Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Slik. Interview met de partner van Peter R

"Nu moet om veiligheidsredenen haar identiteit geheim blijven, maar wil ze hem het liefst publiekelijk eren."

U weet, wij waren geen fan van Peter R. Hij trouwens ook niet van ons. Wij vonden hem een schoft, en hij ons uitschot. Peter R. was niet een van ons, Peter R. was een van de penose, en een hypocriete hufter bovendien. A whiter shade of pale is een verschrikkelijk kutnummer, levensmotto's op je lijf tatoeëren is tamelijk ordinair & halfstokvlaggen en twee uur in de rij voor Carré staan met een Peter R-shirt is ook een fronsbaar dingetje. Maar dit interview met de partner van Peter R. moet u even lezen. Sterkte vandaag.

AMSTERDAM - Een politieboot in de Amstel voor Theater Carre vanwege het besloten afscheid van Peter R. de Vries. De misdaadverslaggever overleed aan zijn verwondingen op 64-jarige leeftijd nadat hij in het centrum van Amsterdam werd neergeschoten.

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
ZwartGat 2.0 | 23-07-21 | 09:36

Peter R. de Vries als je hem persoonlijk kent, en jou, je kind of broertje/zusje zou vermist zijn? Zou hij voor je vechten tot het einde, 20-30 jaar contact houden. Waarom vonden jullie hem een schoft?
Hij vergeeft zelfs ook “uitschot” en had er oor naar wanneer je je authentiek opstelt. Waarom kiezen jullie ervoor om je je zo haatdragend hierover te uiten?

SandraS | 23-07-21 | 04:29

Echte liefde verliezen doet pijn. Veel sterkte met de verwerking. Het wordt tijd dat justitie (georganiseerde) misdaad van een dergelijke rechtstaat, vrijheid en democratie aantastende orde een tand hoger in de bestrijdingswijze van terrorisme gaat schalen met de bijpassende functionerende maatregelen, men weet over het algemeen welke figure en organisaties er achter zitten maar kan volgens het normale strafrecht er niks aan doen vanwege bewijsvoering, huiszoekingsbevelen en wat dies meer zei. Onder de noemer terrorismebestrijding wat dit in feite is kan er veel sneller onder het nom van bescherming van de samenleving en personen veel directer actie ondernomen worden, en in hechtenis neming plaatsvinden. Sterke en overtuigende verhoormethodes zijn er mede dankzij diverse ervaren Amerikaanse en Russische diensten prima voorhanden zonder een persoon lijfelijk te hoeven beschadigen. Mijn toestemming hebben ze.

GuruOuwehuru | 23-07-21 | 02:01

Ik vraag me serieus af of er geen soort “tegenbeweging” zal ontstaan als reactie op ons volstrekt ontoereikende rechtssysteem. Tachi lacht ons allemaal minachtend uit en er is niemand die daar wat aan kan doen. Zonder goed antwoord zal dit vaker en vaker voorkomen, voor hen zijn wij dom kudde volk dat op bevel doodgemaakt mag worden.

Homer P. Simpson | 22-07-21 | 22:17

Vroeger riep zijn vriendje altijd Peter R. kom je buiten spelen. Ja, Piet X. Ik kom er aan. Komt Jan K.

Co2810 | 22-07-21 | 20:37 | 1

Komt Jan K. ook. Jazeker en Kees S. komt ook. Toen wist je het al. Peter de Vries wordt nog eens heel beroemd in Nederland en zijn voormalig kolonien.

Co2810 | 22-07-21 | 20:41

Tegel van J. Dijkgraaf: "Over de doden niets, of goeds."

Joyce | 22-07-21 | 20:34

Voor we Hem heilig verklaren, wil ik eerst onderzoek hoeveel dubbele petten er uit zijn kist zullen vallen. Ondanks dat ik niemand zo'n einde toe wens. De man deugde iets teveel en dat vertrouw ik niet.

I.Q. NUL | 22-07-21 | 20:21 | 1

Nee, hij gaf ook zijn imperfecties toe. En dat durven veel niet. Hij had liever een open relatie dan stiekeme gedoe. Dat je dat niet vertrouwt, heeft dat te maken met het feit dat jij je niet kan voorstellen dat je zo ooit kan worden of zijn? Veel mensen zouden wel zo dapper willen zijn hoor, maar geven gerust toe dat ze niet zo dapper zijn als hij. Dat geeft toch verder niet?

SandraS | 23-07-21 | 04:36

Wat is dit voor interview?
Twee dagen na overlijden en nog voordat de man is begraven.
Dit soort briefjes van je man zijn toch privé, die laat je niet eens aan je vriendin zien en zeker niet aan de krant. En de Volkskrant neemt er nog foto's van ook.

Angelina-a | 22-07-21 | 20:06

Peter R dood en begraven. Kunnen we het nu over echt nieuws nieuws hebben zoals Andre Hazes en zijn zwakzinnige moederkloek.

I.Q. NUL | 22-07-21 | 20:04

Gaan we in Nl nou eindelijk eens de wetten aanpakken zodat we dit sport criminele organisaties gewoon op kunnen sluiten, achter tralies. Veroordeeld op de hoofdlijnen, en dus niet vrijlaten op basis van kleine ombeduidende details ?

Tee Of Cup | 22-07-21 | 19:46

Heel erg wat er gebeurd is maar ik snap eerlijk gezegd niet waar zij, of de politie, zich druk om maken. Zoals de anonieme mevrouw die eigenlijk toch niet zo anoniem wilt zijn, zelf al aangeeft. Peter was de hoofdprijs.

MooieRooie | 22-07-21 | 19:37

Die briefjes lieten een mij onbekende kant van PRdV zien. Had van mij ook privé mogen blijven. Verder nikszeggend interview, eerlijk gezegd. Alsof ze nu spijt heeft dat ze altijd tussen de coulissen dook.

borderlijntje | 22-07-21 | 17:36 | 1

Je moet iemand die kapot gaat van verdriet als kwaliteitskrant beetje in bescherming nemen. Die klapt er alles uit, heerlijk voor de krant: naar wel erg makkelijk allemaal.

Inferi0r | 22-07-21 | 23:36

Die briefjes lieten inderdaad een mij onbekende

borderlijntje | 22-07-21 | 17:33

True

SandraS | 23-07-21 | 04:38

Bolero van Ravel als uittredelied. Nou kan ik me een gepaster klassiek werk bedenken. Deze eindigt nogal , uhm... op een explosief hoogtepunt.

Jos Tiebent | 22-07-21 | 17:05

Niks lezen; wel even kijken naar de paginagrote foto van ons koningspaar en hun gepruts met schoeisel in het ondergelopen Valkenburg. Volledig het spoor bijster in de realiteit die twee.

philia | 22-07-21 | 16:54

Jongens, waarom is de screenshot in het GS bericht anders dan in het Volkskrant bericht?
In het GS bericht lijkt het alsof 'Ik vertrek nu' door Peter werd gestuurd, en de vriendin antwoordt.
In het VK bericht lijkt dat de vriendin 'Ik vertrek nu' stuurt, Peter met Ok antwoordt.
Triviaal, denk je? Waarom zou je het aanpassen vraag ik me dan af, als het zo triviaal is. En welke is de juiste?

Draak uit Brabant | 22-07-21 | 14:59 | 2

Peter vertrok uit de studio, en hoewel hij een beetje een narcist was zou hij zichzelf niet gaan roepen.

Sqbar | 22-07-21 | 15:45

Klopt viel mij ook op.

Zij vertrok naar de woning. Zij gaf dat aan denk ik.. hij zei oke

GeenKwijl | 23-07-21 | 01:14
-weggejorist-
nietonredelijkeman | 22-07-21 | 14:58

Sommige reaguurders zou het passen zich te onthouden van overbodig commentaar op zo'n verhaal. Wat een sukkels hier.

Stevieniks | 22-07-21 | 14:10 | 1

Ja vind ik nou ook.
Ik ben namelijk de enige echt vriendin van Peer R de Vies.

Gelukscode: RGBF3Z

Kaas de Vies | 22-07-21 | 16:02

goed hier mijn gedachten, van romantisch tot nuchter tot psychologisch tot realistisch:
-zij is visagiste, dat is een LBO-beroep, dus het klassieke: rijke professor trouwt met arm boerenmeisje
-maar het was wel echte liefde ze waren soulmates,. Dat zie je aan: zij gaat totaal kapot al bellend rijden naar Amsterdam, in dat gevoel neemt de emotie het over van het verstand
-zij was geen golddigger
-zij is zo te zien 37 jaar
-zij heeft wel erg dikke korte vingers, maar goed dat terzijde
-Peter voelde ook aan dat zij zijn soulmate was, vandaar dat ze samen een huis gingen kopen, de jeugdige romantiek met verborgen briefjes etc.
-Misschien hadden ze samen zelfs nog een baby kunnen hebben
-zij dat dit niet uit sensatie, maar om haar verdriet te spuien.
-zij kan makkelijk opgespoord worden, door mij, maar ook de maffia: zij was een visagiste in de TV-wereld.
-als de mocro-maffia echt een keihard punt wil maken, kunnen ze haar ook nog afknallen, ze zijn overal tot in staat, hoe onmenselijker, hoe beter voor hen.
Peter dacht dat hij te maken had met de nog enigszins redelijke Amsterdamse maffia, maar het uitdagen van de grootste maffia-baas van Europa, onderhand, had hij verkeerd ingeschat.
-hij had eventueel een kogelvrij vest, een militaire cursus straatgevecht en ontwijkingstactieken en een vuurwapen met zich meedragen.
Of een team privé-beveiligers, zoals presidenten dat hebben, mensen die eerst kijken of de kust veilig is en alles in de gaten hebben.
Maar dan hadden ze eventueel een bom onder zijn auto geplaatst, of zelfs zijn huis overvallen met een commando-team.
Want je ontsnapt niet bij dit type maffia.
dus ja, het is enigszins zijn eigen schuld, omdat hij zichzelf overschatte, en de maffia onderschatte.
en als laatste wil ik nog zeggen: GeenStijl: probeer ook goed te kijken naar jullie eigen beveiliging, door echte specialisten. Want je neemt het (geheel terecht) op tegen de islam, en ook nu dus de mocro-maffia etc. Jullie moeten dit ook serieuzer nemen.
OK, dit waren mijn puntjes, doen we niks mee, zeker.
Al met al vind ik het heel sneu voor de familie, en ook nu zijn verloofde/vriendin/partner.
Ik proef heel duidelijk hier een echte, zeldzame liefde.
En ik geloof inderdaad niet dat hij van dichtbij zo'n arrogante, slechte man was.
Ik zag toen die rechtzaak in Limburg over Nicky Verstappen, en hoe die moeder en familie compleet op hem vertrouwden voor steun en raad en tactiek en inderdaad, menselijke steun.
En dat was niet op geldbeluste reden of sensatiereden of copyright voor een boek etc.

King of the Oneliner | 22-07-21 | 13:53 | 2

Amen, goeie nick trouwens. Grapje.

ger1306 | 22-07-21 | 15:29

96 oneliners achter elkaar zijn er 95 te veel moet ik toch ff kwijt

Co2810 | 22-07-21 | 20:30

Eén ding staat vast. Binnenkort zit André Hasus niet meer alleen! Weliswaar 2 blanke mannen. Maar de ene zong de blues en de ander kwam op voor de BLemmers.
Dus dat zit wel snor!

MoorCopJoris | 22-07-21 | 13:52

Beetje makkelijk om je juist nu te profileren als een van de weinigen die iets van kritiek durft te hebben op de ‘onaantastbare’ Peter R de Vries.
Verkeerd getimed.

Nietdanjatoch | 22-07-21 | 13:30
-weggejorist-
Tishetnetnie | 22-07-21 | 13:24 | 2

Allemaal leuk en aardig maar hij staat nog boven aarde. Een uurtje later was beter geweest Pritt.

Charles Swietert | 22-07-21 | 13:21

Een hele klus voor de rechercheur die Peter R's appjes moet uitpluizen.

Egerius | 22-07-21 | 13:11

Ook ik was geen fan van de persoon, vond dat ie fantastisch werk had gedaan, maar vond een hoop mweehhh, maar je moet toegeven, hoe meer persoonlijks er naar buiten komt, hoe beter hij als persoon in elkaar lijkt te steken, veel beter dan hij (op mij) in het openbaar overkwam.

Hemmenaar7 | 22-07-21 | 13:10

Wat is dit dan? Alleen tekst was niet genoeg? Er moest gelijk een hele emo-fotoshoot bij? wtf. Verder een prima omschrijving van Peturrrrr. Was een enorme pedante zelfingenomen paardelul die er op los swingde, maar dood moest ie absoluut niet en hij heeft ook wel echt goed werk geleverd in een hoop cases.

Behangdelul | 22-07-21 | 13:09 | 4

@snajeh | 22-07-21 | 13:17: Nee ik kende hem niet, ik werd platgegooid iedere avond op TV dat als iemand mening A had hij altijd B moest zeggen voor de rel. Kotsmisselijk werd je er van. Die zou nog kunnen volhouden dat een banaan recht is.
Swingen maakt iemand niet slecht, maar dan moeten wel alle partijen op de hoogte zijn. U heeft het filmpje zeker gemist dat de partner van een vrouw hem betrapte en dat filmde? Dan ben je gewoon een lul.

Behangdelul | 22-07-21 | 13:21

@Behangdelul | 22-07-21 | 13:21:

Stond uw televisie vast op 1 zender? Volgens mij verwart u swingen met vreemdgaan. Denk dat het eerder de vrouw van de filmende man in kwestie iets verderfelijks doet. Als je als partners erover eens bent dat je een vrije relatie hebt is er toch niets fout aan? Verder kennen we beiden de context niet en is het ook niet relevant en gaat het ons eigenlijk niets aan wie wie neukt. Zeker niet als het met wederzijdse goedkeuring is (Peter en zijn partner).

snajeh | 22-07-21 | 13:34

@snajeh | 22-07-21 | 13:34: 1 zender? Want hij was nooit Bij op1/ rtl boulevard/ SBS shownieuws om er maar even 3 te noemen. Als je met je partners overeen bent gekomen dat je buiten de deur mag neuken: prima! Maar laat de partner van de geslachtspartner dan niet er buiten. Vreemdgaan: zum kotsen. Nooit gedaan en gelukkig nog nooit overkomen (dat ik weet)

Behangdelul | 22-07-21 | 14:06
▼ 1 antwoord verborgen

Niet verstandig dit interview en zeker niet zo kort na zijn dood. Als je echt in de schaduw wilt blijven, doe dat dan ook. Van de Volkskrant vind ik het ook niet echt kies om nu dit interview te publiceren. Beetje misbruik maken van de emoties van een zeer verdrietige vrouw. Had dit interview over een jaar gehouden en gepubliceerd, dan krijg je een wat doordachter en genuanceerder beeld. Hoe dan ook, ik wens de vriendin en de familie heel erg veel sterkte toe.

Gravin v Kippenbouth | 22-07-21 | 13:06 | 3

Ze gaat er zelf mee akkoord, wil dit verhaal vertellen. Vind dat ze het echt netjes doen om het zo anoniem mogelijk te houden. Als ze haar ook willen pakken hebben ze echt dit interview niet nodig.

Maar het laat wel zien wie Peter was buiten de camera's om. Ze hebben niet alleen Peter R De Vries van de TV vermoord, maar ook iemand's vriend, vader, opa, goede vriend. Het was ook gewoon een persoon, en meestal zijn mensen dan anders dan op TV. Dat nu laten zien kan een mooi stukje rouw verwerking zijn, niet alleen voor haar, maar ook voor Nederland.

janalleman | 22-07-21 | 13:09

Ik snap het punt van Gravin goed. Peters partner is enorm kwetsbaar op dit moment. Natuurlijk wil ze alles van de daken schreeuwen, omdat dat nu haar enige connectie met het is: óver hem praten.

De Volkskrant maakt daar wel gebruik van.

Roos | 22-07-21 | 13:16

Maar ze zegt toch juist dat ze dat nu wel wil maar niet mag van de politie ? Ze zegt juist een soort spijt te voelen dat ze vroeger niet in de publiciteit wilde treden. Dat ze om die rede dit interview heeft gedaan is niet heel onaannemelijk.

Debbeltje | 22-07-21 | 13:50

Ik heb ook pijn, mag ik ook in de krant?

zwenkwieltje | 22-07-21 | 12:55 | 2

Nee hoor, eerst gewoon even met je pijnlijke wiel door de kruipolie rollen.

Gravin v Kippenbouth | 22-07-21 | 13:09

vaak wel, best lastig hoor, iedere dag een hele krant vullen. Dus doe je verhaal zou ik zeggen, bel ze op!

janalleman | 22-07-21 | 13:10

Is dat de vriendin waar hij met een fles champagne voor de deur stond en door de bedrogen echtgenoot gefilmd werd?

Nogood Boyo | 22-07-21 | 12:54 | 2

Nooo meen je niet.. links graag !

Debbeltje | 22-07-21 | 13:52

Nee dat was toch gewoon een hoer waar die thuis kwam destijds?

sjef-van-iekel | 22-07-21 | 14:18

Tenenkrommend interview. Zelfs de Viva zou het niet plaatsen.

gestoptmetroken | 22-07-21 | 12:54

Dus,

"o.a. Rich van Hout (zoon van de geliquideerde crimineel Cor van Hout) droeg de kist"
bron: telegraaf

Gebakkenvis | 22-07-21 | 12:54 | 1

En wat dan nog? Cor van Hout was één van Peter R's beste vrienden, dus hoewel beruchte crimineel, zal hij ook goede eigenschappen hebben gehad. Niemand is helemaal goed of helemaal slecht. En de zoon van van Hout kan toch best een fantastische kerel zijn?

Toos Bevergeil | 22-07-21 | 14:31

Misschien nog een interviewtje met de vrouw van Richard Nieuwenhuizen. Je weet wel, die grensrechter die postuum vermoord werd door Petertje.

Dan maar zo! | 22-07-21 | 12:41

Best een egoist die de Vries, vraag; je geliefde te stoppen met je gevaarlijke werk,er bang voor is, en samen er een mooi leven van te maken, zegt hij dat toch die crimineel wil bijstaan, met zo'n vriend heb je geen andere vijanden nodig.
Gelukkig denken we hier anders over het leven en genieten er elke gegeven dag van, werk stopt bij het avondeten en zal nooit boven ons geluk staan.
Dan kan hij briefjes schrijven wat hij wil, maar heeft hij haar toch laten vallen, geen woorden maar daden.

Damoos | 22-07-21 | 12:36 | 4

Peter R. de Vries stond duidelijk voor iets anders dan jij.
Daarom krijg jij ook geen 7.500 mensen op je uitvaart.

Papa Jones | 22-07-21 | 13:04

@Papa Jones | 22-07-21 | 13:04:
Damoos heeft best wel gelijk. Waarvoor stond de Vries dan in dit geval?
Helpen van een slachtoffer zoals hij vroeger deed? Nope. Hij was een vertrouwenspersoon van een gevallen maffiakopstuk, dader, crimineel en spijtoptant.
Of zoals Engelsen zeggen: "He bit of more than he could chew."

Basil Fawlty | 22-07-21 | 13:25

@StiekemeBunzing | 22-07-21 | 12:56:
Als u het niet begrijpt; het gaat over de verstopte briefjes die ze zo leuk vindt, als hij alles voor haar over zou hebben, dan kan het ook gewoon doen

Damoos | 22-07-21 | 13:40
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb het nooit zo op mensen die zelf vreemd gaan of slapen met vreemdgaanders.

georgeboot | 22-07-21 | 12:33 | 3

Leef en laten leven. Zolang je het maar niet stiekum doet.

Papa Jones | 22-07-21 | 13:06

Hoezo vreemdgaan? ?
Volgens mij is het overbekend dat hij een open relatie had!

In je jonge jaren denk je misschien dat een relatie een sprookje is, maar hoe ouder je wordt hoe meer blijkt dat er niet één manier voor is.

Ik vind het juist tekenend voor Peter R dat hij daar een eigen invulling aan gaf en deed wat bij hem paste. En daar was hij dus juist volledig transparant over!

Roos | 22-07-21 | 13:21

@Roos | 22-07-21 | 13:21:
Daar is niks mis mee inderdaad. Maar het is wel tamelijk zeldzaam dat zo'n relatie goed blijft lopen is mijn indruk. "De Christelijke moraal" zit diep in onze cultuur verweven. Ook bij degene die niet geloven overigens.

MoorCopJoris | 22-07-21 | 13:45

Achteraf bezien een prima taktiek om onbekend te blijven. Wel onbegrijpelijk om na 2 dagen opeens fullswing interview te geven. De Volkskrant had de vrouw tegen haarzelf moeten beschermen. “Mevrouw, we doen dit interview over een maand eens, sterkte”, zoiets.

de Voorzittert | 22-07-21 | 12:32 | 2

Kan ook een stuk voor haar zijn. Haar verhaal vertellen. Ze heeft het namelijk over dat haar omgeving niet positief stond tegenover haar relatie. Misschien wil ze wat rechtzetten. En laten we wel wezen, Peter R. is nogal uitgesproken geweest over relaties, en een notoire swinger.

Graaf_van_Hogendorp | 22-07-21 | 12:34

@Graaf_van_Hogendorp | 22-07-21 | 12:34: Dan alsnog had De Volkskrant haar even respijt moeten geven, zoals de Voortzittert terecht stelt: “Mevrouw, we doen dit interview over een maand eens, sterkte”, zoiets.

Nu zo kort na het overlijden kan het zomaar zijn dat ze dit interview in haart emotie WEL geeft, en dat ze na een maand hier spijt van krijgt, mensen doen wel vaker in hun emotie iets heel anders dan dat ze in een normale situatie niet zouden hebben gedaan.

Maar ja, De Volkrant...

PieterC | 22-07-21 | 13:08

Veel ‘strijders’ die vandaag sneuvelen. Mogen we die vrouw niet meer kwalificeren zoals we dat normaliter doen?

BobDobalina | 22-07-21 | 12:29

Bij Op1 zat een man met een hoedje hemeltergende klanken uit te slaan. Het klonk als de repeterende jammerklachten van een dreinend kind, maar het was een lied ter ere van Peter R. de Vries. Eén ding is zeker: "Het Jongenshart" is het ergste zeiklied ooit.

Wiebenick | 22-07-21 | 12:28

Met het gevaar weer gejorist te worden, kent iemand een succesvolle open relatie? Ik heb altijd het idee dat er een gekwetste partner is en vaak uiteindelijk leidt tot het einde.

BobDobalina | 22-07-21 | 12:25 | 3

Net als bij groepsverkrachtigen zijn open relaties meestal niet voor alle betrokken even leuk.

frickY | 22-07-21 | 12:28

Dus Joris is wel van de open relaties begrijp ik. Huhuh

MoorCopJoris | 22-07-21 | 13:48

Ze spreekt op de uitvaart.

Het wachten is op het lekken van de naam en de beelden

Roos | 22-07-21 | 12:20

Nu toch de dood van mijn ex liefdespartner geverhercommercialiseerd wordt wilde ik Peer R de Viessticks de markt op gooien, wat denken jullie, hit or miss?

Kaas de Vies | 22-07-21 | 12:18

Dit:

//"Als je weet dat van de kroongetuige al een broer en een advocaat zijn doodgeschoten, en je weet ook dat Peter elke dag dezelfde route aflegt van en naar RTL Boulevard, en je beveiligt die routes niet, vind ik dat onbegrijpelijk."//

Inderdaad, totaal onbegrijpelijk. En dit is niet alleen justitie aan te rekenen. Peter was een doorgewinterde crimefighter. Hoe bestaat het dat zo'n ervaren misdaadprofessional, zo'n krankzinnig risico nam met de doodseskaders van de maffia, dat hij regelrecht in hun armen liep?
Plus dat hij daarmee indirect ook anderen in gevaar bracht. Wat bezielde hem in vredesnaam?

Justitie had Peter tegen zichzelf in bescherming moeten nemen. Het was krankzinnig, wat hij deed.

Snoess | 22-07-21 | 12:18 | 2

Simpel, hij had niet verwacht dat het zo'n vaart zou lopen. Misschien vanwege zijn status, misschien vanwege dat hij 'maar' een vertrouwenspersoon is.

Helaas had hij niet gerekend op die psychopaat van een Taghi en zijn Tony Montoya wannabe vriendjes.

Graaf_van_Hogendorp | 22-07-21 | 12:21

Och die briefjes. En die sms-jes. Jee, wat een verdriet. Ik wens haar heel veel sterkte. Het lijkt me vreselijk om diegene waar je van houdt zo te moeten verliezen.

Deksmaat | 22-07-21 | 12:17

Ik hoop dat de dame in kwestie onbekend blijft om te voorkomen dat het een Raggel Hazes dingetje wordt. Dan zal de dood tot de laatste druppel snik worden uitgemolken. Sterkte voor de mevrouw in ieder geval, ik hoop dat ze in de anonimiteit de moed en kracht heeft dit persoonlijke verlies te dragen en dat ze liefdevolle mensen om zich heen heeft, want dit lijkt me niet alleen te dragen.

osolemio | 22-07-21 | 12:17

2(!) dagen na de dood zijn vriendin interviewen.

De Volkskrant durft dat, lijkenpikkers.

Stinkend_zadel | 22-07-21 | 12:13

Waarom heb ik toch het idee dat hier verkoopbare Kunst wordt gecreëerd

Tasmaneiland | 22-07-21 | 12:13

De waan van de dag...........

grapjasz | 22-07-21 | 12:09

"Maar dit interview met de partner van Peter R. moet u even lezen. Sterkte vandaag."
Gelezen. Niet koud of warm van geworden. Jongetje leert meisje kennen. Verliefd, en dan gaat het fout. 13 in een dozijn.
Sterkte nodig ? Nee. Maar toch, dank je wel en sterkte terug.

grapo | 22-07-21 | 12:08 | 1

Nee, ik begrijp de oproep om dit te lezen ook niet.

Reaguurst | 22-07-21 | 13:01

Wist u dat Carré eerst Circus Carré heette? Trouwens, ik wacht nog even op de 'Wegens succes verlengd' aankondiging.

Dr. Blechtrummel | 22-07-21 | 12:03 | 3

Mooi,...!!!

neonreclame | 22-07-21 | 12:08

Snip en Snap, Toon Hermans, Bert Visscher, Freek de Jonge, Youp van 't Hek, Herman van Veen, Jochem Myer stonden 100 keer in Carré. Een illuster rijtje, maar of PeterR dat gaat halen betwijfel ik.

small_town_dude | 22-07-21 | 12:11

Somehow het gevoel dat dit niet goed gaat vallen bij de rest van de familie.

jan cioran | 22-07-21 | 11:59

Ik word een beetje onpasselijk van alle aandacht hiervoor. Treurig wat er gebeurd is, maar men doet net alsof fucking Jezus of Gandhi vermoord is. Hij roerde waar het stonk, en betaalde de ultieme prijs helaas. Next.

LewsTherinTelamon | 22-07-21 | 11:57 | 6

@Basil Fawlty | 22-07-21 | 12:08:
Ik vond dat ook een heel rare zijsprong van hem gezien zijn andere zaken zoals Nicky Verstappen. Waarom je dan met dit soort criminelen bemoeien en verdedigen? Die Nabil is geen haar beter dan Taghi

@Kapitein Sjaak Mus | 22-07-21 | 12:09
Het zou me niet verbazen dat dan deze hype een stuk minder was geweest.

2voor12 | 22-07-21 | 12:21

@2voor12 | 22-07-21 | 12:21:
Ego? Misschien dacht hij dat hij weer een (Heineken) van Hout kon doen maar de tijden zijn veranderd. De dagen van de "huis, tuin en keukenmaffia" zijn al lang voorbij. Als je de huidige drugsmaffia voor de voeten gaat lopen als vertrouwenspersoon van een gevallen maffiakopstuk die aan het zingen is dan steek je je kop door de strop, dat kan iedere serieuze Italiaanse of Amerikaanse journalist die onderzoek doet naar de maffia je vertellen. Hij deed dit nml niet als journalist (ja misschien dat hij er later munt uit wilde slaan want de Vries was niet vies van centjes). Hij koos een kant, een kant van een dader en dus geen slachtoffer zoals hij vroeger deed en mengde zich daarmee in een maffiastrijd waar er geen goed/slecht is maar alleen slecht/slecht en dan ben je onderdeel van het probleem. En het is niet zo dat hij niet wist wat er zou kunnen gebeuren zie broer en advocaat Nabil. Ik denk dus dat zijn ego zo groot was geworden dat hij echt dacht dat hij onaantastbaar was.
Maar dat zijn slechts mijn speculaties en het echte verhaal zal wel over een tijd naar buiten komen.

Basil Fawlty | 22-07-21 | 12:56

@Basil Fawlty | 22-07-21 | 12:56: Zo ervaren als hij was als misdaadjournalist had hij toch een voorspelbaar rekensommetje kunnen maken: 1) de broer van de kroongetuige 2) de advocaat van de kroongetuige 3) de vertrouwenspersoon aan de beurt van de kroongetuige?? Hem werd het van alle kanten afgeraden. Kon hij niet beter de kant van zijn vriendin, familie en vrienden kiezen uit veiligheidsoverwegingen en een mooi romantisch leven met samen een nieuw huis?? Nee, zelfoverschatting bleek hem fataal. Hij was een gemakkelijk doelwit. Snap zijn handelen totaal niet.

ofarim | 22-07-21 | 14:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Sensatie en boulevard journalistiek heb ik altijd verafschuwd. Ik beschouw het als voer voor de familie doorsnee die zich laat meesleuren in dat bedroevende niveau.
PRdV heb ik nimmer dood gewenst maar ik zal hem ook niet missen, geen seconde. Dat hij afgeknald werd verbaasde me geenszins, ik had al veel eerder verwacht dat iemand hem een keer in elkaar zou timmeren of erger. En dat is nu gebeurd. Zijn bemoeizucht naar sensatie waarmee hij het TV scherm tegen betaling kon vervuilen is hem noodlottig geworden.

Broadsquire | 22-07-21 | 11:55

Ja mooie inkijk. Herkenbaar voor mensen die naasten zijn verloren. Toch vraag ik me af of er ergens in Nederland niet een vrouw dit leest en denkt: ''He?? ik was toch...'' Peter ouwe snoepert

moonshiner3519 | 22-07-21 | 11:54 | 1

Ik denk eerder een roedel vrouwen

Stinkend_zadel | 22-07-21 | 12:15

Mijn moeder houdt ook van die koekjes

laurentius | 22-07-21 | 11:51 | 1

Dan komt het toch wel erg dichtbij voor je.
Hopelijk kan je er mee om gaan en schroom niet hulp te zoeken hoor.

2voor12 | 22-07-21 | 11:58

Bij moet het allemaal nog een beetje binnekomen, ik denk dat ik volgende week opeens last van huilbuien krijgen vanwege het verlies van Petert. Maar weet je wat? Ik ga het gewoon van mij afschrijven!

Patje | 22-07-21 | 11:51

Zou wel zo netjes zijn als Cor van Hout ook bij Peter zou spreken.

John McClane | 22-07-21 | 11:51

Ze spreken een door blanken gemaakte taal. Mag dat?

DeFeitenOpEenRij | 22-07-21 | 11:50

Ik heb altijd gemixte gevoelens gehad. Peter was natuurlijk arrogant, ik weet niet eens of hij dat zelf echt zou ontkennen.

Nouja, ik heb hem het wel eens in interviews enigszins zien ontkennen. Volgens mij noemde hij het “direct zonder aanziens des persoon.”.

Als het daadwerkelijk zonder aanziens des persoon is, wat ik nu steeds meer hoor doordat mensen vertellen over hoe hij achter de schermen was, kan ik daar respect voor hebben.

Je moet iemand inhoudelijk hard aan kunnen vallen, maar vervolgens gewoon met hem om kunnen gaan. Ik vind bijvoorbeeld Jesse Klaver politiek een gevaarlijke gek, maar zou misschien prima een gezellige bbq met hem kunnen hebben.

Een groter “probleem” dat ik met hem had was dat hij ineens overal verstand van zou hebben, maar dat had hij eigenlijk niet. Voetbal, rechtspraak, politiek en noem het maar op. Niet eens zijn schuld, de media nodigde hem simpelweg voor allen uit.

Op al die vlakken probeerde hij ook wat, maar dat lukte allemaal niet zo. Spelersmakelaar (is dat ooit veel geworden?), De raadkamer en er is zelfs een link te leggen tussen zijn politieke opvattingen en de liquidatie zelf.

Maar als misdaadverslaggever was hij geweldig, de top. En waarschijnlijk niet op Nederlandse schaal maar op wereldschaal.

Hoe hij families bij stond van slachtoffers is geweldig. En die arrogante houding, is natuurlijk juist goud waard als misdaadverslaggever.

Ik keek zijn programma altijd met plezier en hoopte dat hij ooit alle voetbal en talkshow zooi weer aan de kant ging zetten en we weer mooie afleveringen van Peter R de Vries misdaadverslaggever zouden krijgen.
Helaas zal dat er nooit meer van komen.

DerUnterMensch | 22-07-21 | 11:49

Met zijn naam gegraveerd in een gouden armband om je nek blijf je niet anoniem.
Hoop voor haar dat ze gevrijwaard blijft van enige vorm van agressie tegen haar.

Andersdenkend | 22-07-21 | 11:49

Wat zou er dit jaar in de top tien van de top 2000 komen te staan?

hotbrasil | 22-07-21 | 11:46 | 5

Danny Vera

Ruimedenker | 22-07-21 | 11:57

A Browner Shade of Black.

SIogra | 22-07-21 | 12:02

First time ever I saw your face. Was de favoriet van de tortelduifjes.

gestoptmetroken | 22-07-21 | 12:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Peter en partner stijgen bij mij zeer in achting. Geen kinderlijke smileys in de chat, waar zie je dat nog? (Geenstijl red.) Hulde!

Krokettenfabriek | 22-07-21 | 11:45
-weggejorist-
Montgomery Burns | 22-07-21 | 11:45

Niet in de spotlight willen staan, maar wel 2 dagen na de dood dit interview doen....
Had Peter een relatie met de zus van Rachel Hazes of zo?

Zueco | 22-07-21 | 11:44 | 2

Misschien is het Rachel zelf wel.

2voor12 | 22-07-21 | 11:49

Als jouw vrouw kapot gaat van verdriet en een huigerige meelevende journalist belt wil ze vast ook wel wat loslaten.

Als je dat niet snapt ben je een bevoorrecht mens: nooit iets heftigs meegemaakt.

Inferi0r | 22-07-21 | 23:44

Misschien kan ze een boek schrijven over hoe bijzonder het allemaal was en dan meteen een tv-serie erachteraan.

jan cioran | 22-07-21 | 11:42 | 1

Plus een musical.

meneer Q | 22-07-21 | 11:45

Hoe zou het nou zijn met Glennis Grace?

thanseeuwen | 22-07-21 | 11:42 | 1

die heeft zichzelf net in slaap gehuild.

small_town_dude | 22-07-21 | 11:56
-weggejorist-
IndoFortuyn | 22-07-21 | 11:40 | 3

In de screenshot op GS is de "Ik vertrek nu" van Peter, in het artikel van de link is hij van de partner. Dit zaakje stinkt.

John McClane | 22-07-21 | 11:40 | 2

Ja en ze bespraken ook nog een vastgoeddeal, wat is daar boven besproken? WOB-en!

Kaas de Vies | 22-07-21 | 11:51

Scherp !!

Prieelvogel | 22-07-21 | 11:56

lieve anoniempje. Ik heb ook een open relatie (alleen mijn vrouw weet dit niet) en je lijkt me een lieve zorgzame en stijlvolle vrouw. Als je wilt kunnen we gewoon eens afspreken. Ik ben wel iets rechtser dan Peter, en iets jonger. Die briefjes doe ik niet aan, maar appen mag altijd. Mijn lievelingskoekjes zijn Pennywafels . STD

small_town_dude | 22-07-21 | 11:39

Zo. Nu ben ik wel klaar met het sentimentele gedoe. Genoeg geweest, ik wil alleen nog even de leeftijd van deze laatste verovering van Peter weten. Zou ze toch keurig in de 40 zijn geweest toen Peter haar schaakte of had de oude snoeperd een mid-dertiger als laatste gleuf?

woestecentrist | 22-07-21 | 11:38 | 4

@BigBaron | 22-07-21 | 12:02: ik vind zelf dat haar handen juist verraden dat dit geen twintiger meer is. Eerder een goed bijgehouden 30er of dus zelfs 40er, de foto's zijn duidelijk ietwat getoucheerd (en natuurlijk zwart wit)

woestecentrist | 22-07-21 | 12:06

@woestecentrist | 22-07-21 | 12:06: Er staat inderdaad geen leeftijd bij. Het is in ieder geval geen vrouw van 50. Deze quote is de enige die met leeftijd te maken heeft: ''Hoe ze elkaar zes jaar geleden ontmoetten, hoe ze worstelde met zijn bekendheid, hoe haar omgeving reageerde op het leeftijdsverschil, dat hij ‘totaal niet arrogant’ was, de felle discussies over het ­Marengo-proces en hoe wreed hij uit het leven is weggerukt.''

BigBaron | 22-07-21 | 12:30
▼ 1 antwoord verborgen

Vijftiger Peter als opgegeyld schooljochie dat zijn hormonen niet onder controle heeft vanwege de gymlerares. Wil ik dit wel lezen op de dag van 's mans uitvaart?

SIogra | 22-07-21 | 11:38 | 2

Peter was ook alweer 64.

BigBaron | 22-07-21 | 12:03

Iets met deaud en breaud:.Iedereen op de bandwagon: nog een weekje the Pedur story melken en dan op naar de volgende.

aapbroodje | 22-07-21 | 11:33

Klaar ermee. Afscheid. Klaar. Stil.

dathoujetoch | 22-07-21 | 11:31 | 1

Dat en die fittie tussen Hamilton en Verstappen.

Met_baard | 22-07-21 | 12:34

Ik zie net die beelden van de uitvaart. Wat een poppenkast.

CzMichiel | 22-07-21 | 11:30 | 2

En toch blijven kijken he?

elfenstein | 22-07-21 | 11:33

Is het al onderbroken voor reclames?

BrutusBosch | 22-07-21 | 11:49

Ach, bijna iedereen heeft wel iets wat hij of zij wil vertellen. Om één of andere reden is dat onmogelijk. Nu kan ze het kwijt is, is die drang weg, en kan het haar enorm opluchten. Meer moeten we er ook niet achter zoeken.

vluchtelingallergie | 22-07-21 | 11:29 | 1

Meest verstandige bericht tot nu toe. Weten we meteen ook iets over dat meisje. En verder hoop ik dat het nu stopt.

Degrelle | 22-07-21 | 12:06

Marengo??? Laat ik nou altijd gedacht hebben aan een dans: "de Marengo".

meneer Q | 22-07-21 | 11:28 | 5

@Basil Fawlty | 22-07-21 | 11:51:
Napoleone Buonaparte ging daarna vrolijk plunderen in pizzamannetjesland. En toch wordt hij positief herinnert ondanks zijn vele foute uitspattingen. Het kan raar lopen in de geschiedenis.

Graaf_van_Hogendorp | 22-07-21 | 12:32

@Graaf_van_Hogendorp | 22-07-21 | 12:32:
Genau.
Al waren ze daar in het begin dolgelukkig dat ze afwaren van de Oostenrijkers en Piedmonte, kregen ze er plunderende Fransen voor terug en dan toch positief worden herinnerd. Het kan inderdaad raar lopen.

Basil Fawlty | 22-07-21 | 13:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Vriendin die telkens 100 meter achter je aan moest lopen omdat ze anders samen gefotografeerd konden worden. 10 minuten later het vliegtuig in gaan in plaats van samen. Ik hoorde onlangs ergens "On bended knee is no way to be free". Ik snap dat je respect hebt voor je vrouw, maar je neemt in een relatie ook de ander zoals hij/zij is, het is ook typisch een vrouw die dan verwacht dat de man zich maar moet aanpassen. Je neemt in een relatie de ander altijd zoals ze zijn, en alles wat daar bij hoort, acceptatie en omarming is ook een vorm van respect naar je partner.

kovariant | 22-07-21 | 11:26 | 1

Hear hear

Ilyrm | 22-07-21 | 12:05

Bindende tip voor Grapperhaus: maak dat de rechter voortaan aan een liquidatie-veroordeling naast een vrijheidontnemende straf, ook een kapitaal ontnemende straf toevoegt. Kapitaal in de breedste zin, dus niet alleen het kopgeld maar alles wat door de moord verkregen is en nog zal worden verkregen. Daardoor valt de bodem uit het verdienmodel van de huurmoordenaar. Voeg levenslange kapiitaalontneming ook toe aan de straf van medeberamers van een huurmoord en je verrijkt het recht met de financiële doodstraf. Vernietig het financiële motief gewoon...

F. von Zeikhoven | 22-07-21 | 11:25 | 4

Achter de feiten aan lopen, er voor zorgen dat het vuilnis hier geen poot aan de grond krijgt is de enig juiste oplossing.

deja_view | 22-07-21 | 11:33

Je creeërt alleen een nieuw financieel motief, alleen een voor justitie.

ReyNemaattori | 22-07-21 | 11:47

Kop spijker. Er zijn er genoeg die het risico er best voor over hebben en een tijdje te zitten voor lief te nemen met het uitzicht op later financieel gewin. Al denk ik dat bijv. 6 jaar straf niet evenredig is aan 150k. Maar dat terzijde. Als hij een huis had gekocht drie jaar geleden en nu verkocht had hij dat geld ook belastingvrij kunnen hebben, maar dan geen risico op vervolging ;)

kovariant | 22-07-21 | 13:04
▼ 1 antwoord verborgen

Ik had niet verwacht dat Peter zo'n slijmbal was. Met z'n briefjes, dat doe je als je 16 bent.

small_town_dude | 22-07-21 | 11:25 | 1

Het zet me wel aan het denken of het beter werkt dan een bloemetje?

28 | 22-07-21 | 11:38
-weggejorist-
TijdelijkOptimist | 22-07-21 | 11:24 | 2

Ben benieuwd wat de familie hiervan denkt.
En dan die appjes en briefjes delen
De Volkskrant maakt een inschattingsfout fout, me dunkt.

laurentius | 22-07-21 | 11:23

Peter R. de Vries is vermoord met een doel: zoveel mogelijk terreur zaaien.
Ieder berichtje, krantenartikel, interview of andersoortige publiciteit hierover draagt bij aan het verhogen van het effect van die daad.

Waagmeester | 22-07-21 | 11:23 | 1

En in September gaan we weer 'onverschrokken' door met Marengo, onder toeziend oog van het halve politiekorps in gepantserde wagens, helikopters en wellicht nog wat tanks. Hier geen angst hoor.

SeingaltUNo | 22-07-21 | 11:25

Maar volgens de mp zullen we dit winnen, moeten we dit winnen, kunnen we dit winnen. Wie dat nog gelooft ziet de wereld aan voor een doedelzak.

Schulzie | 22-07-21 | 11:22 | 1

Hij kwam weer met zijn 'onderste steen'. Oh ja natuurlijk. De politie gaat de onderste steen boven halen bij dit internationale maffia netwerk en daarna keert de eeuwige vrede terug.

keestelpro | 22-07-21 | 12:11

"Als je weet dat van de kroongetuige al een broer en een advocaat zijn doodgeschoten, en je weet ook dat Peter elke dag dezelfde route aflegt van en naar RTL Boulevard en je beveiligt die routes niet dan vind ik dat onbegrijpelijk. Want je weet: als ze Peter neerschieten, is de impact nog groter. Dan zegt iemand pas echt: weet met wie je te maken hebt. Dan zaai je de meeste angst. Peter was de hoofdprijs."

Is wel zo. Echter Peter was ook gewoon een burger die uiteindelijk te ver is gegaan in zijn strijd tegen misdaad. Wiens schuld is het dat er geen zwaarbewapende agenten door Amsterdam lopen alleen om Peter te beschermen?

Het geeft ook te denken. Peter heeft decennialang de grootste criminelen het bloed onder de nagels gehaald. Veel dreiging, geen actie. Hij staat net een half jaar Nabil bij tegen Taghi en hij ligt in een kist. Justitie moet zich eens achter de oren krabben over wat ze hier tegenover zich hebben zitten.

SeingaltUNo | 22-07-21 | 11:21 | 2

i.t.t. politici diende Peter geen publieke zaak, hij deed zijn werk uit vrije keuze, het is dus niet aan de staat om beveiliging te regelen voor iedereen die zijn leven op het spel zet.

Ik geloof direct dat ze wat steken hebben laten vallen, maar ergens had ie dan ook zelf allang beveiliging moeten regelen, wetende dat je kartelkopstukken het leven moeilijk maakt en wetende dat ze de afgelopen jaren niet schroomden om advocaten en familieleden om te leggen. Die gesprekken met zijn partner bewijzen iig dat 't wel iets is waar ze zorgen over hebben gehad, terecht blijkt nu.

ReyNemaattori | 22-07-21 | 11:53

Onbegrijpelijk dat ie in die situatie elke dag dezelfde route nam. Heb hier ook wel eens een akkefietje gehad en minder voorspelbaar zijn is echt het allereerste wat je toepast. Variatie is efficiënter dan een kogelvrij vest, zeker als je - net als wij gewone stervelingen - geen beveiliging krijgt. Het verbaast me dat hij het ze zó makkelijk heeft gemaakt.

hell-no | 22-07-21 | 12:17

Ik was weer ongelukkig verrast toen ik vanochtend die figuren in de rij bij Carre zag staan. Met een zak krentenbollen….. gvd. Wat een emo-kitsch en ik zag er een overeenkomst in met het overlijden van Hazes.

Risingson | 22-07-21 | 11:20 | 4

het leek wel de boulevard in Salou

small_town_dude | 22-07-21 | 11:27

@Piet Karbiet | 22-07-21 | 11:36: Nee, je kon voor een tientje wel op de foto met een papegaai!

PieterC | 22-07-21 | 11:51
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Openbaar Mysterie | 22-07-21 | 11:20 | 1

maar nog even over die liquidatie, wat ik mis de laaste dagen is een link naar Khalid Kasem. Het rommelde al eerder, er is een link met het Marengo proces en hij en Peter kenden elkaar natuurlijk door en door (anders start je niet samen een advocatenkantoor). Vorig jaar werd het al duidelijk. www.ad.nl/binnenland/justitiedocument...
en revu.nl/artikel/243175/wie-denkt-khal...

small_town_dude | 22-07-21 | 11:20 | 6

@cabrão | 22-07-21 | 11:37: ik kijk teveel detectives denk ik. Nooit alleen maar de meest voor de hand liggende verdachten bekijken. Misschien is het wel zijn ex-vrouw in een crime passionel. Of is het een vergismoord en moesten ze eigenlijk Frank Masmeijer hebben

small_town_dude | 22-07-21 | 11:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Een mooi verhaal dat zou kunnen gelden voor een ieder waarbij een geliefde plotseling is weggerukt. Een ongeluk, een MH17, etc.

BrutusBosch | 22-07-21 | 11:20

Ik hoor zo weinig over de daders. De zich als “rapper” identificerende kansenparel moet nu in het circuit toch wel als een held worden vereerd want wat is hij toch enorm “gangstah”. Hoorde gisteren op de treurbuis dat ons aller vriend Taghi door velen zelfs als een echte beroemdheid gezien wordt…

eerstneukendanpraten | 22-07-21 | 11:19 | 3

Tuurlijk, het Scarface Syndroom noem ik dat altijd.

Risingson | 22-07-21 | 11:21

Kwam uit Rotterdam las ik wel ergens.
Goed, had zich een half jaar geleden ingeschreven....

Kaas de Vies | 22-07-21 | 11:33

Ingegeven door angst mbt de laatste zin.

Purk | 22-07-21 | 11:41

Wat een bizar artikel. Waar komt de behoefte bij Anoniem1986 vandaan om "Peter, hier ben ik" te zeggen in de nationale pers?
Juist omdat ik met haar te doen heb, hoop ik dat ze zich niet ontpopt tot de nieuwe Rachel Hazes.

groenteman | 22-07-21 | 11:19 | 3

Haha..!!

Emotie..

Zo was ik ooit eens zo suf om,'Wat je heb je gedaan..!!", te schrijven op een FB pagina, de dag nadat hij het welletjes vond..

neonreclame | 22-07-21 | 11:22

De Volkskrant, of de Weekend en Privé.
Ik lees het verschil niet meer.
Mevrouw wil dat haar identiteit geheim blijft
En dan doe je dit?
Vreemd.

laurentius | 22-07-21 | 11:18

Ik moet helemaal niks lezen. Dergelijke emo-pr0n interesseert me nul (0) reedten. Ga nou maar gewoon achter het tuigh aan waar de opdracht vandaan kwam en houd die mevrouw uit de media. Zoals het nu allemaal gebracht wordt vermoed ik dat er over niet al te lange tijd een zekere kale vetnek op tv gaat komen vertellen dat hij een meloentje of heel veel extra wil voor de drugsoorlog. Met uiteindelijk nog meer dooie Peterrrrtjes tot gevolg.

elfenstein | 22-07-21 | 11:18

Vroeger wilde de vriendin van nooit in de publiciteit treden, maar 2 dagen na het overlijden van Peter opeens wel? Zal wel een paar duizend euro hebben gehad, maar opmerkelijk is het wel.

Diederik_Ezel | 22-07-21 | 11:17 | 4

Diederik_Ezel | 22-07-21 | 11:17 | De achternaam staat je wel met poep reaguursel. Ezel.

eetvis | 22-07-21 | 11:55

Ik vind het ook een genante roep om aandacht. GS weet dit soort zaken meestal op waarde te schatten maar ik vermoed dat de redactie zich een beetje laat leiden door emoties.

BobDobalina | 22-07-21 | 12:27
-weggejorist-
GeenKwijl | 23-07-21 | 02:02
▼ 1 antwoord verborgen

""My lover's got humor
She's the giggle at a funeral
Knows everybody's disapproval
I should've worshiped her sooner"

www.youtube.com/watch?v=PVjiKRfKpPI

neonreclame | 22-07-21 | 11:13

Als er iemand schuld heeft aan de dood van dhr de Vries, dan zijn het de drugsgebruikers. Zij - en hun drang naar Columbians Neuspoeder zorgt er voor dat types zoals Taghi zijn. En dan zijn de executies van publieke figuren een stukje collateral damage.

Denk er dus een keertje aan als je de volgende keer een lijntje trekt of wat pilletjes doet om extra lang in de club te raven.

hangtiet met knoop | 22-07-21 | 11:13 | 11

@Tjatiswat | 22-07-21 | 11:44: Maar het is niet zo dat de markt voor die zaken in eens groter is. Vraag en aanbod. Sterker, de inkomsten uit legale drugsverkopen kunnen aangewend worden om overige criminaliteit te bestrijden. Begin eens met het legaliseren van het telen van wiet.

zegmaarwij | 22-07-21 | 12:08

Colombia, niet Columbia. Effe Googelen en u weet het.

zwenkwieltje | 22-07-21 | 12:54
▼ 8 antwoorden verborgen

triest om je partner te verliezen, maar dit interview voegt niets toe voor buitenstaanders. Misschien helpt het je met de verwerking, dus sterkte!

small_town_dude | 22-07-21 | 11:13 | 1

Zet het dan op fokforum, of op vivaforum, ik hoorde dat het open bleef.

Kaas de Vies | 22-07-21 | 11:14

Is hij al bijgezet bij de Koninklijke familie in de Nieuwe Kerk te Delft?

Patje | 22-07-21 | 11:13 | 2

Ik heb gehoord dat ze er een kerk naast bouwen voor Petrus R

Ruimedenker | 22-07-21 | 11:16

Daarstraks een heel verhaal gehoord op Radio Veronica, zo erg (en lang) dat ik het geluid wegdraaide en me stevig afvroeg of ze hem al tot Sint hebben heiligverklaard. Zal wel niet lang meer duren.

Met_baard | 22-07-21 | 12:33

‘Peter’s favoriete koekjes’. Kwijl. Stel dat Peter zo hield van een Febo Grillburger, ik zie dan voor me dat er in Carré als aandenken iedere bezoeker er een meeneemt en deponeert in de rouwkamer (immers kleiner dan een A4). Sterkte aan zijn vriendin.

GroenGeelHart | 22-07-21 | 11:13 | 2

Ja maar wel dikker dan 10cm!

Kaas de Vies | 22-07-21 | 11:14

Peter is dus ook een mens.

nobodiesunmighty | 22-07-21 | 11:17

Mocht ik onverhoops komen te overlijden eis ik dat de Kuip gevuld wordt met pilsch en mijn kist op een hovercraft daar rondjes draait. Iedereen mag komen kijken via een drone. Toegang kost 90 euro per rotatie.

Ik ben ook een man van het volk!

Kaas de Vies | 22-07-21 | 11:12 | 6

En dan op het einde ook een vuurwerkshow in de Kuip?

thanseeuwen | 22-07-21 | 11:38

@Kaas de Vies | 22-07-21 | 11:34:

Ik zie iets in zijn zus...

Is geen vraag ofzo, maar mocht je.. Weet je..??

neonreclame | 22-07-21 | 11:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Geen oordeel

Kilroywashier | 22-07-21 | 11:11

Volkskrant had deze vrouw tegen haarzelf in bescherming moeten nemen. Sensatie-journalistiek waarbij een kwetsbare vrouw misbruikt wordt.

JohnLocke | 22-07-21 | 11:09

Dankzij Peter hoef ik nooit voor iemand op de knieën.

RickTheDick | 22-07-21 | 11:09 | 1

Leuke bijverdienste hoor.

Ruimedenker | 22-07-21 | 11:17

Peter skipped the light fandango

Nanker Phelge | 22-07-21 | 11:07

`Whiter shade of pale`is een drug gerelateerd liedje toch....??

neonreclame | 22-07-21 | 11:07 | 4

Peter was een voorstander van legalisering.

Phreack | 22-07-21 | 11:18

Peterrr's andere favoriete liedje was White Rabbit
vanwege Beatrix Potter's Peter Rabbit natuurlijk

Tobi | 22-07-21 | 11:33
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens mij zijn er vaker mensen dood geschoten om niks en kregen die ook zoveel aandacht? Begint een beetje overdreven te worden. Tuurlijk gun je dit niemand maar begint een beetje hysterie te worden

Swaffelkaffert | 22-07-21 | 11:06 | 6

@2voor12 | 22-07-21 | 11:09: precies dat. En dan een favoriet nummer wat alle radiostations tegelijkertijd gaan draaien na 11 uur. Laten we dat voortaan gewoon standaard gaan doen bij slachtoffers van zinloos geweld en niet alleen bij "bekende" Nederlanders.

Swaffelkaffert | 22-07-21 | 11:12

Er wordt een kathedraal naar hem genoemd. De Saint Peter.

BrutusBosch | 22-07-21 | 11:22
▼ 3 antwoorden verborgen

"Het is een emotioneel gesprek, ­zaterdag 17 juli, twee dagen na het overlijden van de bekendste misdaadjournalist van Nederland. ‘Ik heb net weer drie briefjes van hem gevonden’, zegt ze met een hese stem van verdriet."
Twee dagen na zijn dood zoekt ze de publiciteit die ze daarvoor niet wilde.
Leg eens uit. En kun je binnen twee dagen met 'zoveel verdriet' zo'n interview aan? Kom Pritt...

Dubbelepunthoofd | 22-07-21 | 11:05 | 2

Even cashen voor ze in de vergetelheid wegzakt.

2voor12 | 22-07-21 | 11:06

Ze is ook niet de echte vriendin van Peer R de Vies. Ik ben de echte vriendin van Peer R de Vies, hij heeft zelfs mijn achternaam aangenomen, zo innig waren wij.

Ik ben nog steeds hees en ik kreeg een gevulde liefdes e-reader van hem van 90gb, gevuld en al! Plus een halsketting met BELLO erop!

Bevestigingscode: ERT9RE

Kaas de Vies | 22-07-21 | 11:08

Ik wil hier wel wat van vinden, ja.

Als je anoniem wilt blijven, dan blijf je uit de publiciteit.
En en gaat meestal niet lukken.

Wijze uit het Oosten | 22-07-21 | 11:05 | 1

Zeg ik dus ook hierboven. Het zal onze nuchterheid wel zijn.

Dubbelepunthoofd | 22-07-21 | 11:06

Heeft Albert Verlinde al aangegeven wanneer de eerste voorstellingen van "Peter R de Musical" zullen zijn?

2voor12 | 22-07-21 | 11:04 | 3

Goed bedacht man!

Openbaar Mysterie | 22-07-21 | 11:27

De repetities zijn al begonnen.

meneer Q | 22-07-21 | 11:42

@meneer Q | 22-07-21 | 11:42:
Reconstructies bedoelt u

Charles Swietert | 22-07-21 | 13:36
-weggejorist-
BobDobalina | 22-07-21 | 11:03 | 1

Dit soort appjes heb ik ook vaak met mijn vriendin, vrouw, buitenvrouw en sidechick.

Die wil ik ook graag anoniem houden.

Maar wat een bijzondere aandachtsklaagzang.
Zie mij zielig zijn, want niemand weet dat ik de echte vriendin ben van Peer R de Vies (#4234), en die anderen dan?

Kaas de Vies | 22-07-21 | 11:02 | 4

@Nanker Phelge | 22-07-21 | 11:09:
Zo is het:
Joehoe Parool, hier nog een kandidaat columniste want weduwe van overleden bekendheid die nog jaren mag door-emmeren over haar 'speciale band' met een wél bekend iemand

Tobi | 22-07-21 | 11:26

Zelfde gedachten hier. Buiten het feit dat de Vries zijn priveleven mij totaal niet interesseert want prive is het nogal vreemd dat er al een interview in de krant staat en de Vries is nog niet eens begraven/gecremeerd. Idd een aandachtsklaagzang.

Basil Fawlty | 22-07-21 | 11:55

@Tobi | 22-07-21 | 11:26:
Argh, niet alweer week in week uit dat tenenkrommende emogemiemel in de krant.

Basil Fawlty | 22-07-21 | 11:56
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos