Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ziekenhuizen maken meer dan 9 miljoen winst

Kunnen ze mooi overboeken naar KWF

zo ziet dat eruit schooiers

Weet u van wie de omzet tijdens de pandemie ook niet is gedaald? Van de snoepjesfabrieken ziekenhuizen! Dankzij miljarden coronasteun van verzekeraars (u, dus) en overheid (u, dus) boekten de ziekenhuizen in Nederland over 2020 vrijwel allemaal winst. Terwijl totale helden in het Bekende Nederlanders circuit hun armzalige inkomentje een beetje bij moesten plussen door reclames van de Aldi in te spreken, staat de teller bij de dames en heren in de ziekenhuisbestuurskamers nu al op +261 miljoen euro. 261 miljoen euro! Daar kun je een hoop ongebruikte mondkapjes van kopen. "Maakten ziekenhuizen zich vorig jaar nog ernstige zorgen over hun financiële gezondheid, nu blijkt dat ze het coronajaar opvallend goed hebben doorstaan" schrijft het FD. Ziet u wel. Het was maar een griepje!

Reaguursels

Inloggen

Willen we meer of minder tussenmangers in de ziekenhuizen?

De Profundus | 07-06-21 | 14:15 | 1

toen het medisch personeel zich te pleuris aan het werken was zaten de stropdassen en mantelpakjes allemaal z.g.n. thuis te werken op bol.com en Zalando. Als de ziekenhuizen nu winst weten te draaien is het antwoord wel duidelijk, MINDER,MINDER, MINDER.

lagelander | 07-06-21 | 14:51

winst! en dat is ook direct de reden waarom doktoren 3de rangs mensen zijn. Als er iets is waar geen winst gemaakt hoort te worden is het wel het ziekenhuis. Dit land is zo stuk!

azubneritan | 07-06-21 | 13:41 | 2

Een zekere hoeveelheid winst hebben is ook voor ziekenhuizen wel noodzakelijk. Als ze een nieuwe MRI-scanner nodig hebben of een stukje IC-vluegel moeten bijbouwen, is het wel handig als ze (een flink deel van) het daarvoor benodigde geld al in kas hebben...

Tim_Toady | 07-06-21 | 14:06

Winst! Dan kunnen we gelukkig al die overbodige bestuurs- en managerslagen gewoon hun bonus uitgekeerd krijgen.

Sans Comique | 07-06-21 | 12:02

260 miljoen euro voor de hele sector komt neer op net 2mln per ziekenhuis. Op een jaaromzet van 200mln per huis is dat een operationeel resultaat van net 1%. Kun je 'winst' noemen,maar je kan (nee, moet) het beschouwen als ruimte voor toekomstige investeringen: nieuwe MRI, uitbreiding kliniek, verbouwing IC, .. Geen cent van deze 'winst' komt bij aandeelhouders terecht.

Als je BV'tje maar 1% winst zou draaien, zou je er mee stoppen. Maar van deze 260mln weet je een ding zeker: de verzekeraars gaan kijken hoe ze ook dit geld van de ziekenhuizen af kunnen schaven en aan hun eigen strijkstok kunnen laten plakken.

de bartsmitridder | 07-06-21 | 11:31 | 1

Jij snapt het. Daarbij komt dat alles in voorschot voor DBC’s die al wel uitbetaald zijn maar niet geleverd vorig jaar dit jaar vast ergens teruggevorderd worden.

SpectralGuardian | 07-06-21 | 18:22

9.000.000,00 winst op mondkapjes zijn maar pinuts en komt er door de enorme winsten in de gezondheidzorg ook groot lawaai op Npo en in de politiek?

Cocorico | 07-06-21 | 11:02

In wat voor land leven we eigenlijk?

squadra | 07-06-21 | 10:04 | 1

Het Verloren Land.

In de toekomst verzinnen we er wel een nieuwe naam voor.

Yrrab | 07-06-21 | 10:20

Wanneer heeft de verpersoonlijking van burgerlijkheid Martin Bosma voor het laatst 9 miljoen overgemaakt aan een goed doel?

van Oeffelen | 07-06-21 | 09:52 | 4

@Yrrab | 07-06-21 | 10:11: twee gulden vijftig aan de dierenambulance is wel wat anders dan grote bedragen aan een goed doel.

van Oeffelen | 07-06-21 | 10:36

Een jij-bak, nog niet niet gelezen hier. Applaus.

dathoujetoch | 07-06-21 | 10:40

@van Oeffelen | 07-06-21 | 10:36: Beste Van Oef, je bijdragen hebben zonder uitzondering het karakter van knuppels in hoenderhokken.

Zo'n ventje hadden we vroeger ook op school. En dat ettertje hebben we op een bepaald moment toch maar eens goed te grazen genomen...

Yrrab | 07-06-21 | 11:08
▼ 1 antwoord verborgen

Allemaal met dank aan de hogepriester van de privatisering Hoogervorst en zijn paladijnen.

strawdog | 07-06-21 | 09:50

Ik dacht dat de meeste ziekenhuizen stichtingen zonder winstoogmerk waren. Winst zou dus naar investeringen moeten, die ook nodig zijn. Trouwens als de zorg meer is afgeschaald dan koronazorh opgeschaald, logische dat winst meer is.

Hadena | 07-06-21 | 09:49 | 2

U droomt maar lekker verder. Ziekenhuizen zijn idd vaak stichtingen. Maar de contracten die ze hebben met hun specialisten sluizen veel winst weg.
Voor het overige worden de winsten weer toegevoegd aan de reserveringen.
Wanneer men het nodig acht laat men binnen de clusters van ziekenhuizen met krokodillentranen een ziekenhuis ploffen.
De reserveringen voor nieuwbouw en nieuwe medische apparatuur zijn vaak exorbitant. Graag naar een systeem als Denemarken of het VK. Laat de overheid dan alleen maar het ambulance en ziekenvervoer regelen.

strawdog | 07-06-21 | 09:58

Aanvulling na ziekenvervoer "door aanbesteding toevoegen."

strawdog | 07-06-21 | 10:03

De zorg cao is voor iedereen online te vinden.
Voor de aardigheid maar eens gaan vergelijken met de cao's in het bedrijfsleven.
Het is niet voor niets dat steeds meer bedrijven een eigen cao afsluiten voor hun medewerkers ofwel door handige formuleringen in hun inschrijving KVK hun verplichtingen ingevolge de Arbeidswet weten te omzeilen. Die akties zijn er met name op gericht om de top van de Loongebouw te plezieren en niet voor de werknemers aan de basis natuurlijk.

strawdog | 07-06-21 | 09:45

Voor de marktwerkers onder ons: het product is zorg, niet gezondheid. Vanochtend in de vodjes weer allerlei donderpreken over preventie, die zorgpremie is je eigen dikke schuld!, maar dat zijn krokodillentranen. Als u gezond bent, verdient de sector niets aan u. Denkt u alleen al aan die fundamentele perverse prikkel.

In dat kader: natuurlijke vitamine D. Heel belangrijk! En nog gratis ook :-)

Hetkanverkeren | 07-06-21 | 09:40

Ziekenhuislabs deden toch al die testen? Dan heb je natuurlijk een prima tijd gehad.

SailingDuck | 07-06-21 | 09:39 | 1

Klopt, heeft ze nog we aardig wat inkomsten opgeleverd

boerenvla | 07-06-21 | 12:15

Durft er iemand een gokje te doen wat de zorgverzekeringspremie gaat doen aan het eind van het jaar?

* Il Principe * | 07-06-21 | 09:37 | 3

Als het goed is netto niets. Meer Covid- en veel minder "normale" patiënten is per saldo 0.

Waar-is-niets | 07-06-21 | 09:49

Dat eigen risico van 385 euro zal wel omhoog gaan, wat ik je brom.

zilverrug | 07-06-21 | 10:26

@zilverrug | 07-06-21 | 10:26: alleen je eigen risico?.. de prijzen zijn al schandalig omhoog gegaan sinds het begin van deze onzin.. kijk solidsir zijn met je mede mensch snap ik maar met je mede landers?.. nee.. maar toegeven dat het daardoor oa te wijten is ga je nooit horen..

All_Anonymous | 07-06-21 | 11:23

Als je marktwerking wil, dan moet je niet raar opkijken dat de markt gaat werken.

Quib | 07-06-21 | 09:36 | 2

Marktwerking in de zorg werkt nergens goed. Het is vooral een extra laag managers en backofficemedewerkers die betaald moeten worden uit het geld wat eigenlijk voor de zorg bedoeld is.

* Il Principe * | 07-06-21 | 09:39

@* Il Principe * | 07-06-21 | 09:39: Ja, dat wist toentertijd iedereen. Al wisten onze politici het dan weer niet. Of ze deden alsof ze het niet wisten. Ondertussen wil men nog steeds dat onze zorg commercieel is.

Ik irriteer mij niet snel, maar de reclames van zorgverzekeraars in december zijn mij een doorn in het oog. Die miljoenen hadden ook naar zorgverlening kunnen gaan. En dat is maar één voorbeeld.

Quib | 07-06-21 | 09:50

Klinkt goed, maar ik vrees voor het addertje onder het gras. De journalistiek, justitie, reclamebureaus, NPO ( geen journalistiek) , RIVM, zijn al bezet door d66. De ziekenhuizen vast en zeker ook met al die hoogopgeleiden. Zal me niks verbazen als ze deze winst voor een deel , vanzelfsprekend, in hun zakken wegstoppen en de rest investeren in het "deugend goedmensen van de zorg."

Trasnochador | 07-06-21 | 09:29 | 3

Misschien moeten we een speciaal pvv-ziekenhuis oprichten waar alleen maar medewerkers zijn zonder opleiding. Heeft u dat liever?

* Il Principe * | 07-06-21 | 09:40

Alleen op voorwaarde dat justitie ook door dezelfde club gerund gaat worden svp

Trasnochador | 07-06-21 | 09:46

@Trasnochador | 07-06-21 | 09:46:
Pvv-justitie die pvv-ers moeten berechten? Dat levert alleen maar vrijspraak op. Dat weten we allebei.

* Il Principe * | 07-06-21 | 10:09

Iedereen die hier begint over de ziekenhuizen en Sywert: dat zijn afleidingsmanoeuvres. Het gaat erop dat je NIET kijkt naar 5 miljard die weg zijn. Hé kijk daar; een ziekenhuis dat geen verlies draait! He kijk ginds, Sywert op TV. Nee, het gaat om de 5 miljard van Hugo. Dat is het issue.

ole guapa | 07-06-21 | 09:27 | 1

Precies! “Kijk daar, vliegt een dode vogel”..

All_Anonymous | 07-06-21 | 11:24

Urie heeft als aanhanger van de corupste partij in Nederland ook een mening over Sywert.

likdoorn | 07-06-21 | 09:25

In mijn naiviteit dacht ik dat ziekenhuizen geen winst kunnen maken, maar kennelijk is dat met “de vrije marktwerking in de zorg” dus wel mogelijk. Geld verdienen aan zieke mensen… De zorg is ziek, ernstig ziek.

Marvin_NL | 07-06-21 | 09:24 | 2

Bullshit zonder winst kan een ziekenhuis niet investeren in nieuwe apparatuur of het gebouw moderniseren.
Verlies latente ziekenhuizen gaan failliet (zie MC groep) deze winst als percentage van de omzet is overigens extreem laag hoogstens 2%

barrykoningen | 07-06-21 | 09:34

@barrykoningen | 07-06-21 | 09:34: Ziekhuizen reserveren zich een slag in de rondte. Die ene of twee procent houden ze over na een jaar met geld smijten. Ze kregen het niet op ook al deden ze nog zo hun best.

Graaier | 07-06-21 | 11:55

Net op Goedemorgen Nederland: een VVDer met uitgestrekt smoelwerk die het over integriteit heeft (casus Sywert).

Nuuk | 07-06-21 | 09:24

Maar als u dit jaar nog overstapt betaalt u geen 124 maar 122 Euro per maand!!!!!!!!!!!!!!11. En volgend jaar weer!!!!

small_town_dude | 07-06-21 | 09:22 | 2

Dit dus, moet een paar nieuwe heupen en kreeg te horen dat ik maar over 2 jaar een nieuwe afspraak moet maken. En maar doorbetalen...

Jezusaapje | 07-06-21 | 09:31

@Jezusaapje | 07-06-21 | 09:31: gaaf land he! De regering heeft alle systemen perfect onder controle.. ze hebben alles juist losgelaten!.. hetgeen ze moeten doen is allemaal uitbesteedt waarom zitten die gasten daar nog?

All_Anonymous | 07-06-21 | 11:25

Ah, dan kunnen ze mooi veel bedden en IC plekken er bij regelen.
Right,,,,

seconda | 07-06-21 | 09:18

Weet je wat erger is dan winst maken, verlies draaien!!

BasBr | 07-06-21 | 09:14 | 2

Precies, zeker als die winst 1,5% per premiebetalende Nederlander is....

Elpefo | 07-06-21 | 09:17

zowel de winst als het verlies is ONS geld dat we kwijt zijn, dus het maakt niet uit eigenlijk.

small_town_dude | 07-06-21 | 09:23

En nou doorpakken! Een code nog-donkerder-dan-zwart verzinnen en het wordt helemaal jackpot.

VampyreOfTimeMemory | 07-06-21 | 09:09 | 1

Dit dus!!
Pervers systeem.
Hysterie bij de triage.
Het nieuwe normaal is, je mag alleen nog naar het ziekenhuis komen als je GEEN corona klachten hebt dan wel verder ,,gezond,, bent.
De omgekeerde wereld.
PS : De regels van het RIVM bestaan niet voor onze medelanders ,zij komen nog steeds met de hele familie naar het ziekenhuis en zitten op rode lint plaatsen,immers worden zij beschermt door hun GOD!!

maasdonk | 07-06-21 | 10:33

Weet je wie ook heel veel verdient hebben met het lobby werk voor de ziekenhuizen Kuipers en Gommers, zaten bijna in elk kletsprogramma voor 2.5k per keer.

likdoorn | 07-06-21 | 09:07

Mooi, dat geld kunnen ze dan dus investeren in hun personeel en in de aanschaf van nieuwe medische apparatuur.

MickeyGouda | 07-06-21 | 09:01 | 12

@elfenstein | 07-06-21 | 09:21:
Ik dacht meer aan specifieke behandelingsapparatuur, zoals bijvoorbeeld die voor protonentherapie voor kankerpatiënten.

MickeyGouda | 07-06-21 | 11:20

@MickeyGouda | 07-06-21 | 11:17: Oh nee, Mickey... nou moet ik die hele aflevering van 'Bassie & Adriaan in Griekenland' bekijken om je weer in het Grieks te kunnen antwoorden.

Nou vooruit, voor jou dan. En B-1-0-0 is eigenlijk wel leuk als symbool van de kwaliteit van Geheime Diensten in Nederland. Je kon die lui altijd herkennen aan de antennes die subtiel uit de regenjas staken...

Yrrab | 07-06-21 | 12:01
▼ 9 antwoorden verborgen

Graag klagen bij de VVD, niet bij de ziekenhuizen. Van de VVD moest de zorg tot markt omgevormd worden, waardoor dit soort excessen plaats kunnen vinden.

Tapu | 07-06-21 | 09:00 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zit trouwens nog steeds te wachten op de rekening van de poliklinische bevalling van junior in 2013. We lieten het gebeuren in het ziekenhuis want ik had geen zin aan die troep thuis. Moet een paar honderd euro zijn. Als ik het goed heb. Of heeft er iemand gesjoemeld met codes?

Leptob | 07-06-21 | 08:59 | 1

Bevalling in ziekenhuis kost circa 7.000 euro. tenminste, in 2007.
Misschien iets je meer nu, zoals 15.000 of zo.

Nuchternederland | 07-06-21 | 09:07

Bah! Winst maken over de rug van patiënten! Walgelijk! Ziekenhuizen moeten voortaan voor niks werken, en dokters ook, trouwens. Het gaat toch om onze gezondheid? Nou dan!

JvanDeventer | 07-06-21 | 08:54 | 4

Lol, terechte ironie. Dit gaat over 1,5% van de premie die wij premiebetalende NL-er opbrengen. Lijkt me heel redelijk, zeker als je weet dat het vorig jaar verlies was.

Elpefo | 07-06-21 | 09:18

@Graaier | 07-06-21 | 09:13:
Laten we ze terug pakken! We stoppen met roken, ongezond vet vreten, teveel zuipen, te weinig bewegen! Oh nee wacht, we pakken toch eigenlijk liever een pil, gaan door met ongezond leven en klagen over de kosten.
Minstens de helft van de zorgkosten is vermijdbaar.

Tapu | 07-06-21 | 09:42

@Tapu | 07-06-21 | 09:42: Yep de meeste zorg is vermijdbaar. Maar er is binnen de zorg veel mis en één van de rare zaken is dat in de zorg aanbod vraag creeert. In de commerciele wereld is het andersom. Maar in de zorg is het rare dat ze hun eigen werk creeren door er te zijn. Dat kan omdat klanten graag terugkomen of komen als een arts zegt dat het verstandig is. En omdat de klant weet dat het hem of haar niets extra's kost om nog een keer langs te komen. Ter informatie. Een gemiddeld gezin betaald 15.000 euro per jaar aan de zorgmaffia voor vaak dus overbodige en vermijdbare zorg.

Graaier | 07-06-21 | 11:59
▼ 1 antwoord verborgen

Het meeste geld gaat helemaal niet naar de primaire zorg. Het gaat naar de zwaarbetaalde "raden van bestuur", consultants, vele managementlagen, staffunctionarissen, onnodige administratie en peperdure panden.
En natuurlijk naar de leveranciers van medicijnen, apothekers, tussenhandel enz.
Die verdienen echt goud. Voorbeeld? Huur rollator bij een BV die onderdeel is van een zorggroep. Huurperiode 58 weken. Prijs? 464 euriejtes! Kassa!
En wat te denken van de torenhoge prijzen voor incontinentiemateriaal?
Gouden handel allemaal.

Beginnen met het wegsnijden van al die raden van bestuur, managementlagen, staffuncties en monopolies. Een ziekenhuis kon vroeger geleid worden door enkele artsen die ook nog gewoon met de poten in de klei stonden. Werkte prima. Enkele secretaresses en en boekhouding en klaar was het.
Dat kan anno 2021 ook nog steeds, maar liberalisering brengt zoals gewoonlijk weer vele rompslomp en bureaucratie mee, omdat het eigenlijk niet werkt en er veel omwegen nodig zijn om te dóen of het werkt.

Nederlander65 | 07-06-21 | 08:54 | 1

Zo'n rollator koop je bij de eerste de beste kringloop of op marktplaats voor een tientje. Scootmobielen voor 2 meier. Allemaal ex-zorgbedrijfjes spul dat bij 1 oma dienst heeft gedaan tot die eraan was en daarna gedumpt want een nieuwe verhuren voor de hoofdprijs levert veel meer op dan nieuwe accu's twv een paar meier erin zetten en nog een rondje mee laten gaan. Die hele zorgindustrie is zo verrot als maar kan, gaat alleen maar om graaien ipv zorg leveren of zuinig met het door ons opgehoeste geld omgaan.

elfenstein | 07-06-21 | 09:04

Gelukkig is alles weer normaal en heel veel mensen rijk, op de Staats TV ook weer bij goedemorgen WNL VVD en CDA die lekker leeg mogen lopen.

likdoorn | 07-06-21 | 08:53

Staatsgeleide marktwerking. Ni hao.

All_yall | 07-06-21 | 08:51 | 1

Precies ondernemen zonder risico. Gaat het mis dan springt de overheid (de belastingbetaler dus) wel weer bij.

Carlos_I | 07-06-21 | 08:59

Ja, wacht even:

Het aantal eerste poliklinische bezoeken daalde met 22,1% door uitgestelde zorg.
Een daling in de klinische opnamen van 14,5% door uitgestelde zorg.
Eenmalige compensatie voor de coronazorg
Eenmalige subsidie voor de zorgbonus, die zijn opgeteld bij de omzet.

Als de reguliere zorg weer gaat draaien en er geen eenmalige subsidie meer is is die winst er niet meer.

Maar fijn voor het IC-personeel. Misschien kunnen die dan iets ontvangen, zij hebben tenslotte wel doorgewerkt op 150%.
Of zorg voor nieuwe extra IC-mensen.
Zou je zeggen.

kloopindeslootjijook | 07-06-21 | 08:40 | 5

@Re:Kniftig | 07-06-21 | 08:52:
mensen die vrijwillig in het leger gaan zijn het grootste uitschot.
bovendien moet NL helemaal geen 'oorlogje' willen voeren, veel te klein land met te weinig middelen. beschermen is er ook niet bij - een hoop haat wordt ingevoerd zonder dat er ook maar iets aan gedaan wordt.

MaximusAurelius | 07-06-21 | 08:59

@MaximusAurelius | 07-06-21 | 08:59:
Daarom zitten we dan ook in de NAVO met een heleboel grotere landen. En zijn we nog te beroerd om er 3% van ons geld in te stoppen en onze bijdrage te leveren. Dat terwijl we in het verleden al eens heel hard ondervonden hebben hoe het is om met twee verouderde tanks en een houten vliegtuig tegen een overmacht aan te kijken. Wat u uitschot noemt zijn bij mij helden, het leger ingaan om wat voor reden dan ook is nobel, die jongens en meisjes zijn bereid te vechten voor wat u en ik zo leuk vinden aan dit land en u noemt dat uitschot? Ga u schamen. Heel diep.

elfenstein | 07-06-21 | 09:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Het laatste wat spelers in de zorg willen is winst maken, want dat mag formeel niet uitgekeerd worden. Hier is dus erg slecht gecalculeerd door deze en gene. De echte lekken zitten in het vastgoed, management, consultancy en toeleveranciers van medicijnen en apparatuur. Ook loont het om je eigen schoonmaakbedrijfje te beginnen. ICT is een heel ander verhaal.

Maar het allerlucratiefst blijft natuurlijk het zorgverzekeingsspelletje, volledig afgedekt door garanties voor rekening van de belastingbetaler. Deze micromanagende krentenwegers hebben hun kongsi met de politiek fantastisch voor elkaar, want hoofdleverancier voor particuliere baantjes voor uitgerangeerde politici.

Delingscalculatie marktwerking noemen en hoe ondanks "bezuinigingen"de totale geldstroom in die sector maar blijft exploderen. Dat geen enkele demograaf dat nou aan zag komen?!

Voorts blijf ik oprecht geïnteresseerd in het eerste wetenschappelijke bewijs voor het bestaan van marktwerking. Ik zal u hoogstpersoonlijk voordragen voor de Nobelprijs.

Hetkanverkeren | 07-06-21 | 08:39 | 5

Er is geen marktwerking in de zorg. Er zijn maar een paar spelers die het hele veld bepalen. Nieuwe spelers komen niet. Dat weet het ministerie ook. Uw laatste zeer wezenlijke vraag, zal daarom nooit officieel worden beantwoord. Onofficieel weet u het al: er zal helaas geen Nobelprijs voordracht plaats vinden.

nobodiesunmighty | 07-06-21 | 09:01

Slechte gecalculeerd? Ik zeg precisielanding. Dit gaat over 1,5% van de premie die wij premiebetalende NL-er opbrengen. Lijkt me heel redelijk, zeker als je weet dat het vorig jaar verlies was.

Elpefo | 07-06-21 | 09:19

@Elpefo | 07-06-21 | 09:19: Even met uw redenering meegaand: als u meerekent wat er via belastingen en heffingen ook die sector in gaat, denkt u AWBZ c.s. is het nog knapper. Overigens is verlies altijd beter dan winst, want fiscaal aftrekbaar. Voor de zorgsector is dit waar!

Hetkanverkeren | 07-06-21 | 09:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Het dodental zal nog wel oplopen deze zomer.... De meeste covid lijken zitten nog in de kast.

Durft iemand wat voorspellingen te doen?

Remi A. | 07-06-21 | 08:37 | 2

Euh Hugeau?

WibionFire | 07-06-21 | 08:43

Er gaat een UFO landen die het vaccin der vaccins heeft. Wie het wil hebben moet meegaan. 5 miljard mensen gaan mee. 2-3 miljard mensen blijven, want 'wappie'. En iedereen is gelukkig.
(dit is het meest realistische scenario wat ik kon bedenken)

nobodiesunmighty | 07-06-21 | 09:20

en hoe zit het met de bejaardenhuizen/verzorgingshuizen? Ze hebben het in ieder geval iets rustiger gekregen.

small_town_dude | 07-06-21 | 08:36 | 1

Nee, hoor. Wachtlijsten.

Bataafje | 07-06-21 | 08:53

En dan horen we tegelijk dat IC-medewerkers ermee gaan stoppen.
Kapotgedraaid.
Hoe kan dat tegelijk?

kloopindeslootjijook | 07-06-21 | 08:31 | 3

Marktwerking m'n beste. Er is er altijd maar 1 het bokje: Die arme sul aan het einde van de keten die daadwerkelijk het werk moet doen.

elfenstein | 07-06-21 | 08:56

@elfenstein | 07-06-21 | 08:56: Als we die ene persoon nou eens afschaffen, is het probleem van overwerktheid opgelost.
Volgens mij is dat zo'n beetje wat al die hervormingen van tegenwoordig inhouden.

Nuchternederland | 07-06-21 | 09:04

@Nuchternederland | 07-06-21 | 09:04:
Dan zouden alle managertjes zelf aan het werk moeten. Nee, 1 sukkeltje moeten ze wel in dienst houden anders zijn ze zelf aan de beurt. Bovendien kan je met dat ene sukkeltje nog prima je targets halen als je kan laten zien met een mooie flowchart dat jouw sukkeltje dit jaar ietsje minder overwerkt was dan in de vorige jaren.

elfenstein | 07-06-21 | 09:13

Dus volgend jaar de premie zorgverzekering naar beneden?

BansFrakker | 07-06-21 | 08:31 | 1

Met alle uitgestelde zorg? Wat denk je zelf?

Hiernaast riekt dit naar herhaling voor alle bonusbeluste bestuurders. Dit is het nieuwe normaal voor hun geworden gok ik.

Warhead | 07-06-21 | 08:38

De een zijn dood is de ander zijn brood.
(Moet eerlijk toegeven dat ik vorig jaar ook goed gevoerd heb)

MargauxGrandCru | 07-06-21 | 08:25 | 5

@small_town_dude | 07-06-21 | 08:33:

Ik laat de meeste winst in mijn bedrijf zitten veilig in de holding anders moet ik nog eens een keer 28% aftikken.

MargauxGrandCru | 07-06-21 | 08:43

@MargauxGrandCru | 07-06-21 | 08:43: ik heb een Belgische CV., na 5 jaar is dividendbelasting 15% en als je altijd netjes je belasting betaald hebt 10%.

small_town_dude | 07-06-21 | 08:49
▼ 2 antwoorden verborgen

En hoeveel van die winst zal er bij Pon/louwman etc belanden voor een nieuwe A8 of S-klasse voor de leden van de raad van bestuur in plaats van bij t overwerkte personeel

WibionFire | 07-06-21 | 08:25 | 2

Maar weet u wel hoe zwaar het is om een benoemt directeur te zijn, zonder enige vorm van risico van wat eigenlijk een overheidsinstelling is.

MargauxGrandCru | 07-06-21 | 08:32

Dat overwerkt valt reuze mee. Zit je ergens mee?

Merlanni | 07-06-21 | 08:49

Ahold deed het met 18 miljard omzet en 828 miljoen euro winst dus een stuk beter.

Leptob | 07-06-21 | 08:21 | 1

En ze snijden net zo hard in het aanbod.

wijsvinger | 07-06-21 | 09:20

Hmm, hier klopt iets niet, inderdaad. Acht maanden op 150% van de bezetting werken en dan méér geld verdienen?

De echte Stolwijker | 07-06-21 | 08:21

Gaat er nou helemaal niemand meer vragen waar die 5,2 Miljard heen is verdampt?

Dat bonnetje van Teeven is een stofje vergeleken bij deze som geld.

Hebben ze kisten met briefjes van 1000 ofzo? Of schrijven ze gewoon een IOU briefje met 8 nullen?

Denkhetnjet | 07-06-21 | 08:19 | 2

Nee, ze financieren alles uit bitcoins en crypto, net zulke windvanen als Hugo zelf

WibionFire | 07-06-21 | 08:26

Ze hebben Lagarde en die tikt alleen maar de “enter” toets in en voilà je weer een paar miljard.
(U mag dat terugbetalen met hogere prijzen, inflatie en hogere belastingen).

MargauxGrandCru | 07-06-21 | 08:46

Dan kunnen de salarissen van de helden dus wel een tikje omhoog inmiddels.

MoorCopJoris | 07-06-21 | 08:19 | 4

Nee hoor, er wordt in de cao onderhandelingen op 0.0% verhoging aangestuurd. Wat die hele cao onderhandelingen extra schimmig maakt is dat de financiering van de zorg te complex is en in dit geval de politiek zich al precies een jaar (val Rutte III) als een onbetrouwbare partner opstelt waar niet mee onderhandeld kan worden omdat deze, wellicht terecht, zich niet gemandateerd voelt om het volgende kabinet met zo'n financiële tegenvaller op te zadelen. En puntje bij paaltje het volgende kabinet zal de tering naar de nering moeten gaan zetten om de 5.1 verdwenen kosten, overige corona kosten en gemiste inkomsten recht te gaan breien, tel daar de klimaatwaanzin maatregelen bij op. Daar kan een douceurtje om de zorg zoet te houden niet meer van af.

B.agger | 07-06-21 | 08:44

@WibionFire | 07-06-21 | 08:29:
Begrijp ik. Maar een 'licht cynische' toon kun je hier niet meesturen. Degene die wat 'menselijker / socialer' en wat minder materialistisch zijn ingesteld staan altijd achteraan. Dat is een soort van natuurwet.

MoorCopJoris | 07-06-21 | 09:08

@B.agger | 07-06-21 | 08:44:
Veel dingen zijn inderdaad goed te voorspellen. Zonder bollen van glas et cetera.

MoorCopJoris | 07-06-21 | 09:14
▼ 1 antwoord verborgen

Er was toch ooit een complot, dat ziekenhuizen veel geld kregen voor corona patiënten en daarom van alles onder corona schaarden?

Vunzigheid | 07-06-21 | 08:18 | 1

Jep, maar alle 'complotters' zijn gelukkig gek en/of laaggeletterd.

MoorCopJoris | 07-06-21 | 08:21

En dan te bedenken dat veel ziekenhuizen hun medewerkers onvoldoende hebben beschermd, want wat waren de medische mondkapjes toch duur.

pibasso | 07-06-21 | 08:18

Marktwerking in de is in enkele opzichten best een goed idee, maar op heel veel vlakken geeft het perverse prikkels. Om nog maar te zwijgen van de knarsende marketingcampagnes rondom nieuwjaar. Maar goed, ik denk dat een overheidssysteem niet perse goedkoper zou zijn.

BBRDWR | 07-06-21 | 08:16 | 1

Haha, al die zorgverzekeraars met hun overstapgejengel. Het zijn allemaal dochterbedrijven van maar 2 grote verzekeraars, het slaat helemaal nergens op.

elfenstein | 07-06-21 | 08:59

Snel uitbetalen aan bestuursbonussen voordat iemand het terug wil...

Odin | 07-06-21 | 08:14

1% winst op een omzet van ruim 18 miljard dankzij terechte compensatie voor opschalen covid zorg. Kan mooi gebruikt worden voor wegwerken wachtlijsten tgv uitgestelde zorg.

Diederik_Ezel | 07-06-21 | 08:11 | 2

Maar als de patiënten eindelijk hun uitgestelde operatie krijgen, blijkt er helemaal geen thuiszorg geregeld te kunnen worden, want hierop is al jaren bezuinigd. Nu kan, zonder alle uitgestelde operaties al bijna niemand met thuiszorg naar huis. De zorg is kapot, maar niemand weet echt hoe kapot. Met dank aan de zorgverzekeraars en die vuile gristenhond van een Andre Rouvoet, die names ZN, zorgverzekeraars Nederland, het hele zaakje jaren geleden al fijn heeft afgeschaald. Daar mag wel eens ingedoken worden want de jaarlijks toegenomen zorgvraag is 4%, maar hiervan wordt maar 1,5% toegekend en dit wringt al jaren.

pibasso | 07-06-21 | 08:24

Haha en benoemd persoon staat vandaag met hoogdravend artikel in BN de stem en AD dat de GGD jarenlang is ondergeschoven en bezuinigd. Heerlijk dat politieke opportunisme. Kan niet wachten dat Mark Rutte zijn belofte nakomt en full time leraar word. Mag hij vanuit die positie genieten van zijn eigen geweldige beleid.

WibionFire | 07-06-21 | 08:33

Mooie winst, uiteindelijk grotendeels betaald door de betalers van verzekeringspremies die geheid een mooie premieverhoging mogen verwachten.

Zeurders | 07-06-21 | 08:10

Ze stonden ook te trappelen om de zorg af te schalen, ze wisten niet hoe snel ze dat moesten doen. Vier coronapatienten op de IC en het halve ziekenhuis moest daarom maar dicht. Maar wel lekker blijven cashen van overheid en van de burger via de verzekeraars.

2voor12 | 07-06-21 | 08:07 | 4

@hagelkruis | 07-06-21 | 08:13:
Waren het geen vier ic-medewerkers? 4 is toch het magic number onder wappies?

De echte Stolwijker | 07-06-21 | 08:22

Ik begreep ook niet dat de cijfers daalde, maar de ic's vol bleven. Ik vermoed idd een lagere drempel om op de ic te komen.

Roeieber | 07-06-21 | 08:26
-weggejorist-
hagelkruis | 07-06-21 | 08:29
▼ 1 antwoord verborgen

Een hadden die aangekondigd het 'om niet' te doen? En liepen die in de jaren voor corona al risico?

hendrikjandetuinman | 07-06-21 | 08:05

Oh, maar dan kunnen al de salarissen van het magement toch omhoog. die hebben het ook al zo moeilijk gehad, de laatste tijd. En wordt er ook nog onderzoek gedaan naar de ziekteverzekeraars?

dathoujetoch | 07-06-21 | 08:04

Heel bijzonder inderdaad. Per saldo is de zorg er slechter uitgekomen (langere wachttijden, minder prestaties) maar iedereen in de zorg verdient nog steeds hetzelfde. De verzekeraars betalen nog steeds doktoren en specialisten op oude niveau zopnder dat er prestaties tegenover staan. Dus daarom geen lagere zorgpremies.

Grof schandaal, maar wat anders te verwachten van de corrupte beerput die Nederland heet.

UpdateAvailable | 07-06-21 | 08:01 | 6

@Jarretank | 07-06-21 | 08:17: Hier al een paar keer neergeplemd, maar iedereen die klaagt over de verdiensten in de zorg moet maar eens vertellen wat er dan in de zorg verdiend wordt.... wat dat weten de meesten dus niet.

Behangdelul | 07-06-21 | 09:26

@MoonBeebe | 07-06-21 | 10:08: Specialistisch verpleegkundige. Dus assistent van de arts in behandelhuis, geen HBO, wel extra cursussen:
32 uur per week met PLB (dus netto 28 uur per week). Is bruto €3380,00. Geen ORT. Stimulering fietsplan: €50 netto per maand, korting ziektekostenpremie. 13e maand, vakantiegeld en winstuitkering: Bruto € 48K per jaar en dat voor 28u netto per week. Dat is toch echt geen slechte verdienste. Uiteraard zijn de verplegers in de bejaardenzorg etc een ander verhaal.

Jarretank | 07-06-21 | 12:54
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino