BIZARRE DASHCAM van aanslag met shovel
"POLITIE LUNTEREN SNEL"
En daarrrrr zijn de krankzinnige beelden van de moordaanslag met de shovel op persfotograaf Timothy en zijn vriendin. De fotograaf kwam maandagavond rond 22.30 uur aan in Lunteren om een lullige autobrand vast te leggen. Nadat hij werd belaagd door een stel agressieve dwazen met stokken en zijn vriendin de auto al wilde verlaten ("Schat ik ga eruit echt waar / BLIJVEN ZITTEN / Nee ik vind het doodeng") werd hij jeepers creepers door een totale gek met een shovel ondersteboven in de sloot geschoven - en dat allemaal tijdens het bellen met de alarmcentrale. De politie heeft inmiddels twee mensen aangehouden. We zijn een heel eind met de 5 W's en de H maar we zitten nog wel even vast op de vraag: WAAROM?
UPDATE: "'Normaal neem ik nooit mijn vriendin mee', zegt Timothy na een korte nacht. Het stel kwam gisteravond net uit het ziekenhuis, waar zijn vriendin was behandeld aan een lichte verwonding na een val met de fiets. Op weg naar huis zag de persfotograaf dat er een melding was van een autobrand. 'Ik dacht: ik ga daar nog even snel foto's maken'."
Reaguursels
Inloggen... ja GVD, nu zakken we een plek op een één of ander vaag lijstje.... Damn..... m'n hele dag verziekt! Misschien is gewoon niet iedereen (meer) gediend van pers!? Ik keur het geweld niet goed, maar de journaille is ook niet bepaald meer onafhankelijk....
De volgende keer ergens geen verslag van doen omdat het wellicht gevaarlijk is.
Daar krijg je pas onafhankelijke pers van.
@Aart4888 | 21-04-21 | 07:01:
Dat lijkt me inmiddels wel de samenleving waarin we leven. Andere kant opkijken. Niet zien wat er gebeurt, en zo goed mogelijk alleen je eigen leven proberen te leven.
Je kunt alleen maar verliezen wat je hebt opgebouwd.
Het geweldsmonopolie ligt al lang niet meer bij de (vertrouwde) staat. Mensen moeten het zelf doen. Journalisten zijn daarbij ook niet per se je vriend, want de staat gebruikt het op zijn minst om nog even de laatste restjes bij je te komen halen.
Desondanks: Afschuwelijk voor deze journalist, dat zou je niet mee hoeven te maken.
Locatie waar zich het afspeelde, is een andere locatie als op die dashcam staat.
www.google.nl/maps/@52.1042712,5.5707...
www.youtube.com/watch?v=iJrgXYnUVe8
Doet n beetje denken aan t begin van Mississippi Burning
Dierlijke toestanden in NL redneck country, waar je weinig elegantie en weinig bluegrassmuziek tegenkomt.
Op het nieuws bij RTL hoorde ik een opvallend accentje van zo een lul met stok? Iemand een idee wat het is?
Iemand bewust met een shovel omkiepen in een auto is dat niet gewoon poging tot doodslag? Of valt het onder mishandeling? Is die idioot of de shovel en zijn die stokslaanders al opgepakt en achter de tralies?
Waarom doen die mensen dat ?
@elevator | 20-04-21 | 20:02: Vanwege het onfeilbare woord van God, Bible Belt hè, oase van verdraagzaamheid en het electoraat van CU en SGP
@elevator | 20-04-21 | 20:02:
Omdat ze een chromosoompje missen?
@Jan, Leiden | 20-04-21 | 20:28: Uh, extra hebben?
Zeer schokkende beelden en vooral het moment dat de grote koplampen van de shovel als in een nachtmerrie de auto naderen. Dat was ook het moment dat het paar had moeten uitstappen, want die tijd was er en als er water in die sloot had gelegen, was het paar een horrordood gestorven.
Ja, tuurlijk joh. Want ieder normaal mens reageert zo snel als er een shovel met brandende, verblindende voorlampen op je af rijdt met een snelheid ver boven normaal voor zo'n voertuig met de tegenwoordigheid van geest om "gewoon uit te stappen". Want verder werden de inzittenden daarvoor ook niet belaagd door reli-Tokkies, en iedereen kan in z'n eentje er daar zonder issues wel 4 van tegen de vlakte slaan. Toch? En verder zou er dan ook geen gevaar zijn geweest dat je uitstapt, maar niet snel genoeg, zodat je door je eigen voordeur naar beneden/achteren wordt gedrukt, met alle mogelijke andere gevolgen van dien.
Pannenkoek!
De boerinnen kalender mag ik hopen toch Laura, Chloe, Iris?
Onversneden poging tot moord. Wat een idioot.
Doodslag
@P. Breidel | 20-04-21 | 20:02:
En dan zegt de rechter zware mishandeling? Taakstraf?
@Jan, Leiden | 20-04-21 | 22:59: Doodslag is moord zonder voorbedachte rade
@P. Breidel | 20-04-21 | 20:02: Als je met een shovel bewust een 2e keer inrijdt op een auto; is dat met voorbedachte rade [al zal die bolbuik niet echt normaal zijn in de kop en wat chromosomen missen dankzij incestueuze goddelijke vermaling met zijn oudste broer die z'n vader blijkt te zijn nadat deze hun beider oma bevruchte... hoppa]
Maarrrr, wat was de reden? Het NOS artikel wekt de suggestie dat het een haat voor journalisten was, maar dit staat dan weer nergens expliciet en blijkt niet uit de beelden.
Misschien stond de auto gewoon in de weg?
Met mensen erin. Sure. Komt zo'n kar op zijn kop in de modder terecht, dan wordt het plaatje opeens anders en is t echt moord.
Wij geen een voorbeeld stellen, want hoernalist. Dus waarschijnlijk geen 240 uur taakstraf. Maarrrr: hardwerkende ondernemer en kostwinner, vrouw werkt in de zorg en hij was een tikje emotioneel en hij heeft spijt (en: Richard Korver mee). Verder doet meneertje Shovel vást wel aan spontane Lunterse crowdfunding, dus hij levert ook een andere auto. Ergo: woeste gok: vijf maanden, waarvan twee voorwaardelijk, rond de tien weken effectief brommen.
5 maanden? Dit is maximaal 240 uur schoffelen. En dat is al aan de hoge kant.
Aan de reactie van de shovel-meneer te zien, zou je kunnen denken dat ze de brandstichter van de brandende auto te pakken hebben?
Ook direct, rijbewijzen permanent, van die drie innemen.
Dit kan toch niet man.
Van Lunteren
youtu.be/ew6zZK-kQt8
Gewoon zeggen dat je het vergeten bent, daar komen er meer mee weg...
Juridisch helemaal kapot maken die boeren. Hebbie niks aan, zijn allemaal dierenbeulen en landvernietigers. De biologische boeren daar gelaten.
De wereld volgens een deugmensje.
U bent woonachtig op de grachtengordel?
Je bent het idd netnie
Kijk jongens en meisjes: dit krijg je dus als je klakkeloos gelooft wat de overheid en pers je elke dag voorschotelt. Wees niet als Tishetnetnie.
U heeft denk ik een volkstuin en fokt konijnen of cavia's?
Ben het met u eens- Oppakken, insluiten, berechten, en straffen.
Moest echt denken aan: Jeroen! Niet doen Jeroen!
Nee
Daar weten Jezus en Boeddha toch ook alles van. Wat ziet gij de splinter in uw broeders oog maar de balk in uw eigen oog.. etc.
Wat heb je liever: 1 persfotograaf van de lokale krant die een paar kliekjes maakt of iedere mongool die langsloopt en met zijn/haar telefoon staat te filmen en vervolgens alles op social media gooit?
Onmiskenbaar poging tot moord, een van de zwaarste misdrijven in het strafrecht. Die gaat geheid lang brommen, die imbeciel!
Je roept wel onmiskenbaar, maar heb je ook een onderbouwing of arrest waar je dit op baseert?
@amateurrr | 20-04-21 | 15:16: Je hebt helemaal gelijk. Met een shovel iemand ondersteboven rijden gebeurt meestal per ongeluk en zeker niet opzettelijk. Moord is waarschijnlijk niet te bewijzen, maar een treedje hieronder mag zeker wel en levert net zoveel straf op voor deze totaal malloot.
Welnee. Er werd gewoon gehandeld vanuit emotie. De rechter heeft daar, zij het meestal selectief, begrip voor.
@Mokum Kosher | 20-04-21 | 15:23: Ik adviseer Roethof: Edelachtbare, mijn cliënt had de auto net hiervoor al even op de lepels genomen en wilde het nu nog een keer doen, omdat de auto nog steeds de weg blokkeerde. Bij het neerzetten bleek dat hij iets te ver uit was gekomen, met twee wielen boven de sloot, zodat de wagen omrolde. Totaal onbedoeld. Kwam mede doordat het inmiddels donker was geworden. Mijn cliënt betreurt uiteraard ten zeerste dat de gevolgen voor de journalist zijn zoals ze zijn en biedt aan de schade geheel te vergoeden.
Toch stinkt er ook iets aan het verhaal van die journalist. Hij was dus met z'n vriendin naar het ziekenhuis geweest nadat ze van haar fiets gevallen was en op de terugweg gaat ie dan een ineens werken/foto's nemen... Hier klopt iets niet, ik denk dat er meer gebeurd is, er zit meer achter.
De actie van die boer is trouwens hoe dan ook asociaal dom. Stel dat er eentje was overleden of zwaargewond geraakt, had zo maar gekund.
Journalist is niet echt een standaard 9-tot-5-beroep. Als er iets gebeurt dan zorg je dat je er bij bent om verslag te doen, ook als het al een beetje donker wordt of je op de terugweg van weetikwat bent.
Nou wat is er dan nog meer gebeurd volgens jou? Ben wel benieuwd.
Als fotograaf kan ik u vertellen dat je direct op iets afgaat zodra er iets gebeurt. Dus ik begrijp het wel dat hij erop af is gegaan. Zit echt niets achter.
@jbkiller... jij zoekt overal wat achter? het zal lekker samenwonen met jou zijn.
Ga es wat nuttig (en vooral leuks) doen met je leven ofzo want je klink best wel treurig.
Toch zou ik ook het verhaal van die shovelstunter en zijn vier rovers wel eens willen horen. Ik vermoed een 'kerk-gevalletje' zoals eerder. Dus zo leven wij, wij zijn christentokkies. Maar daarvoor moet je wel die anderen gehoord hebben om conclusies te kunnen trekken
@Mark van Leeuwen | 20-04-21 | 17:50: de 4 heten ongetwijfeld iets van Gert & Gerrit & Geert & Gerard ...
Had hij niet kunnen wegrijden?
Hij zegt dat zn auto het niet meer doet. En de shivel kwam van voren, dus de makkelijkste weg was al afgesloten.
U begrijpt vermoedelijk niet helemaal dat uw hersenscheet meer over u zegt, dan over de bewoners van Lunteren.
It takes one to know one zeg ik altijd maar.
DNA levert het bewijs. Ook lunteren ontkomen daar niet aan. Tenzij je in onze lieve heer gelooft.
@Roadblock | 20-04-21 | 14:49: Maar Tergender heeft wel gelijk.
@SergeantPierlala | 20-04-21 | 15:17:
Ik heb andere ervaringen in Lunteren.
Toch fijn dat je bent opgedonderd uit ons mooie dorp.
Is er geen nieuws, dan maken we wel nieuws.
Wat eng!! Wat verschrikkelijk zeg.
Ik wens Timothy en zijn vriendin heel veel sterkte.
En die Tokkies moeten achter slot en grendel. Verschrikkelijk zeg, dan bedenk ik me altijd dat dit soort figuren ook kinderen op de wereld zet en 'opvoedt'.
Er zal wel iets aan voorafgegaan zijn. En toen werd de boer boos.
Je kunt het ook positief bekijken. Nu hebben niet alleen zijn foto’s het nieuws gehaald, maar ook zijn gekrijs. Beeld en geluid zeg maar. Een top prestatie voor elke pers medewerker
@Het leven is zwaar | 20-04-21 | 14:43: zit niet zo te excuus-truusen...
Als mensen foto's maken van ongevallen spreken mensen daar terecht schande van. Als fotografen hetzelfde doen en er zelfs nog geld aan verdienen is het opeens wel normaal.
U maakt kans op de prijs voor de domste opmerking van het jaar.
@Sitting_targets | 20-04-21 | 14:58: Kans? Ik denk dat we de winnaar hebben gevonden.
Precies. Dat is namelijk hun vak. Dat levert nieuws op, en sommige van die foto's halen uiteindelijk de geschiedenisboeken.
Uw opmerking waarschijnlijk niet, al is deze wel legendarisch stupide.
Zelfde niveau als eikels die journalisten aanrijden op parkeerplaatsen, of van achteren een fikse trap geven.
Verschil is dat het wapen hier ook nog eens flink lomper is, en er echt wel een zwaar gewonde of dode had kunnen vallen.
Flink straffen.
Poging doodslag misschien wel moord (voorbedachten rade en zo)
Te lage suikerspiegel en per ongeluk gas gegeven.
@Roze_bril_drager | 20-04-21 | 14:19:
Ik vermoed dat de heren raddraaiers daarvoor niet de juiste religie aanhangen om daarvoor in aanmerking te komen.
@Graaf_van_Hogendorp | 20-04-21 | 14:20:
Goh, dat dacht ik nou precies ook.
ja in het westen word je van de weg gekogeld op het platteland van de weg geshoveld
Geef die k*tboer gewoon 12 jaar +
tbs voor poging doodslag. Ben dr helemaal klaar mee met die fopstraffen.
Hmm nee. Dat heeft helemaal geen zin. Dat soort straffen leidt alleen nog maar tot meer ellende.
Dan maar enkeltje Mars? Genoeg ruimte om te boeren.
Maar de vraag is natuurlijk: zijn het boeren?
‘Wrong Turn’, de polderversie.
Geweld en intimidatie tegen journalisten moet stoppen. Blijf met je poten van journalisten af. Dat gevaarlijke 'Fake News!!!!!1111' gedoe is nu wel leuk geweest, ze doen gewoon hun werk.
@Graaf_van_Hogendorp | 20-04-21 | 14:18: dom gelul
Ja, met je poten van journalisten afblijven ANDERS ..... is er geen democratie .... mogelijk. ( en we glijden al af )
Dit soort duistere rednecks zie je normaal alleen in Amerikaanse horrorfilms. Wat bezielt die mensen.
Nou, ik heb daar eens een keer een kano gehuurd bij Kanoverhuur Deliverance, geen aanrader.
@Mr_Natural | 20-04-21 | 14:08: Zat die kerel daar nog altijd banjo te spelen ?
@Mr_Natural | 20-04-21 | 14:08: heb je ook gekrijst als een varkentje(-;
@Graaf_van_Hogendorp | 20-04-21 | 14:15: Man, wat een gelul, stoere vent ben je hoor! Echt waar!
@langzullenweleven | 20-04-21 | 14:18:
Was een referentie naar de film in mijn link.
Duistere rednecks..... toe maar.
Dus ergens staat op een erf een auto al dan niet in de brand en er komen maar liefst 3 fotografen op af van diverse lokale krantjes.
Er gebeurt normaal gesproken niet zoveel in Lunteren?
Lunteren. Iedereen lijkt er op elkaar. Denk dat ik nog nooit zo veel lelijke mensen op 1 plek heb gezien.
Had daar vroeger een klant, had ik een afspraak van zo'n 2 uur. Als ik naar buiten ging had ik ongeveer 10 minuten verstaan.
Heb je een gehoorprobleem dan ?
@elevator | 20-04-21 | 14:09: ik zeg toch verstaan niet gehoord
@deNettobetaler | 20-04-21 | 14:14: U zei dat niet, u schreef dat.
@deNettobetaler | 20-04-21 | 14:14:
Ah uw brein functioneert niet?
Dan zegt u toch gewoon tegen die klant: Ik versta u niet, daarom wil ik u niet als klant.
Ik zou u in ieder geval niet als crediteur willen hebben met zo'n mentaliteit.
Veel mensen uit Lunteren die reageren vandaag? Haha
Heb er enkele dagen gecampeerd. Mooie camping. De ijssalon was redelijk. Daarentegen was de pizzeria simpelweg kut. Letterlijk nog nooit zo'n ranzige plak troep besteld, die ik dus ook niet heb opgegeten.
Zelfs de naam van het dorp is kut.
De Krommehoek, vanouds een typische buurt. Veel zonderlinge figuren en onaangepast gedrag.
Komt wel eens vaker voor op het platteland. Ik zou er maar niet te veel conclusies aan verbinden tenzij u graag uw vooroordelen eens van stal haalt. Dan kan dit event veel voor u betekenen.
Dat dacht ik ook .. drugs in het pand of zoiets. Die willen geen pottekijkers.
@robc | 20-04-21 | 14:08: Dan zou je juist dat soort dingen niet moeten doen.
Wat zegt u nu? Vooroordelen van stal halen? No pun intended?
Beangstigend als je in die auto zit. Er is in dit soort gesloten gemeenschappen wel vaker agressie tegen 'pottenkijkers' van buiten, maar dit is wel van een buitengewoon niveau. Mijn eerste gedachte is dat de fotograaf per ongelijk op iets (drugs?) stuitte dat absoluut niet gezien mocht worden, maar ik begrijp dat de brandweer al ter plaatse was toen het gebeurde? Hoe dan ook gooien ze met dit soort acties hun eigen glazen in.
Mijn vermoeden ook. Of drugs of heling.
Dit soort gesloten gemeenschappen.....
Ik ben toch een behoorlijk aantal keren in Lunteren en omstreken geweest, en ik heb er eigenlijk nooit iets gemerkt van de Deliverance wijze, waarop lieden, die het niet eens op de landkaart zouden weten aan te wijzen, nu over de gehele bevolking en de gehele boerenstand in Nederland praten.
@Roadblock | 20-04-21 | 14:57: Het zou best kunnen dat je tav Lunteren gelijk hebt, ik weet inderdaad niet veel van die gemeenschap. Ter verdediging: over de boerenstand heb ik het niet gehad (andere reaguurders wel zo te lezen). Het niveau van geweld hoe dan ook opmerkelijk.
Maar goed dat het gros van de reaguurders geen rechter is. Het roepen om een veroordeling voor poging tot doodslag, vaak zonder onderbouwing, is zowel treurig als lachwekkend te noemen.
Hoe ga je ooit bewijzen dat de shovel-meneer opzettelijk de fotograaf van het leven wilde beroven? Succes daarmee. En nee, met het op de kop zetten van een auto is dat ook niet aannemelijk.
Op zn kop in de sloot bedoel je, dat gaat de rechter niet waarderen
Doodslag is iets anders dan moord vriend, zoek maar op.
@Super Vaagstra | 20-04-21 | 14:00:
Als je geen kaas van strafrecht hebt gegeten, kun je beter je mond houden.
@kokkie klaphaak | 20-04-21 | 13:59:
Er lagen een stel oude koeien in die sloot, dus echt gevaarlijk was het niet.
Is er draaitje los? Deze man (ge niet zijn beroep noemen) gaat brommen. onderbouwing poging tot doodslag *zie film) laat ik aan de rechter over.
Er is wel vaker een straf voor poging tot doodslag opgelegd in vergelijkbare gevallen, waar niet aangetoond is dat de dader het slachtoffer dood wilde hebben, maar het wel aannemelijk is dat de dader had moeten weten dat zijn acties de dood tot gevolg konden hebben, maar dat feit voor lief nam. En het mag aannemelijk geacht worden dat een auto met een shovel ondersteboven in een sloot duwen wel eens verkeerd af zou kunnen lopen.
toevallig een huisje in Lunteren?
@amateurrr | 20-04-21 | 14:01: Mwa, ze hadden kunnen weten dat het dodelijk zou kunnen eindigen. Nu jij weer.
@Muxje | 20-04-21 | 14:06:
Heb nog even wat arresten er bij gezocht, maar dat is toch van een hele andere orde. Als hij nou blind op raamhoogte met die shovel op de auto was ingereden was er nog wel een kans geweest dat de rechter hier in mee zou gaan.
En jij hebt wel kaas gegeten van strafrecht? Een OvJ kan al poging tot doodslag inbrengen als er een handeling wordt verricht waarbij iemand dodelijk letsel kan oplopen. In sommige gevallen wordt ook het toebrengen van letsel daaronder vervat, als er een kans zou zijn geweest dat het letsel ernstig kan uitpakken of dat er kans is op overlijden. Een auto optillen met een shovel, wegrijden en dan terugkomen valt daar absoluut onder. Je kunt namelijk verwachten dat iemand overlijdt als je zijn auto omkiepert en in de sloot duwt.
@Super Vaagstra | 20-04-21 | 14:09: exact. Zeker omdat de shovel wegrijdt en terugkomt. Dan is er geen sprake meer van een "foutje".
@Super Vaagstra | 20-04-21 | 14:09:
En wat heeft moord hiermee van doen?
Is het een impuls als je een shovel erbij pakt en vervolgens het halve dorp ermee rond scheurt om dan met zulke koplampen de auto van een fotojournalist net niet te missen en die dan 10 meter verder in een droge rivierbedding te droppen. Lijkt mij voldoende onderbouwing. Ondoordacht wellicht, terrassen waren niet open, corona moeheid, onveilige jeugd van gescheiden ouders en daardoor verwaarloost en daarna aan de drank. Wordt toch wel een taakstraf.
poeltje: Ik zeg 40 uur.
@Bewezen-De-Gekste | 20-04-21 | 14:09:
Ik heb het over een rechter, met je OvJ. Als je die al niet eens uit elkaar kunt houden kun je beter helemaal stil blijven.
@amateurrr | 20-04-21 | 14:11: Niets, doodslag.
@robc | 20-04-21 | 14:16:
Heb je ook nog inhoud of kom je alleen maar met losse flodders?
Ok, het is gelukt om ons uit te dagen voor reacties. proost.
Hoi amateur, misschien moet je eerst het filmpje van deze moordaanslag eens gaan bekijken, voordat je wartaal gaat uitkramen.
@obominotie | 20-04-21 | 14:42:
Onderbuik en emotie, kom nou eens met een onderbouwing dan kunnen we daadwerkelijk in gesprek.
@Tergender | 20-04-21 | 14:47:
Zei de reaguurder zonder inhoud heel gedecideerd.
@Tergender | 20-04-21 | 14:47:
Dom gelul -sorry ik weet er geen betere uitdrukking voor.
Tenzj er een moddersloot achter zit die een halve meter diep is. Dan kan je het als inzittende al schudden.
Ik denk dat poging tot doodslag hier makkelijk te bewijzen is. Poging tot doodslag is het opzettelijk proberen iemand van het leven te beroven. Wanneer een slachtoffer meerdere malen wordt aangevallen, in dit geval 3 keer. Zal het moeilijk worden om te bepalen of dit opzettelijk is gebeurd.
In dit geval zal het gekwalificeerd worden als opzet als noodzakelijkbewustzijn.
Ik mis hier enige context. En de fotograaf was er eerder bij dan de hulpdiensten? Wat was er met de afgebrande auto aan de hand.. en waarom gaat zo'n doorgesnoven gek met een shovel een auto zo de sloot in rammen, waarbij je mogelijk de passagiers dodelijk kan verwonden?! Kunnen ze op die shovel bestuurder niet even die Malieveld honden er op zetten?? Wat een smeerlapperij.
Ik wil eigenlijk ook wel meer van de politie horen dan dat het voorval heeft plaatsgevonden.
Het lijkt me ook nog eens de zware kant van doodslag. Want als de fotograaf eerst de gelegenheid heeft gehad in de auto te stappen, dan is er best wat tijd tussen het moment waarom meneer shovel boos werd en en dat hij op de auto inreed.
"Het Genootschap van Hoofdredacteuren"
Is dit serieus een ding trouwens? Heet dat echt zo? Hebben ze een clubhuis en geheime handshake?
Dat is die club van De leugen regeert. Zoek maar op. Niet zo'n heel onbesproken clubje trouwens.
Ze hebben ook een altaar waarop ze maagden offeren enz...
nee, wel allemaal een bepaalde pijp waarmee de rang binnen de club wordt aangegeven.
@Sp1tz | 20-04-21 | 14:17: adhv de lengte?
@indernaad_datisjuist | 20-04-21 | 15:18: nee de techniek
Klup of Vereeniging klonk niet elitair genoeg.
Heb het gehad met die boeren. Hup, land afpakken en lekker huizen gaan bouwen daar.
"Dan gaan we dat regelen"
- S. Kaag-Al Qaq
Nederland één grote stad, mooi man.
Ik heb het helemaal gehad met mensen die uit hun nek lullen. Hup huis afpakken en lekker landbouwgrond van maken.
Ik kwam ooit eens op het kamp voor een auto onderdeel. Ik zag niemand maar ik hoorde wel geluid komen uit een loods. Ik loop die loods binnen waar twee mannen een Mercedes aan het demonteren waren. In een tel pakten ze me bij m'n armen en werd ik hardhandig naar buiten geduwd. Ze vertelden me dat ik g*dverd*mme op moest tiefen en dat heb ik toen maar gedaan. Had Timothy ook moeten doen.
Eigen schuld dus.
@Super Vaagstra | 20-04-21 | 14:02:
Dat weet ik niet, ik was er niet bij en ik weet niet wat eraan vooraf ging. Ik zag iets wat niet in de haak was dus ik ging er vandoor. Maar ja, ik ben dan ook geen rampenfotograaf.
Timothy staat op de openbare weg. Daar hoef je niet op te tiefen, daar mag je gewoon staan/rijden en blijf je met je inteeltkamperspoten van een ander af.
@Bewezen-De-Gekste | 20-04-21 | 14:11:
Wat ik bedoel is: wat is wijsheid in zo'n geval? Beter blo Jan dan do Jan.
Ik snap niet waarom die boeren zo opgefokt raakten , wat is er aan vooraf gegaan ? Het is niet goed te praten maar elk verhaal heeft meer kanten , het verhaal van die boeren hoor ik niet .
Hoeft geen reden te hebben. Waarschijnlijk behandelt dit tuig hun vrouw en kinderen ook zo.
Die meerdere kanten zijn waarschijnlijk meerdere vaatjes drugs.
“Boeren” waar haal je dat vandaan?
@MargauxGrandCru | 20-04-21 | 14:48: Je kan in Lunteren niet echt spreken van Finnen, een grachtengordeltype, iemand uit Wasschenaer, Amstelveun of van de Gooische matras, dan blijven kortweg boeren over.
De toedracht: www.barneveldsekrant.nl/112/overig/67...
Maar is dit ook de ware toedraccht? Of werkt meneer Timothy toevallig niet heel vaak voor dit krantje? Vragen ,vragen. Ik zeg verder niets.
Deze zin: 'SHOVEL De Barnevelder reed net weg, toen de shovel aankwam, die vervolgens de auto van de andere fotograaf opzettelijk in de sloot duwde. ,,Ik ben vervolgens teruggegaan om hiervan foto’s te maken. Op dat moment lag de auto al in de droge sloot. Ik heb het zelf niet gezien, maar begreep van een omstander dat één van de belagers ook met een stok op de auto zou hebben ingeslagen.’’ '
Fotograaf nummer 3 is tenminste niet onverrichterzake van de autobrand teruggekeerd.
Als ik de politie was zou ik snel die verbrande auto onderzoeken. En het netwerk van personen omtrent de verbrande auto.
Wel jammer van al die geblurde gezichten. Een remake van de Haagse dakmoord story, compleet met rechtszaken, zit er dus jammer genoeg niet in.
En dat is geen sloot waar dat autootje in geduwd word, maar een greppel.
De personen zijn aangehouden en de beelden zijn gelukkig geblurd. Anders maken ze kans op strafvermindering. En we willen dat tweetal natuurlijk wel de hoogst mogelijke straf laten uitzitten... toch?
@Atlantis-95 | 20-04-21 | 13:55: Zonder ondertiteling is er geen reet van te verstaan, dus dat helpt ook niet. Je kan alleen ruiken dat ze uit die contreien komen. Misschien deed er een mee uit Boer zoekt Vrouw?
Was dat niet iets met de NSB daar in Lunteren?
De NSB bestaat al een tijdje niet meer hoor.
@2voor12 | 20-04-21 | 13:51: zeker wel. Ze hebben alleen hun naam veranderd. Iets met negatieve connotatie en zo.
@2voor12 | 20-04-21 | 13:51: dat heet nu D66
Jazeker, de muur van Mussert staat in Lunteren.
@Super Vaagstra | 20-04-21 | 14:04: Ja, en Mussert heeft ook in Utrecht gewoond. Erg he? Dat ze daar nou niets van zeggen. Nou, het zal wel weer.
Dus alle Duitsers zijn nazi’s?
@Super Vaagstra | 20-04-21 | 14:04:
Op de Goudsberg, ik heb daar wel eens gewandeld.
Wat wilt u nou precies daarmee zeggen?
Het hoofdkwartier van Seyss-Inquart stond op landgoed Clingendael in Den Haag.
Ik bedoel maar.
U bent van 1926?
Als hij een Volvo had gehad dan lag die shovel nu in de kreukels
Volvo's worden in het algemeen beschouwd als landbouwwerktuigen, dus dat zou dan om het even zijn.
Heb eens een paar Volvo's gezien die betrokken waren in een kettingbotsing. Was net zo weinig over als van de andere betrokken auto's.
@ijstijger | 20-04-21 | 13:54:
Het gaat er niet om wat je van buiten ziet, maar wat er van binnen nog intact is. Iets met kreukelzones, google maar.
je bent in de war met Toyota
@De echte Stolwijker | 20-04-21 | 13:56:
Elke auto heeft kreukelzones tegenwoordig, maar gewicht geeft dan wel de doorslag, gelukkig weegt mijn SUV 2185 kg.
@MargauxGrandCru | 20-04-21 | 16:40: Klinkt als het nieuwe type Shovel GLS.
Wow gekjoh! Dit is nog eens blairwitch project 2.0
Avondklok!!!
Die twee zullen een akelig momentje hebben gehad.
Inderdaad, zo hoog in die shovel loop je bij het omduwen van een andere auto zelf ook kans om om te kieperen.
Ze zijn blank, christen en boer, dus 2 uur taakstraf waarschijnlijk.
U haalt dingen door elkaar.
Nee dat zijn de lieden die we niet meer Niet-Westers mogen noemen.
Als je blank Christen en Boer bent is het andere koek.
Kijk maar naar de blokkeerfriezen.
Lunteren snel.... klinkt als een juichkreet. Verder ben ik benieuwd waarom deze raddraaiers nou zo agressief waren, hebben ze een pillenlab of plantage daar dat ze zo raar reageren.
Wat een complete idioten, daar gaat dan je verdere leven, dit zijn echt domme boeren!
@old shaterhand | 20-04-21 | 13:49: is dat nou een pleonasme of tautologie? Haal ze altijd door elkaar.
Bij filmpjes moet je altijd, maar ook altijd vragen wat gebeurde er vooraf. De "aanslag" valt zeker niet goed te praten. Maar ik wil meer weten dan: hij kwam af op een autobrand en werd vervolgens belaagd en was al aan het bellen met de alarm centrale. Had hij iets gedaan waarom mensen het gingen belagen? Was hij bekend bij zijn belagers? Nogmaals dit praat de daad tegen hem niet goed, maar ik wil meer context.
Ze hadden dood kunnen zijn.
Maar noem eens 1 situatie waardoor het wel te rechtvaardigen is?
Wat moet je in Godsnaam gedaan hebben om zo goed als vermoord te worden, want daar lijkt het sterk op!
Lunteren Burning!
Ik wil wat Hitler deed niet goedpraten, maar ik wil meer context. Ok, een godwin, maar je vraagt er om.
Zie NOS. Volgens zijn zeggen werd de fotograaf vrijwel direct bedreigd.
hier is geen context voor nodig. Wat de camera man ook vout heeft gedaan. die 4 man hadden dat wel anders kunnen oplossen met hun boeren handen (schoppen)
Maarmaarmaarmaar.
Het wereldbeeld van "het volk" dat geweld alleen veroordeelt als het door buitenlanders wordt gepleegd.
@robc | 20-04-21 | 13:57:
vout = fout.
@De echte Stolwijker | 20-04-21 | 13:58:
Het wereldbeeld dat andere mensen "het volk" noemt.
De etikettenplakkers.
Het is een nogal een afgelegen hoek.
Die jongens beschouwen het als hun territorium.
Zij denken dat zij kunnen bepalen wat niet of wel mag.
klopt
OSM vinden boeren sowieso stinken en vinden dat ze plaats moeten maken voor woningbouw en zonnepanelen.
Ja heel slecht van die boeren.
Dan de nuance. Jaren en jaren erger ik me dood hoe het stadsvolk (Maak ik ook deel van uit) de boeren behandelen. De term “zo stom als een broer” wordt gezien als normaal. Alles wat slecht is in de natuur is de schuld van de boeren want daar gaat zo nu en dan een vogel dood.
De stadsmensen zijn dan weer niet snugger genoeg om te begrijpen dat dat komt doordat die vogel daar wel nog voorkomt, in tegenstellen tot in hun stad waar dat beest geen enkele mogelijkheid tot overleven heeft.
Boeren, de mensen die ons in onze eerste levensbehoefte voorzien, worden al jaren als dom en als vernielers van de natuur neergezet. Veelal via stemmers vanuit de stad krijgen ze met wetgeving te maken die hun bedrijven stuk maken. Komen er veganisten hun boerderijen bezetten enz enz.
Hoe sociaal een groep mensen ook is, iedereen heeft een breekpunt, en dat de boeren pas sinds enkele jaren lijken te knappen getuigt vooral van de enorme zelfbeheersing over de 30 jaar daarvoor, die zich kenmerkt door vernederingen en het consequent proberen te vernielen van hun bedrijven.
Er was een autobrand en een persfotograaf wilde een paar kiekjes maken voor de lokale website en krant. Ik zie geen enkel verband met je betoog.
Ah gossie. De slachtofferrol. Waar kennen we die van? Kunnen we ook weer afvinken. Iedere burger in dit land heeft met dezelfde overheid te maken. In tegenstelling tot deze boeren krijgen er maar weinig subsidie van dezelfde overheid. Verder is de negatieve impact op ons leefmilieu van de gemiddelde boer vele malen groter dan dat van de gemiddelde burger. Ze hoeven het niet te doen he? Ze kunnen ook gewoon een baan nemen. Het is geen godvergeven recht om de kinkel uit te hangen
Zie ook 2 reacties hieronder van Nivirto. Wat een mooi voorbeeld.
Welke nuance ?? Boer of stadsvolk. Je kiepert geen auto om, en als je het niet bevalt .... move.
Ach ja de hedendaagse boeren, typisch verwend "wel de lusten, maar niet de lasten" beroepsgroep..
Als het regent, subsidie.
Als het droog is, subsidie.
Als het koud is, subsidie
Corona, subsidie.
Urgenda, subsidie.
Ondernemersrisico, nog nooit van gehoord.
De boer klaagt het minst in februari, aangezien die maand maar 28 dagen heeft.
@zevensprong | 20-04-21 | 13:45:
Als mensen eenmaal knappen, en los staan van de maatschappij, dan gaan ze niet meer alles netjes afwegen.
Ze hebben daar een autobrand en in hun ogen komt weer van dat stadsvolk er wat sensatie van maken.
Zat vogels bij mij in de stad, en niet eens alleen maar beschimmelde stadsduiven.
Beetje romantisch beeld van, in dit geval, de kippenboer. Die propt precies 387 kippen op de m2.
Wat je zegt, lekker volk. Allemaal gewoon industrie.
@BobDobalina | 20-04-21 | 13:46:
Als je in een schoffel een auto omver duwt zit je niet in de slachtoffer rol kan ik je vertellen.
“Iedere burger in dit land heeft met dezelfde overheid te maken” en steeds meer groepen lijken te knappen. De boeren worden echter al heel lang als afval behandeld. Niet iets waar ik nu, dat ze beginnen te knappen, mee kom, maar iets dat ik hier al jaren aanhaal.
“Verder is de negatieve impact op ons leefmilieu van de gemiddelde boer vele malen groter dan dat van de gemiddelde burger.” Ja, daarom leven er op hun landerijen beesten die niet in jou achtertuin voorkomen.
“Ze hoeven het niet te doen he? Ze kunnen ook gewoon een baan nemen.” Dit is hun baan, en tevens familiebedrijf vaak van generaties. Maar jij vind het niets dus moeten ze maar wat anders gaan doen. Je bent ook een goed voorbeeld van waar ik het in mijn reactie over heb.
Natuurlijk niet goed, maar helemaal eens met de nuance. Verder eerst maar even afwachten wat er allemaal aan vooraf ging. Zie ook George Floyd, lag ook allemaal iets genuanceerder dan de MSM en BLM ons wilde doen geloven.
@robc | 20-04-21 | 13:48:
Klopt, en je zet niet een bevolkingsgroep op basis van hun beroep (notabene een beroep dat jou in je eerste levensbehoefte voorziet) decennia weg voor dom.
Ook probeer je niet consequent andere hun bedrijven en bestaan te ondermijnen omdat het niet past binnen jou eigen zeer beperkte bubbel.
Beide doe je inderdaad niet.
Mijn hele leven tussen boeren gewoond. Wanneer je je nergens mee bemoeit gaat dat prima. Maar velen zijn tamelijk autistisch en uitsluitend geinteresseerd in centjes. Die hebben ze dan vaak ook, wat ze er niet van weerhoudt te klagen.
@Nivirto | 20-04-21 | 13:48:
Van mij mag de subsidie worden afgeschaft. Maar dan ook gelijke regels. Niet allemaal strenge regels waar eten en landbouw aan moet voldoen in Nederland, en vervolgens in Nederlandse winkels spul verkopen dat geïmporteerd is uit landen waar die regels niet gelden.
Ook zijn veel subsidies in ruil voor dingen. Bijvoorbeeld, als jullie x verschillende gewassen planten krijg je subsidie (vanwege biodiversiteit). Fijn zo’n subsidie, en daar zal een boer ook gebruik van maken, want minder risico. Maar zonder die subsidie zou hij gewoon planten wat hem het meeste op brengt. Meer risico maar mogelijk juist een grotere winst. Het accepteren van zo’n subsidie resulteert dus niet altijd in gratis geld.
@DerUnterMensch | 20-04-21 | 13:55: sommige industrieen verdwijnen. Ik kan me niet voorstellen dat tata steel over 20 jaar nog in dezelfde vorm in ijmuiden zit bijvoorbeeld. Boeren zullen zich net als de rest van Nederland moeten aanpassen aan de veranderende omstandigheden en gewijzigde milieunormen. Het probleem is dat het vaak onaangepaste volk betreft. Als dat betekent dat hun werk verdwijnt, so be it. Iedere ondernemer en werknemer loopt dat risico.
@Ichneumonidae | 20-04-21 | 13:52:
Koop je toch scharrel.
Dan hebben ze binnen 13 kippen per vierkante meten, en buiten 1 kip per vierkante meter.
Als men dat massaal koopt, kunnen de boeren daar ook hun geld mee verdienen.
@ijstijger | 20-04-21 | 14:00:
Wil je nou zeggen dat boeren ondernemers zijn?
@BobDobalina | 20-04-21 | 14:07: Ben geen fan van de boeren, maar “onaangepast” zijn ze niet. Voortdurend nieuwe regels die weer tot grote investeringen leiden, en als die zijn afbetaald dan is de volgende verbouwing wegens nieuwe regels alweer gepland.
@BobDobalina | 20-04-21 | 14:07:
"Het probleem is dat het vaak onaangepaste volk betreft."
Tja, want de landbouw van nu ziet er precies hetzelfde uit als 50 jaar geleden.
Nee niet dus. De Nederlandse boeren staan juist bekent als de meest moderne ter wereld.
Als dat al moet “verdwijnen” dan zouden alle boeren ter wereld moeten verdwijnen. Efficiënter als hier is het namelijk nergens.
Maar dan heeft u geen eten meer.
Dat is ook zo hyporiet aan het geklaag van de stadsmensen hier. Klagen over de boeren hier, en ondertussen geïmporteerd voedsel eten uit landen waar ze werkelijk geen ene snars om milieu en dierenwelzijn geven.
En eens, bij ondernemen zit een risico. Ik maakt echter een groot verschil tussen een effect van bijvoorbeeld slechte keuzen, slechte markt, economische tegenval of overheidsregels. Een beetje zoals de horeca nu die dicht moet gaan. Gaan we dan ook zeggen, risico van het vak?
Ja er was een minister die dat riep, en hij kreeg toen terecht heel het land over zich heen.
Ik doe niet mee aan het inteelt en onaangepast volk geroep van lieden, die denken dat Amsterdam het middelpunt van het universum is, in plaats van een vuilnisbelt.
Ik doe ook niet mee aan dat "Stadsmensen"en "De Boeren".
Allemaal varianten om een tegenstelling aan te wakkeren, zodat er niet ingegaan hoeft te worden op de minne manier, waarop boeren in Nederland neergezet worden door de pers en de overheid.
Vergeten wat de dagelijkse bezigheid was van Volkert van de Graaf?
Boeren pesten, en zodanig met bezwaren en processen dwars zitten, dat ze failliet gingen.
Ik word verkeerd begrepen hier geloof ik. Ik probeer niks goed te praten ofzo hoor. Ik probeer alleen maar te zeggen dat je als je met je telefoontje staat te filmen bij iemands auto die in de fik staat, dat deze persoon daar misschien niet zo van gediend is. En aangezien er tegenwoordig nogal wat mensen rondlopen met een kort lontje, is misschien een idee om voor de volgende keer gewoon je professionele fotocamera mee te nemen in dit soort gevallen.
Gerrie Eickhof was dit niet overkomen.
Sorry als ik iemand gekwetst heb.
Ik ga een heel eind met U mee. Iemand kan ook ergens zijn, waarvan hij liever even niet wil dat zijn vrouw dat weet. Ik noem maar een dwarsstraat.
Er is geen enkel excuus hiervoor te vinden.
Dit was gewoon een aanslag met een wapen.
Hoe zou de bestuurder van de shovel reageren in een verkeers ruzie?
Dat is natuurlijk wel een ding. Hier ten dorpe hebben we ook een soort dorpsfotograaf; vrijwel geen kiekje in het huis-aan-huisblad of de Renkum-bijlage van De Gelderlander is niet van zijn hand. Vriendelijke man, ik ken hem enigszins, hij heeft me wel eens verteld dat hij al jaren geen echte fotocamera meer gebruikt, omdat de resolutie van moderne smartphonecamera's de vereisten voor een korrelige krantenfoto toch met een veelvoud overschrijdt. Aldus verplaatst hij zich op een snorfiets met zijn telefoon door dorp en ommelanden en houdt 'ie een beetje P2000 in de gaten. Het is dat vrijwel iedereen hem hier kent, anders kun je het verschil tussen deze persfotograaf en een ramptoerist inderdaad niet zien. Dat heeft niks met vergoelijking te maken, meer met het begrijpen van een situatie.
Als referentie naar mijn reactie 2 hierboven. Deze reactie van Nivirto is dus een perfect voorbeeld van hetgeen waar ik over spreek.
En zo gaat het al decennia. Niet gek dat die mensen knappen.
En Nivirto, gewoon geen producten (zowel direct of indirect) afnemen die van tuinders/ boeren komen.
@DerUnterMensch | 20-04-21 | 13:45:
Ik refereer aan het geloof in die contreien, niet aan hun afkomst.
Ik ben niet zo'n fanatiek dumpert gebruiker, maar waarom heeft dit filmpje in hemelsnaam zo'n negatieve kudo score?
Mss omdat je nauwelijks wat ziet?
Misschien omdat het gedrag afgekeurd wordt?
De achterban van Lunteren is vast gevraagd om te zorgen dat het fimpje niet in de top5 komt.
Kan me wel voorstellen dat je ook wel eens iets anders met een shovel wilt dan een beetje zand verschuiven.
Ik ben het niets eens met de aktie van de shovel. Maar toch. Vorig jaar hing er voor de tweede keer een drone zo een beetje boven de stoep langs mijn perceel. Het was zomer en ik zat buiten. Maar dat stond mij niet aan want daar zit bijna altijd een camera aan. Ik stond op het punt om de tuinslang te pakken en op dat ding te gaan richten maar toen vloog ie weer weg. Niemand hoeft opnames te maken van wat er op mijn grond gebeurt, als ik dat niet wil.
Dat ding hing dus gewoon boven de openbare weg? Mag je gewoon filmen hoor. Jij moet ook niet altijd in je nakie door huis lopen en in de tuin gaan zitten met je vriendin.
Als een journalist vanaf de openbare weg verslag doet, dan heb je niets te willen. Als ze op je erf staan wordt het een ander verhaal. Maar in dit geval hoop ik dat deze gasten keihard aangepakt worden.
Je ziet ze vliegen.
@Ichneumonidae | 20-04-21 | 13:41: Het wordt tijd dat daar grenzen voor komen, vroeger was een heg of schutting voldoende voor privacy, tegenwoordig zou je je gehele tuin moeten overkoepelen wegens die krengen. Staat het mij ook vrij de openbare weg met een tuinslang te besproeien of met een harpoen in de lucht te schieten?
@Ichneumonidae | 20-04-21 | 13:41:
Als een drone boven de openbare weg hangt, met de camera op mijn raam gericht, zal hij plotseling om onverklaarbare redenen neerstorten.
Een beveiligingscamera mag geen beelden van de openbare weg maken en een drone wel?
Jammer dan.
Windbuks kopen leptob,
voor een 180 pleuros heb je er een die zo’n vliegende tondeuse kats uit de lucht schiet.
Wel eerst even oefenen,
maar succes verzekerd.
@Fele | 20-04-21 | 13:37:
Die kans is heel groot. Bijvoorbeeld net zo groot dat als je een voorbijganger in Rotterdam vraagt naar zijn favoriete voetbalclub, hij Feyenoord zal antwoorden.
Pardon, “ik word” (voordat de taalnazi’s ontwaken).
bedankt
Hmmm, ik heb kennelijk Joris geschoffeerd. Dat was niet mijn intentie. Vraag mij nu even af waarom. Zou een mooie functionaliteit zijn als we dat ergens zouden kunnen vinden.
Zo, als deze mensen niet een paar jaar cel krijgen leven we echt in een compleet debiel land.
die gaan allemaal zeggen" Ik bestuurde die shovel niet".
Ik wil echt niks goedpraten maar hij stond wel een beetje in de weg.
Waarom? Gewoon,, omdat het kan.
Die vijfde W ? Dus de naam hebben al: Willem Wever ?
Ik ken Lunteren alleen van deze NN commercial: youtu.be/yEMHZdPmsIM
Ben jij helemaal achterlijk in je kop?
doe normaal.
Wat jaren geleden is mijn auto afgefikt. Er waren ook wat filmers en een journalist van de plaatselijke omroep. Of ik hem te woord wilde staan. Ik heb beleefd geweigerd. Absoluut geen reden om zo iets achterlijks te doen als die auto omgooien. Het kan slecht aflopen. Kortom, poten thuis houden!
Mafketel.
Nee dit was geen pers-mus, maar een locale nieuws mus in een dorp waar nooit iets gebeurd, Maar om je auto om te draaien is ook weer wat
Ze hielden zich niet aan de avondklok!
Heeft de mevrouw van 112 al slachtofferhulp?
Twee oorartsen zijn met haar bezig.
Belachelijk gedrag van deze boertjes. Als ik het goed zie is pa er zelfs bij.
Niettemin ga ik pas compassie hebben met deze ‘persfotograaf-totale-held’ als hij bij een autobrand in wijk Veldhuizen in Ede op tijd is om de daders op de gevoelige plaat vast te leggen in plaats van een coronaverzetje met eigengekochte sloopbak in Lunteren.
raak, desondanks moeten ze van hem afblijven.
Waarschijnlijk pijnlijk accuraat.
Van Lunteren!!!
da's lang geleden man. Bedankt
www.youtube.com/watch?v=yEMHZdPmsIM
Bizarre video. Laat dat tuig maar een paar jaar brommen.
Staat er trouwens niet een zekere muur in Lunteren?
Goeie scoop deze journalist is echt serieus met z,n werk bezig hoor je zo, tjsa je moet wat om het voorpaginanieuws te halen.
Misschien had Timothy die brand wel zelf aangestoken en werd hij herkend, ook een optie.
Dan kan 'ie de volgende keer de shovel in de brand steken.
Maar ik zet toch in op dat de "Shovel Knight" autistisch was, althans dat dat volgens zijn advocaat alles verklaart.
De BBB in actie.
waarom denkt iedereen meteen aan boeren? Is er geen woonwagenkamp in de buurt?
@small_town_dude | 20-04-21 | 13:25:Je hebt volkomen gelijk . Het was een shovel rijder in the middle of nowhere 21u , waarom denk ik in godsnaam aan een locale boer .......
@robc | 20-04-21 | 13:29: die bouwvakkers ook altijd!
@robc | 20-04-21 | 13:29: vinkje.
@small_town_dude | 20-04-21 | 13:25: Dat komt door het eigenmachtige en hufterige gedrag dat deze beroepsgroep zo stelselmatig vertoont.
Oh? U weet dat?
Of is dit alleen maar een goedkope manier om een politieke partij af te zeiken?
De andere kant van de medaille, geen oorlogen meer dus overschot aan kanonnenvlees...
De Kamer, gehoord de beraadslaging etc, etc, eist verbod op inteelt.
'Persfotografen' die op autobrandjes afkomen in gehuchten zoals Lunteren, zijn vaak lokale sensatiezoekertjes. Die hebben we hier ook. 'Echte' pers boeit zo'n autobrandje in Lunteren helemaal niet.
De auto had in brand kunnen vliegen.
Dan had je sensatie gehad.
lul je dit nou recht?
Ja, en?
Ja en wat is je punt?, dan pleur je ze met auto en al ondersteboven in de sloot? Daar gaat het hier toch om.
Echte serieuze professionele persfotografen filmen meestal ook niet met hun telefoontje.
Het zoveelste signaal dat juist de journalisten zich eens af moeten gaan vragen waarom er zoveel burgerhaat tegen ze is. De meeste journalisten zijn ambternaren die de status quo verdedigen als een stel crusaders, en verder gewoon burgerlijke decadente typjes. Het venijn druipt er al jaren vanaf... op een gegeven moment gaat die minachting zich natuurlijk ook gewoon tegen je keren...
Wordt je behandeld voor deze denkbagger?
Je komt over als een gefrustreerde wappie die overal vijanden ziet.
@geen_impulscontrole | 20-04-21 | 13:26: Ik hoop het.
In Nederland is geen enkele journalist ambtenaar hoor, ik weet niet waar je dat gelezen hebt.
Verder heb ik een ontzettende hekel aan wielrenners, als ik jouw logica moet volgen mag ik er binnenkort 1 aanrijden, want die wielrenners moeten zich nou eens afvragen waarom ik ze haat.
@Fele | 20-04-21 | 13:43:
He, ik heb eigenlijk als rechtgeaard wandelaar ook de pest aan wielrijders.
Ook, omdat ze de gehele corona periode met groepen van 10 man door zijn blijven rijden.
Je stelt vragen. Je zoekt antwoorden. En ineens komen de vooroordelen lekker uit je onderbuik borrelen. Lunteren...
"Zoals meerdere dorpen in de omgeving, heeft Lunteren een hoog percentage protestantse-christenen, waaronder een groot aantal reformatorische christenen / bevindelijk gereformeerden."
Ah ja. De poldertaliban. We zeiken altijd (vaak terecht op de islam) maar laten we dat volk niet vergeten. Dat is "ons" volk. Die doen qua veel de taliban bijna als lieve kneusjes lijken. Zelden zo'n fanatiek rotvolk meegemaakt. Je hebt een grotere kans om met een moslim in de kroeg te lachen onder het genot van een paar biertjes dan dat geïndoctrineerde gestoord volk.
Religie is altijd kut. Maar dat volk is in potentie gewoon de vanille ISIS. Totaal gestoorde idiote fundamentalisten die geweld niet schuwen, homo's haten, vrouwen onderdrukken. Het is dat onze overheid ze pappen en nathouden anders hadden ze alles platgestampt met terrorisme.
Zoek professionele hulp. Het zal u goed doen.
@Franciscus Borchwerf | 20-04-21 | 13:22:
Kan je dat onderbouwen? Ik hoor het graag. En ik wacht.
@Franciscus Borchwerf | 20-04-21 | 13:22: Hoezo? Hij heeft groot gelijk.
Je hebt deels wel gelijk, alleen heb ik een refo zichzelf nog niet met een bomgordel ergens zien opblazen of iemand midden op straat zien onthoofden. Maakt nogal een verschil of een paar inteeltlieden hun bekrompen wereldbeeld in beslotenheid botvieren op elkaar vs of je je zorgen moet maken op zelfmoordaanslagen e.d.
@Theodorus.Goldbach | 20-04-21 | 13:26: Nou bijvoorbeeld die laatste zin van je over mogelijk grefo terrorisme. Ik heb niet de indruk dat de Veluwe een soort ISIS gebied in wording is. Of een Indonesië. Of Iran. Of SA, Qatar, Afganistan, Somalië enz. enz. De moslims zijn sinds 1979 (Iran en SA) bezig om de politieke islam te exporteren. Bent u recent wel eens buiten geweest. En is opgevallen dat er veel meer hoofddoekjes zijn dan 10 jaar geleden. Laat staan 50 jaar.
@Quantum Suicide | 20-04-21 | 13:27:
Zelfmoord plegen, onschuldigen doden mag niet volgens islam he. Maar ze doen het sinds de laatste decennia wel. Gewoon omdat er een paar hebben gezegd dat jezelf opofferen in de 'strijd' wel mag en dat er geen 'onschuldigen' zijn want ze zijn allemaal de vijand. Kinderen, moslims, christenen, joden. Alles.
Laten de refo's nu toevallig net zo'n ideologie hebben waar het wel mogelijk is om de 'vijanden van "Christus" te doden' en waar je maar kan. Mannen, vrouwen en kinderen. Joden en moslims. En vooral de ongelovigen. Dat zijn dus voor deze mensen alles wat niet 'refo' is. Katholieken. Agnosten. Maakt niet uit.
Nogmaals het is dat onze overheid ze 'hun gangetje laat gaan' maar pas op he. Deze mensen zijn net zo gestoord als ISIS of de Taliban en zullen klaar staan om ons, wij smerige heidenen - lees alles wat niet refo is - te doden in de naam van God.
@Graaier | 20-04-21 | 13:32:
Ah ja. Hoofddoekjes.
dekanttekening.nl/zingeving/hoofddoek...
@Theodorus.Goldbach | 20-04-21 | 13:26: je hebt het zelf onderbouwd met je tegel, dus wat valt er nog te onderbouwen?
Poldertaliban is weliswaar kutrelivolk, maar stellen dat deze jongens erger zijn dan de taliban of isis? Hoeveel mensen hebben refo's onthoofd? Hoeveel zelfmoord aanslagen hebben refo's gepleegd? Hoeveel vrouwen verhandeld als slaaf of meisjes besneden? Hoe vaak is er sprake van eerwraak in refo kringen?
De gemiddelde moslim gelijk stellen aan fundamentalistisch gristentuig, is een nutteloze vergelijking...(en dan ook nog een waar 't gristentuig niet eens zo heel heel veel slechter wegkomt). Je maakt ook meer kans een broodje halal shaap naar binnen te schuiven met een gematigd christen dan met een ISIS-gekkie, maar dat zegt niks over de gemiddelde christen, maar alles over fundamentalistisch religieuzen.
@Theodorus.Goldbach | 20-04-21 | 13:35: Ja inderdaad want we hebben de afgelopen decennia in Nederland een lange traditie van aanslagen en moordpartijen van christenfundamentalisten........
lul toch niet zo stom man!
@Theodorus.Goldbach | 20-04-21 | 13:26: zonder dat uit het artikel blijkt dat hier een link is met welk geloof dan ook begint u uw frustratie te uiten over wat u noemt de poldertaliban. De manier waarop en de heftigheid doen een zwaar trauma vermoeden van een onverwerkt verleden.
Zoek professionele hulp. Het zal u goed doen.
@Theodorus.Goldbach | 20-04-21 | 13:35: uw fantasie gaat nogal met u aan de haal. Fascinerend om te lezen, zoveel aannames, invullingen en voortborduren op die invullingen.
Normaal zeg ik "dom gelul" maar goed:
"Doen de Taliban bijna als lieve kneusjes lijken".
Verder gaat het wel goed met u?
Als ik niet beter zou weten, zou ik denken, dat u zelf geradicaliseerd bent.
U heeft letterlijk geen notie, als u de Taliban met onze boeren gaat vergelijken.
Taliban martelen gevangen tegenstanders dood.
Op uiterst nare manieren die u zich vanuit uw veilige stoel niet eens kunt voorstellen.
Bent u vroeger wel eens geschrokken van een boer in het donker?
Jeugdtrauma?
@Roadblock | 20-04-21 | 15:43:
Fanatieke religieuzen kunnen er wat van. Dat we door pappen en nathouden ze niet laten exploderen is een ander verhaal.
Ze zijn net zo extremistisch. Wil je niet weten. Geeft niet. Wacht maar en je zal zien.
De fotograaf werkt voor een gerenommeerd persbureau welk voor media en instanties als de brandweer foto's maken. Wat deze hillbillies nu in hun hoofd halen is onbekend, heb het idee dat geloof rare dingen met je doet ...
Dit soort instanties maken geen foto’s voor de brandweer.
De enige keer dat een fotograaf foto's voor ons maakte was toen een paar hobbyfotografen uit hobby overwegingen onze auto's voor de kazerne op de plaat hebben vastgelegd.
Welke woonplaats?
Overtuigende alarmmelding.
maar hij moet het wel 10 keer herhalen
Terecht dan ja, uw tegel slaat nergens op zonder verdere achtergrond info
Tja, die daders zien er ook niet heel hoog opgeleid uit.... Maar wel mooi in beeld dus die 5e W komt wel.
Jezus wat een irritant wijf heeft ie naast hem in de auto zitten.
Deze drie en ik weet niet of er nog een nummer 4 in de shovel zit mogen ze allemaal 2x poging tot moord ten laste leggen. Dit is net even te gecoördineerd om nog een spontane actie te zijn. Wat een idioten zeg.
Ik dat volk. Woon ook in een Veluws dorp. Gesloten dorpscultuur, religieus orthodox en dat in in combinatie met een laag opleidingsniveau. Achterlijke boerenzoons die alles en iedereen die anders doet of denkt willen domineren.
Heb zelf regelmatig neus aan neus gestaan met een compleet achterlijke vetpens op leren klompen van een jaar of 25. (De thuiswonende zoon van de buren).
LOL; het type vetpens dat z'n kleine varkens piemelmuisje uut de box trekt om z'n zus, moeder, oma te biggen....
@Nicolas1954 | 20-04-21 | 13:23: Het zijn eigenlijk hele sneue jongens. Hebben weinig zicht op perspectief. Zijn opgegroeid in een beknellende bijbelse omgeving waar opleiding en persoonlijke vorming geen rol van betekenis speelt.
Weinig tot geen aansluiting met de 'moderne' maatschappij. Spreken vaak geen (a)bn, slechts het dorpsdialect. Kunnen amper lezen of schrijven. Laat staan zich uitdrukken. emoties worden al vanaf de vroege jeugd genegeerd of afgestraft door vader. Het zijn eigenlijk net Marokkanen.
@Croisantneuf | 20-04-21 | 13:30: hahaha. Dat dacht ik.
Deze fotograaf kent geen angst. Dikke +1 voor hem.
Boer Zoekt Cel
Mag hopen dat deze Deliverance-inbreds lang uit de samenleving verdwijnen. Dit is met geen enkele "wat gebeurde er vooraf?" vraag goed te praten.
Boer zoekt Bubba.
Die persfotograaf had waarschijnlijk een werkgeversverklaring bij zich omdat hij tijdens de avondklok aan het werk was.
Hoe zit dat met die vriendin, was zij ook aan het werk of was ze voor de gezelligheid mee?
Rond half elf was hij, met vriendin, daar.
Zou zijn vriendin een bekeuring krijgen als ze voor de gezelligheid erbij was, of wordt het door de vingers gezien.
Zie op het wereldwijde Lunterense internet dat genoemde fotograaf Timothy zich specialiseert in het fotograferen van botsingen, ongevallen met auto's e.d. Echt wel dit, beetje beslist bizar, best wel. Dus...
De emoties kunnen soms wat oplopen als zo'n drol zijn foto's al op de voorpagina van de plaatselijke televaag heeft staan, voordat de gehele familie en vriendengroep op de hoogte is dat Klaasjan zijn Golf GTI om de dikste boom van het buurdorp heeft gevouwen. Dan kom je terug van het lettelijk uitpellen van zo'n gozer en dan sta je al met je snufferd en een heel verhaal over wat er wel niet aan de hand was op dorpsnieuws.nu.
Je kan ook klanten in een supermarkt fotograferen, maar daar is niet zo heul veul vraag naar.
Mag dat wel van de Heere Heere?
Als je niks te verbergen hebt is er niks aan de hand. Op de openbare weg mogen gewoon opnames gemaakt worden. Dat inteeltverhaal van jou, daar raak ik niet van onder de indruk. Koffie kom ik graag drinken, neem ik mijn knuppeltje mee.
Is goed, neem ik de koekjes voor bij de koffie mee!
Amen
Schenken jullie ook koffie in die zuipketen?
Ik mis vooral een zwitsal icoontje bij deze reactie.
BBB is trots op de boeren. Heft in eigen handen nemen.
Wat de moedercopulerendeseks heb ik net zitten kijken?
Lunteren?
Dat ken ik alleen van het Bejaarden tehuis waar mijn wijle oma ooit vakantie hield...
Times they're changing.
Man man man.
Dit zijn de lokale drugsproducenten. Die willen geen pottenkijkers.
Waarom ?
Gewoon ‘omdat het kan’?
Maar wat is er aan vooraf gegaan. Dit escalleert niet zo zonder voorgeschiedenis.
Als zo'n 112 hobby fotograaf hinderlijk was had ie vast een klap op zijn bakkes gekregen of zo, maar inzet van een shovel betekent dat er veel meer aan de hand is dan alleen een brandende auto.
Misschien onbedoeld een fotootje van een meth lab in een boerenschuur gemaakt.
Ik schrik niet snel van iets. Maar Jezus allemachtig wat is dit in Godsnaam.
Ik zoek naar enige logica. Maar ik kan niets vinden.
Wat hadden ze te verbergen dan? Een drugslab? Incestfamilie? Werkelijk ik heb geen idee.
Drugslab zou kunnen maar dan hadden we dat al gehoord.
Dit lijkt me een poging tot doodslag. Mik die achterlijke boer maar een tijdje de lik in.
Ze moeten die paparazzi pers een tijdje de lik in flikkeren!
Je kent niet het hele verhaal. Misschien heeft die fotograaf van tevoren wel iets veel ergers gedaan. Je weet het niet.
@kapt.Jerkoff | 20-04-21 | 13:15: Want? foto's maken ist verboten!? Wat is er verder paparazzi aan trouwens?
@culture_vulture | 20-04-21 | 13:18:
Een boerendochter gepaald.
Een boerenzoon gerimd.
Boerenjongens gedronken.
Zou zo maar kunnen.
Kun je ook onderbouwen waarom het poging tot doodslag zou moeten zijn?
Thread theme:
www.youtube.com/watch?v=6SKgD3ofY4s
Als je een speedlab hebt, nooit van je eigen product snoepen, regel 1.
nou nou nou nou
overigens moet je de mafketel die met shovel een auto van de weg rijdt om een punt te maken de rest van zijn leven zonder rijbewijs zetten. Nog geen op afstand bestuurbare fiets zou die debiel mogen besturen.
Uhh? Mag gewoon een paar jaar de bak in.
@appelboor | 20-04-21 | 13:10: dat ook
u gelooft werkelijk dat zulke lieden zonder geldig rijbewijs daadwerelijk geen voertuig meer zullen besturen?
Vete?
www.youtube.com/watch?v=3i94O6u2E68
laag suikerspiegel van shovel chauffeur?
Waarom blijft toch de vraag. Drugs? Gevulde zuipkeet?
Het waren natuurlijk weer "jongeren".
Precies! Het land uitzetten! Familie ook!
En aanhangers van een bepaalde religie die vaker negatief in het nieuws komt.
Ik zou in deze situatie ook zeven kleuren stront gescheten hebben als ik in deze auto gezeten had. Voor hetzelfde geval vliegt hij in brand en kom je er niet meer uit. Dit is niet goed te praten en duidelijk ver over de grens, hoop op 10 jaar gevangenis voor deze idioot met zijn shovel.
auto's vliegen niet meer zo makkelijk in brand als vroeger (kunstof tank etc... ) had er water in de gracht gestaan, dat had wel dodelijk kunnen aflopen.
@Lt-Kol Kilgore | 20-04-21 | 13:08: tesla’s wel!
@BobDobalina | 20-04-21 | 13:11: nope, die vliegen per gereden kilometer 10x minder vaak in brand dan brandstofauto’s.
@Lt-Kol Kilgore | 20-04-21 | 13:08: Ik hoop niet dat u is een keer in deze situatie komt en uw reaguursel 200 keer prevelen doet voor de brandweer komt.
@Muxje | 20-04-21 | 13:13: Zodra ze echter branden heb je een serieus probleem, met gewone auto's gaat dat niet zo hard.
@BobDobalina | 20-04-21 | 13:11: als de accu lek geprikt word wel ja.
@jan huppeldepup | 20-04-21 | 13:14: Ik heb een gordelsnijder en noodhamer mee. Een kennis is op deze manier jammerlijk aan zijn einde gekomen, verzopen in een gracht toen de PKW over de kop ging.
RAAK
Rustig blijven
Accepteren
niet Aanstellen
Kijken
Zucht, dat weet inmiddels iedereen toch wel een keer?
Geflipte inteelt.
Hé mosterd, moet je deze gelegenheid niet aangrijpen om even los te gaan op refo’s?
Gemiste kans dit.
een normaal mens hoeft niet perse los te gaan op refo's... zijn refo's, die lijden in principe hun hele leven al aan een enge ziekte....
@azubneritan | 20-04-21 | 13:08: zou kunnen. Maar mosterd kennende laat hij geen kans onbenut om op refo’s te zeiken. Zie ook zijn vorige topic over dit onderwerpend het aan de haren bijgehaald werd.
@Franciscus Borchwerf | 20-04-21 | 13:17: en wat is daar mis mee? gelovigen zijn toch om afgezeken te worden? als je zo debiel bent om in een hoger wezen te geloven terwijl je ondertussen tot je knieen in de stront van de samenleving staat dan mag er over je heen gezeken worden...
Is er daar geen kamp in de buurt?
@azubneritan | 20-04-21 | 13:59: Eensch! En bij elke normale discussie dat boekje erbij halen. De mensch kan zo gemakkelijk gehersenspoeld worden. Ongelooflijk. Nee ik maak er geen Godwin van maar toch. Hele enge lui die reliegekkies.
WTF. Waar gáát dit over... Ben benieuwd naar het hele verhaal want hier moet toch meer aan de hand zijn.
Betrapt op criminele praktijken, vermoed ik.
@Sitting_targets | 20-04-21 | 13:05:
Precies wat ik dacht. Ze wilden alleen maar een autobrand fotograferen.
Dat zou hetzelfde geïnterpreteerd kunnen worden als 'ze wilden alleen maar weten waarom twee mannen in een bos een kuil aan het graven waren'. Soms kun je maar beter niet te nieuwsgierig zijn.
@keestelpro | 20-04-21 | 13:18: Posbankmoord was zo'n gevalletje toch?
Ik vind het moeilijk om nog te kunnen geloven dat er ook goede boeren zijn. Volgens mij is het een kwaadaardige cultuur. Het mengt ook niet met onze cultuur uit het vrije westen. Ik vond het ook doodeng toen ze gewoon doodleuk met een overmacht aantrekkers het hele verkeer lamlegden en gewoon naar Den Haag reden. Deed me denken aan een Turkse bruiloft. Er werd ze geen strobreedte in de weg gelegd. Ze laten in ieder geval zien niets op te hebben met het milieu en lak te hebben aan ons gezag. Ik denk dat we er minder van moeten hebben.
Ze mogen in elk geval niet meer als Westerse achtergrond de statistiek in.
Gooi de boycot erin dan, Bob.
Hongerstaking niets voor je ?
Ach heerlijk naïef dommetje, wel D66 of Groenlinks gestemd neem ik aan?
Tsja dit krijg je als je op onderwijs bezuinigt
@Roze_bril_drager | 20-04-21 | 13:05: ach ja, zonder de boer geen eten. En zonder staalindustrie geen trekker voor die boer. Zonder petrochemie en oliebedrijven geen diesel voor die trekker. Zonder chemieconcern geen bestrijdingsmiddelen. Zonder vrachtwagenrijders geen distributie. Zonder supermarkten geen verkoop. Laten we nou eens niet doen alsof die boeren de enige onmisbare beroepsgroep zijn, want dat zijn ze niet. En minder kan ook prima, we exporteren meer eten dan we consumeren hier.
Dat ze verdomme naar hun eigen land gaan!!
@Roze_bril_drager | 20-04-21 | 13:05: nou ik eet geen waterige tomaten, smakeloze kaas en hormoonvlees meer. Dat zal ze leren!
@Muxje | 20-04-21 | 13:10: Goed plan, maar laten we beginnen met minder mensen in nederland. Als we heel de randstad afzinken, dan kunnen we toe met stukken minder productie.
Turkse boeren, dat is helemaal erg.
@BobDobalina | 20-04-21 | 13:10:
Blijf dan ook even van de boerenkool en de spruiten af en vreet lekker je bordje quinoa leeg. Neem ook meteen een knotje, ouwe Soyboy.
@amateurrr | 20-04-21 | 13:53: soyboys zijn volgens mij juist vrij jong.
Die vent met die shovel in ieder geval poging tot moord mag ik hopen ,maar ja dit is Banania ,dus die zal wel gemeentetuintjes mogen shovelen .
Doodslag, geen moord.
En meneer is blank, dus geen verzachtende omstandigheden.
Nee, ik denk dat meneer minstens een half jaar mag brommen.
Mensen, ik bedoel dit soort varkens, zijn niet opeens grotere varkens dan pakweg 20-25 jaar geleden. Of hebben nu meer lef dan toen.
Pakkans en/of straf zijn lager. En dat weet iedereen in dit land, ook in je onderbewuste en ook als je nog nooit zelfs maar lichtjes met de popo in aanraking bent geweest.
Plus altijd kans dat een of andere kneus cq. influencer het voor je opneemt en je vrijpleit.
Kortom, minder remmingen, minder angst. En dit land naar de afgrond.
Maar laten we vooral geen politiestaat worden inderdaad. Dit is beter zo.
“Journalisten moeten veilig hun werk kunnen doen. Dit gaat alle grenzen over, we accepteren dit niet. Onze collega’s hebben gister goed opgetreden. Het onderzoek is in volle gang”.
En als mensen verkleed als zwarte piet op straat lopen dan kunnen ze in hun nek geschopt worden want de rechter heeft daar een vrijbriefje voor afgegeven.
Wel ff afmaken dan ook hè...
'Dit moeten we niet willen'.
'Dit is niet fatsoenlijk'.
'Zo gaan we niet met elkaar om'.
'Dit hebben we zo niet afgesproken'.
O ja, en natuurlijk 'kan het niet zo zijn dat...'
Is heel de Linkse-kots bingokaart weer vol.
Op naar de volgende keer.
Ook knap. Iemand pleegt overduidelijk poging tot doodslag en over zwarte piet beginnen omdat 1 of andere neger iets dom heeft GEZEGD. Knap hoor Patje. Lekker recht lullen wat krom is met whataboutisme.
@Theodorus.Goldbach | 20-04-21 | 13:12:
Ik geef aan dat het alle twee niet toelaatbaar is. Poging tot doodslag omdat je een auto omdraait is ook een lachertje.
@Patje | 20-04-21 | 13:16:
Euh. Jij mag hier nu plempen dat als je me ooit ziet mij een trap in mijn bek wil geven. Ik weet niet wat Joris daar van vindt. Maar van mij mag je dat zeggen. Als jij met een shovel mij en mijn vriendin in een sloot beukt is dat niets meer dan poging tot doodslag. Als je de verschillen niet kan zien dan ... ja. Dan heb ik geen hoop voor je.
@Theodorus.Goldbach | 20-04-21 | 13:25:
En u ziet dat niet als een bedreiging? Als je in een stilstaande auto op zijn kapot wordt gezet dan is dat in mijn ogen een poging tot het aanbrengen van letsel. En nogmaals, ik keur beide af.
@Theodorus.Goldbach | 20-04-21 | 13:25:
Poging tot doodslag? Kleine kans dat de rechter daar in meegaat. Als het noodlottig was geworden zou het hooguit op dood door schuld uitkomen. Altijd mooi om wijsneuzen als u aan te horen over zaken waar u geen verstand van heeft.
u brgrijpt er niet veel van?
@amateurrr | 20-04-21 | 13:51:
Nomen est omen.
Had ze wat lekkers te eten aangeboden.
Iets zoets.
Wil nog wel eens helpen.
Ach, alweer die jongeren ...
*zie vorig topic.
aha, dus voortaan je afval dumpen in lunteren... wonen toch alleen maar tokkies en debielen, blijkt maar weer!
Was deze fantastische Heldenfotograaf (met zijn vriendin in de auto, nudgenudge say no more) nu wel of niet op privaat terrein? En wat voor World Press Photo meende hij te kunnen maken? Of wilde hij juist de brand helpen blussen? Of stond hij hinderlijk geparkeerd voor de brandweerauto? Wat voor nieuwswaarde heeft een foto van een brand? Misschien zat hij wel vast in de modder en en probeerde de shovel hem eruit tekrijgen, wie weet. Vragen, vragen. Maar daar hoor je ze niet over in Den Haag.
@Ashtrey | 20-04-21 | 13:03: Vragen stellen kan altijd. Schelden doet zo pijn, au.
@dathoujetoch | 20-04-21 | 13:06 Prachtig om te zien hoe die tokkies hier zich in onmogelijke bochten wringt om dit vooral grappig te doen lijken. Ghe.
@dathoujetoch | 20-04-21 | 13:06: Domme vragen stellen doet ook pijn. Er is niets goed te praten om een auto met twee mensen op zijn kop te zetten, dat is doodslag. Doop uw naam om in Pinda, het IQ heeft u al.
@jan huppeldepup | 20-04-21 | 13:11: het blijft jammer dat fieldlabexperimenten uit het verleden niet altijd het goede resulataat opleverden. Sommige creaturen ontsnapten, en leidden in alle duisternis een eigen leven. Uit: 'Ode aan het ramptoerisme, een roman'.
@dathoujetoch | 20-04-21 | 13:20:
Doe nou niet. Niet wrijven in uw eigen vlek.
Ik vroeg me direct het zelfde af: waarom was je daar en hoe krijg je iemand met een shovel zover dat hij je ondersteboven legt? Wat heeft deze "fotograaf" gedaan dan? Ik zie in het filmpje alleen het voorval zelf, niet wat zich ervoor heeft afgespeeld. Ik kan me goed voorstellen dat de "journalist" vooraf bij iemand het bloed onder de nagels vandaan heeft gehaald en nu wordt terugbetaald.
Het is net zo'n dashcam filmpje op Dumpert: de filmert laat altijd handig weg wat er voor het incident gebeurt. Meestal is dat afsnijden, gat dichtrijden, plakken, traineren, dat soort dingen. En dan verontwaardigd de vermoorde onschuld spelen en een filmpje online plempen.
Nee, ik wil het hele verhaal kunnen zien en niet de uitsnede als de shovel eraan komt. Er moet meer aan de hand zijn dan alleen dit.
@Bakkeleures | 20-04-21 | 13:50:
Dus als ik jou in elkaar timmer, "moet ik daar een goede reden voor hebben"?
Man, het wordt tijd dat dat algemeen kiesrecht wordt teruggedraaid.
Verkeerde vraag. Er zijn geen omstandigheden waarin je met je shovel een auto met inzittenden erin ondersteboven in de sloot schuift. Echt niet.
Tenzij Akwasi in de shovel rijdt en een Zwarte Piet in de auto zit, dan mag het. Van de rechter.
openbare weg en op privaat terrein mag je ook geen geweld uitoefenen. ook niet jegens bezit van een ander.
@De echte Stolwijker | 20-04-21 | 13:54: Ja, het kan best zijn dat je iemand met een hele goede reden op z'n bek timmert. Ik denk dat het verstandig is dat je voortaan jouw stempas direct bij het oud papier gooit want jij neemt zomaar alles voor waar aan, dan kun je net zo goed op Groen Links gaan stemmen. Goed dat je dat even aanhaalt inderdaad.
Er kantelt iets.
Haha heerlijk, HOERNALISTEN KANTELEN!
Boer kantelt boer. Gelukkig straks alle boeren out of business.
@EindelijkFatsoen | 20-04-21 | 13:04: geeft Bij1 weer een mogelijkheid om los te gaan op de boerenpartij.
@Toverkol | 20-04-21 | 13:45: Simons is BFF met van der Plas. Dus dat zit er niet in.
mafkees
Hopelijk neemt de politie dit heel serieus. Echt schokkend en totaal ontoelaatbaar.
Hij is wel een schreeuwerd.
Als ik die persfotograaf was dan hield ik die beelden lekker voor me. Of in ieder geval het geluid.
Er als de kippen bij maar niet erg heldhaftig. Een raar idee om de politie met spoed te bellen terwijl de aanrijtijd daar wellicht 30 minuten is. Duidelijk beter om het voertuig te verlaten.
Daarentegen leek het wel even te duren voor de operator doorhad dat het om Lunteren ging. Ik hoorde dat toch al vlot. En daarna nog enkele malen.
@VanBukkem | 20-04-21 | 13:21: hij kan ze maar beter bij een beeld-bureau onderbrengen. Het kan nog een mooi geld-opbrengend videootje blijken.
Z'n vriendin kan zo weer terug naar het ziekenhuis. Nu met een gehoorbeschadiging.
@antagonist | 20-04-21 | 17:17: Haha, ja, de verkering is wel uit nu.
Boer zoekt Vervoer.
meer boer zoekt cel ;)
@De echte Stolwijker | 20-04-21 | 13:38: Zoals de trekker die van rechts kwam.
Ze mogen van geluk spreken dat die sloot niet vol water stond!
Vast nog wel wat toxic restrommel onderin van meneer de boer.
Ja, want dan was de kans groot dat hij het niet had kunnen navertellen. Ik hoop dat de rechter daar rekening mee houd voor een extra hoge straf.
Ach, de samenleving wordt wél steeds inclusiever en diverser, toch?
Waarschijnlijk een actief lid van de BBB beweging?
och gut, is er weer een beweging opgestaan die u niet links genoeg is?
Bedreigen, met stokken slaan en de auto met een shovel de sloot in duwen, Lunteren staat er lekker op. Wat een aardappel ben je dan ook als je denkt er mee weg te komen.
Lunteren, is dat bij Hellimond, Limburg?
Je komt er mee weg als je dan met diezelfde shovel de auto onder 3 meter aarde begraaft.
Lunteren op de biblebelt bij Barneveld
@pibasso | 20-04-21 | 13:44:
Grefogekkies?
Wel fijn dat ik nu dingen kan zeggen als "oppakken en zwaar straffen", zonder meteen als racist te worden gezien. Ook wel eens lekker.
Padoem tssss
Volgens mij staat de b van lhbtiq voor boer.
Die bolle met die krullenkop de shovel bestuurder is een albino neger van geboorte; dus van racisme is geen sprake, slechts een wondere speling der natuur; o' o' o' wat is het toch mooi daar'o in Lunteren
REAGEER OOK