Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

The Day After: +5503 snotterende rotjongeren

Piek in je broekje!

brrrr

ALS is ook een erge ziekte. Maar ALS ALS ALS Mark Rutte die snotterende rotkids (foto's) gewoon had thuisgehouden dan zaten we nu samen bier te drinken op een terras tijdens een hagelbui. Dankzij Ruttes leugens "het belang van de kinderen" en "de risico's zijn beperkt" kunt u naast maart, en april nu ook mei op uw buik schrijven. En als dat naar school dirigeren mitigeren van die snotkoters nou nog een beetje had geholpen... maar helaas de schooljeugd wordt almaar laaggeletterderderder en een en een is drie. Tellen we daar de vliegtuigen uit Rio de Janeiro en São Paulo bij op, dan kan een kind uitrekenen dat ook juni naar de kloten is. Grafiekje via Yorick en alle overige dagcijfers, lijntjes en percentages bij Marino. Fijne dag!
Update: HELAAS! Piek niet voorbij, er is een storing
Update: Prikken Janssen on hold

Reaguursels

Inloggen

Jaap laat dan ook even zien wat het effect is van maatregelen buiten. Gewoon even duidelijk aangeven hoeveel mensen dagelijks buiten besmet raken. Oh en als je dan toch bezig bent... hoeveel besmettingingen voorkomen we nu dagelijks met muilkorfen en handen wassen

boris73 | 15-04-21 | 10:37

Als je op Janssenvirus zoekt met eendeendga, krijg je alleen Nederlandse zoekresultaten. Hebben ze (Johnson&Johnson) het 'Janssen vaccin' genoemd voor de Nederlandse markt? Zodat we er meer vertrouwen in zouden krijgen (en is dat niet koloniaal en racistisch gedacht?)

Sans Comique | 15-04-21 | 06:04

Vaccinatiebeleid Rutte en RIVM volledig gesloopt in Nieuwsuur net.

chausson61 | 14-04-21 | 23:02 | 1

Niet voor het eerst en niet voor het laatst want ze zitten er nog steeds en straks ook gewoon nog.

Sans Comique | 15-04-21 | 06:06

Meneer van Dissel, Kom eens met bewijzen voor al die aannames die jullie de ether ingooien en die klakkeloos worden overgenomen door de media.

antonconstandse | 14-04-21 | 22:58 | 1

In de omgeving van dhr. Rutte krijgen de meeste personen last van rutteritus, een vrij vervelendeaandoen, die kenmerkt door: slecht werkend geheugen, weinig tot geen schaamte gevoel, weinig moreel besef, eindeloos inhoudsloos doorkletsen over niets, altijd in een soort ontkennende fase verkeren. Kijk hoe dhr De Jong en bv. Van Dissel reageren en onnavolgbaar kunnen doorzeuren, ech een rutteritus besmetting.

Henkie | 14-04-21 | 23:40

Voor degene die denken/hopen dat vaccineren er voor zorgt dat mensen anderen niet meer kunnen besmetten, dit zegt het RIVM erover op hun website: "Vaccinatie beschermt jou tegen ziekte door corona, maar we weten nog niet of iemand die gevaccineerd is toch het virus kan verspreiden."

AirHead280 | 14-04-21 | 22:17 | 4

Pas geleden waren er wel hoopgevende onderzoeken die aantonen dat er een vermindering van 80-90% is na vaccinatie. Dat is ook logisch want als je zelf minder virusdeeltjes in je lichaam hebt omdat je lichaam ze effectief opruimt, kun je ook minder goed verspreiden. Het is dus niet volledig aangetoond, maar er lijkt toch een dramatische reductie te zijn.

Mean Dean | 14-04-21 | 22:53

@AirHead280 | 14-04-21 | 22:19: Kinderen werden toch al niet gevaccineerd. De minimale leeftijd is op dit moment 18 en de vaccinaties zijn gemaakt en getest op mensen van ouder dan 16. Niet op kinderen.

Mean Dean | 14-04-21 | 22:55

Het RIVM is de laatste bron die je zou moeten checken en al helemaal niet zo achteloos zou mogen citeren.

Sans Comique | 15-04-21 | 06:07
▼ 1 antwoord verborgen

En sindsdien experimenteel.

Sans Comique | 15-04-21 | 06:09

En vergeet niet dat die Jansen on-hold absoluut niet gaat om de volksgezondheid. 1 dode op zeven miljoen prikken. Dan zouden we het wegverkeer al lang verboden moeten hebben. Dit gaat uitsluitend en alleen maar ter preventie van imago schade voor Jansen. Lees: bang om in een later stadium minder opdrachten binnen te krijgen en omzet mis te lopen..

peterdh | 14-04-21 | 19:21

Zit VTM-nieuws een keer te kijken, een levensgrote studio en de presentator zit dik 2,5 meter van de gast af. Beiden hebben een mondkapje op, het moet niet gekker worden.

Roze_bril_drager | 14-04-21 | 19:20 | 6

@rozebrildrager.

Nahh het is geen script. Het is iemand die zich heel alleen voelt waarschijnlijk omdat hij zich vanaf corona dag 1 opgesloten heeft op zolder. En graag iets wil zeggen, maar niets te melden heeft. Inhoudsloos, repetitief, niets toevoegend, irritant en feitenvrij getrol. Waarschijnlijk alleen maar in de hoop dat mensen een discussie met hem aangaan of iets dergelijks. Ik weet niet wat hij nu weer gezegd heeft (hij zit onder mijn block knop) maar het zal er wel weer niet ver van af zitten.

peterdh | 14-04-21 | 19:36

@rozebrildrager
En ja hoor, dat dus (even onder de block knop gespiekt)

peterdh | 14-04-21 | 19:37
▼ 3 antwoorden verborgen

“Maar De Jonge luistert nu naar de fabrikant, die vraagt om de voorraad voorlopig op de plank te laten liggen. "Dat is heel verstandig, de veiligheid staat voorop", zegt De Jonge. Dat is volgens hem ook belangrijk voor de vaccinatiebereidheid onder burgers.”

- meneer De Jonge, zeg maar waar ik vandaag heen moet rijden dan mag dat vaccin vandaag nog in mijn arm. En nee, ik wil geen voorrang maar die prikken moeten in armen, niet in koelkasten. Hoe moeilijk kan het zijn.... als het niet kan zoals het moet; dan moet het maar zoals het kan

ruud76 | 14-04-21 | 19:15

Dat jonge kinderen zelf vrijwel geen gevolgen voelen als ze besmet zijn, heeft mensen in de roes doen belanden dat het allemaal niet zo gevaarlijk is met die kids. In mijn kennissen kring is een heel gezin besmet vanwege dochter op school, kassa weer 5 er bij. De vrouw van mijn vriend is doodziek geweest, dankzij de besmetting door een schoolkind, en ze was niet de enige blijkt na contact onderzoek; moeder en oma ook Corona. Ze is nu na vier weken pas aan de beterende hand. Kinderen zelf niet ziek maar ze besmetten anderen, dat wil men niet afdoende inzien. En voor Hugo, koop een prikklok in plaats van een avondklok. En het RIVM is statistisch geladen, meer kunnen ze niet, anders dan achteraf vaststellen dat het anders had gemoeten. Flikker toch op.

Broadsquire | 14-04-21 | 18:35 | 3

Bij kids haakte ik af.

Purk | 14-04-21 | 18:41

Broadsquire
Troost u, het doorstaan is de beste bescherming. En degenen over wie u spreekt hoeven zich niet meer te laten enten, want uw lichaam is pienter. Het materiaal wordt net zoals in een computer geanalyseerd en weet hoe de spikes aan te passen voor een volgende invasie.

toetssteen | 14-04-21 | 19:25

Inderdaad. Ik vond het al raar toen de scholen opengingen. Vorig jaar moesten de scholen onder maatschappelijke druk dicht. En het enige belanghebbende verschil met de lockdown nu met toentertijd is dat de scholen open zijn. De hele avondklok ten spijt. En de besmettingen lopen op.

Mean Dean | 14-04-21 | 22:58

Lagereschoolkinderen halen nauwelijks tot niet de basiseisen in rekenen, schrijven en lezen.
Hoe kan dat toch, terwijl er zo veel aandacht voor culturele expressie, diversiteitsdenken en social behaviour is.

Alco-de-Holist | 14-04-21 | 18:06 | 2

Hoorde dat ook bij bnrj net. Sinds 2007 trekt men reeds aan de bel. Geld helpt niet, kwaliteit wel..

Purk | 14-04-21 | 18:49

@Purk | 14-04-21 | 18:49:
Als ik hier kijk, dan komt het door de gemakzucht van de leraren. Ze (b)lijken niet over de basale pedagogische vaardigheden te bezitten: Er wordt bijna geen tot geen uitleg gegeven. Kinderen moeten het zelf maar ontdekken achter hun scherm. Daarnaast wordt de stof die voorbijgekomen is niet in steeds langer wordende intervallen herhaald, wat toch essentieel is als iets moet blijven hangen. Oh ja, en bijna alleen vrouwelijke onderwijzers.

kortebroek | 14-04-21 | 19:03

Zorgverzekeraars en geld terug geven? Dat is niet de structuur waarvoor gekozen is

sgaapje | 14-04-21 | 17:46

Hoe is de Spaanse griep 100 jaar geleden eigenlijk uitgeraasd. Ik bedoel, er waren geen medicijnen en toch in 1920 was de ellende voorbij.

Oud wijf | 14-04-21 | 17:39 | 4

Ik vraag mij af of de Spaanse griep is verdwenen of gemuteerd is naar een minder agressieve variant.

kortebroek | 14-04-21 | 19:04

covid zal ooit verdwijnen. In tegenstelling tot influenza is het aantal varianten waarin het succesvol kan binnendringen in cellen beperkt.

Tjemig | 14-04-21 | 19:30
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Rolling_Ronny | 14-04-21 | 17:34
-weggejorist-
Mikepistopgezeik | 14-04-21 | 17:20 | 1

Voor lagere school kids was het één lange vakantie, maar mijn puber zat thuis af te sterven. Kortom lagere school dicht en de middelbare open

3Xniks | 14-04-21 | 16:59 | 3

Wel genoeg geknuffeld?

Dr. Blechtrummel | 14-04-21 | 17:16

Overdrijf niet zo.

Lorejas | 14-04-21 | 17:49

Kinderen, KINDEREN!

Purk | 14-04-21 | 18:50

Meer dan 1 jaar was er tijd om te investeren in bedden, beademingsapparatuur en zorgpersoneel (die je specifiek kunt opleiden om operationeel te zijn). Het leven moet door en er is denk ik geen andere optie meer dan het leven hervatten.
Krijgen we trouwens zorgpremie terug als we toch niet behandeld kunnen worden?

ET007 | 14-04-21 | 16:51 | 6

@van Oeffelen | 14-04-21 | 17:23: Vind jij die maandelijkse premies dan ook niet verschrikkelijk hoog ? O nee jij zit in der Schweiz.... wat betaal jij dan ?

Koning BongoBongo | 14-04-21 | 17:57

dat heb je na 1 jaar goed materiaal maar nog niet genoeg personeel.
zelfs als zou je specifiek opleiden dan moet je het wel halen uit de bestaande zorgverleners. Trek je met het dichten van het ene gat een ander

woutere | 14-04-21 | 18:00

@van Oeffelen | 14-04-21 | 17:23: enig idee hoeveel ze bespaard hebben op reguliere zorg. Bij mij in de straat wonen twee cardiologen, die zijn meer in de tuin bezig dan dat ze bijspringen op de IC.

Tjemig | 14-04-21 | 19:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik zeg het nog maar een keer . Iedereen,dus elke Nederlander wordt op enig moment besmet en elke maatregel is slechts een miniem hobbeltje op het pad dat Covid heeft gekozen. Als je maar maatregelen blijft nemen ben je over 2 jaar nog bezig met restricties... Vervang de testers door prikkers !

Koning BongoBongo | 14-04-21 | 16:51 | 5

@van Oeffelen | 14-04-21 | 17:09: Wat nou nee ? Jij wilt tot in de lengte der dagen maatregelen aan je broek ?

Koning BongoBongo | 14-04-21 | 17:58

@ET007 | 14-04-21 | 16:54: Dat is geen zaak van de overheid. Ziekenhuizen worden bestuurd door managers die bijna in dienst zijn van de verzekeraars, dus die gaan voor efficiëntie, lage salarissen en zo min mogelijk bedden, maar wel zoveel mogelijk gevuld, kassa. Gommers heeft de ICs ooit zelf trots afgebouwd en plukt nu de wrange vruchten.

Tjemig | 14-04-21 | 19:43

@Koning BongoBongo | 14-04-21 | 17:58:
Een vaccin neem je om je te beschermen. Het is belachelijk om jezelf te laten vaccineren om “vrijheden terug te krijgen”. Die vrijheden zijn namelijk beperkt door onze regering en kunnen ook zo weer terug worden gedraaid.

Een gezond lichaam vaccineren is nooit te beargumenteren.
Prik, net als bij de griepprik, de zwakkeren: dié hebben bescherming nodig.

Maytheforcebewithyou | 14-04-21 | 22:47
▼ 2 antwoorden verborgen

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 13-04-2021 tot 14-04-2021 is;
50-59 4 personen
60-69 5 personen
70-79 8 personen
80-89 7 personen
90+ 2 personen
< 50 0 personen
Totaal 26
Waarvan 7 in het ziekenhuis
Waarvan 1 in het verpleeghuis
Waarvan 14 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 0 personen
10-19 0 personen
20-29 0 personen
30-39 1 persoon
40-49 5 personen
50-59 22 personen
60-69 19 personen
70-79 22 personen
80-89 7 personen
90+ 0 personen
Totaal 76

mikes43357369 | 14-04-21 | 16:43

1 dode per 1,1 miljoen. Duidelijk dat vaccins dodelijker zijn dan COVID.
Bizar dat er in Israël en het VK nog mensen leven.

El Rico Grande | 14-04-21 | 16:43

Hehe... ik nu ook +1. Hoef ik niet meer te wachtend op dat klaeaute medicijn

DeLeproos | 14-04-21 | 16:39

Janssen on hold. Net zoals de Denen dus. Gaat het alternatief en - belangrijker - eenpriksvaccin. Toch maar de hoofdprijs voor Pfizer betalen dan, willen we nog wat van dit jaar maken? Schijt aan de EU verder, als hier geen geld verdiend wordt kunnen zij het daar ook niet uitgeven. Toch?

Graaisnaaiert | 14-04-21 | 16:33 | 6

@El Rico Grande | 14-04-21 | 16:44: Poetin vindt zichzelf superieur, hij kan niet ziek worden. Hij legt met blote handen een beer om, rijdt in z'n blote bast te paard door Siberië en dwingt met zijn indringende blik een siberische tijger op de knieën. Het is bijna een klucht.

wijsvinger | 14-04-21 | 17:06

Moderna.

van Oeffelen | 14-04-21 | 17:10

Wat is de hoofdprijs voor Pfizer? Een paar Euro per vaccin? Terwijl het testexperiment bijna een miljard mag kosten. En wat denkt u dat een Corona test kost?

kortebroek | 14-04-21 | 19:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Op de voorpagina van de Telebelg staat dat volgens de LCPS besmettingen en opnames in ziekenhuizen dalen. Iets verder op dezelfde pagina staat dat ziekenhuizen alarm slaan bij monde van een Rotterdamse arts aldaar!
Wat is het nou?! Wel of niet?

LoesjeP | 14-04-21 | 16:32 | 3

Rotterdam, je zegt het zelf al. Uit betrouwbare bron vernomen dat de longafdeling inderdaad vol ligt. De bron vermelde ook dat deze voornamelijk vol ligt met personen uit de 10 procent die deelmaakt uit onze samenleving plus arbeidsmigranten uitt de Oostbloklanden. Het familielid wat opgenomen moest worden kon niet op de longafdeling geplaatst worden maar ging naar de afdeling met voornamelijk knie operaties.

MoonBeebe | 14-04-21 | 16:51

@MoonBeebe | 14-04-21 | 16:51:

Geloof je, maar wat is men daar stil over verder. Misschien toch beter persco's in Arabisch/Turks.

Roze_bril_drager | 14-04-21 | 18:51

Ze kunnen weinig echt goed bij de GGD.

Plaktong | 14-04-21 | 16:22 | 5

@BBRDWR | 14-04-21 | 16:40:
U hebt een raar beeld van de GGD. De storing vandaag ligt overigens bij het modellenbureau van RIVM. Verder wordt de vaccinatie"strategie" inclusief vertragende protocollen bepaald door RIVM en de aankoop van vaccins geregeld door Hugo met zijn 5000 ambtenaren.

Schmalz | 14-04-21 | 17:12

@Schmalz | 14-04-21 | 17:12: aankoop van de vaccins gebeurt door Von der Leyen en x 1.000 van de 35.000 EU ambtenaten. Kost wat en dan heb je ook niks.

Bataafje | 14-04-21 | 18:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja, als vader zijnde van 3 stuks addergebroed ben ik wel blij dat ze weer wat onderwijs krijgen. Beetje doorprikken had natuurlijk ook wel wat kunnen helpen. We hebben ze afgelopen weken wel al 3 keer door de teststraat kunnen sturen omdat een juf of medewerker positief was en de hele klas naar huis mocht. Dus gedoe blijft

Pierke Smulders | 14-04-21 | 16:20

Ah storing, morgen word de R weer bepaald toch? Mooi gunstige cijfers dus. Volgende week weer omhoog en versoepelingen gaan weer niet door.

SailingDuck | 14-04-21 | 16:19 | 2

R was gisteren

Rest In Privacy | 14-04-21 | 16:43

Weer is zeer ongunstig. Koud en lage luchtvochtigheid

zuurtjeregen | 14-04-21 | 17:41

Dat constante gekwebbel van de Van Dissels, Osterhausen en Gommersen (hoe heet die man met dat kale haar ook alweer?) is geweldig. Zeker met die fancy grafiekjes er steeds bij. Hebben ze inmiddels al een keer gelijk gehad?

Quib | 14-04-21 | 16:15 | 8

@JvNB | 14-04-21 | 16:28: Gelijk, er zijn veel vaccinweigeraars in die leeftijdsgroep. Ik begrijp ze niet zo goed, je loopt meer risico zonder vaccinatie op ziekenhuis, IC en overlijden in die leeftijdsgroep.

DeCynischeAmbtenaar | 14-04-21 | 16:33

Te vaak op TV en radio, te vaak geloofd, te vaak om een mening gevraagd; te weinig gewerkt, te weinig kennis, te weinig inzicht: ze kunnen zo het minsterie overnemen van de clownschoen.

dathoujetoch | 14-04-21 | 16:48
▼ 5 antwoorden verborgen

Blijkens het ( briefjevanjan.nl ) google dat effe, is het de vrouw van Hugo de Jonge Mirelle welke hij liefkozend de Mier noemt, die gezamelijk aan de keukentafel het coronabeleid in Nederland bepalen. Dit enge illustere echtpaar woonachtig in een beruchte achterstandsbuurt in Rotterdam Zuid, waar zij eerder gespot werden, een jaar geleden tijdens het hamsteren van hun levensbehoefte bij LiDL, hij met zijn opvallende pooierschoelsel en zij met haar zigeunerachtige uiterlijk, brutaal aan het voordringen bij de kassa. Bedenken wat goed is voor de bevolking, ongelooflijk dat zo omhooggevallen bovenmeester de positie van coronaminister kan bekleden. De hele buurtgemeenschap kots dit stel uit, maar Rutte is nog stommer dat hij deze faalhaas de hand boven het hoofd blijft houden.

Goedverdoemme | 14-04-21 | 16:12 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

De opening van de basisscholen vind ik toch wel een enorm belangrijk iets. Kinderen moeten vrienden maken en weer ontvrienden. Eelt op hun ziel krijgen. Leren omgaan met elkaar. Dat is net zo belangrijk als de rest van de lesjes. En is vele malen belangrijker dan kunnen zuipen op het terras.

Leptob | 14-04-21 | 16:12 | 3

Vanuit Stroinkslanden: Ik ben helemaal met u eens.

Rest In Privacy | 14-04-21 | 16:16

Gelijk, terrassen zijn geen prioriteit, onderwijs is dat wel.

DeCynischeAmbtenaar | 14-04-21 | 16:18

Goed dat we de scholen dan weer gaan sluiten. Kunnen ze mooi oefenen met het ontvrienden.

BoerKoekoek | 14-04-21 | 16:21

GS pakt de tabellen van RIVM erbij, maakt ze belachelijk en toch trekken ze de tabellen en grafieken van het RIVM erbij. www.maurice.nl/2021/04/14/zo-misleidt... Is er wel gevaar buiten? Of wil de regering ons juist lekker binnen houden? Lekker makkelijk.

upbeat | 14-04-21 | 16:11

Moest vorige week bij Leerplicht op bezoek. Online ongeoorloofd verzuim van mijn zoon. Zit op speciaal onderwijs. Gebeld dat ik alleen zou komen als ze wat zinnigs te melden hadden. Hoefde niet te komen dus.

De_fluitlokker | 14-04-21 | 16:08 | 2

Afmelden vanwege een snotneus is tegenwoordig ook een optie.

Veepert | 14-04-21 | 16:14

Maar uw zoon was dus wel ongeoorloofd met verzuim. U praat daar om heen. Boete graag.

dathoujetoch | 14-04-21 | 16:50

Het maakt niet uit. Het is allemaal uitstel van immuniteit.

Je kan nu iedereen 4 weken isoleren en alles open gooien. En dan komt er één etter terug van vakantie, of Belg bij de IKEA, of 1 Syriër bij de grensovergang, en dan ben je binnen een half jaar weer terug bij af.

frickY | 14-04-21 | 16:04 | 2

Klopt, door dagelijks met trein naar werk was ik de eerste golf de sjaak. December waait corona ons huis in. Van de 4 bewoners 3 doodziek en ik had helemaal niks en nergens last van. Wel midden in me quarantaine ontslagen, omdat ik geen pcr test wou doen. Kudt uitzendburo. Inmiddels wel betere baan met dikke salaris, dus achteraf prima.

nutsniet | 14-04-21 | 16:10

dat van die 400 bedden klopt niet. Bij het openen van de basisscholen was door het RIVM namelijk berekend dat dit zo'n 100 extra IC bedden zou betekenen.

Rest In Privacy | 14-04-21 | 16:04

Ja op die modellen van RIVM kun je blind varen, dus ik geloof direct dat de IC-bezetting 2 keer zo groot is a.g.v. opengooien scholen.

raskol | 14-04-21 | 16:03

Ik zie de versoepelingen wel tegemoet.

In september 2025.

Wijze uit het Oosten | 14-04-21 | 16:02 | 1

In het oosten wel ja. Succes daar.

Rest In Privacy | 14-04-21 | 16:03

Zucht .. stroring GGD. Weer Letsencrypt gebruikt jongens?

Rest In Privacy | 14-04-21 | 16:01

Alsof 'de piek' lager zou zijn als de scholen dichtgebleven waren.
Je ziet in heel Europa (buiten het VK, omdat ze daar wel kunnen prikken) dezelfde golfbeweging in de besmettings, onafhankelijk van de zwaarte van de maatregelen.
Spuit alles wat 60+ is nu eindelijk eens vol met Astra Zeneca en stop met focussen op de zoveelste uitzonderingclub die voorrang moet hebben.
Geen zieke 60 plussers, geen volle ICs.
Je ziet in het VK dat het werkt.

JanVergoor | 14-04-21 | 16:01 | 8

@JanVergoor: neem lekker zelf dat moord vaccin...

knalrode lippenstift | 14-04-21 | 16:41

@BoerKoekoek | 14-04-21 | 16:22: Die mensen moeten gewoon hun eigen veiligheids in acht nemen en uit de buurt van anderen blijven.
Bij elke reactie de kinderen de schuld geven is wel erg simplistisch en kortzichtig.

Maytheforcebewithyou | 14-04-21 | 22:38

@BoerKoekoek | 14-04-21 | 16:22:
.... worden geïnfecteerd door de kinderen omdat ze geen zin / verantwoordelijksbesef hebben om uit die kinderen hun buurt te blijven. M.a.w. scholen moeten dicht want kindjes knuffelen is belangrijker?

VampyreOfTimeMemory | 15-04-21 | 04:38
▼ 5 antwoorden verborgen

Laaggeletterd zijn maakt binnenkort niet meer uit, want: Docenten van de Universiteit van Hull (Noord-Engeland) mogen geen spelfouten meer corrigeren. Reden? Het zou ’te elitair’ zijn. De nieuwe regel is onderdeel van het ’inclusief beoordelingsbeleid’ dat erop gericht is om de leerplannen te ’dekoloniseren’, aldus The Telegraph. De University of the Arts in Londen heeft een gelijksoortig beleid. De herziene aanpak moet zorgen voor meer gelijke kansen, ongeacht de achtergrond van leerlingen. De werkwijze zou een eerlijkere beoordeling opleveren op kwaliteit van ideeën en kennis. Manmanman.

NerdAlert | 14-04-21 | 16:00 | 5

Het is uiteraard wraakroepend dat we op deze manier mensen die enkel het Urdu, Swahili of Farsi machtig zijn, geen raketgeleerde kunnen maken.

Lt-Kol Kilgore | 14-04-21 | 16:08

Welja... straks chirurgen zonder opleiding want niet iedereen kan zoveel jaar in een opleiding investeren... idem voor piloten. Soms vraag je je oprecht af of de wereld gek is geworden.

lamlendig | 14-04-21 | 18:07

En Rusland, China en Iran lachen zich dood.

Bataafje | 14-04-21 | 18:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Corona is immuun voor kinderen.

Reebensteeltje | 14-04-21 | 15:59 | 1

Voor de geschiedenisboeken is het later wel interessant dat ze kunnen lezen dat begin 2021 er honderdduizenden met een snotneus naar de GGD gesleept werden en er maar wat aangerotzooid werd.

grindbak | 14-04-21 | 16:04

Dus omdat de geestelijk uitgedaagden zich zonodig moeten voortplanten en vervolgens niet zelf met hun gebroed opgescheept willen zitten, moeten de superspreader toko's ook bekend als 'basisscholen' open en kan ik niet op 420 friendly vakantie naar Canada en/of US. De schoften!

Morgenstern064 | 14-04-21 | 15:56 | 2

Plus veel !

BoerKoekoek | 14-04-21 | 16:11

Min nog meer!

VanBukkem | 14-04-21 | 16:32

Gelukkig is er licht aan het einde van de tunnel. Jammer dat Rutte en De Jonge de auto hebben stilgezet.

El Rico Grande | 14-04-21 | 15:56 | 7

@MoonBeebe | 14-04-21 | 16:54:
Yep.
Ik heb wel een siepel achter mijn nick sinds ik weg ben geweest. Maar hee, dat mag de pret niet drukken.

VanBukkem | 14-04-21 | 17:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Tellen. Blijft een lastig ding. Zeker als het om grote aantallen gaat, zoals meer dan honderd, of meer dan duizend. Vooral in een land dat grotendeels uit imbecielen bestaat. En het blijft lastig daar mee om te gaan.

obominotie | 14-04-21 | 15:55 | 1

Gelukkig hebben we een basisschoolleraar als baas. Die kan vast goed tellen.

El Rico Grande | 14-04-21 | 15:57

Die scholen hadden überhaupt nooit dicht gemoeten. Die scholen hadden gewoon open moeten blijven en dan was onze kroost nu grotendeels immuun. Maar nee hoor, in plaats hebben ze nu een leerachterstand plus ze moeten allemaal gevaccineerd worden want anders blijft dit gezeik. En als ik persoonlijk ergens faliekant tegen ben dan is het wel vaccineren van gezonde mensen die absoluut geen risico lopen enkel ""om een ander te beschermen?! Wtf?!""
Het is te zot voor woorden wat er nu allemaal gebeurt. En het laatste woord is hier ook nog niet over gezegd. Maar ja, tegen de tijd dat Mark in het beklaagdenbankje/getuigenbankje mag verklaren, is die zak hooi het toch al weer vergeten.

VanBukkem | 14-04-21 | 15:54 | 29

@BoerKoekoek | 14-04-21 | 15:56: De pathologie van polio ziet er nét iets anders uit dan een snotneus, Dombo! Waarom 100% inspuiten met een haastig ontwikkeld (en niet voldoende getest) vaccin, terwijl slechts 2% er daadwerkelijk benauwd van wordt? Een gezond mens met een goed immuunsysteem heeft genoeg afweer tegen dit zogenaamde "killer"virus. Bovendien moet immuniteit na vaccinatie nog maar blijken. Als je denkt dat deze vaccins ook hun werk doen tegen al die mutaties die er al zijn en nog gaan komen, dan is die plaat voor je gelaat wel heel erg dik.

Rest In Privacy | 14-04-21 | 17:59
▼ 26 antwoorden verborgen

In de klas van mijn dochter twee kinderen besmet en een mentor. Dus afgelopen dinsdag met spoed naar de GGD bij de RAI. Niks geen besmetting. Dus ik hoef ook niet in quarantaine. Kut.

Piet Karbiet | 14-04-21 | 15:50 | 2

Elk voordeel heb ook z'n nadeel. Sterkte.

Louter Leuter | 14-04-21 | 15:54

Heb jij echt bij ieder topic een autobiografische anekdote?

Nivirto | 14-04-21 | 16:20

Ik zag een tijdje geleden enkelen opperen: laat alles es lekker los? niemand reageerde. Vele maanden geleden kwam er een kannonade van wappie hier, wappie, boven, wappie onder, wappie in je oksel, wappie in je aambei, enz. De laatste keren niets.
Voor je het weet keert het wappie fenomeen tegen je.
Ik ben wel eens nieuwsgierig wat er gebeurt als je alles gewoon los laat, zo'n beetje zoals afgelopen 250.000 jaar.
Gaan we dan allemaal deaud? Gaan de Jim Jones van deze aarde ons redden? Zijn we dan eindelijk allemaal: geloekkiech? Weten we dan echt niet meer wat me moeten doen? Kun je dan niet meer goed poepen? Smaken de kroketten dan anders? Komt er dan een marsmannetje die zegt: Ok, bedankt voor de bloemen? Wordt Hellimond het centrum van de wereld? Wat nu?

nobodiesunmighty | 14-04-21 | 15:50 | 3

Zie Texas: gaat vet goed, gewoon alles open.
Verder: don’t drink the Kool-Aid dude.

Computer_says_no | 14-04-21 | 15:58

@Computer_says_no | 14-04-21 | 15:58: Texas (=VS) hebben een ander economisch model dan bv. Nederland. Hier hebben we wel een buffer om wat ondernemingen overeind te houden; daar niet: dus dat is de enige reden dat alles open gaat. De rekening volt zeer waarschijnlijk vanzelf.

Rest In Privacy | 14-04-21 | 16:06

Wat er dan gebeurt? Is even speculeren maar dan krijgt het virus vrij spel. De R schiet hoog boven de 1, dus besmettingen nemen exponentieel toe. Lijkt me niet vergezocht aan te nemen dat iedereen wel besmet gaat worden.
De case-fatality-rate voor Nederland is 1,2% gebleken. De infection-fatality-rate zal lager liggen maar daar heb ik geen precies getal van. Let wel dat die 1,2% is gebaseerd op dat mensen in een ziekenhuis behandeld worden. Wanneer alle besmettingen tegelijk komen dan is de vraag naar zorg natuurlijk veel hoger dan het aanbod. Mensen die niet in een ziekenhuis terecht kunnen gaan eerder dood.

koeberg | 14-04-21 | 16:46
-weggejorist-
BobDobalina | 14-04-21 | 15:49 | 2

In ieder geval is de vraag gesteld in slecht Nederlands.

BoerKoekoek | 14-04-21 | 15:53

ik hoop dat je Engels beter is dan je Nederlands, dan zou je het gewoon kunnen lezen.

small_town_dude | 14-04-21 | 15:55

of is het koranslager??

Tjemig | 14-04-21 | 16:02

klein bier. Mijn vader heeft tijdens WOII een paar jaartjes minder school gehad en heeft daar totaal geen achterstand van opgelopen.

small_town_dude | 14-04-21 | 15:47 | 4

Aah en uw oma was destijds net als uw opa full time aan het werk, en moest toen thuis voor de kinderen gaan zorgen en daardoor haar werk stilzeten? Of waren opa en oma zo modern, dat de taken netjes verdeeld werden en ze beiden halve dagen werkten?

Quantum Suicide | 14-04-21 | 15:56

Mijn vader deed daarom een half jaar inhaalcursussen en kwam alleen in het weekend thuis. Denk dat ik er anders nooit was geweest.

Tjemig | 14-04-21 | 16:05

@Quantum Suicide | 14-04-21 | 15:56: mijn opa werkte (voor de Duitsers onder andere) en mijn oma niet, dat klopt. Maar het gaat erom dat je toch geen school nodig hebt om je kennis op peil te houden en nieuwe dingen te leren? Mijn kinderen (6 en 9) nemen wekelijks een stapel boeken mee uit de bieb, doen reken en taaloefeningen uit boekjes, kijken docu's op Natgeo etc. En we gaan de natuur in. Geen verloren tijd alleszins. Zelf werk ik nog 8 uur per dag, maar kan het zelf indelen.

small_town_dude | 14-04-21 | 16:09
▼ 1 antwoord verborgen

De kinderen gaan hard achteruit qua leerprestaties. Dit terwijl de kids van vandaag de politici zijn van morgen. Zouden we heel veel verschil merken?

Leduc | 14-04-21 | 15:46 | 5

@onfray | 14-04-21 | 16:11:
Moest heel erg lachen om dat "sojaknotje"! Waarvoor dank!
Kop, raak en iets met een spijker.

LoesjeP | 14-04-21 | 16:44
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
V-styn | 14-04-21 | 15:42 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik ben het wel een keer zat. Al die eeuwenoude lijn- en staafgrafiekjes. Verzin eens een keer wat nieuws man. Doe eens creatief. Op deze manier boeien zaken mij gewoon niet meer.

Leptob | 14-04-21 | 15:42 | 2

Als je het zat bent, waarom blijf je dan maar reageren met diezelfde negatieviteit?

Rest In Privacy | 14-04-21 | 15:46

Precies, kan een of andere Leontine ex-Borsato die grafieken niet vrolijk en fier presenteren met een filmpje of zo. Is tenminste leuk. " En Leontine.... wat doet de Rrrrrrrrrrrrrrrrrrr vandaag in de grrrrrrrraaaafiek?"

nobodiesunmighty | 14-04-21 | 15:53

Gelukkig heeft die van Dissel het nog nooit of ook maar in de buurt van het rechte eind gehad. Die zelf gemodelleerde cijfers zou ik maar met een grote korrel zout nemen.

zuurtjeregen | 14-04-21 | 15:42 | 2

exact

grindbak | 14-04-21 | 15:50

Zijn vrouw klaagde daar ook al over, altijd krom nooit eens recht..

Tjemig | 14-04-21 | 16:09

"De VS zette al bijna 7 miljoen prikken met het Janssen-vaccin. Dat is omgerekend één melding per 1,17 miljoen gevaccineerden. Of de ziekte echt door het vaccin komt, moet nog blijken uit onderzoek."

De VS heeft rond de 563475 coronadoden. Dat zijn er orde grootte duizend per dag. Dat probeer je te voorkomen. Een vaccinatieproces stilleggen om ZO WEINIG meldingen ZONDER bewijs van causaal verband is EXTREEM dom.

Want zelfs ALS dat causale verband er 100% van de tijd is, DAN nog is gezondheidswinst over de bevolking als geheel enorm.

Feynman | 14-04-21 | 15:42 | 9

causale verbanden deugdelijk aantonen binnen de geneeskunde is vrij moeilijk uitvoerbaar.

nobodiesunmighty | 14-04-21 | 15:59

Nou ja, zou dat 'weigeren/stopzetten Janssen-vaccin' (Johnson/Johnson), niet gewoon een ge-ensceneerde 'behoeftekweek' zijn, om die partij een boostje te geven. (pro-VS). Of als 'straf' dat NL (want 'Jansen-vaccin)niet meer doet aan belastingvoordelen voor buitenlandse partijen, zoiets? Iets geopolitiekeconomisch in elk geval?

Joyce | 14-04-21 | 16:10
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
berendboudewijn | 14-04-21 | 15:42 | 1

Wat een gelul weer van en Pritt en Prutte. Er is niemand die zich houd aan de 1 persoon per dag afspraak. Er is niemand die zoveel mogelijk thuiswerkt. Er is niemand die de risico's voor een ander kleiner maakt. Verder denk ik dat iedereen een keer aan de beurt is. En over 3 jaar weer. en dan over 3 jaar weer. etc. Dus het nieuwe normaal is er al. Alleen moeten we ophouden met die domme zoektocht naar de schuldige.

Naall | 14-04-21 | 15:42 | 3

Het lijkt wel griep met al die herhalingen.

Buiswater | 14-04-21 | 15:43

Dat zegt wel veel over de kringen waarin je je beweegt.

BobDobalina | 14-04-21 | 15:47

Er is niemand die zich houdt aan zinsopbouw, grammatica en spelling.

zuurtjeregen | 14-04-21 | 15:51

Wat zijn nou 800 bezette IC-bedden? Daar hebben we die ziekenhuizen toch voor vele miljarden voor gebouwd? zoals iemand hier onlangs schreef. Of opschalen. Een maand of 13 geleden.

Piet Karbiet | 14-04-21 | 15:41 | 3

Exact. En in Azië hebben ze nog voldoende zorgpersoneel die nog werk zoeken, ondanks corona.

Peerkeoud | 14-04-21 | 15:52

@Peerkeoud | 14-04-21 | 15:52: En de gepensioneerden oproepen, leger inzetten, studenten medicijnen, medici uit de AZC's halen. Die illegalen bevielen in hun thuisland ook onder een boom. Zonder arts.

Piet Karbiet | 14-04-21 | 15:55

@Piet Karbiet | 14-04-21 | 15:55: Ik bedoelde dat opschalen van bedden. Bouw mijn part een aantal Covid huizen. Kan niet zeggen ze. Vanwege te weinig personeel. Haal dat dan uit landen waar ze te veel zorgpersoneel hebben. Win win.

Peerkeoud | 14-04-21 | 16:11

Vandaag iemand in de metro, geen mondkapje, geeft geen f*ck om dat, zelfs niet als er BOA's op het station waren. Vandaag begon ik die dingen op mijn kin te dragen in plaats van helemaal bedekken of alleen mijn neus vrij.

Adriel | 14-04-21 | 15:40 | 3

Was je afgelopen zondag ook op Den Haag CS?

BobDobalina | 14-04-21 | 15:46

Wow, wat een stoere rebel ben je toch! Durft sinds vandaag een kinluier te dragen. Chapeau!

Quantum Suicide | 14-04-21 | 15:58

u heeft al veel langer onderwijs achterstand volgens mij.

Tjemig | 14-04-21 | 16:24

Je moet die curves eens vergelijken met de curves uit datzelfde model in eerdere presentaties. De presentatie van 24 maart laat voor het scenario "basisscholen niet open eind januari" een hogere voorspelling zien op midden april dan de presentatie van gisteren. Eind maart hadden ze nog het scenario dat ze rond deze tijd in april op zo'n 600 hadden gezeten met dichte basisscholen, terwijl in de presentatie van april het scenario rekent dat we op 400 gezeten zouden hebben.

Kortom, ze passen stiekem het scenario steeds aan, terwijl een scenario "als we de basisscholen in januari dicht houden" mag eigenlijk niet meer aanpassen in de toekomst, tenzij je rekenmethode verandert, maar dan moet je dat toepassen op alle curves. Je ziet ook dat de rode curve (geen lockdown) in de presentatie van maart nog dramatischer omhoog gaat dan in de presentatie van gisteren. Blijkbaar is het voor het beeld nu beter als de gevolgde maatregelen zich meer van de blauwe lijn afwijkt dan van de rode. Het lijkt erop dat ze vast aan het masseren zijn richting een hersluiting van scholen.

Qippie | 14-04-21 | 15:40 | 11

@Diederik_Ezel | 14-04-21 | 15:54: Ben ik het niet met je eens. ALs je vandaag een voorspelling doet naar de toekomst, is het juist interessant om te zien in hoeverre de werkelijkheid past met je voorspelling. Dus wat je een maand geleden voorspelde vergelijken met wat er werkelijk gebeurd is, zou juist informatief zijn. Zeker als je hetzelfde model blijft gebruiken voor de voorspelling naar de toekomst toe.

Op 24 februari voorspelde RIVM dat de huidige maatregelen al midden maart zouden leiden tot bijna 900 IC bedden bezet en de basisscholen dicht zou op meer dan 750 bezette IC bedden uitkomen, op 11 maart zijn de scenario's aangepast passend bij de data van toen, maar de voorspelling was nog steeds dat in beide scenario's de aantallen nog flink zouden stijgen met rond 8 april meer dan 1000 IC bedden met huidige maatregelen en zo'n 600-700 met gesloten scholen. 24 maart is het alweer aangepast naar beneden. En gisteren voorspellen ze met dezelfde modellen dat de huidige maatregelen nog geen 1000 IC bedden bereiken, maar 900 op de top en de basisscholen dicht zou nooit in de buurt van de 700 bedden komen, maar zelfs nu al tot 400 zou hebben geleid.

Kortom de modellen overschatten de IC bezetting continu en dus kan je afvragen wat de voorspellingen werkelijk voor waarde hebben, als blijkbaar de voorspelling zelfs 2 weken de toekomst in al steevast verkeerd zijn (namelijk 24 februari zou op 8 maart de 900 bedden al bezet zijn met huidige maatrekgelen).

Qippie | 14-04-21 | 16:04

Ik kijk liever naar de curves van mijn vrouw. Die zijn betrouwbaar.

nobodiesunmighty | 14-04-21 | 16:29
▼ 8 antwoorden verborgen

En in de achterhoek is op 1 mei een feestje met 10.000 mensen.
Een testfeest noemen ze het.
Net als het openen van de basisscholen.
Maar waarom je nog druk maken.
Mensen blijven op leugenaars stemmen .Mensen zijn blij dat ze veel belasting betalen en dat de overheid de burger recht in zijn gezicht spuugt.

pejo | 14-04-21 | 15:40 | 1

Het was hoedanook stemmen op de minst slechte want wat is nou een goed alternatief voor de ontzettende tyfuszooi die er nu zit. Volkomen incapabel.

Leduc | 14-04-21 | 15:44

Hij zit er minstens 11,3 graden naast met de stochastische variabele. Wie haalt die man van de TV?

Quib | 14-04-21 | 15:38 | 1

TV? Wat is dat?

Rest In Privacy | 14-04-21 | 15:39

Hadden we maar een vaccin

BobDobalina | 14-04-21 | 15:37 | 1

hmm...
Ik ga nu poepen.

nobodiesunmighty | 14-04-21 | 16:30

Ik ben vader. En ik vind het belangrijker dat m’n kinderen naar school gaan (en ik daardoor thuis ook wat meer rust heb tijdens het werken), dan dat ik een week eerder of later perse weer naar het terras kan. Ik snap dat mensen zónder kinderen daar anders tegenover kunnen staan. Maar als je als ouder je druk zit te maken over die terrassen, die terrassen, die terrassen dan ben je niet goed snik.

Jimmydepimmy | 14-04-21 | 15:36 | 11

@Hollandse_blauwe | 14-04-21 | 16:15: Daar ben ik het eerlijk gezegd wel mee eens. Het probleem zijn ook niet de kinderen, of ouders daarvan. Het probleem is het halfbakken beleid van onze overheid waar iedereen nu de dupe van is.

zegmaarwij | 14-04-21 | 17:16

@BoerKoekoek | 14-04-21 | 15:47: nee, die 400 moesten koste wat het kost zijn kinderen kunnen knuffelen i.p.v. een beetje verantwoordelijkheid op te brengen om er afstand van te houden.

VampyreOfTimeMemory | 15-04-21 | 04:48
▼ 8 antwoorden verborgen

Tja versoepelen of niet maar het virus grijpt in onze stad flink om zich heen en dit kan best weleens de gevreesde exotische variant zijn volgens de experts, ondanks alle maatregelen kan het dus zijn dat we alsnog een flinke piek gaan beleven met alle negatieve effecten. Wat een gedoe zo.

Hollandse_blauwe | 14-04-21 | 15:35 | 2

waarna de volgende variant met bijbehorende piek en de volgende en de volgende en de volgende en de volgende.
Dus altijd binnenblijven en alles naar de klote.

Marcel66664746 | 14-04-21 | 15:37

Ja, we gaan allemaal dood. Met of zonder prikje van Hugo.

Buiswater | 14-04-21 | 15:49

Het blijven aannames. En zelfs als (mooi woord) het waar is dan is het het nog steeds waard. Want de solidariteit moet wederzijds zijn. Dus een paar obese minderbedeelde zwakbegaafde 70-plussers meer in een ziekenhuisbedje mogen we wel overhebben voor het geluk en onderwijs van honderdduizenden kinderen.

Marcel66664746 | 14-04-21 | 15:35 | 2

Helemaal correct. Laten we hopen dat het vooral de opa's en oma's van deze kinderen zijn. Iets met boontje en loontje.

BoerKoekoek | 14-04-21 | 15:46

Een stukje wandelen per dag, wat minder vettigheid in je gezicht stoppen, wat minder zoetigheid naar binnen proppen en wat minder zuipen. Dat zou je ook een vorm van solidariteit kunnen noemen. Meer dan een jaar de tijd gehad maar blijkbaar nog niet lang genoeg.
Maar Liever gillen en afgeven op mensen die hun verantwoordelijkheid wel nemen.

zuurtjeregen | 14-04-21 | 15:47

Belangrijker dat de kinderen naar school gaan dan al die huilende millenials die zo nodig op het terras moeten zitten.

Behangdelul | 14-04-21 | 15:33 | 1

Ga dat maar vertellen aan die 400 extra IC-patienten die daar liggen dankzij die kinderen. En dankzij het compleet ontbreken van een ruggengraat bij Mark en Hugo.

BoerKoekoek | 14-04-21 | 15:46

Ik constateer voorzichtig een "even snel testen voor ramadan" effect, net als bij kerst destijds.

Sqbar | 14-04-21 | 15:33

Dus als ik onze lijmstift goed begrijp, hadden de scholen gewoon dicht moeten blijven. Maar hij/zij stelt ook vast dat deze kinderen ook steeds dommer en minder vaardiger worden. Dan is het juist goed dat zij naar school gaan. Kunnen zij alleen maar wijzer van worden. Voor hun wilt ik mij wel aan die k-regels houden. Die oudjes kunnen mij gestolen worden. Zij hebben al een heel leven gehad. Gunt het ook de volgende generatie.

loser | 14-04-21 | 15:32 | 5

Die kinderen zijn dom, blijven dom en worden niet slimmer. Dus die scholen kunnen prima dicht. Paarlen voor de zwijnen.

BoerKoekoek | 14-04-21 | 15:45

Of je houdt de kinderen thuis en leert ze meer dan juf of meester ze kan leren. Met dat onderwijs is m.i. veel te veel mis. Te veel alpha te weinig beta in die hoofden van de onderwijzers.

Peerkeoud | 14-04-21 | 16:02

The young generation can suck it.

Asteroid-B612 | 14-04-21 | 19:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Wow.... van Dissel probeert hetzelfde te doen als Neil Ferguson?

Ik kan geen link plaatsen maar net verscheen in de Spectator co uk een bijdrage van Simon Wood "Covid and the lockdown effect: a look at the evidence" (als iemand de link kan produceren, dan dank).

Wat bijvoorbeeld ontbreekt in de grafiek, Estimated fatal infections - England
From Wood, S Inferring UK COVID‐19 fatal infection trajectories Biometrics Mar 2021. Is dat ALS de lockdown op 23 maart een effect zou gehad hebben, dat in de rode lijn binnen een paar dagen een verandering in de eerste én tweede afgeleide te zien geweest MOET zijn. Die verandering is er dus niet. Ook niet bij de figuur met de twee volgende lockdowns.

Louter Leuter | 14-04-21 | 15:31 | 2

@EEnzame SchizofrEEN | 14-04-21 | 15:40:
Bedankt!

Louter Leuter | 14-04-21 | 15:41

Hetgeen ik dus half oktober al zag (opening hoge scholen en universiteiten in Belgie) in de grafiekjes. Blijkt dus nu weer eens bevestigd te worden. Hoe vaak stoot een ezel zich ook alweer aan dezelfde steen ?

Lt-Kol Kilgore | 14-04-21 | 15:31 | 4

Dat vind ik sneu voor Diederik.

Quib | 14-04-21 | 15:43

Diederik meerdere malen.

BoerKoekoek | 14-04-21 | 15:43

Diderik best vaak

Messerschmitt | 14-04-21 | 15:47
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe doen ze het momenteel eigenlijk in Zweden? Alwaar lockdown&avondklok niet van toepassing zijn. Naar mijn idee niet veel beter of slechter dan hier.
Met het verschil dat onze economie wel naar de knoppen is gegaan.

Abject | 14-04-21 | 15:30 | 3

NL 17 miljoen inwoners 17 000 doden
ZW 10 miljoen inwoners 14 000 doden

pejo | 14-04-21 | 15:35

en iedereen doodongelukkig

Pieter65 | 14-04-21 | 15:35

Dat valt dus best mee. Opengooien dus.

Zbrodj | 14-04-21 | 15:47

Gelukkig laten wij alle sneltesten lekker in het magazijn liggen tot de datum verlopen is. Als er nou gelijk grootschalig getest was op scholen dan stonden wij er veel beter voor. Helaas kiezen wij zelf de kneuzen die ons leiden dus het is gewoon onze schuld.

Prutser | 14-04-21 | 15:29

*hardop grinniken om Pritt's topic*

Dimaz | 14-04-21 | 15:29

ALS, ALS, ALS we een verbod instellen op de verkoop van witte onderbroeken, gaan we onze onderbroeken langer dragen voor we ze gaan wassen, dus minder vaak wassen waardoor er enorm veel drinkwater minder verloren gaat aan het wassen van onderbroeken.

Leptob | 14-04-21 | 15:28 | 1

Zwarte, oei, "anders gepigmentendeerden" hebben dat probleem niet. Ik weet dit van een vriend.

Lt-Kol Kilgore | 14-04-21 | 15:29

Kinderen werden er niet ziek van, aldus het alwetende RIVM een half jaartje geleden. Er wordt faal op faal gestapeld en dat is kennelijk allemaal prima.

pibasso | 14-04-21 | 15:27 | 2

Kinderen worden er inderdaad niet echt ziek van, maar geven het virus wel door ... dat is een groot verschil!
Meer nieuws:
Pcr test geeft in 5% van de gevallen een vals positief, de rest is besmet/besmettelijk/ziek/reeds genezen. Hoeveel mensen er besmet worden momenteel weet niemand, dat wordt niet gemeten.

Analia von Solmsch | 14-04-21 | 15:41

@Analia von Solmsch | 14-04-21 | 15:41:
De kans is nihil

Messerschmitt | 14-04-21 | 15:49

Ondertussen onderhandelt de EU/vonderleyen over de aankoop van 1,8miljard (!) pfizer-vaccins die in 2023 geleverd moeten worden. Dit bericht werpt om meerdere rederen vragen op zou ik zeggen.

FGAINA | 14-04-21 | 15:26 | 3

Het zou goed kunnen dat er in de toekomst nieuwe virus varianten ontstaan waarvoor huidige vaccins minder goed werken, dus lijkt me goed om pro actief vaccins in te kopen voor de toekomst.

Diederik_Ezel | 14-04-21 | 15:29

Ondertussen is het virus al tig keer gemuteerd waardoor dit vaccin (specifiek voor Covid 19) allang achterhaald is en dus niet zinvol meer is. (volgens viroloog Theo Schetters)

Rest In Privacy | 14-04-21 | 16:25

ALS we iedereen opsluiten, handhaving China stijl, dan is er geen overdracht van het virus.
ALS we alle maatregelen loslaten, en mensen die ziek worden gewoon laten doodgaan, dan houden we vanzelf een resistente bevolking over.
Zo maar even twee extremen. De taak van de overheid is om te schipperen tussen volksgezondheid en persoonlijke vrijheden.

koeberg | 14-04-21 | 15:26 | 2

"dan houden we vanzelf een resistente bevolking over" dat is dus nog niet bewezen en valt tot nu toe in de praktijk tegen.

Rest In Privacy | 14-04-21 | 15:38

@ruudvangeelen | 14-04-21 | 15:38: het valt tegen, omdat we verplicht elkaar moeten mijden. Anders hadden we die ondertussen wel bereikt.

Maytheforcebewithyou | 14-04-21 | 22:21

Vandaag staat er in een NU-artikel iets soortgelijks, namelijk dat als het kabinet te snel de eerste stap in het versoepelingsplan neemt, er een hogere coronapiek zou komen die bovendien vier weken langer zal aanhouden dan bij een latere versoepeling.
Hoe komt men op dit soort gevolgtrekkingen? Waaruit blijkt dat de lockdown/avondklok invloed heeft op de coronapieken, en misschien nog wel de belangrijkste opmerking: de pieken zijn helemaal niet lager na de lockdown/avondklok! Àls dat het geval zou zijn, dan zou het logisch zijn om deze conclusie te trekken ja, maar dat zijn de feiten helemaal niet.

Kan iemand mij uitleggen hoe zo'n redenatie tot stand komt? Hoe werken je hersenen dan?

JackStick | 14-04-21 | 15:26 | 8

@ruudvangeelen | 14-04-21 | 15:51: Jammer, maar daarin kan ik weinig controleren:
"Waar zijn de wetenschappelijke rapporten waarin validiteit en betrouwbaarheid van scenario studies beoordeeld kunnen worden?
We krijgen van onderzoekers (niet-modelleurs) soms de opmerkingen dat wetenschappelijke rapporten ontbreken waarin de validiteit en betrouwbaarheid van scenariostudies beoordeeld kunnen worden.
Dit klopt, dergelijke rapporten zijn er niet.
Het is immers niet mogelijk de validiteit en betrouwbaarheid van verschillende hypothetische scenario’s te beoordelen, aangezien deze scenario’s nooit tegelijkertijd werkelijkheid kunnen worden. En vaak zelfs niet één van de scenario’s de werkelijkheid wordt, bijvoorbeeld doordat maatregelen in de tussentijd worden aangepast. En dus kunnen de uitkomsten van deze hypothetische scenario’s in de praktijk niet achteraf met elkaar vergeleken worden. Door onderzoekers die deze opmerking maken, worden dan ook geen voorbeelden aangehaald van wetenschappelijke rapporten door andere onderzoeksgroepen waarin de validiteit en betrouwbaarheid van scenariostudies wel beoordeeld zou kunnen worden."
www.rivm.nl/sites/default/files/2021-...

JackStick | 14-04-21 | 16:12

@JackStick | 14-04-21 | 16:12: wat je mist zijn de wiskundige berekeningen, de constaten en variabelen. Die zullen ze niet zo snel vrijgeven.

Rest In Privacy | 14-04-21 | 16:50
▼ 5 antwoorden verborgen

Poppenkast

SinisterNL | 14-04-21 | 15:25

Niet te vergeten de leraren worden totaal aan hun lot overgelaten en moeten maar zien dat ze niet besmet worden op hun werkplek. Nobody cares.

Montesquieue | 14-04-21 | 15:25 | 6

Datzelfde geldt voor de supermarktmedewerkers, pompbedienden, politieagenten, treinconducteurs en talloze andere beroepen. Alsof leraren wat bijzonders zouden moeten zijn. Proest.

BoerKoekoek | 14-04-21 | 15:41

Basisschool: als er één leerling besmet is: hele klas naar huis. Als meerdere groepsleerkrachten ziek zijn: school dicht.
VO: als er één leerling besmet is: leerling blijft thuis, rest kan lekker een mogelijke besmetting voortkweken. Als docenten ziek worden (hier 43% van het team): gewoon bek houden en doorgaan. Dat die laatste collega's nu tegen een meltdown aanzitten vergeten we maar even. Op andere school doen collega's alsof ze les geven (zie HBO).
HBO: al een jaar dicht. Lekker vanachter je laptop met een koppie thee een lesje draaien, studenten op mute zetten.

EEnzame SchizofrEEN | 14-04-21 | 15:50

@ Montesquieue | 14-04-21 | 15:25
Basisscholen zijn broeihaarden van allerlei virussen;
iemand die daar aan het werk gaat moet de eerste jaren rekening houden met besmettingen die je niet goed doen voelen danwel je ziek thuis te laten blijven.

CLoVis | 14-04-21 | 15:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Vaccin door het drinkwater, klaar

davidj65 | 14-04-21 | 15:25 | 3

Anticonceptie ook maar meteen?

Schoorsteenveger | 14-04-21 | 15:27

@Tom Aatje | 14-04-21 | 15:29: scherp

Rest In Privacy | 14-04-21 | 15:33

Ik ben wel benieuwd wat onze daadkrachtige regering heeft gedaan aan uitbreiding IC plaatsen in het afgelopen jaar. Iemand?

TheBigKirth | 14-04-21 | 15:25 | 5

Altijd makkelijk om te roepen dat er geen personeel is. Dat is de oorzaak volgens Hugo en consorten. Niet het stelselmatige afschalen van de intensieve ic-zorg van 3 kabinetten Rutte.

pibasso | 14-04-21 | 15:31

@ruudvangeelen | 14-04-21 | 15:29:

Vertel eens, de klachten van een Covid patient op de IC zijn bijna elke keer hetzelfde. Je maakt me niet wijs dat je dit kunstje niet binnen een jaar beheerst als je al een medische achtergrond op lager niveau hebt.

De volwaardige opleiding duurt 18 maanden.

Roze_bril_drager | 14-04-21 | 15:33

@Roze_bril_drager | 14-04-21 | 15:33: ik heb geen zicht op de inhoudelijke behandeling van COVID19. Ik weet wel dat er vaak 5-6 personen nodig zijn voor een covid patient en dat gespecialiseerde artsen hun taken neer moeten leggen om diensten te draaien als zaalarts op de covid afdeling.

Rest In Privacy | 14-04-21 | 16:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben er echt zo helemaal klaar mee.
Geen mondmaskers
Geen lockdown
Geen avondklok
Geen social distancing
Vaccineer de mensen in een angspsychose
En gooi alles open!

de_profeet | 14-04-21 | 15:24 | 3

Wow, u is echt een profeet

pibasso | 14-04-21 | 15:29

mooi gesproken hoor. Onder welke steen leeft u?

Rest In Privacy | 14-04-21 | 15:30

NL wordt gemiddeld genomen al steeds dommer, omdat intelligente mensen steeds later en minder kinderen krijgen, dus misschien is het wel goed als de scholen enigszins open blijven.

Diederik_Ezel | 14-04-21 | 15:24 | 1

@ezel
Nederland wordt juist dommer
omdat de domste mensen de meeste kinderen krijgen.

CLoVis | 14-04-21 | 15:39

Maarja de jeugd heeft het zo zwaar... en verveelt zich zo... ze zouden eens een boek moeten lezen, het dagboek van Anne Frank ofzo dan weten ze pas wat het is om binnen te blijven zonder PS5, iphone, netflix, videoland etc...
Verwende strontjong zijn het tegenwoordig!

pdvd | 14-04-21 | 15:23 | 6

@Kabila de stijlloze | 14-04-21 | 15:24:
vroeger gingen de jongeren voor hun nummer in militaire dienst.
Daar leerde ze gehoorzamen en hadden het hart niet om een grote bek op te zetten.

botbot | 14-04-21 | 15:48

@Kabila de stijlloze | 14-04-21 | 15:24:
De jeugd is inderdaad ziekelijk verwend. We hebben te maken met een hele generatie bleke, obese game/social media/smartphoneverslaafden die in haar hele leven nog nooit het woord NEE heeft gehoord. Laat staan dat ze weleens een opvoedkundige schop in hun hol hebben gehad. Deze labiele treurwilgjes moeten nu een poosje binnenblijven en prompt begint het gejammer, want ze kunnen elkaar niet meer ontmoeten...
Welnu, die "ontmoetingen" had je voor Corona ook vrijwel alleen maar online (want anders moest je met je luie reet de deur uit) dus nu ook niet zeuren.
Verder dient de jeugd zoveel mogelijk genegeerd te worden, want je krijgt af en toe de indruk dat onze verwende prinsjes en prinsesjes in deze wereld de dienst uitmaken.

Lefty-Messup | 14-04-21 | 15:55

Jawel binnen blijven en een beetje schminken bijvoorbeeld, leuk voor 13 jarigen prinsesjes, bv. die van Katie Price. Echt heel natuurlijk..... kots
www.bild.de/unterhaltung/leute/leute/...

jan huppeldepup | 14-04-21 | 16:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Geheel correct deze constatering. Heb ik ook destijds al geroepen, de overheid heeft bewust er voor gekozen om het aantal besmettingen op te laten lopen door de scholen te openen. Dat zou je kunnen zien als een wettelijk feit waarbij (zwaar) lichamelijk letsel bewust wordt toegebracht aan een groep mensen. De "gezonde" dertigers die nu in het ziekenhuis liggen kunnen dus direct het overheidsbeleid hier de schuld van geven. Ook de detailhandel en horeca kunnen op basis hiervan naar de rechter stappen en schade claimen.

BoerKoekoek | 14-04-21 | 15:22 | 1

scholen open was geen goed idee, maar dichthouden was ook geen optie. Rechtzaak is kansloos.

Rest In Privacy | 14-04-21 | 15:32

Alles de schuld van de dodelijke Britse variant. En daarna de zuid Afrikaanse, en daarna de pimpelpaarse. Ze verzinnen maar wat terwijl de Britten met hun ontzettend gevaarlijke en dodelijke variant gewoon op een terras zitten, hunnie wel.
www.bndestem.nl/wetenschap/nieuwe-ond...

jan huppeldepup | 14-04-21 | 15:22 | 3

ze verzinnen maar wat?

Rest In Privacy | 14-04-21 | 15:31

@ruudvangeelen | 14-04-21 | 15:31: Ja verzinnen van alles zodat het niet opvalt dat de hele vaccinatie organisatie een chaos is en van amateurisme en leugens aan elkaar hangt. Het zijn blenders, allemaal.

jan huppeldepup | 14-04-21 | 16:14

@jan huppeldepup | 14-04-21 | 16:14: stoere praat hoor

Rest In Privacy | 14-04-21 | 16:39

Oudjes inenten en weer normaal gaan doen a.u.b!

benjeallanggek | 14-04-21 | 15:21 | 3

Met welke vaccins.

Kabila de stijlloze | 14-04-21 | 15:25

@Kabila de stijlloze | 14-04-21 | 15:25: schoonmaakmiddel, aldus trump

Rest In Privacy | 14-04-21 | 15:31

@Kabila de stijlloze | 14-04-21 | 15:25:
Volgens mij zijn AZ en J&J nu in de aanbieding. Oh ja en er ligt nog wat op de plank. Enne oh ja, de tweede prik kan later.

www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

benjeallanggek | 14-04-21 | 15:53

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl