Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Status asielbeleid: geen strategie, land verdeeld

Een soort coronabeleid maar dan voor vreemdelingen

GS Formatiewatch. OK dit gaat niet echt over de formatie, maar wel over één van de grootste maatschappelijke hoofdpijnpunten in Dit Land & van Deze Tijd. In een plenair niemendalletje over vreemdelingen- en asielbeleid met bejaarde blunder-stas Broekers-Knol (vvd, V&J) dienden diverse partijen moties over het asielbeleid in. Linkse partijen pleiten voor een vernieuwd & verbeterd kinderpardon en natuurlijk voor ruimhartiger opvang, waarbij Graaf Denkula het hoogst inzet door de wekelijkse asielstroom van 500 naar 5000 op te willen schroeven. Daar tegenover: de PVV die de grenzen uiteraard potdicht wil en dat in de gebruikelijke constructieve toonzetting over Ali Babi en zijn veertigmiljoenmiljard rovers, plunderaars & verkrachters naar voren brengt (hoewel het verwijt aan de staatssecretaris dat ze "de suikertante van heel Noord-Afrika is” dan wel weer lollig was). Nieuwkomer JA21 was er wel en wees er op dat de voordeur open staat, maar de achterdeur dicht zit en wil de strafbaarstelling van illegaliteit opnieuw op tafel krijgen. Ongeveer alle moties werden ontraden en daarmee is de impasse in het immigratiebeleid nog altijd een vaststaand feit. En dan zeggen we het nog héél netjes.

Reaguursels

Inloggen

Is het een idee om een Haags debat te organiseren waarbij én migratie (geen asiel doorgaans), én woningvoorraad, én bouwcapaciteit, én ruimtegebruik, én mobiliteit, én transport, én voorzieningen, én beoogde bevolkingsaantallen in 2030 resp. 2050 aan de orde komen?
Het zou best kunnen zijn dat bij het koppelen van gerelateerde knelpunten zelfs oplossingen in beeld komen.

Harry.Langezwaal | 15-04-21 | 13:00

Ik stem met mijn voeten. Ik heb mijn Groene Kaart voor Amurica aangevraagd.
De kruik gaat zolang te water totdat hij breekt. Wat de kiezers nog niet doorhebben is dat als die kruik breekt het water wordt vergiftigd.
Ga ik écht niet op wachten.
Jullie stemmen er voor, jullie zullen er van genieten!
En al die Gutmenschen moeten maar zo denken, dat is alwéér een PVV-stemmer minder. Ja, én?! Ik lach vriendelijk vanuit "den vreemde".
Laat het nog even tot je doordringen "kiezers van het Partijkartel": President Joe zijn troepen vaccineren meer dan VIER MILJOEN mensen PER DAG!
In Nederland liggen ÉÉN MILJOEN doses in de opslag en heb je Mark, Siggie, Hugo, Grappie, "die ouwe van IND", die in elk normaal bedrijf bij kop en kont zouden zijn gegrepen en eruit gezwiept. In Nederland zitten ze op het pluche!
Stem Geert.

Du-u-u-h | 15-04-21 | 12:56

Zelf (gepensioneerde CEO) sta ik niet graag in de schoenen van Hogo. Het is bij na onmogelijk om met die slappe medische poep bestaande uit GGD, specialisten en ontelbare andere deskundigen garen te spinnen. Ik ken ze uit mijn directe omgeving; ze hebben ieder een eigen tegenstrijdige mening.

metagod | 15-04-21 | 10:01 | 1

Gepensioneerd CEO. Fijn dat u dat even vermeld heeft. Pijpje erbij, literair cafe, uitmuntende wijnkeuze!

Lorejas | 15-04-21 | 11:57

Uiteindelijk raakt het geld een keer op, dan zijn we allemaal paupers, zoals de asieliers die DENK hierheen wil halen. Zo bereik je INDirect wel gelijkheid. Nederlanders zijn megalomane imbecielen, die denken dat ze de hele wereld moeten redden! Ons land gaat niet ten onder aan de immigranten, maar aan de 'gutmenschen'.

Aisie | 15-04-21 | 09:59 | 3

Die pauper fase is al lang bereikt. Het CBS publiceert vandaag trots dat we in 50 jaar twee keer zoveel koopkracht hebben gekregen. Nederland slaat zichzelf weer eens trots en tevreden op de schouders.
Dus : bij een werkzaam leven van 40 jaar was de koopkracht van een 25 jarige die begint met werken in guldens dezelfde als toen hij 65 was in euro's. En ik zou graag niet een vertwee voudiging, maar een vertwintig voudiging zien.

Henk1955 | 15-04-21 | 11:03

@Henk1955 | 15-04-21 | 11:03: waarom gaande niet alle Nederlanders emigreren naar een plek in Afrika?we nemen ons geld,spullen en kennis mee om aldaar opnieuw te beginnen. Geen gezeur over zeespiegelstijging,wel veel zon=zonne energie en hup daar gaan we. Natuurlijk geenimmigranten erbij, dat zijndan geen hulpen edoch opvretend.

Henkie | 15-04-21 | 11:16

@Henkie | 15-04-21 | 11:16: Je hoeft niet naar Afrika. Afhankelijk van je opleiding/beroep, zijn er genoeg landen in Europa waar je je welvaart kunt opbouwen

Henk1955 | 15-04-21 | 12:26

Mooie still van Kuzu in die compilatie boven, alsof hij ieder moment gif kan gaan spugen of zoals een kameleon die tong gaat lanceren.
Nu ik het zo zeg...

Graaisnaaiert | 15-04-21 | 09:58

Zolang er geld wordt rondgepompt wat niet op lijkt te kunnen in de asielindustrie zal de instroom nooit stoppen. Te veel Nederlanders zijn afhankelijk van geld uit deze sector. Logisch dat er dus uit en ten treuren wordt gelobbyd in Den Haag om zoveel mogelijk gelukzoekers naar Nederland te halen.

Waarom kunnen de Duitsers aan de Beierse grens (Passau en bij Kufstein) wel grenscontroles houden op illegalen. Waarom worden vluchten op de grote luchthavens van Duitsland wel gecontroleerd op juiste paspoorten en worden de illegalen direct terug gezet op de vlucht terug naar het land van herkomst? Natuurlijk is het een druppel op de gloeiende plaat.

Waarom kan de Oostenrijkse variant van de IND wel in 48 uur beslissen of iemand welkom is of niet.

Het Nederlandse beleid is door en door verrot omdat er voor heel veel mensen te veel financiële belangen zijn en dan bedoel ik niet de zielige assielzoeker Die zijn vrouw en 10 kinderen alleen heeft gelaten (de laffe zak)

muggetje | 15-04-21 | 09:50

5000 per week erbij en Kuzu zorgt dan ook even voor het wekelijk bijbouwen van een fors dorp met faciliteiten als scholen, huisartsenpraktijken, tandartsenpraktijken enz.? En welk quotum had Erdogan's zetbaas op het Binnenhof in gedachten voor het geliefde Turkije? Gezien de grootte van dat land zouden dat er per week dan wel 50.000 kunnen zijn. En dan hoeven wij hier niet eens over vluchtelingen meer te debatteren want dan blijven ze in de regio.

We zien al jaren waar de immigratie ons heeft gebracht. Het land is er niet beter noch mooier op geworden. De ruimte is er niet meer, het tekort aan woningen is enorm, de sociale structuren van dit land dreigen te bezwijken. Als je dan doodleuk pleit dat er nog meer toegelaten moeten worden, dan ben je volgens mij bezig om het land bewust kapot te maken.

jochum1980 | 15-04-21 | 09:00 | 3

De denkwijze van D66 is dat er ruimte zat is in NL. Daarom moeten onze mooie boeren ook plaats maken.

miknic | 15-04-21 | 09:21

Kuzu wil gewoon een vijandige overname. Duidelijker kun je het niet hebben. Het gaat hem echt niet om die Zuidamerikanen die tegen de Mexicaanse/VS-grens aan lopen te beuken. Nee, het gaat hem om mispunten van Islamitische snit.

Graaisnaaiert | 15-04-21 | 11:04

@miknic | 15-04-21 | 09:21: Ruimte wellicht. Maar afgelopen moest de waterdruk al diverse malen verlaagd worden. Als het een paar dagen op is gaat het nog gezellig worden.

Rolling_Ronny | 15-04-21 | 12:41

Corona is klein bier t.o.v. de aanstaande economische reset, als geld/digi-saldi niets meer waard zijn, dan.... leert U die 2 miljoen niet-westerse immigranten pas echt kennen in onze polder.

grindbak | 15-04-21 | 08:50 | 2

Wat denkt u wanneer over een paar jaar de niet westerse inwoners van Nederland 60% van de bevolking uitmaken?

BenDeLier | 15-04-21 | 09:41

Brussel wil komende jaren tot recordbedrag van €800 mrd op kapitaalmarkten lenen.
Dat bedrag is voor een Corona-solidariteits fonds. Daaruit krijgen de knoflooklanden een gift voor de wederopbouw van hun economie.
Maar u begrijpt WIE die 800 f*cking miljard gaat terug betalen!

theo-is-dood | 15-04-21 | 09:52

Laten we afstappen van het idee dat asielzoekers nodig zijn in dit land. Laten we stoppen met het wegzetten van mensen als racisten die geen asielzoekers meer willen in dit overvolle land met een te groot huizentekort, belastingdruk, werkloosheid onder asielanten/migranten. Als we een hard limiet zetten op het aantal studenten voor een studie medicijnen, wil toch helemaal niet zeggen dat we een hekel hebben aan studenten? Ik begrijp het gewoon niet waarom NL zo slap is en zichzelf zo laat marginaliseren en misbruiken. Je ziet de grote steden transformeren naar deprimerende Banlieue's. En dat alleen maar om je goed te kunnen voelen? Het dient geen enkel ander nut. Nu staan we voor ons huis te roepen "kijk-mij-eens-vredelievend-zijn," terwijl er achter je rug het huis wordt ingenomen en leeg getrokken. Een belangrijk punt: we kunnen de migranten niet de schuld geven, het is ons eigen naïeve bestuur van Oxfam gestimuleerd deugfanatisme wat ons de kop kost.

stiffy | 15-04-21 | 08:47 | 5

We kunnen de migranten (ok, Linkse disclaimer: een groot deel daarvan) wel degelijk ook de schuld geven. Je hebt namelijk ook nog zoiets als geweten cq. morele bezwaren.

As mijn buurvrouw zo naïef is om de deur niet af te sluiten ga ik bij haar ook niet de boel leegroven.

Als iemand die al niet veel heeft mij zijn/haar laatste euro wil geven neem ik die ook niet aan.

Als een land zo gestoord is om alles en iedereen maar toe te laten zonder voorwaarden pak ik ook niet wat ik pakken kan, probeer ik toch bij te dragen op allerlei manieren, leer ik toch de taal en breng ik al helemaal niet een allesverwoestende ideologie binnen.

Dat de linkse mongolen hier alle ruimte geven aan alles en iedereen betekent niet dat je die ruimte dan ook maar moet pakken.

Kwestie van besef en ontwikkeling. Maar ja, ontwikkeling en Noord Afrika/Midden Oosten gaat vaak niet samen.

Dat migranten door linkse kneuzen geen strobreed in de weg wordt gelegd betekent niet dat ze die kans dan ook maar moeten grijpen.

Realism Is All | 15-04-21 | 09:17

90% van de Nederlanders hoef je niet meer te overtuigen hoor. De andere 10%... die bereik je niet, die bereik je nooit want die hebben er andere belangen bij dan jij en ik.

Dirk III | 15-04-21 | 09:25

@Realism Is All | 15-04-21 | 09:17: Ik ben het op alle punten wel met je eens, maar naar migranten wijzen en wat zij fout doen, lijkt averechts te werken in een politiek debat. Het schrikt traditioneel stemmend NL af en ze zijn bang om als racist te worden uitgemaakt. Het lijkt mij veel effectiever om naar ons eigen handelen te kijken. Immoreel gedrag is een realiteit over de hele wereld. Kijk hoe je je ertegen kan weren, de inbreker kan anoniem blijven.

stiffy | 15-04-21 | 10:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat woord "illegaal" heeft zo'n nare klank, dat moet maar worden hernoemd naar "ongedocumenteerd", "diefstal" kan worden hernoemd naar "goederen onteigening", "verkrachting" naar "geslachtsmisbruik", "afpersing" naar "overtuigingsoverdracht", "moord" voor "voortijdige levensbeëindiging", euh.. wat hebben we nog meer voor zegeningen van het Zuid- en Zuid-Oostelijke volk waar we zulke oplossingen voor kunnen vinden?

Sneerpoets | 15-04-21 | 08:44

Impasse van dertig jaar ongebreidelde import.

Tiscali-2 | 15-04-21 | 08:18 | 1

30 zegt u ? Maak daar eens een jaartje of 50 á 60 van, en flux.....

serieusgenomen | 15-04-21 | 08:33

Mythbusting #1: Vluchtelingen zijn geen vluchtelingen maar calculerende gelukzoekers die worden geholpen door een industrie van smokkelaars, advocaten en gesubsidieerde hulpclubs.
Mythbusting #2: Immigranten integreren niet maar eisen op den duur dat Nederland zich aan hén aanpast. De meest ongeduldige immigranten worden terrorist of kalifaatkip; anderen worden racist en zaaien haat naar blanke mannen op leeftijd. Hoe dan ook staan Nederlandse kernwaarden als vrouwengelijkheid, vrijheid en topless zonnen (!) onder druk.
Mythbusting #3: Immigranten binnen slepen voor de druk op de arbeidsmarkt is complete onzin. Immigranten leggen van begin af aan al een grotere druk op zorg, onderwijs, huisvesting en justitie (dus - meer handjes nodig, niet minder). Na gezinshereniging en -uitbreiding wordt de druk op de arbeidsmarkt alleen groter. Daarna worden ze oud en is en worden de tekorten nog groter.
Mythbusting #4: Immigranten zijn peperdure arbeidskrachten. Ze hebben NL netto al ruim €400 miljard gekost. Leuk voor de Appie, dat kassameisje tegen minimumloon, maar de samenleving draait op voor de kosten van onderwijs, huisvesting, toeslagen en zorg van haar, haar werkloze criminele broer en haar moeder.
Ergo, in plaats van de voordeur open en de achterdeur dicht kunnen we het beter zo snel mogelijk omdraaien.

Zeddegeizot | 15-04-21 | 07:53 | 3

Mythbusting #5: DENK een linkse partij noemen. Het zijn ultrarechtse fascisten met volkerenhaat.

Mythbusting #6 PVV een rechtse partij noemen. Als je linkse waarden als gelijkheid, emancipatie en vrijheid in woord en geloof nastreeft is de PVV een van de laatste linkse bolwerken in Nederland.

K. Westergaard | 15-04-21 | 08:22

Om toch nog enige nuance in je conclusie aan te brengen. De immigranten die niet aan deze butsed myths voldoen, die zijn er echt wel, kunnen best blijven. Er is echter wel een probleem. Tot nu toe zijn wel vrijwel allen die hier komen groot van van de salamitactiek. Dit gaat niet eens bewust maar is gewoon zo. Hebben wij ook. Dat ligt namelijk aan de grote getalen die we hier binnen halen. Niemand zal ooit doen aan alle door ons gewenste voorwaarden. Zo is vasthouden aan eigen cultuur een dingetje. Dat is geen probleem als je 1 buitenlander in de straat hebt. Maar dat gebeurt dus niet. We halen er zoveel binnen dat complete wijken omgevormd worden tot, Islamitische enclaves. Die buurten vervallen dan snel van dat ene dingetje die nog niet echt paste in onze cultuur, naar 30 dingjes die niiet passen in onze cultuur.
Je ziet het al in het klein: Zet je 1 Nederlander om een Franse camping met alleen maar Fransozen, dan zal deze nog enige moeite doen om zich te redden in de Franse taal en proberen mee te draaien in hoe het daar gaat. Zet je 25% Nederlanders neer, dan zul je ze alleen nog maar Nederlands horen spreken. En verdwijnt al snel enige vorm van 'proberen mee te draaien'.

De dooddoeners die ik hoorde in de speech dier alle moties ontraden waren van het type: "We moeten *alle* mensen binnen laten, omdat er mensen zijn die vluchten voor geweld en onderdrukking en die moeten we opnmemen, dat zijn we verplicht". Aan dat soort argumenten zit zoveel fout dat het niet meer grappig is. Het belangrijklste te weten: We nemen iedereen maar op zonder controle en als achteraf blijkt dat iemand toch gelukszoeker is, gaat hij er niet meer uit.

Dus we houden ons zelf niet aan onze eigen regels. Idem met uitzettingen vanwege crimineel gedrag. Ja sorry hoor, maar als ik mijn kinderen opvoed met de praktijk dat koekjes stelen uit de koekjestrommel niet leidt tot consequenties, dan zal hij dat blijven doen. Als je een drugsgebruikende zoon of dochter thuis hebt zitten die is afgegelden tot crimineel gedrag in je huis, stelen, gebruiken etc. Waardoor de overige gezinsleden er last van hebben zal er ook een punt komen dat je als ouder moet zeggen: hoppa de deur uit. Dat doen we zelfs bij onze eigen kinderen. Maar bij immigranten is de onwil om ze, volgens onze eigen wetten, het land uit te zetten zo groot, dat we ze liever ons huis van binnen onbewoonbaar en kapot laten maken dan dat we consequenties eraan vast plakken.

Dus allereerst het aantal nieuwkomers tot een minimum beperken. Eruit gooien wie eruit kan.

En dan nu de nuance waar ik het over had: gaat men niet via de achterdeur weer naar buiten (trouwens ook even zorgen dat er niemand via de achterdeur naar binnen sluipt), dan hebben we altijd nog een raam waar we ze uit kunnen flikkeren.

Oftewel gewoon gedwongen op het vliegtuig zetten en droppen op de landingsbaan van land van herkomst. Niks niet: "Die landen werken niet mee". Waarom zouden wij wel meewerken terwijl zij dat niet hoeven. Sorry hoor, maar de tijd van ik je bek gespuugd worden en zeggen, ik verlaag me niet tot dat niveau is voorbij. Op een gegeven moment moet je voor jezelf opkomen en de bekspuger een klap voor zijn harses geven als hij niet meewerkt. Geen ontwikkelingshulp meer naar landen die ook maar 1 asielzoeker die we terug willen sturen weigeren, de terugreis op enigerwijs traineren, of op enige wijze, wat dan ook, niet de complete medewerking verschaffen. Geen ontwikkelingshulp meer. Stopzetten van *alle* geldstromen naar die landen. Dus ook uitkeringen etc van iedereen die ook maar enigsinds verbonden is aan de persoon die wij eruit willen hebben. Als mijn drugsgebruikende zoon met zijn vriendin in mijn huis zit, en mijn zoon er niet meteen vrijwillig uit gaat als het toppunt bereikt is, dan gaat het hele zooite met harde hand eruit en is het *complete* feestje afgelopen. Werken ze bij de NS mee als ik ze op het station drop? Vast niet. Maakt dat mij dan nog wat uit. Nee.

Daarnaast niet alleen de voordeur dicht, maar een gigantische versobering van alle "hulp" die geboden wordt aan nieuwkomers. Waarom kregen 181 asielzoekers bij mij in de straat allemaal binnen 9 maanden een sociale huurwoning toegewezen, terwijl ik twee dakloze vrienden maandenlang op de bank had slapen omdat die overal tussen wal en schip vielen? Dat beleid heeft een aanzuigende werking. En dan kan je voordeur wel dicht zitten, maar dan komen ze via het raam naar binnen.

peterdh | 15-04-21 | 09:10

Strategie is er wel degelijk hoor, je geloofd toch niet dat 500 asielzoekers/week toeval is en straks met mooi weer 1000-1500/week? NL moet en zal naar de 20 miljoen inwoners, dat gaat nooit of te nimmer lukken met onze eigen autochtonen. Klimaat, veestapel, huizen tekort .worden aangehaald voor maar 1 doel: nieuwkomers!

Hollandse_blauwe | 15-04-21 | 07:30 | 4

@_pacman_ | 15-04-21 | 07:49: om te mogen bouwen en uitbreiden moet de structurele uitstoot omlaag... boeren is een dubbele bonus: grond als emissies! Maar ook het aanzwengelen van 1 miljoen huizen... die hebben wij echt niet nodig hoor als de instroom per dit jaar naar 0 zou gaan. Asielzoekers/nieuwkomers zijn de hoofdreden en om deze te kunnen huisvesten is het klimaat 1/2 veestapel in 1 keer prioriteit 1 geworden binnen de reguliere politiek. Je geloofd toch niet dat de politiek ook echt zoveel geeft om de natuur of wel? We laten overal in de wereld prachtige bossen kappen voor onze kachels en ook kappen oerwouden kappen en platbranden voor soja enz.... en dan is het noodzakelijk dat burgers in Nederland hun gaskraan dichtdraaien vanwege de CO2 en klimaat??? Hahahah wat een leugenaars en hypocrieten.

Hollandse_blauwe | 15-04-21 | 08:02

@Hollandse_blauwe | 15-04-21 | 08:02: Als alle boeren stoppen met boeren en op een klein stukje grond 2 windmolens plaatsen dan zijn ze klaar. Dan genereren ze zoveel inkomsten dat ze niet meer hoeven te werken.

Rdock | 15-04-21 | 08:32

@Rdock | 15-04-21 | 08:32:
Probleem is dat je windmolens niet kunt eten. Bovendien draaien windmolens op subsidie, en niet op wind. Dus de misgelopen belastingsinkomsten worden door die windmolens omgetoverd tot extra uitgaven, die overigens in 90% van de gevallen stroomt naar het buitenland, zoals de Vattenvals. Daarnaast werken ze niet. Qua stroomopbrengsten zijn ze nihiel in vergelijking met wat ze opbrengen. Amsterdam had al moeite met het plaatsen van 16 windmolens. Omdat we simnpelweg geen plaats hebben. Amsterdam heeft om zelfvoorzienend in energie te zijn echter 800 windmolens nodig. En dar is *zonder* dat iedereen van het gas af is. En dat is zonder het feit dat bijna niemand electriscgh rijd. Dan kun je die 800 genakkelijk verdrievoudigen. Waar plaats je 2400 windmolens in Amsterdam? Als ze als rendabel waren. Als het energienet het al aankon. Als ze al een consistente opbrengst van stroom hadden, en niet alleen wanneer het waait. Op windloze dagen heb je ook stroom nodig. En stroom is iets wat we simpelweg niet goed kunnen opslaan. De grootste "accu" ter wereld staat in Tokio. Daar kunnen ze zoveel groene energie opslaan, dat bij uitval van stroom de stad welgeteld 6 minuten kan blijven draaien. Die "accu" kost miljarden. Reken maar uit. Dus voor 2400 windmolens zul je nog steeds een normale energiecentrale moeten bouwen. (Bruin-)kolen willen we niet, gas kan niet, zon heeft het zelfde probleem. Watervallen en dammen hebben we niet. Dus blijft over kerncentrales. Dus met die 2400 windmolens die we niet kunnen plaatsen, die niet werken, die alleen maar geld verslinden en die het laatste restje land waar we nog huizen kunnen bouwen in beslag nemen komen we dan op een punt dat we alsnog kerncentrales moeten gaan bouwen. Dus als we die windmolens nou gewoon eens overslaan? Lijkt me een stuk realistischer. Maarja he, daar zit het probleem. Links en rechts bestaat niet meer in Nederland. Het politieke spectrum is verdeeld in mensen die realistisch denken en fouten benoemen en proberen op te lossen, en mensen die onrealistisch denken, fouten negeren, wegkijken van problemen en net doen of die niet bestaan.

peterdh | 15-04-21 | 09:24
▼ 1 antwoord verborgen

Stel je voor dat deze apothekers daadwerkelijk zouden gaan werken in plaats van ruifvreten.

Milovsky | 15-04-21 | 07:29 | 2

En dan ook nog in het land van herkomst graag.

Ride_On | 15-04-21 | 08:14

Onvoorstelbaar ten eerste, ten tweede is dat ook niet de reden dat asieleisers geïmporteerd worden. Wat de reden dan wel precies is laat zich raden. Mag toch hopen (ondanks de vele schaapjes) dat er nog steeds een meerderheid is die naar eigen oordeel zelf conclusies kan trekken over de precieze toedracht hiervan. De oudere mensen onder ons, weten donders goed dat dit al decennia speelt. Niks nieuws onder de zon dus. De door ons zelf bovengestelde machtsgeyle elite dient, nu meer dan ooit, een halt toegeroepen te worden. Doet u dat niet voor alleen uzelf, dan maar voor onze kinderen, de toekomst of onze vrijheid waar ook uw en mijn voorouders voor gevochten en gestorven zijn.... het is nu of nooit... erop of eronder. Aan ons de keuze....

serieusgenomen | 15-04-21 | 08:26

Er is wel degelijk een strategie. Die van, Nederland volpompen met gelukszoejers

Alwayscurious | 15-04-21 | 07:06

Volgens het CPB scheelt het behoorlijk wat bootjes als vrouwen hier gemiddeld 4 uurtjes meer gaan werken

Wat billijkt een dergelijke asielinstroom? In hoeverre legt dit druk op de sociale voorzieningen?

Wensbaar Denken | 15-04-21 | 06:35

Regels en wetten zullen de stroom niet tegenhouden. Het is overlevingsdrang gebaseerd op opportunisme. Eigenaardig is dat Illegaliteit niet strafbaar is. Tering… Ik moet weer terug naar school.

Als moraliteit een menselijk gegeven is dan is de mens gewoon te dom om een passende levensvorm te verzinnen. De wereld zuigt.

masahide | 15-04-21 | 04:00

17 miljard per jaar en we blijven optellen. Wie gaat en/of wil dat nog betalen, terwijl de rest van de voorzieningen meer en meer uitgekleed worden? Waarom leggen ze dat niet eens uit, die partijen die voor zijn? Gewoon het eerlijke verhaal over waar ze de Euro's vandaan gaan halen. Dat is namelijk bij de werkende Nederlander en bij niemand anders. Wil ik dat? Ik vind € 2.000,- per jaar aan hulp voor de medemens wel genoeg eigenlijk.

Peerkeoud | 15-04-21 | 01:24

Wie stemmen er voornamelijk op D66? De ambtenaren (rijks, gemeente etc.), de leraren, de verpleging, alle andere werknemers in de gezondheidszorg, noem maar op. Waarom? Zij hebben in deze Corana tijd geen centje pijn, salaris wordt doorbetaald, bonussen worden doorbetaald, ze kunnen lekker hun vakantiegeld en andere bonussen opsparen om luxeartikelen te kopen etc. En dat terwijl de kleinere ondernemers het bloed uit de oren loopt van armoede, geen nagel meer hebben om aan hun kont te krabben. Allemaal kregen ze er geld bij, de leraren, de gezondheidszorg, de ambtenaren. Terwijl de een sterft van armoede en de rekeningen niet meer kan betalen ligt de D66 stemmer lekker te chillen. Ik weet van een geval in een groot ziekenhuis in Overijssel waar een parttime medewerker die 2 baantjes heeft met in totaal nog geen 12 uur werk per week een dubbele bonus (Corona uitkering) heeft gehad (want ja 2 baantjes). De 2 uitkeringen zijn 4 x zo hoog als het normale maandsalaris! Typisch gevalletje van overheidssteun waar iedereen beter van wordt behalve, ja behalve de kleinere ondernemers. En dat, ja dat is Nederland met z'n D66 stemmers. Ook nog veel dank aan de VVD, want VVD=D66.

Rdock | 14-04-21 | 23:50 | 5

En wat denk je van al die toeslagen fraudeurs die een bonus / compensatie krijgen. Ze zijn echt niet allemaal onschuldig hoor.

Ride_On | 15-04-21 | 08:17

@Rdock | 15-04-21 | 08:27: Een issue ? Welnee, dit is beleid, hier is over nagedacht, dit heeft een reden....(en die mag u zelf invullen, nog wel tenminste....).

serieusgenomen | 15-04-21 | 08:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is toch heel simpel? De boven u gestelden halen per scheepslading tegelijk het onrendabele en onverenigbare woestijnvolk binnen en plant ze in wijken waar ze er zelf geen last van hebben. Dat deugt zo lekker. En zo hebben zij wel de lusten en niet de lasten. En ‘t stemvee stemt toch braaf VVD, dus die zijn het eens met het beleid. Leuker kunnen we ‘t niet maken, wel makkelijker.

Ceristimo | 14-04-21 | 23:29 | 1

De oude taart van de VVD die nu het asielbeleid ten uitvoering brengt zal er zelf de consequenties niet van ervaren, tegen die tijd is ze al verstrooid (as) of ligt ze tussen 6 plankjes. En zo gaat dat met meer politici, we moesten ze eens kunnen afrekenen (zonder geweld) op hun blunders.

Rdock | 14-04-21 | 23:57

Gaatie dan, die Eerdmans, met z’n “redelijke, rechtse geluid”. Het maakt niet uit hoe redelijk je bent. Onze leiders kan de rede niets schelen.

zwarte_weduwe | 14-04-21 | 23:19 | 1

Klinkt misschien wel raar, maar als we met ons allen vinden dat ons een groot onrecht wordt aangedaan, daardoor heel boos worden, ons gaan organiseren , bezinnen hoe onze boosheid te vertalen naar manieren die worden begrepen door hen die ons boos maken. Zoals bv enigszins lijflijke contacten organiseren, misschien verduidelijkt zulks onze toestandvan boosheid. Een revolutie op touw zetten kan eventueel daarna.

Henkie | 14-04-21 | 23:26

En gaat men nu elke week zielige kinderen die hier illegaal zijn p TV in de talkshows uitnodigen en van de IND weg moeten en na de uitzending weer mogen blijven.

Archimedes-2 | 14-04-21 | 23:10 | 4

Ja elke avond vanavond ook weer op1 zielige hoofddoekjes. Morgen sbs6 wederom Syrië met verkeerd paspoort hoorde vandaag dat er zo n 250 zijn. Dus

dedwarsligger | 14-04-21 | 23:24

Het wordt er weer volop ingedramd, eerst bij de vooravond dan Op1 enzovoort... durf niet te twijfelen aan de oneindige houdbaarheid van de asielindustrie want dan ben je een slecht mens.

Roze_bril_drager | 14-04-21 | 23:30

@Roze_bril_drager | 14-04-21 | 23:30: Niet kijken. Scheelt je een hoop ergernis want je weet dat het gaat gebeuren. Pas als de meerderheid van de Nederlanders door gaan krijgen dat het niet te betalen is, pas dan zal er anders gestemd gaan worden. Is het inmiddels wel te laat, maar de put dempen als het kalf verdronken is zijn we hier nogal goed in.

Peerkeoud | 15-04-21 | 01:35
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom is er überhaupt discussie over de vraag of we illegaliteit strafbaar moeten stellen? Hoe zit dat dan met illegale wietplantages, illegale feesten, illegaal vuurwerk, illegaal vuurwapenbezit?

Wat heb je aan definities als je ze steeds verandert?
- "Illegaal" = "stiekem toch legaal";
- "vluchteling" = "nergens voor op de vlucht";
- "gastarbeider" = "gaat nooit meer weg, hoeft niet te werken".

Kostenpost afgelopen 25 jaar 400 miljard euro; gelukkig hadden we een gasbel.
Komende 20 jaar wordt dat 600 miljard euro; maar dan zonder gasinkomsten.
Iedereen die dit wenst is òf van kwade wil, òf heeft door overmatig NPO-kijken meerdere ernstige hersenbeschadigingen opgelopen.

Dandruff | 14-04-21 | 22:58 | 5

@Jan, Leiden | 14-04-21 | 23:12:
Het witte klootjesvolk leeft in Stockholm syndroom van witte erfschuld en daarnaast decadentie, de slippendragers van onze beteren (politici, bestuurders, MSM, onderwijs) voeren een agenda uit.

Graaf_van_Hogendorp | 14-04-21 | 23:17

@appeltjesgroeneweide | 14-04-21 | 23:06: ik denk inderdaad dat ie een ideaal pakketje is, een autistische psychopaath dan wel een psychopatisch autist..... numero uno van NL landia.

nobodiesunmighty | 14-04-21 | 23:25

Nou ja, dit dus. Ik vind dat de partijen tegen migratie vragen moeten stellen hoe Nederland dit ooit gaat opbrengen. Laat ze maar eens zeggen waar bezuinigd moet worden de komende 20 jaar om die 30-50 miljard per jaar op te hoesten.

Peerkeoud | 15-04-21 | 01:37
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Kernkop68 | 14-04-21 | 22:55
-weggejorist-
Ruimedenker | 14-04-21 | 22:55 | 1

Sinds wanneer wordt het Dublin verdrag niet meer toegepast? En waarom niet.
Ik vraag dit voor een buurvrouw.

Oud wijf | 14-04-21 | 22:53

Devaluatie van het woord ‘vluchteling’, maar dat is al jaren zo.

Ik snap die linksen niet; allemaal voor het milieu (D66/GL/PvdD), de lucht in NL is de meest vervuilde van de EU. Daar moeten we iets aan doen. Minder bouwen, minder mensen, minder koeien etc. Maar wat wil links, juist meer mensen hierheen halen.. dus meer huizen, koeien, vlees, auto’s, straten, verwarmingen: lucht nog smeriger.

Links zit in een spagaat. Terug naar de 12milj mensen. Meer dan genoeg. Tijd voor groen/rechts.

BenDeLier | 14-04-21 | 22:43 | 3

Hou toch op met dat groen. De kuststrook van een flink bevolkt continent is bijna nergens op de wereld groen. Nederland is maar een kuststrookje, dat kan nooit groen worden. Zeker niet als we gaan over-bevolken.

Peerkeoud | 15-04-21 | 01:40

@Peerkeoud | 15-04-21 | 01:40: ‘Groen’ is niet alleen meer bomen , meneer . En Nederland is meer dan alleen de randstad. Kom daar eens een keer uit, ga je meer zien dan grassprietjes. Uw redenatie is precies waarom Nederland zwaar vervuilde lucht heeft, en dat schijnbaar niet terug kan dringen. Dus juist niet ophouden met “groen”, het mooie argument om import-lust van links te stoppen.

BenDeLier | 15-04-21 | 09:39

Hoezo is illegaal niet al strafbaar dan? Als iets illegaal is, mag dat dus niet. Een hennepkwekerij bestieren is illegaal. Zonder geldige reden na 22 uur op straat zijn is illegaal. vuurwerk afsteken is illegaal. En zo zijn er tal van dingen dus illegaal, verboten, niet toegestaan en strafbaar. Wat is daar nou zo moeilijk aan? Dus de suikertante had de motie moeten ontraden met als argument dat illegaal betekent dat het niet mag en dus allang strafbaar is. Met als aanvulling dat dat op het gebied van immigratie gedoogd wordt en men er geen flikker aan wil doen. Veel meer is er niet van te maken dacht ik.

Kopieerapparaat | 14-04-21 | 22:32 | 1

De inkoop van wiet door koffieshop is illegaal, de verkoop niet. Waar een klein land groot in kan zijn.

Ds_Dre | 14-04-21 | 22:42

Die ambtenaar van erdogan houdt het ook maar vol bij ons. Knap hoor

Eddy67 | 14-04-21 | 22:31

Ze moeten iedereen die asiel aanvraagt meteen 40 uur per week aan het werk zetten. Verplicht, meteen in je eigen onderhoud voorzien terwijl je wacht op de uitslag van je procedure. Dan is het snel gebeurd met het aantal aanvragen.

osolemio | 14-04-21 | 22:30 | 2

Wie wil deze werknemer in dienst hebben?

Ds_Dre | 14-04-21 | 22:43

De plantsoenendienst.

Gaat het niet dan? | 14-04-21 | 22:46

Ze kunnen debatteren wat ze willen Kaag bepaald.

Trumme | 14-04-21 | 22:26 | 1

De T van Trumme, verdumme!

Ruimedenker | 14-04-21 | 22:29


Zojuist mijn belastingaangifte gedaan.

Onvoorstelbaar wat we moeten bijdragen aan de MultiCulti voor het geven van een goed buikgevoel aan de boven ons gestelden.

Bolhoed | 14-04-21 | 22:16 | 2

Stuur een voucher, hoor dit steeds vaker...

Bill le Koek | 14-04-21 | 22:29

Als de financiële situatie het toelaat, ga dan wat minder werken, zodat je minder belasting betaalt. Laat de imbeciele meerderheid hun idioterie zelf maar financieren.

obominotie | 15-04-21 | 00:58

Hyacinth en Bente van de VVD, de asielzoekers stromen binnen, GroenLinks en Leo Lucassen juichen

thanseeuwen | 14-04-21 | 22:10

Potdicht. Punt. Niet zo moeilijk. Opvang? Geen probleem, het nodige wordt u in voorzien. Geen wensen, geen eisen. Echte vluchtelingen zullen dit waarderen, economische niet.

GKJP | 14-04-21 | 22:06

Ik denk dat de politiek verdeelder is dan het land.
Daarom is het referendum afgeschaft.

Een meerderheid wil "echte vluchtelingen" wel op blijven nemen.
Maar wil tegelijkertijd ook dat illegale profiteurs, (gewelddadige) criminelen, extremisten, terroristen en oorlogsmisdadigers gewoon uitgezet worden. En die parasitaire groepen kunnen ook uitgezet worden volgens de Nederlandse wet. Waarom dat niet gebeurt?
De Nederlandse overheid *weigert* de Nederlandse wet te handhaven.
En de Nederlandse politiek vindt dat best.

Dandruff | 14-04-21 | 22:05

Dus,

Bij besluit van 18 november 2020 is de vreemdeling in vreemdelingenbewaring gesteld.

Bij uitspraak van 18 december 2020 heeft de rechtbank het daartegen door de vreemdeling ingestelde beroep ongegrond verklaard en het verzoek om schadevergoeding afgewezen.

Tegen deze uitspraak heeft de vreemdeling hoger beroep ingesteld. De vreemdeling heeft het hoger beroep aangevuld.

De staatssecretaris heeft op verzoek van de Afdeling nadere schriftelijke inlichtingen gegeven. De vreemdeling heeft daarop gereageerd. De vreemdeling heeft een nader stuk ingediend.

5.5. Het hoger beroep is gegrond. De uitspraak van de rechtbank wordt vernietigd. Het is niet nodig wat de vreemdeling verder heeft aangevoerd te bespreken. Het beroep is gegrond. Omdat de maatregel van bewaring al is opgeheven, is een bevel tot opheffing niet nodig. De vreemdeling heeft wel recht op schadevergoeding (artikel 106, eerste lid, van de Vw 2000). Deze vergoeding wordt daarom aan de vreemdeling toegekend. Voor de vergoeding van proceskosten verwijst de Afdeling naar haar uitspraak van vandaag, ECLI:NL:RVS:2021:695.

kent aan de vreemdeling een vergoeding toe van € 4.025,00 (zegge: vierduizend vijfentwintig euro) over de periode van 18 november 2020 tot en met 6 januari 2021, de dag waarop de vrijheidsontnemende maatregel is opgeheven, ten laste van de Staat der Nederlanden, te betalen door de griffier van de Raad van State.

Omzwicht | 14-04-21 | 22:04 | 2

Dus die nooit uitgenodigde *illegaal*.
Die nooit een cent aan dit land heeft bijgedragen.

Die hier gratis zorg, kost en inwoning kreeg.
Die daarnaast gratis rechtshulp, advocaten en processen kreeg toegewezen.
Die krijgt nu ruim 2.000 euro per maand *betaald*.

Veel mensen in NL werken keihard voor veel minder dan 2.000 per maand.
En die moeten van hun loon zelf zorg, kost en inwoning betalen.
Zichzelf verzekeren voor rechtshulp, of bij een juridische conflict fors dokken.

Dit soort waanzinnige "rechterlijke" uitspraken hebben niks meer met recht of rechtvaardig te maken. Degenen die dit soort dure idioterie aan het werkvolk opleggen spugen op recht en rechtvaardigheid. Dit is gewoon kwade opzet, net als het opzettelijk ophalen van terroristen en oorlogsmisdadigers. Of het subsidiëren van gewelddadig extremisme (BLM, KOZP), of het aan kinderen opleggen van rassenhaat (Critical race Theory).

Het subsidiëren van raciaal en religieus geweld kan nooit goed gaan. En iedereen weet dat ook; zeker binnen die linkse kerk. Dat het socialisme in een eeuw tijd tussen de 100 miljoen à 200 miljoen mensen het leven kostte, zegt alles over de bedoelingen van de linkse orthodoxie.

Dandruff | 14-04-21 | 22:42

De raad van state, D66 zwaait daar de scepter, met hun uitspraak moet je het doen.

Roze_bril_drager | 14-04-21 | 22:47

Asiel moet geen recht zijn. Asiel moet een gunst zijn. Take back control.

Rest In Privacy | 14-04-21 | 22:03 | 3

Juist, asiel was bedoeld voor oppositieleiders van elders die een veilig onderkomen nodig hadden. Ander punt is wel dat “de mens” migreert. Er moet dus een scheiding komen die weer helder maakt met wat voor plichten en rechten men te maken heeft.

willem n | 14-04-21 | 22:06

Wel het Vluchtelingenverdrag opzeggen dan.

Roze_bril_drager | 14-04-21 | 22:20

@Roze_bril_drager | 14-04-21 | 22:20:

toevoeging art 33 vluchtelingenverdrag:

"No Contracting State shall expel or return ("refouler") a refugee in any manner whatsoever to the frontiers of territories where his life or freedom would be threatened on account of his race, religion, nationality, membership of a particular social group or political opinion."

wetten.overheid.nl/BWBV0001002/1956-0...

Roze_bril_drager | 14-04-21 | 22:26

Ik ken twee redenen waarom er zoveel steun voor indringers is.
Ten eerste het Jezuscomplex. De wereld moet gered worden en ons land (pardon, ons belastingrayon) moet dat doen.
Ten tweede de asielindustrie. Ik heb geen getallen, maar ik vermoed dat inmiddels een heel groot aantal mensen direct of indirect zijn brood verdient met het binnenhalen van onbruikbaren en alles wat daarmee samenhangt.

JvanDeventer | 14-04-21 | 22:03 | 1

Duizend asieladvocaten verdienen driedubbelmodaal aan het steeds opnieuw indienen van verzoekschriften, in hoger beroep gaan en voorlopige voorzieningen aanvragen.
Een van mijn kennissen is asieladvocaat, vandaar. Dat stelsel van gesubsidieerde rechtsbijstand kost ons miljoenen en miljoenen. En zorgt slechts voor het vastlopen van het systeem.

theo-is-dood | 15-04-21 | 10:09

Zie het allemaal somber in. En we hebben een koning die kennelijk ook al helemaal niets kan doen. Niet eens een gesprekje met zijn collega-koning van Marokko.

Wering | 14-04-21 | 22:02

Ik ga er geen doekjes om binden, er zitten een hoop aardige asielzoekertjes bij maar beleidsmatig gezien, stuur ze maar allemaal weg, liever gisteren nog. Asielzoekers; functie elders.

stipjes | 14-04-21 | 22:01

Bedoelt Kuzu werkelijk dat Nederland 250000! gelukszoekers moet opnemen?
Kijk, zijn plan is duidelijk; Nederland moet binnen 10 jaar een islamitische staat worden.
Zijn centrum-linkse praatjes zullen dan snel plaats maken voor zijn werkelijke gedachtengoed namelijk, rechts- nationalistisch, naar Turks voorbeeld.
En hoe denkt deze malloot dat te realiseren?
Alleen een vertroebeld brein kan zoiets bedenken.
En dat in een tijd van “bezinning”, tis tenslotte ramadan.
Zelfs zijn Turkse stemmers zien dat niet zitten, want immers, hoe meer nieuwkomers, hoe kleiner de kans op werk & woning voor alle al in Nederland verblijvende allochtonen, Turks, Marokkaans of whatever.
Compleet van de pot gerukt. Gênant zelfs.
En gaat over tot de bla bla bla.
Nu eerst een Palmpje...
Proost.

Ruimedenker | 14-04-21 | 22:01 | 2

Een palmpje. Hmmm, das lang geleden. Die zou ik ook wel 1 lusten.

Ride_On | 14-04-21 | 22:06

Da's minder dan Rutte toch?

Stijl_Loos | 14-04-21 | 22:42

Het probleem van de 21e eeuw voor Nederland en de EU maar nog steeds geen groot kamerbreed debat over geweest. Alsof het een natuurramp is die je overkomt.

Roze_bril_drager | 14-04-21 | 21:58 | 2

Iedereen weet van de hoed en de rand, maar velen lijden onder Stockholm syndroom - dat Oxfam kalendertje met hongerige zwarte kindjes die hun aanstaart uit hun jeugd staat hun nog altijd bij. Klappen de neo marxisten en postmodernisten er ook nog eens vol overheen met hun critical race theory in hun geilheid om het westen te vernietigen, en de ramp is compleet.

En dan krijg je inderdaad tafrelen dat zelfs "rechtse" politici uitkramen dat immigratie hun is overkomen.

Graaf_van_Hogendorp | 14-04-21 | 22:02

Precies dat, ook wel struisvogel politiek genoemd. En het erge is dat de NLse stemmer het ook maar niet wil zien.

Mr.m3 | 14-04-21 | 22:09

Die Noord-Afrikanen moeten eigenlijk hutjes krijgen in Beekse Bergen. Ik wil ze wel opzoeken maar ze hoeven mij niet op te zoeken. Autodeuren goed op slot. En langzaam rijden.

Leptob | 14-04-21 | 21:53 | 1

Ik trek de grens bij mijn Afrikaantjes in de tuin. Ook geen behoefte andere Afrikanen op te zoeken...

Bill le Koek | 14-04-21 | 22:37

PAARD van Troje. Met een veulen in de Tweede Kamer...

Verderkijkert | 14-04-21 | 21:48 | 1

Inmiddels al een behoorlijke kudde in de TK

Ride_On | 14-04-21 | 22:08

Ik begrijp niet goed waarom "illegaliteit" nog strafbaar gesteld moet worden. Dat is toch inherent aan het woord "illegaal" zelf? Het enige dat eindelijk na jaren van wegkijken eens gedaan moet worden is handhaven. Simple as that. Mensen moeten zich aan de wet houden en de staat mag de wet niet lukraak toepassen. Zo werkt een samenleving en niet anders. Op het moment dat één van de twee zich niet aan die afspraak houdt, heb je de poppen aan het dansen. En dat is wat we nu zien na tientallen jaren gedogen, pamperen en nathouden. Zo gaat een land dus letterlijk naar de klote. Wilders dus. Het moet maar eens afgelopen zijn met deze linkse klucht.

Gladiator Fap | 14-04-21 | 21:47 | 9

@Red shirt | 14-04-21 | 21:59:

Een illegaal heeft geen verblijfsvergunning, vandaar dat woord "illegaal". En over verkeersovertredingen gesproken; als je in het verkeer zonder rijbewijs rondrijdt levert dat wel degelijk een strafblad op. Lijkt me niks mis mee.

Het gaat niet om "rechts", maar om "logica". Nederland is te klein voor 7 miljard mensen, zelfs voor een fractie daarvan. Om over alle problemen met instortende sociale stelsels, islamisering, criminaliteit en extremisme nog maar te zwijgen.

Dandruff | 14-04-21 | 22:14

@All_yall | 14-04-21 | 22:02:
18 jaar de cel in, waarbij de rechter het recht heeft om de straf op te schorten zodra de illegaal zijn eigen terugkeer heeft geregeld. Komt hij na terugkeer nog een keer in Nederland terug, dan vervalt de opschorting en dan kan hij zonder verder proces meteen weer de cel in voor de rest van zijn 18 jaar.

JvanDeventer | 14-04-21 | 22:14
▼ 6 antwoorden verborgen

Alle boeren het land uit en volbouwen dus?

klaas24 | 14-04-21 | 21:46 | 1

Ik heb serieus linkse mensen dit horen voorstellen.

kapoerewiet | 15-04-21 | 09:53

Elke vluchteling kost 35k euro per jaar. Van de somaliers die 10 jaar geleden zijn binnengekomen leeft 90% op kosten van de belastingbetaler. Laat een ieder of groepje vrienden dat een vluchteling een warm hart toedraagt dat onderschrijven met een contract dat die persoon/personen tot in lengte van dagen de kosten voor die vluchteling in de algemene pot bijstort(en).

Gebakschep | 14-04-21 | 21:45 | 3

Goed idee. Per 20 inwoners die in alle opzichten (wonen, inkomen, etc.) financieel en anderszins die vluchteling + nareizigers volledig onderhouden en zich verantwoordelijk stellen, mag er één vluchteling binnen komen.
Is helaas niet haalbaar/uitvoerbaar, maar ik zou op zich wel eens willen weten hoeveel deugers er werkelijk geld -rechtstreeks uit hun eigen portemonnee- voor over zouden hebben.

Wering | 14-04-21 | 22:09

Dat is dus 500 x52x35.000 =910.000 pleuros per jaar erbij in tien jaar 15x910.000= dik 13 miljoen vanuitgaande dat de stroom niet opdroogt

Toedels | 14-04-21 | 22:38

@Toedels | 14-04-21 | 22:38: 500x52x3500=910 miljoen per jaar en over een periode van 15 jaar ongeveer 15 miljard. en dan maar trots dat we zorgmedewerkers een bonus van 200 of 500 euro kunnen geven

Gebakschep | 14-04-21 | 23:32

Zelfs al heb je helemaal niets met dit land: als een indringer mag blijven als hij asiel krijgt maar feitelijk óók mag blijven als hij geen asiel krijgt, waarom zou je dan die hele asielprocedure überhaupt uitvoeren? Zelfs de Nederlandhaters moeten toch kunnen begrijpen dat die hele procedure geen enkel verschil maakt?
Wat is in vredesnaam de zin van een IND en een asielbeleid als je niemand weigert?

JvanDeventer | 14-04-21 | 21:45 | 2

"Wat is in vredesnaam de zin van een IND en een asielbeleid als je niemand weigert?"

O, maar ze worden wel geweigerd, J, dat is het punt niet. Ik las jaren geleden eens dat grofweg 50% van lieden die hier binnen komen en 'Asiel' roepen, bij de eerste aanvraag een verblijfsvergunning krijgt. Dat zijn oa die 'Wir schaffen das' Syriërs die in 2015 met ong 50.000 zich hier kwamen melden. Verder krijgen dacht ik Eritreeërs automatisch een verblijfsvergunning (omdat in Eritrea een heel lange dienstplicht geldt voor jonge mannen, of dergelijke onzin), en misschien Somaliërs, maar dat weet ik niet.

De andere helft, die afgewezen wordt, moet het land uit. Maar die doen dat natuurlijk niet; die starten procedure nummer 2, en daarna 3, en 4, en 5. Dan raken ze op zeker moment 'uitgeprocedeerd, en moeten écht weg. Doen ze vervolgens ook niet: ze gaan dan of de illegaliteit in, of ze maken een enorme 'pain in the ass' van zichzelf, en krijgen jaren later toch ook maar een verblijfsvergunning om van het gezeik af te zijn (de bekende We are here klaplopers), of, indien je kinderen hebt in de aaibare leeftijd, men zoekt de publiciteit, en dan ben je vrijwel verzekerd van succes.

Toch moet je die taaie IND procedures m.i. handhaven, want doe je dat niet, en laat je iedereen min of meer 'gewoon' blijven, dan beleven we elk jaar zo'n Wir schaffen das jaar, want dan weet de hele derde wereld waar ze naartoe moeten.

Dr_Johnson | 14-04-21 | 22:18

@Dr_Johnson | 14-04-21 | 22:18:
Dan handhaaf je het zinloze circus alleen vanwege een verondersteld psychologisch effect op MBake MBoke in Afrika. Ik denk dat die allang weet waar de Mieles te halen zijn en waar je er nooit uitgetrapt wordt.

JvanDeventer | 14-04-21 | 23:46

De Denk gabbers snappen nog niet dat zij straks die 5000 extra weekvergoedingen, woonruimtes en Mieles moeten ophoesten. In hun heimaat zijn ze ook niet zo sociaal begaan. Anders zouden er niet zoveel oorlogen zijn.

Ray Skak | 14-04-21 | 21:44

Ik hoorde graaf Denkula hier toch zeggen van 500 naar 5000 per jaar en dus niet per week.... Zullen we hem daar dan maar aan houden?

lulleficatie | 14-04-21 | 21:41 | 1

5.000 per jaar gelijk in de grondwet opnemen!

klaas24 | 14-04-21 | 21:47
-weggejorist-
jemagookniksmeer | 14-04-21 | 21:38

Graag een paar jaar opschonen , van de bestanden aan volk dat hier niet thuis hoort en die met leugens en bedrog zich over de grens heeft weten te worstelen, ondanks Corona, COVID-19, SARS -COV2. Begin maar met -500 per week, daarna -5.000 per week.
PS: Als ik zou zeggen hoe ik hier werkelijk over denk, en dan met name over die Politici die dit faciliteren, niet eens over de mensen die hier binnen komen, dan zou dat een eeuwig durende permaban opleveren.

Zwizalletju | 14-04-21 | 21:38

Jacob en Tina zijn hier een beetje over geslagen, maar het was het zoveelste voorbeeld van een eindeloos getraineerde procedure, waarbij een paar kinderen gebruikt zijn als breekijzer en zieligheidsbonus.

De politiek heeft geen idee, en geen antwoord. De stroom loopt ondertussen rustig door, en elk jaar worden er kinderen geproduceerd om te dienen als anker.

Kansloos.

Rest In Privacy | 14-04-21 | 21:37

Wij gaan er niet over, de EU gaat er over. Dat is het probleem.

Wij mogen er wat van vinden en dat is het.

Mr.Crowley | 14-04-21 | 21:36 | 1

Klein beetje waar, maar uit de EU stappen lost dat niet op.
Er is in NL zelf een zwaar overgesubsidieerde en agressieve lobby die zich net zo hard inzet voor omvolking als de EU. Dat geldt trouwens voor de meeste Westerse landen; ook in GB is dit ondanks de Brexit een propleem.

De Westerse wereld lijdt aan een auto-immuun ziekte; het cultuurmarxisme. Dat activisme roept overal op tot legalisering van criminaliteit; subsidiëring van extremisme en islamisering. Maar vooral ook tot ongecontroleerde massa-immigratie.
De EU is slechts een onderdeel van het weg-met-ons denken; niet andersom.

Dandruff | 14-04-21 | 21:52

DENK/NIDA/NX66/GL/PvdA hebben alle belang bij het onherstelbaar verkwanselen van Nederland lijkt het wel.
Iedereen afhankelijk van de socialisten (wie brengt het geld in het laadje of lenen we gewoon van de EU?) dus meer stemmen. Door de partij te zijn van en voor de islam veel nieuw kiezerspotentieel.
En ach onze slechtste VVD-er gaat er lekker van armoe in mee.

bananabanana | 14-04-21 | 21:35 | 1

VVD gaat aan kop zelfs

Stijl_Loos | 14-04-21 | 22:43

Prachtige kerel die Gidi Markuszower, altijd duidelijk en gedreven, een politiek talent waar de PVV zuinig op moet zijn.

smdyasc | 14-04-21 | 21:32 | 1

Eens.

kapoerewiet | 15-04-21 | 09:56

Ondertussen in Australië : “ Australian immigration detention facilities comprise a number of different facilities throughout Australia (including one on the Australian territory of Christmas Island).[1] They are currently used to detain people who are under Australia's policy of mandatory immigration detention. Asylum seekers detected in boats in Australian waters have been detained in facilities on the offshore islands of Nauru and Manus Island, previously under the now defunct Pacific Solution and (since 2013 and as of March 2019) under Operation Sovereign Borders.”

theo-is-dood | 14-04-21 | 21:29

Mensen die nog steeds angst hebben door de opgedrongen angst van vergrijzing: 'Ja maar als de stroom uitvalt en dus de computers en machines en de electrische auto's dan hebben we mankracht nodig'

Patje | 14-04-21 | 21:28 | 1

Want allochtonen hebben de eeuwige jeugd, die vergrijzen niet. Demografisch piramidespel.

kapoerewiet | 15-04-21 | 09:57

5000 Per week erbij, dat zijn er 260.000 per jaar. Wat goed, want we komen bouwvakkers tekort om een miljoen huizen voor de Nederlanders te bouwen. Ze kunnen dus meteen aan het werk! Wel stil houden hè, over dat werk, want als ze dat horen dan zakken ze door de aardkorst als ze zich allemaal tegelijk omdraaien.

Nivelleermarionet | 14-04-21 | 21:27 | 1

Nee, ik denk dat Kuzu het had over die vluchtelingen die op 'uitnodiging van de regering' hier binnen komen. Dat zijn er op dit moment 500 per jaar (of 750, dat weet ik niet meer), en Kuzu - en D66 ook dacht ik, volgens hun verkiezingsprogramma - daar 5000 per jaar van maken.

Maar het is uiteraard volkomen van de gekke om ook nog eens vluchtelingen officieel 'uit te nodigen' als er jaarlijks tussen de 20.000 en 30.000 lieden binnen banjeren die zichzelf hier uitnodigen.

Dr_Johnson | 14-04-21 | 21:34

Nog steeds geen spijt van mijn stem op JA21. De motie van Eerdmans, strafbaarstelling van illegaliteit, is een maatregel die al vele jaren 'overdue' is, en nu eindelijk eens tot wetgeving zou moeten leiden.

En ja, met Markuszower ben ik het eigenlijk volkomen eens: er moet een finaal einde komen aan dat hele asielcircus, alleen ben ik bang dat het, zo kras als de PVV eea formuleert, nog niet meteen tot een Kamermeerderheid zal leiden. Er is toch een te groot aantal mensen - ook in de samenleving - die 'lief' willen zijn voor al die hordes klaplopers die zichzelf hier met duizenden en nog eens duizenden per jaar uitnodigen en nooit meer weggaan.

Een case in point is nu weer de verblijfsvergunning die onterecht is verstrekt aan die Jacob en zijn moeder Tina, die hier, heb ik begrepen, op slinkse wijze met een Armeens paspoort binnen zijn gekomen, hoewel het Syriërs zijn, nou ja, het fijne ervan weet ik ook niet, wel dat ze uitgezet konden worden naar Armenië - net als Howick en Lily 2,5 jaar geleden - maar dat de Gutmenschen weer een handtekeningenactie hebben opgezet, waarna ze tóch weer mochten blijven. Kijk op de Joop hoe ''blij'' iedereen daar weer is voor Jacob.

En wat asieladvocaten hebben geprobeerd om van het IND beleid een soort kinderopvangtoeslagenschandaal te maken, bewerende dat er verkeerde beslissingen worden genomen, dat de IND uitgaat van 'wantrouwen' en asielzoekers op voorhand verdenkt van bedrog. Maar jezuschristus, die lui liegen de hele boel toch ook bij elkaar om maar een verblijfsvergunning te scoren? Is toch al decennia zo?

Eea pleit er m.i. echt voor om het Vluchtelingenverdrag op te zeggen en helemaal te stoppen met asielverlening. Wij kunnen de aantallen niet aan: het kost honderden miljarden en het ontwricht langzaam maar zeker, eerst onze grote steden, en op termijn het hele land. Geen 'opvang' meer, en oorlogsvluchtelingen opvangen in de regio; die hoeven niet helemaal naar Nederland te reizen om uit de bommen en kogelregens te zijn.

Niettemin, ik hoop dat Eerdmans die strafbaarstelling van de illegaliteit erdoor krijgt. Misschien niet nu, maar wel als er straks een nieuwe ploeg in vak K zit. Het zou een mooi begin zijn voor een radicaal ander beleid.

Dr_Johnson | 14-04-21 | 21:24 | 1

Sinds wanneer zijn onwettige zaken eigenlijk niet meer strafbaar volgens de wet ? Wat kan ik zelf voor onwettigs uitspoken zonder daar voor een straf te krijgen ?

Zwizalletju | 14-04-21 | 21:51

Figuren zoals Sylvana en Akwasi proberen de macht van zwarten in Nederland te vergroten, maar zelf wonen ze in blanke wijken en ver weg van de zwarte gemeenschap. Zulke mensen kan je toch niet serieus nemen?

Idem voor die Turken van DENK. Kuzu woont in een rustige en blanke buurt, ver weg van alle ellende die je hebt in die Turken- en Moslimwijken. Lekker veilig vanuit je blanke wijk roepen dat Turken en Moslims meer macht moeten hebben, maar zelf willen ze niet tussen die mensen wonen.

En dit geldt - hoe verrassend - ook voor de mensen die roepen dat we meer asielzoekers moeten binnenhalen. Ben benieuwd hoeveel van die pro-asielzoekers politici ook echt een asielzoeker in zijn/haar sociale cirkel heeft.

koosroos | 14-04-21 | 21:23 | 1

" Figuren zoals Sylvana en Akwasi proberen de macht van zwarten in Nederland te vergroten, maar zelf wonen ze in blanke wijken "
4 dagen geleden : "Black Lives Matter Co-Founder Buys Home for $1.4M in Mostly White LA Neighborhood "
Bron:
californiaglobe.com/section-2/black-l...

Zwizalletju | 14-04-21 | 21:57

Je kan water wel mengen met olie maar die troep komt altijd weer bovendrijven.

Leptob | 14-04-21 | 21:22

Mocht de kamer ooit voor een nieuw pardon stemmen, dan stel ik voor om Hugo de Jonge staatssecretaris van vreemdelingenzaken te maken. Dan weten we in ieder geval zeker dat er niks gerealiseerd wordt tot de volgende verkiezingen.

Norbert-Oreply | 14-04-21 | 21:18 | 2

Ik ben voor!

Diederik_Ezel | 14-04-21 | 21:22

Hij zou ook zomaar de tel kunnen kwijtraken. Pas op wat je wenst!

SterF... | 14-04-21 | 21:24

En al die bevlogen Nederlanders die hun stem hebben uitgebracht op GroenLinks en al die andere floppartijen die Nederland te gronde richten, krijgen straks fijn de rekening gepresenteerd. Ik gun die randdebielen veel windmolens en roeptoeterende moskeeën. Dat is jullie verdiende loon voor het naar de kloten helpen van ons eens zo mooie Vaderland. Ze moeten jullie voorgoed opsluiten in een onderaardse gevangenis, met donkere gangen, dag en nacht verlicht door spaarzame olielampen, met een somber schemerige binnenplaats waar het linkse addergebroed één maal daags mag worden gelucht.
ejbron.wordpress.com/2021/04/14/total...

komtdatschot | 14-04-21 | 21:15 | 3

Volledig mee eens!

vluchtelingallergie | 14-04-21 | 21:31

Of! Wij beginnen een nieuw land elders. Er is toch vast wel een stuk patagonie te koop toch?

SterF... | 14-04-21 | 21:35

Ook helemaal mee eens

Sofa1 | 14-04-21 | 21:47

Onze regering voert gewoon braaf het EU beleid uit.
Weg met onze welvaart.
Als je onze welvaart van dertig jaar geleden vergelijkt met andere europese landen, dan waren wij, burgers, veeel rijker dan andere europese burgers.
Tegenwoordig niet meer. Al ons geld (en souvereiniteit) is naar europa gestroomd.

zetje01 | 14-04-21 | 21:12 | 7

@All_yall | 14-04-21 | 21:45:
Wij denken dat onze tegenspelers net zo oprecht zijn als wij zelf.
En zo worden we genaaid.

zetje01 | 14-04-21 | 21:47

@zetje01 | 14-04-21 | 21:47:
Verblijfsvergunning asiel KAN niet verlengd worden als het land van herkomst veilig is. In grote delen van Syrië is het veilig.
Ik kan de krantenkoppen en de onderwerpen van alle talkshows zo voor je uittekenen zodra we dat gaan handhaven. Dat wordt een lawine van schrijnende gevallen.

All_yall | 14-04-21 | 21:51

@All_yall | 14-04-21 | 21:51:
Omdat wij werkelijk alles geloven wat buitenlanders ons op de mouw spelden, gaan we er ook van uit dat al die asielzoekers enorm schrijnende gevallen zijn.

zetje01 | 14-04-21 | 22:04
▼ 4 antwoorden verborgen

Terechte motie van JA21, illegaliteit moet strafbaar worden. Anders kan je illegalen niet vastzetten heeft de rechter onlangs besloten. En dan gaan ze dus niet weg. Dinsdag de kans voor CDA en VVD om voor het strafbaar stellen van illegaal verblijf te stemmen.

schoneslapert | 14-04-21 | 21:09 | 5

@Norbert-Oreply | 14-04-21 | 21:25:
U maakt een denkfout. De gevangenissen zullen niet uitpuilen, omdat ze door D666-rechters met een waarschuwing en een tegoedbon voor een Miele worden weggestuurd.

Nivelleermarionet | 14-04-21 | 21:35

Pardon: ongedocumenteerdheid.

inCol | 14-04-21 | 21:48
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
DenDeenseElena | 14-04-21 | 21:05 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Wij mogen vooral niet weten - en het wordt hier ook uiterst zorgvuldig buiten de media gehouden - wat landen als Denemarken, het VK, Oostenrijk, Ierland en Finland wekelijks terugvliegen naar Kaboel, Nouakchott, Addis Abeba en Damascus. Met name Finland pakt het groots aan.
-
Wat wij ook niet mogen weten, is hoeveel mensen Frankrijk en Spanje terugsturen naar Marokko, Tunesië en Algerije (het kan dus wel degelijk)
-
en de betrokken landen -zelfs Frankrijk- geven er ook liever een tikkie minder ruchtbaarheid aan, om het Europees Hof voor de Rechten van de Mens maar niet wakker te schudden.

bisbisbis | 14-04-21 | 21:05 | 4

Nou..., Spanje heeft er ook een handje van om elke tien jaar de zogenaamde “sans papiers” een Spaanse verblijfsvergunning te geven

theo-is-dood | 14-04-21 | 21:17

De migranten van buiten Europa heeft Europa niet nodig. Als we een beetje shiften met de mensen in Europa waar nodig is en die wil verhuizen tijdelijk of blijvend dan kan de vraag op de arbeidsmarkt goed opgevult blijven. Europa kan goed voor zichzelf zorgen.
De islamitische migranten zijn geen aanvulling ze zijn meer een belediging en een afbraak van het vrije westen.

jitro | 14-04-21 | 21:32

@theo-is-dood | 14-04-21 | 21:17: Spanje heeft best veel boter op het hoofd: de teelt van o.a. aardbeien in Spanje drijft voornamelijk op Afrikanen, die met enige regelmaat ook nog illegaal werken. De olijventeelt: veel Roemenen.

ZOMG | 14-04-21 | 21:35
▼ 1 antwoord verborgen

En straks ook nog allemaal aliens erbij, wat een zooitje.

Mr_Natural | 14-04-21 | 21:01

Ik haak zo af maar even als het mag.... Die kutkaag..... Daar wordt toch helemaal niemand gelukkig van? Of snap ik dat niet?

Joffri | 14-04-21 | 20:59 | 6

Tante Sieg is uitermate populair bij de deugers onder ons. Een goede deuger wilt niemand voor de voeten lopen en stelt zijn mening bij zoals de wind waait. En laat dat nou net zijn waar D66 in uitblinkt. Kleurloos zijn.
Ze zien ook geen kleur. Behalve als er teveel van hetzelfde is.

Norbert-Oreply | 14-04-21 | 21:56

@Mauritskade | 14-04-21 | 21:24:
Krijgen we ook een handleiding bij jouw plempsel, of moeten we maar raden wat je nu eigenlijk wil zeggen?

tsjajaja | 14-04-21 | 23:34

@tsjajaja | 14-04-21 | 23:34:
Oeverloos geneuzel van een NPO-napratert die meent dat hij/zij een beetje wijs kan doen over links-rechts tegenstellingen, maar van enig realisme nog nimmer gehoord heeft en doof is voor daadwerkelijke argumenten.

Rest In Privacy | 14-04-21 | 23:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoogwaardige kennismigranten is ja
Kansloze economische gelukszoekers is nee
Vluchtelingen is een beetje ja*

*voorwaarden: als het kan weer terug en sowieso het kaf van het koren scheiden, dus ze moeten wel een beetje hun best doen. Ik stel voor dat ze eerst een goed essay moeten kunnen schrijven (in het Nederlands) over voltaire, kafka, darwin of locke en dat ze daar 2 jaar de tijd voor krijgen....

SterF... | 14-04-21 | 20:57 | 1

hoogwaardige kennismigranten is ook een lulkoekverhaal voor de bühne.
Het gaat uitsluitend over zo goedkoop mogelijk personeel kunnen aantrekken EN afstoten.

jemagookniksmeer | 14-04-21 | 21:37

Een impasse? Dat impliceert dat niemand hier wint of vetliest, maar links krijgt hier wel degelijk haar zin, want die 500 p/week gaat door.

JackStick | 14-04-21 | 20:56

52 x 500 = 26.000. Niet echt een aantal om zenuwachtig om te worden. Trek daar de immigranten vanaf die NL weer verlaten: expats, studenten enz.

Red shirt | 14-04-21 | 20:55 | 11

Dus u stelt de vertrekkende opgeleide Nederlanders (die de belasting moeten betalen om de kansarme instroom te kunnen betalen) te salderen met die kansloze (geldverslindende) instroom, om de beargumenteren dat het allemaal wel mee valt?

Hmmm.....
Ik geloof dat u iets over het hoofd ziet.

Daarbij: wat El Rico zegt: het saldo is al jaren positief.

Maytheforcebewithyou | 14-04-21 | 22:03

@Mauritskade | 14-04-21 | 21:05:
Als jij denkt dat die mensen ooit nog vertrekken, dan heb je niet op zitten letten. Illegaal of niet, die vertrekken niet meer.

Rest In Privacy | 14-04-21 | 23:15

dat is iedere week een nieuwe bijlmerflat opleveren voor bewoning, of ieder jaar een gemeente als aalsmeer, baarn, ... ontruimen en overdragen aan de gelukszoekers

Gebakschep | 14-04-21 | 23:42
▼ 8 antwoorden verborgen

Belangrijk is, en ik kan het niet vaak genoeg zeggen, dat de drijvende kracht achter dit beleid niet die non-valeur van een Rutte is. Deze is slechts een clown die gekozen is door circusbezoekers. De drijvende kracht is de SMS, oftewel de media. Zij zijn de echte machten in het vernietigen van Nederland. Want zij beschermen het linkse gedachtengoed en dragen dit uit.
Zij zijn degende die de mensen doet laten denken wat men wil middels een kleuring hier, een weglating daar, een net wat meer accent op de voordelen van immigratie en ga zo maar door. En ooit waren er moedige journalisten die schreven over het falen van de multicul samenleving. Maar waar zijn die gebleven? In de Goelagarchipel van MSM. Da's tenminste wat ik denk.

appeltjesgroeneweide | 14-04-21 | 20:53 | 3

Die journalisten durven niet meer: die denken dagelijks aan Bataclan, Theo zaliger en meer.

dathoujetoch | 14-04-21 | 20:58

@jitro | 14-04-21 | 21:01: Bedankt voor het filmpje maar ik kan niet zoveel met de inhoud en ben na 9,5 min gestopt met kijken.
Teveel over geen referentiekader van vrijheid hebben, iets over bewustzijn overzetten naar ai, over niet zelfstandig kunnen nadenken en verder de vele beelden (stills) van mensen die nadenkend voor zich uit staren.
Wat ik denk is dat er na 1968 een apert linkse beweging is komen opzetten die alles bepalend werd voor het denken van mensen. Deze mensen kwamen in alle toppen terecht (media, politie, onderwijs, AIVD, leger) en brachten hun boodschap top-down naar beneden. En dan is er geen ander geluid meer veilig mogelijk.

appeltjesgroeneweide | 14-04-21 | 21:24

De moralisten worden in de zeik genomen waar ze bij staan. Iedereen weet een asielprocedure zo te rekken, dat één stap in het land van melk en honing altijd leidt tot een geheel verzorgd leventje.
-
Toch ben ik benieuwd hoe NX66 na de miljoen nog te bouwen huizen (nu doen de groene weide en het milieu er weer even niet toe) deze nieuwe inloop van een compleet dorp (5000 Noord Afrikaanse migranten) per week gaat huisvesten.
Of zit heel NX66 tegen die tijd alweer in de wachtgeld regeling?

bananabanana | 14-04-21 | 20:53

Bij uitgeprocedeerd gaarne zsm opNaClen!

Remi A. | 14-04-21 | 20:52

Laten we beginnen met denk terug te sturen.Daarna iedereen die niet begrijpt dat hun salaris uit een goed draaiend land/economie wordt betaald.

van stampij | 14-04-21 | 20:52

D66 wil voorrang geven aan jonge asielhomo’s

DrTodd | 14-04-21 | 20:45 | 1

Zojuist: een deskundige met veel ervaring staat al klaar, om deze jongeren op te vangen. Gelukkig weer een baantje gevonden voor S.

dathoujetoch | 14-04-21 | 21:00

"kan niet uitzetten want verdragen enzo" is een slecht excuus, de Denen doen het gewoon.

Zorc | 14-04-21 | 20:42

Kan Kuzu ook uitgezet worden. Niet om aan te horen.

DrTodd | 14-04-21 | 20:41 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Een probleem met een groter reproductiegetal dan corona.

Reebensteeltje | 14-04-21 | 20:41

Heb net een extra cursus vreemdelingenrechtdingesen achter de rug. Op papier klopt het. De praktijk is alleen weerbarstig (want mensen) en stomme landen werken ook al niet mee. Oh ja, die lelijke EU is er ook nog.

Je hebt een asielbeleid of je hebt geen asielbeleid. Heb je wel een asielbeleid dan moet je accepteren dat daar veel mensen op afkomen waar het niet voor bedoeld is. Heb je geen asielbeleid dan moet je accepteren dat ooit weer een moment komt waarop we met de kennis van dan nooit zo hadden moeten handelen. Het is onoplosbaar.

All_yall | 14-04-21 | 20:38 | 2

Vast een schriftelijke cursus.

CLoVis | 14-04-21 | 21:36

Het kabinet is demissionair en de Kamer zeer verdeeld dus logisch dat er geen besluiten worden genomen in deze kwestie

Mauritskade | 14-04-21 | 20:38 | 2

Hadden ze maar eerder met een oplossing gekomen, toch..??

neonreclame | 14-04-21 | 20:43

@Mauritskade | 14-04-21 | 20:38
Natuurlijk,
het probleem en de verantwoordelijkheid voor je uit schuiven;
sinds Den Uyl dè linkse oplossing voor alles.

CLoVis | 14-04-21 | 21:34

Godskolere laten we tot de kern van dit issue proberen te komen. Nederland heeft geen enkel zeggenschap ten aanzien van de instroom van immigranten. Bente doet een volkomen te vergeten dansje en het heeft allemaal geen enkel effect | GEEN ENKEL EFFECT | .

We hebben afspraken met de EU over welk percentage immigranten we opnemen per week tov wat er in Griekenland wordt toegelaten.

Zonder focus op Europese afspraken en plannen heeft iedere discussie hierover geen enkel nut.

Ondertussen wonen 25 jarigen nog thuis want slecht betaald werk en onbetaalbare woning.

gaaf land.

Joffri | 14-04-21 | 20:35 | 16

Waar een wil is is een weg. Gewoon wat flinker zijn, à la Denemarken.

Cassandra | 14-04-21 | 22:12

@All_yall | 14-04-21 | 21:31: tja, dan blijven ze toch thuis. Niemand in NlL heeft ze gevraagd hier te komen. Worden mijn diploma's dan wel in Verweggistan geaccepteerd (zonder dat je veel moet bijbetalen)?

dathoujetoch | 14-04-21 | 22:47

Is ook extra gedaan,zodat niemand er meer iets van begrijpt en alles blijft zoals het is!

Alwayscurious | 15-04-21 | 07:51
▼ 13 antwoorden verborgen

Minder minder minder mag niet. Meer stikstof ook niet.

Feynman | 14-04-21 | 20:35

"Zorg dat u de wekelijkse asielinstroom opschroeft naar 5000, dan heeft u altijd een AliBabi." #TunahanRdeKuzu

Prof. D.A.H. Vintik | 14-04-21 | 20:35

Er is draagkracht voor echte vluchtelingen opnemen en zelfs dat kunnen ze verknallen door iedereen en alles maar op te nemen en ze van alles te geven ook al mogen ze hier eigenlijk niet zijn.

Patje | 14-04-21 | 20:34 | 4
-weggejorist-
All_yall | 14-04-21 | 20:44
-weggejorist-
neonreclame | 14-04-21 | 20:47

De definitie 'vluchteling' heeft dankzij het hele ruime begrip nog net zoveel urgentiekracht als bijvoorbeeld 'besmetting'.

keestelpro | 14-04-21 | 20:56
▼ 1 antwoord verborgen

Wat is er mis met een immigratiesaldo van 125.000 per jaar. Jaar in. Jaar uit.
Huizen bouwen
Wegen bouwen
Boeren onteigenen
Meer CO2 uitstoot
Hogere belastingen
Minder sociale voorzieningen
Ghetto-vorming

Dus, ik begrijp wel waarom de VVD meer inwoners wil. Onder Rutte al bijna 1,5 miljoen.

El Rico Grande | 14-04-21 | 20:33

Islamisator en Erdoganwalgvogel KoeZoe vernietigt zijn gastland om er zijn thuisland van te maken. Wat een schande.

Pieterman | 14-04-21 | 20:33 | 2

Over een tijdje is iedereen op de wereld gewoon Turk.
Ik kan best leven met die gedachte.
youtu.be/PnDWvsenDCc?t=8

keestelpro | 14-04-21 | 20:37

Hahahaha Kees. Ipne haar!

pibasso | 14-04-21 | 22:38

We hebben net weer massaal gekozen voor nog 4 jaar versneld islamiseren en dat is wat Broekers-Knol braaf gaat uitvoeren. En haar opvolger ook. We zien het weer hoofdschuddend aan.

de Voorzittert | 14-04-21 | 20:31

Als je zelfs draaideurcriminelen uit veilige landen zoals Marokko of Turkije niet uitgezet krijgt, snap ik het nut niet van het hele circus.

Feynman | 14-04-21 | 20:30 | 2

Ze wonen, eten, gebruiken energie hebben telefoonabonnementen en rijden auto in Nederland. Omzetgroei voor de grote bedrijven en daarmee meer geld voor de oven ons gestelden. De rekening word bij de burger in loondienst/ ZZP-er gelegd.

Andersdenkend | 14-04-21 | 20:40

Exact! Als je zelfs buitenlandse criminelen niet krijgt uitgezet, dan doet de regering niet waarvoor ze door ons is aangesteld. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

- Die Kacke ist am dampfen-

theo-is-dood | 14-04-21 | 21:27
-weggejorist-
neonreclame | 14-04-21 | 20:30 | 1

JA21 heeft gelijk: illegaliteit moet verboden worden.

De instroom van kansloze asielzoekers is al jarenlang zeer stabiel.
De instroom van kansloze Nederlandse jongeren op de huurwoningenmarkt is al jarenlang nihil.
Ik zie een verband.

keestelpro | 14-04-21 | 20:27 | 1

Meteen, onmiddellijk en onomkeerbaar!

Pieterman | 14-04-21 | 20:34

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl