Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Onderzoek: Toezicht op tramschutter Tanis faalde

Je verwacht het niet...

Oké, toch nog even over superkneus Gökmen Tanis, met de T. van tramschutter. Zijn terroristische geweldsuitbarsting in het Utrechtse openbaar vervoer is alweer ruim twee jaar geleden en de extreem domme lul zit levenslang opgesloten in een klein hokje, dus de Inspectie Justitie en Veiligheid komt eindelijk eens met een rapport (pdf) over de aanslag. Daaruit blijkt dat de politie, het Openbaar Ministerie en de Dienst Justitiële Inrichtingen het probleemgeval Gökmen te weinig met elkaar besproken, waardoor puzzelstukjes niet met elkaar werden verbonden. Deze kansenparel stond onder meer aangemerkt als vuurwapengevaarlijk, criminele veelpleger en geradicaliseerd, maar volgens de Inspectie deelden de drie instanties dat onvoldoende met elkaar. "Hierdoor hebben deze organisaties de risico’s voor de samenleving niet zo klein mogelijk gemaakt. Een completer beeld over T. had mogelijk geleid tot een betere aanpak van zijn problemen." Voor het treurgeval Tanis komt dit advies uiteraard te laat, maar het is dus belangrijk dat vanaf nu uitwisseling van informatie over andere potentiële terreurtokkies wel plaatsvindt tussen de verschillende diensten, zodat ontsporingen de enige tramnoodgevallen zijn waar Utrecht mee te maken krijgt.

Reaguursels

Inloggen

Uit WIKI: "n juli 2017 heeft Tanis in Utrecht een vrouw verkracht. Op 25 augustus 2017 wordt hij voor dit feit in voorlopige hechtenis gezet. Op zijn verzoek schorst de Rechtbank Midden-Nederland op 21 september 2017 zijn hechtenis onder voorwaarden en komt hij op vrije voeten. Op 4 januari 2019 wordt de hechtenis hervat nadat Tanis zich niet aan de voorwaarden bleek te houden, waaronder het meewerken aan een persoonlijkheidsonderzoek en een rapport van de reclassering. Tanis wordt op dat moment weer in de cel gezet, maar verzoekt vrijwel direct weer om schorsing onder de belofte dat hij zich nu wel aan de voorwaarden zal gaan houden.

Dit laatste verzoek wordt op 22 januari 2019 door de rechtbank afgewezen, maar het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden wijst het verzoek per 1 maart 2019 in hoger beroep alsnog toe. Per die datum komt Tanis dan ook weer op vrije voeten. Op 4 maart 2019 is er een regiezitting bij de rechtbank, waarop de voortgang van het onderzoek naar de persoonlijkheid van Tanis wordt besproken, echter wordt er niet meer op de voorlopige hechtenis ingegaan na het arrest van het Gerechtshof. Hij is later op 27 mei 2020 schuldig bevonden door de rechtbank. Omdat Tanis al een levenslange celstraf uit zou moeten zitten (vanwege de aanslag), heeft hij geen aanvullende straf gekregen."

U leest hierboven dat het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden de totaalmalloot Tanis heeft ontslagen uit voorlopige hechtenis. Let wel, hij zat vast op verdenking van een verkrachting. Dan kun je iemand ook gewoon in voorlopige hechtenis laten zitten, immers de dagen die je daar vastzit komen in mindering op je latere straf. En voor verkrachting krijg je naar alle verwachting enkele jaren gevangenisstraf (max 12 jaar). Kortom, het is dus nooit zo dat je LaNger in voorlopige hechtenis zit dan je aan straf gaat krijgen. Het Hof had dus zonder juridische problemen de samenleving kunnen beschermen tegen Tanis.

theo-is-dood | 27-05-21 | 20:21
-weggejorist-
acidocaldarius | 27-05-21 | 19:22 | 1

Hm, de moordenaar van Het Koetsiertje kreeg ook levenslang. Die kreeg proefverlof en kon buiten de gevangenis gewoon een gezin stichten. De laatste paar jaar voor hij definitief werd vrijgelaten liep hij gewoon vrij rond. Heeft Gokmans intussen zijn eerste proefverlof al gehad?

MAD1950 | 27-05-21 | 19:14

Het grote probleem zit in het feit dat we als maatschappij te "beschaafd" zijn geworden. Iedereen krijgt maar oneindig hulp en moet geholpen worden ook al zijn ze compleet gestoord in hun kop. En dat combineren ze dan met privacy bescherming. Gevolg is dat dit soort compleet gestoorde idioten gewoon vrij blijven rondlopen en iedereen met de vinger naar de ander wijst, want ze wist het allemaal niet.

Iedereen zag jaren geleden al toen dit stuk stront op geenstijl stond met zijn opmerkingen tegen die leuke pwned dame. Dat het een kansloos figuur had waar we als samenleving echt niets aan hebben. Maar omdat we een beschaafde samenleving zijn, bleef hij rondlopen tot de bom barstte....

76435 | 27-05-21 | 16:32 | 5
-weggejorist-
poëpjes | 27-05-21 | 18:03
-weggejorist-
acidocaldarius | 27-05-21 | 19:26

Tot jaren terug waren we bijna op de toppunt van onze beschaving, daarmee bedoel ik te zeggen omgansnormen. Maar we zijn daardoor lui geworden en waren ons niet bewust van de “gevaren van de barbaarsheid” die we binnengehaald hebben.

Je hebt wel gelijk. We willen iedereen helpen gek of niet gek. Vroeger overleeften gekken het niet vanuit natuur oogpunt gezien.. nu willen en wetens willen we ze mee laten draaien met de maatschappij. Terwijl dat water en vuur is eigenlijk.

timmey | 27-05-21 | 20:23
▼ 2 antwoorden verborgen

We hebben een enorm legertje zwaar geestelijk gehandicapten binnen onze landsgrenzen, die lui staan met stip op nummer een als het gaat om criminaliteit, oplichting, het veroorzaken van ongelukken, het doorrijden na een ongeluk, intimidatie, afpersing, mishandeling, terrorisme enz enz. Het er over praten moet wel iets engs hebben en gevaarlijk zijn want je hoort er niemand over op radio of tv.

zoalsikhetzeg | 27-05-21 | 15:38 | 1

En als je erover praat op radio en tv zorgen ze er we voor dat het publiek duidelijk nee schud en de rest vd tafelgasten het niet eens met je is.

timmey | 27-05-21 | 16:26

Als, als, als, "as is verbrande turn" zei mijn vader wel.
Het risico van herhaling flink kleiner maken is eenvoudig:
.
De grenzen morgen *effectief* sluiten voor gelukzoekers (volgens de wet, BTW),
waarvan een (over?)groot deel radicale denkbeelden heeft die zich niet verhouden tot onze democratische regels en mores.
De kans dat de volgende zijn denkbeelden omzet in gewelddadige daden is namelijk *groot*.

hotmint | 27-05-21 | 15:24

Het lijkt er bijna op alsof de politie alleen wist dat ie vuurwapengevaarlijk is, het OM alleen op de hoogte was van criminele veelplegerij en Dienst Jus alleen bekend was met radicalisering. Klinkt bijzonder onwaarschijnlijk of hebben ze daar alleen maar hun eigen papieren dossiers?

Toverkol | 27-05-21 | 14:54

Alle moslimstaten hebben een sterke man aan het hoofd. Vaak enge rechtlijnige dictator achtste types. Ze kennen geen grijstinten alleen zwart wit. In die landen schiet of steek je niet zonder zeer zware gevolgen voor jezelf iemand neer. Doe je het wel dan ben je echt de sjaak. Dat is wat hier ook moet gebeuren. Deze mafklapper moet voorgoed uitgeschakeld worden dat is de enige oplossing.

Blonde Nel | 27-05-21 | 14:46
-weggejorist-
Kim-Jung-Un | 27-05-21 | 14:32 | 2

"Hierdoor hebben deze organisaties de risico’s voor de samenleving niet zo klein mogelijk gemaakt"

In plaats van naar allerlei organisaties te kijken:
een kind kan bedenken hoe het risico op islamitische terreur te verkleinen. Alleen mag dat niet hardop gezegd worden.

Als ik vraag: wat draagt bij aan een kleinere kans op islamitische terreur,
1. minder islamieten?
2. of meer islamieten?
dan weet zelfs mjn down-neefje het juiste antwoord!

michelpen | 27-05-21 | 14:19

Voor de slachtoffers komt het te laat.

Risingson | 27-05-21 | 14:15

Dergelijke gasten Verwerken tot Hallal Soylent Green.

Ruikbaard | 27-05-21 | 14:05

in "te weinig met elkaar besproken" moet natuurlijk "bespraken" staan.
Verder is T. een waardeloze weggooier.

relatief | 27-05-21 | 14:03

Exotische naam weer

stipjes | 27-05-21 | 13:45

Geradicaliseerd, vuurwapengevaarlijk en criminele veelpleger? 3 strikes, you are out. En out is dan niet levenslang in een een klein hokje want das te duur. Out is levenskort met een spuitje. Vuilnis moet je ruimen, niet opslaan in een klein hokje. Gewoon weg ermee en daarna de oven in, Bij afvalverwerking Rijnmond of zo.

BoerKoekoek | 27-05-21 | 13:38 | 1

Hoho, afval verbranden kost ook nog wel wat.
U zou het vuil best ergens op zee dumpen, dan wordt het netjes verwerkt door de beestjes. Alternatief is voor de varkens. Dat er dan religieus gekwetsten zijn... Jammer dan.

EEnzame SchizofrEEN | 27-05-21 | 13:48

Haha in dat team zat Beatrice de Graaf "terrorismedeskundige" heb altijd al getwijfeld aan haar kwalificaties, uit dit rapport blijkt dus dat ze een grote faalhaas is.

2_amazing | 27-05-21 | 13:36
-weggejorist-
Bassie18 | 27-05-21 | 13:34 | 1

nav het rapport heeft Neerlands hoop, burgemeester Sharon Dijksma, keiharde conclusies getrokken:

Radicalisering, en de snelheid waarmee dat gaat, is een toenemend probleem in Utrecht. Daarom gaat de gemeente haar eigen aanpak dit jaar tegen het licht gaan houden. Dat schrijft burgemeester Sharon Dijksma in een raadsbrief naar aanleiding van het gisteren verschenen rapport over de tramaanslag.

In februari werd al bekend dat de signalen van radicalisering waren verdubbeld. Dijksma stelt dat in Utrecht steeds meer mensen in beeld zijn met psychische problemen, extremistische standpunten of mensen die zich zorgelijk gedragen of uitlaten. "De coronacrisis heeft als een katalysator gezorgd voor een toename van complotdenken en anti-overheidssentiment. De ontstane polarisatie kan een voedingsbodem zijn voor radicalisering."
bron: rtv utrecht

Omzwicht | 27-05-21 | 13:34 | 7

Creëren we toch zwaar gesubsidieerde baantjes in de zorg voor deze kansenparels.
Kijk daar is Akim met de insuline spuit,oei alweer teveel bij oma ingespoten.
Voor elke dode kuffar weer een van de 76 maagden verdient.

De Profundus | 27-05-21 | 14:02

Is in het rapport ergens iets gezegd over het niet krijgen van een stageplaats?

BoerKoekoek | 27-05-21 | 14:35

Krijgt Corona weer de schuld? Lekker makkelijk, voelt niemand zich beledigd.

Toverkol | 27-05-21 | 14:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Falende instanties, dat was ook al de reden waarom een jaar of twintig-dertig geleden in Dordrecht een jong kind gewoon door haar moeder en stiefvader in hondehok opgesloten werd en uiteindelijk doodmishandeld kon worden. De instanties die op de hoogte waren van de mishandeling wilden ook in dat geval liever dat het kind dood ging dan dat ze informatie met elkaar zouden delen.
Vaag volk werkt daar; ik zal die lui nooit begrijpen.

Reaguurdeskundige | 27-05-21 | 13:33

Als we nou eens 500 miljoen per jaar geven aan een paar burgemeesters, honderden ambtenaren, duizenden zorgverleners en hun instanties, buurtvaders en handjevasthouders, schoolpleinmedewerkers, onderwijskrachten en tig andere functies die leven van de onderkant, dan komt alles goed met de Tanissen van deze wereld. Dan worden het rendabele en sociale medeburgers met doorzettingsvermogen als het eens wat tegen zit. Wat een land.

Graaier | 27-05-21 | 13:27 | 1

Of we veranderen de schietinstructie van de politie. Kost niks en lost veel meer op.

BoerKoekoek | 27-05-21 | 13:43

Instanties in Nederland die met elkaar samenwerken ? Dat zou iets nieuws zijn. Toezicht houden moeten we al helemaal niet willen met zijn allen. Stel je eens voor, dat is professioneel wegbezuinigd. Tussen de clubjes onderling is het een strijd wie de grootste hap subsidie krijgt, dus informatie houden ze lekker voor zich zelf.

Ruikbaard | 27-05-21 | 13:25 | 2

De bank, de belastingdienst, het ministerie van Justitie en de kredietverstrekker wisten mij dankzij hun intensieve onderlinge overleg toch bliksemsnel te vinden, toen het mij even wat minder goed ging.

Tinie | 27-05-21 | 13:56

@Tinie | 27-05-21 | 13:56: Je kan alles flikken in dit land, maar krijg een keer een schuld bij de overheid als normaal participerend persoon in de maatschappij en je leven wordt gigantisch moeilijk gemaakt.
Je kan beter iemand doodschieten dan een jaar je zorg niet betalen.

Shadowzz | 27-05-21 | 23:05

Was het niet het stokpaard van de VVD, de terugtredende overheid?
Ze vergeten dat de overheid ook nog een functie heeft, de burger beschermen,
al begin je natuurlijk weinig tegen al die geïmporteerde zieligheid met wapens..

rooiesaus | 27-05-21 | 13:22

De top van het OM heeft het te druk met het schrijven van diversiteitsnotities, Iftarren, achtervolgen van gezonddenkende Friezen, uit de wind houden van bewindslieden, schijnprocessen, etc.. Laten ze daar eerst eens mee stoppen.

Phantomas | 27-05-21 | 13:20

We zijn dus officieel een soort van Belgie.

Piet Karbiet | 27-05-21 | 13:18 | 2

Mocht je willen.

Otto Normal | 27-05-21 | 13:23

Rwanda wellicht. Jemen zou ook kunnen. Of een andere failed state.

BoerKoekoek | 27-05-21 | 13:44

Alle drie de genoemde instanties vallen onder het Ministerie van Justitie & Veiligheid, mocht zich ooit iemand geroepen voelen om de problemen in dit land bij de bron aan te pakken. Voor de prioriteiten op dat departement kunt u uitstekend terecht op hun eigen website en de landelijke media.

Hetkanverkeren | 27-05-21 | 13:16 | 2

De grondwet zou aangepast moeten worden met een artikel waarin staat dat er nooit, nooit, nooit en nimmermeer een CDA-er of VVD-er op dat ministerie gezet mag worden. Die hufters hebben de rechtsstaat inmiddels al veel te lang verwoest.

Reaguurdeskundige | 27-05-21 | 13:37

@Reaguurdeskundige | 27-05-21 | 13:37: Dat zie ik al helemaal voor me! Onder het motto "De jeugd heeft de toekomst" Ankie Broekers-Knol in Rutte IV laten opvolgen door rising star Kauthar Bouchalikht.

Hetkanverkeren | 27-05-21 | 14:04

Stel je voor dat Justitie, met veel machtsvertoon, een exotische diversiteits-leverancier oppakt, die achteraf niet schuldig blijkt te zijn..
Dat gaat dan ten koste van een aantal veelbelovende banen.
Veel veiliger om, als het fout gaat , met een l*l verhaal te komen....

overVolland | 27-05-21 | 13:13

Gaat niet gebeuren - kost geld, dat bijeengeschraapt moet worden om tot die 16.000.000.000 euro/jaar te komen ter in stand houding van allochtonen invoer.

HogeNood | 27-05-21 | 13:11

Eigenlijk denk ik dat het rapport zich heel makkelijk laat lezen.
Het gaat over dingen die niet zijn gebeurt.

Was er maar iets fout gegaan, dan weet je dat er ze er in ieder geval mee bezig waren.
Maar zelfs dat niet.

Mr.Crowley | 27-05-21 | 13:10

Over Rost van Tonningen gesproken, nog en noodlottig "ongeval" in de bajes iemand?

wilmeister00 | 27-05-21 | 13:08

Hij heeft net zo n rotkop als tofik dibbi

andrewdicec | 27-05-21 | 13:06 | 1

tis ze neef. Je weet toch, broer....

BoerKoekoek | 27-05-21 | 13:45

Dat krijg je als vele "hulp-instellingen" zich bezig houden met een en hetzelfde geval....
Lullen allemaal naast elkaar door en de effectieve zaken gebeuren niet !

A333aan | 27-05-21 | 13:06 | 1
-weggejorist-
Bassie18 | 27-05-21 | 13:36

Deze man had de doodstraf moeten krijgen. Nu zit'ie levenslang in de gevangenis, gevoed door de belastingbetaler.

Thoth | 27-05-21 | 13:06 | 5

In Frankrijk hadden ze hem horizontaal naar z'n familie gebracht

sgaapje | 27-05-21 | 13:27

@sgaapje | 27-05-21 | 13:27: In frankrijk was hij inderdaad nooit voor de rechter gekomen. Verander de schietinstructie van de politie. Kost niks en bespaart een hoop. Ellende en geld.

BoerKoekoek | 27-05-21 | 13:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Toezicht, handhaving, controle, gezag etc past zo niet meer bij Nederland.

Eddy67 | 27-05-21 | 13:04

Maar het had verder niets met de Islam te maken, toch?

JackStick | 27-05-21 | 13:04 | 2

Nee, verbeeld je. Dat zou pas echt erg zijn geweest.

Jezus_Boeddha | 27-05-21 | 13:10

Nee, de schuld van Corona.

Toverkol | 27-05-21 | 15:04

Het toezicht op alle criminelen en potentiële criminelen faalt. Al jaren.
Het systeem faalt, voor zover men kan spreken van een systeem dan.
De dader heeft teveel rechten en te weinig plichten.
De bewijslast is te complex. De pakkans te laag evenals de straffen .
En de gevangenis te luxe.
De aanpak te soft, te naïef, te sociaal, te goedgelovig etc etc.

laurentius | 27-05-21 | 13:02

Hier is ook een Turkse fotograaf, hij; grappig, vlot, vriendelijk, zijn zoon is net eentje van de Taliban/IS. Ik zou niet raar opkijken als binnenkort wat uithaalt.
Hoe kan het toch?

Normpje | 27-05-21 | 13:01 | 3

Hij is getrouwd met de oudere zus van kauthar bouchallikht?

Slough | 27-05-21 | 13:29

Wat zit er achter dat grappige, vlotte vriendelijk gezicht van de fotograaf is een goede vraag,

Graaier | 27-05-21 | 13:30

Neefje van Tofik?

BoerKoekoek | 27-05-21 | 13:47

Meer communicatie had tot exact nul ander resultaat geleid. Geen enkel van die feiten was voldoende reden geweest om die mafketel op de sluiten, ook niet als de "puzzelstukjes" naast mekaar waren gelegd. Onze wetgeving en tolerantie maken ons volledig vleugellam om in dit soort gevallen preventieve maatregelen te treffen. En dit gaat allemaal nog veeeeeeeel vaker gebeuren.

Korporaal Banaal | 27-05-21 | 13:00 | 1

Tanis is in Turkije geboren en volgens Wiki in 1983 met zijn ouders naar Nederland gekomen. Het zou best eens kunnen dat ie of alleen de Turkse nationaliteit nog had ten tijde van het plegen van zijn eerste misdrijven. In elk geval heeft hij in 2013 met een illegaal vuurwapen op een flat staan schieten (bron Wiki).
Hij had dus al in 2013 uitgezet kunnen worden naar Turkije. Want ik geloof nooit dat hij alleen de Nederlandse nationaliteit had. De meeste Turken hebben TWEE paspoorten. Met adequate regelgeving kunnen we dit soort klootzakken-waarvan er meer rondlopen dan u denkt- het land uitgooien op het moment dat ze een strafbaar feit plegen.

link: nl.wikipedia.org/wiki/Gökmen_Tanis

theo-is-dood | 27-05-21 | 20:31

"Hierdoor hebben deze organisaties de risico’s voor de samenleving niet zo klein mogelijk gemaakt. Een completer beeld over T. had mogelijk geleid tot een betere aanpak van zijn problemen."

''Mogelijk'', ja, maar mogelijk ook niet. Het is altijd makkelijk om, 'with the benefit of hindsight', te zeggen dat er 'gefaald' is, en dat het beter gekund had.

Het probleem is m.i. dat er teveel potentiele Gokmannen in de gaten gehouden moeten worden, of 'gemonitord' zo je wilt, en dat is eenvoudigweg niet mogelijk. Ik las jaren geleden eens, ten tijde van de Bataclan aanslagen, dat er in Frankrijk 12.000 van dit soort potentiele Gokmannen in de gaten gehouden moesten worden. Vandaar dat je altijd leest dat de terroristen 'bekend' waren bij de veiligheidsdiensten. Ja, maar je kunt 12.000 mensen niet 24/7 schaduwen, je zult risicoanalyses en keuzes moeten maken, en dan kunnen er vergissingen gemaakt worden, of zaken over het hoofd gezien. Ik weet niet hoeveel Gokmannen de AIVD moet monitoren, maar ik vermoed dat het er toch ook gauw enkele honderden zijn.

De grote fout die aan de basis van dit alles ligt is uiteraard de al decennia durende massa-immigratie van moslims. Die moet eindelijk eens stoppen, want die gaat nog steeds voort. En grote risico's die je kunt vermijden, moet je ook vermijden zo goed als je kunt. Dus: al die ISers die terug willen keren, dat zo goed als onmogelijk maken. Dat begint met het collectief intrekken van hun Nederlanderschap. Maar dat gebeurt maar niet, en dat kun je de politiek en de regering echt verwijten.

Dr_Johnson | 27-05-21 | 13:00 | 2

"Dat begint met het collectief intrekken van hun Nederlanderschap."

En zelfs al gebeurt dat wel, dan lopen ze hier alsnog vrolijk terug naar binnen. Al dan niet geholpen door Turkije die twee IS-gangers, wier het NL paspoort ontnomen was, doodleuk op het vliegtuig naar Nederland zette ondanks felle protesten van de Nederlandse regering. Weet u gelijk welk gewicht die in de schaal leggen internationaal gezien.

Sjefke7807 | 27-05-21 | 13:13

@Sjefke7807 | 27-05-21 | 13:13:

Ik weet het, Sjef, dat intrekken van het Nederlanderschap is geen garantie dat er nul 'terugkeer' zal plaatsvinden, maar het is m.i. wel een noodzakelijk begin. Je maakt dan iig duidelijk dat ze niet welkom zijn, ze worden dan ook niet meer comfortabel ingevlogen als ze zich bij een Nederlandse ambassade/consulaat melden, en mochten ze er toch in slagen - op illegale wijze - Nederland te bereiken, dan kunnen ze nergens meer aanspraak op maken: geen uitkeringen, geen toeslagen, geen gratis voorzieningen, geen sociale huurwoning; alles zal gericht zijn op uitzetting en tot die tijd kun je ze in de gevangenis opsluiten. Je moet ook op 'hulp' aan ISers om hierheen te reizen zware straffen zetten, want uiteraard gaat hun familie hier hun illegale reis mbv smokkelaars financieren; die moet je dan zwaar straffen.

Het is ook een zeer noodzakelijk signaal richting hun vele duizenden 'sympathisantjes' hier, die grote bewondering voor die ISers koesteren: het zal ze duidelijk maken dat er grenzen zijn aan wat wij als samenleving van doorgedraaide, godsdienstwaanzinnige, moorddadige sadisten pikken.

Da boodschap die die sympathisantjes nu krijgen is: je kunt het in het buitenland zo gek maken als je wilt, als eea tegenvalt of niet lukt, kun je altijd weer terug naar de goedgevulde gratis vleespotten van Luilekkerland Nederland.

Dr_Johnson | 27-05-21 | 13:55

Gaan we ook nog namen en rugnummers krijgen van de verantwoordelijken die hier gefaald hebben of wordt dit weer een gevalletje "jeetje ja dit is een leermoment en we gaan in het vervolg beter ons best doen" van de minister?

Do-na-zi | 27-05-21 | 12:59 | 1
-weggejorist-
Bassie18 | 27-05-21 | 13:38

"Voor het treurgeval Tanis komt dit advies uiteraard te laat, maar het is dus belangrijk dat vanaf nu uitwisseling van informatie over andere potentiële terreurtokkies wel plaatsvindt tussen de verschillende diensten, zodat ontsporingen de enige tramnoodgevallen zijn waar Utrecht mee te maken krijgt."

Ik zou er geen geld op in zetten, mijn waarde @Struikrover. Indien men daadwerkelijk van zins was dit aan te pakken, dan nam men de IS-gangers niet terug. Dan liet men ze soppen in kamp al-Hol, of leverde men hen uit aan de Syrische/ Irakese regering alwaar hun IS wandaden gepleegd zijn zodat ze daar hun rechtmatige straf kunnen krijgen. Nu komen ze terug naar Nederland om na een fopstrafje "terug te keren in de maatschappij". En dan is het wachten op een onvermijdelijke volgende "Gökmen Tanis".

Ditzelfde verhaal geldt ook voor de 4 a 500 wekelijkse 'verrijkers' die, ondanks de strikte corona regels, vrijelijk binnen stromen. Geen mens die weet wat we precies binnen halen. Geen mens die het ook een biet interesseert. Men woont zelf immers in een lommerrijke buurt waar de problemen die deze import veroorzaakt niet spelen. Mensen als ik die in de "Pracht-/ Krachtwijken wonen betalen het gelag wel.

Sjefke7807 | 27-05-21 | 12:58

Probleem zit hem in criminele veelpleger en dan vooral veelpleger. Veelplegers moeten niet kunnen bestaan op vrije voeten. Die dienen opgesloten te zitten en dan had heel het vooral nooit kunnen plaatsvinden.

Kortom lang straffen werkt wel degelijk en hoeft geen afschrikwekkende werking te hebben voor anderen zolang Veelplegers maar lang van straat zijn.

De 20-80 regel in het bedrijfsleven is te vertalen naar 20% zorgt voor 80% van de overlast is met criminelen niet anders.

Rotterdammert1965 | 27-05-21 | 12:57

Had het voorkomen dat hij zou toeslaan? Nee, want ze konden hem niet 24/7 in de gaten houden, en na het uitzitten van zijn straf was hij gewoon vrij te gaan en te staan waar hij wilde. Dit is het risico wat je loopt met een open vrije maatschappij , maar zelfs al maak je er een DDR controlestaat van dan voorkom je dit niet.

me163komet | 27-05-21 | 12:53 | 3

Een open vrije samenleving dient beschermd te worden tegen veelplegers door die langdurig op te sluiten.

Rotterdammert1965 | 27-05-21 | 12:59

Onze wetten en sociale structuren zijn al 30 laar niet meer ingesteld op dit soort primitief geweld. Ook financieel levenlang verzorgen van het booming aantal van dit soort kneusjes is onmogelijk. Of naar gevangenis land herkomst ,desnoods door ons iig goedkoper te financieren, en bij weigering doodstraf.
Overigens is het nu al zo dat er geen follow up meer komt over verwarde daders want identiteit De Pijp moordenaar nog steeds onbekend?

ger1306 | 27-05-21 | 13:07

@Rotterdammert1965 | 27-05-21 | 12:59:
"Die Sicherungsverwahrung (außerhalb von Gesetzestexten auch als Sicherheitsverwahrung bezeichnet)[1] ist eine freiheitsentziehende Maßregel der Besserung und Sicherung im deutschen Strafrecht. Im Gegensatz zur durch die Schuld des Täters begrenzten Freiheitsstrafe knüpft die Sicherungsverwahrung einzig an die Gefährlichkeit des Straftäters an.[2] Sie ist eine rein präventiv ausgerichtete Maßregel der Besserung und Sicherung."

"Das Gericht kann in besonderen Fällen anordnen, dass ein Straftäter zur Sicherungsverwahrung eingewiesen wird, nachdem er seine reguläre Freiheitsstrafe abgesessen hat. Diese Verwahrung in einer gesonderten Anstalt ist keine neue Strafe, sondern eine Präventivmaßnahme zum Schutze der Allgemeinheit vor gefährlichen Straftätern."

Vrij vertaald, in Duitsland kan iemand NAdat hij zijn straf heeft uitgezeten toch in de gevangenis worden vastgehouden. Dat in het geval de rechter besluit dat de persoon te gevaarlijk is om vrij in de samenleving rond te lopen. Het belang van de samenleving om te worden beschermd tegen levensgevaarlijke gekken gaat dus voor in Duitsland.

Waarom heeft Nederland geen "Veiligheidsbewaring"?

theo-is-dood | 27-05-21 | 20:38

Want privacy en privacy en
eerste/tweede/derde/vierde/vijfde/zesde... kans
Gemaakte afspraken.. met begeleiders en "zorg"-verleners en coaches (subsidie Amsterdam)
En het paste waarschijnlijk niet in de systemen die toch ook niet samen konden werken.

boerk | 27-05-21 | 12:53

We hebben het wettelijk zo geregeld dat de patient in de regisseursstoel zit van de behandeling. Klinkt ok, totdat je met een psychiatrische patient te maken hebt, die afglijdt naar een steeds extremere staat en waarschijnlijk te maken heeft met meerdere problemen met meerdere instanties.

Deze mogen volgens de privacy niet of nauwelijks praten met elkaar, en de patient kan dus van alles afhouden en verbloemen. Dat dit dan ook precies gebeurd is niet zo verwonderlijk als je met een waanzinnige te maken hebt. Ooit was Tanis ook niet meer dan de 'mafkees', nu is het een terrorist.

Wettelijk hebben we gekozen voor deze volgorde: Eerst ziet de omgeving het misgaan. Dan wordt er in het beste geval hulp geboden op vrijwillige basis. De hulp komt nergens, want de patient bepaald. De patient glijdt verder af. Hulpinstanties kunnen niets doen want er is geen grond voor dwang. Dan gaat het echt mis. Captain Hindsight komt opdagen, en we weten allemaal precies waar het is misgegaan.

Ik zie het momenteel in mijn omgeving gebeuren. Niet zo extreem of gewelddadig als Tanis. Maar wel met dezelfde principes van afglijden, van onmacht en onwetendheid bij de instanties. Vrijheid boven alles toch? Of misschien toch niet? Zeg het maar...

Astartes | 27-05-21 | 12:49 | 2

t is geen patient, maar een crimineel.
crimineel gedrag - zelfs als de grondslag daarvan ligt binnen een pathologie - moet altijd de eerste focus hebben. prioriteiten van de samenleving moeten belangrijker zijn dan de individuele belangen.

MaximusAurelius | 27-05-21 | 12:57

@MaximusAurelius | 27-05-21 | 12:57: Eens. Mijn punt is dat iemand eerst een crimineel moet worden, zwaar crimineel. En zelfs dan is zelfbeschikking nog een groot goed in Nederland, even meewerken aan iets op vrijwillige basis houd je ook wel uit de dwang.

Astartes | 27-05-21 | 13:03

Ach, dan zijn er weer een paar ambtenaren gelukkig die de tijd hebben kunnen verdrijven met het uitbrengen van het rapport.

Mr.Crowley | 27-05-21 | 12:49

Tja vaak moet het eerst fout gaan voordat er veranderingen plaatsvinden.

usb stok | 27-05-21 | 12:49 | 1
-weggejorist-
Bassie18 | 27-05-21 | 13:40

Zelfde voorbeeld als bij Panhuis w.b. uitwisselen van informatie

hotbrasil | 27-05-21 | 12:49 | 2

We hadden hem gewoon moeten laten verdwijnen in een vergeetput.

Mr.Crowley | 27-05-21 | 12:50

Bij Michael P kon dat wettelijk niet. Die wet is gelukkig veranderd inmiddels.

Bataafje | 27-05-21 | 13:36

Of we kunnen de schuld gewoon 100% bij Gökmen leggen, in plaats van hem een slachtoffer van "het systeem" te maken.

ZOMG | 27-05-21 | 12:48

Wat faalt er nou niet bij de Nederlandse Overheid?

thepinkpainter | 27-05-21 | 12:48 | 3

Ik denk niet dat er iets faalt.
Het is gewoon niet aanwezig.

Mr.Crowley | 27-05-21 | 12:53

De inrichting en bevoorrading van de kantine?

boerk | 27-05-21 | 12:55

De bitch staat in de bajes al bekend als "Nökm'n Anus"

Conan de Rabarber | 27-05-21 | 12:46

Nou dat zijn weer heel wat manuren in een rapport van tienduizenden euro's , besteed aan dit achterlijke stuk stront. In dat filmpje uit 2011 zie je al dat ie volledig geschift is , en die meeloper doet braaf mee met zijn gebral.
Kansloos, dit soort types hoort in een dwangbuis opgesloten worden in de bossen. Ik hoop dat ze er van leren maar denk het niet.

Zwizalletju | 27-05-21 | 12:46

Al en reactie van d666 (en de rechterlijke macht)? Die zijn altijd anders zo snel met hunne morele verontwaardiging?

dathoujetoch | 27-05-21 | 12:46

Al die ellende betaal ik aan mee. Dat stemt mij verdrietig. Vooral omdat het te laat is voor bijsturing en handhaving. Ik hoor het kattengejank alweer van de raketten schallen. 4x per dag. Nu nog vrees. Straks de norm.

Pieterman | 27-05-21 | 12:45

Het gaat niet per se over de Islam.
Het gaat over het feit dat veel immigranten uit Marokko, Turkije, Sudan, etc. etc. een cultuur meenemen waarin andere normen en waarden worden gehanteerd, en de ouders weinig aandacht besteden aan hun kinderen.
2 verschillende culturen die dwars op elkaar staan - dat gaat nooit goed.
beter stoppen met het importeren van andere culturen dus.

MaximusAurelius | 27-05-21 | 12:45 | 2

En elkaar incestueus bevestigen in hun eigen gelijk binnen hun eigen bubbel. Als je nieta kunt en bent afgeschreven kun je altijd nog je eer halen / verdienen met een aanslagje op die varkens.. *prik prik, de man dat ben ik*

boerk | 27-05-21 | 12:58

Gaat een theorie rond dat de EU expres massaal andere culteren aan het importeren is. Als iedereen, maakt niet uit wat voor afkomst je hebt, burger kan zijn van een land, dan verdwijnt op een gegeven moment de oorspronkelijke cultuur van dat land. En zo kan je later alle EU landen samenbrengen als een groot geheel.

usb stok | 27-05-21 | 12:58

Allemaal te herleiden aan dezelfde oorzaak: de wegkijkcultuur waar het radicale moslims betreft. Mohammed Bouyeri, de Tawheed moskee, de petitie om het beledigen van de profeet Mohammed strafbaar te stellen: allemaal loten aan dezelfde stam. Individueel zijn het allemaal al acties van niet heel heldere denkers gevoed door de verwerpelijke voorkeuren die ze aanhangen maar het venijn zit hem in de bredere context waarin dit soort misstanden worden gedoogd, ontkend of met de mantel der liefde worden toegedekt.

De meldingen van incidenten worden keurig geregistreerd, de draaideur crimineel wordt maar weer eens veroordeeld en de hele buurt weet dat die rooie baard wel eens een keer helemaal zal doordraaien. Maar stellen dat iemand vanwege zijn religieus gevoede haat naar de maatschappij gewoon uit de roulatie moet worden genomen na het zoveelste akkefietje, uitspraakje en gniffelend gadegeslagen gekkigheidje: nee, dat stigmatiseert die andere gek geworden moslims, die in de totale onderwerping van de ongelovigen geloven, te veel. Dus na de volgende islamitisch gefundeerde slachtpartij komt er na twee jaar weer een onderzoek waarin wordt gesteld dat de signalen er wel waren maar er te weinig mee is gedaan.

sweet_spot | 27-05-21 | 12:44

Het begint er natuurlijk mee dat de deur wijd open staat voor iedere geytenspecialist. Het probleem wordt geïmporteerd. Daar valt niet tegenop te vergaderen.
Niet tegenop te bouwen ook.

wapster | 27-05-21 | 12:41

Iets met parallelle samenleving....

ParaPiet | 27-05-21 | 12:41

welja, moet Nederlandse intantie weer de boel nog beter in de gaten gaan houden. Waarom hoor je bijna nooit iets van familie, vrienden of werkgever? Als ik dreig te ontsporen zijn er geen instanties nodig om dat te verfiieren en te documenteren. Ik word gewoon door vrienden en mijn broer door elkaar geschud.

small_town_dude | 27-05-21 | 12:41 | 1

*verifiëren

small_town_dude | 27-05-21 | 12:44

Gökmen, wat een weggooier was dat, wilde eerst geen advocaat, kreeg er vervolgens toch een toegewezen en spuugde hem vervolgens in het gezicht toen deze het voor hem opnam.

Diederik_Ezel | 27-05-21 | 12:39 | 2

Natuurlijk deed hij dat, want Gökmen is een strijder van de islam. En de islam ligt boven, niet onder. Gökmen kan dus niet eens geholpen worden door een advocaat, want dan zou hij zich onderwerpen aan het recht van de kuffar.

HoogToontje | 27-05-21 | 12:44

Uiteraard ligt het niet alleen aan de dader, maar had de halve wereld veel vaker met elkaar moeten overleggen. Een beetje jammer alleen dat onder aanvoering van de VVD de publieke sector kapotbezuinigd en daardoor onderbemenst is, als je dit al een oplossing zou zijn.

wapster | 27-05-21 | 12:39

Ik herinner me nog het triomfantelijk gezwets van de burgemeester die de aanpak zo ongeveer een werelprestatie noemde

Abu Bachouca | 27-05-21 | 12:38

" Misschien waren we wel naïef" zal je een gepensioneerde functionaris later horen zeggen.

BrutusBosch | 27-05-21 | 12:35

De wil ontbreekt om de kerntaak, namelijk het beschermen van burgers, uit te voeren.

Het zal wel.

Rohin | 27-05-21 | 12:35 | 1
-weggejorist-
Bassie18 | 27-05-21 | 13:41

Net als andere trams in Utrecht was Gökman ontspoord.

Wijze uit het Oosten | 27-05-21 | 12:35 | 2

En toch was Tanis dodelijker dan die andere ontspoorde trams. Helaas zitten die trams vaker achter slot en grendel in de remise en worden ze beter onderhouden en gecontroleerd op gebreken voordat ze weer naar buiten mogen dan Tanis.

Graaisnaaiert | 27-05-21 | 12:37

De islam trok een zware wissel op zijn geestesgesteldheid.

BrutusBosch | 27-05-21 | 12:37

Betere communicatie, meer communicatie, betere uitwisseling van gegevens? Ik hoor het al mijn halve leven.
Nietszeggende, algemene kletspraat die goed van pas komt als je na een treurig voorval vooral alle schuld bij jezelf uit de buurt wilt houden en niet de wil of de intelligentie hebt om de oorzaken van het treurige voorval op te sporen.

JvanDeventer | 27-05-21 | 12:31 | 2

Omdat lullen niet werkt. Het is een laffe slappe aanpak van de wereldvreemde wezens die onze samenleving uitbraakt en in de instuten krijgt.
Terugkoppelen, feed-back, intervisie, supervisie, rechten, privacy, veilige omgeving, bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla. Maar iets doen, iets voor elkaar krijgen? Niets, nada noppes.

ratelaar | 27-05-21 | 12:34

De professionals he, de professionals. Vangnet voor iedereen met bestuurdersverantwoordelijkheid, wijzen naar de professionals. Hugo is er minister mee geworden.

Graaisnaaiert | 27-05-21 | 12:36

MaAr HeT gAaT aL zO vAaK oVeR dE iSlAm. Dat alles behalve juichen, klappen en iftarren “””islamofobie””” is. Want er is heus geen probleem, de islam heeft er niets mee te maken dat kansloze sneue loser of psychische zwakkelinge nou net dat duwtje krijgen, om de laatste barriere om willekeurige mensen te vermoorden.
Begrip, inclusie, intervisie groepjes, reorganisaties, AVG, mediach geheim, justitie, politie reclassering.
Dingen worden moeilijker dan neuken gemaakt. Islam is problematisch, gewoon goed die instituten in de gaten houden. Geïnstutionaliseerde islam heel erg wantrouwen is een gezonde grond houding en heeft niets met fobie te maken. Eenieder die anders beweert is een leugenaar.
Ruim 40 jaar mitsen en maren, wikken en wegen rekening houden met achtergronden, culturele verschillen economische klassen leveren niets op! Het is blablabla door wereldvreemde snuitjes die nog geen seconde geleefd hebben maar alleen in boekjes en klankbordgroepje achter een raam via een beeldscherm het door en door impotente en incompetente systeem in stand houden.
De illusie van beschaving voor mensen met een slavenmentaliteit.

ratelaar | 27-05-21 | 12:31

Zo te lezen komt dit door een 'beperkte mogelijkheid tot informatie-uitwisseling'. Gegevensbescherming. Tja. Nou, niks aan te doen en op naar de volgende keer dan maar.

Poesmobiel | 27-05-21 | 12:31

Dikke l*l met dit onderzoek en het wijzen naar instanties.

Feit is dat dit heerschap zijn eigen keuzes heeft gemaakt en dat de consequenties van zijn gedragingen, zijn eigen schuld zijn.

En daarmee kan, ten aanzien van hem, het boek dicht. De tyfus.

netniet | 27-05-21 | 12:29

Iedereen verdient een 35e kans, snap dat nou toch eens. En al helemaal als het mensen zijn die het al zo moeilijk hebben. Mensen afschrijven door ze op te sluiten zonder perspectief vinden wij inhumaan, aan de doodstraf doen wij niet dus accepteren wij dat er van tijd tot tijd eentje volledig op de samenleving losgaat die in een normaal land nooit vrij had mogen rondlopen.
Die drillrap(p)ers zitten ook niet eeuwig vast, die strandrover van Bas ook niet, die slachter van Anne Faber ook niet, Gomp van Humeyra ook niet, komen allemaal vroeger of later gewoon weer vrij.
De tandjes...

Graaisnaaiert | 27-05-21 | 12:27 | 4

@Trasnochador | 27-05-21 | 12:30:
Yep. De staatssecretaris "kon niet anders" want "er was geen grond om vervroegde vrijlating te weigeren". Dan weet je wel hoe de vlag erbij hangt anno 2021.

Graaisnaaiert | 27-05-21 | 12:35

De mensen die het leven gelaten hebben daar en het onomkeerbare verdriet voor de nabestaanden. Hoe komen die, in het kader van iedereen, toe aan hun 35e kans?

netniet | 27-05-21 | 12:38

@netniet | 27-05-21 | 12:38:
Omdat die niet gerehabiliteerd hoeven te worden, die kunnen na de rouwperiode gewoon weer door met hun leven ( en anders is er altijd nog de hulpverlening ). Niet mijn idee hoor, maar zo werkt het jammer genoeg. Opsluiten en de sleutels weggooien doen wij in dit land niet, iets met de universele rechten van de mens. Ben het er persoonlijk niet mee eens, maar dat is totaal niet interessant.

Graaisnaaiert | 27-05-21 | 12:44
▼ 1 antwoord verborgen

Dus vertrouw uw overheid maar, die hebben het beste met u voor. Ik weet in ieder geval wat ik doe.

PaRaR | 27-05-21 | 12:27 | 1

De overheid vertrouwen, toch?
*dreigend naar uw sociale scorekaart kijkt*

Graaisnaaiert | 27-05-21 | 12:38

Kan iemand mij uitleggen waarom dit als tramschutter geklasseerd wordt,en niet als terreurdaad/aanslag? Inspiratie is toch islam? Of is ombenoemen broodnodig zodat de Nederlandse regering kan blijven volhouden dater bij ons 0 aanslagen zijn gepleegd....
Idem voor stationsplein Amsterdam en de Israëlis, de Haagse steker bij hogeschool,etc

zattekater | 27-05-21 | 12:27 | 2

Omdat de rechters dan niet de terrorismebonus bovenop de strafmaat hoeven te gooien want Tanis is zelf voornamelijk het slachtoffer van zijn eigen daden. U weet toch hoe de hazen in ditmland lopen. En daarbij, islam is nog steeds een bedreigde religie in dit land en moslims zijn sielugh en hebben het al so swaar en we moeten ook een beetje inschikken en ook een beetje toegeven en we hebben eigenlijk ook wel heel weinig begrip voor ze want we willen toch met z'n allen etc. etc... Nou ja, vul de excuses zelf maar verder in.

Graaisnaaiert | 27-05-21 | 12:33

Omdat dat Wilders in de kaart speelt. Dezelfde reden waarom Opsporing Verzocht in paniek van de buis wordt gehaald.

K. Westergaard | 27-05-21 | 13:25

Goh, lijst wordt wel langer zo: Linda van der Giessen (John F.), Els Borst + eigen zus Loïs (Bart van U.), Anne Faber (Michael P.), Joost Wolters (Philip O.; Metromoord), Hümeyra (Bekir E.). Allemaal fouten en lange rapporten maar voor er is niemand ontslagen. Dodelijk fouten maken mag.

Vula | 27-05-21 | 12:27 | 3

It's only public safety, vrij naar it's only public money.

Graaisnaaiert | 27-05-21 | 12:30

Bijkomend voordeel, dode mensen klagen niet./zwartgal

netniet | 27-05-21 | 12:39

Inplaats van verdachten van het liegen en veelplegen af te behandelen is makkelijker om een verwaasde nabestaande te vertellen dat ze hun verwachtingen aan moeten passen. Iedereen levensslang aan een traject, met de verdachte na 2/3e tijd zonder huurlasten weer vrij.

GeheidEenGeit | 27-05-21 | 12:51
-weggejorist-
Gladiator Fap | 27-05-21 | 12:25

De enige manier om dit soort incidenten te voorkomen is iedereen een chip inspuiten.
En daarbij, op welke manier wordt er gekeken naar mensen of zij wellicht eventueel geradicaliseerd kunnen toeslaan? Wordt daarbij etnisch geprofileerd? Of nemen de veiligheidsdiensten willekeurig de Sander's, Rita's, Tanis's, Leonie's, Mohammed's, Wilfried's enz. willekeurig onder de loep?

Leptob | 27-05-21 | 12:24 | 2

Oh wat een goed idee. Iedereen maar in de gaten gaan houden om op die manier te verbloemen dat er eigenlijk in 99 % van de gevallen maar 1 kant op gekeken hoeft te worden. Met zijn allen lekker deugen.

echtepleb | 27-05-21 | 12:38

Ja, zo'n chip ken ik ja. Die bestaan. Die doen ze in je huisdier en dan weet je precies waar ze zijn, wanneer en wat ze willen eten, welke geloofsovertuigingen ze aanhangen, allemaal op een graankorrel zonder batterij dankzij 5G. Heel handig voor huiskatten. Gelukkig nog niet voor huis- vaders en moeders. Maar als het aan Bill Gates ligt worden alle wappie fantasieën gepatenteerd en uitgevoerd.

GeheidEenGeit | 27-05-21 | 13:24

Dat een totale malloot met een doorgeladen vuurwapen in een tram komt is al eigenlijk helemaal niet zo bijzonder.
Ik denk dat er honderden dagelijks zo over straat gaan.
Dit rapport stelt dus geen zak voor.

Mr.Crowley | 27-05-21 | 12:24 | 3

Dan hebben we het nog niet over steekwapens.

Mr.Crowley | 27-05-21 | 12:25

En niemand kijkt meer gek op bij AK 47 èrs.

Mr.Crowley | 27-05-21 | 12:26

@Mr.Crowley | 27-05-21 | 12:26: Maar probeer maar eens met een tank een tram in te komen, gaat je echt niet lukken, dat hebben ze zo door.

Nuchternederland | 27-05-21 | 13:35

Die ISLAM heeft er verder niets mee te maken.

Verderkijkert | 27-05-21 | 12:22

Onlogische zaken en de overheid; je kunt van alles verwachten.

gemeentereiniging | 27-05-21 | 12:22 | 1

Ministerie van Onlogische Zaken vind ik wel een mooie!

Mastermattie | 27-05-21 | 12:48

Als iemand bij de poltie bekend staat als vuurwapengevaarlijke crimineel, waarom wordt er dan niet direkt een inval door een SWAT team gedaan om die wapens te vinden voordat er onheil mee kan worden aangericht ? Of wachten we liever af tot het mis gaat ? Het helpt ook zo goed, dat verbod op vuurwapens in Nederland. Ik krijg ondertussen sterk de indruk dat bijna AL die Turken bewapend rondwandelen.

Asteroid-B612 | 27-05-21 | 12:21 | 2

U weet dat stigmatiseren niet mag?

botbot | 27-05-21 | 12:24

De politie is veels te druk met het jaarlijks controleren van jachtaktehouders. Onaangekondigd gaat om half tien 's avonds de bel en dan staan er twee m/v in uniform die komen controleren of de dubbelloops volgens voorschrift in de stalen wapenkluis staat. Ook bij een tachtigjarige gepensioneerde landbouwer in de Achterhoek.

theo-is-dood | 27-05-21 | 20:44

Extreem Domme lul?
Jouw halve kont staat open!

zuurtjeregen | 27-05-21 | 12:21

Maar het leger hield toch alle Nederlanders in de gaten?

van stampij | 27-05-21 | 12:19 | 1

Het Roze Leger had deze barbaar inderdaad al jaren in de smiezen. Iets met halve konten die uit jeans hangen en democratie meen ik.

OverdaanDerOnderheid | 27-05-21 | 12:35

Hoeveel Gokmannen lopen er nu vrij rond door dat constante falen?

Nuchternederland | 27-05-21 | 12:18 | 1

Naast de Tramschutter hebben we o.a. de Haagsche prikker en de Febo-steker.

Toverkol | 27-05-21 | 15:06

Overheid en gelinkte instanties zijn maar goed in één ding: Keihard falen!

Mastermattie | 27-05-21 | 12:16 | 3

Geld gebrek, als we ze er 200 miljoen per jaar bij geven zal het heus wel lukken.

botbot | 27-05-21 | 12:22

@botbot | 27-05-21 | 12:22:
Met extra geld ga je de politieke onwil om er echt iets aan te doen niet veranderen. Het was namelijk geen gebrek aan geld dat Tanis vrij rondliep.

Graaisnaaiert | 27-05-21 | 12:40

@Graaisnaaiert | 27-05-21 | 12:40: Dat Tanis vrij rondliep is te danken aan het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden dat Tanis uit voorlopige hechtenis losliet (hij zat immers vast voor een verkrachting).

theo-is-dood | 27-05-21 | 20:46

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino