Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Boze meute shovelt persfotograaf in sloot

Goedemorgen!

Het was afgelopen nacht hartstikke ongezellig in Lunteren, een boerengat bij Barneveld, alwaar een persfotograaf door een angry mob werd aangevallen toen hij opnames wilde maken van een autobrand. De verzamelde 112-fotografen die de brand wilden vastleggen werden direct met stokken belaagd door een roedel kipjetokkies, met als absoluut dieptepunt: een man in een SHOVEL die de auto van de fotograaf en diens vriendin op de kop in de sloot parkeerde. De fotograaf en de vriendin moesten door de brandweer uit de auto worden bevrijd. In een filmpje bij de NOS zien we het stel even voor de shovelsessie bedreigd worden door een weggooier met een befteckel: "Gewoon weg, opgesodemieterd", en als de filmer de politie belt: "Ja bel maar, bel maar een stuk of tien, vijftien jongens op." Dan rest nu de vraag: wáárom waren die boeren zo boos, is het soms een criminele clan, waarom stond er überhaupt een auto in de fik, heeft het soms iets te maken met drugs en zitten ze zondag weer met z'n allen in de kerk. Vragen.

Reaguursels

Inloggen

Dacht nog: leuk, hij zet die brutale 112-fotograaf een stukkie verder neer. Maar toen kieperde die shovel-duwer die auto op zijn kop in een sloot met de inzittenden er nog in. Dat is toch wel een moordpoging? Je maakt er toch niks anders van?

adhd-je | 20-04-21 | 21:48

Het leven wordt steeds beroerder met al die loslopende, schaamteloze en domme wappies.
Ook naar de coronacijfers ten opzichte van andere Europese landen gekeken is het eigenlijk allemaal vrij dierlijk.

SIogra | 20-04-21 | 16:47

Volgens andere bronnen ging het niet om boeren, maar om de lieden die zich hebben weten specialiseren in autobranden.

Pieter Breydel | 20-04-21 | 14:16

Absoluut niet bedoeld om dit gedrag goed te praten maar zijn persfotografen altijd duidelijk te onderscheiden van alle andere sensatiefilmers? Mijn indruk is dat dit onderscheid vaak niet te maken valt. Daarmee zeg ik niet dat welke filmer dan ook aangevallen mag worden. Het gaat mij om het verwijt dat 'de pers' aangevallen wordt. Vraag is of de aanvallers dat ook zo zien.

Amsterdamsko | 20-04-21 | 13:47 | 4

@kobuskuch | 20-04-21 | 16:10:
Mee eens. Alvorens hoogdravend te gaan roepen over 'aanvallen op de media' zou ik eerst willen weten in hoeverre 'de media' als zodanig herkenbaar was.

Amsterdamsko | 20-04-21 | 16:47

Maakt dat uit dan?

Want als het sensatie zoekers waren was het wel goed geweest?

Harvey2Face | 20-04-21 | 16:56

@Harvey2Face | 20-04-21 | 16:56:

Nou, sensatie zoekers zijn gewoon weerzinwekkend. Als er nou regelmatig sensatiefilmers de dood in werden geholpen zou je wellicht krijgen dat mensen OF helpen OF gewoon doorlopen. Je moet wat eieren breken om een omelet te maken.

Mizelei11 | 21-04-21 | 03:27
▼ 1 antwoord verborgen

Die Lunteraars zijn niet zo blij met die man.
Maar het is nog steeds een raadsel waarom.

Omdat iemand foto's van een brand maakt?

Of gewoon om dat ze besloten hebben dat een journalist een doelwit mag worden om je lekker op af te reageren. Omdat ... eh... daarom.

Kan niet het hele verhaal zijn.

kloopindeslootjijook | 20-04-21 | 13:20

Dus duidingen als 'niet-westerse' achtergrond, worden nu ook al gewokekaniseerd? Maar het probleem meneer, dat blijft!!!1!

Geil Kippetje | 20-04-21 | 12:54

ps. Het heeft een reden dat ' boer' een synoniem is voor lompheid, botheid, gebrek aan ontwikkeling, gebrek aan beschaving. Subsidieslurpers.

buler | 20-04-21 | 12:35 | 2

Dat zijn ook precies de kwaliteiten die je moet hebben om die woke lui weg te jagen. Beetje karakter tonen mag best, de rest laat het afweten als het erop aankomt.

Dwarsdenker | 20-04-21 | 12:49

Boerenslim, boeren wijsheid, boer met kiespijn, etc.
‘Lompe boer’ verwijst naar een boer die lomp doet, niet naar dat alle boeren lomp zijn.

Braco.me | 20-04-21 | 14:06
-weggejorist-
jamieBnice | 20-04-21 | 12:15 | 3

"persfotograaf" met zijn mobieltje... net op radio 1...
112-gaffers krijgen in Duitsland 1 jaar cel.

grindbak | 20-04-21 | 12:11

Ik hoor duidelijk iemand 'Jezus, hé!' roepen. Dus erg gchristelijk zal het niet zijn.

gozoman | 20-04-21 | 11:55 | 1

Vaak enkel in naam en imago. Voor de rest is het vaak een achterbaks, wereldvreemd volkje die zichzelf beter acht dan de rest van het goddeloze en verloren Nederland. Dat de lokale jeugdigen zich vaak compleet suf slikken, roken en snuiven is wat men binnen de eigen gemeenschap goed weet (bij gebrek aan een eigen leven hou je goed het leven van een ander in de gaten, men weet dus vaak alles van elkaar) maar naar de buitenwacht is alles pais en vree. Feit is dat (bv.) op Goeree Overflakkee bij de waterzuivering op maandagen de meters ver in het rood eindigen vanwege de gemeten residuen van pillen, poeders en THC.

Grijskijkert | 20-04-21 | 12:44

Lunteren. Standaard gereformeerd schijthol waar de locals eigenlijk mentaal nog steeds geen stromend water en/of sanitair in huis hebben. In middeleeuws sufkudt gedrag broederlijk verbonden met negorijen als Urk, Staphorst en andere nederzettingen in de (Veluwse) bijbelriem. Leeft zogenaamd wel braaf volgens de 10 geboden, datdanweerwel.

Grijskijkert | 20-04-21 | 11:46 | 3

En rij eens over de A30. Continu de overheerlijke geur van kippenstront. Zo erg, dat je hersenen wel aangetast moeten worden als je daar opgroeit.

Von Knarrenstein | 20-04-21 | 12:24

Nee dan liever 5G

vanWinsum | 20-04-21 | 12:38

Heeft Tommy Wieringa al een grap gemaakt?

de euro middenweg | 20-04-21 | 11:43

Nou zijn die "journalisten" (meestal freelancers) ook vaak net van die hyenas die geld hopen te verdienen aan de ellende van een ander. Nou gaat dit me wel veel te ver, maar kan me de frustratie wel voorstellen.

Mr. C | 20-04-21 | 11:29

Ik zou bepaalde journalisten van bepaalde media ook graag met een shovel de sloot in duwen. Het is lastig om hier een oordeel over te hebben, als je niet de achtergrond en alle details kent.

Koning_van_de_BBQ | 20-04-21 | 11:24 | 2

Voor een fatsoenlijk mens is het niet zo moeilijk om hier een oordeel over te vellen hoor.

amateurrr | 20-04-21 | 11:47

"Lastig om hier een oordeel over te hebben" ??! Tuurlijk. Journo's willen verslag doen van autobrand (journo's schijnen nog wel eens ergens (en op hun manier) verslag van te willen doen. Is iets met werk oid)) in het o zo brave & godvruchtige Lunteren. Plaatselijk inteelt pisvlek haal shovel en jorist journo's met auto en al de sloot in. Hoe.Moeilijk.Kan.een.Oordeel.Hierover.Zijn ? vraag je je dan af. Nou, soms is zelfs dát te moeilijk (QED). De moraal van het verhaal: ook als is de journo in kwestie een ruftende pusbunzing: je blijft met je klauwen van dat volk af.

Grijskijkert | 20-04-21 | 12:36

Het boeit me geen reet of de daders nu gereformeerd, nederduits hervormd, katholiek, moslims of hara krisna zijn, het is gewoon tuig en tuig moet je aanpakken. Poging tot doodslag minimaal.

Jafco | 20-04-21 | 11:02 | 1

Helemaal mee eens! Opbergen dat tuig!

Satertje | 20-04-21 | 11:22

Pillenboeren, kamperTs, refotuig, inteeltvolk. Zo maar wat kwalificaties van dit volk. Afsteken, hek erom en af laten drijven. Tokkies

PikinhetBlik | 20-04-21 | 10:59

Gezellige mensen ik denk dat ik er op vakantie ga

thanseeuwen | 20-04-21 | 10:55

De auto had ook in brand kunnen vliegen.

Mr.Crowley | 20-04-21 | 10:43

Achterlijk inteeltvolk. Ik haat boeren intens.

Coño de Barbaar | 20-04-21 | 10:39 | 5

Wat een generalisatie, hoeveel ken je er ?

Roze_bril_drager | 20-04-21 | 10:56

Ze heten niet allemaal Frank.

MikeTheBull | 20-04-21 | 11:10

Stumperd.

Dwarsdenker | 20-04-21 | 12:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja mensen, dit is het nieuwe normaal. Je maakt de jeugd knettergek met plandemiemaatregelen en je verbaast je over de gestoorde acties die daaruit voortkomen.

revolte | 20-04-21 | 10:35 | 2

Knap dat je het zo kunt wenden dat de schuld elders ligt. Ik denk dat het probleem meer het IQ is van dat soort volk... net als die huilers die denken dat jongeren knettergek worden als ze om 10 uur binnen moeten zijn.

appeltje2010 | 20-04-21 | 10:55

Dat is hetzelfde soort redenatie als "ja het is toch logisch dat moslimse jongeren gaan hangen, rellen, intimideren, stelen want er is geen buurthuis in hun wijk/het is ramadan/ze voelen zich gediscrimineerd/het is corona/hun gezin is te groot/hun flat is te klein/ etc etc etc. Allemaal geen reden om je als een debiel te gaan gedragen.

snakedogman | 20-04-21 | 12:08

Bible-belt..... we weten het allemaal; een raar incestueus zooitje mafketels die 'geloven' in een sprookjesboek en het liefste hun zusjes of zelfs oma's een beurt geven.
Dan is hun gedrag verklaarbaar; ben je het ergens niet mee eens dan kieper je stoer met de shovel een auto op de kop; ja toch?
Hersenloos volkje wat met krokodillentraantjes zodadelijk voor de rechter staat te janken.

Nicolas1954 | 20-04-21 | 10:31 | 4

@loser | 20-04-21 | 11:11: mijn god, wat een doorwrochte analyse weer. Shotje teveel gehad vanmorgen?

IJsbrekert | 20-04-21 | 11:22
-weggejorist-
lagelander | 20-04-21 | 16:03
▼ 1 antwoord verborgen

Kan dat geheul met die boeren hier op GS dan eens eindelijk stoppen? Ontzettend kutvolk.

buler | 20-04-21 | 10:28

Vergis je gerúst niet in de 'bende'-achtige structuur van sommige uitwassen van de plattelandsbeweging (-en). Daar zitten een zooitje behóórlijk militante heren en dames tussen, Ze zijn -plaatselijk- goed georganiseerd, hebben een perfect werkend en doorgeoefend alarmnetwerk, en ze zijn niet verstoken van geweldsmiddelen. Kennelijk is het niet zo lekker op de trekker.

bisbisbis | 20-04-21 | 10:25

Maar eh er is toch een avondklok... wat doet die vriendin daar eigenlijk?

Waargaathetheen | 20-04-21 | 10:20 | 1

Die is bodyguard.

IJsbrekert | 20-04-21 | 11:24

Het zijn nazaten van Rost van Tonningen. Die nam het ook niet zo nauw met persvrijheid

StinkendeRoede | 20-04-21 | 10:09 | 1

In Lunteren werden de "hagespraken" van de NSB gehouden. Blijkbaar is daar iets van blijven hangen.

MAD1950 | 20-04-21 | 10:30

Met je Pers-card mag je ook niet alles, er zijn regels, en als ik dat filmen niet wil moet je stoppen gelijk zoals in Urk.

Cocorico | 20-04-21 | 09:59 | 3

Daar heb je in de publieke ruimte niks over te zeggen Cocorico

Risingson | 20-04-21 | 10:04

Lees anders nog even over nieuwsgaring op de openbare weg, voordat je zo ontiegelijk onnozel uit de hoek komt.

amateurrr | 20-04-21 | 10:10

Jij bent ook binnen want avondklok dus je staat helemaal niet in beeld, toch?

appeltje2010 | 20-04-21 | 10:56
-weggejorist-
loser | 20-04-21 | 09:55 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Maar... maar... wie maakte deze foto?

Bit ten Bak140 | 20-04-21 | 09:51

Het is me toch wat tegenwoordig. HBO journalistiek en dan zo'n oude auto!

apek00l | 20-04-21 | 09:46

Gereformeerden de schuld geven terwijl je helemaal niet weet wie de daders zijn. Ik hou er niet van, ook al heb ik alleen als toerist wel eens een kerk van binnen gezien.

J.P.Drapeau | 20-04-21 | 09:42 | 6

@neverklaver. Kleurenblind?

Mallenmoe | 20-04-21 | 10:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat draait die GS website toch zo traag als dikke stront joh. Ben ik de enige die hier last van heeft? (heb 500 mbit internet en een fucking snelle notebook).

Woelige Wimpie | 20-04-21 | 09:42 | 4

Gaan we onderzoeken voor je. Dit kan en mag niet waar zijn.

Lorejas | 20-04-21 | 09:44

Je hebt voordat je hebt getypt toch wel de gebruikelijke dingen gedaan? Chrome deleten, cookies wegsmijten, herstarten van je notebook en WiFi/router, alle je backup shit in de background gekilled etc?

Risingson | 20-04-21 | 10:06

Even je ethernet stekker onder de kraan houden, kan wat stoffig zijn.

Quicksilvert | 20-04-21 | 11:10
▼ 1 antwoord verborgen

Ondanks het feit dat sommige journalisten zich uiterst irritant gedragen en denken dat ze zich alles kunnen permitteren onder het mom van vrije nieuwsgaring en denken dat ze heel belangrijk zijn, moeten ze dat kippenboertje aanhouden en de schade late betalen.

Stratum | 20-04-21 | 09:41

Boos omdat hij foto's wilde maken? Terwijl de halve meute zelf met een mobieltje staat te filmen en alles op internet gooit.

Hoeki Oekema | 20-04-21 | 09:39

De dag is gekomen dat we moslims niet meer kunnen wegzetten als middeleeuwse barbaren. Nederlanders horen hier nu officieel ook bij. Man man man.

halfvolle glas | 20-04-21 | 09:34

Die agressie tegen journalisten is in sommige gevallen wel te begrijpen. Maar dit gaat echt te ver. Als die auto ondersteboven in die sloot in de brand was geraakt zaten ze als ratten in een val en waren ze ellendig aan hun eind gekomen.

gaumarjos | 20-04-21 | 09:34

Sydney Smeets burgemeester van Lunteren maken, dat zal ze beiden leren.

Sinterbikske | 20-04-21 | 09:33 | 1

Lunteren is gemeente Ede.

Bwork | 20-04-21 | 10:22

Het eerste nieuwswaardige feit uit Lunteren sinds de hagepreken van een fan van de jarige job van vandaag.

Zatkniss | 20-04-21 | 09:31 | 1

Is Job Cohen jarig?

amateurrr | 20-04-21 | 09:49

Als de sloot een halve meter breder was geweest waren ze gewoon verdronken. Wat een inteelt daar.

kokkie klaphaak | 20-04-21 | 09:26

Die meute werd natuurlijk boos omdat de privacy van die brandende auto geschonden werd. Stel je voor zeg.

LucaBrasi | 20-04-21 | 09:22

De heksenvervolging tegen mensen die andere overtuigingen hebben is wel compleet hier inmiddels.
En dat groene ex-neefje met filmpjes is inmiddels ter ziele aan het gaan door ultra Jorissen.
Ik betreur het.

Braco.me | 20-04-21 | 09:16 | 1

Hoezo ter ziele aan het gaan ? Was het ooit iets dan ?

grapo | 20-04-21 | 09:26

Er zat een sticker van een darwinvis achter op de auto van de 112 microlensgluurder. En dat viel verkeerd bij de plaatselijke religieuze anti sticker vis terreurorganisatie. Want leven zonder Jezus maakt meer stuk dan je lief is.

jitro | 20-04-21 | 09:12 | 3

Ichtus.

van Oeffelen | 20-04-21 | 09:22

@van Oeffelen | 20-04-21 | 09:22: fish, Fisch, ikan, knap hoor dat u voor ons m-o-e-i-l-i-j-k-e woordjes vertaalt

dathoujetoch | 20-04-21 | 09:30

Deze mensen proberen Corona spreaders buuten het durp te houwen.

funkyd | 20-04-21 | 09:11

Ouderwetse journalistiek bestaat nagenoeg nergens meer, mensen die foto's komen nemen van alles wat brand en die beelden vervolgens gratis of voor een fooi aan de grote kranten aanbieden, kun je weinig journalist van maken. Het echte rot zit toch echt bij de kranten zelf.

Bumar | 20-04-21 | 09:09 | 2

U probeert te zeggen dat autobranden al lang geen nieuws meer zijn?

amateurrr | 20-04-21 | 09:51

Precies, de branden zijn een gevolg dus een echte journalist zoekt uit waarom de autobranden er zijn en wat de onderliggende oorzaak is.

Bumar | 20-04-21 | 12:08

Zoals de heer Wiegel ze al eens typeerde: Geborneerde rellenvoyeurs. De mensen die stoppen op een snelweg om ongelukken te filmen, leuk joh. Nieuwswaarde van een foto van een brand? Nul komma nul.

dathoujetoch | 20-04-21 | 09:07 | 1

Doet niet ter zake. Al is het niet eens een persfotograaf, een foto of film maken van een brand mag gewoon, mits het op openbaar terrein is, en de hulpverlening niet wordt gehinderd.

Kees Maf | 20-04-21 | 09:58

tja, neem de shovel in beslag en laat dat ding voor de deur van de eigenaar wegroesten als straf. Harder kan je hem heus niet pakken.
Daarnaast: een shovel pakken om een fotograaf weg te jagen... Ik denk dat de standaard jehova daar wel uit de buurt blijft?

azubneritan | 20-04-21 | 09:07

Die zal voorlopig de kerkbanken niet meer zien, duidelijk poging tot moord!

D.Ormin | 20-04-21 | 09:07

het zal niet de eerste keer zijn dat een auto onderste boven in een sloot ligt, en niemand er meer uit kan... deuren kunnen niet meer open en voor- en achteruit in de modder

parterretrap | 20-04-21 | 09:05

Hield de 1 % weer eens een bijeenkomst op de Goudsberg bij de 'muur van Mussert' ?
Vragen.

grapo | 20-04-21 | 09:04

Weinig educatie en weinig contact met de rest van de wereld?

Harry.Langezwaal | 20-04-21 | 09:03

Weer een hele hoop rechters hier onder de reaguurders.

wakker worden | 20-04-21 | 09:02

En zondags in de kerk
Dan zit daar zo'n meneer
De man van de shovel
Zit niet meer zo jofel
Te kijken in zijn bank
Een oranje gevangenis pak
Om zijn zondige lijf
Bang voor de duivel
En bang voor zijn wijf
En zuinig een cent
In het zakje doen
Zo koopt hij zijn ziel weer terug
En zijn fatsoen
En terwijl hij geboeid wordt afgevoerd
Voelt hij zich beloerd.
Dan spreekt een man en hoort hij “klik”
Smile Grefo, die fotograaf was ik!

Mark zit te Dutten | 20-04-21 | 09:01
-weggejorist-
Henk de Vries2074 | 20-04-21 | 08:59 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Lunteren is het Urk van Gelderland. Doorgesnoven griffo's die alles en iedereen met pek en veren wegjagen die niet gelovig zijn.

Ome_BW | 20-04-21 | 08:53

Zo wordt het kaf wel netjes van het koren gescheiden, ze noemen zich allemaal journalist maar zijn gewoon 112-gaffers, in Duitsland hoge straffen voor dit soort verslaggeving, in ons verkwanselde land scoren de jongens 3 tientjes voor actiefoto's voor de failliete regionale omroepen.

grindbak | 20-04-21 | 08:53 | 1

Zoiets dacht ik al. Ik heb nog steeds het jaren '70 beeld van een journalist die z'n nette pak aantrekt, stropdas rechttrekt, z'n haar kamt en met een professioneel team verslag uitbrengt van een situatie. Deze gast rijdt sensatiezoekend met z'n vriendin in z'n auto, wappert met een vodje met de letters (alfabetisch) EPRS erop en denkt onschendbaar te zijn. Niettemin geen reden om in het water geduwd te worden maar misschien was hij iets te arrogant voor mensen die daar niet vatbaar voor zijn, inschattingsfoutje.

Sneerpoets | 20-04-21 | 10:55

Laagvoorhoofdigen zijn een probleem. Of ze blank, lichtgetint of bruin zijn.

Mahatma | 20-04-21 | 08:52

Wel handig dat die brandweer al ter plekke was.

Derechtselutser | 20-04-21 | 08:52 | 2

Ook dat die shovel er al was.

2voor12 | 20-04-21 | 08:53

Dat wordt poging tot doodslag en meer dan een paar maandjes zitten; hier laat de rechterlijke macht zien dat ze wel van het strenge straffen zijn.

Pierrepoint | 20-04-21 | 08:50 | 6

@Sierstrip | 20-04-21 | 09:00: Aangezien die shovel vermoedelijk met een doel gehaald is, lijkt me poging tot moord misschien zelfs bewijsbaar. Iets met voorbedachte rade.

Kees Maf | 20-04-21 | 09:55

@Kees Maf | 20-04-21 | 09:55: Zou kunnen. Punt lijkt mij dat je de mensen in de auto ook dood hebt willen maken. Zelf zou ik (ook) voor een iets anders kiezen als ik OvJ zou zijn.

Sierstrip | 20-04-21 | 10:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Grefolution!

Mark zit te Dutten | 20-04-21 | 08:49

Vraag Caroline van der Plas eens wat er met die boerenkinkels daar aan de hand is. Het is haar aanhang, dus zij kan het weten.

Prinsemarij | 20-04-21 | 08:48 | 1

Wie zegt dat het boerenkinkels zijn? Wie zegt dat deze lieden op haar gestemd hebben?

Sierstrip | 20-04-21 | 09:01

Vragen eindigen met een vraagteken, Mosterd

BoetoeVoetoe(btvt) | 20-04-21 | 08:47

Pottenkiekers oprott’n!
Overigens niet zo’n succesvolle journo aan z’n auto te zien.
Maar goed, journalist mag daar natuurlijk verslag van doen, boertjes sturen ‘m weg.
Dan is het nog even provoceren en hup, schuivertje erbij en zwemmen maar.
Mag niet, maar wel gelachen.
Toch Harm? Ja zekers, Teun.
Leut!

Ruimedenker | 20-04-21 | 08:43

Ik wil ook een shovel.

VanBukkem | 20-04-21 | 08:43

Bijna 2 autobranden voor de 112 persmuskieten schreef de mug...

steekmug | 20-04-21 | 08:43

Je kunt journalisten ook netjes vragen, om de wereld eens van een andere kant te bekijken.

skogen0606 | 20-04-21 | 08:43 | 1

Journalisten kijken maar van 1 kant en dat is de kant van het meeste geld...

Bill le Koek | 20-04-21 | 09:01

Heb ooit een jaar op een chaletpark gewoont daar. Ik kon het goed vinden met een paar dames die aan thuisontvangst deden. Ik heb van hun service nooit gebruik gemaakt, we konden het gewoon goed met elkaar vinden. Prachtig hoe die dames vertelden over hun werk. Ze hadden niet te klagen over klandizie.
Er was een dame die haar 14-jarige dochter de werktelefoon liet opnemen 'mama, kan je om 16:00 uur? Half uurtje mét condoom.'
Nu denk ik, ik had jeugdzorg of wat dan ook moeten bellen. Ik had iets moeten doen. Maar destijds had ik mijn eigen problemen....

Leptob | 20-04-21 | 08:42 | 4

Ach, we willen allemaal dat onze kinderen het beter krijgen dan wij. En telefoniste is beter dan hoer.

Stijlicoon | 20-04-21 | 08:52

Goudseberg? Als Mussert toch eens kon zien wat er van zijn oude toesprakenterrein is geworden...

Renkum0317 | 20-04-21 | 08:57

nou ja, je weet in ieder geval zeker dat die hoer 14 jaar geleden een keer zonder condoom had gehoerd. Maar wie nam er toen de telefoon op?

onesizefitsall | 20-04-21 | 09:13
▼ 1 antwoord verborgen

Ter plaatse geldt nog het adagium "bemoei je met je eigen zaken".

Bruikersgenaam | 20-04-21 | 08:37

Zijn er mensen opgepakt? Zo nee, waarom niet? Hetzelfde als met die journalist die aangereden werd bij die kerk, politie stond erbij en keek erna. Ik ben het spuugzat dat er duidelijk twee maten in deze samenleving zijn. Wel met fors geweld meppen op het museumplein en dan een hele rits groeperingen die met uiterst zachte hand worden geaaid. Van gereformeerde en andere geloven via BLM en KZOP tot klimaat mafklappers! Bah!

HetLichtInHetZuiden | 20-04-21 | 08:36 | 3

Er naar

haddem | 20-04-21 | 08:42

Er zijn 2 mensen opgepakt.

Comablower | 20-04-21 | 08:42

toch denk ik niet dat ze de lange lat over Sylvana gaan gooien, dat idee heb ik

onesizefitsall | 20-04-21 | 09:14

Dat ze allen zondag weer braaf in de kerk zitten staat buiten kijf. Zelden zie je ze zo hypocriet als een gelovige.

Ceristimo | 20-04-21 | 08:36 | 3

Of een GL-er of een D666-er

Eddy67 | 20-04-21 | 08:39

U komt duidelijk niet uit de buurt. Een groot gedeelte van de, laten we zeggen, wat ruwere boerentypes komt helemaal niet in de kerk en de lokale kerk spreekt er ook schande van. Dat is in Lunteren wel echt een beetje een tweedeling.

Renkum0317 | 20-04-21 | 08:58

@Renkum0317 | 20-04-21 | 08:58. Het is een algemene constatering.

Ceristimo | 20-04-21 | 09:02

Creatief met 112-journalisme. Voor creativiteit an sich heb ik eigenlijk best wel bewondering. Verder nog even wachten op duiding.

DenBeert | 20-04-21 | 08:34 | 2

jij verwacht dat er ergens een goede reden is om een auto met inzittenden en al met een shovel een sloot in te duwen?

Satria | 20-04-21 | 08:44

@Satria | 20-04-21 | 08:44:
Je kan het niet weten hè. Totdat er iets meer naar buiten komt. Dus ja, ik sluit niet uit dat er een reden is.

DenBeert | 20-04-21 | 09:05

* Politiek correcte mening hier over geven doet met het oog op toekomstige Sociale Punten Systeem *

Rest In Privacy | 20-04-21 | 08:32

Kleinigheidjes hou je toch..

Wijze uit het Oosten | 20-04-21 | 08:30

Ja hallo, heeft de NOS eindelijk eens nieuws, krijg je die shovel niet te zien als die de auto in de sloot kiepert. De NOS is toch nieuwsvoorziening? Ik ga wel weer op Dumpert of Daily Mail kijken hoor!

Twee Jeetjes | 20-04-21 | 08:30 | 1

Ja, gemiste kans. De pers zat er nota bene met de neus bovenop!

Binkoo | 20-04-21 | 08:35

Poging tot doodslag? Zware mishandeling? Dat wordt dan een fikse taakstraf van een uurtje of 40 voor de dader.

Kopieerapparaat | 20-04-21 | 08:30 | 1

Als je eerst naar huis gaat om een shovel te halen is het gewoon poging tot moord en deze meneer gaat zeker gewoon de bak in.

BlolB | 20-04-21 | 08:45

Een 'persfotograaf' die er 's nachts met zijn vriendin op uittrekt om een plaatje te schieten van een autobrand. Nou nou, poeh poeh, dan ben je maatschappelijk wel geslaagd hoor.

gestoptmetroken | 20-04-21 | 08:24 | 5

Als je dan in de sloot gekieperd word is dat je eigen schuld ofzo? Ik vat m niet.

Kopieerapparaat | 20-04-21 | 08:31

Uw echte naam is gestoptmetnadenken zeker?

Lefty-Messup | 20-04-21 | 08:35

Mooie smoes om lekker vreend te gaan, totdat die shovel ontdekt wat je aan het viespeuken bent. Daar motten ze niks van hebben in Lunteren, zogenaamd een brandende auto komen filmen voor het NOS journaal en ondertussen lekker voozen!

Twee Jeetjes | 20-04-21 | 08:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Met je auto op de kop in een sloot? Die mag van geluk spreken dat die er levend uitgekomen is. Poging tot doodslag dit.

Versleten_Paddestoel | 20-04-21 | 08:23

Waren het boeren of zijn het burgers die niets niks op hebben met journalisten?
Dat het dorp Lunteren boerengat genoemd wordt, wil niet zeggen dat boeren hier verantwoordelijk voor zijn.

VW, alles ist vorbei | 20-04-21 | 08:23 | 3

De gemiddelde woonwijker hier in het dorp heeft anders niet standaard een shovel voor de deur staan

Kopieerapparaat | 20-04-21 | 08:34

@Kopieerapparaat | 20-04-21 | 08:34:
De gemiddelde boer ook niet, shovels vind je hier bij loonwerkers, aannemers, wegenbouw, dat soort bedrijven.

VW, alles ist vorbei | 20-04-21 | 09:13

Ik hoef ook geen foto’s van brandende auto’s te zien. Dus nutteloos, alleen maar sensatie maken.

Normpje | 20-04-21 | 08:20 | 4

Tuurlijk, meer dan Logische reactie.

zuurtjeregen | 20-04-21 | 08:24

@Super Vaagstra | 20-04-21 | 08:22: Nee, geen goede zaak. En ik hoef geen brandende auto’s te zien. Twee verschillende dingen.

Normpje | 20-04-21 | 08:26

U hoeft het wellicht niet te zien, anderen misschien wel. Hoe dan ook is het nieuws, waarvan een journalist foto's van wil en mag maken. Zolang die journalist de hulpverlening niet hindert mag hem geen strobreed in de weg worden gelegd.

Kees Maf | 20-04-21 | 09:49
▼ 1 antwoord verborgen

Zo te zien woont geen van de reaguurders in Lunteren. Iets met de hoed en de rand en ons kent ons voor de duiding. Evengoed is het godgeklaagd dit gedrag. Wederom een dieptepunt, voor Lunteren dan, Amsterdam is niet te toppen, in agressie naar die ander.

forecastle | 20-04-21 | 08:19 | 3

Eh.... Amsterdam? Wij gebruiken hier geen shovels hoor.

Risingson | 20-04-21 | 08:25

Urk, Krimpen a.d. IJssel, Lunteren. Allemaal dorpen waar het streng gereformeerde geloof de boventoon voert, de zondagsrust heilig is, de Bijbel richtinggevend is. En juist in die gehuchten zit de drugshandel (Urk), schuiven ze mensen met auto op de kop de sloot in (poging moord/doodslag), schoppen en slaan ze reporters of rijden ze die bijna dood (Krimpen). Daar is geen sprake van gereformeerd geloof maar van gedeformeerd geloof.

langzullenweleven | 20-04-21 | 08:19 | 4

@grrrommm | 20-04-21 | 08:45: als 10% of meer daar refo is en de rest daar tegenaan schuurt of van nét iets lichtvoetiger protestants geloof is, er 8 kerken zijn, allemaal protestants, en dat is geen refodorp, dan zijn Urk en Krimpen ook geen refodorpen. Dan zijn er geen refodorpen in
ons land. Dan is volgens jou, Turkije geen moslimland want er zijn ook andere Christelijke kerken.

langzullenweleven | 20-04-21 | 10:30

@langzullenweleven | 20-04-21 | 10:30: Streng gereformeerd (aka Refo) is een stroming binnen het Christendom. maar het is niet zomaar een ander smaakje of 'ietjes zwaarvoetiger'.

Als je kijkt naar het stem gedrag dan zie je dat Lunteren niet een Refo dorp (heeft wel wat vertegenwoordiging) waar een gemeente zoals Barneveld dat wel is. Daar voert de Refo toon de boventoon en worden gezien als Refo dorpen (SGP grootste partij).

Overigens, snap niet wat geloof hier helemaal mee te maken heeft. Als ongelovigen dit soort debiele acties doen, roep je denk ik ook niet: "Kijk die Atheïstische dorpen!"

grrrommm | 20-04-21 | 13:37
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe gaat dat dan, samen met de chauffeur van de shovel een schadeformulier invullen?

Leptob | 20-04-21 | 08:19
-weggejorist-
Realism Is All | 20-04-21 | 08:17 | 3

Lunteren bekend om de gereformeerden en de hagespraken van de NSB
de muur van Mussert staat blijkbaar nog in dit fraaie dorp.
Die fotograaf zal wel een verleden met die dorpers hebben.

zuurtjeregen | 20-04-21 | 08:16 | 2

"De muur van Mussert" : Lekker Nederlands, lekker lullig ! De Duitserts bouwden gigantische stadions waar 80 vertikaal omhoog gerichte luchtafweer schijnwerpers in de nacht een "kathedraal van licht" maakten. Boven het podium een ijzeren adelaar van 15 meter breed, op de velden honderdduizenden geuniformeerde mannen die synchroon bewegend in het rond marcheerden...Overal vaandels. 80,000 juichende toeschouwers...En Nederlandse nazis maken... een MUURTJE.

Lekker Nederlands, lekker lullig !

Asteroid-B612 | 20-04-21 | 09:04

Niks mis met die muur, is het verleden, met nadruk op verleden.

swapper | 20-04-21 | 09:20
-weggejorist-
Kdoemaarwat | 20-04-21 | 08:12 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Waarschijnlijk was het een slechte fotograaf.

Berkemef | 20-04-21 | 08:11

Tsja, dat de aggressie tegen "journalisten" toeneemt was jammergenoeg ook wel te verwachten. De algemene tendens is dat "journalisme" ook steeds minder te maken met onafhankelijke verslaggeving en meer een vorm van opinie/propaganda inneemt, waarbij de consument de één of andere ideologie door de strot geduwd krijgt. Kijk naar de persconferenties bij politici, waarbij niet één kritische vraag gesteld wordt, kijk naar berichtgeving waarbij de afkomst van daders angstvallig wordt vermeden, kijk naar de manier waarop onwelgevallige personen stelselmatig kapot worden gemaakt en kijk naar de manier waarop onwelgevallige gebeurtenissen stelselmatig doodgezwegen worden, totdat het echt niet meer anders kan. En dan afvragen waarom mensen het op een gegeven moment niet meer vertrouwen als de één of andere doedelzak onder het mom van "journalisme" een paar sensatiepunten probeert te scoren bij een brandje. Gelukkig is er Geenstijl, maar de vrijheid die hier nog geldt zou eigenlijk de regel moeten zijn, niet de uitzondering.

Gladiator Fap | 20-04-21 | 08:11 | 6

En je punt is precies....?

De echte Stolwijker | 20-04-21 | 08:53

Journalisten anno nu....allang geen respect meer voor. Maar blijft rare aktie. Verder....van andere geloofsgemeenschap veel meer last....veel meer!

Smeggel | 20-04-21 | 13:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Als je er een shovel bij pakt ben je per definitie niet meer toerekeningsvatbaar.

Leptob | 20-04-21 | 08:09 | 4

Je zult maar in de wegenbouw werken en dit lezen.

EEnzame SchizofrEEN | 20-04-21 | 08:31

@EEnzame SchizofrEEN | 20-04-21 | 08:31:
Doet ze niks, die jongens zijn niet zo gauw "gekwetst".

Binkoo | 20-04-21 | 08:38

Shovel verbod?

skogen0606 | 20-04-21 | 08:41
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben er ondersteboven van

apek00l | 20-04-21 | 08:09

Die laatste vent (m/v) in dat filmpje lijkt wel die dikzak met krullen uit "The Wolf Of Wall Street".

balustrade | 20-04-21 | 08:09 | 1

Ik zag eerder iets van Asha terug in dat bolle tonnetje.

Comablower | 20-04-21 | 08:34

Lunteren, inteeltgrefodorp. Zondag zitten ze weer braaf in de kerk.

Quichegerechtigde | 20-04-21 | 08:09 | 1

een van de 8 protestantse kerken

langzullenweleven | 20-04-21 | 10:33

Was dit niet gewoon het ouderwetsch boerengezelschapsspel karretjekiep?

JanVergoor | 20-04-21 | 08:07

Was die vriendin ook in functie?

Eddy67 | 20-04-21 | 08:05 | 1

ze was zijn telelens aan het polijsten

sioux_ | 20-04-21 | 09:20

Heftig. Nummerplaat hangt er zielig bij.

Botergems | 20-04-21 | 08:05

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com