Paasfeest Utrecht ruw verstoord door politie. 54 aanhoudingen, 57 bekeuringen
Coronanoodwet artikel 88 lid 69 'je mag helemaal niks meer' opnieuw bekrachtigd!
Mag dus ook al niet meer. Met 120 man op tweede paasavond in een loods aan de Nautilusweg te Utrecht betreuren dat ONZE(???) MinPres het volk geen paaswens gebracht heeft. Want als je daar over durft te beginnen, word je dus afgevoerd! "Maandagavond rond 23.00 uur kreeg de politie signalen dat er een feest gaande was in een loods aan de Nautilusweg in Utrecht. (...) Toen de politie het feest stillegde probeerden veel aanwezigen te vluchten. Dat lukte niet omdat agenten hen ook bij een andere uitgang al opwachtten. Uiteindelijk konden zo alle aanwezigen staande worden gehouden. 57 aanwezigen konden ter plaatse bekeurd worden. Zij konden daarna vertrekken. 54 personen konden zich niet identificeren. Zij zijn daarom met een bus naar het arrestantencomplex in Houten vervoerd." Opgejaagd als dieren, alleen omdat zij de Nederlandse kerntraditie pasen nog wel durven te vieren!
Reaguursels
InloggenHoeveel van de arrestanten hadden al zich al laten vaccineren?
duurt nog even voor dat de meerderheid erachter komt dat de maatregelen een heel ander doel dienen.
Telegraaf, weet vandaag al te melden dat de Britten het nu toch een beetje benauwd krijgen. "onrust onder britten tot in verre toekomst strenge coronamaatregelen ondanks positieve cijfers"
Ik zal hier niet neerpennen, wat ik jouw soort van harte gun,... nee dan bedoel ik niet eeuwige realiteitsjeuk
Ga toch weg met je opgejaagde dieren, Geenstijl. Het zijn gewoon egoïstische eikels die ik de Braziliaanse variant van harte gun.
Die jongeren worden daar gelukkig niet ziek van! Alleen ouwe mopperkonten die lopen te klagen over ‘die jongeren van tegenwoordig’ en lopen te huilstruiken over het virus leggen het loodje.
Knap hoor. 120 man. Hoeveel agenten had de politie? Als je met 120 man collectief hardlopend op een groepje van 10 agenten afgaat gaan ze opzij of ze worden verpletterd door de massa. Beetje alsof je met een paar cowboys een kudde op hol geslagen buffels probeert te laten stilstaan. Als je er voor gaat staan moeten ze je 5 minuten later in stukken uit de aarde peuteren.
Mensen zijn niet echt slim. Als je als collectief er van door gaat houden ze wellicht 10 man aan, meer niet.
Veel wappies hiero.
We hebben last van twee pandemieën, Covid-19 en stupiditeit. De ene is een plaag voor je medemensen, zorgt voor grote irritatie en brengt je aan het twijfelen over de democratische princiepes om de groep iets te laten beslissen. De andere is Corona.
Ik vind dat ik prima kan rijden met een stuiter alcohol op. Dat vind ik. Allen die anders beweren zijn geïndoctrineerd door de overheid en haar campagnes.
En als ik door de politie gepakt word, zijn dat nazi's.
Ik denk wel dat Nederland stampvol zit met heimelijke verraders en verklikkers. Bah bah
Zeker weten. In de Tweede Wereldoorlog hebben ambtenaren en burgers massaal gecollaboreerd. Omdat het vervolgen van deze oorlogsmisdadigers de continuiteit van het koninkrijk in het geding bracht (ongeveer alle ambtenaren waren schuldig of medeplichtig aan de meest erge denkbare misdaden tegen de menselijkheid). Heeft men de (medeplichtigheid aan) moord op meer dan 100.000 burgers door de vingers gezien. Ze handelden immoreel, maar in opdracht van het "gezag" en dat is precies wat je van ambtenaren kan verwachten. Blinde volgzaamheid zonder enige morele verantwoordelijkheid. Dat is tot op de dag van vandaag nog steeds de staat van dit land (zie de toeslagenaffaire).
Misschien stond de muziek wel beetje hard te beuken en te rossen?
@Lorejas | 06-04-21 | 13:05: De Nautilusweg ligt in een industrieterrein. Weinig woonhuizen daar. Iemand heeft gewoon lopen klikken. Triest.
Dan stond de muziek dus echt loeihard. Domme feestvierders dus.
@Lorejas | 06-04-21 | 13:13:ju was er niet bij, u bent geen getuige, maar als de kippen erbij een kartel reactie af te scheiden als een soort giftige chemische substantie. Doet de PO ook zo graag. Ik denk steeds vaker dat Volk en Vaderland weer een grote schare abonnees zou kunnen werven, u ook?
Precies, een juiste constatering waar je niet echt blij van wordt. Wat een walgelijke mensen heb je toch met hun NSB-gedrag.
Stel je voor dat een ander plezier heeft. Hoe durven ze. Snel de politie bellen.
Zijn die gearriveerd dan belangstellend aan de wouten vragen ' wat is er aan de hand, krijgen ze nu ook een bekeuring? Jazekere, covid 19 u weet wel.
Snel naar huis, tegen mijn Truus: 'dat zal ze leren'.
Doet mij denken aan het verhaal van mijn vader over de 2e wereldoorlog. Wie waren het die de Joden verraadden. Geleerde les: vertrouw de Nederlander nooit.
Precies! Maar in een Post-Corona Nederland gaan we in tegenstelling tot na de oorlog wel de boel flink verschonen.
@Re:Kniftig | 06-04-21 | 12:08:
Klinkt alsof je een samenleving wilt creëren waar je je nu juist zo tegen afzet.
Ik mag aannemen dat deze agenten er zich bewust van zijn dat ze internationale verdragen schenden en hier voor vervolgd zullen worden. Zo niet, dan hebben ze pech, een beroep op onwetendheid zal niet slagen. Men heeft de eed afgelegd. Nekschot of de galg voor deze landverraders!
Een nieuwe coupe aangemeten krijgen met een tondeuse op het dorpsplein is ook goed!
Het Internationale Rave Verdrag (Elementenstraat 1993)?
Als je maar genoeg poen hebt, een hermetiscv mh afgesloten privé terrein hebt en de overheid mee hebt kan er best veel. Geloof dat maar.
Als je geld hebt is de vrijheid niet duur.
(K.O.)
Dat zag je dit weekend ook in Frankrijk, waar de rijken en de elite (waaronder ministers) lekker de bloemetjes buiten kunnen zetten en uitgebreid kunnen dineren. Let wel, van mij mogen ze. Net zoals Grapperhaus op zijn bruiloft iedereen mag knuffelen. Maar dan moeten we ophouden met dit hypocriete gedoe en onzinnige regeltjes.
Harde muziek oordopjes in en het hele dorp kan meegenieten, heerlijk bevrijdend.
Manmanman, 57 mensen, waar hebben we het over. Had ook een uit de hand gelopen iftar kunnen zijn.
Dit waren geen paasvierders, maar egoisten.
Leg uit. Als je als jongere wat plezier wilt maken (ik ga er voor het gemak even vanuit dat ze geen overlast hebben veroorzaakt) dan is dat egoïstisch? Wat wil je dat ze dan gaan doen, zich opsluiten op hun kamer en wat gaan zitten kniezen? Hoe heb jij je jeugd doorgebracht?
Wel overlast, want het mag momenteel niet en aldus moest er pliesie aan te pas komen..... dus overlast. Etc.
@kunstliefhebber | 06-04-21 | 11:14:
Overlast; mogelijk maken dat een virus zich makkelijk kan verspreiden en daarmee de zorg overbelasten met potentieel dodelijke afloop. Vind het ook meteen een economisch delict want deze feestjes betekenen uitstel voor heropening van sectoren.
@kunstliefhebber | 06-04-21 | 11:14: gewoon uitzitten. Maar dat kunnen ze blijkbaar niet, tegenwoordig moeten al die types meteen en instant satisfaction anders zijn ze verveeld.
@flame_me | 06-04-21 | 11:22: Dat is na een jaar lang Corona-hysterie allang achterhaald: er is geen enkel bewijs dat de maatregelen effect sorteren en van invloed zijn op het verloop van het aantal ziekenhuisopnames. Integendeel, landen die weinig of geen maatregelen hebben genomen laten hetzelfde patroon zien op dat gebied dan landen die hele strenge lockdown-maatregelen hebben genomen. Vooral in de VS is dat goed zichtbaar en vergelijkbaar. Derhalve is het totale onzin om te veronderstellen dat deze jongeren bij hebben gedragen aan het overbelasten van de zorg in Nederland. En de heropening van sectoren valt hen ook niet aan te rekenen, daar is alleen onze regering met alle andere clowns daaromheen voor verantwoordelijk.
@van Oeffelen | 06-04-21 | 11:23: Dat ‘gewoon uitzitten’ wordt al een jaar lang geroepen. Net zoals dat ze ‘nog even vol moeten houden’. Maar intussen worden de (onzinnige) maatregelen steeds maar weer verlengd. Overigens hou ik me ook al niet meer aan de maatregelen zoals afstand houden, mondkapjes dragen of limieten stellen aan het aantal bezoekers dat ik mag ontvangen. En gelukkig met mij steeds meer mensen. Maar ik heb als iemand van middelbare leeftijd natuurlijk veel minder last van al die rare regeltjes dan jongeren, zij zijn echt de dupe van deze hele toestand. Want ik ben ervan overtuigd dat we straks terugkijken op deze hele periode als een tijdvak van totale gekte en massa-hysterie.
@van Oeffelen | 06-04-21 | 11:23: Als je al gepensioneerd bent en de rest van je leven een beetje in comfort kunt uitzitten snap ik dat je dit soort egoistische praat uitslaat.
Ja precies. Net als het verzet wiens daden regelmatig tot represailles (vaak uitgevoerd door onze politie of vrijwilligers) leidde op de burgerbevolking.
Buitengewoon moreel verwerpelijk. Lang leve het gezag, niet waar Van Oeffelen?
@Re:Kniftig | 06-04-21 | 11:58: Tering, ga je nou echt het verzet in de tweede wereld oorlog vergelijken met een groep feestvierders die de landelijke regels negeren omdat ze zelf medisch experts zijn en zelf wel bepalen wat er wel en niet mag? Guess what, die verzet strijders hadden de steun van de Nederlandse overheid, om dit soort figuren daar mee te vergelijken is een belediging van al de helden uit de oorlog.
@blacktip | 06-04-21 | 12:24:
Het is vooral tekenend voor het zwartwitdenken van de egoïsten. Kennen geen nuance, delen de wereld op in goed en kwaad, en passen dat op iedere mogelijke situatie toe, waarin zijzelf natuurlijk altijd tot de goede kant behoren. Vandaar die vereenzelviging met 'het verzet' en het plaatsen van anderen in de categorie NSB'er.
@ oeffelen van: we hebben al eerder gezien dat er enkele onaangename synoniemen bestaan voor de begrippen VVD en CDA. Wilt u echt een opsomming van een kwalificatie, ontleend aan de werkelijkheid, van uw voorkeuren in deze? Maar u heeft gelijk Anton is herrezen en fietst regelmatig naar zijn werk. Nee, niet meer op de Maliebaan, de functie ligt elders.
Scheitziek van deze generatie die als belangrijkste prioriteit het feesten heeft. En massaal de rotzooi achterlaat voor anderen, zoals ik (zwerfvuilruimer). Grow a spine en zorg dat je onderdeel wordt van de oplossing, in plaats van het probleem. Tyfusjeugd.
Precies want de hippies van de jaren 60 en 70, de punkers en rockers van de jaren 80, de housers van de jaren 90, die hielden niet van feesten, luisterden keurig naar de overheid en maakte nooit rommel. Die jeugd ook van tegenwoordig........
Ik word schijtziek van die ouwe zeikwijven, die heilige boontjes.
Mensen die vroeger alles beter vonden.
Verplaats jezelf eens in de jongeren van 18-30.
Geen school, amper sport, amper chillen.
En die feestjes zijn telkens in een andere plaats en dat zijn telkens andere jongeren.
Jongeren die zich veelal aan de regels houden, maar soms, soms even uit de band springen.
En vergeet niet dat het geduld op is, mede door faalbeleid vd overheid.
Ik ben 50 en mijn geduld is ook op.
Misschien Poes, heb jij geen sociaal leven en hebt geen behoefte aan mensen of feestjes.
Anderen hebben dat wel.
Lekker wijzen naar een ander....
Hahaha, these kids with their skateboards on te sidewalk!
@Ruimedenker | 06-04-21 | 11:01: Helemaal mee eens. Hier in huis ook een 17-jarige puberdochter. Afgelopen weekend aanwezig geweest bij een feestje met een stuk of 25 jongelui. Ze huren gewoon ergens in Nederland een vakantiewoning en gaan daar feest vieren. Ik laat haar gewoon gaan. Ze is al een jaar niet of nauwelijks naar school geweest. Tegenhouden kan ik haar niet, net zo min als de andere ouders van die andere jongelui hun zonen of dochters tegenhouden.
Mijn geduld is na een jaar ook wel op. De refo's mogen met honderden bij elkaar komen in 1 kerk, maar jonge mensen mogen geen feest vieren.
De vitale jeugd niest ongegeneerd in het gezicht van de bejaarde en corpulente angsthazen. En ik geef ze geen ongelijk. Bescherm jezelf als je zo heftig angstig bent.
Poes Fiep is gewoon zuur omdat hij zijn dood met rasse schreden tegemoet ziet komen. De jeugd heeft de toekomst. Proost!
@DianaSpencer | 06-04-21 | 11:07: Dat die refo's bijelkaar mogen komen is even achterlijk, maar om 1 of andere reden genieten kerken/gebedshuizen een uitzonderingspositie op allerlei gebied. Dat neemt niet weg dat dat gefeest tamelijk asociaal is. "We zijn het (de regels) zat", "of ons geduld is op" is verder geen argument, maar een subjektieve vaststelling. Die regels gelden immers voor iedereen. Geen uitzonderingen. Hopelijk wordt er goed en streng gehandhaafd.
Schijtziek van het gemak waarmee de overheid grondrechten verwaarloosd en niet de inspanningsverplichting die het heeft om onze grondrechten en vrijheden te waarborgen serieus neemt. Geeft niet. Is reden om het bestaansrecht van deze dictatuur meteen ter discussie te stellen evenals die van al die burgers en ambtenaren die deze ernstige schendingen mogelijk maakten of ondersteunenden.
Maak je geen illusies. In een post-Corona wereld gaan we niet samenleven met landverraders.
U gedraagt zich en redeneert als een scheitzieke lezer van Volk en Vaderland, en nee dat was geen deel van de oplossing, zoals u en de uwen inmiddels weten
U praat dom, is niet erg u weet waarschijnlijk niet beter.
Aan u zijn ze duidelijk wel besteedT.........................
En dan ook gewoon wegrennen... Je weet dat het niet mag, blijf dan gewoon staan en neem die bekeuring.
Geen karakter, geen opvoeding ook waarschijnlijk. Kinderen van gescheiden ouders etc.
@van Oeffelen | 06-04-21 | 10:59:
Kom op man!
Geen voorbarige conclusies aub.
Straks waren ‘t weer allemaal Marokkanen.
Welopgevoede kinderen, studenten, doen hier net zo hard aan mee.
@Ruimedenker | 06-04-21 | 11:03:
van Oeffelen weet niet meer wat het is om te leven.
Zinloos dus om daarover met hem te discussiëren.
@Ruimedenker | 06-04-21 | 11:03: Nautilusweg. Zegt genoeg.
Vraag me af waarom de mensen in die kerk niet allemaal gearresteerd zijn. Die waren met meer dan 100 mensen bij elkaar.
Wie gaat dit recht praten?
Omdat ze meten met twee maten.
Als gelovige mag je dingen doen en zeggen die je als ongelovige niet mag omdat het dan geen religieuze uiting is.
De politie stond er op te kijken en journalisten deden er verslag van.
Verslaggevers werden aangevallen.
Het enige wat me positief stemt aan deze berichten is de gedachte dat voor ieder feestje dat een razzia ondergaat er tien zijn die normaal gezellig doorgaan...
Mee eens, ik gun het iedereen van harte. Niks leuker dan een feestje, geen mens krijgt daar een kuchje van, integendeel, het is heel gezond.
Ik kan hier geen kritiek op hebben. Zo'n feest is uitermate onverstandig als er een besmettelijke ziekte rondgaat. Verder verpesten de feestgangers het hiermee voor mensen die zich wél verstandig gedragen. Wacht nog even tot de zomer en ga dan lekker op het strand feesten. Veel lager risico.
strandfeest....
wow.....
Oow, nu is het dus al zo dat het in de zomer, als de risicogroepen gevaccineerd zijn, het nog op het strand moet, en gewone feesten dus nog altijd niet kunnen?
En dit is precies waarom deze manier van denken dus zo fout is. Het normaliseert dingen die niet normaal zijn.
Als je nou zegt, vanaf 1 mei kunnen we alles weer. Maar nee, in je gedachten ben je al bezig met maatregelen ergens hartje zomer.
Absurd, en nergens voor nodig. Dit zie je overigens niet alleen met dit soort zaken. Verbied iets, en na een tijdje wordt het vanzelf door veel mensen als controversieel gezien (Zelfs als er in eerste instantie al geen goede reden voor een verbod was), en zo kan en mag steeds en steeds minder.
Mark kan blij zijn met zulke brave volgelingen.
@DerUnterMensch | 06-04-21 | 10:34: Er van uit gaande dat de overheid blijft falen zoals ze nu doen is het niet onaannemelijk dat er tijdens de zomer nog steeds maatregelen nodig zijn. Omdat onze overheid gewoon NIKS kan.
@Gregovic | 06-04-21 | 10:41: "Omdat onze overheid gewoon NIKS kan."
De overheid doet het best goed. Die feestvierders verpesten het voor de rest.
Strand
Zee
Zand
Warme zon
Koud biertje
Maak me gek
@DerUnterMensch | 06-04-21 | 10:34:
Dan ga jij toch lekker naar zo'n overdekt feest. Daarna wel uit de buurt van oude of obese mensen blijven. En ook uit de buurt van mensen die in aanraking komen met oude of obese mensen. Weet je wat, blijf lekker uit de buurt van iedereen.
@lekgoot | 06-04-21 | 12:04:
Als de overheid niet zo extreem faalde als ze doen, en niet zo nodig samen met de EU vaccinaties in gingen kopen, dan waren al die risico-mensen al lang gevaccineerd.
Feitelijk is iedere persoon in de risico groep die anno nu nog besmet raakt 100% de schuld van de die heilige overheid.
Maar blijf jij lekker slaafs aan deze extreem falende overheid. Vooral alles slikken en je als een mak schaap naar de slachterij laten brengen.
@lekgoot | 06-04-21 | 12:04:
En voor de duidelijk, ALS ik naar zo'n feest zou gaan (wat ik niet doe, omdat ik wel bij risicogroepen in de buurt komt, en door onze falende overheid dat nog niet kan omdat die risicogroepen nog altijd geen vaccinatie hebben gekregen.) dan zou ik inderdaad uit de buurt van die risico groepen komen.
Ik ben niet zo asociaal om andere te vertellen wat ze allemaal niet mogen, en dus ook niet zo asociaal om andere in gevaar te brengen.
En met het naar zo’n feest gaan breng je anderen NIET in gevaar. Maar toch zijn er mensen die die vrijheden onnodig af willen pakken.
@DerUnterMensch | 06-04-21 | 12:30:
Denk jij dat al die feestgangers op dezelfde wijze rekening houden met anderen zoals jij dat doet. Daarin zit hem de kneep. Ik ben het met je eens dat de overheid terugvalt op repressieve paardenmiddelen, maar dat wordt juist door dit soort feesten veroorzaakt. Voor de gemiddelde burger is zo'n avondklok bijvoorbeeld zwaar overdreven - ik houd er in ieder geval geen rekening mee, maar ga ook niet bij anderen op bezoek als dat niet nodig is - maar door die feesten is dat nog een van de weinige middelen waar de overheid op terug kan vallen om dit soort asociale bijeenkomsten een beetje te beteugelen. De mankracht mist gewoonweg om gericht te controleren op risicovolle gebeurtenissen en de deelnemers daaraan, juist door dit soort feesten.
Ik zie het probleem niet helemaal... een grote groep hossende mensen wordt betrapt op een illegaal feest waarbij deze zelfde hossende mensen vanzelfsprekend op de hoogte waren of hadden moeten zijn van corona maatregelen en zij het risico liepen op een boete... de popo's hebben hun schaarse capaciteit ingezet om alles in het werk te zetten dat alle aanwezigen terecht een hoge boete kregen voor hun handelen. Ze hebben dus simpelweg uitstekend opgetreden! Ik hoop dat ze de boete wegens het niet kunnen tonen van een legitimatiebewijs ook niet ontlopen.
Nou, hoge boete? Dat valt wel mee denk ik. Een Grapperhausje kost 95 euro toch?
Je had het gewoon een geloofsbijeenkomst kunnen noemen, immers: God is a DJ.
Amateurs.
Volgende keer een op de uitkijk zetten.
Prima optreden van de politie.
Mid vorige eeuw waren er, net als u, ook mensen die blind en vol trots achter een opkomend fascist /dictator aanliepen. U kunt gelukkig later altijd nog zeggen dat u het niet wist...
De reactie waarvan je wist dat ie komen ging haha. Nou: ene oor in en.....
@Bill le Koek | 06-04-21 | 10:25:
Ja hoor.
Lekker vergelijkbaar ook.
@Bill le Koek | 06-04-21 | 10:25:
Idioot.
@Bill le Koek | 06-04-21 | 10:25: Idioot.
@Gulliver | 06-04-21 | 10:31: Heb je n nieuwe? Is Wappie verleden tijd?
De overheid (de bezetter) en de politie (ordepolitie) is fouter als fout met dit soort acties.
Ach, ach, ach.....
@Lorejas | 06-04-21 | 10:18:
En mensen die het allemaal wel prima vinden, en vinden dat mensen niet zo moeten klagen, zijn natuurlijk net zo’n groot onderdeel van het probleem niet te vergeten.
Een gevaar voor een vrije samenleving zou je kunnen stellen.
Ach, ach, ach deel 2.....
@DerUnterMensch | 06-04-21 | 10:29: als je maar genoeg indoctrineert, kun je massa's alles wijsmaken.
Fout? Kunt U daar een wetsartikel bij vermelden?
@Frau_Ferkel | 06-04-21 | 10:47:
@Frau_Ferkel | 06-04-21 | 10:47:
Er zijn een hele reeks aan foute wetsartikelen.
Maar in dit geval wordt gebruik gemaakt van artikel 176 van de Gemeentewet en artikel 39 van de Wet veiligheidsregio’s om een Noodverordening te implementeren.
Van die noodverordening Artikel 2.1 gaat over een verbod aan samenkomsten.
@DerUnterMensch | 06-04-21 | 12:21: Niet echt een antwoord. Kunt U een wetsartikel aangeven, waarin wordt vermeld, dat de overheid/politie fout handeld?
U schrijft "Er zijn een hele reeks aan foute wetsartikelen."
Dat is Uw persoonlijke mening. U kunt daar twee dingen aan doen:
- Die wetsartikelen aanvechten.
- Een ander woonland uitzoeken, waarvan de wetten U wel aanstaan.
Tja als je de volgende keer zo een feest hebt, dan gewoon loten wie er in zijn auto op de uitkijk gaat staan. Komt er een popo auto even een belletje en de muziek gaat uit. En niet 76 auto's voor de deur. En even een corona test organiseren zodat iedereen die daar aanwezig is, een negatieve test heeft. Anders in een kerk feesten, daar mag je wel met honderden zijn.
Precies... gewoon even voorzorgsmaatregelen treffen, of zorgen dat het hele dorp (iedereen die er "last" van kan hebben) ook bij je in de zuipkeet zit, telefoon inleveren aan de deur, dan kan ook niemand de stasi uithangen...
Voorzorgsmaatregelen zijn goed maar testen? Echt niet.
Geef die 120 mensen even een rondleiding op de ic waar de corona-patiënten met hun kapotte longen liggen.
En maak voor de gezelligheid even een praatje met iemand die een kind, broer, of ouder verloren heeft aan dit griepje.
wappie.
Of anders aan de slachtoffers en nabestaanden uit 2018 van griep. Waren er nog veel meer dan nu...
Drogreden beroep op emotie.
Beetje overdreven om dit als wappie te bestempelen. Gewoon prima verwoord.
Angstaanjagende schrikbeelden verkondigen werkt alleen maar goed als je politicus bent met invloed en gewicht enzo, als onbetekenende reaguurder, net als de rest van ons, maakt het geen enkele indruk en komt eerder gefrustreerd en verzuurd over.
Ik zou wel willen.. maar ja.. ik ken niemand die aan deze verkoudheid is overleden.
Geef gewoon de risicogroepen zo'n rondleiding. De zorg is overbelast door hun gedrag, niet door het gedrag van deze jongeren.
@Epistulae_Morales | 06-04-21 | 10:18:
Dan heeft u geluk. Ik ken er drie.
@elfenstein | 06-04-21 | 10:17:
Het zijn geen schrikbeelden.
Het is echt. In levende lijve deze mensen zien kreperen.
Het is dan inderdaad heel zuur dat u doet of deze ellende niet bestaat.
Rot op met je angstporno...
@Ad Hominem Tu Quoque | 06-04-21 | 10:35:
Is geen angstporno. Is echt.
Sommige mensen denken misschien dat het een game is die je opnieuw kan starten. Of een netflix serie.
@kloopindeslootjijook | 06-04-21 | 10:33:
Er gaan de hele tijd mensen dood en dat interesseert me ook geen klap, waarom zou ik speciaal voor deze ene coronavariant een uitzondering moeten maken? Omdat dat gewenst is? Omdat dat moet van u?
We doen allemaal mee in de race, de een gaat wat eerder uit de bocht dan de ander maar het maakt op de grote schaal des levens geen ene flikker uit en ik weiger principieel om mijn personnlijke race daardoor te laten vergallen door emo-pr0n lovers zoals u. Leeft u gewoon uw leven, in angst, met de gordijnen dicht en de kliklijn op speeddial, moet u weten maar ik doe niet mee en sterker nog: hoe harder u jankt over "deze ellende" hoe meer ik denk aan alle andere ellendes waar niemand ooit ook maar ene fuck om geeft, inclusief uzelf.
Ja als je een heel verkeerd beeld wilt geven dan moet je inderdaad op de IC's een rondleiding geven.
Die ene plek waar alle meest slechte, en tevens uitzonderlijke, situaties terecht komen. Dat krijg je inderdaad een extreem vertekend beeld van de werkelijkheid.
Het feit dat u om uw punt te maken, een vertekend beeld van de werkelijkheid moet geven, zegt eigenlijk al alles.
En ondanks dat ze specifiek die plek opzoeken, zullen ze verdomd hun best moeten doen om iemand te vinden die van hun leeftijd is en dan ook nog zonder onderliggend lijden.
@DerUnterMensch | 06-04-21 | 10:42: "Het feit dat u om uw punt te maken, een vertekend beeld van de werkelijkheid moet geven, zegt eigenlijk al alles."
Uw Nick zegt eigenlijk al genoeg. Wanneer dat Uw mentaliteit is: Ik hoop dat U, bijvoorbeeld na een ernstig verkeersongeluk, niet kunt worden geholpen vanwege een overbezette IC.
IC's zijn een beeld van de werkelijkheid.....
@DerUnterMensch | 06-04-21 | 10:42:
Hoeft niet alleen op de ic hoor. Gewone afdeling is ook heel aardig.
Maar wat je ook kan doen is even kijken wie er uitgestelde geplande zorg heeft. Niertransplantaties en zo. Of mensen die overlijden.
Dat is wel een feestje waard toch?
@Frau_Ferkel | 06-04-21 | 10:53:
U hoopt dat? Dat zegt dan weer alles over U wat wij moeten weten. Dank.
@kloopindeslootjijook | 06-04-21 | 11:52:
Jammer dat jullie niet door hebben op wie jullie je agressie moeten richten.
Het is de overheid die totaal faalt met vaccineren. Alle risicogroepen hadden al lang gevaccineerd kunnen zijn als onze overheid niet zo nodig met die mislukte EU mee moesten doen.
Het is de overheid die totaal geen rekening houd met crisissituaties, en mede daarom veel te weinig IC-plekken heeft. Daarom hebben we een tekort aan bedden en IC-plekken waardoor zorg afgeschakeld gaat worden.
Het is de overheid die ervoor kiest om iedereen op te hokken, in plaats van de risicogroepen af te schermen.
@DerUnterMensch | 06-04-21 | 12:53:
En omdat de overheid geen verantwoordelijkheid neemt hoef jij dat dus ook niet te doen. Klinkt als een gelegenheidsargument om het asociale gedrag van de feestgangers mee goed te praten.
@DerUnterMensch | 06-04-21 | 12:53: Zoveel onzin in 1 tegel. Chapeau.
@Ad Hominem Tu Quoque | 06-04-21 | 10:35: - mijn idee. Is iedereen hier honderd of zo?
Veel gezonder is het rond te kijken in Amerikaanse staten waar alles is vrijgegeven, waar mensen terug gingen naar normaal en niemand daar de pip van krijgt, laat staan corona.
nog nooit gehoord van die kerntraditie
Tja. Belachelijk. Ik moest zelf ook al een stukje sprinten gisteravond omdat ze er aan kwamen. Levensgevaarlijk op mijn leeftijd.
54 konden zich niet identificeren. Heel goed. Gewoon zwijgen en je staat binnen een dag weer buiten. Zonder boete. Wel vingerafdrukken in het systeem. Maar daar sta je waarschijnlijk toch al ergens mee in een schaduw database die justitieel nog niet gebruikt mag worden.
Bij het aanvragen van een paspoort moet je al vingerafdrukken afstaan.
Ik ben echt benieuwd naar wat er zou gebeuren als echt iedereen (6000+ per week) die Corona boete zou aanvechten tot aan hoger beroep. Dat moet toch wel wat druk geven op de rechterlijke macht, dusdanig dat de boete alleen al door inflatie de helft minder hoog voelt..
Spannend zeg....
@Lorejas | 06-04-21 | 10:29: ja.. inderdaad.. Dat wordt dan inderdaad spannend
Naast de zorg overbelasten kan je natuurlijk nog asocialer zijn en ook ons rechtssysteem overbelasten. Wat is het volgende? Politie bekogelen?
Als je in verzet gaat, want het is een misdaad en geen overtreding, heb je automatisch een aantekening op je strafblad, zelfs als je wint. Als je verliest kunnen ze de boete, officieel een strafbeschikking, omzetten naar €130,— of meer zodat je een echt strafblad hebt. Geldt ook voor een half uurtje taakstraf.
Tot zover je VOG.
Als hier een offerfeest of dergelijke werd gehouden had de politie dit niet gedurfd.
De sharia is nog nooit zo dichtbij geweest, wel ff wennen.
Pechtold is een goede optie. Is niet vies van een beetje bijbeunen, past in het integriteits profiel van het kabinet en is een mooie geste van het vvd richting D66.
Als dj?
Early bird gets het hele fust? Volgens mij heeft u het verkeerde topic voor zich.
@Acidstain | 06-04-21 | 10:05: Go go danser?
Eerste grote keten is omgevallen; D-reizen. Het begint.. het geld is op. Hoe lang accepteren we dit nog? Dan is dat dansen niets bij vergeleken met faillissementen.
Who cares als de onderkant van de markt een reisje per jaar minder kan maken?
Shit. Dat is een joekel. 1100 Mensen werkeloos. Het wordt dit jaar een slachting.
Waar wou je heen dan?
@van Oeffelen | 06-04-21 | 10:05: zou tijd worden ook.. Van reizen is het gewoon niet de bedoeling dat iedereen dat doet.
@Deksmaat | 06-04-21 | 10:06: vraag en aanbod. Als er geen vraag naar iets is hoeft er ook geen aanbod te zijn. Next.
@van Oefelen, dus als er geen vraag is naar Uw mening dan houdt het vanzelf op?
@FrankPappa | 06-04-21 | 10:17: uiteindelijk wel.
Geen verre vakanties meer: goed voor het milieu.
Vreselijk zeg. Volop dansen. Het zou verboden moeten worden.
Inderdaad. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat stomme gedans.
Grapperhaus
Vraag me wel af wat er met die overige 9 personen is gebeurd...
9 stille agenten, toe maar!
Ze hadden ook Ramadan moeten vieren. Dan was het geen probleem, want religieuze vrijheid enzo. Pasen is gewoon van het verkeerde geloof...
Handhaven, ook wel een keer lekker..... goed gewerkt. Nu consequent blijven bij elk feest dat gaat komen... wat is dat ook alweer?
Goede constatering. De volstrekt asociale kleutertjesdancescene in garageboxen heeft de lol voor vele anderen behoorlijk vergald. Maar zonder pillen en poeiertjes herkennen weinigen hun destructief gejank, gekrijs en gedrag.
@Pieterman | 06-04-21 | 10:04:
U bent werkelijk zó verblind door pure haat jegens alles wat ook maar iets van plezier wenst te hebben dat u niet doorheeft dat V-styn waarschijnlijk doelt op 5 mei, u weet wel, de viering van onze vrijheid?
Door types als u valt er dus inderdaad niets meer te vieren, engnek.
@elfenstein | 06-04-21 | 10:11: Hoe minder we nu vieren, des te sneller kan er weer gefeest worden.
@Frau_Ferkel | 06-04-21 | 10:56:
Eerst het zuur en dan het zoet?
... kreeg de politie 'signalen' ...
Wees eens duidelijk. Is er geklaagd? Hebben mensen gebeld? Of monitort de politie hoe de spreiding van mobiele telefoons is? Of word ik nu helemaal wappie?
Irrelevant. Oppakken, beboeten, verbeuren. Graag veel meer hiervan.
@Pieterman | 06-04-21 | 09:57:
U raakt er zelfs wat opgewonden van, is het niet?
@Pieterman | 06-04-21 | 09:57:
Te beginnen bij u, dan. We verzinnen wel iets, ongeoorloofd op uw vrouw kruipen ofzo, weet u wel hoeveel ziektes daarbij overgedragen kunnen worden? U dreint nog maar wat met uw machtsfantasiën, het is niet om aan te zien die stortvloed aan machtsgeilheid van pro-maatregeltjesfetisjisten zoals u.
Er schijnen mensen zo ontzettend angstig voor het virus te zijn, dat ze elke vorm van overtreding van de coronamaatregelen door anderen, gaan melden. Nu heb ik dit van horen zeggen, dus of dit waar is, weet ik niet.
Goed dat er ingegrepen is.
Je bent wel super naief als je niet denkt dat de politie zich niet ophoudt in allerlei app groepen waar op bapaalde hashtags wordt gefilterd.
@van Oeffelen | 06-04-21 | 10:06: Nee niet. Die jongeren moeten zich zsm besmetten zodat ze immun worden. Want op Hugo wachten duurt nog tot medio volgend jaar
Dit krijg je als je met twee maten meet.
Kijk, als ze nou gingen dansen in de kerk. En lekker door elkaars wolk aerosolen heenlopen en in elkaars oor praten omdat de muziek zo hard staat.
In die straat op Lage Weide komt helemaal niemand zonder reden, ook geen doorgaand verkeer. Wellicht bewakingsautootje met een mislukte BOA.
Zeer terecht dat hier eindelijk eens wordt opgetreden. Gezag móét worden hersteld en asociaal virusvriendjesgedrag móét nog even de kop worden ingedrukt. Immers, de horeca is al lang genoeg het slachtoffer van deze flagrante idioterie van nihilistische virusgevaren vermomd als ‘gefrustreerde jongeren’.
Verbeurde rommel neem ik desnoods dan wel over voor kiloprijs op de puinschuit.
Als u regelmatig dit medium doorbladert zult u mijn consequente mening over alle ongeoorloofde, asociaalhufterige bijeenkomsten zien.
De horeca is slachtoffer van dat het zo lang duurt. het duurt zo lang omdat niet genoeg mensen immun zijn. Je wordt immuun van 1) een besmetting, OF, 2) een vaccin.
Als de achterlijke middenmoot van deze maatschappiuj wakker wordt is het te laat, maar men zal nog op deze tijd terugkijken in het besef dat de maatregelen de duur van de pandemie juist hebben verergerd en dat de verantwoordelijken daarvoor juist bloed aan hun handen hebben
Zolang andere groepen onder de vlag van religie mogen samenkomen kun je niet verwachten dat jongeren zich nog langer in een loeistrak keurslijf laten stoppen. Hoewel ik zelf ben opgevoed met respect voor autoriteiten, begint de hele gang van zaken mij ook een beetje te jeuken. Al die 'experts' die bijvoorbeeld over elkaar buitelen om te roepen dat de vaccinatie met AstraZeneca gewoon moet doorgaan. Opsluiten, beperken en vaccineren tot de dood erop volgt. "Doe allemaal eens een beetje normaal, joh!".
Mensen die onder invloed van drugs zijn gaan emotioneel flippen als je ze arresteert. Het is beter om ze gewoon naar huis te sturen met een reprimande.
Als dit tenminste een normaal feest is. Met een pillentest bij de ingang.
Ik wens Mark Rutte als ie straks besneden wordt een mooi besnijdingsfeest.
"De loods stond vol met feestende mensen. Er was een dj, de muziek stond hard en er werd volop gedanst", zegt een politiewoordvoerder tegen RTV Utrecht
Hoe durven ze! Beetje dansen en muziek luisteren
Leuk zo'n superspreadfeest.
Spuug de ic-verpleegkundigen nog maar een keer in het gezicht.
Hoezo onzin? Loop ns een middelgroot ziekenhuis binnen. Maar dat durf je niet. Testuitslag zal je ook wel worst(je) wezen.
@marcoplarco | 06-04-21 | 09:54:
Is geen onzin.
Het zorgpersoneel heeft het wel druk bij een griepgolf, maar niet op de ic op deze manier en dat weet je best.
Hoe leuk het ook zou zijn, corona is geen griep. Helaas pindakaas.
@elfenstein | 06-04-21 | 09:54:
Van die MBO viertjes die omdat ze dan in een ziekenhuis werken denken dat ze al 25 jaar lead scientist zijn op de R&D afdeling van de Astra Zeneca.
@kloopindeslootjijook | 06-04-21 | 10:00: In het griepseizoen 2018 zijn er 9400 mensen aan griep overleden. Dat zijn mensen die ernstig ziek werden voor ze overleden, en dus ook op IC en aan beademing zijn komen te liggen. De oversterfte is momenteel identiek aan andere jaren. Griep lijkt niet meer te bestaan. Misschien iets om over na te denken?
@JdelaT | 06-04-21 | 10:17:
Die doe ik alleen van achteren zodat ik die puistenharses niet hoef te zien.
Nee nee, vol in het gelaat ejaculeren doe ik alleen bij de iets oudere, rijpere verpleegsters, dan zie je het levensleed goed, da's het échte genieten.
Het is niet drukker dan normaal, er is wel minder personeel...
@elfenstein | 06-04-21 | 10:21: goedemorgen.
@elfenstein | 06-04-21 | 10:21:
Precies, die snappen niet dat je op verschillende manieren uitgewoond kan worden.
@schijtzat | 06-04-21 | 10:30:
Mogge trug. Tsja, als Rammstein fan ben je wel wat gewend he qua beeldspraak. Vanwege ban+ui effe geen linkje maar het nummer Bück Dich was de leidraad voor deze vroege proza.
@Bill le Koek | 06-04-21 | 10:22:
Heeft geen zin, men wilt dit gewoon niet snappen. Laatst een discussie met iemand gehad die op een 'groene school' had gezeten over onkruid verdelger. Dus wanneer je het beste met de round up kan gaan. Ik zal u het verhaal besparen maar Christus te paard, ik had nooit van mijn leven het voor mogelijk gehouden dat dat tot zo'n ongelofelijk ingewikkelde procedure kon verworden. Alles omdat hij op de groene school had gezeten en ik niet.
Ze hadden het gewoon een kerkelijke bijeenkomst moeten noemen. Stelletje amateurs !
dat werkt volgens mij alleen in een kerk.
@JanAmsterdamEnzo | 06-04-21 | 09:49: ik ken een Antilliaanse kerkgemeenschap die bijeenkomen in de kelder van een buurthuis.
Waren het jongeren, of jongeren?
Ze waren aan het feesten, niet aan het vechten. Dus wat denkt u...
@Bill le Koek | 06-04-21 | 09:46: Iedereen is bekeurd, dan wel aangehouden. De-escalatie was niet nodig. Er zijn geen agenten bewusteloos gemept. Ik weet het antwoord wel.
120 man in kerk feestvieren is ok. 1200 man demonstreren tegen racisme is ok. 120 man boodschappen doen in Aldi is ok. 120 jongeren in een loods: asociale tokkies naar het gevang ermee!
Paspoort controle bij de uitgang kerk, demo of Aldi. Eens kijken wat er gebeurd.
Die 1200 stonden vast buiten.
Maar die jongeren in de loods gedroegen zich voor de gezelligheid net zoals bij een kerkdienst?
1200? Neem 10.000K als het over de Dam en Valsema gaat
ja.. u weet: u mag werken, u mag demonstreren zolang het niet tegen de zittende macht is en u mag in sprookjes geloven (want dat ondesteunt het uitschakelen van zelf nadenken..
Verder niets..
@P. Breidel | 06-04-21 | 09:52: Is 10.000K niet tien miljoen? Zoveel waren het er zeker niet.
111. Gekkengetal
"kreeg de politie signalen", in een ander leven had geenstijl dit geformuleerd als "werd door een stel NSB-ers op de hoogte gesteld"
men leest gewoon mee op soc media. niets nsb. overigens was verraden een rechtse mensen speciallisme, vooral onder de opgeschoren haar types. Overigens deden de meeste Nederlanders daar niet aan mee.
@AntiZanicz | 06-04-21 | 09:51: Dat was in de oorlog. Tegenwoordig zitten de NSBers vooral bij links.
@5611 | 06-04-21 | 10:02:
Nationaal SOCIALISTISCHE Beweging.
Ze waren altijd al links m'n beste. Antizaniks doet hier de aloude truc met het rechts framen van een ultra-linkse beweging in de hoop dat mensen blijven denken dat rechts de nazi's zijn. Dat terwijl het in de namen van al die bewegingen klinkklaar is wat de bedoeling was. En is.
@AntiZanicz | 06-04-21 | 09:51: nationaal socialistische beweging. NSB.
nationaal socialisten (net als in Duitsland) zitten rechts. Bij lappen en naaien is een rechtse activiteit. Subsidie slurpen is een rechtse CDA/VVD modus operandi.
@AntiZanicz | 06-04-21 | 11:17: Misschien nog eens een geschiedenis boek openslaan, hoofdstuk Mao, dan door naar het Stalinisme. Een pot nat.
“Zij zijn daarom met een bus naar het arrestantencomplex in Houten vervoerd."
Hoeveel keer moet je dan op en neer rijden, om de 1,5m afstand te behouden? Of was het een beetje net zoals de romeo’s in Halsema’s ME-busjes?
Gisteren was er een massale bijeenkomst voor een Turkse bruiloft hier. Iedereen hing elkaar om de nek. 0 politie.
Die zaten elkaar bibberend aan te staren, vingers in de oren en net doen of je de melding niet hoort. Kijk, baby zeehondjes doodknuppelen durven ze wel, maar de boze ouders aanpakken... The horror, die zouden zomaar iets terug kunnen doen...
Klassejustitie. Dat gaan we de komende weken nog veel meer zien. Mijn vermoeden is dat de politie "geen capaciteit heeft" om alle na-tien-uur overtreders op te pakken. Dan zitten de agenten op het toilet, zeven kleuren te draaien
Ik zag het op FB voorbij komen ja. Achterlijkheid.
@overVecht | 06-04-21 | 09:53:
Er werd gewoon openlijk op straat feest gevierd (met doedelzakken, dacht dat ze die dingen alleen in Schotland hadden). Politie in geen velden en wegen te bekennen. Het riekt een beetje naar meten met 2 maten.
Vraag ik me ineens af: hoe zal dat volgende maand gaan? Hoe zal 5 mei gevierd gaan worden?
Nou, gewoon niet? 5 mei is vorig jaar toch ook overal geannuleerd?
@Do-na-zi | 06-04-21 | 09:42:
Zullen ze het dan weer gaan annuleren? Zal toch niet? Of toch?
Nog even volhouden. Er werd gister al in de msm geroepen dat die derde golf waarschijnlijk toch niet zo lang gaat duren als eerder verwacht. Dus. Ik verwacht dat voordat de ramadan begint extra versoepelingen aangekondigd worden.
Mooi, lekker laten schuiven.
54 Arrestanten in één bus? Oh, dat kan wel?
En daarna met zijn allen in 1 grote ruimte, dat kan ook. Zolang je maar geen plezier hebt mag alles...
@Bill le Koek | 06-04-21 | 09:40:
Pas nou op, anders wordt dat de maatregel: niet samen plezier maken.
Die is er al hoor...
Sodom en Gomorra is er niks bij.
Als je zo 'stoer' bent om met 120 man te feesten moet je niet zo laf zijn om met 120 man te vluchten.
Dus niet 'klagen' maar 'dragen'.
Vluchten is niet altijd laf.
Strategische terugtrekken.
Mensen beboeten die feestvieren is pas laf.
Maar ondertussen is 80% op de ic zwaar obees. Heb nog niks gehoord dat die maar in lockdown moeten en straks rap afvallen op straffe van dikke boetes
dikteboetes....
verhoging van het eigen risico en de verzekeringspremie zou wel degelijk een goede inzet zijn. doet men elders ook. wat meer met de auto tegen anderen aanrijden en hop de premiekorting wordt opgeheven.
En de meerderheid ook nog eens van eoa geloof...
Ook een verhoging voor die 80% (ernstig) obese patiënten op de IC? Of eigenlijk gewoon alle obese ongezonde mensen? Of gaat je dat wellicht te ver?
Roken?
Drinken?
Eten?
Dansen?
Gezellige samenleving wens jij.
Ondertussen is een groot deel op de IC allochtoon. Heb ik uit betrouwbare bron.
@AntiZanicz | 06-04-21 | 09:49: tuurlijk joh.doet men ook aan terug geven? het afgelopen jaar zijn er honderdduizenden noodzakelijke behandelingen afgezegd in de gezondsheidsector.. aan welke strijkstok zijn die daarmee bespaarde miljarden blijven hangen?.
Mooi, aanpakken dat tuig.
Wat hebben ze gedaan? Gefeest, niemand tot overlast.
@Tronald_dump | 06-04-21 | 09:38: ziekte verspreiden is ernstig genoeg. het is een waanidee dat het voor hen een koutje zou zijn.
@AntiZanicz | 06-04-21 | 09:48:
Het is een waanidee dat jongeren zoveel last hebben van Corona dat je ze allemaal zware maatregelen moet opleggen
@AntiZanicz | 06-04-21 | 09:48: U weet veel van waanideeën ...
@Tronald_dump | 06-04-21 | 09:38:
Net zoiets als lekker door rood licht rijden.
Dat risico kan je voor jezelf wel nemen.
Probleem is dan alleen wel dat je ook iemand anders kan raken die door groen gaat, die helemaal niet voor dat risico gekozen heeft.
Dat zijn de zogenaamde andere mensen. Heel vervelend.
Vooral onhandig dat mensen voor elkaar in de categorie 'ander mensen' vallen.
@AntiZanicz | 06-04-21 | 09:48:
Feestende jongeren. Voor hun IS het een verkoudheidje. Op die ene pechvogel na, maar die mocht van Darwin toch al opzouten. Ik verspreid trouwens al mijn hele leven lang ziektes en het spijt me niks.
Nog nooit een boete gehad daarvoor, lui zoals u die daar nu ineens over gaan janken vind ik buitengewoon eng en benauwend.
@AntiZanicz | 06-04-21 | 09:48:
Iedereen was daar vrijwillig. Voor de meeste mensen is het ook maar een koudje of hoogstens een griepje.
@kloopindeslootjijook | 06-04-21 | 09:58:
Vergelijking gaat wel erg mank, niet? Iedereen was er voor vrijwillig.
Goed idee, Iedereen zonder papieren in een arrestatiecomplex. Daar hadden ze 30 jaar geleden mee moeten beginnen.
Inderdaad. Nu zie en hoor ik geen boze reacties van linkse advocaten over opgesloten mensen zonder papieren.
Waarom hoor ik toch altijd te laat van die feestjes?
Heel goed. Oppakken die Tokkies.
Ik lees niks over tokkies of dat ze wat rotzooi aan het trappen waren. Alleen iets over wat jongeren die een feestje hadden, waar in mijn optiek niks mis mee hoeft te zijn. En a.u.b. geen jankverhaal over dodelijke virussen, die onzin is al achterhaald en er staat al vast dat alle maatregelen overtrokken en onzinnig zijn.
Welja, nu ben je al een tokkie als je plezier hebt. Dat deden mensen vroeger, Pappa. Blij dat je mijn pappa niet bent, wat een vreselijke kinderen moet u hebben...
@Bill le Koek | 06-04-21 | 09:38: pappa is misschien wel de eenzame schizofreen.
@Bill le Koek | 06-04-21 | 09:38: Met die kinderen kan het nog goedkomen maar een vreselijke pappa dat hebben ze.
Sssst kunstliefhebber, prik zijn bubbel(s) nu niet lek...
Obesitas is het grootste probleem van onze samenleving in coronatijd, niet plezier maken. Laat ze dat probleem eerst eens aanpakken.
Papa Jones is een soort mijnwerker. alleen maakt hij geen steenkool los, maar reacties.
Lekker voor ze.
Precies. Mensen die blij zijn, dat moeten we niet willen met z'n allen in dit land. Nergens goed voor.
Alles wat menselijk en sociaal is, is verboden. Welkom in 1984!
Sociaal, mijn reet.
het is asociaal en goed dat er opgetreden wordt. straks hoesten ze mijn familie weer in de nek.
@AntiZanicz | 06-04-21 | 09:47: Dan zorg je er maar voor dat je familie is ingeënt en een mondkapje draagt, en anders dat ze uit het sociale leven wegblijven als ze er zo bang voor zijn. De rest gaat doorrrrr.
@AntiZanicz | 06-04-21 | 09:47: Als je na een jaar nog steeds gelooft dat dit alleen maar om een virus gaat..
@AntiZanicz | 06-04-21 | 09:47:
Als jouw familie zich aan al de Corona regels houdt worden ze niet besmet.
Prima dat ze die lui bekeuren, maar doe dat dan ook bij kerken.
En op verkiezingsfeestjes.
Van mij mogen ze ze bekeuren. Dat zijn net zulke aso-tokkies.
Zou van mij best mogen hoor: bekeuren bij kerken, bij de moskee, bij de koninkrijkszalen.
Maarreh dat kan (helaas) niet t.g.v. onze Grondwet die bepaalt in lid 1 dat een ieder het recht heeft zijn godsdienst of levensovertuiging te belijden, individueel of in gemeenschap, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
@Papa Jones | 06-04-21 | 09:34: Bij welk ras hoor jij eigenlijk.
@MK27 | 06-04-21 | 09:39:
Ook de grondwet wordt begrenst door beginselen van het handhaven van de openbare orde en volksgezondheid. Het enige probleem is dat het CDA/CU/SGP een doorslaggevende stem in de regering hebben en de VVD en D66 te bang zijn om hun steun kwijt te raken.
Na de farce van vorige week verbaasd werkelijk niets me meer in dit land.
Het nieuwe normaal.
De politieke crisis zal ook zijn weerslag hebben op alles rond corona. Dat wordt ruzie en gebrekkig handhaven. Rutte hield blijkbaar toch de boel bij elkaar.
REAGEER OOK