Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Een volledig Assen aan migratie binnengehaald

Het blijft maar komen.

Mede dankzij de coronacrisis en de bijbehorende reisverboden kwamen er vorig jaar minder immigranten naar Nederland, maar de teller kwam alsnog uit op zo'n 221.000 personen. Aangezien daartegenover zo'n 152.000 vertrekkers stonden, bleven we in 2020 met ongeveer 69.000 extra inwoners over als het gevolg van migratie. Dat is meer dan het aantal bewoners van de complete gemeente Assen of de volledige gemeente Nieuwegein. Dat zijn 69.000 extra poppetjes die een woning zoeken op een toch al zeer overspannen woningmarkt. Waardoor we nog meer boeren moeten uitkopen om nog meer huizen te bouwen. Waardoor Nederland nog meer energie moet opwekken en nog meer afval moet verwerken. Dan kan de staatsmedia wel treuren over mogelijke personeelstekorten, maar over de bijbehorende problemen van een steeds voller huis omdat de voordeur wagenwijd open staat hoort u ze niet. En na een korte coronadip loopt de Bente-binnenhaaldienst ook weer op volle toeren, dus die deur gaat voorlopig nog niet dicht. Want dit huis is nog lang niet vol, maar slechts heel erg druk.  

Reaguursels

Inloggen

Goed, wat betreft asielzoekers van buiten de EU zitten we dus (zie eerste link) op 11,400 vorig jaar. Als de vertrekcijfers voor die groep gelijk zijn (3/4e), dan komen we dus uit op een saldo van onder de 3000 asielzoekers in een jaar. Wow, wat een tsunami. Die 3000 zijn vast het grootste probleem op de woningmarkt. </sarcasme>

Joh, trap nou eens niet in die VVD propaganda dat alles de schuld is van de buitenlanders in plaats van VVD beleid. Het was de VVD die tijdens meerdere kabinetten gericht de woningmarkt en de sociale woningbouw sloopte. Ere wie ere toekomt. Opdat wij niet vergeten.

MFvGeel | 22-07-21 | 14:22

Afgezien van die enkele asieleiser die Nederland wel weet te retourneren naar land van herkomst verdwijnt kennis, intelligentie en beschaving uit Nederland.

Ruikbaard | 22-07-21 | 10:38 | 1

Beschaving is een goed punt. Heel veel achterlijkheid importeren verdunt de beschaving sowieso maar als het ook nog eens wegloopt gaat het wel heel hard.

Dirk III | 22-07-21 | 10:45

Tijd om Nederland te verlaten. Kan GS een onderzoek doen: welk land kan je als blanke autochtone Nederlander kiezen om naar te emigreren?

funkyd | 22-07-21 | 10:34 | 2

IJsland, Noorwegen, Canada, Nieuw Zeeland, Australië, Hongarije, Polen. Zoiets?

Dirk III | 22-07-21 | 10:52

Misschien Hongarije of Polen iets voor u?

zeeman73 | 22-07-21 | 10:52

Laatst ook op tv. Immigranten die in griekenland een verblijfsstatus hadden gekregen en toen opeens ontdekten dat ze voor zichzelf moesten zorgen. Dat lukte niet. ze konden geen werk vinden, geen huis, etc. Dat is uiteraard heel triest, en het leken mij prima mensen trouwens. Maar ze hadden kennelijk verwacht dat je een huis en geld 'krijgt', als je naar europa komt.
In Nederland is dat ook zo. De mensen 'krijgen' een huis en gratis geld. Er wordt wel iets van ze gevraagd. Er is dus een beeld ontstaan dat je alles krijgt als je naau europa komt. Nederland draagt wel aan dat beeld bij, want hier klopt het. Eigenlijk is het van de gekken, dat we dan doen.

zeeman73 | 22-07-21 | 09:51 | 1

Ze mogen hier dan ook niet werken voor ze een verblijfsvergunning hebben. Laten we daar dan als eerste iets aan doen.

MFvGeel | 22-07-21 | 14:24

En door dit verhaal weet je dat het hele klimaat vraagstuk puur en alleen bedoeld is om ons de centen uit de zak te kloppen. Terug naar het lijfeigenschap. We zijn veel te mondig geworden door al die rijkdommen die we hebben vergaard.

NerdAlert | 22-07-21 | 08:20 | 2

U ziet het en snapt. Gemiddelde niveau NL is Mavo klas 2. Verwacht dus niet dat de gemiddelde Nederlander dit dus ziet of snapt.

1977 | 22-07-21 | 09:38

@1977 | 22-07-21 | 09:38: inderdaad. U maakt grote denkstappen die ik niet meer kan volgen.

zeeman73 | 22-07-21 | 10:28

Ja zo is het, veel plezier in Nederland, ik ben reeds wij, draagbij aan een andere economie. Wat Nederland voor mij en vele anderen terugkrijgt zijn uitvreters en kostenposten.

Ray Skak | 22-07-21 | 08:17

Ooit hadden wij de illusie dat immigranten zouden integreren, oftewel zich zouden aanpassen aan de Nederlandse samenleving. Het omgekeerde is gebeurd: Immigranten eisen dat Nederland zich aanpast aan hén, met respect voor agressieve woestijnreligies, begrip voor de golf straatcriminaliteit, geld voor werkonwillenden en acceptatie van homohaat, vrouwongelijkheid, Jodenhaat, en bommenleggers, uitreizers en tramstekers.

Zeddegeizot | 22-07-21 | 08:15 | 1

Het bizarre is dat vaak homo's en vrouwen zich liever druk maken om Wilders dan om de invasieve islamisering en dan noemen ze dat de strijd tegen het populisme, terwijl dat laffe wegkijken juist populisme is. Dapper gaan demonstreren tegen Orban maar zelf niet meer 's avonds hand in hand de straat op durven met al die moslims. Zo hypocriet is het allemaal.

#Wilderswhatelse?

K. Westergaard | 22-07-21 | 08:45

... daartegenover zo'n 152.000 vertrekkers..
Hoeveel procent van die vertrekkers is autochtoon? Veel schat ik zo in. Zie daar de omvolking.

Hei-kneuter | 22-07-21 | 08:11

Het probleem wordt niet gevormd door de immigranten, zelfs niet door de aanhangers van de 'religie van de vrede'. Blijkens het stemgedrag van de NL bevolking wil een meerderheid wat hier gebeurt, en als oprechte democraten dienen wij dat te accepteren. Hitler was ook aan de macht gekomen, omdat de Duitse democratie werkte. Linksom of rechtsom, het fascisme wint.

Aisie | 22-07-21 | 07:51 | 2

Hitler werd gekozen omdat zijn rivalen in de gevangenis zaten of gedwongen waren afgetreden.

zoalsikhetzeg | 22-07-21 | 08:03

@zoalsikhetzeg | 22-07-21 | 08:03: dat was pas later, toen zat ie er al. Holler heeft zich gevoed aan de onvrede over de uitkomsten over WO1. Daarom stemde men op hem.

janalleman | 22-07-21 | 10:02

Hou er maar rekening mee dat aan die absurde toestroom de komend 3 jaar niets gaat veranderen. In Brussel en Den Haag zien ze het niet eens als een probleem.
Gaan mensen hun stemgedrag niet veranderen hebben we er over 3 jaar er minstens weer 100000 van die uitvreters bij.

zoalsikhetzeg | 22-07-21 | 07:50

Alle protesten ten spijt, we hebben straks geen land meer om in te leven, de deugelite laat het land gewoon volstromen met hoogopgeleide tandartsen en verloskundigen, ik vergat de aanhang van de vrede.

Zitvlak | 22-07-21 | 07:13
-weggejorist-
Klaagpiet | 22-07-21 | 05:11 | 3

Men vergeet ook vaak dat 65000 in 2 jaar tijd ook nog een lading kinderen produceren

GeenKwijl | 21-07-21 | 23:27 | 3

Een huis zoekt, naar school gaat, gezondheidszorg gebruikt. Waar over de linie krapte heerst. Werk is er soms wel maar selectief dus de werkelijke bijdrage is onzeker.

EG61 | 22-07-21 | 06:17

Hier verder op in de wijk, 2 gezinnen naast elkaar 8 kinderen en in de leeftijd van o tot een jaar of 12. Hoe gaan we die huisvesten in de toekomst?

zoalsikhetzeg | 22-07-21 | 07:35

En die kinderen over 20 jaar een partner importeren. Enzovoort.

Hei-kneuter | 22-07-21 | 08:08

En als je denkt dat het in Needriglandje inmiddels niet bomvol is, moet je eens in een ander land gaan kijken. Op vakantie bijvoorbeeld. En dat je dan denkt: hey, de winkels zijn minder druk. Hey, autorijden is fijner, minder druk en niet allemaal aggresievo’s die op je bumper lopen te duwen. Hey, op de stoep lopen is leuker, minder druk. Hey, ik loop door een bos en kom niet kudde na kudde vol mensen tegen. En dat klopt. Want Needrigland is veel te vol.

Ceristimo | 21-07-21 | 23:07 | 1

De grote steden in het buitenland zijn meestal vele malen drukker dan hier in NL.

zxcv | 22-07-21 | 08:44

pff.. hypocriet zooitje. Als ik zeg maar in Spanje, Duitsland, Frankrijk ofzo zou willen wonen krijg ik niet zomaar bijstand. Ik zit door chronische aandoening in bijstand, Wajong werd bij mij moeilijk gedaan omdat de ziekte pas op latere leeftijd (uiteindelijk) is geconstateerd en ze deden toen raar daar bij CAK. Maar ik ben in de bijstand wel afgekeurd. Ik zou wel willen werken maar vaak lichamelijk ziek en is mijn leeftijd ook niet zo piep meer. Ben afhankelijk van de ziektekostenverzekering (en bijstand want werk vinden in buitenland net zo lastig met die chronische aandoening) anders was ik allang vertrokken. Als ik de helft van die bijstand plus ziektekostenverzekering daar zou krijgen zou ik gelijk weg gaan. En dat zou toch een win/win situatie zijn? Kost de belastingbetaler minder geld en mijn ruime sociale huurwoning (in de meest gewilde buurt) komt dan vrij. Maar blijkbaar zijn dat alleen privileges voor migranten uit verwegistan die komen profiteren.

boezeidekoe | 21-07-21 | 22:46 | 4

Niet zeuren. Je bent gewoon een witte geprivilegieerde hoor.

SaintNick | 22-07-21 | 02:17

Ha een bijstandstrekker in een ruime sociale huurwoning die nog loopt te klagen dat hij niet aan de Spaanse Costa in de zon zit. Wees blij dat je te vreten hebt en rot anders inderdaad maar op!

R.F.Pickering | 22-07-21 | 11:18

@R.F.Pickering | 22-07-21 | 11:18: Heb het niet over dat ik niet superblij ben dat ik hier in een verzorgstaat leef en met de woning waar ik al meer dan 35 jaar woon. Sure... wat een privilege om een belemmerende klote ziekte te hebben waardoor je amper de deur uit kan en door instanties in een bijstand geduwd te worden. En dan de privilege met hersenloze pannenkoeken erbij die je over een en dezelfde kam scheren met bijstandstrekkers die niks mankeren.
En nederland wordt volgepropt en druk. Met mensen die nog meer kansen afnemen. Zelfs vrijwilligerswerk zit vol... als je een ziekte hebt tel je niet mee. M.a.w. blijf maar lekker ziek thuis, wel alleen in nederland, en je wordt verzorgd met ziektekostenverzekering en al, tot bejaardentehuis en dood. Ik zou graag oprotten en dat ik een gezond lijf had. Dan was ik al weg. Maar costa's en zon met half losgeslagen idiote toeristen is jouw invullerij, niet mijn ding.

boezeidekoe | 22-07-21 | 13:48
▼ 1 antwoord verborgen

Zielige covid patiënten, je doet het voor een ander gelul. Nederland is in 10 jaar tijd met 2mio inwoners (voornamelijk lieve gelovige mensjes) gegroeid en intussen zijn het aantal ic bedden verminderd. Küt land.

davidhasseltoff | 21-07-21 | 22:42

Onder het mom van een bij voorbaat mislukt diversiteitsideaal worden achterlijke en oorlogszuchtige volkeren hierheen gescheept. Onze regeringsleiders maken van dit ooit zo mooie land een hel voor onze kinderen, maar voor Mark Rutte is de stikstofproblematiek het ergste wat hem tijdens zijn ambtstermijn is overkomen. Dit is de krankzinnige werkelijkheid waarin we gedwongen zijn te leven.

#Wilderswhatelse?

K. Westergaard | 21-07-21 | 22:29

Het venijn zit in de cijfers die we niet krijgen van die 155.000 die vertrekken. Het waarom geeft vast een mooi rijtje, en hoeveel belasting deze groep in 2020 heeft betaald ook.
Een beetje bedrijf zorgt dat het weet waarom mensen weggaan, Nederland wil het niet weten.

Alquest | 21-07-21 | 22:21 | 2

Autochtonen met ambitie verdwijnen, dat is een gemis voor ons land. Gelukkig compenseert Frans met zijn Timmerfrans Pendeldienst en haalt ladingen met Afrikanen naar Nederland, die vangen de gaten wel op….niet qua werk, ambitie of vacatures maar qua vulling in die nieuw te bouwen gasloze woningen.

Hollandse_blauwe | 21-07-21 | 22:30

Veelal hoogopgeleiden met goede banen gaan weg. Geld trekt naar waar het goed behandeld wordt.
Gelukkig komen daar 69.000 toekomstige kanslozen en minima voor terug!

Graftak | 21-07-21 | 22:34

Als ik de getallen moet geloven hadden we in totaal 65.000 Turken en 30.000 Marokkanen hierheen gehaald als gastarbeider. Tegenwoordig zitten we tegen de bijna 400.000 Turken en 400.000 Marokkanen.

Nederland gaat er in de toekomst echt heel anders uitzien. Dat is 100% zeker. De mensen die we hierheen halen krijgen bovengemiddeld veel kinderen.

Hefbrug | 21-07-21 | 22:12 | 5

@Graftak | 21-07-21 | 22:31: de hele wens gedachten van gemengde stellen is ook enorm slecht uitgepakt. Men dacht wel dat door welvaart, onderwijs en onze gemeenschap dit zou gebeuren net zoals de scherpe en radicale randjes zouden verdwijnen…niks hierin is gelukt. Bijzonder is wel het salafistische gehalte onder moslimjongeren die hier in NL zijn geboren in veiligheid, welvaart en onderwijs hebben genoten…goed 75% kiest hiervoor. Dan heb je als land gewoon volledig gefaald. Je ziet idd dat er kindbruidjes en vrouwen uit het buitenland gehaald worden…die leven hun leven lang in ons land maar dan wel in een eigen bubbel parallel naast onze gemeenschap. Er is geen samen, er is geen wil tot integreren enkel hun eigen primitieve manier van leven. Merkwaardig is ook wel dat onder moslims en hun eigen winkels er altijd contant betaald wordt. Niks geen pin.

Hollandse_blauwe | 21-07-21 | 22:49

@Hollandse_blauwe | 21-07-21 | 22:49: de twee culturen zijn moeilijk te mengen. Loopt vaak op scheiding uit.
Heel anders dan Nederlanders en Indos, Suris, Belgen, Duitsers etc.

Graftak | 21-07-21 | 22:54

@Hollandse_blauwe | 21-07-21 | 22:49: Pin komt boven op het berekende witwas geld bedrag dat elke maand verschijnt op papier. Dat schept onnodig druk van toezicht (crimineel en fiscus). Contant gaat direct belastingvrij naar de familie. Hebben ze liever. Jij bent aardige Nederlander, jij maakt geen probleem. Pin machine doet het niet, of pin gaat direct naar een tweede kvk nummer met soortgelijkse naam. Leuk land, hier lekker lage straffen.

GeheidEenGeit | 22-07-21 | 09:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je jezelf als medisch specialist wil inkopen bij een maatschap zul je eerst moeten aftikken op basis van de door de maatschap opgebouwde goodwill, patiënten bestand, etc. alles waar jaren voor gewerkt is. Onze ouders grootouders en verdere generaties terug hebben dit land opgebouwd en zo is ons huidige sociale stelsel tot stand gekomen. Deze nieuwkomers (free-riders) laten we zomaar gratis en met voorrang instappen in ons sociaal opgebouwd stelsel wat helemaal niet bedoeld was om import te faciliteren en we geven ze alle rechten en zelfs meer dan diegenen die dit land en het sociale systeem hebben opgebouwd en ervoor betaald hebben. Er is een woord voor.....

E.Colli | 21-07-21 | 21:56 | 4

Mensen zijn de realiteit volledig kwijt, velen leggen onze standaard aan elk ander land en asielzoeker. Iedereen verdiend een beker mentaliteit. Minderheden moeten we helpen ook al kunnen die prima op beide benen staan, ze blijven zielig, slachtoffer, en moeten privileges krijgen. Mensen zijn zich nergens meer van bewust en koesteren totaal niet onze vrijheden en veiligheid. Liever deugen en salonsocialisme…allemaal veel belangrijker.

Hollandse_blauwe | 21-07-21 | 22:11

Free loaders bedoel je…

Graftak | 21-07-21 | 22:30

@Hollandse_blauwe | 21-07-21 | 22:11: het is voor roomblanke Hollanders en Indos een stuk lastiger om al die gratis dingen te krijgen, al dan niet onmogelijk. Die krijgen nieuwkomers op een presenteerblaadje aangeboden.

Graftak | 21-07-21 | 22:33
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Nivelleermarionet | 21-07-21 | 21:44 | 2

69?
221
Garbage in,
Value out

Hemmenaar7 | 21-07-21 | 21:42
-weggejorist en opgerot-
Road to serfdom | 21-07-21 | 21:39 | 2

mensen eten koolhydraten , die worden voor het grootste deel omgezet in CO 2 en water , de import veroorzaakt extra CO 2 uitstoot . Dus : grenzen één richting verkeer maken - eruit.

15121937 | 21-07-21 | 21:34
-weggejorist-
o)+ | 21-07-21 | 21:32 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Waarom de boeren steeds uitkopen?
Genoeg golfterrein waarop gebouwd kan worden , en sportveldjes , mega tuinen in bloedbaan enzo.
Parken in de stad , moestuintjes , grachtengordels enzovoorts.
Voedselvoorziening lijkt mij toch niet onbelangrijk.

Schipperke | 21-07-21 | 21:17 | 1

Ho ho ho, je dacht toch zeker niet dat de elite in de buurt van de kansloze in sociale huurwoningen wil leven?

Graftak | 22-07-21 | 04:18

Ze komen allemaal hier omdat er van alles te profiteren valt.

Als er niets meer te profiteren valt, komen ze niet meer.

Met deze simpele wetenschap valt zeer doeltreffend beleid te maken.

Gek toch, dat niemand op dat idee schijnt te komen.

Peter Emile | 21-07-21 | 21:14 | 5

Het lullige is dat ze profiteren van voorzieningen, en die hebben we hier in de loop van vele jaren met hard werk weten te ontwikkelen. Goede scholing, kansen voor iedereen, een uitkering voor de ouderen en zieken, en tijdelijk als je niet kan werken.
Ik vind dat mooi en waardevol, maar misbruik moet je zo veel mogelijk voorkomen en binnenhalen van, inderdaad, profiteurs haalt dit alles onderuit.

Gek toch. Die linksen die het zo op hebben met de “kwetsbaren in de samenleving” maken de voorzieningen voor de kwetsbaren op termijn (vrij snel met dit tempo) onmogelijk.

Nuuk | 21-07-21 | 21:18

Jullie snappen nog steeds niet dat DIT het beleid is. Hollanders worden gezien als de outsider. Niemand komt erop omdat de heersende klasse (met name buiten NL) dit niet wil.

Caesar.is.Keizer | 21-07-21 | 23:12

Omdat simpele zielen zoals uzelf niet de beslissingen maken in dit land.

Amsterdramt | 22-07-21 | 10:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Snel, leg wat zonneweides aan en wat extra windmolens. Alles komt goed en de EU zal een rivier zijn van honing en melk!
Zin in de toekomst nu!

hallofreen | 21-07-21 | 21:13

Ik was net in de Mekka Donald's en je kunt zeggen wat je wil maar die schaapburger was goed.

Patje | 21-07-21 | 21:06

De Europese Unie, een bureaucratisch gedrocht gevuld met de b-keus uit de elite (en die wonen in f-label timmerfrans achtige womingen) heeft besloten: (i) de truc geld bijdrukken en het bijgedrukte geld gaat naar ons (ii) klimaatgelul bedenken, mega belasting heffen en het geld gaat naar ons (iii) corona gebruiken om extra belasting te heffen en in onze zak te steken.
Ik ben geen wappie, maar een ingewijde en betrokkebb academicus met een prima baan, zoals vele reageuurders…

GroenGeelHart | 21-07-21 | 21:04 | 2

Lastig te geloven als ik je tegel zo even probeer te ontcijferen.

Lorejas | 21-07-21 | 21:13

Sorry, hoop door de onderverdeling een structuur te bieden. Kern is dat het genoemde doel niet het echte doel is. Excuus voor de taalfout in de laatste zin.

GroenGeelHart | 21-07-21 | 21:22

Er zijn werkkrachten tekort in Limburg, inenen. (En dat terwijl ze jarenlang liepen te miepen over de mijnen en het verdwijnen van werk daar). Gaan ze nu extra buitenlandse gastwerkkrachten toelaten? Ben bang van wel. "Open grenzen, een zegen voor dit land."

dathoujetoch | 21-07-21 | 21:02 | 2

3,8% eerste kwartaal. Zat "eigen" werkelozen dus nog om aan het werk te zetten.

Lorejas | 21-07-21 | 21:16

Je denkt dat mensen hier komen om te werken?

Graftak | 21-07-21 | 22:52

En dan Baudet een wappie vinden omdat hij zo'n rare snor heeft.

Buiswater | 21-07-21 | 21:01 | 2

Hij heeft echt zo’n duitsche pornosnor idd. Gaaf

GroenGeelHart | 21-07-21 | 21:12

Hij doet inderdaad wel heel erg z'n best om niet serieus genomen te worden.

voorbips | 21-07-21 | 22:43

Die NEE-NEE stickers op de brievenbus schijnen wel aardig te werken. Kunnen we dat soort stickers ook niet bij de landsgrenzen en op de luchthavens aanbrengen?

SchimmelSchwanz | 21-07-21 | 20:57 | 1

Nee, want dan plakken ze een sticker op het hoofd met hierop gedrukt:

Aan de bewoners en ïmpörtïërsïndüstrïë van dit land...

PieterC | 21-07-21 | 22:09

Die hele asielindustrie is toch vooral natte-hunkerende-doosgedreven. Met een maandelijks sausje van medemenselijkheid overgoten. En dan mag de advocaat met slagroom natuurlijk niet ontbreken.

HeerVanStand | 21-07-21 | 20:54

Zou ik wel een mooie taart diagram willen zien onder welke reden toegang is verleend en waar ze vandaan komen. Wie zijn al die mensen?

TheManiac | 21-07-21 | 20:54 | 1

Staat gewoon op cbs hoor. Op de eerste plaats Polen, dan andere oostblokkers, ICT-Indiërs. Verreweg het grootste deel komt hier om te werken. Een deel studeren en grofweg 30k aan asielzoekers.

* Il Principe * | 21-07-21 | 20:59

Voor links zo'n 221000 stemmers erbij. Eigenlijk zou je hier pas na 5 jaar werken en belasting betalen mogen stemmen, maar ja dan houden die linkse partijtjes natuurlijk geen zetels meer over.

Statix | 21-07-21 | 20:53 | 2

Al jaren een rechts kabinet dus dat valt wel effe vies tegen.

TheManiac | 21-07-21 | 20:54

@TheManiac
Rechts in naam misschien, maar in daden nou niet bepaald. Sowieso zijn de definities "links" en "rechts" behoorlijk achterhaald mijns inziens. Ik denk dat termen als conservatief, progressief, socialistisch de lading iets beter dekken vandaag de dag.

Alfred E. Neuman | 21-07-21 | 21:11
-weggejorist-
Road to serfdom | 21-07-21 | 20:53 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik keek net bij het zappen tijdens het eten even naar Paulien Cornelissen in Japan. Op de vraag hoeveel verblijfsvergunningen er zijn uitgedeeld het laatste jaar: 20.

knutsel_ | 21-07-21 | 20:52 | 1

Das het voordeel van een eilandstaat.

swassannuf | 22-07-21 | 08:18

Massa-immigratie is een oorlogsverklaring aan de onder- en middenklasse, het sociale stelsel, het milieu, de leefbaarheid en onze cultuur. Waarom doet men alsof dit goed is? Wie zijn toch die mensen?

Deflatiemonster | 21-07-21 | 20:51 | 3

Dat zijn D66'ers.

Krokettenfabriek | 21-07-21 | 20:57

VVD-ers en CDA-ers. Dat zijn ook de partijen die de wervingsverdragen met Marokko en Turkije sloten. Veel nieuwe migranten drukt de lonen nogal. Vandaar.

* Il Principe * | 21-07-21 | 21:01

@* Il Principe * | 21-07-21 | 21:01: Dat was 60 jaar geleden. Met het huidige puin dat uit het Midden-Oosten en Afrika binnenkomt kunnen ook werkgevers helemaal niets. Het is een populair thema bij onze communisten vrienden, maar totaal niet waar.

Grachus | 21-07-21 | 22:02

De apothekers en kenniswerkers zijn van harte welkom aldus D66. Meer meer Mieles

thanseeuwen | 21-07-21 | 20:51

NOS acht uur-"journaal"
Persbericht over hoe wij nog meer abeidsmigranten nodig hebben en er daarom zelfs arbeidsmigrantenkippenhokken voor gaan bouwen opdat de "burger" er niet teveel overlast van heeft.

Ik krijg gewoon weer een Déjà vu van voordat ik überhaupt geboren ben, namelijk dat de industrie (VVD/CDA) liever meer arbeidsmigranten uit Marokko en Turkije haalde dan de boel automatiseerden.

Abject | 21-07-21 | 20:47 | 1

Het is vals spelen met marktwerking. Marktwerking werkt blijkbaar prima, vanwege terugkerende personeelstekorten. Alleen zou marktwerking bij schaarste de prijs doen opdrijven. Maar een hogere prijs voor personeel vinden bedrijven stom en dus gaan ze valsspelen.

Alquest | 21-07-21 | 22:28

zijn er ook nog mooie vruchtbare harem vrouwen bij ? doe er maar 20.

newray | 21-07-21 | 20:46
-weggejorist-
Road to serfdom | 21-07-21 | 20:45

Mensen die al hier zijn helpen hun familie, collega's en buren om hier naartoe te komen en vertellen hoe ze het moeten aanpakken als ze eenmaal hier zijn. Ketenmigratie, het zal alleen maar erger worden!

Abu Bachouca | 21-07-21 | 20:44 | 1

Heel veel erger. Die demografische tijdbom zal geen lineair of degressief verloop hebben.

Grachus | 21-07-21 | 22:04

Kan dit niet een keer per jaar geplaatst worden. De pijn blijft toch hetzelfde.

U-boot | 21-07-21 | 20:42

Zijn dat alleen statushouders of zitten de ongedocumenteerden er ook bij? En dan nog een hele simpele vraag: wat komen die mensen hier doen?

De Pilsvogel | 21-07-21 | 20:41 | 1

Retorische vraag.

Schepvogel | 21-07-21 | 20:48

Maar.... Dus ook Polen, Roemenen, Amerikanen, Belgen, Zwitsers, Indiërs. Het hete hangtaboe, islamitische asielzoekers, is vast niet meer dan 16.000 of daaromtrent. Nog steeds een gemeente vol, maar niet zoveel als Assen.

Beste_Landgenoten | 21-07-21 | 20:40 | 7

Alles uit Afrika en het MIdden-Oosten moet je gewoon categorisch weigeren. Die 16.000 is denk ik nog aan de lage kant, maar nu al veel en veel te veel.

Grachus | 21-07-21 | 22:05

@C1O2 | 21-07-21 | 20:51: Die gaan niet meer terug, want dankzij de EU worden bij het ontvangen van een WW uitkering de Poolse dienstjaren in Nederlands geld uitgekeerd. Idem dito AOW. Zo'n beetje elke Pool zal er voor zorgen dat hij de maximale werkloosheid in Nederland zal vervolmaken. Als hij daarna het in Polen niet beter kan krijgen, dan blijft hij hier (ja, zij hebben die keuze i.t.t. de Nederlander). Maar goed, nog altijd beter dan wat bezuiden en ten oosten van Europa komt.

Grachus | 21-07-21 | 22:07

@Grachus | 21-07-21 | 22:07: Inderdaad dit. Zij mogen wel kiezen in wel land ze willen leven met een Nederlandse bijstand, maar Nederlanders niet.

boezeidekoe | 22-07-21 | 15:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik snap zo ontzettend helemaal niks van dit beleid hè. Gekmakend is het! Hoe kan "links" (alles vanaf en incl. de VVD) dit beleid verantwoorden i.r.t. hun duurzaamheidsplannen? Als er iets níet duurzaam is, dan is het nog meer mensen op elkaar proppen die dezelfde levenswijze als ons nastreven.

Minder minder mensen!

Hup corona!

Of voer een max. twee kinderen beleid in, i.c.m. een totale immigratiestop. Dan blijft de bevolking constant. Als we dat wereldwijd nu eens doen, dán zijn we lekker "groen" bezig. Stop kinderbijslag. Belast elk extra kind na de tweede met €miljoenmiljard. Klaar met al die mensen. Maak kinderen krijgen iets voor de mensen die hun eigen broek op kunnen houden. Kinderen krijgen is geen recht voor iedereen. Vroeger overleefden ook alleen de sterksten. Nu kan elke debiel X kinderen "nemen". Welkom welkom, Delano en Mohammed. De verkeerde mensen "nemen" veel kinderen. De hoger opgeleiden nemen gemiddeld minder kinderen. Dat is geen duurzaam beleid. Daar gaan we aan kapot.

Timide_Aso | 21-07-21 | 20:38 | 5
-weggejorist-
RichardBandler | 21-07-21 | 20:56

Het krijgen van kinderen wordt internationaal gezien als een onvervreemdbaar grondrecht..

me163komet | 21-07-21 | 20:57
-weggejorist-
Toedels | 21-07-21 | 21:27
▼ 2 antwoorden verborgen

De VVD. Goed voor ondernemers die hun geluk elders beproeven.

Normpje | 21-07-21 | 20:38

Wat krijgen we er voor terug? Nieuwe gerechten.

Patje | 21-07-21 | 20:37 | 4

Sinds wanneer is Qat een gerecht?

Binkoo | 21-07-21 | 20:49

Lijkt me nogal eindig/uitputtend. Het is wel klaar dacht ik zo.

knutsel_ | 21-07-21 | 20:53

Gerechten?
Rechtszaken bedoel je.

J.Cash | 21-07-21 | 21:32
▼ 1 antwoord verborgen

429.000 bijstandsgerechtigden in Nederland...Die hebben toch al een huis ? Nu nog alleen aan het werk met de luie donder... Scheelt een hoop arbeidsgemigreer....

Pantoffelo | 21-07-21 | 20:37 | 3

In het paradijs van gratis geld ga je toch niet werken?! Voel even aan je voorhoofd, of moet de gratis dokter dat even doen voor u? Mits migratie achtergrond uiteraard.

Gaat het niet dan? | 21-07-21 | 20:41

@Gaat het niet dan? | 21-07-21 | 20:41:
Zoek maar eens een aankomend loodgieter nu of gewoon een handige jongen.
Vergeet het maar.

J.Cash | 21-07-21 | 21:33

221.000 mensen met een levenslange uitkeringsafhankelijkheid binnen gehaald.
152.000 werkenden die voortaan in een ander land belasting gaan betalen.
Goed bezig.
En je mag de 2 groepen niet van elkaar aftrekken omdat de ene geld kost en de andere juist geld opleverde.

Osdorpertje | 21-07-21 | 20:35 | 1

Het zijn veelal hoogopgeleiden met goed betaalde banen die vertrekken. Weinig tot geen uitkeringstrekkers emigreren. Helaas krijgen we vooral minima en kanslozen terug. Op deze manier wordt Nederlandje een steeds armer land, met steeds meer stress op het sociale stelsel.

Graftak | 21-07-21 | 23:26

Het komt gewoon nooit meer goed met dit land.

Toede_Le_Dokie | 21-07-21 | 20:32

Gewoon alle azc's sluiten. Als er geen asiel is, dan is er geen opvang. Klaar. En heeft er niemand een reden om hier te komen voor een plekje in een asiel. Dus geen asielgedoe.
Als we de grachten dichtgooien, hebben we ook geen gedoe meer met rondvaartboten. Als we de Wallen afbreken, hebben we geen gedoe meer met hoeren. Is het nou zo moeilijk?

SchimmelSchwanz | 21-07-21 | 20:31 | 5

@J.Cash | 21-07-21 | 21:34: Trendy? Het is al jarenlang het zoetgevooisde lispelende toontje dat men zowel realistisch als begaand is. Vervolgens blijkt altijd maar weer dat volgens hun definities van een "echte vluchteling" de halve wereld alweer in aanmerking komt om hier een levenslange luxe vakantie te krijgen.

Grachus | 21-07-21 | 22:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Volledig comform de wens van de Nederlandse kiezer.
Welnu, er is goed nieuws voor de Nederlandse kiezer: Afrika is nog lang niet leeg en er worden in moordend tempo nieuwe zielige negertjes bijgemaakt.

jemagookniksmeer | 21-07-21 | 20:31

Als we arbeidsmigranten nodig hebben, laten we ze uit centraal Amerika komen: Honduras, El Salvador, Nicaragua, Guatemala. Heb zelf een aantal jaar in het laatstgenoemde land gewoond en gewerkt.
Intelligente, harde werkers. Geen probleem met onze cultuur.

buicksquad | 21-07-21 | 20:30 | 1

Nee, Akrika. Het moét en zál Afrika zijn.
Geen werklustige Aziaten, of bescheiden Zuid-Amerikanen, maar alleen zielige Afrikaantjes.

jemagookniksmeer | 21-07-21 | 20:33

Sorry GU, ik had het te bot gesteld. Maar laten we het rapport Grenzeloze Verzorgingsstaat erbij pakken. (PDF)
www.google.nl/url?sa=t&source=web...
Volgens het rapport Grenzeloze Verzorgingsstaat geeft de komst van één niet-westerse immigrant gemiddeld € 282.000 nettokosten voor de schatkist (in 2016). Dat is eveneens inclusief de tweede generatie en remigratie. Bij een jaarlijkse immigratie van 25.000 personen komt dit neer op 7,1 miljard euro. Dat komt bij 69.000 immigranten neer op een kleine 20 miljard euro.
En dit gaat eindeloos door? Hoe dan?

Deksmaat | 21-07-21 | 20:27 | 4

Een verzorgingsstaat die verder afgebroken wordt

Diederik_Ezel | 21-07-21 | 20:29

@Lorejas | 21-07-21 | 20:28: Kijkt u naar het Oostblok of richting USA. Dat is het voorland. De EU is verkocht onder het mom van verheffing van het volk. Niks mis mee, denkt men. Maar welke verheffing is er nu precies. Onze welvaart wordt in hoog tempo verdeelt over mensen binnen de EU, waar we niks mee hebben. We hebben er geen hekel aan, maar dat getransfereer van de knaken was niet de afspraak. Mijn en anderen hun duur verdiende welvaart en werkepos komt nu ergens bij een luie Roemeen terecht. En natuurlijk is het volgende slachtoffer in het beleid het sociale stelsel. Dat moet immers gelijk getrokken worden. Niet omhoog, maar wij worden gestript om een Portugees zijn/haar middagdutje te kunnen laten doen. De rest mag iedereen zelf gaan invullen. We lopen al een hele poos op een dun koortje te dansen. We zouden zomaar kunnen vallen, en dan is Leiden in last.

LV-225 | 21-07-21 | 20:43

@Lorejas | 21-07-21 | 20:28: Onze sociale voorzieningen is wel waar je het minste bang voor moet zijn. Je (klein)kinderen zullen die sociale voorzieningen niet als een erg groot probleem zien. Ze zullen veel grotere problemen hebben.

Grachus | 21-07-21 | 22:23
▼ 1 antwoord verborgen

Jij bent weeeelkoooom, weeeelkom in mijn laaaand.

JackStick | 21-07-21 | 20:26

Het establishment probeert ons wijs te maken dat de woningnood kan worden opgelost op andere manieren dan door bij te bouwen. Nee, niet stoppen van migratie, dat stellen ze niet voor. Ze stellen alleen maar bullshit voor.

Ze willen een hoop mensen van de lage klasse uit de Randstad, uit Nederland drukken en vervangen door talent uit Oost- en Zuid-Europa.

Sitting_targets | 21-07-21 | 20:25

Wie zijn die mensen die dit willen en laten gebeuren? Wie zijn de mensen die in een volgepropt land willen wonen?

Het wordt tijd voor een bevolkingsvisie-challenge. Iedere partij die niet uitspreekt hoeveel inwoners ze maximaal in dit land willen hebben (bijvoorbeeld 10, 12, 15, 18, of 20 miljoen) wordt uitgesloten van de komende verkiezingen.

Krokettenfabriek | 21-07-21 | 20:25 | 1

Jij. Je moeder. Je vrienden. Die stemmen toch?

davidhasseltoff | 21-07-21 | 22:46

221.000 erin waarvan velen niets ophebben met onze cultuur en van de 152.000 die gaan, juist wel. Per saldo wordt het dus niet alleen drukker, maar ook onverdraagzamer in Nederland.

crying | 21-07-21 | 20:24

De grootste groep blijft dus arbeids- en studiemigranten.
Daar heb ik weinig moeite mee.

Rumpelstiltskin | 21-07-21 | 20:23 | 3

Het wordt wel druk in dit land. Waar moeten ze wonen? En waar moeten wij wonen?

Waarom moet het zo snel met zo veel?

Sitting_targets | 21-07-21 | 20:28

@Sitting_targets | 21-07-21 | 20:28:
Studenten wonen op kamers of op een campus en arbeidsmigranten hebben geen tijd om 10 jaar op een wachtlijst te staan dus die zijn aangewezen op de particuliere verhuur.
Aan drukte ben ik als Randstedeling wel gewend.
Waarom zo veel? Het barst van het werk en Henk en Ingrid zitten liever op de bank, verder hebben we goede universiteiten dus dat trekt studenten aan.

Rumpelstiltskin | 21-07-21 | 20:41

@Rumoelstiltskin
Enkele jaren terug heb ik de cijfers van het CBS gezien omtrent uitkeringsgerechtigden. En wat bleek? Niet Henk en Ingrid maar voornamelijk Nboku en Mohammed zitten erg graag op de bank. Als randstedeling zou je dat toch wel moeten weten neem ik aan, dit was immers 20 jaar geleden al het geval. Destijds toen ik in Rotterdam op school zat, zag het 's ochtends vroeg altijd blank van de mensen in het OV, in tegenstelling tot 's middags wanneer het letterlijk "zwart" zag van de mensen. Dat zou je als "randstedeling" toch wel moeten weten, m'n beste Repelsteeltje? Of ben je toch gewoon een domme trol?

Alfred E. Neuman | 21-07-21 | 21:02

Schoon badwater loopt weg en uit de kraan komt modderwater.

Conan de Rabarber | 21-07-21 | 20:23

Waardoor ik in een appartementencomplex woon waarvan de helft van de appartementen wordt verhuurd door investeerders aan migranten die de sfeer in het complex nou niet direct bevorderen. En als je daarover klaagt, dreigen met de politie. Gelukkig is er een vereniging van eigenaren. Oh nee, daar hebben de grote verhuurders het natuurlijk ook voor het zeggen, in tegenstelling tot de kleine eigenaren zoals ik. Misschien moet ik ook maar verhuizen en mijn appartement verhuren aan een familie uit Verweggistan.

Albert61 | 21-07-21 | 20:22

Wat niet te keren is moet je je niet druk over maken. Doe je dat wel, dan is dat verspilde moeite.
Wat je wel kan doen als witte is natuurlijk de nieuwkomers inzetten voor een winstgevende toko die jij als witteman bestiert. Sommige zouden het slavernij noemen. Ik zeg: ondernemerschap. En, als succelvol ondernemer sluit je je gewoon op in een gated community met een gezinnetje. Laat de plebs maar aan hun lot over. Verschil moet er zijn, nietwaar!?

aflaatverkoper | 21-07-21 | 20:22

Ik persoonlijk ben voor de grenzen op slot. Maar dan ook echt op slot. Vooral omdat die deugkneuzen die continue “Welkom” staan te zingen ze bij mij in de wijk duwen en niet in hun eigen wijk. Om vervolgens al zitplassend tegen mij te zeggen dat ik het allemaal niet begrijp en dat de overlast toch reuze mee valt. Vadsig volk. Zowel die knotjes dragers als de import.

opblaasschaap | 21-07-21 | 20:22 | 5

@Rumpelstiltskin
Is inhoudelijk iets bijdragen misschien een optie?

Alfred E. Neuman | 21-07-21 | 20:35

Volgens is het vinden van een nieuw huis juist een probleem. Lekker makkelijk om te roepen dat je maar gewoon moet verhuizen. Typische opmerking van die die een mooi huis heeft in een lekkere, rustige en gezellige buurt.

Tommi | 21-07-21 | 20:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Is er al een land dat alleen mooie, jonge vrouwen binnenlaat? Zo niet, dan stel ik ons land beschikbaar. Een beetje krapper wonen is dan niet erg.

HeerVanStand | 21-07-21 | 20:22

Jaaaahhhh het aantal uitstromers - het aantal instromers... Da's wel héél naïef. Aangezien Nederland een aanzuigende werking heeft op mensen die vanwege economische redenen hier komen. En mensen gaan weg omdat ze het gehad hebben met Nederland. De inkomende mensen komen waarschijnlijk per 1. Die hebben allen 1 huis nodig. De uitstromers gaan vaker per meerdere weg, per gezin, per koppel etc. Die laten 1 huis achter.

Dus ik denk dat het beeld van instromers minus uitstromers = aantal benodigde huizen nogal aan de krapper kant zit.

peterdh | 21-07-21 | 20:21

Stelletjes zeikerds. Turkije vangt 3,6 miljoen vluchtelingen op.

mocroGS | 21-07-21 | 20:21 | 11

Dat moet Turkije zelf maar weten/beslissen en ook oplossen, we zijn hier in Nederland en niet in Turkije.

PieterC | 21-07-21 | 20:41

so what ? Daar pakt Turkije dikke munten uit de EU voor.

Asteroid-B612 | 22-07-21 | 00:33
▼ 8 antwoorden verborgen
-weggejorist-
LV-225 | 21-07-21 | 20:21

Dus,

In 2020 zijn ruim 69.000 nieuwbouwwoningen gebouwd. Daar komen nog circa 10.000 transformatiewoningen bij (inschatting over 2020, CBS publiceert deze in oktober 2021). In totaal zijn er vorig jaar ruim 79.000 woningen gerealiseerd.
bron; rijksoverheid

Bibop | 21-07-21 | 20:20 | 1

Ja en 90% is voor de vrije sector en niet te betalen voor een simpele arbeider.

nutsniet | 21-07-21 | 20:36

Partijen aan de linkerzijde geloven dat zij die binnenkomen voor de reeds aanwezigen het pensioen later gaan opbrengen...... De toekomst van Nederland wordt bepaald door een pyramidespel....

Pantoffelo | 21-07-21 | 20:20

Als wij 500 bomen omhakken krijgen we 1 migrant. Zo gaan die dingen

RickTheDick | 21-07-21 | 20:19

Zoals met windmolens is ook dit gewoon een verdienmodel. Ken een hoge meneer bij een grote projectontwikkelaar die dingen zegt als: "We hebben die mensen heel hard nodig. Daarom moet de overheid ervoor zorgen dat er huizen en banen komen voor die mensen."
Met andere woorden, hij heeft die mensen nodig zodat hij mooie nieuwe woonwijken uit de grond kan laten stampen.

C1O2 | 21-07-21 | 20:19 | 3

En daar is wat mis mee ofzo..........?

Rumpelstiltskin | 21-07-21 | 20:26

@Rumpelstiltskin | 21-07-21 | 20:26: ja, want dat is nogal eindig. Een keer is het helemaal vol hier in Nederland. Een mengelmoes van allerlei culturen die langs elkaar heen leven. Geen stukje groen of échte natuur meer te bekennen. In zo'n land wil je toch niet leven?

Timide_Aso | 21-07-21 | 20:44

Dit probleem schijnt in vroeger tijden ook al gespeeld te hebben ?
Kent iemand deze stukjesschrijver?

Pimfortuyn punt com
Nederland is vol
9 juni 2000

Ambiorix | 21-07-21 | 20:19 | 2

"Het land is vol, ten dele overvol" koningin Juliana, 1950 en 1979

naglfar | 21-07-21 | 20:33

Dhr Fortuyn stelde dat er elk jaar een 40.000 immigranten van niet westerse afkomst het land binnen stormden...

"Veertigduizend asielzoekers per jaar, dat is in vier jaar tijd een stad van een omvang van Groningen. Dat moeten mensen zich eens even goed realiseren. En dan veelal; enkele reis onderklasse."
(Bron: interview met Volkskrant, 9 februari 2002)

Nu zitten we minimaal op het dubbele, wanneer je de na reizigers nog een beetje, voor ons Nederlanders, positief inschat...

PieterC | 21-07-21 | 20:47

Dat is ruim drie keer de gemeente Urk.

Krokettenfabriek | 21-07-21 | 20:18 | 2

Ja en?

Lorejas | 21-07-21 | 20:21

Ter info.

Krokettenfabriek | 21-07-21 | 20:33

‘Welkom in mijn land!’

Waar kan ik een gratis Miele ophalen?

overVecht | 21-07-21 | 20:17 | 1

U vergist zich, "zij" krijgen de Miele
en u moet die betalen.

TijdelijkOptimist | 21-07-21 | 20:29

Excuse me sir, there's more at the door
There's more at the door
There's more at the door
There's more at the door
There's more at the door
There's more at the door
There's more at the door
There's more at the door
There's mooore!

Mr_Natural | 21-07-21 | 20:16

Er zit ook hele troepen schorriemorrie uit Noord-Afrikaanse veilige landen bij die onze middenstanders, tieners en ouderen belagen, niet welkom toch? Daarnaast ook wel christenen die moslimlanden moeten ontvluchten omdat hun kerken en huizen worden afgefikt, ze zijn wat mij betreft welkom.

En emigreren doet iedereen die de kans heeft het land te ontvluchten voordat het 1 crimineel overheersende anarchistische woke klerebende is geworden? Programma's als ik vertrek zijn dacht ik niet voor niets zo populair?

Las in dat NOS artikel geen kennis Nederland binnenkomt. Nee, want je hoeft maar het nieuws te volgen van Nederland waar ""jongeren"" de boel verzieken en de trek is wel over? En tja, hoogopgeleiden kunnen bijvoorbeeld in Saudi-Arabië of Quatar soms 2 tot 3x zoveel verdienen, waarom zouden ze dan nog in Noor-midden-west-Europa wat willen doen waar de huisvesting ook nog eens schreeuwend duur is?

Jan, Leiden | 21-07-21 | 20:15 | 6

@Alfred E. Neuman | 21-07-21 | 20:18:
Eens, kan ik beamen, geldt voor mij ook, maar jongeren van nu die ik beluister laten zich niet tegenhouden hoe die landen zijn.

Jan, Leiden | 21-07-21 | 20:38

@Alfred E. Neuman | 21-07-21 | 20:31:
Nee, wat mij betreft is vrijheid belangrijker. Maar moet wel zeggen dat buitenlandse migranten wel in een soort bubbel bij elkaar leven in die landen. Alleen kunnen sommige dingen daar niet, zoals alcohol, maar ken best veel jongeren die sowieso niet drinken die daar 20 jaar veel geld willen verdienen.

Jan, Leiden | 21-07-21 | 20:40

@Jan, Leiden 20:40
Ik snap dat echt niet, dat je bereidt bent om jaren onder een verstikkend regime en ideologie te leven puur voor financieel gewin. Ik wil gewoon m'n leven leiden zoals ik dat graag wil en gewoon mezelf kunnen zijn, dat tering geld kan me echt gestolen worden al zou ik niet mezelf kunnen zijn. Ik geloof ook nooit dat mensen die terugkomen uit zo'n land met een grote zak geld er ook echt gelukkiger van zijn geworden... want ondanks dat je waarschijnlijk in een expat-bubbel zit zal je toch vreselijk op eieren moeten lopen.

Alfred E. Neuman | 21-07-21 | 20:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Er ligt waarschijnlijk een bizar plan ten grondslag aan deze binnenhaal aktie. Maar wat is het plan als ze eenmaal binnen zijn? Wat denken ze te bereiken en wie wordt daar beter van?

E.Colli | 21-07-21 | 20:13 | 3

Doe nu niet of je dat niet weet. Je wil het, net als de meesten, gewoon niet geloven.

opblaasschaap | 21-07-21 | 20:19

In eerste plaats het grootkapitaal, ondernemers die menen aan goedkoop werkvolk te raken en natuurlijk de huiseigenaren die hun kapitaal steeds meer zien groeien ten koste van .

likmegaties | 21-07-21 | 20:21

@limegaties:
Ik als huizeneigenaar zou het helemaal niet erg vinden als de waarde niet zonidioot zou stijgen of zelfs zou dalen als we daarvoor in plaats een Nederland zoals van 30 of 40 jaar geleden terug zouden krijgen.

Nostra da Mus | 21-07-21 | 21:01

Wat is er eigenlijk mis om niet werkenden aan werk te helpen? Schijnt dat er nog vele dijken versterkt en opgehoogd moeten worden. €100,- investering per 2 werkers; een kruiwagen en 2 scheppen. De slimste mag dan een kruiwagen rijbewijs halen.
Kijk, in een keer alle uitkeringen welbesteed...

Hendrikaatje | 21-07-21 | 20:13 | 3

In Limburg ligt ook heel veel werk te wachten.
En daar heb je geen apothekers of raketgeleerden voor nodig.
IQ 83 of lager,wat hier binnengehaald is kan dat best even oplossen.
Zijn ze nog van enig nut.
Daarna weer retour land van herkomst natuurlijk,want overbodig.

De Profundus | 21-07-21 | 20:19

@De Profundus | 21-07-21 | 20:19: Je was lekker op dreef tot de laatste zin. Toen werd het ongeloofwaardig

marcoplarco | 21-07-21 | 21:00

Hetzelfde wat er mis ging toen we gast-arbeiders in de jaren 60 van Marokko naar Nederland haalden. Of bleek dat achteraf een succes?

peterdh | 22-07-21 | 08:22

En we hebben geen idee wat ze hebben uitgevreten waar ze vandaan komen.

van stampij | 21-07-21 | 20:13 | 2

Als ze je willen vermoorden in je eigen land zullen ze het er wel naar gemaakt hebben.

miko | 21-07-21 | 20:58

@miko | 21-07-21 | 20:58: Een paar jaar geleden was een Kazachstaan naar Nederland gevlucht, nadat hij uit wraak de lokale politiechef had vermoord. Hier kreeg mijnheer een verblijfsvergunning, omdat hij daar het risico op de doodstraf liep. En wij mogen dus nog dertig jaar zo'n figuur onderhouden en van zijn aanwezigheid genieten. Voor gewelddadigen en criminelen uit duistere oorden is Nederland een godsgeschenk.

Grachus | 21-07-21 | 22:37

Das 1327 per week. 189 per dag. Hoeveel huizen worden er per dag gebouwd?

,,Ruim 69 duizend nieuwbouwwoningen in 2020"
www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/04/ruim-...

Wat fijn dat het aantal gebouwde huizen is afgestemd op het aantal nieuwe Nederlanders.

Brabeaulander | 21-07-21 | 20:10 | 2

"Nieuwe Nederlanders" we weten allebei dat veel van hen zich nooit Nederlander zullen voelen, hooguit noemen ze zich zo om aanspraak te maken op de sociale voorzieningen.

Alfred E. Neuman | 21-07-21 | 20:16

Fijn hé, dat ze er al rekening mee hebben gehouden, dat autochtonen (mag die term nog wel?) 15-17 jaar op woonplek wachten, wie kan het wat schelen? Emigreert u toch gewoon?

Jan, Leiden | 21-07-21 | 20:18

Ik woon ook in Drenthe, komt nu wel erg dicht bij.

Karel Kruizenruiker | 21-07-21 | 20:10

Als het nou een tweede Arcen geweest was dan zou het misschien gewoon weggespoeld zijn.

Reaguurdeskundige | 21-07-21 | 20:10
-weggejorist-
Deksmaat | 21-07-21 | 20:08 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Hoe is de leeftijdsindeling van die groep?
Maw hoe hoog ligt de vermenigvuldigingsfactor bezien naar de toekomst?

Roos | 21-07-21 | 20:08 | 2

Dat maakt de GroenLinks mevrouwtjes niks uit hoe oud die knapen zijn...

Dat is echter wel een giftige cocktail....

Gizmo579 | 21-07-21 | 20:11

Er zijn niet plotseling meer blanke vrouwtjes, dus er is een zwangerschaps verzadigingspunt

marcoplarco | 21-07-21 | 20:42

Als ze nou ook eens allemaal in Assen zouden gaan wonen, dan willen ze binnen no-time wel weer weg hier.

amateurrr | 21-07-21 | 20:08 | 2

gewoon alsnog een deel van de markerwaard inpolderen en de nieuwkomers daar naar toe sturen. Net zoals ten tijde van de veenkoloniën hun eigen terrein laten ontginnen en bebouwen en je weet na een jaar of twee welke uit het goede hout zijn gesneden. degene die niks willen/kunnen geef je geen permanente vergunning.

miko | 21-07-21 | 20:57

@miko | 21-07-21 | 20:57: Euhm nee, laat ze het Binnenhof maar kraken. Zodra dat vol is is er nog plek in Brussel.

hisxxx | 21-07-21 | 23:40

In 020-Aleppo is plek zat.

Gizmo579 | 21-07-21 | 20:07 | 3

Ah. Weer een leuke originele tegel. Niet eerder gelezen hier zeg. Zelf bedacht?

Lorejas | 21-07-21 | 20:20

Een 2e Assen betekent ook een 2e TT!

NeedIsaymore? | 21-07-21 | 20:06 | 1

Of een tweede race circuit waar GEEN Formule 1 gehouden gaat worden.

keestelpro | 21-07-21 | 22:01

De mensen die vertrokken. Die hadden waarschijnlijk wat te bieden anders vertrek je niet uit het land van rubberen tegels en uitkeringen.
Dus we zijn dubbel de pineut qua aanslag op de staatsruif.

Dirk III | 21-07-21 | 20:06 | 5

Dat is voor mij over een paar jaar ook het plan. In Nederland blijven staat gelijk aan werken tot je tussen 6 planken weggedragen wordt, zoveel mogelijk leeggeroofd door een gigantische belastingdruk. White flight kan nog eens grote vromen aan gaan nemen.

Nostra da Mus | 21-07-21 | 20:53

@Nostra da Mus | 21-07-21 | 20:53: Been there, seen it, done it.

Blijven was geen optie meer.

Wijze uit het Oosten | 21-07-21 | 21:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit soort berichten moet ik eigenlijk overslaan, veel beter voor m'n bloeddruk.

Gleufdier | 21-07-21 | 20:06 | 3

Moet je kinderen hebben die ergens willen wonen en die zien dat er een 23 jarige alleenstaande Syriër die slechts negen maanden in Nederland is in een flat komt waar zij 14 jaar voor op een wachtlijst moeten. Ik kan je vertellen dat dat ook niet echt heel lekker voor je bloeddruk is.

osolemio | 21-07-21 | 20:25

@osolemio | 21-07-21 | 20:25: Mijn dochter en haar man hebben geluk gehad, ze wisten binnen twee jaar een woning te bemachtigen. Over mijn kleindochters (nu 4 en 3 jaar) maar ik me grotere zorgen. En niet alleen over woonruimte...

Gleufdier | 21-07-21 | 21:53

Als ze dan nog in Assen zouden gaan wonen,...

miko | 21-07-21 | 20:06 | 5

@Sardegna | 21-07-21 | 20:13: reageert. Stam + t.
Stel fucking voor dat je in Istanbul loopt en van de 20 mensen er 1 Turks is. En dat dan in elke grote tot middelgrote stad. Dat dat in 30 jaar gebeurt en dat je daar je bek over moet houden van mensen als jij die meteen met "fucking" begint te strooien.
Dat is in de hele geschiedenis van de mensheid nog niet eerder zo vertoond. Deze vervangingsfactor is gigantisch en dat is voor de oude kaaskoppen natuurlijk ff wennen.

Dirk III | 21-07-21 | 20:49

@Dirk III | 21-07-21 | 20:49: ik woon in zuid spanje, hier is 50% spaans, de rest is normaal.

Henk de Vries2074 | 21-07-21 | 21:43
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos