Tijd voor een Motie van Smeerboter van Eigen Erf
Lientje heeft weer gelijk. Wees geen vandaal. Smeer lokaal
Social
De Kamer, gehoord de beraadslaging; constaterende, dat er in de staatskantine der Tweede Kamer te Den Haag buitenlandse botertjes worden gesmeerd op door burgers betaalde rijksboterhammen, hetwelk stupide en stom is verzoekt derhalve de regering per onmiddellijk over te gaan op hoogkwalitatieve smeerboter van Nederlandschen Bodem en gaat over tot de orde van de dag...
Buitenlandse troep
Koopt Nederlandsche waar, dan helpen wij elkaar
Reaguursels
InloggenMmm maar wat kost het nou? Is redelijk onduidelijk. Nederlandse boter is duidelijk. 10 x 10 gram = 1.35.
Die buitenlandse boter? 10g x 100 staat er. Waar slaat die 100 op? Want een karton is 10 stuks staat er. Vervolgens staat er 8,051 vanaf 10 kartons. Dat zou dus 10 x 10 stuks zijn = 100 gram. Is dus 80,51 euro per kilo. Maar vervolgens staat er een kiloprijs van 8,051.
Naja gaan we even uit van dus 81,32 euro per kilo. Tegenover 13,50 per Nederlandse kilo.
Waarom word dit geaccepteerd? Dat moet je eens flikken in de zorg. Daar krijg je gewoon de goedkoopste cheapass boterkuipjes, die als je een beetje geluk hebt niet heeft staan schiften, die volgens mij nog geen euro per kilo kosten.
Maakt bij die fucking boter wat uit? Nee natuurlijk niet. Maar het uiteraard wel symbolisch. Onze zorg (en alle andere publieke diensten) moeten bezuinigen waar mogelijk want er is geld tekort. En de overheid gooit het voor zichzelf over de balk. Dat is precies wat er op veel andere gebieden ook fout gaat. Dat komt door de instelling van onze politici. De mindset. En dit is daar een heel tekekend voorbeeld van.
Het is 8,051 euro per kg bij afname van 10 kg anders is het 8,132 euro per kg, in cupjes van 10 g x 100 stuks per doos. Is ook nog goedkoper te krijgen. Maar zijn al goedkoper dan Nederlands roomboter. Van campina bijvoorbeeld is de verpakkingseenheid van de cupjes 200 stuks, ook van 10 g en kost dan 12,625 euro per kg, misschien ook met een of andere korting bij grotere hoeveelheden.
Het kan zomaar zijn dat die boter wel van Nederlandse makelij is, maar vanwege allerlei subsidievoordeeltjes omgekat en al via het buitenland weer in ons land terecht gekomen is.
Sowieso opbokken met die plastic cupjes. Klont boter op een schoteltje werkt prima.
Thuis ja. En ook daar niet altijd. Dan kun je vaak eerst de pindakaas en broodkruimels van een ander uit het bakje scheppen.
Misschien kent ze nog een boer die voortaan wil leveren. Toch handig, zo'n lijntje met Den Haag.
Zal wel Europees aanbesteed zijn, neem ik aan.
Ben benieuwd of een Europese aanbesteding voor zoiets in Italië, Spanje of Frankrijk ooit zou kunnen leiden tot inkoop uit een ander land.
@fail | 18-04-21 | 09:42: Nee, omdat daar regionaliteit gewoon geëist wordt, of -als het om complexere producten gaat- hele richtlijnen in gekopieerd worden waar buitenlandse aanbieders niet aan voldoen.
@MAURIK | 18-04-21 | 10:11: regionaal voorschrijven is niet toegestaan. Daarentegen mag je dan weer wel stellen dat er een maximale aanrijtijd is o.i.d. Maas in de wet, maar dan moet het wel proportioneel zijn. Bovendien is de cateraar waarschijnlijk aanbesteed, maar is er geen eis opgenomen m.b.t. het gebruik van lokale producten (ook een maas).
@kabouter prikkeprak | 18-04-21 | 10:49: Ik zie het hier in Duitsland regelmatig dat percentages aan regionaal ingekochte producten en diensten worden opgenomen in tenders. En, om een vriend te citeren die grote volumes voor de overheid in Zuidwest Duitsland inkoopt: degene die meent daar bezwaar tegen te moeten maken hoeft er niet op te rekenen ooit nog aan bod te gaan komen.
@MAURIK | 18-04-21 | 11:16: .. in aanvulling daarop: het consequent niet vertalen van aanbestedingen is daarbij ook een belangrijk instrument.
@MAURIK | 18-04-21 | 11:21:
En een aanvulling daarop: Wat was hier dan in vredesnaam het criterium? Want prijs was blijkbaar ook niet opgenomen. Want de prijs hier is 80,51 per kilo buitenlandse zooi, ten opzicht van 13,50 voor Nederlandse boter,
@fail omdat die frambozen en Italianen iets hebben wat wij al lang niet meer hebben. Trots op hun land en identiteit en kneiter chauvinistisch.
Er zit nog meer buitenlandse troep in dit restaurant. Alleen tijdens de jammerdan minder overdag.
Dit is wel het meest belangrijke onderwerp ten tijde van een pandemie!! Er liggen daar trouwens ook van dat veganistenbeleg, niet te vreten rommel. Dat was ook zo’n paradepaardje waar iemand met 6000 netto vergoeding zich mee bezig hield
"Dit is wel het meest belangrijke onderwerp ten tijde van een pandemie!!"
Ja inderdaad. Dat is het ja. Want blijkbaar heeft onze poltiek de mindset dat het niet uit maakt hoeveel geld je onnodig over de balk gooit. Dat is een van de grote punten tijdens deze hele pandemie. Wat mag een gered levensjaar kosten? 10k, 100k, 1 miljoen? 1 miljard? Geen duidelijkheid , geen limiet, en een mindset dat het geld niet op kan en dat je het over de balk kan gooien waar je maar wilt. Dus ja. Dit is een heel belangrijk onderwerp tijdens deze pandemie. Want met die mindset gooit onze overheid zonder enig plan het hele land op slot en de economie stil. Met die mindset nemen zij maatregelen die ook nog na de pandemie nog tientallen jaren zullen doorwoekeren. Land op slot en mensen thuis opsluiten, bedrijven failliet = meer mensen bij instanties => psychische hulpverlening, schuldsanering, verslavingszorg. Daarnaast straks tekort personeel op de arbeidmarkt, want veel menen met leerachterstand. Dus minder afgestudeerden = te weinig mensen = meer import van migranten = meer geld. Daarnaast leiden tekorten op de arbeidsmarkt tot hogere lonen, wat leidt tot inflatie. En met geld dat mensen nergens kunnen uitgeven omdat het land op slot zit is inflatie best wel kut. Maargoed. Die boter he, want daar ging het om, de mindset van de mensen die die boter voor 80,51 per kilo inkopen terwijl dat op Nederlandse bodem voor 13,50 kan, dat is de mindset die de mensen hebben die ons door de pandemie moeten leiden.
@peterdh | 18-04-21 | 12:49: Je moet dus oppassen om je hele argumentatie te baseren op een aanname die je niet goed gecontroleerd hebt, omdat het gevaar dreigt dat alles in het water valt als dat niet waar blijkt te zijn. Overkomt iedereen wel eens, en ik ben zeker geen uitzondering, maar ik vind het altijd erg kut als het mij overkomt.
Man man, beetje gek doen om een beetje boter. Naait er toch uit.
Zie mijn reactie hierboven (peterdh | 18-04-21 | 12:49) het maakt wel degelijk veel uit. En het is niet gek doen om boter. Als je dat punt al mist dan snap ik wel waarom mensen blijven stemmen op de partijen die ons land naar de kloten helpen.
Dan kunnen "onze" politieke leiders ook eens met hollandse boter op hun hoofd lopen. Goed plan!
goed opgemerkt en gelijk veranderen.
Ontzettend lekker bier trouwens, Floreffe met dat blauwe label. Smaakt een beetje naar laurierdrop. Non nom.
Zeer vermakelijk, al dat 'koop Nederlandse waar'. 90% kijkt uitsluitend wat het goedkoopst is en interesseert het helemaal niets waar iets vandaan komt.
Niet relevant. BBB heeft een punt.
Hoezo bad? Ik heb ook geen bad thuis dus een gewone douche van een geisertje kunnen ze krijgen. Bed? gewoon een luchtbedje of stretcher is meer dan genoeg. Brood? scheepsbeschuit zullen ze bedoelen. We zouden de boel toch sober maken, nou dan beginnen we dus met Douche, luchtbed, scheepsbeschuit. En misschien kunnen we de de douche nog inruilen voor een wasbak met alleen koud water. En dat alles in een legergroene boogtent. Eens kijken of de aanzuigende werking een beetje afneemt dan.
@clockandhammergame | 17-04-21 | 23:31: of helemaal niet laten komen. Scheelt weer een hoop protesterende ouwe hippies en nieuwetijds wijven om de leefomstandigheden van de zielige mensen onder onze aandacht te brengen.
@clockengamer en ik heb 3 badkamers... Vergeet niet dat niet iedereen arm is!
Verplicht Europees aanbesteed zoals alles bij de overheid.
Het heeft kans van slagen. Het is een van de weinige dingen die niet zijn dichtgetimmerd in een regeerakkoord.
Rauwmelkse boter is erg smaakvol. Maar mag niet van Europa.
Is inderdaad smaakvol en gewoon te krijgen in Nederland; zeker niet verboden. Te koop bij boeren die ook kaas maken, op boerenmarkten en ook bij de hanos. Genieten!
Toch een rare gewaarwording: deze aardkloot heeft miljarden Tyrannosaurussen gekend, naar verluidt. En in puur Darwinistische termen zijn wij het beste waar de evolutie mee op de proppen komt?
Deze planeet kan nog miljarden jaren mee. Godt mag dan wel niet dobbelen, maar gevoel voor humor mag Hem niet vreemd zijn. De Wet van de Grote Getallen en The Mote in God's Eye. Right Back At Ya!
In wiens evenbeeld precies?
Die schatting van het aantal T-rexen is nogal onzeker: met een 95% betrouwbaarheidsinterval tussen de 140 miljoen en 42.000 miljoen, gemiddeld zo'n 2.500 miljoen. Dat loopt zo uiteen omdat het gebaseerd is op een schatting van lokale populatiedichtheden vertaald naar de hele planeet, vermenigvuldigd met de schatting van het aantal generaties gedurende hun hele bestaanstijd.
Het aantal (anatomisch moderne) mensen dat tot nu toe bestaan heeft is conservatief geschat gemakkelijk over de 108.000 miljoen. En dat in maar 2% van de T-rex tijd, op het tot nu toe steilste deel van de groeicurve.
Voor evolutionair succes moet je niet bij de Tyrannosaurus zijn. Ook niet bij de mens, zelfs niet bij degenkrabben of sponzen maar bij cyanobacteriën.
Allemaal goddeloze creaturen zonder noemenswaardige vermelding in enig religieus geschrift.
Wat Boter betreft ben ik gewoon een onbeschaamde Nationalist..!.."Eigen Boter Eerst"
Staat daar nu echt 8000 euro per kilo?
Komma aub.
Dit is toch absurd... en dan zal dit nog maar een heel klein voorbeeld zijn, vermoed ik.
De Klootzaken.
Ik kan die koppen niet meer zien.
De politie in Eindhoven reed vroeger in Daffodil 'truttenschudders met jarretelaandrijving'. De fabriek stond om de hoek, in Geldrop.
Dat is er eentje van Freek. Ik weet niet of dat wel mag hier.
Het begon in Eindhoven bij de hoek van de Piuslaan en Geldropseweg.
@BobDobalina | 17-04-21 | 21:14:
Da's er echt geen van opa de Jonge.
marcdecoster.blogspot.com/2008/07/de-t...
Cabaretier Freek de Jonge heeft de ‘truttenschudder met jarretel-aandrijving’ wellicht populair gemaakt, maar volgens Dirk van Delft (NRC Handelsblad, 2 december 2000) zou de term in de jaren zestig van vorige eeuw geïntroduceerd zijn door een autojournalist in een artikel met de titel "Vrouw en auto".
@BobDobalina | 17-04-21 | 21:14:
Ja hoor dat mag.
Een grap is grap, ondanks wie hem bedacht heeft.
Groenslinks stemt tegen. Die hebben liever geïmporteerde troep, aangevoerd met vieze diesel vrachtwagens.
De bende van Klaver is hilarisch. Ze hebben nog steeds niet in de gaten dat ze totaal overbodig zijn geworden.
Wedden dat bijna alle kamerleden met de ogen knipperen omdat ze denken: wordt er in Nederland ook boter gemaakt dan?
En verder per anolgiam, waar blijft het item over KPN en Huawei? Dat zaakje stinkt enorm.
Anolgiam* gebruik ik ook eens Latijn, gaat het meteen verkeerd.
@Francieux | 17-04-21 | 21:04: Je autocorrect is nogal hardnekkig.
Waar kun je nu de beste roomboter in Nederland krijgen? En dan niet bij een of andere privé-boer ergens in de polder maar gewoon bij de grootgrutter.
Bij AH.
@jaja | 17-04-21 | 21:00:
En de biologische van Lidl is ook goed qua smaak.
gras roomboter om te smeren en "hooi"boter om te bakken. Dat weet toch iedereen... Gras is vers en makkelijker smeerbaar. Hooi is oud en smelt dan weer lekkerder. G**Gle het maar eens.
@pieterS | 17-04-21 | 21:48: yup
Zij moest maar geen roomboter eten.
Waarom niet? Roomboter is hardstikke gezond!
@SaintNick | 17-04-21 | 20:59: haak hem dan uit de koelkast, dan gaat hij van hardstikke naar hartstikke gezond
Yoga is in.
En de yoga dames houden niet van vlees en zuivel.
Zo´n yogatrut komt er bij mij niet in.
Dank u.
Das niet helemaal waar. Er zijn uitzonderingen.
Prioriteiten, mevrouw. Prioriteiten!
Dat deed ik al enige jaren naar gelang de behoefte. Hier in de Hoeksche Waard zijn er verschillende landwinkeltjes waar je heerlijke verse producten kunt kopen van de boer en wat ik niet hoef te kopen kan ik vaak wel krijgen van familie en/of collega's. Het is dat de supermarkt erg makkelijk is (en bijna om de hoek) maar groente, fruit en zuivel zou ik nauwelijks uit de supermarkt hoeven te halen.
Zorg dat je boter goed is dan. Nederlandse roomboter bij AH met water. Ik koop altijd Franse roomboter. Daar hoef je niet met water aan te komen. Vlees hetzelfde trouwens.
Sommige van die supermarktham, dat zijn geen plakken meer, dat is smeerbaar geworden, zoveel water zit erin.
Koop dan ook bij de appie, die hebben niets dat de moeite waard is.
Ik kan me nog herinneren dat er een 'BOTERBERG'WAS, werd toendertijd verkocht aan Rusland voor 0,25 cent per pakje. En wij, Nedriglanders konden het duur betalen.Ook was er een BUTTERvaart..........
Bijbels tegeltje
WhatApp groepje
Hollandsche boter
Tot dusver prima keuze geweest. Oin Lientje is staarker as tien peerd'n.
D'r gaan wel boeren afhaken zo. Of ze nemen dit voor lief.
@kloopindeslootjijook | 17-04-21 | 20:28:
Ik voel me als provinciaaltje tot nu toe uitstekend vertegenwoordigd. Zo'n pakje smeersel kan triviaal lijken, maar ze heeft een punt.
Al weet ik niet of de BBB nu zo blij moet zijn met mij als fan, maar dit terzijde.
Ik snap ‘t wel.
Caroline is van de melkplas en wil daar een boterberg van maken.
Dat waren nog ‘s tijden.
Hey Caroline, een echte boer neemt van huis een broodtrommel mee. Die gaat niet in de bedrijfskantine lunchen. 'N boer geet gewoon tuss'n de middag vret'n wat e van hoes hef metnom'n. Caroline, ga niet naast je klompen lopen. Hoe verleidelijk het ook is.
Een boer eet een warme maaltijd tussen de middag.
@3Xniks | 17-04-21 | 20:52: Ja de Noon.. zo noemen dat idd..
@Smoelensmid | 17-04-21 | 20:59:
Noene
Als het gratis is... dan staat de boer ook bij het buffet.
WTF?! 8000 tot ruim 10.000 euro per kilogram? CumEx is er niets bij, deze diefstal. Boterpapers door platform authentieke journalistiek nu!!!11!!!
Voor dat geld kan je het door Frau Antje in het torentje vers laten karnen. Topless!
Het is een komma. Geen punt. 8 eu en een breuk dus.
De Kamer; gehoord de beraadslagingen, en vooral gezien het hemeltergende gepruts; constaterende, dat de minister 1,1 MILJARD EURO onrechtmatig probeert weg te sluisen, waarvoor naar zijn zeggen 200.000 mensen een dagje uit mogen, hetgeen neerkomt op €5.500 de neus; constaterende dat deze minister in een vorig leven basisschoolleraar was, of cliniclown, of ijscoman of whatever en er bij voortduring blijk van heeft gegeven dat het ministerschap mijlenver uitstijgt boven zijn niveau; constaterende dat Nederland qua vaccineren nog steeds alleen Letland, Roemenië en Lulgarije achter zich laat; zegt het vertrouwen op in deze lulhannes, brengt vanmiddag zelf zijn ontslagbrief wel naar de koning en gaat over tot de orde van de dag.
Boter bij de vis, daar kan je me voor wakker maken.
Het zal wel iets te maken hebben met de verplichte Europese aanbestedingen.
Er gaat een flinke hoeveelheid boter op al die hoofdjes.
Ik heb een keer geprobeerd om zelf boter te maken maar ik vond gras echt niet te vreten.
Kan best, met slagroom: te lang kloppen, vocht afgieten, geel spul in koud water kneden om de wei er uit te krijgen en dan un een vorm in de koelkast. Je zou er grof zeezout doorheen kunnen doen.
Eindelijk iemand die snapt dat we met lokaal inkopen als land sterker en onafhankelijker worden:)
"Een essentieel onderdeel is dat het volk niet economisch afhankelijk moet zijn van andere landen, men moet op eigen kracht vertrouwen en van het land een zelfvoorzienende natie maken."
Juche, de staatsindeologie van Noord-Korea.
@kloopindeslootjijook | 17-04-21 | 20:24:
Hahaha... goede repliek!
NL exporteert voor bijn 100Mrd landbouwproducten. Ik denk dat een hoop boeren in andere landen de goedkope troep uit NL heel graag willen weren. Dan probeer eens dat spul allemaal in NL te vreten.
@kloopindeslootjijook | 17-04-21 | 20:24: goede repliek, maar wat een schlechte vergelijking!
Boter 100% naturel van een familiebedrijf.
Het zal wel origineel een product zijn geweest van de abdij van Floreffe
www.abbaye-de-floreffe.be/
Net als die super Belgische abdijbieren en kazen, die door gebrek aan monniken niet meer gemaakt worden.
Voor de hartige boterham alleen de gezouten Nicolas Falise Pays d'Aubel. Voor al het andere gewoon Nederlandse grasboter. Discrimineren mag vast niet van de EU.
Je hebt ook roomboter 'light'. Nou, ik heb het nagewogen en het is precies even zwaar als normale roomboter.
Net zoals ik een 'extra magere' rookworst kocht die even dik bleek te zijn als een normale rookworst.
Je wordt bedonderd waar je bij staat.
Ik neem altijd twee pakjes half zware shag.
Die gooi ik bij elkaar en dan heb ik hele zware shag.
Mij naaien ze niet.
@Ruimedenker | 17-04-21 | 20:10:
Kun je niet gewoon een twee keer zo dikke toeter draaien van half zwaar?
Ik wor best een beetje geil van dit topic.
Zo geil als..
Altijd?
@Mr_Natural | 17-04-21 | 20:15: Ik denk dat ie halvarine bedoelt
@SinisterNL | 17-04-21 | 20:20:
Vast Zeeuws Meisje dan.
Zwitserse kaas?
Vorig jaar hadden we uien uit Nieuw Zeeland. Die waren toen inkoop een cent goedkoper per kilo inclusief transport. Dus die van ons konden wegrotten. En vervolgens wordt er 1000% opgezet naar de consument. Allemaal business.
De periode dat we Nieuw Zeelandse uien hebben wordt steeds korter. Vroeger had je in april al geen eetbare Nederlandse uien meer, rokken los en niet meer te eten. Nu zijn er nog maar een week of vier mei - juni dat we op de Nieuw Zeelandse zijn aangewezen dan zijn de eerste nieuwe oogst er al weer. Nieuwe vroege rassen en betere bewaarmethoden. Heeft helemaal niets met de prijs te maken want de Nieuw Zeelandse zijn twee maal zo duur.
@AlexanderVissers | 17-04-21 | 20:13: Inmiddels zijn de laatste uien ruim houdbaar tot de eerste weer komen. Ik denk echter dat er te weinig voor betaald wordt, waardoor er minder verbouwd wordt, en dat ze even gewoon op zijn. Waardoor de inkopers zichzelf in de vingers snijden, maar dat geeft niet, want bijna heel het jaar zijn ze spotgoedkoop. En het prijsverschil wordt toch gewoon door de consument x 10 betaald.
Niks lekkerder dan een boterham met boter en ham.
Behalve op vrijdagen en tijdens de Vasten natuurlijk, voor de echte gelovigen.
Een snee met boter, kaas en eieren.
@Ruimedenker | 17-04-21 | 20:09:
Wij zitten op één lijn.
Een pistoleetje met boter en beenham.. bij Andre Rue Gérardrie 37 , sinds 1928 Charcuterie en gespecialiseerd in beenham.
Dan parkeer je je BBB kont in het pluche en vanaf dan is het alleen nog maar eigenbelang.
#eigenboterberg
Alsof de collega's in België geen boeren zijn.
Geweldig.
'Room'boter, hoort in de Kamer, de naam zegt het al.
Avocado's. Ook zoiets. Die worden vooral genuttigd door linkse mensen. Want (gore linkse) avocado. Dat die dingen de halve wereld over moeten reizen en dus nogal wat CO2 uitstoot met zich meebrengen, zijn die eikels weer blind voor.
Avocado's zijn toch in te knijpen..??
Ik eet ook graag advocado's
Becelvreters idem. Met palmolie in de Becel Light Vegan halvarine.
Mijn ouders kochten vroeger ook altijd margarine. Ik vond het vies en at mijn brood droog. Doe ik nog steeds, overigens. Gewoon een boterham, wat beleg, geen boter. Maar als ik boter op mijn brood wil (komt soms voor), graag echte boter (roomboter). Dat heeft tenminste nog wat smaak. Hetzelfde met melk. Ik drink het zelden, maar dan wil ik volle melk.
Het is een beetje zoals 0,0 biertjes of vegetarische rookworst. Ik snap dat niet. Als mensen het wel willen, ga vooral je gang, maar ik vind het vreemd. Drink dan sinas i.p.v. nepbier, of eet gewoon een wortel i.p.v. smakeloze tofu troep. Veel lekkerder.
Ik vind het ook maar een rare gewoonte. Als je wat extra vet binnen wil krijgen, dan kun je 's avonds toch veel beter een extra frikandel in je hoofd steken?
@obominotie | 17-04-21 | 20:18: maar die volle melk is dan weer ideaal om melk op te schuimen. Door het vet blijven de luchtbelletjes beter (soort bellen blazen dus), Met magere melk is waardeloos als het komt tot het maken van een goede schuimlaag.
Grapje, dacht ik. Ff opzoeken voor bevestiging..... het klopt!!!
Het wordt tijd voor hooivorken en dorsvlegels!!!
Monster aan op de renaissancebotervloot!
Ai, die kantine is Europees aanbesteedt naturlijk. Wordt nu gerund door een Roemeen.
Mijn opa had een binnenvaartschip en die vervoerde ook copra. Copra is gedroogde kokosnoot wat gebruikt wordt voor margarine. Copra kwam uit Brazilië per schip. Als zo'n schip met copra aankwam in Rotterdam en het ruim werd geopend, bewoog de lading door de insecten. Het werd gewoon verder verscheept en door de margarine gedaan, het kon geen kwaad.
Tijd ver vooruit, we moeten toch binnenkort insectjes eten?
@dathoujetoch | 17-04-21 | 20:00:
Wie is er niet groot en sterk van geworden?
@Mr_Natural | 17-04-21 | 20:03: die karkassen van fijngemalen geleedpotigen en insectjes schuren de maag en je teint knapt er zo heerlijk van op.
Oei.
De hamburgers van McDonalds Nederland worden in Günzburg, Duitsland gemaakt.
Beter daar ook maar mee stoppen dan.
Beginnen ze over boter.
Wat dacht je van de kippen uit de Oekraïne.
Met de zegeningen van de EU. Vrije handel en diensten.
Nogmaals: waarom heet boter alleen in Nederland "echte boter"? Omdat de Unilevers ons volgeduwd hebben met imitatie en een hetze gevoerd hebben tegen de echte boter.
Niks is hier echt. Want wij geven een veel kleiner percentage van ons loon uit aan eten dan de rest van Europa. Komt het door de zuinigheid, onwetendheid, het gehaast, de hoge huur- of koopprijzen van de woning of door de enorme belastingdruk?
Marketing technisch is het een treffer...
Als het maar veel is.
Dat komt omdat er van je salaris niet veel overblijft als alles eraf is. Het moet uit de lengte of uit de breedte. Het is geen zuinigheid maar noodzaak.
De meeste Nederlanders zien eten als iets puur functioneels en geven geen fuck om wat er naar binnen gaat zolang het maar niet naar karton smaakt en het gevoel geeft dat de maag gevuld is.
@normanius | 17-04-21 | 19:58: maar, U, U bent Godtlof niet zoals de meeste Nederlanders, U is superieur (zucht). Dank dat U af en toe nederdaalt van Uw Lucullus-omgeving. U weet overigens hoe La grande bouffe afloopt?
Is nogmaals een username?
@dathoujetoch | 17-04-21 | 20:03:
Als u dan toch wat wil bijdragen probeer dan op zijn minst het geen ik plemp te ontkrachten dan wel te bevestigen. Is wel zo bevorderlijk voor een volwassen discussie.
@normanius | 17-04-21 | 19:58: Precies. Doodgewoon calvinisme. Vandaar dat het beneden de rivieren wat beter wordt.
@dathoujetoch | 17-04-21 | 20:03: Hij zei nergens dat hij anders is dan de „meeste Nederlanders”, toch?
Beurre sur la tete
Beurette sur la bite. Vreemd eigenlijk, dat die Fransen een penis een vrouwelijk woord geven en voor een vagina het mannelijke woord le vagin gebruiken. Gevalletje grammatica wint van gender.
Maar voor een taal met zoveel uitzonderingen denk ik dan wel waarom dan niet voor zoiets mannelijks als een penis of vrouwelijks als een vagina?
Ze heeft van mijn gelijk, uit boeren zicht dan. We zullen nog veel plezier aan haar gaan beleven. De vraag is wat doe ik nu met me franse friet en vietnamese loempia?
Die Franse frieten kunnen natuurlijk gewoon van Hollandse piepers gemaakt worden en hetzelfde voor een deel van de ingredienten van de Vietnamese loempia ;)
Een land waarin mensen miepen over boter lijkt mij een zeer gelukkig land.
We hebben het gewoon getroffen hier, betere landen zijn er eigenlijk niet. Alles gelijkvloers, wat wil je nog meer?
Bier
@whitechocolateface | 17-04-21 | 19:44:
en BBQ
Ons geld word besteed aan buitenlandse producten die wij zelf ook produceren, dit beetje belastinggeld had terug kunnen stromen in onze eigen economie.
Blèèèèh ongezouten boter!!
Weet je wat zonde is? Buitenlandse boter op je hoofd smeren en droog brood in je bedrijfsrestaurant eten.
Zeeuws Meisje is dood, voortaan eet ik droog brood
Ze verdween zoals ze kwam, ze deed het voor haar boterham
Ze kwam om in het verkeer want het boterde niet meer
Ze werd door iedereen vereerd en haar zaakje liep gesmeerd
Aaaah, Zeeuws Meisje !
---> C_dPI5YLsGQ
AH heeft de margarine en Jumbo de margarine, halvarine, light en spuitfles. Maar Zeeuws Meisje is maar een sticker... wat moet er uit Zeeland komen? Het is geen boter allemaal.
Altijd roomboter!
Geen twijfel.
Roomboter en volle melk, sowieso.
Al t andere is troep, stelletje smeerberen!
Margarine of halvarine is zeker te min voor dit overbetaalde volk? Hoeveel subsidie zit er op een maaltijd in de Tweede Kamer? Betaalt dat volk eigenlijk wel? Waarom mag deze tent als enige in Nederland open blijven? Hoeveel meer buitenlandse bagger wordt daar geserveerd? Vragen, vragen, en een antwoord van mijn kant: Koopt Nederlandsche waar, dan steunen wij elkaar.
Nederlandse waar? Bedoel je dat ik m'n BMW maar moet gaan inruilen? Wil je dood of zo?
@Ichneumonidae | 17-04-21 | 19:40:
Een goeie Duitse bak komt gewoon uit Duitsland.
Bij voorkeur den dikchen BMW.
@Ruimedenker | 17-04-21 | 19:43: Man sagt: Dicken!
@Pierre Lebon | 17-04-21 | 19:45: Ik zeg altijd dick, zo van don't put your dick in crazzy.
@Ichneumonidae | 17-04-21 | 19:40: er is inderdaad een Nederlandse auto (zucht) ja hoor. Keus genoeg (zucht, zucht). Wat een vergelijk. Niet op mijn zeer terechte en juiste vragen ingaan maar een detailpunt pakken, bent u lid van een regeringspartij? Beetje vet op hoofd of zo? Bij de weg, BMW al afbetaald trouwens?
@dathoujetoch | 17-04-21 | 19:47: Niet janken pipo. Wij kopen daar niets voor en zeker geen Nederlandse waar.
margarine is vies.
@Ichneumonidae | 17-04-21 | 19:53: ik zie mijn volmaakte gelijk nu weer in. Schelden, heerlijk. En vooral geen argumenten aanvoeren, hulde en Dank.
Na de oorlog was de "botersmokkel" uiterst lucratief en dus wijdverspreid in de grensstreken. En zoals altijd, zodra de NL overheid vreest dat er geld wordt "misgelopen", is dat voldoende reden om serieus op te treden. Ook belastingontduikerTs krijgen doorgaans geen taakstrafje. Die moeten brommen.
De chips in mijn auto komen uit Nijmegen.
@Asteroid-B612 | 17-04-21 | 20:12: “Ik was een smokkelaar” : m.youtube.com/watch?v=j1FER3UzdDk
Dan heb ik toch nog een vraag aan Karolain: waarom zouden we voor de Nederlandse boter meer dan 50% extra betalen?
a) Nederlandse boter is niet duurder
b) de TK heeft ook een publieke voorbeeldfunctie. Alsof in Parijs Nederlandse boter te vinden zou zijn. En terecht niet.
@MAURIK | 17-04-21 | 19:38:
a) kijk anders even naar de prijzen op de foto's.
@Joris Beltsin | 17-04-21 | 19:41: groothandelsprijzen en prijzen voor kleinverpakking aan consument. Slim gezien hoor!
@dathoujetoch | 17-04-21 | 19:49:
Welnee, het zijn allebei Mickey Mouse hoeveelheden.
@Joris Beltsin | 17-04-21 | 19:55: ja hoor, u hebt volkomen gelijk (zucht)
@dathoujetoch | 17-04-21 | 19:57:
Ik heb eigenlijk altijd gelijk maar toch bedankt.
@Joris Beltsin | 17-04-21 | 20:04: " ... hat immer Recht....".
@Joris Beltsin | 17-04-21 | 19:41: Zoals andere reaguurders al geschreven hebben: een cateraar koopt in andere verpakkingen en volumes in, de vergelijkingen slaan als lul op dirk. "Abdij van Floreffe" boter is een nicheproduct, die zijn in de inkoop niet goedkoper dan een Nederlands product, er nog even van afgezien dat de dames en heren in de TK er zitten om het Nederlandse volk en industrie te vertegenwoordigen, dus daar ook naar mogen handelen.
Tesla heeft ook een fabriek in Tilburg. Maar de verplichte belastingen worden door de Nederlandse overheid geinvesteerd in de Duitse concurrentie.
Tesla had een assemblagewerkplaatsje in Tilburg om de importheffingen te omzeilen en da´s nu klaar.
Wellicht een idee om dit artikel te lezen? www.ad.nl/auto/tesla-sluit-autofabrie...
Klopt, maar ze hebben daar nog steeds een groot distributie centrum. En idd de Duitse regering vertelde dat alles mogelijk was als de Giga factory naar Duitsland komt, volgens Bloomberg.
@Winston1 | 17-04-21 | 19:54:
Maar daar was iets. Een hamster of een kevertje of zo dat de boel tegenhield.
NL is ook wel een van de weinige landen waar een paar boterhammen met kaas als toplunch wordt beschouwd.
Denk je toch, get a fuckin' life.
Suggesties? Vertel!
Ja, en? Wat is daar mis mee? Mij uw 'smaak' opdringen? Jakkie
En nog aan de balie binnenwerken werden terwijl de klant wacht.
Die Hollandsche is anderhalf keer zo duur. Gewoon op de kleintjes letten.
de een is inclusief BTW, de andere excl.
De een grootverpakking, de ander klein.
@D.Ormin | 17-04-21 | 19:37: dat is een aanname?
@wilderst | 17-04-21 | 19:41: en dan is het ineens 50% duurder?
Twee prijzen, uit verschillende landen, met andere hoeveelheden, er nog van afgezien dat een cateraar sowieso zo niet inkoopt: voor cateraars in NL met het NLse eetgedrag is boter een kernproduct dat meestal direct bij de industrie wordt ingekocht. De kans dat dit product goedkoper is dan een NLs alternatief is nul.
Is dat € 8,13 per kilo voor de Belgische boter en € 13,50 voor de Nederlandse?
Amay.
Zo te zien wel
Nou hehe, hoef ik het niet meer te plempen..
Nederland is een exportland voor groenten, vlees en bloemen en zuivel.
Maar buitenlandse boter, dat kan niet.
Jep. Daar komt bij dat de Tweede Kamer niet Boerelullen BV is - die mag doen wat ze zelf willen - maar ons te vertegenwoordigen heeft.
Is vast gratis,en niet alleen de boter.
U betaald.
Als u er 'heeft' tussen zet, is het correct...
Fuk dit. De Melkunie is een Chinese overname waiting to happen. Godt, die lekkere romige papjes van Friesche Vlag! Ondergetekende doet nu Melkan, geen idee verder hoe of wat, maar kwalitatief redelijk dat is. En schappelijk aan de prijs.
Exporteer of sterf!
Bananenvla.
@jaja | 17-04-21 | 19:30:
Wat is vla eigenlijk voor iets.
@jaja | 17-04-21 | 19:30: Tegenwoordig doe ik met alle liefde een keer of twee, drie boodschappen per week voor mijn ouders. En die zijn wel van de toetjes. En ik doe die suikerbende.
Het mooie van room bij de bereiding van de hoofdmaaltijd. En hoe kaas dan wel een mooi toetje is. Mijn kaasfobie, ik moet er dringend vanaf.
In de wereldstad waar ik woon heb ik binnen een straal van vijfhonderd meter zeker drie delicatessenwinkels. Maar ik ze me al gaan: hoi, ik lust geen kaas maar ik denk dat het tussen mijn oren zit.
Gratineren. Maar dat de winkels eindelijk open kunnen, want een combimagnetron! Alsof ook dat teveel gevraagd is!
Overname van Melkunie moet de regering dwarsbomen. Dat is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
@Hetkanverkeren | 17-04-21 | 20:04:
Franse koks maken alles lekker met roomboter.
En waarom ook niet?
@Dr. Worstenbroodje | 17-04-21 | 20:14: Nun also, Herr Doktor: freie Marktwirkung soll sein! Can I be your Bratwurst? https://www.youtube.com/watch?v=YhG9YVJ_RUw Gelukkig ben ik zelf nog geen 18 lentes!
Enjoy!
Maar hoe ik dit dan wel wist?
Boter is smerig.
Op de juiste temperatuur wel ja. Anders sloopt het de boterham.
Sowieso, al die miniatuurverpakkingen.
Eigen boter eerst.
Een beetje Indo smeert geen boter op brood, maar sambal. Dit terzijde overigens.
@dathoujetoch | 17-04-21 | 20:04: sambalbij
Ik snap al dat linkse klimaat- en milieuvolk niet. Roepen dat we alles zo lokaal mogelijk moet halen want transport is CO2 maar ondertussen willen ze wel de helft van onze boeren van hun land af trappen. Dan zou je zeggen: dat kan, maar dan ook de bevolking halveren. Maar daar willen ze juist nog veel meer van importeren uit Afrika.
Ik heb eigenlijk best wel schijt aan al het milieugedram. Maar toch. Als ik zie hoe geslachte kalveren vanuit het oostblok met vrachtwagens helemaal naar Nederland worden vervoerd om daar over een weegschaal te gaan, dan naar zuid Duitsland worden vervoerd naar een Turk die er dönner/kebabspiezen van maakt en die dönner/kebabspiezen weer worden vervoerd naar Nederlandse afnemers, dan denk ik... Tjah...
En dat is nog maar een voorbeeld.
Fijn toch die Europese Unie zonder grenzen.
Vis en garnalen (bijvoorbeeld) wordt net zo veel kraskras door Europa (en zelfs daarbuiten) heen en weer gereden voor het bij ons in het schap belandt.
Echte boter, net uit de koelkast, is simpelweg onhandelbaar....!!!
Ik heb haast ja..!!
Grasboter nemen
Jij ontbijt dan ook bij het licht van de koelkast?
Daar is een botervloot voor.
@Grifverkeerd | 17-04-21 | 19:26:
Ja, kan
Ole
Ja..??!!
Pano, ja/nee..
kaas boter en eieren bewaar je niet in de koelkast Neon.....
@horsteknots | 17-04-21 | 19:29:
Zal wel..
Toch is het advies om eieren in de koelkast te bewaren...
Roomboter, buiten de koelkast, is dan snel zo'n waterachtige substantie, waar dan de "Bite"mist..
je hebt ergens wel gelijk Neon. vroeger hadden de meeste huizen wel een koele plek om dat te bewaren. Nu is dat anders. Een flatje in kotshol gemeente kutdorp is in de zomer niet te harden.
je hebt ergens wel gelijk Neon. vroeger hadden de meeste huizen wel een koele plek om dat te bewaren. Nu is dat anders. Een flatje in kotshol gemeente kutdorp is in de zomer niet te harden.
@pano..
Een botervloot heeft rondingen, Roomboter is vierkant verpakt..
Dus bij het schrapen met het mes, komt er snel beweging in de vierkant verpakte boter.. Wat dan weer leidt naar irritatie...
Neem dan de heerlijke koud smeerbare roomboter van Lurpak in een kuipje? Zit 20% raapolie doorheen, is nog gezond ook.
@wilderst | 17-04-21 | 19:40:
Nou, ik moest daar aan denken.. Als ik ik boter op mijn brood doe, dan is het inderdaad vaak dat.. Prima boter, wel ietsie duur, maar goed, ik pik het van Henk, als we aan het werk zijn...
Klets: botergoud smeert ijskoud geweldig.
Tja, er worden straks meer woningen gebouwd en weilanden zullen steeds meer plaats moeten maken voor meer groen (bossen, ecolinten), dus de veestapel zal krimpen en zo zullen we meer boter moeten importeren. En daar is helemaal niet zoveel mis mee lijkt me.
Fransen hebben ook prima zuivelproducten.
Daar zit vast smeergeld achter, de smeerlappen.
Het is gewoon een politiek spelletje. Oh, wacht...
Die vieze boter van die groene woestijn? Meh
Ik wil Lientje lokaal wel even smeren.
Build Back Butter.
Boter voor het bedrijfsrestaurant van de Tweede Kamer, moet dat niet internationaal aanbesteed worden?
Is het al. Ze hebben er medelanders uit marokko, somalie en afganistan in de bediening.
En er gaan tonnen boter per jaar doorheen in Den Haag, al die boter op die hoofden.
Dat mag wat mij betreft reuzel zijn. Levert een enorme besparing op.
Alleen het klootjesvolk moet lokaal kopen en zich aan de regels houden.
Caroline gaat nog veel meer dingen aan het licht brengen, goed gewerkt mevrouw de VOLKSvertegenwoordiger.
Caroline gaat vooral 4 jaar voor spek en bonen in de Kamer zitten
Vermakelijk zal het best zijn en dat is ook wat waard
Dat vind ik ook. Een slimme dame die praktisch weet te denken. Dat met die appgroep ook, waarom hebben ze dat niet? Het mooie er aan dat dit enerzijds praktisch is, maar anderzijds (en denk dat het haar daarom te doen was) even keihard de zieke mores inwrijven dat lekken in Den Haag volkomen normaal is en dat de pers eerder dingen weet dan de kamer. En natuurlijk alleen dat lekken wat de regering en haar ambtenarij wil laten lekken.
@Mauritskade | 17-04-21 | 19:15:
Stem jij nou maar lekker op Sidney van de pedopartij, dan komt alles goed.
Ik heb meer respect voor Caroline dan voor die hele pedante achterkamertjes bende van Destructie 66.
Caroline moet niet op me gaan zitten maar ik mag haar wel.
@Nuuk | 17-04-21 | 19:16:
Dus zeiken over boter is dus eigenlijk sublimaal kritiek over lekken naar de pers?
Zoiets?
Man, wat een armoede weer
@Mauritskade | 17-04-21 | 19:24:
Nuuk had het over het appgroep idee. En Nuuk beschreef het mijns inziens helemaal correct met een rijke analyse.. zonder armoede.
Wat is er ook alweer mis met zelf belegde bammetjes meenemen naar het werk?
Waarom zou het restaurant der 2e kamer momenteel overigens wel open mogen zijn?
Oh ja.... meten met verschillende maten
Gewoon omdat alle bedrijfsrestaurants open mogen zijn
@Mauritskade | 17-04-21 | 19:11:
Vreemd... ik kom dagelijks bij verschillende bedrijven over de vloer in het Rotterdamse havengebied en overal moet de bedrijfskantine gesloten blijven ivm corona. Blijkbaar gelden er andere regels voor de varkens van Orwell.
@Alfred E. Neuman | 17-04-21 | 19:26: Nee, hoor:
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coro...
Ik denk ze sluiten de bedrijfskantines omdat het voor de weinige mensen te duur is maar ze vertellen het moet. Slim gespeeld want weer iemand tegen de politici opgehitst.
@redanx
Duidelijk... bedankt hiervoor.
Caroline nu iets meer dan twee weken aan het werk gezien in de Kamer en het is onmogelijk niet onder de indruk te zijn van haar heldere en rake bijdragen, een echte aanwinst.
Moet ook bekennen dat Syl tot nu toe nog best goede bijdragen heeft geleverd. Woke ellende is ons tot nu toe gespaard gebleven.
@quazi | 17-04-21 | 19:15:
Helemaal mee eens, Syl is heel fris begonnen.
@smdyasc | 17-04-21 | 19:20: Syl en fris is een lastige combinatie...
We maken onszelf totaal afhankelijk van de rest van de wereld. Ik heb gewoon een voorkeur voor Gronings gas. Dan brandt het vlammetje gewoon net iets mooier. Is gewoon ook beter voor de gaspitjes. Maar is ook al de nek omgedraaid.
Laten we eerste even al die huizen van de getroffen Groningers tip top maken, daarna praten we verder.
Ons gas gaat voor een kutprijs naar het buitenland.
www.indexmundi.com/map/?v=138&l=n...
@Blonde Nel | 17-04-21 | 19:14: WE ? Wat hebben "we" daarmee te maken ?
@Blonde Nel | 17-04-21 | 19:14: Laten we daar die 1,1 miljard voor gebruiken ipv dat testen om twee dagen de horeca en het amusement in te kunnen.
Floreffe, goeie tripel maken ze, en kaas ook.
Het leger van de VS mag alleen maar inkopen doen bij fabrikanten uit de VS. Daarop is 1 uitzondering : Ten Cate uit Nederland voor de superieure stoffen. Verder niet.
Wij zouden dat in Nederland ook moeten instellen: overheid koopt alleen in Nederland, tenzij het absoluut niet anders kan.
Boter uit Frankrijk... Dat moet haast wel gore cheap ass rommel zijn.
Zo is het! Boterham met Henquet appelstroop of jam van Flipje voor onze militairen.
He. het is belgische zooi. Waarschijnlijk bijgevoerd met krachtvoer vermengd met trafo olie.
@Painauchocolat | 17-04-21 | 19:13: en licht stralend door die lekkende reactor in Givet
@Sinterbikske | 17-04-21 | 19:10: Helaas, Hero (de eigenaar van De Betuwe en dus Flipje) is niet Nederlands. Sinds een paar jaar is Hero (Zwitsers) onderdeel van Dr Oetker.
@ZOMG | 17-04-21 | 19:49:
Beleefde kleine *kuch* Duits *kuch*
@Painauchocolat | 17-04-21 | 19:13: Leerdammer kaas is nu overgenomen door lactalis (Beurre + kaas President). Franse miljardairs-fam Besnier. Niet kopen die zooi.
@Basil Fawlty | 17-04-21 | 20:08: Hero is wel degelijk Zwitsers. Dr Oetker is Duits.
Kletskoek: het vorige US dienstpistool was een Beretta. De fabriek van Beretta staat al eeuwen in noord-Italië.
De lichte mitrailleur M249 SAW komt van de FN fabriek in Luik in België. Belgische benaming FN Minimi
En het huidige is een Sig-Sauer. Maar ze hadden de Colt 1911 natuurlijk nooit weg moeten doen...
Wat ik zeg: als het echt niet anders kan. Prima om een Beretta of Sig te kopen, die Amerikaanse rommel blokkeert telkens. Maar je begrijpt mijn punt denk ik wel. Koopt Neederlandsche waer.
Ik ben zelf meer voorstander van margarine. Boter alleen voor het bakken, niet voor op brood!
Knappe jongen die dat in de supermarkt nog kan vinden. Halvarine en nepvlees.
F*** you, Mauritskade. Ze heeft gelijk.
En ze heeft nog een punt ook, achterlijk duizend extra transport kilometers voor dezelfde boter wat hier zo uit de koe spuit...... Als het nu exclusieve Demeter boter zou zijn geweest kun je nog een oogje toeknijpen , maar dit is Europese stunt bagger
@Smoelensmid | 17-04-21 | 19:12: En die gekke import is nog 600x zo duur ook! Hoezo op kosten van de burger een partij elitair zitten doen.
@BekiekUtMoar | 17-04-21 | 19:26: Excuseer, 60x zo duur maar nog steeds té zot.
@Smoelensmid | 17-04-21 | 19:12:
Zodra het naar een ander EU land krijg je van Brussel een vette premie
Ik meen dat de Teutoonen iets meer varkens (ca 30% ofzo) naar ons exporteren dan andersom
Logisch zou zijn om slechts het verschil te exporteren, maar met logica heeft de EU weinig op
Prachtige demonstratie waarom dit soort single issue partijen niets hebben toe te voegen
Succes met je boter "probleem" Caroline
@tsjajaja | 17-04-21 | 19:11:
Je zit in het verkeerde topikkie te plempen oetl*l
Ja, natuurlijk zijn er wel grotere problemen in de wereld, maar het is een prima voorstel
wat ook buiten het parlement wat aandacht verdient
Koopt lokaale waer, nix mis mee
Als Caroline zich enkel met dit soort relatief kleine zaken bezighoudt, dan heb je gelijk. Maar als ze dat netjes in een breder kader weet te plaatsen, als exempel ziet van wat er structureel verbeterd kan worden aan onze houding, dan is het prima.
Gaat een prima signaalwerking vanuit, Maurits. Ook helemaal van de huidige tijd, waar kreten als lokaal en ambachtelijk je om de oren vliegen. Niks mis mee.
En dan doorvoeren in alle overheidkantines Mauritskade. Dat gaat niet over een paar tientjes. Overstappen op eerlijke lokale producten is geen probleem, dat is juist een oplossing!!
@Het brein erachter | 17-04-21 | 20:52: men wil zelf wel in het buitenland verkopen maar zou liever geen import hier toestaan.
Lien heeft helemaal gelijk. Alleen denk ik dat de "weg met ons"-groep het meteen weer zal wegzetten. Als, zeg, Frankrijk het doet, dan is het authentiek, als wij het doen, dan is het eng, ofzo.
Ik zou vlaggetjes met land van herkomst in bijvoorbeeld de supermarkt ook toejuichen.
Ik ook, maar dan moeten producten uit Israel ongetwijfeld achter kogelwerend glas en Merkellego worden uitgestald, anders gaat het geheid mis.
@Graaisnaaiert | 17-04-21 | 19:22: handige Yid plakt daar gewoon een Palestijns vlaggetje op. Gebbetje!
@Graaisnaaiert | 17-04-21 | 19:22: Een Israelisch vlaggetje zou voor mij een reden zijn om te kopen.
@ZOMG | 17-04-21 | 19:32:
Voor mij ook maar ik check sowieso wel waar "vage" producten vandaan komen, sommige mensen gun ik mijn centen wel en sommige niet.
@Graaisnaaiert | 17-04-21 | 19:43: Haha, ja, verbazingweekend waar dingen soms vandaan komen. Ik sta er altijd versteld van.
@zomg; u zou gewoon een etiket op het product kunnen lezen. Gelooft u dat de gemiddelde consument de vlaggen van België, Finland of Bulgarije uit elkaar kan houden?
Ik denk dat 3 verschillende vlaggen herkennen wel de max is voor 80% van de bevolking.
Patriottisme is tegenwoordig per definitie verboden.
Alsof 'echte' boter van hier enige concurrentie zou zijn voor de abdij boter. Wanneer Caroline daar mee bezig is zullen we maar aannemen dat er niets ergers is.
@AntiZanicz | 18-04-21 | 09:37: Is dat nou lastig, dat wisselen tussen twee accounts?
Beter voor het miljeu ook, van die lokale waar. En ik denk dat Kauthar geen enkel probleem heeft met een lekkere pastinaakstampot...
En ook niet met die kilo reuzel die ze op haar hoofd(doek) heeft.
Tja Den Haag heeft nu eenmaal meer affiniteit met België & Brussel.
Voor een EU gezindte is alles uit een EU land lokale waar.
REAGEER OOK