Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Joost Eerdmans wil luchtbussen naar Rabat voor agressief zwartrijdende veiligelanders Ter Apel

Maar ja. Ankie Bingozaaltje-Krol wil die kaartjes niet knippen

Lijntje 73 langs halte Ter Apel azc, waar iedere chauffeur die weigert wanbetalende veiligelanders aan boord van de bus te laten voor 'rassies, rassies' wordt uitgespuugd, is weer eens in het nieuws. Eigenlijk was het lijntje door de asielhoofdstad van Nederland nooit uit het nieuws, want het barst er van de kindbruidimporteurs, islamitische slagers en Kansloze Veiligelandiërs. Die niet alleen zwartrijden, maar ook winkels leegstelen, de politie overbelasten en de burger zijn moed afpakken, als ook de bereidheid om échte vluchtelingen op te vangen.

Zelfs in alle NPO-programma's van Op1 tot Zembla hebben chauffeurs & lokale ondernemers hun beklag al eens mogen doen, zo diep is de Groningse situatie tot het Diverse Westen doorgedrongen. Alles is al geprobeerd. Aparte bussen voor booswichten. "Toolboxen" tegen winkeldiefstal. Meer boa's. Meer agenten. Winkelverboden. Meer schadevergoedingen voor gedupeerde ondernemers. Dreigende taal (lol) uit Den Haag. Maar ongewenst, onaangepast en onrendabel schoremtuig gewoon terugsturen naar hun Veilige Thuisland, die optie is kennelijk te nucleair. Of te nuchter en te logisch.

Zelfs de vriendelijkste boze oom van het Binnenhof kan er niet meer tegen: "Het klinkt misschien wat grof, maar ze moeten bij kop en kont gepakt worden en op het vliegtuig naar Rabat worden gezet", foeterde Joost Eerdmans. Terstond stond iedereen in het Hollandse tafereeltje weer rond de blokjes kaas de stem te verheffen. Zelfs Jasper van Dijk is de Pietjes Bell beu, en Don Ceder heeft ook geen andere wangen meer.

Maar ja. De stokoude en kats seniele staatssecretaris van de vvd blijft maar verwijzen naar hopeloos gedateerde EVRM-verdragen uit 1952. Dat voelt voor mevrouw Broekpak-Kol misschien als gisteren, maar in de 21e eeuw is die strippenkaart voor volksverhuizers echt ontzettend verlopen. Nou, zei de betovergrootmoeder van Bente Becker, die zelf Marokko niet in komt, dan pak ik zelf morgen de bus wel een keer naar Ter Apel. Of overmorgen, eerst nog even zien wat de agenda toelaat. EN WELKE AGENDA IS DAT PRECIES, MMMH?

NIET WIJZEN, HUFTER

Echt COA, wie hou je voor de gek?

Reaguursels

Inloggen

Wat een heerlijke verijking van ons land.

Rocknrolla7372 | 23-06-21 | 12:35

Je kunt blij zijn met een rechtsstaat, maar als de getekende verdragen tot dit soort toestanden leidt, dan zijn het geen goede verdragen. Criminelen gun je de veiligheid die je je eigen burgers ontneemt doordat je die criminelen hier laat zijn.

zwarte_weduwe | 23-06-21 | 07:51 | 1

"doordat je die criminelen hier laat zijn."

Sterker, we gaan die criminelen helemaal vanuit Syrië weer invliegen, want dat is 'veiliger' en dan kunnen ze hier 'berecht' worden.

Tsja, mij lijkt het veel veiliger om ze daar te laten, in ieder geval buiten Nederland te houden. En slagen ze er toch in - dat zullen er hooguit enkelen zijn - om 'onder de radar' illegaal terug te keren, dan kun je ze alsnog oppakken en 'berechten'. Maar niks hoor, de boven-ons-gestelden spelen liever Russische roulette met de levens van onschuldige Nederlanders.

Dr_Johnson | 23-06-21 | 09:36

News Flash in het AD van vanmorrege : "Programmamaker Ingeborg Beugel (61) opgepakt in Griekenland voor onderdak bieden Afghaanse man". Daar sta je dan te deugneuzen met je trofee asielzoeker.
"De man hielp de journalist met vertalingen voor haar reportages. Ze begon hem in die periode als een adoptiezoon te zien, schrijft de Griekse krant." (Maar dus niet als 'toy boy' ? factchecken au.)
"Toen hij plotseling in de problemen kwam en geen fatsoenlijke huisvesting meer kon vinden, besloot de journaliste onderdak te bieden. Sommige bewoners op het eiland raakten daarvan op de hoogte en besloten de politie te waarschuwen." Wat je noemt Goede Vaderlanders !
"Als ze gastvrijheid criminaliseren, zullen ze een einde maken aan wat we kennen als de Griekse cultuur.” - (O ja ? Je moet je gewoon aan de wet houden, juffie. Wat jij doet, dat mag dus niet).
"Het blad meldt dat de Griekse rechtbank in de herfst besluit of ze vervolgd zal worden. In dat geval kan ze worden veroordeeld tot een jaar gevangenisstraf en een boete van meer dan 10.000 euro."
Dat zou grappig zijn, maar ik verwacht dat het met een sisser af zal lopen, evt. na verontwaardiging uit deugend NL.
"Beugel, die al meer dan 40 jaar op Hydra woont, bevestigt het verhaal op Twitter en verwijst naar een interview in de Groene Amsterdammer vandaag." Tja het zijn altijd de mensen met de leuke baantjes die in Italie, Griekenland en Spanje wonen. Altijd "programmamakers", journalisten of iets met "theater" doen.

Asteroid-B612 | 23-06-21 | 06:24

Het probleem van aanpakken en doorpakken zit vooral in Nederland zelf waar diverse entiteiten de zaak gewoon (bewust en/of uit overtuiging) saboteren. Economische Zaken vindt bv. de handelsrelatie met Marokko belangrijker, MinBz bewierookt de diplomatieke betrekking met VeiligeLanden en er is eens hele Zieligheidsindustrie die zich volvreet met taxpoet als het gaat om het zogenaamde wel & wee van dit soort volk. En de landen waar dit soort pus vandaan komt staan allesbehalve te springen om dit soort gasten terug te nemen (want liever kwijt dan rijk en vooral "is nu jullie probleem"). Tenzij er een flinke zak geld met het labeltje "ontwikkelingsamenwerking" tegenover staat natuurlijk. Veiligelandiërs zijn een (groeiend) probleem wat nooit echt zal weggaan. Teveel partijen die het probleem niet willen zien, het eigen belang voorop stellen of andere zaken belangrijker vinden.

Grijskijkert | 23-06-21 | 04:47

Onvoorstelbaar hoe slap Nederland zich laat meeslepen in allerlei internationale verdragen waar wij als Nederlanders nooit, maar dan ook nooit om hebben gevraagd. Sterker nog: die, zoals dat Marakech verdrag, TOTAAL TEGEN onze wil zijn aangenomen. Die verdragen moeten gewoon op de schop, Nederland eist in ruil voor bijdrage aan de EU zijn zeggenschap over binnenlandse zaken terug en moet dan net als Denemarken zijn soevereiniteit herstellen. En dat is geen rascisme (een valse zwaaivlag), dat is gewoon herstel van die eigen soevereiniteit!

Uitgeprocedeerd? Marakech verwerpen en elke uitgeprocedeerde veilige landiër weer terug op het vliegtuig, ze zijn Marokko's problemen, niet de onze.

Spuugzat, dat geleuter en totaal geen aanpak van deze staatssecretaris! Slap stuk vreten over handen gebonden. U doet alsof, maar jullie willen niet handelen, angst, allemaal angsthazen.

Jan, Leiden | 22-06-21 | 21:17 | 2

Ergens in de jaren 70 of 80 moet er iets door het drinkwater zijn gedaan, waardoor het gezond verstand van de Nederlander massaal is aangetast.

Cassandra | 22-06-21 | 21:34

Het hele doel van de EU is helaas juist om de souvereiniteit van alle lidstaten kompleet af te breken zodat de macht kan worden overgeheveld naar Brussel. En onze politici juichen dat dus toe. Van harte zelfs.

Asteroid-B612 | 23-06-21 | 06:44

Mevrouw zit nog in de ontken fase.
Gewoon weer de NS wat extra geld geven en naar het oosten ermee.

avrillavigne | 22-06-21 | 21:11

Marokko leeft van geld uit Nederland en andere West-Europese landen. Dan praat je over officiële ontwikkelingshulp en inkomsten uit gastarbeid die thuis geïnvesteerd worden; maar ook over echte handel (oa citrusvruchten) en zelfs winsten uit criminaliteit. Ik heb even geen tijd en zin om de precieze bedragen uit te zoeken, maar alleen al op uitkeringsfraude zijn daar hele steden gebouwd; het is niet voor niet dat Marokko geen inzage in kadasters wil geven.

Marokko is afhankelijk van Europa, niet andersom. En dat geldt voor heel Afrika. Als we morgen besluiten dat we de geldstroom naar Marokko gedeeltelijk inperken dan is er overmorgen een akkoord over het terugnemen van tuig.
Want waar een wil is, is een weg.
Maar er is geen politieke wil; we moeten kennelijk omgevolkt worden.

Het kwalijkste is niet eens dat de EU-lobby Europa en de Europeanen wil slopen, maar dat ook de immigranten dat inmiddels weten. Dat blijkt gewoon uit hoe velen zich hier vanaf dag 1 gedragen. Als ik zou moeten vluchten naar een land waar ik als illegaal "recht" heb op gratis voedsel en huisvesting, gratis rechtshulp, gratis geld etc, dan zou het niet in me opkomen om me daar te misdragen. Maar wij accepteren dat zowel asieleiserscentra als de dorpen en steden daar omheen geterroriseerd worden. Dat er een speciale busdienst moet rijden om de overlast verder te verspreiden. Zoals je zware gifstoffen met tuinaarde kunt vermengen tot "minder vervuild" afval.
Stapelgek.

Elk land heeft het recht vreemdelingen buiten te houden, zelfs als die niks kwaads in de zin hebben. Om overbevolking en woningtekorten tegen te gaan, of om economische achteruitgang tegen te gaan (werkloosheid, lagere lonen, overbelasting sociaal stelsel, etc).
Maar als zelfs criminelen niet uitgezet kunnen worden; kom op zeg.
Als criminelen en extremisten zelfs subsidies voor criminaliteit en extremisme mogen aanvragen; en die daadwerkelijk krijgen. Dit is niet zomaar een extreem domme overheid, dit is doelbewuste sabotage van Nederland.

Zo'n 400 miljard heeft dit feest gekost afgelopen 25 jaar; daar zijn onze gasopbrengsten geheel aan opgegaan. En komende 20 jaar zijn de kosten geschat op 600 miljard... We hebben dan alleen geen gas meer. Integendeel; we zullen ook nog *even* enkele duizenden miljarden moeten "investeren" in niet-werkende energiebronnen. Die omdat ze veel vervuilender zijn dan gas het etiket "groen" hebben gehad.
Het blijft lastig om geen complot achter zoveel waanzin te zoeken.

Dandruff | 22-06-21 | 20:45 | 9

@Dandruff | 22-06-21 | 21:56: Vooral de laatste zin klopt als een bus ! Dit soort landen zijn zich er terdege van bewust dat hoe lastiger ze doen, en hoe meer ze NL dwarszitten, hoe beter ze ervoor staan in onderhandelingen. Ze weten namelijk ook wel dat Nederland ("praatkultuur, overleg, afspraken, samen komen we er wel uit") op 1 of andere manier een compromis zal willen sluiten. En dat compromis kan alleen maar gunstig uitpakken voor die landen. Want ze halen er altijd meer uit dan ze eerst hadden. Eerst hadden ze niets. Ook weer TENENKROMMEND hoe NL delegaties zich telkens weer in de luren laten leggen en worden gepiepeld. Zoals inderdaad met die kadaster toestand. Het compromis was dat NL *toch* mag komen checken MITS ze 3 maanden vantevoren aangeven naar wie een onderzoek gaande is. *facepalm*. Ook dat gedoe over het aanpassen van de hoogte van uitkeringen daar. Morokko verzet zich daartegen. Verrassing weer. Compromis : Over 4 jaar gaan we NIEUWE uitkeringen aanpassen aan de hoogte van het plaatselijke levensonderhoud. De BESTAANDE uitkeringen lopen gewoon door. *Zucht*.

Asteroid-B612 | 23-06-21 | 07:29

@Dandruff | 22-06-21 | 21:56:
Je haalt weer van alles door elkaar. Gooit immigranten en Marokkaanse paspoorthouders op een hoop met criminele veiligelanders bijvoorbeeld.

Maar dat is het leuke aan je stukjes, ze verraden onbedoeld je werkelijke mening, namelijk dat alle buitenlanders van zuidelijke afkomst tuig zou zijn dat je hier niet wil. Bedankt weer. Kijk, dat mag je ook gerust ronduit toegeven, dat maakt de discussie wat helderder.

Ik wil het allemaal best gaan uitleggen wat de verschillen zijn en ook qua wetgeving en zo, maar iets zegt me dat je meer gecharmeerd bent van stoere praatjes over grenzen dicht. En nogmaals welk werkbaar plan heb je, om veiligelanders naar Marokko terug te krijgen? Op de trein zetten? Dan stappen ze in Brussel uit. Vliegtuig? Dat is dan het laatste dat landt in Rabat. De boot, op het strand? Denk eens na Dandruff, je kunt het als je maar even je best doet.

Beste_Landgenoten | 23-06-21 | 08:51

@BL
Daar is dat betweterige toontje weer, als je het op inhoud niet kunt winnen.

HoniSoit | 23-06-21 | 10:20
▼ 6 antwoorden verborgen

Die Knol zal ook wel een trekpop van Soros zijn en daardoor niks doen. Dat is Kaag immers ook, en Rutte heb ik ook al eens breed lachend op de foto zien staan met Soros jr. Het is een beetje hoe de politiek rolt in het westen tegenwoordig.

Berend_Breedreet | 22-06-21 | 20:24

Net even de telebelg online bekeken, het enige nieuws waar ik een glimlach van kreeg is dat in den Haag de ratten over je schoenen dansen.

likdoorn | 22-06-21 | 20:23

Kunnen die sukkels niet gewoon eens een weekend naar Denemarken voor scholing hoe om te gaan met asielzoekers?

jochum1980 | 22-06-21 | 20:14

En daarom moeten we naar een systeem toe waarbij vluchtelingen worden opgevangen in de regio. Dan kan je voor hetzelfde geld 5 keer zoveel vluchtelingen helpen, waarvan je ook nog eens weet dat het 'echte' vluchtelingen zijn. Het is ook nog eens een stuk eerlijker, want lang niet iedereen heeft het geld om de mensensmokkelaars te betalen.

Leon Tosti | 22-06-21 | 20:11 | 2

Ik ken alle goede alternatieven zo langzamerhand wel dromen.
Maar intussen blijft het de tekst van The Eve of the War:
"but still they come!".
www.youtube.com/watch?v=Poii8JAbtng

Roadblock | 22-06-21 | 20:14

Ik denk dat Eerdmans geschrokken is van al die reacties hier die nog al negatief waren over zijn idiote actie om die motie te steunen die NL uitlevert aan de EU. Helaas Eerdmans. Je ware aard is nu wel duidelijk. Het wordt Geert de volgende keer.

Tiscali-2 | 22-06-21 | 20:02 | 4

Geert heeft al mijn sympathie, maar het gaat om resultaar en eerlijk gezegd heeft hij wat betreft immigratie weinig voor zijn kiezers kunnen bereiken.

jochum1980 | 22-06-21 | 20:30

@jochum1980 | 22-06-21 | 20:30:
De reden is dat zijn oplossingen onrealistisch zijn op allerlei punten, met name de juridische haalbaarheid en omdat het botst met de grondwettelijke rechten van Nederlandse inwoners. Verder, internationale verdragen, welke zo ongeveer alle op de schop moeten. De keerzijdes zijn er ook, maar die vermeldt Wilders niet zo vaak, in de gelukkige wetenschap dat hij namelijk toch het gevaar nooit loopt het allemaal in praktijk te hoeven brengen. Geet bereikt niks omdat hij zijn doelpalen zo ver weg zet dat er geen bal terecht komt.

Beste_Landgenoten | 22-06-21 | 21:00

@Beste_Landgenoten | 22-06-21 | 21:00: nou als je kijkt naar Victor orban die heeft schijt aan het commentaar en gaat nog steeds zijn eigen gang het kan dus wel

Toedels | 22-06-21 | 23:06
▼ 1 antwoord verborgen

Ankie Broekers- Knoll niet van deze tijd, zingt vals en kraamt onzin uit tijdens het zoveelste vragenuurtje over haar gevoerde wanbeleid inzake haar dossier over het asielbeleid en terugkeer ongewenste vreemdelingen. En haar afgang in Marokko.

Goedverdoemme | 22-06-21 | 19:24

Broekers-Krol. heeft net zoals van Agt, rechten gestudeerd. En deze mensen houden van HET RECHT. Meer kunnen ze niet. Uit een ander standpunt bekijken, vergeet het maar. Ongeveer de helft van de mensen in de 2e-kamer rechten gestudeerd. Dit leidt tot de ondergang van de Nederlandse staat. Ook Krol, die denkt dat het Vluchtelingenverdrag wat Nederland ondertekent heeft 1952, altijd blijft bestaan.

Thoth | 22-06-21 | 19:12 | 1

Klink mij meer als een kudtsmoes in de oren om niets te doen.

Roadblock | 22-06-21 | 20:07

Ontheemd defacto stateloos, door deplorabele bezetter mislabeld als onvervreemdbaar EU-burger. Gevoel dat het geeft is UNheimlich.

Toen ik nog een land had kon ik mening uiten.

Een trechterbeker is geen vaasje.
EU is niet UN eindbaasje.

hallevvezool | 22-06-21 | 19:11

Doet t altijd goed, stevige uitspraken a la Eerdmans. Maar hij weet ook dat het niet kan. Verdragen, rechten enzovoort en toch zegt hij het. Levert stemmen op. Edoch kaart hij een probleem aan en het is zot dat illegaal hier verblijvende Marokkaanse jongens niet op de boot terug kunnen omdat Marokko ze ook liever niet heeft en ze weigert.

Zet je ze eruit in Rabat op het vliegveld, dan sluit Marokko per volgende vlucht het luchtruim voor de KLM. En zo. Dus zonder medewerking van Marokko redt je dat niet. Dan rest de vraag wat de dpiplomatieke relatie met Marokko ons waard is om op het spel te zetten wegens de veiligelanders. Want met enige dwang, sancties en lastig doen krijg je Marokko mogelijk zo ver maar wat dan? Kans is groot dat Marokko terugpest zoals laatst met Spanje, toen het de grens openzette voor doorstromers uit Afrika naar Ceuta. Dus wat is een praktische oplossing, eentje die werkt en niet alleen leuk en flink klinkt uit de mond van een politeik opportunistische veelpartijklever zoals Joost Eerdmans?

Beste_Landgenoten | 22-06-21 | 19:09 | 12

@Ruif_Vuller | 22-06-21 | 21:09: en dat gaat steeds meer kosten mijn idee de bittere pil in 1 keer doorslikken en eraf zijn ook voor de toekomst van ons land we boeken nu ook miljarden af

Toedels | 22-06-21 | 23:13

Hebben wij Marokko nodig dan?

Sofa1 | 23-06-21 | 01:19

Misschien wordt het tijd voor een verdrag dat landen hun eigen nationals/onderdanen niet langer mogen/kunnen weigeren ?

Asteroid-B612 | 23-06-21 | 07:43
▼ 9 antwoorden verborgen

Ik heb het wel te doen met mijn provincie Groningen. Laatst weer een motorritje vanuit het midden van het land langs Emmen, Ter Apel, naar Bellingwolde en toen naar mijn opgroeidorp Usquert (zoek maar op). Niet alleen zo'n grote AZC in Ter Apel, maar ook veel enorme windmolens in die regio waardoor het weidse landschap volledig is verkloot. Nog erger, de landerijen lagen vol met masten die nog geplaatst moeten worden. Toch even een traantje wegpinken.

stiffy | 22-06-21 | 19:06 | 1

Moet je eens afsluitdijk gaan bekijken wat daar komt. Arm Friesland en arme kop Noord Holland. Volkomen absurd zichtsveld.

Lorejas | 22-06-21 | 19:44

Ze vinden lgbt zo belangrijk, dat niemand f kon kijken hoe je die vlag hijst.. rood hoort toch echt boven..

svenskie | 22-06-21 | 19:03

Knol lult uit haar nek. Die zwaar gedateerde verdragen. Dat ter zijde even. Gaat dus wel over mensen op wie het ook echt van toepassing is. Niet om dit soort criminelen. Lees de geest van de wet.

DrachiR | 22-06-21 | 18:59

Waarom is het altijd mistig rondom een AZC?

SterF... | 22-06-21 | 18:53

Mensen die "hulp" zoeken en al bij het instappen van de bus spats maken. Wat verwacht je verder van die lui als ze ergens komen te wonen?

Tuinhekje | 22-06-21 | 18:51

Bang antwoord.
Kan ze dan wel vertellen waarom Frankrijk en Spanje de lastpakken wel kan wegsturen?

Oud wijf | 22-06-21 | 18:49 | 1

Iets met ruggengraat?

Roadblock | 22-06-21 | 20:29

ik snap het probleem niet, je past de wet op twee punten aan; je maakt illegaal in Nederland aanwezig zijn weer strafbaar, en je voert de administratieve detentie in zodat overlastgevende illegalen uit veilige landen onbeperkt in administratieve detentie kunnen worden genomen onder de meest sobere gevangenhouding mogelijk. Wedden dat landen als Nederland dan binnen de kortste keren als de pest gemeden worden door dat soort figuren.

me163komet | 22-06-21 | 18:49

Geef de buschauffeur gewoon een pistool.

Groene_pixel_man | 22-06-21 | 18:37 | 1

Ja, ik las pas een verhaal van een politieman die geschoten had, omdat zijn politiewagen leeggeroofd werd van een uniform en een kogelwerendvest.
De man werd zowat aan het kruis genageld.
Dus een geweldig idee van u.

Roadblock | 22-06-21 | 20:31

Vogon Poetry

Kardan | 22-06-21 | 18:37

PVV brand Sjoerdsma volledig af! Geweldig

sgaapje | 22-06-21 | 18:26

Vroeger ging je er gewoon even langs om orde op zaken te zetten met een taal die iedereen begrijpt. Geen politie, geen problemen. En moeders hield op haar manier haar straatje schoon. Waar is en wat is er mis gegaan?

Mark van Leeuwen | 22-06-21 | 18:22 | 1

In groen groen groen groen knollen-knollenland, met de paplepel:
Nooit meppen Pietje, altijd klikken.
Juf competent, Mees fijne vent, Pliesie beste vriend.
Multadesillusie. Geen zuivere cichorei. Brak ontwaken.
Hunebedje gespreid, moet er nu in leien.

hallevvezool | 22-06-21 | 20:38

Burgemeester van D66: onevenredig aantal gelukszoekers. Maar daar heb je zelf aan meegewerkt. Zonder toestemming van de burgemeester kan zo iets nooit gebeuren, toch?

antonconstandse | 22-06-21 | 18:21 | 1

De overheid komt met een tasje geld voor de gemeente. En het loon van de wethouders stijgt naarmate er meer inwoners zijn. Alleen nog even een beperkte groep uitnodigen voor "draagkracht" en laat maar komen!

Tuinhekje | 22-06-21 | 18:46

NIET toegenomen. Ja omdat de relschoppers in dat pendelbusje zitten KUDT!

Hondt | 22-06-21 | 18:21

Wat denk je waarom dat AZC in ter Apel zit en niet in Wassenaar om maar iets te noemen.

likdoorn | 22-06-21 | 18:10 | 1

Als je er langs rijdt dan denk je "fucking hell wat groot..."

Longhorn | 22-06-21 | 18:20

Heb t al vaker gezegd. Als bekend is waar de vervelende of uitgeprocedeerde azcer weg schijnt te komen, dan zet je ze uit op internationaal water vlakbij dat land. Weet je t niet zeker, geloof ze dan maar op hun woord.. en zet ze daar uit waar ze zeggen weg te komen ook op internationaal water. Vanaf daar moeten ze t maar uitvogelen of ze zelfstandig terug roeien/varen naar dat land. Laat de marine dit doen, tezamen met een oefening.
Lik op stuk beleid, zo heb je t ook niet aan de stok met betreffende landen.. immers heb je ze niet letterlijk naar dat land van herkomst gestuurd.

timmey | 22-06-21 | 18:07 | 3

Nu ja, dat wel natuurlijk. Maar naar het schijnt blijven ze zo slecht drijven en daar zit men een beetje mee

Mark van Leeuwen | 22-06-21 | 18:25

@Mark van Leeuwen | 22-06-21 | 18:25: bewijsje dat de rubberboot getest is mee. Misschien deze operaties ook niet aan de grote klok hangen “top secret marine mission”

timmey | 22-06-21 | 18:28

Ik zag pas die linkse Hugo Borst een toespraak houden tijdens een demonstratie op het strand van Scheveningen.
www.ad.nl/video/kanalen/haagsche-cour...
Ik denk dat die demonstranten er toch iets anders dan u over denken.
En er lopen heel wat politici achter die lieden aan.
Meer dan politici die uitgeprocedeerde asielzoekers terug willen sturen.
Dus, Elk land krijgt wat het toekomst.

Roadblock | 22-06-21 | 20:37

Oh we hebben last van vervelende mensen uitbhetbazc nou dan moeten die maar in een aparte bus.. Echt alleen in dit land is men zo idioot dit te doen.

Wist u dat er zelfs taxi’s worden ingezet om
Azcers van a naar b te brengen? Kassa.. duur grapje..

timmey | 22-06-21 | 17:59 | 2

Van taxi centrale Mo en Ahmed zeker, Waarschijnlijk rijden ze zelf dan en doen ze voor Mo en Ahmed ook nog wat andere klusjes. Beetje Knauf, en gipspoeder rondbrengen.

muggetje | 22-06-21 | 18:09

Het kan nooit de bedoeling zijn dat internationale verdragen aangegaan door Nederland nadelig zijn voor de burgers van Nederland.
Volgens knol zijn de rechten van deze mensen geborgd maar wat nu met onze rechten? Die mogen zo maar terzijde geschoven worden.

Nico1000 | 22-06-21 | 17:59 | 3

Rechten? Nederlanders hebben plichten. Namelijk de plicht om hun (loon) belasting te zien verdampen in de azc’s.

timmey | 22-06-21 | 18:00

Als u nog wat wacht zijn er niet veel meer over van de oorspronkelijke burgers.
In de grote steden is de meerderheid al van elders.
Onze regering wil dat zo.

Roadblock | 22-06-21 | 20:39

Nee hoor, het volk wil dat zelf zo.

Sofa1 | 23-06-21 | 01:22

Als zo'n "asielzoeker" uit Marokko of een ander veilig land een meisje verkracht of een jongen doodsteekt, dan zullen veel Nederlanders dit alsnog goed proberen te praten door te zeggen dat de asielzoeker PTSS heeft of in een psychose terechtkwam en daarom deze daad heeft begaan.

In werkelijkheid willen zulke gasten gewoon even hun zak legen of snel iemand beroven en pakken ze het makkelijkste slachtoffer.

Hefbrug | 22-06-21 | 17:56

Mevrouw parelketting heeft het over gasten als een receptioniste van een hotel.
Ze kan het beter hebben over DIE gasten als een cipier.

Piet-Kietelaar | 22-06-21 | 17:54

"Het klinkt misschien wat grof, maar ze moeten bij kop en kont gepakt worden en op het vliegtuig naar Rabat worden gezet", foeterde Joost Eerdmans."

En zo is het natuurlijk. Nog steeds geen spijt dat ik op 17 maart zijn hokje rood heb gemaakt.

En waarom doen we dat nou niet gewoon eens? Gewoon om te kijken wat er dan gebeurt? Als Turkije die IS rat Fatima uit Tilburg, waarvan toevallig wél het Nederlanderschap was ingetrokken, 'gewoon' op een vlucht naar Amsterdam zet, en schijt heeft aan de hevige protesten van Nederland, waarom kunnen wij die kansloze asielnaffers dan niet 'gewoon' naar hun rechtmatige landen terugschoppen?

(Overigens, speaking of IS ratten, lees het artikel in de Volkskrant vandaag over alweer zo'n zielige jihadbruid die graag terug wil. Uit het artikel begrijp ik dat één van haar kinderen, twee weken geleden is meegekomen met die IS rat uit Gouda, Ilham, omdat de biologische vader, die kennelijk in Nederland woont, daar voor gezorgd heeft. Maar ze zit nog in kamp Al Roj met nog twee of drie andere kinderen, van nog twee of drie andere vaders. En het is allemaal zóóóó zielig. Er wordt weer zo begripvol over haar geschreven; het is natuurlijk een onschuldig slachtoffer, die met de beste bedoelingen naar het kalifaat afreisde:

"'Ik hoorde dat je daar gemakkelijk kon gaan studeren. Verpleegkunde."

Wow! Ja, in een land als Nederland, dat bol staat van het racisme en de discriminatie, is het voor een vrome moslima uiteraard godsonmogelijk om verpleegkunde te gaan studeren; kan alleen goed in het kalifaat. Want een klein beetje lees je ook dat het ook onze schuld is: "Op haar 19de werd ze voor het eerst moeder. Ze had 'best wel problemen' - alleenstaand, twee kinderen, schulden, mensen die haar op straat nariepen vanwege haar khimaar". Zie je, onze schuld, want wij riepen haar na vanwege haar islamitische kleding.

Ik krijg echt een steeds grotere schijthekel aan die 'naïeve jihadbruidjes'. Ik als vandaag ook dat er een Spaanse documentaire over ze is gemaakt, waarin ze weer als 'slachtoffers' worden gepresenteerd. En het OM, de NCTV, de AIVD, en wie er verder over gaat, zijn er uit, las ik ook: ze gaan allemaal 'gerepatrieerd' worden: voor 'berechting' en het is 'veiliger'. Those people make me puke.)

Dr_Johnson | 22-06-21 | 17:54 | 2

Volgende week, of de week er na, zit ze op het vliegtuig naar Nederland. De precedentwerkingtroef is getrokken, reeds voor dit stukje geplaatst is, want ze mag haar straf niet ontlopen volgens Grapjeshuis en betreffende IS-er haar advocaat...

BadPatNL | 22-06-21 | 18:11

@BadPatNL | 22-06-21 | 18:11:
Haar straf is volgens mij het ontnemen van het Nederlandschap. Gediskwalificeerd voor de Nederlandse maatschappij.

boerk | 22-06-21 | 18:46

idee; Nederland heeft geen samenwerkingsovereenkomst met Marokko om uitgeprocedeerde asielzoekers terug te nemen, zou kunnen opteren de alhier ongewensten terug te sturen naar een ander land dan Marokko waar nederland wel zo'n overeenkomst mee heeft, onder het motto; wat je krijgt mag je houden.

GuruOuwehuru | 22-06-21 | 17:53 | 5

@muggetje | 22-06-21 | 18:02: dat probleem kun je al voor 50 cent pp oplossen. Joris verbied mij te vertellen hoe.

BoerKoekoek | 22-06-21 | 18:49

Opvang en asielprocedure regelen op Europees grondgebied. In Zuid-Amerika!
Naast Suriname ligt Frans-Guyana. Dat is juridisch gezien een Frans departement.
Twee keer zo groot als Nederland, dus plaats genoeg. Wie heeft het e-mail adres van Joost?

theo-is-dood | 22-06-21 | 18:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Een half uur wauwelen over hoe goed je ermee bezig bent.
Terwijl er overal overlast is, niet alleen in Ter Apel.
Op een positie als deze hoort iemand te zitten die wel doorpakt.
Echt Mw Oma Knol, ambiëer een functie elders en voer het plan Eerdmans uit.

Longhorn | 22-06-21 | 17:52

Dat zeg ik ook al tijden. Keihard repressief optreden. Ik wil ze ook wel voor 10.000 eypo de neus op het strand van om het even welke Marokkaanse plaats afzetten. Met 20 tegelijk.

pibasso | 22-06-21 | 17:50 | 2

Dat is wederrechtelijk dus gaat een rechter ons verplichten om ze op eigen kosten hier weer heen te halen. Zijn we nog verder van huis.
Echt, simpele oplossingen bestaan niet.

Graaisnaaiert | 22-06-21 | 17:52

Dat gaat je wel meer kosten. Reken 1-2 beveiligers per veiligelander. Neem spuugkappen mee en handboeien. En dan druk ik me nog zachtjes uit. Of dacht je dat die lui zingend instappen of zo?

Tuinhekje | 22-06-21 | 18:49

Geopolitieke agenda, onwil om er wat aan te doen, verdragen, verdienmodellen enzovoorts. Is niks meer aan te doen,tegen te doen, stemgerechtigden interesseert het niet of ze overzien de gevolgen niet en de politiek hamert gewoon door. Wees verstandig en zorg dat uw kinderen niet afhankelijk zijn maar zichzelf kunnen redden en zich kunnen vestigen waar zij dat willen, meer kun je als ouder niet meer doen.

Graaisnaaiert | 22-06-21 | 17:48 | 3

Onze kinderen gaan het niet beter krijgen dan hun ouders. Dat is een trieste vaststelling. En één van de oorzaken is het onderwerp van dit draadje. Het verontrustende is dat de boven-ons-gestelden dit probleem niet zien.

theo-is-dood | 22-06-21 | 19:16

@theo-is-dood | 22-06-21 | 19:16:
Die hebben er ook geen last van.
Elke volksvertegenwoordiger als "inwerkstage" 3 maanden in een flatje in een kansenwijk/prachtwijk laten wonen.
Daar komen ze toch iets anders uit.
Over werken heb ik het niet eens, want de overgrote meerderheid van de Kamerleden hebben nog geen dag eerlijk werk verricht.

Roadblock | 22-06-21 | 20:44

Die gestelden zijn er door het volk geplaatst!

Sofa1 | 23-06-21 | 01:25

In Rabat nemen ze de telefoon toch niet op?

van Oeffelen | 22-06-21 | 17:44

Lees ik toch "uchtbuksen", en ik denk nog dat lost toch niks op? maar gelukkig, de rest van het gezwatel ook niet

Lu_Tze | 22-06-21 | 17:41

Euh heen en weer vliegen? Wat een onzin, gewoon allemaal een parachut aan en boven Rabat uit het vliegtuig knikkeren. Of in met 'cruiseschip' naar kust van Afeika brengen en dan in roeizodiak afduwen richting kust. Verkeerde kant oproeien? Gewoon lek schieten. Zo moeilijk is het niet.

Zuma | 22-06-21 | 17:36 | 5

U hecht niet veel waarde aan uw account, of vindt het leuk om een ban te krijgen.
Van mij had u hem al lang gehad met uw ongenuanceerde gebral.

Roadblock | 22-06-21 | 20:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Jezus, wat kan dat wijf lullen! Een kwartier aan het woord en er komt geen zinnig woord uit. Het partijkartel wil dat tuig echt in Nederland houden. Zeg dat dan!

MAD1950 | 22-06-21 | 17:30

Schiet allemaal niet op, er is in de asielprocedures tot en met vreemdelingenbewaring een enorm oerwoud aan rechten, plichten, regels, mitsen en maren, geen wonder dat onwelwillenden jarenlang alhier in de procedures kunnen verblijven met alle kansen om ervan tussen te gaan en de (criminele) illegaliteit in verdwijnen, alleen al de volgende link;
ind.nl/paginas/doorlooptijden-asielpr...
Een volledig schrappen van de huidige berg asielrechten en plichten etc en vereenvoudiging zou toch mogelijk moeten zijn, al lezende en doorklikkend in de procedures is het grootste deel van de tijd van de COA medewerkers aan bureaucratische overleg en vergader-tijd kwijt, is een veel te logge organisatie.

GuruOuwehuru | 22-06-21 | 17:29

Leg gewoon zo'n Royal air Maroc toestel aan de ketting op schiphol, ze krijgen dat ding pas terug als hij vol met veilige landiërs terug kan. Dan heb je pas een luchtairbus.

En strafrecht... dat is precies wat ze willen het leven in een Nederlandse bajes is nog altijd beter dan iedere dag couscous in de bajes in Marrakech/Rabat.

muggetje | 22-06-21 | 17:22 | 1

Royal Air Mocro juist niet aan de ketting leggen, forceren dat onaangepaste lieden uit Barbarije hun vluchten bevolken voor een enkeltje heimat.

Graaf_van_Hogendorp | 22-06-21 | 17:24

Sorry, maar dat mens is gek. Wat doet dat fossiel nog in de kamer? Ga lekker met de vut of zo.

Tishetnetnie | 22-06-21 | 17:19 | 2

Het zijn die lui in de 2e kamer die geen vat op oma krijgen.
Is oma nou zo slim óf zijn die lui in de 2e kamer nou zo dom ?

demaup | 22-06-21 | 17:42

Opgeschoten asieleiser wil graties mee met busje. Meneer wordt erop gewezen dat dit niet de bedoeling is. Meneer asieleiser heeft alvast een woordje geleerd "rassies rassies" en spuugt en maakt slaande bewegingen.

Waarom is meneer de asieleiser eigenlijk in dit land? Hij ziet er niet uit als een vluchteling. Waarom is hij niet meteen de grens over gebonjourd? Waarom wordt hij niet meteen de grens over gebonjourd na dit incident (en ongetwijfeld andere incidenten)?

Zucht. Nexit, opschorting asieleiser verdragen (ja VOLT fanboys dat kan ja), grenzen dicht, strenge toelatingseisen, stopzetting gezinshereniging, geen """vluchtelingen"""" die door 15 veilige landen reizen meer opnemen, actieve remigratiebeleid voor Veilig Landiërs zoals Barbarije, Erdolfland, sub Sahara l'Afrique en overige zandbakken en landen achter het ijzeren gordijn. Klaar mee.

Helaas mijn medelanders niet en krijgen we meer meer meer onaangepaste asieleisers die 1 woord niederlandsch kennen en dat is rassies.

Graaf_van_Hogendorp | 22-06-21 | 17:18 | 2

Al zou ie wel betalen dan was het nog steeds niet van z'n eigen centen. Wat een kansloos volk.

Lompelul | 22-06-21 | 18:10

Die strenge toelatingseisen zijn er wel, maar gelden geloof ik alleen voor Amerikanen die keurig hun 1200 euro per aanvraagformuliertje aftikken, Zelf Nederlands hebben geleerd, helemaal aangepast zijn, zelf hun broek ophouden en belasting betalen. Die moeten van het IND het land uit.

Asteroid-B612 | 23-06-21 | 08:18

Krijg net een parkeerboete van 109 euro binnen. Was naar de Jumbo (voor een aanbieding) en stond er 10 munuten zonder een blauwe parkeerschijf. Ben blij dat ik weer een steentje kan bijdragen aan de staatskas. Kan dit geld weer besteed worden aan prachtige projecten.

porto | 22-06-21 | 17:18

Akwasi weet wel wat je met dit soort gasten moet doen. Wat een gespuis.

Tommi | 22-06-21 | 17:16 | 5

@Tommi | 22-06-21 | 17:31:
Dat heeft hij dus nog niet, die worden onderdeel van zijn reparations, heeft wel een paar panden in Weesp.

Graaf_van_Hogendorp | 22-06-21 | 17:35

Oke dan daar of wat hij met zwarte Piet wil doen als hij hem ziet.

Tommi | 22-06-21 | 17:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ga gewoon niet kijken naar die video, Die ergernis, dat is niet goed voor mijn bloeddruk. De mensen die hier iets aan zouden moeten doen staan erbij en kijken ernaar. En ze doen gewoon niets. Het is om kotsmisselijk van te worden.

Barend Braakbal | 22-06-21 | 17:10 | 1

De wil en de ballen zijn er simpelweg niet, want oh wee als ze de EU tegen het zere been stoten met al die geweldige verdragen en regeltjes van ze.

Lompelul | 22-06-21 | 18:03

Betekent dat iets, dat de regenboogvlag ondersteboven hangt?

JanBrel | 22-06-21 | 17:10 | 1

Betekent voor zover ik weet capitulatie aan de vijand normaal. Maar waarom niet zo'n vlag bij elke COA-vestiging en azc? Gewoon om het goed duidelijk te maken.

TheseDays00 | 22-06-21 | 17:34

Mensen blijven juichend VVD stemmen, dus krijgen ze Ankie Broekers Knol en zijn de Mieles niet aan te slepen

thanseeuwen | 22-06-21 | 17:07 | 2

Klopt. Je krijgt waar je om vraagt dus laat ze al die AZC plaatsen daar maat flink terroriseren. Net zo lang tot ze daar tot inzicht komen en de verantwoordelijke partijen tot nul zetels reduceren.

Therapietje | 22-06-21 | 17:12

Mensen die VVD stemmen krijgen dit niet eens mee. Zijn te druk met hun baan en hun koters en krijgen hun nieuws van het NRC en de NPO (waarbij ze vluchtig de headlines en eerste alinea lezen). Hun wereldbeeld is totaal anders dan dat van ons.

Graaf_van_Hogendorp | 22-06-21 | 17:13

Ik ben tegen geweld, maar als alles daalt blijft dan blijft er maar één ding over. Wie niet horen wil moet maar voelen. Heb zin om die gasten een karatetrap uit te delen, dan te vragen wie hun asieladvocaat is, en dan daar ook bij deze smerige uitvreters la ga te gaan. Wat een smerig human trash, en dan bedoel ik met name die asiel advocaten. Kunnen wij deze gasten niet op een zwarte lijst zetten van beroepsfraudeurs.

Astroturfer | 22-06-21 | 17:06

Ter Apel, heb er geen meelij mee. Kan me nog goed heugen destijds wat waren ze blij met asielzoekers en het centrum wat kwam daar. Goed voor de middenstand, mensen een veilig onderkomen geven etc. Als het nummer welkom in mij land al verzonnen was hadden ze het destijds uit volle borst staan zingen. Woke 1.0 toen.

Rotterdammert1965 | 22-06-21 | 17:06

Ja dat mens kan beter de bingo voorlezen, dit is te hoog gegrepen voor haar. Ik ben het met Eerdmans eens dat ze terug gestuurd moeten worden, maar ga dat maar eens aan Eucalypta van D66 en Jesse K. van GroenLinks uitleggen.

Karel Kruizenruiker | 22-06-21 | 17:00

Ankie B-K. Die dame uit zich als een compleet wereldvreemde. Ach, weet je direct waarom dat AZC zo lekker ver weg is getopt. Dan ondervinden ze er in de Randstad geen hinder van.

Von Bliksum | 22-06-21 | 16:55 | 3

Haha dan gaan de huizenprijzen ineens omlaag in de randstad. Die hebben al die kansenpareltjes waar ze druk mee zijn.

tiku99 | 22-06-21 | 17:00

Er werken in Ter Apel zo'n 1000 man in de gevangenis aldaar, een enorm asielzoekerscentrum en als topper het aanmeldcentrum waar dag in dag uit auto's af en aan rijden met nieuwe asielzoekers. Die komen de gratis en geheel risicoloze asielprocedure doorlopen nadat ze les hebben gehad in de do's en don't tijdens het hele lachtwekkende proces. Ondertussen krijgen ze een advocaat, gratis gezondheidzorg, onderwijs, eten, zakgeld, sport en spel, onderdak etc. Het is een soort vakantie. Zeker voor criminelen die de kosten laag willen houden.

Graaier | 22-06-21 | 17:01

U denkt dat we in de randstad er geen last van hebben? Een autochtone Rotterdammer proberen te zoeken, doe u best zou ik zeggen. Ondertussen is mijn stad voor ruim 70% bevolkt met vreemde landiers. Evident is de leefbaarheid er ook mee gedaald.

Rotterdammert1965 | 22-06-21 | 17:08

Waar zijn de nazaten van Jan Pieterszoon Coen als je ze nodig hebt?

SergeantPierlala | 22-06-21 | 16:55

....... voor 'rassies, rassies' wordt uitgespuugd
______

Het is van alle tijden en komt overal voor.
.
Het zou wel eens in de genen van de mens kunnen zitten.
Als dat het geval is, en het daarom niet uit te bannen is, en het er dus altijd zal zijn, en omdat het per definitie als fout wordt gezien, kun je het altijd/steeds weer als politieke troef gebruiken om dingen af te dwingen.
.
Want niemand wil beticht worden van racisme.
Door de influx uit verre landen en andere culturen zag je dat latent racisme vaker manifest werd, waardoor die troef alleen nog maar effectiever kon worden ingezet.
En dan hebben de vvd en die andere partijen er baat bij.

Kijkeensaan | 22-06-21 | 16:54
-weggejorist-
Pippop | 22-06-21 | 16:53 | 2

Gaat ze nog zingen?

Watching the Wheels | 22-06-21 | 16:53

Kan die Ankie niet gewoon weer haar vroegere baantje, schoonmaakster en chef toiletten, oppakken?
Wat een treurnis, dat leugenachtige misbaksel. Echt, ze staat alleen maar te fabuleren en te liegen.

Ichneumonidae | 22-06-21 | 16:51 | 1

Daar geloof ik niets van. Daar moet je namelijk wel iets doen.

tiku99 | 22-06-21 | 17:02

kunnen we een andere voorzitter van de 2e kamer krijgen, deze heeft duidelijk een politieke agenda.

isotope 465 | 22-06-21 | 16:51

Joost eerdmans is een lul en is voor de EU

Oromis | 22-06-21 | 16:51 | 1

Welnee, niet zo kort door de bocht komen. Bovenstaand verhaal van hem is toch vrij genuanceerd?

GMC01 | 22-06-21 | 18:07

Ik haak maar even in op de eerste woorden van mevrouw Knol. Ze erkent dat het 'vervelend' is, die klootzakken in het OV. Dat is niet vervelend. Vervelend is een vlieg die steeds om je heen blijft vliegen. Dat is vervelend.
Dit asociale niet gedomesticeerde volk zorgt voor onveiligheid. En dat is niet vervelend. Dat is vooral heel kUt voor de mensen die er, ongewild, mee te maken hebben.

Leptob | 22-06-21 | 16:49 | 1

Het wordt pas onveilig en kut als ze er zelf mee te maken krijgen.

Tommi | 22-06-21 | 17:18

Ter Aapel

Gaat het niet dan? | 22-06-21 | 16:46

Ik vind het gezellig, iedere week 600 erbij vooruit maar jongens het kan niet op. Van mij mogen er iedere week nog 2000 bij tot de wal het schip gaat keren. Dus vlijtig allemaal vvd66 stemmen nu het nog kan.

jan huppeldepup | 22-06-21 | 16:46 | 1

Een AZC op het Binnenhof.

likdoorn | 22-06-21 | 17:59

Racisme?
Ja, dit is racisme.
Anti-blank racisme.

Waarom herkennen zovelen anti-blank racisme niet?
Waarom zijn 'we met ons allen, blijkbaar, zo bang het onderwerp te bespreken dat niemand deze anti-blank racistische asielzoekers niet aanspreekt op hun gedrag, geen aangifte doet en niet vervolgd.

Iedere kleurling-asielzoekers die van een buschauffeur EIST dat hij of zij een GRATIS busrit krijgt, en het normaal vind dat alle andere (vaak blanke) Nederlanders voor diezelfde busrit geld moeten betalen, IS een racist!

Iedere op huidskleur gebaseerde prijsdifferentiatie is racistisch. Dat eisen ook. Als je het niet krijgt, vervolgens de buschauffeur uitschelden (ja, racist is een scheldwoord) is ook nog eens strafbaar.

@heren en dames van de politie en OM,
Wat veel NLers stoort is dat u wél tot vervolging over gaat als het slachtoffer niet-blanke (en niet lhbti of gehandicapt) is, maar nooit als het racisme tegen (blanke) Nederlanders is gericht.
Ieder op huidskleur gebaseerd besluit tot ontslag van- of niet-vervolging IS racisme.

gaffelbaard | 22-06-21 | 16:46

En als we al eens iemand in die muppetshow in den haag hebben die werkelijk uitvoert wat door hunzelf is vastgelegd, dan wordt die minister van alle kanten afgeschoten, ondergraven en buiten spel gezet.. zie rita verdonk destijds. Ze heeft 't geprobeert maar toen waren er ineens allerlei protesten en pardonnen...

dumbfarmer | 22-06-21 | 16:45

En dat terwijl de koning van Marokko de vliegtickets goedkoop wil houden zodat de (uitgeprocedeerde) Marokkanen hun land kunnen bezoeken (enkele reis).

echtpaul | 22-06-21 | 16:45

Ik ben zo blij met al die zogenaamde vluchtelingen. Dan kan het volk zich daarop afreageren en kom ik overal mee weg.
Was getekend M. Rutte

Schadenfreude | 22-06-21 | 16:44

Incident
-
1) Botsing 2) Diep treurig voorval 3) Feit 4) Gebeurtenis 5) Intermezzo 6) Juridische term 7) Narigheid 8) Onvoorzien voorval 9) Onvoorziene gebeurtenis 10) Overlast 11) Stoornis 12) Storend voorval 13) Storing 14) Tussengeschil 15) Vervelende gebeurtenis die plotseling plaatsvindt 16) Voorval 17) Zaakje
-
Dat wijst op een gebeurtenis die sporadisch hoort voor te komen. Heb je in elke samenleving.
-
Wanneer dit met een té grote regelmaat voorkomt hoort men te spreken van een structureel probleem.
Dit probleem wordt verzachtend herhaald door deze knol.
Het probleem ligt daarmee eigenlijk niet bij de gelukszoekers die een hoop geld opslokken door onnodige procedures, derving bij winkeliers, aangiftes (if at all), etc. ik mis er vast nog een paar, maar bij de knol. Of wie dan ook die hier verantwoordelijk is.
-
Er wordt bijgehouden hoeveel mensen hier wordt binnengelaten, hoeveel daar recht op hebben, en hoeveel van onze eigen mensen al jaren op een woning wachten.
De verwachtingstandaard voor een woning van deze eigen mensen wordt deaudleuk naar beneden bijgesteld doordat elke plek wel meer en meer ok lijkt om maar 'op jezelf te gaan'.. Bezopen met het huidige woningentekort.
-
Schandelijk. Het is al 1.00u. inmiddels om hierin een statement te maken naar elke gelukszoeker door bijv. Australisch immigratiebeleid in te voeren. Tegenhouden op de grens is de enige manier.
-
Maar welke verantwoordelijke leest dit hier allemaal anyway?

NiCeY | 22-06-21 | 16:40

Kijk en n u heb je zo'n Hiddema nodig die gewoon zegt: "Nee mevrouw de asielbinnentrekker, volgens artikel X paragraaf 7 en artikel Y paragraaf 9 subartikel 2 punt 5 kunt u gewoon die mensen terug sturen. Want zij zijn uit-ge-pro-ce-deeerd. Zij verblijven hier illegaal. Ze komen uit een veilig land. En "dat het land van herkomst" niet meeerkt, dat is het probleem van het land van herkomst. Niet van ons.

Als je elk ander gezond land in komt, Australie, whatever, zeggen ze gewoon op het vliegveld: "Je komt er niet in, je gaat op het eerste vliegtuig terug naar je land, en je zoekt het maar uit daar. Doeg!!!!"

zelfs gister nog op TV een gast die via Brazilie naar Montevideo wilde, reizen, maar zijn retourticket was omgezet naar een enkelticket, en hij had allerlei diploma's en officiele papieren in zijn handbagage. Het *leek* erop dat hij naar Montevideo wilde doorreizen *om er te gaan werken* (dat willen ze hier nog niet eens), in plaats van vakantie vieren. Conclusie: Doegg!!!! Eerste vliegtuig terug naar Pakistan. Zoek het daar maar uit.

peterdh | 22-06-21 | 16:38 | 1

Vreemd, hij had ook kunnen doorvliegen naar afvalputje Nederland.

El Rico Grande | 22-06-21 | 16:39

ze moeten die gasten naast Huis ten Bosch in Den Haag zetten of in het Gooi naast wat beroemd heden kijken wat hulp believend Nederland er van vindt.

ikdenkwat | 22-06-21 | 16:37 | 2

Nou woon ik in het Gooi en de lichtgetinte jongen die het Parool bezorgt bij de buren scheurt altijd met z’n scooter als een idioot over ons tuinpad. De vraag of het wat minder kan werd meteen beantwoord met doodsbedreigingen. Ik denk dus, dat die ellende inmiddels ook hier is aangekomen.

Trekhaas | 22-06-21 | 17:06

Wilhelmina wilde al geen Joden in Ermelo want dat was te dicht bij 't Loo.

MaarFeitelijk | 22-06-21 | 17:06

Terwijl de oplossing zo simpel is.
Als iemand uit een veilig land komt: Geen asiel.
Als iemand enkel economische motieven heeft: Geen asiel.
Als iemand doelbewust zijn identiteit geheim houdt: Geen asiel.
Gewoon de aanvraag niet in behandeling nemen.
De COA is geen bed&breakfast voor kansloze migranten die hier vakantie komen vieren en dan alles stelen wat los en vast zit.
Laat die gast maar onder een brug slapen.

Osdorpertje | 22-06-21 | 16:36 | 5

Maar toen kwam daar VVD-man, en die zette een dikke streep door uw oplossing. "Over mijn lijk", zo sprak de superheld, en er klonk een luid applaus van vele miljoenen VVD-stemmers en hun reservewielpartijtjes.

Reaguurdeskundige | 22-06-21 | 16:40

De gehele asielindustrie is er voor opgetuigd om die gasten er zo lang mogelijk te laten zitten. Met zakken geld die ze krijgen als hun rechtzaak niet op tijd wordt behandeld. Tja zo krijg je een aanzuigende werking.
Ik zou ook een half jaar naar Dubai gaan, daar een beetje keten in een COA en met de bus naar het dorp om overlast te veroorzaken om vervolgens nog een zak geld mee naar huis te krijgen ook als ik weg moet!

kees1386 | 22-06-21 | 16:43

Helemaal mee eens. Mag ik daar nog wat aan toevoegen? Aangezien het aantal COA bewoners dan drastisch zal terug lopen. Dan kunnen de COA's wat mij betreft wat ruimer opgezet worden. Dan kunnen de bewoners daar eerst lekker een jaar of wat a) de taal leren, b) diploma's halen voor een baan, c) werk zoeken. d) zorgen dat ze in Nederland hun eigen broek kunnen ophouden. Dus niet: vanuit het COA, zsm een uitkering, geld, met voorrang een woning, en dan zien we wel. Nee. Eerst zorgen dat je hier ook wat bijdraagt. Dan pas de voorzieningen.

Zit het COA vol, dan gaat de grens dicht. geen COA erbij bouwen. Gewoon grens dicht. Klaar. Geen mensen er meer in. Niemand. Ook geen superzielige vervolgde christenhomo uit Iran. Gewoon niet. En vinden de mensen dat zielig, dan gaan ze maar goddome naar het COA toe om degenen die niet snel genoeg hun dimploma halen bij te scholen. De taal te leren, en dan bieden ze hun maar een baan aan in hun bedrijf. Zodat er weer ruimte is voor die arme superzielige christemhomo uit Iran.

peterdh | 22-06-21 | 16:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor Den Haag is Ter Apel wat Slochteren is voor de NAM.

Gewoon doen als of alles OK is en de vingers in de oren stoppen en heel hard LALALALA brullen.

hangtiet met knoop | 22-06-21 | 16:35 | 1

Is er gescoord?

Watching the Wheels | 22-06-21 | 16:56

Jaja, asielaanvragen. Heilig zijn ze. Maar als je meteen al laat zien dat je je gedraagt als een barbaar, lijkt me het antwoord op zo'n aanvraag razendsnel ingevuld. Zal ik anders een paar keer meerijden met zo'n stapeltje formulieren?
En dan schijnt het toch echt prima binnen de huidige wetgeving te passen als dit uitschot wordt vastgezet tot ze uiteindelijk vrijwillig willen vertrekken.

Poesmobiel | 22-06-21 | 16:33

Zou zelfs niet weten waarom we moreel verplicht zijn 'echte vluchtelingen' wel ongelimiteerd ons land binnen te laten.
Meer dan zuiver materialistische motieven van die vluchtelingen zie ik daar niet in. Ga lekker naar een buurland en als dat al vol zit, naar het volgende buurland. NL is wel vol, doei!

Ichneumonidae | 22-06-21 | 16:31 | 2

Omdat echte vluchtelingen niet meer bestaan? Ze zijn allemaal klimaatvluchteling of economischvluchteling geworden. Een echte vluchteling vlucht daar naar waar het veilig is, niet naar waar de meest economische welvaart is. Als je bent gevlucht voor Boko Haram in Nigeria sla je volgens mij héél wat landen over waar je perfect veilig daarvoor bent.

kees1386 | 22-06-21 | 16:37

Geef een groepje Nederlanders, inclusief mezelf, maar toestemming een knuppel te mogen gebruiken, en ik denk dat het na een paar keer voorgoed opgelost is.
Trouwens @Muxje : een toolbox tegen winkeldiefstal is gewoon een links boekwerkje waarin staat: vermijd iedere confrontatie, en noteer de waarde van wat er gestolen is. De COA zal u later vergoeden. (Van Nederlands belastinggeld)

Alexander Pechkop | 22-06-21 | 16:30

We worden niet homeopathisch verdund. Er wordt gewoon ral 9005 de ‘samenleving’ (lees: open inrichting’).

Dr.Platypus | 22-06-21 | 16:28

Jaap Velema, een D66 burgemeester die meent dat het leed ook elders in het land gedeeld moet worden. Je verwacht het niet.

Ik zou eerder pleiten voor een hoog hek er om heen en de Ter Apelers eruit te halen. Heb je meteen 6000 opvang plekken erbij!

ReyNemaattori | 22-06-21 | 16:28 | 4

Dat leed wordt al elders gedeeld.

Lorejas | 22-06-21 | 16:33

De Brent Spar hadden nooit moeten laten afzinken. Had een prima opvanglokatie kunnen zijn op 60 zeelmijlen uit de kust.

nl.wikipedia.org/wiki/Brent_Spar

Rotterdammert1965 | 22-06-21 | 17:14
▼ 1 antwoord verborgen

Ik begrijp die drukte niet, bij mij zit er ook 1, ze snijdt de piepers brengt bier en bukt als ik roep. Gewoon verdelen en heersen.

Sardegna | 22-06-21 | 16:27

We gaan ze brengen!!

MickeyGouda | 22-06-21 | 16:23 | 8

Liefst per Poch express.

Vanilla | 22-06-21 | 17:44
▼ 5 antwoorden verborgen

Iemand berekende dat we 400 miljard kwijt zijn in 40 jaar aan die gasten die geen gasten zijn maar profiteurs, dan weet U waarom U nooit een jong autootje kon kopen in Uw werkzame leven.

hagelkruis | 22-06-21 | 16:18 | 4

25 jaar. 25!

The-loopy-cowboy | 22-06-21 | 16:29

Dat was in opdracht van Vlad Baudet. Er klopte niet veel van de opzet.

MaarFeitelijk | 22-06-21 | 17:04
▼ 1 antwoord verborgen

Wel een heldere taakverdeling binnen de VVD. Becker sleurt het tuig ons land in, Broekers-Knol ziet er op toe dat het tuig ons land niet kan verlaten.

Reaguurdeskundige | 22-06-21 | 16:16 | 1

VVD-lichtgewicht vrouwtjes van Rutte.

El Rico Grande | 22-06-21 | 16:38

Gelukkig is Ter Apel een periferie. Alles waarmee de keurige burger enmachthebbers niet mee geconfronteerd willen worden gaat zo ver mogelijk weg. Wegstoppen die hap.

DeCynischeAmbtenaar | 22-06-21 | 16:16

De Nederlandse overheid keert zich al heel lang tegen het eigen volk, dat dit nog steeds niet onderkent.

L.E. Raar | 22-06-21 | 16:16

Mistig weertje in Ter Apel. Geen wonder dat die atoomgeleerden chagrijnig worden.

oldandwise | 22-06-21 | 16:16 | 1

Die zitten toch de hele dag in het lab door hun microscoop te loeren
wat merken ze nou van het weer buiten

Tobi | 22-06-21 | 16:52

Eelde Airport heeft geen moer te doen. KLM en Martinair doen er trainingen. Misschien een mooie combinatie om praktijk oefeningen 'Rabat IFR Approach' te organiseren?

marcoplarco | 22-06-21 | 16:15 | 4

Of de Vliehors, een andere luchtvaartmaatschappij doet daar oefenen

Tobi | 22-06-21 | 16:51

Een goede lokatie voor het departement voor repatriëring. Met nachtelijk charters naar afgelegen vliegvelden kun je snel wat mensen kwijt in de oorspronkelijke landen. Met Hercules vliegtuigen kun je zelfs op grasbanen landen.

MaarFeitelijk | 22-06-21 | 17:09
▼ 1 antwoord verborgen

Mariniers, wie kent ze niet, mariniers, mariniers en natuurlijk.... euh.
Zo uit het niets. Een keertje. In 't geniep. Zo'n commandogroep Rambo's, die hun gezichten zwart maken, maar het zelf niet zijn, die net zo sneaky weer verdwijnen als ze zijn gekomen. Soort van training voor als IS weer eens iets van zich laat horen. Heerlijk zo even dagdromen. Zo. Nu een biertje.

Dubbelepunthoofd | 22-06-21 | 16:14 | 3

'Hun gezicht zwart maken'
Cultural appropriation!! Racies!!1!

marcoplarco | 22-06-21 | 16:16

@marcoplarco | 22-06-21 | 16:16: neu, zwart zijn en het gezicht zwart moeten maken, want marinier, dat is pas CA... ow.... eum... tnx

Lu_Tze | 22-06-21 | 16:32

JaNee Dubbelepunthoofd, dat black face ken eg nie meer hedentendage, Foei !
roetveeg-Mariniers dan weer wel he
Of stroopwafel-geziggies

Tobi | 22-06-21 | 16:49

Wat zijn toolboxen tegen winkeldiefstal? Een afgezaagde dubbelloops onder de toonbank?

Muxje | 22-06-21 | 16:09 | 4

@zuurtjeregen | 22-06-21 | 16:23: Nouja, als ik zie met welke schilmesjes deze boys een snack bar proberen te overvallen heb je niet veel nodig om ze af te schrikken...

ReyNemaattori | 22-06-21 | 16:29

Mijn gok: de-escalatietrainingen

ZOMG | 22-06-21 | 16:31

Cursus wegrennen?

Veepert | 22-06-21 | 17:04
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com