Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De politie is teleurgesteld in u, omdat u de lokbussen van de politie niet herkent

Of die lokbus is gewoon slecht aangekleed

Social

U dacht bij het zien van de afbeelding natuurlijk meteen: WTF EEN DRUGSBUS (heel goed) maar de Ford Transit hierboven is dus van de politie. Bewust dubbel geparkeerd. Beetje roest op de carrosserie en roest op de wielen. Blauwe handschoentjes op het dashboard. Een GASMASKER op de voorstoel. En dan aan de achterkant de ruiten getapet, slordig, zodat u heel toevallig net door een paar kieren naar binnen kan kijken als u de boodschappen in staat te laden nadat u met de vrouw van Frank Lammers naar de Jumbo bent geweest. Kijkt u naar binnen, dan ziet u jerrycans en blauwe vaten. "Een maand lang reed dit nep-drugsbusje als test rond en slechts één man belde de politie: 'Dit is zorgelijk'." Het was een lokbus, mensen. Een lokbus voor burgers. Om uit te vinden of mensen wel oog hebben voor drugscriminaliteit. En nu is de politie teleurgesteld. In ú. Eén telefoontje kreeg de politie in al die weken. Nadat een bus al een week op een plek stond. "Weet je waarom die man niet eerder had gebeld? Hij wilde ons niet lastigvallen." Tja makkers, dat is wel een beetje het monster dat jullie zelf hebben gecreëerd met het niet opnemen van aangiftes en het eeuwige gedoe over onderbezetting en papierwerk. En bovendien is het  pure onderschatting van de burger. Want die inwoners van Tilburg, Esbeek, Moergestel en Hilvarenbeek hadden natuurlijk meteen zoiets van: "Hee kijk, daar heb je weer zo'n lokbus van de politie."

Reaguursels

Inloggen

En dan bel je voor een busje dat geparkeerd staat; blijkt het een goede vangst te zijn waardoor de criminelen gepakt kunnen worden, en dan sta jij met naam, toenaam en adres in het proces verbaal. zoals bij die fruithandelaren.

me163komet | 08-05-21 | 11:08

anderhalf jaar geleden (pre-corona) stond er in de Vinexwijk waar ik toen nog woonde een enorme aftandse Mercedes sprinter bus. Bende voorin, en een raar kruidig luchtje (geen anijs eerder zo'n lucht die je rondom de Ali-heeft-alles dönerdealer aantreft.)

Na een weekje toch maar eens gebeld met 0900-8844) en ik kreeg zo'n typische politie muts aan de telefoon."Denk u dat we niks anders te doen hebben dan busjes controleren?" Belt u de handhaving van de gemeente maar. Dus handhaving gebeld. Tja meneer, het is een openbare parkeerplaats wij kunnen niks doen. Ik heb het verder maar gelaten was het is. Of die bus er nog staat? Geen idee ik ben weg.

muggetje | 08-05-21 | 10:12 | 1

Graag alleen bellen als voor de bus een speciale ambtenaar is aangewezen om minimaal 100 kantjes papierwerk erin te stoppen. Voor andere bussen niet bellen.

hetmoetdanmaar | 08-05-21 | 13:18

Ik heb zo'n busje zeker een maand zien staan op een plek buiten de bebouwde kom dat ik dacht, nou zeg, dat is raar. En uiteraard geen actie ondernomen omdat die lui van de Handhaving, je weet wel, in die grijze auto's er regelmatig langs reden. Als zij er niets van vinden, waar zou ik mij er dan druk over maken?

forecastle | 08-05-21 | 09:33

Leestip voor GS: in het Financieel Dagblad verschijnt een serie artikelen over drugslaboratoria. Nog even en we zitten bij de wereldtop!

theo-is-dood | 08-05-21 | 09:04

Jongens jullie moeten gewoon erboven staan, deze domme bezigheden van de popoz. Als ze het weer flikken bel je ze op met de mededeling dat "Marco Kroon tegen een wit busje staat te pissen". Binnen drie minuten is het overvalteam en de ME ter plaatse !!

Godderwrake | 08-05-21 | 07:02

Een lokbus voor WHÁT??!
Welke diender heeft dít nou weer bedacht?

Rest In Privacy | 08-05-21 | 05:52

Wees voorzichtig. Toen ik dacht geholpen te worden, maximaal getuige, ineens verdachte. En wat er dan gebeurt is echt een nachtmerrie. Advocaat, kosten, je wil het niet weten. Blijf ver van politie en justitie, in welke vorm dan ook. Gewoon doorlopen, dat is het. Het zijn niet je vrienden.

Masturwasbeert | 08-05-21 | 02:29

Ooit was mijn brommer gestolen. Aangifte gedaan. Na 3,5 jaar werd ik gebeld dat mijn gestolen brommer gevonden was. Waarop ik zei: Het mocht even duren, maar bedank de agenten maar die het hebben gevonden. Waarop ik de reactie kreeg: Hij is door gemeentewerkers gevonden, hun hadden een melding gemaakt dat de brommer al 2 weken in een park geparkeerd stond.. Dus ik snap best waarom men tegenwoordig de politie niet zo snel belt voor dit soort dingen.

Mr.VanZelluf | 08-05-21 | 01:11

En ik ben teleurgesteld in de politie omdat ze blijkbaar niet zelf de echte drugsbussen kunnen vinden. Zo is het leven een aaneenschakeling van teleurstellingen.

hetmoetdanmaar | 08-05-21 | 00:11

En wat hopen ze daar mee te bereiken dan? Hebben ze niets beters te doen dan? Demonstranten of tieners in elkaar rossen bijv?

vaderlander | 07-05-21 | 23:59

Hoe zou ik in godesnaam moeten weten hoe een 'drugsbus' er uit ziet? Ik kijk nooit naar binnen bij auto's om te zien of daar toevallig blauwe handschoenen of een gasmasker liggen. En zelfs al zou ik die wél zien: hoe moet ik weten dat blauwe handschoenen en gasmaskers iets met drugs te maken hebben? Ik zou misschien denken aan een autospuiter of een ongediertebestrijder of in deze coronatijd: aan iemand die iets met ontsmetting te maken heeft.
-
Wat een onvoorstelbaar amateuristisch plan van de politie.

bisbisbis | 07-05-21 | 23:28
-weggejorist-
Pietjebanaan | 07-05-21 | 22:55

Ik heb al heel lang een fake belastingaangifte gedaan, om te kijken wanneer de belastingdienst hapt. Maar nog geen succes. Ik doe dus maar even geen aangifte en houdt het geld voor mezelf...

ikpislauwbier | 07-05-21 | 21:59

Ik zou denken wat een vieze oude roestbak. En er eerlijk gezegd verder niks achter zoeken. Is dat heel raar dan?

Jan, Leiden | 07-05-21 | 21:13

Elke rasechte brabo zag natuurlijk direct dat dit een lokbus van de politie is, die herkent zijn lokale pillenboer wel. Nouja op 1 bellert na dan....

Tr0l0l0l | 07-05-21 | 20:39

Ik kan niet voor andere mensen spreken. Maar als ik zo'n bus zou zien zou ik denken dat het hele luie klusjesmannen zijn. 'Criminelen gaan echt niet hun bus bij de Praxis parkeren', zou mijn gedachte zijn.

Draak uit Brabant | 07-05-21 | 20:29

Haha. Als je in Tilburg een melding bij de pliessie doet kan er best een jaar overheen gaan voordat er actie op volgt.
Heb ooit eens een melding gemaakt een gelijksoortig verdachte bus. Stond al lang ongebruikt in straat, buitenlands kenteken etc. Na 5 maanden komt zo'n lul van de gemeente aanbellen. Ja welke auto was het nou? Toen was de auto inmiddels wel weg...

JanVergoor | 07-05-21 | 20:15

Ondertussen kan éénieder voor een appel en ei allerhande drugs legaal online kopen, met 1 druk op de knop, lekker makkelijk af te rekenen met Ideal.
Omdat er een beetje gedraaid wordt met een molecuul is het geen drugs maar een research chemical.
Des te groter de hoeveelheid des te leuker de aanbieding. En de volgende dag aan huis bezorgd door die vriendelijke runner van postNL.
En nu zelf janken dat de mensen niet opletten.
Narcostaat Nederland.
Vraag me oprecht af hoe de onderwereld chappie Grapperhaus in de tang heeft. Gaat hij vreemd,of doet ie stiekem 's avonds mannen pijpen langs de snelweg, of misschien vind hij kleine meisjes wel heel erg leuk?
vragen vragen vragen....

Bijstaander | 07-05-21 | 20:03 | 1
-weggejorist-
Pietjebanaan | 07-05-21 | 22:55

Ik dacht dat die van iemand van de buren was. En vermits die mij ook nog nooit verlinkt hebben wanneer we weer eens met z'n tienen aan het pilsen waren bij mij thuis...

VampyreOfTimeMemory | 07-05-21 | 20:01

Kok kom mensen, dit had grote kans van slagen. Misdadigers lezen immers geen digi kranten.

Gokmaar | 07-05-21 | 19:23

Wanneer je de politie belt omdat je ze nodig hebt geven ze geen gehoor. Nu zijn ze teleurgesteld dat men de politie niet belt als er iets is. Ja wat wil je nou?

Super Grover | 07-05-21 | 19:11

Ze zijn ook al gasten met VMBO aan het aannemen, de meesten kunnen niet eens fatsoenlijk schrijven.... te dom om te poepen...

A333aan | 07-05-21 | 19:04

Best wel een rare manier van onderzoek doen. Welke stagiair bedenkt zoiets? Stel nu, dat er 1000 mensen hadden gebeld met: ik zie een drugsbus. En 1000 keer zegt ome Plies: klopt, die is van ons. Wat denk je daarna bij t zien van een échte drugsbus? Oh, hoef niet te bellen. Is van de politie. Wat een idioten.

vladimirows | 07-05-21 | 19:03 | 1

kentekenbewijs?

Hondt | 07-05-21 | 20:00

'T is allemaal de moeite. Heb wel eens een dossier proberen de pushen van een witwas zaak. Pas zodra ik zei dat ze illegale kamerverhuur deden naast de witwazaak kwam er een controledienst langs. Niet dat daardoor iets juridisch tot stand kwam. Bewijslast was nogal complex rond Corona tijd want je mag nergens naar binnen zogenaamd. Sommige Italianen die er rondhingen namen het zekere voor het onzekere en zijn sindsdien nooit terug gekomen.

GeheidEenGeit | 07-05-21 | 19:02

Pollisie bellen om een onschuldig busje? Aan me nooit niet . Dit doet me denken aan kort gerokte vrouwen die lastig gevallen worden en de politie zegt dat hen eigenes schuld is dat ze lastig gevallen worden. Dit wordt dan ook van het busje gezegt. Zonde van mijn bel minuten. Gewoon laten staan. Doei agentje.

Breakdance | 07-05-21 | 18:42

Ik ben zo vaak ontmoedigd tijdens het doen van aangifte van werkgerelateerde diefstal (brandstof uit graafmachines, stalen Rijplaten) dat ik nu ook wel klaar ben met hen.

HD50 | 07-05-21 | 18:34

Nou, politie, mooi niet dat ik zou bellen.

Als je belt dan lekken je gegevens via infiltranten.
Als je belt dan krijg je geen gehoor (en dan bedoel ik niet het opnemen)
Als je belt dan krijg je persoonlijke bedreigingen.
Als je belt kan je dat NIET anoniem doen.

Dank je de koekoek.

Warhead | 07-05-21 | 18:25 | 2
-weggejorist-
Pietjebanaan | 07-05-21 | 22:56

"Geen gehoor" hoeft niet per definitie een bedreiging te zijn.

Zookrates | 08-05-21 | 10:14

In mijn wijk in een grote stad onder de rivieren hebben we ook dit soort busjes. Maar die lekken massaal en ruiken verdacht. Als je dan de politie belt, want burgerplicht, krijg je vrolijk te horen dat je maandagochtend de eerste bent, vanaf 9.30u. Als je dat 2x overkomt, dan kan de politie is de varkensgier zakken. Zolang ik ergens geen last van heb, roest het me aan mijn reet. Laat de politie het lekker zelf uitzoeken. Als er weer zo'n busje op de parkeerplaats staat, maak ik een ouderwetse deal met dat gajes. Of 1000 euro direct aan me overmaken, of ik stuur Greenpeace op die schobbejakken af.

LV-225 | 07-05-21 | 18:25

Vaak genoeg gestolen troep aangedragen daar... Geen interesse. Ook gewezen op gedumpt drugsafval, al helemaal geen interesse, dienstdoende agent deed bijzonder lullig tegen me. En dan nu zeiken dat mensen dingen niet melden?
Ga eens bij jezelf te rade, politie, en vraag je goed af waarom dingen niet gemeld worden.

claude hommel | 07-05-21 | 18:13

Lekker ver van weg blijven, je zult niet de eerste zijn die koud gemaakt wordt omdat je kroongetuige bent in een drugszaak.

aardt | 07-05-21 | 18:07

De politie moet je mijden, dat is het beste. Gewoon, als het even kan, geen contact mee hebben.

Masturwasbeert | 07-05-21 | 18:04 | 2

Helemaal mee eens, politie en justitie, met een grote boog eromheen.

HD50 | 07-05-21 | 18:31

Inderdaad. Liever een zuster als hoer dan een agent als broer.

Franciscus Borchwerf | 07-05-21 | 20:35

Was inderdaad een nep-drugs busje. Verkochten niks en bezorgen deden ze ook al niet. Om daar nu meteen aangifte van te doen.

grom | 07-05-21 | 17:53

De enige keer dat ik contact heb opgenomen met de politie over een geparkeerde auto met verdachte omstandigheden, kreeg ik toegesnauwd waarmee ik mij bemoeide en of ik niks beters te doen had.
Ook mijn andere contactmomenten met de politie -als brave burger- zijn uitsluitend van die strekking geweest.
Het moet wel heel raar lopen dat ik ooit nog een keer vrijwillig contact opneem met de politie.

jemagookniksmeer | 07-05-21 | 17:50 | 1

Zelfs dan. Als het iets moeilijk serieus is, dan weten ze het toch zo te verkloten dat u risico loopt. Gewoon mind your own zaken doen.

sjef-van-iekel | 07-05-21 | 17:53

In brabant wordt niet gebeld omdat anders hun oom of zwager in de bak komt. Zo'n busje herkennen ze wel die pillendraaiers.

sjef-van-iekel | 07-05-21 | 17:47

De ruimte in de wielkasten ziet er wel verdacht uit. Volgende keer netjes water in die lege vaten doen.

W_F | 07-05-21 | 17:41 | 1
-weggejorist-
Pietjebanaan | 07-05-21 | 22:56

Dat is zo ongeveer het enige waar de politie wel tijd voor heeft, met een busje vaten liggen rond rijden. Dat ze eens de aangiftes weg werken misschien ook wel nuttig.

Bjorn19851111 | 07-05-21 | 17:34

En waar moet ik dit melden dan? Moet ik op een iftar langs om de netwerkende politie daar op de hoogte stellen van een verdacht zaakje? Politie en justitie doet hier helemaal niets mee.

Het is een eeuwigheid geleden dat ik ooit aangifte deed van een gestolen fiets. Levert alleen meewarige blikken op. Korter geleden, maar nog wel jaren terug vanuit mijn werk wel eens aangifte gedaan wegens bedreiging met een mes. Niets mee gedaan want GGZ problematiek. Ik ken talloze verhalen van collega’s met zelfde gevolg.

Voorbeeldje: in de crisisdienst GGZ naar een man die ernstig agressief en suïcidaal was. Vraag van mij of er politie kon komen. Wat ik wel niet dacht! Als er iets gebeurd dan moet je 112 bellen. Dus ik moet 112 bellen als iemand mij met een mes of knuppel te lijf gaat...... voorzichtig glurend door de brievenbus zagen we de tafelpoten (z’n huisraad had hij vast omgebouwd , inderdaad) al klaar staan. Agressieve gebaren achter zijn raam hadden we al eerder gehad. Buren die waarschuwden dat hij politie wilde doodslaan “bel er niet aan”. Maar de politie komt niet. Zoek het zelf maar uit. Uiteindelijk kwam de politie wel want de man had zelf gebeld dat “hij lastig gevallen werd door een crisisdienst”!

Een huidige patiënt van mij klaagt al lang, terecht, over drugshandelaren en gebruikers die naast zijn huis handelen, gebruiken en afval dumpen. Reactie van de politie is dat ze er niets aan kunnen doen. Hij is woedend, en ik geef hem helemaal gelijk.

Ga werken mensen, in plaats van nep busjes stallen en dan klagen over niet bellende burgers. Voert Hugo nu ook al de scepter bij de politie?

Nuuk | 07-05-21 | 17:29 | 1

Maar gelukkig heeft de Nederlands politie ruim de tijd om bejaarde jachtaktehouders in de avonduren te komen controleren. Om te zien of de dubbelloops volgens Haags voorschrift in de stalen wapenkluis staat.

theo-is-dood | 07-05-21 | 17:45

Een vriend vond een keer een portemonnee en was gelukkig net in de buurt van het politiebureau in het centrum. Helaas was daar niemand en na bellen met de politie werd er gevraagd of hij niet even naar het hoofdbureau kon komen (hij was met een bootje in de stadsgracht dus dat ging niet zomaar). Toen maar de portemonnee meegenomen en aangeven dat als ze hem wilde ophalen ze maar naar zijn huis moesten komen op tijdstip x. Even zelf iemand naar dat andere bureau sturen was blijkbaar te moeilijk

deNettobetaler | 07-05-21 | 17:26

Als de getuigenbescherming van onze overheid iets beter is dan regelmatig je persoonsgegevens en foto naar drugscriminelen sturen, dan zal ik er eens over denken. Je leven wagen lijkt mij meer een taak voor beroeps militairen.

W_F | 07-05-21 | 17:14

Iedere in de weg staande anonieme witte bus is een postkoets.
De Selvera’s zongen er al over, trouwens. :)

Pieterman | 07-05-21 | 17:14

Ach gut, zijn de Robocops boos ?
Krijg je als je in vol ornaat ongenuanceerd en vaak onnodig ook vredelievende demonstranten in elkaar gaat meppen .......

A333aan | 07-05-21 | 17:09

Waarom moet ik het werk van de politie doen ?

loser | 07-05-21 | 16:49 | 1

In Nederland verdient men met meest aan werk dat ze niet doen.

GeheidEenGeit | 08-05-21 | 12:20

Politie, leest u even mee? Ik tel in dit draadje nu al een stuk of twintig reaguursels met concrete ervaringen van brave burgers die de ervaring hebben dat aangifte doen of zelfs maar waarschuwen totalemente zinloos is.

kapoerewiet | 07-05-21 | 16:48 | 7

@kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 16:52: Zelfs dan kunnen ze nog prioriteiten stellen. Misschien even wat minder flitsen en onschuldige burgers opjagen op het Museumplein.

hisxxx | 07-05-21 | 17:18

Na de inbraak in mijn auto werd er gelachen en aan mij verteld 'daar komen we niet voor'...

Fervent | 07-05-21 | 19:39
▼ 4 antwoorden verborgen

De pliesie test dus of we opletten op dit soort dingen. Prima, zelfs als de uitkomst is dat we dus niet opletten. Bewustwording is altijd stap 1.

Azijnfilter | 07-05-21 | 16:47 | 1

Opletten is 1 ding. Er wat mee doen is een ander ding. Als uit ervaring blijkt dat de politie niet thuis geeft, waarom zou je dan in actie komen ?

loser | 08-05-21 | 07:11

Als je ze echt nodig hebt komen ze ook niet dus waarom zou je ook nog bellen...

Desolator | 07-05-21 | 16:44 | 1

Inderdaad, de teleurstelling in de politie is nogal wat groter!

DRUCKIE1 | 07-05-21 | 16:59
-weggejorist-
WirMachenMusik | 07-05-21 | 16:44 | 1

Ik heb vorig jaar gebeld omdat er was ingebroken in mijn auto in Kanaleneiland. Mijn stuur was gejat. Mij werd vertelt dat ze voor dat soort zaken überhaupt niet eens langskomen. Moest maar online aangifte doen. Binnen een dag kreeg ik reactie dat ze er niks mee gingen doen. En wat verwacht de politie dan in dit soort situaties? Ik denk dan - daar doen ze toch niks mee. En dat is in 99% van de gevallen nog waar ook.

baskb | 07-05-21 | 16:36 | 1
-weggejorist-
Pietjebanaan | 07-05-21 | 22:57

Hoe zou ik moeten zien dat dit een "drugsbusje" is? Ik loop blijkbaar achter of ik woon te normaal.

momusopus | 07-05-21 | 16:35 | 1

ik zou ook eerder denken aan een ondernemer, in de schoonmaakbranche of de ongediertebestrijding. Beroepen waar ik altijd veel respect voor heb.

small_town_dude | 07-05-21 | 16:40

Door die bus in Brabant te zetten, test je ook niet het meest snuggere deel van het land.

* Il Principe * | 07-05-21 | 16:35 | 3

Criminelen in de rest van Nederland parkeren keurig, zodat ze niet onnodig aandacht trekken. Misschien trekt netjes parkeren juist de aandacht in Brabant?

W_F | 07-05-21 | 17:23

Noem mij dan een ander deel van Nederland, waar wel veel mensen gebeld zouden hebben? Heeft niets met 'snugger zijn' te maken.

Usumani | 07-05-21 | 17:27

Hahaha.... wat zou volgens jou het snuggerste deel zijn ? Aub niet de randstad zeggen..

Koning BongoBongo | 07-05-21 | 19:08

Als je verstandig bent en zoiets opmerkt doe je uiteraard geen melding. De politie wil dan allerlei persoonsgegevens van jou weten (mag overigens niet van de AVG, niet relevante gegevens mag je niet verzamelen, behalve als je facebook of google heet dan laat de AP je compleet met rust). Deze worden aan het dossier toegevoegd, mocht de politie echt iets mee doen en komt het tot een strafzaak, krijgt de advocaat van de tegenpartij jouw gegevens te zien. Als is de kans maar klein, minder dan 2 procent, toch zou ik dat risico niet nemen.
Voor je het weet slaap je 's nachts niet meer rustig. En de politie mag pas iets doen, wanneer er een overtreding begaan is.
Mooi niet bemoeien, laat ze in Den Haag eerst maar eens orde op zaken stellen.

Boris die Sauertopf | 07-05-21 | 16:34 | 1

Net als per telefoon "anoniem" misdaad melden, in een land waar elke telefoon-tik tot in de eeuwigheid bewaard word, elke stagiair en z'n moeder toegang tot heeft en regelmatig gelekt word.

W_F | 07-05-21 | 17:26

Weer zo'n mieters koffietafelplan van onze pliesie. Hoe vaak ik die lui al niet heb gebeld omdat er drugsafval was gedumpt hier in het bos, elke zaterdagochtend, zelfde plek - je zou denken, neem eens een kijkje op vrijdagavond. Maar neen. Zelfs toen ik een weggegooide bon van een groothandel kon overhandigen met een naam & adres erop deden ze er nog niks mee. Zelfde ervaring met het melden van brandstichting op vaste tijden in dat bos. Nada. Ik snap die Nederlandse burgers wel: aangifte doen heeft geen zin.

kapoerewiet | 07-05-21 | 16:33

We dachten al, wat rijden er een hoop pakketbezorgers rond tegenwoordig.

kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 16:29 | 1

Of van die boodschappenthuisbezorgdienstbusjes.

kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 16:31

ik deed eens aangifte van vandalisme (aan mijn auto) in Maarssenbroek. Zei de politie letterlijk: we gaan het niet uitzoeken, het is beter als we niet weten wie het gedaan heeft want de schade is toch niet te verhalen en de verzekeraar heeft er een potje voor. Oftewel: ik moest het niet ingewikkelder maken dan het was.

small_town_dude | 07-05-21 | 16:28

Ach ja, de politie... Normaal komen ze niet, of pas na lange tijd wanneer ik een melding maak. Een tijdje geleden belde ik op om geluidsoverlast van de buren te melden, zo rond 1.30 h. Ik moest wachten aan de telefoon, hing op en besloot toen om het zelf op te knappen. Zo gezegd, zo gedaan, de buren waren begripvol, en de overlast was meteen voorbij. Op weg naar huis werd ik teruggebeld door de politie, ze wilden weten wat er aan de hand was. Ik legde de situatie uit, en kreeg te horen dat ik in het vervolg beter niet zelf dit soort zaken zou oplossen, maar het toch aan de politie zou moeten overlaten. U mag begrijpen dat ik ze nooit meer zal bellen voor een vergelijkbare zaak.

Rhenium | 07-05-21 | 16:27 | 4

‘Op weg naar huis’. Hoe ver wonen uw buren bij u vandaan? Was u met de auto en belde u tijdens het rijden? Heeft u de avondklok geschonden? Vragen, vragen...

Sinterbikske | 07-05-21 | 17:25
▼ 1 antwoord verborgen

In Brabant herkennen ze de echte wel, denk ik. Daarom hebben ze niks gemeld.

The_Black_Knight | 07-05-21 | 16:27 | 1

Goed opgemerkt, want precies dat. En Brabanders zijn geen verklikkerds. Zit in de roots.

Joyce | 07-05-21 | 16:33

Iedere thuiskweker weet dat je geen oude materialen moet gebruiken, bij een ontnemingsmaatregel stellen ze dan doodleuk dat het spul al 10 jaar oud is en dan vorderen ze een fictieve opbrengst van je plantage grootte x leeftijd van je materiaal. Want ja, je runt je business al tien jaar.

En dan nu doen alsof criminelen altijd met aftands spul werken, scheef parkeren en lab equipment achter de voorruit hebben liggen... alsof ze rijden met een camper zoals Walter White..

Beetje drugscrimineel die koopt gewoon een nieuwe bus zonder ramen zodat je ook niet als een amateur hoeft te tapen, parkeert 't netjes in het vak, alle lampjes werken, houd zich aan de snelheid and what not, ZODAT JE NIET OPVALT.

ReyNemaattori | 07-05-21 | 16:27 | 3

Met een ladder op het dak en opschrift 'Gereedschapbedrijf Gerard' of zoiets.

kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 16:49

Ik heb een tijdje gebeld als er wat was maar op een gegeven moment kon ik elke week wel bellen. Dan weer een auto vol deuken die uit een fietstunnel komt, dan weer een opgefokt jong die tegen mijn spiegel aanrijd, dan weer 2 poolse busjes kort achter elkaar waarvan eentje een kenteken mist, dan weer iemand die om 12u snachts aan de achterkant van een bestelbusje instapt en de deur van binnenuit dichtklapt, dan weer een verdacht en volgens RDW website onverzekerd busje die zat te zoeken naar iets, nog veel meer, maar kreeg sterk het idee dat de politie dacht dat ik maar wat zat te lullen (misschien omdat mijn spraak ook niet zo vloeiend is). Heb regelmatig dat ik nog dingen zie maar ze stikken er maar in, zolang het niet bij mij is is het wel goed. Heb 2x melding gedaan van situaties die duidelijk niet in de haak waren, bij de een werd ik een uur later teruggebeld met de vraag waar ze naartoe gingen, bij de ander een paar maanden later en of ik nog kon herinneren wat ze aanhadden (geluk voor hun was dat ik dat inderdaad nog deels kon).

Ze hebben geen tijd, de aangifte van dat iemand over mijn auto was gelopen en kenteken eraf heeft getrokken werd ook niks mee gedaan (hangt vol camera's daar), toen ik jong was en door een groep gezellige heren spontaan werd belaagd en de politie 200 meter verderop stond zeiden ze ook dat ik maar 112 moest bellen ipv dat ze meeliepen naar de daders, en die zeiden weer dat ik naar het bureau moest komen om aangifte te doen terwijl de daders gvd een straat verderop staan. Heb het er toen vanaf gebracht omdat ik elke dag deed hardlopen. Ook in de stad bij het uitgaan zag ik eens een tenteigenaar naar de politie lopen om assistentie vanwege een vechtpartij te vragen, de stoelen vlogen door de lucht maar de 2 agenten bleven gewoon staan. Wat ze wel kunnen is zeuren over een wietplant in je tuin welke voor medisch gebruik van een familielid was.

Sowieso kun je je afvragen wat het ergste is: productie van drugs waar je weinig van merkt of tuig op straat dat alles loopt te jatten en te bespugen waar je elke dag weer op tv over hoort dat het aan mij ligt, dat IK me moet verbinden en openstellen ipv dat hun zich aanpassen. Of de 10001 oplichters op marktplaats, pas na tig aangiftes maken ze er werk van.

En wat afgelopen jaren uit het nieuws ook wel duidelijk is is dat elke harrie wel een neefje heeft die even in het systeem kan kijken, ik zou in elk geval geen verklaring af durven leggen zelfs al garandeert de politie dat het anoniem is

area78 | 07-05-21 | 16:26

Ik kan goed begrijpen dat niemand de politie belt als er twee agenten naast staan.

nednied | 07-05-21 | 16:25 | 1

Na die diefstal van politie uniformen ziet zo iets er best verdacht uit.

W_F | 07-05-21 | 17:37

hier op het dorp zou die binnen 1 dag zijn gespot. Van wie is die bus?, die hoort hier niet.

small_town_dude | 07-05-21 | 16:25

Geen achterruitwisser. Duidelijk niet apk gekeurd. Waarom geeft de politie de eigenaar van dat busje geen procesverbaal?

pa_niek | 07-05-21 | 16:24

Ik had daar geen tijd voor, was veel te druk met het aangeven van mijn buren i.v.m. meer dan 2 bezoekers ontvangen ten tijde van de lockdown.

Datzullenwenogweleen | 07-05-21 | 16:24

Aangifte doen, verspilling van tijd. Bagatelliserende opmerkingen, laconieke houding. Ze bekijken het maar. Gewoon doorlopen.

MoonBeebe | 07-05-21 | 16:22

Ik heb ook ooit geprobeerd aangifte te doen van diefstal. Ik kreeg -letterlijk- te horen: "Is het voor de verzekering dat het moet? want anders heeft het eigenlijk geen zin, we gaan er toch niets mee doen verder.".
Dat was de eerste en tevens laatste keer.

Jan Slot | 07-05-21 | 16:20

Ik zag wel een haatbaard in een moskee lopen en zijn lokroep was, allahoe akbar, en nu politie? Hoe gaan we dit oplossen?

Sarcastica | 07-05-21 | 16:19

Niet verrast met het hoge wokegehalte van de politie. Ze pakken alleen de brave gehoorzame Nederlander of als het maar om discriminatie van people of colour door de blanke man.

Ook geen melding van een niet geïnformeerde agent? Dat is nog zorgwekkender.

LuNaTeeQ | 07-05-21 | 16:17

Dit soort werkzaamheden hebben ze toch uitbesteed aan die gasten met 'HANDHAVING' achterop hun uniform. Er nauwelijks tijd om aangiftes op te nemen laat staan dat er gerechercheerd wordt. Burgers zijn er om boetes te geven niet en zijn geen hulpsinterklazen van de politie. Zo heeft de politiek onze maatschappij gedegenereerd. Het lef om te mekkeren en om nu de gedesillusioneerde burger de schuld te geven!

roevka | 07-05-21 | 16:16

Vanmiddag zag ik twee lok-agenten in de supermarkt, zonder mondkapje. De ene was vermomd in een boerka, en de andere als haar eigenaar. Ik ben er niet ingetrapt.

obominotie | 07-05-21 | 16:14 | 2

Oooh wat slecht, maar ik stikte bijna in mijn drinken.

LuNaTeeQ | 07-05-21 | 16:18

Schiet mij nog wat te binnen. Ik reed gisteren achter een vrachtwagen van een reclyclingbedrijf waar om de paar seconden plastic troep uit kwam waaien. En een enorm stuk folie kwam op mijn voorruit. Ik heb niet de politie gebeld. Wel een vriendelijke mail gestuurd (strekking: is toch jammer van ons mooie Twentse landschap) naar het bedrijf o.v.v. het kenteken. Een reactie heb ik nog niet mogen ontvangen.

Leptob | 07-05-21 | 16:13 | 1

Leptob, dank voor u reactie. We hebben met de gehele bedrijfstop de route gelopen met prikkers en milieuvriendelijke zakken, al het plastic is geruimd. En we hebben een nest ijsvogels gered, welk we onder een AH 30cent tasje vonden. Zonder uw leiding waren we een fout pad ingeslagen, en riskeerde we het verval van onze normen en waarden. We doneren de maandomzet aan groene burgerinitiatieven, en planten boompjes op de plaatsen waar plastic lag. Het plastic wordt omgevormt tot een kunstwerk in uw naam, en het kost een keer niet tienduizenden om dat te realiseren. Veel dank voor uw inzet. Uw mag uw lintje van de koning ontvangen volgende week.

GeheidEenGeit | 08-05-21 | 12:37

Misschien moeten ze om te beginnen de mensen die bellen eens serieus gaan nemen. Nadat ik een paar keer met een kluitje het riet in ben gestuurd heb ik het ook maar opgegeven. Sterker nog: het zou me niet verbazen als er veel meer mensen hebben gebeld, maar dat die stuk voor stuk zijn afgepoeierd.

Zoiets | 07-05-21 | 16:12

Zouden die drugsgasten niet eerder een busje gebruiken met een tekst op zijkant in plaats van een vaag wit busje..

kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 16:10

Fake, want het busje staat niet in de fik. Dat was althans het geval met het busje drugsafval dat bij mij om de hoek ooit gedumpt werd. Ik vergeet het nooit meer, want mijn kind vroeg: "papa waarom is het water oranje?", toen hij voor het eerst zelf mocht douchen. De brandweer had de waterleiding leeggetrokken en daardoor was er roest in ons drinkwater gekomen. Ik had de dader daar graag even over aangesproken, maar die is voor zover ik weet nooit gevonden. Misschien ook maar goed, want een prettig gesprek was het niet geworden.

gekwetst | 07-05-21 | 16:09

Bij verdachte situaties regelmatig de politie gebeld na een eindeloos gesprek met vragen hebt u er zelf al iets aangedaan? En waar moeten we zijn? En talloze andere zinloze vragen. En tenslotte de enigste wagen is het naastgelegen dorp en is nu niet beschikbaar etc etc.. zucht .. laat maar...

aardv@rk | 07-05-21 | 16:07

Blijkbaar willen de mensen niet dat de aanvoer stopt.
Hoe meer er gepakt worden hoe duurder die zooi wordt.
Brabo’s kunnen heus wel rekenen hoor.

Ruimedenker | 07-05-21 | 16:07

Waakzaam en dienstbaar: Dubbelgeparkeerde Busjes versieren en vredelievende wappies verrot slaan.

zuurtjeregen | 07-05-21 | 16:07

De politie wil dus dat mensen nog meer op elkaar gaan letten en elkaar nog meer gaan naaien. De politie is de beste vriend van de maatschappij!

Zou er een oplossing kunnen worden bedacht dat die chemicaliën door de producenten van drugs niet meer in de bossen worden geloosd?

De productie blijft toch wel, daar kan de politie echt niks aan doen.

Patje | 07-05-21 | 16:04 | 3

Dan nog.. Het bekendmaken van een dergelijke situatie schaar jij volledig onterecht onder "elkaar naaien".. Lekker gal aan het spuien pik?

NiCeY | 07-05-21 | 16:12

@NiCeY | 07-05-21 | 16:12: Nouja, dit is nogal in lijn met de oproep van bepaalde burgemeesters om je buren te verlinken als ze teveel mensen op bezoek hebben. Verschil is dat de meeste mensen eerder negatief tov drugsbusjes zullen staan dan een paar coronalijers over de vloer.

ReyNemaattori | 07-05-21 | 17:11

Uiteraard valt dat niet op, wellicht als ie er dagen en/of weken er zou staan.
Want het busje ziet er uit als de gemiddelde klusbus van een aannemer. Of een pakket bezorger. Of van de klus pool. Hoewel, dan had ie witte kentekenplaten gehad...

Kortom, waarom zou je dan de politie gaan bellen?

Harvey2Face | 07-05-21 | 16:04

Politie bellen...
Quote : "Voor een gesprek via 0900-8844 betaalt u 2,8 cent per minuut, met een starttarief van 9,51 cent, plus uw gebruikelijke belkosten."
Natuurlijk moet men bellen, makkelijk geld verdienen.

Heer_Wob | 07-05-21 | 16:03 | 4

Overigens kun jij dat ook, hanstel.biz/menu.php zie bij 'rates'. Kun je gewoon gebruiken vanaf vrijwel ieder apparaat met internet aansluiting.
Enige wat lastig is, is de juiste provider/label zoeken dat het meest geschikt voor jou is.
"Ja maar ik heb onbeperkt bellen bij mijn abonnement" tel eens uit wat dat per maand kost...

Boris die Sauertopf | 07-05-21 | 16:49

@Boris die Sauertopf | 07-05-21 | 16:49: €2,50, iig niet zoveel dat ik daarvoor gebruik moet maken van een of andere obscure site en daar credits moet kopen en mijn creditcard / rekeninggegevens achter moet laten.

Die chinezen hebben mijn data al, weinig zin om daar ook nog een of andere random Russische hacker aan toe te voegen.

ReyNemaattori | 07-05-21 | 17:22

@Boris die Sauertopf | 07-05-21 | 16:49: Rond de 160 euro op jaarbasis inclusief smartphone met internet, onbeperkt bellen en sms.

hisxxx | 07-05-21 | 17:28
▼ 1 antwoord verborgen

Ooit wel eens de intentie gehad een verdachte situatie onder de aandacht te willen brengen van het gezag en naïef bel je dan 09008844: U betaald voor dit gesprek 10 cent per minuut, bovenop de gebruikelijke belkosten... Als echte Hollander heb ik direct opgehangen en nooit meer naar dat nummer gebeld.

BadPatNL | 07-05-21 | 16:02

Als ik criminaliteit had willen oplossen was ik wel bij de politie gegaan. Echter mijn leven in de waagschaal zetten voor een fooi heb ik niet zo'n zin in. Laat staan dat ik het gratis zou moeten doen.

Enter Yeti | 07-05-21 | 16:02

De politie heeft wel een te hoge pet op van de intelligentie van de gemiddelde Brabo, dat blijkt dan ook wel weer. Dat zou bij ons in de buurt nooit gebeuren. Wij bellen direct. Laatst nog, bij een trouwerij, van een of andere kale meneer met een wat dikke buik die trouwde, die mensen zaten allemaal aan elkaar en op elkaar zonder 1,5 meter. Wi hebben direct gebeld. Nou, dat heeft wel alle voorpagina's gehaald.

dathoujetoch | 07-05-21 | 16:00

Het is gvd net Hugo die kop

kanaalkip | 07-05-21 | 16:08

Daar kan je niet naar luisteren zonder bier te drinken.

Patje | 07-05-21 | 16:09

Mocht ik ooit zo'n busje zien, dan weet ik nu tenminste dat ie van de politie is.

Wim Venijn | 07-05-21 | 16:00

Er zijn dagen / weken / maanden / jaren / decennia dat ik geen drugs of drugsgerelateerde zaken tegenkom. Zou het nog niet herkennen als ze het onder m'n neus hielden. Ach ja, ieder zijn kennissenkring en interessegebied zullen we maar zeggen.

Graaisnaaiert | 07-05-21 | 15:59

Wacht even. We hebben nog een paar pedo-jagers over die zich koest moeten houden.
Kunnen die geen busjes gaan spotten?

kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 15:58

Ik zie het nut van de test niet.
Men wilde blijkbaar weten: herkennen mensen een drugsbusje? Antwoord: nee. Wat ben je nu wijzer? Niks.
Of wilde je weten: bellen de mensen de politie als ze een drugsbusje zien? Maar je weet niet of ze een drugsbusje herkennen, dus zegt het niks over de aangiftebereidheid. Wat ben je nu wijzer? Niks.

wapster | 07-05-21 | 15:57 | 2

Je bent een busje armer. Of zou dat een bestaand busje zijn? Wat was het budget voor deze actie?

Knufter | 07-05-21 | 15:59

Ondertussen is er een onderzoeker toch maar weer even mee bezig geweest en heeft die op ons aller kosten lekker een lijvig rapport ingeleverd bij de opdrachtgever.
En wie zou dat zijn geweest? Die vraag lees ik nergens, noch het antwoord.

EEnzame SchizofrEEN | 07-05-21 | 16:02

Stel het is geen lokbus en ik bel de politie. Liggen in het beste geval mijn ramen er morgen uit of ze gooien een brandbom naar binnen. Het adres krijgen ze van het OM die per "vergissing" mijn foto en adres aan de advocaat van de criminele verstuurt.

jan huppeldepup | 07-05-21 | 15:56 | 4

Inderdaad. En waarschijnlijk sturen ze de rekening van het opruimen met witte pakken ook nog 'per ongeluk' naar je. Met binnen een week een deurwaarder erachteraan.

MondKapper | 07-05-21 | 16:08

Je zou niet de eerste zijn die op die manier zijn leven op een drastische wijze zou zien veranderen, en dan mag je het zelf ook uitzoeken, dus groot gelijk. Al zal het wel even twijfelen zijn wanneer je directe buren een drugslab onder het slaapkamertje van je kind laten draaien, maar dan nog, zou je dan wel of niet bellen? Gelukkig alleen maar gezapige 50 plussers hier in deze straat. :-)

BadPatNL | 07-05-21 | 16:08

Juist Jan zoiets bvb.!

aardv@rk | 07-05-21 | 16:11
▼ 1 antwoord verborgen

Bellen met de politie heeft al jaren geen zin meer. Wat willen ze nou?

Hemke-Valsema | 07-05-21 | 15:56 | 2

Dat is niet waar.
Mijn buren bellen altijd meteen, al bij de minste hoeveelheid hoorbare muziek.
De Coronafeestjes-brigade klopt meestal binnen het uur op de voordeur

zuurtjeregen | 07-05-21 | 16:13

@zuurtjeregen | 07-05-21 | 16:13:
Omdat er dan geld te halen valt middels corona-bekeuringen.
Voor zaken waar geen boetes voor uitgedeeld kunnen worden komen ze niet meer.

2voor12 | 07-05-21 | 16:24

Hier stond net een busje met “ijsmanneke” erop, inclusief luifeltje.
Ik heb direct de smeris gebeld.

Ruimedenker | 07-05-21 | 15:56

Ik bel de politie al maandenlang elke dag voor iedere auto die hier de straat doorrijd maar de laatste week hebben ze denk ik nummerblokkering want ze nemen niet meer op.

2voor12 | 07-05-21 | 15:55

Waarschijnlijk dachten de meesten:
"Een gasmasker en handschoenen zichtbaar. Inkijk door de achterraampjes op jerrycans en vaten. Nee, dat kunnen geen drugscriminelen zijn. Te opzichtig."

kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 15:53

Bellen naar de poilitie? Er zijn nog een heleboel wachtenden voor u, u kunt uw aangifte ook digitaal doen, wij zijn helaas onderbemand op het ogenblik, middagpauze, verlof, it ligt plat, vergadering, bijspijkercursus, andere prioriteiten, inwerken, administratie, asielzoekers helpen. Uiteraard is het natuurlijk allemaal de schuld van Hugeau.

dathoujetoch | 07-05-21 | 15:53

Ik snap het niet. Waarom moeten wij oog hebben voor drugscriminaliteit? De politie is er toch om te zorgen dat die er niet is?

culture_vulture | 07-05-21 | 15:53

Nee, nou wordt'ie mooi.
Als ik bel omdat er om 3 uur 's nachts onder mijn slaapkamerraam twee mannen in een dure wagen zitten te blowen, muziek op max. gehoorschade, geeft de politie niet thuis.
Nu begrijp ik het; al het geld gaat naar bedenkers van dit soort, echt geweldige, plannen. Superlatieven schieten simpelweg te kort.

EEnzame SchizofrEEN | 07-05-21 | 15:53 | 1

juistem.Dit doet me denken aan mijn ex die toen ze in studentencontainers woonde belde over een buurjongen die in de zomer structureel tot diep in de nacht bijna dagelijks met vrienden in de 'tuin' (in feite openbare ruimte) zaten te lallen en schreeuwen met harde muziek, en daarbij haar tuinstoelen keer op keerstal. Reactie van de politie: je woont in een studentenflat, wat verwacht je dan? Tief dan een eind heen met je burgerparticipatie en burgerplicht.

parlinone | 07-05-21 | 16:01

Nederlandse burger denkt gewoon ‘naah, fuck it, gaat mij niks aan...’ en loopt gewoon weer door.

Wijze uit het Oosten | 07-05-21 | 15:52 | 1

En andere burgers denken: 'ja dank je de koekoek, als ik de politie bel komen die gastjes volgende week bij mij thuis verhaal halen'.
Zo rollen we namelijk in Nederland; iedereen heeft rechten. Alleen de crimineel meer dan de burger, lijkt het.

EEnzame SchizofrEEN | 07-05-21 | 15:54

"zal wel van een vlogger zijn"

nieuwe_Deen | 07-05-21 | 15:51

Ik bel de pliesie ook nergens meer voor. Ze zoeken het maar uit, ondanks dat ik al maanden af en toe een acetonachtige lucht uit het gekraakte pand in de straat ruik.
Nee, ben wel klaar met die dienders. Zolang de boel niet ontploft zal het wel.

Tishetnetnie | 07-05-21 | 15:51 | 1

Zolang niet direct naast mij de ontploft, dan zal 't ook wel niet loslopen. Heb gewoon een glas verzekering dus als de ruiten eruit geblazen worden, dan wordt dan wel weer geregeld.

Heb maar aan 1 kant buren, zijn al met pensioen, dus weinig kans dat uitgerekend zij een methlab in de kelder hebben.

ReyNemaattori | 07-05-21 | 17:28

Beetje kortzichtig van de politie. Is meer het niveau van: 'Wat zit de Natuur toch mooi in elkaar. Die heeft de vluchteling zwart gekleurd zodat ze s'nachts ongemerkt in vrachtwagens kunnen klimmen bij Calais'.

Godderwrake | 07-05-21 | 15:51

Waarschijnlijker is dat vrijwel iedereen dit busje wel degelijk in die hoedanigheid herkend heeft maar niet durfde te bellen wegens politie toch geen tijd en/of zin'.

'Zolang ze U geen Colombian Necktie geven en Uw peuter niet open snijden kunnen we niets voor u doen, mevrouw. En nu oprotten, het is Iftar-tijd'.

Realism Is All | 07-05-21 | 15:51

Mijn auto ziet er hetzelfde uit en ik word dagelijks staande gehouden.

overVecht | 07-05-21 | 15:50 | 1

Je moet ook niet overal je løl laten zien.

Ruimedenker | 07-05-21 | 15:53

Je ziet toch meteen dat het nep is. Waarom dan de politie bellen.

upbeat | 07-05-21 | 15:50

Veilige buurten dus dat de bus zo kon blijven staan. Dat is met lokfietsen wel anders.
Maar hoe zat dat nu eigenlijk met die Lok Anne, die van Pechtold. Daar horen we nooit meer iets over. Werkt ze bij de politie?

El Rico Grande | 07-05-21 | 15:50 | 2

Die is afgekocht. Nee, niet met een penthouse.

Hemke-Valsema | 07-05-21 | 15:57

We hebben Gerard gebeld maar die wist ook van niets.

kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 15:50

Jaren geleden vroeg mijn ex of ze mijn zwarte Volvo S40 mocht lenen. Na wat doorvragen bleek dat te gaan om een ritje met handel naar de achterdeur van een coffeeshop voor/met een bekende van haar. Ik zeg honderd euro. Pas dus op voor zwarte Volvo S40's (automaat).

Leptob | 07-05-21 | 15:50 | 1

Slecht idee, als ze haar pakken ben jij je auto kwijt en kun je die terugkopen bij de Domeinen, voor een zacht prijsje, dan dan weer wel.

Je zal niet de eerste zijn die even een auto uitleent die vervolgens in beslag wordt genomen vanwege een of andere openstaande boetes of belastingdienst perikelen van diegene die 'm leent.

ReyNemaattori | 07-05-21 | 17:30

Dus heel Brabant ligt vol met vaten drugslab afval maar er wordt nooit een melding gedaan van een mogelijke dumping. Dan weet je toch al dat dit niet wordt opgemerkt door de goedwillende burger? Waarom vervolgens een (waarschijnlijk zwaar overpriced) project opstarten om te testen of dit wordt opgemerkt? Ben ik nou zo slim of is de popo zo dom.

Bugblatter | 07-05-21 | 15:49 | 1

Het is technisch helemaal niet zo moeilijk om elk Brabants woonwagenkamp met verborgen camera’s 24 uur per dag in de gaten te houden. Vervolgens kun je met ANPR-nummerherkenning precies achterhalen waar de amateurlaboranten uithangen.
Maar zoiets mag niet vanwege privacy van criminelen of zo

theo-is-dood | 07-05-21 | 18:18

Zo'n busje is een belediging voor de drugscrimineel; die doen dat veel geraffineerder, en met veel beter materiaal.

Is het gelijk duidelijk waarom deze lui agent zijn geworden.

TeeJee | 07-05-21 | 15:49

Hahah dat ding stond hier ook I Hilvarenbeek schijnt.

Icewallowkum | 07-05-21 | 15:49 | 1

Doet mij meteen denken aan de gebroeders Taminau... Wat een zuur verhaal was dat zeg.

Patje | 07-05-21 | 15:50

Nou is het ineens de schuld van het publiek. Hallo, ga zelf eens actief aan het werk, of zijn jullie nog te moe van het knuppelen van de bejaarden op Malieveld en Museumplein of van de avondklokbonnen op 27 april? Helden hoor. Zoek het lekker zelf uit.

dathoujetoch | 07-05-21 | 15:48 | 1

De keren dat ik aangifte wilde doen, deed de politie er alles aan om die niet op te nemen. Nu denkt de politie dat ik aansla op witte busjes? Dank je de koekoek.

El Rico Grande | 07-05-21 | 15:52

In Amsterdam hebben ze ook nog dubbel gelegen toen de blanke agenten als lokdrillrappers door de stad gingen lopen.

Patje | 07-05-21 | 15:47

Lijkt meer een apothekersbestelbus, met die blauwe plastic containees. Zit ook dodelijk spul in, maar goed, da's legaal en duurder.

nobodiesunmighty | 07-05-21 | 15:47

Tja, met scanauto's gaan ze die foutgeparkeerde busjes er ook niet uit halen.

Abject | 07-05-21 | 15:46

Dus nu weten de criminelen hoe een auto met drugsafval er niet uit moet zien.

kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 15:45 | 1

Of juist wel...

ReyNemaattori | 07-05-21 | 17:31

Ik gebruik (ster)anijs wel eens in gerechten. Ik wist niet dat drugsafval ook zo ruikt. Het kan dus goedkoper.

horsteknots | 07-05-21 | 15:45 | 1

ik heb online wel eens een centrifugaal-pomp verkocht online. Ik kreeg een snuiter die geïnteresseerd was welke stoffen je er mee kon pompen. Ik rook toen een rat en heb absurd hoge prijs gevraagd.

horsteknots | 07-05-21 | 15:51

Een net-niet-helemaal blinde kan 15 keer/avond politie bellen in 020 voor de niet-lokbusjes maar 't enige wat je krijgt is een steen door de ruit. Op z'n best.

Lepo | 07-05-21 | 15:45

In plaats van dit soort hobby-experimenten heeft het misschien meer zin om eens keihard op te treden en de strafmaat te verdubbelen. Het labbekakkig beleid is er de oorzaak van dat Nederland een drugsexportland van ongekende omvang is geworden.

Masturwasbeert | 07-05-21 | 15:44 | 1

Nee hoor. Dat is het gedoogbeleid. Want het is volkomen geaccepteerd dat het halve publiek tijdens muziekfestivals allerlei pillen slikt. Sterker nog, je kunt je pilletjes laten testen op zo’n festival.

theo-is-dood | 07-05-21 | 18:22

Lullig van de politie. Allemaal brabanders die dachten het busje van hun buurman te herkennen en zich afvroegen waar hij uithing. Geen haar op hun hoofd denkt er aan om buurman, oom of neef aan te geven uiteraard. Beetje dom. beste politie.

BoerKoekoek | 07-05-21 | 15:44

Had van een Mexicaanse drugcartel kunnen zijn en die gasten maken van die keke filmpjes van wat ze met iedereen doen die ze tegenstaan, dus op je gemakje even naar binnen gluren is no no.

TijdelijkOptimist | 07-05-21 | 15:44 | 1

Die taco boys zijn niet makkelijk. Maar die onthoofden hun slachtoffers tenminste met de kettingzaag en zijn dus duidelijk een stuk geciviliseerder.

Asteroid-B612 | 07-05-21 | 21:24

Ik reed met mijn kleindochter van 10 door woonwijken en liep zelfs over de galerij van een flat. Niemand die dacht wat moet die ouwe kerel met dat meisje. Schandalig, die sociale controle tegenwoordig.

Dubbelepunthoofd | 07-05-21 | 15:43 | 3

en...hoeveel kilo's geript?

nobodiesunmighty | 07-05-21 | 15:49

Zonder gein : dit is een kennis van me meermaals overkomen. Zijn dochter is een geadopteerd, donker meisje. Dat kind heeft autisme en een vreemde fascinatie voor politieauto's en sirenes. Dus hij liep hand in hand met zijn dochtertje op straat, en elke keer wanneer er een politieauto langs kwam begon dat meisje van pure opwinding enthousiast te springen en naar die agenten te zwaaien. Politieauto meteen met gierende banden remmen en dan werd die kennis direkt in de boeien geslagen.
"Dat is mijn dochter !"
"Yeah right. Dat mag u straks allemaal uitleggen op het bureau, meneer."
Dat is meermaals gebeurd. Maar inmiddels weten de politiemensen in de wijk wel dat dat meisje ECHT zijn dochter is en hij geen pedo. Maar ja, dat soort dingen gebeuren dus ook.

Asteroid-B612 | 07-05-21 | 21:53

Het geld en de tijd wordt weer goed besteed merk ik weer!
Wie verzint dit?

laurentius | 07-05-21 | 15:43

Zullen we ook lokdingetjes gaan neerzetten voor de politie en daarna gaan we dat uitgebreid evalueren? Ik zal het goede voorbeeld geven: ik begin met een dichte dixi toiletcabine die ik naast het politiebureau zet en daar stroomt dan langzaam aan de onderkant varkensbloed uit.

Patje | 07-05-21 | 15:43 | 3

Ik zet mijn auto met diesel en kunstmest op de achterbank daarnaast dan.

laurentius | 07-05-21 | 15:44

Echt een geweldig verhaal dit. Dus in de strijd tegen drugscriminaliteit dacht de politie: doen alsof je drugscrimineel bent en dan een maand [EEN MAAND] rondrijden en testen of niet-drugscriminelen [oftewel burgers] je a) zien, b) herkennen en c) de politie bellen. Hoezo moet de gemiddelde Nederlander weten hoe een drugscrimineel busje er uit ziet?

Do-na-zi | 07-05-21 | 15:41 | 1

De logica is ver te zoeken in deze

laurentius | 07-05-21 | 15:45

Dus er rijdt wekenlang een agent in een lokbus rond boefje te spelen in plaats van boefje te vangen? En maar klagen dat er te weinig capaciteit is...

Stijlicoon | 07-05-21 | 15:40

Hoe ziet een echte drugslabbus er eigenlijk uit? En gaat een drugslaborant met een bus vol chemicaliën gezellig boodschappen doen bij de Lidl?

Schoorsteenveger | 07-05-21 | 15:40

Iedereen een bekeuring die niet heeft gebeld! Straffen die handel.

TheseDays00 | 07-05-21 | 15:39

Als ik voor alle bussen die op de parkeerplaats hier voor moet gaan bellen omdat ze associaal geparkeerd staan, heb ik een dagtaak aan en uiteindelijk komt er toch niemand.

Eenmaal de mocro's in de Seat Leon aangeduid bij de wijkagent, hij kende ze, wist dat ze drugs verkochten uit die auto en deed er exact helemaal niks aan.

Met_baard | 07-05-21 | 15:38 | 1

Nee, tot je zelf een keer wat van Ikea moet uitladen en de auto half op de stoep zet, dan zijn ze er als de kippen bij om je een prent en meewarige blik te geven.
De kit is je vriend niet, die slogan kan in de prullenbak.

Bakkeleures | 07-05-21 | 16:08

En die ene man die belde was zeker ook nog verkeerd verbonden.

Simon_Ketellapper | 07-05-21 | 15:37 | 2

Stom smoesje: er zit geen telefoniste meer om door te verbinden. Gewoon te dikke vingers.

TheseDays00 | 07-05-21 | 15:40
-weggejorist-
Langejob | 07-05-21 | 17:20

Altijd weer die blanke busjes....

Gulliver | 07-05-21 | 15:36

Probleem is natuurlijk dat teveel mensen in die omgeving een graantje meepikken.
Helmond was 30 jaar geleden de WeedHoofdstad van de wereld.
Iedereen wist het iedereen deed het.
Pogingen met containers voor kweekafval werkten niet. Ze bleven leeg.

Ruimedenker | 07-05-21 | 15:36

Ja ik ga altijd heel opvallend in mensen hun busje staan kijken..... Dan belt men eerder de politie dat er iemand heel verdacht in een auto staat te kijken.

ikworstelengadouchen | 07-05-21 | 15:36

Wel mooi dat je criminelen altijd kan herkennen aan de manier waarop ze scheef geparkeerd zijn. Als je geluk hebt zie je ze ook in- of uitstappen, en kun je ze herkennen aan hun stoppelbaard, blauwe petjes en broeken, oranje truien met daarop de cijfers 671-176 of iets dergelijks.

obominotie | 07-05-21 | 15:36 | 1

Hé. Die liepen hier van de week door de straat met ladders.. ik dacht dat zijn de ramenwassers... euh

MondKapper | 07-05-21 | 15:58

Inderdaad het monster wat ze zelf hebben gecreëerd door aangiftes niet te willen opnemen of nooit meer wat te laten horen na een aangifte.

Diederik_Ezel | 07-05-21 | 15:35

Oh, we dachten dat het het busje van Gerard was.

kloopindeslootjijook | 07-05-21 | 15:35 | 1

Geef mij nou die sleutels

laurentius | 07-05-21 | 15:50

Misschien heeft het te maken met het feit dat de politie iets te veel overdrijft met dit busje . Heel misschien maar

Man-bear-pig | 07-05-21 | 15:34

Plus aangeven van drugscriminaliteit is levensgevaarlijk, hoorde ik van een vriend

Continuum | 07-05-21 | 15:34 | 1

Waarom zou je politie moeten helpen ,ze helpt de burgers aan leen maar aan bekeuringen

gerrit5042 | 07-05-21 | 15:34 | 1

'aan leen maar'
heeft je voice command de hik soms

Tobi | 07-05-21 | 15:57

Hebben die wouten niks anders te doen dan een beetje te lopen spelen met lokbusjes ed. Daar is de politie niet voor.

Patje | 07-05-21 | 15:33 | 1

Bewustwording

Hoe-nu-verder | 08-05-21 | 01:09

Hier moet toch een leuke pol-fuck mee uit te voeren zijn? Als iedereen morgen een melding doet van een mogelijk verdachte situatie in de buurt, dan is de politie mooi geholpen.

obominotie | 07-05-21 | 15:33 | 1

Doe dat in 020 Gaza en de lijn zou binnen 5 minuten roodgloeiend staan
en vervolgens door de heren & meisjes dienders uit de muur getrokken worden

Tobi | 07-05-21 | 15:45

Paar keer aangeklopt om wat te bestellen, hadden ze niks.
Wel lokken, maar niks verkopen.
Wah hebbie daar nou an.

Ruimedenker | 07-05-21 | 15:32

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino