegenen die een verminderde immuunsysteem hebben nemen het vaccin. Ben nooit tegen vaccinatie geweest maar om de hele wereld te vaccineren? Hier komen we op deze manier nooit meer vanaf..
Er komen sowieso altijd mutaties maar om dan de hele wereld continue plat te leggen is waanzin! De spontaniteit verdwijnt alleen in hele bange mensen.

P47Thunderbolt | 19-07-21 | 19:29 | 2

Mocht je geïnfecteerd raken is er ±1.5% kans dat je wordt opgenomen in het ziekenhuis. En ±0.35% op de intensive care. Bron RIVM.

Een jaar verder hebben RIVM, journalisten, nieuwswebsites, politici en domme angsthazen de cijfers zo gemanipuleerd dat je ±98.5% kans hebt opgenomen te worden in het ziekenhuis en ±99.65% op de intensive care.

TERUGVANWEGGEWEEST | 19-07-21 | 19:38

Inderdaad. What's next, voortaan ook maar verplichte griepvaccinaties voor iedereen?

2tribes | 19-07-21 | 19:40

Tsja begreep veel mensen een smsje kregen, omdat ze in contact waren geweest met een besmette personen..

niv01 | 19-07-21 | 19:28

Eigenlijk vreemd ... sites zoals relatieplanet.nl mochten niet meer selecteren op haarkleur of huidskleur (wat onzin was, maar dat terzijde) en nou gaan ze doodleuk weer andere eigenschappen van mensen gebruiken om mensen op te selecteren en ze in de juiste hokjes te duwen. Diversiteit?

Watching the Wheels | 19-07-21 | 19:26 | 2

Wacht maar af, zometeen mag je ook niet meer op geslacht selecteren maar draaien ze aan een tombola om je een bedpartner toe te wijzen.
Spann0nd...

Graaisnaaiert | 19-07-21 | 19:48

Engelsen wat mij betreft voorlopig even non grata aub.
En voetbalsupporters ook.

D-Fens_1963 | 19-07-21 | 19:26

De vergelijking met WO II kun je blijven volhouden, maar daarvan wordt ze niet meer waar. En slim komt het ook al niet over

Roos | 19-07-21 | 19:25 | 2

Iedere gevaccineerde een gele ster? Of juist andersom? Als we zover zijn, kunnen we WO II erbij halen. Tot nu gaat de vergelijking flink mank.

Usumani | 19-07-21 | 19:35

Erg fijnzinnig komt het ook niet over, gezien het lot van de sterdragers in WO II.

J.P.Drapeau | 19-07-21 | 19:40

Mooi!

VK mijden doet.

Wijze uit het Oosten | 19-07-21 | 19:25

Freedom day 2021

watch?v=Gjd_v0r5d5s

SmurfenSlurfje | 19-07-21 | 19:25

gewoon 2 prikjes halen, net als tegen Cholera, Knokkelkoorts, Polio, Tetanus, etc etc. Is prima spul.

Shortganger | 19-07-21 | 19:24 | 6

En elk jaar nog eentje erbij.

Watching the Wheels | 19-07-21 | 19:35

Ja want COVID is net zo gevaarlijk…

retba | 19-07-21 | 19:43

@Watching the Wheels | 19-07-21 | 19:35: En als je die extra prikken niet neemt omdat je het wel genoeg vindt mag je wederom nergens naar binnen.

LonelyWanker | 19-07-21 | 19:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar werken de vaccins dan? Sanquin stelt dat zo'n 80% anti-stoffen heeft, mede dankzij vaccins. Maar de besmettingen lopen weer op. Wat klopt hier niet?

upbeat | 19-07-21 | 19:24 | 6

@mikes43357369 | 19-07-21 | 20:18: hangt denk ik van het vaccin af en de variant. Ik lees dat mRNA vaccins een bredere immuunrespons geven dan een eerdere besmetting.

BobDobalina | 19-07-21 | 20:40

@BobDobalina | 19-07-21 | 20:40:
Israel heeft zich alleen maar met Pfizer gevaccineerd. Dus dat geeft dus niet een bredere immuunrespons als natuurlijke immuniteit. Dat is ook logisch, want de vaccines laten het licham zelf het spike eiwit produceren waarop immuunsysteem reageert. Bij een virus infectie reageert het immuunsysteen niet alleen op het spike eiwit maar op het hele virus. Dus wanneer het virus muteert zal het immuunsysteem nog steeds reageren bij natuurlijke imuniteit.

mikes43357369 | 19-07-21 | 20:52
-weggejorist-
Datgingniegoed | 19-07-21 | 21:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Al zal ik onderdrukt worden, ik zal mij vrij voelen omdat ik doe waarbij ik mij goed voel.

Patje | 19-07-21 | 19:23 | 2

Zo is het en denk ik er ook over.

korenslager | 19-07-21 | 19:27

Is toch grappig. Van die mensen die dood zouden gaan aan een sprintje van 10 meter. Ze liggen helemaal in hun recht te zijn.

RickTheDick | 19-07-21 | 19:47

Voor wie roept “wat een goed idee!”: dit is een glijdende schaal. Een overheid die je verplicht je fysieke integriteit op te geven op straffe van sociale uitsluiting, kan ook andere dingen verplicht stellen. Te veel suiker gebruiken? Geen ziektekostenverzekering! Licht opstandig gedrag? Verplichte kalmerende injecties of anders huisarrest! En zo kan ik er nog wel een paar bedenken. En denk niet dat dat suiker-voorbeeld niet zo’n vaart loopt. Obesitas is een pandemie die omvangrijker en geldverslindender is dan alle ziektes in de historie van de mensheid.

Mr Dixit | 19-07-21 | 19:22 | 7

Terwijl ze zouden kunnen beginnen om vrachtwagenchauffeurs van de weg te halen die een motoragent een arm afnemen en het leven van een 78-jarige beeindigen (rijbewijs innemen), maar dat doen ze dan gek genoeg weer niet.

Watching the Wheels | 19-07-21 | 19:39

@keistad | 19-07-21 | 19:37: Ze hebben niet door dat we afglijden naar de voormalige DDR. Hun angst haalt alle intelligentie weg.
“Voor het eerst in de geschiedenis kunnen we een ziekte, die we niet hebben, doorgeven aan iemand die immuun is.”

zwartzondersuiker | 19-07-21 | 19:47

@J.Cash | 19-07-21 | 19:33: inmiddels wel ja. Toen de eerste vaccinaties uitkwamen was er dezelfde weerstand, en die is er nog steeds bij fundi's. Maar wacht anders lekker totdat dit 10 jaar verder is. De rest neemt t risico dan wel voor je.

Shortganger | 19-07-21 | 19:49
▼ 4 antwoorden verborgen

Zolang ongekozen EU-parlementsleden niet bepalen aan welke regels democratisch gekozen leiders van souvereine staten zich moeten houden is er in ieder geval nog hoop.

JackStick | 19-07-21 | 19:22

Zou dan ook meteen maar op geslachtsziekten en psychische stoornissen selecteren, dan weet je zeker dat het gezellig wordt.

Watching the Wheels | 19-07-21 | 19:22

Vacxit now!!

Nuuk | 19-07-21 | 19:22 | 1

Eerst Pexit.
The rest will follow.

D-Fens_1963 | 19-07-21 | 19:29

@hetmoetdanmaar | 19-07-21 | 19:31:
In het artikel staat:

"Met deze resolutie heeft de grootste mensenrechtenorganisatie van Europa nu normen en verplichtingen opgesteld en richtlijnen opgesteld onder internationaal recht, die door alle 47 lidstaten moeten worden toegepast, inclusief de EU als organisatie.

Discriminatie, bijvoorbeeld op de werkvloer, evenementen of reisverboden voor niet-gevaccineerde mensen, zijn daarom wettelijk uitgesloten."

Rest In Privacy | 19-07-21 | 19:35

@Watching the Wheels | 19-07-21 | 19:23:
Ik ken(de) het ook niet, ik weet dus ook niet óf en in hoeverre het bericht klopt. Maar mogelijk komen we daar vanzelf achter.

Rest In Privacy | 19-07-21 | 19:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Ga toch niet clubben in Blackpool.

RickTheDick | 19-07-21 | 19:20 | 1

Bleib zu Hause

Diederik_Ezel | 19-07-21 | 19:28

Helemaal mee eens.
De enige manier om zo snel mogelijk uit de shit te komen: vaccineren!
Allemaal en iedereen!
Geen gezeik meer
Als je zuipt, rookt, pilletjes slikt, xtc, Viagra en downers en antidepressiva en vakantie inentingen neemt dan kan je ook een vaccin erbij hebben, basta!

laurentius | 19-07-21 | 19:20 | 5

Iemand met realiteitszin op Geenstijl… ze bestaan nog. Hulde, u verdient een lintje. Al die zeikende melkmuiltjes, als je erop kan dansen dan vraagt niemand wat de Mexicaan erin stopt maar als het de wereld verder helpt en je uit het ziekenhuis houdt (of je oma, of je moeke… of je obese zusje… of …) dan gaan we ineens principieel doen. Ik moet steeds moeite doen om een beetje braaksel weg te slikken bij dat soort figuren.

Bromsmurf | 19-07-21 | 19:55

@2tribes | 19-07-21 | 19:43:
Voor zover ik waren de dktp en bmr inentingen een standaard procedure bij de ggd/ jeugdzorg. Ik ken echt niemand in mijn omgeving die daar niet voor ingeënt is. Niet verplicht maar 99 % deed het , anders zouden er nu 3 mensen met polio in mijn straat wonen.

laurentius | 19-07-21 | 20:02

Dus ook de mensen die al geingecteerd zijn geweest en hersteld ? Die zou je ook het liefst gevaccineerd zien ? Ik heb het nu (kan dus echt) twee keer gehad en knappe jongen die mij nu nog aan een vaccin krijgt. Of is dat te logisch voor je ?

pleemobiel | 19-07-21 | 22:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben benieuwd wat de Engelandiërs hier zelf van vinden.
Ik heb eigenlijk nog nooit een Engelandiër gesproken. Ik woon op een paar kilometer van de Duitse grens. Duitsers mag ik wel.

SchimmelSchwanz | 19-07-21 | 19:18

En over een tijdje moeten niet-gevaccineerden is speciale wijken gaan wonen, krijgen ze 'eigen' winkels en mogen ze alleen over straat wanneer het zichtbaar is voor wel-gevaccineerden middels een groene ster op de borst.

Zalluf | 19-07-21 | 19:14 | 13

@Wilhelm Tell | 19-07-21 | 19:28: je verandert het onderwerp.. je bent af..

VolleBak | 19-07-21 | 20:09

@keistad | 19-07-21 | 19:45: 99% als je het krijgt. Laten we long COVID maar voor alle gemak vergeten. Over een paar jaar als we zo doormodderen hebben we 100 varianten, waar het immuunsysteem dan geen raad meer mee weet. Dan ben je misschien een paar keer per jaar ziek. Maar zien of je dan nog de 50 haalt met je 99%.
We hebben hier te maken met een typisch gevalletje van survivor bias. We hebben het als mensheid al 100.000 jaar overleeft dus dit komt ook wel goed zonder een beetje ons best te doen We vergeten maar even dat het zeker mogelijk is dat een (dier)soort (haast) uitsterft door een oncontroleerbaar virus.

Wilhelm Tell | 19-07-21 | 20:11

@Wilhelm Tell | 19-07-21 | 20:11: Wederom propaganda achtige angstporno, 99% overlevingskans *i rest my case* Kom maar terug als we zo ver uitgestorven zijn dat we daadwerkelijk wat woningen vrij hebben. En ga eens langs bij de plaatselijke slager, misschien heeft die nog ergens een vervangende ruggengraat liggen.

keistad | 19-07-21 | 20:36
▼ 10 antwoorden verborgen

Terecht, nu nog even toepassen in Nederland, en wat breder trekken zodat ook Niet-gevaccineerden betreffende polio en die andere fijne kinderziektes geen toegang meer hebben tot onderwijs, of wat dan ook.
Maar ja, Christusgekkies, dus hopeloos.

Alquest | 19-07-21 | 19:14 | 3
-weggejorist-
Tha Analyzer | 19-07-21 | 19:20

@Tha Analyzer | 19-07-21 | 19:20:
Het is wonderlijks hoe bang gevaccineerden zijn voor niet gevaccineerden. Je zou bijna gaan denken dat het vaccin niet werkt.

General McAuliffe | 19-07-21 | 19:23

Niet gevaccineerde kinderen hebben al amper toegang tot reguliere kinderopvang, gelukkig. Sinds een paar jaar (omdat er weer kleine uitbraken mazelen, kinkhoest en rode hond kwamen) mogen opvangcentra hiervoor kiezen. Terecht, je zal met je zwangere buik of peuter onder de 14 maanden een mazelen of rode hond oplopen op de opvang van je oudere kind.
Basisonderwijs is geen probleem. Dan zijn de gevaccineerde kinderen beschermd. Het gaat om de groep <14 maanden.

letopuwzaak | 19-07-21 | 19:25

Zij die zich niet door zo'n vaccinatie ausweis laten knechten
kunnen dat verplicht kenbaar maken door een keke gele ster op hun kleding te dragen, beetje zichtbaar dus ergens linksboven op de kleding ofzo!

TijdelijkOptimist | 19-07-21 | 19:13

Ach, ik voel me ook verplicht om beleefd te zijn, netjes rechts te rijden en de buren te groeten als ik ze tegenkom.
Een verplichte inenting kan ik ook wel aan.

Schadenfreude | 19-07-21 | 19:13 | 3

En wat als je verplicht je organen moet afstaan bij sterfte? Anders geen toegang tot zorgsysteem? Je doet dit immers voor je medemens die door zou kunnen leven met jouw bloedvaten, oogleden, hart oid?
Als je ‘t niet doet deug je niet.

Harris Pilton | 19-07-21 | 19:19

@Harris Pilton | 19-07-21 | 19:19:
En het wekelijks bloedaftappen… een litertje of zo, verplicht. Dat doe je toch ook voor een ander?

J.Cash | 19-07-21 | 19:28

@J.Cash | 19-07-21 | 19:28: nee dat wordt lastiger. Ik haal mijn voorbeeld aan omdat je al bij wet donor bent tenzij je aangeeft dat je ‘t niet wil. De stap naar verplichten door overheid omdat anders toegang tot zorg ontzegt wordt is klein.

Harris Pilton | 19-07-21 | 19:33

Ik ben alvast mijn ster aan het borduren.

Asylum | 19-07-21 | 19:13 | 3

"whoever invokes Godwin's Law has lost the argument"

hotmint | 19-07-21 | 19:22

Is dat tegenwoordig nodig in de sauna?

grom | 19-07-21 | 19:25

@hotmint | 19-07-21 | 19:22: die spreuken gaan ineens populair worden. Het heeft wel iets. PRdV had wel gelijk.
on bended knee is no way to be free

Stijlloser_from_NL | 19-07-21 | 19:29

Op mijn feesten kwam voor de Corona ook al niemand.

Ik was mijn tijd ver vooruit.

Kaas de Vies | 19-07-21 | 19:10 | 5

vind het wel fijn om als smoes te gebruiken , dat het Corona heerst. Om maar niet naar een feestje te hoeven.
Heb al verschillende feestjes / recepties afgezegd.

Stijlloser_from_NL | 19-07-21 | 19:34

Hahaha! Bedenk net dat corona alle incels ook een goed excuus geeft.

2tribes | 19-07-21 | 19:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat heeft de BJ gerookt?

FogerRederer | 19-07-21 | 19:10

Verkeerd.

Bataafje | 19-07-21 | 19:09 | 2

Tja, het heeft ook wel verrekt veel zin. Zoiets als riolering. Daar waren waarschijnlijk ook mensen er tegen - op straat poepen is vrijheid!!!

Wilhelm Tell | 19-07-21 | 19:13

@Wilhelm Tell | 19-07-21 | 19:13: een keer gedaan. Maar toen was ik dronken.

HornoxNL | 19-07-21 | 19:27

Covid is oorlog en duurt nog wel even.

OekbertDrazington | 19-07-21 | 19:08

Briljante analyse van de psychologische oorlogsvoering die wordt toegepast om compliance af te dwingen, door iemand met boerenverstand. Petje af voor deze man!

Van Schampsteeg | 19-07-21 | 23:41

Jeetje, dus je gaat mensen die sneller besmet raken en sneller anderen kunnen besmetten en ook nog eens meer kans maken het zorgsysteem te belasten, weren uit publieke gelegenheden. Niet FvD-stemmers zouden dat een buitengewoon wijs besluit noemen.

BobDobalina | 19-07-21 | 19:08 | 3

Drie stellingen die geen enkele bewezen basis hebben gebruiken om een punt te maken. En dan mensen die eigenlijk best waarde hechten aan fysieke integriteit in een hoek zetten. Best knap. Trots op jezelf?

Mr Dixit | 19-07-21 | 19:14

Eens. Maar wel moeilijk te combineren met 'freedom day' nu.

J.P.Drapeau | 19-07-21 | 19:15

Jonge mensen maken toch niet meer kans het zorgsysteem te belasten als ze ziek worden door corona?

2tribes | 19-07-21 | 19:48

Vaccinatie-segregatie, dus, eigenlijk. Apartheid 2.0. Valt me een beetje tegen van de BoJo.
Van de EC verwacht ik niets anders, maar die dictatoriale lijn is en was al een tijdje duidelijk...

Erratio | 19-07-21 | 19:08

Post-brexit besluitvorming. Machtig mooi

Kernsplijter | 19-07-21 | 19:07

wappies

JanAmsterdamEnzo | 19-07-21 | 19:06

Har har, issie toch minder naief dan ik dacht. ;-)
.
Ook in NL gaan kleffe feestjes het niet meer worden
zonder anti-corona ausweiss. Prima hoor.
(En ik houd er van :)

hotmint | 19-07-21 | 19:05 | 1

PS En evil-briljant dat hij deze er op "freedom day" even tussendoor foezelt.

hotmint | 19-07-21 | 19:15

Wel een lekkere gebarentolk trouwens.

Hetkanverkeren | 19-07-21 | 19:05

Freedom Day 2021

SmurfenSlurfje | 19-07-21 | 19:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl