Ook al verpest: de jaarlijkse Paasstol-ophef
Mag ook niks meer
Je mag verdomme in dit land niet eens meer lekker ouderwets piswoest worden op Albert Heijn omdat ze de Paasstol een Feesstol noemen. Kijk maar. Deze dappere poging van JerOen de Lange, ex-PvdA-Kamerlid alsook tevens echtgenoot van journalist/factchecker Marcia Luyten, kreeg eergisteren maar drie likes. Drie likes! Pakken ze dat ook nog van ons af in tijden van corona. Waarom heet het Feesstol en geen Paasstol Albert Heijn? We eten bij de Feestbrunch toch ook geen Feesteieren die door de Feesthaas met een Feesttak zijn gebracht voordat we bij de Feestmis stilstaan bij de Eeuwige Waarheid van het Feestverhaal? Straks mogen we op Tweede Feestdag niet eens meer naar de meubelboulevard! Dit is Nederland ja. We zitten hier niet op de Feesteilanden of zo. Geef ons onze Paasstolophef terug! NU!
Reaguursels
InloggenVolgend jaar: Suikerfeeststol.
Dom gezeur. In 1985 was er al een advertentie met "feeststol". Dan kun je die stol ook nog na Pasen verkopen. Kijk op de website van AH, Het is pasen dit pasen dat paasontbijt zus .... Niet zeuren.
Jij bent de zeikerd. En een wegkijker eerste klas.
Albert Heijn is de machinist op de dodentrein.
Zo heet het al meer dan vijftien jaar hoor. Doorlopen mensuh...
Vraag de gemiddelde persoon op straat maar eens hoe Pasen ontstaan is en waar het oorspronkelijk voor stond in kerkelijke kring. Honderd tegen één dat ze het antwoord niet weten.
Pinksteren zal nog veel minder bekend zijn...
Nee, dit is gewoon marketing. Nu kunnen ze de kerststol die niet verkocht is voorzien van een nieuwe datum, en verkopen maar weer. Scheelt weer een nieuwe doos.
Of een 'Weggejoriste Geenstijl stol'. Te bestellen bij de stijlloze bakker.
Lijkt me ook. Ze hebben bijvoorbeeld wel Paashagel en de Paashaas.
Religie is stom. Ik wil altijd ‘stol’ in de winkel. Hoeft niet perse zo’n doos omheen.
Weg met ons!
Misschien moeten we de Deugtrofee van het Jaar gaan instellen. Kijken wie er zodanig kan bukken dat ie zijn eigen reet aflikt.
En wordt het dan een 'Paasreet' of een 'Feestreet'?
Volgens mij heeft Rotterdam zo'n Deugtroffee al jaren in zn bezit in de naam van Kabouter Buttplug
Ik mijd die AH al jaren, bevalt mij heel goed én bespaart me heel veel geld. Weg met appie
Lekker je paasstol halen bij je locale warme bakker die ook zwarte pieten in de vensterbank heeft met sinterklaas.
Check net mijn locale bakker en die noemt het gewoon een paasstol
Als dinsdag 13 april de Ramadan begint, dan noemen we dat de Ottomaand.
Of het niet eet feest
Ipv Suikerfeest Diabetesfeest?
Hoewel de Baardige Strijders het natuurlijk als een overwinninkje zien, is het waarschijnlijk niet eens als bukken bedoeld, maar vooral commerciële kortzichtigheid.
Met een diepe buiging naar Mekka.
Getekend: de bange witte man
Elk jaar proberen ze het weer tot men zich er bij neer legt .
Zo is het. Jumbo flikt het ook en dat is een oer Brabants bedrijf.
@Trumme | 29-03-21 | 18:13:
Het deugvirus grijpt als een razende op zich heen. Tot beneden de rivieren aan toe.
Die zijn zo synthetisch dat je ze tot kerst kunt bewaren. Een ‘bewuste keuze’ dus.
Een collega van me zei dat hij op TV had gezien dat de amandelspijs die in die dingen zit helemaal geen amandelspijs is, maar iets met witte bonen en suiker. Ik vermoed dat het de keuringsdienst van waarde geweest zal zijn, maar dat moet ik schuldig blijven.
Het is toch alleen feest voor diegene die Pasen vieren? Dus Paasstol of Feeststol maakt niet zo heel veel uit. Ik ga er nu niet meteen vanuit dat mensen die geen Pasen vieren nu ineens allemaal zo'n stuk droog krentebrood met amandel essence gaan eten?
Gewoon niet meer naar de AH gaan doe ik ik ook al niet meer. kansloze winkel
Gewoon AH mijden en naar winkel gaan waar ze wel echte Paasartikelen verkopen.
Ik bak altijd mijn eigen Paasstol, niks moeilijks aan, lukt altijd, wel geduld hebben met het rijzen. Recept van mijn moedertje. En zonder spijs, dat vind ik nix, maar wel met amandelschaafsel, dat je eerst moet bruin bakken zonder boter. En gebruik volle yoghurt ipv melk. Vergeet de nootmuskaat niet en de kaneel en uiteraard wat zout.
Wat?!? Zonder SPIJS????......
@Zbrodj | 29-03-21 | 17:54: kruisig hem!
Stel dat een Nederlandse voetballer een mooie "Pass" (spreek uit: Paas) maakt.
Dan is dat toch ook wel een feest......
PS: Ik vond 'm zelf best wel goed. Wat vinden jullie? Seth Gaaikema en Hans Liberg zijn mijn grote idolen. Dus..... Heb ik het in mij?
Dat was de reden dat de paus altijd verloor met kaarten, zaaallll iek paaassen
Feeststol? OK!, maar dan wil ik nooit meer lastiggevallen worden
met Ramadan of Suikerfeest.
Suikerfeest lijkt me toch "religie-neutraal". Trouwens: Paaseiland heet nog steeds Paaseiland, hoewel de inwoners helemaal niet katholiek waren toen Jacob Roggeveen op 1e paasdag ...... lang geleden..... het eiland ontdekte. Zit trouwens een mooie geschiedenis aan vast. Lees maar eens: "De meeste mensen deugen" van Rutger Bregman.
@TB2318 | 29-03-21 | 16:26:
U bedoelt natuurlijk: "toen hij op 1e feestdag... lange geleden..."
Lijkt me duidelijk hoe dit snel verwarrend gaat worden.
Feeststol? Is dat ouwe kerststol met een nieuw plakkertje?
Gedverdemme.
Feesttulband, feestreerug, feestkransjes. Gewoon ouwe meuk van de kerstdagen.
Er is geen verschil meer tussen de Feestboom en de Feesttakken. Of Sinterfeest, de Feestman en de Feesthaas. Dan hebben we ook nog Oudfeest en Nieuwfeest, Driefeesten, Feesteren en natuurlijk Valenfeest.
Witgoed en witte was mogen ook niet meer. Blanke top der duinen is verboden. Zwarte Woud en bruine suiker zijn geen probleem. Gele kaart: ophoepelen. Inge de Bruin en Rijkman Groenink zijn gelukkig al met pensioen, gelukkig. Kledingzaak Dirk de Wit moet uitkijken.
Gitaarwinkel Dirk Witte in Amsterdam schijnt ook al dicht te zijn...
Kerst-, Paas- en Suikerfeeststol hebben zo dezelfde verpakking. Héél inclusief allemaal.
Ach als we een man geen man meer mogen noemen en een vrouw geen vrouw, dan weet je dat het einde van alle benamingen in zicht is..
Ramadan wordt lentefeest bij AH heb ik begrepen. Dus dan is het weer in evenwicht...... En op de valreep krijg ik binnen dat iftar voortaan eetfestijn zal gaan heten.
Diabetes dag/feest
Nog even en dan moeten alle mannen ook een jurk aan, net als die mafkezen.
Nou ja, dat past wel bij een laf volk. Mannen ha ha ha. Halve wijven zijn het hier.
Leve-de-vrijheid-fashion heet dat dan vermoedelijk. Net als bij de Schotten, volgens andere mythes ....
Tijdens het lentefeest zie ik er altijd op mijn feestbest uit! Vooral het zoeken naar verstopeieren die daar neergelegd zijn door de feesthaas doet mijn kinderen altijd grote deugd.
Ik vier dit jaar het feest van het Platform As A Service.
Mag ik met mijn vleestol in jouw steekhol, gebruik indien nodig wat speeksol, je weet, jij bent mijn liefste feestsnol.
Ik noem de tweewekelijkse 3 minuten rampetamp-sessie ook altijd feestwip.
Noemt uw vrouw deze schamele minuten ook zo?
Uw rampetamp-sessie is ook altijd in een vloek en een zucht weer voorbij? Zij de vloek, U de zucht?
@loze stijl | 29-03-21 | 17:12: Die drie minuten moet je ook nog eens uitsmeren over twee weken.
Feeststol, gewoon de stol die afgelopen kerst is blijven liggen. Feest! Voor Appie.
Maar dan wel diepgevroren bewaard. Anders kun je zo'n krentenbrood-nepstol al na twee dagen weggooien.
FuckIslamstol
Mijn vrouw hoeft echt niet met zo'n Appie-giststol met spijsvulling aan komen zetten.
Een echte Duitse "Stolle" behoort van desembrood te zijn met royale amandelvulling. Kost meer dan het dubbele van zo'n nepstol, maar het verschil is dan ook nog groter dan dat tussen ambachtelijk Frans stokbrood en dat wat hier voor stokbrood doorgaat.
Ach, t speculaas is in Duitsland dan weer niet te vreten, smakeloos in verhouding tot het ambachtelijke speculaas van de bakker dit kost dan natuurlijk ook meer dan die laffe dingen van onze oosterburen.
Jezus stierf voor ons aan het kruis-stol.
Dat is de stol die hij betaalde.
@small_town_dude | 29-03-21 | 14:19: lol.
Ik snap hem niet. Die kruisiging was toch geen feest? Behalve dat het rond Pesach plaatsvond.
@Jezus_Boeddha | 29-03-21 | 14:34: De opstanding wel.
Steek m lekker in je eigen heilige hol Stol. Mag dat er eens een jaartje op staan?
wat vinden de ouderlingen van de polder biblebelt van deze secularisatie? Urk, Barneveld, Krimpen ad IJssel, Hattem, Volendam
Echte gereformeerden doen hier niet aan mee (dit dorp ligt net op de grens met de b-b dus releijk veel van die strenge gasten hier). Paasbrood, paasvuur, eieren, allemaal Heidense rituelen. Als je daaraan meedoet ga je sowieso naar de hel .
Volendam hoort in het rijtje niet thuis, daar benne ze Roems
Het is een houdbaarheidsdatum dingetje, praktisch, een feeststol kan als deze niet verkocht is terug het magazijn in tot het volgende feest.
Staat er kerststol of paasstol op de doos, kan deze pas een jaar later weer verkocht worden.
Spijker, kop...
Andere reden is als je na pasen die toch al oude fabriek meuk wilt kopen er duidelijk pasen op staat dus al helemaal laat liggen.
Bang voor moslims, bang voor negers, bang voor Corona, bang voor de politie, bang voor het klimaat, bang, bang, bang moet je zijn. Blijf vooral thuis en ga trillend in een hoekje zitten. En vooral niet opkomen voor je vrijheid, je cultuur en ook niet voor je zuurverdiende centjes, beste burger. U kunt het heen en weer krijgen.
Buklaven zijn het al die kultuurslopers. Afstraffen kan enkel door naar een andere winkel te gaan die zich niet zo achterlijk gedraagt.
Is dit niet omdat een Paas en een Kerststol exact het zelfde is en nu ze het onder een neutrale verkopen ze die rotzooi op beide dagen kunnen verkopen zonder de verpakking aan te pakken?
waarschijnlijk wel ja
@Oromis | 29-03-21 | 14:05: Nee
Dat is een goede strategie. Meer omzet en minder kosten.
precies dit.... niet achter alles zit een aluhoedjestheorie zeg...
Niks aluhoedjesgeneuzel dit, als je niet inziet dat dit in dezelfde categorie valt als 'foute straatnamen', zwarte piet -gezeik en de algehele weg -met -ons- mentaliteit...haal je kop uit je kont zeg. ..
Het collectief is ergens in de jaren 10 van deze eeuw definitief vernietigd. Er is dus geen ‘we’ meer, en je bekommeren om de individuele afwegingen van een marketing sukkel van AH heeft geen zin. Iedereen maakt immers zijn eigen afwegingen en deze staan niet voor “ons” als samenleving.
Uw gevoel voor collectief bestaat uit de benaming van enkele feestdagen? Ik vroeghier enkele dagen geleden wat hij met de Nederlandse identiteit bedoelde. Meer dan Sinterklaas, drop en bitterbalken wist hij niet te noemen. Ik reis veel, ook naar landen waarvan de inwoners in NL vergist worden en geniet iedere keer van de rijkdom aan cultuur mij ten deel valt. Vasthouden aan de benaming van Paasdagen of de huidskleur van Zwarte Piet is niets anders dan kleinburgerlijkheid.
@Red shirt | 29-03-21 | 14:59:
... en "kleinburgelijkheid" heeft een negatieve lading omdat...?
@kindapaas | 29-03-21 | 15:12: Om dat het bekrompen is en veroordeelt op basis van oneigenlijke gronden.
@Red shirt | 29-03-21 | 15:17:
Neerkijken op mensen die je niet kent lijkt me ook nogal kleinburgerlijk. Gelukkig is alles dat u zegt altijd gelogen, maar anders zou ik zo maar kunnen denken dat uw zelfhaat u is opgelegd door anderen. Ook weer een collectief dus, van de linkse kerk. Die behalve terrorisme, hongersnood en genocide helemaal niets heeft voortgebracht; zelfs geen dropje. Laat staan een bitterbalk.
de LIDL refereert nergens naar het Paasfeest, het is nu Lentefeest net als het Kerstfeest het feest van het licht is geworden. Wij zijn in de uitverkoop gezet.
Zegt iemand die bij een Duitse discounter koopt...
@* Il Principe * | 29-03-21 | 14:01: De ALDI?
@VoltaireJohn | 29-03-21 | 14:13: die ja, en inmiddels heb ik 1x het woord “Pasen” (of Paas) ontdekt in de reclame
Ehh Kerstfeest is dan ook oorspronkelijk het Midwinterfeest, hè? Dat weet je?
Geen halal meuk kopen en dit valt daar ook onder.
Ik weet niet hoe het met u is gesteld maar ik ga liever naar de bakker of chocolatier als naar de halal slachterij.
Pasen! Pasen! Pasen! Pasen! Pasen!
PASEN!!!
Ha, daar liggen er vannacht een paar flink wakker van.
Een Paassnol. Lekker man.
Die blijft wel twee dagen plakken....
Newspeak-Stol.
Is dat wat?
Ruimtevaartsdag,
Is dat Hemelvaartsdag?
Vrolijk Voorjaar!
feesteieren zoeken
Duivekater blijft gewoon duivekater. Het heeft niets met die vogels te maken en ook niets met mannetjeskatten of met het gevoel van de dag die volgt na een avondje stevig zuipen.
Voor degenen die niet uit de Zaanstreek of omgeving komen: Duivekater is een zoet wit brood dat gegeten wordt op feestdagen als Pasen, Pinksteren of met Kerst. nl.wikipedia.org/wiki/Duivekater
Tot nu toe is daar nog niet aan getornd, waarschijnlijk omdat te weinig woke-wappies daarvan hebben gehoord.
Daarentegen is Luilak, het jaarlijkse kinderfeest en oproep tot de Grote Schoonmaak al wel verpest.
nl.wikipedia.org/wiki/Luilak
En Derde Pinksterdag is ook al van ons afgepikt.
Ik zit net aan een duivekater te knabbelen. De paasstol blijft nog even liggen tot de Pasen.
Zo te lezen komt u uit de Zaanstreek.
Op werk: Maandag is het Pinkster Drie, dus dan kom ik nie!
Dat deugers zelf de integratie tegenhouden komt niet bij ze op. Dat constant bukken en toegeven maakt dat migranten gaan denken dat als ze maar blijven drammen dat er dan wordt toegegeven aan hun eisen . En waarempel .... met behoorlijk wat hulp van extreemlinkse deugers lukt dat telkens weer . Omgekeerde integratie is het gevolg....
Met uw taalgebruik op A2-niveau maakt u zich daar ook schuldig aan. U geeft een nieuwkomer het idee dat in Nederland grammatica en zinsbouw er niet toe doen. youtu.be/BELNmsxSajM
@Red shirt | 29-03-21 | 14:05: Nog iets inhoudelijks te melden? Op de man spelen is altijd een zwaktebod
Nu ondergetekende dan toch al helemaal in de Heren is/was: Palmzondag en het Memento Mori des Keizers. In termen van triomftochten, later slecht gekopieerd door al die Kruisridders. Altijd geboren en getogen in de beste zandbakken van de wereld, onze Vaderlandsche Kusten, vraag ik me af waar het dan wel ooit mis heeft moeten gaan?
Iets met spijkers en laag water. Appie wil die dingen al ver voor Pasen verkopen en mensen doen dat minder snel als er "paasstol" op staat. Gewoon commercieel dus. G.oogle voor de aardigheid eens Pasen en albert heijn. Of zet gewoon je tv aan en kijk naar de paascommercial. Pasen, pasen en nog eens pasen bij de appie.
En je kan de verpakking met kerstmis weer gebruiken.
AH, Nederland heft zich nog verder op.
Zie je het al gebeuren in Turkije of Egypte dat men de namen van Islamitische feesten of gerechten gaat vervangen omdat er Christenen in hun land wonen.
Een paar jaar geleden was ik in Dresden. De lokale specialiteit: stollen. Ik heb er daar toen een paar gekocht bij een winkel (natuurlijk veel te duur, maar ja, je bent een toerist of niet he). Dat was toch wel even een andere ervaring.
Een negerzoen zou je een zwartemannenzoen moeten noemen of zo. Maar dat is ook niet goed. Ondanks dat je iets een naam geeft omdat het lekker is. Niet omdat het vies is.
En een jodekoek wijst op een Iberisch-Sefardische culinaire traditie. Zelfde verhaal, er is geen negatieve connotatie bij een koek.
Maar wie beledig je dan door iets een paas-stol te noemen. Christenen? Maar die kopen ze nu juist.
We gaan toch ook de islamitische feest-onderdelen niet een neutrale naam geven.
Neger is verzonnen door blanken, dat is het issue, Joden heten gewoon joden.
"Het eerste gedocumenteerd voorkomen van het woord in de Nederlandse taal was in 1602, en in een document uit 1644 ter beschrijving van de ‘lading’ van een slavenschip"
Dus ja, als je de origine "een lading slaven" is
Er zijn (blanke) mensen met de familienaam 'Neger', 'Negerman' en 'Slaaf'.
Mag dat wel dan?
www.cbgfamilienamen.nl/nfb/
cbg.nl/#q=Slaaf
Het tornen aan feestnamen is al langer aan de gang. Je er nu nog druk over maken is zinloos, het is thans een gefeesteerd station.
Ik vroeg me laatst af: hoeveel mensen die altijd weigerden om een stol te kopen toen het een paasstol was zullen het wel kopen nu het een feeststol is? Ik denk dat ik het antwoord eigenlijk wel weet.
Ik denk niet meer dan 3744. Evenzoveel alsdan de stemmers op de Feestpartij.
Hoe inclusief ben ik als ik zo'n feeststol naar iemand opstuur, en daarbij mijn decemberzegels gebruik?
Traditioneel heet het 'paasbrood'. Niet paasstol en ook geen feeststol.
Dus wat iedereen er van maakt moet iedereen zelf weten.
De helft van demense weet niet eens waarom Pasen wordt gevierd. Boeiend!
Tsss, dat weet iedereen toch. Het zijn de dagen dat de eerste paashaasjes uit hun eitjes kruipen.
@* Il Principe * | 29-03-21 | 13:28:
Veel chagrijnig personeel ook, het lijken wel bedienden in een staatswinkel in de DDR. Ik ga bij voorkeur naar Jan Linders, ruimere winkel met vaak betere aanbiedingen en vooral veel vriendelijker personeel.
AH is al jaren aan het deugen.Eén van de eerste die zwarte Piet eruit knikkeren.
En er loopt bijna geen allochtoon in de winkel.
Die gaan toch naar hun eigen toko,s.Ik heb altijd een hekel gehad aan AH,kwam ook door die kut- hamsters.
Paas-stol, Kerst-stol of Feest-stol who cares.
Uiteindelijk is het gewoon een Stol dus laten we het ding gewoon bij de originele naam "Stol" noemen, dat paas en kerst hebben we er ooit in het verleden ook maar aan vast geknoopt om er meer van te verkopen.
Gewoon 'grote krentenbol met spijs'.
Moet ik nu een kerststol op mijn 'palmpasenstokkie' prikken? Ik begrijp er geen reedt meer van. Is het brood op je palmpasenstok een stol? Nee toch? Zal wel weer een idee zijn van commerciële rotzakken zijn....
Bert laat een Kerstwindje
www.youtube.com/watch?v=-8Gh_aNRh0g&a...
Een kransje heet met kerstmis ... een kerstkransje
Een dennenboom heet met kerstfeest ... een kerstboom
En een cadeautje heet met kerstfeest ... een kerstcadeautje
Dus een windje met kerst is...
Een spar heet een kerstboom, nog nooit ergens een den als kerstboom gezien.
@miko | 29-03-21 | 13:23:
Vroeger noemde men dat blijkbaar anders:
"Het Duitse kerstlied O, Tannenbaum is vertaald als O, dennenboom, wat vermoedelijk terecht is, aangezien zowel spar als den oude Nederlandse woorden voor naaldboom waren. De laatste decennia wordt de naam den meestal gereserveerd voor wat vroeger pijnboom heette (het genus Pinus)."
Jeroen de PvdA-er mag wel een beetje uitkijken met zijn ongenuanceerde haatzaaierij. Als PvdA-er zou hij toch moeten weten dat je met zulke opmerkingen als blanke man niet meer wegkomt tegenwoordig.
Bange mensen regeren de wereld blijkbaar. Brrr... Bang voor moslims. Die willen vast iftarren en ramadannen. Moslims in mijn omgeving zijn stuk voor stuk heel erg opgelaten over de actie van mark en consorten. Vorig jaar hebben ze het zonder grote feesten gedaan en het gaat nu waarschijnlijk ook weer op die manier... Bange mensen. Brrr.
Moslims in mijn omgeving schamen zich heel vaak voor hun geloofsgenoten, vooral voor de 'jongeren'.....
@Tinie | 29-03-21 | 13:53: Dat heb ik nog nooit gehoord. Of u woont in Turkije.
Nee, hoor in het zuiden des lands. Goed geïntegreerde en dito opgeleide moslims willen op geen enkele manier met hun 'jongere' (vaak Berberse) geloofsgenoten geassocieerd worden., integendeel. Hebben er de buik vol van dat zij erop worden aangekeken en dat ze zich steeds maar moeten verdedigen. Komt bij mij echt niet over als taqiyya. (misschien ben ik wel naïef), maar zij willen hun eenmaal met moeite veroverde maatschappelijke (redelijk comfortabele) posities echt niet opgeven.
Feesthaas klinkt ook niet lekker , net als faalhaas. Misschien moet AH de stol maar faalstol noemen.
Faalhaas associeer ik dit jaar met een niet nader te noemen politicus van het CDA met kekke schoentjes en een groot opgeblazen ego.
als kind altijd uren bezig geweest om de geconfijte stukjes eruit te peuteren. Vooral die groene. Nog steeds geen idee waar dat van gemaakt is.
snotjes?
Ja bah, bitter vies, vind ik nu nog steeds.
Sukade?
nl.m.wikipedia.org/wiki/Sukade
Leuk voor volgende jaar carnaval.
Een liedje vd Stollebollekes.
Wordt het Suikerfeest dan ook het Feestfeest ?
Nee Kristalsuikernacht.
Nee, we gaan het weer Eid al-Fitr noemen. Suikerfeest is een koloniale benaming vanuit ons en dus rassies.
@Graaf_van_Hogendorp | 29-03-21 | 13:16: Ow oei, dat moeten we niet hebben. Wordt wel ingewikkeld allemaal zeg.
@DeAapUitDeMouw | 29-03-21 | 13:18:
Mmmm nee niet echt. Mocht u witte billen bezitten dan bent u een rassies. Geen mits, maar, hoezo, hoeveel etc. Gewoon rassies. Lekker makkelijk toch?
@Graaf_van_Hogendorp | 29-03-21 | 13:21: Ok, easypeasy inderdaad. Dan ga ik daar gewoon aan wennen en is er niks meer aan de hand.
Nee, dat noemen we voortaan het Cariësfeest.
@Graaf_van_Hogendorp | 29-03-21 | 13:16: Nee, wat dat is alleen Arabisch. Worden de Turken weer boos. Diabetesfeest lijkt me dan nog beter.
Bij de Walmart heet ‘t nog altijd Pistol.
Bij Walmart verkopen ze toch geen vuurwapens meer?
Met een nieuw stickertje over de houdbaarheidsdatum. Controleer maar.
AH is de Apple van de supermarkten. AH zet de trend de rest volgt. Als AH zaken gaat hernoemen zie je dat een poos later ook bij andere supermarkten. Helaas maar waar wen er maar aan.
Die dingen worden weken, zo niet maanden, van te voren "gebakken". De oplossing is derhalve: Pinksterbrood. Mochten Pasen en het Suikerfeest ooit nog eens op dezelfde dag vallen. Krijg overigens acuut de Heilige Geest en ga nu heel hard Sugar Me van Lynsey De Paul op mijn triangel klavieren.
Aangezien de rest van jullie die "viesfabrieksbroodmetrozijnenenwittebonenspijs" blijkbaar niks vinden, mag het allemaal in mijn feeststol. Ik snijd zo'n ding altijd expres doormidden om meteen bij de spijs te komen.
Tip: je kan amandelspijs ook gewoon als een blokje kopen.
@John McClane | 29-03-21 | 13:15:
Ha, een shortcut naar de hemel. Dank.
Dergelijke broden koop je bij de warme bakker, bereid met amandelspijs.
Die smakeloze, droge rotzooi van de supermarkt -in zo'n kartonnen doos- bereid met zgn. banketspijs smaakt nergens naar.
@Lefty-Messup | 29-03-21 | 13:20:
Sommigen van ons zijn qua smaakontwikkeling blijven hangen in hun kindertijd en een kinderhand is nu eenmaal snel gevuld. ;-)
sit on my feest and tell me that you love me.
Ha ha. Die zal niet iedereen hier snappen, lumberjackert.
Ik vind chinezen leuker.
Ach ja, op de basisschool was er dit jaar ook een Lente-ontbijt.
Generieke namen voor feesten.
Welke namen kan je nog meer verzinnen voor de andere religieuze feesten?
Diabetesfeest?
Slachtofferfeest
Suikerfeest - super spread event (om topical te blijven)
Jongens... ze noemen dat ding gewoon Feeststol zodat ze hem tijden pasen EN kerst kunnen slijten zonder nieuwe doosjes te hoeven gebruiken...
Nou, dat ze willen besparen op de doosjes lijkt me sterk.
Je zal zien, straks gaan de pinkster- en hemelvaartstollen er ook aan.
Ach, er zit tegenwoordig ook zelden echte amandelspijs in. Dus waar hebben we het nog over.
Tijden veranderen, zo zeggen de Woke, dus moet, zo vinden zij, ook alles veranderd worden. En ja, de grootgrutters willen gewoon geld verdienen en zijn bereid om alles daarvoor op te offeren. Geef hen eens ongelijk. In de feestelijke reclame's doen ze er alles aan om ons wijs te maken dat ze begaan zijn met de Hollandse tradities, maar niets is minder waar. Ze doen wat het meeste oplevert, voegen zich naar wat binnen hun klantenkring sociaal gewenst is.
Destijds deden de Christenen die het Paasfeest bij ons brachten hetzelfde. Alles wat de overwonnen heidenen lokaal aanbeden werd omgekat naar Christelijke heiligen en wie niet wilde luisteren en wat niet getemd kon worden belandde op de brandstapel, ter leering ende vermaeck.
Het viel me op, want ik ben uiteraard een vuile fascist en rabiate racist, dat nu ook de Jumbo een nieuwe weg is ingeslagen, als het gaat om de definitie van de doelgroep..
www.youtube.com/watch?v=iNpJxoDB-_A
Op zich valt het met amandelspijs nog wel mee. Ik kijk altijd naar het gehalte amandelen/suiker. In de stol die we hier hadden was het 42% amandelen en dat is vrij normaal voor amandelspijs.
Wat voor stol zouden Satanisten eigenlijk kopen?
Een stol met een druppel mensenbloed erin.
@Schoorsteenveger | 29-03-21 | 13:07:
Je kunt wel sneakers kopen met mensenbloed: www.telegraaf.nl/entertainment/837354...
@Schoorsteenveger | 29-03-21 | 13:07:
Gestold bloed.
Een bloedstolsel.
Gefrituurde maagdenvliezen: www.youtube.com/watch?v=V-_cGYeDdLU Aaaarggh, den baarlijken Satan!
Een bloedstollende stol.
Pasen is een oosters feest, in het Engels is het dan ook Easter.
We mogen alleen boreale feesten vieren? U weet wat er met de laatste persoon gebeurde die dat woord in de mond nam?
Overigens zijn heel veel boreale feesten geconfisqueerd door de katholieken. Kerst is ook maar een Germaans winterfeest waar de geboorte van Big J is toegevoegd. Pasen zal ook wel van zo'n lentefeest afstammen.
Ik zou me hier niet al te druk om maken. Volgens mij is het gewoon de gezonde Hollandse koopmansgeest waarom ze dat ding een 'feeststol' hebben genoemd. Omdat ze hopen dat ze dan misschien ook een paar van die dingen aan de moslimgemeenschap slijten.
Niet te vreten trouwens, die feeststollen.
Wie koopt er dan ook banket bij een supermarkt? Bij de bakker heet het hier gewoon paasstol.
Een verwisseling van namen kan ook. Negerstol, Jodenzoen. Etc.
Blanke drop?
Fophef.
Geen probleem hier om elk religieus onzintintje eruit te slopen, maar dán ook overal.
Zolang we de vrije daagjes maar behouden.
Dat dacht ik wel.
Jij mag gewoon aan de slag
Het laatste dat Jezus at, was een paasstol, geen feeststol, geschiedvervalsing is 't.
Jezus at matzes met roomboter en bruine suiker.
@grapo | 29-03-21 | 13:07: Maak er een veganist van ja. Volgens mij aten ze lam met erwtjes en worteltjes en creme brule als toetje.
@grapo | 29-03-21 | 13:07:
Vandaar dat het het laatste avondmaal was, de keer daarna kwam er niemand meer opdagen.
@grapo | 29-03-21 | 13:07: rumbonen en rode wijn?
Het is pas feest als de Incluversiteitsinquisitie eroverheen is geweest.
Misschien een idee om stickers mee te leveren dat iedereen er van kan maken wat hij wil. Kerststol, Paasstol, Suikerfeeststol, viesfabrieksbroodmetrozijnenenwittebonenspijs.
wat dacht je van gewoon krentenbrood?
Ze wonen op een afgelegen woonboot in Broek in Waterland. Geen weg dus iedere dag met een bootje heen en weer. Lekker op afstand van de realiteit. Typisch PvdA. Toen Jinek wat had met de advocaat van Wilders moest ze van de buis. Die Luyten mocht gewoon Buitenhof blijven presenteren. Een relatie met een PvdA-er is bij de NPO een pre.
'Eén foute echtgenoot - en ik krijg een heel digitaal leger over me heen'
@bisbisbis | 29-03-21 | 13:07: Geil.
Palmpasen was afgelopen weekend. Hier in Spanje is de Semana Santa nu. Niemand die op het idee komt om daar iets aan te veranderen.
Palmfeesten. Klinkt goed.
Urlaub Oeff ? Of business?
Welke dan ook. Goede tijd gewenst. En vrolijk paasfeest.
Beetje opletten. Spanje heeft ie al minimaal 12 maal aangekondigd.
In Spanje is de deugkaravaan nog niet aangekomen.
Palmpasen is niet hetzelfde als Pasen.
@Graftak | 29-03-21 | 13:22: het is de opmaat naar Pasen.
Nou die hele AH folder staat stijf van de paasproducten die ook dusdanig benoemd worden. Om je dan druk te maken over die ene feeststol.. Is voor mij toch meer een kerststol trouwens, 1 keer per jaar zo'n zoet ding naar binnen schoffelen is voor mij meer dan genoeg.
Kerststol inderdaad. Paasstol nog nooit van gehoord.
Als het niet belangrijk is laat het dan gewoon een paasstol heten.
Het heeft ook voordelen.
Gisteren een fijne Feestzondag gehad.
Jarenlang Palmzondag moeten vieren, terwijl ik dat helemaal geen lekker bier vind.
Tja, als je Schultenbrau gewend bent...
@voorbips | 29-03-21 | 13:01:
Real Ales, m',n jongen.
Met een lichte voorkeur voor het Schotse Cairngorm Sheepshaggers Gold .
@Kapitein Sjaak Mus | 29-03-21 | 13:06:
Oei een kenner. Mijn oprechte excuses.
Guinness!
Bah, dan maar GeenStol.
Die leggen ze (niet) in de schappen tijdens Ramadan.
@3Xniks | 29-03-21 | 12:53:
edit: niks want al weg.
Als Feeststol kopen moslims het ook, als Paasstol niet?
Moslims lezen de titel echt niet. Die kijken of er sliertjes taal op staat en dan mikken ze het in hun karretje
Haram!
@miko | 29-03-21 | 12:55: zoeken het halal keurmerk denk ik.
@ikworstelengadouchen | 29-03-21 | 13:00:
Goede tip voor guurders overigens. Ze zetten tegenwoordig overal zo'n halal keurmerk op die hetzelfde steeds eruit ziet. Kun je zo kijken wat je kunt overslaan.
Alleen als-ie onder Rabbinaal toezicht is geslacht.
* van goede wil is en z'n best doet om al die religies een beetje bij te benen *
@ikworstelengadouchen | 29-03-21 | 13:00:
Precies dat,daarna douwen ze het in hun mik.
het is een begin , stoppen met die achterlijke religieuze namen aan voedsel te geven.
Hef je zelf maar op, gek.
Begin van het einde
Als we dan toch bezig zijn, meteen ook nieuwe dagen van de week invoeren.
Tyr's dag, Wodan's dag, Donar's dag, Frija's dag en Saturnus' dag zijn veel te religieus. En dat aanbidden van de zon en de maan moet ook maar eens afgelopen zijn!
@Kapitein Sjaak Mus | 29-03-21 | 13:02: En dan ook Louwmaand, oogstmaand enz enz?
@L.E. Raar | 29-03-21 | 13:05:
Uiteraard.
Misschien moeten we een uitzondering maken voor Beltane.
Hoezo achterlijk ? De Islam is zeker progressief en modern.....
@Koning BongoBongo | 29-03-21 | 13:27: ja ze gooien je zo ondersteboven van het dak af als homo als het juiste klimaat er is. Aardig heh. Misschien kom er dan wel een inclusiviteitsdag voor vieze honden en andere ongelovigen, zodat die ook mee kunnen doen (met springen). Vieze honden dag, wat een feest.
Is gewoon een bezuiniging, verpakking werkt zo voor alle feestdagen.
En wat er over is, kan gewoon de vriezer in tot de Decemberfeesten.
Geen verspilling!
@Kapitein Sjaak Mus | 29-03-21 | 12:57: met alle houdbaarheidsmiddelen in dat spul heb je geen vriezer nodig
@Continuum | 29-03-21 | 13:02:
Zie je wel! Hartstikke milieuvriendelijk!
Waarom ligt er nog Turkse knoflooksaus in de winkel? Alsof een kaaskop geen knoflooksaus zou eten. Dit is niet inclusief.
Inderdaad. Witten mogen geen knoflooksaus meer eten want cultural appropriation. Zal het aankaarten bij de volgende BIJna vergadering.
Richting blanken en/of niet-Moslims ligt haast altijd alles anders. Meen ik nog niet eens cynisch en alu-hoedjes-achtig, het is echt zo en de voorbeelden zijn legio.
Over discriminatie gesproken.
Feeststol is een zeer ongepaste naam, waarom geen herdenkingsstol? Er is wel iemand gestorven hè?
Opgestaan toch?
@Watching the Wheels | 29-03-21 | 12:50:
Ja, even.
RIP-Stol
Hij is toch opgestaan ? De vraag is dan waarom is hij gaan liggen ?
@Koning BongoBongo | 29-03-21 | 13:33:
Goede vraag! Eerst wat gaan hangen, dan weer gaan liggen om weer op te staan en dan knijpt meneer er tussenuit. Dat moeten we niet willen met zijn allen.
Ik vind zijn opmerking nogal dom, het zijn vaak niet de Ramadan koekjes ofzo die om genoemd worden, maar juist Christelijke producten en feestdagen....
En dat stukje van onze Identiteit moet worden afgebroken.... Satan Nikes met mensenbloed iemand?
We benoemen ook al die andere tradities en dan vooral de moslim soort, maar niet de christelijke. Allemaal EU beleid, oorspronkelijke tradities houden de éénwording van Europa tegen. Daarom migranten, met de miljoenen. Geen VVD'er /D66er die zich daar druk om maakt. Nog niet... Allah hakbar!
Suikerfeest wordt Feestfeest?
Deugtuigh begint steeds meer te overheersen in Nederland en zo gaat langzamerhand heel Nederland naar de tiefus! Alles moet kapodt van dit zeikvolk!
Echt ik ben dat profylactische ge-buk zó zat. Allemaal onder het motto "we geven dan maar alvast toe, voor het geval dat een paar beroepsklagers zich beklagen". Hou daar toch eens mee op, Hema's & Albert-Heijn's van deze wereld. Dit is gewoon een psychische aandoening, dit "weg met ons". Áls het dan al "weg met ons " is, dan tenminste onder dwang en niet vrijwillig. Donder op met je ge-deug en ge-buk. Zo win je twee niet-betalende klanten en verlies je 100 betalende.
Mwa, bij big corporate is het meer cashen en geld verdienen. Ze denken hiermee te scoren. Je hoeft bij multinationals weinig achter te zoeken. Het is een marketing ding.
Helaas is het onderwijs, MSM en steeds meer de overheid besmet met critical theory, dat is niet alleen zorgelijk maar ook mega irritant.
Precies!
Als een gereformeerde oude gek klaagt over naam spullen in de supermarkt wordt er smakelijk om gelachen en verder niks mee gedaan.
Als een islamitische oude gek klaagt over naam spullen in de supermarkt wordt meneer met alle egards ontvangen en gaat men gelijk aan de gang om tegemoet te komen aan zijn grieven.
En islamieten maar klagen dat ze altijd zo gediscrimineerd worden in dit kk-land.
Profylactisch gebuk. Mooi. Die hou ik erin. Dank
@Graaf_van_Hogendorp | 29-03-21 | 12:53: Zoals ik hieronder al gereaguurd heb, kan ik het alleen maar herhalen:
Je geloofd toch niet serieus dat er ook maar één streng religieuze Moslim überhaupt overweegt een paasstol te kopen, nadat de naam verandert wordt? Helemaal niet slim dus, en een pure vorm van virtuele signalling. De eigenlijke doelgroep van dit zelfdestructieve theater zijn de luide woke-klagers met hun cancel cultuur. Het afschaffen van de heersende cultuur dus, omdat het niet overeenstemt met de ideologie. Met andere woorden: een vorm van fascisme dus. En de appie doet lekker mee, zolang ze er geld aan denken te verdienen. Moreel kompas op nul en gáán voor die woke-banaan. Zum kotzen.
@Gladiator Fap | 29-03-21 | 13:02:
Ok. Het is waar, dat in alle (middel)grote steden mossels vooral bij clan en streekwinkeltjes shoppen. Ik verwacht dan ook geen 400% groei onder mossel consumenten.
De marketing is altijd gericht niet op degene waarvoor gevirtue signaled wordt. Maar op de witmang die daar gevoelig voor is. En daar zijn er tegenwoordig, dankzij decennialang knetter (s)links onderwijs en ander propaganda, heul veul van. Witte mensen die aanstoot zouden nemen met een paasstol maar een feeststol wel zouden kopen.
En uiteindelijk is dat ook maar gewoon marketing.
@Graaf_van_Hogendorp | 29-03-21 | 13:05: Hear hear. Und: zum Kotzen. Staat gelijk aan je ziel verkopen voor een paar Euro. Dat is niet ondernemen, dat is jezelf cultureel hoereren.
@Gladiator Fap | 29-03-21 | 13:09:
Mee eens en het is irritant maar we kunnen er zo weinig aan doen. De neo marxisten en postmodernisten hebben de hearts&minds van de witte man gewonnen via onderwijs, cultuur en MSM. Het is game over. Enige wat je kunt doen is producten en diensten steunen/kopen die niet woke zijn.
@Gladiator Fap | 29-03-21 | 13:02: Alles hernoemen maar in 'Woko Halal Feest-vul hier in-'? Maakt het vasthouden van een dieet een stuk makkelijker, gewoon overslaan die hap.
@Graaf_van_Hogendorp | 29-03-21 | 12:53:
Lees voor de gein eens de colofon van Allerhande. Alleen maar mopsen en ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken D66/GL stemmende randstedelijke gentrified deeltijd werkende bakfietsmopsen. En het enge is? Ze menen het echt. Ze zijn dol op deugen dus proberen ze mij (wellicht ons) allerlei "gezonde" zoute smakeloze vegashit door de strot te duwen.
Het Slachtfeest daarentegen klinkt dan wel weer sympathiek in de oren.
Tenminste, niet voor iedereen maar soit.
Juist! En ik wil ook dat mijn NY pizza met ham belegd wordt met ham! Niet met halal kakoenspul.
kakoen, daar maken ze T-shirts van.
NY pizza mag niet de vrijheid hebben om te verkopen wat ze willen?
Het gaat om het principe.
@donkieshot | 29-03-21 | 13:08:
Nee, dit gaat om de gestapo die eist dat winkeliers alleen verkopen wat de gestapo acceptabel vindt. Een soort van extreemrechtse cancelcultuur.
Dat klinkt tenminste feestelijk.
Bij AH haal je dit soort zaken niet. Gewoon naar de plaatselijke warme bakker gaan en je paasbrood halen. Het brood bij AH is niet te eten. De laatste keer dat ik er brood haalde was het in elk geval niet te eten.
Het suikerfeest gaat ook het feestfeest heten.
Nou Urk, kom dr maar in!
Waar halen ze trouwens die gele klont oorsmeer vandaan die er in zit? Ik snij dat er altijd uit en gooi het weg. Bah.
Thnx nu hoef ik ook niet meer
Dat is gestold hazenvet. Vandaar de naam stol.
Dit jaar is er zelfs Volkoren Feeststol, het moet toch niet veel gekker worden..
De volkorenpasta, de volkoren tortilla's, het bleef allemaal liggen bij het Grote Hamsterfeest vorig jaar. Evenals die gore vegan-troep.
Ik las Volkert's feeststol. Werd een beetje onpasselijk.
@Wiebenick, nee idd, dan klinkt folklore paasstol beter.
Het is van de zotte. Anderszijds: alles wat bijdraagt aan het ausradieren van religie (want religie is een ziekte) is welkom. Geen enkel probleem om Pasen en Pinksteren om te katten naar VrijOmdatHetKan-maandagen. Kunnen we daar meteen wat voormalige geitenneukreligie-dagen bij in schuiven.
Is puur marketing/prijs. Nu kunnen ze dezelfde doos gebruiken voor kerst-, paas- en nieuwjaarsstol. Als ze voor elke gelegenheid een aparte doos moeten maken, dan is dat veel duurder.
Waarom zou 'stol' niet mogen, ligt het soms gevoelig met de bijwerkingen van AstraZeneca?
Komt straks De Jonge weer aansloffen.
Het gaat dan ook om het Paas gedeelte.
Feestus Christus.
Lol.
Ik mijd ahold zolang ze het deugcircus bij klanten blijven opleggen, dat geldt ook voor bol. Nadeel is alleen dat bijna alle grootgrutters meedoen met de gekkigheid. Wellicht maar eens picnic proberen. Of zijn die ook zo obsessief bezig met cultuur?
Bol = Ahold.
Wat een strijder!
Dat de paasstol tegenwoordig een feeststol is, dat is reeds lang een voldongen feit. Nu staan ze met bosjes bij de kerken, onschuldige christenen te intimideren. Je verzint het niet: ze knopen een microfoon op een lange stok, en belagen daarmee de kerkgangers, op zoek naar een geïrriteerde reactie, om die dan lang en breed uit te venten in de NPO. De NPO waarvan diezelfde christenen denken, schaf maar af, we hebben toch geen televisie.
Nou Urk, kom dr maar in!
GuusHetSchaapje | 29-03-21 | 12:46 |
Oh, daar was u al.
Iemand die vragen stelt is intimiderend en iemand die een ander bewust aanrijdt is onschuldig. Klinkt logisch.
@BelleFleur | 29-03-21 | 12:50: Op die kwestie ben ik een aantal topics terug ingegaan, u kan daar uw inhoudelijke reactie achterlaten, alwaar ik niet meer op zal reaguren, daar ik daar mijn maximale aantal reacties al behaald heb als zwitsal.
Een feeststok als het ware.
Ik vind het prima, ik ben niet zo'n grote eter, kan ik de helft bewaren voor het Winterfeest.
Heb hem al op, doosje netjes bij het oud papier. Deug me te pletter de laatste tijd.
@Ronaldo "Feesteilenaden"
Niet getreurd het filespook is wel opgelost
Dat deugen gaat nog groot worden. En als iets groot genoeg wordt, wordt het wetgeving.
Met amandelspijs van witte kool en 50% palmolie.
Witte bonen toch?
@Mr_Natural | 29-03-21 | 12:43:
Lijkt mij wel. Witte kool lijkt qua smaak niet eens op amandelspijs.
Banketbakkerspijs is van witte bonen gemaakt. Als op de doos amandelspijs staat moet het ook van amandelen gemaakt zijn.
@Mr_Natural | 29-03-21 | 12:43: feestbonen! Wel correct blijven hè
Onder het drammerige gedrag van de Islam wordt alles van ons afgenomen waar we ooit, toen iedereen hier gewoon nog autochtoon was, zoveel plezier aan hebben gehad. Het zal mijn tijd wel duren maar eens zullen wij etnisch gezuiverd worden.
Dat is helaas de harde waarheid.
In het draadje over die kerk in Urk waren reaguurders niet positief over Christenen en het Christendom.Het zijn domme en achtergestelde mensen die geloven in een imaginair opperwezen.
Een beetje hypocriet om dan nu te gaan janken over de paasstol. Als je niks met het Christendom hebt, dan boeit het toch niet hoe ze die paasstol noemen?
Wellicht dat het Pasen meer te maken heeft met het vruchtbaarheidsfeest ipv Christendom.
Nee precies, geef het beestje een naam. Snijden ze de stol in plakken heet het gewoon krentenbrood met spijs.
Christenen is wel erg fout inderdaad. Laten we ze voortaan Feestenen noemen.
Laatst een feestsnol besteld, die krengen zijn harstikke duur, geeft een hoop rommel en na een uur vraag je jezelf af of het het waard was.
Maar een Paassnol dan, met van die oren en zo'n wipstaartje?
@JvanDeventer | 29-03-21 | 12:43: Een feestsnol bedoelt u.
ik vind het slim. De feeststollen kunnen als Pasen is afgelopen blijven liggen voor het volgende feest. Lekkere feeststol voor Koningsdag, met feestbitter.
Pasen is het Eierfeest. Na nog wat extra import door Rutte wordt de naam: het Op Eieren Lopen Feest.
Zo worden Koningsdagtompoezen na een week, Bevrijdingstompoezen.
Ach, in de commercial heeft de Appie dan wel weer Pasen. Want daarin wil de dame in kwestie pas na Pasen zeggen dat ze dikgepopt is.
Het winkelbedrijf, of het nu het grootwinkelbedrijf of de kleine middenstander is, heeft als doel geld te verdienen. Als zij daar een nationale of christelijke traditie voor moeten verzaken is dat geen enkel punt. Ze zijn er niet als hoeder van de traditie. Ik denk dat zeker AH, als internationaal concern, volledig schijt heeft aan het land van vestiging. Valt er te verdienen aan Pasen, dan doen ze mee; denken ze van niet, dan boeit het ze niet.
Yep.
Net als het veelvuldig in beeld brengen van onze gekleurde medelander, het gaat om niets anders dan de cashflow op gang te houden!
Ik verwacht nu een andere benaming voor het suikerfeest want alleen samen kunnen we de islam aan.
Afgelopen week zag ik in de Telegraaf dat AH op 1 dag adverteerde met 4 volledig gevulde pagina's. Daarin kwam het woord 'Pasen' vaak voor. Ook in hun folder trouwens. Dat AH de Paasstol dan nu even een feeststol noemt kan ik hen vergeven. Maar doe het nooit weer!
Door politieke correctheid mag alles van Nederlandse cultuur kapot gemaakt worden. Nederland mag niet trots zijn op ons voc verleden of cultuur. Alles moet vernietigd worden voor de minderheid. Nederland wordt en is een land zonder geschiedenis en trots.
Limburg heeft ook geen VOC verleden
@miko | 29-03-21 | 12:57: En hoeft daarom ook geen herstelbetalingen te betalen, alleen Amsterdam moet dat doen.
Dat kan je na Pasen het brood ook verkopen. Als PVDA niet commercieel is krijgt het zelfs de goedkeuring van geenstijl.
Want het is alle dagen feest? Voor je feeststol?
Feeststol? Wat zijn wij van plan?
"Coronaregels aangescherpt: feest thuis verboden".
Voor het suikerfeest.. wat toevallig wel net na de lock down is
Dat is omdat ze ze ook met kerst verkopen en op deze manier niet verschillende verpakkingen hoeven te maken (althans dat zal het excuus wel zijn).
Merkte gisteren nog op dat Lidl lekker conservatief PAASstollen op de tv gooit
Ben er klaar mee. Boycotten die hap. Ook alles wat men middels ge-afrikaniseerde reclames aan de man probeert te brengen.
Ja, het was weer feest vanochtend. Alleen maar Ubergelukkige gezinnen in de reclame. De rastaman en zijn blonde veroveringen.
@Piet Karbiet | 29-03-21 | 12:43: valt u ook al op? Altijd blank vrouwtje bij voorkeur blond en zwarte man.
@Rotterdammert1965 | 29-03-21 | 12:46: Gek genoeg nooit een donkere neger bij een vrouw met hoofddoekje, terwijl beide hartstikke modern zijn om te zijn.
ach ja, zolang het te maken heeft met die kinder vergrijper in Mekka, dan mag je het beestje wel bij het naampje noemen. Alles mag voor het suikerfeest en uiteraard wenst Rutte ze ook een fijne iftar, maar weigert hij om gelukkig kerstmis te wensen. Ik hoop dat er snel een hele harde reset komt en al dit woke geneuzel snel uit de wereld wordt verholpen.
maar dan ook geen Suikerfeest meer. Ik stel voor : het jaarlijkse sachariden-evenement.
Mooie vondst!
De Feesthaas komt ook dit jaar?
Of de feestman... Maakt het nog verschil? Het zijn weer feestdagen.
Jahoor, op z'n Feestbest..
Zowel de paashaas als kerstman hebben natuurlijk geen sikkepit te maken met een gristelijk feest.
Alleen als feest en feest op dezelfde dag vallen.
@* Il Principe * | 29-03-21 | 12:39:
Vandaar ook de Feestman, en de Feesthaas.
En het Aspartaamfeest, en schaapadanfeest (ram is mannelijk, en misschien is het schaap helemaal niet mannelijk, of voelt het zich niet zo.)
Ik ga gewoon van het feestweekend genieten. En als iemand vraagt waarom we in het feestweekend vrijhebben dan zeg ik omdat het feest is. En als iemand vraagt waarom we in dit specifieke weekend feest hebben dan zeg ik omdat we altijd in deze tijd feestweekend hebben.
Prettige feestdagen!
Zo nu wat feesteieren verstoppen.
Bukken, bukken, dieper en dieper.
Dat hoorde ik het weekend ook. Denk alleen dat u iets anders bedoelt.
@Rotterdammert1965 | 29-03-21 | 12:47:
Iemand zei tegen u "bukken"?
Dit is in meer winkels. Ze willen die paasstol namelijk ook verkopen aan Moslims. Best wel slim dus.
Lubach had gisteren het suikerbrood natuurlijk suikerfeestbrood moeten noemen.
Het woordje ‘paas’ is niet te verteren schijnbaar.
Je geloofd toch niet serieus dat er ook maar één streng religieuze Moslim überhaupt overweegt een paasstol te kopen, nadat de naam verandert wordt? Helemaal niet slim dus, en een pure vorm van virtuele signalling. De eigenlijke doelgroep van dit zelfdestructieve theater zijn de luide woke-klagers met hun cancel cultuur. Het afschaffen van de heersende cultuur dus, omdat het niet overeenstemt met de ideologie. Met andere woorden: een vorm van fascisme dus. En de appie doet lekker mee, zolang ze er geld aan denken te verdienen. Moreel kompas op nul en gáán voor die woke-banaan. Zum kotzen.
vreemd genoeg is pasen eigenlijk een lentefeest wat aan de maanstand is gerelateerd waarbij dan nu de kruisiging van de here jezus in gedachten wordt gebracht. Terwijl dit natuurlijk aan een kalenderdag gerelateerd zou moeten zijn. Het is voor het christendom eigenlijk een belangrijker moment dan de kerst terwijl de burgerman veelal denkt dat het een bijfeest is.
Als die denken dat er ook maar een microgram varkensvet in verwerkt zit, moeten ze het al niet meer.
Kunnen ze die krengen die ze overhouden met Kerst weer verpatsen.
Scheelt inderdaad weer qua verpakkingen en beter voor het milieu.
Een paasstol bestond niet en het is inderdaad een poging om een kerststol bij meerdere gelegenheden in de maag te splitsen. Waarom een paasfeest plots geen pasen meer mag heten is een andere vraag en vooral door bange marketingmensen bedacht die bang zijn voor een woke policor terugslag.
Ik wilde net dezelfde reactie plaatsen. Het is gewoon dezelfde ingevroren stol die nu weer als 'vers' wordt verkocht. En daarom is inderdaad "feeststol" veel makkelijker.
REAGEER OOK