Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Delta plus veel. 96 nieuwe ziekenhuisopnames

Meer meer meer

Social

En de derde vraag is, en we mogen het eigenlijk niet zeggen, want er komt alweer een lambda-variant aan. En misschien zijn er zelfs virologen in de Volkskrant die alarm slaan omdat de delta-variant ook verspreid wordt door mensen die al zijn gevaccineerd. Maar de vrijheid van meningsuiting is een groot goed. We hebben niets gezegd wat niet mag, niets gezegd wat niet klopt. Dus wij vragen aan jullie: willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder ziekenhuisopnames?
BESMETTINGEN: Lichte daling, +6.823

Social

Peak Amsterdam is geweest

Reaguursels

Inloggen

Zo jammer voor de waddeneilanden in het algemeen en Ameland in het bijzonder.

Magna_V65 | 21-07-21 | 11:01

Zucht!... niemand gelooft dit toch meer...!

Bram de Rammer | 21-07-21 | 09:38

Het *totaal* van alle patiënten op de IC (dus met en zonder positieve pcr) is nog steeds dalende, als ik de 2e grafiek zo bekijk...

RichardBandler | 21-07-21 | 08:45
-weggejorist-
JDMslut | 20-07-21 | 22:19

Zal wel een soort tegenovergestelde Engel-visie zijn van me, maar ik denk dus, dat alle welbedoelde pogingen ten spijt, we aan de vooravond staan van een nog véél ernstiger en langduriger virus crisis.. de beste vaccins blijken al onvoldoende tegen delta (waar 'we' het nu allemaal nog eens over gaan hebben, terwijl er in India alweer nieuwe varianten zijn), volledig gevaccineerden gaan in het Westen ondertussen weer feesten en op vakantie (duurt ook niet lang meer, nu blijkt dat deze mensen gewoon nog verspreiden), Afrika, Brazilie, India, daar ontstaan almaar nieuwe en sterkere varianten.. zo ook (weer) in UK straks..

TL;DR komt mijn vrees erop neer, dat het virus met een aanslingerbeweging bezig is, het momentum is/wordt gekweekt tot de supervariant ontstaat die onhoudbaar en vele malen hogere mortaliteit heeft. 'Onze' arrogantie, te denken dat we het wel even managen met wat inperken hier en loslaten daar, te denken dat de grootste ramp wel achter de rug is nu zoveel procent van onze bevolking 'volledig gevaccineerd' is.. ik hoop het natuurlijk niet, maar denk eerlijk gezegd "we ain't seen nothing yet". Zolang 'wij' menen de boel op gang te kunnen/moeten houden en genoemde brandhaarden blussen ondertussen niet gebeurd, wat denk je? Nou, ik dit dus.

dopinie | 20-07-21 | 22:16 | 2

Ik denk dat vaccinresistent wel een term is om te onthouden.

VP732 | 21-07-21 | 00:03

Ik denk door het ingrijpen in het natuurlijke systeem door middel van vaccinaties,dat we er inderdaad nog niet zijn,als we alles natuurlijk hadden laten verlopen hadden we er veel eerder af geweest

Spychopaat | 21-07-21 | 08:38
-weggejorist-
Hoi-hoi-allemaal | 20-07-21 | 21:54

Kan iemand mij uitleggen adhv het plaatje rechtsbovenin met IC bezetting Covid en non-Covid, hoe het komt dat het aantal non-covid IC patienten exact dezelfde curve heeft? Belanden er minder/meer mensen met hartinfarcten of door ongelukken op de IC zodra de covid patiënten dalen en stijgen? Ik snap hem echt niet.

Quantum Suicide | 20-07-21 | 21:43 | 1

Gezichtsbedrog, als non-c onderin stond, zag je een redelijk vlakke lijn, nu staat non-c boven c, en non-c heeft veel invloed op het totaal

nietoftochwel | 20-07-21 | 21:51

“Twee vaccinaties straks waarschijnlijk niet meer voldoende voor toegang tot festival“, nou gevaccineerde veel plezier nog

davidhasseltoff | 20-07-21 | 21:39 | 1

Logisch, dat toegang hen ontzegt wordt, steeds meer gevaccineerden raken besmet, door hun asociale en egoïstische gedrag.

Gevaccineerden moeten verplicht in quarantaine te gaan, tot kerona voorbij is. Zo kunnen ze gezonde mensen, niet besmetten.

Guy Fawkes | 21-07-21 | 08:34

Van de positief getesten was 14 procent was deels gevaccineerd en 77 procent niet. Heel vervelend voor die lullen die zich niet laten vaccineren, maar die zoeken het maar uit verder.

wapster | 20-07-21 | 21:13 | 7

@Hoi-hoi-allemaal | 20-07-21 | 21:50: ik heb gekeken. Nou precies voor dat soort schertsfiguren ga ik mijn leven niet op aan te passen. Ik zie het alleen maar als humor dat zij straks de grens niet meer over mogen.

wapster | 20-07-21 | 22:02

Steeds meer gevaccineerden raken besmet, door hun asociale en egoïstische gedrag.

Gevaccineerden zouden moeten worden verplicht in quarantaine te gaan, tot kerona voorbij is. Zo kunnen ze gezonde mensen, niet besmetten.

Deze gevaccineerden bezetten ook de ziekenhuizen/IC's, gezonde mensen niet, die testen slechts positief, zonder enige verschijnselen.

Guy Fawkes | 21-07-21 | 08:37

Moet u zelf dan ook wel doen, elders in dit draadje verwijst u zelf naar Google.

RichardBandler | 21-07-21 | 09:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen..

ceriel82 | 20-07-21 | 20:22

Lichte daling? Zware daling. Vorige week zaten we zelfs nog een keer boven de 10k. Oftewel piek achter de rug oftewel besmettingen blijven beperkt tot ongevaccineerden oftewel problem solved. Dat de opnames naijlen is logisch maar godjezusnogantoe, honderden covid patiënten in ziekenhuizen moesten we maar eens aan gaan wennen. Zo klaar met de eeuwigdurende paniek. Hou een sop!

Gen. Maximus | 20-07-21 | 20:01 | 3

@rattenvanger interessant. Vorig jaar was corona nog 3 tot 10 maal dodelijker dan griep, als door vaccinatie dit nog maar 1/20e is volgens artikel blijft er dus een milde griep over. Klaar mee

Pierke Smulders | 20-07-21 | 20:45
-weggejorist en opgerot-
Analia von Solmsch | 20-07-21 | 21:37

Wat interesseert me dit nog? Iedereen en de kat z'n kut is gevaccineerd. Alles dat daar buiten valt is voor eigen risico.

Ik vind dat vaccineren ook helemaal niks, maar nadat het ganse land er aan moest geloven snap ik niet waarom dit allemaal nog nieuws is.

van heinde en verre | 20-07-21 | 19:58 | 1

Mag ik vragen waarom je vaccineren "helemaal niks" vindt?

omanders | 20-07-21 | 21:19
-weggejorist-
Spychopaat | 20-07-21 | 19:23

Vrees wanneer de ene variant weg is er zich alweer een volgende aandient. Wanneer dat het geval zou zijn, komt het dan nog wel goed?

Jan, Leiden | 20-07-21 | 19:15

Als iedereen er nu eens voor zorgt dat ie voor 1 september dit jaar gevaccineerd is of Covid heeft gehad. Dan zijn we van de Corona af.
Voor de ongevaccineerden: stop nu met zadelruiken en ga massaal over op deurklink likken.

Jan de Vries | 20-07-21 | 19:02 | 1
-weggejorist-
Analia von Solmsch | 20-07-21 | 21:43

Covid, het nieuwe geloof met de God Corona tegen de overbevolking. Reduceren die persoonlijke CO2 voetafdruk.

Jan de Vries | 20-07-21 | 18:41 | 4

Oh heilige Corona, op Urk is thans een ramp geschied. Er zijn nauwelijks besmettingen. Hoe kan dat?
Nou, gewoon elkaar een jaar lang lekker in de kerk aanblaffen en dan sterven of overleven en groeps immuniteit opbouwen. Dus nu even doorpakken Nederland. Dan is het zo voorbij. Die landurige invaliditeit nemen we wel op de koop toe. Dan nemen we gewoon een tussenjaar en lenen bij van Duo.

Jan de Vries | 20-07-21 | 18:50

@Jan de Vries | 20-07-21 | 18:50:

Urk wordt beschermd door de duivel.

Gulliver | 20-07-21 | 19:12

@Gulliver | 20-07-21 | 19:12: Dat is correct. Ik bescherm Urk al een hele lange tijd, lang voordat jij dacht te denken dat wat er is, tot wat je verworden bent, dat wat je vermeent te zijn, je zijnsgesteldheid, al dat. Kom je me meehelpen Urk beschermen? Ik zal je voor eeuwig belonen...anders...

nobodiesunmighty | 20-07-21 | 21:29
▼ 1 antwoord verborgen

Iedereen laat zich nu massaal testen, gauw op vakantie of na dat evenement wat in de planning stond.Logisch dat besmettingen wat oplopen,qua opnames valt het me reuze mee op die aantal besmettingen. Bangmakerij weer van de bovenste plank. Een Wappie ben je dan natuurlijk als je er zo over denkt,diegene komt met argumenten zoals: ik ken de schrijnende gevallen,dan lul je wel anders als je het hebt. Die zullen dr heus wel zijn maar gros werkt gewoon bij een baas,weinig zzp'ers die er last van hebben. Mensen zijn nou eenmaal liever lui dan moe.

dennistegelwerken | 20-07-21 | 18:41

Bestaat er ook darm covid? Want ik krijg behoorlijk de schijt van dat bangmakerij.

zoalsikhetzeg | 20-07-21 | 18:40 | 1

Schijterij kan een symptoom zijn, testen!

Dr. Blechtrummel | 20-07-21 | 19:37

COVID varianten hebben wel veel hippere bijnamen dan influenza

retba | 20-07-21 | 18:32

Ik zou willen dat we nu eens eindelijk meer en meer van dat kudtvirus worden verlost. Maar het zal niet helpen door net te doen alsof het niet meer bestaat of dat het slechts een griepje is.

Vuurspuger | 20-07-21 | 18:24 | 7

@retba | 20-07-21 | 18:45: Bij wetenschappelijke artikelen wordt altijd een "abstract" geleverd. Dat is een hele alinea met de TL;DR-versie.

omanders | 20-07-21 | 21:22

@retba | 20-07-21 | 18:45: Maar samengevat, ze hebben een antilichaam beschreven dat tegen *alle* Beta-Coronavirussen actief is.

omanders | 20-07-21 | 21:23

Voor immuniteit tegen virus spelen antilichamen geen relevante rol, de T-cellen wel.

Canis.bonus.es | 21-07-21 | 09:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Aantal patiënten in het ziekenhuis. 30-04-2021 was het hoogtepunt van de derde golf. 03-07-2021 was het laagste punt.
C-19 pat.-30-04---03-07---17-07---19-07---20-07
NICE-------1849----196------283------298-----387
LCPS-------1899----128------207------277-----315

mikes43357369 | 20-07-21 | 18:20

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn besmet in de periode van 19-07-2021 tot 20-07-2021 is;
0-9 250 personen
10-19 1855 personen
20-29 2117 personen
30-39 838 personen
40-49 643 personen
50-59 615 personen
60-69 240 personen
70-79 91 personen
80-89 39 personen
90+ 10 personen
Totaal 6698

mikes43357369 | 20-07-21 | 18:14

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 19-07-2021 tot 20-07-2021 is;
50-59 0 personen
60-69 1 persoon
70-79 1 persoon
80-89 1 persoon
90+ 1 persoon
< 50 1 persoon
Totaal 5
Waarvan 1 in het ziekenhuis
Waarvan 2 in het verpleeghuis
Waarvan 1 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 1 persoon
10-19 2 personen
20-29 2 personen
30-39 3 personen
40-49 2 personen
50-59 3 personen
60-69 4 personen
70-79 7 personen
80-89 3 personen
90+ 0 personen
Totaal 27

mikes43357369 | 20-07-21 | 18:13 | 1

thanx mikes

nobodiesunmighty | 20-07-21 | 18:46

vanmiddag bij de drogisterij slesh post, mn dagelijkse 'ondergrondse' pakketten weggebracht. Meisje achter de balie... ik vroeg haar ( na maanden van haar te hebben moeten aanhoren' "meneer uw mondlapje", waarbij ondergetekende schouderophalend zijn schouders ophaalde. Ze was weer s bijdehand vandaag tegen me , iets in de trend van "ik heb wel altijd veel werk door uw pakketten te moeten versturen ". Ik bleef vriendelijk.... vroeg haar...'waar is je maandverband die je een klein jaar aantrok.? Zegt ze..'het hoeft niet meer' Waarbij ik gevat ;-) antwoordde....'dus iemand zegt dat je iets moet doen dan doe je het.. en nu zegt die iemand 'je hoeft het niet meer te doen; dus dan doe je het ook ineens? zegt ze 'ja hoor', waarop ik weer nog gevatter terug zei. 'dus meid... je hebt geen eigen wil.. je wil komt voort uit eigen nadenken .. dus je denkt niet na maar doet gewoon ? Zegt ze.. ja meneer, ik heb wel degelijk een eigen wil.... waarop ik haar lieflijk toesprak.....'je eigen wil en denken is nu al zo gemanipuleerd... zoals de meeste schapen... en kan ik nu even mn 275 euro betalen voor de pakketten?

yesterdayandtoday | 20-07-21 | 18:09 | 12
-weggejorist-
yesterdayandtoday | 21-07-21 | 15:37

@a4p | 20-07-21 | 18:39: wel een wappie die nadenkt en dan pas doet.. ;-) en u hoeft niet te schelden hoor.. zegt meer over u dan over k***e wappies. toch blijf ik van je houden.

yesterdayandtoday | 21-07-21 | 15:42
▼ 9 antwoorden verborgen

"Vaccinatie is de enige uitweg uit deze crisis".
Vandaag in de krant: "Vaccin voorkomt verspreiding niet: een op tien mensen met positieve coronatest was volledig gevaccineerd".

De enige uitweg is dus stoppen met testen, ons niet langer overgeven aan die gekkigheid en gewoon doorgaan waar we anderhalf jaar geleden waren gebleven.

hStripe | 20-07-21 | 18:02 | 3

Wat een hoop wijsheid in een tegel.

Kowdie | 20-07-21 | 18:47

Precies, paar ziekenhuisjes erbij en klaar is Kees.

ceriel82 | 20-07-21 | 20:26

Of het licht aan de ‘positieve test’ bij mijn weten is de PCR test niet bedoeld als diagnosticum en het is niet onmogelijk dat de PCR test geen onderscheid kan maken tussen virus in de swab of een gevaccineerde die de spikes in de swab geeft

Canis.bonus.es | 21-07-21 | 09:47

Yorick Bleijenberg, cherry picking mothafukkah.
Laat je grafiekjes eens 2 mnd eerder dan 1 juni beginnen.
Oh wacht, dat haalt de dramatiek uit je verhaal…

Darwinian | 20-07-21 | 17:59

Wellicht brengt het nieuwe vaccin van Novavax wat verlichting. Nog een paar maanden wachten dan is dat vaccin wel goed getest, oude technologie en beschermt beter dan Pfizer. Dan gaan misschien wappies als ik ook aan t vaccin.

HaveXS | 20-07-21 | 17:54 | 3

Aaah! Licht aan het eind van de tunnel.

Tommi | 20-07-21 | 17:58

Obey the Wizzard of Ozzzzzzzz!

nobodiesunmighty | 20-07-21 | 18:48

Heeeel misschien.

ceriel82 | 20-07-21 | 20:28

Ach , als de varianten alpha tot weet ik veel bezet zijn , gaan we toch het Chinese alfabet gebruiken ?
Kunnen we weer een tijdje vooruit.

Simpele Drenth | 20-07-21 | 17:53
-weggejorist-
Darwinian | 20-07-21 | 17:47

CBS, kom er eens in. Wie zijn het. Leeftijd, sekse, achtergrond, postcode. Moet ik bij mijn verzekering ook allemaal opgeven voor zover ze het nog niet weten.

Ray Skak | 20-07-21 | 17:46

Ja. We gaan er echt nooit meer van af komen. Dat kon je aanvoelen zodra de ziekte buiten China trad.

Accepteer het maar.

Damien368 | 20-07-21 | 17:45 | 1

Heb ik rond maart 2020 al gedaan. Waren toen al virologen in Amerika die zeiden dat links om of rechtsom tweederde van alle aardbewoners vroeg of laat besmet zouden raken met het virus.

Plaktong | 20-07-21 | 17:58

De wetenschap is ook niet meer wat het is geweest:

1 april in het AD: "Het bewijs is er nu: na vaccinatie kun je het coronavirus niet meer overdragen"

www.ad.nl/binnenland/het-bewijs-is-er...

Vandaag in de Volkskrant: "De deltavariant is zó besmettelijk dat ook mensen die al volledig gevaccineerd zijn het virus kunnen doorgeven."

Als het niet zo treurig was zou ik er een slechte 1 april grap in zien.

sir Ockels | 20-07-21 | 17:43 | 12

@Otto Normal | 20-07-21 | 18:46: Omdat iets goed klinkt hoeft het niet waar te zijn natuurlijk. Ook ik hoop en verwacht net als @omanders ook dat middels vaccinatie èn het natuurlijk doormaken van corona ziekenhuisopnames en doden voorkomen kunnen worden en dat we op moment van schrijven een mate van groepsimmuniteit hebben bereikt. Maar wat mij mateloos stoort is dat berichtgeving over wetenschappelijke onderzoeken in de media welke binnen een tijdsbestek van drie maanden volledig haaks op elkaar kunnen staan terwijl ze op dat moment als vaststaande feiten worden gepresenteerd voor het publiek. Neem de 180 graden draai van het OMT over de mondkapjes bijvoorbeeld. Deze niet logische beslissingen geven aan dat we nog steeds in een een experimentele fase zitten omdat alle feiten nog niet helder zijn. Óók niet betreffende vaccinatie. En op deze continue wisselende berichtgeving wordt van de lezer verwacht een zinvolle mening te vormen waarbij zijn lichamelijke integriteit ter discussie staat, zijn vrijheden worden ingeperkt en groepsdruk een enorme rol speelt.

sir Ockels | 20-07-21 | 21:46

@sir Ockels | 20-07-21 | 18:30:

Nee. Het eerste bericht gaf aan dat gebleken was dat vaccins transmissie onderbreken. Maar als je de gelinkte onderzoekenleest doen ze dat zeker niet 100%. Het Volkskrantartikel geeft aan dat het gedeelte dat wel besmettelijk is groter is, en - en dat is best wel zorgelijk - besmettelijker dan bij eerdere varianten.

Maar het stelt niet dat vaccinaties geen transmissie meer voorkomen. Dus zo lang de vaccinatiegraad maar hoog genoeg is - Dat is het nu dus nog niet, ook zijn we heel goed op weg - de "muur" staande blijft en R0 ook bij een grotere besmettelijkheid onder de 1 blijft.

Daarom is de door sommige bedachte oktobergolf minder waarschijnlijk. Maar nooit uit te sluiten.

omanders | 20-07-21 | 22:16

@sir Ockels | 20-07-21 | 21:46: Ja, berichtgeving is een zootje, sensatiebelust, clickbaitgevoelig en wat al niet. Daar heb je volkomen gelijk in en dat helpt niet mee bij alles afwegen.

omanders | 20-07-21 | 22:18
▼ 9 antwoorden verborgen

Kunnen we deze kans eens niet laten ontlopen door de lambda-variant om te noemen naar 'lambada-variant'? Komt ook uit Zuid-Amerika...

ReyNemaattori | 20-07-21 | 17:42

Ik stel voor de volgende variant de Mark&Hugo variant te noemen, afgekort MH variant.
Kan je iedere keer zeggen als je ziek ben:
kut mh.

Noobster | 20-07-21 | 17:39 | 1

De Mauritz en Hennis variant?

brie-de-penis | 20-07-21 | 18:23

Goed dat het aantal besmettingen daalt dan zullen de opnames over een week of twee ook weer gaan dalen.

Gulliver | 20-07-21 | 17:37

Hoeveel van die nieuw opgenomen patiënten heeft het verdomd zich te laten vaccineren? Voor dat soort lullen wil ik namelijk niet thuisblijven.

wapster | 20-07-21 | 17:34 | 7

Wapser, melden bij de partijfunctionaris kameraad. Het discrimineren van niet gevaccineerden is nu (nog) eigenlijk internationaal verboten. Maar blijf jij maar denken dat t bij deze blijft. Ze gaan je iig tot 2023 prikken vanwege de inkoop.

rattenvanger XL | 20-07-21 | 19:04

@Bromsmurf | 20-07-21 | 18:02: 87% volgens hugo(our saviour)de jonge. Guardian had een mooi artikel over 68% van de overledenen was gevaccineerd.

rattenvanger XL | 20-07-21 | 19:07

@rattenvanger XL | 20-07-21 | 19:04: knap dat jij in de toekomst kan kijken. Probeer je geluk eens op de beurs.

wapster | 20-07-21 | 21:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Maar even voor de duidelijkheid..... +20 op de IC betekent dus +20 op de IC met positieve test, niet +20 op de IC omdat ze zo ziek zijn DOOR corona...
Toch?

HaveXS | 20-07-21 | 17:28 | 7

kweet niet.

nobodiesunmighty | 20-07-21 | 18:53

@rattenvanger XL | 20-07-21 | 19:05: en negatieve test; dit in eigen kring zojuist meegemaakt.

rattenvanger XL | 20-07-21 | 19:12
▼ 4 antwoorden verborgen

Moet ik mijn mondkapje weer uit de mottenballen gaan halen? Heb ook nog wel ergens een anderhalve meter staan denk ik....ik ben er klaar voor!

Glijmiddel | 20-07-21 | 17:25
-weggejorist-
WA_Mozart | 20-07-21 | 17:21 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

LOL. Gevaccineerden zijn dus veel besmettelijker dan ongevaccineerden doordat ze een megahoge virusload hebben, maar ze merken het niet omdat ze geen klachten hebben. Lijkt me reuze handig als je in een ziekenhuis werkt. De kreet "Je doet het voor een ander'' wordt wel een beetje morbide.

entredeuxbieres | 20-07-21 | 17:10 | 10

Precies dit: collega kwam na een week ziek na een Pfizer snotterig op t werk; fijn middeltje, gaat leuk worden.

rattenvanger XL | 20-07-21 | 19:16

rattenvanger XL | 20-07-21 | 19:20
Blij dat een hoop gepensioneerde professoren zich nog durven uit te spreken. Want de jongere garde is vooral bang voor hun baantje/subsidies.

BrulSpin | 20-07-21 | 21:45
▼ 7 antwoorden verborgen

De "peak" in Amsterdam is geweest? Werkelijk?

Rhenium | 20-07-21 | 17:01 | 1

Spreek uit als: Èmsturdèèm
You know.

Timide_Aso | 20-07-21 | 17:43

Zijn het ook ernstige gevallen of kuchende sneeuwvlokjes?

voldemort | 20-07-21 | 17:01

Wel rapporteren hoeveel mensen er het ziekenhuis in gaan, maar niet hoeveel er weer uitwandelen (gedragen worden). +96 is zonder aftrek van uitgaand verkeer.
Raarrrrr.

marcoplarco | 20-07-21 | 16:55 | 5

Domoor

ruudvangeelen | 20-07-21 | 17:06

@TeeJee | 20-07-21 | 17:02: hangt er maar net van af wat er met die getallen precies bedoeld wordt. Dit zijn in deze vorm zoals een covidarts me vertelde niet meer dan losse flodders. Je kunt er alles wat je wilt mee bewijzen.

HijgentHert | 20-07-21 | 17:09

@TeeJee | 20-07-21 | 17:02: neemt niet weg dat ze dat cijfer er ook wel gewoon duidelijk bij kunnen zetten.
Mag best tussen al die bewuste paniek-cijfers.

HaveXS | 20-07-21 | 17:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Namen en rugnummers.... dan praten we verder over de wedstrijdtactiek. Met de griep lagen er ieder jaar tot 2019.......200 gemiddeld... op de IC in het "seizoen"... Als we nu voor eeuwig gegijzeld worden door mutsen als Koopmans/Kuipers/Gommers...
Hou toch op en laat echte slimme mensen het zaakje analyseren, die ZIJN er.

hagelkruis | 20-07-21 | 16:51 | 10

Hear hear!

janjoker | 20-07-21 | 17:45

Oversterfte was overweldigend, we zijn nog steeds aan t cremeren en begraven 1 op de 3 Spaanse griep, pandemie; en nu? Zijn t t er net zo veel als feckin 2018 etcetera ( en kom niet aan met bijdehand 10.000 of 20.000 met gesloten ziekenhuizen en feckin babyboomers uit 1946 en 1947 die zonder mondkapjes werden benaderd tijdens een griepseizoen.

rattenvanger XL | 20-07-21 | 19:31
▼ 7 antwoorden verborgen

Ja ja, lockdown, avondklok, was je handen stuk, spuitjes nemen.

Reebensteeltje | 20-07-21 | 16:50
-weggejorist-
Het leven is zwaar | 20-07-21 | 16:50 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

als we zo doorgaan dan heeft straks iedereen antistoffen tegen corona, die met de tests aangetoond worden.
Dus als de positieve testen richting 100% gaan is dat goed nieuws. Hoe hoger hoe beter eigenlijk. Als je echt ziek bent van corona ga je niet naar een teststraat lijkt me, dus die moet je er nog bij tellen.

small_town_dude | 20-07-21 | 16:47 | 4

"Als je echt ziek bent van corona ga je niet naar een teststraat lijkt me, dus die moet je er nog bij tellen. "

De GGD en artsen dringen daar toch echt op aan.

omanders | 20-07-21 | 17:49
▼ 1 antwoord verborgen

Hugeau, goed gedaan joh.

dathoujetoch | 20-07-21 | 16:44
-weggejorist-
BoekenKakker | 20-07-21 | 16:43

The Silence of the Lambdas.

Montgomery Burns | 20-07-21 | 16:42

Vorig jaar was het offerfeest ook een zeer sumier benoemde bron van hoge besmettingscijfers.
Ik hoop maar dat onze moslimvrienden het vorig jaar allemaal al hebben gehad.

zuurtjeregen | 20-07-21 | 16:40 | 2

de lam-da variant.

small_town_dude | 20-07-21 | 16:43

Het offerfeest was vorig jaar 30 juli en de twee weken erna hadden wij hier lage, lage cijfers. Welicht is u in de war met een ander feest, het suikerfeest. En om dan te zeggen 'ook' , u wet niets van de besmetingen voer een week of wat. om nu al te schrijven 'ook', u weet nog niets van de besmettingen over een week. Beetje voorbarig. Net als om af te sluiten met een sumier, in stede van summier. Ik ga nu een vlieg slachten.

dathoujetoch | 20-07-21 | 17:01

Lambda is de 11de letter van het Griekse alfabet.
Zou het niet makkelijker zijn dat gewoon de Peruaanse variant te noemen?
Hoe gaat het trouwens met reaguurder Kotsende Lama?

Osdorpertje | 20-07-21 | 16:40

Wie zijn toch die mensen die nu nog in het ziekenhuis terechtkomen?

Papa Jones | 20-07-21 | 16:39 | 7

Voetbalsupporters

J.Luns | 20-07-21 | 16:53

@peterdh | 20-07-21 | 16:48: Volgens mij is een onderdeel van die campagne net Amsterdam-West uit gekegeld vanwege 'jongeren'. Dus een goede campagne opzetten lukt wel, alleen de doelgroep heeft er schijt aan.

FrankVeer | 20-07-21 | 17:02

@peterdh | 20-07-21 | 16:48: Dat wordt al lang gedaan. Als je je er een beetje voor had geinteresseerd had je die cijfers al gevonden.

omanders | 20-07-21 | 17:48
▼ 4 antwoorden verborgen

We krijgen langzaam meer resistentie tegen al zijn vormen, laten we hopen dat het een griep wordt deze winter. En misschien de kwetsbaren een update geven met de nieuwe mrna-spike eiwitten-makers.

TheOneTruth | 20-07-21 | 16:37 | 1

De kwetsbare krijgen ieder jaar al een griepspuit als ze dat willen ik schat dat zij deze wel zullen updaten.

botbot | 20-07-21 | 16:44

Stichting Lareb weet te melden dat er al meer dan 16 miljoen vaccinaties gezet zijn.
Goed nieuws dus.
Corona is bijna deaud.

Bolder | 20-07-21 | 16:37

Arnhem: sinds dag 1 van de coviduitbraak zijn 126 mensen overleden. Op de 162.941 inwoners is dat 0.077%.

Deksmaat | 20-07-21 | 16:36 | 6

@Bolder | 20-07-21 | 16:38:
Waarom? GS geeft mij hierboven toch de covidkaart van Nederland? Deze cijfers zijn uit die kaart.

Deksmaat | 20-07-21 | 16:40

@John McClane | 20-07-21 | 16:39: onderliggende lijders.

zwenkwieltje | 20-07-21 | 16:41

@John McClane | 20-07-21 | 16:39: Hoe moet ik dit nou beantwoorden zonder racistisch te worden...

BBRDWR | 20-07-21 | 16:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Yeah, we did it. We beat covid again!

BobDobalina | 20-07-21 | 16:36

Hup Urk !

Twannie | 20-07-21 | 16:34

De 'peak' van 020 lag in de 17e eeuw. Daarna is het allen maar bergafwaarts gegaan. Hek eromheen... of afsteken en naar de Noordzee wegduwen.

Spoorhaas | 20-07-21 | 16:33 | 9

En fix gelijk je topografische kennis even. Amsterdam is niet naar de Noordzee te duwen.

John McClane | 20-07-21 | 16:47

Waar een wil is is een weg. Of sloot of zee.....

Is-nogal-wat | 20-07-21 | 17:30

@Lorejas | 20-07-21 | 16:38: Ja hé! in het Noorden hebben we nog de mogelijkheid om origineel te zijn in tegenstelling tot die westerse drammertjes... Wil de laatste Amsterdammer het licht uit doen? Dank u.

Spoorhaas | 20-07-21 | 18:32
▼ 6 antwoorden verborgen

Toen de deltavariant net bestond heette hij nog de Idiase variant. Er werd ons verteld dat er in India een ongekend aantal doden zou vallen omdat zo goed als niemand daar gevaccineerd is. Er is nog steeds zo goed als niemand gevaccineerd in India, maar de massasterfte is uitgebleven en de deltavariant is zo goed als weg daar.
Dankzij Ivermectine, een medicijn de overlevingkans niet alleen spectaculair vergroot, maar ook eventuele symptomen drastich verlicht.
India gaat nu de Wereld Gezondheids Organisatie aanlagen. Onder andere voor dood door schuld, omdat die organisatie maar blijft zeggen dat dit medicijn niet werkt en daarmee letterlijk levensgevaarlijke onwaarheden de wereld in helpt.

beetje.jammer.dit | 20-07-21 | 16:32 | 8

@beetje.jammer.dit | 20-07-21 | 16:32

India gebruikt al een maand geen Ivermectine meer: www.indiatoday.in/coronavirus-outbrea...

Overigens, als je kippen met Ivermectine behandelt mag je 4 weken de eieren er niet meer van eten. Maar eerlijk is eerlijk, dat zal wel voorzichtigheid zijn.

omanders | 20-07-21 | 17:42

@Dr. Blechtrummel | 20-07-21 | 16:46: Jezus wat een nieuws zeg; iets voor t journaal eigenlijk. Of zou je kunnen zeggen dat “waarschijnlijk” en “Americasnse onderzoekers” een beetje nos willekeur betreft.

rattenvanger XL | 20-07-21 | 19:40

Toen het in India aankwam verwachtte ik al miljoenen doden daar, nee het bleef stil. maar in de USA was alles en iedereen dood door corona (de blame trump tactiek van dems die macht hebben over de statistieken in grote steden)

Gijsbert | 20-07-21 | 22:22
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Het leven is zwaar | 20-07-21 | 16:32

Kees! Is u dat?

Dr. Blechtrummel | 20-07-21 | 16:52

Tegen de kerst hebben we de Omega Variant, blijken alle eerdere vaccins er niet tegen te werken, zijn eerdere besmettingen en negatieve tests niet meer toegelaten als toegangsbewijs en mag iedereen weer opnieuw aan de prikker.
Deze keer wel met registratie, maar dan door het CJIB en de belastingdienst, omdat die toch al een dossier hebben van en voor iedereen en de techniek hebben om grote hoeveelheden van dit soort data snel en vakkundig te verwerken.

Dezenaamhier | 20-07-21 | 16:31 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

14,10 % van de testen in week 28 zijn positief.
Waarvan 73% in de leeftijdscategorie 10-29 jaar (laatste 4 weken).
Deze leeftijdscategorie vertegenwoordigt tevens 27% van de ziekenhuisopnames (laatste 4 weken).
Maar de besmettingscijfers dalen.........
Het kabinet ziet geen noodzaak om verdere maatregeien te nemen...

Maar over een week of 2 komt de eerste meute weer terug van de feestvakantie in Spanje/Portugal/Griekenland e.d.........

MK27 | 20-07-21 | 16:30 | 1

percentages die je noemt zeggen niets zonder de omvang van de onderliggende populatie te geven. En, het omgekeerde is ook waar: 'honderden doden' zegt niets zonder te weten hoeveel procent het van de totale groep is.

ole guapa | 20-07-21 | 16:42

zijn er nou 700 of 700 duizend mensen ziek en opgenomen ?

newray | 20-07-21 | 16:29 | 1

GGZ? die staan oo de wachtlijst.

nobodiesunmighty | 20-07-21 | 21:36

Piek in Amsterdam is voorbij omdat honderdduizenden mensen in A'dam en omstreken vorige week naar het buitenland zijn vertrokken voor hun welverdiende vakantie. Piek in Zuid-Holland zal deze week ook voorbij zijn. Opletten geblazen vanaf september.

rachid82 | 20-07-21 | 16:28

eerlijk gezegd volg ik de cijfers niet meer elke dag, maar gezien de paniek dacht ik dat er serieus duizenden mensen met corona in de ziekenhuizen lagen. Blijken er 400 te zijn.

small_town_dude | 20-07-21 | 16:28 | 2

Ik dacht bij het woord Pandemie aan mensen die links en rechts dood neervallen. Ik heb het vast verkeerd begrepen.

zwenkwieltje | 20-07-21 | 16:30

Corona lijkt wel een geloof,
Ben je kritisch dan mag je branden in hel, geloof je het dan doe je alles wat er gevraagd wordt.
Maar ik laat mij niet testen dan ben ik ook niet besmet.
Als iedereen dat nou doet kunnen we weer lekker feesten in de hel.

polletjepiekhaar | 20-07-21 | 16:26 | 3

Corona is inderdaad bijna een geloof.
En iets om je te knechten

Het leven is zwaar | 20-07-21 | 16:30

"Maar ik laat mij niet testen dan ben ik ook niet besmet." - klopt niet

Je weet dan alleen niet of je het wel of niet hebt.

Piet Politiek | 20-07-21 | 16:41

@Piet Politiek | 20-07-21 | 16:41: besmet met wat? 45x gespinde pcr test vindt je elk eiwit die je zoekt. En waarom worden er bij gevaccineerden dan minder spins 20 uitgevoerd? Is beleid, pcr test is niet gemaakt voor virussen (aldus de uitvinder daarvan)

rattenvanger XL | 20-07-21 | 19:51

Word een beetje paniekpiek moe.

Deksmaat | 20-07-21 | 16:26

Er is werkelijk geen sodemieter te doen op Ameland op die ene parenclub na.

Snertjong | 20-07-21 | 16:25

Het rapport met ; "mensen met allochtone achtergrond oververtegenwoordigd op IC-afdelingen" ligt nog ergens op een plank?

Prieelvogel | 20-07-21 | 16:25 | 1

misschien denken ze dat alleen maar. ik krijg nu net van PwC een mail met 'Eid Mubarak' gewenst. walgelijk

small_town_dude | 20-07-21 | 16:30

Bange wezens. Sterfte cijfers zijn prima. Niets aan de hand. Je moet ergens dood aan gaan.

Forwaards | 20-07-21 | 16:25 | 1

O deze wijsheid is vast een hele geruststelling voor mensen die door hun medicijnen geen of nauwelijks nog een immuunsysteem hebben en grote risikos lopen.

Asteroid-B612 | 20-07-21 | 23:08

Mag ik stellen dat de woningnood zo vanzelf oplost.

666d | 20-07-21 | 16:24 | 3

67% op de IC heeft een kleurtje. De kans dat je familie erbij zit is dus niet zo heel groot. Dat is dan wel weer fijn.

bigstone | 20-07-21 | 16:30

Door die enkeling die eraan overlijdt al dan niet in een verpleeghuis of hospie? Mwah denk dat er wel wat meer voor nodig is dat op te lossen.

Vackman | 20-07-21 | 16:45

Gezondheidstechnisch gezien weinig reden tot ongerustheid. Maar wat de economie slash staatsschuld betreft, plus de vrijheid, is het weer bloedjelink natuurlijk, deze zogenaamde wederopstanding van het virus. Want we worden geregeerd door een stelletje angsthazen van heb-ik-jou-daar. Helemaal niemand in dit demissionaire kabinet met ook maar een sprankje VOC-mentaliteit.

VanBukkem | 20-07-21 | 16:23 | 3

In tegendeel. Die regenten hebben het gore lef, de bevolking laat zich piepelen.
Maar ik snap uw punt.

zwenkwieltje | 20-07-21 | 16:26

@zwenkwieltje | 20-07-21 | 16:26:
Aan de ene kant zijn het angsthazen, aan de andere kant hebben ze inderdaad wel het gore lef. Het klinkt misschien een beetje tegenstrijdig ja.

VanBukkem | 20-07-21 | 16:31

Npu, juist wel, indien je de historici mag lezen. Het is dezelfde wijn in nieuwe schoenen.

nobodiesunmighty | 20-07-21 | 21:38
-weggejorist en opgerot-
Het leven is zwaar | 20-07-21 | 16:21 | 2

Het eerste feit in uw plempsel klopt (bijna altijd). Dat het een verkoudheidsvirus is klopt niet. Daar raak je als gezond jong iemand namelijk niet blijvend ziek door. Ik ken al meerdere mensen die langdurige nare klachten hebben overgehouden. Het kan wel zijn dat in de loop der jaren het virus verder afzwakt naar het niveau van een verkoudheid, maar daar zijn we nog (lang) niet.

wazakzegguh | 20-07-21 | 16:33

Je plempsels worden niet voor niets gejorist

ruudvangeelen | 20-07-21 | 17:09

En morgen met zijn allen naar Carre om afscheid van Peterr te nemen.

Piet Karbiet | 20-07-21 | 16:21 | 1

ik zou maar opletten, maffia zet altijd mensen op de uitkijk om te zien wie er afscheid neemt.

small_town_dude | 20-07-21 | 16:26

Als ik het virus krijgt roep ik gewoon BOE.
Het helpt niet maar ik moet dan om mezelf lachen.

Schadenfreude | 20-07-21 | 16:19 | 1

Volgens mij heb je het al gehad.

Hypno2050 | 20-07-21 | 16:21
-weggejorist-
Sitting_targets | 20-07-21 | 16:19

De heropleving van het virus die je wist dat zou komen.

Wel iets sneller dan ik verwacht had trouwens. Ik had het pas in september/oktober verwacht.

VanBukkem | 20-07-21 | 16:18 | 4

We lachen erom, maar potvrr, je zal de mensen moeten tellen die er nog devoot in meegaan. Ik kom ze elke dag tegen.

horsteknots | 20-07-21 | 16:30

@horsteknots | 20-07-21 | 16:30:
Het lijkt inderdaad wel een nieuwe religie, dat hele corona. Met Mark en Hugo en Marjon Koopmans als priesters. En meer dan de helft van de bevolking loopt mee in de sekte. Nee ik begin er meer en meer van overtuigd te raken dat de hele wereld is gek geworden.

VanBukkem | 20-07-21 | 16:40

@VanBukkem | 20-07-21 | 16:40:
De wereld is knettergek aan het worden. Gelukkig ben ik 65+, en heb ik de langste tijd geleefd. De wereld zoals het is en zoals ze hem willen herschapen, zal nooit 'mijn' wereld zijn en worden.

vluchtelingallergie | 20-07-21 | 18:50
▼ 1 antwoord verborgen

Is het trouwens niet zo dat mutaties van virussen tot nu toe ALTIJD (de gevolgen van) het virus zwakker maakten maar meestal wel besmettelijker? Moeten we dan niet alle nieuwe mutaties verwelkomen? Elke mutatie minder eng, zeker als je volledig gevaccineerd bent?

Of is dat te kort door de bocht?

JohnLocke | 20-07-21 | 16:15 | 8

@mezelf tekstmuur volgende keer nalezen op interpunctie en coherente zinnen.

Piet Politiek | 20-07-21 | 16:23

@Piet Politiek | 20-07-21 | 16:21: thanks Piet, helder!

JohnLocke | 20-07-21 | 16:25

"Is het trouwens niet zo dat mutaties van virussen tot nu toe ALTIJD (de gevolgen van) het virus zwakker maakten maar meestal wel besmettelijker? "

Nou ja, er zijn pathogenen die dat niet doen, en die nemen de hele host populatie mee ten onder (Kreeftenpest, Amerikaanse Kastanje). Er zijn pathogenen die nooit zwakker werden en toch al enorm lang rondwaren: Pokken, TBC.

omanders | 20-07-21 | 17:35
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
likmegaties | 20-07-21 | 16:14

Les 1 uit het vaccinatiehandboek:

Vaccineer voor of na, maar nooit tijdens een epidemie. Want dan gaat het virus, om te overleven, muteren.

de drijfsijs | 20-07-21 | 16:11 | 7

@John McClane | 20-07-21 | 16:15: Kans op een mutatie die vaccinatie resistent is, is wel groter.

Neuth | 20-07-21 | 16:42

Hou eens op met virussen te vermenselijken. Is niet zo. Virussen doen niks. Laat staan bewust. Het effect wat je ziet is pure statistiek en evolutieleer. De reden dat een besmettelijkere vaccin-resistente versie de overhand neemt is puur en puur omdat de anderen uitdoven door vaccinatie. Het gaat niet bewust. Virussen zijn niet eens 'levend' dus kunnen niks.

BBRDWR | 20-07-21 | 16:53

@de drijfsijs | 20-07-21 | 16:11

Nee. Dat is niet "les 1 uit het vaccinatiehandboek". Ik meen dat het Geert Vandenbossche was die dat soort dingen zei. Maar het is flauwekul.

www.deplatformdisease.com/blog/addres...

omanders | 20-07-21 | 17:32
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
opblaasschaap | 20-07-21 | 16:11 | 2

Wie in hemelsnaam is nu weer Yorick B?
Gebaat bij likes, clicks, waardering, commerciële belangen?
Moet zeggen dat ik niet zit te wachten op de zoveelste cijferneuker/ informatiebron om weer allerlei causale verbanden, variabelen, grafiekjes en mutaties de wereld in te helpen.

D-Fens_1963 | 20-07-21 | 16:10 | 3

Familie van Ali?

Kapitein Sjaak Mus | 20-07-21 | 16:11

Nee, van Baas.

Dickie1908 | 20-07-21 | 16:19

"Moet zeggen dat ik niet zit te wachten op de zoveelste cijferneuker/ informatiebron"

Nee, dat valt ook op.

omanders | 20-07-21 | 17:27

En dat op een bevolking van 17 (of 18) miljoen mensen. Nou nou nou.

Piet Karbiet | 20-07-21 | 16:08 | 1

Ja, het is me wat.
Angstcultuur.

zwenkwieltje | 20-07-21 | 16:12
-weggejorist-
SchimmelSchwanz | 20-07-21 | 16:08

komt er een keer positief nieuws uit amsterdam, is het weer niet goed

Dr.Utker | 20-07-21 | 16:06

Nijmegen code zwart.

Jos Tiebent | 20-07-21 | 16:06 | 2

Linkse terreur killt wederom.

James-de-Dames | 20-07-21 | 16:22

Nijmegen, Havana a/d Waal.
Hardstikke rood.

zuurtjeregen | 20-07-21 | 16:35

Als je op dat kaartje van Nederland het bolletje helemaal aan het begin zet, dan begint hij kort daarna op 31 jan 2023, en is Nederland helemaal groen. Dus: het komt goed mensen.

John McClane | 20-07-21 | 16:05 | 1

Dan is iedereen dood.

zuurtjeregen | 20-07-21 | 16:36

Leuk, zo net voor het vakantieseizoen, dat kan een hele hoop Nederlanders hun vakantie gaan kosten.

Wijze uit het Oosten | 20-07-21 | 16:04 | 6

Vakantie gaat gewoon door. Lekker naar het buitenland: Limland.

loser | 20-07-21 | 16:39

@John McClane | 20-07-21 | 16:16: Leuk dat bange gedoe. Al heen en weer geweest naar Frankrijk. Netjes een negatieve test meegenomen, maar nergens gecontroleerd. Gewoon genieten van het leven en op vakantie gaan als je wilt! Of bang thuis blijven natuurlijk, ik bepaal jouw leven niet.

LeukGeweest | 20-07-21 | 16:50

Het was heerlijk in Griekenland, gewoon netjes geregeld, waar nodig mondkapjes en iedereen had ruimte zat. Lekker op het terras gegeten en gedronken en mooie/leuke dingen gezien. Niets te klagen gehad.
Oh bijna vergeten, er waren geen Engelsen dus het was nog beter da voor Corona. Prettige zomer in uw achtertuin

Is-nogal-wat | 20-07-21 | 17:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Heb het kaartje even vergeleken met de bible belt. U gelooft het niet, maar onze gristenvrienden brengen het er uitstekend vanaf.

Stijlicoon | 20-07-21 | 16:01 | 9

@Thomtidom | 20-07-21 | 16:18: Dat zou wel eens waar kunnen zijn. Nichtje van 18 was "niet lekker" nadat ze had bij vriendinnen had gelogeerd, en het was geen kater, zo werd mij verzekerd. Het gezin is evangelisch en ze slaan de laatste tijd behoorlijk veel wappie-taal uit. Bij de woorden "laat je testen, meid" keken ze alsof ze water zagen branden, ze zeiden nog net geen halleluja, Jezus bewaar ons. De volgende dag ging de hele reutemeteut naar een begrafenis. Meiske was weer beter. Tsja...

Wiebenick | 20-07-21 | 19:10
▼ 6 antwoorden verborgen

In de VS noemen ze het nu de pandemie van de ongevaccineerden. Geldt in zekere zin ook voor NL aangezien 95% van ziekenhuisopnamen (deels) ongevaccineerden betreft en ongevaccineerden ook zwaar oververtegenwoordigd zijn in positieve testen in alle leeftijdsgroepen. Dat ziekenhuisopnamen nu stijgen is eigenlijk geen verrassing, omdat dit 1 op 1 een gevolg is van meer besmettingen. Verhouding besmettingen vs. ziekenhuisopnamen is een paar procent met een lag time van iets minder dan ~2 weken. Met afgelopen week >10,000 besmettingen/dag zijn >300 ziekenhuisopnamen per dag dus best reëel volgende week. Wel positief dat nieuwe besmettingen nu lijken te dalen, dwz dat ziekenhuisopnamen over ~2 weken ook zouden moeten dalen. (hoewel % positief nog steeds te hoog is, dwz er wordt te weinig getest).

Diederik_Ezel | 20-07-21 | 16:00 | 11

@Diederik_Ezel | 20-07-21 | 16:18:
Ik zie hier overigens wel stats:

coronadashboard.rijksoverheid.nl/week...

Op 13 juli was 40% van de bevolking geheel gevaccineerd. 16% van de IC opnamen waren echter volledig gevaccineerden. Vind ik best veel nog.

Anyways, geen 95% nog. Bovendien, waar is het verhaal gebleven dat het merendeel van de IC opnames mensen met een tekort aan Vitamine D betreft, eigenlijk? In het verlengde daarvan schenen er erg veel mensen met een donkere huidskleur op de IC te liggen (want: Vitamine D opname is dan moeilijker).

Ben ook benieuwd naar die stats (en waar de overheidscampagne om Vitamine D bij te slikken en je immuunsysteem op peil te houden blijft, eigenlijk). Maar ja, zal wel rassiest zijn...

Saboteerik | 20-07-21 | 16:37

@Saboteerik | 20-07-21 | 16:37: Dat beeld wordt vertekend door het feit dat break through cases met name bij ouderen tot IC opname zal kunnen leiden (je weet immers dat IC opname so wie so enorm toeneemt met de leeftijd) en in DIE groep is meer dan 80% volledig gevaccineerd.

omanders | 20-07-21 | 17:15
▼ 8 antwoorden verborgen

En allemaal weer lekker uitgaan en feesten piek gaat vast nog wel omhoog. Als nu iedereen het nog even rustig aandoet en een halfjaartje blijf wachten.

PeterJanssen | 20-07-21 | 15:59 | 1

Carpe diem. Je kunt maar beter er nu van genieten. Straks weer in lockdown en iedereen weer chagarijnig. Ik weet in elk geval dat ik niet bij die partij hoort die dan denkt: shit, had ik maar ........ gedaan toen het weer kon.

loser | 20-07-21 | 16:37

Tijd voor een persconferentie met Mark en Hugo

thanseeuwen | 20-07-21 | 15:58

Summerlockdown here we come.

BenDover | 20-07-21 | 15:58

Zelfs code rood op de Razende Bol. Als je daar nu kijkt zie je er letterlijk geen levende ziel meer. Wat een treurnis, wat een treurnis.

John McClane | 20-07-21 | 15:58

Leuk om de vraag te stellen GeenStijl, maar gaan jullie 'dat dan ook regelen'?

TheOtherWhiteMeat | 20-07-21 | 15:58 | 1

Kijken of GeenStijl het beter doet dan Hugo "kan niks" schoenen.

koeberg | 20-07-21 | 16:01

laat me met rust. ik ben de caravan aan het volladen.

Marcel66664746 | 20-07-21 | 15:57

Nu de Delta variant meevalt komt er alweer een nieuwe variant om de angst erin te houden.

drolloman | 20-07-21 | 15:57 | 2

de Echo variant? of meteen maar de Z(ombie) modus?

Dr.Utker | 20-07-21 | 16:10

Weer lekker platte cijfers. Wat zou inzicht in het soort patienten (leeftijd, m/v, met/zonder onderliggend lijden) toch veel meer inzicht geven. Jongeren met Covid zijn erg bijzonder, aldus Robert Malone. Dus wat nuance is (zoals altijd) broodnodig. Nu gaan we weer (massaal) over in de paniek modus. Nou ik ben moe van de paniekmodus, ook omdat ik er niet zo veel meer van geloof. Het enige wat ik geloof is dat het mij nog altijd onduidelijk is wat de werkzaamheid is van een vaccin. En of hoe nuttig het voor mij dan is om mij vol te laten spuiten. Antibiotica neem ik ook alleen als het niet anders kan. Vaccin zou ik willen, pas als ik weet dat het genoeg effect heeft. En niet zoals bij mijn buurman 40 jaar, 1x gevaccineerd en nu opgesloten zit in zijn rukbunker omdat hij corona heeft.

upbeat | 20-07-21 | 15:57 | 2

@upbeat | 20-07-21 | 15:57

"Wat zou inzicht in het soort patienten (leeftijd, m/v, met/zonder onderliggend lijden) toch veel meer inzicht geven. "

Nou, hop! Ga googlen. Het staat allemaal online.

omanders | 20-07-21 | 17:05

@omanders | 20-07-21 | 17:05: Verlicht ons, oh heilige Omanders.... U roept dit nu al een paar keer. Googlen geeft bij mij 0 resultaten hierop. Wel een heleboel andere informatie die hier niet over gaat. Dus... waar is deze informatie volgens u te vinden?

2Little2Late | 20-07-21 | 18:41

Piek Amsterdam geweest?
Het slachtofferfeest is nog maar net begonnen.......

J.Thee.Cohen | 20-07-21 | 15:56 | 1

Scherp.

Piet Karbiet | 20-07-21 | 16:10

13,5% testen is positief. Dat is een boel. Dan weet je ook dat het echte aantal besmettingen vele malen hoger ligt. Zeker als je nu dus ziet dat je besmet kunt raken en besmettelijk bent ook al ben je dubbel gevaccineerd. Denk sowieso dat meesten na een dubbele vaccinatie zich minder snel laten testen.

Ook zo: het wordt een gebed zonder end als je ondanks een dubbele vaccinatie nog steeds besmet kunt worden en besmettelijk kunt zijn. Gelukkig word je een stuk minder ziek.

Daarom: geef iedereen de kans om voor 1 september een volledige vaccinatie te hebben gehad en gooi de boel volledig open. Dat kost wat ziekenhuisopnames maar we kunnen niet voor altijd zo door blijven gaan. Ben je bang: zelf-isolatie en steun van de overheid. De meerderheid moet verder.

JohnLocke | 20-07-21 | 15:55 | 7

@JackStick | 20-07-21 | 15:58: Dat is absoluut niet zeker. Er is een grotere "break through" voor besmettingen maar de kans is groot dat gevaccineerden nog steeds in meerderheid transmissie onderbreken.

omanders | 20-07-21 | 17:03

@theo-is-dood | 20-07-21 | 16:18: Goed idee. Laten we beginnen met een actief en ongenadig hard uitzet beleid. Dan zijn het woningtekort en zware criminaliteit bestrijding bijvangsten.

Lochos | 20-07-21 | 17:09
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
theo-is-dood | 20-07-21 | 15:55 | 1

Tis toch een beetje Russische roulette, of zoal een ouwe vriend van me zei, "living on the edge". totdat hij er vanaf viel, natuurlijk. Heb zelf geen what to do lijstje voordat je dood gaat maar als je de behoefte voelt zou je, je daar op kunnen storten.

Tishetnetnie | 20-07-21 | 15:55

Na delta komen toch eerst een heleboel andere letters voordat lambda pas komt?

JackStick | 20-07-21 | 15:54 | 5

@Piet Karbiet | 20-07-21 | 16:10: Gymnasium examen niet gehaald he? Wat werd het, toch plaatselijk Mulootje?

dathoujetoch | 20-07-21 | 16:49

@dathoujetoch | 20-07-21 | 16:49: Gapend gat tussen gym en mulo (al dan niet plaatselijk).
Daarbuiten zal het gaan om wat je van je hele leven maakt, waarbij de 26 gesponsorde jaren die de gemiddelde gymnast uit de zak der mulootjes en papa en mama trekken dus niet meetellen.

geen koning | 20-07-21 | 19:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit is wel heel erg positief

Electrick | 20-07-21 | 15:53

Mensen zouden toch juist minder ziek worden doordat ze gevaccineerd zijn? Waarom zitten we dan nog steeds naar positieve tests te kijken voor de coronamaatregelen?

Stijl_Loos | 20-07-21 | 15:53 | 3

Omdat het helemaal niet om de gezondheidszorg draait, maar om een gedragsverandering. U blijft thuis, u krijgt te horen waar en wanneer u mag recreëren en u installeert die tracking app. The greatest trick the devel pulled, was making you believe he didn’t exist.

opblaasschaap | 20-07-21 | 16:15

@opblaasschaap | 20-07-21 | 16:15: als je ooit in je leven een baas krijgt die in een vlaag van verstandsverbijstering je een project geeft om te managen met meer dan 10 mensen, dan zal je begrijpen dat al dat conspiracy gelul totaal onmogelijk is. Je zult dan zien dat iedereen gewoon maar wat aanmoddert en vooral zijn eigen interessen volgt.
En dat laat ook zien waarom die wappies als iedereen aan het werk is weer eens staan te demonstreren. Uitvreters die zich slachtoffer voelen van een grote conspiracy die er op uit is om hun waardeloze vrijheid van niks doen in te perken.

Wilhelm Tell | 20-07-21 | 17:24

@Wilhelm Tell | 20-07-21 | 17:24: Iedereen werkt in een 24/7 maatschappij op andere tijden.
Behalve de profiterende verzinners van die utopie vanzelfsprekend.
De Telletjes schieten op een appel ma tot vr van 08 tot 1700?

geen koning | 20-07-21 | 18:53

96 random nieuwe opnames mét positieve pcr test of echt alle 96 dóór Covid19 ? Of *voor een deel door*, of *voor meer dan 50%* door Covid19 ? Deze cijfers zeggen niet veel zo. Door vaccinatie kun je daarna ook in het ziekenhuis positief testen. Hoeveel meer mensen liggen er nu *in totaal* meer in het ziekenhuis dan bv. een maand geleden ?

RichardBandler | 20-07-21 | 15:53 | 3

Goede vragen.
Gaat niemand antwoord op geven, want kritisch.

Nuchternederland | 20-07-21 | 16:18

@Nuchternederland | 20-07-21 | 16:18:

Ben je al op zoek geweest naar de antwoorden? Want ze staan grotendeels allemaal online. En als je die niet vindtn en je stuurt een aardig mailtje naar iemand die er van weet krijg je opvallend vaak antwoord.

Maar lul vooral lekker verder de ruimte in.

omanders | 20-07-21 | 17:02

Een zeer verhelderende bijdrage.

RichardBandler | 20-07-21 | 17:28

5 overleden. Normaal sterven er 500 per dag aan alles behalve corona. Heftig!!

Eugen Sandow | 20-07-21 | 15:52

Jammer dat al die koude oorlog bunkers afgebroken zijn.

ademende aarde | 20-07-21 | 15:52

Besmettingen horen bij ons leven als organisme.
Verkoudheidsvirussen zijn al miljoenen jaren bij ons en zullen er altijd blijven.

keestelpro | 20-07-21 | 15:52 | 6

@Festen | 20-07-21 | 16:03: Dat zijn wel heel erg samenzweerderige gedachten hoor, iedereen weet dat er een vleermuis hoestende op een wet market in een sandwich gevlogen is waardoor ze massaal zijn gaan wuhanhoesten.
Kom op zeg, een militair biolab 5km verderop waar ze virussen aan het versleutelen zijn om ze nog besmettelijker te maken is totaal ongeloofwaardig als uitbraakplek, vooral met de hoogstaande en beroemde chinese hygiene.

Dezenaamhier | 20-07-21 | 16:23

@Dezenaamhier | 20-07-21 | 16:23: Heeft u 12 monkeys gezien?
Daar liet een geflipte ex laborant in verschillende steden een virus los.
Met om de zoveel tijd een zoveelste variant uit weer een andere wereldstad.. is er een Chinees op reis?
En ja, ook geflipte gekken kunnen aan de slag in een laboratorium.
Mijn aluhoedje gaat op en af. Dan weer af en op. Je moet toch wat tijdens de sportsummer of love?

geen koning | 20-07-21 | 18:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Benieuwd hoe snel de piek zal afnemen zodra alle vacantie testen voorbij zijn.

Der Schnitzeljäger | 20-07-21 | 15:51 | 2

@Der Schnitzeljäger | 20-07-21 | 15:51

Vakantietesten zijn apart geregistreerd. Ja, die zitten in dit getal maar zijn maar een klein deel.

Toch denk ik dat dit snel gaat dalen.

omanders | 20-07-21 | 16:47

Of agv testen voor toegang dat weg valt.

Kowdie | 20-07-21 | 18:42

Eerst maar eens kijken *hoeveel* groter het aantal break through cases voor asymptomatische gevallen is. *Dat* ze bestaan was al zeker, dat dat bij Delta een groter aandeel is was waarschijnlijk.

omanders | 20-07-21 | 15:50

Nog wat vaccinatiepunten weggepest onlangs? We weten zo onderhand wel welke doelgroepen niet geprikt zijn. En deze groep zal verder gedistileerd worden tot enkel verblijf in kerk, moskee, shisalounge. Uitsluiting zal er zeker zijn, maar boeie.

horsteknots | 20-07-21 | 15:50 | 1

Of vaccinatie helpt weet ik niet.
Gewoon verplichten lijkt me makkelijk, legt de verantwoordelijkheid bij het orgaan dat het vaccin goedkeurt, alsmede stopt een enorme hoop geleuter.
Vaccins voor levensbedreigende of vernietigende kinderziektes zijn niet eens verplicht..
Daar gaat Marcus in zijn rolstoel.. kinderpolio gehad.. de wil van God…
Betaald God Marcus in het hiernamaals en zijn schijtverblijf op aarde? Of mogen de ongelovigen meelappen?

geen koning | 20-07-21 | 18:43

“Het is een complot”, “Het is een griepje”, “Big Pharma”, “Jeff Besos verspreidt het ook al in de ruimte”… Wappies incoming in 3… 2… 1…

KritischeKrikker | 20-07-21 | 15:50 | 6

Geen idee wie je er suf vanaf wilt laten komen, maar geloof niet dat het je erg lukt…

Fanshitter | 20-07-21 | 16:38
▼ 3 antwoorden verborgen

och en zo komen ?er nog wel duizenden varianten. Moeten we daar steeds over blijven panikeren? Wat mij betreft niet. Ik slaap er geen seconde minder om en leef gewoon mijn eigen leven.

Donderwolkje | 20-07-21 | 15:50

Goh, je zou bijna zeggen dat als het kutweer is, het aantal besmettingen hoger is. Het wordt nu weer beter weer, ik benieuwd!

DoOne | 20-07-21 | 15:49

Ben benieuwd, meestal komt de klapper van de week woensdag en donderdag binnen dus laten we hopen dat die achterwege blijft.

Graaisnaaiert | 20-07-21 | 15:48

Ben ik de enige die gewoon de rit uitzit zonder mij al te druk te maken over al die andere varianten ? Met of zonder vaccinaties: het blijft 50 % kans op besmetting.

loser | 20-07-21 | 15:48 | 4

Idem, voorlopig nog zonder vaccinatie.

Der Schnitzeljäger | 20-07-21 | 15:56

Hier ook niet, ik leef net als voor corona. Nog geen enkele angstconferentie gezien, en dat hou ik ook zo. Ook geen prik in m'n mik!

vluchtelingallergie | 20-07-21 | 16:20

Oh rit. Dacht dat je rtl uitzit schreef. Dat was pas echt diehard geweest.

Lorejas | 20-07-21 | 16:48
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zou ook eens moeten testen. De helft van de tijd komt er gewoon rook uit mijn longen. Mijn longen roken ervan. Erger kan het niet worden denk ik.

SchimmelSchwanz | 20-07-21 | 15:48 | 3

Beter als stoom uit uw oren.

horsteknots | 20-07-21 | 15:58

Zal wel afremmen. Zo niet; gaat de hele tyfusbende weer op slot.

YoMoms | 20-07-21 | 15:48

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos