Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Freedom Day! Engeland schrapt ALLE coronamaatregelen, BoJo viert het in quarantaine

Dat is moed!

Vanaf vandaag mogen Britten - ook zonder testen of vaccinatie - weer OVERAL naar toe. Mondkapjes en 1,5 meter afstand zijn ook niet meer verplicht, maar wel "aangeraden". Reden: het is wel mooi geweest, en "als we het nu niet doen, wanneer dan wel", aldus Johnson. Vandaag is het namelijk stap 4 van de Bevrijding. De hoofdreden lijkt het vertrouwen in de Britse vaccinatiegraad (88% van volwassenen 1 jab, 68% twee jabs) te zijn, en het vertrouwen dat de vaccinaties ook bij de Delta-variant voldoende beschermen tegen ziekenhuisopname en de Dood -  cijfer hier en hier in infographics. 'Experts', big pharma, het QR-industrieel-complex en andere bange mensen natuurlijk in de voorste rij om hun 'zorgen' te uiten en te waarschuwen voor 'angstaanjagende' cijfers en toestanden, maar die had je tijdens de Battle of Britain ook. En die 50.000 nieuwe besmettingen per dag - die volgens sommige schattingen kunnen oplopen tot 200.000 per dag - zitten ze maar gewoon lekker thuis uit boven de stoompan, na een pingetje van de NHS. Maar zonder gekkigheid, dit beleid lijkt vooral ook om mensen eventjes de vrijheid te laten proeven voordat het in de herfst weer allemaal dicht moet. Rule the waves!

De hele BoJo Quarantaine-vlog

U mag weer leven

Reaguursels

Inloggen

Met dergelijke vaccinatiegraden én 200.000 nieuwe gevallen per dag moet ondertussen iedereen wel een keer aanleiding hebben gehad om antilichamen te maken. Dus ja, inderdaad. Als niet nu wanneer dan wel?
Je gaat haast denken dat er een reden is in Nederland om zo te talmen. Maar wie kan daar nou profijt van hebben....

Sans Comique | 19-07-21 | 18:49

Ik zeg, tijd voor een referendum.
Weg met de coronamaatregelen en weg met de green deal. Maak hier een geen deal van.

salonsocialist | 19-07-21 | 18:06

Live free or die.

etwaboy | 19-07-21 | 16:44

De jeugd gaat nu kompleet los in het VK. Ik ben benieuwd hoe hard ze moord en brand schreeuwen als Het Grote Sterven onder de jeugd begint...

Lebowski72 | 19-07-21 | 14:19 | 3

Het grote sterven zal het niet worden.
Millennium huilers hoor je alleen moord en brand schreeuwen als deze maatregelen weer worden ingetrokken vanwege exponentiële groei van nieuwe besmettingen.

I.P standing up | 19-07-21 | 15:00

Verwacht je een 3e wereldoorlog ofzo?

D-Fens_1963 | 19-07-21 | 16:38

Het grote sterven is een lange termijn ding.

Naall | 19-07-21 | 16:39

Moedig besluit van Boris en ik denk het juiste.

Datgingniegoed | 19-07-21 | 14:05

Vergeleken met Boris doen Mark en Hugo het zo slecht nog niet

thanseeuwen | 19-07-21 | 12:59 | 1

Iig niet qua haar.

D-Fens_1963 | 19-07-21 | 16:39

Ik denk dat Boris straks ook sorry mag zeggen

thanseeuwen | 19-07-21 | 12:52
-weggejorist-
steekmug | 19-07-21 | 12:43 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Boris begint zelf ook zijn bedenkingen te hebben maar wilde de mensuh gewoon wat geven om op vooruit te kijken. En toegegeven, Boris heeft kapitale fouten gemaakt maar Rutte niet dan? Labour heeft met die enge Jonathan Ashworth makkelijk lullen maar zijn met geen enkel goed idee/initiatief gekomen. Maar een zootje is het en blijft het, wereldwijd.

PokeAWoke | 19-07-21 | 12:43

Hoe kunnen eigenlijk de wekelijkse sterftecijfers van het CBS verklaard worden die de laatste weken gemiddeld en ook absoluut boven de afgelopen 5 jaar liggen van dezelfde perioden?

Het verschil is echter niet te dichten met corona doden uit het dashboard. Voor mij is cbs sterfte overigens de enige indicator waar zuiver 'dood met dood' wordt vergeleken.

Helaas als zwitsal kan ik geen link plaatsen.

Remi A. | 19-07-21 | 12:39 | 1

Dai is toch niet zo moeilijk, de babyboomers (geboortegolf na de oorlog) bereikt de gemiddelde sterftedatum, dus logisch dat er meer mensen dood gaan !

A333aan | 19-07-21 | 13:06

Mooi experiment, gelukkig worden de Britten als proefpersonen hiervoor gebruikt. Voorlopig maar even de grenzen dicht houden voor alles wat uit het UK komt in afwachting van........????

Dutch_Viscount | 19-07-21 | 12:38 | 1

We hebben daar ook kunnen testen met massa vaccinaties en het weggaan uit de EU. Super handig zo'n test-land.

Vunzigheid | 19-07-21 | 12:50

Grappig is wel het mixen van vaccins. 1e prik Astra 2e prik kan ineens een Pfizer…Jansen 1 prik voldoende en nu een 2e ook mixen met andere varianten is allemaal geen probleem. Volgende stap is een cocktail van Jansen en Pfizer gemixt in 1 dosering. Wat een zooitje

Hollandse_blauwe | 19-07-21 | 12:32 | 2

Ben zelf niet zo'n liefhebber van cocktails. Daarom gewoon 2x Pure Pfizer.

All_yall | 19-07-21 | 12:34

Het aantal dagelijkse besmettingen zal naar verwachting tot boven de 100.000 gaan stijgen terwijl alle ziekenhuisbedden begin oktober bezet zullen zijn.
Dit dwaze beleid zal duizenden mensen het leven gaan kosten. Niet alleen covidpatienten maar ook andere mensen die dringend medische zorg nodig hebben.

Rest In Privacy | 19-07-21 | 11:58 | 17

Niemand die het echt weet. Ook Gulliver niet. Alles wat ik weet is dat mijn gehele gezin en ikzelf al tweemaal Covid hebben gehad met milde tot meer vervelende klachten en dat we op grond van die kennis (we leven nog en zijn wat moe) uiteraard niet gaan vaccineren, hoewel ik in principe juist erg voor vaccineren ben. Dus vanuit mijn beperkte perspectief zou ik zeggen: laat maar rondgaan dat virus !

pleemobiel | 19-07-21 | 13:06

@gulliver, ik denk dat je voorspelling nog redelijk mild is. doe er maar gerust een 0'tje erbij. volgend jaar zelfde tijd is de mensheid in de UK met uitsterven bedreigd. Als u het goed vindt open ik alvast speciaal voor u een nood giro rekeningetje waar u flink op kunt storten. Met uw geld zal ik dan geheel belangeloos mondkapjes aan de UK leveren.

Isditandersgenoeg | 19-07-21 | 13:17

@Charred_Metal | 19-07-21 | 12:05: Nou laat de berekening zien dan.. Of weet je niet wat een berekening is..

dat is zo'n smmetje met + jes en = tekentjes en allerlei cijfertjes..
Wel lastig.. sommetjse moeten wel kloppen.. dus die moet je niet uit je aars pulken..

Epistulae_Morales | 19-07-21 | 13:37
▼ 14 antwoorden verborgen

Dodental ligt op 1/16e van wat het rond de Kerst was, met hetzelfde aantal besmettingen. Corona is nu de oorzaak van slechts 1,5% van recente sterfgevallen. Dan mag het inderdaad wel open. Goed bezig Boris!

SeingaltUNo | 19-07-21 | 11:51 | 4

@Gulliver | 19-07-21 | 12:00:

Wappies denken ook dat leven zonder angst best ok kan zijn..

Stomme wappies...

neonreclame | 19-07-21 | 12:04

@Gulliver | 19-07-21 | 12:00:
Ik heb nog keuze voor een Vaxx en is nog gratis ook! En jij als het toch rommel blijkt?

Remi A. | 19-07-21 | 12:30

@Gulliver | 19-07-21 | 12:00: De situatie in Groningen is zeer ernstig omdat de signaalwaarde voor wat we veiligheid zijn gaan noemen op 7 positieve gevallen per 100.000 is komen te liggen. ziekenhusopnamen maken niet meer uit, IC druk al helemaal niet meer en dood gaan we toch allemaal en alleen nog aan Corona..

schrijf die vakantie maar op je buik. Griep heeft een signaalwaarde van 58 besmettingen per 100.000 en daar gaan meer mensen aan dood.. maar heej.. dan mogen mensen nog wel op vakantie, het cafe, school en kerk zonder effecten van massahysterie

Epistulae_Morales | 19-07-21 | 13:46
▼ 1 antwoord verborgen

"Als dit niet het moment is om de maatregelen op te heffen, wanneer dan wel?" Zo is het. Wat heeft het voor zin om 10 jaar langer te leven als je daar ook 10 jaar voor moet binnen zitten?

FogerRederer | 19-07-21 | 11:49 | 1

Ik bespeur een complot. Wie zitten daarin? Apple, Samsung, Microsoft, Netflix, Disney, KPN, Ziggo et cetera... (Start lachband)

MoorCopJoris | 19-07-21 | 11:54

Benieuwd of de zorg het aankan. Zo ja, dienen ze wellicht als voorbeeld voor andere landen.

letopuwzaak | 19-07-21 | 11:42 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

En het mooiste is nog wel dat de EU niet kan dreigen met sancties zoals ze dat wel richting EU-landen kunnen doen. En als dit niet tot een grote ramp leidt (waar ze wel voor waarschuwen) staat de EU helemaal voor lul, voor de tweede keer, wat hopelijk alleen maar bijdraagt aan een Nexit-scenario.

JackStick | 19-07-21 | 11:37 | 2

Zo lang de meute hier op VVD en D66 blijft stemmen kan je een Nexit echt totaal vergeten.

Kicksalot | 19-07-21 | 12:27

Uk krijgt ook een beter immigratiebeleid dan wij, stiekem jaloers

timmey | 19-07-21 | 13:07

Ik snap z’n punt wel. Dit moddert nu al zo lang door, en een echte oplossing is er niet.

Dan maar alles open en yolo. Van alles dicht houden worden we ook niet beter.

Dapper dat hij er voor in durft te staan. Zouden die ‘leiders’ hier niet durven.

De toekomst zal leren of hij gelijk had of niet.

georgeboot | 19-07-21 | 11:34 | 3

De oorspronkelijke strategie was herd immunity. Losgelaten om een of andere reden. De waarheid waarom deze strategie eerst werd gepropageerd en ineens niet meer horen we laten wel. Net zoals dat het CCP hoestje uit een lab uit Wuhan kwam, wat lang werd ontkent.

Graaf_van_Hogendorp | 19-07-21 | 11:44

@Graaf_van_Hogendorp | 19-07-21 | 11:44: Herd immunity is nog steeds een uitstekende strategie: Alleen moet je dat niet via natuurlijke besmetting en dus de dood van velen bereiken maar via inentingen.

omanders | 19-07-21 | 12:45

Nou ja, als de ziekenhuizen het aankunnen met de huidige vaccinatiegraad. Ik lees het wel in september.

All_yall | 19-07-21 | 11:32

Jammer dat gezanik van de piepel de simpelste verplichting opheft: houd afstand, mondkapje en thuiswerken verplicht in dagelijkse (werk) omgang en laat de sociale gezellige zotten hun hang gaan maar meng niet dwangmatig die zotten en slimmen.

Later dit jaar met de motor naar Engeland en Spanje als dat kan dus op zich mooi als de reis beperkingen worden opgeheven, maar houd de simpele basis bescherming verplicht.

28 | 19-07-21 | 11:30 | 2

Als jij jezelf wilt beschermen of af wilt zonderen, prima. Echter dwing dit niet op aan anderen. Zot.

zegmaarwij | 19-07-21 | 11:50

Wat let je om dat te doen? Ga lekker alleen op een terras zitten, draag 24/7 een bekpamper, werk lekker thuis en sloop de buddy seat van je motor. Maak je eigen basis bescherming bubble.

Charred_Metal | 19-07-21 | 12:12

Mensen, de vaccins brengen ons naar de uitgang! Zelf heb ik dit wondermiddel nog niet in mijn lichaam zitten. Maar het schijnt enorm goed te werken.

MoorCopJoris | 19-07-21 | 11:20 | 9
-weggejorist-
MoorCopJoris | 19-07-21 | 12:20

@van Oeffelen | 19-07-21 | 11:24: Waarom moet hij uit de buurt blijven? Als het prikkie werkt, loop jij toch geen gevaar? Als dat wel zo is, heb je je onzin in laten spuiten.

ZKH EénOog | 19-07-21 | 12:26
▼ 6 antwoorden verborgen

Dit wordt een ramp.
De Engelsen zijn wappie geworden.

Rest In Privacy | 19-07-21 | 11:19 | 16
-weggejorist-
Charred_Metal | 19-07-21 | 12:16
-weggejorist-
MoorCopJoris | 19-07-21 | 12:22
-weggejorist-
Isditandersgenoeg | 19-07-21 | 12:55
▼ 13 antwoorden verborgen

"ook zonder testen of vaccinatie - weer OVERAL naar toe". Huh! Zijn ze geen apatheid-fans in de UK? Zoals wel in Griekenland, Malta en hier in de panelen

Vunzigheid | 19-07-21 | 11:17

Maar ondertussen Frankrijk op de amber + lijst geplaatst.
Hoe dat rijmt met freedom day begrijp ik niet helemaal.

Maya de Blij | 19-07-21 | 11:15

Onverstandig.

Wiebenick | 19-07-21 | 11:15

Maar maar maar.... Delta?
Dat is toch veel gevaarlijker?
Oh nee, wacht....

Is dit nog nieuws? | 19-07-21 | 11:13

Ben benieuwd hoe het gaat verlopen.
Weten die Britten steeds iets wat wij nog niet weten (Brexit en nu dit) ......?

TinusVlugOpDeKut | 19-07-21 | 11:13
-weggejorist-
Fladderscheet | 19-07-21 | 11:13 | 1

Worden de mensen die dan nog mondkapjes dragen wel of niet uitgejubeld?

Hondt | 19-07-21 | 11:11
-weggejorist-
Fladderscheet | 19-07-21 | 11:11 | 11
▼ 11 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Het leven is zwaar | 19-07-21 | 11:10

Slechts 2% van de bevolking denkt na. 3% van de bevolding denkt dat ze nadenken. 95% van de bevolking gaat liever dood dan dat ze moeten nadenken. Het wachten is op de volgende opleving van de pandemie.

Red shirt | 19-07-21 | 11:10 | 6

misschien moet je je eens inlezen voordat je met percentages begint te strooien, dit is we lerg uit de lucht gegrepen.

small_town_dude | 19-07-21 | 11:19

Jij hoort samen met mij bij de 95%. Kom, we gaan iets leuks doen!

ratelaar | 19-07-21 | 11:21

En die gaat/gaan er komen. Jaar in jaar uit, ondanks alle maatregelen, in verschillende vormen en varianten.
Gaan we weer zoveel mogelijk "gewoon" leven en accepteren we de gevolgen, of wordt leven vervangen door overleven? Boris Johnson stelt dat de overheid met alle uitgevoerde maatregelen zijn verantwoordelijkheid heeft genomen en kiest voor de eerste optie, in de hoop dat mensen ook zelf hun verantwoordelijkheid (blijven) nemen. Daarvan kun je zeggen dat dit slechts gedeeltelijk het geval zal zijn. We gaan zien waar GB over een paar maanden staat.

Here's Freddy | 19-07-21 | 11:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Als je een full English breakfast overleeft + vette fish & chips uit de krant van gistere, +'s avonds een dubieuze curry, dan is je weerstand wel op orde.

Nuchternederland | 19-07-21 | 11:09 | 4
-weggejorist-
Fladderscheet | 19-07-21 | 11:16

En weerstand tegen de zwaartekracht en luchtweerstand en wrijving.

E.Colli | 19-07-21 | 11:29
▼ 1 antwoord verborgen

"Freedom" day. Zolang je Engeland niet uit wil wel.
Om naar het buitenland te gaan moet je verplicht 3 tests a 200 euro de man uit laten voeren (ook als je gevaccineerd bent). Voor je vertrek moet je deze geboekt hebben om terug te mogen.

JanVergoor | 19-07-21 | 11:08 | 2

UK is een prachtig land, met meerdere klimaten en een prachtige natuur, en mooie historische steden en stadjes. Het is geen straf om in de UK vakantie te moeten vieren.

Nuchternederland | 19-07-21 | 11:15

Groot gelijk. Tijd dat we weer normaal gaan doen, in plaats van als totale wappies overal bang voor te zijn. Kap met testen en ga eens naar de kroeg. Toch lachen man.

opblaasschaap | 19-07-21 | 11:06

Zo verover je de wereld.

Deflatiemonster | 19-07-21 | 11:06

Mooie "fieldlab". Twee weken wachten en kijken of het meevalt.

Kaal-dik-en-lelijk | 19-07-21 | 11:04

Héhe eindelijk een leider met ballen. Lekker alles open, en het virus laten uitrazen. BoJo is een held!

polletjepiekhaar | 19-07-21 | 11:03 | 2

Kom er maar n Epsilon, test de ballen van Bojo!

Hugo de Jonge had ook "ballen", probleem met grote ballen is dat je hoofd een beetje wit ziet.

menage | 19-07-21 | 11:08

KloJo

Bigi Bana Boy | 19-07-21 | 11:39

Waarvoor vaccineren we dan, als je daarna nog steeds niets mag terwijl de ziekenhuizen niet onder druk staan (bij ons 300 patienten op 18 mln inwoners...).
Go BoJo!

Nuchternederland | 19-07-21 | 11:01 | 1
-weggejorist-
zwenkwieltje | 19-07-21 | 12:58

Werden we maar eens bevrijd van al die zelfbenoemde vrijheidsstrijders met hun waanideeën.

Bigi Bana Boy | 19-07-21 | 11:00 | 9

@Bigi Bana Boy | 19-07-21 | 11:36: Ik ben geen wappie en sta niet op het Malieveld. Ik ben gewoon gevaccineerd. Maar ik accepteer wel dat dit virus niet meer weggaat en dat we ermee zullen moeten leren leven. En dat dat mogelijk betekent dat er nog wat mensen ziek worden dan wel dood gaan. Ik ben dus heel benieuwd wat er nu in het UK gaat gebeuren. Als het inderdaad zo zou zijn dat over twee weken de ziekenhuizen weer tot de nok toe volliggen en de ICs daar overstromen, dan hebben we een echt probleem. Zo lang de zorg het aan kan niet. Dan is dat wat mij betreft acceptabel als dat betekent dat we weer normaal kunnen gaan doen.

Want nogmaals, BBB: dit gaat niet meer weg. Dus angstig in een hoekje gaan zitten wachten tot we op 0 besmettingen zitten: be my guest. Dan zit je er nog wel even.

Mbovenka | 19-07-21 | 11:54
-weggejorist-
zegmaarwij | 19-07-21 | 11:55

Ah, we hebben het weer over Hugo met zijn Dansen met Jansen larie? U gaat nogal selectief met het begrip waanideeën om.

zwenkwieltje | 19-07-21 | 12:55
▼ 6 antwoorden verborgen

Vaccinatiegraad is wel wat hoger in het VK dan bij ons, maar toch. Zet van BoJo doet vooral denken aan dat dansen met janssen debacle van Hugo.

Diederik_Ezel | 19-07-21 | 10:59 | 7

BoJo krijgt van alle kanten kritiek. Dit was een heel erg domme beslissing, maar ja, de Britten zijn in het buitenland ongewenst en gaven in het eigen land te weinig uit.

van Oeffelen | 19-07-21 | 11:11

@ratelaar | 19-07-21 | 11:07:

Nee, 75 patiënten op de IC is niet alarmerend. Dit getal blijft de laatste 6 dagen redelijk constant.
Je mag voorzichtig concluderen dat de BS-variant grotere schade aanricht dan de delta variant.

Computer_says_no | 19-07-21 | 11:12

Danson met Johnson.

Bigi Bana Boy | 19-07-21 | 11:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Interessante manier om overbevolking aan te pakken. Ik geef het twee weken.

Vula | 19-07-21 | 10:58 | 3

Als een beetje verloopt zoals hier, dan is het waarschijnlijk dat de besmettingen zullen toenemen, evenals de ziekenhuis opnames maar dat het verre weg niet zo erg wordt als in maart 2020.
Dan zijn we klaar hè. Dan is de pandemie voorbij.
Tip: bewaar deze tegel...

ratelaar | 19-07-21 | 11:05

Serieus? De IFR van Corona is niet echt indrukwekkend te noemen hoor. Allang bekend.

HornoxNL | 19-07-21 | 11:06

Om overbevolking aan te pakken, moet er een heleboel mensen sterven. Maar van de hoeveelheid besmette mensen belandt er maar een fractie in het ziekenhuis. Waarvan een klein percentage overlijdt. En van mensen die overleden zijn, zijn altijd mensen die onderliggende ziektes hadden. Dus niet zo negatief: heb wat vertrouwen in dat vaccin. Of blijkt dat dat vaccin misschien toch niet werkt ?

loser | 19-07-21 | 11:14

We zullen zien. Ik hoop dat het meevalt, de vaccinaties voldoende bescherming bieden en het aantal ziekenhuisopnames laag blijft. Zou mooi zijn, dan kunnen er meer landen volgen.

SterF... | 19-07-21 | 10:57

Wel fraai. Zodra de Britten iets enorm doms doen, zoals de Brexit of het loslaten van alle maatregelen, halen ze de Battle of Britain van stal. Alsof dat in de verte ook maar te vergelijken is met deze zelfgekozen blunders. Toen echter stond oom Adolf aan de voordeur met zijn Messerschmidts en was er geen keuze.

En dan nog: Die Battle of Britain hadden de Duitsers sowieso nooit kunnen winnen. De Me-109 had maar een schamele 10 minuten brandstof boven Engeland, dus dat was sowieso altijd uitgelopen op een verloren invasie. Linksom of rechtsom waren de Britten extreem in het voordeel, in tegenstelling tot de "against all odds" verhalen achteraf. Operatie Zeeleeuw had dus nooit een echte kans gehad. Dus, beste mensen, als armchair general geef ik gewoon even gratis mijn visie daarop, want ik weet dat er prijs op word gesteld.

Beste_Landgenoten | 19-07-21 | 10:57 | 17

@Beste_Landgenoten | 19-07-21 | 11:48:
Hitler was wel degelijk bezig met Operation Seelowe.
Dat de staf er niks in zag (en het ontbreken van landigsvoertuigen en ervaring er mee) wil niet zeggen dat ze het niet geprobeerd hebben.
Er was er maar eentje de baas daar, en gelukkig had 'ie niet zo veel verstand van vechten als hij zelf dacht.

zetje01 | 19-07-21 | 11:55

@zetje01 | 19-07-21 | 11:55:
Hitler wilde vooral een wapenstilstand met Engeland, voordat hij de SU aanviel. En ja uiteraard was het mooi meegenomen als Engeland werd veroverd, en Hermann Goring poogde Hitler ervan te overtuigen dat zijn Luftwaffe dat wel even zou fixen, maar de invasievloot was op zijn best geimproviseerd. Nogmaals, lees iets van de andere kant, dat is echt informatief, zoals Adolf Galland of andere Duitse militairen. Die hadden geen goed woord over voor de manier waarop die invasie werd voorbereid, of eigenlijk niet werd voorbereid.

Beste_Landgenoten | 19-07-21 | 12:00
▼ 14 antwoorden verborgen

Dat is pas een field lab. Maar even afwachten hoe dit afloopt. In Israël viel het toch wat tegen. Mocht het in Engeland straks gigantisch uit de klauwen lopen dan is dat wel een mooie aanleiding om ook daar een verplichte vaccinatie in te gaan stellen.

lekgoot | 19-07-21 | 10:55 | 3

En dan? Verdwijnt covid dan?

ratelaar | 19-07-21 | 10:58

Bij het meest gevaccineerde land ter wereld, Israël gaat het ook niet zo goed. In Engeland met 88% gevaccineerde onder de volwassenen stelt u dus voor om verplicht te vaccineren. Wie is hier nu een wappie?

GoedGaan | 19-07-21 | 10:59

@GoedGaan | 19-07-21 | 10:59:
Ik probeer te denken als een minister van volksgezondheid. Dat wil nog niet zeggen dat ik het ermee eens ben.

lekgoot | 19-07-21 | 11:04

In sommige staten in de VS hebben ze de corona maatregelen ook al afgeschaft en zijn de besmettingen beduidend minder dan in staten waar ze de corona maatregelen wel hanteren.
Wie het weet mag het zeggen.

komtdatschot | 19-07-21 | 10:54 | 3

Er zijn zoveel variabelen die een rol spelen dat het uiterst moeilijk is om één oorzaak aan te wijzen.

lekgoot | 19-07-21 | 10:56

Je zou het ook om kunnen draaien, wsl iets met oorzaak en gevolg. Daarnaast is de oorzaak van hoeveelheid besmettingen multivariabel zoals lekgoot terecht opmerkt.

Diederik_Ezel | 19-07-21 | 11:01

Afstand houden en geen idiote dingen doen zoals in bomvolle zaaltjes gaan hossen, dan kom je al een heel eind.

van Oeffelen | 19-07-21 | 11:13

Nu kunnen we zien of vaccineren zin heeft..

Messerschmitt | 19-07-21 | 10:54

"als we het nu niet doen, wanneer dan wel" daar heeft hij wel een punt, als we binnenkort in Nederland ook een hoge vaccinatie graad bereiken en het valt mee qua belasting ziekenhuizen, dan moeten we accepteren dat dit endemisch is. En dat groepsimmuniteit volgens klassieke definitie niet te bereiken is, zie ook recente aflevering Jortcast. Dan is het onzinnig om eeuwig in lockdown te blijven, maar moet je als maatschappij accepteren dat dit blijft rondgaan en dat een klein deel van de mensen ziek zal worden e/o overlijden.

hetgeleteken | 19-07-21 | 10:53

Ik vindt dit de enige juiste weg. Natuurlijk zijn er nog besmettingen en die zullen er naar alle waarschijnlijkheid ook wel blijven. De lockdowns waren er op gericht om de overbelasting van de ziekenhuizen tegen te gaan. Dat probleem is voor een heel groot gedeelte opgelost dus moeten we weer onze gang gaan. Nederland trapte direct op de rem maar van overbelasting in ziekenhuizen is geen sprake. Ik vind wat UK doet de juiste weg, die besmettingen en het virus zullen een onderdeel van ons leven worden dus leer er maar mee omgaan.

Toetsiemonster | 19-07-21 | 10:53 | 2

Helemaal eens!

hetgeleteken | 19-07-21 | 10:55

Dit. Helemaal eens.

Mbovenka | 19-07-21 | 11:20
-weggejorist-
gepast_betalen | 19-07-21 | 10:53 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Alleen Engeland heeft vandaag freedom day, dus niet de hele UK of alle Britten. Hier in Wales en ook in Schotland gelden aparte regels.

Xanslove | 19-07-21 | 10:52

Mooi ! Die Britten zijn een pracht volk. Die snappen dat je maar twee keuzes hebt: infectie of vaccinatie. Virus komen we nooit meer vanaf, dus een paar besmettingen achter elkaar is de oplossing. Die obese bangerikken en ander wrakhout moeten zich dan maar braaf lekker zes keer laten vaccineren.

pleemobiel | 19-07-21 | 10:50 | 6

@Bigi Bana Boy | 19-07-21 | 11:08: Dat zegt hij toch niet? Hij zegt 'infectie of vaccinatie'. Lezen, Bigi. En dat klopt: andere opties zijn er niet.

Mbovenka | 19-07-21 | 11:20

@Bigi Bana Boy | 19-07-21 | 11:09: Dan heb u ontiegelijk veel geluk gehad.

Henri | 19-07-21 | 11:23

@Henri | 19-07-21 | 11:23: Nee hoor. Wij hadden het geluk dat er een katholieke missiepost in Langetabbetje was. Ik ken de vreselijke verhalen over die kerk, maar eerlijk is eerlijk… wij hebben er in die tijd enorm veel profijt van gehad.

Bigi Bana Boy | 19-07-21 | 11:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Alles mag weer in de UK.
Gezellig met z'n allen naar het curry house. Bier drinken en curry eten.
En als je dan de volgende dag iets aan je buik hebt was het of het bier, of de curry of toch de Indiaanse variant die we om politiek correcte redenen de Delta variant moeten noemen.

Osdorpertje | 19-07-21 | 10:49

De UK is beter dan Frankrijk.

IndoFortuyn | 19-07-21 | 10:48

Corexit.

Jan de Vries | 19-07-21 | 10:48

Er zullen wel meer ziekenhuisopnames zijn, maar dan omdat de Britten lekker los gaan, dronken worden en elkaar gaan meppen. En er zal ook een stijging zijn van het aantal geslachtsziekten.

small_town_dude | 19-07-21 | 10:48 | 1

Haha, en dan toch al die soa's en gebroken neuzen aanmerken als corona-geval. Want je kan heel goed tegelijk besmet zijn, zakridders hebben én met een gebroken neus op de ic belanden.

elfenstein | 19-07-21 | 11:13

Een verademing om zonder masker weer een pub in te lopen en een "large full English and a pint" te bestellen.

ditotje | 19-07-21 | 10:46

Persbericht 1 augustus 2021: Johnson betreurt dat er alsnog hele strenge maatregelen moeten worden ingevoerd om de corona-explosie die heeft plaatsgevonden met een R > 14,2 in controle te krijgen.
In navolging van dhr. Rutte biedt hij de volksvertegenwoordiging zijn excuses aan.

langzullenweleven | 19-07-21 | 10:46 | 2

Oh jee, een fearporn-wappie

UpdateAvailable | 19-07-21 | 10:50

Wat maakt dat uit? Het gaat toch om de IFR. Hypothetisch: Als morgen 100% van de Nederlanders covid-19 heeft en over 2 weken 100% van de Nederlanders weer hersteld is, wat is dan het probleem?
Misschien dat iedereen 2 weken ziek thuis heeft gezeten.

ratelaar | 19-07-21 | 10:52

Er zullen veel stiff upper lippen komen. Gekken.

Normpje | 19-07-21 | 10:45

De Britten namen al eerder een verstandige beslissing. Werden ook hel en verdoemenis voorspeld.

Dubbelepunthoofd | 19-07-21 | 10:44 | 4

@kapoerewiet | 19-07-21 | 10:45: u heeft 100% gelijk ware het niet dat u uw ogen sluit als het om een epidemie gaat.

langzullenweleven | 19-07-21 | 10:47
-weggejorist-
Wayfaring stranger | 19-07-21 | 10:51
▼ 1 antwoord verborgen

Hoor net dat mijn kleindochter covid heeft, was woensdag nog bij ons.

gato | 19-07-21 | 10:42 | 11

@gato | 19-07-21 | 11:17: oh zo. Anders geïnterpreteerd, omdat u erbij schreef dat ze woensdag nog bij u was. Excuus. Beterschap voor 't kind.

kapoerewiet | 19-07-21 | 11:26

@van Oeffelen | 19-07-21 | 11:27: Die bedoel ik niet eens. Dat gebeurt ook bij het vijfde team van FC Bal op Dak. Shit happens; deal with it.

Mbovenka | 19-07-21 | 11:31
▼ 8 antwoorden verborgen

De Britten hebben door dat je met corona moet leren leven, het is niet anders.

DeCynischeAmbtenaar | 19-07-21 | 10:42 | 2

leer dan ook leven met de maatregelen om een explosieve groei ervan in te dammen.

langzullenweleven | 19-07-21 | 10:51

@langzullenweleven | 19-07-21 | 10:51:
U weet dat groei niet eeuwig kan blijven duren he? Op een gegeven moment zijn de britten op of het aantal mensen dat nog ziek wordt is op. Ik denk dat dat laatste eerder komt dan dat eerste.

elfenstein | 19-07-21 | 10:59

De economie van UK ligt op zijn gat, miljarden zijn door de Brexitblunder vertrokken naar het oude Europa, en de mensen gaven simpelweg te weinig uit in London en Manchester. Dus moesten alle beperkingen worden opgeheven om de Staycation nog enigszins te kunnen beargumenteren, want in het buitenland worden ze nu werkelijk overal uitgekotst. Geen Brit mag bijvoorbeeld meer zonder quarantaine verplichting Zwitserland in en dat al 3 maanden lang. Ze staan op nogal wat landen op de melaatsenlijst. Ze hebben het er zelf naar gemaakt.

van Oeffelen | 19-07-21 | 10:42 | 9

@van Oeffelen | 19-07-21 | 10:56:
De econome op zijn gat?
De afgelopen 4 maanden zijn de beurzen (en beleggingen) 8 procent gestegen.
Uiteraard heb je dan wel eens een dagje of twee een terugslag.

zetje01 | 19-07-21 | 11:18

@zetje01 | 19-07-21 | 11:18: dat klopt en natuurlijk profiteert van Oef daarvan mee met de juiste aandelen, maar je ziet vooral in de UK al de eerste scheuren na deze opleveing, omdat daar weinig structurele houvast is.

van Oeffelen | 19-07-21 | 11:29

@van Oeffelen | 19-07-21 | 11:17:
En dat is denk ik precies het plan. Ze willen het daar ook zelf uitzoeken.

elfenstein | 19-07-21 | 11:45
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik sprak van de week twee Britten die bij ons aan het werk waren. Voor zo ver schijnt die delta variant niet zo spannend te zijn, veel positief getesten, weinig ziekenhuis opnamen.

Vanilla | 19-07-21 | 10:42 | 2

ik woon in de UK, en inderdaad, vorig jaar met 50k cases ic's bijna vol honderden soms doden per dag, nu ziekenhuizen niet vol, doden nog ver onder de 100.(wat niet slecht is op een bevolking van 50 mil)

politiekgemotiveerd | 19-07-21 | 10:47

Held! Soevereiniteit is zo slecht nog niet. Corona lijkt endemisch te worden. Hoe lang wil je allemaal verstikkende maatregelen en vaccinatiedwang voor een virus wat dezelfde IFR heeft als de griep 0,015%.

ratelaar | 19-07-21 | 10:42 | 2

Altijd maar weer diezelfde reactie over de IFR. Beste Ratelaar, als de zorg niet hun stinkende best had gedaan afgelopen 1.5 jaar, dan was de IFR een stuk hoger geweest. Tevens gaat het niet alleen om mensen die overlijden, het gaat om een hele grote groep mensen die behoorlijk en langdurig ziek worden. Ooit gehoord van 'long influenza'? Overigens ben ik niet tegen versoepelingen, maar dan niet op basis van dit soort argumenten.

rederijker | 19-07-21 | 10:57

@rederijker | 19-07-21 | 10:57:
Beste rederijker, een kleine 2 weken is het dansen met jansen ‘debacle’ geweest. Tot op heden lijkt de druk op de zorg mee te vallen.
Het IFR cijfer van 0,015% is gebaseerd op data vanuit de hele wereld. Kortom gemiddeld genomen, over alle leeftijdgroepen, lijkt covid in ongeveer 0,015% dodelijk te zijn.
Kijkend naar het dansen met jansen ‘debacle’ lijkt dat ook hier feit te zijn.
Wat zijn volgens jou goede argumenten om te versoepelen?

ratelaar | 19-07-21 | 11:18

Wat is ons corona exit plan eigenljjk? Grafiekjes en cijfers met kleurtjes en stippenlijntjes laten bepalen of Lowlands door kan gaan?

sjef-van-iekel | 19-07-21 | 10:41 | 1

Vermoedelijk weet men het in Den Haag zelf niet.

Harry.Langezwaal | 19-07-21 | 10:47

People working from home moeten weer naar de workplace? Waarom? Als er iets is gebleken, is het wel dat home een prima workplace is.

John McClane | 19-07-21 | 10:40 | 3

Geldt voor u misschien.

sjef-van-iekel | 19-07-21 | 10:42

Ouders klaagden anders steen en been over hun koters tijdens de eerste lockdown.

Graaf_van_Hogendorp | 19-07-21 | 10:42

Permanent thuiswerken is leuk als je er de faciliteiten (werkkamer) voor hebt, 80% van het werkvolk heeft dit niet en zit dus noodgedwongen aan de eettafel.

normanius | 19-07-21 | 10:51

Hoezo wordt BoJo nog gepinged eigenlijk? Heeft ook ook nog een semafoon en een faxmachine?

Graaf_van_Hogendorp | 19-07-21 | 10:39
-weggejorist en opgerot-
BennieAchterlik | 19-07-21 | 10:38 | 2

Slechts hersenlozen kennen geen gevaar.

Papa Jones | 19-07-21 | 10:40

@Papa Jones | 19-07-21 | 10:40:
No risk no wins. Maar wat is het gevaar dan?

ratelaar | 19-07-21 | 10:43

Ik las "Urks freedom day".

Maar serieus... ik denk niet dat ik hier blij mee ben. Als her daar uit de hand loopt gaat het zich ook weer verspreiden in de rest van Europa. En bij meer besmettingen is er meer kans op nieuwe mutaties. Wat mij betreft liever wat voorzichtiger openen.

nieuwe_Deen | 19-07-21 | 10:38 | 2

Die bomvolle vliegtuigen die nu kriskras door europa en noord afrika vliegen gaat ervoor zorgen dat het hier uit de klauwen gaat lopen.

sjef-van-iekel | 19-07-21 | 10:44

Laat Urk weer soeverein zijn! Zet de polders onder water! Free the fish!

lekgoot | 19-07-21 | 11:34

Precies, vaccinatiegraad goed? Alle maatregelen opheffen.
Als volgens de politici, OMTs en farmaceuten het vaccin goed is, zou dat geen enkel probleem moeten zijn. De gevaccineerden hoeven niet bang te zijn, en de bewust ongevaccineerden waren in eerste instantie al niet bang voor corona.

Wat is dus het probleem?

ZKH EénOog | 19-07-21 | 10:37 | 8

@elfenstein | 19-07-21 | 10:55: Griep is een familie van virussen. Je idee van het griepvaccin klopt niet echt. Mensen krijgen een lange resistentie tegen een griepvirus en dus kan je enigzins voorspellen wanneer een bepaald griepvirus zich kan gaan verspreiden. Maar de clou van de jaarlijkse griepinenting is dat elk jaar tegen een *ander* griepvirus wordt geent.

SARS_CoV_2 is een enkel virus (SARS en MERS van dezelfde stam, sommige verkoudheden van dezelfde familie) dus is inenten tegen COVID wijs.

omanders | 19-07-21 | 11:36
▼ 5 antwoorden verborgen

Als niet gevaccineerde mensen niet toegelaten worden tot het ziekenhuis gaat het wel goed. Het was hun keuze niet te vaccineren.

Kroondop | 19-07-21 | 10:37 | 10

@ Kroondop | 19-07-21 | 10:37

Dat is tegen de hippocratische eed en dus kan dat niet.

omanders | 19-07-21 | 11:54

@omanders | 19-07-21 | 11:54: Het enige wat kan is iets met betaling: Dus een hoger eigen risico of zoiets. Behandeling weigeren kan echter nooit.

omanders | 19-07-21 | 11:55
▼ 7 antwoorden verborgen

Goedzo. Angst is een slechte raadgever. Multibiljoenenzware farmaconcerns met hele regeringen in hun zak zijn nog slechtere raadgevers. GB komt bij zinnen en laat zich niet meer bangmaken door de doemdenkers, nou wij nog, hoewel ik vermoed dat vanwege de ondemocratische dictatuur waar wij hier in zitten het zo'n vaart niet zal lopen en we deze herfst gewoon weer met bekpampers rondsjouwen in de suup, gevaxxd of niet.

elfenstein | 19-07-21 | 10:36 | 6

@John McClane | 19-07-21 | 10:41: Angst is een slechte raadgever. De rest is gelul.

Usumani | 19-07-21 | 11:01

Lol herfst.. wat denk je van volgende maand?

Diepstrotje | 19-07-21 | 21:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Je kan dus blijkbaar in papieren toegangsbewijs printen als je geen zin hebt om met die corona-app rond te lopen.
Zullen je persoonlijke gegevens wél aan dit papieren bewijs hangen, of zal men dit ding gewoon kunnen kopieren?
Ik begreep namelijk dat de QR code die je in de app hebt, niet naar jou als persoon getraceerd kan worden. Prive enzo. Zal dit met het papieren bewijs wel kunnen?

Ingridmaas | 19-07-21 | 10:36 | 2

Zelf heb ik hem geprint.

gato | 19-07-21 | 10:45

Ik snap de meerwaarde van die QR niet je hebt toch immers een vaccinatie kaart gekregen bij de inenting waar nota bene de batch nummers van het vaccin op staan, al die electronica is mooi maar kan mij nog goed heugen dat ik op Cuba was met een elektronisch vliegtickt en mooi geweigerd werd omdat ze dat niet konden handelen mooi even twwe kijnvlkuchten bij de balie kopen voor een paar mille met opgenomen geld met dan wel weer de Visa ca=rd systemen zijn zo ror als ze georganiseerd worden...Gewoon je paspoort met een inleg kaartje van de inenting lijkt mij in den vreemde voldoende..

Smoelensmid | 19-07-21 | 10:50

French kissing is on!

Deksmaat | 19-07-21 | 10:35 | 3

Maatregelen of geen maatregelen, laat kissing in wat voor vorm dan ook met engelsen vooral achterwege, het wordt een teleurstelling kan ik u melden.

elfenstein | 19-07-21 | 10:47

Zolang die besmette mensen alleen maar hooguit lichte symptomen hebben en ziekenhuisopname niet nodig is dan lijkt het mij goed te doen.
Besmettingscijfers zeggen weinig zolang ze ook niet bijhouden in hoeverre mensen er last van hebben.

2voor12 | 19-07-21 | 10:34 | 7
-weggejorist-
zetje01 | 19-07-21 | 11:11

@zetje01 | 19-07-21 | 11:10:

Oops. Je comment over die 300 Schotten is gejorist, zie ik. Maar waarom? Kwam die info van een complottertjes site? Ik had het nog wel gelezen.

In ieder geval, ik had willen antwoorden: dat is dan pure pech voor de Schotten, en uitgezocht moet worden wat daar precies de oorzaak van is. Maar dat laat onverlet dat overal in de wereld het overheersende beeld is dat de vaccins heel goed helpen tegen corona, althans tegen de ergste ziekteverschijnselen. Het volgende stond vandaag in de krant over de VS:

"Volgens de cijfers van de CDC is 99 procent van de Amerikaanse coronadoden en 97 procent van de mensen in die in het ziekenhuis belanden niet gevaccineerd. In delen van het land waar de vaccinatiegraad hoger ligt, gaat het juist goed."

Dr_Johnson | 19-07-21 | 11:32

@Dr_Johnson | 19-07-21 | 11:32:
Tot zo ver de marketing van Pfizer en moderna?
Een derde spuit geeft nog meer bescherming!!

Dedicated | 19-07-21 | 11:36
▼ 4 antwoorden verborgen

No guts no glory

Bello de Hond | 19-07-21 | 10:34 | 1

BoJo is meer all guts no glory. En guts als in pens...

Graaf_van_Hogendorp | 19-07-21 | 10:36

Ik voorzie een Dutch Disease.

robot from 1984 | 19-07-21 | 10:34

Het lijkt me extreem onverstandig. Vooral omdat we hier dat soort van experiment hebben gedaan. En het ging mis.

BBRDWR | 19-07-21 | 10:34 | 4

Wat ging er dan precies mis? De ziekenhuiscijfers zullen nog wel wat stijgen maar kom op zeg. Het enige wat er mis ging is die app en testen-voor-toegang. Maar dat zag vast niemand aankomen....

HornoxNL | 19-07-21 | 10:39

Nederland heeft nooit een experiment gedaan met het loslaten van alle covid-regels en onze vaccinatiegraad is veel lager dan de UK.

ReyNemaattori | 19-07-21 | 10:44
▼ 1 antwoord verborgen

Britse Humor

Swaffelkaffert | 19-07-21 | 10:34

Het zijn maar mensenlevens.

BobDobalina | 19-07-21 | 10:32 | 2

Als leider van een groot en machtig land moet je inderdaad om kunnen gaan met het feit dat wat je ook doet, er mensen zullen sterven. "Maar mensenlevens" is overdreven maar ja, Bojo zal inderdaad weleens statistiekjes onder zijn neus krijgen waar gortdroog aantallen doden bijstaan al naar gelang de gekozen strategie. Daar herken je echte leiders in, mensen die bereid zijn om die schier onmogelijke afweging te maken in het belang van het land. Het is oorlog, niet alleen tegen een onzichtbaar virus maar ook tegen doorgeslagen angst en eeuwige onderdrukking met maatregelen die een vrij westers land simpelweg onwaardig zijn. Zo doen wij dat hier niet, wij willen vooruit ipv blijven wachten op de verlossing die misschien wel nooit zal komen.

elfenstein | 19-07-21 | 11:09

Juist daarom is het prima wat ze daar doen! Leven in vrijheid is zoveel waard. Zie de uitgelaten stemming van de Britten, fantastisch.

zegmaarwij | 19-07-21 | 11:47

Boris neemt een gokje uit electorale overwegingen.

beldewouten | 19-07-21 | 10:31

Ik weet niet of dit verstandig is.

Jezus_Boeddha | 19-07-21 | 10:31 | 5

@zwenkwieltje | 19-07-21 | 12:42: ja, dit is ongeveer net zo verstandig als Brexit: spoedig is het halve land besmet, net als in Nederland.

cugel | 19-07-21 | 13:17

@LewsTherinTelamon | 19-07-21 | 13:35: ik verwacht dat die zich gaan vullen, maar in Nederland gaat het inderdaad al weer beter (en dat niet dankzij Baudet) dus misschien valt het in het UK ook wel mee.
Mijn punt was uiteraard dat ik vooral iets negatiefs over Brexit wilde zeggen nu zwenkwieltje dat toch ter sprake bracht. En nu heb ik daar nog weer iets negatiefs over Baudet aan toe kunnen voegen, dankzij jouw vraag. Als ik nu nog iets over Trump en klimaatontkenning kan zeggen met een negatieve connotatie over rechts dan heb ik weer al mijn punten afgevinkt, maar eigenlijk moet ik me niet door jouw: "Je punt" daartoe laten uitdagen, want het is off topic. Het is dat zwenkwieltje over Brexit begon. Sorry.

cugel | 19-07-21 | 21:55
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com