Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vakbonden: "Zorginstellingen dwingen personeel tot vaccinatie"

Die verkapte vaccinatieplicht voor de algehele bevolking is doodziek en bovendien waarschijnlijk illegaal.

Dat de druk op zorgpersoneel, met name in de ouderenzorg, iets hoger is, snappen we dan weer wel. Maar ook daar lijkt de vaccinatiecultuur inmiddels wel erg agressief te worden. Vakbonden CNV en FNV ontvingen hierover afgelopen weken tientallen meldingen. "Medewerkers van tientallen zorginstellingen voelen zich door hun werkgever onder druk gezet om zich te laten vaccineren. Werkgevers dreigen met ontslag, het stopzetten van loon en schuwen geen emotionele chantage. Zo krijgt personeel dat zich niet laat inenten de schuld van besmettingen onder collega's en patiënten, blijkt uit gesprekken van BNR met vakbonden en bronnen in en rondom de zorg."

Een aantal doorgeleerden vinden het - terwijl ze het belang van vaccineren wel benadrukken - allemaal niet kunnen. "Er is geen vaccinatieplicht, dus je mag werknemers ook niet verplichten om zich te laten vaccineren. Dreigen met ontslag en loonsverlaging gaat veel te ver en is buiten proportie," aldus DAS-arbeidsjurist Pascal Besselink. Zorgbond NU'91-voorzitter Stella Salden: "Iedereen mag zelf kiezen of hij gevaccineerd wil worden, ook mensen in de zorg. Dat mag niet leiden tot ontslag of andere consequenties." En Anneke Westerlaken van het CNV dan: "Het mag nooit zo zijn dat je impliciet of expliciet wordt gedwongen om tot vaccineren over te gaan, dat is altijd je individuele afweging."

Ja, én toch hè. Vragen we ons gewoon af. Ze zeggen het allemaal, maar menen ze het nou wel? 

Reaguursels

Inloggen

Haha goeie foto

Nagelaanjedodskist | 26-03-21 | 15:16

Al jaren en jaren kom ik op GeenStijl. Eerder altijd onder een andere nick maar vooruit die is allang verleden tijd. Ik vond het hier, en soms nog wel, een leuke bende van andersdenkenden, lekker tegendraads, af en toe grof maar wel altijd met een humoristische ondertoon. Behulpzaam ook waar nodig en niet te beroerd om een politieke hand uit te steken, denk aan het flyeren.
Wat ik hier het afgelopen jaar gezien heb lijkt wel een rollercoaster van meningen, verdraaide feiten, haat en nijd. Complete verdeeldheid. Je mag je afvragen hoe dat komt maar ik zal een voorzetje geven: Corona.

Wat was ik blij dat GeenStijl aankondigde om geen berichtgeving meer te doen van Corona. Helaas is ook GeenStijl niet meer de rechte rug die ze trachten te willen zijn en trokken ze die keutel al snel weer in. Het resultaat is een volledig uit elkaar liggend weblog. En al kan je die afspiegeling van reaguurders niet maken omdat het geen representatief deel van de bevolking betreft, de maatschappij buiten de zolderkamer is er niet anders aan toe. Je kan je afvragen hoe en waarom heeft het zover moeten komen? Maar vooral met welk doel.

Het is abnormaal hoe er met elkaar omgegaan wordt. Laat elkaar eens in de waarde en respecteer elkaars keuze v.w.b. vaccineren. Leef en leef verder. Ga naar buiten en pak de zon.

Sugartits | 26-03-21 | 12:50 | 4

Ik zou het volledig met je eens zijn ware het niet dat het met elkaar in de waarde laten en elkaars keuzes respecteren niks van doen heeft. Het komt allemaal van één kant. Wij aan de 'wappiekant' hebben er geen problemen mee als andere mensen liever thuis blijven zitten, graag mondkapjes dragen, niet naar het café willen, graag een experimenteel vaccin willen, etc. Moeten ze allemaal lekker zelf weten.

Omgekeerd is er echter sprake van een constante stroom aan antidemocratische terreurmaatregelen waarvan ze eisen dat wij ons daar allemaal aan houden. Ze eisen dat wij voor de volle 100% meegaan in hun hypochondrische angstpsychose en dat wij meegaan met elk fascistisch regeltje dat ze verzinnen. Pure eenzijdige terreur is het waar wij NEE, NEE, NEE tegen zeggen.

Antiquerulant | 26-03-21 | 13:04

@Antiquerulant | 26-03-21 | 13:04: De wappie roepers zijn de grootste angsthazen en projecteren dat op de ander. Dit om hun volledig irrationele angstgevoelens te verklaren.

RonnieTuitL | 26-03-21 | 14:25

@Antiquerulant | 26-03-21 | 13:04:
Elkaar in de waarde laten begint wel met elkaars keuze respecteren. Ik ben het zeker met je eens dat dat voor een bepaalde groep heel erg moeilijk is. Als iemand die in het verpleeghuis werkt kan ik volmondig beamen dat je in je eerste stuk tekst volledig gelijk hebt. Iemand die niet gevaccineerd is hoor je nergens over.

Sugartits | 26-03-21 | 15:59
▼ 1 antwoord verborgen

Hebben de zogenaamde "Wappies" toch weer gelijk.

MoonBeebe | 26-03-21 | 12:37

Ondertussen is er wel al volop informatie over de langere termijn bijwerkingen van Corona. Het is niet alsof je na een weekje met een snotneus er weer tegen kan.

BrainShake | 26-03-21 | 12:25 | 13

@RonnieTuitL | 26-03-21 | 14:32: Ik heb mijn kennis hierover van mensen die zeer dicht bij mij staan. een daarvan werkt op de corona-IC. Maar je hoeft mij niet te geloven, dit komt van de site van het Longfonds: "Bijna een half jaar na de infectie heeft meer dan de helft (55 procent) van 1005 coronapatiënten nog steeds 6 of meer klachten. 9 op de 10 (91 procent) geeft aan nog last te hebben van meer dan één symptoom. Nog geen 5 procent is inmiddels geheel klachtenvrij". Met je griep.

BrainShake | 26-03-21 | 14:57
▼ 10 antwoorden verborgen

Nee joh, ik wil graag een chimpansee adenovirus verpakt in embryonale niercellen in mijn lijf gespoten krijgen. Graag! Liefst vanmiddag nog, maar helaas moet ik wachten.

Deksmaat | 26-03-21 | 12:15 | 3

Haha! Wat ben je toch ook een vaccinatie-wappie hè?

VBO_B_Niveau | 26-03-21 | 12:28

En we noemen het gewoon een vaccin! Of ben je soms bang voor naalden?

Nilfisk | 26-03-21 | 17:45

Over 4 jaar iedereen het vvd logo getatoeëerd.
Het hoeft natuurlijk niet, maar zonder dat logo mag je geen stemlokaal binnen.

Hiram | 26-03-21 | 11:51 | 2

Op je voorhoofd.

MoonBeebe | 26-03-21 | 12:38

Dat logo groeit vanzelf op je voorhoofd, het zit al in het RNA ingebakken.

W_F | 26-03-21 | 16:00

Als Nederland je niet bevalt dan rot je toch lekker op?
Er is vast nog wel een uithoek in de wereld waar alle anti-vaxxers, gestoorden, Tokkies en SGP-ers hun eigen landje kunnen stichten: Wappiestan. Hek eromheen en de sleutel weggooien. Tot nooit weeziens.

Coño de Barbaar | 26-03-21 | 11:50 | 12

Je kan wel merken dat er op de GGZ flink bezuinigd is.

MoonBeebe | 26-03-21 | 12:40

Fascistische barbaar.

RonnieTuitL | 26-03-21 | 14:37

Tunahan, ben jij het? Op GS?

intrigant | 26-03-21 | 18:38
▼ 9 antwoorden verborgen

Ik heb liever dat ik in een verpleeghuis behandeld word door iemand met een goed afsluitend ffp3 mondkapje zonder vaccinatie dan door iemand zonder mondkapje maar met vaccinatie. En vergeet het handenwassen niet natuurlijk.

lekgoot | 26-03-21 | 11:44 | 1

Als je eenmaal in het verpleeghuis bent, dan maakt dat niet meer zoveel uit toch?

intrigant | 26-03-21 | 18:39

Terecht. Zolang ze na de Corona maar weer worden aangenomen. Je wil toch niet dat je moeder in het verpleeghuis op de valreep alsnog besmet wordt door zo’n viruswappie

timster | 26-03-21 | 11:31 | 14

timster | 26-03-21 | 11:31
Je moeder is toch ingeënt?

Is dit nog nieuws? | 26-03-21 | 12:16

@loser | 26-03-21 | 12:07: Het nut van een vaccinatie is dat je zelf niet of nauwelijks ziek wordt van een eventuele besmetting. Dit is precies dezelfde reden dat mensen boven een bepaalde leeftijd geadviseerd werd om toch de griepprik te gaan halen, en jongere mensen dat niet hoefden. Maar ook die griepprik is nooit 100% effectief geweest. Het is met dit virus niet veel anders.

VBO_B_Niveau | 26-03-21 | 12:26
▼ 11 antwoorden verborgen

Ik denk dat er vanuit de overheid meer voorlichting moet worden gegeven over vaccinatie. Overal zie je het misverstand dat mensen denken dat vaccinatie besmettingen tegen gaat. Er is geen enkel peer reviewed onderzoek dat dit aantoont. Het vaccinatie paspoort is daarom dan ook net zo nutteloos als dat het onzinnig is. Eisen dat iemand anders gevaccineerd moet worden heb je zelf niets aan

cheops | 26-03-21 | 11:17 | 4

@VBO_B_Niveau | 26-03-21 | 11:54: Dat is het RIVM eigen. Op ieder dossier. Internationaal al vele malen uitgelachen en beschimpt wegens het rücksichtlos functioneren als spreekbuis van haar broodmeester. En dan heb ik nog niet eens over het COVID dossier.

jemagookniksmeer | 26-03-21 | 12:00
▼ 1 antwoord verborgen

Mark en Sigrid ( de elitaire variant van Henk en Ingrid):”willen jullie meer of minder vrijheid?”. Vinnex-Nederland “minder, minder,minder!’

INTP | 26-03-21 | 11:09

Een kennis van mijn vrouw ging onderlaatst naar de Hema voor een paar rompertjes voor de kinderen. Zij was de enige klant maar er liep wel een personeelslid achter haar aan met een stopwatch.
Want ja "befehl ist befehl".
Toen riep "stopwatch" u heeft nog 1 minuut mevrouw.
Dus ze pakte er maar gauw een stel en thuisgekomen zag ze, de een is te klein de andere is te groot.
Nou snap ik waarom er geen andere klanten waren. Zelf zou ik ook niet doodgevonden willen worden in zo'n Hema schuur.

Kafka had er een mooi boek over kunnen schrijven, "De Diktatuur van de Witte Jassen"

copywriter | 26-03-21 | 11:08 | 4

Aan een rompertje is een labeltje met daarop de maat. Toen mijn zoontje klein was wist ik de maat uit mijn hoofd.

Red shirt | 26-03-21 | 11:46

Dus net als die onzin bij de Action. Hoe diep is de Hema gezakt. Persoonlijk zou ik dan alle spullen in de handen van zo'n figuur met stopwatch duwen en naar huis gaan. En de volgende dag weer hetzelfde ritueel uitvoeren.

loser | 26-03-21 | 11:51

Hema is een en al middelmatigheid, maar dat was in het pre kung flu tijdperk ook al zo

intrigant | 26-03-21 | 18:42
▼ 1 antwoord verborgen

Briljant idee om medewerkers in de zorg te ontslaan. Voor jou 10 anderen, of toch niet.

forecastle | 26-03-21 | 11:02 | 1

Briljant ja. De werkgever mag nu meer betalen om snel een vervanger te vinden, en daarnaast de oude medewerker nog tot zijn pensioen doorbetalen, plus alle kosten van een rechtszaak.

W_F | 26-03-21 | 16:05

Wedstrijdje logica doen dan maar? Nou, als iedereen op het werk ingeënt is, behalve jij, en er raakt dan tóch iemand anders besmet dan jij, dan werkt dat vaccin dus gewoon niet hè?

VBO_B_Niveau | 26-03-21 | 10:55 | 5

@timster | 26-03-21 | 11:33: Volgens mij schreef VBO_B_Niveau als iedereen is ingeënt, i e d e r e e n behalve jij.

Charred_Metal | 26-03-21 | 12:01

@timster | 26-03-21 | 11:33: Dus dan ga je niet die bewoners vaccineren maar het personeel? Dat is wel hogere logica, ik snap hem nog niet helemaal.

Pimp my Voortuin | 26-03-21 | 12:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Je kunt je ook afvragen wat voor mentaliteit en/of niveau dat "zorgpersoneel" heeft dat blijkbaar het nut van vaccinatie nog niet snapt, dat leipe faceboek gezwets moet onderhand maar eens afgelopen zijn, vaccineren of je gaat maar in in de IT werken of zo, maar blijf bij zwakkeren uit de buurt.

zwellevertje | 26-03-21 | 10:54 | 18

@zwellevertje | 26-03-21 | 12:20: ik bedoel een gevaccineerde kan niet meer zo ziek worden dat hij overlijd of in het ziekenhuis terecht komt toch ?dan is het een paar dagen milde klachten en niet meer levensgevaarlijk .
Zo niet dan is het vaccin überhaupt zinloos kortom een gevaccineerde hoeft niet zo bang te zijn voor een ongevaccineerde.

Huwelijksgeluk | 26-03-21 | 12:35

@zwellevertje | 26-03-21 | 11:15: Weet je nog? Met de griep? Toen alleen ouderen zich lieten vaccineren? Toen zag helemaal niemand jou dit soort tegels plempen. En waarom nu dan wel?

VBO_B_Niveau | 26-03-21 | 12:39

@zwellevertje | 26-03-21 | 11:04: Vertelt u het zelf maar, u schijnt er alles van te weten. Wel alleen beweringen doen die u 100% kunt garanderen aub.

intrigant | 26-03-21 | 18:45
▼ 15 antwoorden verborgen

wat doen sommige mensen toch ongelooflijk moeilijk. Als je bijv naar Afrika gaat krijg je meerdere prikken, Baby's worden in de eerste weken en jaren geprikt en het was nooit een probleem, behalve van die 'achterlijke Christenen in Staphorst' die het zgn niet snapten. Er is meer dan 100 jaar ervaring, er zijn miljoenen mensen gered met vaccins. Nobelprijsmateriaal. En nu een stelletje softe millennials die dwarsliggen omdat ze er niet in geloven. Ga dan in een ontwikkelingsland wonen.

small_town_dude | 26-03-21 | 10:44 | 9

@Goofje | 26-03-21 | 10:56: de landen zelf bepalen wat verplicht is, niet mijn klant of opdrachtgever. Ik heb er geen probleem mee verder, maar malaria is niet verplicht dus doe ik ook niet.

small_town_dude | 26-03-21 | 11:40

Jouw redenatie gaat gigantisch mis want vaccins waar jij het over heeft, zijn door de 10-tallen jaren beproefd. Dit is in een sneltreinvaart door de testfase gejast om nu dus op wereldwijde schaal verder te testen. Als jij dat niet snapt, dan ben jij als al die andere achterlijke Rutte-gelovigen die alles wat hij zegt voor waarheid aanneemt.

loser | 26-03-21 | 11:55

Het ene vaccin is het andere niet, en er gaan nog steeds miljoenen mensen dood, aan kanker bijvoorbeeld, wat we nu veel meer hebben dan vroeger, vooral "ontwikkelde" landen waar we inenten, volgepropt worden met medicijnen en een heel leven lang verplichte brandvertragers lopen te snuiven. We weten gewoon heel veel nog niet.

W_F | 26-03-21 | 16:10
▼ 6 antwoorden verborgen

Stel dat 0.01% ernstige bijwerkingen krijgt van dit vaccin.
Hoeveel is 0.01% van 17.500.000 ?

Is dit nog nieuws? | 26-03-21 | 10:40 | 10

Is ietsjes meer dan de 0,03% die aan Covid overlijd na te zijn besmet

SimpeleZiel | 26-03-21 | 11:58

En hoeveel is procentgewijs is 2.5 miljoen coronadoden op een eereldbevolking van 17 miljard?

MoonBeebe | 26-03-21 | 12:51

@MoonBeebe | 26-03-21 | 12:51: 17 miljard duurt nog wel even. Tegen die tijd mag je de bevolking van Mars ook meetellen.

W_F | 26-03-21 | 16:13
▼ 7 antwoorden verborgen

In de waanzin des daags ben ik van mening dat er bepaalde zaken ontiegelijk scheef gaan lopen en dat voorzag ik al.. men blijft tweestrijd creëren zodat er nooit een duidelijk geluid gaat komen.. en dat is erg gevaarlijk! Tuurlijk hoef je het er niet mee eens te zijn allemaal en je mag je zeer zeker af vragen waar dit voor dient allemaal. De “crisis” moet nog komen en de rekening daarvan.. youtu.be/4cia_v4vxfE

All_Anonymous | 26-03-21 | 10:38

Het is heel simpel gemaakt, het is a of b. Nuances die bestaan niet. Je erkent het bestaan van het virus en accepteert dus alle maatregelen kritiekloos óf je bent een wappie. Je accepteert een vaccinatie óf je bent een anti-vaxxer.
Je bent gelovige of ongelovige.
youtu.be/aJXrq2qEPhc

ratelaar | 26-03-21 | 10:32 | 1

Het lijkt het klimaat wel, of de institutionele discriminatie in Nederland, of de stikstofcrisis. You are either with us, or against us.

intrigant | 26-03-21 | 19:01

Verplicht laten vaccineren om besmettingen te voorkomen om dan te lezen dat je na de vaccinatie nog steeds andere mensen kunt besmetten...

Tollebol | 26-03-21 | 10:28 | 2

hahahaha, tsjaa, vooraf inlezen is best een dingetje ......... inlezen uberhaupt lijkt het voor veel mensen.

emwee | 26-03-21 | 11:04

Hé, iemand die wél nadenkt! Goed bezig!

VBO_B_Niveau | 26-03-21 | 11:09

Vrijwillig mensen!

Is dit nog nieuws? | 26-03-21 | 10:25 | 5

@small_town_dude | 26-03-21 | 10:47: Die badge, heb je daar ook kans op bloedstolsels of Transverse Myelitis om maar een paar bijwerkingen van de mRNA injecties te noemen?

Norman N. Warden | 26-03-21 | 11:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je als verpleegster geen vertrouwen hebt in medicijnen, dan kan je wellicht beter een ander beroep kiezen.

Zeddegeizot | 26-03-21 | 10:25 | 11

@Zeddegeizot | 26-03-21 | 12:10:
Je wordt niet verplicht paracetamol te nemen. Waarom zou dat bij een corona vaccin anders zijn?
Er zijn gevallen bekend waarbij mensen embolieën kregen na inspuiting van het astrazeneca vaccin. Er zijn ook mensen aan overleden. Bovendien bevind het astrazeneca vaccin zich in de derde testfase -van 4 testfases voor nieuwe medicijnen... Kortom, we weten nog niet wat mogelijke bijwerkingen op de lange termijn zijn.
Als je dat allemaal meeweegt dan kan het zijn dat mensen liever het risico op covid-19 nemen.
Kortom, dat zijn redenen -ook voor medisch specialisten- om er voor te kiezen zich niet te laten vaccineren.
Daarom vind ik jouw opmerking: “ Als je als verpleegster geen vertrouwen hebt in medicijnen, dan kan je wellicht beter een ander beroep kiezen. ” onzin.
De keuze om je wel of niet te laten vaccineren staat los van het feit of je vertrouwen hebt in medicijnen.
Mooi hè vrijheid.

ratelaar | 26-03-21 | 13:03

Uw stelling is een drogreden. Een verpleegster hoeft niet in alle medicijnen evenveel vertrouwen te hebben, net zoals een chefkok niet alle gerechten ter wereld lekker hoeft te vinden, of een politicus niet per se achter alle wet en regelgeving hoeft te staan

intrigant | 26-03-21 | 19:06
▼ 8 antwoorden verborgen

Gewoon sputnik en j&j prikken, dan verder geen probleem.

MaximusAurelius | 26-03-21 | 10:24

Als u naar de autodealer gaat voor een nieuw model en de verkoper verteld u dat hij absoluut geen garantie kan geven omdat een nieuwe techniek gebruikt is en hij geen idee heeft hoe dit zich op de lange termijn gaat houden, koopt u deze auto dan of bedankt u hem vriendelijk en wacht u nog even met de aanschaf?

zegmaarwij | 26-03-21 | 10:22 | 9

@botbot, de V6?

rifraf | 26-03-21 | 10:54

Ik bedank hem vriendelijk en wacht nog wel even inderdaad.

VBO_B_Niveau | 26-03-21 | 11:10
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Emile_en_detectieven | 26-03-21 | 10:20

Inderdaad is er geen vaccinatieplicht, maar als werkgever staat het mij wel vrij om mensen in te roosteren voor werk aan het bed zoals ik zelf wil. Medewerkers die niet zijn gevaccineerd zet ik dan niet in bij werk waarbij direct contact met cliënten noodzakelijk is. Medewerkers met urencontracten zet ik dan sowieso niet in voor extra uren indien ze niet gevaccineerd zijn. En zo zijn er nog heel wat manieren te verzinnen die ik als werkgever geheel binnen de wet kan toepassen om mijn personeel en cliënten te beschermen tegen vaccinweigeraars. En uiteraard kan ik in nieuwe contracten clausules opnemen gelijk aan de clausule voor hepatitis vaccinatie bij ziekenhuispersoneel.

BoerKoekoek | 26-03-21 | 10:19 | 7

Ik weet van een zorginstelling waar personeel mét corona gewoon wordt ingeroosterd. Zolang je geen klachten hebt moet je gewoon komen werken. Mijn schoonmoeder moest in afwachting van haar testuitslag ook gewoon de oudjes verzorgen. En het dan gek vinden dat er af en toe weer een uitbraak is.

Johnny_Hoogerland | 26-03-21 | 10:49

Echt helemaal niemand heeft gezegd dat mensen na hun vaccinatie niet meer besmettelijk kunnen zijn. En nu?

VBO_B_Niveau | 26-03-21 | 11:13

Vindt u dat lekker, die macht? Om anderen iets te kunnen opleggen dat ze niet willen maar wat ze niet kunnen weigeren om financiele redenen?

intrigant | 26-03-21 | 19:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Een zwaar overtrokken verhaal lijkt mij. Ik zit in de thuiszorg, maar heb er niet over gehoord dat er lijstjes zijn wie gevaccineerd is en wie niet. Kan ook helemaal niet, want de vaccinatie wordt bij ons door de GGD verricht en is dus verder geheim. Als personeel spreken we er natuurlijk wel over en er worden ook voors en tegens tegen elkaar gezet. Maar dat lijkt mij heel normaal. Er zijn wel andere zaken te benoemen die heel wat schandaliger zijn, zoals de knudde arbeidsvoorwaarden in de thuiszorg.

jochum1980 | 26-03-21 | 10:18 | 5

Knudde arbeidsvoorwaarden ga je niet aan dood.

Lorejas | 26-03-21 | 11:15

@Lorejas | 26-03-21 | 11:15: 0,05% van de mensen onder de 70 heeft kans om te overlijden aan corona, en onder de 50 of 40 ligt dit percentage nog lager. Ik ben niet echt onder de indruk zeg maar. O, en omdat de lange termijn effecten van dit vaccin nog steeds onbekend zijn sla ik liever even over, want misschien krijgen mensen dáár over een paar jaar wel ernstige bijwerkingen van. En dan? Dankuwel voor uw stem op Hugo de Jonge?

VBO_B_Niveau | 26-03-21 | 11:30

Hier een verpleeghuismedewerker met directe handen aan het bed. Hier wordt nauwlettend in de gaten gehouden of je wel of niet gevaccineerd bent als personeel door management al zegt men van niet.

Van diversiteit is sprake omdat in bepaalde gevallen de gevaccineerde zonder mondneusmasker mag werken in direct contact met de client, en de niet gevaccineerde moet werken met een mondneusmasker. Het beleid is erop gericht om iedereen te vaccineren en de druk staat er flink op middels gesprekken, e-mails en campagnes. Vaccineren is het nieuwe geloof lijkt het wel. Je hebt wel de keuze om je te laten vaccineren. Niet vaccineren heeft uiteraard consequenties en dat wordt ook letterlijk gezegd. Dus geheel een eigen keuze is en heb je niet.

De cliënten zijn gevaccineerd op een enkeling na, personeel een grote groep. Bij sommige cliënten is de druk erg hoog opgevoerd door de artsen en familie terwijl de cliënten wilsbekwaam zijn. Vooral personeel heeft last gehad van diverse bijwerkingen tot enkele dagen goed ziek en zeer vermoeid.

Geen Coronadoden tot nu toe en ze komen zonder uitzondering lachend terug van onze Covidafdeling ook al zijn ze gevaccineerd. Cliënten met veel onderliggend lijden eveneens. Enigszins wat vermoeider maar daar is het mee gezegd. Personeel raakt ook ziek van Corona en ook daar geen restschade en op een enkeling na wordt dit gekscherend de 'mannengriep' genoemd. Ik als man kan er dan wel om lachen.

Sugartits | 26-03-21 | 14:01
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
kutkaag | 26-03-21 | 10:18 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Met een bewijs of corona paspoort is er al geen keus meer als iedereen te pas en te onpas erom kan vragen. Ik zou me een situatie als op het vliegveld zoiets kunnen voorstellen. Maar op je werkplek of horeca en evenementen is deze manier een gevaarlijk systeem. Laat de kwetsbaren zich vooral inenten en dring de rest die vaccinatie niet op.

roevka | 26-03-21 | 10:16 | 6

@botbot | 26-03-21 | 10:32: Minder dan de bijwerkingen voor jongeren van of corona of het vaccin.

Is dit nog nieuws? | 26-03-21 | 10:42

@botbot | 26-03-21 | 10:21: Die kunnen ze ook overhouden aan kanker, hart- en vaatziekten, griep enz. enz. Lees voor grap een het blog van dr. Erwin Kompanje over dit fenomeen.

Charred_Metal | 26-03-21 | 12:13
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Ben Adam | 26-03-21 | 10:10 | 1

Aan heel veel beroepen worden eisen gesteld, anders mag je het niet uitoefenen. In de gezondheidszorg hoort er nu dan ook een vaccinatie tegen COVID-19 bij. Als je daar problemen mee hebt staat het vrij om ander werk te zoeken.

Cookieman | 26-03-21 | 10:09 | 2

Drogredenering. Gaat regelrecht in tegen Nurnberg Code en advies van de Raad van Europa. Er mogen geen consequenties worden verbonden aan het wel/niet laten injecteren. (deze spuiten tegen Corona zijn bovendien geen vaccins, maar gentech-injecties)

Norman N. Warden | 26-03-21 | 11:11

Dwang dus.

Welstijl41 | 26-03-21 | 14:54

Ik begrijp echt niet waar de pro-vaxers hier in de panelen zich zo druk over maken. Neem zelf het vaccin als je dat wilt en klaar is Clara. Hou er alleen wel rekening mee dat je wel besmettelijk voor anderen bent.

goedverstaander | 26-03-21 | 10:09 | 10

@INTP | 26-03-21 | 10:22: ;) ja, u bent positief getest mevrouw Jansen, maar het zit allemaal tussen uw oren. En nu stoppen met dat gehoest.

VP732 | 26-03-21 | 10:24

@botbot | 26-03-21 | 10:16: Wie zegt dat het aantal besmettingen in zorg en verpleeghuizen sterk is afgenomen? Mensen die zich niet ziek voelen laten zich niet testen. Door vaccinatie voel je je niet/minder ziek, dus laat je je niet testen.

jemagookniksmeer | 26-03-21 | 11:50
▼ 7 antwoorden verborgen

Binnenkort de eerste vaccinatiechantagezaken voor de rechter

stipjes | 26-03-21 | 10:05 | 1
-weggejorist-
kutkaag | 26-03-21 | 10:23

Dit bericht is van 6 maart. Vaccin is al maanden op de markt. Hij wou niet voordringen zeker

Kokossss | 26-03-21 | 10:06

Dus het verwijt is deze: als je je niet laat vaccineren kun je je collega’s besmetten.

Dan zijn die collega’s dus ook niet gevaccineerd of het vaccin werk niet. Ik verwacht dat laatste ivm de krampachtige houding.

Ronnie02 | 26-03-21 | 10:03

Ik snap dat heel goed. Als je ziet wat Corona heeft gedaan in veel verzorgingshuizen dan ben je een wappie als je je niet laat vaccineren als je er werkt. Als ik zorgondernemer was, zou ik niemand in dienst willen die zich willens en weten niet wil laten vaccineren.

pibasso | 26-03-21 | 10:00 | 6

pibasso | 26-03-21 | 10:00
Ik snap dat heel goed. Als je ziet wat de Griep / tuberculose, hepatitis, mrsa, .... heeft gedaan in veel verzorgingshuizen dan ben je een wappie als je je niet laat vaccineren als je er werkt. Als ik zorgondernemer was, zou ik niemand in dienst willen die zich willens en weten niet wil laten vaccineren.

Is dit nog nieuws? | 26-03-21 | 10:43

@Goofje | 26-03-21 | 10:32: Nee, iedereen moet gevaccineerd worden. Waarom heeft de regering het anders over 17 M vaccinaties? Niet mijn agenda.

Is dit nog nieuws? | 26-03-21 | 10:44

In veel verzorgingstehuizen gaan mensen ook dood aan ouderdom. kanker, en andere zaken. Dus volgens jouw logica moeten zorgmedewerkers zich voor alle mogelijke ziektes en virussen maar laten inenten ?

loser | 26-03-21 | 12:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een bullshit hepatitis B vaccinatie is gewoon verplicht in het ziekenhuis.
Waarom ze dat met Covid-19 ook niet doen is een volstrekt raadsel. Maar personeel is dan inderdaad mogelijke besmettingsbron en dat moet je niet willen. Dus wat is er tegen verplichten?
Behoudens dat een slappe minister dat niet aandurft gezien de beeldvorming bij de wappies...

barrykoningen | 26-03-21 | 09:59 | 10

Mensen die gevaccineerd zijn kunnen nog steeds besmettelijk zijn. Ga eens wat medische vakliteratuur lezen?

*diepe zucht*

VBO_B_Niveau | 26-03-21 | 13:06

@Zonen-van-Kuifje | 26-03-21 | 11:18:
Ja, als je 40.000 keer wappie roept naar een ieder die niet jouw mening deelt, word je wel topreaguurder. Je zou kunnen vragen aan desbetreffende reaguurder voor een bron.

Sugartits | 26-03-21 | 13:41

@Nilfisk | 26-03-21 | 10:04: Inderdaad. En ook zeer beangstigend dat zij andere mensen willen verplichten dezelfde zooi ook in te laten spuiten.

Welstijl41 | 26-03-21 | 14:58
▼ 7 antwoorden verborgen

Tsja, NL-ers, de afgelopen verkiezingen vormden jullie laatste kans de CoronaDictatuur een halt toe te roepen. Maar jullie sliepen en/of geloofden de leugens van RIVM/Rutte/deJonge en/of vonden het allemaal wel prima. De NLse bevolking is in grote meerderheid kapot. Het ga jullie goed.

Poekieman | 26-03-21 | 09:57 | 1

Ik kan helaas niet anders dan u gelijk geven.

Goofje | 26-03-21 | 10:05

De dom toren in Utrecht is gebouwd met het verkoop van aflaten. Het nieuwe RIVM gebouw aan de snelweg vindt ik toch minder esthetische.

gebakkenzuchten | 26-03-21 | 09:56 | 1

lol

Goofje | 26-03-21 | 09:58
-weggejorist-
Rest In Privacy | 26-03-21 | 09:55 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Hiero, komt die wetswijziging in 3....2.....1..

inderdaad geen stijl | 26-03-21 | 09:54

Een werkgever heeft de plicht de gezondheid van zijn medewerkers te garanderen, voor zover mogelijk.
Dus lijkt me logisch en terecht, die
verplichting voor de werknemer.

laurentius | 26-03-21 | 09:53 | 12

@Castor12 | 26-03-21 | 09:59: De vergelijking slaat nergens op. De mortaliteit van polio is enorm, die van covid-19 vergelijkbaar met een ernstige seizoensgriep. Daarnaast is het vaccin tegen polio al heel lang bewezen, de mRNA techniek is nog voor geen enkel medicijn uit de clinical trail fase.

Franker | 26-03-21 | 10:18

Een niet officieel goedgekeurd “vaccin” wat tot vorig jaar verboden was kan je de fabrikant achteraf niet aansprakelijk stellen voor schade. Daar teken je ook voor. Dat lijkt me meer doodslag begaan door de werkgever dan van enig ethisch besef. Voorts lopen de collega’s en patienten toch geen gevaar als die wel gevaccineerd zijn? Waarschijnlijk door de auto-immuunziekte die het vaccin opwekt volgens wereld beroemde specialisten werkt het amper. Daar is men bang voor en doet men zo spastisch.

Ronnie02 | 26-03-21 | 10:43

@Franker | 26-03-21 | 10:18: Er is nu nu al een miljoen keer weerlegd dat covid-19 vergelijkbaar is met een simpel griepje, ik ben er wel klaar mee pikkie !

Castor12 | 26-03-21 | 10:43
▼ 9 antwoorden verborgen

Waarom voeren we niet gewoon een testplicht in? M.a.w. middels een sneltest aantonen dat je COVID vrij bent en daarmee toegang verkrijgen tot werk/evenementen/etc. waarbij het risico op verspreiding aanwezig is.

Dan kan iedereen zonder sociale of andere druk zelf beslissen of hij/zij/het gevaccineerd wil worden. De eis om niet besmet te zijn is passend, de eis om gevaccineerd te zijn niet (want zelfs al ben je gevaccineerd, dan nog kun je ziek zijn/worden en een verspreider zijn).

Dus gewoon veel sneltesten op elke hoek van de straat, zoals ze in Thailand doen..... Sneltesten..... Oh wacht...

Dr3kn3k | 26-03-21 | 09:52 | 5

@inderdaad geen stijl | 26-03-21 | 10:01: een negatieve test zegt helemaal niets omdat het een momentopname is. Vandaag negatief getest, over 3 dagen positief. Hoe lang gaat deze soap nog door?

Goofje | 26-03-21 | 10:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Wanneer je via je werk met voorrang gevaccineert kunt worden dan grijp je dat toch gelijk aan? Waar zeuren die types over?

Red shirt | 26-03-21 | 09:51 | 10

@maximus. Dat is inderdaad mijn geluk. En indien nodig, zal ik zeker antibiotica nemen.
Over de noodzakelijkheid van het vaccin heb ik zo mijn twijfels..
Vorig jaar gingen we allemaal aan de maatregelen. Dit om ouderen en kwetsbare te beschermen. Wanneer deze groep - al dan niet middels een vaccin - beschermd is, zijn we er toch?
Daarnaast vertrouw ik de politiek niet. (Gek he?)
En dus wil ik daadwerkelijk ZIEN dat we onze vrijheden terugkrijgen. Maar dan ook echt terug.

Uiteindelijk zal ik het prikkie vast eens gaan halen. Misschien wel tijdens de volgende rond. Als iedereen door de verminderde werking weer opnieuw moet.
En dan wil ik zelf kiezen welke ik wil.
Niet middels een programma door leeftijd.
Tzt is misschien meer duidelijk welke het beste zijn.. etc.
Dat noemen we zelfbeschikking.

Cannabooze | 26-03-21 | 10:49
▼ 7 antwoorden verborgen

GS begint nu ook te twijfelen over het wappies-gedachtegoed.

inderdaad geen stijl | 26-03-21 | 09:50

Als je als zorgmedewerker je niet laat vaccineren en dus mogelijk je patiënten besmet dan ben je gewoon een klootzak. Dan ga je maar wat anders doen. Ik moet die mensen met grote bek hier nog horen als mama de pijp uitgegaan is door een antivaccer.

TheBigKirth | 26-03-21 | 09:49 | 11

@VBO_B_Niveau | 26-03-21 | 13:18: Nee hoor. Want mama kan te oud en te zwak zijn voor vaccinatie. En mama mag verwachten dat ze niet besmet wordt door het personeel.

TheBigKirth | 26-03-21 | 17:41
▼ 8 antwoorden verborgen

Er is wel sprake van een kleine paradox in de corona logica. Mensen zonder klachten moeten een mondkapje op, mensen zonder klachten moeten afstand houden, mensen zonder klachten mogen niet na 21.00 uur naar buiten. De reden hiervoor is altijd geweest dat je ook zonder symptomen het virus kan overbrengen.
Het vaccin zorgt ervoor dat mensen die het virus oplopen minder ziek worden en dus minder symptomen hebben. De aanname dat mensen zonder symptomen het virus alsnog kunnen overdragen impliceert dat dit vaccin dus geen invloed heeft op de besmettelijkheid en dat vaccinatie dus een puur individuele beslissing zou kunnen zijn. Maar die aanname wordt nu losgelaten. Natuurlijk kan je na vaccinatie het virus niet overdragen, je ontwikkelt immers geen symptomen.

C1O2 | 26-03-21 | 09:49 | 1

Het is inderdaad allemaal tegenstrijdig gelul. Die vaccins moeten op en een nlijvend verdienmodel worden, desnoods door de maatregelen en de waarheid te verbuigen.

VP732 | 26-03-21 | 10:04

Medewerkers gewoon schorsen met behoud salaris om ze in ieder geval bij de zwakkere weg te houden.

Zuma | 26-03-21 | 09:49 | 5

@zonen-van-kuifje : wie is jullie?, kijk ik snap dat je als infiltrant af en toe in panelen kruipt om erachter te komen wat een denk doorsnede van een maatschappij is, en ja GeenStijl kan hier goed in fungeren beter in mijn opinie dat het gros gecensureerde internetsites, maar om nu te gaan roepen dat er maar 70% uitbetaald kan worden vind ik gezien de hele toestand toch wel wat ver gaan, immers “wij” hebben hier niet om gevraagd! Het is afgeroepen over ons en vervolgens word alles terug verhaald op de burger.. das eerlijk..

All_Anonymous | 26-03-21 | 10:32

@Zonen-van-Kuifje | 26-03-21 | 10:17: Het is onmogelijk dat een VVD-groupie het beste met mij voor heeft. Ik kan dit namelijk bewijzen aan de hand van de statistieken van de afgelopen 40 jaar. En nu jij weer! (Je vind het stiekem nog wel een beetje leuk om tegengas te krijgen, toch?)

VBO_B_Niveau | 26-03-21 | 13:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Zou dit ook toegepast kunnen worden op anti-vax’ers in het algemeen? Het onderzoeken waard, lijkt mij!

beldewouten | 26-03-21 | 09:48 | 6

@Zonen-van-Kuifje | 26-03-21 | 09:56: Kunnen we dan, om ook de linkse gedachte in ons Kuifje/beldewouten-kabinet te eren, die organen doneren aan de Oeigoeren? Dan kan er ook een vinkje bij ons ontwikkelingssamenwerkingbeleid. Ik moet aan mijn achterban denken.

beldewouten | 26-03-21 | 10:01

@beldewouten | 26-03-21 | 10:01: En de organen die overblijven sturen we naar de Palestijnen in bezette gebieden. Ik ben voor!

Zonen-van-Kuifje | 26-03-21 | 10:16

@Zonen-van-Kuifje | 26-03-21 | 10:16: Kijk aan, zie je nou wel dat rechts samen met links de wereld beter kan maken! Overigens vind ik het ook wel goed als we probleemgebieden gewoon aan de vrije markt overlaten hoor. Maar ik moet de linkerflank wel een botje toewerpen. Gratis OV ofzo.

beldewouten | 26-03-21 | 10:19
▼ 3 antwoorden verborgen

@ikworstelengadouchen | 26-03-21 | 09:54:
Ik las begin deze week in de T.
dat ze (ltalië, India) in het tweede kwartaal mensen gaan testen met pillen en/of neusspray;
Volgens de eerste testresultaten 100 % effectief.

CLoVis | 26-03-21 | 10:13

GElukkig dat er steeds meer verzet uit medische hoek komt tegen de waanzin van het beleid.

Franker | 26-03-21 | 10:23

Tja als het zo makkelijk zou zijn een virus binnen een jaar door vaccinaties weg te krijgen, zou je denken dat de griep toch ook al jaren geleden verslagen zou zijn?
Maar goed dat heeft corona toch ook maar mooi in 1 jaar tijd voor elkaar gekregen.

Huwelijksgeluk | 26-03-21 | 12:20
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
zws-vl | 26-03-21 | 09:47 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Vraag eens om je heen: waarom laat jij je vaccineren?
Het antwoord zal zijn vakantie, leuke dingen doen, vrijheid etc. NEMAND antwoord met gezondheid.
Dit geeft de geestelijke armoede aan van dit volk.
Onderdruk het lang genoeg met opsluiten en nep golven die eraan komen en ze smeken om een prik.

General Dripple | 26-03-21 | 09:47 | 7

@ReyNemaattori | 26-03-21 | 10:01: ‘minder snel’, de kans lijkt aanwezig dat het verspreiding wel degelijk lijkt te voorkomen. Waarschijnlijk alleen al omdat je minder snot verspreidt. Maar die laptop is ook belangrijk.

beldewouten | 26-03-21 | 10:06
▼ 4 antwoorden verborgen

En wanneer begint die opstand nu eens? of laten we het aan 1000 wappies in Amsterdam over?

ikworstelengadouchen | 26-03-21 | 09:47 | 2

Paraat.

Piet Karbiet | 26-03-21 | 10:06

We blijven in Nederland graag op elkaar wachten. Zo braaf zijn we. We bakken liever tegels op GS om ons ongenoegen te uiten (incl ikzelf). In Hong-Kong doen de burgers het anders, weet u nog?

inderdaad geen stijl | 26-03-21 | 10:07

Logisch toch. Er zijn ook zorginstellingen waar afspraken gemaakt worden over de griepprik.

Zonen-van-Kuifje | 26-03-21 | 09:47 | 2

Die ook niet verplicht is en door een deel van het verzorgend personeel niet wordt genomen. Uw punt is?

goedverstaander | 26-03-21 | 10:04

Op zich niet zo vreemd om dit als eis te hebben. Je dient voor je werk ook vaak de nodige diploma's en certificaten te hebben, zonder VCA als voorbeeld kom je niet veel industriegebieden op.

Sinclair | 26-03-21 | 09:46 | 4

@inderdaad geen stijl | 26-03-21 | 10:14: je kunt ook iets anders gaan doen

richardsp1 | 26-03-21 | 11:01

Aangezien het totaal niets toevoegt omdat je als gevaccineerde nog steeds besmettelijk bent en besmet kan worden is het een hele vreemde en nutteloze eis.

cheops | 26-03-21 | 11:22

@richardsp1 | 26-03-21 | 11:01: Uiteraard, als verpleegkundige je op je 49e nog even om laten scholen tot leraar Duits. Waarom niet.

inderdaad geen stijl | 26-03-21 | 14:12
▼ 1 antwoord verborgen

Iedereen die roept dat zorgmedewerkers gevaccineerd moeten zijn om zo de patiënten te beschermen hebben blijkbaar geen vertrouwen in het vaccin zelf dat die de gevaccineerde patiënt zou beschermen.

2voor12 | 26-03-21 | 09:44

Ik hoor nooit iets over de Druk op de Begrafenis branche.

Piet Karbiet | 26-03-21 | 09:43 | 1

Lol , de druk op de AOW neemt wel af, dat dan weer wel.

ja,diedus! | 26-03-21 | 09:44

Als je gevaccineerd bent kun je nog steeds besmet worden, alleen word je er dan niet meer zo ziek van (hopelijk). De besmetting doorgeven heeft niets te maken met wel of niet vaccineren. Een vaccinatiepaspoort is dus waardeloos, Vaccineren doe je alleen om zelf niet ziek te worden als je corona oploopt. Wie ervoor kiest om niet te vaccineren beslist dus alleen over zijn eigen gezondheid, niet die van anderen. Daarom kan en moet de keus voor vaccinatie vrijwillig zijn. Is dat nou zo moeilijk?

Aisie | 26-03-21 | 09:43 | 2

Ja, want geld.
Snap dat nou!

kees1386 | 26-03-21 | 09:45

@kees1386 | 26-03-21 | 09:45: geld? hoezo geld? voor wie? 'de elite'? big farma? Ja, uiteraard is alles 1 heel groot complot om 'de mense' er onder te krijgen en geld te verdienen.. Realiteitszin is bij sommige mensen ERG ver te zoeken.

richardsp1 | 26-03-21 | 11:00

Veel zorgpersoneel is al besmet geweest en van nature immuun. Om die te dwingen zich te laten vaccineren is absurd.

Rest In Privacy | 26-03-21 | 09:41

Overigens stelt het CNV de meeste klachten binnen te krijgen. Van zorgmedewerkers dus die meer vertrouwen op een god die hun lot bepaalt dan op de medische vooruitgang.

The_iron_boar | 26-03-21 | 09:41

En toch heeft de meerderheid gestemd vorige week dat dit allemaal "ok" is. Dus niet zeuren nu en verdomme die injectie nemen. Meeste stemmen gelden.

CzMichiel | 26-03-21 | 09:39 | 1

Dat is te sinopel , de meeste stemmen gaat alleen op als er geen ‘ cordon sanitaire ‘ is.

ja,diedus! | 26-03-21 | 09:43

Ik zie hier in de reacties veel mensen die het normaal vinden dat je verplicht een medische behandeling moet ondergaan voor anderen hun veiligheid. Beslissen wat er met je eigen lijf gebeurt is dus blijkbaar geen recht. Ik zie waar het mis is gegaan bij de verkiezingen.

Upendo | 26-03-21 | 09:38 | 9

@knutsel_ | 26-03-21 | 12:15: Niet. Op de site van Pfizer staat:

Er is kortom nog genoeg stof tot nadenken en om over te discussiëren. En daar hebben we nog wel even de tijd voor, want nu bevindt gentherapie zich nog in de kinderschoenen. Het zal nog lang duren voordat gentherapie gemeengoed wordt.

Welstijl41 | 26-03-21 | 15:25
▼ 6 antwoorden verborgen

Je mag je wel afvragen wat je nog in de zorg te zoeken hebt als je de vaccins niet vertrouwt.

Ik denk bovendien niet de leidinggevenden zijn die medewerkers onder druk zetten, maar dat het vooral de directe collega's zijn die het niet trekken dat ze moeten samenwerken met onnozele figuren die zich profileren als wappie's.

The_iron_boar | 26-03-21 | 09:36 | 4

Ik werk als software ontwikkelaar en vertrouw JUIST de software van de overheid niet.
Moet ik nu ook ander werk gaan zoeken ??

Zo blijf je zwakzinnig

Ciniq | 26-03-21 | 10:10

Tijd voor de verplichte griepprik.

Is dit nog nieuws? | 26-03-21 | 10:28
▼ 1 antwoord verborgen

Geen prik: Functie elders

Geenjoris | 26-03-21 | 09:35

Een gevaccineerde kan het virus gewoon overbrengen dus vanuit oogpunt van de zorgbehoevende maakt het geen reet uit of personeel gevaccineerd is of niet.

hoejeheette | 26-03-21 | 09:34 | 3

Een gevacci eerde kan het virua doorgeven sure. Heeft alleen wel 98 procent minder kans dat hij het virus oploopt en dus besmettelijkk is

TDB | 26-03-21 | 09:37

@TDB | 26-03-21 | 09:37: Nee hij heeft 98% minder kans om ziek te worden. Je moet je echt even beter informeren.

Nilfisk | 26-03-21 | 09:47

@TDB | 26-03-21 | 09:37: Niet correct, meneer of mevrouw TBD. Wie gevaccineerd is heeft dezelfde kans om het virus op te lopen als iemand die niet gevaccineerd is, alleen de kans dat die ziek wordt is anders. En 98 procent is arbitrair, zege even waar u dat getal vandaan heeft?

Aisie | 26-03-21 | 09:52

Het is absurd dat mensen in de zorg werken en denken zich te kunnen permiteren zich niet te laten vaccineren. En dan nog op hoge poten naar de vakbond die denkt daar in mee te moeten gaan. Is iedereen van de pot gerukt?

MaarFeitelijk | 26-03-21 | 09:34 | 12

@richardsp1 | 26-03-21 | 09:43: Zoals Rusrs al zegt: niet al het zorgpersoneel legt de eed van Hippocrates af (als ik het goed begrijp slechts alleen de artsen, maar ik kan het fout hebben).

Daarnaast doet het zorgpersoneel er helemaal niet alles aan om de patient veilig te houden / te genezen. Waarom denk je dat er om de zoveel tijd een crowdfund voorbij komt voor iemand die een zeldzame vorm van kanker heeft, waarvan de behandeling niet wordt vergoed?
Het ziekenhuis heeft gewoon de keuze om de behandeling uit te voeren, alleen wordt deze niet vergoed door de zorgverzekeraar. In de zorg wordt er dus niet 'alles' aan gedaan om jou beter te krijgen, maar alleen dat wat door de zorgverzekeraar is goedgekeurd.

potsenmakkert | 26-03-21 | 10:30

@Rusrs | 26-03-21 | 10:00: ja, een verpleegkundige en zelfs een verzorgende IG legt een eed af. En ja, dat weet ik omdat ik meerdere gezinsleden heb werken in de zorg.

richardsp1 | 26-03-21 | 11:03

@potsenmakkert | 26-03-21 | 10:30: ja, ze leggen daadwerkelijk een eed af. vergoeding heeft niets met zorgpersoneel te maken, maar met verzekeraars en politiek. Ziekenhuis is ook een bedrijf wat voort moet blijven bestaan (of failliet gaan zoals we al gezien hebben) en ook artsen moeten zich houden aan wat dat bedrijf voorschrijft binnen welke grenzen ze moeten werken. Punt dat ik maak is nog steeds valide.

richardsp1 | 26-03-21 | 11:05
▼ 9 antwoorden verborgen

Als je een tijdelijk contract het in de (ouderen) zorg en je weigert je te laten vaccineren dan gaat dat contract echt niet verlengd worden. Je hebt nog steeds een vrije keuze maar als je daardoor je rekeningen niet meer gaat kunnen betalen word het toch lastig.

Centicuub | 26-03-21 | 09:33 | 4

Dus toch indirecte dwang die ingaat tegen de code van Neurenberg en het ERVM. Gevaccineerden kunnen het virus nog steeds overdragen, hebben er alleen zelf minder last van. Ze laten zich dus alleen voor zichzelf vaccineren en niet(!) voor anderen. Nooit mag iemand worden gedwongen tot het nemen van een vaccinatie. Nooit. Onder geen enkele voorwaarde.

Goofje | 26-03-21 | 09:48

@MaarFeitelijk | 26-03-21 | 09:35: Niet iedereen heeft geschifte ideeën. De meeste mensen met bezwaren willen zich gewoon niet laten injecteren met een middel waarvan de bijwerking nog niet duidelijk zijn. Heeft totaal niets met microchips of 5G flauwekul te maken.

Centicuub | 26-03-21 | 11:39
▼ 1 antwoord verborgen

Hoeveel zorgmedewerkers veroorzaken jaarlijks (dodelijke) verkeersongelukken waarna mensen zorg nodig hebben?
Misschien mensen in de zorg maar geen deel meer laten nemen aan het verkeer.

Leptob | 26-03-21 | 09:33 | 2

ja, en wat dacht je van al die artsen die roken of drinken zeg.. ja jeetje! Wat sommige mensen wel niet inbrengen in een discussie zeg hahahaha stay on topic ok!?

richardsp1 | 26-03-21 | 09:45

Wappie wordt een en geuzennaam net als flikker en nikker binnen de gemeenschap zelf. PS: Verduurzaming Wetenschappers hebben in de coronacrisis veel invloed op het kabinetsbeleid. Maar niet bij de klimaatproblemen: daar regeren de lobbyclubs. Een groep wetenschappers wil dit veranderen en richtte het Klimaatcrisis Beleid Team op.

Rest In Privacy | 26-03-21 | 09:33

Vaccinatie is toch testen
Vaccinatie is toch nog besmettelijk
Vaccinatie is minder ziek worden
Gezond zijn is minder ziek worden
Gezond zijn is ouderen doodmaken
Gezond zijn is vaccinatie
Begin weer bij start..

kees1386 | 26-03-21 | 09:32

Misschien is het ook een idee om iedereen die niet gevaccineerd is een 6-hoekige ster op de kleding te bevestigen, zodat we elkaar, de goeieriken en de slechteriken, goed kunnen herkennen.

JackStick | 26-03-21 | 09:31 | 5

@Santtulainen | 26-03-21 | 09:39: Geef ze eerst eens wat 'Levensruimte', daarna kunnen we altijd nog de 'Aansluiting' initiëren, wat zal leiden naar de 'definitieve Oplossing' voor het niet-gevaccineerden-probleem, waar we momenteel mee kampfen.

JackStick | 26-03-21 | 09:46

@richardsp1 | 26-03-21 | 09:46: Die vergelijkingen wordt ik ook echt ziek van. BIj sommige zorgt corona echt voor een beschadiging in de bovenkamer.

Insan3 | 26-03-21 | 10:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Is de oversterfte bij bejaarden vlak na de vaccinatie al bekend ?

ja,diedus! | 26-03-21 | 09:30 | 5

Niet alleen bij bejaarden.

Goofje | 26-03-21 | 09:50

- 200 vorige week

BoerKoekoek | 26-03-21 | 10:29

ja, die is er niet. Agnes Kant had het graagop TV gemeld als er wat was geweest.

MaarFeitelijk | 26-03-21 | 10:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Rare reacties. Dus als je gezond bent en geen medicijnen nodig hebt, goede conditie en weerstand, dan ben je asociaal als je niet vaccineren gaat?

Sfeerbeheer | 26-03-21 | 09:30 | 10

@richardsp1 | 26-03-21 | 09:48: Ik heb helemaal geen vaccinaties gehad - goed gedaan ouders! - en heb behalve de normale kinderziektes - die eenvoudig werden overwonnen vanwege gezonde voeding enz. - nooit ergens last van gehad. Groetjes van een bijna 80-jarige.

Goofje | 26-03-21 | 09:53

@Goofje | 26-03-21 | 09:53: Dit soort opmerkingen zijn werkelijk te dom en kortzichtig voor woorden. Preventieparadox in optima forma.

Insan3 | 26-03-21 | 10:20
▼ 7 antwoorden verborgen

Waar halen de antivaxxers het gore lef vandaan dat ze menen het recht te hebben iemand dodelijk te besmetten, terwijl er goede, geteste en goedgekeurde vaccins bestaan? 3 vrienden verloren aan de corona, en allen niet ouder dan 50 en zonder onderliggende klachten.

bdn01 | 26-03-21 | 09:29 | 17

Sterkte gewenst met uw verdriet.
En statistische anomaliteit, zeer vervelend voor u.

geen koning | 26-03-21 | 11:05

@bdn01 | 26-03-21 | 10:06:
3 gezonde wedstrijdroeiers in je omgeving die overleden zijn aan corona... Tuurlijk... Die ga je 100% zeker wereldwijd nog niet eens vinden. Statistisch onmogelijk.

Antiquerulant | 26-03-21 | 12:40
▼ 14 antwoorden verborgen

Het is niet eens een vaccin.

Nilfisk | 26-03-21 | 09:28 | 3

Want?

Merkie | 26-03-21 | 09:35
-weggejorist-
kutkaag | 26-03-21 | 10:35

VeRkApTe VaCcInAtIePliCht !!!1!!
Terecht.

Koekje-dr-bij? | 26-03-21 | 09:27

Hep je tenminste wel een goed excuus : door het vaccin ben ik een lompe hork geworden.

spoilerfreak | 26-03-21 | 09:27 | 1

Ik ben meer gaan zuipen sinds de vaccinatie

Santtulainen | 26-03-21 | 09:40

In Nederland zou ik me hier niet zo'n zorgen over maken. Er deugt hier een heleboel niet, maar als je ontslagen wordt omdat je je niet wilt laten vaccineren kan je een hele dikke ontslagvergoeding tegemoet zien.

C1O2 | 26-03-21 | 09:26 | 4

Als je ergens lang werkt met contract, wellicht.. Hoewel dat vette er al lang vanaf is.
Maar ja, dat contract is ook zo van een vorig millennium.

geen koning | 26-03-21 | 11:01

2 jaar geleden had ik dat gelooft maar nu ben ik daar niet meer zo zeker van.

Welstijl41 | 26-03-21 | 15:37
▼ 1 antwoord verborgen

D66 die individuele autonomie heel belangrijk vindt accepteert verplichtstelling van vaccinatie niet. Die gaan er wat aan doen, toch?

Rest In Privacy | 26-03-21 | 09:25

Ik vind het een goed plan.
Zorgmedewerkers die zich niet willen inenten moet je niet tussen de bejaarden zetten. Die mag je als werkgever best inzetten om de fietsenstalling te bewaken. Met een gammele stoel en een thermoskan koffie.

Osdorpertje | 26-03-21 | 09:24 | 3

Die bejaarden zijn toch allemaal al geprikt? Wat kan ze gebeuren dan als het nepvaccin goed werkt?

Nilfisk | 26-03-21 | 09:29

Gelukkig hebben we de zorgmedewerkers voor het uitzoeken.
Uw voorstel wordt allang ingevuld door 'met behoud van uitkering' mensen.

geen koning | 26-03-21 | 10:59

Eensch.
Verzorgend personeel *moet verplicht* al aan enorm veel voorschriften voldoen om de gezondheid van de patienten beter te kunnen borgen. Dit lijkt me een belangrijke en praktische om aan dat lijstje toe te voegen.
.
Ik snap dat dit gevoelig ligt omdat het permanent is. Maar toch.

hotmint | 26-03-21 | 12:51

Gelukkig wordt de rest van de bevolking met rust gelaten, al kan het wel zo zijn dat als je niet gevaccineerd bent, dat je niet mag of vacantie mag naar een ander EU-land, dat je niet naar een festival mag, dat je niet naar een voetbalwedstrijd mag, etc. Maar, dwang is er niet hoor. Het is écht je eigen keus dat je minder vrijheid wil.

Rest In Privacy | 26-03-21 | 09:23 | 1

Als ik maar niet avonds de straat op hoef, verder maakt het mij allemaal weinig uit.

geen koning | 26-03-21 | 10:57

'Zo krijgt personeel dat zich niet laat inenten de schuld van besmettingen onder collega's en patiënten'

Ja jezus - hoe werkt de overdracht van een virus anders? Alternatief is: niet prikken = in een volledig maanpak werken.

konjodebonjo | 26-03-21 | 09:23 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Je zal maar gestemd hebben op VVD, D66 of het CDA, dan schaam je je toch kapot.

tsjajaja | 26-03-21 | 09:22 | 6

Het CDA was nodig om Rutte "rechts" te houden. Anders ben je sowieso overgeleverd aan de hordes van Kaag en erger...

Graaisnaaiert | 26-03-21 | 11:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Dus dan werk je in de ouderenzorg. Daar heb je ooit voor gekozen omdat je die mensen graag wou helpen. En dan heb je het afgelopen jaar, soms meerdere keren per dag, de Dela over de vloer gehad omdat alweer iemand's vader, moeder, opa of oma besmet is geraakt en (na een wekenlange lijdensweg) is overleden. En toch haal je het in je hoofd om je niet bij de eerste mogelijkheid te laten vaccineren. Moorddadig en gestoord... Kom niet met "ik hou me aan de regels". Één klink, of net iets te dicht op een ander, en er valt wederom een deel van de populatie van het verzorgingstehuis om. Antivaxxers in de zorg. Het zou verboden moeten worden.

Lonestarr | 26-03-21 | 09:21 | 8

Lonestarr | 26-03-21 | 09:21 |
Die bejaarden zijn toch allemaal gevaccineerd?

Is dit nog nieuws? | 26-03-21 | 10:35

Vaccinatie gaat besmettingen niet tegen.

cheops | 26-03-21 | 10:53
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik vind een plicht niet anders dan normaal! Jij als verplegendpersoneel moet er alles aan doen om jouw patiënten/clienten zo veilig mogelijk te houden. Deze mensen zijn nl 100% afhankelijk van JOU. Wil jij je niet laten vaccineren, geen probleem, maar dan ook niet in de buurt komen van kwetsbare mensen die afhankelijk zijn van jou. Zoek maar een ander job.

richardsp1 | 26-03-21 | 09:21 | 18

@INTP | 26-03-21 | 09:44: Ten eerste, incidentie is een stuk hoger als je met mogelijk besmet materiaal werkt zoals hier het geval was. Ten tweede, er is geen sprake van solidair gedrag: het was een vereiste voor mijn werk dat ik deze inenting had voor ik de werkzaamheden uit mocht voeren. Ten derde: mijn tijd? U schat mij blijkbaar significant ouder dan ik ben.

Als laatste: Ik heb de vaccinatie niet genomen vanuit groepsdruk of solidariteit. Ik heb hem genomen omdat het onderdeel was van mijn bescherming waar mijn werkgever voor verantwoordelijk was (zoals een helm of stalen neuzen) en omdat ik graag in staat was om mijn lichaamssappen uit te wisselen met de andere sexe zonder me zorgen te hoeven maken. Ik heb er vertrouwen in dat u intelligent genoeg bent om de parallelen met het artikel te zien.

Geen_Wens | 26-03-21 | 12:32

Ik neem geen vaccin om een ander te beschermen, ik ben wel gevaccineerd met het rijksvaccinatieprogramma om mijzelf te beschermen. Laat de risicogroepen een vaccin krijgen en laat mij erbuiten. Ben overigens werkzaam in de zorg. Maar dat is geen reden om een experimenteel vaccin te nemen. Dat Hugo de Jonge zegt dat die vaccins tot in den treure getest zijn is een grote leugen.

Geert Maksimaal | 26-03-21 | 17:17
▼ 15 antwoorden verborgen

In Friesland is er daarentegen een werkgever die een eenmalige bonus van 100 euro geeft voor gevaccineerd personeel.

mozaard | 26-03-21 | 09:20 | 3

Bruto zeker

SinisterNL | 26-03-21 | 09:23

Voor die prijs laat ik vandaag nog 20 vaccins zetten.

goedverstaander | 26-03-21 | 09:38

We zijn gewoon op weg naar het chinese Social Credit systeem. Iedereen straks een QR code die je overal en altijd bij je moet hebben.

2voor12 | 26-03-21 | 09:19 | 3

En het begon met ''als je niks te verbergen hebt, heb je ook niks te vrezen''. Het gaat hard nu...

hoejeheette | 26-03-21 | 09:29

Koekoek, je kan ook overal een complot achter zoeken. Ik zal aan Bill Gates vragen of hij jouw chip via 5G aan kan zetten zodat je gewoon netjes mee doet. Dat of we duwen je van de rand van de platte aarde.

Ga je is druk maken om echte problemen man.

Rest In Privacy | 26-03-21 | 10:11

Ik vind dat personeel van zorginstellingen gevaccineerd moet zijn. En ook de overhead (management, communicatie, HR enz.) die ze moeten meeslepen.

DeCynischeAmbtenaar | 26-03-21 | 09:18 | 5

dat zou wel logisch zijn. de bespottelijkheid om te denken niet te vaccineren.

MaarFeitelijk | 26-03-21 | 09:33

Volgens het RIVM staat het niet vast dat gevaccineerden minder besmettelijk zouden zijn. Ook is er geen enkel peer reviewed onderzoek dat dit aantoont. Vaccineren verplichtingen voor een ander is daarom ook nutteloos, want je hebt er zelf niets aan.

cheops | 26-03-21 | 10:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Mogelijk heeft Nederland net als Israël in geheime contracten moeten afspreken om de gehele bevolking te vaccineren, anders zouden ze geen vaccins krijgen. Vandaar de vaccinatiedrang vanuit de overheid.

Realisties | 26-03-21 | 09:16 | 10

@Realisties | 26-03-21 | 09:33: maar dan “alu alert” als steevast commentaar in plaats van “wappie”.
Echt een verrijking van de panelen dus.

J-van-de-Bontekoe | 26-03-21 | 09:37

@INTP | 26-03-21 | 09:33: Buiten dat alu gedoe om heeft hij een punt? Het zijn niet bepaald 'geheime' contracten. Tenminste het feit dat ik er hier al twee linkjes naar kan aanklikken....

geen koning | 26-03-21 | 10:50

@geen koning | 26-03-21 | 10:50: Omdat u belangstelling toont in de linkjes, hierbij heeft u nog een linkje, waarin u kunt lezen dat de contracten die NL heeft gesloten geheim zijn www.trouw.nl/zorg/wij-zijn-in-de-clau... Israel heeft haar contract na publieke druk inderdaad vrijgegeven, maar NL nog niet.

Realisties | 26-03-21 | 13:42
▼ 7 antwoorden verborgen

Mag je als zorgbehoevende wel vragen om iemand die gevaccineerd is? Gewoon serieus...

BBRDWR | 26-03-21 | 09:16 | 14

@2voor12 | 26-03-21 | 09:30:
Dit is onzin. Er.zijn weldegelijk contra-indicaties. Zwangeren bijvoorbeeld of mensen die ooit een epi-pen hebben moeten gebruiken na een allergische reactie Men vindt dat de voordelen van vaccineren groter zijn dan de nadelen. Maar in Denemqrken vinden ze het risico met AZ te groot en wordt AZ niet meer gebruikt. Handig he, al die afwijkende inzichten over iets wat je zou kunnen beschermen, maar ook zou kunnen beschadigen.

Krijgtheenenweer | 26-03-21 | 09:50

@2voor12 | 26-03-21 | 09:30: Hier iemand waarbij een vaccin afgeraden wordt i.c.m. mijn medicatie! groetjes!

Grutte Pier | 26-03-21 | 10:01

Wellicht vanaf de dag dat de consument zelf een vaccin naar keuze (goedgekeurd weliswaar) kan injecteren. Dan valt er tenminste over dwang te praten. Tot die tijd lijkt het mij niet aan de orde.
Gewoon de avondklok vervroegen alsmede de scholen weer sluiten moet genoeg zijn.

geen koning | 26-03-21 | 10:46
▼ 11 antwoorden verborgen

Natuurlijk menen ze dit niet; dat paspoort zou er enkele maanden geleden nooit van komen. Men is volledig gegijzeld door de technocratie. Ze dienen enkel de grote agendas en zijn er beperkt voor ons als burger. IA2030: a mission that leaves no one behind. Zullen we maar ophouden met speculeren over die plicht. Het is in beton gegoten dat niemand hier aan dient te ontkomen, dit heeft weinig meer met volksgezondheid te maken.

INTP | 26-03-21 | 09:16 | 2

alu alert

richardsp1 | 26-03-21 | 09:25

Je kan ook een prik krijgen zonder chip, dna-change en gps beacon hoor. Vraag er maar naar...

Pedronegro | 26-03-21 | 09:15 | 2

Ik heb dat aan Bill Gates gevraagd, maar die geeft geen antwoord. Erg verdacht.
/Wappie

Nivelleermarionet | 26-03-21 | 09:21

I'd like mine sunny side down with gps beacon, please.

geen koning | 26-03-21 | 10:40

Maar mensen die zich niet willen laten vaccineren (iets anders doen doen dan wat de overheid zegt dat goed voor ons is) zijn toch complot wappies Geenstijl?

Sweepster | 26-03-21 | 09:13 | 2

En, en, anderhalve meter moet!!!
Behalve in de trein.
En beflapjes moeten ook! Behalve als je een regering vormt.
Enz.
Ben ik nu een wappie?

J-van-de-Bontekoe | 26-03-21 | 10:04

Ter lering ende vermaak.
Er schrijven meerdere mensen stukjes voor GS.
Eentje ligt inmiddels 13 maanden bevend onder zijn bed, anderen rollen een beetje over de middenberm, nog eentje is al maanden vragen aan het stellen bij de maatregelen.
Lekker divers dus, zie je verder nergens.

geen koning | 26-03-21 | 10:36

''Een prik of je leven!''

Toetsenbordcomplex | 26-03-21 | 09:12 | 4

@VoltaireJohn | 26-03-21 | 09:25: Vroeger, ja, toen zou dat een halloween prank kunnen zijn. Nu wordt het steeds realistischer. Zonder prik straks geen toegang tot theater, café, bioscoop, verzekeringen (!), een vakantiereis naar het buitenland, *aan te vullen met uw eigen pleziertjes*.

inderdaad geen stijl | 26-03-21 | 09:53

En met prik een,een leven vol met kontrole, mondkapje en een steeds maar,weer kunstmatige dreiging van nieuwe mutaties en daardaar nog meer regeltjes

Alwayscurious | 26-03-21 | 10:06

@Alwayscurious | 26-03-21 | 10:06: Wen er maar aan. Mensen worden niet voor niets thuisgehouden. Dan is de controle eenvoudiger. Overheid wil geen massa in bedwang moeten houden, zie Malieveld.

inderdaad geen stijl | 26-03-21 | 10:11
▼ 1 antwoord verborgen

Wat hebben we toch een gaaf land!

Prutser | 26-03-21 | 09:12

Het teken van de beest, de geschiedenis herhaalt zich altijd.

Boerenlogica | 26-03-21 | 09:12

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl