Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dansen op het graf van 50PLUS

Op naar de nul zetels!

deze idiots

Bij 50Plus is het weer eens ruzie en u raadt het al, wij zullen daar geen traan om laten. 50Plus is namelijk de allerstomste van alle stomme politieke partijen die er de afgelopen vijftien jaar in Nederland zijn opgericht, en dat wil heel wat zeggen. Een stem op 50Plus was een stem op hebzucht, op schijt aan de toekomst en op een stel beroepsquerulanten die waarschijnlijk allemaal worden uitgekotst door hun plaatselijke bingovrienden in het dorpshuis en daarom een politieke partij gaan vervelen. Het enige ideaal dat leden van 50Plus bindt, is geld afpakken van de jongere generatie om alle bejaarden met een prima pensioen nog een net ietsje meer prima pensioen te geven. Er zijn heus wel arme ouderen in Nederland, maar daar heeft 50Plus nog nooit een poot naar uitgestoken. De partij was namelijk veel te druk met het verhogen van de rekenrente, wat een ander woord is voor de huidige generatie bejaarden met de schaapjes op het droge geld geven waar ze geen recht op hebben ten koste van mensen die zich nu met een flexbaan en zonder koophuis een slag in de rondte werken. Het afgelopen jaar heeft Nederland de halve economie naar de gallemiezen geholpen uit solidariteit met de ouderen en nog houdt het gejank over de rekenrente niet op. Hoe eerder die doodzieke club van rasopportunisten als Henk Krol, Jan Nagel, Geert Dales, Liane den Haan, Norbert Klein, Leonie Sazias, Corrie van Brenk, Martin van Rooijen en al dat andere inhalige tuig naar de ratsmodee gaat hoe beter. Maak elkaar maar helemaal kapot, stelletje sneuneuzen. Good riddance. 

Social

Reaguursels

Inloggen

Juist geen stijl begrijpt dat 50plus zeker niet voor alle 50-plussers gedacht was.
Hadden ze dat wel, dan hadden ze van vele 50 -plussers gehoord dat zij zich zorgen maken over hoe hun kleinkinderen dan met elkaar gaan leven, en een woning gaan vinden. Over de ambachtschool, de voorganger van de LTS, huishoudschool, leao, visserschool.
De kweekschool. Alles minder intellectueel, maar wel veel verstandiger, dan het zgm vmbo.
Ook rechts-stemmende 50-plussers vinden dat de elite graait: financieel.

FredMistig | 23-04-21 | 23:07 | 1

Ach Fred laat die Ronaldo maar zwetsen. Dit is een stukje geschreven met het oude idee van tendentieus en kwetsend. Wel ben ik het met je eens dat het volkomen ongenuanceerde tendentieuze info bevat . Zo wordt het weggooien van pensioenstelsel een soort van toegejuicht door Ronaldo. Daarin gaat de schrijver dus nog een stap verder.

vanWinsum | 24-04-21 | 11:43

Wellicht interessant om te vermelden dat mevrouw Den Haan al jaren de Poetin van Woerden wordt genoemd.

Terpetijnzeikert | 23-04-21 | 22:05

Alle generaties zijn kut. Maar die van mij is het kutst. Wist ik gelijk al op de kleuterschool.

Mazzelstof | 23-04-21 | 21:29 | 2

OK boomer.

Hupkeneuke | 24-04-21 | 07:29

Hahaha Fijne zelfreflectie dit.

vanWinsum | 24-04-21 | 11:45

50+ is een kutpartij, bejaarden hebben inderdaad vaak een goed pensioen, en de overheid naait de jongere generatie nog veel harder, maar dan nog is het prima dat mensen eisen dat de overheid zich aan afspraken houdt. Dit is geen generatieconflict maar een zoveelste voorbeeld van een onbetrouwbare overheid.

Xukje | 23-04-21 | 20:23

Ronaldo, wat een zure kijk op de oudere generatie. Ook die generatie heeft recessies mee gemaakt en dalende huizenprijzen en woningnood. Wij trokken met onze partner bij ouders of schoonouders in totdat we gespaard hadden voor het benodigde eigen geld voor een huis. Ik heb krom gelegen om mijn huis te kunnen betalen. Op mijn hypotheek betaalde ik destijds 12% rente. Heel normaal toen. Nam ik gewoon nog een baan erbij, naast mijn studie in de avonduren om vooruit te komen in de maatschappij. De kinderoppas betaalden we helemaal zelf en als werkende gehuwde vrouw betaalde ik meer belasting dan een vrijgezel of gehuwde man. Ouderschapsverlof en ADV dagen kenden we niet. Geld voor terrasjes en feesten was er niet. We betaalden met liefde de VUT premie en AOW premie voor de generatie boven ons, in de verwachting dat men dat later ook voor ons zou doen. Voor mijn pensioen heb ik zelf premie betaald. Het is grote onzin dat dit door de jongere generatie opgebracht zou zijn. Ja, ik mag als bijna 67 ben met pensioen maar dan heb ik ook 52 jaar gewerkt belasting en pensioenpremie betaald! Mag het dan een keer? De fout van mijn generatie is dat ze een generatie heeft opgevoed die veel te verwend is en zichzelf zielig vindt als ze een feestje missen en één keer een vakantie moeten overslaan. Beetje respect voor een generatie die er ook voor gezorgd heeft dat er deze welvaart is zou op zijn plaats zijn.

Mallenmoe | 23-04-21 | 19:26 | 2

Is ook mijn verhaal alleen ik heb de stap genomen en stop 2 jaar eerder huis aan de oudste zoon verkocht voor een scharrelprijs en met het oude 1991 campertje op pad lang leve de vrijheid ooit opgevoed met niks mis ik ook niks nu

Toedels | 23-04-21 | 19:52

@Toedels, groot gelijk! Ik heb 6 jaar geleden mijn goed betaalde baan opgezegd voor een baan waarin ik lekker met mijn handen kan werken. Werk twee dagen minder zodat ik op mijn kleinkinderen kan passen. Verdien een kwart van wat ik gewend was, bouw geen pensioen meer op maar doe wat ik leuk vind. Nooit spijt gehad van die keuze.

Mallenmoe | 23-04-21 | 21:44

Als de jongere generatie nèt zoveel werk gaat verzetten, als de bejaarden van nu in hun jonge jaren, dan zal er pensioen zat voor ze zijn. Maar liever lopen ze te extinction rebellen en in t kader van blm winkels te slopen en een btje fatsoenlijk Nederlands leren lezen en schrijven of hoofdrekenen is al oorzaak voor een brand uit.

vladimirows | 23-04-21 | 19:08

En toch vind ik Liane den Haan een aantrekkelijke rijpe milf. Altijd goed gekleed, in tegenstelling tot andere vrouwelijke sneuneuzen in de Tweede Kamer.

Fred uit Amstelveen5 | 23-04-21 | 18:42 | 2

Het is alleen een beetje jammer dat haar leiderschap wederom op stront uitdraait....

MK27 | 23-04-21 | 18:54

Inderdaad, de enige vraag die er toe doet: Zou u haar doen?

Kaposi_Sarcoom | 24-04-21 | 10:08

Overal waar De Haan opduikt wordt het ruzie, zie ook haar verleden bij het KBO onder andere. Verder heeft ze een gigantische middelvinger naar haar kiezers gestoken door ná de verkiezingen te roepen dat 50plus niet langer rechts-conservatief is maar links-progressief omdat D66 haar partij is en ze dat gedachtengoed nog steeds een warm hart toedraagt. Op naar de 0 zetels dus.

Ome_BW | 23-04-21 | 18:22

Ronaldo wat een zwak verhaal vol afgunst en onjuistheden. Pensioen is uitgesteld loon. Tig jaar geleden al afgesproken dat het waarde vast zou zijn, nu al 10 jaar geen prijscompensatie. Rekenrente ophoging in niet alleen goed voor de huidige generatie maar zeker ook voor de toekomstige generaties. Pensioen fondsen hebben zo mega veel geld in kas dat tot in lengte van jaren pensioenen betaald kunnen worden. Dat gezeur over flexwerkers, zzp ers en mensen die geen eigenhuis hebben slaat helemaal nergens op. Ik heb mijn eerste huis ook gekocht in een hele slechte tijd met een hypotheekrente van 9.5%. Maar ik had goed gespaart en daar ontbreek het de jongeren heden ten dagen aan. Ze willen uitgaan feesten, zuipen en snuiven en vakanties bij de vleet. Maar dan ook nog veel verdienen, een dikke bak voor de deur en een ook nog een koophuis als het kan. Moraal, eerst werken en sparen dan kopen en genieten. Het huidige Pensioenstelsel is het beste van Europa voor iedereen en allemaal. Die rare reken rente trucjes en de recente veranderingen zijn uitsluitend en alleen bedoeld om geld richting de EU te sluizen (zuid Europa). Jullie zuur verdiende geld, het geld wat jullie kinderen gaan verdienen dan wel al verdienen en jullie ouders hebben verdient. En ja ook mijn geld.

DerkArie-ut-de-Achte | 23-04-21 | 18:17 | 1

Hehe, eindelijk iemand die zegt hoe het in elkaar zit. Bedankt.

B. Randnetel | 23-04-21 | 18:58

Voetbal, 5oplus en Hazes; een hoop geouwehoer over niks en het wordt ook nooit wat.

Klapsigaar | 23-04-21 | 17:43

Babyboomers, dat is toch die generatie die :
a) arbeidsmigranten uit turkije en marokko hier liet blijven
b) de poorten voor ketenmigratie wijd open zette
c) zelf nauwelijks kinderen nam maar ook nauwelijks pensioen voor hun ouders en grootouders hoefde af te dragen
d) die nog 70% van hun laatstverdiende salaris als pensioen kregen
e) die met vervroegd pension gingen terwijl ze langer leefden dan ooit
f) nog nooit een generatie zo rijk was t.o.v. de rest van de bevolking
g) pas het pensioen op latere leeftijd in lieten gaan toen ze zelf met pensioen waren
h) pas het pensioen gingen versoberen toen ze zelf al met pensioen waren
i) toen je dacht dat ze niet nog meer schade aan onze samenleving en economie konden aanrichten God nog een laatste verrassing in petto had die alleende babyboomers trof. God had echter buiten de maatschappelijke invloed van de baboomers gerekend die ze toch nog hebben. God 0 - Babyboomers +1

parlinone | 23-04-21 | 16:44 | 12

@De verwarde man | 23-04-21 | 17:30: Hoe krijg je al die onzin bij elkaar verzonnen. Een zilveren lepel? Nonsens. Hard gewerkt, meer uren gemaakt. De anderhalve idioot die hippie was en geestelijk gestoord was een kleine groep die niets te maken had met het allergrootste deel van gewone burgers die in hun onderhoud probeerden te voorzien.

B. Randnetel | 23-04-21 | 19:02

Idioot. Je verwart Jan met de Pet met criminelen in t kabinet. Ga je eigen ouwe dag centje bij elkaar sparen.

vladimirows | 23-04-21 | 19:11

De meeste babyboomers die ik ken zijn mensen die vanaf hun 14e/15e levensjaar tot aan hun pensioen zichzelf een slag in de rondte hebben gewerkt, vaak avonden en zaterdagen bijgeklust om de verbouwingen aan hun huis te bekostigen (waarvan ze vaak zelf het meeste gedaan hebben met hun eigen handen) en om hun kinderen (en niet voor allerlei luxe onzinzooi) een betere en gemakkelijkere toekomst te geven, zodat die konden studeren en geen fysiek zwaar werk hoefden te doen. Echter heeft dat helemaal verkeerd uitgepakt, want die verwende snotjong zijn zo verwend en in de watten gelegd dat ze niet eens weten wat werken is, denken dat hun handen alleen gemaakt zijn om knoppen te bedienen, en op 36 uur "arbeid" in verhouding hetzelfde of meer willen verdienen als hun ouwe met 80 tot 100 uur per week. Dat is in mijn ogen de "boomer generatie". En ja, de meeste hebben een hypotheekvrij huis, leuke spullen en hun zaakjes voor mekaar, maar daar hebben ze zelf (al dan niet zwart) voor gewerkt. En daar gaat hun volgende generatie ook weer de vruchten van plukken als die ouwe de pijp uit gaat, maar ja dan moet er weer een mooiere en duurdere auto komen dan de buren hebben, als het kan de duurste gsm waarvan de helft van de functies nutteloos zijn, en natuurlijk een hele luxe en dure vakantie want anders "burn out".

Mr. C | 23-04-21 | 19:13
▼ 9 antwoorden verborgen

Daar kun je nou een leuke soap van maken. Het boek van Geert Dales is ook vermakelijk

thanseeuwen | 23-04-21 | 16:43

Inderdaad zeg, wat een aso partij.

Rechtsdraaiend | 23-04-21 | 16:39

Ik heb meer dingen te doen dan lange plechtstatige verklaringen van een politieke te partij lezen, zoals in die Twitterlink. Zouden jullie niet gewoon in een paar woorden kunnen zeggen waar de ruzie over gaat?

Koning_van_de_BBQ | 23-04-21 | 16:27 | 2

Zonder het gelezen te hebben: geld. Daar draait die verzuurde graaifabriek om tenslotte.

Rechtsdraaiend | 23-04-21 | 16:40

Vraag je nu om een samenvatting?

Von Knarrenstein | 23-04-21 | 16:40

Good riddance inderdaad. Maar wat de rekenrente betreft gaat Ronaldo wel erg kort door de bocht. Pensioenfondsen kunnen prima rendementen maken met beleggingen. Puur de huidige lage rentestand als uitgangspunt nemen is onnodig star. Dat geldt voor de jongere én de oudere generatie.

Spring Bruissteen | 23-04-21 | 16:27 | 3

Precies, ook de toekomstige gepensioneerden dus de jongeren lijden onder niet indexeren van pensioenen. Ook is hun te verwachtte pensioen gekort een jaar of 7 a 8 geleden met 5%. Dus je kan de gepensioneerden wel gunnen dat hun pensioen niet geïndexeerd wordt al 7 jaar maar dat geldt ook voor de toekomstige pensioenen. Juichen omdat het pensioenen van de thans gepensioneerden niet geïndexeerd zijn is feitelijk goedkeuren dat je toekomstig pensionbedrag steeds verder afbrokkeld en daar kom je uiteindelijk wel achter als je met pensioen gaat. Ze stelen nu v/d gepensioneerden maar even hard v/d toekomstige gepensioneerden. Dat de jongeren dit niet door hebben is begrijpelijk want als iedereen eens na zou denken en de MSM eens de waarheid zou verkondigen dan werd bij verkiezingen niet op de gevestigde partijen gestemd en al hlemaal niet op VVD en D66. Dat deze partijen groeien zegt alles over de jongeren, ze vernietigen hun eigen toekomst en daar hoef je de huidige gepensioneerden echt niet de schuld van te geven. Al 20 jaar geleden had men al anders kunnen stemmen echter men doet het niet dus krijg je waar je voor gestemd hebt en moet op de blaren zitten.

johnelec | 23-04-21 | 17:01

Correctie: pensioenfondsen zouden prima rendementen kunnen maken als ze niet verplicht waren een groot deel van het beheerde vermogen in staatsobligaties aan te houden.

De verwarde man | 23-04-21 | 17:34

Deze man was toch ook "in opspraak" geraakt door zijn betrokkenheid bij de oprichting van 1 of andere "website voor gay jongeren" ofzoiets ? Waar dan ook meteen weer 3 TON belastingduiten mee gemoeid was, of iets dergelijks. Werd fiasco, geld foetsie natuurlijk, en dat had uiteraard nul komma nul consequenties voor de verantwoordelijken. Zo rolt Nederland. Ik vind het persoonlijk vreemd en onnodig dat de overheid zich loopt te bemoeien met de seksuele geaardheid van burgers, dat terzijde. Dat deze man de weg naar de subsidiepotjes weet te vinden lijdt geen twijfel.

Asteroid-B612 | 23-04-21 | 16:20 | 1

Hij had voor de medewerkers van zijn Gay Krant geen pensioenpremie afgedragen (ging natuurlijk in eigen zak en toen ging ie failliet, zoiets was het.)

De verwarde man | 23-04-21 | 17:35

Gezellig dat gekibbel, vandaar dat meneer krols was om een B & B te begonnen, ondanks dat hij zelf nig wat wilde starten.... maar dat was een schijnbeweging?

Jan, Leiden | 23-04-21 | 16:18

Door het succesvolle corona beleid van onze regering, hoeven we al veul minder pensioen uit te keren. Als de economie en veel middenstanders dan ook nog failliet gaan, dus geen belasting meer betalen, wordt het tijd de pensioenen te halveren voor de oudjes die het tot nu toe nog overleefd hebben. De asiel maffia en de duizenden asielzoekers die nog komen, moeten ergens van betaald worden en hebben de hoogste prioriteit.

jan huppeldepup | 23-04-21 | 16:14 | 7

@Asteroid-B612 | 23-04-21 | 16:41:
Alle abonnementen, wegenbelasting garage rekeningen, verzekeringspremie, en vakanties kunt u besparen.
Tegenwoordig worden ze al vanaf hun geboorte in de watten gelegd geven bakken geld uit aan dingen die ze niet hard nodig hebben en ook nog piepen dat ze te weinig geld hebben omdat ze nog meer geld over de balk willen gooien'.
Hard gewerkt en spaarzaam geweest daar pluk ik nu de vruchten van.
Maar dat mag zeker niet en moet dat geld aan u geven zodat u nog meer verbrassen kunt.

botbot | 23-04-21 | 17:00

@geen koning | 23-04-21 | 16:49: Opstoken? Voor een prikkie aan het buitenland verkocht en de baten direct in riante uitkering en en toeslagen gestoken. Wie begin jaren '80 een lichte hoofdpijn had, kon in die tijd levenslang een riante uitkering ontvangen. Ik heb vroeger ontiegelijk veel recepties afgelopen. "Henk, je bent nu 57 tijd voor je vroegpensioen, jongen", waarna ze voor 2,5 dgn. per week tegen een enorm uurtarief als ZZP'er werden ingehuurd.

Grachus | 23-04-21 | 18:12

@botbot | 23-04-21 | 17:00: Ik verbras helemaal niets en doe ook niet aan abonnementen, auto's of vakanties.

Asteroid-B612 | 23-04-21 | 18:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Die boomers waar we het nu over hebben zijn mooi wel verantwoordelijk voor het binnenhalen van die eerste lading "arbeidsmigranten". Toen ze hier eenmaal waren hebben ze er weer voor gezorgd dat ze geen strobreed in de weg werd gelegd, integratie ho maar. Ze komen ook altijd wat tekort terwijl ze het meest kapitaalkrachtig zijn van alle huidige generaties. Ik moet hard werken en mijn best doen om het beter te hebben dan de vorige generaties en dat lukt tot nu goed, maar daarvoor moest ik wel een universitaire technische studie afronden, een goede baan zoeken en een vrouw vinden met dezelfde ambitie. Dat lukt niet iedereen.
Nu offeren we inderdaad vrijheid en capaciteit op om boomers overeind te houden die zelf lak hebben aan de regels, althans hier in de supermarkten en op de markt wel.
Bah. Helemaal niks aan, die groep.

Draak uit Brabant | 23-04-21 | 16:13 | 2

U heeft geen hekel aan babyboomers maar aan migranten. Al 20 jaar geleden kon men op partijen stemmen die de immigratie stop wilden zetten maar dat zijn allemaal populisten en daar stemt U natuurlijk niet op. Succes met de puinhoop die Nederland sinds de jaren 90 is geworden!

johnelec | 23-04-21 | 17:06

@johnelec | 23-04-21 | 17:06: Ik was een basisschoolkind in de jaren '90. Ik hoor al sinds doet jaren dat er eEn oPlosSinG moet komen voor het integratieprobleem maar er wordt geen zak aan gedaan. Mensen moeten beoordeeld worden op wat ze laten zien, niet hoe zielig ze mogelijk zijn en ik stem zo lang ik kan op partijen die dat ook vinden.

Draak uit Brabant | 23-04-21 | 18:01

U maakt zich druk over boomers? Hahaha!
Wacht maar tot die ontelbare triljarden schulden die de ECB in de recente jaren heeft opgekocht, op zijn balans heeft staan, en waar geen enkele economische activiteit tegenover staat, op uw bordje gaan landen. Want de wal zal dat schip zeker doen keren, kwestie van tijd. Dan zijn opeens alle probleempjes waar je nu over loopt te mekkeren, peanuts. De rekening ligt onder in de zak. En wees dankbaar aan uw huidige, zeer begaafde en kundige politici.

Broadsquire | 23-04-21 | 16:13 | 1

Gelukkig worden die schulden straks gewoon kwijtgescholden. Pakken we die boomers even terug met een vette inflatie.

BobDobalina | 23-04-21 | 16:16

dat er nou niemand bij de pensioenfondsen 5 jaar geleden dacht: goh, laat ik voor de grap eens 1000 BTC kopen.

small_town_dude | 23-04-21 | 16:11

Ik snap dat gehak op die pensioenfondsen niet zo. Je hoeft niet bij een bedrijf te gaan werken met een verplicht pensioensysteem. Je kan nog steeds bij een heleboel bedrijven terecht zonder. Soms betalen die zelfs beter. De loonruimte die anders voor pensioenafdracht zou worden gebruikt, krijg je dan gewoon uitbetaald. Je kan een commerciële verzekeraar opzoeken. Die zijn er genoeg. Of die een vergelijkbaar pensioen uitbetaald aan het eind van de rit moet je maar afwachten...
Edit: dat je nu meer premie zou moeten betalen om een vergelijkbaar pensioen te vergaren als die ouwetjes, dat moet je die laatsten niet kwalijk nemen. Zij hebben ook moeten betalen. Gelukkig in een tijd dat de rendementen goed waren. Dat die rendementen nu zo slecht zijn, dat moet je de bankbaasjes gaan kwalijk nemen.
Lees Bankblog elke zondag. Ik denk dat ik begrijp wat die man schrijft..

hotnot | 23-04-21 | 16:07 | 2

Toen was er gratis gas. Met dat gas is een zeer ellendige maatschappij gebouwd. En de rekening van dat gezellige multiculti gebeuren mogen de nazaten ophoesten. Zonder gas dus.
Als de boer die zijn land niet braak liet liggen voor de toekomst.
Schijt aan die potverterende generatie (generaliserend) maar nog meer aan mijn eigen generatie en inmiddels de volgende.
Aan onze odol friemelend de afgrond in.
De laatste mooie mensen zijn inmiddels vooral gestorven, alles daarna wordt per generatie treuriger.

geen koning | 23-04-21 | 16:44

De oude generatie is later begonnen met pensioenopbouw en heeft ook een periode van dacht 14 jaar gekend waarbij er geen premie is betaald, omdat het zo goed ging...

BertusBrulaap | 23-04-21 | 17:04

Die pensioenpot is allang aan de EU uitbetaald.

Is dit nog nieuws? | 23-04-21 | 16:02

Hopelijk is het de pisjoenpot helemaal leeggevreten tegen de tijd dat @Ronaldo op zijn 78e en 9 maanden met pisjoen mag.

Conan de Rabarber | 23-04-21 | 15:55 | 3

Die zal zeker leeggeroofd zijn als de rekenrente verhoogd wordt.

Analia von Solmsch | 23-04-21 | 15:58

Het woord pensioenpot zal die dagen al geen belletje meer doen rinkelen.

geen koning | 23-04-21 | 16:38

Hèhèhèhè.

Von Knarrenstein | 23-04-21 | 16:44

Die boomers graaien nog als ze in het graf liggen.
Rond de tijd dat de huidige 30plussers met pensioen gaan, is het geld op. Sorry, vorige generatie heeft het al weggegraaid. Jammerrr.

Wim Venijn | 23-04-21 | 15:53 | 13

@small_town_dude | 23-04-21 | 16:04:
Wat dacht u van het plan van de overheid om de eigen woning fiscaal gezien naar box 3 te verhuizen, waar spaargeld en beleggingen worden belast.
De eigen woning wordt nu in box 1 van de inkomstenbelasting belast, waar ook je inkomen uit werk en uitkeringen zoals de AOW onder vallen. Dat is fiscalisten al jaren een doorn in het oog, omdat een huis meer gezien wordt als een bezit en geen inkomen.

Menigeen is dan echt de pineut (vooral degenen die de hypotheek versneld of extra hebben afgelost n.a.v. de kredietcrisis van deze eeuw).
Ja, ik dus ook.......

MK27 | 23-04-21 | 16:16

Lagen er vorige week nog drie van hun elektrische fiets gestrompelden de laatste restjes gas uit de grond te lurken.

geen koning | 23-04-21 | 16:28
-weggejorist-
Kaposi_Sarcoom | 24-04-21 | 09:52
▼ 10 antwoorden verborgen

Hoe groot moet zo'n pot eigenlijk zijn, wil je die kunnen vullen met 1500 miljard euro aan biljetten van 50 euro?

Leptob | 23-04-21 | 15:52 | 1

Dat is ter grootte van aan 1,5 mln. van ten Zuid-Europese handophouders, in één keer 20 van die briefjes cadeau te doen.

Iemand met een geheugenfout op 0x00000000 schijnt dat ook beloofd te hebben. Hij weet niet meer aan wie.

Zo een pot is dus zo een 1,5 week groot.

Milton_Styx | 23-04-21 | 16:36

Kijk die kopf van Henkie. Zo'n gezicht trek je alleen als je piswoest bent.
Ik trok ook zo'n gezicht toen mijn vriendin aangaf D66 gestemd te hebben.
Zie hier je nieuwe leiderschap ...........

TERUGVANWEGGEWEEST | 23-04-21 | 15:52 | 5

@nee_toch? | 23-04-21 | 15:54: Niet meer wij gaan uit elkaar. Ik ben een Man met Principes.
Geloof mij dat het niet fijn samenwonen is met een D66 belieber.

TERUGVANWEGGEWEEST | 23-04-21 | 15:57

@TERUGVANWEGGEWEEST | 23-04-21 | 15:57: Samenwonen is altijd ruk, totdat je niet meer samenwoont.
Maar inderdaad.. met een ‘66-er.. kan ze mooi oprutten uit ons huis om een heerlijk chaletje op een vakantiepark te betrekken.

geen koning | 23-04-21 | 16:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Het wordt tijd dat ouderen stoppen met zeuren.
Altijd dat “vroeger was alles beter”.
Is gewoon niet waar.
Ben zelf 50 en heb ‘r zo’n 30 jaar noeste arbeid op zitten.
Geen probleem, heb totaal geen hekel aan m’n werk.
Ik zie wel dat het leven niet goedkoop is en dat jonge mensen het niet makkelijk hebben/ krijgen.
Dat ligt deels aan hun zelf, maar ook aan overheidsbeleid.
Ik voel mij dus verplicht om m’n kinderen een goede start te geven.
Dat kan, omdat we een huis bezitten dat nagenoeg betaald is en we jaren hebben kunnen profiteren van hra en kindersubsidie. En natuurlijk hard werken.
Die hra en k’bijslag maken natuurlijk niet het verschil, maar altijd een welkom zakcentje.
Daarom proberen we te geven met een “warme” hand en niet als we de pijp uit zijn.

Ruimedenker | 23-04-21 | 15:52 | 4

@Is dit nog nieuws? | 23-04-21 | 15:57: 90

geen koning | 23-04-21 | 16:21

@Is dit nog nieuws? | 23-04-21 | 15:57: Als je nu 50 bent dan is het werken tot 68, maar kan ook net zo goed 70 worden.

osolemio | 23-04-21 | 16:23

Ben je 50 en het gezeur begint al.

eh.dinges | 23-04-21 | 21:43
▼ 1 antwoord verborgen

Henk Krol is een boefje maar toch mag ik hem wel.
Komt waarschijnlijk omdat hij erg vriendelijk voor me was in de darkroom.

jaja | 23-04-21 | 15:51 | 2

Henk spuugde een keer extra?

Super Vaagstra | 23-04-21 | 15:52

@Super Vaagstra | 23-04-21 | 15:52: En besmette 45 Kamerleden met Corona.

Is dit nog nieuws? | 23-04-21 | 15:58

Ik ga ook een partij beginnen. 50MIN. Op alle fronten precies het tegenovergestelde van 50PLUS. En veel koeler!

VBO_B_Niveau | 23-04-21 | 15:50

Een partij aanvallen op wanbeheer: ok. Maar aanvallen op waarvoor ze staat is schijnheilig. Eigen belang is de belangrijkste reden waarom je op een politieke partij stempt. Toch ?

LucaBrasi | 23-04-21 | 15:46 | 2

Waar staan "ze" voor? Voor belangen die over 20 jaar niet mer aan de orde zijn?

Is dit nog nieuws? | 23-04-21 | 15:48

Nou als dat belang dan op zo'n manier wordt behartigd dat het schaamteloos ten koste gaat van de gerechtvaardigde belangen van anderen mag je daar wel wat van vinden. Je kunt namelijk best voor 50plus opkomen zonder te willen stelen van de jongeren.

BobDobalina | 23-04-21 | 16:36

50+ kaas is dan wel weer lekker volgens mij/ik/hun

snackking | 23-04-21 | 15:46

Ja die boomers die hebben het gedaan. Hoe de vlag er thans voor staat qua pensioenen, qua werken en wonen, daarvoor moet je toch echt te rade bij die huidige politici die in de afgelopen 20 jaar dit land hebben laten vollopen met gelukszoekers. Politici die miljarden weggeven aan Afrika en nog veel meer aan de zuidelijke EU landen, politici die zich vastknopen aan een wankel EU monster en daar grof voor offeren. Die systeembanken in de lucht houden over de ruggen van de belastingbetaler. Die uw pensioen op de tocht zetten. Politici die triljarden schulden opkopen en met negatieve rente over uw spaarcenten regeren. Briljante politici zoals een smeerlap als Rutte die alles en iedereen belazert, of zo'n licht als Sophie Hermans die laat zien dat je met het verstand van een halve kip het volk kan vertegenwoordigen. Zo'n lulletje lampen pit als Rob Jetten, zo'n hete aardappel als Kaag, zo'n draak als Ollongren. Nee dat zijn de mensen waar je heel ver mee gaat komen, mensen die een nieuw sociaal contract zoals bedoelt door Omtzigt met u gaan sluiten, echt geloof het maar. Die 'boomer' politici, ach, die waren veel te degelijk, zie toch eens wat ze hebben aangericht................Ik wens u veel succes met de VVD, met D66, met de EU, de immigrantenstroom, uw flex contract en de huizenmarkt.

Broadsquire | 23-04-21 | 15:43 | 7

Je hebt gelijk maar vergeet ook Wilders en Baudet niet. Als puntje bij paaltje komt zullen die net zo verrot zijn want politiek maakt je zo.

Super Vaagstra | 23-04-21 | 16:01

Dan toch een minpuntje van die boomers. Ze hebben hun kinderen -uw epistel lezend- opgevoed tot waardeloze uitvreters.
Verbaast me niks want die stijlvorm hebben de boomers maar mooi uitgevonden.
Vroeg uittredende potverteerders.
Evengoed zijn de nazaten nog erger inderdaad.

geen koning | 23-04-21 | 16:17

Inderdaad, Ronaldo klets maar wat uit zijn nekkie

AdPatat1960 | 23-04-21 | 18:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Die partij hangt al jaren van de conflicten aan elkaar.

Op naar de nul zetels.

Wijze uit het Oosten | 23-04-21 | 15:40

Heb weinig medelijden met boomers. Had je maar moeten beleggen voor je oude dag. Gewoon jong beginnen met geld investeren en gedisciplineerd zijn. Uiteindelijk is het makkelijker om arm te zijn wanneer je jong bent dan wanneer je oud bent.

AOW is trouwens ook niet houdbaar, er zijn nog maar 3 werkenden per AOW'er en deze verhouding wordt ongunstiger door vergrijzing en belastingen in NL kunnen nauwelijks hoger. Nog een reden dus om voor uzelf te zorgen.

Diederik_Ezel | 23-04-21 | 15:36 | 11

@BobDobalina | 23-04-21 | 16:28: Ik ben het met u eens dat afgelopen 10 jaar een enorme bullmarket was/is, mede door lage rente. De AEX stond in 2000 qua punten inderdaad rond de 700 zoals nu, maar dit is zonder dividend... dus geen goede vergelijking. Afgelopen 100 jaar zijn er geen perioden van >10 jaar waarbij je geen mooie rendementen zou hebben behaald, zelfs wanneer je ingestapt zou zijn rond 1928-1930. Dwz dat als je na 20 jaar nog geen goed rendement hebt behaald je iets verkeerd doet. Er zullen altijd crises/correcties zijn, gewoon rustig uitzitten en evt bijkopen.
De meest eenvoudige strategie die ik beginners vaak adviseer is jong beginnen en een goedkoop indexfonds uitzoeken en bv maandelijks geld hierin wegzetten. Vervolgens nooit naar de prijs kijken en de tijd z'n werk laten doen en dividend zoveel mogelijk herinvesteren, dan kom je historisch gezien op een rendement van zo'n 7%-8% uit. Hoef je niks voor te kunnen en kost elke maand 5 minuten.

Diederik_Ezel | 23-04-21 | 16:49

@Diederik_Ezel | 23-04-21 | 16:49: Zijn er niet maar een paar fondsen die een redelijk dividend geven? Juist die laatste 25 jaar vind ik redelijk dramatsich. Ja vanaf 2008 wordt het leuk. Zou je nu adviseren om te kopen?

BobDobalina | 23-04-21 | 17:02

@BobDobalina | 23-04-21 | 17:02: De AEX keert relatief veel dividend uit (met name Shell en Unilever) in vergelijking met de S&P 500 dus dat vertekent het beeld. Er zijn indexfondsen met lage kosten van Vanguard van bv de S&P 500 of wereldwijd gespreid. Het beste moment om te beginnen met beleggen is altijd nu, zeker wanneer je een lange horizon (>10 jaar) hebt. Als je erg benauwd bent dat koersen nu te hoog zijn kun je ook in kleine beetjes maandelijks inleggen, om zo de aankoopprijs te middelen. Uiteindelijk lukt het timen van de markt toch nooit, en ben je altijd te laat met kopen/verkopen. Bovendien is geld op een spaarrekening een gegarandeerd verlies van 1-2% per jaar, afhankelijk van inflatie. Succes!

Diederik_Ezel | 23-04-21 | 17:09
▼ 8 antwoorden verborgen

De redactie snapt kennelijk nog steeds niet dat het pensioengeld van de gepensioneerden is, en dat er voor de komende 40+ jaar aan elke rechthebbende kan worden uitgekeerd, inclusief de verhoging waar de gepensioneerden recht op hebben. De pot is momenteel 1.924 miljard euro. Voor de jongeren, die pensioengeld inleggen, is er ruim voldoende. Hou toch eens op met het fakenieuws dat de ouderen de pot van de jongeren opmaken.

Leffe Blonde | 23-04-21 | 15:34 | 8

U hebt gelijk. Maat Brussel wil een Europees pensioenplan, zeg dan maar dag met je handje,

quigg | 23-04-21 | 15:45

En we moeten de AOW afhankelijk maken van je werkverleden.

pejoar | 23-04-21 | 16:04
▼ 5 antwoorden verborgen

Met de rekenrente hebben ze echt een punt. Rekenrente is bedoeld om verzekeringsmaatschappijen tegen zichzelf te beschermen. Het is misdadig dat dit ook gebruikt wordt bij uitgesteld loon, ook wel pensioen genoemd. Het werkelijke rendement van pensioenfondsen ligt vele malen hoger dan de 'rekenrente'. Deze formule doet de pensionist tekort.

revolte | 23-04-21 | 15:34 | 3

Met de rekenrente van de belastingdienst haalt u 897% op uw vermogen.

Is dit nog nieuws? | 23-04-21 | 15:34

Rekenrente is bedacht om graaiers zoals jij geen kans te geven. Een gemiddeld rendement gebaseerd op verleden.
Het vriezen, het kan dooien.
Dat er ook pensioenfondsen zijn die te weinig geld in kas hebben is je kennelijk ontgaan!

Analia von Solmsch | 23-04-21 | 16:04

@Analia von Solmsch | 23-04-21 | 16:04: Dat is nou net het punt. Die hebben "te weinig in kas" omdat ze verplicht zijn te rekenen met een idioot lage rekenrente. Zouden ze mogen rekenen met bijvoorbeeld 50% van wat ze de laatste 10-20 jaar aan rendement hebben gehaald, dan konden ze de pensioenen hoger indexeren dan de inflatie.

langelat | 23-04-21 | 20:59

Het probleem van de rekenrente ligt toch wel ietsje gecompliceerder. Het grote lek op dit moment zit bij het vermogensbeheer, met op de achtergrond dat beleggingsrisico's nu wel heel gemakkelijk op de pensioengerechtigden kan worden afgeschoven. Techniek overigens, die ze bij 50+ inderdaad boven het permanentje gaat. Weg ermee!

Hetkanverkeren | 23-04-21 | 15:32 | 2

Rekenrente?
Wat is dat?
Dat is geld wat je hebt wat je uitleent aan een ander die het belegd die verlies maakt die je om meer geld komt vragen?

Is dit nog nieuws? | 23-04-21 | 15:34

@Is dit nog nieuws? | 23-04-21 | 15:34: Het lijkt een heel simpel begrip rente, maar tot aan de Middeleeuwen was het niet voor niets verboden. Misschien dat gastredacteur Van Sassen Elsloo eens een pensioentopicje kan doen? Desnoods aanhakend op de Europese ontwikkelingen op pensioengebied? Waarbij u voor Europa uiteraard de EU dient te lezen.

Menig Geenstijlbezoekert zal zich dan pas echt een hoedje schrikken. Zin an! Hint: Brexit en het Britse pensioenstelsel versus de huidige kapitaalvlucht.

Hetkanverkeren | 23-04-21 | 16:14

Geen probleem. Ik heb een mummificatieset voor beginners gekocht. Ik ga het overlijden van mijn vader nooit ergens melden. Ik zorg wel dat de financien gewoon doorgaan. Ik heb zijn banksaldo niet direct nodig. Ik heb meer aan de maandelijkse AOW en pensioen.

Leptob | 23-04-21 | 15:29 | 8

@jaja | 23-04-21 | 15:43: Tijdens leven. D66. Orgaan donatie. Alsof menen na het overlijden hun organen beschikbaar stellen.

Is dit nog nieuws? | 23-04-21 | 15:55

In Griekenland ook een beproefde methode geweest, er waren steeds meer mensen 100+ ...

Analia von Solmsch | 23-04-21 | 16:07

Zo komt Japan aan zijn hoge leeftijdscijfers, niemand word daar dood gemeld.

miko | 23-04-21 | 16:10
▼ 5 antwoorden verborgen

Breek me de bek niet open. Het is iedere dag knokken in de verzorgingshuizen, tussen de bejaarden die allemaal geilen (al dan niet met viagra) op die stoot van nummer 83, alleen maar omdat ze haar eigen tanden nog heeft. Als het moet slaan ze mekaar de hersens in met hun biljartkeu's.

quigg | 23-04-21 | 15:28 | 3

Klopt wel maar dan andersom, een man is een schaarser goed op die leeftijd.

GekkeHenkieNiet | 23-04-21 | 15:33

De halve economie?

GekkeHenkieNiet | 23-04-21 | 15:28

Ach wat was ie lief hé, die Henkie. En je ziet, zonder hem is het weer eens ruzie. Is ie toch net op tijd vertrokken. B&B gaat het worden, las ik. Gaat een gierend succes worden.

En de restanten, de puinhopen van 50+? Dat ruimt zich zelf wel op. Ik hoop oprecht dat er een flinke kiesdrempel ingesteld wordt, dan zijn we van dit soort splinterpartijen verlost. Voor Merel maken we graag een uitzondering wegens een paar echte kwaliteiten.
-

Bernhard de II | 23-04-21 | 15:27

Dat mensen klagen met een flexbaan is hun eigen schuld , geen zicht op een vaste baan dan ander werk zoeken . Anders verpest je de arbeidsmarkt .

elevator | 23-04-21 | 15:26 | 7

@elevator | 23-04-21 | 15:35: als je wat te bieden hebt is een vast contract zo geregeld. Kennis werkend in ziekenhuis had ander werk gezocht. Nu kwam er direct een vast contract en loonsverhoging bij huidige baan.

revolte | 23-04-21 | 15:48

@Is dit nog nieuws? | 23-04-21 | 15:48:
Mental coach, vlogger, interieur ontwerper, dieren psycholoog barman, chiropractor vrijetijdsmanager, mindfullnes coach dieetgoeroe. advocaat. genoeg kutbaantjes. Onnodig maar ach, wat de gek er voor geeft.

miko | 23-04-21 | 16:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Boomers kunnen alleen maar graaien en ruzie maken.

Rest In Privacy | 23-04-21 | 15:25 | 9

Pas maar op, boomers zijn de slimste graaiers uit de nederlandse geschiedenis. Is er eigenlijk wel een gebied waar ze niet gegraaid hebben?

FredMistig | 24-04-21 | 13:39
▼ 6 antwoorden verborgen

50plus.
Ik heb de pest aan dit soort namen.
Als doelgroep moet ik mij aangetrokken voelen tot zo’n partij, immers 50 jaar.
Omroep Max is er ook zo één.
Marketingdingetjes.
Maar goed, met 1 zetel is dat concept blijkbaar uitgewerkt.

Ruimedenker | 23-04-21 | 15:23 | 6

@jaja | 23-04-21 | 15:26:
Ik moet dan altijd aan Ricky Gervais denken die Hugh Hefner te kakken zet met zijn huwelijk met Crystall Harris.

miko | 23-04-21 | 16:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Nog nooit een poot naar uitgestoken?? Die krol is toch een poot. Wel beleefd handjes schudden he vriend.

Sarcastica | 23-04-21 | 15:18

Al zo vaak geroepen, KIESDREMPEL!
En minstens een van 6 procent.

pejoar | 23-04-21 | 15:17 | 11

Kiesdrempel?
Zolang iemand die gekozen is kan bedanken heeft dat geen nut.
Alsof je zomaar ineens verkiesbaar bent.

Is dit nog nieuws? | 23-04-21 | 15:47

Of gewoon stemrecht ontnemen bij 75 plus. Ze worden seniel,kwijlen hun stembiljet onder zodat het toch ongeldig is en gaan raaskallen.

miko | 23-04-21 | 15:57

@miko | 23-04-21 | 15:57: Precies. Oude fossielen die stemmen over de toekomst.
Welkom...

Is dit nog nieuws? | 23-04-21 | 15:59
▼ 8 antwoorden verborgen

Hebben die 50-plussers niets beters te doen zoals zichzelf hinderlijk ophouden bij de ingang van een supermarkt of zoiets.

Reebensteeltje | 23-04-21 | 15:16

Ik ben geen 50+ meer... Dat vehikel van Jan Nagel, Geert Dales c.s. en nuttige idioot Henk Krol, het stelletje sneuneuzen - mooi geformuleerd! - Pfui Teufel!

Louter Leuter | 23-04-21 | 15:14

Het frame "de rijke oudere" is nog net niet gevallen. Benidorm zit vol met paupers die in hun uitgewoonde huurflat op de 17e verdieping om 11 uur des ochtends al aan de sigaret en de sherry zitten om de geur van de kattenbak niet te hoeven ruiken.

van Oeffelen | 23-04-21 | 15:11 | 1

Maar daar genieten ze al van hun holle, loze, lege bestaan vanaf hun 58e. Kan mooi zijn, pas bij ongezondheid uitgekaard weer aan docken op de hangtiet van de NL zorg.

Pieterman | 23-04-21 | 15:15

Ben wel benieuwd hoe ze die ene zetel gaan splitsen

Diederik_Ezel | 23-04-21 | 15:08 | 1

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/28/Dieric_Bouts_013.jpg

Is dit nog nieuws? | 23-04-21 | 15:11

• Dat iedereen een fijne woning heeft.
• Dat ouderen, als ze dat willen, kunnen verhuizen naar een woning die beter bij hen past.
• Dat de huren niet zo hard stijgen. Anders worden huurhuizen veel te duur.
• Dat ouderen die dat willen zo lang mogelijk in hun eigen huis kunnen blijven wonen.

In welke middeleeuwen leeft deze partij?

Is dit nog nieuws? | 23-04-21 | 15:08 | 6

@van Oeffelen | 23-04-21 | 15:12: Spanje? Wat is dat nou voor pauper land vergeleken met Suisse?

Is dit nog nieuws? | 23-04-21 | 15:30

@Is dit nog nieuws?
Optie 2 is een graf, volgens 50- ers

Tobi | 23-04-21 | 15:38

@Tobi | 23-04-21 | 15:38: Zolang 50 +het idee heeft dat de gemiddelde leeftijd in de wereld 50+ is is het een kansloze partij.

Is dit nog nieuws? | 23-04-21 | 15:46
▼ 3 antwoorden verborgen

goeie analyse van Ronaldo.

Zyprexa20mg | 23-04-21 | 15:08

Wedden dat mevrouw de Haan bij PvdA of GroenLinks gaat? Wellicht zelfs D66. Iedergeval zal ze binnenkort bij een andere partij gaan verbroederen.

Kaiserrer | 23-04-21 | 15:08

Doe mij maar DENK.
Dat zijn pas leuke boys.

jaja | 23-04-21 | 15:08 | 1

Nida... /IS/Daesh

Is dit nog nieuws? | 23-04-21 | 15:09

Sidney Smeets begint zelf een partij.
18min.

Ruimedenker | 23-04-21 | 15:07 | 6

Geweldig

likdoorn | 23-04-21 | 15:22
▼ 3 antwoorden verborgen

+ Is nogal een leefdtijds-discriminerende partij...

Is dit nog nieuws? | 23-04-21 | 15:05

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl