Eric Clapton treedt niet op als vaccinbewijs verplicht is (en kent u de rekeneenheid 'qaly'?)
Is this a sovereign nation, or a police state?
Je kan "wappie" roepen wat je wil naar mensen die het beleid wantrouwen, we zitten op een zeephelling naar afgedwongen zedigheid. Frankrijk is al voor de bijl van de gezondheidsguillotine, Engeland helt over naar een medische heilstaat en in Nederland (prikbereidheid bijna 90%) is het ook doodnormaal om kritische minderheden de antiliberale maat te nemen, door ze allemaal lui & gemakzuchtig voor gek te verklaren. NOU, één hoogbejaarde gitarist doet er mooi niet aan mee. Eric Clapton (al eerder KRITISCH) weigert op te treden in venues waar een vaccinplicht geldt. Old Slowhand deed deze verklaring uit: "Following the PM’s announcement on Monday the 19th of July 2021 I feel honour bound to make an announcement of my own: I wish to say that I will not perform on any stage where there is a discriminated audience present. Unless there is provision made for all people to attend, I reserve the right to cancel the show. Eric Clapton."
Okee. Dat is slechts 1 artiest die pas in mei 2022 weer een show geboekt heeft staan en die bovendien zelf jarenlang heroïne in z'n aderen spoot en de rest van zijn leven met alcohol verdoofde, dus die zal niet door iedereen even serieus genomen worden. Hieronder dan ook maar eens de laatste uitzending van BLCKBX, waarin oud-CBS-directeur Ir. Jan van der Zanden in gesprek gaat over de Rule of Rescue versus een utilitaristische benadering van de virusproblematiek, op basis van een Wob-verzoek dat hij zelf deed bij Economische Zaken. Oordelen? Mag je lekker zelf doen. Al die besproken Wob-docs staan hierrr. Want alleen de gezagsgetrouwe doorgeefmedia volgen, lijkt ons ook niet gezond.
Douglas Murray: voorspelt weinig vuurwerklanceringen vanuit de aars, en dat is betreurenswaardig: The 2020s will be boring, not roaring
Details, achtergronden en bronnen bij bovenstaande video staan in de beschrijving (dus ff doorklikken)
Kijk. Daar dooft een nachtwakerstaat...
Reaguursels
InloggenHij kan zich dat veroorloven dus een statement van niks. Leeft in een bubbel. Dag Eric.
Ira Helsloot, hoogleraar besturen van veiligheid aan de Radboud Universiteit, zegt dat voor coronabestrijding honderd keer – €8.000.000,00 per gewonnen levensjaar – meer wordt uitgegeven dan de gebruikelijke norm van €80.000,00 per gewonnen levensjaar.
Gewonnen levensjaar bij Corona kost €2.000.000,00
De afspraak was dat een gewonnen levensjaar maximaal €80.000,00 zou kosten.
Dit zegt de econoom Robin Fransman.
Eric treedt niet meer op…
Mooi.
1 qaly staat dus voor een 100% gezond levensjaar.
De normering is in Nederland:
Bij preventie: 20.000 euro / qaly
Bij curatie: 80.000 euro / qaly
Ome Eric kan het zich ook verloven hè? Scheelt toch een beetje.
Eric kan niet optreden na het nemen van het Astra Zenica spuit
www.rollingstone.com/music/music-news...
Kans dat je als gezond persoon buiten risicogroep zorg belast vanwege niet-vaccineren is kleiner dan dat je de zorg belast vanwege skieen, boksen of mountainbiken.
Dat zouden feiten kunnen zijn, en daar werken we niet mee.
Enkel gevoel en angst regeren.
Lekker makkelijk lullen als je al de 70 hebt gepasseerd, je zakken hebt gevuld en de wereld hebt gezien. Ja heel stoer hoor Eric, had je dat ook gedaan als net 20 was en de wereld wil ontdekken? Ei doont tink zo
Die Ab Osterhaus vind ik zo’n engerd. youtu.be/-3d8Y44fZrQ Kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij weer een feestje viert nu het lijkt dat vaccinatie verplichting bespreekbaar wordt. Da’s goed voor de aandelen portefeuille.
Na de blckbx aflevering te hebben bekeken begin ik nog meer overtuigd te raken dat veel rondom corona op emotie is gebaseerd. Net als Lillian Marijnissen die zo warm werd van de saamhorigheid, begin ik steeds meer het idee te krijgen dat ook de vaccinatie obsessie een soort saamhorigheid is. Alleen als we allemaal gevaccineerd zijn kan de samenleving weer open. Terwijl het eerder zo is dat de samenleving allang open had gekund, dat de lockdowns en alle maatregelen meer schade opleveren.
Vaccinatiedwang en misschien zelfs vaccinatieplicht kan nog een stap dieper de ellende in zijn. Emotie, niet ratio. De meeste mensen genezen na een weekje of twee met kippenbouillon en een paracetemolletje op de bank met netflix van covid, keurig de laatste corona ‘update’ voorlopig resistent en minder kans om ernstig ziek te worden bij een volgende infectie, net als bij vaccinatie. Als je wil is het vaccin beschikbaar, maar het geeft geen garantie dat je niet meer ziek wordt van het corona virus of het niet meer doorgeeft.
Kortom vaccinatiedwang, positief testbewijs voor toegang of zelfs vaccinatieplicht is nergens voor nodig. Het is een kwestie van tijd voordat iedereen resistent is, via de natuurlijke of de medische weg.
Het doel is ook niet om iedereen resistent te maken, maar om verre gaande controle normaal te maken. Want deze pandemie zijn we over een paar jaar vanaf, ondanks het gepruts van Mark & Hugo, maar de controle-infrastructuur ligt er dan reeds en zal dood leuk hergebruikt worden voor een ander (groener) doel.
Eric Clapton slaat de juiste toon aan. Wel de meest gevoelige snaar van 2021 trouwens.
Ik hou van Eric!!!
Welke Eric? Die met de gitaar of eeehhh die VVD meneer met die 'Groenlinks uitstraling'?
@MoorCopJoris | 22-07-21 | 20:53:
Maar denk de juiste.
(Lach emoji niet inbegrepen).
Jammer dat de Blackbox aflevering een beetje “bijzaak” lijkt te zijn in dit item. Dit is net zoiets als de toeslagen affaire en Palmen met haar brandbrief die in de pot werd gestopt. We worden ge-peopled waar we bij staan.
Eens. Het is een zeer belangwekkende uitzending. Gelukkig heeft BNR er aandacht aan besteedt en komt er een debat. Haga vraagt al een jaar om deze cijfers, maar kreeg ze niet. Ik begrijp nu ook waarom de Jonge in hoger beroep gaat. De beerput is te groot.
Gelockdownied
Prettige man om naar te luisteren die Damiaan Denys.
Wegjorissen.. dus… doe maar hoor lekker objectief.
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn besmet in de periode van 21-07-2021 tot 22-07-2021 is;
0-9 277 personen
10-19 1595 personen
20-29 1836 personen
30-39 875 personen
40-49 660 personen
50-59 571 personen
60-69 242 personen
70-79 91 personen
80-89 60 personen
90+ 26 personen
Totaal 6233
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 21-07-2021 tot 22-07-2021 is;
50-59 0 personen
60-69 1 persoon
70-79 0 personen
80-89 1 persoon
90+ 1 persoon
< 50 0 personen
Totaal 3
Waarvan 0 in het ziekenhuis
Waarvan 2 in het verpleeghuis
Waarvan 0 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 2 personen
10-19 0 personen
20-29 2 personen
30-39 1 persoon
40-49 2 personen
50-59 2 personen
60-69 3 personen
70-79 2 personen
80-89 5 personen
90+ 0 personen
Totaal 19
Hulde voor uw lijstjes trouwens, destilleert u die uit al die flitsende grafieken of is deze data daadwerkelijk nog ergens zo rauw te vinden?
@elfenstein | 22-07-21 | 19:01: gewoon de dagelijkse cijfers op het Corona dashboard dat hiervoor is ontwikkeld. U weet wel, dat dashboard dat aan zou geven (zelfs regionaal) waar wel en waar niet genoeg zorgcapaciteit/druk was om zo de slimme lockdown nodig te maken.
Graag zie ik percentages in verhouding tot de 17 miljoen mensen in dit land.
@Ben_Hur | 23-07-21 | 00:23: Als je een getal niet kan delen door 170.000, dan zegt dat percentage je ook niks.
Quality adjusted life years dus. Heb ik zestien maand geleden reeds geopperd op mijn fb-pagina maar voor de rest nergens iets van gehoord.
Got me on my knees Hugo.
Voorschrijdend inzicht.
Stelletje oelewappers xd
komt door de 5g
@nutsniet | 22-07-21 | 18:26
Mij hetzelfde overkomen. Het tij begint langzaam te keren wat betreft 'waarheden' Er is iets niet helemaal goed gegaan de afgelopen 1.5 jaar.
En dat begint steeds meer duidelijk te worden.
Gentherapiespuit wie moet die rotzooi nog....
zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt...
Je begrijpt er werkelijk geen klap van. Dat is niet erg, maar besef je het allemaal wel?
@SterF... | 22-07-21 | 18:53: of dat niet erg is moet nog blijken. Wacht nou even tot september.. dan pas komt Corona weer serieus terug en dan zal blijken hoe goed al die gevaccineerde lichaampjes zichzelf hebben leren wapenen tegen Corona..
En op microniveau.. welke cellen worden aangezien als schadelijk omdat ze geïnfecteerd worden en wat iemands killer T cells daarmee gaan doen.
en dan nu even een meneer die er echt iestvan weet, Paul Offit: www.youtube.com/watch?v=v8eOQSRVh_s
Volg ik ook al een tijdje. Kan helder uitleggen. Maar op 12:10 in deze video legt ie in 1 zin uit waarom hij niet over beleid moet gaan.. Hij staat aan het bed en baseert zijn mening op zijn persoonlijke ervaring.. en well.. de scope van schade is breder...
3.2.1...
Verstandig besluit. Werkt - bewezen - prima. Ivermectine is stukken goedkoper en al jaren op de markt. Beter dan een experimentele, en veel duurdere mRNA-spuit.
@Wayfaring stranger | 22-07-21 | 18:26:
Waar er ook nog eens niet genoeg van zijn voor die grote aantallen mensen in Azie. Ze hebben weinig keus, ze moeten iets.
Politici beslissen over onze gezondheidszorg en de navenante wetgeving. Laat bij deze personen nou net de meeste achterlijkheid voorkomen. Zelden heb ik zo’n allergaart zooitje bij elkaar gezien. Ze gaan voornamelijk voor hun eigen belang en imago, al zullen ze anders beweren. Als je de docu mbt de qaly’s hebt gezien dan kun je niet anders concluderen.
Alle uitzendingen van blckbx zijn ijzersterk. Wel op tijd kijken, want ze worden regelmatig verwijderd.
Ze zijn ook met hun eigen platform bezig! Decentralisatie is sowieso van belang het afgelopen jaar iets waar oa Adam Curry ook erg goed op in heeft gespeeld door een gedecentraliseerde podcastindex op te starten, juist om te voorkomen dat alles geneutraliseerd is/wordt.
Blckbx punt tv heeft een eigen site. Op YouTube zetten ze vaak niet eens volledige filmpjes.
Maanden geleden werd je als wappie weggezet als je zei dat de corona-app niet zo vrijwillig zou blijven, dat de spoedwet niet zo tijdelijk is, dat er een testsamenleving zou gaan komen, dat er vaccinatiepaspoorten zouden komen, dat niet-gevaccineerden tweederangs burgers zouden worden, dat je jaarlijks gevaccineerd zou gaan worden, dat de vaccinaties niet beschermen tegen besmetting en overdracht (deltavariant), dat vaccinaties verplicht zouden worden (geen directe of indirecte dwang of drang?), en ga zo maar door.
Maar iedere keer verschuiven 'we' de doelpalen een beetje en is de wappie voorspelling ineens iets 'wat ieder logisch weldenkend mens' had kunnen zien aankomen en dat het nu in het moment écht nodig is om levens te redden, want dat er nog steeds besmettingen zijn komt immers ook nog door niet-gevaccineerde wappies die 'we' eigenlijk - diep van binnen - het liefst op een tweede oorlogse manier zouden willen behandelen.
Gelukkig hebben we dierenartsen om ons uit deze ellende te helpen.
De vaccinaties beschermen tegen besmetting en overdtacht van de deltavariant.
Waar blijven de chips in de vaccins?
@zeefert | 22-07-21 | 17:43:
Dat doen ze wel wappie.
Ah i…….ine spread the word
Verspilde moeite GroetenVanUrk.. gister ook al getikt de tijd zal het leren en in het midden gaan we elkander niet vinden, en dat terwijl ik angsthazen die wel in de pas meelopen ook wel snap.. ik ga er niet meer op in heeft geen zin en leidt zeker niet tot een gezonde discussie want : wappie.. nee dat is duidelijk allemaal.. laat ze toch zonde van je broodnodige energie want die gaan we nodig hebben !..
@omanders | 22-07-21 | 17:42: Volkskrant artikel "virologen slaan alarm deltavariant verspreidt zich ook via gevaccineerden"
Laatst was er ook nog iets met jongeren die na vaccinatie gingen 'dansen met Janssen' en alsnog besmet werden / anderen besmetten. Ach, anders luister je naar Nederlands viroloog Marion Koopmans die onderschrijft dat testen voor toegang voor volledig gevaccineerden die toch besmettelijk blijken te zijn een goed iets is. twitter.com/MarionKoopmans/status/141...
@Gulliver | 22-07-21 | 17:53: Als je je aan dat puntje vasthoudt dan doet de rest er niet toe immers. De flat earth theorie bestaat dus daarom zijn alle andere 'theorieën' waardeloze onzin immers.
"Wappie" is een goede marketingstrategie gebleken.
Eerst koppel je het met betrekking tot covid-19 aan geweld en idiote complottheorieën, vervolgens voeg je wat gekke mensen eraan toe.
Daarmee kweek je negatieve associatie met de term 'wappie'.
Langzamerhand schuif je daar de mensen onder die twijfelen aan het beleid, kritisch zijn en tot slot iedereen die zich niet laat vaccineren.
Resultaat: Degene die niet geassocieerd willen worden met wappies laten zich alsnog vaccineren. 90% is dan gevaccineerd en 10% een wappie die het niet begrijpt, asociaal is en best verplicht gevaccineerd mag worden.
@zeefert | 22-07-21 | 17:43: Ja en ja.
Geen enkel vaccin doet dat 100%. Maar de meeste vaccins doen het wel goed genoeg.:
papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstr...
@omanders | 22-07-21 | 18:12: blijft nee en nee .. het “nieuws” brengt nu ook dat gevaccineerden alsnog kunnen overdragen alle letters van het romeins alfabet..
@GroetenVanUrk | 22-07-21 | 18:05: de theorie bestaat. Of het waar is. Ik zie wel eens foto's van de ruimte van de aarde. Perfecte shots. Vraag me af hoe dat zo scherp komt. Wellicht een super wopper lens. Die moet3n ze dan op de politiecameras zetten.
@Purk | 22-07-21 | 18:21: er wordt ons zoveel niet eerlijk verteld, eerlijkheid is voor de elite het kryptoniet.
@Gulliver | 22-07-21 | 17:53: Zijn onderweg: interestingengineering.com/nanobots-w...
’Flatten the curve’ - Het enige dat is platgedrukt is het cognitief vermogen van de media.
@zeefert | 22-07-21 | 17:43: Wel grappig is de stelligheid waarmee antivaxxers hun onzin presenteren.
@GroetenVanUrk | 22-07-21 | 18:04:
Ik beroep me op de cijfers van onderzoeken.
@All_Anonymous | 22-07-21 | 18:17:
Ja en ja.
ALLE beschikbare cijfers laten zien dat het leeuwendeel der gevaccineerden tegen COVID beschermd worden. En omdat besmettingen relatief veel vaker in niet gevaccineerden voorkomt moet het wel transmissie onderbreken in een meerderheid.
Kijk naar de antistoffen zoals gemeten bij Sanquin: Daar kunnen ze onderscheid maken tussen antistoffen door inenting en door infectie (Ingeenten hebben geen antistoffen tegen envelop-eiwitten namelijk):
www.sanquin.nl/binaries/content/galle...
@omanders | 22-07-21 | 18:40:
De "onzin" die die zogenaamde antivaxxers vorig jaar presenteerden noemen we tegenwoordig "overheidsbeleid", zo grappig is dat nou ook weer niet. En kom nou niet aanzetten met 5g, nanochips en dat soort maffe theorieën want dat is inderdaad wappiepraat. Het probleem daarmee is dat iedereen die ook maar een beetje zijn/haar/hen bedenkingen heeft bij deze immense corona-operatie gelijkgeschaald wordt met de enkeling die dat soort dingen uitkraamt.
Want zeg nou zelf, hoeveel echte hardcore wappies zouden er zijn, enkele tientallen? Paar honderd misschien? Om dan gelijk maar die andere 2 miljoen kritische mensen te beschimpen als ware het een stel asociale mafkezen gaat m.i. veel te ver. Ik zal geen Godwin maken hier maar het roept bij mij wel bepaalde gevoelens op van lang vervlogen(?) tijden, als u begrijpt wat ik bedoel.
@Gulliver | 22-07-21 | 17:53:
Ze smaken zoals ze kraken!
@Zoelense Hobbyboer | 22-07-21 | 18:07:
Voortaan is iedereen met een Corona-app een Appie voor mij...
@Binkoo | 22-07-21 | 19:56: decparallelen zijn smakeloos, maar ze zijn helaas waar.
Ab O. Heeft het in de laatste video over het benutten van de geweldige bestaande infrastructuur in de eerste lijn van de gezondheidszorg. Laten het nu net de huisartsen zijn die collectief aan de kant zijn geschoven in het hele proces van diagnose t/m behandeling. Verder krijg ik sterk de indruk dat deze persoon weinig begrijpt van de samenhang van de negatieve effecten die hij zelf heeft helpen veroorzaken. Wijzen naar andere landen en paniekzaaien, daarbij de steekhoudende argumenten die zojuist gemaakt zijn negerend. Stupidity or malice?
Ik neig naar malice.
Het gaat Ab om de pecunia en aandacht, meer niet. Dus óf hij roept iets om z'n portemonnee te vullen óf om zichzelf te presenteren en een volgend stoeltje in een volgende show veilig te stellen.
Hier ook ab O een paar jaartjes terug.
archive.org/details/BitChute-NZZFvuPH...
Ab de vinoloog heeft andere belangen. Waarschijnlijk iets van gratis wijn drinken op de TV, terwijl hij lallend net deed of ie viroloog was. Verder hebben dit soort lieden vrijwel altijd iets van een bedrijfje. Dat noemen ze dan onderzoek, maar eigenlijk is het ordinair geld binnenharken. (Zie de Mexicaanse griep van 10 jaar geleden en Tamiflu.) Maar ze lopen gewoon net zulke onzin uit te kramen als elke willekeurige burger, als het om corona gaat. Er zijn maar weinig zuivere wetenschappers die over corona een eerlijk verhaal vertellen, want die passen niet in het draaiboek dat is opgesteld. En ja, noem me maar een wappie, maar bij de Verenigde Naties werken ze ook altijd via een vooraf bepaald scenario. Ik verwijs jullie daarvoor naar de kwestie safe havens. (De enclaves op de Balkan.)
@LV-225 | 22-07-21 | 18:52: een viroloog heeft geen verstand van vaccins.. wel het effect van vaccins, maar niet hoe vaccins werken. Dan moet je toch echt met een immunoloog / microbioloog praten. Het liefste een die ervaring heeft met mRNA vaccins..
Engeland staat bekend om haar iconische telefooncellen die nu niet meer gebruikt worden.
Alle niet-gevaccineerden nemen plaats in zo'n afgeschreven telefooncel (een per telefooncel) en worden dan met een vorkheftruck de concertzaal in gereden.
Zo houd je het concert toegankelijk voor iedereen.
Luisteren ze dan door de hoorn?
-"Clapton was a spoiled baby and a total narcissist who wanted whathe wanted until he got it; then he didn't want it anymore- success, women, friends, cars, homes, even his high-profile bands. His lack of emotion and regard for other humans was sickening to read."
+narcist > zwart wit denken ("Is this a sovereign nation, or a police state?")
Als de argumenten op zijn plegen we karaktermoord op de boodschapper?
Een beetje zoals Hugo en Mark reageren op vragen over zijn beleid.. je bent het met me eens of je bent een wappie. Onderzoek? Nee wappies vragen om bewijs.. protesteren ? Nee alleen wappies doen dat. Pers stelt uiteindelijk vervelende vragen? geen antwoord.
Ik heb toch liever SRV of Yngwie Malmsteen.
Leve de man van de SRV, van je hiep hiep hiep hoeree?
@knutsel_ | 22-07-21 | 17:29:
SRV wagen:
i.pinimg.com/originals/2e/ba/d3/2ebad...
Yngwie Malmsteen heeft twee weken geleden een nieuwe plaat uitgebracht.
youtu.be/5OFfX8h8YDM
@SterF... | 22-07-21 | 17:39: Wel een beetje meer van hetzelfde sinds Rising Force uit '84...
@knutsel_ | 22-07-21 | 17:42:
Ik vind het ook niet baanbrekend, maar goed, voor de liefhebber...
Het aardige is dat Jack Bruce na zijn tijd met Clapton in een bandje terecht kwam waar wel een hele goede gitarist bij speelde: Leslie West en dat bandje heette Mountain. Luister voor de gein maar eens naar Nantucket Sleighride, ( het overschatte imho ) Missisippi Queen, For Yasgurs Farm, Long Red etc. Maar goed, Clapton ligt natuurlijk wel heel makkelijk in het gehoor, neutraal, achtergrondmuzak, voor mensen die wel van geluid houden maar niet van muziek, zeg maar.
West heeft helaas onlangs ook de gitaren aan de wilgen gehangen. Maar je hebt gelijk. Uitmuntend gitarist. Je vergeet echter een band: West, Bruce & Laing! Clapton is idd de Sky Radio onder de gitaristen. Muzikaal behang c.q. liftmuziek.
Je moet toch zitten bij hem, een moshpit zal het niet worden.
Vaccinatie verplichten , maar weigeren illegalen uit te zetten, de wereld op zijn kop.
Alleen al bij mij in de straat, zijn er al meerdere woningen die illegaal onderhuren, totaal geen zicht en controle op dit soort zaken.
Welkom!
BLCKBX als bron? Zucht.
Don't shoot the messenger.
U bent al gevaccineerd neem ik aan. Tja, dat spul kan er niet meer uit hé.
En nu bang dat de tegenargumenten heeeeel misschien toch eens waar konden zijn. Echt, ik hoop het niet voor u.
Wat is het probleem?
@buiswater: wut?!
U gelooft liever een dierenarts dan een arts?
U had liever NOS ?
Prima journalistiek.
Dan heb je je ook niet echt verdiept in het feit waarom blckbx überhaupt in het leven is gekomen.. struisvogel..
@TmC | 22-07-21 | 17:41: Geen wut, een wappie.
@All_Anonymous | 22-07-21 | 18:14: Jawel. Één van m'n favorieten. Een mislukte wielrenner die probeert de discussie intellectueel te laten lijken en vervolgens totaal kritiekloze interviews doet (dat hebben ze gemeen met alle wappiekanalen)
@Buiswater | 22-07-21 | 17:29: waren de tegenargumenten maar waar. Hadden we geen maatregelen meer. Ben nog geen 1 bekwaam persoon tegen gekomen die ik hoog aansla. Maar once you go in the rabbit hole...
@J.Del_Bosque | 22-07-21 | 18:56: U heeft uw mening al klaar, want BLCKBX of zo, maar aan uw reacties te lezen heeft u er niets van gezien. Het is geen mening die verkondigt wordt, maar feitelijkheden. Daar kan je gewoon niet voor of tegen zijn. Dit is gewoon zo. Feiten n.a.v een wob verzoek aan EZ. En daar komen feiten te voorschijn die, zelfs op advies van EZ, in de wind zijn geslagen.
@zwartzondersuiker | 22-07-21 | 19:21: Kenmerkend aan de discussie. Gewoon betichten dat ik geen BLCKBX kijk. Ga zo door.
Jij vind BLCKBX -in het algemeen- kritisch? Interesting.
@zeefert | 22-07-21 | 17:42:
Ach, dieren zijn ook mensen. O, nee, andersom. Nouja, maakt niet uit.
Goede bron
@J.Del_Bosque | 22-07-21 | 19:24: Ik heb geen mening over BLCKBX. VInd het ook niet zo belangrijk. Het gaat mij om het onderwerp. En daar heeft u duidelijk niet naar gekeken. Anders had u wel anders gereageerd. Als u uw post al begint met “BLCKBX als bron? Zucht”. Zegt dat al genoeg.
Ik vind de gasten vaak interessant. Een Ir. die adjunct hoofd CBS is geweest vind ik wat interessanter dan een onderwijzer die politicus is geworden.
Sommige beroepen blijken niet een geschikte basis voor politiek obv ratio en onderwijzer is er 1 van, schilder een ander.
Ik heb hem altijd redelijk overschat gevonden. Hij is leuk als sessiegitarist, bijv bij de opname van Howlin Wolf in Londen. Zijn ego is helaas groter dan zijn gitaarspel en nu klimt hij ook al ten onrechte op de stoel van een medicus.
Neen hij noemt op wat dat vaccin heeft gedaan met zijn lichaam en ook erbij zegt dat ondanks hij het niet wilde hebben toch door groepsdruk is gezwicht.
Dat doet hij helemaal niet.
Zijn biografie van Philip Norman heb ik met veel plezier gelezen. Echt een aanrader voor hen die nog papieren boeken lezen.
De meute volgt als er 1 persoon is die tegengas geeft. Maakt niet uit hoe oud hij is en of hij nu wel of niet drugs en alcohol heeft gebruikt. Deze wereld heeft dwarsliggers nodig.
Eric Clapton is evenals Keith Richards al jaren clean.
Het feit dat Richards af en toe nog verticaal staat is een triomf voor de medische wetenschap.
Ach een joker met gitaar die soldaat speelt in een strijd waar hij geen reet mee te maken heeft. Het had zo een Nederlander kunnen zijn, wij houden wel van onbegrensde bemoeials.
Geen reet mee te maken ? Kijk ff : www.youtube.com/watch?v=eGP0M44cGOM
Dus Eric Clapton komt voor zijn coronaprik en vraagt "als ik die prik neem, beinvloedt dat dan mijn gitaarspel?"
"Uw arm doet een dagje wat zeer maar daarna is gitaarspelen geen probleem hoor", zegt de prikkende verpleegster
"Oh, fijn, dat kon ik eigenlijk nooit".
Clapton zweette vroeger slechts op 2 momenten: na het zuipen en na een interviewvraag over Jimi Hendrix. Geen grap.
Haha en die van Korneel is ook een grap want ik moest lachen.
Hier een verhaal van het Westelijk Front, waar vandaag wel degelijks iets nieuws te melden valt:
Ik heb nu dus fullblown corona, ondanks dat ik:
-meer dan anderhalf jaar braaf in een semi-lockdown leefde
-die avondklok tot op de letter volgde
-mondkapjes, niet onnodig reizen, afstand houden allemaal netjes deed
En twee vaccinaties kreeg in februari.
En nu heb ik dus vooral veel koorts.
Zeer lichte hoofdpijn, inderdaad, verkleuringen op de handen met rode vlekken, lichte loopneus en lichte hoestneigingen.
Dus ik bellen naar de huisarts, die natuurlijk weer eens op vakantie was, en toen de vervanger en krijg het geniale advies:
probeert u het rustig uit te zieken en neem een paracetamol en veel water drinken.
OK, dus dit is de stand van de wetenschap?
Neem een fokking paracetamolletje en doe rustig aan.
En bent u al getest?
Nee, ik ga al die moeite niet doen, ik weet dat het corona is, want mijn vrouw gebruikt altijd rijkelijk chloor in het huishouden, waar ik altijd tegen ben trouwens, maar nu merkte ik alleen aan een prikkeling in het gehemelte dat ze chloor gebruikt had, want ik rook absoluut niks. Ook mijn favo parfum kon ik niet meer ruiken, zelfs niet op 1 mm afstand. (Eau Duelle van Diptique)
Smaak heb ik nog wel, ik vind bijvoorbeeld Audrey Hepburn een hele knappe vrouw, maar Annemarie Jorritsma meer een werkpaard, dat nodig op een humane wijze, kuch, maar goed, ik heb nog wel smaak.
En ik voel me behoorlijk beetgenomen, als een soldaat op 11-11-1918, die om 11.05 nog een kogel van een scherpschutter tussen zijn reebruine ogen krijgt.
Maar goed, als dit nou het hele covid gebeuren is, het is niet veel anders dan een zware verkoudheid.
En misschien is het wel goed, om het gehad te hebben, voor de resistentie of zo.
Ik weet het ook niet meer.
Volgend de huisdokteres was het de Delta variant, dat kon ze telepathisch zien door de telefoonlijn.
Dus ik moet veel drinken en paracetamol?
OK, dan neem ik een ibuprofen.
Nee, nee, dat maakt gaatjes in je buik.
Niet als je eerst een vette pizza eet, biatch!
Nou ja, ik was een beetje opstandig, zoals u hoort.
Dat is eigenlijk een goed teken, want dan ben je nog niet dood.
Dat is het standaard advies van de dokter tegenwoordig: uitzieken en een paracetemol nemen.
Heb je onderliggend lijden?
Misschien ben je minder ziek door je vaccinaties? En was je anders een IC patiëntje geweest?
Owhja, het leven is kut, maar dat wist je al.
@loser | 22-07-21 | 17:12: nog nooit paracetemol gebruikt.. wat doet dat ?
Je hoeft maar met één besmettelijk iemand in aanraking te zijn geweest. En je bent op koorts na toch niet zo ziek?
Wellicht is dat dankzij de vaccinaties. Kortom, je fietst erdoorheen. Ik zet een vers glaasje sinaasappelsap voor je neer:-) beterschap!
Je nick slaat ook nergens meer op.
volgens mij ben je gewoon zwanger.
ik had alleen een kuchje beetje suf, niks pillen en pruts. En vooral geen dokters. Die snappen dr nauwelijks wat van. Kijk liever naar het GS life expert panel.
Nou Kotol beterschap.
Beterschap.
@loser | 22-07-21 | 17:12:
Dat was het zelfs bij zware griep altijd al. Opletten voor hoge koorts, uitdroging en longontsteking (of andere rare dingen) maar als dat uitblijft kun je thuis uitzieken met paracetamol tegen pijn.
Wellicht dat het dankzij die vaccinaties wel meevalt. Hou wel de lange termijnverschijnselen in de gaten, vermoeidheid, concentratieverlies, dat soort dingen. En u weet, de meeste huisartsen zijn er vooral om recepten en verwijsbriefjes te schrijven. Zeker die moderne in die zorgwarenhuizen van tegenwoordig.
@Patje | 22-07-21 | 17:18:
En vitamine d en zink!!!
@RickTheDick | 22-07-21 | 17:13: Mevrouw king of the oneliner.
@RickTheDick | 22-07-21 | 17:13: Nee, maar ik ben vooral verontwaardigd. Dat die vaccinaties niet werken.
Dat een huisarts als remedie heeft: neem een paracetamol. Ik ging als een troll eisen dat ik een fles zuurstof wou, maar dat kon niet.
Maar, ik ben ook een beetje boos op mijn vrouw, want ik vermoed voor 90% dat zij het virus naar mij gebracht heeft, doordat zij naar feestjes ging, in metro reist, handen niet wast, lekker aan het rondniezen is, terwijl ikzelf een soort smetvrees/controlfreak ben.
En zij dus geen rekening met mij houdt.
En nou lacht ze me weer uit terwijl ik hier met koorts loop te zeten: Ja, als je het krijgt , krijg je het, als god het wil leef je, en als god het niet wil leef je niet" BTW afkomst Zuid-Amerika.
Maar goed, hopelijk levert mij deze ziekteperiode me dan ook een betere resistentie op. Het grappige is: mijn corona-app levert ook op dit moment een haarscherpe QR code op, die zegt dat alles OK is met mij.
Dus dat is ook niet dichtgetimmerd.
Ja, wat eigenlijk wel?
Ik denk alleen de reedt van de paus.
@RickTheDick | 22-07-21 | 17:21:
Haha bier en sigaretten helpen wel echt!!
Oké het verhaal is duidelijk.
De maatregelen werkten niet, het vaccin werkt niet, de ziekte is niet meer dan een stevige griep en het medicijn was altijd al voor handen: paracetamol slikken en rust nemen. Maar waarom makkelijk doen als het ook heulllllll moeilijk kan?
@letopuwzaak | 22-07-21 | 17:16: Ja, dank je. Kijk zolang de patiënt nog een grote mond kan opzetten, valt het allemaal wel mee en gaat het goed. lol
@King of the Oneliner | 22-07-21 | 17:22:
De vaccinatie zorgt niet dat je niet besmet kan worden, maar dat je een milder ziekteverloop hebt. Dat wist jij toch wel? Dus wat klopt er nu niet aan jouw situatie?
Je bent besmet geraakt en ook een beetje ziek, maar niet erg. Dat is het idee van die hele vaccinatie.
@letopuwzaak | 22-07-21 | 17:26:
Ja, het valt reuze mee met je! Dankzij de vaccinatie;-)
@BrutusBosch | 22-07-21 | 17:18: Thanx, ik wou niet zielig doen, ik voel me niet rot lichamelijk, alleen ben ik eigenlijk het gevoel om alsnog na alle maatregelen van mijn kant , dan alsnog corona te krijgen.
@King of the Oneliner | 22-07-21 | 17:22: de kans dat de vaccinaties werken voor het type virus waarop het netjes getest is, is aardig groot. Of u binnen deze kans range valt is afhankelijk van diverse variabelen. Vaccins geven u geen 100% zekerheid. Wel dat er een wat grotere kans is dat wat u overkomt, indien onder dezelfde voorwaarden als de RCTs van de farmaceuten, u minder klachten heeft dan wanneer u geen vaccins zou hebben gehad, zijnde niet toevallig. Poging tot eenvoudige uitleg. Voor alle andere zaken hebben we geen gouden standaard onderzoek wat werkzaamheden aantoont. Er wordt niks aangetoond of de kwaliteit van de onderzoeken is slecht (dus geen gouden standaard).
@letopuwzaak | 22-07-21 | 17:26: Nou ok, het zal wel. Komt een raar verhaal: ik kan heel makkelijk ruiken (klinkt gek) of iemand ziek is met het één of ander.
Verkoudheid, griep, menstruatiecyclus, ouwe mannetjes lucht, ouwe dametjes lucht. Ik ben niet een perverseling of gek. Nee dit is gewoon realiteit, waarschijnlijk iets in mijn DNA, en ook veel; andere mensen kunnen dit.
Voor mij allemaal niet te harden.
Dus ik wist dat mijn zoontje een soort griep onder de leden had.
Maar toch met hem spelen en waarschijnlijk heb ik het dus van hem gehad.
En hij weer van school, en de busjes, en chauffeurs etc.
@Patje | 22-07-21 | 17:18: ja ok thanx
Welk vaccin?
En verder, niet zeiken: Je bent een "break through case"!! Je bent HELEMAAL 2021. De buren gaan stikjaloers zijn!
Ook verder: Beterschap.
@omanders | 22-07-21 | 17:51: Pfizer, the best there is.
@omanders | 22-07-21 | 17:53: Ja, ik ben een medisch wonder, ik weet het. Ik kon als baby al het volkslied ritmisch poepen, dus ik had tevens Nederrap uitgevonden.
@King of the Oneliner | 22-07-21 | 18:41: Hahaha, je smaak voor grappen is in ieder geval nog wel aanwezig.
@Graaisnaaiert | 22-07-21 | 17:20: Ja, de nu veelbesproken long covid. Ik zag ergens op een HRM platform: Hoe om te gaan in uw organisatie met -Long Covid-?, dus het wordt al een trend. Maar goed, ik hoop dat mijn geurdoofheid weer weg gaat, Zink, Zink, Zink, want ik houdt van de smell of napalm in the morning. (Ik heb een zeer grote parfumverzameling als hobby)
En dat het dus niet zorgt voor schade aan de kleine bloedvaatjes etc.
Complimenten voor uw keuze voor Eau Duelle van Dyptique. Erg mooi.
Interessant gesprek tussen Ad Verbrugge en immunoloog en vaccinatiedeskundige Theo Schetters youtu.be/vTpVtHNCkFY?t=157
Ga ik afkijken. Zie zojuist dat ik m al een keer had aangezet.
En weer is die malle Wiebes bij iets betrokken wat mensenlevens kost. Wat zal die man een slecht geweten hebben... Dat gaat wel verder dan een beetje buikpijn zoals hij het zelf schetste lijkt me zo.
haha, hij bedoelt het goed.
haha, precies, alle bedoelingen zijn goed. Ooit een bestuurder/politicus horen zeggen: hee mensen ik bedoel het niet goed als ik dit doe...
Alles wat Wiebes aanraakt, verandert in goud. Ehh, shit. Zelfs zijn eigen loel..
Het is een godgegeven talent.
Vond hem altijd al wat lijken op Magere Hein, nu eindelijk bewijs. Maar goed, we hebben wel mooi even 520.000 jaar AOW bespaard, kunnen we daat die Groningers niet van compenseren?
Politici hebben geen geweten of worden directeur bikini lijn.
Je zou zeggen; als Corona werkelijk zo'n verschrikkelijk gevaarlijke enge ziekte was zou een weigeraar zich wel bedenken wanneer iemand in zijn omgeving 'lijdt' aan die verschrikkelijk gevaarlijke enge ziekte. Ook al is zijn de vaccins allemaal inderhaast in elkaar geknutseld met geen enkel uitzicht op langere termijneffecten.
Corona is verschrikkelijk gevaarlijk. Kijk eens wat het doet met mensen. Het doet het beter dan dat mensen tegen elkaar kunnen doen.
Nou, ga dat maar vertellen op het kerkhof aan die duizenden doden.
@TheBigKirth | 22-07-21 | 17:07: Mogen de duizenden influenza doden ook mee luisteren?
@TheBigKirth | 22-07-21 | 17:07: hadden die duizenden doden maar een fatsoenlijk leven erop na moeten houden. Alleen maar vadsige dikke ongezonde varkens die er aan overlijden. En kom niet met 0,000001 procent gezonde aan.
@Buiswater | 22-07-21 | 17:11:
Ja hoor, die liggen er ook niet voor de lol.
Het is zo een dodelijke en verschrikkelijke ziekte dat je je moet laten testen om te kijken of je het hebt. En dan is het nog niet zeker.
@TheBigKirth | 22-07-21 | 17:07: Een goed product verkoopt zichzelf en heeft geen reclame of dwang nodig. Veel mensen vinden het vaccin geen goed product en willen het niet hebben.
@ja,diedus! | 22-07-21 | 17:19: Goed punt.
@ja,diedus! | 22-07-21 | 17:19:
Dat is het verradelijke van corona. De één heeft geen symptomen en de ander (ook jong en gezond) krijgt ernstige klachten. Daarom is het zo grillig. Wij zien nu (revalidatie) de eerste patiënten (jong en gezond) die aangemeld zijn voor een revalidatieprogramma omdat ze al langer dan 6 maanden uit het werkzame leven zijn.
@letopuwzaak | 22-07-21 | 17:29:
Stoort me ook zo, he. Er is al ongeveer een jaar bekend uit o.a. long- en hersenscans wat Covid van binnen kan aanrichten en dan begint er nu eindelijk pas een beetje aandacht aan het verschijnsel Long Covid te worden besteed. Echt, neurologen wisten dat al veel langer en waarschuwden daar ook voor. Alleen waren die waarschijnlijk niet zo sexy op TV als de eeuwige Gommers, Osterhaus en noem ze verder maar op. Snap niet dat het kabinet daar tijdens de persconferenties ook niet op heeft gehamerd. Laat die hersenscnas maar zien, misschien dat dan het kwartje valt om wel dat raam open te zetten of wel die 1,5 meter afstand te douden.
@ja,diedus! | 22-07-21 | 17:19: lol. En waar.
@Graaisnaaiert | 22-07-21 | 17:39: Gommers en Osterhaus sexy?
@Graaisnaaiert | 22-07-21 | 17:39: wat denk je dat een griep doet met mensen? En nee, ik doel dan niet op de zware verkoudheid die iedereen griep moemt. Ik bedoel de echte griep.
@Plintenladder | 22-07-21 | 17:14:
Dat deed je zojuist zelf. Maar je hebt gelijk. Je wordt er ziek van. Van de cojona paniek porno opzich zelf al.
Nou ja, tweedeling is in ieder geval duidelijk, wij zijn de goeien en jullie de slechten en Gott ist nur mit uns und nicht mit euch.
Op de qualies:
Zonder maatregelen zouden wij een soort Peru+ worden.
Daar nu 6 corona doden op de 1000 inwoners ipv 1 op de 1000 in NL nu.
Laten we zeggen met een gemiddelde levensverwachting van nog 15 jaar
zijn dat 5 * 17.000 * 15 = 1.2 miljoen levensjaren.
.
En dat zijn niet niet "kwalitatief mindere levensjaren" (Qualies), maar je-bent-dood-helaas-pindakaas niet-levensjaren. En Peru probeerde nog maatregelen te nemen, dus zonder maatregelen is het nog meer...
PS En Eric moet vooral doen wat hij wil.
PPS En dat drugs gebruikers zo'n moeite hebben met een prima getest vaccin, blijft me verbazen.
Bron over dat er hier zonder maatregelen 1 op de 1000 zou komen te overlijden?
@2Little2Late | 22-07-21 | 17:20:
Nee, juist *met* maatregelen is in NL 1 op de 1000 overleden.
Dat is dus al gebeurd. Bron RIVM, samengevat op Wikipedia.
en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandem...
.
En dan doen wij het wereldwijd nog erg goed.
In Peru is al 6 op de 1000 dood aan covid. Is ook al gebeurd dus.
En ze probeerden maatregelen te nemen en te vaccineren,
maar door overbelasting van de gebrekkige zorg was de zuurstof op.
En dan sterven covid patienten met bosjes tegelijk, helaas.
Ouwe dwarsligger
[Verse 1]
If you want to hang out
You've got to take her out
Corona
If you want to get down
Down on the ground
Corona
[Chorus]
She don't lie
She don't lie
She don't lie
Corona
[Verse 2]
If you got bad news
You want to kick the blues
Corona
When your day is done
And you wanna ride on
Corona
[Chorus]
She don't lie
She don't lie
She don't lie
Corona
Vervang Corona even door Vaccins.
Met een woord van dank aan J.J. Gale
@Karel Kruizenruiker | 22-07-21 | 17:07: ah heerlijk J.J. als ik die gast hoor ga ik me spontaan in Arizona voelen, midden in de zomer in de auto met een kapotte airco, compleet suf van de hitte.... heerlijk.
@Watching the Wheels | 22-07-21 | 17:04:
Je gaat lekkerder op Corona...
@Karel Kruizenruiker | 22-07-21 | 17:07:
www.youtube.com/watch?v=rGRjQ7WOmq8
@Graaf_van_Hogendorp | 22-07-21 | 17:13:
O ... die Corona! Schijfje limoen.
Eric Clapton with J. J. Cale — Cocaine (San Diego, California, 2007)
youtu.be/B0Ao5kPBoQY?t=12
@nobodiesunmighty | 22-07-21 | 17:10: Volgens mij is dat ook een lp hoes. Zo'n auto in de zon.
@letopuwzaak | 22-07-21 | 17:30: wow... dan heeft ie me muzikaal goed geraakt.
@letopuwzaak | 22-07-21 | 17:30:
The Road To Escondido (Full Album) - JJ Cale & Eric Clapton
Lekker album (California maar wat scheelt het naar Arizona) www.youtube.com/watch?v=lxLEKPgvbYs
Corona toeslag.
En op de cd's een corona heffing
En daar BTW over.
Die titel van Old Slowhand. Vroeger op Hilversum 3 kreeg Jan Douwe Kroeske de vraag of hij wel eens van Ry Cooder had gehoord. Afijn, in je oneindige zoektocht naar volmaakte wijsbegeerte, kun je natuurlijk altijd nog dansleraar worden: www.youtube.com/channel/UCs_eWcBrA51d...
Weet je meteen weer hoe belangrijk al die wijsheid nou echt is. Het is wat het is. Die Hamer: voor de meesten van ons is het waarschijnlijk te laat om viroloog te worden. Voor diezelfde meesten: het is nooit te laat om te leren dansen. Al maakt dat laatste je dan ook niet meteen per se een gewiekste politicus.
Maar voor de meesten van ons: a man's gotta know his limitations. Ergens is het allemaal wel degelijk de schuld van bescheidenheid.
Mag je wel reaguren als je niet bent ingeënt (tegen Covid dan dus)?
Tegen aanstelleritus valt niet tegen op te inenten.
Ik ben een ent...
Het is géén computervirus.
De gevaccineerden hoor je nergens over die zijn niet bang.
De niet gevaccineerden kronkelen van angst en maken overal een probleem van.
@nobodiesunmighty | 22-07-21 | 17:03: Elk gekje zijn stekje.
Geen prik voor Patrick.
Ik ga wel naar Faith No More, Skid Row en Royal Blood, zin in!
Ik naar Wiegendood, Lamb of God en Wardruna. Kan niet wachten!
@SterF... | 22-07-21 | 17:19:
Nice! Lamb of God had ik ook wel willen zien. Misschien is de Nederlandse band X Raiders ook wel iets voor u.
En ik ... eh... blijf gewoon thuis.
@Patje | 22-07-21 | 17:24:
Ik ga in november naar Leipzig, maar volgens mij hebben ze rond die tijd ook een show in de 013 Tilburg, samen met Kreator.
Zal X Raiders eens checken, dank.
@SterF... | 22-07-21 | 17:36:
U ook dank voor de info.
X Raiders is niet van een hoog niveau, maar ze hebben plezier en voor een tientje heb je een leuke avond bij een of ander poppodium.
Kijk een naam genoot en ook nog is gelijkgestemd. hier ook niks in mijn lijf
Hij heeft heerlijke muziek gemaakt, samen met Ginger Baker, in de groep Cream, voor de jonkies onder ons... ga eens luisten naar Layla, White room, Sunshine of your love... hij werd samen met Ritchie Blackmore en Jimmy Page gerekend tot een van de beste gitaristen. En nu op zijn oude dag komt hij in opstand.
Ondanks die strontvervelende Clapton was de Cream inderdaad een wereldband. Jack Bruce, geweldige bassist. Ginger Baker, werelddrummer, niveau Keith Moon. Pressed Rat & Warthog, waarschijnlijk mijn favoriete nummer van ze.
Graag nooit Clapton en Blackmore in dezelfde zin gebruiken aub. Clapton is een stielbederver, Blackmore is wellicht de allercompleetste gitarist uit de klassieke rock.
@Graaisnaaiert | 22-07-21 | 17:15: Vergeet Blue Condition niet, hahaha.
@Korneel Kafka | 22-07-21 | 17:22: Heel erg mee eens :)
Hoewel ik het met Eric eens ben verder moet me toch van het hart dat Sunshine of your love zelfs in de haastig afgeraffelde versie van Jimi al een meloenmiljard harder rockte dan Eric in z'n hele carriëre bijelkaar.
Hij had even een identiteitscrisis nadat hij, terwijl op de muren in Londen was geschreven "Clapton is God" (niemand weet wie dat gedaan had dus het zou best eric zelf geweest kunnen zijn), Jimi Hendrix even mee liet jammen toen zij aan het optreden waren (nou ja, optreden, meer een jamsessie zoals in die tijd te doen gebruikelijk). Onzin natuurlijk. Clapton was nog van de loot van gitaristen die een eigen geluid hadden omdat zij het wiel aan het uitvinden waren. Beter, slechter, kwestie van smaak. Exceptioneel briljant op zijn manier, slechts wat minder baanbrekend.
@Sans Comique | 22-07-21 | 18:27: Peter Green was 1000% beter dan Clapton. Clapton.... pffffft
Godverdomme hele topic gelezen voor de 'if i saw you in heaven'-grap die maar niet kwam.
Nou Zent gelukkig hebben we jou nog!
Astra Zeneca maakt meer kapot dan je lief is. youtu.be/eGP0M44cGOM?t=180
een GBU-39 ook.
Hulde voor Claptons mening, maar wie gaat er nog naar die ouwe zeur kijken? Eerlijk, na Cream (en dus sinds z'n drugs- en bierkuur) stelt hij niet zoveel voor.
Vond die unplugged CD toch erg mooi en de optredens met JJ Cale ook.
@Watching the Wheels | 22-07-21 | 17:02: Echt niet. Op Unplugged wordt die arme Clapton gewoon weggespeeld door klasbak Chuck Leavell.
@Korneel Kafka | 22-07-21 | 17:10:
Dat is de pianist toch? Klinkt ook goed op dat album, had er eerder niet zo op gelet dat die piano ook heel belangrijk is als je naar die nummers luistert. www.youtube.com/watch?v=EMICE6GR4NQ
Deze 76-jarige is toch al lang ingeënt? Wie gaat er nu naar een bejaarde performer kijken? Is zijn geld op? Is de prijs van coke of zo gestegen? Gaat Henk Krol ook kijken? Vragen, vragen.
Vergeleken met moderne """artiesten""" zoals Cardi B is Clapton nog steeds een topper ondanks hoogbejaard.
Misschien moet je hier eens naar kijken : www.youtube.com/watch?v=eGP0M44cGOM
Prima idee die tweedeling. Uiteraard heeft iedereen het recht om zich niet te laten vaccineren. En elke winkeleigenaar, horecauitbater, clubexploitant etc. heeft het recht te bepalen wie er in zijn of haar onderneming binnen komt. Als dat uitsluitend volledig gevaccineerde mensen zijn is dat zijn of haar goed recht. Zelfde voor het onderwijs. Scholen hebben het recht alleen volledig gevaccineerde kinderen toe te laten. Voor hen die er voor kiezen zich niet te laten vaccineren is er onderwijs via de computer. Nergens in de onderwijswetgeving staat een recht van studenten op fysiek onderwijs.
Wat betreft (lager) onderwijs hebt u bepaald geen gelijk. Mogen de poliokinderen op de Veluwe niet naar school dan?
Owja, en iemand met zwarte genen mag je zaak ook niet in? geen probleem?
Ah eigenlijk best een goed idee, Kinderen thuis onderwijzen. Krijgen ze ook niks meer mee van het vervuilde curriculum heden ten dage, waardoor er weer eens mensen met verstand worden groot gebracht.
ligt wat complexer... ik ga er vanuit dat als de staten voldoende door hun voorraad zijn de boel gaan versoepelen.
@Kane | 22-07-21 | 17:00: Geen idee. Kunnen andere klanten besmet worden of zelfs dood gaan door die zwarte genen? Want dan is het antwoord ja. Eigenaren mogen alle maatregelen treffen die zij noodzakelijk achten om personeel of klanten te beschermen.
BoerKoekoek is ook een, niet zo'n klein, beetje Koekoek...
@BoerKoekoek | 22-07-21 | 17:14: Zwarte mensen hebben vaker sikkelcelanemie, dus als ze jouw dochter spuiten krijgt die misschien een kind met deze aandoening, dus maar reden om ze uit de buurt van je dochter te laten?
Het laatste jaar van je leven in bijna totale afzondering leven is erger dan sterven aan covid.
//"1 artiest die bovendien zelf jarenlang heroïne in z'n aderen spoot en de rest van zijn leven met alcohol verdoofde, dus die zal niet door iedereen even serieus genomen worden"//
Als Clapton bij z'n concerten nou gebruikers van alcohol & drugs de toegang ontzegd had, dan had je een punt. Maar dit slaat helemaal nergens op.
Clapton gebruikte heroïne, maar spoot niet. Wegens angst voor naalden. True story.
De echte reden : www.youtube.com/watch?v=eGP0M44cGOM
In Groot Brittannië hebben ze nu wel een werkende covid app en die app draagt duizenden kerngezonde mensen op om telkens 10 dagen in quarantaine te gaan omdat ze in contact zijn geweest met een besmet iemand.
Met als gevolg: een infarct van de hele samenleving. Overal lange rijden en lege winkelschappen. Ze noemen het #pingdemic.
Hoe gekker en onwerkzamer hoe beter zou ik zeggen. Hoe eerder het besef ook bij de stille meerderheid doordringt dat er iets helemaal fout aan het gaan is, en dat dat niet het virus zelf is maar de totale waanzin er omheen hoe beter. Maak het maar onwerkbaar, totaal krankjorum, doe nog liever de pingbackdemic, je MOET binnen 5 minuten terugmelden dat je in Q bent gegaan anders 10 ruggen boete. Maak ze maar gek.
En dit alles geldt niet voor BoJo, oh, toch wel, of niet, of wel?
Dat is ook de reden dat ik die app verdom te gebruiken. Het zegt a: totaal niets en b: kun je iedereen die bijvoorbeeld op donderdagmiddag in Breda is geweest 10 dagen thuis houden. Ditto voor het OV. Kansloos, totale idioterie, werkt alleen bij statische modellen op tekentafels.
Ik sluit me hierbij aan. Ook ik zal niet optreden bij shows waar toegangsdiscriminatie plaats vindt.
Ik ok niet samen met mijn schildpad Sloffie. Dan moet het publiek het maar zonder ons beiden doen.
neon met zijn show 'dialogen' zal ook niet meer optreden als het zo ver is. Jammer ik heb kaartjes.
Had hij niet de tekst van Sandstorm geschreven?
Iemand wegzetten als iemand die zijn leven verdooft met alcohol en dus niet serieus hoeft te worden genomen, is wel enorm lomp.
Dat zegt iets over het inlevingsvermogen van meneer van Rossem.
Inderdaad, Eric droogt reeds z'n tranen met een 50Pond-briefje.
Beter lezen, keerl. Dat doet ie niet.
Gezien uw reactie heeft u vast ook al iets €.200 gedumpt in de bodemloze put die Mojo heet om Clapton volgend jaar nog een keertje in hun Ziggohol op het podium te zien staan pinglen?
In het kader van de slogan - drank en drugs maken meer kapot dan je lief is - mag je toch best wel een vraagteken zetten bij de 'helderheid van geest' van Dhr. Clapton heden ten dage?
@Dubbelepunthoofd | 22-07-21 | 17:06: Het is hoe het op mij over komt. Heb drie maal terug gelezen. Mis ik iets?
@HAL 9000 | 22-07-21 | 17:08: Er wordt 200 euro neergeteld voor een plek in een uitverkocht Ziggohol. Ja hem mankeert iets aan zijn helderheid van geest.
Zei ik al vanaf begin, we redden nu 10.000+ maybe 100.000+ qali max, maakt niet uit, maar we verliezen 100.000en of miljoenen kali's. Eigenlijk al meteen, want door maatregelen sterven mensen aan honger vanaf dag 1, maar dat is in verre landen en die mensen tellen toch niet mee.
Hoe is het eigenlijk met Jan Akkerman?
Tokkelt leuk door.
Alive and Kicking youtu.be/dJWLVYK9zk4
Heel goed, en die vraagt ook geen €. 200 per kaartje voor een optreden!
Kan hij nog wel optreden na zijn tweede prik ? www.youtube.com/watch?v=eGP0M44cGOM
De eerste prik was niet bevallen een hoop nare bijwerkingen, ik neem aan dat hij niet voor de tweede is gegaan.
Pas maar op zo meteen begint de huistrol weer te gillen over wappies...
Als het langer dan een kwartiertje duurt voordat we reactie hebben dat weten we dat Guliver is opgenomen.
@Jiet Panssen | 22-07-21 | 16:50: Hij is eindelijk opgenomen?!
Clapton ging er ook vandoor met de vrouw van zijn vriend George Harrison.
Fijne vriend hoor.
Ondertussen nog een sherrif doodgeschoten.... Niet te vertrouwen die kerel.
Gewoon eerlijk delen. Moet kunnen.
Was ook niet eerlijk, Clapton scheen voodoo gebruikt te hebben.
@elfenstein | 22-07-21 | 16:49:
Maar niet de deputy, dat was wel sympathiek. Cocaine, lekkere jongen.
Harrison's gitaar begon er zelfs zachtjes van te huilen.
Onjuist: Harrison was moegekeken op z'n fotomodel-kindvrouwtje zonder hersens, en deed ze kado aan Clapton, die toen z'n zuipmaat was.
@Korneel Kafka | 22-07-21 | 17:15: Hee Eric, alles kits achter de rits?
Clapton is juist voor de vrijheid, heeft niet zoveel te maken met het eigen gebruik van middelen. Ik vind het dapper.
Ik ook. Goed van hem.
Hij heeft schade opgelopen , vandaar : www.youtube.com/watch?v=eGP0M44cGOM
@ja,diedus! | 22-07-21 | 16:54:
Dat verklaart veel.
Dapper en dom want zijn publiek heeft sowieso dubbele vaccinatie gehad
Sowieso team God.
Hij is één van de weinige durft op te komen tegen deze medische dictatuur.
Als hij nou ook nog fatsoenlijk en creatief gitaar leert spelen is hij helemaal de man!
En eronder aan het lijden is : www.youtube.com/watch?v=eGP0M44cGOM
@Knufter | 22-07-21 | 16:54:
Waarom zou je de moeite doen om ècht heel goed gitaar te leren spelen als je met middelmatig gitaarspel al als een rocklegende wordt beschouwd?
Clapton heeft 3 beginstukjes, 3 middenstukjes en 3 eindstukjes voor een solo die hij vanbuiten kent en willekeurig combineert. Toondove fans en recencenten vinden hem daarom al zo'n vijftig jaar een genie. Eric lacht zich de ballen uit z'n broek.
@Knufter | 22-07-21 | 16:54:
Eens. Schoonmoederpop. Nooit begrepen waarom deze man als gitaarheld werd en wordt beschouwd.
Pete Townsend was er in zijn tijd - en nog steeds - ook vrij duidelijk over: "what's so special about him? I don't hear it. But of course that could be me".
On topic: eigenlijk had Clapton al na de onterechte WK66 winst zijn gitaar aan de wilgen moeten hangen wmb. Maar beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen.
@ kafka En voor jou zijn knikkers nog te ingewikkeld.
Met dit soort onbenul verklaringen? "a sovereign nation, or a police state?"
Alsof die elkaar uitsluiten. Er zijn genoeg soevereigne politiestaten. Sommigen ook nog met een redelijk leefklimaat. Zoals Singapore.
REAGEER OOK