Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Je mag niet eens meer: vervalste vaccinatiebewijzen verkopen of kopen

Is dit nou een democratie?

Afbeelding: screenshot uit Shownieuws

Eerlijke ondernemers kapot gemaakt! De afgelopen weken werd duidelijk dat er via Telegram een levendige handel gaande is  in vaccinatie-bewijzen, waarvan beloofd wordt dat hiermee de QR-code in de CoronaCheck-app verkregen kan worden. Dat laatste is volgens de GGD onjuist. "Kopers van de frauduleuze bewijzen liepen tegen de lamp toen zij de registratie gebruikten om in de app een QR-code te genereren. De GGD benadrukt dat de registraties niet via de systemen van de GGD zijn verkregen en dat ze dus nooit hebben gewerkt." Ook benadrukt de GGD dat "hier continu scherp op wordt gecontroleerd en dat er in alle voorkomende gevallen aangifte is/wordt gedaan bij de politie.

Maar hoe zit het ondertussen eigenlijk met de 1,8 miljoen gevaccineerde Nederlanders die ook nog geen QR-code hebben gekregen omdat hun vaccinatie wegens systeemfouten nog niet aan de RIVM-database COVID-vaccinatie Informatie- en Monitoringsysteem gekoppeld zijn? 

Ondertussen lijkt op de NPO het langzaam in-masseren van de suggestie dat vaccinatie misschien wel eens verplicht zou mogen moeten worden uiteraard alleen voor hedonistische gelegenheden. Dat de Raad van Europa per resolutie 2361 expliciet tegen elke vorm van zachte vaccinatiedwang is, lijkt in Engeland geen indruk te maken, dus dat zal hier dan ook wel niet. Which way, Western man.

Het grote masseren is begonnen

Er is is ook kritiek!

Social

Reaguursels

Inloggen

Wel interessant dat er dus ook positieve corona tests aangeboden worden. Ongeveer 3 euro de neus als je hele klas mee doet. Geen geld voor een weekje extra vakantie.

W_F | 22-07-21 | 18:32

Vaccineren om van de zeik af te zijn is ook een goede reden.Anders komen we er nooit uit.
Soms moet je je principes maar eens opzij schuiven en er voor gaan.Je kunt nu eenmaal niet altijd alles doen wat 100% ok is want dan ben je 10 jaar verder en het leven is al zo kort.

tegenalles | 22-07-21 | 17:58

Ik laat me alleen vaccineren bij dwang, dan is in ieder geval duidelijk waar de rekeningen naar toe kunnen mocht ik als een kasplantje eindigen door die dwang van de overheid.

Bij "drang", blijft een ieder die zichzelf laat injecteren met een medisch experiment zelf verantwoordelijk voor de gevolgen (de fabrikanten hebben zich tegen dat risico ingedekt). Zou de "rechts"filosoof sieren dit ook eens aan te kaarten!!

Maar een ieder mag het voor zichzelf bepalen.

SmurfenSlurfje | 22-07-21 | 17:57 | 2

En dan? Procederen de komende 15 jaar als kasplantje gaat dat moeilijk.Positief zijn en niet zo tegen de stroom in zwemmen zou U beter passen.

tegenalles | 22-07-21 | 18:01

@tegenalles | 22-07-21 | 18:01: Ik ben heel erg positief over het feit dat als de overheid dwang gebruikt, mij dus de eigen verantwoordelijkheid ontneemt, de overheid verantwoordelijk wordt!

Je moet nu inderdaad maar uitzoeken waar het geld vandaan moet komen.

watch?v=6m4UT8j2Bns
watch?v=cqJOxlKC5B8

Tegen de stroom inzwemmen maakt je op termijn sterker!

SmurfenSlurfje | 22-07-21 | 18:22

Begrijp heel dat dwingen van vaccineren niet zo. Laat een ieder in zijn waarde. Zelf heb ik na lang wikken en wegen uiteindelijk besloten het wel te doen en begrijp ook de diverse redenen om het juist niet te doen.

Daarbij komt dat al decennia lang per week er 500 binnen komen die helemaal nergens voor zijn gevaccineerd, zoals mazelen, polio etc. Ziektes die heel wat erger zijn als Corona. Nooit iemand over gehoord.

Gisteren zat er 1 op TV breeduit te vertellen dat alles en iedereen jaarlijks een cocktail spuit moet gaan halen wegens de vele varianten die zullen ontstaan net zoals bij de griep. En voor griep is er nooit geopperd tot verplichting, terwijl griep heel wat slachtoffers per jaar maakt.

Rotterdammert1965 | 22-07-21 | 17:32

Is vervolgen van deze mensen geen taak voor Grapparhaus (die van de bruiloft?). "Wat? Overtredingen bestraffen? Wat? Kan ik ergens geld storten?"

dathoujetoch | 22-07-21 | 16:50

Tsja.. niets doen is ook geen oplossing uit deze crisis.

priks | 22-07-21 | 16:47 | 2

Uiteindelijk lost alles zichzelf op. Zonder politici en (andere) graaiers gaat dat waarschijnlijk zelfs sneller.

HaveXS | 22-07-21 | 17:15

Dat noemen ze hier in Duitsland de "Helmut Kohl Methode: einfach aussitzen bis es nicht mehr wichtig ist".

Gladiator Fap | 22-07-21 | 17:38

Het verplichten van injecties met experimentele medicijnen, waarvan de fabrikanten ook nog eens immuniteit voor letselschadeclaims hebben gekregen.

Nog niet zo heel lang geleden zou dat volstrekt ondenkbaar geweest zijn.

Chuck the plant | 22-07-21 | 16:14

De burka en het paspoort van je vrouw gebruiken schijnt ook te werken las ik ergens anders (wel ophouden dan).

TheseDays00 | 22-07-21 | 15:43

Met vaccinatiebewijs kan ik dus toch nog besmetten en zelf besmettelijk zijn, maar mag er toch mee op vakantie zonder negatieve test !
Krom als een hoepel !

A333aan | 22-07-21 | 15:25 | 2

U valt het ziekenhuis niet meer lastig, daar gaat het om.

Papa Jones | 22-07-21 | 17:43

@Papa Jones | 22-07-21 | 17:43: foei, ziekenhuis lastigvallen! Nu stoppen met alcohol, roken, skien, vet eten, zeezwemmen, snuifje, zonder condoom neuken, en hhel veel meer. Anders wordt het wegbezuinigde ziekenhuis lastiggevallen.

Portemonnee van de A | 22-07-21 | 21:40

Lichamelijke integriteit, ook wel lichamelijke onschendbaarheid, lichamelijke onaantastbaarheid of onaantastbaarheid van het lichaam genoemd, is een juridisch principe dat de onschendbaarheid van het menselijk lichaam omvat. Het betekent dat iedere persoon zelf beslist wat er wel of niet met het eigen lichaam gebeurt, wie het aanraakt of welke handelingen worden uitgevoerd.

Buiswater | 22-07-21 | 15:11 | 13

@TeeJee | 22-07-21 | 15:46:
Tuurlijk kan het beperkt worden. Zoals tijdelijk voor een onderzoek in het lichaam als er aanwijzingen zijn dat er illegale voorwerpen worden gesmokkeld.

Maar een spuitje verplichten zal ook betekenen dat de staat aansprakelijkheid zal moeten aanvaarden, en zal ook duidelijk moeten zijn wat de korte en lange termijn bijwerkingen zijn.

Overigens zouden de artsen dit moeten weigeren vanwege hun eed, maarja zijn er vast genoeg die voor een euro een oogje dichtknijpen.

Gijsbert | 22-07-21 | 17:43

@Gijsbert | 22-07-21 | 17:43: als ze slim zijn niet. Uiteindelijk valt het toedienen van het spuitje onder hun verantwoordelijkheid…

Mr Moore | 22-07-21 | 18:44

@Gijsbert | 22-07-21 | 17:43:
De meeste artsen hebben een aanzienlijk betere kijk op hun eed dan jouw mening.
Gelukkig maar.

Rest In Privacy | 22-07-21 | 22:13
▼ 10 antwoorden verborgen

EU laten regelen. Dat komt er niet door, maar kan misschien wel zorgen voor grotere verdeeldheid binnen de EU. Het zou toch prachtig zijn als de EU hierop uit elkaar zou vallen.

Zoelense Hobbyboer | 22-07-21 | 15:10
-weggejorist-
Ikblijfnietstil | 22-07-21 | 14:48 | 2

Kan Roland Pierik niet thuisblijven?

Jooperishoop | 22-07-21 | 14:40

Inzetten op genezen. 4 miljoen doden op 7,5 miljard en waar de meeste een onderliggend probleem hadden. en al voor de deur stonden wat leeftijd betreft.
Ik weet het niet, maar pandemie heb ik toch een ander beeld bij.

Rest In Privacy | 22-07-21 | 14:36 | 15
-weggejorist-
Tierelier | 22-07-21 | 16:53

@Tierelier | 22-07-21 | 15:23: aan de UvA of eigenlijk aan iedere uni is met over het algemeen zo links, dat met uiterst rechts pas weer in beeld komt, zeker bij de afdelingen die aan gamma-tijdverdrijven doen (studie valt het m.i. niet te noemen)

Lu_Tze | 22-07-21 | 17:15

@Eagle0511 | 22-07-21 | 16:16:
Wat fijn dat jij achteraf zo goed weet wat de juiste keuze had kunnen zijn. Achteraf, natuurlijk, want dat zijn de beste stuurlui.

Maar hey, stuur jij volgende keer even een sollicitatie naar het OMT?
Doe je even een screenshotje van je tegel er bij, dat zal indruk maken.

Rest In Privacy | 22-07-21 | 22:10
▼ 12 antwoorden verborgen

Ze kennen alles vervalsen en waar door komt dat omdat wij bedonderd worden door onze overheid ze beloofden als je de 2 prikjes had kon vrij reizen door Europa en wat gebeurt er, probeer maar te reizen

gerrit5042 | 22-07-21 | 14:30 | 2

Dat.. en nu bljkt dat de VS een advies gevenb bij Jansen om toch nog maar een ander prikje te halen.. die ene jansen voor het dansen heeft weinig invloed...

Epistulae_Morales | 22-07-21 | 14:50

Maar ik ken alles vervalsen helemaal niet.

Selassie | 22-07-21 | 15:04

Hmmm, anagram voor Roland Pierik,

land prik roei
olie prik rand
doen lira prik
doen prik rail
ordinale prik

Gebakkenvis | 22-07-21 | 14:28 | 2

Goed gevonden beste gebakken vis. Mijn complimenten!

Donderwolkje | 22-07-21 | 14:31

Maar ja, wat kun je d'r mee?

Harrie-Couvert | 22-07-21 | 15:32

Ik sla die prik voorlopig toch echt over. Ze kunnen masseren wat ze willen. En iedereen heeft mijn keuze maar te accepteren. Als ene ander die prik wel haalt, dan vind ik dat evengoed prima. Leven en laten leven. Maar helaas is dat voor erg veel mensen lastig. Zeker nu.

Donderwolkje | 22-07-21 | 14:27 | 10

@TeeJee | 22-07-21 | 15:44: We accepteren als maatschappij het gebruik van alcohol en tabak terwijl we weten dat dit op grote schaal de groep en het individu schaadt. Waarom zijn deze middelen niet uitgebannen? Omdat we het genot wat we ervan hebben meer waard vinden dan de risico’s (en de schade). O en het brengt veel geld in het laatje. Als we enkel vanuit het perspectief van de volksgezondheid hier naar kijken zou het meer opleveren dit per direct te verbieden dan mensen een vaccinatie te verplichten.

Mr Moore | 22-07-21 | 18:54

@Mr Moore | 22-07-21 | 18:54:
Bij alcohol en tabak informeren we, en laten we de keuze vrij.
Net zoals we nu bij vaccinaties doen.

Ik ben dan ook tegen de vaccinatieplicht, maar absoluut VOOR vaccineren.

Rest In Privacy | 22-07-21 | 22:15

@TeeJee | 22-07-21 | 22:15: Ik ook, maar ik ben ook voor de keuze om ivermectine te proberen. Waarom mag dat dan niet? Omdat het wellicht werkt? We geven het gratis weg aan Afrikaanse landen maar mogen het zelf niet gebruiken.

echtepleb | 23-07-21 | 10:38
▼ 7 antwoorden verborgen

Belt U om een afspraak te maken voor Uw vaccinatie?
Mogen wij Uw gegevens doorgevens aan het RIVM? Nee.
Mogen wij Uw gegevens doorgevens aan Uw huisarts? Ja.

Ik vertrouw de RIVM database niet met mijn gegevens.

Osdorpertje | 22-07-21 | 14:20 | 3

En die geeft het weer door aan RIVM.

Kaas de Vies | 22-07-21 | 14:57

@Kaas de Vies | 22-07-21 | 14:57: Hihi.

ger1306 | 22-07-21 | 15:06

@Kaas de Vies | 22-07-21 | 14:57:
Alles wat met overheid te maken heeft is per definitie verdacht.
Zijn er niet voor de burger.

Rest In Privacy | 22-07-21 | 16:54

Vaccisme, moeten we niet willen.

vluchtelingallergie | 22-07-21 | 14:20

De enige wetenschap die relevant is is de medische. Maar die is zelf inmiddels besmet door politieke aderlaters.

squadra | 22-07-21 | 14:17 | 4

@Joris Beltsin | 22-07-21 | 14:24: ze missen echt geen wetenschappelijke basis hoor.. echt niet.. Ze missen een volledig antwoord en de helft is nog onbekend.. Maar dat is de essentie van wetenschap. Hoe verzamel je op een betrouwbare manier data en hoe leg je verbanden daarmee.
Eigenlijk is deze situatie uniek dat van deze vaccins de wetenschappelijke basis zich beperkt tot "we weten het nog niet" maar dat de politieke conclusie is "het is veilig"

Epistulae_Morales | 22-07-21 | 14:55

@Epistulae_Morales | 22-07-21 | 14:55:
Een nuancering van de uitspraak mijnerzijds: de toepassing van de geneeskunde is bar slecht in overeenstemming met de beschikbare wetenschappelijke kennis. Dit in tegenstelling tot bijv. de natuurkunde die ook nog eens als vakgebied een oneindig groter wetenschappelijk fundament heeft.

Joris Beltsin | 22-07-21 | 15:28
▼ 1 antwoord verborgen

Voordat ik reageer, wacht ik even af hoe Gulliver dit onderwerp duidt.

Maytheforcebewithyou | 22-07-21 | 14:17 | 3

lol

loser | 22-07-21 | 14:59

Ik zet in op "'Wappie'.

MickeyGouda | 22-07-21 | 15:01

Dat worden leuke taferelen. "Wholla, wíe ga je prikken met naald?"

HeerVanStand | 22-07-21 | 14:09 | 1

Ze sturen eerder naalden op naar Geertje inderdaad.

Graaf_van_Hogendorp | 22-07-21 | 14:11

Ik ben volledig gevacineerd in Bulgarije met Pfizer. Kreeg daar een formulier met een QR code er op. Deze werkt als door een wonder ook in NL. Het heeft E0,00 gekost en ik ben ook nog echt gevaccineerd.

Haberdoebas | 22-07-21 | 14:06

Kom op, een beetje meer vertrouwen in de wetenschap mensen!
Beter één prik in de arm, dan tien in de vuilnisbak.
Niet zeuren maar prikken!
Stelletje bangeriken

laurentius | 22-07-21 | 14:05 | 5

@Spychopaat | 22-07-21 | 14:16: Je hebt dus een kans van 1,5 op 100 om erg ziek te worden van het virus. Hoe groot is de kans op ernstige bijwerkingen na vaccinatie? 1 op 100.000 of zo toch?

Selassie | 22-07-21 | 14:33

Zo is dat.

Papa Jones | 22-07-21 | 14:39

@Selassie | 22-07-21 | 14:33: Nee.. je hebt de kans van 1,5% om ziek te worden.. 80% krijgt niet eens verhoging, van die 20% krijgt een percentage verhoging, daarvan een percentage koorts, daarvan een percentage dat dat niet kan handlen (omdat ze een risicogroep zijn - oud, obese, roker, ziekte), daarvan gaat een percentage naar de IC en daarvan gaat een percentage naar het graf.
En dat is vooral leeftijdsgebonden.. maar vrijwel ook nog altijd in combinatie met een ziekte. (Zelfs van de 83,5 jarigen - de modaal leeftijd van sterftegevallen ligt de sterftekans op 20%)
De groep 0-50 jaar (10 miljoen mensen) heeft ~360 sterfgevallen.. En dat waren dus niet de gezondste mensen.... laat dat duidelijk zijn..

Epistulae_Morales | 22-07-21 | 15:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Die rechtsfilosoof Pierlala maakt geen enkel rechtsfilosofisch argument en zijn mening is daarmee net zo relevant als die van een gemiddeld meisje ergens achter een kassa.

Joris Beltsin | 22-07-21 | 14:04 | 4

Dan moet het makkelijk zijn om het met wèl geldige argumenten te weerleggen in plaats van meisjes te beledigen.

Mazzelstof | 22-07-21 | 14:14

@Mazzelstof | 22-07-21 | 14:14:
Dat rechtsfilosofische meisje tegenover hem had een schot voor open doel maar ze had kennelijk scoringsangst.

Joris Beltsin | 22-07-21 | 14:17
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Mondvloed | 22-07-21 | 14:04 | 2

Een rechtsfilosoof in het land der fopstraffen.... waarom hebben ze die man niet al 3 decennia eerder boven tafel gehaald ?

Koning BongoBongo | 22-07-21 | 14:01

"We weten dat de verzoeken van tirannen met dwang gepaard gaan".

Plato wist het al. Toch wel een grotere filosoof dan Ronald Piemol.

Krijgtheenenweer | 22-07-21 | 14:01

Een rechtsfilosoof die voor de overheid werkt en zelfbeschikkingsrecht de prullenbak in gooit. Het kan allemaal met dit nieuwe normaal.....

nutsniet | 22-07-21 | 14:00

Ik ken iemand die het hele jaar door heel demonstratief overal tegen was. Demonstratief geen mondkapje dragen in de supermarkt en meer van dat soort gedrag. Heeft gebeld voor het Janssen vaccin en is net voor dat hij geprikt moest worden uit de rij gestapt met een “ ik ben misselijk-smoes”. Met vaccin bewijs is ie naar buiten gestapt en verkondigt nu triomfantelijk wat ‘ie voor elkaar heeft gekregen..
Kan ik zo’n aso ergens aangeven?

havannahapper | 22-07-21 | 13:58 | 17

@TeeJee | 22-07-21 | 14:00: ik had beter kunnen spreken over een bekende: iets met schoonfamilie van mijn dochter en een ongelofelijke lutser bovendien.

havannahapper | 22-07-21 | 15:34

Ik ben 2 weken geleden voor mijn eerste prik gegaan en bij het verlaten van de locatie werd ons door een forse zwarte beveiliger gevraagd naar de stempel. Enigzins overdonderd heb ik die laten zien en ik begreep later pas waarom dat was. Nou heb ik bij het maken van de afspraak laten opnemen dat mijn vaccinatie niet doorgegeven mag worden.
Bij mijn tweede prik zal de beveiliger dan ook tevergeefs vragen naar mijn stempeltje.
Kinderachtig misschien maar het gaat die man/vrouw gewoon geen bal aan vind ik uit principe.

Bootvisser | 22-07-21 | 16:22
▼ 14 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 22-07-21 | 13:57 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

De bij de Staatsomroep verplichte fascinatie voor dit soort figuren bestaat al veel langer.

HeerVanStand | 22-07-21 | 13:57 | 1

Wanneer er gasten wegvallen bij zo'n staatspraatprogramma, dan schudden ze even aan de UVA-bus. 'Graag', zeggen die dan 'Ik zal er zijn, wat moet ik beweren?'

Rest In Privacy | 22-07-21 | 14:22

Vaccinazi> vak-zie-naa-tsie:
Een persoon, die onder dwang een ander persoon wil injecteren met vloeistof waar de heilzame werking en/of ernstige bijwerkingen geenzins van zijn onderzocht.

TijdelijkOptimist | 22-07-21 | 13:56 | 3

Let op uw woorden. Zoek vooral de betekenis van 'geenszins' eens op.
Heilzame werking lijkt me evident. Wat niet gezegd is dat er geen andere manieren zijn.
Bijwerkingen zijn wel degelijk onderzocht, tenminste op korte termijn. Dat is gezien de technologie de meest voor de hand liggende. Het is zeer twijfelachtig om te betogen dat op lange termijn een vaccin tot permanente schade leidt aan biologische processen. Bovendien: wat is dan uw oplossing? Niet vaccineren, herd-immunity en miljoenen doden accepteren?

Want spreek dat dan ook uit. Want herd-immunity zonder vaccinatie is ook niet onderzocht op langere termijn. Laat staan dat het kan zonder miljoenen doden. En ik vind het prima als je dat als uitweg ziet. Is gewoon een reeel scenario.

BBRDWR | 22-07-21 | 14:00

@BBRDWR | 22-07-21 | 14:00:
Oudere mensen, mensen met allergieën en mensen autoimmuun-ziekten waren niet opgenomen in de testgroep.
Een truuk van de vaccinmakers om het aantal bijwerkingen dat optreedt na vaccinatie rooskleuriger voor te stellen. Geeft ook te denken, zoiets!

Krijgtheenenweer | 22-07-21 | 14:18

@BBRDWR | 22-07-21 | 14:00: Heilzaam ligt toch echt aan de ontvanger. Er is een verschil tussen het nut van een vaccin voor een 80 jarige longkankerpatient en een 8 jarig kerngezind kind

Epistulae_Morales | 22-07-21 | 15:05

Rechtsfilosoof aan de Universiteit van Amsterdamski is vóór minder vrijheid. Verrassend zeg!

benjeallanggek | 22-07-21 | 13:54 | 3

Blanke cis man, waarom is hij daar nog niet gecancelled?

2voor12 | 22-07-21 | 13:55

Hoe past de veel lagere vaccinatiegraad onder allochtonen in dit complot?

Mazzelstof | 22-07-21 | 14:12

Quinsy richt gewoon zijn eigen partij op en dan splitst BIJ1 en haalt geen van beide helften de kiesdrempel en dan hebben we weer een paar racisten minder in de politiek

dezakloper | 22-07-21 | 13:53 | 2

sorry verkeerde artikel

dezakloper | 22-07-21 | 13:54

Eindelijk! We zijn niet alleen op de wereld.

heppykemper | 22-07-21 | 13:53

Wat ik totaal niet begrijp;
Er is altijd gezegd dat je na vaccinatie nog wel besmet kunt worden maar dat je niet meer zo ernstig ziek wordt dat je in het ziekenhuis op de IC belandt...
Dus ook jij kunt na vaccinatie nog wel andere mensen besmetten....
Waarom wordt er dan zo veel waarde gehecht aan en is het aantal positieve besmettingen de leidraad ?
Moet er dan niet sec alléén nog maar gekeken worden naar aantal opnames in ziekenhuis en IC ??
Want zo komen we natuurlijk nóóit meer af van de huidige gang van zaken....
Straks moet iedereen zich zo constant verantwoorden met een negatieve test, dus ook de gevaccineerden !

A333aan | 22-07-21 | 13:52 | 12

@BBRDWR | 22-07-21 | 14:05: Ik denk dat het aantal besmettingen vele malen hoger is onder de bevolking, maar dat dat nu boven water komt door de reiswensen en dat men daarvoor zich wel moest laten testen.... M.a.w. er is al in hoge mate een bepaalde vorm van groepsimmuniteit aanwezig.
@botbot, tjonge, jonge....

A333aan | 22-07-21 | 14:13

@botbot | 22-07-21 | 14:05:
Nu de IC''s leeg zijn, wordt er gestuurd op besmetting aantallen (=zwalkend beleid).
Daarnaast wordt ineens de term "longcovid" leidend en die o zo gevaarlijk D-variant.

Weet u de Britse variant nog? Superbesmettelijk! Nooit meer iets over gehoord.

U heeft niet door dat de meute bang moet blijven.

Maytheforcebewithyou | 22-07-21 | 14:56

@Maytheforcebewithyou | 22-07-21 | 14:56: exact dit.. En dat bij een griepgolf (u weet wel dat jaarlijks terugkerende fenomeen waarvoor nooit een lockdown wordt ingesteld) er sprake is van 56/100.000 besmettingen. Dan pas benoemen we het... Bij Corona ligt dat op 7/100.000 en daar activeren we maatregelen op die hoern bij Pokken en Ebola.

Ga er maar vanuit dat deze maatregelekn *NOOIT* meer gaan verdwijnen.. dit is een veel te mooi instrument voor politic met een groene agenda.. want tja. uiteindelijk gaat het om gezondheid en veiligheid he..

Epistulae_Morales | 22-07-21 | 15:09
▼ 9 antwoorden verborgen

Vanaf dag 1 veinzen over grootschaligheid. Vanaf dag 2 impliciet meehuilen met de wolven om op dag 3 je handen in de onschuld te wassen, met als argument dat je er al die tijd op gewezen hebt.
The axe forgets; the tree remembers.

JdelaT | 22-07-21 | 13:52

Anti-vaxxers roepen graag dat gevaccineerden nog steeds besmettelijk kunnen zijn. Klopt inderdaad, alleen vermelden ze er nooit bij dat geen enkel vaccin/behandeling 100% werkt, maar je verkleint enorm de risico's voor jezelf en je omgeving. Resultaat is dat vd positieve testen maar zo'n 5% volledig gevaccineerd is.

Diederik_Ezel | 22-07-21 | 13:52 | 6

@Koning BongoBongo: nederlandse versie van de naam Thierry Baudet.

austinhealey | 22-07-21 | 14:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik denk dat de beste oplossing is om de komende jaren nog wat andere verschillende merken en cocktails te laten inspuiten, alleen op die manier krijgen we het onder controle. Het wachten is op de eerste mutatie van het COVID-virus waar de huidige inentingen niet meer goed tegen werken. Dan mogen we periodiek dus een spuitje halen om mee te kunnen doen aan de maatschappij. En als we gewend zijn bij COVID om dat te doen, dan vervaagt de grens om het ook bij griep te gaan doen, want dat levert ook elk jaar veel doden op. Mij is nog niet duidelijk waar de grens zal komen te liggen.

En nu is het de "leuke" dingen die ontzegd worden, maar die grens gaat gegarandeerd opgerekt worden als we over een half jaar nog steeds hier in zitten.

Oftewel, we hangen hoe dan ook aan het infuus van de farmaceutische industrie in het slechtste scenario.

Wybe Wabes Abbema | 22-07-21 | 13:51

Hahaha, al die wappies die al een jaar roepen dat we er nooit meer vanaf komen, dat die vaccinatie plicht er komt en dat je alleen nog maar al je privacy in een app mag duwen. Hahahaha, wat een wappies.

opblaasschaap | 22-07-21 | 13:50 | 1

Ja pas maar op. Straks plak je ook nog vast aan metalen voorwerpen.

Mazzelstof | 22-07-21 | 14:08

Het valt me steeds meer op dat mensen die (nog) geen prik willen, anderen daarin vrijlaten of ze al dan geen prik nemen, maar andersom, dat mensen die wel een prik hebben genomen, steeds radicaler worden en steeds harder roepen om verplichte vaccinatie.

NerdAlert | 22-07-21 | 13:50 | 10

Het zijn vooral de schreeuwers. Iedereen moet dat voor zich weten. Zelf weinig last gehad van het prikje, wat moe, hoofdpijn en Windows 11 geïnstalleerd. Dus ik twijfel nu of het echt verschil maakt.

voldemort | 22-07-21 | 15:25

Inderdaad! Een rabiate vijandigheid! Vreemd ...

Groenstrook | 22-07-21 | 16:31
▼ 7 antwoorden verborgen

Er is nog een derde smaak: besmet worden, de ziekte doorlopen, en door.

Krokettenfabriek | 22-07-21 | 13:49 | 12

@BenDeLier | 22-07-21 | 14:10: Natuurlijk, twee prikken verdienen de voorkeur. Waarom zou je het risico willen lopen?

Maar dat laat onverlet dat het een vrije keus blijft, een smaak. Het is een valse tegenstelling, thuis blijven of prikken.

Krokettenfabriek | 22-07-21 | 14:26

@papa jones daar hebben ze minder last van de delta spier prik uhhhhhm delta variant.

Bjorn19851111 | 22-07-21 | 14:36

Er is ook nog een vierde optie: Van nature immuun zijn coor corona. Daar is nog nauwelijks fatsoenlijk onderzoek naar gedaan. In Afrika heb je een stam wonen, die onbevattelijk is voor HIV, dus die gaan nooit dood aan AIDS. Sommige mensen zijn gewoon niet bevattelijk voor bepaalde virussen, maar hoe dat precies zit is nog altijd een grote vraag.

LV-225 | 22-07-21 | 14:37
▼ 9 antwoorden verborgen

Mark (Rutte) my words: einde van dit jaar gaat men de loodvaccinatie overwegen om de wappies in het gareel te krijgen. Bovendien is dat terecht, want we zitten midden een pandemie en dan moeten we gepaste Maatregelen nemen.

HoogToontje | 22-07-21 | 13:48

'Zonder je eigen te vaccineren,' zitten Jacobse en van Es hier weer achter ?

Robhal | 22-07-21 | 13:48 | 3

exactly my thought..
het is gvd gewoon bruine basterdsuiker!

Epistulae_Morales | 22-07-21 | 13:51

door dit gewauwel is er al een 'indirecte drang'. Alle NPO kijkers voelen zich verplicht door dat continue gehamer. Propaganda werkt, ook al is het vermomd als semi-wetenschap.

small_town_dude | 22-07-21 | 13:45 | 1

Alle NPO kijkers voelen zich verplicht door dat continue gehamer.
small_town_dude | 22-07-21 | 13:45
Is maar goed ook.
NPO kijkers zijn bejaarden en zwakzinnigen; voor hen is vaccinatie bedoeld.

jemagookniksmeer | 22-07-21 | 13:51

En de cijfers van stichting Nice mbt IC/doden vanaf maart 2020(!) tot heden:
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was: 12937

Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten met fatale afloop: 3631

VP732 | 22-07-21 | 13:44

Dat er medicijnen bestaan tegen corona, waardoor de ziekte wordt overwonnen en binnen een paar dagen over is, laten we het daar eens over hebben in plaats van het pushen van je te laten vaccineren alsof dat de enige oplossing is. Het is een schande dat de overheid werkzame medicijnen verbiedt en ons wil laten inspuiten met spul waar de gevolgen nog niet van bekend zijn.

B. Randnetel | 22-07-21 | 13:40 | 5

Bijvoorbeeld Sotrovimab. Niks meer over gehoord sinds de goedkeuring.

NerdAlert | 22-07-21 | 13:51

@Diederik_Ezel | 22-07-21 | 13:46: Klopt , dat zegt mijn schoonmoeder van dik in de tachtig ook . Dat feestboek is haar orakel.

Koning BongoBongo | 22-07-21 | 14:11

@Diederik_Ezel | 22-07-21 | 13:46: Nee, volgens KwEzel zal en moeten we gevaccineerd worden. En een andere mening wordt niet geduld. Naar mannetje ....

TinusVlugOpDeKut | 22-07-21 | 14:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Niet dansen met Jansen,

Amerikaanse onderzoek: het is raadzaam om na een prik met Janssen een tweede te nemen, bij voorkeur een prik met het mRNA-vaccin van Pfizer of Moderna. Alleen Janssen wekt te weinig neutraliserende antistoffen op om een besmetting met de deltavariant te voorkomen.
bron: parool

Gebakkenvis | 22-07-21 | 13:39 | 1

Dat is onzin.. het wordt op dit moment door CDC afgeraden om prikken te mixen

Messerschmitt | 22-07-21 | 14:27

Waar kan ik heen
Ik kan niet naar Duitsland
Ik wil niet naar Duitsland
Dat is me te groen.

Jos Tiebent | 22-07-21 | 13:38 | 2

U kunt wel naar Duitsland hoor.

JackStick | 22-07-21 | 14:09

Ze hebben daar voorlopig nog wel aardgas.
In Nederland zal je je moeten behelpen met butaan, propaan en petroleum.

Groenstrook | 22-07-21 | 16:27

Ik heb die discussie gisteren gevolgd, los van het feit dat ik het een eng ventje vond, miste ik wéér de argumenten omtrent de te korte testtijd en volkomen onbekende gevolgen op korte/langere termijn van de vaccins. Naar mijn mening een gegronde reden om (voorlopig) van vaccinatie af te zien, zeker nu meldingen hieromtrent niet langer onder de pet gehouden kunnen worden.

Als dit bericht nu wéér reden is om mij hier "jorissen" zal ik mij verdere reacties hier uiteraard besparen, dan worden deze argumenten hier blijkbaar ook buitengesloten, zoals in vele fora/discussies op de NPO.

momusopus | 22-07-21 | 13:37 | 9

@BBRDWR | 22-07-21 | 13:56:
Een dergelijke roadmap/strategie gaan we niet krijgen zolang politiek geharrewar en opportunisme leidend is.

Rest In Privacy | 22-07-21 | 13:59
▼ 6 antwoorden verborgen

Tjsa een rechtsfilosoof die wel even denkt het virus er onder te krijgen. En onze publieke omroep geeft een podium om (ook) deze onzin de wereld in te slingeren.

PR0FESSOR | 22-07-21 | 13:34 | 2

Maar een arts die vragen stelt, die wordt geroyeerd.

ReyNemaattori | 22-07-21 | 13:38

Nee, er doet zich hier een dilemma voor tussen het recht van het individu en het belang van het collectief, bestaande dus uit individuen, dat zich hier voordoet en waarover ook de rechtsfilosofie zich dient te buigen als het die naam waard is.
Intellectuelen dienen zich hierover het hoofd te breken en allerlei argumenten te wikken en te wegen. Natuurlijk zullen ook hier weer allerlei met hun eigen ideologisch bepaalde tunnelvisie behepte activisten zich proberen te laten gelden. Brengt zelden nuttige inbreng voort.

Mazzelstof | 22-07-21 | 14:00
-weggejorist-
VP732 | 22-07-21 | 13:34 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Wappies kunnen gewoon hun paspoort weggooien en hun haatbaard laten staan of hun spookvermomming aandoen. Dan kunnen ze niet alleen straffeloos hun vaccinatie weigeren, maar ook nog een gratis Miele krijgen. Let op: nie vir blankes nie.

Nivelleermarionet | 22-07-21 | 13:34 | 1

Wappies zijn bijna altijd blank. De gekleurde medemens neemt niet eens de moeite om te zeggen dat ze geen vaccinaties nemen. Kijk overigens eens voor de grap naar de standpunten van Bij1 over lockdowns etc.; ze willen alles veel strenger, wat heel erg grappig is; ze houden zich er toch niet aan.

grietmetgroenefiets | 22-07-21 | 13:54

Toe maar, de zoveelste rechtsfilosoof die elke vorm van overheidsfalen (een woord dat mijn spellingchecker niet herkent) per definitie de schuld vindt van de burger. Want die maakt vaccineren zelf in praktische zin onnodig moeilijk, terwijl je op elke vaan de straat een testbewijs kunt halen.

En je dan als rechtsfilosoof inderdaad afvragen wat de Nederlandse overheid nou echt wil.

Disclaimer: vanwege een rechtsfilosofenallergie (nul sjoege van de spellingchecker!) heb ik niet op het linkje geklikt.

Hetkanverkeren | 22-07-21 | 13:32 | 4
-weggejorist-
Mondvloed | 22-07-21 | 13:54
▼ 1 antwoord verborgen

Gristus te paard, neem gewoon ff die prikken.

hotmint | 22-07-21 | 13:32 | 8

@JanVergoor | 22-07-21 | 13:46 Waarom dan die verplichting doordrammen? Is het zo dat we allemaal maar in de sloot moeten springen omdat we dan 'samen het virus eronder krijgen' ? Is dat het?

Waarom is het zo belangrijk dat er zo veel mensen die het vaccin niet nodig hebben, en waarvoor het ook niet een voordeel oplevert, het *moeten* nemen? Is dat omdat er dan geen groep meer overblijft die een claim heeft bij bijwerkingen (die claim is er nl bij bijwerkingen!)

Epistulae_Morales | 22-07-21 | 13:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Onze roland is nog niet op de hoogte van het feit dat gevaccineerde ook besmettelijk kunnen zijn.Het niveau was gisteren weer erg laag.

zeefert | 22-07-21 | 13:32

Niet vaccineren zal leiden tot meer opnames in het ziekenhuis.
Deze opnames zullen de reguliere zorg wederom frustreren.
Dit zal resulteren dat mensen later en soms dus te laat hun zorg krijgen.
Deze gezondheidsschade is dus te voorkomen.
Dat wil dus zegen dat NIET vaccineren gezondheidsschade veroorzaakt aan alle die het nodig hebben.
Het is dus immoreel om je niet te laten vaccineren.

NjetNiet | 22-07-21 | 13:32 | 13

@Rene Freauger | 22-07-21 | 15:05: In 1968 was ie ook pittig. (HongKong griep).. er was geen lockdown.
En wel grappig dat u nu opeens wel die influenza van stal haalt, maar een jaar geleden riep u iedereen nog mee na (zonder zelf na te denken uiteraard) dat Corona veel erger dan griep was.. Nou.. Die Spaanse Griep, dis had 30% dodelijke slachtoffers. Dat is wat andere koek dan 0,03% van de besmetten..

Epistulae_Morales | 22-07-21 | 15:22

Waarom moeten Corona-patiënten voorrang krijgen op andere patiënten? Bijv. waarom moeten mensen met hartfalen, kanker en nierkwalen maar kreperen/sterven ten gunste van Corona-patiënten?

Groenstrook | 22-07-21 | 16:24
▼ 10 antwoorden verborgen

Ronald Pierik probeert al jaren vaccinatieplicht wettelijk verankerd te krijgen. Het wel weer veelzeggend dat juist hij bij op1 zijn mening mag inmasseren.

Dat zijn mening in strijd is met alles wat op het gebied van lichamelijke integriteit al in de (grond)wet is opgenomen, is kennelijk onbelangrijk of wordt weggewuifd met oneigelijke argumenten.

En dan zijn angst voor besmettingen in de supermarkt, als je gevaccineert bent hoef je je daar dus niet druk over te maken, toch?

Krijgtheenenweer | 22-07-21 | 13:32 | 2

Ja dat was mijn idee ook en daarnaast weet hij niet dat gevaccineerde ook besmettelijk kunnen zijn. Wat een Pipo maar ik ben bang dat de schapen weer ernstig zaten mee te knikken.

zeefert | 22-07-21 | 13:34

Er is een mannetje in de hel die heet Goebels en die kijkt met bewondering naar wat er van zijn way-of-working is bljven hangen..

Epistulae_Morales | 22-07-21 | 13:40

Al hadden we de vaccinatiemakers verantwoordelijk kunnen houden voor de slachtoffers die er al gevallen zijn waren ze allemaal failliet.

van stampij | 22-07-21 | 13:27 | 11

@Papa Jones | 22-07-21 | 13:50: Hou toch op man, dat heb ik nooit beweert, ontzettende droeftoeter dat je bent.

zegmaarwij | 22-07-21 | 14:22

@zegmaarwij | 22-07-21 | 14:22: Oh pardon.

@van stampij doet alsof er bij bosjes dooien vallen door vaccins.

Maar het blijft angstporno.

Papa Jones | 22-07-21 | 14:42

@Epistulae_Morales | 22-07-21 | 14:11:
Pfizer sloot de Phase 3 al af op 20 november 2020.

In jouw link staat overigens dat de primaire afrondingsfase van AZ op 5 maart 2021 heeft plaats gevonden.

Het wetenschappelijke onderdeel van Phase 3 is dus klaar, opvolging van test-subjecten uit Phase 3 is een standaard bij medicijn ontwikkeling, maar dat betekent niet dat het wetenschappelijk onderzoek van Phase 3 nog zo lang door loopt. Het is puur opvolging, feitelijk hetzelfde wat men doet in Phase 4 bij de volledige populatie.

En nee; dat is niet de laatste toediening, dat was de datum van het laatste onderzoek bij een participant. Dat staat ook LETTERLIJK in de uitleg.

Rest In Privacy | 22-07-21 | 15:37
▼ 8 antwoorden verborgen

Als ik had geweten dat Rechtsfilosofie zo laagdrempelig was, had ik er misschien ook wel voor gekozen.

MickeyGouda | 22-07-21 | 13:26

Rechtsfilosoof? Eerder Linksfilosoof.

dubbeldekkert | 22-07-21 | 13:25 | 1

Spitsvondig!

ratelaar | 22-07-21 | 13:50

Jammer dat men niet vraagt wat de opties zijn indien het uitsluiten van "leuke dingen" niet het gewenste resultaat levert. Benieuwd welke ideeen Ronald Prik dat zou opperen.....

Fackzinasi | 22-07-21 | 13:24 | 1

Waarschijnlijk ook het uitsluiten van niet "leuke" dingen.....

bqbq | 22-07-21 | 13:30

Sinds er steeds meer gerenomeerde artsen vaststellen dat als je volledig gevaccineerd ben, je toch dat chinese virus kan overdragen, zie ik het nut helemaal niet in om mij te laten vaccineren.

loser | 22-07-21 | 13:24 | 11

@C1O2 | 22-07-21 | 13:36: Ja, klopt. Ik twijfelde drie maanden geleden of de bijwerkingen van Pfizer opwegen tegen de mogelijke gevolgen van Covid. Ik was nog niet aan de beurt dus had nog tijd om me in te lezen. Met als resultaat: vaccinatie.

Kijk, twijfel mag altijd. Maar kom niet met complottheorieën en ander Willem Engel-gelul. Dan heb je aan mij een kwaaie.

Papa Jones | 22-07-21 | 13:55

@Papa Jones | 22-07-21 | 13:55: prima dat jij je hebt ingelezen en een weloverwogen besluit hebt genomen. Maar er zijn volkstammen met mensen die een weloverwogen besluit hebben genomen om zich niet te vaccineren. Accepteer jij dan ook hun vrijheid of is de enige juiste keuze, de keuze die overeenkomt met jouw keuze ?

loser | 22-07-21 | 14:10

@loser | 22-07-21 | 14:10: Ik accepteer hun keuze, zolang die niet gebaseerd is op één of andere domme complottheorie.

En die vliegen je weer om de oren hier, dus vandaar mijn gestrekte been waar nodig.

Papa Jones | 22-07-21 | 14:44
▼ 8 antwoorden verborgen

Roland Pierprik is een vaccinazi!!
Wie volgt graag!?

TijdelijkOptimist | 22-07-21 | 13:22

Niet meer dan terecht. Stijging ziekenhuisopnamen en positieve testen komt voornamelijk door ongevaccineerden die zwaar oververtegenwoordigd zijn in alle leeftijdsgroepen. Iedereen heeft binnenkort de kans gehad om volledig gevaccineerd te zijn. Je kunt mensen niet dwingen, maar de vrijheid om domme keuzes te maken, houdt wel een beetje op als anderen last van je hebben. Daarom is het een prima idee om eventuele beperkingen in de toekomst alleen voor ongevaccineerden te laten gelden.

Diederik_Ezel | 22-07-21 | 13:22 | 6

Hoe veel kennissen heeft u in het ziekenhuis? hoeveel kennissen van u zijn aantoonbaar enkel door Corona overleden? Zo lang er heel veel onzeker is, Ook over de wat langere termijn risico's van deze spuiten zijn ben ik van mening dat helemaal niemand mij mag verplichten deze potentieel op termijn dodelijke (we weten het niet) prik te nemen.

Geenjoris | 22-07-21 | 13:30

@Twannie | 22-07-21 | 13:26: Je inlezen is iets anders dan het FvD-journaal kijken, dat weet je toch he?

Papa Jones | 22-07-21 | 13:30

Wel lullig voor die paar die i.v.m. immuundeficiëntie of allergieën niet gevaccineerd kunnen worden, maar da's een prijs die jij wel bereid bent te betalen toch?

ReyNemaattori | 22-07-21 | 13:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Meer smaken hebben we niet?? Wat is er mis met gewoon even lekker schuren met een besmetteling?

Joffri | 22-07-21 | 13:20 | 1

Er is geen besmettingsgarantie als je dat doet, het immuunsysteem zit in de weg, sommige mensen hebben gewoon nergens last van en die moeten dus administratief toch een vaccin krijgen, anders kloppen de nummers in de databases niet.

Dezenaamhier | 22-07-21 | 14:39

Al die complottheorieën over waarom de overheid iedereen per se gevaccineerd wil hebben...
Allemaal bullshit.
Het gaat maar om één ding: knaken.
Iedereen een prikje geven à 15 Euro de kop is 10 keer goedkoper dan 1 op de 800 coronazieken medisch te behandelen, met alle evt bijbwhorende gevolgschade.
Welkom in de wereld van de intensieve menshouderij.

jemagookniksmeer | 22-07-21 | 13:18 | 5

@Geenjoris | 22-07-21 | 13:34:
@Rechts door zee | 22-07-21 | 13:28:
Dat is dus precies de wappiepraat waarop ik doelde in mijn eerste zin.

jemagookniksmeer | 22-07-21 | 13:40

Je zegt zelf "Het gaat maar om één ding: knaken." en hoe hou je controle over de knaken? denk vriend, denk groter dan de kosten van de vaccins

Geenjoris | 22-07-21 | 13:46

@jemagookniksmeer | 22-07-21 | 13:40: Was het maar wappiepraat. Ze volgen het Chinese model. Ik zou zeggen van geloof me niet op mn woord, kijk naar wat er gebeurt met het staatsgeld dat Chinezen ontvangen als ze niet doen wat de regering van ze vraagt. Daarnaast kan ik je aanraden om op de website van de ECB te kijken naar het verhaal van een digitale Euro en dat dit hen de mogelijkheid geeft de toegang tot jouw geld te ontnemen omdat je "verkeerde dingen" doet. Dit is niet iets dat op een duister hoekje van het internet leeft, maar gewoon open en bloot zonder schaamte wordt gebracht als vooruitgang.

Rechts door zee | 22-07-21 | 13:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb helemaal niet de plicht om mee te werken het virus 'eronder' te krijgen.
Elke keer als ik van plan ben de GGD te bellen om een vaccinatie afspraak te maken duikt er weer ergens zo'n dwaas op en besluit ik toch nog maar even te wachten.

C1O2 | 22-07-21 | 13:16 | 2

Bedankt man! Sukkeltje

Lievewitteman | 22-07-21 | 13:24

Het idee dat we met vaccineren het virus 'eronder krijgen' is een flagrante leugen. En de massa koopt dit. Corona gaat nooit meer weg, als krijgt iedereen 10 prikken pfizer. Daar zijn de meeste wetenschappers het erover eens. Waarom niet eens tijd en geld stoppen in het leren leven met corona. Zoals we dat ook met de griep doen. Ook kunnen we de zorgcapaciteit uitbreiden. Dat is zelfs goedkoper dan bedrijven steunen met tientallen miljarden aan loonsteun

Nappa | 22-07-21 | 13:16 | 30

@Papa Jones | 22-07-21 | 13:20:
Als zorg onze grootste zorg is, is dat prima op te lossen. Dus stop met zeiken en bouw een ziekenhuis of twee.

zwenkwieltje | 22-07-21 | 14:01

@Papa Jones | 22-07-21 | 13:57: Zodra ze in Afrika op ons niveau zitten laat ik mij ook inenten.

Ron_Paul | 22-07-21 | 14:25
▼ 27 antwoorden verborgen

Hoe wil je als GGD trouwens "continu scherp controleren" en van alle voorkomende gevallen aangifte doen wanneer je niet eens in staat bent 1,8 MILJOEN mensen in een database te registreren?

Do-na-zi | 22-07-21 | 13:16 | 1

dat registreren doen anderen, zoals prikposten enz.

MaarFeitelijk | 22-07-21 | 13:29

De discussie zou ik begrijpen als
Corona een dodelijk virus was;
Vaccinatie 100% bescherming zou bieden;
Vaccinatie zorgt dat ik niemand meer kan besmetten;
De risico’s van het nieuwe, experimentele vaccin bekend zouden zijn.
Tot die tijd toedeledokie met je prikje.

Toede_Le_Dokie | 22-07-21 | 13:15 | 11

@TeeJee | 22-07-21 | 13:43: Maakt het voor de besmettingsgraad dan uit of iemand gevaccineerd is of niet?

voldemort | 22-07-21 | 14:01

@voldemort | 22-07-21 | 14:01:
Kort door de bocht; Ja.

Vaccinatie zorgt voor een milder verloop van de ziekte, het virus krijgt minder kans om zich in het lichaam enorm voort te planten. waardoor de persoon in kwestie minder lang en minder hevig besmettelijk is.

De mensen om deze persoon heen, die ook gevaccineerd zijn (idealiter) of anderszins immuun, zullen veel minder vatbaar zijn en daardoor verspreidt het virus zich niet of slechts zeer moeizaam.

Ergo; de besmettingsgraad daalt en het virus kan geen uitbraak meer bewerkstelligen.
Dat is natuurlijk het hele concept van vaccineren heh? Het tegen gaan van verspreiding, door het lichaam van mensen reeds bekend te maken met de ziekteverwekker.

Rest In Privacy | 22-07-21 | 14:08
▼ 8 antwoorden verborgen

Een derde optie is de natuurlijke vaccinatie-weg, het doormaken van covid. Dan ben je minstens net zo resistent tegen corona als wanneer je gevaccineerd wordt. Waarom is dat geen serieuze optie? Tegen vaccinatie dwang verzet ik me, al kost het me mijn baan en mijn vrijheid.
Wedden dat je nagenoeg een 100% vaccinatiegraad bereikt op vrijwillige basis als het ipv corona ebola zou betreffen.
De handel in vaccinatiebewijzen beschouw ik is als broodnodige burgerlijke ongehoorzaamheid.
Het gaat niet om het wel of niet vaccineren het gaat om het principe en de voortschrijdende technocratie.
Langzaamaan worden we steeds meer radertjes in de machine, sommigen zijn defect anderen functioneren naar behoren. De defecte radertjes die moet je repareren om de machine draaiende te houden.

ratelaar | 22-07-21 | 13:14 | 7

@ratelaar | 22-07-21 | 13:23:
Waarschijnlijk doe ik het niet goed genoeg. Ik dacht dat dagelijks contact op minder dan een meter afstand zonder mondkapje afdoende was. Niet dus.

zwenkwieltje | 22-07-21 | 13:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Ah, kijk aan, Ronald Perzik met z'n alfa-flutstudie certificaat is ondertussen ook één van de 17 miljoen zelfbenoemde virologen van Nederland.
Maar waarom krijgt deze pisvlek nou wèl een podium?
O ja, natuurlijk, hij zingt het juiste liedje.

jemagookniksmeer | 22-07-21 | 13:13 | 1

Dit is zijn kans om zich te laten gelden, zijn wil op te leggen aan anderen.

ratelaar | 22-07-21 | 13:21

Als een ondernemer een gat ziet, zal hij erin springen.

Legaal, of minder legaal.

Wijze uit het Oosten | 22-07-21 | 13:09

na 1 vaccinatie de datum van je telefoon vooruit zetten, dan kun je ook een bewijs genereren. I kid you not.
#bug

Dr.Utker | 22-07-21 | 13:09 | 1

Leuk dat dit kan maar dan ben je nog steeds in staat om dat chinese virus door te geven. Oh, wacht . Las in de krant dat zelfs al ben je volledig gevaccineerd, dan kan je nog besmettelijk zijn en het door geven.

loser | 22-07-21 | 13:21

Voor de toekomst maar toch...

Ik ken iemand die bij een supermarkt werkt...

Zeg er verder niks mee, mahjaa, dan weet je dat vast...

neonreclame | 22-07-21 | 13:09 | 5

@Patje | 22-07-21 | 13:20:
Hoe flink is die ban dan, je hebt een ban of je hebt er geen
gevalletje 'meer smaken hebben we niet'

Tobi | 22-07-21 | 13:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Ondertussen loopt Israël voorop met een nieuwe manier van vaccineren........... namelijk via de mond.

Schijnt veiliger te zijn, makkelijker en betere bescherming te bieden tegen corona.
=====

Israël test als eerste ter wereld oraal COVID-19-vaccin

Oravax Medical maakt zich op om klinische proeven te starten in het Tel Aviv
Sourasky Medical Center.

www.jpost.com/health-science/israel-t...

Swieberj | 22-07-21 | 13:09 | 2

Lijkt net een pil, een medicijn. Dus, paracetamol type?

Adriel | 22-07-21 | 13:10

voor de rest gaat het er ook fantastisch.

MaarFeitelijk | 22-07-21 | 13:23

"Je mag ook niets in NeeDDRland"

kapotte_stofzuiger | 22-07-21 | 13:08 | 1

Dat zeg ik,

jemagookniksmeer | 22-07-21 | 13:22

Ik heb een neparm tevoorschijn getoverd toen ik mij moest melden voor de prik..

Patje | 22-07-21 | 13:08 | 2

Moet die niet naar ISS..??

neonreclame | 22-07-21 | 13:11

Opmerkelijk dat mensen die niet gekozen zijn, tegenwoordig denken de dienst uit te kunnen maken. Omdat ze lid van de een of andere clubje zijn.

bqbq | 22-07-21 | 13:07 | 1

het stikt van de nietgekozen ambtenaren die de ministeries runnen en lobby groepen die ons aan de alcohol en tabak houden. deze medici zijn aangesteld ons gezond te houden, heel vreemd.

MaarFeitelijk | 22-07-21 | 13:23

Wake up! Het virus blijft. Deal with it…

Mr Moore | 22-07-21 | 13:06 | 3

Dat doen we dus door te vaccineren.

Papa Jones | 22-07-21 | 13:08

@Papa Jones | 22-07-21 | 13:08: Was het leven maar zo simpel jongen, keep on dreaming en haal jij elk jaar lekker je shotje jongen. Succes!

Mr Moore | 22-07-21 | 13:14

@Papa Jones | 22-07-21 | 13:08:
Klopt, vaccineren maakt het alleen maar erger.

zwenkwieltje | 22-07-21 | 13:15

Bleib zu Hause. Filosofen zeggen het zelf.

RickTheDick | 22-07-21 | 13:06 | 1

Jij bent toch ook filosoof?

Toetsenbordcomplex | 22-07-21 | 13:09

Een vaccin of een test halen, anders mag je de club niet in. Wat mij betreft heel redelijk. De mensen die wel willen feesten, maar er niets voor willen doen, hebben dan gewoon pech.

BigBaron | 22-07-21 | 13:06 | 7

@Papa Jones | 22-07-21 | 13:09: Die trekken tenminste nog hun mond open en komen op voor hun rechten.

loser | 22-07-21 | 13:23

@loser | 22-07-21 | 13:23:
Maar na een hondenbeet snel naar de arts voor een tetanusprik. Recalcitrant zijn voor de buhne noem ik het.

miko | 22-07-21 | 13:29

@miko | 22-07-21 | 13:29:
Een tetanusprik is iets anders dan een mrna vaccin en dat weet u best.

zwenkwieltje | 22-07-21 | 13:54
▼ 4 antwoorden verborgen

"Rechtsfilosoof", lol

Do-na-zi | 22-07-21 | 13:05 | 4

@Kapitein Sjaak Mus | 22-07-21 | 13:13:
Mogelijk, maar ik herinner mij nog Ad Verbrugge bij Het Filosofisch Kwartet'gestijds
die halverwege de discussie even zijn visie mocht geven
Wat altijd een opsomming was van wat we zojuist van de andere gasten hadden gehoord
Dat is geen toevoeging van enige waarde, daar heb je mi. geen 'filosoof' voor nodig
Filosofie is interessant en regelmatig nuttig, maar in veel gevallen duidelijk niet

Tobi | 22-07-21 | 13:25
-weggejorist-
Mondvloed | 22-07-21 | 13:36
-weggejorist-
Mondvloed | 22-07-21 | 13:39
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb een theelepeltje aan m’n bovenarm hangen.
Bewijs genoeg dus.

Ruimedenker | 22-07-21 | 13:04

ik heb een geel boekje.

newray | 22-07-21 | 13:03 | 6

Ik ook, met twee stempels nu.
Frankrijk here I come.

Papa Jones | 22-07-21 | 13:10

@Papa Jones | 22-07-21 | 13:10: Oh nee, ici je viens.

Papa Jones | 22-07-21 | 13:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik vertrouw het vaccin niet echt, dus ik wacht nog even. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik de supermarkt niet meer in mag

Icewallowkum | 22-07-21 | 13:03 | 11

Wel zaad slikken gelet op u nick, maar het vaccin niet vertrouwen. Lekker gewerkt pik!

pibasso | 22-07-21 | 13:23

De huidige idioterie leidt daar wel toe, vrees ik. Er zijn echter al initiatieven opgezet waardoor u nog steeds een supermarkt kunt bezoeken: keuzevrijbijmij.nl/
-
Die gaan het nog druk krijgen.

Wayfaring stranger | 22-07-21 | 14:26
▼ 8 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl