Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ongelooflijk veel superbelangrijke Amsterdamse artsen: "Windmolens bij huizen zijn GEVAARLIJK"

Not in my backyard van de praktijk!

U weet nog wel hoe de Amsterdamse geitenwollenwethouder Marieke van Doorninck (GroenLinks) er met haastige spoed een of ander flutonderzoek doorheen heeft gedramd teneinde half Amsterdam (ter info: dat is een dichtbevolkte stad) vol te plempen met foeilelijke vogelshredders. Niet dat de Amsterdammer veel aan windmolens heeft, geloof de mooie praatjes niet want de stroom wordt toch opgekocht door Amazon of zo, maar dan gaat Van Doorninck nou eenmaal zo lekker de geschiedenisboeken in. Konden we eerst nog wel lachen om de soap die zich voornamelijk op IJburg afspeelde, nu ook alle andere randgebieden van Amsterdam worden geofferd voor een sticker in het schriftje van de wethouder wordt het verhaal wel wat sip. De bewoners worden keihard in hun hemd gezet en dat terwijl er hevig verzet is, de risico's onvoldoende onderzocht zijn, de communicatie uitermate gebrekkig is en er niet gekeken wordt naar alternatieven. Amsterdam moet, Amsterdam zal en GroenLinks moet en GroenLinks zal.

En nu dit weer: een hysterische verzameling 'artsen' (hopelijk niet die koekoekskinderen van het Museumplein) hebben hun bezorgdheid uitgesproken over het gezondheidsrapport van het RIVM, dat zou gaan om veel lagere windmolens dan de geplande megaturbines in Amsterdam. Windmolens moeten nou eenmaal een eindje uit de buurt blijven van mensen, hoe hoger hoe verder, maar dat is in """het ambitieuze""" Amsterdam onmogelijk. Toevallig wonen die artsen allemaal in Noord en op IJburg, want toen de huizenprijzen in de rest van Nederland werden verkracht hoorde je ze niet MAAR NU WEL WEGENS ACHTERTUIN. En wie zijn die artsen? Een verloskundige, een internist, een kinderpsychiater, een moleculair farmacoloog, een kno-arts en een cardioloog. De absolute Champions League, zeg maar, zo haalde de verloskundige een baby met de naam Richard eruit maar dat was met slagschaduw van de windmolen en toen was de baby blind. Desalniettemin zitten er vanavond om 19.30 uur weer een miljoen Amsterdammers klaar voor de digitale inspreekavond over windmolens omdat het beleid gewoon niet deugt. Zie je nou wat je gedaan hebt, GroenLinks? Iedereen is doodongelukkig en het komt allemaal door jullie.

Reaguursels

Inloggen

Jahaaa, nou weten we het wel : jullie hebben allemaal een hekel aan Amsterdam, zouden er nog niet dood gevonden willen worden, enz. enz. Jullie plaat blijft hangen. Ik hoor dit gezeik nu al 40 jaar aan. Nou, wij echte Amsterdammers hebben geen hekel aan jullie hoor. Heus niet. Al die NIMBY's en Groen Linksers die hier inmiddels de dienst uitmaken komen uit "de provincie". Allemaal import. Maar ik ben dus geen import so don't blame me please !! En ja, inderdaad, plemp die windmolens ALSJEBLIEFT in IJburg. Verreweg de beste plek bij al die bakfietsmoeders en yuppen met hun skele kroost in hun gekochte flats aan de waterkant.

Asteroid-B612 | 30-03-21 | 14:21

De artsen hebben na jarenlang onderzoek uitgevonden dat hun huizen minder waard worden als je er een windmolen naast zet. De publicatie in The Lancet gaat ze hoogstwaarschijnlijk een Nobelprijsnominatie opleveren.

Toverkol | 30-03-21 | 13:27

Zet die kutstad maar vol, ze hebben zelf voor dit soort regime gekozen.

miko | 30-03-21 | 13:10

Er kunnen nog wel naast die mooie windmolens een paar AZC's bij. Kunnen ze gelijk in de BBB regeling als ze ongedocumenteerd worden.

bijna_raak | 30-03-21 | 13:06

Hahah echt genieten dit. U vraagt, wij draaien. Het resultaat van ongeïnformeerd deugstemmen op GroenLinks om vliegschaamte en aangepraat schuldgevoel af te kopen. Kijk ons eens deugen! Meer asielzoekerscentra, meer windmolens! Van mij part mogen ze nog iets dichter bij de leefomgeving van dat stelletje lemmingen.

SchichtigeSpicht | 30-03-21 | 11:55 | 1

Alles wat in Amsterdam gebeurt sijpelt vroeg of laat door naar de provincie.

JJMS | 30-03-21 | 14:30

Er is niets mis met mensen die beginnen te piepen als ze zelf in het nauw komen.

Waar wel iets mis mee is is met mensen die anderen iets opdringen wat ze zelf niet zouden accepteren, en niet hoeven te accepteren. En vooral met de mensen die abstracte idealen belangrijker vinden dan het leven van anderen.

dihydrogenmonoxide | 30-03-21 | 11:50

Toch een beetje onbegrijpelijk dat mensen die er voor kiezen om in een lawaaierige stinkstad te gaan wonen zich druk maken over een paar windturbines. In verhouding tot het stadsgebeuren is de extra overlast gering. Ze willen ze op het platte land, maar daar is de impact van de turbnes juist veel groter. Het zal er uiteindelijk wel van komen omdat daar te weinig mensen wonen om een vuist te maken.

watazooi | 30-03-21 | 11:46

Als de activistische (extreem)linkse studentenmeisjes zijn uit/afgestudeejjd en gesetteld in een roomblanke buujjt, getrouwd of samenwonend met een blanke vent met een dikke pojjtemonnee, dan vejjdwijnen de groene idealen meestal al gauw naar de achtergrond. Het is toch wel heel lekkejj leven zo: "kindjes" op een mooie blanke school (iedere morgen gebracht met de SUV, want gevaajjlijk op straat), zelf nog zo'n 20 uujjtjes pejj week wejjken en voojj de rest lekkejj vrij, met alle tijd om te shoppen en je op te winden over al die dingen waajj je vroegejj zo voojj was.
Nou ja, ze blijven wél merendeels links stemmen (betere wereld voojj de kindjes, tenslotte), maar voor de gevolgen van hun stemgedrag zijn ze comfortabel immuun geworden. Daar moeten die provincialen zich maar mee redden.

Zo gaat dat toch, dames?

Lefty-Messup | 30-03-21 | 11:40 | 5

@lekgoot | 30-03-21 | 12:17: Bèta’s. Daar hebben we er in de kamer sowieso niet erg veel van. En bèta’s die ook echt iets met hun studie gedaan hebben zijn nog veel zeldzamer.

Muxje | 30-03-21 | 12:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Windmolens.
Bewezen ongezond voor mens en dier.
Nauwelijks rendement.
Duur maar niet duurzaam.
Waarom toch?

Veepert | 30-03-21 | 11:30 | 6

Vandaar dat er o.a. In de Noordzee inmiddels.5.400 staan. Hadden ze maar naar u geluisterd.

Toverkol | 30-03-21 | 13:31

Kunnen we niet wat extra biomassa-ovens aanzetten in plaats van die windmolens?

sioux_ | 30-03-21 | 15:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Tja, stem dan ook niet op partijen die dit willen...

zwarte_weduwe | 30-03-21 | 11:29

Allemaal deskundige van VU Amsterdam dus komt het goed.

Cocorico | 30-03-21 | 11:25

Hahaha wat is dat ook erg met die Amsterdammers! Nooit hoor je ze over dit soort dingen, maar nu is het nimby voor en nimby na. Opeens zijn windmolens gevaarlijk, maar voor de Oost-Groningers niet. Heel het land staat er vol mee, maar het mag absoluut niet in de buurt komen van GroenLinks-reservaat Amsterdam.

Ze verdienen een kerncentrale op het Museumplein, in ruil voor de molens. Plaats genoeg daar. En het geeft zo mooi groen licht af, op het Rijksmuseum, de kleur van de partij ook nog.

Beste_Landgenoten | 30-03-21 | 11:12 | 4

Zijn geen Amsterdammers. Daar zijn de meeste al van weggevlucht. Allemaal groen-linkse import.

Not_again | 30-03-21 | 11:27

Zet die kerncentrale maar in mijn achtertuin, en de windmolens in Amsterdam.

lekgoot | 30-03-21 | 12:07

Nee, daar woon ik om de hoek !!!

Asteroid-B612 | 30-03-21 | 14:27
▼ 1 antwoord verborgen

Boeiend, het is Amsterdam maar.

FrankPappa | 30-03-21 | 11:11 | 2

Nu komen ze in uw achtertuin. Niet daar. Want zij hebben bezwaar. En medische onderbouwing.

sjef-van-iekel | 30-03-21 | 11:13

Heb geen tuin. Wel een balkon. Komen ze nu daar te staan? En wat schuift dat?

FrankPappa | 30-03-21 | 11:16

Je oogst wat je zaait. Ja toch?

pibasso | 30-03-21 | 11:07

Er is in IJsland een CO2-opslurpende fabriek neergezet. Die zet Co2 om in energie!
Er is een briljante wetenschapper die energie weet te halen van de afgifte van warmte aan de atmosfeer waardoor hij in staat is Airco's in warme landen veel efficiënter te maken.
Daarmee haal je veel meer winst dan dat je Amsterdam door GL met een korte termijnvisie laat slopen, dieren hakselen en mens en die ziek maken.
Die Biomassa zooi is ook gewoon dodelijk voor mens en dier.
Ik kan niet begrijpen dat ze hiermee weg komen. Ze zouden hiervoor vervolgd moeten worden.

Dirk III | 30-03-21 | 11:07 | 4

50 ton per jaar gaat opschieten, ja. Bovendien het vreet energie. Next

Tronald_dump | 30-03-21 | 12:11

Ik denk dat veel GLers/VVD'ers geïnvesteerd hebben in deze waanzin, dus die moet eerst volledig worden uitgemolken.

lekgoot | 30-03-21 | 12:13

Om van co2 weer koolwaterstoffen te maken, benzine enzo, moet de energie die er uit kwam bij de verbranding weer in stoppen, plus nog wat tientallen procenten wegens verlies.
Snap je het nu?

MooseNL | 30-03-21 | 12:52
▼ 1 antwoord verborgen

Kan iemand eens uitrekenen hoeveel CO2 we in NL bespaard hebben door jaarlijks 100.000 asielzoekers binnen te laten en of dit door die windmolens gecompenseerd is? Kan iemand meteen even naar Microsoft en Google kijken die op de windmolensubsidies af zijn gekomen? Subsidiewindmolens trekken juist CO2-uitstoot aan, zo lijkt het.

Watching the Wheels | 30-03-21 | 11:06 | 1

Hahaha. Niet zo met feiten strooien! Daar krijgen ze vlekken van in hun nek.

Dirk III | 30-03-21 | 11:08

Ik liep afgelopen zondag in een bos met windmolens ernaast, dan loop je door de schaduwen van de draaiende bladen van de windmolens, heel onrustig is dat. Ik kan me voorstellen dat dit voor dieren nog veel onrustiger is.

Mr_Natural | 30-03-21 | 11:04 | 2

Ik vind het ook helemaal niks. Als je door Flevoland rijdt is het toch ook geen gezicht. Als we nou energie zouden besparen, dan heeft het nog zin, maar het blijft maar groeien. Denk dat we ons beter tot doel kunnen stellen om minder energie te gebruiken, dan komt die CO2 vanzelf wel goed.

Watching the Wheels | 30-03-21 | 11:08

@Watching the Wheels | 30-03-21 | 11:08: Die co2 is geen probleem. De mensheid produceert 12 ppm van dat plantenvoedsel. Kruimels,

MooseNL | 30-03-21 | 12:53

RIVM rapport... hebben een verkeerd modelletje gebruik.
020 gewoon volbouwen met hele grote molens.

Messerschmitt | 30-03-21 | 11:00

Je kan ook gewoon nadenken over zin en onzin en wenselijkheid van zoiets als windmolens in zo'n gebied.
Alternatieven bekijken en niet over 1 nacht ijs gaan. Wetenschappers vragen en pas op basis daarvan na volksraadpleging een gefundeerde beslissing nemen waar mens en dier gelukkig van worden.

GL blijkt in alles het tegenovergestelde te doen.

Dirk III | 30-03-21 | 10:59 | 1

Het is allemaal alleen maar symbool politiek.

Watching the Wheels | 30-03-21 | 11:02

Bouw die windmolen ergens waar geen Groene Khmer leden wonen en je hoort die NIMBY's nergens meer over. Zet ze maar in Volendam of Simpelveld want daar wonen alleen PVV'ers.

Osdorpertje | 30-03-21 | 10:57 | 1

Dus dat ! Fellow ex Osdorpert hier btw (Langswater). Ze noemden me OZZY OSDORP in de 80-er jaren haha

Asteroid-B612 | 30-03-21 | 14:38

Het gesprek zal vooral gaan over waarom mensen er tegen zijn.

Wat ze het ook over zouden moeten hebben is : hoe werkt dit circus?
Waarom stemmen mensen wel op groene energie maar nemen ze tegelijk de gevolgen zoals het plaatsen van windmolens niet mee in hun hoofd.

Nou zijn ze bij GL al niet zo goed in doorrekenen wat de gevolgen zijn van een maatregel, maar het wordt wel schrijnend. Beetje eng ook.

kloopindeslootjijook | 30-03-21 | 10:56

Mensen. Er zijn gewoon veelsteveel mensen en nee, ik ga niet weg of hang me op. Dat moeten anderen maar doen.

streknek | 30-03-21 | 10:55 | 4

OK, wanneer je een oproep met adresgegevens plaatst op sociale media komt dat vast goed.

Stuffed Human | 30-03-21 | 11:00

@Stuffed Human | 30-03-21 | 11:00: Iets zegt me dat ik van jou niks te vrezen heb. Daar ben je vast te schijterig voor. Het is maar een gevoel, hoor.

streknek | 30-03-21 | 11:18
▼ 1 antwoord verborgen

Groen links blijkt ziekmakend en dodelijk. Niet alleen voor bomen en gevogelte, maar nu ook voor de lieve stad. Goh...

P-unit | 30-03-21 | 10:54 | 1

.

Stuffed Human | 30-03-21 | 11:56

Aah héérlijk ,weer uren lang kijken naar : Ik ben geen NIMBY, MAAAAAR.

[[[Mad.doC]]] | 30-03-21 | 10:53

Amsterdam, Champions League, slagschaduw, hartproblemen, Daley Blind. Allemaal dankzij GroenLinks.

Watching the Wheels | 30-03-21 | 10:53

Desalniettemin moet zijn dientengevolge. Mitsdien bedoeld wordt dat die inspraakavond niettemin druk werd bezocht, dit in weerwil van blinde baby's. Niettegenstaande dat desalniettemin wel zou kunnen als die inspraakavond desondanks druk bezocht werd. Ofschoon het natuurlijk triest is voor die baby. Geen enkele baby zou blind moeten worden van slagschaduw, ofschoon het klimaat er wel mee geholpen zou worden. Ja.

All_yall | 30-03-21 | 10:52 | 1

Ja of andersom.

All_yall | 30-03-21 | 10:58

Hallo Mosterd, Geenstijl, kunnen jullie vanavond om 18.30 aub die link naar die videoavond weer geven? Ik heb me de vorige keer prima vermaakt. Zoveel live NIMBY, dat maak je niet vaak mee!

skoftig | 30-03-21 | 10:48 | 1

lol, arme mensen.

Watching the Wheels | 30-03-21 | 10:54

Ik geloof er geen reet van dat windmolens een negatief effect op de gezondheid hebben. Is absolute kolder op het niveau van 'UMTS, 4G en 5G zijn gevaarlijk'.
Wel is het logisch dat slagschaduw ongelofelijk hinderlijk is en natuurlijk niemand uit wil kijken op zo'n gedrocht.
De oplossing is dan ook om te investeren in andere energiebronnen en zonnepanelen en windmolens als leuk extra'tje te beschouwen.

Nutbag Deluxe | 30-03-21 | 10:46 | 3

Jij denkt dat geluid geen effect heeft op jouw gesteldheid? Nooit geslapen in een tentje op LowLands of zo? Herrie doet wat met je slaap.

Timide_Aso | 30-03-21 | 10:51

Nog maar te zwijgen van de herrie wat die dingen maken. Tevens een berg afval in het geschied bij einde levensduur, blijken niet echt recyclebaar te zijn.

Rotterdammert1965 | 30-03-21 | 10:53

@Rotterdammert1965 | 30-03-21 | 10:53: Die kun je altijd nog leuk begraven in de tuin van een GL, mochten er voor de verandering niet alleen maar stenen in liggen

Kevinho | 30-03-21 | 11:02

GroenLinks...
Tja, ze stonden niet voor niets echt stijf onderaan in mijn stemwijzer uitslag
Ik word steeds misselijker als ik iets van die partij hoor. Wat een engnekken!
Waarschijnlijk waren ze in der Krieg allemaal van die Verräters.

TriangelJosti | 30-03-21 | 10:46

Wat mankeert die mensen toch om in een paar jaar de aarde te verzieken met stukken staal.
Horizon vervuilende, gezondheid bedreigende, meuk die ook nog ‘s bakken energie kost om te maken.
Blijf dan maar even een aantal jaar Russisch gas kopen en denk na over échte oplossingen voor de toekomst.
Niet gaan voor duur, kortstondig succes.
Windmolens zijn niet de toekomst.
Bovendien verzieken ze de sfeer voor mens én dier.

Ruimedenker | 30-03-21 | 10:46 | 3

En bakken energie om alle onderdelen door het Suez-kanaal aan te slepen, maar dat is juist mooi ... want ze hebben allemaal Shell-aandelen.

Watching the Wheels | 30-03-21 | 10:47

Nou, je kunt er wel wat energie mee opwekken, met die krengen in de Wieringermeerpolder kan je bijna 2/3 (350.000) van de Amsterdamse huishoudens aan. Dat is is best aardig.
Maar maak het niet mooier dan het is. Geen wind, geen stroom.
Ga er dan ook geen extra gebruikers bijzetten (datacenters) want die hebben als er geen wind is ook stroom nodig.
Hoe dat werkt in die GL- en VVD-hoofden zal wel een raadsel blijven.

kloopindeslootjijook | 30-03-21 | 11:01

@kloopindeslootjijook | 30-03-21 | 11:01: en daar gaat het fout : capaciteit is voor 350000 huishoudens, gemiddelde opbrengst een fractie. Plus, niet vergeten, electriciteit verbruik van huishoudens is maar 15% van het totaal verbruik.
Opstelling in de Wieringermeer is dus voldoende voor 50.000 huishoudens en hun onderliggende electriciteitsverbruik.
Gaan we van het gas af en electrisch rijden komt het nog veel beroerder uit.

Zorc | 30-03-21 | 13:19

Journalisten waren afgelopen zondag erger dan de SS, GroenLinks Amsterdam deze weken erger dan de Baader-Meinhof-Groep. Heerlijk even genuanceerd reaguren.

Watching the Wheels | 30-03-21 | 10:45

Er komt straks een anti-windmolen-stress-pilletje op de markt. Dat is goedkoper dan het probleem echt oplossen.
En de farmacie kan er aan verdienen.
Wat wil je nog meer.
Annemarie Jorritsma zou het een geweldig idee vinden.

kloopindeslootjijook | 30-03-21 | 10:45 | 2

Kunnen we die Annemarie niet als windmolen ergens in Noord-Holland op een dijk plaatsen? "Near, far, wherever you are ...."

Watching the Wheels | 30-03-21 | 10:57

@Watching the Wheels | 30-03-21 | 10:57: Niet als ze daar ook aquifers gaat lekprikken voor haar warmteopslag.

dihydrogenmonoxide | 30-03-21 | 13:21

NIMBY kennen we al.

Maar SEP ook?
Ook wel Somebody Else's Problem

Een uitdrukking die wordt gebruikt om een ​​probleem te beschrijven dat door een persoon wordt afgewezen op grond van het feit dat hij denkt dat iemand anders er verantwoordelijk voor is.

Iets waar Omtzigt tegenaan is gelopen. Problemen 'oplossen' door het iemand anders probleem te maken.

Iets van Douglas Adams.
Het mechanisme vertrouwt op de natuurlijke aanleg van mensen om niet te zien wat ze niet willen, niet verwachten of niet kunnen uitleggen.

"Een belangrijk obstakel voor effectieve bureaucratische actie op het gebied van huisvesting kan als het principe van SEP worden genoemd "

kloopindeslootjijook | 30-03-21 | 10:40 | 1

In professionele managementtermen heet dit: flikker het maar over de heg.

Red shirt | 30-03-21 | 10:45

Midden op het Binnenhof ook graag eentje en ook op dat eilandje in die vijver.

Joffri | 30-03-21 | 10:37

Alleen het feit dat iemand arts is zegt niets over haar of zijn kennis van windmolens. Zowel mijn schoonzus als mijn zwager zijn beide medisch specialist. Mijn zwager kan u aan uw hart opereren maar hij weet niets van de invloed van windmolens op mensen.

Red shirt | 30-03-21 | 10:33 | 1

Fascinerend..

Turbulentie? | 30-03-21 | 10:36

Maar de achtertuin van Amsterdam is toch gewoon Noord Holland?

Turbulentie? | 30-03-21 | 10:33 | 2

Helaas is de ruimte voor windmolens in Noord-Holland al vergeven aan Microsoft, Google en Amazon. Die datacenters moeten toch ergens op draaien!?!

marcoplarco | 30-03-21 | 10:57

@marcoplarco | 30-03-21 | 10:57:
Nieuwe datacenters.
Nieuwe.
En dat stukje van het verhaal, daar gaat het helemaal mis.

Dat zijn dus recente beslissingen waarbij de groene stroom-productie is meegenomen. Terwijl die groene stroom voor huishoudens moet zijn, daar betalen we met z'n allen voor mee aan de subsidie.

Dus wat gaat hier mis? En waarom trapt niemand op de rem?
Niet meer te volgen als burger.
Maar de media kruipen er ook niet in.

kloopindeslootjijook | 30-03-21 | 11:09

Wel even het gas en de nucleaire energie aanleveren aan Amsterdam natuurlijk. In Amsterdam wil men tv kijken en gamen en hun 'groene' mode-tesla opladen namelijk. En dat er dan ergens anders in het land, ver weg, windmolens staan en huizen verzakken voor de Amsterdamse energie-consumptie... ach

kloopindeslootjijook | 30-03-21 | 10:32

Geniet er nog maar even van, stelletje mueslibollenruften latende scheve bekken, want bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2022 is het payback time. Op naar 0 zetels voor de groene khmer!

NACademicus | 30-03-21 | 10:32 | 2

er staat al een nieuwe generatie studenten klaar om dit gedachtegoed te bewaren. Nul zetels is een utopie.

small_town_dude | 30-03-21 | 10:37

Nul zetels geloof ik niet, maar wel dat ze uitkomen op slechts 5 of 6. Vergeet ook niet dat veel expats die vorige keer mochten stemmen (5 jaar of langer in Amsterdam), nu veilig terug bij mama en papa zijn. Die stemmen zijn ze sowieso kwijt.

Hendrick9999 | 30-03-21 | 11:08

Komt het door GL of door de mensen die erop hebben gestemd? Ik zeg Amsterdam krijgt wat het verdiend.

halfvolle glas | 30-03-21 | 10:30

Ik weet een heerlijk plekje grond
Daar waar die molen staat
Waar ik mijn allerliefste vond
Waarvoor mijn harte slaat
Ik sprak haar voor de eerste keer
Aan de oever van een vliet
En sinds die tijd kom ik daar meer
Die plek vergeet ik niet

Stuffed Human | 30-03-21 | 10:29 | 1

Wel heel jammer van die dooie vogels.
In elke hand een halve Kleine Karakiet.

Hiesjes | 30-03-21 | 10:54

Incompetente bestuurders komen aan de macht doordat kuddevolck en deugneuzen massaal stemmen op partijkartelpartijen.

Het is dat ik daar ook dagelijks ernstige hinder en schade van ondervind, anders zou ik zeggen: "enjoy!"

Chiant | 30-03-21 | 10:29

Nou, meneer Groot Wassink. Leg dat maar eens uit aan uw achterban.

marcoplarco | 30-03-21 | 10:27

Die klachten zijn allemaal prima te behandelen met bach therapie, antroposofische piano oefeningen van een stads sjamaan, homeopatisch verdunde gudde wortel in combinatie de azaan, gespeeld op etherische klankschalen .

Castor12 | 30-03-21 | 10:26 | 1

LOL!

Chiant | 30-03-21 | 10:30

Hoe groter hoe verder. Wat is de vuistregel hierin?

sjef-van-iekel | 30-03-21 | 10:25

Mijn vrouw heeft een neef en die woont in Amsterdam-Noord. Stemt altijd links (denk D66) en was erg blij dat Halsema burgemeester werd. Nu hebben ze ook een bord voor het raam staan met “Geen windmolens in Noord” erop. De hypocrisie is onmetelijk...

eerstneukendanpraten | 30-03-21 | 10:25 | 4

Sinds wanneer is D66 links? Liberaal-democraten ja, maar links nee.

Red shirt | 30-03-21 | 11:40

Pfff. (opa vertelt) Amsterdam Noord was vroeger een ASO buurt. Een echte "probleemwijk" bevolkt door Tokkies en aggressievelingen waar je liever niet kwam als je er echt niet heen hoefde. Tenminste als punkert zijnde (zoals wij) of als je zichtbaar gay was of op welke manier dan ook "anders". Dan liep je SERIEUS risiko om helemaal in elkaar getrapt te worden daar. Zo was dat toen. Er was ook niets te doen daar. Met luilak "feesten" werden er dan 200 autobanden van willekeurig geparkeerde auto's afgesloopt door al die kids, en in de fik gestoken als "vreugdevuur". Zo asociaal waren die gasten. En die ouders deden gewoon mee ! Tokkie central ! Maar ja de tijden zijn veranderd, en Noord is nu ook behoorlijk yuppie / ex-pat / hip inmiddels.

Asteroid-B612 | 30-03-21 | 14:51
▼ 1 antwoord verborgen

Los van het feit dat ik tegen windmolens ben en een RIVM onderzoek nooit meer is dan het onderbouwen van de wensen van de politiek, kunnen er wat mij betreft niet genoeg windmolens in Amsterdam worden geplaatst. De meerderheid heeft in 2017 én 2021 voor de regringspartijen en de partiejn die voor de energietransitie zijn gestemd. Dus dan niet zeuren.

Franker | 30-03-21 | 10:24

Ze hebben gewoon lekker d66 gestemd op IJburg die mensen leren het nooit. Te dom om te poepen

Oromis | 30-03-21 | 10:24 | 2

Pfff, een ezel stoot...

Dirk III | 30-03-21 | 10:28

Rechtser dan dat kan eeeecht niet hoorjjjj. En bovendien hadden ze het al voor elkaar gekregen dat die turbines bij de paupers in Noord worden geplaatst.

dihydrogenmonoxide | 30-03-21 | 13:29

Keihard 'in hun hemd gezet'. LOL.

Koonkluk Huis | 30-03-21 | 10:23

Tjsa, 020 Groene Khmer hebben recentelijk ook nog een 100% systeem opgetuigd om verwaarloosbaar aantal ouwe diesel (hoi Halsema) Turkenbakken te weren uit Amsterdam. Das op zich opmerkelijk daar Rotterdam ook zo'n systeem had opgetuigd, maar daar alras gezond verstand zegevierde iets met kanon mug!

william7055 | 30-03-21 | 10:23

en een vriend van mij met veel grond in Noord-Holland wilde graag een windmolen tussen zijn schuren en velden en kreeg hem niet....

small_town_dude | 30-03-21 | 10:23

Die drogreden van "waar waren ze toen het in de rest van Nederland gebeurde" is wel heel makkelijk. Als 10 Amsterdamse artsen zich ermee hadden bemoeit toe er in Zeeland windmolens werden neergekwakt, dan had het altijd objectieve Geenstijl wel weer gevraagd waar de arrogante Amsterdammers zich nu weer mee bemoeiden. Dit is overigens ook gewoon een aanname, maar toch.

Wiezewalakristalix | 30-03-21 | 10:22 | 1

Ja, wat is het nou. Wil je nou ongefundeerd en nodeloos kwetsend nieuws, of niet?

marcoplarco | 30-03-21 | 10:28

Swallow it, domme Amsterdammers. Jullie hebben er zelf op gestempt.

Jimmydepimmy | 30-03-21 | 10:21 | 3

Meer dan 75% niet....

John McClane | 30-03-21 | 10:23

@John McClane | 30-03-21 | 10:23: Wel, de energie transitie is ingezet door kabinet Rutte (VVD, CDA, D666 en CU) gesteund door GL, SP, PvdA en PvdD. Die partijen hadden zowel in 2017 als in 2021 een ruime meerderheid in Amsterdam.

Franker | 30-03-21 | 10:26

@John McClane | 30-03-21 | 10:23:Extreemlinkse minderheden hebben het hier al even voor het zeggen onder voorwaarde van Rutte dat de koers gefocust blijft op meer EU.

Koning BongoBongo | 30-03-21 | 10:48

Maak van Hugo Chef windmolen dan staan er volgend jaar nog altijd zo veel/weinig als vandaag.

Joffri | 30-03-21 | 10:19

Mooi dat zo’n molen van karton van is. De aarde is helemaal blij met groenlinks.

RickTheDick | 30-03-21 | 10:18

De kans voor Rutte.
Verbod op windmolens en ga kerncentrales bouwen.
Klaar.
Snap werkelijk niet wat die groene gekken toch hebben met onzinnige molens.

Uw Verzekeringsadvis | 30-03-21 | 10:18 | 8

@2voor12 | 30-03-21 | 10:28: Precies, we hadden allang fluitend in ons blote reedt door groene weides kunnen huppelen.

Uw Verzekeringsadvis | 30-03-21 | 10:34

@Uw Verzekeringsadvis | 30-03-21 | 10:34: Hier op het dorp kan dat (nog wel)

small_town_dude | 30-03-21 | 10:39
▼ 5 antwoorden verborgen

Oke, dan het laatste groen weg voor zonnepanelen en getijdestroom uit de grachten halen, alle boeren in Nederland houtbouw. Op naar het volgende luchtkasteel voor de groene kmer.

TheseDays00 | 30-03-21 | 10:18

Maak je niet druk,hebben ze zelf voor gekozen dus laat ze lekker deugen daar.

Roger-Rabbit | 30-03-21 | 10:18

Ik snap er helemaal geen zak van. Amazon koopt de helft van die groene stroom, doet er niks mee en die stroom wordt vervolgens gewoon verkocht op de markt? Wie ontvangt dan de opbrengst? Of is Amazon dan gewoon een tussenpersoon die er ook nog even lekker aan verdient? Of verdient de windmoleneigenaar er tweemaal aan? Snap er niks van.

Leptob | 30-03-21 | 10:17 | 4

Uiteindelijk gaan de multinationals eraan verdienen, of ze zijn "groen" dmv certificaten die ze tegen elkaar kunnen wegstrepen en degene die de subsidies ontvangen uiteraard. De burger is zoals altijd de lul, want die heeft er last van en krijgt geen "groene stroom".

Kevinho | 30-03-21 | 10:25

@Kevinho | 30-03-21 | 10:25: Gisteren reclamespotjes van ik dacht Meewind, beleggen in Windmolens.

Uw Verzekeringsadvis | 30-03-21 | 10:35

Follow the money...

kloopindeslootjijook | 30-03-21 | 10:46
▼ 1 antwoord verborgen

Waar groen links gestemd is, zou eigenlijk verplicht een windmolen in de voortuin gezet moeten worden.

Lt-Kol Kilgore | 30-03-21 | 10:17

Uh, kunnen alleen redacteuren van GeenStijl onderzoeken kritisch bekijken? Het lijkt me prima dat artsen van verschillende disciplines hun expertise inzetten om een onderzoek kritisch te bekijken. En natuurlijk ben je pas betrokken bij een onderwerp als het je zelf aangaat.

deministerpresident | 30-03-21 | 10:15

Die notabelen zijn zó met ons begaan... zogenaamd.

Vuurspuger | 30-03-21 | 10:14

Verdomme, zet één goeie kerncentrale neer met de modernste technieken.
Dan kunnen al die zonnepanelen en windmolens in Half Nederland gewoon weg.
Dat scheelt pas echt veel voor het milieu. Het produceren van zonnepanelen is extreem belastend voor het milieu, maar ja das in verre oosten, dan maakt het onze groene vrienden geen fuck meer uit.
Die windmolens leveren de helft van de tijd geen reet op, alleen door subsidie zijn die dingen rendabel, althans voor de producent en diegenen die de subsidie vangt. We betalen die super lelijke dingen voornamelijk zelf.
Waarna internationale belasting neutrale tech. bedrijven die energie voor een habbekrats mogen opkopen.
Name and shame de wethouders die dit soort troep er doorheen drukken.
Dat ze door hun familie en vrienden met de nek worden aangekeken ipv. van geprezen voor hun nieuwe auto.

Hiesjes | 30-03-21 | 10:12

Zolang ze met subsidie-windmolens opgewekte stroom verkopen aan zeer recent toegevoegde mega-gebruikers (datacenters) die net zoveel stroom vreten als alle huishoudens van Amsterdam is dat hele windmolenverhaal een grote belachelijke farce om je kapot voor te schamen.

kloopindeslootjijook | 30-03-21 | 10:12 | 3

Die enorme datacenters worden op afstand beheerd, met maar een handvol personeel ter plekke. Dus qua loonbelasting levert het ook al geen reet op.

Hiesjes | 30-03-21 | 10:14

Zou eigenbelang nog mee kunnen spelen? GroenLinks en D66 zijn populaire partijen onder (jonge) artsen en zou me niet verbazen als er best veel artsen in buurten zoals IJburg wonen.

Diederik_Ezel | 30-03-21 | 10:12

Neerzetten die dingen en wel snel! Op het viaduct boven de N33 heb ik binnenkort goed zicht op 80 van die krengen. Als het donker is is het net de hoerenbuurt, net als op zee.
Amsterdam moet de geneugten van windmolenparken ook proeven, het is namelijk fantastisch!

eerstneukendanpraten | 30-03-21 | 10:11 | 2

Groningen telt niet mee, dat weet je toch. Dat mag rustig wegzakken, radioactief besmet worden, volgezet worden met lelijke windmolens. We even het gas en de nuclaire energie aanleveren aan Amsterdam natuurlijk. En neem meteen het afval mee teug.

Nee, een Amsterdammer, dat is een veel belangrijker mens dan een Groninger.

kloopindeslootjijook | 30-03-21 | 10:16

Some are more equal than others...

dasechtgeenstijl | 30-03-21 | 10:43

Amsterdam dichtbevolkt? Er kunnen er makkelijk twee miljoen inwoners bij. Vanaf de Middellandse zee met de boot via de Rijn, Amsterdam Rijnkanaal linksaf de Herengracht op en afmeren.
Veel plezier Amsterdammertjes van me!

F. Jacobse | 30-03-21 | 10:11

Plemp ze maar neer, weten die GroenLinks NIMBY’s weer waar ze op gestemd hebben..

Wijze uit het Oosten | 30-03-21 | 10:11

hoezo koekoekskinderen van het Museumplein?
Kan daar ook iets inhoudelijks over gezegd worden?

Pieter65 | 30-03-21 | 10:10

Wat in Amsterdam gebeurt is vergelijkbaar met wat er in Nederland gebeurt. Een ongeïnteresseerde en niet helemaal toerekeningsvatbare bevolking kiest, geheel volgens het democratische boekje, een stel halve zolen tot bestuur. Daarna moeten mensen die wèl wilden nadenken toekijken hoe de wal het schip keert. Het probleem is wel dat zowel de wal als het schip ernstig, vaak onherstelbaar, beschadigd zijn.

JvanDeventer | 30-03-21 | 10:08 | 1

Maar zoals in het geval van de Ever Given dan kennelijk net weer niet.

F. Jacobse | 30-03-21 | 10:12

de meerderheid daaroo heeft GL gestemd en nu D66 wat precies hetzelfde is. Ze hadden het kunnen weten en mogen nu op de blaren zitten

wlodek | 30-03-21 | 10:08

Aanrader! Ik ben erbij om 1930, dat wordt weer smullen.

Jazeetie | 30-03-21 | 10:08

Goed geprobeerd Mosterd.
Maar nee, het is nog steeds niet zielig. Links stemmen is links beleid krijgen.

Op de blaren zitten en niet huilen.

Rohin | 30-03-21 | 10:08 | 1

Precies. Eigenlijk wil heel links stemmend A'dam (meer dan 50% van de inwoners) de rest van Nederland volplempen met die ondingen. Eerst in je eigen backyard.

TheEgg | 30-03-21 | 10:21

Super. Een dergelijk flutrapportje kan, indien geaccepteerd, ook mooi gebruikt worden in Schubbekutterveen-zuid op het moment dat de plaatselijke wethouder Hettink een paar van die dingen wil gaan plaatsen op het Dorpsplein. En uiteraard dan ook geheel niet meer weg te wuiven door de plaatselijke GL-junta want uit "onafhankelijke bron" en met de zegen van Femke.

BoerKoekoek | 30-03-21 | 10:05 | 2

Het is; Hekking.

wateenwereld | 30-03-21 | 11:29

Wat is er überhaupt groen aan GroenLinks?
Biomassastokers en bosvernietigers, vogelschredder-zeloten en vóór de massa-immigratie! Alsof immigranten geen ecologische voetafdruk hebben...
Onder aanvoering van onze geliefde 'groene' politieke partijen is Nederland over 30, 40 of 50 jaar één groot betonblok met hooguit één of twee tuintjes waar nu nog de Veluwe en de Biesbosch zijn...

Aristotalloss | 30-03-21 | 10:05 | 3

Ze hebben het woordje “groen” in de naam.
Net zo als bedrijven en overheidsorganen de woorden Klimaatneutraal en ecologisch massaal misbruiken om de groene sier te maken.
Terwijl deze het echte probleem zijn als het gaat om natuurvernietiging. En het klimaat zelf ? Daar heeft de mens weinig invloed op. Dat veranderd al miljoenen jaren.

Het leven is zwaar | 30-03-21 | 10:13

@Het leven is zwaar | 30-03-21 | 10:13: Helemaal mee eens.
Daarom: spiraaltjes en sterilisatiekitjes naar Afrika en andere ontwikkelingslanden om de overbevolking tegen te gaan! (En als je het niet voor het milieu doet doe het dan voor de vrouwen, de gezinnen en de landen daar.)
En stop de massa-immigratie; hoe meer immigranten, hoe meer windmolens!

Aristotalloss | 30-03-21 | 10:27
-weggejorist-
frische_ideen | 30-03-21 | 10:49

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com