538 Oranjedag-experiment nu al gefaald
Fieldlab evenement in Breda met 10.000 foute beslissingen
Men neme een flutexperiment zonder enige wetenschappelijke onderbouwing, een scheutje belangenverstrengeling binnen de Fieldlab-organisatie, een burgemeester die zichzelf wil bewijzen en meer dan 330.000 gevallen van publieke verontwaardiging (en oplopend) en u krijgt de 538 Oranjedag. Een enorme besmettingsbron voor slechte ideeën, waar niemand nu verantwoordelijkheid voor durft te nemen. Talpazender 538 wil zijn publiciteitsmomentje niet laten verpesten door overvolle ic's en wijst naar de overheid en Fieldlab. Het demissionaire kabinet "ziet geen reden om te stoppen met de Fieldlab-evenementen" en legt de beslissing voor het 538-feest bij Breda. En de burgemeester van Breda, Paul Depla, durft zelf geen besluit te nemen en schuift de verantwoordelijkheid naar de gemeenteraad. Die praat vanavond over de kwestie en pas daarna beslist burgervader Depla of deze respectloze klap in het gezicht van het lokale ziekenhuis, de zorg in het algemeen, de lokale horeca, de politiebonden, iedere ondernemer die zijn deuren moest sluiten en iedereen met een beetje muzieksmaak alsnog wordt uitgedeeld.
UPDATE: Breda verleent geen vergunning, 538 Oranjedag geannuleerd.
UPDATE: Testevent met 10.000 bezoekers op Zwarte Cross-terrein ook geannuleerd.
Reaguursels
InloggenIk heb een organisatie opgericht.
Doordat de overheid team sporten nog steeds niet toestaat heb ik de stichting VETLAB experimenten gestart. We onderzoeken wat het effect is van weinig bewegen of een beetje bewegen.
Hugo zag het helemaal zitten, zojuist heeft hij 1 miljard naar mijn rekening overgemaakt.
Het demissionaire kabinet wilde niet stoppen, de burgemeester te laf. Geen wonder dat de gemeenteraad zegt " foutje bedankt, als het goed gaat staan die andere vooraan op hun borst te kloppen. Als het fout gaat zijn wij als gemeenteraad de lul. Dus de tering voor jullie". Geef ze is ongelijk.
Fieldlab evenementen zijn brood en spelen voor het volk.
Ik hoorde Depla gisteren nog beweren dat hij geen vergunning kon weigeren, en vandaag dat hij geen vergunning kan verlenen. Ik heb al wat ideetjes hoe we nutteloze bestuurslagen kunnen wegbezuinigen anno 2021, samen met elkaar.
Iemand enige idee wat de hele voorbereiding en op- en afbouw moet kosten en wie daar eigenlijk voor betaalt of betaald heeft?
1 heul veul
2 U
Want de onderbouwing van dit achterlijke beleid is er wel....
En wie gaat deze potsierlijke miskleun betalen?
U mag 1 maal raden, brave belastingbetaler.
538erlijk.
Radio 53d8tniet.
Los van wat je van Fieldlabs of de andere commerciele belanghebbenden vind, is het toch wel hallucinant om te zien dat de publieke opinie nu kennelijk zo gedraaid is dat we nu tegen het heropenen van Nederland zijn.
Er zal in de weekenden dan ook wel geen mens te bekennen zijn in de Bredase binnenstad als ik de goede bedoelingen mag geloven.
Of is het afgunst omdat we zelf niet naar buiten mogen?
Nee. Ik ben een groot voorstander van het heropenen van Nederland. Maar niet met geld verkwisten en zoethoudertjes
Norbert zet dat mondkapje eens af, of haal het in ieder geval waar omlaag, zit nu klaarblijkelijk voor uw ogen.
Die hele test samenleving rammelt. Volstrekt onhaalbaar en faalt door kosten en vals positieven.
Als ik het goed begrijp is de kans zo’n 85% dat een sneltest je als positief ziet als je dat ook bent. Er is daarnaast een kans van 1% dat je ten onrechte positief wordt gezien.
As we speak is ongeveer 1% van de bevolking besmettelijk, het is niet vreemd te veronderstellen dat dat terug loopt naar 1 op 5000. Het thuisblijven bij klachten laat ik weg, niet nodig om punt te maken.
Als er dan 100.000 mensen testen, zijn er 20 positief. 17 daarvan testen ook echt positief. 99.980 zijn negatief, 999 daarvan testen positief. Van de positief getesten, 1016, zijn er maar 17 daadwerkelijk besmet. En drie besmetten lopen ongehinderd door de Efteling of braderie.
Kortom, test samenleving is duur en zinloos. Vaccineren en gezond verstand graag.
Heeft u onderbouwingen voor de "veronderstellingen"?
En nog wat. 538 is toch een commerciële zender? Die houdt zijn broek toch op vanuit zijn eigen leden/donors? Of toch lekker gewoon ook zuigeling aan de subsidietiet?
Er was een entree-heffing.
Maar misschien krijgen ze wel geld vanuit de stichting Nederland Open.
900 miljoen belastinggeld is best veel...
Tja, toen de politie vanwege vastlopen CAO weigerde om mogelijk op te komen dagen kon de veiligheid tussen voor- en tegenstanders niet worden gegarandeerd en dus de vergunning afgeblazen. Slimme zet van de politie wel wellicht. Of toeval?
538 feestje gaat niet door hoor ik net op de tv.
Goed zo Breda. In het hart van alle ellende waar het volgens de rest van kudt-Nederland begon in Brabant, gewoon dit niet toestaan. Dit vertegenwoordigt precies de gevoelens van veel Brabanders. 10.000, zijn ze achterlijk geworden!! En als je dit wel kunt toestaan, dan kun je dus gewoon de hele handel open gooien. Breda calculeert, net zoals zoveel gemeenten die al die zaken die op omvallen staan op te vangen als gemeente in schuldhulpverlening en weet ik niet wat. Komt óók op die borden terecht. Onze regering, nou ja, niet regering, want dat zij slampampers die kwaken etc. Lees dat boek van Omtzigt. Maar in the end schuift de overheid de verantwoording over het welzijn en de welvaart van 'haar onderdanen' (kots) gewoon door naar de gemeenten en die moeten het dan maar zien te dragen financieel, en als ze het niet kunnen, dan moeten ze zich in allerlei bochten wringen via lobbygroepjes... Echt. Hulde voor Breda. En dat zegt de Willem II'er.
Hear Hear
Mooi! Nu de rest van Breda nog afschaffen. Wat een stinkgat is dat. Kutvolk.
Nou nou nou nou.
Ben je niet in de war met Tilburg?
@frickY | 19-04-21 | 18:20: Of Helmond?
@frickY | 19-04-21 | 18:20: Kan het me niet voorstellen. Breda blijft toch altijd de minder goed functionerende kringspier van het lichaam wat Noord-Brabant heet. Want hoe je het ook went of keert; de A16 zal altijd de kortste stroperige uitgang naar buiten(land) blijven. Daarmee blijft het een 'stinkgat' zoals @buler aangeeft.
De Schoen zal wel een contract getekend hebben dat die snelle boys van Fieldlab toch gewoon hun centjes ( miljoenen ) krijgen. Daar zie ik hem voor in staat.
Mooi. Nu nog een petitie voor het afschaffen van die fieldlab onzin.
Juist hier zakt toch de broek van af.. fieldlab de nieuwe vorm van feestjes bouwen!
Precies. Belachelijk en onwerkbaar.
Van mijn part gaat alles gewoon weer open. Weg met die test samenleving, vaccineren en klaar. Dan hoef je ook niet oneindig te discussieren over wie wel of niet een feestje mag geven. En er hoeft al helemaal geen miljard tegenaan om de boel zogenaamd ‘veilig’ te maken.
Vrijwillig vaccineren voor de wappieroepers, prima. Iedereen die duizenden euro's voor een kaartje heeft betaald, ongezien de tyfus. Ik zou jullie graag recht in je bek uit willen lachen...
Eensch!
Een oud opperbevelhebber die 1 miljard mag op souperen is dat niet verdacht? Zet Follow the Money er eens op.
Die zaten er al op.
Zwarte cross light gaat m ook niet worden op 1 mei.
-weggejorist en opgerot- mooi!
Geen vergunning, mooi zo. Oprotten met dit idiote idee.
Investeer die 925 miljoen in het upgraden van ventilatie systemen in zorg huizen en openbare gelegenheden, of zeg ik nou hele rare dingen?
Dacht dat die al gevaccineerd waren
Fieldlab. Waarom moeten dit soort evenementen altijd een Engelse naam hebben? En waarom niet juist geschreven als field lab, Engels voor onderzoeksprogramma, een keurig Nederlands woord.
Helemaal mee eens, ze zouden paal en perk moeten stellen aan de verengelsing van de Nederlandse taal. Tegenwoordig zijn er zelfs kinderen die "coolkast" opschrijven i.p.v. "koelkast.
@Brabeaulander | 19-04-21 | 17:32:
Peuters gaan tegenwoordig naar de crash.
@Brabeaulander | 19-04-21 | 17:32: beter dan in het Arabisch.
@Ray Skak | 19-04-21 | 17:50: dat duurt ook niet lang meer!
Testprogramma. Dat is een parafraserende vertaling van fieldlab. Test. Wij zijn testvee. Van belastingvee naar testvee, dat is wat wij verdomme zijn.
Oprecht had ik gehoopt dat overal mensen feestjes gingen vieren en dat de pliesie dan langskomt en zegt "Ja, je mag hier geen feestje vieren" Waarop de feestvierders dan antwoord gaven; ,,waarom wel met 10.000 man in Breda en wij niet met 10 man in de tuin?" Dat had ik dan mooi gevonden.
Nee, dan zouden we na de zomer toen Corona vrijwel was uitgestorven een flinke opleving gehad mieten hebben in de herfst met allemaal mensen die roepen " als grapperhaus..."
Helaas. Gaat niet door. Breda says no.
Ben reuze benieuwd hoe die malloten die vele honderden euro's hebben betaald voor een ticket op marktplaats zich nu voelen.
De oorspronkelijke koper krijgt zijn aankoopbedrag nog terug ook.
Die gaan lekker lopen klagen, of wil je een crowdfunding opstarten voor deze kneuzen.
Goeie zaak dat het niet door gaat er zijn veel belangrijkere dingen dan een 538 feestje, of wat voor een gesubsidieerde zuip bijeenkomst dan ook.
Daarbij liggen er 400 meter verder op, corona patiënten voor hun leven te vechten.
Nou, als ik het bericht zo lees, gaan ze het evenement nu organiseren zonder publiek - en gaat er dus toch weer een smak gemeenschapsgeld naartoe.
En afgelast. Burgemeester geeft geen vergunning af. En terecht.
Burgemeester heeft hem afgelast.
Hulde! Zie net de update verschijnen.
+Veel voor de burgemeester, na de laffe duikhouding van Rutte en Hugo.
En nu alle schadeclaims ongezien doorsturen naar Den Haag.
Om "veiligheidsredenen". Politie wilde er niet aan meewerken.
Gister was ie heel stellig dat niet te doen...
Gaat ie nu pas met een raadsvergadering tot bezinning komen...
Wat een knurft
Geld ( onder dwang van de burger afgenomen) zat en doodzonde om niet de diverse vriendjes kliek daar eens vet van te laten profiteren...
Stoppen met die fieldlabshit. Bouw van die miljard maar een extra ziekenhuis en geef daar opleiding aan nieuwe medewerkers. Het is een schande dat er geen 500 euro bonus is voor zorgpersoneel en dat er aan de ander kant zonder controle een miljard over de balk wordt gesmeten.
Waar haal je personeel voor een nieuwe ziekenhuis vandaan?
@TRUMP | 19-04-21 | 16:57: We hebben ruim een jaar de tijd gehad en blijkbaar ook geld zat. Hoeveel personeel kun je aantrekken voor een miljard? Er zitten er nog 70.000 thuis na de kaalslag van Rutte.
Of ga in Nederland vaccins maken , want vaccineren is de oplossing .
Wil je vanaf volgend jaar het dubbele voor je zorgverzekering betalen?
@TRUMP | 19-04-21 | 16:57: Voor een miljard kun je een nieuw ziekenhuis bouwen en nieuw personeel opleiden. Zorg voor wat leuke woningen in de buurt waar de nieuwe medewerkers kunnen wonen en je zal zien dat er genoeg mensen zijn die de zorg in willen. Een milard weggooien aan fieldlabvriendendienstjes is ridicuul.
@Gulliver | 19-04-21 | 17:16: Nee, een pandemie op deze manier bestrijden is lekker goedkoop.
Voor 700 miljoen heb je 35 miljoen pfizer of moderna corona vaccins. Kun je heel NL 2 x vaccineren en hou je nog geld over ook.
@elevator | 19-04-21 | 17:06: er staan twee fabrieken in Leiden.
ik vind het wel raar dat Nederlanders veel inspraak hebben in de Bilderderg groep en de vrijmetselarij, maar dat ze bij de verdeling van de vaccins en de evenementen niet vooraan mogen.
*knipoog naar joris
Vrijmetselarij zwart maken is het nieuwe antisemitisme?
Dat geeft wel weer aan hoe invloedrijk die echt zijn.
Het siert Depla mijn inziens juist dat hij dit soort besluiten aan de democratisch verkozen gemeenteraad laat, en niet zelf gaat lopen dictatoren.
Zo maakt Depla al langer keuzes waar ik achter sta.
Hij had eerst zonder overleg ja gezegd....
@SecretBrazilian | 19-04-21 | 17:22: exact!
Ruud Lubbers (premier van heel wat regeringen geleden) zei ooit, na afloop van een demonstratie tegen kernwapens: "Er hebben nu 500.000 mensen geprotesteerd maar dat betekent dat 14.500.000 mensen dat niet hebben gedaan..."
Toen had de politiek al schijt aan de wens van heel wat mensen.
Ik was eerst best boos omdat alleen simpele troep als Guido W. Dre H en voetbal mocht. Toen nog een Meukreis naar Griekenland en nu dus 538.
Inmiddels ben ik wat positiever gestemd: Er is een duidelijk patroon in wie van de overheid dood neer mogen vallen.
Ik behoor nog niet tot die doelgroep. Liefde.
538 ooit leuk maar nu alleen maar van die praatzieke DJ's met van die flauwe onderbroekenhumor. Complete faal om dit te organiseren. 538 is af.
Schaf een internet radio aan en je luistert nooit, maar dan ook nooit meer naar 538 of 3FM.
Duizendende goeie statations, wereldwijd, naar land, stad, stijl, tijd enzv.
Onderzoeken hoe je evenementen veilig kunt houden? Dat deed men vroeger ook niet, dat doen ze in Israël niet en in Engeland ook niet. De veiligste manier is iedereen inenten. Opzouten met je fieldlep en teruggeven die subsidie. Heel Holland prikt!
PS. Ik had fieldlep wel een onderzoekje gegund hoe je veilig met een HIV-besmetting een jonge Marokkaan van achteren kunt nemen. Maar zulke dingen onderzoeken ze nou nooit eens.
Een stichting die et cetera in zijn structuur heeft staan is sowieso niet serieus te nemen.
fieldlabevenementen.nl/organisatie/
Goed zo!
Geen concessies maken op wat normaal is.
Opgedonderd met deze gekkigheid.
Rot lekker op met dat 538. Laat bedrijven dit doen die al maanden geen inkomsten hebben.
Boycotten die onzin.
NupuntNL meldt dat de bonden agenten oproepen om niet te werken rondom dit evenement. Als daar gehoor aan wordt gegeven, lijkt het mij niet dat Depla het risico gaat nemen.
Hoe dan ook zullen er mensen komen al weten ze dat het afgelast is.
Project X Breda. Je zal er maar in de buurt wonen.
Ik wil best een festival voor 1 persoon, mijzelf, organiseren.
Dan wil zelfs achteraf wel mededelen of ik daar croma van gekregen heb.
Mag ik effe vangen?
Testival.
Festifaal.
Festfataal
Dit land is echt stapelgek geworden. Maandenlang wordt er terecht gevraagd om terug naar normaal. Maandenlang is er ook terecht geklaagd over de macht van de 'witte jassen'. Maandenlang was er al bekend dat er experimenten georganiseerd gaan worden om te leren hoe we terug kunnen naar normaal. Nu staat er een dergelijk experiment in de planning en zou je verwachten dat men rustig afwacht hoe het experiment afloopt. Maar neen: een paar witte jassen (!!) slaagt er in om gans het volk op te hitsen tegen het experiment.
Dan vraag je je toch af wat men nou precies wil. Dit heeft veel weg van zieken om het zieken.
En dan nog dit: wie zijn tijd wil verdoen met het invullen van petities moet dat vooral doen maar maak u a.u.b. geen illusies. De waarde daarvan is echt 0,0. Ik herhaal nul komma nul!
Dit experiment gaat je geen fuck leren over het 'terug naar normaal'.
Er is geen wetenschappelijke grondslag, er wordt achteraf niet gecontroleerd op besmettingen. Dit hele evenement zal niemand ook maar iets leren, behalve dat paar strakke pakken die achter die stichting zitten.
We zullen het zien.
Nul komma nul zei u toch?
@Roadblock | 19-04-21 | 15:34:
Ja, er is veel mis in Nederlad maar het is hier nog geen petitiedemocratie. The horror!
@TeeJee | 19-04-21 | 15:26:
U heeft zich duidelijk niet verdiept in de wetenschappelijke opzet van de fieldlab experimenten.
In de Volkskrant van vandaag staat daar een zeer evenwichtig artikel over. Gewoon ff lezen.
@Amsterdamsko | 19-04-21 | 15:44:
De volkskrant is alleen geschikt voor de kattenbak.
Ze zeggen zelf dat ze NIET testen na afloop knul. Geen medische test na een weekje = zinloos experiment.
Het is een volledig nutteloos, geldverslindend, onzin-evenement en ik hoop van ganser harte dat ze het afgelasten.
@Amsterdamsko | 19-04-21 | 15:44:
Staat dat voor of na die anti-semitische cartoon?
@TeeJee | 19-04-21 | 15:54:
Hear, Hear.
@Amsterdamsko | 19-04-21 | 15:38:
Hm, ik denk dat u in dit geval het nut van petities toch herzien moet.
Dit is geld verbranden en een zoethoudertje. Betrouwbare gegevens krijg je er niet uit. Vaccineren, geen test-samenleving bouwen tegen giga kosten en met onduidelijke belangen. Het is *juist* een terugkeer naar normaal als we dit soort plannen afwijzen.
@Amsterdamsko U naam boezemt mij geen enkel vertrouwen in..!
Vroegerrr … noemden we dit "Wie krijgt de Zwarte Piet toegespeeld". Maar dat mag niet meer. Welke rake Nederlandsche volkswijsheid mag hier dan wel?
De hete aardappel?
Wat een jodenstreek?
@gestoptmetroken | 19-04-21 | 15:54:
Maar Marokkanen waren de nieuwe Joden toch, had ik begrepen? Dus dan zou het: "Wat een Marokkanenstreek" worden, willen we politiek correct blijven.
Een experiment, waarbij enige wetenschappelijke methode volledig ontbreekt, en waarbij achteraf niet getest gaat worden want dat is niet het doel.
Oftewel; nutteloos, geldverspilling, stupide.
Ik wens het hele zwikkie een prettige middag van ons geld.
De zender van Poen & $ander. Tja.....
Gewoon doen.. zeggen dat het een succes was, niet teveel testen.. 1 mei alles weer open!!
Snel een eind maken aan deze onzin, nu is er een mogelijkheid.
We hebben er al een paar voorbij laten gaan!
Fieldlabs verbieden, terrassen open!
Heel goed..
Hoe groot is die kans op besmettingen buiten nu? volgens mij nog steeds nihil.... of is daar in dat hele jaar nog geen onderzoek naar gedaan? dat lijkt me dan een staalte incompetentie wat je in de grootste banenrepublieken nog niet ziet.
De 10.000 mensen gaan er waarschijnlijk niet allemaal lopend naartoe.
Samen met de auto, in de trein, met de bus?
Wie beslist eigenlijk wie een fieldlabexperiment mag organiseren? De grootste mond? De grootste koopsom? Of gewoon iemand van een willekeurig partijkartel?
Rijksoverheid: 'Kabinet geeft Fieldlab Evenementen toestemming voor opschalen
Nieuwsbericht | 13-04-2021 | 20:30: Het kabinet heeft toestemming gegeven aan Fieldlab Evenementen om de komende twee maanden praktijktesten (evenementen) met meer bezoekers te organiseren. Daarnaast worden doorstroomlocaties zoals pretparken aan het onderzoeksprogramma toegevoegd. Tijdens de eerste fase werden in februari en maart 8 praktijktesten door Fieldlab Evenementen georganiseerd. In de tweede fase wordt onderzocht of de preventieve maatregelen even effectief zijn bij grotere aantallen deelnemers. Het gaat om 12 praktijkonderzoeken die in april en mei gaan plaatsvinden.'
Een lobbygroep.
1 van de velen die eigenlijk de baas zijn in Den Haag.
Het allerbelachelijkste is dat de horeca dus dicht zit, niet vanwege de naleving vanwege de regels waar obers en personeel toezicht op houden, maar vanwege het aantal *reisbeweging*.... Hoe worden de mensen vanuit het hele fucking land bij dat event gebracht? Individueel per helicopter?
Als je kijkt naar de prijs van een kaartje (op vakantieveilingen) klopt het redelijk dat ze met een privé helicopter komen lol
Weet je wie er ook grote door de staat betaalde bijeenkomsten, die niet door iedereen even enthousiast werden gedragen, organiseerde om de mensen hoop te geven op een betere toekomst?
Biden?
Emile Ratelband?
Pol Pot
Willem-Alexander op 4 mei?
Frans Bauer?
Metallica, Moskou, 1991
Depla heeft met verstand van fietsenhokken dan van feestjes.
met=meer
@dathoujetoch | 19-04-21 | 15:02: moeten we nu ook al rebussen gaan oplossen?
@van Oeffelen | 19-04-21 | 15:52: dat leren ze niet meer op de bejaardencursus in huize Avondrood he? Vergt teveel inspanning.
Denk dat Depla, fietsstalling verward met fieldlab, het verstand is destijds uit zijn hersenen gezogen.
Waarom zou je voor je lol daarheen gaan? Klinkt als een pauper event
D'r is geen pauper die daar een kaartje voor heeft kunnen scoren.
Leuk man, 10.000 man feestvierend binnen de hekken, 10.000 man feestvierend buiten het hek en daarnaast nog een berg demonstranten. Als dat goed gaat weet je zeker dat alles per direct weer open kan.
En nu maar hopen dat het virus zich beperkt tot mensen die dit soort muziek goed vinden.
De Twitterpief van Fieldlab Evenementen zegt: 'We verrichten geen medisch onderzoek. Hebben we ook nooit ergens aangegeven. Het eventuele aantal besmettingen is voor ons geen onderdeel van het onderzoek.'
twitter.com/FieldlabEvents/status/138...
Waar is dan die 925 miljoen voor?
Dat geld wordt aan een andere stichting gegeven volgens mij.
@Usumani | 19-04-21 | 14:54: dat is de stichting die gaat sneltesten voor bezoek aan een museum of terras straks. Dat zal namelijk wel de voorwaarde zijn als de terrassen weer “onder voorwaarden” open gaan.
Het is gemeenschapsgeld dat op deze wijze onder de happy few kan worden verdeeld, net als nu de klimaatpretpakketten, en eertijds de privatisering
uhh die 925 is toch 1.100 geworden.
Arts in Amphia ziekenhuis: 'Goedemiddag meneer Depla. U heeft inderdaad corona maar helaas hebben we geen plek om u op te nemen, goedemiddag.'
Houd een sop met alles als 'een klap in het gezicht' uit te leggen. Dit is gewoon een experiment, zoals er al meerdere zijn geweest en nog meerdere zullen volgen. Stom toevallig ligt het evenemententerrein praktisch naast het ziekenhuis. Wat je daar ook van vindt, het is geen argument. Op de IC liggen altijd mensen voor hun leven te vechten.
Dit soort experimenten is op hetzelfde niveau als die irritante ‘pranks’ die er indertijd waren.
Ze missen onderbouwing en zijn nutteloos.
Een advies aan Depla en De Jonge: prikken, prikken, prikken.
Je moet ergens beginnen. Dus eensch.
Vanmiddag had de vrouw broccoli op tafel. Een klap in het gezicht van alle bloemkoolkwekers.
@Wize | 19-04-21 | 14:51:
Wat is er links aan realistisch en kritisch zijn?
@Gulliver | 19-04-21 | 14:53: Wat is er realistisch en kritisch aan links zijn?
@Gulliver | 19-04-21 | 14:53: is ‘kritisch’ zijn hetzelfde als je gezond verstand gebruiken?
Ja en in elk fatsoenlijk beroep moet je je best doen en wordt er soms heel veel van je gevraagd: niet zeuren of van baan veranderen.
Stomtoevallig? Hebben ze met een dartpijltje op de kaart gegooid?
@luto333 | 19-04-21 | 15:18:
Hoop voor je dat er geen slachtoffers vallen.
In de buitenlucht, ws lekker weer, niks aan de hand. Gaat gewoon door.
Zou denken, behalve als de terrassen gesloten moeten blijven, maar dat is hier al honderd keer gezegd.
Hugo zou het draagvlak voor dit cruciale medische experiment iets kunnen vergroten door alle tegenstanders ook 1000 euro te schenken. Dat geld kan geleend worden van de ECB, waarna de ECB de lening kan kwijtschelden, want het schijnt dat het geen enkel probleem is als de ECB verlies lijdt.
Dit heet dus een Oranjedag. Ideetje van autistischeknikkerbanenspecialist John de Mol de Oudere. Dan lees je dit als Wim-Lex en Max in de Telegraaf en ik zou het wel weten: effe bellen. Zeg Sjonnie ouwe gab, zou je dit nou wel doen jonguh? Zo meteen heb ik geen onderdanen meer en wie moeten Max en de meiden dan wel uitmelken?
En die 1,1 miljard euris komen ook zonder Talpa wel op. Het is toch maar belastinggeld.
538 is voor de burgemeester toch een beetje een compensatie voor het geslaagde wietexperiment in Breda.
Geslaagd wietexperiment in Breda? Ik heb al jaren geslaagde wietexperimenten in Breda. 538 blijf ik dan ook uit de buurt.
Je moet toch een keer wat proberen.
Vooral de middelvinger naar de locale horeca vind ik echt niet kunnen. Dat het niks oplevert, waarschijnlijk niet eens heel veel nieuwe besmettingen, maar ook geen nieuwe inzichten, soit. Maar die ondernemers met een dichte zaak, die onder hun neus 10.000 mensen zien feesten, dat kan gewoon echt niet!!
Dit loopt gierend uit de klauwen. Bevolkingsgroepen worden tegen elkaar opgezet. Solidariteit is sowieso opgebruikt en het kost bakken vol geld.
ALLES OPEN! Maatregelen eraf!
Besluitvorming in Nederland in een notendop. Een en al ellende omdat niemand een slecht idee slecht wil noemen als je er op kan worden aangesproken. Gewoon de weg van de minste weerstand volgen en het probleem elders neerleggen.
Wordt je erop aangesproken, dan word je gewoon razend, word je boos en in het uiterste geval ontbreekt de actieve herinnering.
Heb net de vaccinatie gehad en zit af te wachten op complicaties. Mag zo weg. Het loopt hier in Zwolle-zuid gesmeerd. Druk en vlot. Geen klachten. Hup Hugo.
En weg met 538/Talpa.
Gefeliciteerd met je vrijheid!
Geniet er maar van.
@Gulliver | 19-04-21 | 14:43: Maar wel een mondkapje opzetten, afstand houden, en je net als ieder ander laten testen.
Genieten!
@klaasjanhenk | 19-04-21 | 14:45:
In Israël hoef je op veel plaatsen geen mondkapje meer op.
@letopuwzaak | 19-04-21 | 14:49: Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Fauci heeft pas nog gezegd dat vaccinaties weliswaar leuk zijn, maar dat mondkapjes toch echt beter werken. Hebben ze in Israel zeker niet op zitten letten.
Is geen feestje waar veel 60+ met vaccinatie zal lopen.....
@letopuwzaak | 19-04-21 | 14:49: je bedoelt dat Israel nu pas mondkapjes buiten niet meer verplicht.
Ha, good old Ittersum!
Dank voor het meedoen in fase 3 van de trials.
Hier in de gemeente ook. Drukte als met de griepprik veel prikkers. +1 voor de organisatie.
@grietmetgroenefiets | 19-04-21 | 15:04: In de voetbalkantine van SVI. Ik zal eens wat meer op grieten op groene fietsen acht geven.
Gewoon alle fieldslab nonsense stoppen. Die 1 miljard euro kan wel beter besteed worden. Suzan en Freek, Maan, Krezip kunnen vast ook optreden zonder publiek. Snollebollekes 'naar rechts en links' lijkt me ook kostelijk. John de Mol en Armin van Buuren kunnen het bekostigen. Opgelost. Is er ook een Fieldslab Ramadan special, of is dat dan weer niet nodig?
Een koe eerst testen op Corona voordat je zijn nek door Allah-Akbarht met een groot mes?
@Rechtsdraaiend | 19-04-21 | 14:48: Koerona?
Paul Depla is wat voorzichtiger geworden sinds dat incident in het fietsenhok.
Dat heeft een carrière in de Tweede Kamer in de weg gestaan.
Voor de jongeren is er een speciale website over gemaakt fietsenhokincident.com/
www.geenstijl.nl/2017331/paul_depla_v...
538 Koningsdag wordt mede mogelijk gemaakt door:
Super sick clothing, DELA en Pfizer.
Alle liedjes die je gaat horen zijn ex ALARMschijven!
Oranjedag, dus koningshuis verantwoordelijk stellen.
Code Oranje! Binnen blijven.
Het "beste"verweer van Depla was, "Maar in Amsterdam gaan er ook 7500 mensen in een stadion zitten en het Medisch Centrum daar vlakbij protesteert ook niet, dus waarom zou ik dit moeten stoppen."
En waarom "beste"? Is er iets mis met dat verweer?
@Usumani | 19-04-21 | 15:06: Prima verweer. Niks mis mee. Behalve dan dat de toekijkende werkeloze ondernemers in dat stadion nooit een cent verdienden, en er in dat stadion dus wel anderhalve meter afstand moest zijn.
Dagje aan het strand, gezellig op het terrasje, volgend jaar de Formule 1.
Dat is voorbij.
Ze zijn al bezig met een vaccinatie paspoort.
Mooi toch dan kan de horeca snel weer geld gaan verdienen aan de gevaccineerden.
Wel mooi dat zowel de wappies als de paniekvogels tegen deze fieldlab testen zijn, ze bovendien een godsvermogen kosten maar ze toch lekker doorgaan.
Want Hugo heeft besloten dat 'we' een testsamenleving willen.
Zouden de dochters van Hugo naar dat feest gaan? Zou een hoop verklaren.
Vorig jaar klapten we voor de zorg. Nu tekenen we een petitie.
Depla zal vanavond een besluit nemen, na een bilateraal in het fietsenhok, het zal dan voor de D66 fractie even slikken zijn maar al met al zal het voor de deelnemende partijen een leuk feestje zijn.
Van Veluw was toch van vvd? Of zit ik er naast?
@Jos Tiebent | 19-04-21 | 14:52: Ja, je hebt gelijk, bij deze mijn welgemeende excuses aan D66.
Wat is er sinds maart vorig jaar wel met enige wetenschappelijke onderbouwing aan maatregelen genomen? Kan dit nog wel bij, leuk voor de jeugd ook.
En ja, gooi de horeca etc. ook maar open. 't Is lente.
Voor gevaccineerden kan de horeca wel weer open.
@Gulliver | 19-04-21 | 14:49: Laat de ongevaccineerden dan ook maar binnen, wat zou daar het probleem dan mee zijn?
@Ichneumonidae | 19-04-21 | 14:55: Kom nou niet met logica aan...
FieldLab is een mooi woord voor een heel banale truc van de overheid. Het wil ons zoveel mogelijk blije gezichten tonen van mensen die zich in situaties bevinden die gelijken op het oude normaal. Het is een voor duur geld, ons geld, voorspiegelen van een wereld die niet bestaat. Voor een miljard aan belastinggeld wordt door Rutte tijd gekocht. Niks experiment, het wordt gebracht als experiment, maar het is politiek, de politiek van het zoet houden, de politiek van verwachtingen scheppen, van paaien, gunstig stemmen, valse hoop geven.
Mee eens. Ik wordt er zo verdrietig van.
Dit kost iets meer dan een miljard, gok ik zo. Behalve de 925 miljoen voor die oud-generaal, denk ik dat Fieldlabs ook wat miljoentjes aan het bijschrijven is. Daarnaast de extra kosten voor de zorg, een zooitje consultants her en der. Een miljard is niks.
Geld van de belastingbetaler die het wanbeleid van Rutte en De Jonge mag financieren.
Het gaat er om wie het eerste toestemming geeft voor een groot evenement.
Zoals het nu gaat, zie ik de eerste 2 jaar geen grote evenementen meer in Nederland.
Zou vorig jaar naar Rammstein gaan. ik zie het dit jaar nog niet gebeuren en ik vraag me af of het er volgend jaar nog inzit.
Buiten zou zonder meebrullen prima moeten kunnen. Maar toegeven dat het een binnenziekte is is nog steeds een beetje lastig.
Kreeg van de week bericht dat DTRH doorgaat eind augustus na LL op Biddinghuizen. Heb mijn voucher teruggegeven.. op die schijtzooi aldaar ga ik geen feestje vieren.
En toch wil ik het even opnemen voor die burgemeester van Breda. Want volgens mij wil de man nog liever dan dat 358testevenement dat de terrassen weer open gaan. Maar ja, dat mag niet van die angsthazen in Den Haag en bij het RIVM, dus ja, dan is dit in de burgemeesters ogen de op 1 na beste oplossing. Want anders gaan we weer met zijn duizenden totaal ongecontroleerd en niet te handhaven in het park zitten, net zoals een paar weekenden geleden. (Ik zie het nog voor me, hier in het plantsoen: een paar duizend mensen op een paar vierkante meter, en twintig agenten en vier BOA's die moesten proberen de mensen naar huis te lullen. Hehehe. Kansloos.) De situatie is niet meer te handhaven. Ik snap die wanhoop bij die burgemeesters wel.
Depla zei ook: tegenover de 300K mensen die de de petitie hebben getekend staan miljoenen die willen dat het wel doorgaat.
Dat is best wel dapper in onze maatschappij waar de emotie en hysterie de boventoon voert.
@Marcel66664746 | 19-04-21 | 14:39: waar haalt hij die miljoenen vandaan? Hij kletst uit zijn nek.
@El Rico Grande | 19-04-21 | 14:45:
Als Hugo cijfers uit zijn duim mag zuigen mag meneer Depla het ook.
Eerst de horeca en de middenstand weer (volledig) open. Daarmee is iedereen gebaat in plaats van alleen Talpa en een groep feestgangers.
Precies. Dat de mol feestje kan ie ook op een ander moment vieren. Van de herfst ofzeau.
Dit soort idioterie kan allemaal prima in Nederland. Maar bent u na de avondklok buiten dan mag u 95 euro aftikken aan een overijverige corona gestapo ambtenaar. Straks ook nog de quarantaine plicht op straffe van 435 euro. Kortom dit faalkabinet o.l.v. Hugo de Clown en Mark de Lieger is de weg volledig kwijt. Duidelijk ook hoe zo'n beugelbekkie BrEeZaH zender als 538 macht heeft (of dik betaald aan de juiste corrupte ambtenaren) en dit dus gewoon zonder problemen voor elkaar krijgt....
De mediane 538 luisteraar is 35 gok ik. Beugelbekkies zittenop SpoTiFy.
Mbt de avondklok kan ik melden dat die hier waar ik woon niet of nauwelijks meer wordt nageleefd. De jongelui hier staan gewoon om 23:00uur 's avonds nog OPENLIJK in een groepje buiten op straat. Muziekje erbij, niemand doet ze wat. En mijn zegen hebben ze.
PvdAer Depla is zich rotgeschrokken van de massale weerstand tegen dit onzinproject.
Dat zullen we dan zien in hoeverre hij is geschrokken, ofwel gaat t door of niet...
Ik ben me ook rotgeschrokken. Wel bij het kruisje getekend maar dat ging dan vooral om de onnoemelijke kudt muziek van dat rukstation. Dat wil je niet in de binnensteden.
Prima, maar dan ook de terrassen en winkels openen. Dat kunnen ze prima regelen met de benodigde maatregelen. Dit. is ook spugen in de bek van de ondernemer.
Dit is spugen in ieder zijn bek. Vinden we lekker geloof ik? Vanaf dat eerste ‘lab’ experiment had iedereen in het geweer moeten komen.
Als ik directeur van dat ziekenhuis was ging de deur (zeker van de eerste hulp) tijdens dat evenement op slot. Zijn trouwens al de zorgverleners in dat ziekenhuis al gevaccineerd of maken die onderdeel uit van het experiment?
Hahahaha, of ze ter plekke dood neervallen aan corona.
Ik denk niet dat als je tijdens het event door een corona lijer wordt ondergehoest je meteen naar de eerste hulp moet...
Mensen die in een ziekenhuis werken doen dat vrijwel zonder uitzondering niet voor het salaris, niet iedereen verdient daar per definitie heel erg goed overigens, maar uit moreel oogpunt. Met een gevoel van zorgplicht.
Ze zouden bij wijze van spreken Unkel Adolf of Erdogan nog behandelen zonodig. Dus die gaan echt niet op slot.
En ze zullen dus ook die ego's opnemen die nog niet even een maandje of anderhalf-twee langer kunnen wachten op hun feestje met kutmuziek en naar deze gigantische geldverspilling gaan.
Een test om te weten wat allemaal mogelijk is, beetje laat Sherlock...
@Realism Is All | 19-04-21 | 14:33: Zou je kunnen testen. Geen zorgbonus maar salaris op nul.
De uitkomst van dat experiment lijkt me vrij voorspelbaar.
Gaat hij dan ook op slot voor sporters die relatief gevaarlijke sporten beoefenen?
Of voor mensen die roken? Te dikke mensen? Mensen die bewust op keukentrapjes gaan staan? Met auto, fiets of motor de weg op gaan?
@Tronald_dump | 19-04-21 | 14:37: Vergeet de pindakaas eters niet! De daredevils.
De Nederlandse politiek is FieldLab, het demissionaire kabinet is FieldLab, de Tweede Kamer is FieldLab, het RIVM is FieldLab, de GGD's zijn FieldLab. We mogen het virus naast alle ellende en alle leed dat het gebracht heeft voor één ding dankbaar zijn: het heeft ons de keiharde bewijzen geleverd dat we hier in Nederland met z'n allen zijn beland in een oncontroleerbaar, chaotisch FieldLab-experiment. En niet vandaag, ook niet gisteren, zelfs niet vorig jaar, nee, heel lang geleden is dat experiment van start gegaan, ergens in de tijd dat "the media" werden tot "the message", in het tijdsgewricht waarin het tot de zittende macht begon door te dringen dat als je je macht wilt behouden het helemaal niet om waarheid of waarde van een boodschap gaat, maar enkel om de vraag hoe die boodschap "overkomt". De leugen regeert, en wie zijn leugens het best weet te verkopen heeft de macht. De Rutte-doctrine is de resultante van een langdurig proces dat ondanks alle bezweringen gewoon doorwoekert.
Maar het zal nog veel erger worden. Als het aan de EU ligt, dan wordt in heel Europa een FieldLab-experiment gestart van ongekende omvang, dan wordt op papier heel Europa groen, groener dan groen. Op papier.
Past bij nader inzien dus meer bij Qmusic.
'Het foute festival.' Of 'De foute oranje party.'
De tweede variant is denk ik beter. Voelt taalkundig ook best heel erg fout.
(Start lachband).
Voor de duidelijkheid: ik heb ondertekend omdat ik niet tegen het feest ben tegendeel zelfs. Enkel en alleen getekend voor de spastische manier waarop gefeest mag worden. Met testen, testen en nog eens testen.
Stap niet in deze valkuil feestvierders en denk verder vooruit dan koningsdag. Denk aan jou toekomst en in wat voor wereld dat zal zijn.
Vrij of gecontroleerd?
Precies om deze reden heb ik ook getekend! Ik snap niet dat mensen erop zitten te wachten om bij elk spontaan idee vrijwillig zo'n staaf tegen hun hersenstam te prikken. Ik heb ook echt veel zin om weer eens een goed feestje te pakken, maar dan liever op een grasveldje ernaast dan gecontroleerd lol hebben onder toeziend oog van vadertje overheid.
Ik hoorde Paul Depla gisteren in Nieuwsuur zeggen dat hij zeker de zorgen van de burgers serieus neemt.
Echter, een dag eerder liet Depla weten het belachelijk te vinden dat het 538 evenement zou moeten worden afgeblazen vanwege een online petitie.
Na een niet genotuleerd vergaderingetje en een mooi rijkelijk X bedrag op een niet genoteerde bankrekening op naam van een niet nader genoemde perdoon gaat t natuurlijk allemaal gewoon door. 53Macht!
Serieus nemen, blazen... Blije woordkeuze weer.
@Jos Tiebent | 19-04-21 | 14:44: volgens mij is het dat Smeets figuur van C66. Komt nu ook hier zijn vieze praatjes doen, iSidney?
Ik heb de petitie ook ondertekend. U kunt mij in de lijst van mensen die hebben ondertekend, terug vinden als 'anoniem' zodat u weet wie ik ben.
Heee broertje, jij ook hier.
Is er ook een lijst waar ik kan tekenen tegen de ondertekenaars van de lijst?
Depla mag dit evenement niet cancelen van Hugo en Rutte. Niets officieels natuurlijk, maar het is einde carriere van Depla als hij toestaat dat de gemeenteraad vanavond dit plan afschiet.
Kan Dijkhof mooi burrie van Breda worden.
Dat was al toen de vvd voor hem op de knieën ging.
Wat zou het mooi zijn als het einde carrière van Hugo de Jonge was. Er kan nog beter niemand op zijn plaats zitten dan deze prutser.
Weer een waardeloos proefballonetje en als het er op aankomt de keutel intrekken en de verantwoording afschuiven lafaards.
Hard roepen en dan wegrennen.
Gewoon doorgang laten vinden en dan zien we wel er zijn ondertussen genoeg mensen gevaccineerd tegen het griepje triple x.
Tijd dat we een echte regering .
Laat de overheid maar investeren in lokale productie van vaccins ipv. dit soort subsidie slupende proefballonetjes .
Heb bron, noem geen naam. Gaat door. Plein is al klaar. Zegt Berend en die woont daar.
Berend Servet ?
Enkel de kranen staan er al klaar. Verder nog niets.
Je zou je bron niet noemen. Vrijspraak door vormfout dan maar.
Tssss. Denk toch aan die enorme Druk op de Begrafenisondernemers en Crematoria.
China heeft nog een paar mobiele crematoria. Even kijken op Aliexpress..
Is in Brabant. Kan je ze vast voorbakken.
Die mensen komen uit het hele land elkaar besmetten en terug naar hun eigen dorpje/stadje om de rest te besmetten.
Overvolle ic's over een paar weken in heel Nederland.
Nog meer zwaardere maatregelen voor heel Nederland.
Bedankt 538.
Denk jij echt zo? Ik dacht dat iedereen 100x getest moest worden vantevoren en achteraf.
@Nilfisk | 19-04-21 | 14:20: 100x ? Da's big business voor de test-fabrikant 200x30x10000 = 60 milj. Blijft er nog 1040 milj over.
@Nilfisk | 19-04-21 | 14:20:
Als het een sneltest is, die ze afnemen, dan heb ik weinig hoop.
@Nilfisk | 19-04-21 | 14:20: rond de 20% van de bezoekers komen achteraf niet opdagen om de 2e test te doen. Kan allemaal gewoon in Nederland
Als deze waanzin toch doorgaat, dan zou men alle deelnemers moeten registreren, een formulier moeten laten ondertekenen dat ze afzien van elke medische behandeling in geval ze later corona krijgen, en op de 'fieldlab' testdag zelf geen toegang hebben tot de EHBO van het ziekenhuis ingeval van comazuipverschijnselen, ziekteverschijnselen veroorzaakt door drugsmisbruik, of lichamelijk letsel als gevolg van vechtpartijen.
Je kunt de toch al zwaaroverbelaste ziekenhuizen niet ook nog eens de 'zorg' voor 10.000 mongolen erbij laten nemen als er ongelukken gebeuren door hun onverantwoordelijke gedrag.
Kan prima. Wellicht ook een plan om de ziekenhuizen alleen nog open te stellen voor belastingbetalers?
@geen koning | 19-04-21 | 16:05:
Jij werkt in de zorg, figuur?
Op het zwarte cross terrein wordt in mei ook een "test" Festival georganiseerd. Dat lijkt me een stuk logischere locatie dan de binnenstad van één onze grote steden. Al moet ik nog zien wat daar voor discussie over komt.
Rene Leblanc ? Las de boel maar af !
Tokkiefeest.
Het wordt in dit land steeds idioter. Terrassen mogen niet open maar 10.000 jammerende sneeuwvlokjes worden op hun wenken bediend en zijn een ware viruspoel voor ongevaccineerde medeburgers.
Schande!
Dit is echt grote schande!
Wie kan nou echt de terrassen wat schelen? Slechte service, 4,50 voor een koffie/bier en 12,50 voor 4 bitterballen. Wel graag winkels/restaurants weer open.
Te bizar voor woorden! Ga vaccineren en gauw een beetje, stelletje prutsers!
Er is geen betere afweer dan de natuurlijke afweer dat je krijgt als je het gehad hebt. Iedereen die het al gehad heeft en antistoffen heeft, zou zich niet meer aan de coronaregels hoeven te houden.
Klap in het gezicht, je wordt ermee doodgegooid tegenwoordig.
Je krijgt er een nekslag van.
Vergeet niet ook de andere wang toe te keren.
Nee want alle 10.000 ZIJN al negatief getest. Dus zowel theoretisch als in de praktijk gaat er geen uitbraak plaatsvinden. Het is een experiment dat nergens op slaat.
De uitslag van dit 'veldlaboratorium' gaat en MOET dus zijn: alleen als iedereen getest wordt kunnen we samen nog dingen doen.
Oftewel een orwelliaanse testsamenleving. Béééh!
@keestelpro | 19-04-21 | 14:13:
Veel beter zou zijn, testen op anti-stoffen. Je kunt negatief testen en toch besmet zijn.
Als je antistoffen hebt, die aangeven dat de besmetting langer geleden heeft plaats gevonden (LgG), dan kun je niet besmettelijk zijn.
Talpa.
Het is ook wel heel naïef om deze ‘test’ in de binnenstad van Breda te laten uitvoeren. Ga dan het festivalterrein in Biddinghuizen geschikt maken. Dan heeft niemand er last van en zijn de onderzoeksresultaten veel zuiverder.
Huur een onbewoond eiland af en zet iedereen in quarantaine na afloop van dat idiote experiment, op eigen kosten welteverstaan. Eens kijken of ze dan nog zin hebben om te gaan.
@Gravin v Kippenbouth | 19-04-21 | 14:13: Volgens mij krijg je dan alsnog 100.000 aanmeldingen.
@Gravin v Kippenbouth | 19-04-21 | 14:13: Mensen betalen €15.000 euro voor een kaartje, 2 weken in een hotel á 50 eypo per nacht is dan wisselgeld...
@ReyNemaattori | 19-04-21 | 14:41: Wat ook grappig is, de betaler kan naar zijnhaarx geld fluiten en de markplaats verkoper krijgt nog eens een bonus bovenop de 15.000. Dat is nog eens handel!
Binnenstad? Is een ruim veld in een park
Dus we worden tegenwoordig per petitie bestuurd? Dit land is gék geworden!
Start een petitie tegen petities.
En dat voor een land dat net het referendum heeft afgeschaft. Gék? Knetter,
Tja, dat D66 referendum klikt zo gek nog niet...
U heeft gelijk. Hooivorken en oproer zou de betere optie zijn.
En het allerleukste? Burgemeester is een PvdA'er.
Het is dus een PvdA feestje.
Partij zit niet in het kabinet, wel als een virus verspreid door heel Nederland op hoge ambtelijke posten. En nog steeds dodelijk.
538 doet dat feest daar toch al dik 10 jaar?
Toen moest t van t museumplein af want Amsterdam.werd veel te druk.
Ja , maar mag dit allemaal wel juridisch , of is dit soort van evenementen en testen een glijdende schaal v.w.b de burgerrechten ? www.youtube.com/watch?v=Y8ljep5vei8
Glijdende schaal jazeker. Juridisch is het al 16 maanden een zeer selectief zooitje.
Meer dan 300.000 verontwaardigde burgers tekenden de petitie.
Dat zijn aantallen waar de wappies alleen maar van kunnen dromen.....
Kun je nu eindelijk eens een keer een comment geven waarin je het woord wappies weglaat voor iemand die een andere mening heeft ? Of je moet een goede onderbouwing / argumentatie hebben, maar die combinatie ben ik bij jouw nog niet tegengekomen. O, ja en nu niet weer in je polemiek schieten en gaan schelden a.u.b.
@ja,diedus! | 19-04-21 | 14:10:
Overdrijf niet zo.
Je lijkt wel een wappie.
@Gulliver | 19-04-21 | 14:12: Heeft je limonade gesmaakt ?
u doet altijd uw best om anderen wappie te noemen. Doet u al een jaar.. Bedenk wel dat een groot deel van geenstiijl u ondertussen een wappie vind, meneer die denkt dat ie de grote man is tussen lilliputters.... Die naam alleen al geeft grootheidswaanzin aan, kenmerk van een wappie ;)
@azubneritan | 19-04-21 | 14:14: De obsessie van Gulliver over de wappie’s neemt groteske vormen aan. Blijkbaar valt het mede reaguurders ook op. Zijn commentaren bevatten een soort van border-line , maar dan tot uiting komende op GS. Interessante casus voor de psychiatrie.
@ja,diedus! | 19-04-21 | 14:18:
Wappie.
Deze wappie heeft mooi ondertekent. Wat een onzin om zo'n festival in een binnenstad te houden terwijl de horeca dicht is en het dichtbijzijnde ziekenhuis met overwerkt personeel moet genieten van dat k&t-muziek.
@ja,diedus! | 19-04-21 | 14:18: valt wel mee. Iedereen heeft zo zijn schemerzone momentjes...
Wappie.
Gulliver | 19-04-21 | 14:21 | reageer | favorietblock Knappe reactie , goede onderbouwing en dat allemaal zonder taalfouten !
Bijna 2 miljoen burgers hebben op Mark Rutte gestemd, dus die aantallen zeggen niet zo veel. Dat het er veel zijn wil niet zeggen dat ze gelijk hebben/niet krankjorum zijn.
@ja,diedus! | 19-04-21 | 14:18: hij/zij is maar digitaal....
@ja,diedus! | 19-04-21 | 14:10: blocken die trol, beter voor je gemoed.
Domme beledigende onzin heeft niemand wat aan. Dit in tegenstelling tot steekhoudende argumenten, maar die heeft hij nooit.
Man man man het is alsof ik een plakje worst naar een stel dolle honden gooi....
@Gulliver | 19-04-21 | 15:17: Zo een viezerik zou u best kunnen zijn.. Fijn naar vechtende honden kijken.
Stommiteit der stommiteiten, in een periode dat het ziekenhuispersoneel zich drie slagen in de rondte moet werken, 'gewone' operaties en behandelingen worden uitgesteld. De mislukkeling die dit heeft bedacht mag van mij direct ontslag krijgen.
Oh, wacht....
Welnee, dan is het een foutje en mag diegene blijven om het foutje te repareren en nogmaals iets anders doms te proberen.
Als (het gezonde) 538 hier aan gaat verdienen door o.a. drankverkoop in eigen beheer te houden, zeg ik verbieden dat feest.
Ik hoop op duizenden private spontane fieldlab feestjes.
hahahahaha.... is er al eens onderzocht of Nederland dank zij of ondank de regering functioneert (of dat het geen biet uitmaakt). Wel goed onderzoek svp (valide, betrouwbaar, reproduceerbaar).
We hopen daar de komende 4 jaar achter te komen.
De overheid gaan bijna 1000 miljoen euro uitgaven aan 'testevenementen'.
wat is dat voor waanzin. zorg gewoon dat er sneller gevaccineerd wordt.
allemaal vieze spelletjes en financiële belangen van diezelfde overheid.......
Voor die 1000 miljoen kunnen dan volgens Hugo 200000 mensen even een pleziertje beleven. Dat is 5000 euro per pleziertje! De kostenramig va Hugo is een factor 1000 te hoog.
Ehhhh, 1,1 miljard.
Van het verschil tussen het door u genoemde en het echte bedrag kan ik fatsoenlijk rondkomen.
het zou 538 sieren als ze een statement maken waarin ze stellen dat ze zoveel mogelijk samenwerken met locale partijen.
Ja
Daar gaat het nu niet om, beste.
Dat is de discussie hier helemaal niet! Ik wil graag dat alles weer open gaat. Maar als 1 of andere commerciële partij daar onder het mom van een test 10000 man op een veldje zet terwijl de horeca nog niet open is en we nog een avondklok hebben zijn de redenen tot vragen zeer terecht in mijn ogen.
Fieldlabs is een overspeelde hand. Een grote schande die bijna een miljard kost.
Een test evenement zou een bijeenkomst van 10.000 niet geteste mensen moeten zijn die je daarna twee weken lang in de gaten houdt. Dat kost niets en levert hetzelfde resultaat op. Maar dat soort bijeenkomsten zijn er al lang spontaan geweest en er hebben helemaal geen massaslachtingen plaats gevonden.
@goreju2 | 19-04-21 | 14:14: BLM demonstratie? Museumplein? Vondelpark? Kalverstraat?
volle IC’s en ziekenhuizen. Opgeschorte behandelingen voor ernstige zieken nee dat zijn geen slachtingen. Als men willens en wetens de bevolking bloot stelt aan dit soort test festivals dan noem ik zoiets gewoon een poging tot doodslag.
@eh.dinges | 19-04-21 | 14:17: Is dat nu niet vermoeiend, elke avond NPO kijken ? Ik vraag dit voor een vriend.
@ja,diedus! | 19-04-21 | 14:22: Dan is jouw vriend zeker ook zo'n eigenwijs complotwappie die alles beter weet?
Eens, dat soort experimenten met vaak schreeuwende gekken hebben we wel vaker meegemaakt. En een beetje offtopic - wel kut dat Real...
@ja,diedus! | 19-04-21 | 14:22: zit die vriend tussen je vrouw en jouw in?
Ach als je ziet wie weet allemaal in het kliekje genaamd fieldlab zitten snap je het wel waarom ze schijt aan de burger hebben. Talpa, Philips, voormalige politici, de NPO en ga zo maar door....
@Linke Soep | 19-04-21 | 15:41: edit natuurlijk wel onder een bv'tje. Zodat er nog wat belastingvoordeel bij komt.
REAGEER OOK