Maatregelen persco weer gelekt: Horeca dicht om middernacht, geen Testen voor Toegang meer
Groundhog Day
Kabinet dat verrast wordt door voorspelbare ontwikkelingen? Check. Kabinet dat op een hele lelijke manier die verrassing probeert te spinnen als voortschrijdend inzicht? Check. Jaap van Dissel die met zijn malle presentaties en onrealistische inschattingen de boel nog vager maakt zodat een HELDERE COMMUNICATIE OVER DE SITUATIE volstrekt onmogelijk is? Check. Vrijdagavond zeven uur persconferentie aangekondigd? Check. Maatregelen al eerder gelekt? Check. Volstrekte onduidelijkheid wat dit voor getroffen ondernemers gaat betekenen? Hele dikke dubbelcheck. Iemand die zich afvraagt wat die ongelofelijke koekwausen dan in vredesnaam bij die Field Labs hebben zitten onderzoeken als de conclusie was 'laat al die ongevaccineerde jongeren elkaar maar lekker aflebberen in slecht geventileerde ruimtes zonder deugdelijke testmogelijkheden'. ENORME GROTE CHECK. En dus: horeca weer dicht om 12 uur, geen Testen voor Toegang meer. Dat betekent Lekker Thuis Op De Bank Scrabbelen Met Je Ouders Met Janssen. Alle hamers zijn op, en corona leidt de dans. Goed bezig Mark & Hugo.
VERRASSING! +6.986
Reaguursels
InloggenOm de zorg te ontlasten. Vragen: hoeveel extra geld is er al naar de zorg gegaan? Hoeveel IC bedden zijn er nu, tov het begin van de crisis. Wat heeft ons demissionair kabinet werkelijk gedaan om de zorg te versterken?
Hoe zwaar is de impact van die maatregelen die zogenaamd de zorg zouden ontlasten?
Hoe zwaar is de zorg wérkelijk belast?
En belangrijker nog wat is het positief geteste percentage van het totaal gesteste mensen? Volgens mij is dat nog steeds stabiel. Alleen als zich in mei 50k mensen laten testen en in juni 300k krijg je absoluut ook meer besmettingen. Een kind snapt dat nog
Ik zag in de kopregel " Groundhogday " staan..
Een mooiere en korte omschrijving bestaat er niet
Dus deze nacht het slotfeest! De klapperrrrr van deze twee weken!
Man dit zagen we van kilometers ver aankomen, die versoepelingen gingen veel te snel; maar ze hadden een bliksemafleider nodig voor o.a. de kwestie Omtzigt waar je ook opeens helemaal niets meer over hoort. En nu de horeca dubbel naaien, eerst open laten gaan en nu weer dicht, hehe… Allemaal om het CDA en D66 te beschermen, hilarisch. Die idioten gaan over lijken, we hadden die versoepelingen nooit zo door moeten voeren. Iedereen behalve het kabinet en de wappies onder leiding van Engel wist dat.
Met de stelling van Bayes is heel eenvoudig uit te rekenen dat bij een 97% betrouwbare test (en dus 3% onbetrouwbaarheid) bij een prevalentie van 0.3% ongeveer 9 van de 10 tests fout-positief is en 1 van de 10 tests echt positief. En dat durft men vervolgens 'besmettingen' te noemen. Het enige dat exponentieel groeit is het aantal tests, hiervoor lijkt momenteel een soort Moore's law te gelden.
@Max Headroom | 09-07-21 | 21:09:
Percentage positieve testen neemt toe. Een 97% betrouwbare test wordt niet opeens een 75% betrouwbare test.
@Aart4888 | 09-07-21 | 21:46:
Jawel, dat gebeurt bijvoorbeeld door het aandeel antigeen sneltests te laten toenemen of door de testparameters te wijzigen.
@Aart4888 | 09-07-21 | 21:46:
Aart is een beetje dom, hij luistert naar Gulliver en het rivm. Bij lage prevalentie kan een test geen enkel antwoord meer geven hoeveel besmettingen er zijn noch hoeveel er besmettelijk zijn. Vooral niet als er wachtrijen staan om getest te worden om op vakantie te zijn, en laat die jongeren alsjeblieft op natuurlijke wijze immuun worden in plaats van een halve immuniteit met vaccinaties.
Eerst gigantische kosten maken om weer op te starten en dingen organiseren. En nu met torenhoge schulden achterblijven
Gelukkig is ̶J̶a̶n̶s̶s̶e̶n̶ *kuch* Johnson and Johnson een betrouwbare ̶d̶r̶u̶g̶d̶e̶a̶l̶e̶r̶ farmaceut.
nos.nl/artikel/2299106-amerikaanse-fa...
Bij de GGD staan vooral jongeren met duizenden in de rij sinds 1 juli om een negatieve PCR test gratis te krijgen om op reis te gaan. Het is dus logisch dat de aantallen postieven ook oplopen. Maar die jongeren zijn niet ziek en hebben overwegend nergens last van.
ze hadden niet verwacht dat de "besmettingen "zo snel op zouden lopen dus stoppen ze nu met testen, als ze het testen gaan verbeiden dan kunnen we gewoon weer normaal gaan doen,maar dat zullen ze niet doen want het volk moet wel in angst blijven.
Niet meer testen voor toegang, mooi man. Zijn volgende week de besmettingscijfers weer gedecimeerd. Kunnen we weer vrolijk op groen en het hele riedeltje weer opnieuw laten beginnen.
Die eerste cabaretshow over veel te vroege versoepelingen met de Deltavariant flink in aantocht was al echt verschrikkelijk lachwekkend (of om te janken), benieuwd naar het vervolg van de show na deze pauze van 1 stap terug van dit inmiddels fameuze cabaretduo.
Nou ben ik redelijk wantrouwend, en ergens in mijn achterhoofd pingelt nog steeds een uitspraak van Jaap van Dissel betreffende groepsimmuniteit.
Van Dissel is niet iemand die snel een ander standpunt accepteert om het maar voorzichtig te zeggen.
De man is er tot op de dag van heden van overtuigd dat mondbescherming niet helpt(Kuch, Kuch, natuurlijk wel in de gezondheidszorg)
Als tweede vond ik de snelheid waarmee onze avondklok-overheid de teugels niet liet vieren, maar gewoon liet glippen, wel heel erg snel.
Gevolg: Het jongere bevolkingsdeel, dat toch al voor een groot deel schijt aan de regels had, besmet elkaar nu in een razend tempo.
Drie vliegen in 1 klap: Groepsimmuniteit, en meer argumenten/motivatie om jongeren ook te vaccineren, en daar Nederland dan(al snel) als rood besmet gebied geldt, ook geen problemen meer met vakanties, en quarantaines.
Risico: Wanneer het virus bij al die besmette personen, waarbij geen ziekenhuisopname nodig is, muteert naar een vorm, waartegen het vaccin niet helpt zijn we fucked, maar hebben we wel een Dutch-variant.
mooi dan heeft going Dutch weer een extra betekenis erbij
Over de start van uw betoog was ik enthousiast, maar die slotzin helpt niet. Het virus muteert door naar een ongevaarlijke variant, dat doen virussen nu eenmaal. Uiteindelijk zal het virus uitdoven tot een snotterigheidje of zelf helemaal verdwijnen. Dat zeg ik niet, dat zeggen de experts en zo is het altijd gegaan met virussen.
Suske en Wiske en de Klunzige Clowns.
Bij dit kabinet moet ik altijd denken aan kindervoetbal, als een kip zonder kop achter elkaar aan rennen zonder benul van wat je nu eigenlijk aan het doen bent.
Dat is inderdaad een perfecte metafoor.
Goh, gek he dat je een steiging van het aantal gevallen krijgt als je voor elke scheet die je laat getest moet worden en er een flinke hoeveelheid false positives zijn.
Vertel eens, hoe weet jij dat er "een flinke hoeveelheid false positives" zijn?
de overheid organiseert het?
@omanders | 09-07-21 | 18:14: Dat is een gegeven, geen wappie uitspraak, en inherent aan de PCR test, maar iets beters hebben we niet. Er zijn wel GGD's waar 7x meer getest werd dan anders, dus ja, dan krijg je ook hogere cijfers.
@omanders | 09-07-21 | 18:14:
Dat stond vast op feesboek...
@omanders | 09-07-21 | 18:14:
De WHO zegt het? web.archive.org/web/20210120083427/ht...
Er vallen toch geen doden, al dat zou wel lekker opruimen want het wordt hier wel erg druk maar het is allemaal een hoop paniekzaaierij.
Ga allemaal lekker op vakantie en je zal zien dat je overal lekker kan doorrijden..
Laat peppi en kokki maar lekker lullen , krijgen waarschijnlijk een beetje te weinig aandacht de laatste tijd.
Precies, ben al terug van vakantie, met auto naar Italië, niks aan het handje, geboekt voor 1/2 september als de drukte weer voor bij is.
Fieldlabs, consultants, miljoenen euro's belastingeld op zijn Sywertiaans verspild en naar zakkenvullers overgemaakt. het zou goed moeten zijn met toegangstesten volgens adviseurs. Werkt voor geen meter dus. Je hebt maar een iemand nodig voor een superspread event als je als pieren in een afgesloten potje gaat zitten in ongeventileerde ruimtes. Festivals buiten lijkt me veel minder een probleem.
Schijnt bij de buren, mevr. Merkel, veel erger gesteld te zijn met de bijverdiensten door haar vriendjes.
Kom op mensen, we zijn er bijna. Nog even volhouden!
avondklok in 3.2.1
"HUUUGOOO!!! De besmettingen stijgen!"
Oh, dan gooi ik de boel wel weer op slot! Fack ondernemers! Oh, en als er vragen zijn, vraag het niet aan mij, ik ben volgende week met zomer reces! Hard gewerkt laatste tijd! Had het niet willen missen!
Groetjes,
Hugo de #!@£&!!!
zwakken opruimen is de natuur, dat is toch waar de regenboogflaggetjes voor staan?
Idioot
Niet geïnteresseerd en ongevaccineerd dat is mijn instelling.
Ben ook benieuwd hoe veel mensen zich nu niet laten vaccineren. Wat mij betreft mag mijn tweede prik ook naar een ander.
Maar, zullen ze toegeven dat ze een (inschattings)fout hebben gemaakt?
Never !
Het testen voor toegang heeft nog geen dag gewerkt omdat het systeem kinderlijk eenvoudig te omzeilen was. Oplossing? Schaffen we dat af en weer terug naar 1.5m want de jongeren zullen 1.5 meter beter hanteren. Wie pak je ermee? De organisatie.
Je kan ook ervoor kiezen een systeem op te leveren die wel werkt
regeren is vooruitzien ... juist daaraan is een schromelijk gebrek
Inderdaad, totdat je opeens wakker wordt in een land met 25 miljoen mensen
Heeft iemand nou al aan Tjer uitgelegd wat Groundhog day is? Hij heeft immers alleen schaak op z'n telefoon (hij is heel slim vandaar).
Je kan t vergelijken met afsplitsingen bij rechtse partijen. Elke keer opnieuw met dezelfde argumenten " geen interne democratie" " te weinig afstand bruinhemden" " de leider is teveel de leider"
Nee, leg het nog eens uit in max. 3 zinnen.
@Uw Verzekeringsadvis | 09-07-21 | 18:13: steeds hetzelfde liedje. Hier 3 woorden. Win ik nu iets?
Alles stijgt als een weergaloze.
Echter stijging IC's: -4.
Op Nu schrijven ze -4, bezetting ziekenhuizen nam licht toe met +10.
In totaal dus 6 meer naar het ziekenhuis, maar niet naar de IC.
Ik wil een lockdown, en een hele lange en heftige.
Wat zullen we nou krijgen !!!
Dat ijlt weken na. Duurt dus nog even voor we weten of het vooral meer ontdekkingen zijn of dat de exponentiele groei begonnen is. Met 2000 extra per dag zoals de laatste dagen zit je wel over drie dagen op een nieuw record. Je kan bijna niet anders dan nu bijsturen, hopelijk voor niks.
@Shoarmamasutra | 09-07-21 | 17:32: Meer ontdekkingen zijn het niet omdat de gewone GGD-teststraten (Dus niet TvT) dezelfde trend laat zien.
Maar de vaccinaties zullen de toestand enorm hebben veranderd. En met heel veel besmette jongeren die maar 1 vaccinatie nodig hebben groeit de immuniteit harder dan ooit en hebben we meer vaccins dan we dachten.
Hoeveel ziekenhuisopnames kunnen we verwachten ten gevolge van de vandaag gemelde positieve testen? Eerst bepalen we het gemiddeld aantal ziekenhuisopnamen per positieve test bij iedere leeftijdscategorie. We bepalen dat gemiddelde over de periode van 1-8-2020 t/m 8-7-2021. Belangrijk: Hierin nemen we dus niet mee de invloed van de vaccinatie van de bevolking!!
Vervolgens vermenigvuldigen we dit gemiddelde met het aantal positieve testen per leeftijdsgroep. Het resultaat zou het te verwachten aantal ziekenhuisopnames moeten geven.
leeftijds---|-aant.----|-perc. ---|--te verw --|
categorie-|-besmett-|-zieknh -|--ziekenh --|
leeft.cat.--|-----------|-opnm. -|--opnames--|
0-9--------|-----73---|---0,4%--|----0,3----|
10-19-----|---1756--|---0,0%--|----0,8----|
20-29-----|---4054--|---0,1%--|----4,8----|
30-39-----|----540--|---0,3%--|----1,6----|
40-49-----|----227--|---0,5%--|----1,2----|
50-59-----|----189--|---1,1%--|----2,1----|
60-69-----|-----60--|---2,6%--|----1,6----|
70-79-----|-----16--|---5,9%--|----1,0----|
80-89-----|------8--|---7,3%--|----0,6----|
90+-------|------3--|---4,1%--|----0,1----|
Totaal----|---6926--|---0,0%--|---14,0----|
Kortom op basis van de vandaag gemelde positieve testen verwacht ik minder dan 14 ziekenhuisopnames. (De invloed van de vaccinaties is niet meegenomen.)
Dank Mikes, ik verwacht eigenlijk hetzelfde.
Ja en zoals gewoonlijke zullen ze het uitblijven van massale ziekhuisopnames weer weiden aan het feit dat er weer extra maa regelen genomen zijn.
@peterdh | 09-07-21 | 17:28: Nee, men zal terecht stellen dat alles door vaccinaties veranderd is.
En over twee tot drie weken is het weer paniek in onze ziekenhuizen.
Het feit dat men dat in Den Haag niet heeft kunnen voorzien zegt veel over het intelligentieniveau van onze overheid.
Stelletje stomkoppen.
Het is nog even afwachten of dat gaat gebeuren. Ik vermoed van niet maar de overheid kan niet van aannames uitgaan.
Was het alles loslaten niet afleiding voor andere problemen die Rutte III veroorzaakt had?
Over twee weken krijg je angstaanjagende berichten dat het aantal opnames schrikbarend is verdubbeld of erger…. maar nog steeds een fractie van de aantallen van voor het vaccinatieprogramma. Als de vaccins blijven werken kan dit gewoon niet zo erg worden. Bangmakerij.
@gulliver, de overheid gaat al vanaf dag 1 alleen maar uit van aannames. Die zitten in de modellen ingebakken.
@Lafayette | 09-07-21 | 17:21: -4 x 2 = -8
Dat gaat goedkomen dus!
Hoezo wordt er nu beleid gemaakt op basis van besmettingen, en niet meer op ziekenhuisopnames? Dit beleid is te debiel voor woorden!
Wappie Lives Matter.
Wappies leven niet.
Ze bestaan.
@Gulliver | 09-07-21 | 16:56: Als je niet leeft, kun je ook niet doodgaan. Verklaart een hoop.
But the good news is that our vaccinations are highly effective. Fully vaccinated Americans have a high degree of protection, including against this Delta variant.
Study after study after study has shown that, since early May, virtually every COVID-19 hospitalization and death in the United States has been among the unvaccinated.
Aldus Whitehouse.gov.
In Nederland zelfde beeld. Erasmus MC meldt 374 Covid-19 gerelateerde opnames, allemaal niet volledig gevaccineerden.
Dit virus wordt endemisch maar de vaccinaties zijn voldoende effectief tegen de druk op de zorg/IC. Permanente of semi-permanente lockdown maatregelen maken alleen de vermaak sector kapot. Laat de horeca, stadions, theaters etc gewoon open, laat het virus dat dankzij de vaccinaties niet erger meer is dan een seizoensgriep maar rondgaan.
Het nadeel zal zijn dat Nederland op code rood gezet gaat worden. Dat moet dan maar. Wie eist dat de kroegen moeten sluiten omdat Pietje anders niet meer naar Spanje op vakantie mag stelt verkeerde prioriteiten.
Fijn wel dat ik m’n vakantie niet belangrijker mag vinden dan naar de kroeg gaan en dat dit eigenlijk een verkeerde prioritering is. U stemt D’66 neem ik aan?
@KritischeKrikker | 09-07-21 | 16:47: Nederlandse ondernemers beschermen boven de buitenlandse toeristenindustrie lijkt me een uitstekende prioritering.
Als je liever op vakantie gaat dan naar de kroeg is dat je goed recht maar geen reden genoeg om de kroeg te sluiten.
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn besmet in de periode van 08-07-2021 tot 09-07-2021 is;
0-9 73 personen
10-19 1756 personen
20-29 4054 personen
30-39 540 personen
40-49 227 personen
50-59 189 personen
60-69 60 personen
70-79 16 personen
80-89 8 personen
90+ 3 personen
Totaal 6926
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 08-07-2021 tot 09-07-2021 is;
50-59 0 personen
60-69 1 persoon
70-79 1 persoon
80-89 0 personen
90+ 0 personen
< 50 0 personen
Totaal 2
Waarvan 2 in het ziekenhuis
Waarvan 0 in het verpleeghuis
Waarvan 1 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 0 personen
10-19 0 personen
20-29 0 personen
30-39 2 personen
40-49 0 personen
50-59 0 personen
60-69 1 persoon
70-79 0 personen
80-89 1 persoon
90+ 0 personen
< 50 0 personen
Totaal 4
Dus overleden: 2, in het ziekenhuis opgenomen: 4 en besmet 6926. Levensgevaarlijk inderdaad.
Ik moet toegeven, je zal die ene persoon maar zijn. Heb je gewoon een krut dag.
En pech.
@pjisonline | 09-07-21 | 16:38:
Vallen mensen die besmet zijn gelijk dood neer?
@Gulliver | 09-07-21 | 16:51: Bij sommige mensen hoop je dat, ik noem geen namen hoor.
@peet12 | 09-07-21 | 18:00: Nou meid, dat heb je mooi gezegd!
Je houdt je hart vast voor wat die koekwauzen nou weer bedenken.
Ziekenhuisopnames 8 juli: TIEN. De zorg zou wel weer eens overbelast kunnen raken. Ze zijn in Den Haag helemaal gek geworden. Bang dat de MACHT uit hun handen glipt.
Binnenkort terug het muilbandje op .
Jij gaat in brand in je huis pas blussen als de vlammen uit het dak komen?
@Gulliver | 09-07-21 | 16:52:
Al zouden het er 30 zijn. Jij wilt zeker een reeds afgebrand huis blijven blussen.
@Gulliver | 09-07-21 | 16:52: We blijven allemaal binnen tot we van ouderdom sterven, ok? Je uitkering komt dan wel in gevaar want niemand werkt nog om deze te bekostigen.
Nee Gulliver maar het is ook overkill om de hele wijk onder te spuiten en miljoenen aan waterschade te veroorzaken als een van de mensen de open haard aan heeft staan.
Die studenten kunnen toch gewoon om 12 uur 's middags beginnen met zuipen? Dan wordt het 's avonds tussen 8 en 12 nog heel gezellig in de kroeg. Nou ja, hun soort gezelligheid dan.
Precies het corona virus is toch niet werkzaam voor 24:00.
Bierrrwwwjjj. Wijvon.
Simpele arrogantjes die je bijvoorbaat al een rijbewijs of een graad moet ontzeggen.
Mijn zoon vertrekt om 20 uur met vrienden naar Spanje. Kunnen ze daar de boel infecteren.
Gelukkig zijn de meeste geslachtsziektes te genezen.
@Gulliver | 09-07-21 | 16:19:
Haha!
Zon, zuipen, SOA.
Nog condooms voor hem gehaald?
@Diederik_Ezel | 09-07-21 | 16:34:
Vergeet de beflapjes niet.
Festivals als lowlands mogen toch wel doorgaan hoop ik? Hoeft niet afgezegd te worden.
Gewoon om 00.00 uur muziek uit, iedereen verzoeken tanden te poetsen en naar bed te gaan. Hierop handhaven want alleen zo krijgen wij Corona onder controle.
Tanden poetsen is heel belangrijk.
’Kabinet zet ’coronastap’ terug tot 13 augustus, evenementen alleen zittend’
@zoalsikhetzeg | 09-07-21 | 16:18: Die hebben een GP in het achterhoofd..
@starbuck280 | 09-07-21 | 16:27:
Prinsengrachtconcert.
En haartjes gekamd en handjes boven de dekens.
Middernacht. Lekker belangrijk. Her grote verschil als iedereen al zat en volgesnoven is.
Wat ik niet begrijp en waar ik de demissionaire ministers ten stelligste om wil vragen te luisteren naar de reaguurders van GeenStijl die al weken voor de opening van alles hiervoor waarschuwden. Menig reaguurder mijzelf incluis zei al, wacht nou nog effe want straks zijn de rapen weer gaar. Maar nee hoor gooi alles maar weer open. Incompetente klootzakken zijn het eigenlijk.
Doel = gijzeling bevolking en angst in stand houden. Reden ook waarom er nog geen nieuw kabinet zit. We zijn hier echt nog niet van af.
KLM heeft weer omzet en de rest heeft Rutte zich nog nooit iets van aangetrokken.
Nog langer wachten, man hou toch op. We wachten al anderhalf jaar, als je het nou nog niet doorhebt...
Evenementen mogen wel doorgaan, zittend.
Er is iets goed mis met Mark en Hugo.
Wat een pl.... s h.... e
Is gender neutraal
Wat een onkunde. Wat weer een bangmakerij. HOEVEEL mensen zijn er de afgelopen week opgenomen in het hospitaal? Lopen de IC's weer over van patiënten met COVID? Nee hé! Wat een stelletje dwazen in dit land, schapen zijn het! Jullie allemaal! Behalve wij wappies.
W.L.M.
Ben je nou echt zo dom dat je nog steeds niet snapt dat mensen eerst besmet raken en dan pas ziek?
@Gulliver | 09-07-21 | 16:08:
Als jij denkt dat jij het loodje legt door corona blijft je toch lekker binnen. Zoals iedereen met een zwak gestel binnen kan blijven als je niet ziek wil worden.
@zoalsikhetzeg | 09-07-21 | 16:16:
Het lijkt mij een stuk eenvoudiger als de wappies gewoon thuis blijven.
Ze zijn toch alleen maar een bron van irritatie voor andere mensen.
Het merendeel heeft bovendien geen stuiver te besteden.
@Gulliver | 09-07-21 | 16:18:
Hier haal jij je zelf behoorlijk onderuit. De achterlijkheid is er van af te lezen!
@Gulliver | 09-07-21 | 16:18:
De niet-wappies zijn BANG. Dus de niet-wappiers blijven thuis, want veilig.
Opgelost toch?
@Saboteerik | 09-07-21 | 16:29: Precies, dan kunnen de wappier gewoon door met hun leven.
@Gulliver | 09-07-21 | 16:18: kinderachtig
@Saboteerik | 09-07-21 | 16:29:
De wappies zijn hun hele leven doodsbang. Die zien achter iedere boom een complot staan.
Niet voor niets zijn zijn de meeste wappies alcoholist.
Voor alcoholisten is de drank als zand voor struisvogels.
@Gulliver | 09-07-21 | 16:55: " Een complot staan". Go'h is dat tastbaar dan? Kan ik er een foto van maken? Kan ik het opblazen? Kan ik het meenemen of weggooien? Vragen, vragen.
Ik heb dus die coronacheck app geinstalleerd, en via BSN nummer de data erin gezit van het RIVM.
En jawel, het genereert een QR code en ik mag overal in.
Voor internationaal hebben ze een andere QR code en die werkt ook.
Kom ik er achter in de kleine lettertjes dat mijn vrouw na haar tweede injectie nog 14 dagen moet wachten totdat zij ook in de clear is.
En dan gaan we los hoor, op de camping in Schubbekutteveen.
Tsjongejongejonge, wat een gedoe.
Ik heb dit alles trouwens precies zo voorspeld, meer dan een jaar geleden.
Nu praten ze dus weer over elk jaar nieuwe vaccinaties ophalen, wat ik ook voorspeld had.
Maar ik denk dat het een eenmalige exercitie was, van mijn kant.
Maar goed, ik had trouwens ook voorspeld dat de jongeren heel snel een work-around zouden uitvinden. Ikzelf had gedacht, heel moeilijk, aan soort hacken van de app, en de code veranderen, maar het kan nog veel simpeler, gewoon een foto maken van een QR code.
Portiers doen echt geen detectivewerk bij de deur van de disco.
Jongeren, je wordt weer bedankt.
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Je hebt het er zelf naar gemaakt.
Sowieso bestaat er natuurlijk ook een papieren variant voor mensen zonder smart phone
Kun je alvast even wat nieuwe voorspellingen doen, zodat ik daar mijn planning voor de komende 12 maanden op aan kan passen?
Krijg je nu ook 20% korting oo Lrtlandse pelletkorrels via Timmerfrans subsidie?
@doemijjezusjemaar | 09-07-21 | 16:01: Ik zou de de QR code sowieso uitprinten of een print-screen maken want de overheid kan zo een update naar de app sturen om een groen vinkje in te trekken.
@W_F | 09-07-21 | 16:33: eerste wat ik gedaan heb.
Nou is het makkelijk om te zeggen "told you so", maar ik doe het graag.
Kennelijk geloven mensen de sprookjes op TV dat corona helemaal opgelost is, ik zag nog maar een enkeling met een mondkapje in de supermarkt. Mondkapjes hebben natuurlijk ook maar een beperkte effectiviteit, maar dat geld ook voor de huidige vaccins waarvan iedereen wel roept dat het toch de moeite waard is. Ik ben benieuwd hoe de adviezen de komende week weer 7 keer gaan veranderen.
Was het niet piposchoen die als populist de kreet dansen met Jansen de lucht in slingerde ?
Wat een onvoorstelbare faalhaas.
Vanavond heeft hij vast een nieuw leuk rijmpje. Ik kom niet verder dan 'geen kansen met Janssen', maar hij heeft vast iets beters.
@HeerVanStand | 09-07-21 | 15:58:
Ah, het jip-en-janneke woordje van de week. Wat zou het nu weer worden, een oud-hollands gezegde door de gehaktmolen, een spitsvondigheidje van rutte himself, een gewaagde belediging jegens de wappies? Ik kan niet wachten, sjips & bierwerk dit.
Dansen bij Janssen was een bekende Amsterdamse studentendisco
Heb gelijk al gezegd dat testen voor toegang niet ging werken.
De enige practische oplossing is toegang voor gevaccineerden.
Gewoon even niet naar het gejank van de wappies luisteren en zorgen dat ondernemers weer geld kunnen verdienen en mensen plezier hebben.
Of gewoon toegang voor iedereen. De zwakkeren zijn inmiddeld wel gevaccineerd.
@Vunzigheid | 09-07-21 | 15:54: of dood..
Gewoon toegang voor iedereen en wie zwak of bang is blijft lekker thuis.
Laat de overheid alle energie en geld steken in de informatie voorziening, in plaats van dit paniekvoetbal.
Maar als jij dat zegt zeg je dus eigenlijk dat pcr testen onbetrouwbaar zijn en dat is weer een wappie talking point van rechts NL. Wel consistent blijven ouwe rukkert.
@nutsniet | 09-07-21 | 16:00: PCR-test zegt helemaal niks behalve dat het constateert dat je het virus ooit heb gehad, zei mevrouw Koopmans op NPO Radio 1 vorig jaar. Je kan net zo goed 6 maanden geleden corona hebben gehad en daarvan de restjes nog blijven hangen en dat weer getoond wordt bij die PCR-testen. Zegt niks over besmettelijkheid, dat weet je gewoon niet. PCR-test is een moment opname, meer niet.
@VoltaireJohn | 09-07-21 | 16:04: r/woosh
@VoltaireJohn | 09-07-21 | 16:04: Koopmans heeft gelijk. Je hebt dat type corona in je keel gehad Meer weet je niet.
@nutsniet | 09-07-21 | 16:00:
De pcr test is betrouwbaar maar de mensen die willen stappen niet.
@frickY | 09-07-21 | 15:58:
Dat wappies in een andere werkelijkheid leven dan de rest van de wereld blijkt maar weer uit jouw reactie.
Als jij gevaccineerd bent ben je, althans dat hoop je, voldoende beschermd tegen COVID. Je kan als gevaccineerde nog steeds ziek worden en besmettelijk zijn. Jouw praktische oplossing is dus gebakken lucht. Zolang de ziekenhuizen niet vollopen (dat was toch het doel van vaccineren immers) kan er gewoon doorgefeest worden. Of je nu gevaccineerd bent of niet.
@VoltaireJohn | 09-07-21 | 16:04: Niet te vergeten dat gevaccineerden ook nog eens positief kunnen testen bij de PCR test. *koekoek*
In Duitsland heeft een minister al zoiets geopperd, alleen nog maatregelen voor ongevaccineerden, valt wel iets voor te zeggen.
@Milovsky | 09-07-21 | 16:18: Dat ook nog. Iedereen kan besmet raken met corona. Zelfs ik kan nu op dit moment besmet zijn, maar asymptomatisch. Ik kan ook vorig jaar besmet zijn. Of misschien ben ik helemaal niet besmet. Je zal het nooit weten als je geen klachten hebt. Maar als je je laat testen, dan weetje dat je het virus ooit heb gelopen als je positief bent bevonden.
@VoltaireJohn | 09-07-21 | 16:04: Precies, het is al 80 duizend keer verteld, maar het wil er niet in bij de mense. Dat komt omdat de overheid het stil houdt. Testen heeft geen zin zonder klachten, zei Rutte dan weer wel. Maar ja, besmettingen klinkt zo lekker eng, en het werkt!
@Diederik_Ezel | 09-07-21 | 16:35: Daar valt wat voor te zeggen als je 'corona dragen we samen' even niet meeneemt. Want eigenlijk zeg je nu: iedereen die de 'mazzel' had, oud, zwak, zielig, kwetsbaar of zorgpersoneel te zijn kan nu lekker los, en iedereen die niet de kans kreeg de eerste vaccinatie in maart of eerder te mogen ontvangen kan verrekken.
Niet erg sociaal, me dunkt.
@potsenmakkert | 09-07-21 | 17:31: En dan neem je nog niet mee dat dit voorkruipen om zo snel mogelijk een vaccin te krijgen in de hand werkt. Ik heb indertijd ook al eens gekeken of het mogelijk was ergens een vaccin te kopen. Niet omdat ik perse voor wilde kruipen, maar omdat ik dan (mogelijk) zelf kon kiezen wel vaccin ik zou ontvangen. Als je mensen die niet voorkruipen nu naait kun je bij de volgende pandemie er op wachten dat er meer egoistisch gedrag ontstaat.
Valt ook niet mee als je als sergeant-majoor-kolonel b.d whatever de leiding krijgt over een club om 900 miljoen te besteden aan testen voor toegang adviezen, ze zijn alleen al duvels druk met hoe en waar die poen aan te besteden, dat kost al maanden vergadertijd, blijft geen onderzoekstijd over dus dan de stagére maar aan het rapportjes duimzuigen zetten toch?
Top amusement. Het clowns duo gaat weer een presentatie ten beste geven
Hee, kijk nou. Een virus, zónder actief geheugen verlies.
En dan moet een groot deel van de vakantiegangers nog terug naar huis keren (?) Wat gaat er na de zomer vakanties in de herfst gebeuren, een re-run van vorig jaar ? Een derde prik ? Alle horeca, definitief en totaal opheffen ?
Zo snel mogelijk..!!!
Niemand mag dood…!!!
Prik maximaal 48 uur geldig, om de dag een nieuwe spuit er in.
Ik raad de jongelui aan om ‘s lekker te gaan dineren, met wijnarrangement.
Een goed gesprek, niet schreeuwen, thuis nog een beetje afblussen, 1.00 uur naar bed en om 8.00uur weer fris door het bos wandelen.
Dat is geen ramp.
Ik begrijp het helemaal als ze er van balen, maar er zijn nog alternatieven.
Ga nu naar de Suma, haal genoeg drank en ga lekker in de buitenlucht zitten.
Watertjes en strandjes genoeg.
Gratis tips van een 51 jarige BoomerT.
Have fun Folks!
Ik zag laatst een schildpad bij mijn watertje…
Weet je dat….
@neonreclame | 09-07-21 | 15:33:
Met Toon kun je altijd lachen.
Ha! Een 'wijze' boomer die is vergeten hoe het was toen hij zelf jong was, is het niet? En vervolgens tips geeft over hoe iets te ervaren. Wat dacht je van.. uhh... het ervaren?
@BrokenTipi | 09-07-21 | 15:36:
Hoho!
Ik maak de regels niet, ik geef een tip om toch nog een lollige nacht te hebben.
Weliswaar niet in de binnenstad, maar elders.
En daar wens ik alle plezier toe.
Saaie 51-er.
Ik heb dan toch een wat spannender leven. Ook bouwjaar 1970.
@Ruimedenker | 09-07-21 | 15:42: hoho! Niemand zegt hier dat je regels maakt, dat verzin je ter plekke. Het punt was dat je zelf niet eens meer weet hoe het is om jong te zijn, anders had je de sociale contacten niet op een laag pitje gezet. Dat komt pas later als je jezelf beter kent en voor kwaliteit gaat. Je bent gewoon vergeten dat je zelf ook een proces nodig had om daar achter te komen.
Als je dat al niet voor ogen hebt, snap ik wel dat je je betoog verzint met Oost-Indische feedback. ;)
1970? Da's een boomer-nakomertje.
Boomers zijn minstens 57.
@Ruimdenker. Leuk die strandjes, maar las vanochtend toch echt dat de strandjes van Arnhem en Nijmegen gevaarlijk zijn voor en door jongeren.
@Zoelense Hobbyboer | 09-07-21 | 15:49:
Voor en door heeft geen nut..!!!
Hashtag team ruime..!!
@BrokenTipi | 09-07-21 | 15:47:
Wacht nou ‘s even!
Ik zak 2x in de week door met 30-ers, op de tennis én bij de voetbal.
Heb leuke tuinfeestjes bij m’n buurtjes, waar ik meestal het licht uitdoe.
Heb een zoon van 18…. Ik zit er nog middenin, alleen bezoek geen discotheken meer of houseparty’s.
Ik zeg alleen dat als de tenten vanaaf om 24.00 dicht moeten er alternatieven zijn om de nacht feestend door te komen.
Ik ben nog steeds jong, alleen m’n lijf sputtert soms tegen ;-).
Zou het je graag willen bewijzen.
@Ruimedenker | 09-07-21 | 15:54: Hahahahahaha! Nou na zo'n betoog kan ik me alleen maar voorstellen hoe moeilijk het voor jou is om vanavond niet te kunnen meehakken op het housefeest vanavond, omdat de deuren al om 12 uur dichtgaan.
@BrokenTipi | 09-07-21 | 16:35:
Haha! Als ik het nog kon(zonder joko) dan deed ik het..
Ik heb ‘t wel 3 dagen spierpijn voor over.
Proost maatje :-)
@Ruimedenker | 09-07-21 | 16:47: burp
Oud artikel, maar de grafieken daarbinnen doen het nog steeds en lekker snel.
Check Noord-Holland
www.omroepgelderland.nl/nieuws/247724...
Hmm dat gaat niet lekker in Noord-Holland en Utrecht, fel steigende lijn die nu al bijna op t record zit.
Als testen voor toegang niet werkt, dan zit er niks anders op dan dat men zich laat vaccineren, toch? En voor diegenen die zich tot nu toe weigerden zich te laten vaccineren, zal men eigenlijk een Vaccinatie-Team moeten oprichten, die van deur tot deur gaat, om de ongevaccineerden toch te overtuigen zich alsnog te laten vaccineren.
Inderdaad, jij weet het ook niet beter, koekwous.
Ik ben wederom op zoek naar de definitie van Wappie.
kweethetooknietbeter | 09-07-21 | 15:20
Als je mensen wilt overtuigen dan zou je van regeringswege ook via de staatsomroep NPO een goed voorlichtigsprogramma kunnen draaien. Met daarin zowel deskundige voor- als tegenstanders aan het woord. Wat ze nu (niet) doen is totaal fantasieloos. Ook b.v. hoe je zo'n mondkapje op de juiste manier draagt, hoe je dat metalen stripje om je neus moet draperen. Ga zo maar door.
Goedschiks, of kwaadschiks?
Met een merkteken naast de deur?
Toch? Nee alleen een hersenloze idioot laat zich vaccineren. Zolang niet duidelijk is wat de gevolgen zijn op de lange termijn is vaccineren uiterst risicovol. Angst is het middel om de bevolking massaal in te enten. Vertrouwen in deze corrupte overheid is de grootste fout die men kan maken. Onbegrijpelijk dat dit nu gebeurd. Pandemie laat me niet lachen!
Neem nog wat valium, mooie Biden.
Wil je zo graag om 4 uur ladderzat naar huis toe strompelen dat je anderen hun keuze maar ontneemt?
@LoesjeP | 09-07-21 | 15:27: koop meer prikkeldraad. Gaat nog hard nodig zijn.
Het is juist goed dat er 'wappies' zijn. Anders hadden we geen vergelijkings materiaal wie zich er het beste doorheen slaat!
@LoesjeP | 09-07-21 | 15:27:
Goedschiks uiteraard, maar met overtuigende argumenten.
@Pinkshit | 09-07-21 | 15:29: ja, met longcovid piep je wel anders.
Wappiebelasting zou ook een goed idee zijn.
Deze groep jaagt de maatschappij op kosten en dient de rekening te betalen.
@BrokenTipi | 09-07-21 | 15:39: Pech gehad, je kunt in de eerste lijn bij de huisarts uitstekende medicatie krijgen om de piepziekte te voorkomen.
@Gulliver | 09-07-21 | 15:53: Maar geldt dat dan ook voor mensen die door gebitsproblemen nog geen vaccinaties hebben kunnen halen?
@kweethetooknietbeter | 09-07-21 | 15:39:
Geluisterd naar Professor Dokter Jan Grandjean. ( vermaard hartchirug)
Vorig jaar Mei zijn artikelen al gelezen.
Die beschouw ik als mijn leidraad in deze idiote tijd!
@LoesjeP | 09-07-21 | 16:15:
Uw leidraad moet(ook) uw intuïtie zijn.
@Pinkshit | 09-07-21 | 15:58: nee, dan is het te laat. Dan piept het al. Jij hebt het over rammelen.
Waarom deze maatregelen nu weer niet goed zijn is mij een raadsel. Het is overduidelijk dat de delta de pan uit rijst en onder niet-gevaccineerden toeslaat. In Engeland, dat een maand op ons voorloopt qua ellende, zie je nu ook de ziekenhuisopnames weer flink stijgen. Dus nee, beste mensen, al is de kans kleiner dat je ziek wordt als je onder de 40 bent, de totale hoeveelheid zieken is nog altijd (kans x aantal ongevaccineerde mensen) dus hoe harder delta gaat, hoe meer zieken uiteindelijk toch ook weer in het ziekenhuis. Al is de kans per patient lager geworden, omdat jonge mensen minder ziek worden.
Edoch, een verstandige maatregel om meerdere redenen:
1. Je wil geen poel des ontwikkelings worden voor nieuwe varianten
2. straks staan we op rood en mogen we nergens meer naartoe.
3. straks krijg je toch weer meer zieken en IC's
Dus ongevaccineerden: Laat je vaccineren want ja echt, het helpt tegen deze ellende. De verspreiding ervan ook en al is het niet voor jezelf, dan toch wel voor the greater mankind of all worlds. En nee, je krijgt geen keten om je nek van 5G, ze weten echt niet alles van je en straks krijg je gewoon een QR code. Super handig als je weer op reis wil, of als je kinderporno wil downloaden, dan hebben ze je ook meteen te pakken.
Blijft wel stupide hoe Hugo c.s. dit in een paar weken verknald hebben.
@Diederik_Ezel | 09-07-21 | 15:20:
Daar is Hugo supergoed in. Maar dan nog: Als Hugo de boel langer op slot had gehouden tijdens de gedaalde cijfers, hadden de cafehouders hem met pek en veren in de plomp gegooid. Dus Hugo kan het nooit goed doen, er is altijd wel iemand boos. Alleen zijn vrouw blijft (nog) bij hem.
Sinds wanneer beschermt een vaccinatie tegen besmetting?!?!
Je laat je vaccineren om niet ziek te worden (of, zoals in mijn geval, je dat eigenlijk gege ene reet interesseert, maar je het alleen doet om weer dingen [reizen] te kunnen)
iedereen, ongeacht leeftijd en wel/niet gevaccineerd kan besmet raken en positief testen. Iedere dag opnieuw.
@Darwinian | 09-07-21 | 15:26: Dat begrijpen vreemd genoeg maar heel weinig mensen. Waarom is mij een raadsel. Ik denk dat je inmiddels in iedereen wel virus-DNA kunt vinden.
@Beste_Landgenoten | 09-07-21 | 15:22: Die feesten met honderden mensen + direct een QR na een prik Janssen was een recipe for disaster. Terrassen open en restaurants met afstand tussen tafels kon prima zo lijkt het, iig stuk minder risico.
At the rate this is going gaan we hoe dan ook op rood. De besmettingen die je nu ziet zijn ergens tussen 5 á 10 dagen geleden opgelopen.
Zelfs al blijft iedereen vanaf nu thuis, dan zullen de komende week de besmettingen in dit tempo blijven stijgen voor dat het afremt, want de incubatietijd is nu eenmaal 10 dagen.
@Darwinian | 09-07-21 | 15:26: grofweg 20% van s mensens DNA is van virale afkomst. Evolutie heet dat. Historisch inzicht. Snappen de meeste politici niet. OMT leden evenmin. Vandaar geschiedenis herhaling. Steeds kortere cycli lijkt het.
De kans dat Nederland poel des variant ontwikkeling wordt lijkt met statistisch gezien uitermate klein op een wereld bevolking van +7 miljard waarvan er 6 miljard niet gevaccineerd zijn is het niet erg aannemelijk dat er een dominante Hollandse variant ontstaat onder de 5 miljoen ongevaccineerden Nederlanders.
Meteen alle huisdieren ruimen, of gaan we die vaccineren voordat Afrika de eerste prik heeft gehad? Zelfs met 100% vaccinatie zijn we er nog lang niet vanaf.
@Plaktong | 09-07-21 | 15:41: de Hollandse versie heeft molenwieken, kun je zien onder de electronenmicroscoop.
@Darwinian | 09-07-21 | 15:26:
Ja dat kan, maar de kans is veel keiner en de kans op verspreiding ook veel kleiner als je gevaccineerd bent. Sommige mensen hebben niks met kansen, bij hen is het altijd 50% (je vliegt of je stort neer). Maar echt, vaccineren helpt tegen de verspreiding en het ontstaan van varianten.
Toen Peter de Vries neergeschoten werd, vond ik dat wel erg maar ik had tegelijkertijd zoiets van "Tja, dat kon je zien aankomen". En ik heb met dat mislukte Testen voor Toegang hetzelfde. En als je straks nog minder mag zonder 15x Pfizer in je arm, ga ik hetzelfde hebben. Het is te voorspelbaar. Het beleid is gewoon dom, het pakt de problemen niet aan, het is gebouwd op wensdenken en luchtkastelen, en het volk verdient niet beter want we blijven erop stemmen. Misschien moeten we gewoon de risico's accepteren en stoppen met ons lot in handen van een totaal incapabele overheid te leggen. Laat Darwin het uitzoeken. Dan leven we misschien wat korter, maar in ieder geval zoals we het zelf willen.
Amen.
Avondklok vanaf 18.00 uur!
Aangevuld met een overdagklok! Zal ze leren.
@Lorejas | 09-07-21 | 15:16:
Haha..!!
Thuisbezorgd.nl
@neonreclame | 09-07-21 | 15:19: hahaha... Abgeführt.de!
Dat gezeik over het beleid steeds, het is gewoon kraakhelder. Het doel is de ouderen te beschermen, daarom moeten scholen sluiten. Om de ic’s leeg te houden, starten we met het vaccineren van mensen die niet op de ic komen. Om de reguliere zorg niet te overbelasten, zijn niet werkende mondkapjes verplicht. Om nu totaal te draaien naar long COVID, want dat is het allernieuwste excuus om niks te mogen. En de mensen waren blij en tevreden, dat de overheid zo streng ingrijpt en ze smiespelen tegen elkaar dat ze het eigenlijk wel heel fijn vinden, dat computeren op zolder en lekker niets hoeven. Natuurlijk is het goed dat die app er komt om altijd alles van iedereen overal te registreren, veiligheid voorop! En wat trekt de economie aan he, jeetje wat gaat het toch allemaal goed. Ongelooflijk stom volk, zichzelf verheven voelend door anderen weg te zetten als wappie. We. Verdien. Niet. Beter.
Ik kom hier te lang. Ik las copuleren op zolder. Mijn excuus.
Verder goeie rant +1
Ondertussen wordt ik steeds nieuwsgieriger wat de score is van wel / niet uitgekomen voorspellingen tussen de wappies vs de schapies.
En intussen gaat de + 500 per week maar verder met de bijhorende aangepaste huizenprijzen . slaap zacht .
Ik heb het al vaker geroepen. In mijn volgende leven wordt ik wapenhandelaar. Je pakt een overheidsorder en daarna gaat de geldkraan open. Zeker als alles en iedereen in chaos leeft. Helaas ben ik in dit leven nog te beschaafd en gedraag me netjes volgens de regeltjes. Maar ik zie al wel dat er een kleine miljard voor het oprapen lag. En nu is het weg.
Achteraf roepen dat geld voor het oprapen lag en dan referen naar het niet houden aan de regels geeft meer aan over jouw hang naar het uithangen van de gangsterboy dan dat dit gestoeld is op feiten, anders kwam je wel aan met het investeren in bitcoin toen deze nog een marktwaarde van minder dan een euro had per coin.
Too early for flapjacks?
Dat zal ze leren iemand op klaarlichte dag neerschieten! Oh wacht ik dacht dat het demissionair kabinet nu eindelijk de echte problemen in Nederland ging aanpakken...
Oh, ik dacht eerder aan woningen bouwen. Dacht 19.00 uur scherp komt HET grote oplossingen masterplan.
Het is ook al de hele week een groot sodom en gommora in de grote steden. Inclusief drugsdealers, steekpartijen en dronken jongeren die de stad verbouwen. Gunde jongeren weer erg hun vrijheid, maar na enkele weken dit gedoe ben ik er niet rouwig om dat de boel weer sluit.
Gewoon lekker iedereen vaccineren, geen gejank meer van weigeraars en het nachtleven voorlopig even op een halt zetten. Alleen testen voor evenementen en uitgaan werkt heel duidelijk niet.
Dus omdat Jan en alleman zich niet kan beheersen en zo nodig op vacantie moet en daar op elkaar kruipt moeten anderen zich laten volspuiten met nauwelijks geteste vaccins waarvoor niemand de verantwoording wil nemen ?
@Der Schnitzeljäger | 09-07-21 | 15:34: Het alternatieve frame is dat jij je moet volspuiten met nauwelijks geteste vaccins omdat ergens een of andere bejaarde te redden die eigenlijk best een goed leven heeft gehad de afgelopen 75 jaar.
Kies maar, linksom of rechts om moet je lijden zodat een ander rucksichtslos en zonder nadenken zijn leven kan voortzetten...
@Der Schnitzeljäger | 09-07-21 | 15:34: +1 we leven steeds meer in een omgekeerde wereld, de 80% op intensieve zorg was overgewicht de oorzaak en grotendeels moe(s)ten gezonde mensen daar voor inenten om ze te beschermen, het zou helemaal mooi zijn als nu een groep mensen zich niet aan regels houdt en dat daarom er nog steeds een groep brave burgers is die zich niet wil inenten dat dan alsnog maar toch moet doen.
En iedereen verplicht aan de voltooit leven D66 spuit! Dat is ook een goed idee!
Op dit moment zouden er wel eens meer mensen dood kunnen gaan aan de griep dan aan het covid.
Zo is dat. En dat zegt niet een vage dansleraar, maar een moedige man met kennis van zaken: www.youtube.com/watch?v=0ZNP8o48uNo
-
Hoop dat de video blijft staan. YT en GS hebben een hekel aan individuen die een andere weg durven te verkennen.
@Wayfaring stranger | 09-07-21 | 15:22:
Dank, voor deze link!
@Wayfaring stranger | 09-07-21 | 15:22:
Het valt mij op dat YouTube toch minder aan het censureren is.
Dit is uiteindelijk een video die haaks op het beleid staat.
@Wayfaring stranger | 09-07-21 | 15:22: Lang geleden is evidence based medicine ingevoerd om o.a. de kwaliteit van medisch onderzoek te verbeteren en niet af te laten hangen van geouwehoer van experts. We zijn tientallen jaren verder en het geouwehoer van experts is gigantisch en de inferieure kwaliteit van medisch onderzoek is op heerlijk hoog niveau. En artsen, tja.... dr zijn maar heel weinigen moedig en wetenschappelijk competent. Die durven vast te houden aan de grote onzekerheid maar ook aan de kleine gefundamenteerde zekerheden die we hebben op medisch vlak. En daar horen zeker een aantal vaccinatie strategieen bij. Echter de wereld is vol gecreerde angst waardoor disproportionaliteit in besluiten toeneemt. CPB zegt meer doden door corona door 2e golf. O ja? Je hebt de hele maatschappij op z n kop gezet, je test corona en zegt: komt door corona? Hoe dom ben je dan wel niet bezig. We verdienen dit. Blijven lachen en benut je domheid. Kom je ver mee. Heeft namelijk veel electrolyten...
Er is geen bewijs dat testen voor toegang bij festivals niet werkt. Dat er bij cafés niet zo nauw gekeken wordt is gebrek aan ervaring en verantwoordelijkheid voor grote aantallen bezoekers. Daarbij zijn festivals ook nog eens buiten. Gaan ze Fieldlab nu in 6 dagen om zeep helpen, dan wil ik mijn belastinggeld terug. Het frappante is dat deze cijfers weer totaal in verkeerd perspectief worden gelezen. Aantal ziekenhuisopnames is minimaal en daarbij wordt er veel meer getest, met name door mensen zonder klachten. Dit was eerst niet zichtbaar maar het was er wel een aangezien de risicogroepen gevaccineerd zijn draagt dit alles bij aan de groepsimmuniteit. Ze zouden niet alles zo transparant moeten houden als het in cijfers gaat. De gemiddelde Nederlander kan hier alleen maar foute conclusies uit trekken. Gevolg: en land gaat geregeerd wordt door angst en paniek wat het zelf zaait.
In de kroeg met 50 man lukt niet lekker, wat maakt dat jij denkt dat een festival met 10.000 man wel lekker gaat verlopen?
@Lorejas | 09-07-21 | 15:11:
Dat dus …
Beyond reason…!!!
@Lorejas | 09-07-21 | 15:11:
Who gives a flying fuck.
Als die mensen die tot de risicogroep behoren zich hebben laten vaccineren, en dat is grotendeels het geval, dan kan er niet veel meer verkeerd gaan.
Alleen die hoeven zich in principe te laten vaccineren om te voorkomen dat ziekenhuizen weer 'volstromen'.
Ik zou ook geen flying fuck geven als ik geen goed antwoord klaar zou hebben.
Harmony of Hardcore is daar oa een bewijs van. Daarbij heeft het ook met deurbeleid te maken. In een druk café laten ze je eerder binnen ipv de corona app ff goed te checken. Fieldlab is ook een bewijs. Het kan toch niet zo zijn dat als een café zich niet strikt aan de regels houdt dat evenementen geen kans krijgen. Ik snap ook nog wel dat het vaccineren van jongeren beter werkt, maar paniek zaaien vanwege onnozele vergelijkingen raakt kant noch wal.
Ik Zit in de kroeg..!!!
De Pl****s met ze..!!!
Plakpis?
@SchimmelSchwanz | 09-07-21 | 15:04:
Maak er wat van…
Plopvis? Hoi Neon. Vroeg he?
Pleurisvlegels ?
Plofpus?
@Lafayette | 09-07-21 | 15:09:
Ik ben boos…!!!
@neonreclame | 09-07-21 | 15:13:
Plukroos!
Haha jaaaah… plukroos it is.
Ik zwaai naar neon vanaf de Nieuwmarkt! "zwaai zwaai*
@neonreclame | 09-07-21 | 15:13:
Snap ik. Je bent gewoon een trekpop geworden. En de poppenspeler laat andere trekpoppen elkaar de schuld geven….
@neonreclame | 09-07-21 | 15:13:
Groet uit Miami overigens. Lang leve Govenor DeSantis.
Vanavond lekker de persco kijken op groot scherm en dan aftanken tot de gestelde tijdslimiet. Ik denk dat ik er ook maar een dikke snuif ingooi, want het maakt toch allemaal geen flikker meer uit.
@ elf: mag ik dan bij jou?
In disco’s/bar dancings etc gaat de 1,5 meter weer gelden?
Tja
..
Bedacht door een niet-disco ganger denk ik..
Los of je je het eens bent met testen voor toegang dat laat ik in t midden:
Dat testen voor toegang werkt wel,maar mensen kopieren QR codes. De pcr testen an sich zijn betrouwbaar, tenminste ze tonen corona RNA aan in je neus of keel, mits je al een x aantal dagen corona in je lijf hebt. Als je t vandaag oploopt en je laat je testen pak je negatief uit, kans is dan ook dat je nog niet besmettelijk bent.
Dus de QR code werkt niet…
Beetje moe van die gasten die het allemaal op “ mij” afschuiven…!!
De QR code kan je niet kopieren met een beeldschermafdruk, er fietst namelijk een mannetje onderaan door het scherm. Een still wordt dus bij controle niet geaccepteerd. Wat de festival en nachtclubbezoekers schijnen te doen is een smartphone met een geldige QR code aan elkaar doorgeven.
@austinhealey | 09-07-21 | 15:28:
Dus werkt die fu********ng QR code niet…!!!
Neon de QR code werkt wel alleen wordt ie misbruikt door frauderende stappers.
Dus werkt die QR code niet.
@austinhealey | 09-07-21 | 15:28: Maak je er toch gewoon een gifje van, 3 seconden screencappen en in een gifje omzetten is geen raketwetenschap...
Het is sowieso debiel dat de QR code op je festivalticket afgemeld' wordt na 't scannen(2e scan faalt, anders kan iedereen binnen op 1 ticket) en dit systeem kan die QR-code meerdere malen gescand kan worden.. terwijl je ook gewoon een nieuwe code kan genereren o.b.v. je vaccinatiestatus, zodat je ze ongeldig kan verklaren na scannen.
Hoe dan? Zo velen zijn reeds geprikt. Of werkt het allemaal een beetje minder dan gedacht??
Het werkt allemaal juist uitstekend. Probeer het eens vanuit een ander perspectief te zien. Gedragscontrole is een geinige.
@opblaasschaap | 09-07-21 | 15:13:
Als het allemaal zo goed werkt, waarom dan weer beperkingen? Ja sorry hoor, maar ik ben ook maar een wappie.
Alleen vakkenvullers toestaan van boven de 40.
Ik hoop wel dat die eikols die al weer blind vakanties hadden geboekt, nu lekker hun geld kwijt zijn wanneer ze als Rode Nederlander nergens meer welkom zijn.
... want zelf had je geen geld om op vakantie te kunnen?
@Saboteerik | 09-07-21 | 15:00: Ik ga nooit meer op vakantie. Vroeger ging ik op vakantie om andere culturen te beleven. Tegenwoordig hebben we alles hier in eigen land.
Heerlijk Nederlands. Ik niet , dan niemand niet.
@SchimmelSchwanz | 09-07-21 | 15:06:
Er zijn ook leuke culturen waar we er niet zoveel van hebben.
plemp je adres dan stuur ik je een kaartje.
@SchimmelSchwanz | 09-07-21 | 15:43: okay. Ik zal een LSD postzegeltje voor je plakken.
En dames en heren, hoe voelt het om genaait te worden?
Er liggen maar liefst 206 (!) Corona patiënten in de ziekenhuizen. Oh, whowww, we gaan vast allemaal dood.
Het moge na een jaar corona inmiddels bij de laatste resterende wappies toch wel duidelijk zijn dat ziekenhuis opnames achterlopen op besmettingen?
@RandyBiel | 09-07-21 | 14:58: Nee, sommige mensen missen elk vermogen om iets bij te leren.
@RandyBiel | 09-07-21 | 14:58: maar Nederland doet 't toch al sinds 't begin zo slecht? Echt elk land (muv het VK) was beter? De cijfers (dooie per 100K) laten dat niet zien. Misschien over 2 weken? en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandem...
@RandyBiel | 09-07-21 | 14:58:
Yep. Tegelijkertijd weet men al uit andere landen dat die opnames aanzienlijk lager zullen sinds het gros van de bevolking gevaccineerd is. Er zal best een stijging kunnen zijn, maar er zullen altijd piekjes en dalletjes blijven. Daarnaast maakt een stijging nog geen trendbreuk, en de trend is nog steeds omlaag.
@Diederik_Ezel | 09-07-21 | 15:01
Het vermogen hebben om zelf na te denken is vele malen belangrijker.
Probeer dat eens.
@Lafayette | 09-07-21 | 15:05:
Betreffende die trend, het moge na een jaar corona inmiddels bij de laatste resterende wappies toch wel duidelijk zijn dat ziekenhuis opnames achterlopen op besmettingen?
Laat van dissel eens even met rust. Hij heeft toch gelijk dat je moeilijk de R kunt berekenen als er nu talloze jongeren testen voor toegang?
Dus niets weten, wel alles weer sluiten.
Dat is zoooo 2020.
Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge.
De plaatselijke Nachtburgermeester zal wel weer huiliehuilie doen over alweer een nieuwe klap voor het nachtleven. Want dat maakt de stad tot een Stad. Ja, natuurlijk, joh. Ik zie vooral rotzooi bij het nachtleven, alcohol, drugs, geweld en algemene onveiligheid.
Je moet misschien ook niet de hele nacht op straat rond blijven hangen, maar even wat muntjes sparen, zodat je ook ergens naar binnen kunt gaan?
@sabo: precies, lam ziet alles er een stuk leuker en gezelliger uit.
Gelukkig wordt er niemand voor 23.59 uur besmet.
Het virus wordt pas actief na middernacht .
Dat komt omdat de Deltavariant een horloge om de tentacels heeft.
Dus voor die tijd kan de jeugd elkaar helemaal de lebber likken niks aan de hand.
Hoe handig zou het zijn: een chip onder je huid die continue meet hoeveel anti-stoffen je nog in je lichaam hebt zitten. Te weinig? SPUIT ERIN. Zo niet? BOETE.
Uiteraard is dit geheel voorzien van 5G en Bluetooth, kun je je Mp3's erop zetten en zijn er diverse uitbreidingspakketten te downloaden. Bijvoorbeeld: locatievoorziening, maar ook cholestorol besturing en GPS. Altijd makkelijk.
Mooi, horeca dicht om middernacht. En dan? Echt niemand die naar huis gaat.
Allemaal naar de spontane feestjes in park/natuurgebied/schuur/zuipkeet.
Er hoeft daar ook niet getest te worden, dus het aantal besmettingen neemt weer af.
En de immuniteit onder jongeren neemt toe, een win-win-situatie voor de maatschappij.
Ik heb zojuist een prik-abonnement bij Pfizer afgesloten. Kan ik een prik halen wanneer ik maar wil.
En buiten kantooruren? Weekend?
En hoppa. De melkkoe moet verder worden uitgemolken: een derde prik is noodzakelijk volgens de CEO van Pfizer. twitter.com/1_OP_1/status/14134330413...
En dat dan waarschijnlijk weer jaarlijks...
niet noodzakelijk, maar het biedt extra bescherming. En er staat ook nog ergens 'mits het virus niet muteert'.
nee dood gaan is goedkoper.
Covid lijkt wel een verdienmodel.
Volgens de CEO van Pfizer .... nou, goh, da's een objectieve bron
Geen testen voor toegang betekent dus minder besmettingen. Problem solved.
ja want minder testen.
Het kan soms zo simpel zijn hé!
Nu nog wachten totdat we weer mondkapjes op moeten doen. Dit kabinet heeft prutsen tot kunst verheven.
Niet vergeten de handen schoonmaken in supermarkten en de mandjes weer weg, maar je krijgt wel gratis winkelkarren voor. Ik vond het zo fijn dat ik geen muntje hoefde te zetten.
Allemaal op de ic met stukgewassen handen, de horror!
@VoltaireJohn | 09-07-21 | 14:53:
Appie met die sleutelhangermuntjes, aan je sleutelbos erin drukken.
Na release muntje terugtrekken
Dat heeft die Kustaw goed gezien.
Iedereen vanaf zijn 14e kan nu een prik krijgen of heeft die inmiddels gehad. Sowieso iedereen boven de 18 heeft minimaal 1 prik gehad. Boven de 50 en risico groepen hebben al een 2e prik gehad.
De kans dat je nu nog op de IC beland is zo klein dat het onzinnig is om de samenleving op slot te houden. Je krijgt hooguit flinke griepverschijnselen.
Kappen dus met al die maatregelen. Laten we weer leven zoals het hoort. En ja, helaas hoort de dood ook bij het leven. 0,01% kans om te sterven aan corona als gezond persoon.
Ik heb helemaal geen prik gehad (22) en ga het ook niet zetten.
Schijnt niet voldoende te zijn. Men heeft het al over een derde prik. Maar die helpt wel hoor! Echt waar hoor!
En anders wel de vierde.
Dat lijkt toch wel een beetje het verhaal te worden. Dat "testen voor toegang" blijkt niet te werken en daar wil men vanaf. Maar voor de rest worden er geen maatregelen weer terug ingevoerd. Zelfs de mondkapjes blijven weg, terwijl dat in de landen om ons heen nog wel verplicht is. Nederland loopt wat dat betreft al voor.
@Deksmaat | 09-07-21 | 14:51: De omzet van Pfizer betrekking hebbend op het vaccin : 19 Miljard !!!! (and counting)
En gelijk heb je , Voltairejohn. Hier komt die prik er ook niet in. Zeker niet nu ik weet dat er alweer een 3e zit aan te komen.
ik ben 50 en krijg mijn tweede prik eind juli pas.
@Prieelvogel | 09-07-21 | 14:55:
Hoeveel daarvan is dan winst?
@Prieelvogel | 09-07-21 | 14:55:
Exact. Dit dus. And counting. En dan heb je 1 van de producenten te pakken. Moet je de omzet van die andere 3 er ook nog bij optellen.
@RandyBiel | 09-07-21 | 14:59:
Pfizer zit nu op 4,5 miljard euro winst, ze rekenen op 7 miljard winst eind dit jaar.
Gister laten testen. Stok in m'n neus en keel, vreselijk. En wat denk je? Aids. Heb ik weer.
Ja, van een stok in je keel kun je aids krijgen. Da's al ruim 30 jaar bekend.
Ik denk eerder dat je teveel stokken in je derrière hebt gekregen.
Is niet best , maar bekijk het van de zonnige kant. Het is ten minste geen kejona.
Is er toch iets positiefs.
Leeftijdcheck zou handiger zijn dan coronacheck. Zeker als nu alle partylaafjes verkansie krijgen.
Laat die gewoon ziek worden. Ja, er zullen er vast een aantal ernsig ziek worden. Nou en? Dat zijn geen aantallen.
Laat de jongeren lekker groepsimmuniteit opbouwen. Het is voor hun grotendeels ongevaarlijk.
@Roze_bril_drager | 09-07-21 | 14:46:
En ik zat net Short op covid.
@Roze_bril_drager | 09-07-21 | 14:46: Oh ja, chips... Ik zag dat er vandaag ook weer 5 mensen zijn opgenomen in het ziekenhuis... VIJF!!! en 2 doden!!! help, help, paniek, paniek.
@Ron_Paul | 09-07-21 | 14:54:
Wel benieuwd hoeveel verkeersslachtoffers er vandaag bij zijn gekomen?
Gewoon even voor de beeldvorming. Beetje in perspectief plaatsen.
Ieder land krijgt de bestuurders die het verdient. Dat zegt veel over ons!
Mensen gaan toch alleen maar naar de kroeg voor anderen?
dacht het wel. Ik drink ook alleen alcohol omdat andere mensen dan interssanter worden.
Alleen samen krijgen we de kroegen failliet.
Door je eigen stommiteit de boel 3-4 weken te vroeg loslaten. En nu alles, iedereen en zijn moeder daar de schuld van geven.
Man man man...
dat is niet onderbouwd, als al die jongeren eind juli naar de disco en naar Magaluf zouden gaan dan zou precies hetzelfde gebeurd zijn. Alleen 4 weken later.
@small_town_dude | 09-07-21 | 15:00: 4 weken later zouden we ~8 miljoen prikken verder zijn. Maakt best wel een verschil natuurlijk. En degenen die snel drie dagen voor het #dansenmetjanssen de Janssen prik hadden gehaald, waren dan wél fatsoenlijk beschermd geweest. Ook dat maakt best wel een verschil.
Het is een perfect storm scenario: Gevaccineerden die nog niet voldoende tijd hebben genomen om het vaccin volledig te laten werken, niet-gevaccineerden die netjes testen en alles volgens de regels doen, en absolute idioten die alles negeren en bewust positief het uitgaansleven ingaan. En dan natuurlijk kroegen en discotheken die slecht/niet geventileerd hutje-mutje op elkaar staan.
Man man man...
@Heau even | 09-07-21 | 15:18: in Belgie zijn ze met prikken al veel verder en daar zie je hetzelfde gebeuren.
@small_town_dude | 09-07-21 | 15:29: In de UK ook, maar daar vertaalt het zich minder in ziekenhuisopnames, IC opnames, en doden. Door het vaccineren blijft er een soort zware griep over die mensen wel overleven. De druk op de zorg is daar niet heel veel groter dan anders, en in elk geval heel prima te managen.
Of dat hier ook gaat zijn, gaan we over grofweg 10 dagen zien...
Hoe zit het eigenlijk met de drie kusjes die we elkaar horen te geven? Moet dat alweer?
Alleen in de ellebogen.
Jazeker! Lekkere klapzoenen!
Van verschillende vrouwen gehoord dat ze blij zijn dat de drie kusjes passé is. Dat kan uiteraard ook iets over mijn verschijning zeggen. Maar toch.
@All_yall | 09-07-21 | 14:46:
Laat de Old Spice staan,
@J.Cash | 09-07-21 | 14:56:
Ik gebruik Axe. Overvloedig. Is afrodisiac voor de vrouwtjes.
@All_yall | 09-07-21 | 14:59: 1 spuitbus per oksel, anders werkt het niet.
12 uur, want daarvoor zuipt men
De groep 20-ers en 30-ers, die vind dat er veel eerder versoepelingen konden komen en dat zij de verantwoordelijkheid wel aankonden, hebben aangetoond dat ze dit niet kunnen. En nu mogen ze niet meer naar hun uitjes. Karma.
Het ging toch om de ziekenhuisbezetting?
Welke verantwoordelijkheid? Ze gaan er niet aan dood. Jij ook niet, trouwens, als je geen hoogbejaarde bent, een vetklep of een enorme pechvogel. Stop met die mensen de schuld geven van wanbeleid en ga zelf weer leven.
@FrikandelSpeciaal | 09-07-21 | 14:43: helemaal met u eens.
@amateurrr | 09-07-21 | 14:41:
Ik heb begrepen, dat hoe meer niet gevaccineerde mensen besmet, hoe groter de kans op een mutatie waar het vaccin niet tegen helpt.
Maar ik kan het best mis hebben.
Verantwoordelijkheid nee, het boeit ze gewoon niet en het is ook niet gevaarlijk. Ik ben al wat ouder en ik wou dat ik de ziekte gewoon had gekregen ipv al dat gekronkel en gedraai en niet-werkende maatregelen.
Hear hear... en niet vergeten: het is tóch allemaal de schuld van Rutte en De Jonge.
Een groot deel van de (jong)volwassenen is erger dan kleuters!
The Piano met Laurel & Hardy lijkt me een betere vergelijking dan Groundhog Day.
of alles van Tommy Cooper
Percentage positief getesten is nauwelijks meegestegen met besmettingen, dus wat is het probleem precies?
Bij de jongeren test circa 30% positief met veel clusters in horeca/studentenvereniging etc.
@Diederik_Ezel | 09-07-21 | 14:41: Nou en?
@Diederik_Ezel | 09-07-21 | 14:41: Who cares? De rest is toch gevaccinneerd??
De reden voor het falen is heel simpel. Testen voor toegang werkt niet. De sneltesten hebben gemiddeld een sensitiviteit van ongeveer 80%. Dat betekend dat 1 op de 5 testen fals negatief is. Na festivalbezoek afgelopen week corona gekregen, sneltest achteraf = negatief. Naar de GGD voor een PCR test (betrouwbaarder) = positief.
Speelt ook mee dat je direct na je prik een QR code kon krijgen terwijl je eigenlijk 2-3 weken zou moeten wachten.
Nee. 80% sensitiviteit betekent dat er van de 5 positieven 4 gedetecteerd worden. Dat is bij een besmettingspercentage onder de geteste personen van 6% dus ongeveer 13 keer minder dan u beweert.
Beste Joffri, volgens mij bedoelen wij hetzelfde te zeggen, maar uw verwoording is inderdaad duidelijker. Helemaal mee eens
Ga je lekker verhuizen
Had je er al eens bij stilgestaan dat jouw hypothese niet klopt?
Iedereen die Maurice de Hondt als bron opvoert, is af.
*Deventer Mediazaak verder luisteren doet
@McPhart: Men wil het niet horen of lezen, bespaar je de moeite. Al zou je het voor ze uittekenen, dan willen ze het nog niet zien. En wie het ook zegt, maakt ook niet uit. Welke wetenschapper ook, arts of viroloog, maakt niet uit. Het is al zo vaak uitgelegd door verschillende wetenschappers. Die test is hier niet voor ontwikkeld, maar ja. Het is inderdaad niet te bevatten.
Ik kan het ook niet bevatten maar het lijkt erop dat het volk volledig van de natuur is losgerukt en dat het volledig gehersenspoeld is, van links naar rechts en van rijk naar arm. Dit komt niet goed tenzij er grote rampen plaatsvinden zoals oorlog en natuurgeweld. Geen lullig virusje waarvan ik en niemand die ik het vraag kadavers van slachtoffers op straat heeft zien liggen of geroken.
Veel succes met overleven tussen deze idioten.
@pjisonline | 09-07-21 | 14:44: juist blijven zeggen/schrijven!
@Lerp | 09-07-21 | 14:42: Ik mag dus aannemen dat u nooit fouten heeft gemaakt in uw leven. Ga het eens lezen, misschien gaat er een wereld voor u open.
Een groot deel van het volk loopt mee aan de hand van Rutte en volgen zijn opdrachten klakkeloos op. Hun eigen brein lijkt uitgeschakeld.
@Zeebonkus | 09-07-21 | 14:44: Moet het eerst zo ver komen dan? En het kan ook aan jouw interview-kwaliteiten liggen of aan de hoeveelheid bezoek die jij in je kelder krijgt. Vraag het eens in Noord Italie, hoe het daar was.
@All_Anonymous | 09-07-21 | 14:53:
Wat ik nog verdachter vind is dat hij in augustus 2019 al uitspraken over covid zou hebben gedaan.
@Piet Pielemuis | 09-07-21 | 14:40: Ik bekijk alles altijd van diverse invalshoeken. Daarom ben ik ook zo stellig.
@RandyBiel | 09-07-21 | 15:03: covid is al zolang in benaming onder ons.. plannen zijn er al zo ontzettend lang.
Het nachtleven op slot, is ook een manier om cokemaffia uit te schakelen...
Die loopjongens daarvan rijden op scootertjes en draaien overuren.
Die reden ook tijdens de avondklok hoor.
@Lorejas | 09-07-21 | 15:24:
Het is op thuisfeestjes veel makkelijker om de spiegel gewoon op tafel te gooien ipv moeilijk staan prutsen met 4 man in een pleehokkie.
Rutte en Hugo hebben weinig keuze nu testen voor toegang compleet mislukt is. Besmettingen verdubbelen nu elke 2 dagen, zullen morgen wel door de 10K besmettingen gaan.
Hey, zullen we iedereen testen die reist met het openbaar vervoer? Zul je zeker 100.000 besmettingen vinden.
Geef ze gelijk een avond klok er bij, dan worden ze helemaal lijp. Wappies goes insane haha
Hahahaha. Morgen allemaal weer naar het dierenasiel om de hond weer terug te halen...
En die avondklok geldt dan niet voor u?
Wat hebben ze toch een lol. wij 'wappies' wachten rustig af!
Heb geen enkele aanleiding om het anders te doen!
Groundhog Day. Moeten we dit niet eerst uitleggen voor alle FvD wappies?
Soort Back to the Future maar dan anders.
@Mr_Natural | 09-07-21 | 14:37: naar 15 maart 2020
benieuwd wanneer de spertijd weer terug komt. en benieuwd wanneer dat kleine percentage ongevaccineerden de schuld krijgt.....
Zal ik de speakers dan maar weer onder een viaduct optuigen?
De mijne worden op soortgelijke wijze gebruikt. Wel tegen een vergoeding. Een regelmatige huurder stuurt wel eens foto's. Twee maanden geleden een foto met daarop zes politie auto's die ook het feest bezochten. Danwel beëindigden.
Tijd dat we de testschapen definitief opsluiten voor de rest van hun leven, die kunnen zich blijkbaar niet gedragen als we de positieve testen zo bekijken
Het zijn de goedgelovigen die zich laten testen. Niet de mensen die al lang inzien dat dit hele circus gebaseerd is op drijfzand.
Ik heb me gisteren nog laten testen op hoofdpijn. Positief terwijl ik helemaal geen pijn heb, toch maar wat paracetamol genomen en een dagje onder de wol.
Gastapo gaat het druk krijgen vannacht.
Dus het vaccineren werkt niet, en of het testen werkt niet.
kan combo zijn, en de toegangscontrole werkt wellicht ook niet, of valt dat onder het testen?
Die lui op de foto, zijn dat dragers en grafdelvers?
Krijg de TYFUS
Gezien of ongezien?
Open TBC en Schurft schijnt ook weer populair te worden in Nederland, elke week wint het aan populariteit.
De eerste spijtoptant is een feit. “Had ik maar vaccin gehaald”
Halverwege 40, normaal BMI, blanco voorgeschiedenis en non-smoker.
Vorige week ziek na sportschoolbezoek, gisteren op verpleegafdeling, vandaag naar de IC…
bron?
Some people are unlucky, can't do anything about.
Is niet de eerste hoor, maar verdrietig is het wel
Hij is de enige niet die spijt heeft.
Maar er liggen er ook veel in het ziekenhuis die nog geen kans hadden op volledige vaccinatie.
@ikworstelengadouchen | 09-07-21 | 14:31: Zijn duim.
Ik ken persoonlijk 2 van dergelijke gevallen, al waren die nog van voor de vaccinatie (dus geen gewetensbezwaarden)
Een triest voorbeeld is er altijd wel te vinden. Als het vaccin blijft werken ga je nooit het aantal ziekenhuisopnames van voor de vaccinaties krijgen, en dan hou je dit soort gevallen die onder de loep gelegd worden. Als die dan ook nog allemaal ziek zijn geworden kom je als nog aan de 85% groepsimmuniteit…. :-)
@ikworstelengadouchen | 09-07-21 | 14:31:
De bron ben ik. (Dus doe ermee wat je wilt hoor…)
Heb hem zojuist overgeplaatst naar de intensive care.
@Diederik_Ezel | 09-07-21 | 14:34:
Ja, maar wel de eerste die ik nu gezien heb die de mogelijkheden heeft gehad om gevaccineerd te worden.
Aantal maanden geleden had ik ook een hoogbejaarde man die geen zin had om een half uur te rijden voor zijn vaccin. Was destijds ook gewoon kut geregeld, maar hij had daar achteraf zeker spijt van.
@Aart4888 | 09-07-21 | 14:42: Uw tegel deed me denken aan krantenberichten van ziekenhuis Zuyderland uit april 2021 met dezelfde soort verhalen. Ik kan de link niet delen, maar is evt. wel te vinden via google.
Zie je nou wel dat sporten niet goed voor je is?
*jonko rolt*
@Quib | 09-07-21 | 14:35:
Toch heb ik meer jonge en oude mensen gezien met ernstige gevolgen van COVID-19 (tig), dan mensen met ernstige gevolgen van SARS-CoV-2 vaccinatie (0).
@elfenstein | 09-07-21 | 14:46:
De grap is dat ik ergens heb gelezen dat roken wellicht een wat beschermende werking heeft. Ik moet ook zeggen dat ik ernstige COPD’ers zonder al te veel problemen een COVID-infectie heb zien doorstaan.
Gisteren zijn 3 hele Nederlanders opgenomen in het ziekhuis vanwege Covid, vandaag 5...
@Aart4888 | 09-07-21 | 14:50:
Dat, en de hop in bier schijnt ook wat te doen.
Ik heb dan ook helemaal in het begin al glansrijk de originele covid test doorstaan en dat viel alleszins mee. Ikke nie bang, steek die spuit maar in je hol en lang leve de lol.
@Aart4888 | 09-07-21 | 14:50:
Tactiek van de verschroeide longen. Groeit niks meer op.
Ja, en had Christian Eriksen maar een andere sport gekozen. Voetbal is levensgevaarlijk, zelfs voor gezonde mensen
@Aart4888 | 09-07-21 | 14:50: Dat heb ik maanden geleden ook gelezen.
@elfenstein: het vaccin voor de anaal-variant gaat ook gewoon in de arm
@elfenstein | 09-07-21 | 15:00:
Vooropgesteld: grootste groep veertigers maakt zonder problemen een COVID-19 infectie door…
Alleen een nog veel grotere groep veertigers heeft geen enkele klacht na vaccinatie (beetje immuunrespons uitgezonderd).
@Aart4888 | 09-07-21 | 14:50: Waarschijnlijk heeft u dit hier gelezen: www.scribd.com/document/512355290/Smo...
@botbot | 09-07-21 | 14:35: Ja, 206 personen.
Hoop dat iedere jongere die een afspraak gemaakt heeft om zich te laten vaccineren zodat ze weer mochten stappen deze afspraak nu af gaat zeggen. De overheid houdt zich immers ook niet aan haar deel van de afsrpaak.
Veel meer mensen, ook (iets) ouderen zouden zich eens wat 'dwarser' mogen opstellen. Met dat tamme kudde gedrag komen we helaas ook niet veel verder.
Je hebt je eigen er mee.
ik hoop dat elke jongere de hele zomer kan uitgaan en feesten op eilanden en stranden. Dat hebben ze verdiend. Eventueel in quarantaine als je besmet terugkomt en even alleen maar feesten met mensen die ook besmet zijn. Klaar.
Ja me hoela Ronaldeu. Bedankt codekopierende schijtaanallesjongeren bedoel je. Gek zeg, disco dicht om 12 uur omdat kakjeugd poep heeft. Uitstekende demonstratie van consequenties aan gedrag.
“Disco” u zit duidelijk niet in de groep 20ers tot 30ers
@Icewallowkum | 09-07-21 | 14:47: hahaha #true ik vond het wel een aardige
Prima idee, maar niet in Salou, wegwezen.
Goh was het aantal IC opnames niet bepalend voor het beleid? Waren die niet super laag? Wat een kolder, onbegrijpelijk dat mensen hier nog steeds intrappen..
IC-medewerkers mogen toch ook wel een keertje op vakantie?
5 ziekenhuisopnames…
@Papa Jones | 09-07-21 | 14:29:
Waarom zouden die nu niet op vakantie mogen?
Wat dacht je van nieuwe varianten? Maar dat moet ook willen snappen he?
@sodapoppin | 09-07-21 | 14:31: Of je accepteert ziektes als een onderdeel van deze aardkloot en het leven zelf, en laat de rest met rust. Werk vooral aan uw eigen gezondheid.
@Zeebonkus | 09-07-21 | 14:37: Exact dit. Ik beoefen al ruim de helft van mijn leven meer dan 5 uren per week een Japanse krijgskunst, pas altijd goed op mijn lijf, kies voor gezond eten waarvan een groot deel uit eigen tuin, zorg voor veel beweging, weinig stress en ben nog nooit ziek geweest. Ik heb altijd zelf de verantwoordelijkheid genomen voor mijn gezondheid.
Denk je nu werkelijk waar dat ik mij ook maar door íemand laat vertellen dat ik een vaccinatie moet laten zetten?
@Quib | 09-07-21 | 14:43: Zo is dat, ik ben ook echt al jaren niet meer ziek geweest. Ik vind het zo enorm idioot als ik mensen hoor zeggen dat ze sinds de coronacrisis vitaminen zijn gaan slikken en "al een half jaar niet meer ziek zjin geweest". Kan je nagaan.... Ik wil ook geen vaccinatie. Ik ga waarschijnlijk terug emigreren naar Nederland vanuit Engeland en kijk nu al uit naar het gezeik dat komen gaat.
@Zeebonkus | 09-07-21 | 14:51: Waarom in vredesnaam? In de UK zijn ze idioot bezig, maar echt LANG niet zo idioot als in NL. Ik kom je wel tegen onderweg :P
Wat is een groundhog day ?
Filmpie kijken. Leuk.
@inCol | 09-07-21 | 14:29:
Okay, Baudet vraagt het zich af:
www.youtube.com/watch?v=GFu_Qgh4Vqs
Een week lang bij je dementerende vader op bezoek.
@inCol | 09-07-21 | 14:29: Happy day death nog leuker.
Maar van Dissel werd toch geroemd met een heldenprijs? Wat een land van kontkussers toch.
Inderdaad. Altijd hetzelfde en op ieder gebied: 'Wat zijn we toch goed, we zijn een gidsland, we hebben een voorbeeldfunctie, enz.' Zie ook de klimaathysterie. Ze feliciteren zichzelf de afgrond in.
We zitten niet in Groundhog Day, we zitten in The Butterfly Effect.
Inderdaad. Nog vele generaties zullen lijden onder deze ongein.
Bending the curve of het voorkomen dat zorgsysteem inelkaar dondert is niet meer aan de orde. Wat er nu besmet raakt is ongevaccineerd, zit in de laagste risicogroepen en leidt tot minder zware gevallen. Maar men wil naar nul besmettingen… dat gaat nooit gebeuren, maar het is voldoende rechtvaardiging om de bevolking onder de duim te houden. Het aantal positieven wordt net zo gebruikt tot iedereen zich aan de eil van de overheid heeft onderworpen.
Exact dit. De focus op manipuleerbare besmettingscijfers is gezien de huidige situatie volledig misplaatst. De cijfers zijn nog steeds laag, ziekenhuizen leeg en er vallen nagenoeg geen doden. De risicogroepen zijn gevaccineerd, en een whopping 98% van de 70-plussers, de grootste risicogroep, heeft nu antistoffen tegen corona volgens recent onderzoek van sanquin.
www.sanquin.nl/over-sanquin/nieuws/20...
De demissionaire clowns in De Haag gaan verzuipen in hun eigen gecreëerde problemen. Helaas vrees ik dat de woorden 'jongeren' en 'long covid' als nieuw argument gebruikt gaan worden om ons in deze wurggreep te houden.
Horeca om 12 uur dicht?
Dan is de lunch nog niet eens begonnen.
Snap het ook niet. Wie zitten er rond 12 uur in de horeca?
@VoltaireJohn | 09-07-21 | 14:30:
Het personeel
Ze moeten toch iéts.
De vaccin werkt , en dat is inderdaad een feit.
Dat zijn mensen die als kind over roodkapje voorgelezen werden, en het nog steeds geloven.
We hebben toch allemaal de op straat omvallende corona-mensen gezien, de mobiele crematieovens om de bergen lijken weg te werken. Met een beetje voorwerk bereik je heel veel.
@sodapoppin Dat weten we pas medio oktober.
Volledig gevaccineerd is % nog een stuk lager, maar ga vooral door met desinformatie verspreiden.
Goed idee, minder testen is minder besmettingen, dus NL mooiere kleur op het Europese kaartje. Zo werkt het.
Wordt het toch weer Tuinesië dit jaar.
Wat een verpeste foto, ik mis een paar kwallen die het allemaal beter weten, help staat er een lokdown voor de deur?
Hoe druk je er een testmaatschappij doorheen? Zo dus.
Ik neem aan dat je bedoelt: 'Hoe verkoop je efficiënt vaccins'? Next step is voorspelbaar: Als je dus een vaccin hebt gehad, mag je WEL alles. Ongevaccineerd niet en testen voor toegang doen we niet meer.
@Saboteerik | 09-07-21 | 14:33: Vergeet de update vaccins niet.
Geen testen voor toegang meer, ja zo krijg je de besmettingscijfers wel weer omlaag.
Geen enorme verrassing... ik hoop dat de vakantie- en feestgangers hebben genoten, want de volgende kans wordt waarschijnlijk volgend jaar.
En bedankt hè!
Haha. Schaap. Bedank vooral uw regering die de perfecte schakelaar heeft gevonden om uw oordeel aan en uit te zetten.
Ik denk dat je volgend jaar ook alvast kan vergeten.
@Lafayette | 09-07-21 | 14:28: Bedank u de regering, maar die elke maand netjes u inkomen over maakt.
@sodapoppin | 09-07-21 | 14:35:
Haha. De SVB heeft me al enig tijd geleden laten weten dat ik geen AOW pensioen meer opbouw. ;-)
Vaccineren is onze enige uitweg!!!!! Oh wacht.....
Wen Er Maar Aan
Dit is hun eigen fout, te vroeg lost gelaten, en nu op de blaren zitten.
Gaat dit de besmettingen omlaag brengen? Natuurlijk niet.
De kraan is maar 1/4 dicht gedraaid. En we blijven dweilen.
Nee, het is de fout van ongedisciplineerde en vaak ook frauduleuze jongeren. De boel flessen met valse QR codes, schijt hebben aan de 1,5 meter regel, lekker eindexamenfeesten vieren op Ibiza, etc, waar ze op die manier ook lekker besmettingen met zich meebrengen.
Dáár komen die stijgingen tot in de stratosfeer vandaan, nergens anders. En daar reageert de regering nu weer op met het - gedeeltelijk, tot nader order - terugdraaien van de versoepelingen.
Het is geen hogere wiskunde.
@Dr_Johnson | 09-07-21 | 14:31: Besmettingen mee brengen? Weetje allemaal niet wat hierheen gebracht wordt via handel? Dat is nog veel erger.
Denkfoutje.
Die app is er juist om mensen tegen te houden die ondanks geen vaccinatie tóch naar binnen willen. Als je die app dan zo brak inricht dat iedereen en z'n moer een QR code kan krijgen door iemand anders te laten inloggen, dan snap je het toch niet helemaal, toch?
Tèèèèhsten voor Toegang.
Je zou er maar maar is angst voor hebben voor die vaccin haha.
Elke keer een prik voor toegang. Pfizer is voor.
@sodapoppin | 09-07-21 | 14:28:
Of voor prikken. Kun je lol op met de jaarlijkse prik.
Is? Die?
Met correct taalgebruik komt een boodschap beter binnen naar mijn bescheiden mening. Ik wil niet de taalnazi uithangen maar jouw zin jeukte net iets te hard bij mij.
Minder testen in by far de beste manier om besmettingen terug te brengen
Ahhh, geen testen om toegang meer, gaan de cijfers vanzelf omlaag. Hoeveel had dat nu gekost om dat op te zetten?
1 Miljard?
Wie heeft dat geld in ontvangst genomen?
Hier in portugal is zelfs het beste restaurant in lissabon, Ghaleto al gesloten om 22:00. Echt ruk. Maar dat komt door die schijt toerisme. Britten hebben maling aan mondkapjes. Normaal is Ghaleto tot 03:00 geopend.
Er is geen virus dat een restaurant om 22:00 laat sluiten. Alleen mensen doen dat.
Mondkapjes werken niet dus dat kun je al laten varen. Dus met schijnveiligheid open tot 3 uur... Dat is dan toch net zo lijp?
Slim geregeld van de overheid. Zonder Testen voor Toegang verdwijnt het aantal positieve PCR tests ook meteen weer/
Dit is dan ook de bèta variant, en die is veel beter met de cijfertjes...
Ik moet dinsdag high teaen mensen ! Dit kan zo niet.. Iedereen thuis blijven graag anders kost het mij straks me uitje. Jullie houden ook nooit eens rekening met een ander !
Uw gevoel voor humor is ook niet meer wat het nooit geweest is.
Testen voor toegang afgeschaft? Betekend dit dat iedereen zonder test naar binnen mag? (Ik vraag dit voor een vriend.)
Toch maar weer thuis met vrienden afspreken dan. Gelukkig met bier uit Duitsland ook nog een stuk goedkoper.
Sowieso!
Bleib zu Hause
Toch lastig met die woningnood.
REAGEER OOK