Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoe Ons Nederland verdween uit Nederland

Nationale Woningbouwkaart. Hoeveel nieuwe buren krijgt u?

Geringe ophef deze week naar aanleiding van NRC-kaartje van beoogde woningbouw + nieuwe Bente Becker-wijken bij Amsterdam en Rotterdam. Die twee steden zijn toch al verloren, en het boeit de rest van Nederland maar weinig dat er weer een stukje perfide Randstad aan die perfide Randstad wordt bijgeplakt. Amsterdam-Noord vreet zich Waterland-Oost in, en Rotterdam eet de weilanden rond de schitterende Weg naar Zeeland (de N57, dat is leven) op. 

De onderzoeksredactie van GeenStijl ging toch eens dat hele rapport Ruimtelijke Ordening en Bouwlocaties (pdf) van Het Economisch Instituut voor de Bouw bekijken. En schrok zich geen hoedje, want dit is TriState City in wording (die verschrikkelijke stadsstaat met 30 miljoen inwoners - red.) Niet alleen 010 en 020 worden de Germania's van de diverse dictatuur. De rest van Nederland is ook gewoon de sjaak. 

Onderstaand een paar angstaanjagende toekomstplaatjes van opgeofferde Nederlandse provinciesteden. Kan iemand de Club van Rome (1972) even wakker maken? Dit gaat niet goed zo.

HIGHRES: Nationale Woningbouwkaart (pdf, 8,2 mb) Hoe groter de roze gemeentestip, hoe langer de rij bij de Jumbo, Gamma en gemeentewerf.
Quote: “Het Nederlandse landschap gaat er nu echt heel snel aan. Eerst waren het de distributiecentra, toen de zonnevelden en nu de woningbouw. De mindset van mensen moet veranderen. Niet alleen vanuit het belang van erfgoed, maar ook vanuit natuur." (Erfgoedstem

BeemsterPurraVolEdam

Woerdrecht

Apeldeventer

Nijbunspaakfoort aan Zee

Universteitsstad Alphen

Groot Stompetoren

Reaguursels

Inloggen

ach helaas hebben we weinig keus, met al die 500 nieuwlanders per week en tevens de ellenlange wachttijden voor een woning. Gewoon effe een briefje sturen naar alle 2e kamerleden van de laatste 40 jaar, met de tekst: Bedankt voor uw inzet, en kijk wat u bereikt heeft!!!

Stijlloser_from_NL | 12-06-21 | 11:24

Het is toch bizar om te zien hoe vol dat gebied zou worden in en rond het Groene Hart?! Dat kan toch met al die milieu fanaten in dit niet de bedoeling zijn, of zou het dan toch waar zijn, dat de boeren weggepest moeten worden ten voordele van de importindustrie Gëlükzöëkkiërs?! Dat een Groen Links en een D66 dat als de GROENE partijen hier voor mee willen regeren. :"-)

BadPatNL | 12-06-21 | 11:00

Als we de huidige stroombehoefte van NL geheel door windmolens willen vervangen moet 80% van NL een windmolenpark worden. Zelfs als alle landbouw-, natuur- en recreatie- gebieden worden afgeschaft haal je dat niet. Zeker niet als we nu al onze zwaar gesubsidieerde windenergie aan allerlei datacenters weggeven.
En bij een verdubbeling van onze bevolking moet dus 160% van NL een windmolenpark worden. Precieze percentages voor "allemaal van het gas af" en "allemaal elektrisch rijden" heb ik niet, maar ga daar ook maar uit van ongeveer een verdubbeling. Van elk. Zelfs Jesse Klaver kan uitrekenen dat pakweg 320% van NL gebruiken voor windmolens niet haalbaar is.

We worden dus een "stad", met 30 miljoen inwoners; zonder eigen energievoorziening, zonder eigen voedselproductie.
Wat kan er mis gaan?

Dandruff | 12-06-21 | 09:16

Ik stel me zo een kaartje met heel Afrika en Europa erop, waar alleen Nederland, vol rood gemarkeerd, het zoekgebied is als woongebied.

Sneerpoets | 12-06-21 | 08:13

Niet de windmolens vergeten, die kunnen best op hogere palen tussen die huizen staan.

Patatter | 11-06-21 | 23:25

Goh, laatst een reaguurder die opmerkte dat het zo heerlijk rustig is in en rond Durgerdam boven Amsterdam... waar iedereen zich zo druk om maakt snapte hij niet.
En kijk: waar zou men zo graag 30.000 woningen kwijt willen? Juist daar, voor alle nutteloze kindsubsidieverslindende gezinnen met bakfiets.

Analia von Solmsch | 11-06-21 | 23:13

snap er niks van in afrika kan je heeeeel veel huisje kwijt in die zand vlakte

out-of-de-box | 11-06-21 | 21:31 | 1

Hoef je zelfs niet eens te heien.

Rotterdammert1965 | 12-06-21 | 07:59

Jammer van de deugerts alhier die mijn vorige tegel weggejorist hebben. Maar sommige vinden dit dus aanstootgevend als je de realiteit vermeld in een tegel. Kennelijk steekt het en mag niemand weten dat de groei volledig is toe te schrijven aan de massa immigratie en nieuwkomers en dat alle maatregelen om te mogen bouwen zoals emissie beperkende maatregelen, halveren veestapel en o.a van het gas af dus hoofdzakelijk maar 1 doel heeft en dat is niet het redden van ons klimaat dan wel onze biodiversiteit. Alles is te doen om die 1 miljoen huizen en te kunnen groeien naar 20 miljoen inwoners. Realiteit is dat als je dit enkel zou af laten hangen van autochtonen we in NL krimp zouden zien wat overigens uitstekend is voor het klimaat en uitstekend voor de biodiversiteit en huizen tekort. Maar dat wilt de Vvd weer niet.

Hollandse_blauwe | 11-06-21 | 20:31

Nederland als land is allang te vol. Behalve als ik Nederland als stad zie.

bigstone | 11-06-21 | 20:15 | 2

Precies. Nederland, Ruhr-gebied.

guile | 11-06-21 | 23:07

@guile | 11-06-21 | 23:07: precies zoals bloksnor in 40-45 voor ogen had. Die had het plan om van heel NK het industrieel van de 3e natie te maken.

Rotterdammert1965 | 12-06-21 | 08:01
-weggejorist-
Hollandse_blauwe | 11-06-21 | 20:12

Ach, de mensuh hebben nog steeds niet in de gaten dat sommige agenda's al lang geleden werden opgesteld en onze politici niets anders doen dan het aan de man brengen ervan. Dit is ook zo'n typisch voorbeeld van verbaasde burgers die zich blind staren op de in hun ogen 'stupide regeringsbesluiten' terwijl de voorgenomen agenda gewoon wordt uitgerold zoals in dit geval de creatie van megasteden met mass surveillence. Enfin, wappie is een geuzennaam aan het worden Check:
www.tristatecity.nl/onze-visie

matrixbluepill | 11-06-21 | 19:21 | 1

Scherp, klopt was al jaren bekend.

franck7020 | 11-06-21 | 19:40

Argh,
Minder, minder, minder .... mensen in het algemeen.
.
En ik snap ook niet hoe linksdenki-ers
deze plannen kunnen vereenzelvigen
met hun o zo belagnrijke CO2 doelen...

hotmint | 11-06-21 | 19:06

Hier hebben we vrij veel hoog opgeleide en zeer produktieve niet westerse immigranten hoor, uit iran, koerdistan, afghanistan. Leuke lieden zijn het.

zeeman73 | 11-06-21 | 18:58 | 1

Hebben? Vertel waar ze gebracht kunnen worden. Gratis en voor niks.

bigstone | 11-06-21 | 20:01

Heel GS denkt dat de immigratie vooral bestaat uit niet-productieve asylanten. Maar dat is een minderheid. De meerderheid zijn Polen, Tsjechen,Hongaren en Roemenen die hier vuil klotewerk komen doen in de slachterijen, de landbouw en de kassen.
En ook nog voor het minimumloon, dus voor nog géén tien Euro bruto per uur.

Als je er goed over nadenkt subsidieert de samenleving eigenlijk de bovengenoemde achterhaalde industrieën. Immers, van nog geen tien euro bruto kan niemand leven. De overige noodzakelijke kosten van het bestaan, bijv huisvesting en zorg, komen voor rekening van de modale Nederlander. Immers, van nog geen tien euro per uur wordt weinig inkomstenbelasting ingehouden.
We moeten eens goed nadenken over de economische bedrijvigheid, en dan in termen van werkgelegenheid voor Nederlanders tegen een fatsoenlijk leefbaar loon.
De gastarbeiders uit de jaren zestig en zeventig zijn ook geen denderend succes geworden immers.

theo-is-dood | 11-06-21 | 18:08 | 2

Afgelopen 25 jaar is de inheemse bevolking vrijwel gelijk gebleven rond 13miljoen, westerse uitheemsen van 1,3 naar 1,8miljoen en niet-westerse van 1,2 naar 2,4.
Dus ik denk inderdaad dat het merendeel bestaat uit niet-productieve asylanten.

naglfar | 11-06-21 | 18:24

Hé, een genuanceerd reaguursel. Heel GS is toch niet op zijn achterhoofd gevallen, nee toch, wel dan? Die kijkt om zich heen en waant zich in een exotisch buitenland.

Otto Normal | 11-06-21 | 18:26

Wat een overbevolkings-horror. Waarom moet alles vol met kanslozen.

Pios | 11-06-21 | 17:56 | 1

Om dezelfde redenen als het halen van gastarbeiders in de jaren zestig. De lonen waren aan het stijgen en verouderde industrietakken als textiel ( Tilburg, Twente) en scheepsbouw (Rijn Schelde Verolme) moesten overeind gehouden worden.
De winsten worden geprivatiseerd, en de lasten van de komst van grote groepen immigranten wordt op de samenleving afgewenteld.

theo-is-dood | 11-06-21 | 18:14

Op zich allemaal leuke plannen. Maar waar gaan alle nieuwe inwoners straks aan het werk? De bestaande banen in de regio's zijn ook een keer vervuld net als de 'tijdelijke' nieuwe banen die ontstaan vanuit.

Die paar bakkers, slagers, kledingwinkels hebben neem ik aan ook geen 'duizenden' personeelsleden nodig.

FLP_du_Stok | 11-06-21 | 16:51 | 1

Er wordt verwacht dat u werkt voor de nieuwe bewoners.

Cookieman | 11-06-21 | 17:06
-weggejorist-
bqbq | 11-06-21 | 16:15

Haha, dat gaat jullie Randstedelingen nog opbreken. Wij bouwen de hoogte in. We zitten nu op maximaal 100m hoog, maar er zijn projectontwikkelaars met hus slaafjes die het willen optrekken naar 160m hoog. Wij passen ook niet meer in het velletje, dus dan ga je je ziel verkopen aan een commerciële toko. Maar als we naar rechts kijken, ligt daar de hoofdstad van Limburg gewoon open en bloot. Helmond ligt er nog vrij maagdelijk bij, en het is op een steenworp afstand. En als je naar links kijkt zie je Tilburg gloren. Dat timmert ook lustig aan de weg naar morgen, maar het is natuurlijk maar een klein visje in de vijver. Als het grote plan doorgaat, komen Helmond en Tilburg ermee weg. Dan worden we Manhattan aan de Dommel. Een soort Rotterdam, maar dan zonder grote haven.

LV-225 | 11-06-21 | 15:59 | 2

De ziel van Brabant wordt verwoest, maar die projectontwikkelaar verdient eenmalig een paar knaken

du Roi Soleil | 11-06-21 | 18:58

Rotterdam heeft de 100 meter losgelaten. Ballast nedam bouwt een toren van 200 meter met appartementen van 700 m2.

Rotterdammert1965 | 12-06-21 | 08:06

De NLer volgt gedwee alles wat Den Haag bedenkt en gelooft alles wat den Staatsomroep propagandeert bleek het afgelopen jaar.
Dus met een mooi verhaal uit Den Haag gaat dit kalifaat Nederstan er ook wel komen

HaveXS | 11-06-21 | 15:39

We kunnennatuurlijk ook gewoon een republiek de r Nederlanden beginnen. Dan doeken we het koningshuis op, installleren een praatpop en die noemen we president en we laten een zakenkabinet de boel regeren. Idee?

de Jager59 | 11-06-21 | 15:34 | 1

Zo is het gelazer begonnen.

Rotterdammert1965 | 12-06-21 | 08:07

We hebben de 'Apeldoorners' al eeuwen weggevochten uit Deventer. Wou ik graag zo houden.

HaveXS | 11-06-21 | 15:32

Kunnen we NL niet gelijk parallel indelen? Ik bedoel de absolute meerderheid van alle immigranten wilt niks met ons te maken hebben, vertrouwen ons niet, accepteren onze vrijheden en democratie niet, hebben geen respect voor onze wetten en regels en laten dit ook dagelijks merken ook. Dan kunnen we toch beter NL opsplitsen als we ze niet kunnen uitzetten of niet?

Hollandse_blauwe | 11-06-21 | 15:21 | 2

@Vesta | 11-06-21 | 16:05: Dat het hier een "kolerezooi" is geworden, daar hebben ze gelijk in gekregen. Op meerdere fronten zelfs.

Here's Freddy | 11-06-21 | 16:56

Ze doen maar, hier op het Groningse platteland geen centje pijn. Huizen nog betaalbaar, aantal niet westerse allochtonen is 0 hier in het dorp, elke dag zie ik hertjes, fazanten, en ander gespuis. Loop zo het bos in, zit zo op de snelweg, als je gaat fietsen kom je zelden iemand tegen. Maarja het is wel Groningen, de meeste reaguurders zouden hier nog niet dood gevonden willen worden, dus blijf vooral lekker in het westen, blijft het hier leuk en vooral rustig.

Jan_Poepernuitje | 11-06-21 | 15:08 | 5

U denkt toch hopelijk niet dat het allemaal vanzelf wel overgaat? Er zijn machts- en geldgeile figuren die aan de touwtjes trekken. Zolang wij als volk niet op de rem gaan staan zal het gewoon doorgaan met het binnenhalen van duizenden mensen per maand. Ook het bouwen van windmolenparken en complete weilanden met zonnepanelen stopt niet hoor. Hoe meer mensen hoe groter de behoefte aan energie is. Uiteindelijk zullen "de Zeven Provinciën" omgevormd zijn tot zeven steden. Dat deze kleine delta aan de Noordzee voorgoed onleefbaar zal zijn dan, daar veegt de elite straks hun deriere mee af omdat ze bijvoorbeeld de wadden eilanden geconfisqueerd hebben.
Uiteindelijk zullen mensen zoals u en ik de prijs betalen.

Heelsum | 11-06-21 | 16:04

@Bataafje | 11-06-21 | 15:58:
precies, die 100k per jaar gaat zich ook nog eens voortplanten, en die 100k per jaar stopt niet voordat iedere cm2 in Nederland vol zit.

peterdh | 11-06-21 | 16:51

Hier ook dorpjes die 10 jaar terug nog 99% blank waren. Nu struikel je over de hoofddoekjes en fietsende negers

du Roi Soleil | 11-06-21 | 18:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom plempen ze de Markerwaard niet dicht, volgens mij was dat vroeger een uitgangspunt enne dat verhaal dat je asielhoppers niet kunt tegenhouden, dat wil ik nog wel zien, het draagvlak voor die gasten (letterlijk) wordt met de dag minder.

zilverrug | 11-06-21 | 15:08

Sorry jongens, maar van die kaartjes klopt geen zak. Wat hier nog als plan genoemd wordt is op meerdere plaatsen allang gerealiseerd. Logisch, want als je het rapport leest blijken meerdere gemeenten die genoemd worden helemaal geen plannen te hebben doorgegeven aan het EIB.
En waarom zouden ze? EIB is namelijk gewoon een lobbyclub voor de bouw.

aldus_mijn_moeder | 11-06-21 | 14:57

Nederland dreigt één grote agglomeratie te worden! "Dreigt" ja, want ik zie dat niet als een mooie toekomst. Er is geen huizen tekort, er zijn mensen te veel. Grenzen dicht en een actief migratiebeleid! Terug naar de 15.000.000 inwoners.

Timide_Aso | 11-06-21 | 14:46 | 2

Begint ook deels bij de meeste mensen zelf natuurlijk. Ben het ermee eens dat Nederland te vol is en dat heeft niets met racisme of discriminatie te maken. Heb zelf weinig met kinderen en loop er nog steeds niet warm voor, vindt partner niet aanbiddenswaardig, maar het is wel de meeste effectieve manier om iets bij te dragen. Nou nog mensen die nieuw binnen komen geen huis meer toewijzen en Nederland wordt vanzelf weer iets rustiger. Laat het maar vergrijzen en leeg komen te staan al die huizen, dat duurt alleen nog wel even voordat het zover is.

Het belachelijke idee dat je altijd moet groeien (economie/geld/enz) en geen visie hebt om groei te remmen of ontmoedigen is gewoon niet bespreekbaar in Nederland. Een hoop mensen zijn ondertussen dusdanig blind geworden voor de drukte en opeenhoping omdat men er in opgegroeid is en 'niet beter weet' en alles maar accepteert. Ik wil dat er iemand op staat zoals bijv. die mensen van de club van tien miljoen en ons land meer levensruimte geeft.

Wybe Wabes Abbema | 11-06-21 | 15:01

@Wybe Wabes Abbema | 11-06-21 | 15:01:
Je vergeet dat het grootste argument van het binnenhalen van niet 100k mensen per jaar maar 200k mensen per jaar is, dat we anders niet genoeg mensen hebben om aan te verdienen.

peterdh | 11-06-21 | 16:53

Wat een onzin.... iedereen moet worden verplicht om 4a5 statushouders in huis te nemen.... zelf doe ik niet mee aangezien ik geen affectie heb met andere culturen-lees moslims-

oranger | 11-06-21 | 14:39

Dat kalifaat gaat er komen. En ze hebben het niet eens door de gehypnotiseerde woke menschjes.

Betterworld | 11-06-21 | 14:27 | 1

En dan zijn zij het eerste aan de beurt bij de onvermijdelijke zuiveringen.

DeCynischeAmbtenaar | 11-06-21 | 15:48

Ten eerste: dingen zullen altijd anders gaan dan verwacht of gepland. Het enige dat je met zekerheid kan verwachten is dat iets onverwachts zaken in een ander perspectief zet: een pandemie, een economische crisis, een stikstofprobleem, een natuurramp, een saatsgreep, een (burger)oorlog.

Ten tweede: realiseer je dat je als individu geen enkele invloed hebt op allerhande macro-ontwikkelingen. Je kunt je ertegen verzetten, maar dat is zinloos. Beter is een gezonde dosis opportunisme en je eigen plan kunnen trekken.

Sinaslolly | 11-06-21 | 14:19

Daarom ook al die gemeentelijke herindelingen. Zogenaamd om de burger nog meer van dienst te zijn omdat het rijk taken naar de gemeente overhevelt.
Maar het is gewoon om de burger op een nog grotere afstand te zetten. Straks mag je voor je rijbewijs naar Den Haag. En inspreekrecht tijdens een gemeenteraadsvergadering? Wat was dat ook alweer?

Mart6037 | 11-06-21 | 14:15 | 1

Purmerend en Beemster.
De Eerste Kamer heeft 25 mei 2021 voor de gemeentelijke herindeling van Beemster en Purmerend gestemd.
Met dat besluit is de fusie van de twee gemeenten vanaf 1 januari 2022 een feit.
En wordt alkes bomvol gebouwd tegen woekerprijzen.

MK27 | 11-06-21 | 14:31

Ze willen toch zo graag boven op elkaar wonen.
Hier op het platteland zijn de huizen een stuk minder waard maar die blieven ze niet.
Zou mijn huis in de randstad staan zou het minstens 10.000.000 euro's opleveren.

botbot | 11-06-21 | 14:13 | 3

Over drie jaar na de hyperinflatie misschien.

Mart6037 | 11-06-21 | 14:16

@Mart6037 | 11-06-21 | 14:16:
Dat denk ik ook vaak. Hyperinflatie om van de enorme schuldenlast verlost te raken.

Sinaslolly | 11-06-21 | 14:21

Grootste probleem in Nederland is (eigenlijk wereldwijd) dat -naast men weinig bouwt- men niet conform de vraag bouwt. Er is een enorme vraag naar kleine woningen (vanaf 40 m2 tot 60, 70 m2) want meer en meer singels en koppels. En de vraag naar dit soort woningen neemt de komende jaren alleen maar toe. Wat zie je? Rijtjeshuizen vanaf 90m2 en vanaf prijs 300K. Vooral laagbouw heel opvallend. Geen tot zelden hoogbouw. Zo los je het probleem nooit op (qua aantal en vraag vanuit de markt!).

TERUGVANWEGGEWEEST | 11-06-21 | 14:13 | 1

Precies Ik denk dat iets meer dan de helft van de nieuwe huizen (of verbouwde kantoren) kleine 1 persoonswoningen moeten worden van ca 60 vierkante meter. En waarom altij die eeuwige 3-4 laagsbouw? Gewoon een paar torens van 100-200 meter erbij. Wel een beetje knappe en niet van dat soort alsof muizen er van gegeten hebben.

Risingson | 11-06-21 | 15:58

30 miljoen in de BE, NL en LUX ja.

Neuth | 11-06-21 | 14:09 | 1

Daar zijn we al:

De Benelux, een regionale intergouvernementele samenwerking tussen België, Nederland en Luxemburg en sinds 2012 officieel de Benelux Unie, is in september 1944 in Londen opgericht door de gevluchte ... Wikipedia
Oppervlakte: 76.657 km²
Inwoners: 29,15 miljoen (2018)

29,15 mil in 2018; 3 jaar later zullen we de 30 meloen al wel aangetikt hebben!

ReyNemaattori | 11-06-21 | 14:19

Oh ze willen de noordrand van de Hoeksche Waard ook vol gaan bouwen, onderhandelt lekker makkelijk nu het één gemeente is die tegen de wil van de burgers en meerderheid der voormalige gemeenteraden werd opgetuigd. Mij best allemaal, maar mag de Maas dan weer dwars er door heen komen te stromen svp, blijft het hier aan de zuidrand tenminste lekker rustig.

WellimHollander | 11-06-21 | 14:09

Bouw eens meer de hoogte in. Mooie appartementen met een ruim balkon. Een receptie met 24/7 een portier, bewaking etc. Misschien wel met een leuk dakterras op de 20ste etage. Dan komen die eensgezins woningen waar de alleenstaanden in wonen, vanzelf vrij.

echtpaul | 11-06-21 | 14:09 | 1

Google eens ‘Jumeirah Lake District’ in Dubai. Prettig gewoond daar. Wel allemaal koopwoningen gaarne. 40 hoog iedere toren.

feiten_en _cijfers | 11-06-21 | 14:43

Mooie site: www.topotijdreis.nl

Kijk naar het verleden en extrapoleer dit naar de toekomst.

Timide_Aso | 11-06-21 | 14:09

De boeren zijn het probleem, bezetten allemaal land voor een paar radijsjes waar miljoen miljard woningen op kunnen worden gebouwd. Als het probleem boer is opgelost kunnen we zeker nog 1 miljoen asielzoekers opnemen. Gewoon een paar Hema's, AH's en Jumbo's er bij bouwen, en we hebben allemaal te eten. De stroom komt tenslotte ook uit het stopcontact.

jan huppeldepup | 11-06-21 | 14:04

Groeien julie maar lekker dicht met z'n allen....sterkte gewenst

Pierre Lebon | 11-06-21 | 14:00 | 2

Exact. Hier is corona ver weg en woont de buurman op 300 meter.

van Oeffelen | 11-06-21 | 14:06

@van Oeffelen | 11-06-21 | 14:06: Dat heb je al gauw, die 300 op de volgende camping. Overbevolking is vast niet te wijten aan de Kerk of CdA.

dathoujetoch | 11-06-21 | 14:32
-weggejorist-
Remi A. | 11-06-21 | 13:59 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Kunnen helemaal geen huizen komen want door moeten windturbines en zonnepaneelweides komen om ons te redden van het klimaat.

klaas24 | 11-06-21 | 13:58

gewoon alles tot beschermd natuur gebied verklaren grenzen dicht en een agressief remigratieprogramma starten, kijken hoe snel de problemen afnemen....

Hellsmurfje | 11-06-21 | 13:53 | 1

Reële oplossingen zijn niet gewenst

P-unit | 11-06-21 | 13:57

Het probleem is dat er teveel mensen zijn
En daardoor teveel vee en daardoor teveel landbouwgrond voor voedsel van mens en dier
En teveel grond voor huizen, wegen, kantoren, fabrieken, windmolens, zonnepanelen ed
En teveel auto’s, vliegtuigen, treinen, brommers en fietsen.
En daardoor teveel afval, CO2 uitstoot, stikstof, fijnstof en andere zooi en soms een virus.

Het probleem is dus: ER ZIJN TEVEEL MENSEN
Waarom is dat voor de NL regering, groene Khmer, EU, VN en andere milieu-maffioso dan geen issue?

Aantal mensen op aarde in 1900: 1,7 miljard
Aantal mensen op aarde in 1968: 3,5 miljard
Aantal mensen op aarde in 2018: 7,7 miljard
En als we zo productief door blijven neuken zitten we in 2080 op zo’n 15 miljard.
De club van Rome waarschuwde in 1968 al voor deze groei en stelde maatregelen voor. Nooit wat mee gedaan en het schandalige is dat tussen al die 600 voorgestelde maatregelen van de klimaat-tafels dit punt niet te vinden is.
Ach, neuk lekker door…
CO2 stijging is niet de oorzaak van klimaatverandering maar het gevolg van de explosieve groei van de wereldbevolking.
In Nederland zitten we nu op zo’n 17,5 miljoen mensen, illegalen en arbeidsmigranten niet meegeteld. In 1945 waren dat er 9,2 miljoen. Maar als we vanaf 1945 net zo productief hadden gen**kt als in Afrika dan zaten we nu met 65 miljoen blanke Nederlanders opgescheept…

Eugen Sandow | 11-06-21 | 13:52 | 3

De westerse mens neukt al lang niet meer zoveel, daar ligt het probleem niet. Het probleem is Azië en vooral Afrika waar het hebben van 14 kinderen de norm is en waarvan 7 kinderen naar Europa reizen voor gratis alles en nog wat.

2voor12 | 11-06-21 | 13:55

@2voor12 | 11-06-21 | 13:55: Midden Oosten neuken ze ook nog aardig. E dat blijven ze doen als ze toch uit die vreselijke landen weggaan om in het verlichte westen te gaan wonen.

klaas24 | 11-06-21 | 13:59

Moet toch even reageren als inwoner van het eiland Voorne-Putten onder Rotterdam. Aan de noordkant van het eiland is het grootste industriegebied van Nederland wat altijd al een kermisattractie is als je 's avonds naar het noorden kijkt. Gelukkig is Voorne-Putten grotendeels nog betrekkelijk groen en natuur.

Laten we dan kijken naar het succes-experiment dat Spijkenisse/Hellevoetsluis heet, ook zo'n plan uit de jaren '70 om snel veel woningen neer te zetten. Het resultaat daarvan weten we, steden die geen uitstraling hebben, geen cultuur en weinig tot geen geschiedenis (meer). Plus daarbij een groot aandeel inwoners die armoedig zijn. En tot slot in alle statistieken onderaan bungelen in 'slechtheid'.

Mag hopen dat dit plan serieus niet wordt doorgevoerd in deze regio, dan hebben we echt niks geleerd van de geschiedenis.

Wybe Wabes Abbema | 11-06-21 | 13:52

Beton is een zeer grote CO2 bron. Dan worden die doelen nog lastig als je half Afrika hierheen wilt halen. Vandaar dan men ook begint over samenhokken.

Deflatiemonster | 11-06-21 | 13:50

Stem dan ook eens geen partijkartel, dom stemvolk.

2voor12 | 11-06-21 | 13:49

Als dat een beetje doorfokt, heb je helemaal een probleem met de vergrijzing.
Moet je elke generatie een verdubbeling aan inwoners scoren.

Roger-Rabbit | 11-06-21 | 13:49

En met woningbouw alleen ben je er nog niet hè.
Alle infrastructuur komt daar nog bij.
Wegen, stations, winkelcentra, allerlei andere accomodaties.
En de Energie? Die komt van waaijzonneparken, hoppa! Nog meer grond verloren.
Boeren? Natuur? Ben je mal, niet nodig.
En hoe meer landbouwgrond verloren gaat tgv woningbouw, hoe groter de kans op droogte.
Water zakt niet meer de grond in.
Het grondwaterpeil zal dramatisch zakken.
Ach, wie ben ik? Jan Boerenfluitjes.
Bij D66 en Groflinks hebben ze er over nagedacht.

Ruimedenker | 11-06-21 | 13:48

Steeds meer woningen. Maar waar moeten al die extra windmolens en velden met zonnepanelen dan komen? En waar is er straks nog ruimte voor natuur er recreatie? Lachen man..

Tietmier | 11-06-21 | 13:47 | 1

Wat denk je van de agressie,zoveel op een hoop die slaan elkaar alemaal de hersenen in.
Kan nooit goedgaan

Roger-Rabbit | 11-06-21 | 13:53

Bij Markelo op de A1 komen tolpoorten en hoge hekken met 220.

Dubbelepunthoofd | 11-06-21 | 13:46

Meer woningen in weilanden betekent ook meer warm stoken dus minder afkoeling. Amsterdam is 3 graden warmer dan het onbebouwde buiten gebied. Hoezo CO2 is schuldig aan opwarmen.? Volbouwen versnelt opwarmen. Windmolens en zonnepanelen doen daar niet vanaf.

Breakdance | 11-06-21 | 13:42

Het is een grote corrupte bende die kaarten zijn een soort wortel die ze de mensen voor houden maar in de praktijk komt er niks van terecht. Zelfde als met die functie elders en de mondkapjesdeals.

stipjes | 11-06-21 | 13:41

Friesland valt mee. Maar daar wil zelfs een asielzoeker niet wonen. Je hebt er ook niets aan met een snelcursus Nederlands.

Leffe Blonde | 11-06-21 | 13:41

Ik heb gisteren bij zo'n GL dame (ene Laura Bromet) op de Twitters de volgende vraagstelling geponeerd toen ze het had over een gesprek met de Kinderombudsman, over fosfaatrechten, boeren en "welke boeren we willen houden":

"Waarom beginnen we niet eens met het stoppen van de massale migratie naar dit toch al overvolle land? Dat is namelijk de top van de probleempiramide. Neem de top weg, en de problemen daaronder vallen vanzelf weg. Dit land kan er nog geen muis meer bij hebben. Waarom hoor ik u dààr niet over?"

Ik wacht nog steeds op antwoord.

Het lijkt dit soort dwaallichten dus een geweldig idee om onze zeer innovatieve en vooral schóne boeren in te ruilen voor massale woningbouw voor een niet-aflatende nòg grotere constante migratiestroom vanuit de gehele wereld. Dat e.e.a voor een enorme toename van uitstoot zal zorgen, want al die nieuwe inwoners willen wonen, auto rijden, stroom gebruiken etc., terwijl we ons voedsel straks duur mogen gaan importeren - Iets dat ook al niet bepaald milieuvriendelijk genoemd kan worden. - komt niet eens in ze op blijkbaar. Ze zijn hier echt compleet van het Ganzenbord gewandeld. En aan de rechten van de inheemse bevolking die steeds harder in het gedrang komt wordt al helemaal niet gedacht. Want die zien hun eens zo fijne land in een betonnen jungle veranderen waar mensen zonder enige vorm van binding en worteling in het beste geval langs elkaar heen wonen, en elkaar in het ergste geval zullen gaan bestrijden alla Libanon. Niet bepaald een toekomstbeeld waar ik heel vrolijk van wordt.

Sjefke7807 | 11-06-21 | 13:40 | 6

Jij wacht op antwoord. Ik wacht eigenlijk nog steeds op het moment dat die vraag op een normale manier in de kamer gesteld en bediscussieerd wordt.

Muxje | 11-06-21 | 13:52

@Poesmobiel | 11-06-21 | 13:45|
Troost uzelf, ik was ook niet in de veronderstelling daar een zinnig antwoord op te krijgen. Dit soort lieden krijgt het niet eens voor elkaar om verder dan 2 cm voorbij de eigen neus te kijken, laat staan dat ze het grotere plaatje jaren verderop zouden kunnen overzien. Het is meer om hen te laten zien dat er nog wel mensen zijn die de grijze massa gebruiken waarvoor die bedoeld is. En dat hun spelletje doorzien wordt.

@Graaisnaaiert | 11-06-21 | 13:46 |
Eerlijk gezegd heb ik geen idee, en ik ben er niet van overtuigd dat ik het zou willen weten. Ze heeft in haar Twitter Bio "*activistisch* Kamerlid GL" staan, dan weet je eigenlijk al genoeg. Compleet van enige realiteitszin gespeend.

@Muxje | 11-06-21 | 13:52 |
Deze vraag zou als eerste op tafel moeten komen. Zoals ik al aangaf, neem de top van de probleempiramide weg, en de rest wijst zich vanzelf. Maar ja, daar kunnen al die zichzelf zo belangrijk vindende commissietjes e.d. de schoorsteen niet van laten roken hè. En passant veranderen ze ons land dan in een snikhete betonnen jungle, maar wie dan leeft, wie dan zorgt toch? Zij hebben de schaapjes op het droge, en de onderkant van de samenleving mag zien hoe ze er mee dealen.

Sjefke7807 | 11-06-21 | 14:49

Dat is dezelfde Bromet die afgelopen week aan het janken was dat er niet in landelijk Amsterdam-Noord gebouwd mag worden. De bevolking tot 20/22 miljoenen laten groeien door migratie vraagt om keuzes en anders moet de poort dicht maar dat willen die wereldvreemden niet.

osolemio | 11-06-21 | 15:35
▼ 3 antwoorden verborgen

We zouden ook eens kunnen beginnen met een stop op de ongebreidelde groei van industrieterreinen. Hier in Zaanstad zijn ze nu al bijna 20 jaar bezig om een industrieterrein vol te krijgen. Heeft bijna 15 jaar volledig braak gelegen omdat niemand geïnteresseerd was. Veel 'nieuwkomers' zijn gewoon bedrijven die binnen Zaanstad verhuizen. Dat is vaak helemaal niet nodig, maar een nieuw pand op een nieuwe locatie oogt natuurlijk wel chic. Oude industrieterreinen blijven in een achenebbisj staat achter, terwijl bedrijven als sprinkhanen op de nieuwe terreinen neerdalen.

FrankVeer | 11-06-21 | 13:34 | 1

En de oude (achtersluispolder) loopt leeg,en ziet er niet uit
Zijn er wel een paar die hierbij goed binnenlopen.

Roger-Rabbit | 11-06-21 | 13:45

Uit de EU. Dat is de enige mogelijkheid om een ramp te voorkomen.

Stijlicoon | 11-06-21 | 13:34

Er mag hier w.m.b. in Twente zoveel gebouwd worden als nodig is. Om (afstammelingen van) Twentse aboriginals te huisvesten. Dat is mijn enige voorwaarde.

Leptob | 11-06-21 | 13:30 | 2

Idem voor de Achterhoek

Man-bear-pig | 11-06-21 | 14:34

@Man-bear-pig | 11-06-21 | 14:34: Absoluut. Daar ben ik geboren. En kom er nog regelmatig bij familie. 'Er is geen mooier pleatske in de Achterhoek, dan woar ow wiegste het gestoan' mooi liedje.

Leptob | 11-06-21 | 14:42

Mensuh , we hebben een woningtekort van 350.000 dus we gaan er een miljoen bouwen.
Juist ja , de mensen die in de 650.000 overtallige woningen gaan wonen zijn onderweg zeker.wordt steeds gezelliger hier.

Schipperke | 11-06-21 | 13:27 | 4

Let maar op! Wij krijgen de woningen van de “vluchtelingen”

Pippop | 11-06-21 | 13:33

Als je kijkt hoeveel woningen er verouderd zijn en te veel energie verbruiken moeten we er wel 2 miljoen bouwen.

Japannert | 11-06-21 | 13:33

Ja, we hebben er vandáág 350.000 nodig.
En over 10 jaar een miljoen.
Visie heet zoiets.
Die miljoen kun je nog flink naar beneden brengen door een halt roe te roepen aan immigratie.
Die 350.000 die nú nodig zijn niet. Of je moet immigranten met een strafblad terug gaan sturen.
Alleen dan zul je hier en daar en verdragje moeten opzeggen.

Soms mis ik wel een type Putin hier.
Die doet dat gewoon.

Papa Jones | 11-06-21 | 13:37
▼ 1 antwoord verborgen

De plannen om Zwolle en Kampen aan elkaar te verbinden zijn ook alweer uit de ijskast gehaald, heb ik begrepen.
En het is totaal zinloos, want wat er nu bijkomt heeft over 25 jaar 2-4 kinderen en die planten zich ieder natuurlijk ook weer 2+ keer voort. De waanzin ten top.

Graaisnaaiert | 11-06-21 | 13:23 | 3

Er zijn al nieuwe plannen om Den_Haag, Rotterdam, Utrecht en Amsterdam met elkaar te verbinden. Lijkt me leuk om de tram in Delft naar A'dam te nemen.

jan huppeldepup | 11-06-21 | 14:11

@jan huppeldepup | 11-06-21 | 14:11:
Safari 2.0, zoiets? Voel me inmiddels een toerist in eigen land en niet eens vanwege de demografie, maar meer van hoe het allemaal veranderd is de afgelopen 30 jaar, eigenlijk sinds ik het huis uitging dus. Alsof je 30 jaar lang niet in Italie op vakantie bent geweest en daar deze zomer eindelijk weer naartoe gaat, zoiets dus.

Graaisnaaiert | 11-06-21 | 14:58

De horror! Heel de Mastenbroekerpolder verpest. Mocht dat ooit doorgaan (wat ik niet hoop) dan liggen die huizen allemaal onder de aanvlieg- en vertrekroute van vliegveld Lelystad. Laat ze in NL maar wat meer de hoogte inbouwen ipv iedereen maar te voorzien van een zwaar gesubsidieerde rijtjeswoning met voor-en achtertuin.

zenuwpees | 11-06-21 | 18:16

Als ze niet de hoogte in mogen bouwen in de randstad, dan is de beste optie grote hordes vestigen onder de grond...

Hollandse_blauwe | 11-06-21 | 13:22 | 3

Inkoppertje.... Uit angst voor Joris kop ik hem maar even niet in.

Ommezwaai | 11-06-21 | 13:25

Als je nu 1000 wolkenkrabbers bouwt van 1000 hoog (zoals de kingdom tower in SA) hoeveel mensen kun je daar in kwijt?

MargauxGrandCru | 11-06-21 | 13:26

Dit. Wil. Nederland. Dit wil Nederland.

Ir. Wilhelmus | 11-06-21 | 13:21 | 3

Nee, de meerderheid heeft gestemd op Partijen Die Dit Niet Willen.
Althans, wél flink bijbouwen, maar tegelijkertijd de immigratie flink indammen.

Papa Jones | 11-06-21 | 13:40

@Papa Jones | 11-06-21 | 13:40: Gek, daar zie ik bij de formatie helemaal niets van.

jan huppeldepup | 11-06-21 | 14:12

@jan huppeldepup | 11-06-21 | 14:12: miljoenen stemmen op Wilders en baudet... worden gewoon opzij gezet

Hollandse_blauwe | 11-06-21 | 15:17

Ach ja dat beetje groen wat er nog over is volplempen met asielzoeker woningen. Ben benieuwd of er ook parlementsleden naast die vol te bouwen gebieden wonen. Denk zo maar van niet...

pete1023 | 11-06-21 | 13:19

Het is kinderlijke naïef om te denken dat we maar eindeloos kunnen doorgroeien zonder daarbij landschap op te offeren. Zolang Schiphol en een paar militaire bases het onmogelijk maken om de hoogte in te gaan, zal het in de breedte moeten.

Do-na-zi | 11-06-21 | 13:17

Idioten, allemaal idioten. (met geldzucht)

We doen allemaal ons best om de klimaatverandering te stoppen. En we lijken redelijk op weg, het is haalbaar enz.
Maar nou stel dat enkele andere landen dat niet halen, dan stijgt de zeespiegel en niet een beetje ook. 4 tot 6 meter zou dat kunnen worden.

Heel Nederland omvormen tot een diepe polder? Gaan we dan de Rijn en de Maas bij hoogwater leegpompen?

Kabinetsformatie heeft CO2 reductie hoog op de agenda, maar vooruitzien om een eventuele zeespiegelstijging binnen 50 tot 100 jaar. Daar is geen geld voor.
En straks geen tijd voor maatregelen over.

Huizen bouwen, dat is een investering voor 80 jaar of langer.
Snel nu het nog kan.

Idioten, allemaal idioten. (met geldzucht)

BraadWorstLul | 11-06-21 | 13:17 | 6

@zwartzondersuiker | 11-06-21 | 13:33: Yep, het resultaat van het feit dat we er eindelijk wat aan zijn gaan doen en klimaatverandering serieus zijn gaan nemen.

Japannert | 11-06-21 | 13:34

@Japannert | 11-06-21 | 13:34: Pappen en nathouden bedoelt u? Met een nog steeds groeiende wereldbevolking lijken mij de huidige maatregelen niet echt serieuze oplossingen.

Bootvisser | 11-06-21 | 21:40
▼ 3 antwoorden verborgen

?? Er mocht toch nauwelijks meer gebouwd worden vanwege de stikstof? En nu gaan ze de boel volplempen?

me163komet | 11-06-21 | 13:16 | 2

Meer woningen = minder boeren = minder stikstof. Hup immigratie! Boe boeren!!

Masteryu | 11-06-21 | 13:22

Er zijn wat aflaatjes geregeld (=boeren uitgekocht) zodat we weer kunnen gaan met die banaan.

UpdateAvailable | 11-06-21 | 13:23

Bedenk dus dat de volledige groei zal bestaan uit immigranten... niks geen huizen voor westerlingen met een grote bek die het Westland beu zijn maar alles is voor nieuwkomers. Zonder instroom migranten is er geen woningnood. Hebben we geen emissie uitstoot probleem en hebben we minder energie nodig. Alles rondom het klimaat en het laten verdwijnen van veeteelt is enkel te doen om de expansie van inwoners en daarmee immigranten mogelijk te maken en te behouden door een eigen woning. Echt, de gehele biodiversiteit blijft niks van over. Uitstoot zal fors toenemen en doordat we als mieren op elkaar leven zullen de metingen per m2 uitstoot veel strikter worden vanwege de bevolkingsdichtheid. Neem bij al het lawaai, onrust, tekorten en de enorme hoeveelheden aan auto’s erbij, energie verbruik etc etc. We moeten terug naar de 16 miljoen inwoners juist ipv groeien naar de 20 miljoen. Knettergek

Hollandse_blauwe | 11-06-21 | 13:16 | 2

en reken dan maar weer op lockdowns. Dit keer voor het milieu.

pete1023 | 11-06-21 | 13:35

Wie kan een probleem hebben met een echte asielzoeker en die zijn er heus wel! Het probleem is dat de tolerantie met het binnen halen van asielzoekers die na de hele procedure lekker op vakantie gaan in het land dat ze net zijn ontvlucht omdat het zo gevaarlijk was steeds dunner wordt. Op een bepaald moment is er zelfs geen tolerantie meer met de echte asielzoeker.

Slough | 11-06-21 | 13:36

Yep..... een miljoen woningen te kort.... nope... ik sta daar anders in.... we hebben een miljoen mensen te veel is mijn vervolg trekking dan.

oranger | 11-06-21 | 13:15 | 2

6 miljoen teveel inmiddels...

Graaisnaaiert | 11-06-21 | 13:24

@Graaisnaaiert | 11-06-21 | 13:24:
Oeps, sorry, lees het aantal nu pas, zo bedoel ik dat uiteraard niet, zeker niet met mijn achtergrond. Joris maar weg, deze smakeloze tegel.

Graaisnaaiert | 11-06-21 | 13:25

Bij gebrek aan politieke visie en planning lijkt het voorlopig de minst slechte oplossing om de ellende te concentreren in een aantal omkaderde gebieden. Handig voor toezicht, controle en eventueel mitigerende maatregelen.

Harry.Langezwaal | 11-06-21 | 13:14

Moet veel meer de hoogte in anders blijft er geen open ruimte meer over...

druif | 11-06-21 | 13:14

Minder tot geen bevolkingsgroei, is dat misschien een optie?

matatwork | 11-06-21 | 13:13 | 2

Volgens Rutte en zijn volgelingen is deze optie geheel uitgesloten.

Ommezwaai | 11-06-21 | 13:16

In Nederland staat bevolkingsgroei gelijk aan economische groei, dus nee.

UpdateAvailable | 11-06-21 | 13:24

Ga es lekker buiten de randstad bouwen, we hebben hier al genoeg takkevolk rondlopen!

Piet Pielemuis | 11-06-21 | 13:13

Niemand vraagt zich af waar de Nederlanders (of "Nederlanders") van de 22ste eeuw nog kunnen bouwen in Gaza aan de Noordzee.

J.P.Drapeau | 11-06-21 | 13:12

Genoeg ruimte voor enorme bedrijfpanden, niet voor woningen. Wanneer gaan ze hier eens een keer op een mooie manier de hoogte in bouwen? Een flat hoeft niet lelijk te zijn. Er zijn genoeg voorbeelden in de wereld met mooie en groene wolkenkrabbers !

Wally7 | 11-06-21 | 13:12

GroenLinks krijgt zijn zin: Weg met die natuur! Weg weg! Ksst ksst! Weg die boom, en die boom, en die boom! Weg weg weg! Zijn we al kapot of nog niet kapot genoeg? Zeg Milieudefensie, hebben jullie binnenkort nog een baantje voor ons? Dan zullen we ervoor zorgen dat jullie voorlopig subsidie blijven krijgen om ons land verder kapot te maken. De mensen zijn namelijk zo moe en lamgeslagen dat ze niet eens meer pogingen ondernemen om al het onrecht dat we veroorzaken aan te pakken. Heerlijk die 'weg met ons' cultuur!

Robske007 | 11-06-21 | 13:11

Maar hoe zit het met Pfas, stikstof en CO2?

Toetsenbordcomplex | 11-06-21 | 13:10 | 3

Volgens de rekenmethodieken van onze linkse rekenmeesters, vermindert dit naar ratio van het aantal binnenkomende asieleisers.

Ommezwaai | 11-06-21 | 13:15

Autorijden/brandstof fors duurder maken, vliegtaks, vleestaks, boeren weg pesten, veebedrijven de nek om draaien, energie zwaarder belasten, houtkachels verbieden.

All_yall | 11-06-21 | 13:17

Net even naar den Bels gereden om te tanken (€1,40.6 per liter E95) en klemgezeten achter een stel Nederlanders die ook daar in de linkerstrook weigerden om maar harder te gaan dan 100, 105 (je mag er 120, de Belgen suizen met grotere snelheden langs). Goed geïndoctrineerd, laten we maar zeggen.

Met_baard | 11-06-21 | 13:55

Het land runnen gaat nu al zo lekker. Overal wachtrijen en een krimpende IC.

Roze_bril_drager | 11-06-21 | 13:10

Ben net boodschappen wezen doen. Ze zijn er al hoor!

Schriever | 11-06-21 | 13:09

In de randstad gewoon omhoog bouwen, anders niks. De import-aso's die in gebouwen van 25 hoog dan NOG hun afval naar buiten gooien... uitzoeken incl. vingerafdrukken en eruit gooien.

hagelkruis | 11-06-21 | 13:09 | 1

Uit die gebouwen, bedoelt u? Want aso's Nederland uitgooien lukt de boven ons gestelden niet.

J.P.Drapeau | 11-06-21 | 13:17

lekker man heel de Beemster en de Purmer straks vol lelijke nieuwbouw zooi. wie verzint deze kutzooi.

Baksteenbakker | 11-06-21 | 13:08 | 2

Gaat al heeeeeel hard hoor met dat volbouwen: inbreilokaties in bestaande wijken én nieuwbouw.

MK27 | 11-06-21 | 13:12

@MK27 | 11-06-21 | 13:12: En de economische groei die dat met zich meebrengt trekt nog meer mensen aan! En nog meer! En nog veel meer...
Als een zwart gat dat steeds krachtiger wordt en als maar meer materie aanzuigt... tot het ontploft...
Alles voor de pegels!

Aristotalloss | 11-06-21 | 13:23

Bouw maar vol, het is toch al een puinhoop hier en blijkbaar wil iedereen hier graag wonen. Nou, doe dan. Of is dit weer zo'n verhaal van NIMBY's die wel graag willen dat er betaalbare woningen komen maar dan vooral niet in hun eigen omgeving? Wakker worden mensen, er moet gebouwd worden anders woon je straks allemaal in een caravan vermomd als tinyhouse en meer van dat soort communistische waanzin.

elfenstein | 11-06-21 | 13:08 | 3

Het merendeel wil best meer woningen op 'groene' locaties, als dat nodig is.
Maar de inheemse bevolking blijft redelijk stabiel rond 13miljoen tussen '96 en '20, terwijl de uitheemse bevolking in diezelfde periode toegenomen is van 2,4miljoen naar 4,2miljoen. Feitelijk zijn we dus enkel nieuwe woningen aan het bouwen voor uitheemse volkeren.
En het merendeel heeft niet echt veel op met die uitheemse volkeren met logisch gevolg dat we dus ook geen weilanden vol willen plempen. (Iets met "Grenzen dicht en volk terug naar eigen land")

naglfar | 11-06-21 | 16:04

@naglfar | 11-06-21 | 16:04: en waarom komen deze Oostblokkers hier naar toe? Om eenvoudig, vies, smerig vuil werk te doen waar Nederlanders geen zin meer in hebben. Als aspergestekers, paprikaplukkers in het Westland en in het distributiecentrum van BOL.com

Volgens mij moeten dat soort bedrijven hier maar verkassen. Naar het Oostblok. Of een fatsoenlijk salaris en fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden hanteren opdat ons land geen buitenlandse arbeiders hoeft te importeren.

theo-is-dood | 11-06-21 | 17:54

@theo-is-dood | 11-06-21 | 17:54: Ware het niet dat er slechts 0,5miljoen oost Europese asperges stekers en paprika plukkers bij gekomen zijn de afgelopen 25 jaar (1,3 in 1996), tegen 1,2miljoen niet-westersen (was 1,2 in '96.)

En je hebt helemaal gelijk dat Nederlandse bedrijven en werklozen hier ook een taak in hebben.

naglfar | 11-06-21 | 18:32

Tsja, die vierhonderd per week moeten toch ook wonen tenslotte.

Wellicht is de grenzen dichtgooien een idee?

Wijze uit het Oosten | 11-06-21 | 13:08

Meer mens met minder mensen.

accijnstoerist | 11-06-21 | 13:08 | 2

Mag ik voorstellen
'Met minder mens meer mens';
(loopt volgens mij net iets beter).

CLoVis | 11-06-21 | 13:52

Er geldt een oude economische wet in Nederland: als het met de bouw goed gaat, gaat het goed met de economie in Nederland.
Meer, meer, meer immigratie is dus meer, meer, meer bouwen, is dus meer, meer, meer economische groei. (Vindt Rutte mooi.)
Nederland gaat er dus in de nabije toekomst door alle partijen die voor de massa immigratie zijn, uitzien als Manhattan, Sjanghai, Tokio en andere supermetropolen.
Ook mooi....
Maar zeg dan niet dat je een 'Groene' partij bent! Of dat je oog hebt voor de natuur en het milieu!

Aristotalloss | 11-06-21 | 13:07 | 3

Oude economie inderdaad. Niet meer relevant in de 21e eeuw, maar economie-onderwijs is nauwelijks verandered.

Japannert | 11-06-21 | 13:21

@Japannert | 11-06-21 | 13:21: Goed onderbouwd ook...
Is nog steeds hartstikke relevant. Meer bouwen staat voor meer mensen, meer woningen, meer winkels, meer handels- en productiebedrijven.... enz, enz, enz. En dus meer economische activiteit en dynamiek.
Hartstikke relevant dus - nog steeds!

Aristotalloss | 11-06-21 | 13:29

In de weilanden bij de tweede woning van mevrouw de burgemeester Helsema, F, is nog plaats genoeg, zo heb ik vernomen.

dathoujetoch | 11-06-21 | 13:07 | 1

Is ze godganse tijd 'onder de mensen'
alsin platgedrukt onder al die mensen

Tobi | 11-06-21 | 13:55

Prima , zolang ze alleen maar in het westen van die lelijke vinex wijken bij bouwen vind ik het best.

Man-bear-pig | 11-06-21 | 13:07 | 1

Droom lekker verder, alles komt vol te staan.

2voor12 | 11-06-21 | 13:51

Mooi, lekker vol bouwen.
Zit ik hier goed in het zuiden.

J-van-de-Bontekoe | 11-06-21 | 13:05 | 1

Ik hoor het al. Plek voor zonnevelden en windmolens

MeppieRocks | 11-06-21 | 15:45

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino