Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nacht bomvol HOOP in Lieve Stad (GroenLinks) vol lieve mensen

Gelukkig komen er wel steeds meer milieuzones bij

Hoop, écht overal om je heen aanwezig!

Kent u Amsterdam? Dat is een 'lieve stad vol lieve mensen' met 'hoop, overal om je heen aanwezig'. Wat dat is, 'hoop'? Nou, bijvoorbeeld totaal geen handhaving in drukke toeristische gebieden, te weinig politie, niemand mogen fouilleren van GroenLinks (fouilleren is 'stigmatiserend'), de mogelijkheid Peter R. de Vries op klaarlichte dag op een drukke straat te liquideren, een uitzending van RTL Boulevard kunnen censureren met een complete raketwerper, vergismoorden kunnen plegen, vaccinatie-units weg mogen terroriseren en de grootste cocainehub ter wereld worden. Maar wie daar wat van zegt is 'domrechts', ofzoiets. En dan nu de HOOP-roundup van afgelopen nacht (let op, het betreft hier slechts de hoopverzameling van één (1) nacht): een 'steekpartij' op de Westermarkt (vlak bij het politiebureau) met een zwaargewonde. Waarschijnlijk ging het om een 'verkeersruzie'. Een schiet- plus steekpartij in de Bijlmer, met twee gewonden (er gebeurt anders nooit wat in de Bijlmer, gelukkig wordt ook daar niemand preventief gefouilleerd, anders zou dat de Bijlmer als 'gebied stigmatiseren'). Verder werd een huis beschoten in Amsterdam-Noord. Er wordt best wel eens vaker een huis beschoten in Amsterdam-Noord trouwens. Die huizen zullen dan wel worden beschoten met pure hoop, want het is natuurlijk niet zo dat je net zo makkelijk illegale vuurwapens kunt krijgen en dragen in een lieve stad met een vuurwapenwet (een handgranaat kost er overigens 5 euro) als dat je coke kunt bestellen in een lieve stad waar harddrugs verboden zijn (dit was sarcasme, red.). Hoe heeft de politie eigenlijk al deze hoop door lieve mensen ervaren? "Het was heel heftig vannacht". Om niet te zeggen "pittig". Jeetje, klinkt als een stapavondje in Bogota of Napels. Nu maar hopen dat GroenLinks nog maar lang aan de hoopmacht mag blijven in die lieve stad zodat er écht nooit wordt gefouilleerd, de prioriteiten bij 'discriminatie' en 'ongelijkheid' blijven liggen maar vooral niet bij misdaadbestrijding en serieus handhaven (bijvoorbeeld met preventief fouilleren) gewoon wordt gezien als 'zware rechtstatelijke middelen' (LOL). Weet je wat zo'n stad van hoop echt nodig heeft? Een misdaadjournalist met ballen die zijn nek durft uit te steken. Oh, wacht...
Update: Slachtoffer steekpartij Rozengracht overleden

Reaguursels

Inloggen

Amsterdam heeft zichzelf al heel lang geleden afgeschaft als stad die ertoe doet. Ik kwam er alleen tijdens beursuren. Je had nog wel eens een burgemeester of wethouder die de straat schoonveegde en geloofde in verheffing vd arbeidersklasse. Maar da's allemaal lang geleden, jongelui.

borderlijntje | 19-07-21 | 08:14

BIJ1 zet nr 2 Quincy Gario uit de partij. Naam wordt veranderd iin UIT1. Sylvana is in ieder geval weer in het nieuws.

Toverkol | 19-07-21 | 06:14

God, Bert, zeik niet zo. Het is geen boerendorp of Canarisch Eiland. In de jaren tachtig was het echt veel erger.

Ad Hominem | 19-07-21 | 01:48

Preventief fouilleren is geen optie. Het is stigmatiserend voor de mensen die geen wapens op zak hebben. Het levert een grote afvalberg van messen en andere wapens op het bureau op die dan weer milieu vriendelijk moet worden weggewerkt door een gender neutrale wit-zwarte mens. Dus laat maar gewoon zo door gaan. Ik ben even naar mijn genderneutraal toilet.

echtpaul | 19-07-21 | 01:28

Gewoon bij de Westerkerk in het centrum een steekpartij, wanneer je daar ook al niet veilig bent? Noord en Bijlmer in de avond kan ik me wat bij voorstellen, maar bij de Westerkerk in het centrum. Nou, mevrouw Halsema, wanneer gewoon maar eens toch maar gaan fouilleren?

Jan, Leiden | 18-07-21 | 20:21

Ach, kom nou mensen, het gaat maar om een steekincident. De politie zegt het zelf. Niets om ons druk over te maken, toch?

MAD1950 | 18-07-21 | 18:57

Gelukkig gaat het bij de overige 9 van de 10 grotere steden wel goed... o wacht.

ikeethetbeter | 18-07-21 | 15:45 | 2

Nee (maar dat wist je zelf natuurlijk ook al). Daar waar er wat meer lef en daadkracht in de gemeente raad aanwezigis, wordt er doorgaans tenminste nog wat gedaan en (inderdaad vaak toch nog halfslachtige) maatregelen genomen. 020 wekt de indruk nooit verder te kunnen of willen komen tot iets van een daadkrachtige aanpak. De wensdenkende, wegkijkende, "iedereen is liev", labbekakkerige aanpak ingegeven vanwege een dogmatische visie van absolute maakbaarheid voert in de Republiek Amsterdam de boventoon. De marge regeert en dicteert, de doorsnee autochtone burger krijgt vooral allerlei "mag niet" de reden en verordeningen voor de kiesjes en mag braaf meebetalen aan lokale kliek bestuurlijke prutsers en en aanpalende gesubsidieerde kliekjes van non-valeurs.

Grijskijkert | 18-07-21 | 17:27

Gevalletje van "let u even niet op mij maar op hem"? Iedereen weet dat het mn in Amsterdam een teringzooi is. En dat het stadsbestuur daar niet erg tegen optreedt dan wel zeer selectief met het electoraat in het achterhoofd.

Toverkol | 18-07-21 | 19:02

Man was een waar profeet. Werd dan ook, als een moderne Cassandra, door de deuggemeente weggezet met de nodige verwijzingen naar 'net zo fout te zijn als zijn vader'.

Hendrik Zeevaarder | 18-07-21 | 17:48
-weggejorist-
Amsterdamsko | 18-07-21 | 14:55

Danny de Munk zong het 37 jaar geleden al, poep op de stoep en haat in de straat. Gaat nog alleen maar erger worden.

Gaat het niet dan? | 18-07-21 | 14:40 | 2

Die poep op de stoep valt tegenwoordig wel mee.

bijna_raak | 18-07-21 | 17:01

Wat een ellende !
Vooral voor al die mensen die de hoofdprijs hebben betaald voor een woning in Amsterdam en dat je dan de hele boel zo naar de knoppen ziet gaan.

leo59 | 18-07-21 | 14:33 | 1

Totaal geen medelijden met al die mensen die de afgelopen jaren de hoofdprijs hebben betaald om in die stad te wonen.

naglfar | 18-07-21 | 15:57
-weggejorist-
Hollandse_blauwe | 18-07-21 | 14:32

And then I WOKE up

PokeAWoke | 18-07-21 | 14:24

Zuid-Nederland heeft nog wat water over. Kunnen we dat er heen leiden?

Harry.Langezwaal | 18-07-21 | 14:21

Wat ik mij nou regelmatig afvraag is: waar halen Amsterdammers her lef vandaan om zich als gids van de rest van NL voor te doen? Waar is het idee dat zij de rest van het land de maat mogen nemen, op gebaseerd? Waarom denken Amsterdammers dat hun stad een multicultureel paradijs is terwijl at the end of the day, de meeste 020-ers naar bed gaan in hun gesegregeerd wijkje met veel mensen van dezelfde komaf om zich heen?
En dan de hamvraag: vinden de families van de slachtoffers van het 'steekincident' aan de Rozengracht, Amsterdam nou ook zó lief?

Amsterdamsko | 18-07-21 | 14:16 | 2

"waar halen Amsterdammers her lef vandaan om zich als gids van de rest van NL voor te doen?"

Niet alle Amsterdammers hebben GL of D66 gestemd.

Sans Comique | 18-07-21 | 16:24

Hi. Born & bred Amsterdammer hier. Weet niet waaraan ik me meer erger, de eeuwige "Amsterdamse" zelfoverschatting van eigen importantie en dat absurde gelul over "wereldstad / metropool" (LOL) Amsterdam, (laat me niet lachen, een provinciestadje in een onbeduidend landje zo groot als een schoenendoos), het "verbindende" geneuzel van import / Halsema over "wij Amsterdammers" of anderszijds, het Calimero complex van niet-Amsterdammers die voor 180,000e keer moeten herhalen dat ze hier nog dood gevonden willen worden. Ja nu weten we het wel, jullie hebben allemaal een hekel aan ons, want wij hebben kapsones en bla bla bla. Nou ik heb geen hekel aan jullie, hoor. Voel me absoluut niet beter dan wie dan ook, omdat ik toevallig hier vandaan kom. Sorry to burst your bubble.

Asteroid-B612 | 18-07-21 | 18:26

Aai jij wel eens je cavia's Kaasdevries?

blikjegrolsch | 18-07-21 | 13:47

Amsterdam is een vreselijke stad.
Maar op zich hebben ze het ook aan zichzelf te danken, eens in de zeg 4 jaar mogen de mensen daar stemmen.
En tja, als dat dan links is, krijg je dit soort zaken.
Overigens in Utrecht hetzelfde, laatst discussie met kennis over gehad.
Ik vertelde dat ik ooit in Overvecht op school zat, en dat daar toen al tuig in de parallel klas zat.
Zijn reactie was dat zijn vriendin jaren daar had gewoond, en nooit iets had gemerkt.
Kortom, ik wist niet waar ik het over had.
Probleem dus opgelost.
Zucht ( hij is inderdaad links ).

helaas-nederlander01 | 18-07-21 | 13:43 | 4

@oldandwise | 18-07-21 | 13:47:
Erkennen is iets dat links niet kan.
Als ze het zouden erkennen, dan is er een oplossing mogelijk.
Nu niet.

helaas-nederlander01 | 18-07-21 | 16:49
▼ 1 antwoord verborgen

O O Den Haag, 'mooie' stad........

"Bij een grote handhavingsactie in Den Haag Zuidwest zijn donderdag negen mensen aangehouden. Ook werden honderden voertuigen gecontroleerd: in totaal kregen 132 mensen een boete voor diverse overtredingen. Verder werden nog onder meer drugs en twee vuurwapens in beslag genomen. Daarnaast kunnen de eigenaren van in totaal 287 flessen lachgas een proces-verbaal verwachten. Dat heeft de gemeente Den Haag bekendgemaakt."
BRON: omroep west

Bibop | 18-07-21 | 13:41

Waar blijven de ECHTE Amsterdammers, die zingen in de Jordaan, en huilen als Amsterdam huilt????

Leffe Blonde | 18-07-21 | 13:38 | 4

Echte Amsterdammers hebben alleen maar een grote bek.

JanVergoor | 18-07-21 | 13:45

Die vinden Amsterdam zo fantastisch dat ze allemaal al lang geleden zijn vertrokken

Bewezen-De-Gekste | 18-07-21 | 13:52
▼ 1 antwoord verborgen

Dan is er dus een herdenking voor Peter R in de Westerkerk en een paar uur later ligt daar een slachtoffer van een steekpartij dood te bloeden. Ben trouwens nog steeds benieuwd naar de naam van de verdachte van de steekpartij in de pijp een maand geleden.

van der g | 18-07-21 | 13:34 | 2

Een Syrier.

Toverkol | 18-07-21 | 19:04

Dat gejank om De Vries, daar walg ik echt van! De deugmeute stond niet te snotteren met een bosje bloemen toen die advocaat werd neergeknald.

Paulzitineenkaul | 19-07-21 | 02:09

Er zijn een hoop mensen. Wat lijdt tot een grote verscheidenheid hierin.

Neuth | 18-07-21 | 13:25 | 5

@Neuth | 18-07-21 | 14:03:
Bij evolutie heb ik het idee dat we vooruit gaan, dat 'we' als soort verder komen zeg maar. Bovenstaand topic leest toch meer als devolutie als ik eerlijk mag zijn.

Aap Noot Miesje | 18-07-21 | 14:06

@Aap Noot Miesje | 18-07-21 | 14:06: Door een gebrek aan selectiedruk is evolutie nogal willekeur en kan beide kanten op.

Neuth | 18-07-21 | 19:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Niet alleen Amsterdam of Nederland, heel het westen lijkt besmet te zijn met het woke virus. En maar wegkijken, verzwijgen en goedpraten. Uiteraard kan dat niet altijd blijven doorgaan, maar voordat het beter wordt zal het nog veel erger worden.

hetmoetdanmaar | 18-07-21 | 13:24

5 euro voor een handgranaat? Dat kan niet, dat is volgens mij ruim onder de kostprijs van materiaal en fabricage, toch? Geen handelaar die ze daarvoor zou laten liggen.

Graaisnaaiert | 18-07-21 | 13:19 | 3

En verder, ach, Amsterdam. Wel mooi dat GeenStijl het nu ook structureel weer de Bijlmer noemt. Een stadsdeel hernoemen naar Zuidoost maakt namelijk niets uit, het blijft dezelfde kansloze puinbak die het altijd al was. Serieus, Amsetrdam - en de andere grote steden - zouden enorm opknappen bij een gezond rechts stadsbestuur de komende 20 jaar. Dat gedogen gaat van kwaad tot erger, zit ze nou gewoon achter de broek, die top 600, de vrouwenhandelaars, de narcoticaindustrie, de krakers, de politieke Islam en noem maar op. Nee, je bent geen aanwinst, nee, je bent geen exotische verrassing, nee, je bent geen linkse autonome vrijdenker voor wie de regels niet gelden, nee, je bent geen woordkunstelaar, je bent gewoon een onaagepast apparaat dat heel rap aan de slag moet want anders trekken we je uitkering in. En die subsidies kun je ook naar fluiten.

Graaisnaaiert | 18-07-21 | 13:24

Bij mijn weten zijn fragmentatiehandgranaten uit het vm.yougoslavië arsenaal 50 euro per stuk.

steekmug | 18-07-21 | 13:45

Beste NH nieuws. U vermeldt dat slachtoffer overleden is en een 34 en 36 jarige man zijn aangehouden. Ik als man zijnde vind dat stigmatiseren van mannen en dat is niet oké. Ik hoop Dat Halsema u daarvoor op de vingers tikt en dat Sylvagina Simons daar Kamervragen over stelt.

I.Q. NUL | 18-07-21 | 13:19 | 3

Een zich als staand plassende identificerende hominide, kunt u daar wat mee?

Graaisnaaiert | 18-07-21 | 13:27

Moet natuurlijk zijn "een 34 en 36 jarige menspersoon".
Onze nederige excuses.
NH Nieuws

MK27 | 18-07-21 | 13:49

@MK27 | 18-07-21 | 13:49: Ik ben ook rond die leeftijd, dus als je er gewoon "iemand" van maakt vind ik het prima.
"Er zijn twee iemanden aangehouden in verband met het overlijden van iemand."

naglfar | 18-07-21 | 16:04

Er is wel degelijk hoop in Amsterdam. Een hoop schietpartijen, een hoop steekpartijen, een hoop drugshandel, een hoop onveiligheid. En vooral een hele grote hoop wegkijkers in het bestuur van Amsterdam. Vooral doorgaan met linkserige holle frasen blijven herhalen, pappen en nathouden. Lekker bezig Femke.

Crusher | 18-07-21 | 13:10 | 1

Klinkt meer als wanhoop.

Toverkol | 18-07-21 | 19:05

Politie bureaus sluiten en kijken hoelang het duurt voordat Femke huilend bij Geert Wilders aan de lijn hangt.

funkyd | 18-07-21 | 13:06

Raketwerpers, handgranaten en snelvuurwapens.... Onze 'sterke' arm weet echt wel waar het merendeel van al deze illegale wapens is te vinden. De politie mag of durft hier echter niet op te treden. Wat de pliesie wel moet en durft is jaarlijks de wapenkluis met legale inhoud van jagers en sportschutters controleren. Legale en geregistreerde wapens waarmee zelden of nooit misdrijven mee worden gepleegd.

D.Ormin | 18-07-21 | 13:04 | 2

Tristan vd V

sallandstrots | 18-07-21 | 13:27

@sallandstrots | 18-07-21 | 13:27:
De uitzondering die de regel bevestigt. Klopt uzelf even op de schouder, u heeft er eentje gevonden.

Graaisnaaiert | 18-07-21 | 13:31
-weggejorist-
CatalinaMoore | 18-07-21 | 13:01

Die steekpartij viel wel mee hoor want het waren slechts "jongeren". Van 34, 35 en 45 jaar.

Patatter | 18-07-21 | 12:55 | 2

Wrang hoe dat gaat ja. Via het filter van 'woke' ingestelde mainstream media .. Onfortuinlijke zielen die worden weggespoeld (Of bedolven, in Miami Beach) worden "vermisten".

In Alkmaar liepen "Kinderen" van 12 t/m 16 jaar (Plots, geen tieners ?) met messen op zak, blijkbaar een gehele nacht (Of nachten) rond.

Alleen als een 'blanke' man iets crimineels overhoop haalt is, het plotseling 'WIT MOORD BLANK WIIITTT!!!'- Al observeer ik persoonlijk dit de laatste tijd minder, en heeft men hopelijk hiervan geleerd dat alleen 'virtue signalling', niet voldoende is.

Dit filter zorgt juist voor veel extra verdeeldheid, zoals bijvoorbeeld in de Verenigde Staten. Op zijn beurt, totaal onnodig.

Nederlandop1 | 18-07-21 | 13:06

Waarvan er eentje (45-jarige) is overleden.
'Valt wel mee'........

MK27 | 18-07-21 | 13:07

Wat wil je ook wanneer 80% van het blauw op straat in 020 uit tiktok meisjes bestaat.

drolla | 18-07-21 | 12:49 | 2

Wil je nu zeggen dat diversteit en inclusviteit mogelijk minder goed werken dat de ideologen ons wijsmaken?

ratelaar | 18-07-21 | 13:05

@ratelaar | 18-07-21 | 13:05: het is een schande dat zij vermelden dat het om mannen ging. Ik voel me uiterst gekwetst. Overigens het vermelden dat een van de daders van de liquidatie van de Vries als zijne Pool kan ook niet. Als Marokkanen volgens de rechter een ras is zijn Polen dat ook. Deze gegevens zijn broodnodig om de misdaad statistieken ik kaart te brengen. R. TAGHI een Nederlander te noemen vind ik een schande. Al woont hij hier drie generaties. Zolang hij een Marokkaans paspoort heeft blijft hij voor mij Marokkaan.

I.Q. NUL | 18-07-21 | 13:39

Mooi durp, dat Nieuw-Halsemanië. Succes d'rmee wel!

Aap Noot Miesje | 18-07-21 | 12:45

Het is geen exclusief Amsterdams maar een Nederlands probleem. Wegkijken en lafjes lippendienst bewijzen aan de woke mode is een nationaal probleem. Het moet erger worden voor het beter wordt.

J.P.Drapeau | 18-07-21 | 12:42

Ik voel me tijdens een nachtje stappen in Bogota nog veiliger dan in Amsterdam.

Zure_Kwark | 18-07-21 | 12:37 | 2

Geloof het of niet: dat is nog waar ook.

ChristianV | 18-07-21 | 16:16

Probeer eens een nachtje Bordeaux, of nog beter, Marseille.

Asteroid-B612 | 18-07-21 | 18:31

Gaat lekker met de reproductiegraad van geweldsdelicten in Amsterdam. Een avondklokje daar zou kunnen helpen.

Joffri | 18-07-21 | 12:33 | 1

Datzelfde gevoel had ik toen we de krochten van Napels ingingen, vriendelijke mensen, zeiden zelfs gedag, Terug in centrum Napels voelde ik me totaal niet veilig.

gato | 18-07-21 | 13:42

'hoop, overal om je heen aanwezig'
_
Vooral veel hondenhoop.
youtu.be/dwBRMu4omiY

Kijkeensaan | 18-07-21 | 12:33

Amsterdam. De stad waar je dagelijks kunt zien dat het multiculturele experiment faliekant is mislukt.

Tietmier | 18-07-21 | 12:31

Wel veel mooie vrouwen in Amsterdam. Ook veel waard.

DexterGordon | 18-07-21 | 12:26 | 6

Take a walk on the wilde side.

uisge baugh | 18-07-21 | 13:04
-weggejorist-
Asteroid-B612 | 18-07-21 | 18:34

Wat dacht je van gooise proseccoteefjes, echt g...

renootje | 18-07-21 | 22:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Een handgranaat voor vijf euro? Die wil ik best eens op het grasveldje voor mijn huis proberen. Voor vijf euro.

SchimmelSchwanz | 18-07-21 | 12:25 | 2

Museumplein ?

Roze_bril_drager | 18-07-21 | 12:30

Dat zal wel inclusief subsidie zijn. Voor woordkunstelaars, een of andere field trip, anger management, noem maar op.

Graaisnaaiert | 18-07-21 | 13:29

De plaatselijke en landelijke politiek kijkt weg bij de moord op De Vries. Je moet je spierballen laten zien tegen de onderwereld. Laat verdomme zien wie de baas is.

Fervent | 18-07-21 | 12:24 | 1

Dat hebben ze toch laten zien aan oa Theo van Gogh en Peter R Vries.

Kijkeensaan | 18-07-21 | 12:30

Moet je de hoop van m’n schoonmoeder eens zien.

Ruimedenker | 18-07-21 | 12:18 | 2

Moet dat echt?

Usumani | 18-07-21 | 12:24

Vergeleken met Amsterdam is de Schilderswijk gewoon wel lief

hotbrasil | 18-07-21 | 12:17

Ik heb er in de jaren tachtig als vertegenwoordiger gewerkt. Geweldige tijd gehad. Nooit gedonder en het was er prima vertoeven. Nu... durf ik er niet eens heen om vrienden te bezoeken, bang dat ik door hoop in elkaar wordt geramd omdat ik een oudere blanke man ben die vast wel een duur horloge heeft...

de Jager59 | 18-07-21 | 12:16 | 3

Dit meen je niet..

Kan niet, geloof ik niet..

Zo..

neonreclame | 18-07-21 | 12:19

Dan schmink je jezelf als Zoewarte Piet. Oh, wacht….

matatwork | 18-07-21 | 12:26

De enige hoop die je in Amsterdam tegenkomt is wat een hond achterlaat.
Off topic, maar een aantal jaren geleden werd een groot continent ten zuiden van de Middellandse zee ook ‘het continent van hoop en kansen genoemd’.
Volgens mij is het daar nog steeds overwegend een shitzooi.

matatwork | 18-07-21 | 12:16 | 2

Het heet nu het kansencontinent.

BrutusBosch | 18-07-21 | 12:25

Het continent van hoop ellende en gemiste kansen.

Usumani | 18-07-21 | 12:36

Amsterdam was in de jaren 80 de homohoofdstad van de wereld. Dat kan je nu ook niet meer voorstellen. Nu durven homo's geen eens meer hand in hand te lopen in de stad. Maar toch vinden de Amsterdammers dat ze nog steeds in een progressieve stad wonen. Tja.

yeps | 18-07-21 | 12:15 | 1

Dat vinden Amsterdammers niet.
Dat vinden alleen de boerenheikenuters die uit Schubbekutterveen naar Amsterdam zijn verhuisd en zich nu helemaal Mokummer voelen.

Kapitein Sjaak Mus | 18-07-21 | 12:19

Amsterdam huilt..... waar het eens heeft gelachen.....

Dr_Johnson | 18-07-21 | 12:10 | 2

Blij dat al die kutpaupers de Jordaan hebben verlaten, met hun achterlijke humor.
Om maar wat te noemen.

Ichneumonidae | 18-07-21 | 12:34

@Ichneumonidae | 18-07-21 | 12:34: Zodra de yuppies uit de provincie komen begint het gezeik. Die willen in een mooi historisch hofje wonen in de Jordaan, Amsterdam Centrum. Rustiek, lekker stil, 17e eeuws pand, en die betalen daar dikke munten voor. Begrijp ik allemaal wel. Maar Tante Sjaan, Ome Sjakie en opoe van 3 huizen verderop wonen dus ook in dat hofje, voor 50 euro huur, die mensen wonen daar al generaties en die nodigen 's zaterdags wat vrienden en kennissen uit ("ah, lekker gesellig"), en daar drinkt men een citroenjenevertje, er wordt wat gelachen, misschien een beetje gezongen. Het zijn misschien volkse mensne, maar allemaal keurig netjes, die doen niemand kwaad, om half 10 is het feestje weer afgelopen, en al die oudjes gaan weer naar huis. Dan gaat meneertje de yup opeens ongevraagd een petitie starten bij andere buurtbewoners omdat hij daar "last van heeft". Probeert steun te krijgen om die mensen eigenlijk weg te krijgen. Fok dat. Ik zelf echt niet zo'n Jordanees type ofzo, maar die petitie kan je lekker in je hol dauwen. Gekko.

Asteroid-B612 | 18-07-21 | 18:54

Misschien word ik oud, maar vroeger werd je autoruit ingeslagen in de grote stad voor een blaupunkt met frontje. Stikte het van de heroineverslaafden. Poepten honden nog gewoon op de stoep en liep er nog veel links gespuis te rellen of te kraken. Inmiddels is Amsterdam een saaie yuppie enclave. Op de zeedijk loopt nauwelijks nog een verslaafde rond en ik moet heel lang teruggaan voor mijn laatste ingetikte autoruit. Uitgezonderd Noord, Nieuw-West en de Bijlmer uiteraard.

BobDobalina | 18-07-21 | 12:09 | 8

Ja, ik schiet altijd vol als ik die Sjonnie Jordaans hoor.

uisge baugh | 18-07-21 | 12:31

Die heroïnejunks blies je zo omver. Het moderne tuig is gesubsidieerd in Kickboksen getraind.

Sans Comique | 18-07-21 | 12:32

Je hebt gewoon een punt, dat gezeik van die provincialen met hun 'man bijt hond', daar kan een mens ook behoorlijk schijtziek van worden.
Elke iets grotere stad heeft zo wat banlieues. Elders hebben ze vinexwijken, ook een feest.

Ichneumonidae | 18-07-21 | 12:33
▼ 5 antwoorden verborgen

Amsterdam.

Verloren zaak.

Flapoor | 18-07-21 | 12:08 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Bertje Bru is Nederland ontvlucht vanwege hekel aan Nederland maar gaat vanuit een Spaans Eiland Nederland de maat nemen.

kees1386 | 18-07-21 | 12:07 | 5

Dat betekent niet dat hij geen gelijk heeft.

hisxxx | 18-07-21 | 12:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Halsema is ook de slechtste burgemeester in de 700 jarige bestaan van Amsterdam. Als de burgers konden stemmen dan had deze secreet geen enkele kans gemaakt.

TRUMP | 18-07-21 | 12:07 | 4

Het tuigh van vroeger is de elite van nu.

revolte | 18-07-21 | 12:30

dit secreet

Stratum | 18-07-21 | 12:51

Ze is enkel een graadje erger dan labbekakken als Cohen en Van der Laan.

Toverkol | 18-07-21 | 19:10
▼ 1 antwoord verborgen

Amsterdammers zo lief? Waarom zijn ze nu dan niet allemaal in Limburg om mee te helpen de rommel op te ruimen? Ow wacht..

pa_niek | 18-07-21 | 12:04 | 2

Sjezus..!!!

Hahaha…!!!

neonreclame | 18-07-21 | 12:06

Amsterdam gaat aan zichzelf ten onder

Roos | 18-07-21 | 12:04

Volgens de bomenverbranders, jodenhaters en fans van Hezbollah en Hamas is het de schuld van 500 jaar kolonialisme.

eerstneukendanpraten | 18-07-21 | 12:03

Amsterdam is een zwaar overgewaardeerd schijthol, inmiddels het zieke voorbeeld van 70 jaar links gedomineerde perma deugdrift en labbekakkerig bestuur. Met ooit een autochtone bevolking in de "dauer"-klaagmodus (inmiddels grotendeels vertrokken naar de Vinex jungles in Purmereutel of Hoorn) en inmiddels mediterraan importgruis, "niemand is illegaal"-uitgeprocedeerden en overige marginaal volk in de 020 ghetto's. Eigenlijk op zoveel manieren allang reddeloos verloren dat Amsterdam.

Grijskijkert | 18-07-21 | 11:58 | 10

@BobDobalina | 18-07-21 | 12:02: Nieuwsbronnen? Die Nieuwsbronnen zijn verworden tot propaganda, alles is netjes gefilterd voordat het gepubliceerd wordt. Mensen die met enige regelmaat in Amsterdam komen kunnen bevestigen dat het gepubliceerde niet overeenkomt met de realiteit en zoveel mogelijk bepaalde bevolkingsgroepen bevooroordeeld.

hisxxx | 18-07-21 | 12:25
▼ 7 antwoorden verborgen

Kijk, Bert, het is heel makkelijk:

Hoe meer kut het is, hoe meer er dus te hopen valt. Want als de stad fantastisch in orde is, dan is er dus niks om op te hopen snappie?

Hopen doe je het beste in een donkere kerker zonder kans op vrijlating.

Knufter | 18-07-21 | 11:58 | 2

Hopen is uitgestelde teleurstelling.

Hiram | 18-07-21 | 12:13

De huidige inwoners van Amsterdam hoopten ooit op een gratis huis, gratis gezondheidszorg, gratis onderwijs, een free out of jail card want zielige jeugd, een toeslagensysteem waar je naar hartelust mee kunt sjoemelen, een wajong uitkering, een blanke vrouw en een Miele was/droog combinatie (gratis). Op 1 ding na is dat allemaal bereikt.

wapster | 18-07-21 | 11:57 | 4

Nee, das een misdaad tegen de menselijkheid.

uisge baugh | 18-07-21 | 12:07
▼ 1 antwoord verborgen

Raqqamsterdam

amperbroekie | 18-07-21 | 11:55

Want Amsterdam, is bloed op de stoep,
en haat in de straat, je bent op je hoede,
Overdag en 's avonds laat,
en geen Dansen bij Jansen,
Doorgesnoven kapsones in zuid,
een kogel door de ruit!
Want Amsterdam, is bloed op de stoep,
en haat in de straat, krakers die bewoners hun huis uitslaat,
ongezellige kroegen,
de vieze grachten, het IJ, ze horen erbij!

Bibop | 18-07-21 | 11:54

Roeivereniging De Hoop in Amsterdam, de oudste, al sinds 1848 is er Hoop.

dathoujetoch | 18-07-21 | 11:54 | 1

En dan na het roeien lekker eten bij Restaurant De Hoop Op d'Swarte Walvis in Zaandam.

Kapitein Sjaak Mus | 18-07-21 | 12:07

Wanhoop is ook een soort van hoop.

Poesmobiel | 18-07-21 | 11:53 | 2

Wanhoop is er wanneer Trix een nieuw paard koopt de deze "Delano" noemt.

revolte | 18-07-21 | 12:34

@revolte | 18-07-21 | 12:34: Haha, een stal vol! Mohammed, Ridouan, Volkert en Saïd en nog 27. Keuze zat.

Poesmobiel | 18-07-21 | 12:58

"Oh wacht..." was heel grappig in 2008. In de comments hier kom je ook nog regelmatig mensen tegen die dit gemist lijken te hebben. Kunnen we geen moratorium stellen?

Sans Comique | 18-07-21 | 11:49 | 10

@Zenzeo | 18-07-21 | 11:55: Is geen gek idee, een Kulturkamer voor grappen. Ik heb al wat suggesties voor een zwarte lijst van producenten (die zo lang is dat een White List een beter idee is).

Sans Comique | 18-07-21 | 12:09

@Sans Comique | 18-07-21 | 12:09:
Vergeet u niet die lijst naar De Volkskrant te sturen?

Kapitein Sjaak Mus | 18-07-21 | 12:11

Ok boomer.

Bert Brussen | 18-07-21 | 12:17
▼ 7 antwoorden verborgen

Willem Engel: "Hoax!"

Speitoptantje | 18-07-21 | 11:49

Kut is een pleonasme van Amsterdam.

overVecht | 18-07-21 | 11:49 | 3

Zoals wit een een pleonasme is van sneeuw? Maar natuurlijk.

Ichneumonidae | 18-07-21 | 11:50

Ik dacht altijd dat het een dyslectisch anagram was.

Kapitein Sjaak Mus | 18-07-21 | 12:09

@Kapitein Sjaak Mus | 18-07-21 | 12:09: LOL!

Ichneumonidae | 18-07-21 | 12:27

Geboren in 020 dacht ik: Weet je wat, het is hier zo'n teringbende geworden, ga ik maar in 010 wonen. En raad eens wat er is gebeurd? Conclusie: ik trek rotzooi aan?

Aisie | 18-07-21 | 11:49 | 3

Ook in 010 plekken zat waar je niet wilt gaan wonen. Volgende keer effe beter kijken/uitzoeken waar je huurhut/koopkasteel staat ?

Grijskijkert | 18-07-21 | 12:02

Hint: Alle grote en middelgrote steden hebben gegarandeerd veel plekken met rotzooi en/of enige plekjes zonder rotzooi.

hisxxx | 18-07-21 | 12:18

Mwah... kan ook aan je partner liggen .

Koning BongoBongo | 18-07-21 | 18:06

Natuurlijk gaat het er in Amsterdam heel hoopvol aan toe, nu ze de zegeningen van de Multikul en het lieve pacifistische wegkijken steeds nadrukkelijker zien. Amsterdam is heel hoopvol bezig, dus ik snap al dat zure gezeur daarover niet!

Vuurspuger | 18-07-21 | 11:47

Als ze nu eens een criminoloog burgemeester zouden maken, oh wacht deze softe dame is dat al.

Roze_bril_drager | 18-07-21 | 11:47

Vorige week trouwens, hier in Twente, liepen twee BOA's met elkaar in het turks te communiceren terwijl ze door het dorp wandelden. Ik vind dat niet leuk. Niet prettig. Ongemakkelijk. Ik heb niet per definitie een hekel aan anderlandiërs. Maar ik versta wel graag overheidsdienaren.

SchimmelSchwanz | 18-07-21 | 11:47 | 2

Oh, nou dan staat je nog wat te wachten

Dubbelepunthoofd | 18-07-21 | 11:59

Die van de Turkse overheid hoef je niet te verstaan, vanzelfsprekend kan je er van uit gaan dat niets in jouw voordeel uitvalt indien je met ze te maken hebt.

hisxxx | 18-07-21 | 12:15

Zo lang die malloot liedjes zingt voor de tv: ‘Zeg Mondkapje waar ga je hene’ en daarna niemand ingrijpt en die debiel in een inrichting opsluit, hoeven we van het Justitie Ministerie niks te verwachten.

Felipe | 18-07-21 | 11:47

Een stad die leeft, een stad die echt is. Amsterdam.

dathoujetoch | 18-07-21 | 11:46 | 2

Nee hoor. Het centrum is inmiddels een tourist-trap, net als Venetië. Niets echts meer aan.

Zenzeo | 18-07-21 | 11:58

Echt rot, echt waardeloos. Vul maar in.

Toverkol | 18-07-21 | 19:12

Weet je wie er ook vaak in Amsterdam komt,

De Wallen zijn voor Koningin Máxima geen onbekend terrein. "Ik kom hier vaker", vertelde ze aan Cor van Dijk van ondernemersvereniging BIZ Burgwallen. "Als we buitenlandse gasten hebben laten we deze buurt ook zien. Want deze buurt is uniek en hoort bij Amsterdam. We laten graag zien aan onze bezoekers hoe deze buurt eruitziet."
bron: AT5

Bibop | 18-07-21 | 11:44

Met een grote stad, dat Amsterdam. Maar dan met relatief weinig criminaliteit en relatief veel mensen die dat niet beseffen.

beldewouten | 18-07-21 | 11:44 | 4

@BobDobalina | 18-07-21 | 11:53: Hear, hear! Ik spring zo op de bakfiets naar het ziekenhuis om mijn steekwonden van afgelopen nacht te laten verzorgen.

wageslave | 18-07-21 | 11:58

@BobDobalina | 18-07-21 | 11:53: Ik zag een tijdje terug zo'n zwaar getatoueerde Starbucks hipster met een Dali achtige puntsnor en een manbun, gekleed in een tweed Sherlock Holmes outfit, met drollenvanger en cape-je (geen juichcape) en al, op zo'n ouderwetse 19e eeuwse fiets met een enorm voorwiel door de straat sjezen. Een "penny farthing" (weet niet hoe zo'n ding heet in het Nederlands) Ik denk Ow, wat een mafkees, die is zeker 'cyberpunk' ofzo.

Asteroid-B612 | 18-07-21 | 15:32
▼ 1 antwoord verborgen

Kunnen we Islamsterdam ook niet elimineren als uitschieter in de coronistiek?
Ik vraag dit voor iemand die graag op vakantie naar het buitenland wil.

D-Fens_1963 | 18-07-21 | 11:44

Hoop is uitgestelde teleurstelling.

DenkenDanDoen | 18-07-21 | 11:44

Kortom, het is gewoon een kutstad.

VanBukkem | 18-07-21 | 11:44

En Bestuurlijke Elite van Nederland, hoe vinden jullie nou dat het gaat?

Uw Scandinavische Oppergod begrijpt dat hij voor een visie maar naar de opticien moet gaan, en Hij begrijpt dat we een breekbaar vaasje zorgvuldig moeten vasthouden. Maar wat hij niet begrijpt is wat "jullie" nou willen met klimaat, infrastructuur, woningen, veiligheid, massa-immigratie, Europese transfer-unies, Defensie, cultuur-integratie, voedselveiligheid, energietransitie, gedegen onderwijs, etc etc etc... Zeg maar de dingen die mijn leven en die van mijn kinderen aangaan.

Dus helpt me even? Wat wilt u met Nederland?

Odin | 18-07-21 | 11:43 | 2

Nou niet de hele economie naar de gallemiesen laten gaan om 'Gidsland' te zijn voor China en India en andere shithole regio's.bijvoorbeeld. Dat willen we in elk geval NIET. Geen wachtlijsten van meer dan 10 jaar voor een woning terwijl statushouders (en what the fuck gewoon alles wat deze kant op gekomen is, illegaal of niet) direct een huisje kunnen betrekken, staat ook niet zo netjes.

Jij dacht dat wij op deze postzegel de rest van de wereld kunnen genezen? Terwijl je in Duitsland subsidie krijgt om aan het te gaan, moet hier meer dan 60.000 per woning worden geïnvesteerd om het gasvrij te maken. Zeg mij, woon je dan in een gekkenhuis of niet? Help me even... Wat wil JIJ dan met Nederland?

Sans Comique | 18-07-21 | 11:55

Als het het grootste gedeelte van de Nederlanders niets kan schelen gezien het stemgedrag, kan het mij ook niks meer verrotten wat er buiten mijn erfgrens gebeurt.

uisge baugh | 18-07-21 | 11:56

Dit stukje is duidelijk geschreven door iemand die heel blij is dat hij uit Amsterdam vertrokken is.

Haberdoebas | 18-07-21 | 11:42 | 1

Geef hem eens ongelijk.

zwartzondersuiker | 18-07-21 | 11:43

Als BOA's worden afgerekend op het aantal uitgeschreven boetes dan gaat het echt helemaal fout.

SchimmelSchwanz | 18-07-21 | 11:41 | 2

De blikje in de water.

All_yall | 18-07-21 | 11:45

Staat voor 1.4 miljoen op de begroting, dus moet de target gehaald worden.
EN dat betekent bonnen schrijven, of dat nou iets helpt tegen waar de bon voor gegeven wordt of niet, het gaat om de inkomsten en niet om het leefbaar houden van de buurt. Maar dat wisten we al een tijdje hoor.

elfenstein | 18-07-21 | 11:57

Gelukkig heeft dit land Grapperhaus, die gaat het vast oplossen!

Klapsigaar | 18-07-21 | 11:41

Gewoon GL stemmen. Een partij die voortkomt uit de CPN en tuig als Duyvendak als partijprominent heeft, zorgt voor niets dan goeds. Stemt daarom CPN ik bedoel GL.

El Rico Grande | 18-07-21 | 11:40 | 5

@kloopindeslootjijook | 18-07-21 | 11:55: Van volwassen mensen die NAW's op straat gooien om ambtenaren vogelvrij verklaren verwacht ik geen inkeer. Maar dat tuig deelt wel nog steeds de lakens uit bij GL achter de coulissen. Dus niks 'historisch interessant...'.

Sans Comique | 18-07-21 | 11:57

@Sans Comique | 18-07-21 | 11:57:
Als alleen de CPN word aangehaald is dat te simpel. Dat klopt niet. Het is een combi van PPR, PSP, CPN en de EVP. Van toen. Als GL door de Jonge Liberalen als een liberale partij wordt gezien, komt dat niet door de CPN.
We zijn 30 jaar verder. Mensen gaan en komen.
Jezus Klaver zit in een ander GroenLinks dan dat van 30 jaar geleden. Dus moet je kijken naar wat ze nu doen. In Culemborg bijvoorbeeld, waar ze het grote geld over de bevolking laten heen denderen als je niet oppast. Maar als een bedrijf aan groen denkt denken ze niet aan het milieu. Dus of ze zijn naïef of ze gehaaid.

kloopindeslootjijook | 18-07-21 | 12:35

@kloopindeslootjijook | 18-07-21 | 12:35: Kan mij het verdommen wie er op de voorgrond staat. Jesse is een posterboy, denk nou niet dat die knul ook maar enige inbreng heeft. Het gajes dat GL bestiert is dus nog steeds dezelfde gajes dat 30 jaar geleden de die-hard communisten aanvoerde.

Sans Comique | 18-07-21 | 13:10
▼ 2 antwoorden verborgen

LERAAR zijn in Amsterdam. Wie?

Verderkijkert | 18-07-21 | 11:40 | 1

Leraar. Is dat Nederlands voor imam?

Nivelleermarionet | 18-07-21 | 12:26

Het aardige is ook nog dat de huizenprijzen in mokum mede omhoog gaan door dat witte poeder dat handige jongens met iets teveel geld door hun neus heenhalen.
Geld maakt geld.
Teveel geld.
Laat het plebs maar ploeteren de rest van hun leven.

Iedereen die snuift of slikt is onderdeel van het probleem.

De enige uitzondering is de thuiskweker van cannabis die niet aan handel doet en alleen voor eigen gebruik bezig is.

kloopindeslootjijook | 18-07-21 | 11:40

Wel ja, geef Femke Halsema maar weer de schuld. Die kan er zelf toch ook niets aan doen?

Hetkanverkeren | 18-07-21 | 11:39 | 6

@Sans Comique | 18-07-21 | 11:59: "Wij gaan niet handhaven" (Burqaverbod). Er is nog nooit een burgemeester in Nederland geweest die zo sterk zijn/haar politieke voorkeur door probeert te drukken. Halsema is de personificatie van de exclusie politiek: "ik ben moreel superieur en naar anderen hoeven we niet te luisteren'. Het is een schande dat zij er nog zit en niet vervangen is.

Grachus | 18-07-21 | 13:36

Van Femke mag er niet gefouilleerd worden, van Femke mag je geen zwarten in dikke auto's aanhouden. Linkse kud

ceriel82 | 18-07-21 | 14:32

WIL er niets aan doen. Ik zal niet handhaven itt tot Je maintiendrai voor Nederland.

Toverkol | 18-07-21 | 19:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Amsterdam doet haar uiterste best om ook bij de grote internationale steden te horen.
En daar hoort nou eenmaal ook verloedering, selectieve handhaving en wegkijken, corruptie en georganiseerde criminaliteit bij.
Anders tel je niet mee.

jemagookniksmeer | 18-07-21 | 11:39 | 1

Grote stad? In de kleinste buurt van New York wonen al meer mensen dan in Amsterdam.

MargauxGrandCru | 18-07-21 | 11:44

Schietpartijen bij de vleet, de politie chronisch onderbezet en te politiek correct; gemuilkorft en overwerkt.
De politiek kijkt weg, de media doet alsof hun neus bloedt, dit is een soort death-spiraal geworden. Zo lang er niet ingegrepen wordt, gaat dit alleen maar verder uit de hand lopen, met alle gevolgen van dien.

Verdeel en heers, totdat er niks meer van over is, zo luidt het devies.

PurpleFlurp | 18-07-21 | 11:38 | 1

De politiek kijkt niet alleen weg, alle politici die dit aankaarten worden veroordeeld tot het extreemrechtse hoekje van het klaslokaal. Dit gaat nooit meer weg, Nederlandse burgers hebben het nog te goed en zijn gehersenspoeld met EU/Ned propaganda. Opstaan tegen dit beleid betekent huisje, boompje, beestje verliezen en daar zitten de meeste niet op te wachten.

hisxxx | 18-07-21 | 11:55

Inderdaad een hoop. Een hele grote bult str...

Datgingniegoed | 18-07-21 | 11:38

Ik ben heel lang Amsterdammer geweest. Rond 1995 is de woke begonnen.

Sexopolis | 18-07-21 | 11:38 | 3

Welnee, de wortels van het probleem liggen in de jaren 70. Toen wij Nederlanders maar Turks moesten gaan leren, omdat integratie immers 'van twee kanten moet komen'.

Zenzeo | 18-07-21 | 11:41

Hoho vanaf 1970 zit de PvdA (op 4 jaar na) in elke gemeenteraad. Wat die heeft gedaan aan iftaren, buurthuizen, subsidies, plucheverdeling etc…. Nu natuurlijk overgenomen door GL.

Risingson | 18-07-21 | 11:45

Ik had er op mijn middelbare school al last van. Halverwege de jaren 80. Toen hadden we ook al punkers en 'wavers', je weet wel mensen die zich in een of ander buitenissig uniform hijsen om te laten zien hoe individualistisch men is (qua kleding dan. Qua ideeën is de diversiteit ver te zoeken). Met vooral veel zelfmutilatie. Direct bereid een ander tot fascist te bestempelen.

Sans Comique | 18-07-21 | 12:02

"Tactics without strategy is the noise before defeat" - Sun Tzu. Haramsterdam is al lang verloren; hoop is geen strategie.

PikinhetBlik | 18-07-21 | 11:35 | 6

@Zenzeo | 18-07-21 | 11:42: En toen zat je al midden in een burgeroorlog of is dat van later datum? Welbeschouwd is er in Amsterdam nauwelijks iets aan de hand, al decennia lang niet.

Ichneumonidae | 18-07-21 | 11:49

@Zenzeo | 18-07-21 | 12:00: Mss een gewaagde stelling, maar de mocro's in 020 doen goed werk als het gaat om de-feminisering. Zeker te midden van al die opgewonden frigide klimaatmeisjes en andersoortig tuig van de woke-richel.
Vind ik toch een plusje, naast vele andere.
Je burgeroorlog, dat is echt een lachertje. Siëstatijd, hombre.

Ichneumonidae | 18-07-21 | 12:26
▼ 3 antwoorden verborgen

GroenLinks is een contradictie in termino. Of voor de natuur of voor mensen. Meer mensen maken meer natuur kapot. Ergo de contradictie.

James-de-Dames | 18-07-21 | 11:34

Je zal er gvd maar agent zijn, beetje proberen de boel onder controle te houden terwijl je overal om je heen de [harde] criminaliteit uit de bocht ziet vliegen en ondertussen van hogerhand op alle mogelijke manieren tegengewerkt wordt om "racisme", "discriminatie", "vooroordelen" en ander zulks weggooibegrippen tegen te gaan. Intens ondankbaar beroep.

Do-na-zi | 18-07-21 | 11:33 | 5

@Von Knarrenstein | 18-07-21 | 11:51: hoezo "lafbek"? Als je weinig tot niets mafg, goed bent om kogels te koppen en messen af te weren, je uit te laten kafferen etc. én geen betaalbaar dak boven je hoofd met je diendersloon kunt betalen geef ik ze groot gelijk.
Blijf ook niet "dweilen met de kraan open"....

MK27 | 18-07-21 | 12:05

@Von Knarrenstein | 18-07-21 | 11:51: Wel verstandig en moreel gezien volledig te begrijpen. Idem voor docenten. Onderwijs je liever Nederlandse kindertjes in een slaperig provinciestadje of zit je liever opgescheept met het addergebroed van geïmporteerd tuig?

Grachus | 18-07-21 | 13:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Hopen dat de kademuren het houden dan.

All_yall | 18-07-21 | 11:33 | 1

Ah joh. De deug kan alles weerstaan.

James-de-Dames | 18-07-21 | 11:34

Oh ja. We hebben Amsterdam óók nog.
Zou je bijna vergeten, met al die ellende in Limburg.

Papa Jones | 18-07-21 | 11:33 | 2

Ja, en in Amsterdam wordt er alles aangedaan om in the picture te blijven.
Beetje steken, beetje schieten, beetje dreigen, beetje rammen.......
Alles om aandacht te krijgen.....,

MK27 | 18-07-21 | 11:37

@MK27 | 18-07-21 | 11:37:
In Mallorca worden anders ook Nederlanders door groepen ''medelanders'' in coma geslagen.

van der g | 18-07-21 | 13:29

Wat een gezeik toch weer in de 'poel des verderfs' Amsterdam.
Bestuurd onder de bezielende leiding van kaakklem Halalsema en haar linkse vrinden.
Nou het is een uitstekend resultaat van die linkse meute..... NOT!

MK27 | 18-07-21 | 11:32 | 3

Guess hoe is doing iets in Utrecht..!!

neonreclame | 18-07-21 | 11:33

Waarom worden gevonden drugstransporten niet behandeld met een stofje. Dat zodra de gebruiker minimaal 2 dosis heeft genomen een groene huidskleur krijgt.

Reden | 18-07-21 | 11:32 | 4

Omdat we de politie insteek hebben om de handelaar aan te pakken en gebruiker als slachtoffer te zien. Wat jij aangeeft zou een slachtoffer maken van de gebruiker en de vraag doen afnemen omdat je nou eenmaal niet groen op je werk kan verschijnen. Deze oplossing zorgt ervoor dat de elite last gaat krijgen van hun wekelijkse ponypack en dat moeten we niet willen met elkander.....

Roorda van Eyssinga | 18-07-21 | 11:39

Dat bestaat maar het werkt alleen met precies de juiste toverspreuk.

Mazzelstof | 18-07-21 | 11:40
▼ 1 antwoord verborgen

En Wilders is gek...

ceriel82 | 18-07-21 | 11:31

Ja ho eens even!
Ter preventie tegen die raketwerper hadden de plaatselijke hoopgevers toevallig wel een paar dranghekken geplaatst.

gemeentereiniging | 18-07-21 | 11:31

Hek om die stad en verder zoeken ze het maar uit.

Zoelense Hobbyboer | 18-07-21 | 11:31

laat ze alsjeblieft een republiek worden. muur eromheen.

motje013 | 18-07-21 | 11:30

Het is zondermeer onverantwoord te noemen om als gewone burger zonder AK-47 in Amsterdam te gaat rondbanjeren.
Dat is gewoon vragen om problemen...

Ichneumonidae | 18-07-21 | 11:30 | 4

@Kapitein Sjaak Mus | 18-07-21 | 11:41: Moest toch even opzoeken wat een 'hartsvanger' is. Wel nieuw voor mij dat Amsterdammers in een bos wonen, haha.

Ichneumonidae | 18-07-21 | 11:44

@Ichneumonidae | 18-07-21 | 11:44:
Is een van generatie op generatie doorgegeven familiestuk dat oorspronkelijk van mijn voorvader Linke Leendert is geweest, die hem tijdens menig entering nuttig heeft gebruikt.
Vandaar mijn voorliefde voor de Piratenpartij, The Pirate Bay en Het Spaghettimonster.
De gens trek ik bij Nederlandstalige Piratenmuziek.

Harrr!

Kapitein Sjaak Mus | 18-07-21 | 12:03
▼ 1 antwoord verborgen

Is dit het resultaat van oprukkend extreem rechts in de samenleving?

P-unit | 18-07-21 | 11:30 | 2

Eigelijk alle problemen die ze niet op willen lossen of ontkennen wordt in die hoek geduwd.....

Roorda van Eyssinga | 18-07-21 | 11:44

Vooral in A'dam... ze schijnen daar met kolonnes door de straten te marcheren, ZO erg is het daar, bruinhemden die Joden achterna hollen en hun bakfiets in het water duwen (al lachend), wie Soldaat v Oranje heeft gezien weet waar ik op doel.

In maart '23 Gemeenteraadsverkiezingen, hopelijk gaat het gezond verstand daar het tij keren en gaat men massaal stemmen op GL, D66 of de PVDA. (sarcasmemode uit)

Keyboardspeler | 18-07-21 | 13:04

Management by hope. Totale onzin dus.

van Oeffelen | 18-07-21 | 11:29 | 1

Blij dat u geen huis hebt kunnen bemachtigen in die mooie stad, die fijne stad. Wij willen dat ook liever niet. In Brabant, soit, maar hier in de Hoofdstad houden we het graag netjes, zonder roeptoeters

dathoujetoch | 18-07-21 | 11:44

Ik ga vanmiddag gewoon de straat weer op..!!!

Hashtag spierballen..!!

neonreclame | 18-07-21 | 11:29

Maar goed dat ze preventief fouilleren daar, dat voorkomt een hoop meer ellende…o, nee, wacht…

Quichegerechtigde | 18-07-21 | 11:28

Wat vindt Femke Halsema hiervan?

thanseeuwen | 18-07-21 | 11:27

Hoop? Een hoop ellende zal je bedoelen.

keestelpro | 18-07-21 | 11:26 | 1

Hoop is een uitgestelde teleurstelling

Het leven is zwaar | 18-07-21 | 11:39

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos