Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'De familie van Omar wil hem vermoorden vanwege zijn geaardheid'

Maar het Algemeen Dagblad vindt het vooral zielig voor de islam

Omar: "In de moskee hoorde ik altijd: ‘Als je homo bent, moet je dood’. Dat vonden mijn ouders ook."

'Redactie' Algemeen Dagblad: O MAAR WACHT DAT IS WEL IETS TE ISLAMOFOOB, SNEL, ZALVEN

"Het geweld tegen Omar heet eergeweld (...): 'Het vindt zijn oorsprong in groepen waar de gemeenschap een superbelangrijk vangnet is, bijvoorbeeld in landen waar de overheid zijn burgers weinig ondersteuning biedt'."

"En eergerelateerd geweld is niet alleen voorbehouden aan moslimgroeperingen. Ook sommige joodse en christelijke groepen plegen eergeweld."

"In de Koran is geen expliciete afwijzing van homoseksualiteit te vinden."

"Het hoofdstuk over Loet, gebaseerd op het Bijbelverhaal Sodom en Gomorra, kan wel zo worden geïnterpreteerd. (...) De interpretatie is niet eenduidig. Schrijver Omar Nahas stelt in Islam en homoseksualiteit (2001) dat dit hoofdstuk ook kan worden gezien als verhaal over geweld en intimidatie, waarbij liefde tussen mensen van gelijk geslacht niet centraal staat."

"Hoewel veel mensen homoseksualiteit en islam als onverenigbaar zien, kan het wel verenigd worden, zegt Bos."

"Er zijn zelfs homoseksuele imams."

"Zahed stelt dat zij op eigen manier hun ‘moslimheid’ definiëren en dat de islam niet per definitie homoseksualiteit afwijst. Hij benadrukt Koranteksten over gelijkheid, diversiteit, gerechtigheid en liefde voor alle mensen."

"De Zuid-Afrikaanse homoseksuele imam Muhsin Hendricks stelt in een artikel in dagblad Trouw dat Allah van homo’s houdt."

Fijne verbindende homoseksuele zondag allemaal!

Reaguursels

Inloggen

Stelletje stumpers. Sinds de islam in west Europa is alles wat religieus is fout en degene die dat stellen zijn de stumpers.

Cocorico | 26-04-21 | 09:56

Religieuze teksten zijn altijd al - door mensen - gebruikt om andere mensen voor te schrijven wat zij wel en niet zouden mogen.

Harry.Langezwaal | 26-04-21 | 09:19

De Koran valt grofweg in twee delen op te splitsen. Het eerste stuk bevat uitspraken over liefde, tolerantie en gelijkheid. Toen was Mo nog niet aan de macht. Zodra hij de macht greep valt er opeens heel wat anders uit zijn mond te horen. Dat is de Mo die wij hier kennen en verafschuwen, en zo aanbeden wordt door zichzelf Moslim-noemende mensen.

Sans Comique | 26-04-21 | 08:48 | 1

Vandaar ook de term "niet mijn islam". Ongrijpbaar, totdat ze macht krijgen, dan grijpen ze jou.

Acidstain | 26-04-21 | 09:44

Wat sneu voor al die islam homo's dat nergens in de Koran staat dat homo's dood moeten. En dat ze toch hier en daar van het dak gegooid worden. Ligt het dan toch aan de cultuur? Dat is inderdaad veel minder problematisch.

Beste_Landgenoten | 26-04-21 | 08:09

Het moet voor de beklagenswaardige volgers van "Mo" afschuwelijk zijn dat zij in de Nederlandse taal worden aangeduid als Islam-mieten ;)

hadtjememaar50626416 | 26-04-21 | 00:38

Het gebrek aan verontwaardiging over gebrek aan (westerse) (Geneefse) mensenrechten in dit artikel is idd stuitend.
.
Zeg het gewoon: Traditioneel gepraktiseerde (en dus Marokkaanse) islam is anti-democratisch en bovenal feitelijk *crimineel* hier. Dit is dus geen mening maar een objectief vast te stellen feit.
.
En criminelen moeten .... (vul zelf maar aan).

hotmint | 26-04-21 | 00:21 | 1

Traditioneel gepraktiseerd Christendom is ook crimineel. Het gaat erom of je dat ook doet. wat verwacht je eigenlijk ook van een geloof dat in de vroege middeleeuwen gevormd werd?

Epistulae_Morales | 26-04-21 | 07:55

Het is geen nieuws dat:
het Parool, AD, NRC, Volkskrant en Trouw geen nieuws verslaan maar ze maken het zelf!

Rdock | 25-04-21 | 20:41 | 1

En vergeet propaganda-site Nupunt vooral niet:
één en al manipulatie en nieuws dat NIET gebracht wordt....

michelpen | 25-04-21 | 21:59

Wynia heeft een mooi artikel over hoe parool, AD, NRC, Volkskrant en Trouw verweven zijn met een extreem linkse organisatie. Een van de peilers van die organisatie is islam te beschermen en elke kritiek als discriminatie en islamofoob weg te zetten. Zie hier waarom links tijdens verkiezingen zwaar heeft verloren omdat burgers deze kortzichtige visie en de daarmee gepaard gaande propaganda doorziet.

jaap932057795966 | 25-04-21 | 19:58

Zonder journalisten zou de realiteit maar koud op je dak vallen.

dihydrogenmonoxide | 25-04-21 | 19:28

Islamieten gebruiken moderne techniek.
https://www.amnesty.org/en/latest/news/2018/01/iran-authorities-amputate-a-mans-hand-in-shocking-act-of-cruelty/

pushpins | 25-04-21 | 19:24

Er is een term voor: dhimmie journalistiek.

Franker | 25-04-21 | 18:59

Het AD is sinds ze zijn overgenomen een walgelijke woke -krant vol leugens.

du Roi Soleil | 25-04-21 | 18:49

Iemand zoals ik, die eigenlijk niet zo dol is op homo's en zeker niet op het type dat je op manifestaties ziet, heeft het moeilijk in deze zaak.
Maar ik moet volwassen zijn en inzien dat de islam hier (nou ja, waar NIET?) de kwalijke partij is. De homo moet dan maar verdedigd worden en de boosaardigheid van de Saraceen moet aan de kaak gesteld. Als het AD het niet doet, dan wij maar.

Maar hoe? Een beetje reaguren is denk ik niet genoeg. Misschien moeten we een anti-islamitische vastenmaand instellen. Niet eten tegen de islam. Dat zal toch wel wat publiciteit genereren.

JvanDeventer | 25-04-21 | 18:47

"Ook sommige joodse en christelijke groepen plegen eergeweld" Geen enkel voorbeeld van te vinden, maar dat roept het AD in het kader van de islamiserinsagenda. Zelfde categorie als de beweringen dat vrouwenonderdrukking en meisjesbesnijdenis niets met de islam van doen hebben.

Franker | 25-04-21 | 18:16 | 2

"Houd jij ze dom...."

Bataafje | 25-04-21 | 18:59

Of ze dragen een extreem voorbeeld aan, homofiele imam (als het al waar is), en doen net of dat ook een stroming is, terwijl de beste man waarschijnlijk slechts 0,00000001% van een mening binnen het Islamitisch cultuurgebied vertegenwoordigd. De gladjakkers proberen iets recht te praten, wat nooit recht zal worden.

Grachus | 25-04-21 | 20:55

"In de Koran is geen expliciete afwijzing van homoseksualiteit te vinden."
vrij vertaald: we ontkennen dat in 7:81 staat: You lust after men instead of women! You are certainly transgressors.”. OK, dat id inderdaad het verhaal van Lot.

Maar de Islam kent 3 boeken, de Koran, de Hadith en de Sharia.

Wat zegt de Hadith?

"The Prophet said: 'If you find anyone doing as Lot's people did, kill the one who does it, and the one to whom it is done'."
"If a man who is not married is seized committing sodomy he will be stoned to death."
'There is nothing I fear for my followers more than the deed of the people of Lot.'"
Hmmm..... da's al wat duidelijker in de afwijzing.

ParadiseLost | 25-04-21 | 18:12 | 1

In dit geval komt het hun beter uit dit te verzwijgen in andere gevallen waarbij de koran te kort door de bocht gaat verwijst men wel met liefde naar Hadith en sharia

jaap932057795966 | 25-04-21 | 20:02

Beetje bij beetje, stapje voor stapje, plakje voor plakje... dan spreek je van 'salamitactiek'.
-
En in dit geval spreek je van: 'islamitactiek'.

bisbisbis | 25-04-21 | 17:50

Ik vraag me al jaren af, waar toch die haat tegen homo's vandaan komt. Zowel in het algemeen als bij moslims in het bijzonder.

Als een willekeurige hetero-man met zijn vriendin/vrouw naar bed gaat, heb ik daar totaal geen last van. Als een hetero-man verliefd wordt op een hetero-vrouw, ben ik hoegenaamd niet geïnteresseerd en ondervind ik daar geen enkele hinder van. Als een hetero-man de ene scharrel na de andere heeft, denk ik: hij gaat zijn gang maar, mij hindert het niet.

Maar als homo's verliefd worden op andere homo's, naar bed gaan met andere homo's of de ene one-night-stand na de andere hebben en verder niemand tot last zijn, hebben ineens een boel mensen - en moslims in het bijzonder - daar kennelijk last van. Zó veel last zelfs, dat ze homo's in elkaar slaan, uitschelden, dood willen en zelfs vermoorden.

Wat is dat toch?

Is het de angst voor de eigen homo-erotische gevoelens? De angst voor de vrijheid om je eigen (seks)partner te kiezen? De totaal ongefundeerde angst voor een gebrek aan nageslacht in een wereld die sowieso al dramatisch overbevolkt is vanwege het gefok in Afrika, het Midden-Oosten en Azië? Of is het simpelweg de angst voor en afkeer van gevoelens van tederheid of zelfs maar affectie?

Ik kom er maar niet achter. Maar de pre-occupatie met homo's en homoseks in met name paternalistische macho-culturen in Zuid-Amerika, Afrika, het Midden-Oosten en delen van Azië, geeft me wel het idee dat al die homo-hatende would-be-macho's uit die culturen, dringend toe zijn aan een psychiater.

Peter Emile | 25-04-21 | 17:48 | 6

@bisbisbis | 25-04-21 | 17:59:
De monotheïstische godsdiensten zijn uitgekristalliseerde moraalsystemen waarin alles, letterlijk alles zijn plaats heeft. De verhouding tussen man en vrouw, ouder en kind is zwaar gereguleerd en omgeven met taboes. Het evenwicht binnen de samenleving valt of dtaat met het naleven van die taboes. Alles wat het overeind blijven van die taboes bedreigt wordt uitermate fel bestreden. Zo simpel is het volgens mij.

Schoorsteenveger | 25-04-21 | 19:18

Ik denk dat ze denken dat t besmetteljjk is en dat de mens dan uitsterft.
Natuurlijk.komen er langzaam.meer uit de kast als iemand t bespreekbaar is maar we weten ondertussen decennia dat het percentage homos altijd overal even groot is alleen de mate van uit de kast komen scheelt.

Shoarmamasutra | 25-04-21 | 21:35

Dat komt omdat mensen in de regel alles zien vanuit hun eigen situatie. Vanuit hun eigen perspectief. Dat is met alles zo. Als iemand paranoia is zal hij denken dat anderen dezelfde dingen zien zoals hij die ziet en dat ze gebruik willen maken van die dingen ten nadele van hemzelf ("als ik iemand te pakken zou willen nemen, hoe zou ik dat dan doen"), maar bijvoorbeeld ook naïviteit. Omdat je zelf niet op de gedachte zou komen om iemand slecht of nadelig te behandelen, denk je dat anderen dat ook niet zouden doen.

Dat denken vanuit het eigen perspectief en vanuit een eigen belevings-, en gevoelswereld gaat een beetje haywire op het moment dat men zich in probeert de leven in de gevoels- en belevingswereld van homosexuelen en alle (vooral sexuele) handelingen die daarbij horen. Mannen hebben bijvoorbeeld in de regel veeeeeel minder problemen met vrouwelijke homosexualiteit dan mannelijke. Terwijl dat natuurlijk in principe exact he zelfde is. Rationeel en logischerwijs is mannelijke homosexualiteit dubbel zo voordelig voor de man dan vrouwelijke. Twee mannelijke homo's, zijn twee rivalen minder op de sex markt . Twee vrouwelijke homosexuelen is twee minder potentiële partners op die markt voor de hetro man.

Tel daarbij op, dat er dan ook nog een vorm is van peer-pressure, als jij niet vind wat wij ook vinden, ben jij fout. Dat verhoogt de druk alleen maar om iemand buiten te sluiten wanneer hij niet meeloopt in het straatje van de rest.

Het niet kunnen accepteren dat homo's doen wat ze doen, is het totaal niet kunnen voorstellen dat ze zelf dat ook misschien, eventueel, kans één op de miljard, zouden kunnen doen. Hoe meer macho de maatschappij, hoe minder tolerantie tegen homo's dus. En ook, even bot gezegd: hoe dommer de maatschappij hoe minder tolerantie tegen homo's: als men niet snapt dat de gevoels- en belevingswereld van anderen niets zegt over dat van jou, stond je mijns inziens niet vooraan in de rij toen de slim-pilletjes werden uitgedeeld.

peterdh | 26-04-21 | 03:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Zoek het maar lekker uit met je islam en homo’s. Zal mij aan mijn reet roesten... alhoewel, onderwijl met al de lgtbabcxyz identiteits terreur, krijgt islam elke dag een ietsje pietsje meer de voorkeur boven de heersende mores in nl...

feiten_en _cijfers | 25-04-21 | 17:24 | 2

het wordt onderhand inderdaad kiezen tussen twee kwaden... ben onderhand geneigd om te zeggen tegen die intersectioneel feministen waar de witte hetero man het ultieme kwaad vertegenwoordigd, maar over de islam geen kwaad woord gesproken mag worden: hoe bevalt het als vrouw in een wereld waar moslimmannen (waar in de leer geen onderscheid naar huidskleur gemaakt wordt) de Koran naleven?

parlinone | 25-04-21 | 17:43

Ja, dat zijn de meest idiote inderdaad, 3de en 4de golf feministen. Verheerlijken ook de trans ideologie.. zelf id etc zoals in Schotland en Ierland. Niet realiserende dat biologische sexe hun kern dimensie is. Weg met de ‘safe spaces’ voor vrouwen.. gender neutrale toiletten, leuk voor meisjes die voor eerst ongesteld zijn en zich op school ongemakkelijk voelen. Douche ruimtes die je dochter nu moet delen met mensen met een pik.. moet allemaal kunnen. Ok, succes

feiten_en _cijfers | 25-04-21 | 17:52

"Sinds zijn 15de weet Omar dat hij homoseksueel is. Hij woont dan nog met zijn familie elders in Nederland, een stille jongen met een groot geheim. ,,In de moskee hoorde ik altijd: ‘Als je homo bent, moet je dood’. "

Die moskee van Omar's familie "elders in Nederland" is dus precies wat in islam-kritische kringen een "haathut" wordt genoemd.
En ik ben ervan overtuigd dat die moskee "elders in Nederland" bij lange na niet de enige is waarin wordt geblaft dat homo's dood moeten.
Op zich al een voldoende grond (ook wettelijk gezien) om het merendeel van die achterlijke haat-tempels te sluiten.

Maar omdat lafheid, wegkijkerij en over-gefeminiseerd bloemetjesdenken in dit land domineert, is het sluiten van moskeeën wegens verspreiding van haat en aantasting van de Nederlandse rechtsstaat, al net zo ondenkbaar als een GroenLinkser die rondrijdt in een Hummer.

Peter Emile | 25-04-21 | 17:09

Ja in wat voor hermeneutische bochten en kunstgrepen men zich toch altijd moet wringen om de islam buiten schot te houden. Jaren gelden was het vooral voor linkse policiti heel bon ton om the schelden op gristenen.

Hoe duidelijk moet het nog worden :

en.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights_by_...

Galois256 | 25-04-21 | 15:59 | 3

Er is inderdaad ook wel iets goeds aan links. Dat gefoeter op christendom was, is en blijft een goed idee. Het is alleen de conjunctie: volmaakt kritiekloze islamapologie en hyperkritische christendom-scepticisme wat maakt dat het linkse denken op dit gebied volslagen inconsistent is en door helemaal niemand meer serieus kan worden genomen.

Mazzelstof | 25-04-21 | 16:50

Het schelden op gristenen gebeurt nog steeds hoor. Linkse cabaretiers doen het regelmatig. Risicoloos, want een boze gristen zal je niet snel de keel doorsnijden. Geeft alleen maar aan hoe laf den linksmensch eigenlijk is.

Tietmier | 25-04-21 | 16:55

@Tietmeer: Klopt. Dit argument gebruik ik altijd bij Linksmensen. Nog nooit een Jood met een bomgordel in de trein gezien.

Portnoy | 25-04-21 | 17:55

omar in nederland laten de familie uit nederland schoppen , probleem opgelost

out-of-de-box | 25-04-21 | 15:39 | 1

Dan gaat de asiel instroom die werk ook met minimaal 80 naar beneden....

Nodeloos Kwetsend | 25-04-21 | 17:12

En dan nu de feiten: uit de meest recente rapportage over homo-gerelateerd geweld van de Nationale Politie, blijkt dat het leeuwendeel van de aangiftes van dergelijk geweld wordt gedaan in de vier grootste steden. En goh, dat is geen bible belt. Welke religie is daar wel prominent aanwezig? Juist.
.
Maar gelukkig voor die mishandelde homo's, staat niet expliciet in de koran dat ze slecht bezig zijn. Dankzij de heldhaftige wegkijkers van het AD kunnen ze die mooi in hun zak steken.

The Green*Machine | 25-04-21 | 15:19

The Devil in the details (pun intended): "Omar zelf praktiseert de islam niet meer, maar gelooft nog wel in God". Dat is het enige dat de moslimgemeenschap wilden weten. Het perverse westerse leven heeft 'Omar' aan de islam ontrokken.
Dit lijkt alsof het door een samenlevings-afspiegeling-quotum-stagiar geschreven is, op zo'n manier dat die niemand tegen de borst stoot, en dus eigenlijk helemaal niets zegt of toevoegt. Next.

nsfl | 25-04-21 | 15:11 | 2

Omar voelt zich nu oh zo 'vrij', maar staat met gefingeerde naam in het AD.
Het zou dus zomaar kunnen dat Omar is verzonnen door de Deugstagiaire van dienst om de Deug-experts weer even aan het woord te laten, met als doel het moreel kneden van de autochtone ongelovige hond die geweld afkeurt ongeacht welk geloof. Het moet en zal over identiteit gaan in die kutkrant.

Toos Doos | 25-04-21 | 15:19

@Toos Doos | 25-04-21 | 15:19: er moeten bergen omars zijn.

Shoarmamasutra | 25-04-21 | 21:37

Blijft bizar dat zgn. progressieve partijen de Islam zo omarmen terwijl religie vooral een middel is om homo's, vrouwen en andersdenkenden te onderdrukken. Ik kan eigenlijk geen voorbeeld geven van een moslim land waar minderheden niet onderdrukt worden.

Diederik_Ezel | 25-04-21 | 15:09 | 3

Progressieve partijen zijn in essentie anti Westers ingegeven door een Messias complex. De Islam is anti Westers dus prima, de traditionele achterban moet maar even schikken

BASinnic | 25-04-21 | 15:18

Enemies of my enemies are my friends, dit verknipte principe. Hilarisch als linksmiechels dan soms wel gedwongen worden om een keuze te maken, zoals in dit soort gevallen.

The Green*Machine | 25-04-21 | 15:21

Wat links en de islam gemeen hebben is hun vijandschap tegen de Joods/ Christelijke cultuur, hun collectivistische aard en hun focus op een toekomstige heilstaat. Het heeft helemaal niets met progressief te maken maar alles met haat naar onze cultuur. En uiteindelijk komen ze erachter dat ze (links) het onderspit delven als ze de islam aan de macht geholpen hebben (zie Iran).

Franker | 25-04-21 | 18:36

Ik begrijp dat de koran het handboek voor homo’s is. Weer wat geleerd.

Eddy67 | 25-04-21 | 15:06

Linkse Nederlanders hebben hun mond vol van meer inclusiviteit en meer diversiteit. Daaronder verstaan zij ook meer buigen voor de islam en meer ruimte en begrip voor moslims. Terwijl de islam op haar beurt absoluut niet inclusief en divers is, maar onderdrukkend en gewelddadig richting alles wat anders is. En dat laatste willen links gekkies maar niet begrijpen...

Mark zit te Dutten | 25-04-21 | 15:04

Mohamed hield ook niet van homos, alleen van jonge meisjes en dat is in veel moslimgemeenschappen nog steeds geaccepteerd.

Mr. C | 25-04-21 | 14:55 | 4

Mohamed is toch Martijn in het arabisch?

Veepert | 25-04-21 | 17:00

Mr.C.
De jongste was 6 en vlak voor zijn dood was die perverseling van plan een baby te huwen, maar dat is godzijdank niet gelukt.

jufrouw theelepeltje | 25-04-21 | 17:07

Sorry.Mr.C
Mijn reactie was bedoeld voor Tocht.

jufrouw theelepeltje | 25-04-21 | 17:08
▼ 1 antwoord verborgen

Homoseksualiteit geen probleem voor de Islam?
71 landen waar dit onder de Islam strafbaar is, van gevangenisstraf tot doodstraf:
winq.nl/articles/227514/in-welke-land...
Struisvogelpolitiek dat het een verdraagzame religie zou zijn t.o.v. homoseksualiteit, het is afgelopen decennia alleen maar erger geworden. Goedpraten helpt hierbij niet.

Jan, Leiden | 25-04-21 | 14:34 | 1

De islam is zeer vredelievend jegens haar eigen aanhangers. De rest moet zich bekeren of sterven. Vergelijkbaar met het christendom uit de middeleeuwen. Een wijs man sprak ooit al eens van een achterlijke cultuur, daarbij wijzend op de honderden jaren achterstand in ontwikkeling

intrigant | 25-04-21 | 15:02

Journalislam.

Dubbelepunthoofd | 25-04-21 | 14:33

Het is een ellende dat in heel Europa bij alles wie we zijn en wat we doen de islam zich als een partner opdringt. Goed voorbereid door extreem linkse organisaties werpen moslimorganisaties zich op als emancipatie-en participatiepartijen. Ook over homosexualiteit hebben ze een eigen verhaal dat de Europeaan zich eigen moet maken. Want dáár gaat het om: de Europeaan moet de islam integreren in het dagelijkse gebeuren. Homo en islam. Kleding en islam. Voedsel en islam. Migratie en islam. Onderwijs en islam. Feestdagen en islam. Vrouw en islam. Werk en islam. Wijkbeheer en islam. Milieu en islam. Geschiedenis en islam. Het oeverloze gedrein stopt nooit.

zeurmachine | 25-04-21 | 14:24 | 4

Goed voorbereid door extreem linkse organisaties ...

Nee, door islamitische landen. Door de Diyanet van Turkije. En de door de OIC gefinancierde islamitische organisaties.

gaffelbaard | 25-04-21 | 14:51

OPSPORING Verzocht en islam.

Verderkijkert | 25-04-21 | 15:23

@gaffelbaard | 25-04-21 | 14:51: Moet jij eens kijken hoeveel Nederlandse autochtonen binnen DENK een functie vervullen. O.a. die "hoogleraar" en zijn dochter. Allemaal vanuit paternalistisch motief 'wij deugen en zullen jullie helpen'. En dat helpen bestaat er dan uit om de Wokekots met Islamisme te verenigen.

Grachus | 25-04-21 | 21:03
▼ 1 antwoord verborgen

Eni tot welk ras behoort die Schepper dan precies? Aan het gebruikte geweld en de oorlogszuchtige taal te oordelen, denk ik zelf dat het wel een Klingon moet zijn. Of een Cardassian. Die zijn minder oorlogszuchtig dan de Klingons, maar het zijn wel geniepige sluipers die vast wel eerwraak plegen.

Nivelleermarionet | 25-04-21 | 14:20 | 1

Gandalf is toch de schepper? De ware dan, Klingon hebben een dwaalgeloof.

Hiram | 25-04-21 | 14:31

Hier is een woord voor: cognitieve dissonantie. Schoolvoorbeeld.

überholprestige | 25-04-21 | 14:14 | 2

Ik zie 2 woorden.

Gaat het niet dan? | 25-04-21 | 14:17

@Gaat het niet dan? | 25-04-21 | 14:17: scherp.

überholprestige | 25-04-21 | 14:56

Wat een schijnheilig zooitje.
Ze hebben het bijkans uitgevonden.
Maar ja, dat zie je wel meer, want wat ze stiekem lekker vinden noemen ze naar de buitenwereld toe vies.

jufrouw theelepeltje | 25-04-21 | 14:13

Het probleem is de doodzieke cultuur waarin het eervol is om je broer, zus, zoon of dochter te vermoorden of verminken.

Selassie | 25-04-21 | 14:06 | 2

Sowieso een probleem bij culturen waar het belang van de eigen clan boven dat van het individu wordt gesteld. Al die woestijnculturen die hier begeleid door welkom-welkom koortjes worden binnengehaald hebben er erg veel last van.

matatwork | 25-04-21 | 14:47

Verwacht van wichtje en refo trutje Paulien Plat vooral geen kritische vragen.

MikeTheBull | 25-04-21 | 14:02 | 1

Een ware refo zou dat wel.moeten kunnen.
Hun kerk is nota bene opgericht omdat ze t oneens waren met misstanden in de katholieke kerk.

Shoarmamasutra | 25-04-21 | 21:40

Het AD heeft altijd begrip voor iedereen. Zo stoten ze geen (potentiële) klanten tegen het hoofd. Maar het levert wel zeer middelmatig nieuws op.
En de fotoredacteur moeten ze ook eens vervangen door iemand van 25 jaar, want die foto's zijn kuiser dan een gemiddeld kerkblad.

wijzeneus | 25-04-21 | 14:00 | 2

Een krant met de 1e twee letters van de dictator 40-45 heeft geen bestaansrecht vind ik.

piet7003 | 25-04-21 | 14:27
-weggejorist-
forecastle | 25-04-21 | 13:59
-weggejorist-
Kaan78 | 25-04-21 | 13:58 | 16
▼ 16 antwoorden verborgen

Dit is net zoiets als beweren dat er ook lieve SS'ers waren.
Of eerlijke VVDérs

pejoar | 25-04-21 | 13:57 | 4

Of democratische D66-ers

Leffe Blonde | 25-04-21 | 14:32

Dat met die VVD is zoiets als een contradictio in terminis. Dat met de ss'ers zou zomaar eens waarheid kunnen zijn.

swapper | 25-04-21 | 15:43

@Leffe Blonde | 25-04-21 | 14:32: dat is flauw. Ze noemen zich niet zomaar democraten. De democratische duitse republiek was toch zeker ook een voorbeeldstaat?

Shoarmamasutra | 25-04-21 | 21:41
▼ 1 antwoord verborgen

Een en al gemeen dagblad.
Maar niet voor islammeren

Kijkeensaan | 25-04-21 | 13:56

Moslims zijn slavenhandelaren, vrouwenhandelaren, moordenaars en kindermishandelaars. Want dat is wat ónze wet zegt over wat in het artikel staat.

"Eergerelateerd geweld" dekt de lading van zulke misdrijven niet.

Alle vrouwen en mannen die deze misdrijven durven te beschrijven als een 'superbelangrijk vangnet' voor de 'gemeenschap' moeten we oppakken, veroordelen en in het gevang gooien wegens medeplichtigheid aan zware misdaden tegen de menselijkheid.

- In de moskee hoorde ik altijd: ‘Als je homo bent, moet je dood’. 
= oproepen tot discriminatie en geweld, opruiing en haatzaaien.
Maar dat is simpel op te lossen. Deze moskee MOET gesloten worden. De imam moet uitgezet worden.

- Omar: ,,Mijn familie wilde me uithuwelijken, dat wilde ik écht niet. Ze kozen een vrouw in Marokko, ik had haar nooit gezien. Ik zei dat ik dat niet wilde.’’
= huwelijkse SLAVERNIJ!! .. En dus géén 'eergerelateerd' dus-het-is-niet-erg-zolang-we-het-cultuur-noemen geweld, zoals Janine Janssen u voor liegt. De term eergerelateerd geweld gebruiken is onjuist en misleidend.

-Zijn familie dringt hem een vast ritme op: dagelijks alleen naar school en werk, dan rechtstreeks naar huis. Hij mag niemand zien. 
=
Wederrechtelijke vrijheidsberoving. Géén 'eergerelateerd' dus-het-is-niet-erg-zolang-we-het-cultuur-noemen geweld. Opvallend ook dat hoe Janine Janssen, door dit niét te noemen, probeert uit te leggen dat deze misdrijven helemaal niet zo erg zijn. Storm in een glas water, joh. Zo probeert ze het voor te stellen. Walgelijk. Janine Janssen mist alleen nog het (hoofddoek) uniform van de Bund "islamitischer" Mädel. U weet wel, dat zijn de religieuze 'uniform' dragende moeders en dochters in die 'gemeenschap' die hun familie en kinderen deze strafbare haat, slavenhandel en mishandeling aan leren. En toe aanzetten wanner zoon Omar vertelt dat hij homo is, of dochter Fatma vertelt dat met die leuke Sjoerd of Dirk sex heeft gehad, terwijl ze niet getrouwd zijn. Als 'vangnet', natuurlijk....

Is er een moslim(a) hier in de zaal die kan uitleggen waarom dát zo'n inbreuk is op het 'vangnet' van de 'gemeenschap' dat je dan een slechte moslim(a) bent als je zo'n iemand niet vermoord? En kan die dan ook gelijk de gevaarlijke wokeness van Janine Janssen uitleggen?

Alle moslims die denken dat hun religie of cultuur alle niet-moslims verplicht om slavernij, vrijheidsberoving, zware mishandeling en oproepen tot haat en geweld goed te keuren horen niet in Nederland imho.

Het is belachelijk dat een Omar moet onderduiken, niet overdag over straat durft en moet leven in de angst vermoord te worden, terwijl de monsters, die familie dus, hier in vrijheid leven! Weg! Met zulke mensen zeg ik. Die moet je veroordelen, denaturaliseren en na de celstraf het land uit.

Helaas helpt dat niet bij types zoals Janine Janssen. Daar helpt alleen TBS en jarenlange behandeling bij. Het is de schuld van zulke mensen dat er in Nederland de gewoonte is ontstaan om zulke misdrijven (maar alléén als het gaat om islamitisch gerelateerd 'eergeweld', anders niet) niet te veroordelen maar goed te keuren. Vrouwen zoals Janine Janssen zijn ook de eersten die anderen uitschelden voor nazi als er kritiek op die praktijk gegeven wordt. Onbegrijpelijk dat een hoogleraar jongeren vergiftigd met het geloof dat misdrijven tegen de menselijkheid bon ton zijn zolang ze maar zijn geschoeid op een islamitische geest en je ze een 'vangnet voor de gemeenschap' kan noemen.

gaffelbaard | 25-04-21 | 13:54 | 2

Gaffelbaard: "Alle moslims die denken dat hun religie of cultuur alle niet-moslims verplicht om slavernij, vrijheidsberoving, zware mishandeling en oproepen tot haat en geweld goed te keuren horen niet in Nederland imho."

Dit dus, gewoon strafbaar en daar gaat columniste dan een beetje begrip kweken voor zo'n familie, echt niet!

Jan, Leiden | 25-04-21 | 14:18

@Jan, Leiden | 25-04-21 | 14:18:
Ik moest ook drie keer lezen Jan. Ik geloofde mijn ogen eerst niet. Maar het stond er écht! Bizar, dat sommige NLse vrouwen echt zo denken! En ook nog de jeugd op de hogescholen hersenspoelen en ze leren dat islamo fasisctische haat tegen niet-moslims en anders geaarden een 'vangnet' is. Want dat is het niet.

gaffelbaard | 25-04-21 | 14:43

Om de geaardheid van mijn pc te verbeteren, moest ik van mijn vader een groen/witte kabel verbinden tussen de pc en de centrale verwarming. Je hoefde dat eens niet direct aan een elektrisitijdspaal te hangen, maar het mag wel...

Bill le Koek | 25-04-21 | 13:53

Onderhand zullen er toch wel wat moslims zijn die kunnen lezen en zich zelf een gedachte kunnen vormen over dat islam gedoe.

Uw Verzekeringsadvis | 25-04-21 | 13:53 | 4

Die moslims moeten ook vrezen voor hun leven.
jezelf een mening vormen is ongeloof. Daar staat in de koran de doodstraf op.

Mr.Crowley | 25-04-21 | 14:21

We hebben gezien aan Lale Gül/Hirsi Ali dat dat zéér moeilijk is. Je moet vrezen voor geweld van lui die uit je oorspronkelijke cultuur komen om daarna nog eens flink figuurlijk gekopschopt te worden door allerlei Gl/PvdA/D66 tuig. Deze laatsten proberen net zo goed om meisjes en andersgeaarden gevangen te houden binnen hun cultuur. Stel je eens voor dat ze net als beschaafde mensen worden, dan houden GL/PvdA/D66'ers nog minder mensen over om zich als de Grote Deuger te presenteren.

Grachus | 25-04-21 | 14:58

Geen enkele religie (of ideologie) kan succesvol hopen te zijn als niet vanaf het allereerste moment de hoogste prioriteit wordt gegeven aan het uitroeien van iedere mogelijkheid aan opkomende twijfel aan de juistheid van de religie. Het zorgvuldig indoctrineren met existentiële angst voor zelf denken (verleid worden door de macht van het kwaad) is de aangewezen weg. Het opzetten van ouders tegen hun eigen kinderen, het bestraffen van kinderen die moeilijke vragen stellen, het dreigen met excommunicatie en het inbranden van horrorvisioenen waarmee paranoia en het voorstellingsvermogen steeds verder wordt opgerekt zijn bruikbare technieken om de gelovigen netjes in het gareel te houden. Het opjagen en afslachten van openlijke twijfelaars - zoals bijv. in Bangladesh - helpen verder de gelovige tot gehoorzaamheid te manen.

Mazzelstof | 25-04-21 | 17:43
▼ 1 antwoord verborgen

Het maakt niet uit wat er al dan niet in dat boek staat, het is cultureel bepaald, net als vrouwenbesnijdenis.
Ontkennen dat dit iets met de islamitische cultuur te maken heeft, is gewoonweg belachelijk. Iedereen weet dat homoseksualiteit wordt afgekeurd en bestraft in islamitische kringen. Zelfs met de dood. Dus als het niet in hun boekje staat, laat ze dan eerst zelf maar een cultuuromslag maken.

letopuwzaak | 25-04-21 | 13:47 | 1

Als ze die cultuuromslag nou niet willen maken? Want: hun heilige boekje.

Staan we in NL toe dat mensen denken misdrijven te rechtvaardigen met een wijsvinger naar hun geloof of cultuur?

Wat vinden belangrijker, als we moeten kiezen? Religie? Of rechtvaardigheid?

Dat is de vraag denk ik. Religie is geen rechtvaardigheid dus waarom het antwoord voor de deugmensen zo moeilijk is, snap ik ook niet.

gaffelbaard | 25-04-21 | 14:05

Schattig toch. Net zoals je bij elke islamitische terreuraanslag, op teletekst dan steevast ziet staan: 'de dader zou 'Allahoe Akbar' geroepen hebben'. Het ontbreekt er nog nét aan dat ze gaan uitleggen wat dat dan wel betekent.

Zenzeo | 25-04-21 | 13:46 | 1

Oh, k heb ook al lang al ergens gelezen dat dat een soort algemene bezwering dus meer een soortement van stopwoordje zou zijn en je er vooral niet meteen conclusies uit moest trekken.

Shoarmamasutra | 25-04-21 | 21:45
-weggejorist-
koosroos | 25-04-21 | 13:41 | 1

'Geaardheid' altijd een vreemd woord gevonden als je gewoon seksuele voorkeur bedoelt.
Nu lijkt het net of heteroseksualiteit een van de vele varianten is. Edoch, zonder heteroseksualiteit waren er geen homo's. Je zou menen dat de homo's daar dankbaar voor zouden moeten zijn en zich een beetje afzijdig houden van het maatschappelijk gebeuren.
De andere 'geaardheden' lijken me niet de moeite waard om er meer dan deze zin aan te verspillen.

Ichneumonidae | 25-04-21 | 13:41

Het is wel zo. In tegenstelling tot de bijbel en zijn voorgangers staat er niets in de koran over homoseksualiteit. Maar ja. Zoals met alle religies en conservatieve mensen wordt het afwijkende gehaat. Christenen en joden zijn geen haar beter dan moslims. Echt niet.

Theodorus.Goldbach | 25-04-21 | 13:39 | 6

Je lult weer eens uit je nek. Er staat wel degelijk e.e.a. over homoseksualiteit in de koran. En wel hier : koran (7:80-84), koran (7:81), koran (26:165-166) en koran (4:16) om maar wat te noemen. Ook in de hadith en sira komt het onderwerp ruimschoots aan bod. Islamitische "schriftegeleerden" zijn het er vrijwel unaniem over eens dat homo's gedood moeten worden, de vraag is alleen op welke manier dat dient te gebeuren. Christenen en Joden zijn wel DEGELIJK een haar beter dan moslims, en als je kijkt naar landen waar homoseksualiteit strafbaar is, en waar niet, zie je dat meteen.

Asteroid-B612 | 25-04-21 | 16:05

Ik geloof niet dat je moslims hiermee een dienst hebt bewezen Theodorus Goldbach. Het is geen goed idee om moslims proberen je vingers in hun reet geduwd proberen te houden door te ontkennen wat in de Koran staat. Bitter weinig moslims die daar geen strikt conservatieve ideeën over op na houden.

Wat je beter kunt doen is een of ander lulverhaal ophangen dat er iets compleet anders bedoeld wordt dan wat er staat zoals een fatsoenlijke apologeet zou doen.

Mazzelstof | 25-04-21 | 17:04

Klopt. Eerwraak in Reformatorische kring waarbij een onkuis meisje of homofiele jongen aan de hoogste boom wordt gevonden in Urk of Alblasserwaard: schering en inslag. Cijfers vergelijkbaar met Pakistan en Irak en dat al 100 jaar.

Tienduizenden eerwraak doden in grefo kring afgelopen decennia. Christenen inderdaad geen haar beter dan moslims.

Ohnee, je kletst maar weer wat natuurlijk: 0.0 eerwraak doden in grefo kring in Nederlane

Inferi0r | 25-04-21 | 17:07
▼ 3 antwoorden verborgen

In het leven van de moslim speelt seksualiteit van nature een hoofdrol en daarom is de manier waarop een dergelijk individu wat dat betreft aan zijn of haar gerief komt zeer belangrijk. De gemiddelde mohammedaan wordt dan ook zolang hij leeft beheerst door onreine gedachten.

isitsoornot | 25-04-21 | 13:35

Dat valt me mee van die Islam, dat ze alleen homo's dood willen. Ik dacht altijd dat ze alle ongelovigen ook dood wilden, zoals die mevrouw in Rambouillet, en ook mossels van de verkeerde richting. Zo zie je maar hoe je je kunt vergissen.

JvanDeventer | 25-04-21 | 13:33

Bewonderenswaardig hoe deugers al decennialang dit soort pogingen blijven volhouden. Iedereen en zijn moeder weet hoe de Islam over homofilie denkt en toch..... om vooral maar niets op het pad van integratie van moslims te leggen blijft men dit relativeren.... Erg vermoeiend .

Koning BongoBongo | 25-04-21 | 13:30 | 1

Ik wil graag een nieuwe vereniging opzetten die tegen homo’s is en waar in het clubhuis mannen alleen in de mooie hoofdruimte mogen komen en vrouwen ergens achteraf een hok krijgen. Zou ik hiervoor toestemming krijgen?
Wie wil er lid worden? Schrijf je snel in want er is veel interesse vanuit het buitenland.

Ernstige Zaken | 25-04-21 | 13:26 | 4

Ik neem aan dat u zelf moslim bent? U begrijpt dat uw voorstel anders in de racistenmand terecht komt ?

Koning BongoBongo | 25-04-21 | 13:33

Dat is bij al die zielige motorbendes hetzelfde, “kom wij zijn stoer, laten we allemaal hetzelfde hesje aantrekken” net zoiets als ANWB stelletjes.

Crankhead | 25-04-21 | 13:38

Het is niet erg divers.

Mr.Crowley | 25-04-21 | 13:38
▼ 1 antwoord verborgen

Voor mijn werk kom ik dagelijks in Amsterdam. Ik zie dan elke dag weer bosjes islamitische homo’s. Met guccitasjes, guccipetjes en andere uiterlijke homokenmerken zoals gecoiffeerde haardracht en met enkele andere mannen/homo’s in een auto zitten. Ook verplaatsen zij zich vaak getweeën zeer dicht op/in elkaar op een scooter; soms gedrieën.

RGV42 | 25-04-21 | 13:26

Noem het religie en je komt met de meest leipe shit weg in dit land, een lidmaatschap van de VVD of D666 kan trouwens ook geen kwaad.

De Briemusketier | 25-04-21 | 13:25 | 1

Rutte is een soort imam ?

Koning BongoBongo | 25-04-21 | 13:34

"De Zuid-Afrikaanse homoseksuele imam Muhsin Hendricks..."
Tekenend dat je voor een voorbeeld van een uitzondering-op-de-regel aan de andere kant van de planeet moet kijken. De gemiddelde imam bij de moskee bij u om de hoek zou het liefst hoogstpersoonlijk een aanslag op de Pride plegen.

Captain Pervert | 25-04-21 | 13:20 | 1

Gezien de structureel ongezonde eetgewoonten van leden van deze religie is het collectief achter homo's en andersdenkenden aan rennen in deze kringen niet eens zo ongezond voor alle betrokkenen. Noem het een rituele vorm van sport, hoe dan ook, rust roest.

De Briemusketier | 25-04-21 | 13:30

Ik heb daar (gelovige) moslims in mijn directe omgeving wel anders over horen praten ........ maar misschien heb ik het verkeerd verstaan ........ dat kan natuurlijk ;-)

Ervaringsdeskundige | 25-04-21 | 13:17

Pim was ook gek op jonge moslim mannen, die waren volgens Pim ook overal voor in. Pim Fortuyn heeft de jonge moslim gemeenschap heel veel gegeven.

Hollandse_blauwe | 25-04-21 | 13:15 | 3

Wat heeft hij dan gegeven? Sperma?

Jezus_Boeddha | 25-04-21 | 13:18

Het een sluit het ander uit volgens de meest populaire stromingen. Dus homo en moslim.

sjef-van-iekel | 25-04-21 | 13:19

Fok joe. Wij dachten het en hij deed het .

Koning BongoBongo | 25-04-21 | 13:35

Gezaghebbende "schriftgeleerden" hebben dit te zeggen :

"Undoubtedly the sin of homosexuality is one of the worst sins; indeed, it is one of the major sins (kabaa’ir) that Allaah has forbidden."
"The shar’i punishment for the crime of homosexuality is execution – by the sword"
"Homosexuality is one of the worst crimes against creation, nature, religion and human existence"
"Since this act is one of the most criminal acts in Islam, equally its punishment is one of the greatest. All Muslim scholars agreed that death is the basic judgement such individuals deserve."

Maar ook Narrated AbuHurayrah: The Prophet (peace be upon him) said: "He who has intercourse with his wife through her anus is accursed".

Uh-oh, I'm in trouble !!!!

Asteroid-B612 | 25-04-21 | 13:13 | 2

Gelukkig geloof ik er helemaal niks van.

Jezus_Boeddha | 25-04-21 | 13:18

Volgens mij is het allemaal niet zo moeilijk. Homoseksualiteit is heel natuurlijk en komt bij veel zoogdieren voor, waaronder de mens. En omdat homoseualiteit niet uitsterft wordt volgens Darwin het bestaansrecht bewezen. Het geloof daarentegen is een verzinsel van mensen eb bestaat alleen in de fantasie van de mensen. Christelijk, Islamitisch, Joods, Hindostaans: het is mij om het even. Wanneer het u gelukkig maakt moet u vooral uw gang gaan. Grensen worden echter overschreden wanneer het geluk van anderen geraakt of ingeperkt wordt. Onafhankelijk van uw geloof is naar mijn mening de vrijheid van het individu belangrijker dan de vrijheid van godsdienst.

Red shirt | 25-04-21 | 13:13 | 2

Homoseksualiteit sterft pas uit als de diersoort Homo Sapiens wordt bedreigd in haar bestaan. Als kindjes maken wat meer functioneel is dan heden ten dage het geval. Dus hoe manifester en veelvuldiger er homoseksualiteit is, hoe overheersender de diersoort in kwantiteit is. Daarom is m.i. inderdaad de vrijheid van het individu altijd belangrijker dan de vrijheid van eender welke groep.

Toos Doos | 25-04-21 | 13:18

Ons land maakt echt heel veel uitzonderingen voor de vrijheid van godsdienst. Of het nu om dierenleed gaat, vrouwenrechten, tijdens de pandemie alsnog met grote aantallen bijeen komen, kindbruidjes enz door vrijheid van godsdienst tellen er andere regels... dat deugt voor geen kant.

Hollandse_blauwe | 25-04-21 | 13:21

Oh, gelukkig, zo zie je maar weer. Al die homo's in vogelaarwijken zijn voor niets bang.
Kunnen na dit bericht gewoon weer hand in hand over straat en in publiek knuffelen.

De verwarde man | 25-04-21 | 13:12

Ik vond de AD-artikelen over de haringen en oliebollen toch beter.

Schmalz | 25-04-21 | 13:09

Wist ik wel: Dat de islam een religie voor homo’s is...

ratelaar | 25-04-21 | 13:09

Even ‘The Viking’ er langs laten gaan.

overVecht | 25-04-21 | 13:09

Waar zijn die homo's die Imam zijn dan? Kennen wij er 1?

Misterspok | 25-04-21 | 13:08

Dat infantiele gebruik van ‘super’ stoort me supererg. Kinderlijk gedoe.

JJMS | 25-04-21 | 13:08 | 2

Dat heb ik nou ook ,super dat jij dat ook hebt.

Koning BongoBongo | 25-04-21 | 13:21

Ik gebruik altijd de Duitse variant, maar dan wordt ik toch wel erg vaak raar aangekeken.

Grachus | 25-04-21 | 15:05

Zoals iedere religie is ook de islam een achterlijke religie. Zolang we al die ellende niet als het zoveelste sprookje gaan zien, zie ik het einde hiervan nog niet.

Tishetnetnie | 25-04-21 | 13:07 | 2

Ik laat mij als Rooms Katholiek hier Godverdomme niet wegzetten als een achtelijke. Heeft U zoontjes?

Leptob | 25-04-21 | 13:11

De grote fout in Nederland is juist dat we denken dat de Islam op gelijke voet staat met welk een andere religie. Iedere religie kent echter een soort van erbarmen naar mensen zonder hun afkomst. Islam is echt de vreemde eend in de bijt door in alle omstandigheden de Moslim een hogere waarde toe te kennen dan ieder ander mens. Het vermelden van 'elke religie is achterlijk' sluit naadloos op die foute gedachte aan.

Grachus | 25-04-21 | 15:08

OT: is de Hond te lui om zijn mand uit te komen?

Leptob | 25-04-21 | 13:07 | 1

Maurice?

Jan, Leiden | 25-04-21 | 13:57

Ik ga zo even de lokale kerktoren beklimmen om een exemplaar van het AD “headfirst” naar beneden te flikkeren. Dat zal ze leren...

Mark zit te Dutten | 25-04-21 | 13:06


Is dit een screenshot uit de Netflikker serie: "The Flying Kontebonkers"?

King of the Oneliner | 25-04-21 | 13:05

Ik mis het stukje over waarom dit eigenlijk de schuld is van de witte man.

Demonische Eend | 25-04-21 | 13:04

Heb het artikel gelezen en kan er niet echt een goedpraat stuk van maken.
Het is vrij neutraal geschreven. Ok,de stijl is tuttig.

oldandwise | 25-04-21 | 13:04 | 1

Heerlijk dat sarcasme.

Grachus | 25-04-21 | 15:09

Homo's bestaan niet meer zijn nu Hamas.

rein9576 | 25-04-21 | 13:03

Artikel volledig uit zijn verband getrokken in de interpretatie van GS.
Artikel is neutraal en geeft oorzakelijke verbanden weer zonder te oordelen ,

chausson61 | 25-04-21 | 13:03 | 2

Nog eens lezen dan. Artikel ontkent juist de oorzakelijke verbanden. Volgens het artikel valt het allemaal nog wel mee en blijft alleen de familie als boosdoener over.

Schmalz | 25-04-21 | 13:08

@Schmalz | 25-04-21 | 13:08: Nee, de familie ook niet. Die zijn gewoon een warm bad aan geïmproviseerd sociaal vangnet.

Mazzelstof | 25-04-21 | 13:10

"In de moskee hoorde ik altijd: ‘Als je homo bent, moet je dood’.

Duidelijk, lijkt me. Maar nothing to do with islam, uiteraard.

de visser | 25-04-21 | 13:02 | 1

Ja, want je hebt ook boeddhistische moskeeën, en atheïstische moskeeën. Weet iedereen toch.

Jezus_Boeddha | 25-04-21 | 13:22

Tja, als een krant "superbelangrijk" gaat schrijven, dan haak ik sowieso af. Dat is toch kinderen-kak taal?

pjisonline | 25-04-21 | 13:02 | 3

Rutte-taal. Ik kan het hem horen zeggen: “Het is súperbelangrijk dat we ons allemaal houden aan de regels blablabla...”

matatwork | 25-04-21 | 13:09

HBO journalistiek. Het werpt zijn wrange vruchten af.

TeeJee | 25-04-21 | 13:12

AD is toch de kwaliteitskrant voor het plebs? Die moet je in hun eigen taaltje toespreken anders snappen ze het niet.

Jezus_Boeddha | 25-04-21 | 13:25

Ik vraag me toch af: nog even wat import van moslims en ze zijn zo sterk geworden dat ze inderdaad in grote getale homo's van het dak kunnen gaan gooien. En ik verwacht eigenlijk nog mee te maken dat de religieuze politie bij prominente LHBGTXYZ linkse nederlanders aanbelt om ze op te halen voor de vlucht vanaf het dak. Zodat ze kunnen oogsten wat ze gezaaid hebben.

discriminazie | 25-04-21 | 13:01

Net zo verwarrend als dit
nypost.com/

pejoar | 25-04-21 | 13:01

De culturen waarin islam de boventoon voert hebben totaal andete normen, waarden, gebruiken en maatschappelijk-culturele organisatie als wij in het westen. En er is geen enkele reden voor ons als westerlingen om ons boven die cultuur verheven te voelen, en moralistisch vingerwapperend hen de les proberen te lezen. Dat is niet alleen disrespectvol maar ook contraproductief.
Wat wij als westerse samenleving wel zouden moeten doen, is ervoor zorgen dat die cultuur in die landen blijft, en niet overwaait naar onze samenleving. Gewoon erkennen dat beide culturen niet compatibel zijn en op grond daarvan, ter bescherming van onze eigen maatschappij, mensen uit die landen weren. We hebben helemaal niets te winnen met de influx van deze Nieuwe Nederlanders.
Moraal van het verhaal: lekker makkelijk, afgeven op de islam. Maar totaal irrelevant. De ellende zit 'm in de krachten die ervoor zorgen dat deze religie Nederland langzaamaan verovert.

jemagookniksmeer | 25-04-21 | 13:01 | 1

..... en niet alleen Nederland maar heel Europa verovert, zoals ze zelf zeggen te willen doen. Breivik wist dat maar al te goed.

Leduc | 25-04-21 | 13:10

Geen Stijl pikt er nu dus een uit van een willekeurig medium.
Lees de artikelen eens op nupuntenel of welingelichtekringen, of kijk anders naar het NOS journaal. Het is gestructureerd en steeds meer mensen zien het niet meer.

Mr.Crowley | 25-04-21 | 13:00 | 1

Klopt, zelfs in mijn omgeving wordt er direct weer afgegeven op andersgeaarden als vies bah. Dan mogen ze het zijn, maar er niks meer mee doen en dan heb ik het over beïnvloede van oorsprong autochtone Nederlanders.

Jan, Leiden | 25-04-21 | 13:30

Iedereen vindt het geil om met een harde Schwanz te spelen. Ook al is het je eigen. We zijn allemaal homo.

Leptob | 25-04-21 | 12:59

Ik denk dat je blij moet zijn dat er überhaupt islam is genoemd. Het had ook een verhaal kunnen zijn over een iemand die door zijn familie zou worden vermoord maar is gevlucht naar een ander deel van hetzelfde land en nog steeds leeft zolang het zijn ouders en broers niet lukt hem, ondanks dat de krant hem onherkenbaar probeert te maken, op te sporen. Dan had je nooit geweten dat het iets met islam te maken had.

Mazzelstof | 25-04-21 | 12:57

Als homoseksualiteit toegestaan wordt in de islam blijkt de meerderheid homo te zijn. Als je namelijk echt van vrouwen houdt, behandel je ze niet zo.

hoejeheette | 25-04-21 | 12:56

Wat maakt het uit of moslims homo's accepteren of dat het wel of niet in de koran staat? Dat behoeft geen enkele discussie, want over geloof discussieer je niet (is zinloos) en ieder individu dient op eigen kracht zijn weg te vinden in deze maatschappij. De discussie zou moeten gaan om gedrag, om de realiteit van gedrag.
Geweld mag simpelweg niet, ist verboten. Dus met je poten van iedereen afblijven lijkt me niet zo'n moeilijke regel. Mensen van een dak gooien mag hier ook niet. Een meisje van 16 doodschieten omdat jij haar 'fout' vindt mag ook niet, ook niet van groepen die "gemeenschap" "superbelangrijk" vinden.
Hoeveel het Algemeen Deugblad ook probeert te moraliseren op basis van foutieve deugaannames, de wet is en blijft dat geweld strafbaar is. En op geen enkele wijze 'eervol'; voor niemand en nergens.
Maar we deugen weer hoor, amen!

Toos Doos | 25-04-21 | 12:56 | 1

Over pakweg 50-70 jaar met de huidige ongebreidelde instroom maalt er niemand meer om dat andersgraarden, vrouwen die zelf een relatie kiezen en afstand doen van de interpretatie van Islam gewoon worden vermoord. Ik weiger om nu weg te kijken en blijf erover protesteren. Dat ze dat daar in die landen willen, zoek het maar uit, maar niet in Europa.

Jan, Leiden | 25-04-21 | 13:34

Misschien moet er iemand een vrachtwagen zand naar het AD brengen, om hun kop goed diep in te kunnen steken.

gekwetst | 25-04-21 | 12:55 | 1

Als dat hielpnzouden ze in woestijnlanden niet zo vaal opgewonden zijn over allerlei cartoons en over de VS en Geert w enzo.

Shoarmamasutra | 25-04-21 | 21:57

In dat stuk wordt Kauthar weer genoemd. Ze is de lieveling van GS.

Jezus_Boeddha | 25-04-21 | 13:31

Ik heb toch een iets ander beeld van het artikel. Ik vind het artikel vrij neutraal. Dat het AD niet veroordeelt hoe moslims soms met homosexualiteit om gaan wil niet zeggen dat het AD het per definitie goed vindt.

Leptob | 25-04-21 | 12:55 | 1

Ja, dat vond ik ook toen bij de openbaringen over het seksueel misbruik schandaal het altijd werd ingekleed met de omkaderde bevindingen van godsdienstsociologen over hoe priesters toch altijd leuk met kinderen omgaan. Niet dat je dit ooit zou opvatten als iets anders dan puur informatief.

Mazzelstof | 25-04-21 | 13:08

Eigenlijk vind ik dit stuk in het AD wel OK. Op grond van jullie inleidende tekst verwacht ik dat er veel goedgepraat wordt enzo, maar dat valt toch mee? Je kan hooguit vallen over dat altijd weer Jodendom en Christendom er bij slepen. Zeker, er komt daar ook homofobie voor, en bij niet religieuzen ook, maar het is bij lange na niet op het middeleeuwse niveau van de islam als geheel.

Wat ik dan wel goed vind aan dit stuk:
De achtelijkheid komt gewoon aan de orde.
Dat er blijkbaar ook moslims zijn die hun geloof niet afwijzen en toch homo zijn (zoals Omar zelf) is prima.
Er zijn blijkbaar mensen binnen de moslimgemeenschap, zelfs imams, die zeggen dat de koran homoseksualiteit niet afwijst.

Nou hartstikke mooi. Zo doorgaan en steunen die mensen. Misschien dat de islam als geheel dan over honderd jaar of zo, een soort Christendom wordt.

Nuuk | 25-04-21 | 12:49 | 8

Nu nog even de Hadith er bij betrekken, die in bijna alle interpretaties net zo belangrijk is. Iets ander verhaal dan.

Maar ja, dat past natuurlijk niet bij het wensdenken van de slechtste krant van Nederland. Achterlijke Dombo's.

TeeJee | 25-04-21 | 13:16

@Jan, Leiden | 25-04-21 | 13:13:
Er zijn in het publieke debat best wat (ex)moslims die de strijd aan durven te gaan. Die worden vervolgens bedreigd en belasterd door moslims en hun deugvriendjes uit elitair, blank, links Nederland.
Dat de islam grotendeels de achtelijkheid blijft verdedigen en uitdragen, dat ben ik wel met je eens. Dat er toch een redelijke grote groep dit niet wil, blijft juist onderbelicht door de focus van, laten we zeggen, deugmedia en BNers. De gematigden krijgen zo nauwelijks een stem.
Het gebeurt ook hoe er vanuit rechts soms wordt gereageerd, namelijk dat werkelijk alles binnen die religie kwaadaardig is. De moedige mensen als Omar en Lale Gül, Fidan Ekiz, Shirin Musa, enz. Hebben zo weinig medestanders.

Het stuk kan beter door bv de grote groep haters binnen de islam te benoemen, maar dat dit stuk echt totaal waardeloos en ontkennend is, dat is echt onzin.

Nuuk | 25-04-21 | 13:28

@Nuuk | 25-04-21 | 13:28: "Dat er toch een redelijke grote groep dit niet wil, blijft juist onderbelicht door de focus van, laten we zeggen, deugmedia en BNers. De gematigden krijgen zo nauwelijks een stem." --
Dat de "gematigden" nauwelijks een stem krijgen is omdat er nauwelijks "gematigden" zijn. Wat jij "gematigden" zou willen noemen staan, laat ik aannemen moslims die islam-vreemde noties aanhangen over vrijheid van geloof, acceptatie van homofilie en het recht om op persoonlijke voet islam te herinterpreteren zodat het niet in conflict is met moderne morele opvattingen (zodat het oordeel m.b.t. de juistheid van handelen van de grote islamitische voorbeelden van weleer in het licht van voortschrijdend inzicht afwijzend moet zijn) staan in islamitische kringen bekend als afvalligen. Afvalligen moeten dood. Desalniettemin is op theoretische gronden alleen het bestaan van zo'n minderheid niet uit te sluiten. Misschien zegt het iets dat het minder moeilijk is voor te stellen dat die theoretische minderheid er in zijn totaliteit van afziet voor de camera, microfoon of schrijfblok het oordeel der islamitische vroomheid over zich af te roepen dan sec het bestaan van zo'n minderheid.

Mazzelstof | 26-04-21 | 06:48
▼ 5 antwoorden verborgen

Overigens zie je dergelijk taal gebruik steeds vaker in allerlei media over allerlei gevoelige onderwerpen.

Mr.Crowley | 25-04-21 | 12:48

Heeft Mosterd het artikel zelf goed gelezen en begrepen? De titel: Omar is homo, daarom wil zijn familie hem vermoorden: ‘Mijn hele leven was angst’, dekt de lading wel degelijk.
Beeldvorming die hier wordt gepresenteerd slaat de plank volledig mis.

masahide | 25-04-21 | 12:45 | 7

Als ik de teneur van het artikel lees staat er dat het niet de schuld van de islam is.
"In de Koran is geen expliciete afwijzing van homoseksualiteit te vinden."
Wat is het dan, waarom ze hem dood willen hebben?

Mr.Crowley | 25-04-21 | 13:08

Het hele stuk en de citaten zijn sarcastisch bedoeld.

Jan, Leiden | 25-04-21 | 13:21

@Jan, Leiden | 25-04-21 | 13:21:
Sarcasme en cynisme zijn deugers volslagen onbekend. Van het gebruik er van door anderen, gaan ze compleet over hun toeren.

Mr.Crowley | 25-04-21 | 13:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Het probleem van moslims is dat ze veel sneller en veel vaker een eigen rechtvaardiging zien om een ander van het leven te beroven, ook binnen hun eigen gemeenschappen en families. Het wordt ze via de islam met de paplepel in de moskee ingegoten. Daarom zal Wilders altijd gelijk hebben.

Koonkluk Huis | 25-04-21 | 12:44 | 2

Correct, en vergeet het islamitisch “onderwijs” niet

djs | 25-04-21 | 12:47

Gelijk hebben of gelijk krijgen in dit land, dat is nogal een verschil.
Politici hebben bijna nooit gelijk, maar krijgen het gelijk meestal wel weer aan hun kant.

Ommezwaai | 25-04-21 | 12:47

Maar goed, je zal maar geheel onvrijwillig onderweg zijn naar het trottoir en dan gelezen hebben dat het maar een interpretatiefoutje is, dat al die woestijngeloofjes eigenlijk wel met elkaar gemeen hebben. Wat zal er dan door je hoofd gaan: gelukkig is Sylvie Meis nog steeds getrouwd?

Hetkanverkeren | 25-04-21 | 12:43 | 1

Correctie: keurig artikel. Wel hoop ik dat niet alleen de naam van het slachtoffer gefingeerd is.

Hetkanverkeren | 25-04-21 | 12:57

Ik heb wel eens zo'n filmpje van een steniging gezien. Zo zielig.

Een van die stenengooiers had een nagel gebroken bij het oppakken van een steen. Een ander gooide verkeerd, en verrekte zo zijn arm, heel pijnlijk. Diverse andere onbetaalde vrijwilligers hadden vieze handen. Er werd ook nog iemand getroffen door een verdwaalde steen. En de imam die het allemaal geregeld had was helemaal schor van zijn geschreeuw.

Er is zoveel leed in de wereld, echt.
Goed dat het AD daar aandacht aan besteed. En dat het AD niet met de extreemrechtse waan van de dag ("mensenrechten, blaba, etc") mee lult.

Volgende week in AD; een interview met een Saoedische beul die ondanks zijn muisarm tòch elke vrijdag mensen onthoofdt. En een foto van deze vrome gelovige met zijn favoriete kromzwaard.
Hartverwarmend.

Dandruff | 25-04-21 | 12:43 | 2

Prachtig - bedankt!

HogeNood | 25-04-21 | 12:53

De life of Brian is satire he. Dessalniettemin een must see.

Shoarmamasutra | 25-04-21 | 21:58

Dit moet in de Oudejaars-avond conference! Bij zo'n mop scheurt heel Nederland uit z'n broek!
Oh, wacht, mag-nie ... want lachen om billenmaatjes in de ideologie van de haat laat allerhande explosie-paddestoelen ontluiken.

Du-u-u-h | 25-04-21 | 12:41

Links mensen dat een achterlijke religie verdedigd. We zijn ver gekomen in dit land.

Wim Venijn | 25-04-21 | 12:40 | 1

Die meisje!

HogeNood | 25-04-21 | 12:57

Je leven laten bepalen door een boek uit de Middeleeuwen of ouder, stompzinniger kan het niet.

lekgoot | 25-04-21 | 12:39

En dat durft het AD dus gewoon in een artikel weg te schrijven na alle berichten over intimidaties en mishandelingen van homo`s in Nederland.

Dan moet je echt lef hebben.

Mr.Crowley | 25-04-21 | 12:39

Even aangifte bij de politie doen wegens bedreiging met de dood, bij de volgende iftar zal het dan ook niet ter sprake komen.

Reebensteeltje | 25-04-21 | 12:39

Die arme Omar heeft eindelijk de moed verzamelt om zijn verhaal aan een krant te vertellen, heeft eindelijk de moed verzamelt om voor een groter publiek uit de kast te komen... En wat doet het AD... die mept hem met een honkbanknuppel weer in de kast: Terug naar de moskee jij, terug naar je imam jij.

Freezzz | 25-04-21 | 12:39 | 2

Verzamelt?

Ichneumonidae | 25-04-21 | 13:19

Moslims zijn wel een stuk gezelliger dan gereformeerden.

Gulliver | 25-04-21 | 12:38 | 1

En bloediger!

vluchtelingallergie | 25-04-21 | 13:07

Hahaha! Goede satire, GS! Jullie zijn geen vreemde van het werk van De Spelt, zie ik. Die linkjes.... Wait... Wut?! <ISP bellen doet> "Hallo, Ziggo? Er is iets mis met mijn internet. Het laat mij sites zien uit een andere parallelle realiteit.".

TmC | 25-04-21 | 12:37 | 2

Veeg even het zaad uit je ogen en probeer het nog een keer te lezen.

Gulliver | 25-04-21 | 12:39

Atetheonion

TmC | 25-04-21 | 12:41

Yeah right. Zo ken ik er nog wel een paar.
Achterlijke apologeten zijn nog steeds hip.

Not_again | 25-04-21 | 12:37

En die ouders en broers van 'Omar' dan? Gewoon nog steeds van harte welkom hoor. Vrij en blij kunnen zij hier hun barbaarse, misdadige achterlijkheid blijven uitdragen en in de moskee laten bevestigen en ondersteunen. Respect!

Poesmobiel | 25-04-21 | 12:36

Even een vraagje. Hoevaak komen de woorden liefde en vergeving voor in de koran? Ik vraag dit voor een homoseksuele marokkaan.

Eddy67 | 25-04-21 | 12:36 | 2

Geen. Alleen maar instructies hoe niet-moslims afgeslacht moeten worden. Homo's krijgen een extra speciale behandeling

Wim Venijn | 25-04-21 | 12:38

Liefde? Is dat wel de bedoeling? En je achternichtje dan waar zo over onderhandeld is?

Shoarmamasutra | 25-04-21 | 22:00

Moslims de grootste racisten volgens ons en volgens hun de meest vredelievend

wittekat | 25-04-21 | 12:35

"... en dat de islam niet per definitie homoseksualiteit afwijst..."
Je hebt de Heilige Teksten, en je hebt de interpretaties van die Heilige Teksten. Schriftgeleerden zijn erg goed in het absuluut scheiden van die twee sferen. De Heilige Teksten zijn wat ze zijn, absoluut en onveranderlijk, want ze zijn het Woord van God/Jahweh/Allah, zijn niet menselijk van oorsprong, ontstijgen al het menselijke, gaan eraan vooraf, zweven erboven. De interpretaties daarentegen, dat is mensenwerk, is historisch bepaald, is aan verandering onderhevig, is onvolmaakt. Wat schriftgeleerden steeds doen wanneer de leer niet lekker accordeert met de werkelijkheid van alledag is beweren dat de wrijving, de kortsluiting, de tegenstrijdigheid te wijten is aan een foutieve of achterhaalde interpretatie, en dat een simpele actie, namelijk een herinterpretatie, voldoende is om de Heilige Teksten weer in hun volle glorie te laten verschijnen. Het Woord van God is aldus onaantastbaar, immuun tegen elke tegenwerping.
Het AD neemt kiest hier de positie van de schriftgeleerde die de Heilige Teksten wil zuiveren, wil redden, wil verschonen, de schriftgeleerde die ziet dat er een incongruentie is ontstaan tussen wat de religie voorschrijft en wat de criticus daarop aan te merken heeft. Dat is niet om die religie vooruit te schoppen en aan te passen aan de nieuwe tijd, nee, dat is om die critici die de Islam ter verantwoording roepen de mond te snoeren, om hen de pas af te snijden, of zelfs om hen verdacht te maken. "U zegt kritiek te hebben op een religie, maar u heeft kritiek op slechts één interpretatie en veralgemeniseert. U heeft een beperkte, vernauwde blik, u discrimineert, u bent Islamofoob."
Er zullen best wel homofiele imams rondlopen, maar helaas, dat zijn toch de uitzonderingen die de regel bevestigen. De kritiek geldt de regel. Ga hier in Nederland ergens in een moslimwijk vragen wat de man in de straat vindt van homofilie, en de kans is uitermate klein dat er een gevarieerd beeld ontstaat, dat de moslims erg verschillende antwoorden zullen geven. laat staan dat je een moslim tegenkomt die er geen moeite mee heeft ervoor uit te komen homofiel te zijn. En een homofiele imam, je wint nog eerder een prijs in de Postcodeloterij.

Schoorsteenveger | 25-04-21 | 12:35 | 1

Nou, de interpretatie van de heilige teksten zijn in de Islam juist in beton gegoten en onveranderlijk door middel van de officiële hadith. Het is geen Joden- of Christendom.

Grachus | 25-04-21 | 15:20

Jaren lang met Turkse, Marokkaanse en dergelijke immigranten gewerkt.

Er was er altijd wel 1 in de lichting die heel erg duidelijk homoseksueel was en dit tegenover mij als begripvolle manager niet goed kon uiten (heel erg handtastelijk bijvoorbeeld, tot aan oncomfortabel aan toe) Meestal waren ze gewoon getrouwd, kinderen. Waren zelf heel erg open over hun “haat voor homoseksuelen. Sommigen vonden dat ze ook dood moesten. Verschilt beetje wie je voor je had. De meesten hadden niets tegen homo’s of hielden er hun kop over. Anderen waren in verschillende mate heel erg tegen. Van “smeerlappen” tot “oh die moeten dood”. Vaak hadden ze wel door dat hun collega gay was, maar zeiden ze niets omdat ze zij zich vaak wel gewoon aan de regels hielden (halal, vrouw, moskee bezoek). Ik vond het vooral heel erg sneu altijd. Ze hadden werkelijk, werkelijk geen idee hoe ze zich als homoseksueel konden uiten. Het was helemaal weg gestopt. Vraag me dan af of zo’n mens ooit echt gelukkig kan zijn.

Whmm | 25-04-21 | 12:35 | 2

Om je laatste zin te beantwoorden. Nee, natuurlijk niet.

Grachus | 25-04-21 | 15:21

Thanks, man

Whmm | 25-04-21 | 15:22


Interessant is, dat het dus gebeurt in landen waar de overheid haar burgers weinig ondersteuning biedt.
Omar woont toch in Nederland?

Mr.Crowley | 25-04-21 | 12:34 | 4

@Mr.Crowley | 25-04-21 | 12:57: Dat leren ze tegenwoordig op de opleiding. De 'constructieve journalistiek'. Het is de nagel aan de kist van de objectieve verslaggeving. Het willen brengen van 'goed nieuws' en het maken van een betere wereld door politiek te bedrijven en een zogenaamde 'feiten' te plaatsen in een eigen en positief wereldbeeld voor de toekomst.

De ultieme maakbaarheids-kots.

En het erge is dat zowel opleiders en leerlingen er geen enkel bezwaar in zien. Integendeel.
Daarom kunnen deze 'journalisten' ook zo gemakkelijk begrip opbrengen voor de 'positieve toekomstvisie' van de islam, en lijken geen bezwaar te hebben deze positieve islam-toekomst een warm hart toe te dragen.

Not_again | 25-04-21 | 13:03
▼ 1 antwoord verborgen

Op z'n homo's je leven lang hoereren is geen enkel probleem, als je maar een zelfmoordaanslag tegen ongelovigen verricht, dan vindt de Heere Allah dat OK. Voorbeeld:- die Waal met onduidelijk geslacht.

HogeNood | 25-04-21 | 12:34

Bord voor je kop.

mr_awesome | 25-04-21 | 12:32

Die religie representeert de volgende eigenschappen : Bloeddorst, conflicten, hebzucht. Roofdierengedrag.

cor123 | 25-04-21 | 12:32

Och gossie....

Is dit nog nieuws? | 25-04-21 | 12:31

En de hoofdredacteur is zelf homo. Onbegrijpelijk.

Normpje | 25-04-21 | 12:29

Moord is liefde als ik het goed begrijp.

keestelpro | 25-04-21 | 12:29 | 1

Dat is een mooie tegeltje-wijsheid voor in het kalifaat van het AD.

Not_again | 25-04-21 | 13:09

Een kutgeloof en een kutkrant. That's is it.

TRUMP | 25-04-21 | 12:28

"Hij benadrukt Koranteksten over gelijkheid, diversiteit, gerechtigheid en liefde voor alle mensen."

Klopt ook, vraag maar aan Joden, homo's, vrouwen en niet-moslims. Worden overal en altijd, stuk voor stuk met alle egards behandeld.

netniet | 25-04-21 | 12:27

Ze moeten homo’s van ‘hoge’ Hans Nijenhuis af gooien.

Normpje | 25-04-21 | 12:27

Begrijp nog steeds niet waarom men in NL zo graag meer islam en migranten uit islamitische gebieden toejuicht. Eerst het juk van het christendom van zich afgeworpen en nu weer terug naar middeleeuwse indoctrinatie. En dan ook de mond vol hebben over belang van wetenschap en goed onderwijs. Als tegengif wellicht voor de feitenvrije baarlijke nonsens uit moskee (en steed mindere mate kerk) wellicht. Laten we gewoon een koe een koe noemen.

Ir_HardGelag | 25-04-21 | 12:27 | 1

Omdat mensen bang zijn om gelabeld, gecanceld en uitgesloten te worden. Niks doen is veel makkelijker en lekker veilig. Dat de gemiddelde Nederlander iets van visie heeft, is een gedachte waarvan wij ons moesten ontdoen. Dat is voor ons dan weer beter.

Europa is verloren.

netniet | 25-04-21 | 12:32

Dus eigenlijk is het de schuld van de homo. Overgevoelige nicht.

Cor Netto | 25-04-21 | 12:26 | 1

Het ligt zeker niet aan die religie, die je bij geboorte wordt opgedrongen en waarbij je als een homo wordt behandeld als je er afstand van wilt doen.

netniet | 25-04-21 | 12:33

"Het geweld tegen Omar heet eergeweld (...): 'Het vindt zijn oorsprong in groepen waar de gemeenschap een superbelangrijk vangnet is, bijvoorbeeld in landen waar de overheid zijn burgers weinig ondersteuning biedt'."

Kun je van vinden wat je wilt maar het is uiteraard wel iets dat anno 2021 erg wordt gefaciliteerd door de Nederlandse overheid.

netniet | 25-04-21 | 12:25

Afghanistan kent een lange traditie van zogeheten bacha bazi, letterlijk ‘spel met jongens’. Volwassen mannen eigenen zich daarbij een jonge, nog baardloze jongen toe als seksslaaf. De jongen moet verkleed als meisje dansen en wordt seksueel misbruikt. Het is een eeuwenoud gebruik in Centraal-Azië, dat voortleeft in Afghanistan.

Ruimedenker | 25-04-21 | 12:25 | 2

Alle culturen zijn gelijk.

Rohin | 25-04-21 | 12:30

Lees het boek van K. Hosseini de vliegeraar! Deze jongens worden naar oud gebruik theeschenkers genoemd.
Het aantal dansertjes/thee schenkende jongetjes hangt af hoe financieel potent je bent.

biebop | 25-04-21 | 18:32

Bizar artikeltje van het AD.

Freezzz | 25-04-21 | 12:23 | 3

Bizar!

Mr.Crowley | 25-04-21 | 12:24

Dat ze het zelf niet meer zien maakt het zo eng.

Rohin | 25-04-21 | 12:31

@Rohin | 25-04-21 | 12:31:
Zouden ze het zelf niet zien? Dat betwijfel ik. Dit taalgebruik heeft een doel. Ze willen de aandacht van de lezer richten. Dat is normaal. Als er iets ernstigs gebeurt heb je als krant een verantwoordelijkheid.

Mr.Crowley | 25-04-21 | 13:48

Ik vraag me soms af uit welke hoek al die naieve wegkijkers vandaan komen? Zijn dat ex-refo's die het wel nog heel prettig vinden om andere mensen een schuldgevoel aan te praten? Zijn het rijkeluis kindjes die nooit tegenslag in hun leven hebben gehad en nu maar geforceerd slachoffergroepen zoeken om voor op te komen? Zijn het types die de ziekelijke neiging van het progressiever willen zijn dan de gemiddelde burgerlul niet kunnen onderdrukken en waarbij ze alle logica en gezond verstand overboord kieperen?

Zeg het maar

JanFTE | 25-04-21 | 12:22 | 2

Mensen die graag een plaat voor de kip houden en ontkennen hoe gevaarlijk die interpretatie van die religie niet is in elk geval.

Jan, Leiden | 25-04-21 | 13:19

Het zijn progressieven met een ziekelijke neiging om alles geuanceerd te benaderen: ook ongenuanceerde religies.

Genuanceerd verscchaft namelijk morele superoriteit, meer nog dan het feitelijk bij het juiste eind hebben.

“De andere kant” belichten is het ultieme goed voor progressieven.

Inferi0r | 25-04-21 | 17:14

Uiteindelijk zijn het állemaal islamietjes.

Ruimedenker | 25-04-21 | 12:22 | 1

Leuk, Seth G. weer tot leven gekomen? (zucht)

dathoujetoch | 25-04-21 | 12:32

Tolerantie en de islam zijn een contradictio in terminis. Dat zoeken naar lichtpuntjes is onderhand wel klaar.

MickeyGouda | 25-04-21 | 12:22 | 5

@jemagookniksmeer | 25-04-21 | 13:10:
Wanneer is er ook alweer één aan de hijskraan geëindigd? Of van een gebouw gegooid?

Hmmm. Die nuances toch heh?

TeeJee | 25-04-21 | 13:23

@TeeJee | 25-04-21 | 13:23: dus de nuance zit'm volgens u in de minder subtiele wijze waarop ongewenste elementen worden vermoord? Of wilt u beweren dat er in westerse samenlevingen geen pedofielen worden vermoord?

jemagookniksmeer | 25-04-21 | 13:32

@jemagookniksmeer | 25-04-21 | 13:32:
Vast wel, want er moorden gepleegd. Daar zullen ongetwijfeld pedofielen tussen zitten, statistisch zeer waarschijnlijk dus.
Verschil is dat we hier moord nimmer goedkeuren, en ook staatswege geen mensen doden wegens hun geaardheid.

Niemand in het Westen 'moet dood', volgens 'ons'. Uw tegel is zwaar overtrokken en onzinnig, maar dat weet u zelf ook wel.

TeeJee | 25-04-21 | 14:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Een krant waarin het woord "superbelangrijk" wordt gebruikt, zou zelfs mijn kat uit zijn bak flikkeren.

Kapitein Sjaak Mus | 25-04-21 | 12:20 | 4

Gefeliciflapstaart van de leraar duits.

Knufter | 25-04-21 | 12:23

Dat krijg je als jijbentwelkom-zingende meisjes stukjes gaan schrijven, en de hoofdredacteur hen superleuk vindt.

Cor Netto | 25-04-21 | 12:24

Haha, precies wat ik ook dacht. Jeugd journaal niveau.

pjisonline | 25-04-21 | 13:04
▼ 1 antwoord verborgen

Het begint al bij AZC's waar homo's worden gediscrimineerd en erger: worden bedreigd door andere asielzoekers. Na heel lang nadenken en overleggen wist D66 weinig anders te bedenken dan het onderbrengen van homosexuele vluchtelingen in aparte opvangcentra. www.ewmagazine.nl/nederland/article/2...

jochum1980 | 25-04-21 | 12:19 | 1

Vluchtelingen uit een vluchtelingen opvang,.. mooi hoor,...

miko | 25-04-21 | 16:42

Ik vraag mij toch af welke krant onze homosexuele en joodse medeburgers lezen. En welke politieke partij zij aankruisen.

DBCooper | 25-04-21 | 12:18 | 1

Gaykrant en Nieuw Israëlitisch Weekblad?

Kapitein Sjaak Mus | 25-04-21 | 12:22

Laten we het hopen. Uiteindelijk moeten deze groeperingen toch inzien dat hin vroegmiddeleeuwse doctrines tot niets leiden? Nu we toch aan het generaliseren zijn: overal waar religie de boventoon voert heerst armoede, oorlog, onderdrukking en ellende... En met moderne communicatiemiddelen zou je denken dat uiteindelijk iemand in zo'n religie denkt: "gut, waarom hier zoveel ellende en daar welvaart en vrijheid"? Toch?

Odin | 25-04-21 | 12:16 | 4

"zou je denken dat uiteindelijk iemand in zo'n religie denkt: "gut, waarom hier zoveel ellende en daar welvaart en vrijheid"? Toch?"

O, maar dat wordt zeker veel gedacht, hoor. Alleen de conclusie die eruit getrokken wordt is niet zo'n fijne (voor ons dan): ''Weet je wat? Laten we daarheen gaan!"

Dr_Johnson | 25-04-21 | 12:24

Ligt niet aan de opvatting. Die religie representeert de zwarte ziel van die volken : Bloeddorst.

cor123 | 25-04-21 | 12:28

"gut, waarom hier zoveel ellende en daar welvaart en vrijheid"?
bij1.org/programma/

HogeNood | 25-04-21 | 12:48
▼ 1 antwoord verborgen

"Er zijn zelfs homoseksuele imams."
Dat ze er zijn.... ongetwijfeld.
Dat ze wel uitkijken om ervoor uit te komen... ongetwijfeld

roberto9715 | 25-04-21 | 12:15

Als je je t.o.v. het geloof van de vrede (kuch) iedere keer in zulke onmogelijke bochten moet wringen, dan is het toch een keertje klaar lijkt me. Dat die mensen van AD en veel andere kranten in NL niet zo ontzettend moe van zichzelf worden. Naast de COVID-pandemie is de WOKE-pandemie nog een graadje erger. Ben je genuanceerd of heb je een afwijkende mening over COVID, neem maar plaats in het wappie-hoekje. Discussie over. Zeg je iets realistisch over de Islam, bijvoorbeeld dat het geen tolerant geloof is, dan ben je een islamofoob en racist. Discussie over en klaar. Wat lekker makkelijke wereld leven we tegenwoordig toch in. Fijne zondag allemaal.

Von Bliksum | 25-04-21 | 12:15 | 2

Jij ook gezegende zondag.

Ichneumonidae | 25-04-21 | 12:16

En dan te bedenken dat de media die in Nederland verkocht word bijna allemaal in Belgische handen is.
Dus in nederland krijgen we dagelijks een Belgische mening opgedrongen

Het leven is zwaar | 25-04-21 | 12:18

Over het algemeen is de Islam vrij flexibel met het begrip homoseksualiteit. Als een man een andere man in de kont neukt is ie nog steeds hetero. Je bent pas homo als je zelf is de kont wordt geneukt.
En als iemand zich aan kleine jongentjes vergrijpt dan zijn zij een vervanging voor de vrouw. Tenzij ze ouder worden of het lekker gaan vinden.

Osdorpertje | 25-04-21 | 12:14 | 1

Heel juist.
Zo zit het, en wordt veel meer toegepast als bekend.
Ook de vrouw gaat in de kont, want is zo van jongs af gewend.

bigstone | 25-04-21 | 12:29

Iemand uit liefde ombrengen kan toch ook wel gebeuren?
Wat een wezenloos gelul allemaal zeg - vooral de truuk:-
A>0 en B>0, dus A=B.

HogeNood | 25-04-21 | 12:13

Homo's moeten het lekker zelf uitzoeken. Als ik weer eens zo'n policor Scandinavische film of serie kijk zie je er altijd wel een paar. Die staan dan te zoenen of nog erger.
Blijf het toch smerig vinden - nou ja, ik doe zelf ook wel smerige dingen en daar ga ik verder maar niet op in want misschien lezen er wel kinderen mee.

Ichneumonidae | 25-04-21 | 12:11

Als je autochtoon bent (mag niet meer, maar ik weet niet wat de juiste term vandaag is), hebben je voorouders dit gezeik allemaal al gehad. Net als godsdienstvrijheid, gelijke rechten voor man en vrouw, etc. Zou het dan in je genen zitten dat je een beetje moe wordt van dit geouwehoer? Het voelt echt als: neeeee niet weer!

John McClane | 25-04-21 | 12:10 | 2

'autochtoon' > 'Edelgermaanse Boreaal, die de wereld aanzienlijk heeft verbeterd - gewoon door z'n erfelijke materiaal'

HogeNood | 25-04-21 | 12:20

Bij Wodan!
Nix godsdienstvrijheid.
Die fijne Christenen hebben onze heilige eiken omgehakt en onze zonnewendefeesten ingepikt!

Kapitein Sjaak Mus | 25-04-21 | 12:30

"Hoewel veel mensen homoseksualiteit en islam als onverenigbaar zien"
Veel of superveel ?

Forwaards | 25-04-21 | 12:10

Wat ben ik blij dat het AD islamohomofobie bestrijdt!

laurentius | 25-04-21 | 12:10

Natuurlijk is allah een homo.
Daarom moeten alle moslims met hun reedt in de lucht voor hem bidden en mogen de vrouwen er niet bij zijn.

Gulliver | 25-04-21 | 12:09 | 1

En als je allah zoekt, dan zit hij uiteraard in het westen.

bigstone | 25-04-21 | 12:23

Ok. Duidelijk. Het ligt aan Omar en niet aan de Islam. Business as usual dus.

Lorejas | 25-04-21 | 12:09

Dat er homoseksuele imams zijn, geloof ik wel. Ik bedoel, die drang om jurken te dragen, dat moet toch ergens vandaan komen.
Een neef van mij had dat ook (echt waar!) en die is later danser geworden in de Moulin Rouge in Parijs. I rest my case.

VanBukkem | 25-04-21 | 12:08 | 2

Ja, dat vermoeden heb ik ook. Religie is massaverdwazing, onderdrukking en corruptie.

bqbq | 25-04-21 | 12:13

En die Gucci heuptasjes

hotbrasil | 25-04-21 | 12:32

"Hoewel veel mensen homoseksualiteit en islam als onverenigbaar zien, kan het wel verenigd worden, zegt Bos."

Bos? Wie is Bos? Journalist van het AD of zo?

"Er zijn zelfs homoseksuele imams."

Ja, een paar jaar geleden las ik daarover: in Parijs had je zo'n homoseksuele imam, weet ik. En misschien zijn er inderdaad nog wel een paar. Maar een biertje zegt dat die alleen en uitsluitend in westerse landen te vinden zijn, en ik gok dat ze ook beveiliging nodig hebben.

Want hoe je het ook wendt of keert: de islam is een achterlijke, tribale, intolerante, agressieve kutreligie, die in het vrije, moderne westen totaal niet thuishoort.

Dr_Johnson | 25-04-21 | 12:06 | 1

Bos is een van de grote hervormers van de islam.

All_yall | 25-04-21 | 12:07

Je weet wel n beetje hoe de kaarten zijn geschud als in een artikel teksten staan als
"Hij benadrukt Koranteksten over gelijkheid, diversiteit, gerechtigheid en liefde voor alle mensen".

Dat is het trekken van de wokey dokey deugdeken over de lezers' ogen.

Schwanzeleber | 25-04-21 | 12:05 | 1

En geen lezer die zelf op onderzoek uitgaat, want het gestelde is een pure leugen. Islam is niet lief voor alle mensen. De hele Islamitisch ideologie is doordesemd van het gegeven dat de moslim ten alle tijde hoger staat dan een niet-moslim. Dit is gewoon puur Woke wensdenken.

Grachus | 25-04-21 | 15:31

"De Islam is niet homofoob. En trouwens, het Christendom is het ook."

koeberg | 25-04-21 | 12:05 | 2

LOL. Zelfs in dezelfde minuut dat ik een "Jamaar in 3,2,1..." neertpen. Hulde. U is koning wegkijk.

Graaisnaaiert | 25-04-21 | 12:09

Het AD schrijft alleen maar vernietigend over blanke mensen die gezien hun succes te veel privileges hebben. Alleen de autochtone Nederlanders zijn stom. Nooit de moslims want angst. Laffe smerige deughonden bij het AD.

ILF2 | 25-04-21 | 12:05

Het AD, die hadden toch dat poetsdoekschrijvelaarstertje in dienst dat stelde dat de hersenbloeding van Nuri haar heel diep getroffen en dat het neerhalen van MH17 haar helemaal niks deed. Oftewel, het morele kompas van de Azaankoerier staat al jaren gericht op de foute kant van Nederland. Ze zullen wel EU-gesubsidieerd worden + ontwikkelingscentjes uit het budget van La Kaag ontvangen.
Islam, wat een hel hebben "wij" toch over onszelf uitgeroepen in dit land.
En stel, er bestond geen Islam en ik begon vandaag een godsdienst met precies dezelfde regels, voorschriften, uitspraken, oproepen en verboden/geboden. Ik durf te wedden dat ik binnen 24 uur opgepakt en achter slot en grendel zit voor de komende 30 jaar zonder kans op vervroegde vrijlating.
Hm, misschien een meting om te kijken in hoeverre wij bepaalde godsdiensten van buiten wel moeten toestaan in dit land.
*jamaar Christenen doen ook-roepers in 3,2,1....*
Los daarvan, moslimhomo's als vluchteling opnemen in dit land is ook niet verstandig. Naast hun homofilie zijn ze ook moslim, arabier dus behebt met diezelfde afgrijselijke bloederige ideologie, antisemitisme, haat tegen ons hier en ze nemen natuurlijk ook die cultuur van "het recht van de sterkste en alles is een conflict" mee, dus schieten we er nog niks mee op om op geaardheid te selecteren.

Graaisnaaiert | 25-04-21 | 12:05 | 4

@Leon Tosti | 25-04-21 | 13:05:
Lekker ventje. Uiteraard bijgestaan door de meest foute strafpleiter van dit land, Roethof, de man die er zelf als een zware crimineel uitziet.

Graaisnaaiert | 25-04-21 | 13:12
▼ 1 antwoord verborgen

Opeens zin om te pijpen.

SoepKip | 25-04-21 | 12:05 | 3

bluf

ole guapa | 25-04-21 | 12:07

Dat genoegen is geheel aan uw kant.

Graaisnaaiert | 25-04-21 | 12:07

"Het vindt zijn oorsprong in groepen waar de gemeenschap een superbelangrijk vangnet is,"
Superbelangrijk nog wel. Dus nog belangrijker dan belangrijk. Heeft het AD het tegen kinderen of slaan ze hun lezers gewoon niet zo hoog aan?

All_yall | 25-04-21 | 12:04

Manmanman, één dag zonder islamgezeik.
Één dag, is dat teveel gevraagd?
En het ergste moet nog komen.
Hou op schei uit.

Ruimedenker | 25-04-21 | 12:04

1 vliegende Homo maakt nog geen zomer.

Sarcastica | 25-04-21 | 12:04 | 2

“Hoe herken je een homo op het naaktstrand?”

Ruimedenker | 25-04-21 | 12:05

Dankzij het AD kan Omar nu met een gerust hart langs een hoog gebouw lopen zonder dat hij bang hoeft te zijn door Kauthar's neefjes eraf gegooid te worden.

Chapeau AD ......... Chapeau !!

Ervaringsdeskundige | 25-04-21 | 12:04

Zijn er ook homo's die stiekem imam zijn?

dhrat | 25-04-21 | 12:03

Volgens het Algemeen Vlaamse Dagblad zou het het beste zijn wanneer iedereen moslim is. Islam is vrede en de Koran het enige echte boek. Een soort woudlopers handboek.

El Rico Grande | 25-04-21 | 12:03

Geen nieuws hier. Relifabels zijn per definitie oorlog. Weg ermee.

Pieterman | 25-04-21 | 12:03

... anders spelen we Wilders in de kaart...

TheEgg | 25-04-21 | 12:01

Volgens mij is er geen noemenswaardig verschil tussen homo en hetero. Seks is gaten vullen. In het ene geval zit je te poeren in een poepgat, in het andere geval in een plasgat. En soms in beide. Het is maar net wat je voorkeur heeft of wie je aardig vindt. U begrijpt wel, dat ik de drukte hierover niet begrijp?

Aisie | 25-04-21 | 12:01 | 14

u heeft een obsessie en geen idee

MaarFeitelijk | 25-04-21 | 13:03

Meer dan 'Loch ist Loch' is het ook niet.

Ichneumonidae | 25-04-21 | 13:13
▼ 11 antwoorden verborgen

Misschien staat het niet zo in de Koran, hartstikke mooi maar de huidige interpretatie van 95% van de moslims is dat homo´s van een gebouw duwen de enige manier van omgang is met homo´s. In de bijbel staan ook wat gewelddadige teksten maar de interpretatie is erg anders. Orthodoxe Joden zijn niet erg tolerant, dat klopt. Joden die een homo van een gebouw gooien heb ik nog niet gezien. Desalniettemin, de Islam is niet tolerant, het betekent niets voor niets onderwerping.

EmilioEsteves | 25-04-21 | 11:59

Ah, wegkijkgymnastiek. Leuk!

All_yall | 25-04-21 | 11:59 | 3

Slecht voor je nek, lijkt me

Tobi | 25-04-21 | 12:19

@Tobi | 25-04-21 | 12:19: Waarom denk je dat al die journalisten van die flexibele nekken en ruggengraten hebben?

Wijze uit het Oosten | 25-04-21 | 13:06

Wel een typische reactie om een feit dat negatief uitstraalt naar de religie van de vrede te carpetbomben met verzachtende "context". "Er zijn zelfs homoseksuele imams" is de islam-versie van "ik ben geen racist want ik heb zwarte vrienden". Eigenlijk moeten die homo's die head-first van een flat worden gegooid zich niet zo aanstellen, ze interpreteren het gewoon onterecht als homo-haat.

Do-na-zi | 25-04-21 | 11:59 | 2

er bestaat zelfs een zwarte aanhanger van de klukluxklan zag ik vroeger bij jerry springer. niks mis dus met die groep.

Struikrover3 | 25-04-21 | 12:03

Allah houd van homo's. Daarom wil hij ze zo snel mogelijk deaud zodat hij ze kan knuffelen in de hemel.

keestelpro | 25-04-21 | 11:57

Wat is er nu op de foto te zien. Iemand die opgehangen is maar zonder touw of kabel? Of is hij vallend op weg naar de grond?

MaarFeitelijk | 25-04-21 | 11:57 | 2

Het zou sowieso head first moeten zijn dus dit is amateuristisch gepruts.

keestelpro | 25-04-21 | 11:59

Hij zweeft op weg naar een homo knuffel van allah.

homieguerneville | 25-04-21 | 12:00

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com