Nederlandse zeearend vermoord door windmolen
Tsjak!
Verdrietig faunanieuws via het belanghebbende Nature Today. Een heerlijke zeearend met de Nederlandse nationaliteit is door een aanvaring aanvlieging met een windturbine van ons weggenomen. "Een jonge Zeearend die in 2019 in de Dordtse Biesbosch gezenderd werd, heeft op 24 februari een aanvaring met de rotoren van een windturbine in Duitsland gehad en is omgekomen. Met zowel een toename in het aantal windturbines als het aantal Zeearenden in Duitsland en Nederland zullen er steeds meer Zeearenden door windturbines om het leven komen." Het was een hartstikke lieve arend. De vliegende deur stak bij Groningen de grens over en kreeg in Duitsland een klap van de molen. HIER een foto van de plaats delict alsook de doormidden gehakte zeearend. De facto moordenaar Jesse Klaver heeft nog niet gereageerd.
Reaguursels
InloggenWaarom niet alle daken van industriepanden, scholen, kantoren, ministeries etc. vol leggen met zonnepanelen. Voor mij nog steeds onbegrijpelijk. Hieronder kunnen vogels schuilen en nestelen. Minder windmolens nodig en minder slachtoffers onder de vogels. Win-win situatie. Het is zo simpel.
Twintig miljoen mensen op dit straks volkomen opgebruikte stukje land. Deze windmolens zijn geen milieumaatregel: iets anders dan windmolens kan straks niet meer in deze overvolle stadstaat. Overbevolkingspolitiek is het. Meer niet. Als globalisten niet kommeren om orang oetans die uit de bomen worden geschoten, verwacht dan niet dat deze vreselijke foto - van een plaats delict - iets zal uithalen. Wij kunnen wel ook ets doen, maar i.p.v. een optelsom van alle dingen te laten leiden in hoe wij denken over onze bestuurders, laten we iedere gebeurtenis te veel op zichzelf staan. Hoe veel nog, hoe vaak nog, voor we het massaal begrijpen? Ze misbruiken de wind voor hun waanzindoelen. Denk daar eens over na.
Krijg liever klap met de molen dan dat die me vermoord met sf6 maar wat zijn we toch lekker groen bezig .
Ja bent liefhebber van nature en vogels en als ze zo hun einde vinden en je bent voor windmolens zou ik even stilstaan bij het onnodig overlijden van dit mooie beest. Schiet jezelf in de voet vogelliefhebbers dit was al bekend. Ga zo door met het slopen van al deze prachtige natuur. Zo DOM
En hoeveel vogels of dieren komen er om door verkeer? Als windmolens een probleem zijn moeten we ook het verkeer aanpakken.
Verschil is alleen dat de windmolens er staan voor een ''beter milieu en klimaat''.
@Wasbakplasser | 28-02-21 | 17:30: En wel in 2% van de stroom behoefte voorzien. Slaat dus een grotere deuk in een zeearend dan in een pakje boter.
Doe mij maar co2 beter als een molen sf6
Altijd maar weer die Duitsers..
Hoorde onlangs dat er plannen zijn voor windmolens in Waterland, net naast de grens van een natura2000-gebied en vlak voor een broedgebied van grutto's. Schijnt lekkere interesten op te leveren voor de investeerders.
Geveld door het kromzwaard van de klimaatreligie... in al zijn schoonheid.
Als die zeearend een windmolen had omgevlogen was het internet te klein geweest
RIP. Ik ga een niet-groene stroomleverancier zoeken.
Atoomstroom... bestaat dat nog?
Bedankt hoor groenelobby is er eindelijk een zeearend gaat hij dood.
Kan er geen zeearend radar op windmolens gezet worden , die als de vogel in de buurt komt de molen stopt, het kost wat maar de molens kosten toch al een vermogen.
Met die hele gekkigheid moeten we echt zo snel mogelijk stoppen. Dat geldt voor windmolens, zonneparken, biomassacentrales, het subsidieren van elektrische auto's voor de allerrijksten en het afkoppelen van het aardgas. Allemaal belachelijke investeringen met hoogst twijfelachtige milieuwinst. Bouw gewoon twee kerncentrales.
Feiten zijn ook maar een mening.
Dan krijg je steeds weer het argument te horen van die katten die zo veel vogeltjes doden. Het punt is dat er genoeg van dat soort vogeltjes (mezen, mussen, spreeuwen, merels, vinken, roodborstjes etc.) zijn, terwijl die molens juist een slachting aanrichten onder min of meer zeldzame grote vogels die op de rode lijst staan. Zo was de rode wouw in Duitsland (Rotmilan) al een bedreigde soort, en die dreigt nu dankzij de molenaars helemaal het loodje te leggen.
We helpen onze aarde steeds sneller om zeep in onze drang naar milieuverbetering. Beter is het om aan te sturen naar een halvering van de wereldbevolking in een hele korte tijd, anders hoeft allemaal niet meer.
1 of 2 "CO2 to energy" installaties neerzetten naar IJslands voorbeeld. Klaar.
Volgens GroenLinks is het maar goed dat die “nieuwe N361” niet doorgaat Ivm de vogels
Tsjop.... nom nom mmm.... sorry broeder windmolen, deze was voor mij.
Eigen schuld van die zeearend, moet IE maar niet boven land gaan vliegen. Het is geen landarend, maar een zeearend.
Maar hij was in Duitsland op zoek naar een meertje...
@Timide_Aso | 28-02-21 | 14:38:
Ja, maar een meertje is geen zee, dus hij had daar nix te zoeken.
@Gemeen Mosje.
Maar... in Duitsland is een meer wel een zee.
@Bull-Sunnyboy | 28-02-21 | 15:05:
Ja, dat klopt, maar in het gebied waar de ZEEarend aan het vliegen was, is er geen meer/zee te vinden. Dus het blijft zijn eigen schuld.
Deze willen we ook in de zee gaan zetten toch. Dan gaat dat argument niet meer op. We kunnen wel zeggen: moet die een beetje uit ze doppen kijken
@Kluifje | 28-02-21 | 15:49:
Ja of aan de randen van het windpark borden plaatsen met : "Verboden voor zeearenden"
@Gemeen Mosje | 28-02-21 | 15:08: Lachuh. Geen meer zee, maar minder zee, dus. Mag dat wel? Zeearend is toch een ras.
Je kunt aan zo'n zeearend natuurlijk ook vragen of hij voordat ie gaat vliegen z'n navigatiesysteem even laat updaten. Kan hij er tenminste met een boog omheen gestuurd worden. Zo'n TomTom met de stem van een lief konijntje bv.
T blijven moffen.
Maar het belangrijkste om te onthouden is dat windmolens geen enkel meetbaar effect hebben op de opwarming.
Wel een zeer meetbaar effect op deuggevoelens.
@Mahna Carta.
... en op het aantal dode vogels.
Sorry, Magna.
Het was een duitse windmolen, geen nederlandse. Dat is het probleem.
Typische Groenlinkse zeearend ... wilde een statement maken ...
Eigenlijk zijn er dus een hoop vissen gered door deze windmolen.
Stinkarend. Was er nog schade aan de windmolen?
Deze haalt het nieuws omdat het een bijzondere vogel is die ook nog eens getraceerd wordt. Maar er zijn vele vele vooraf gegaan. Lekker die groene draaitorens, die blenders op palen. Lekker groen bezig, alles wat onder de paal ligt aaakt niet uit.
Hoog tijd dat alle windmolens verplicht een zwart blad krijgen, dat scheelt 70 % aan slachtoffers.
www.trouw.nl/duurzaamheid-natuur/hoe-...
Dat mag niet, want racistisch.
@Gemeen Mosje | 28-02-21 | 13:53: ok. 1 zwart blad, een regenboog blad en een wit blad. De paal maken we geel.
Zo al bekend sinds 2020.
Dan was er dus genoeg tijd om er even een wetje voor door de tweede kamer heen te jassen.
Zwarte bladen hebben minder rendement en werken minder goed dan blanke. Denk ik op basis van mijn vooroordelen over kleuren en verfsoorten. Verder zijn deze moordmachines van de Groene Khmer en hun lobbyvrienden van het grote bedrijfsleven schuldig aan minimaal 6 miljoen dode vogels. Ik zag naar een tribunaal met dat zooitje, ook al is er nog geen wetgeving tegen deze massamoorden.
@Gemeen Mosje | 28-02-21 | 13:53: Precies. Het geeft de indruk dat de zwarte exemplaren in de minderheid moeten blijven en altijd het zwaarste werk moeten doen. De besturing zit dan in een witte patchkast.
Dit zagen mijn kippen al aankomen en daarom lopen ze tegenwoordig. Maar goed, die zijn weliswaar minder intelligent dan politici maar hebben meer gezond verstand.
Er kwam spontaan een aanbiddende strijdkreet in me op bij het zien van die afgehakte poten. Die arend had net voor het eindoordeel vast iets gejat uit de zee.
Ik voorzie een enorme clash tussen de dierenmoordenaars van GroenLinks en D66 en de Dierenpartij. Deze moordmachines die subsidies opwekken voor grote energiebedrijven zijn de 200 meter hoge toonbeelden van de macht van de groene gekkies en hun lobbypartners uit het grote bedrijfsleven. Fuck de belastingbetalende burgers en hun vliegende vrienden zeggen ze met hun ronddraaiende middelvingers.
Zo iets ja, middelvingers naar het gezonde verstand.
Iedereen weet hoe het zit en wat we moeten doen en toch die klote molens blijven plaatsen de angst onder de lokale politiek kleutertjes zit er goed in.
Die half demente Nijpels weigert met mensen die tegen WM -s zijn te praten.
En dan nog de afgedankte wieken. Daar kunnen ze niks mee, is plastic/glas mengsel dat onbruikbaar is voor recykling. Je gelooft het niet, maar die wieken worden begraven. En de figuren die zich druk maken over plastic dumpen in de natuur hoor je hier niet over. Die lopen te hoop als er een paar stukjes plastic in het puim zitten waarmee ze paden in de natuur hebben verstevigd. Mensen zoals Slat die marginaal bezig zijn om een beetje plastic op te ruimen zijn ziende blind. Die had beter door kunnen studeren, dan had hij misschien meer overzicht gehad over het probleem.
Dat dus. Ze worden gemaakt van heel veel glasvezelmatten en nog meer epoxyhars. De kleine bladen van ca 40 meter lang wegen ca 6,5 ton. Volledig gewicht in niet-recyclebaar materiaal. Maar verder zijn ze goed voor het milieu hoor.
Er zijn al 154 (!) zeearenden door de gehaktmolen gegaan in de afgelopen jaren en dan moeten Timmermans en Rutte de Noordzee nog gaan volzetten.
Daar heb je geen dode vogels onderaan de mast liggen, ik zou zeggen zet de hele Noordzee maar vol. Deugen geeft zó'n goed gevoel.
Windmolens zijn zeer slecht voor het milieu, want hoe meer er komen, hoe meer vogels er doodgaan. De honderden miljarden insecten die de komende tijd zullen sterven door het mondiale gebruik van de hakkelaars, zullen gewassen niet meer kunnen bestuiven met hongersnoden tot gevolg. En dan hebben we nog niet eens gesproken over de grote ringslangpopulatie rondom IJburg, die met uitsterven wordt bedreigd door de snode plannen van GroenLinks.
Ja, allemaal leuk en aardig, maar dan hebben we wel groene stroom voor onze Tesla's.
@jemagookniksmeer | 28-02-21 | 13:09: Tesla's reden en rijden op subsidie. Goedkope leasebakken zijn het, meer niet.
Straks snel even uw auto wassen, voordat iemand de dode insecten ziet.
En de vissen e.d. geeft ook niemand blijkbaar ene fuck voor.
@jemagookniksmeer | 28-02-21 | 13:09: Musk kan met zijn raketten kernafval richting de zon schieten is dat ook weer opgelost.
We hebben iemand als Musk nodig die over kernenergie begint.
@Uw Verzekeringsadvis | 28-02-21 | 14:07: Die vent is zo gek als een deur, laat hem maar zo ver mogelijk bij kernenergie vandaan blijven.
Kun je je de massale verontwaardiging en demonstraties voorstellen wanneer vogels structureel in tweeën zouden worden gehakt op het industrieterrein van Tata Steel of Shell?
De hypocrisie van de linkse partijen en hun achterban.
Exact,de wieken worden gemaakt van aluminium,of aluminium en plastic of polyester en polyurethaan.
@Kilroywashier | 28-02-21 | 12:52: Lul niet over waar u geen verstand van heeft. Glasvezelversterkt polyester met balsa en wellicht wat koolstofvezels. Op de leading edge wellicht wat beschermend materiaal.
@nieuwe_Deen | 28-02-21 | 13:26: Klap van de wiek gehad?.
Echt vreselijk, zo’n vermoorde vogel. Maar de verontwaardigde reacties hier zijn óf heel dom óf heel hypocriet maar waarschijnlijk beide. Want door wie worden de vele egeltjes, padden, reeën, everzwijnen, vogels en mensen doodgereden? Precies. Maar daar hoor je niemand over. Bedenk toch eens echte argumenten.
Dat die beestjes worden doodgereden is inderdaad al erg genoeg. Dan hoef je niet ook nog eens op industriële schaal de vliegende fauna uit de lucht te hakken waar je ook gewoon een stille kerncentrale kunt bouwen.
@Professor Superhirn | 28-02-21 | 12:50: Je kunt ook wat vaker de trein of fiets pakken...
Inderdaad padden, egeltjes, vogeltjes, daar zijn er veel van en die reproduceren snel. Dit gaat om zeearenden, enorme roofvogels zonder natuurlijke vijanden, waar er maar weinig van zijn. Een heel ander verhaal dus.
Gelukkig worden in Tesla’s geen beestjes aangereden . Wel worden op snelle speed bikes steeds vaker kinderen het slachtoffer, van haastige a technische scheeltjes die met 55 over het fiets pad scheuren. Maar dat is allemaal geen probleem
Wraak van Frau Merkel?
Jammer dat bepaalde bevolkingsgroepen niet kunnen vliegen.
“Natuur slopen om natuur te redden”
En dat voor hééél veel geld.
Wat een vooruitziende, Groenlinke blik.
De windmolen is nu al een achterhaalde energiebron.
Duur, gevaarlijk, en geeft een hoop vervuiling.
Zowel aan de horizon als in de toekomst in een bak oud-ijzer, met enorme kosten om roestige troep op te ruimen.
Weinig vooruitziende visie.
Net als de gevolgen van teveel islam.
Kijk maar eens 25 jaar vooruit.
Gek dat een dode zeearend voor ophef zorgt terwijl de wieken des doods sinds hun bestaan al vele doden gemaakt heeft. Regelmatig zwanen, ganzen en aanverwante gevleugelden. Beschermde vleermuizen en insecten. Noem het ding bij zijn naam: Een moordenaar met aan zijn voet een kerkhof.
Bedankt maar weer Rutte en zijn groene maffia. Hoe schoon, diervriendelijk en onschadelijk is een kernreactor die ook nog eens in zijn eentje meer energie produceert dan alle windmolens bij elkaar opgeteld.
Er was toch ook een Arend bij de familie Knots? Ik hoop niet dat het hier om dezelfde gaat.
Ja maar katten vangen ook vogels.
Dus dit is niet erg.
Katten vangen geen zeearenden, andersom wel
Waarom staat die wieken eigenlijk verticaal en niet horizontaal?
Het is maar net wanneer je kijkt. U heeft het waarschijnlijk over de as. Maar dan is het andersom.
@goedverstaander | 28-02-21 | 12:21: Leptob kan er niets aan doen. De evolutie moet nog beginnen bij de beste man (of vrouw, nog niet bepaald)
@ruudvangeelen | 28-02-21 | 12:22: was u in de beginne wel te pruimen, u bent verandert in een cynische, onaangename trol. Jammer. Fijne dag.
@ruudvangeelen | 28-02-21 | 12:22: Leptob heeft gewoon een punt. Waarom staan die dingen zo dat ze aerodynamisch meedraaien met de wind en niet op een hoek met maximale weerstand? Dat zou toch sneller meer energie moeten opwekken.
@horsteknots | 28-02-21 | 12:24: jij ook fijne dag. Ga je nog wat leuks doen?
Hebben ze 2000 jaar geleden al geprobeerd, maar schijnt geen succes geweest te zijn.
www.deutsches-museum.de/fileadmin/Con...
@OscarWilde | 28-02-21 | 12:25: ok hier dan:
nl.wikipedia.org/wiki/Verticaleaswind...
@ruudvangeelen | 28-02-21 | 12:27: Oud nieuws. Op dit moment is er een kleine revolutie aan de gang met verticale windmolens voor 'thuisgebruik'. Dat zijn draaiende wokkels. Zoiets: nl.aliexpress.com/item/32838865052.ht...
Voorheen zat bij deze molens de omvormer in de voet, nu zit die op afstand, dus droog.
@ruudvangeelen | 28-02-21 | 12:22: Ik heb er geen enkele moeite mee om gecorrigeerd te worden in zaken waar ik blijkbaar geen verstand van heb. Dat volgens U de evolutie bij mij nog moet beginnen is een aanname. Ik communiceer via een smartphone. Dus ik ben in een bepaalde mate geevolueerd. Uw bewering klopt niet.
@goedverstaander | 28-02-21 | 12:32: interessant! Maar best prijzig. Met 600w vermogen .. voordat je die 500-600 euro eruit hebt.
@Leptob | 28-02-21 | 12:36: respect voor uw acceptable en respectable antwoord
@Leptob | 28-02-21 | 12:36: Communiceren via een smartphone really?
En dat noemt u evolueren?
Een derde arm erbij om zulks een apparaat vast te houden terwijl u bv uw fiets stuurt, dat noem ik evolutie.
En voor de rest; ga er vmiddag eens lekker op uit joh. Lekker genieten van het zonnetje en de frisse buitenlucht.
En vooral niet vergeten te communiceren he?
@OscarWilde | 28-02-21 | 12:25: Je hebt ook windturbines met verticale as maar die hakselen net zo goed. Het veiligste zijn de wiekloze turbines dus subsidies naar maximaal voor de wiekloze molens. Een bekende windvaan zei ooit, " windmolens draaien op subsidies dus dat moeten we maar niet doen".
Over 90 jaar hebben ze het in de dan Turks sprekende Tweede Kamer slechts nog over 'de kwestie van de Groen Linkse genocide op zeearenden'.
Als Samoerai krijger ben ik best wel jaloers op zo'n windmolen.
Ik denk dat u met een samoerai-zwaard van 65 meter lang niet al teveel klaar speelt.
Uw opmerking is scherp
Die foto van deze moordmolen en de doormidden gehakte Arend; kunnen daar niet massaal T-shirts van gemaakt worden? In de lente massaal laten zien wat die krengen dus doen.
Het is vreselijk om te zien hoe de linkse elite en grote bedrijven een deal hebben om een energietansitie er doorheen te rammen die de natuur, uitzicht, welzijn en gezondheid gaat aantasten.
- dode dieren, bomen omhakken, ook op zee gaan deze molens enorme schade aanrichten vanwege geluid onder water dat heel veel verder gaat dan in de lucht. Dode zeedieren, bruinvissen, dolfijnen, walvissen die gedesoriënteerd raken.
- zonnepanelen blokkeren elke plantengroei en dus ook geen dierlijk leven. Bovendien zitten er heel veel Gore troep in die we niet kunnen recyclen en die onder erbarmelijke omstandigheden (voor onderbetaalde arbeiders en gesloopte natuur) gewonnen wordt in vooral Congo en China.
- ook om de wieken schoon te houden van de molens heb je veel smerige chemische troep nodig. Idem om stroom in accu en batterij op te slaan.
Weg met die dingen!
Helemaal mee eens... en daarna doorpakken met de gruwelijke beelden van dieren uit de bioindustrie, opgepropt in stallen, samengepakt op transportwagens en afgeslacht in slachthuizen... Beelden van dieren in de (exotische)dierenhandel die vaak onder erbarmelijke omstandigheden worden gefokt,vervoerd en in krappe kooien de rest van hun 'leven' moeten doorbrengen.... etc,etc....
Ja vreselijk hoe domme beesten onze mooie windmolens vies maken. En hoe zonnepanelen het mos op mijn dakpannen verdringen.
@Kowalski11 | 28-02-21 | 12:25: welnu, waarom is het nog steeds toegestaan om levende koeien per schip naar Egypte en Turkije te exporteren? Onder slechte omstandigheden.
Het Argentijnse rundvlees wordt toch ook niet levend geëxporteerd? Argentijnse runderen worden in Argentinië geslacht en het vlees komt met koelschepen naar Europa.
Egypte wil levend vee opdat het in aldaar HAlal geslacht kan worden. Dat zal de reden zijn
@Kowalski11 | 28-02-21 | 12:25:
Dat gebeurt al, maar vind het stuitend dat de groene junta blijkbaar niet zo veel op heeft met werkelijk iets doen voor natuur en dieren. Het gaat om de linkse agenda en dan is bio-industrie (inderdaad zeer onprettig) blijkbaar wel een grenspaaltje met rechts maar ontbossing en dierenmoord vanwege windmolens en bijbehorende mijnbouw en vervuiling niet.
Van GroenLinks moet u de groeten van HAK hebben. Of was die al gemaakt?
Zat Martine bij GroenLinks?
@Acidstain | 28-02-21 | 12:23: Geen idee. Met bijltjes wordt wel gehakt natuurlijk.
Als je kijkt naar leefgebied dan zou hij eigenlijk landarend moeten heten: nl.wikipedia.org/wiki/Zeearend#/media... Dat zal dan ook de reden zijn dat je nooit leest over een zeearend die in een olievlek terechtgekomen is.
Het zijn land-arenden waarvan een deel naar zee is verhuisd. Hetzelfde is gebeurd met paarden ---> zeepaardjes.
@goedverstaander | 28-02-21 | 12:19:
zo zijn sommige walvissen juist naar het land verhuisd.
@lekgoot | 28-02-21 | 13:15: U vergeet nog de zeekoeien en nijlpaarden.
@lekgoot | 28-02-21 | 13:15: en worden dan burgemeester.
Fuck... Door de midden gechopped...
Obituary heeft er een liedje over geschreven:
youtu.be/0p-NyGCEeN8
Zeker een nazimolen waar die vogel tegenaan gevlogen is? static1.fjcdn.com/comments/Cosmicover...
Ohhh, een Godwin!
Volgens Martine Bijl moet u de molens van Hak hebben...
Hier in de polder net buiten de stad staan overal protestborden tegen windturbines, ben benieuwd of het iets uithaalt
Niets, maar tegenwoordig draait alles om gevoel. Gevoelsprotest.
@Acidstain | 28-02-21 | 12:10: onzin. De plannen van windmolens rond het gein zijn van tafel. IJburg zelfde verhaal.
Ik hoop het, vaak is het een kwestie van de bevolking aan het idee te laten wennen en dan over een jaar alsnog die dingen te plaatsen.
Protesteren tegen windmolens maar zelf geen zonnepanelen op je dak leggen is net zie iets als protesteren tegen luchtverontreiniging maar zelf lekker op fossiele brandstof blijven rijden.
@W_F | 28-02-21 | 12:18: of een groen linkse partij leiden en vier kinderen hebben.
@W_F | 28-02-21 | 12:18:
Geef mij maar een kerncentrale in mijn tuin.
@W_F | 28-02-21 | 12:18: Niks mis met fossiele energie.
Jammer dat Marokkanen niet vliegen kunnen.
we mogen ook niet meer naar marokko vliegen
Hij is goed .. kreeg er gelijk visuele beelden bij.
Heeft nu een beter leven met 49 maagden.
Had op het eind van zijn aardse leven 49 magen.
Met de 235 meter hoge molens die men in Oosterhout wil gaan bouwen (waar de gehele gemeente behalve Wethouder Marcel Willemsen die hogerop wil in het CDA op tegen is) komen deze beesten al niet eens meer zo ver... triest maar waar... weg met die vogelhakselaars!
Meer diesel! Meer benzine! Meer olie import uit moslim landen! Maar wel huilie huilie doen als er weer een AZC om de hoek komt.
Helemaal goed!
@ruudvangeelen | 28-02-21 | 12:08: Nexit! Nederland uit de EU en weer volledig afhankelijk van olielanden.
@W_F | 28-02-21 | 12:24: gaat never gebeuren ben ik bang
@ruudvangeelen | 28-02-21 | 12:08:
Wat denk je dat er gebeurt wanneer het Westen volledig onafhankelijk is van olie uit het M-O en de landen in die regio een enorme armoedeval meemaken als gevolg van het wegvallen van hun hoofdinkomsten? Daarom, meer meer meer diesel! Als je een pak Colombiaanse koffie koopt, staan er ook niet gelijk 10 Colombianen op de stoep.
@ruudvangeelen | 28-02-21 | 12:08: Wat heeft het een met het ander te maken? Ten eerste zijn olie en gas overal te koop (er is overschot) en ten tweede zitten die zandbak landen zo krap bij kas dat ze wel moeten verkopen om hun bevolking tevreden te houden.
Ik ga verhuizen naar Mars, wel wind maar geen windturbines. Lekker scheuren op zo'n Marsrover, wie doet me wat.
te laat: www.forbes.com/sites/brucedorminey/20...
The Green Deal, daar ook al! Straks kom ik Timmermans daar nog tegen in zijn XXL spacesuit. EU blauw natuurlijk
Reizen naar het buitenland wordt ten strengste afgeraden i.v.m. corona en je moet in Duitsland een recente test kunnen overhandigen waaruit blijkt dat je negatief bent. Merkel weet tenminste wel van aanpakken, meteen door de hakselaar als je de corona voorschriften niet volgt.
Die Linkse kneuzen zitten gewoon gevangen in hun eigen zieke brein. In een compleet web vol tegenstrijdigheden.
Ze willen meer meer meer import van invasieve, onderontwikkelde barbaren maar daardoor gaan er wel meer kindertjes BOEM de lucht in tijdens een concert. Dat boeit ze nog niet eens zoveel, hun Linkse Waarden zijn belangrijker.
Maar ze houden toch wel van de natuur?
Dus dan komen er precies naar hun wensen meer meer meer windmolens, gaan er daardoor weer meer meer meer diertjes dood, en die zijn toch ook onderdeel vd natuur.
Nou ja, Links. Je zult het maar hebben...
Goed verhaal. Daarom moeten we doorgaan met fossiele brandstoffen en die importeren uit moslimlanden.
Denk als een groene partij in Nederland rechts is op punten als migratie, niet tegen kerncentrales is en voor law en order is dan knalt deze direct de 50 zetels voorbij. Echt armoe dat we met zoveel partijen geen enkele partijen hebben die deze niche induikt. Zie ook kieskompas daar kun je prachtig zien hoe alles op links en rechts op een hoopje zit met dezelfde standpunten.
Klimaat en milieu is net iets anders dan natuur.
@zeertegendradig | 28-02-21 | 12:08:
Groenrechts, zou er meteen op stemmen...
Net als een goed uitgevoerde Saoedische onthoofding; scherp en snel. Volledig pijnloos is wellicht wat overdreven, maar in ieder geval heeft het beest niet té lang geleden.
Is die vogel nu ook halal?
Helaas:
Hoe moet er halal worden geslacht?
Bij het slachten moet het dier zachtjes op zijn linkerflank worden gelegd, met het hoofd naar Mekka gericht. In één beweging moet de slachter – een overtuigd moslim – de halsslagader en de luchtpijp doorsnijden. Daarvoor moet hij eerst ‘Bismillah Allahu Akbar’ (uit naam van Allah, de allergrootste) roepen.
@Joffri | 28-02-21 | 12:05: wat een vage hokuspokus.
@Joffri | 28-02-21 | 12:05: kijk eens naar wat PETA-videootjes op YT. Een koe doet er 30-45 minuten over om leeg te bloeden en is al die tijd bij bewustzijn.
Grote vogel p0rno en dode poekie's
www.youtube.com/watch?v=_T6UPdyZxJg
Bossen verbranden en vogels doden. We gaan de natuur keihard neuken om het klimaat te redden!
Resthout en restvogels.
@Acidstain | 28-02-21 | 11:59:
Binnenkort ook “dor hout” erbij.
Da was godver n un lieve zeejaorend, JONGUH!
Klote steenarend heeft hier mijn poes gepakt en opgevreten. Ik haat ze, stilletjes vliegen en ineens toeslaan.
@gato | 28-02-21 | 12:22: Die loslopende katten vreten alleen in Nederland al een miljoen Zangvogeltjes op.
Wat een verschrikking zijn deze dingen toch. Slecht voor omwonenden en de natuur. De enige die een voordeel hebben bij deze gehaktmolens is de Big Green Industry.
De enige vogelsoort die er geen problemen mee heeft is de windhaan.
En mijn plofkip heb ik ook niet horen mekkeren over windturbines.
En ook de zeldzame blaaskaak niet te vergeten.
Omdat een psychiatrische zeearend ervoor kiest een windturbine moeten we maar kappen met windturbines? Treinen blijven ook gewoon rijden, toch?
Treinen, daar springen ook wel eens menselijke levensvormen voor.
Corrupte rechters blijven zitten en links-liberale indoctrinatie in het onderwijs blijven ook doorgaan. D66 stopt niet zichzelf.
De groenen geven en nemen, net als god. Ze denken ook dat ze god zijn, pardon, beter dan god. Want terwijl god ons een grillig klimaat heeft gegeven dat door de millennia heen haar eigen weg zoekt, kunnen de groenen er met wat subsidie voor zorgen dat het klimaat voor het eerst sinds het ontstaan van de aarde stabiliseert bij +1.5 graden! Dat kan zelfs god niet. Wat god ook niet zelf kon verzinnen: Het milieu compleet verkloten in de hoop op wat klimaatwinst. Prachtige landschappen zijn zonder pardon ingeruild voor oogkanker veroorzakende windmolenparken en zonnepanelen. De Groene God neemt een zeearend, maar geeft ons een toekomst. Naar eigen zeggen.
Kwestie van evolutie. Vroeger konden wij mensen niet tegen smog. Nu is het een voedselbron. Ik kan niet van de lucht leven? Dacht het wel. Die roofvogels gaan uiteindelijk onder die windmolens zitten en wachten op hun meeuwenbiefstuk.
Prachtig.
tpo.nl/2021/02/27/maquettes-en-visual...
Ja je kunt een beetje klagen over een paar dooie vogeltjes, maar het is bewezen dat windenergie de veiligste energie überhaubt is.
www.youtube.com/watch?v=ktbXrj32aFw
Inderdaad, je kunt beter een leven in een kerncentrale werken dan een dag op een windmolen.
Als een vrachtwagen zo'n ding met een kabeltje al omver trekt....
De vierde vliegt goed uit elkaar
@Leptob | 28-02-21 | 12:14: Exact mijn gedachte, allerlei oplossingen schieten me te binnen.
Ja, vooral als het niet waait.
Versnippert zo'n windmolen ook snippen?
Alleen houtsnippen.
Miljoenen, denk aan het oude briefje van 100.
Noordzee onleefbaar, luchtruim onleefbaar. Nederlandse dorpen onleefbaar. Top idee.
Ik heb een windmolenbaby geadopteerd. Vooral als ze klein zijn zijn ze heel lief. En die arenden zijn echt niet allemaal van die lekkere jongens, hoor.
Zo'n beest zal maar op je auto schijten. Word je niet blij van.
@VanBukkem | 28-02-21 | 11:51 Nog minder als je met een open dak rijd.
@MoonBeebe | 28-02-21 | 12:20: Dan schijt ie technisch gesproken in je auto.
@VanBukkem | 28-02-21 | 11:51: Als ervaringsdeskundige (zelfs vlak na de auto door de wasstraat te hebben gehaald) kan ik het niet blij worden bevestigen.
Eigenlijk moeten we als land een actie opzetten en bij elke windturbine de miljoenmiljard vogellijkjes fotograferen en netjes begraven met grafsteentje en al. Schandalig dat deze vogelspletters nog mogen. Als de mensen het niet zien dan is er ook geen vogelholocaust aangericht door die belerende linkse smeerlappen van Groenlinks. Ik zeg marcheer allen dezen dag en registreer de massamoord op onschuldige huismussen, roodborstjes, ijsvogels, spechten en dus nu ook adelaars. Behalve meeuwen, dat zijn rotvogels en mogen allemaal dood van mij.
Is het een idee om bakjes patat op die windturbines te plaatsen?
m.youtube.com/watch?v=8NAAzBArYdw
Genieten!
Krijg toch de tering, prick.
Ik heb eens een de theorie getest middels een proefopstelling.
Via Aliexpress een windturbine gekocht. Een rotorblad had een lengte van ongeveer 70cm.
De turbine geplaatst op hoogte van 6m.
De voedertafel op 8m afstand en op 1,5m hoogte.
Conclusie: De beesten vliegen zo de hakselaar in. Het maakt niet uit hoeveel kabaal het ding maakt. Het maakt ook niet uit of je streepjes en stippen op de rotorbladen tekent of wapperende slingers aan de turbine bevestigt.
Een eigenaardig experiment.
U moet bij TNO gaan werken. Of als poelier beginnen.
Hoeveel vogels zijn er gesneuveld? Hoelang loopt het experiment al? Zijn er plannen voor meer molens? Wat gebeurd er met de doormidden gekliefde vogels? Lukt dat lokken met voedertafels goed? En die camouflagekleuren in de vorm van streepjes of stipjes, nog bepaalde kleur? Lichtgrijs ofzo?
@Is dit nog nieuws? | 28-02-21 | 11:50: Aanvullende vraag: lukt het ook met katten die weer afkomen op de vogel(resten)?
Wat heeft Aliexpress met dit experiment te maken?
@FrankVeer | 28-02-21 | 11:52: Testen gaat door.
i.pinimg.com/originals/f6/d3/71/f6d37...
Ik dank u allen voor uw interesse in het experiment.
Het aantal gesneuvelde vogels is niet exact bekend. Er zijn namelijk soms ook andere dieren in de tuin die vanalles (van groente tot hele kippen) opvreten. Het aantal bevestigde slachtoffers ligt op 12.
Het experiment is afgerond. Dit enkel en alleen door de slechte kwaliteit van de windturbine i.c.m. de winderige ligging van het perceel. De kop van de windturbine vloog op een gegeven moment door de tuin. U kun zichzelf wel inbeelden hoe dat er ongeveer uit heeft moeten zien.
Er zijn geen plannen voor meer molens.
De doorgekliefde vogelen gingen in de compostdinges.
Geen antwoord op voedertafelvraag.
Streepjes en stipjes waren niet t.b.v. camouflage. Juist als er geen stipjes en streepjes op de rotorbladen aanwezig zijn, is deze nagenoeg onzichtbaar.
Het lukt niet met katten die op de vogelresten afkomen. wat is dit nou weer voor vraag.
Aliexpress = kutkwaliteit en de reden waarom het experiment nu gestaakt is.
@kleybeuker | 28-02-21 | 12:07: hulde voor de antwoorden!
Een onzinnig prestigieus karretje op mars dat kunnen we wel, maar veilige kernreactoren maken wil maar niet lukken.
Jawel.. Veilige kerncentrales bouwen kan wel. Maar mag niet. Want kerncentrales. Zit het woordje kern in. Net als bij kernbom. Dus dat is hetzelfde. Dus geen kernbommencentrales. Dat is het idee van de mensen die tegen kerncentrales zijn.
@Is dit nog nieuws? | 28-02-21 | 11:48:
Dit dus. Misschien de naam veranderen in massadefectturbine, o.i.d.
@lekgoot | 28-02-21 | 11:50: Precies, net als met biomassacentrales, een PR-campagne ertegenaan gooien.
@Is dit nog nieuws? | 28-02-21 | 11:48: Ouderen noemen kernbommen helemaal geen kernbommen, maar atoombommen.
@quigg | 28-02-21 | 12:00: En een kerncentrale dan? Atoomcentrale?
@Is dit nog nieuws? | 28-02-21 | 12:02:
Nucleaire energie opwekkings inrichting. Nah, te lang !
Dit doet pijn aan mijn hart als amateur vogelspotter!
Wel eens een zeearend (in het wild) gespot?
En nu niet liegen hè (amateur).
Eens. Arenden zijn indrukwekkende beesten.
@D-Fens_1963 | 28-02-21 | 11:49: Port Prince Rupert, daar zitten ze als duiven op de dam. Aanrader, dan inside passage orca's, walvissen.
Ja, Arend-Jan.
@Joffri | 28-02-21 | 11:54: Ik vlieg bij voorkeur niet (en al helemaal niet de halve wereld over om duiven te kijken) ;-)
achter een paar jaar komt dat niet meer voor. dan is de nieuwe (dure) zeearenden populatie weer uitgestorven.
Als ze nou grote gaten in die wieken maken dan kunnen de vogeltjes er doorhéén vliegen i.p.v. er tegenaan
Ik zag onlangs op tv dat in de VS windmolenparken in de buurt van arendkolonies (?) beveiligd zijn met geavanceerde camerasystemen die de windmolens uitschakelen, zodra een arend in de buurt van de windmolens wordt gesignaleerd. Nadeel: met een groeiend aantal zeearenden zal daardoor ook het aantal uitschakelmomenten toenemen, waarna na verloop van tijd het beoogde rendement natuurlijk niet meer wordt behaald. Ander interessant feitje uit hetzelfde tv-programma: door de bouw van de schedel van de arend kan die niet omhoog kijken en dus geen omlaag bewegende wieken ontwijken.
@FrankVeer | 28-02-21 | 11:56:
www.forbes.com/sites/jeffkart/2018/06...
Kijk het bovenste plaatje.
Staat ook hier boven dit artikel.
Ja, je snapt niet dat de fabrikanten van de wieken dat niet doen, he?
@FrankVeer | 28-02-21 | 11:56:
Dan moeten er dus spiegels onder die windturbines worden geplaatst.
Even Fokker contacteren.
Maar zijn die vogelaars vóórstanders van nucleair energy?
Dat is de hamvraag. Het moet toch ergens vandaan komen.
Yep, inmiddels wel.
Terwijl poekie de HUISkat de grootste vogelkiller van Nederland is
www.geenstijl.nl/5150758/kat-buiten-l...
Nou en? We zijn nu even selectief verontwaardigd over het vreselijke lot van de zeearend en de subsidie slurpende windmolen hakselaar.
Als die molens zouden doen wat links allemaal beloofd heeft dan boeide die vogel niet.
Poekie de Zee-arendenkiller?
O, dan is het niet zo erg dat die windturbines vogels door midden hakken.
@lekgoot | 28-02-21 | 11:48: collateral damage
@ruudvangeelen | 28-02-21 | 11:52: Vogels zijn collateral damage van Poekie. En Poekie is een schatje.
Ik moet de eerste huiskat nog zien die een zeearend uit de lucht pakt. Andersom daarentegen...
@Is dit nog nieuws? | 28-02-21 | 11:55: poeke is een ongecontroleerde killer
www.hetkanwel.nl/2013/01/30/welke-dod...
@ruudvangeelen | 28-02-21 | 11:57:
i.pinimg.com/originals/b3/aa/9a/b3aa9...
@Is dit nog nieuws? | 28-02-21 | 11:59: hahaha alluh hakbar!
@ruudvangeelen | 28-02-21 | 12:05: :) fijne dag verder
Breivik was pas erg!
@Is dit nog nieuws? | 28-02-21 | 12:05: gast, serieus? poezen plaatsjes en smiley? Welke pil ben jij vergeten? De anale?
@Is dit nog nieuws? | 28-02-21 | 12:05: kusje
Survival of the fittest. Is het nu teveel gevraagd om als zeearend een beetje bij de les te blijven?
Wat doe je als zeearend in vredesnaam in Duitsland?
@Mr_Natural | 28-02-21 | 11:43: Weet je wie ook een adelaarsnest in Duitsland had?
@FrankVeer | 28-02-21 | 11:59: Ja, maar achtung! Dat betreft een ander soort hoor.
Blondi?
Vinjd ik altijd zo tegenstrijdig.
"Ik hou van dieren dus jas ik er een chip in zodat ik hem kan volgen. Voeltie niks van hoor."
Was dat zendertje magnetisch soms?
Der Adler zal moeten leren dat er in Europia geen plaats meer is voor hem.
Hooguit op de EU vlag.
The Eagle has landed.
GroenLinksers hebben bloed aan hun handen.
Is Urgenda hierover al een rechtszaak begonnen, of past deze info niet in het juiste plaatje.
The eagle has landed.
Part 1 & 2.
Adelaar, Arend.
Where Eagles dare.
@van Oeffelen | 28-02-21 | 12:03:
ABBA : Eagle
Kunnen een wagentje op Mars wegzetten, maar geen fatsoenlijke oplossing vinden voor groeiende energiebehoeften.. Lijkt me dat regulatie de innovatie wel degelijk stremt.
Voorlopig blijven alle zeearenden aan de grond
Niet op zee dan?
die raket is grotendeels waterstof (inefficient als de tering) en die jeep op mars rijdt op kernenergie .. tip van de week.
@ruudvangeelen | 28-02-21 | 11:44: Ga eens weg!
@D-Fens_1963 | 28-02-21 | 11:45: Voor een paar eurootjes heeft u een blokkeerfunctie. Soort van eigen joris, aanrader.
@D-Fens_1963 | 28-02-21 | 11:45: ga zelf weg, of mag dat niet van je wijf
@Joffri | 28-02-21 | 11:49: Als het VVD echec de komende verkiezingen electoraal geen (negatieve) gevolgen heeft laat ik mijzelf kronen.
@ruudvangeelen | 28-02-21 | 11:51: Vanmiddag mag ik weer weg richting het naburige industriegebied alwaar ik mijn steentje bij mag dragen aan het zo beperkt mogelijk houden van de economische schade die de Coronoia pandemie veroorzaakt heeft.
Eea overigens met goedkeuring van wijf.
Trouwens..., “dat ga eens weg” niet te persoonlijk opvatten aub.
Ik dacht in eerste instantie dat u gezien het “arend, dood, vogel, windmolen” gehalte van het topic in een verkeerde film terecht gekomen was ;-)
@D-Fens_1963 | 28-02-21 | 12:02: en ik reageer de op de verkeerde tegel. Het ga u goed, fijne middag!
@ruudvangeelen | 28-02-21 | 11:51:
van geelen, heeft Twitter ingeruild voor GS, jammer.
@Penus Decoratus | 28-02-21 | 12:35: het zijn bizarre tijden
GL zal wel weer een nieuw belasting voorstel op tafel gooien om de windmolens vogel-vriendelijker te maken.
En dan durven ze te beweren dat arenden van die scherpe ogen hebben, valt vies tegen dus.
Hmm als je inzoomt met je camera verlies je het overzicht.
Nee ze hebben scherpe klauwen.
Lol @ Dfens
Nazi Duitsland weer in de bocht.
Ga toch fietsen (jatten).
Merkelmutti misbaksel.
Klopt.
Whataboutism Alert.
Zodra ze die kinderen doormidden hakken met windmolens praten we verder. Waar zijn de ouders trouwens?
"Vluchtelingen"kamp
QuelleFromage | 28-02-21 | 11:35,
Kom kom, we zijn niet allemaal zoals jij.
Waarop baseer jij jouw aanname dat wij net zo harteloos zijn als jij?
Misschien hebben wij andere oplossingen dan jij, maar dat is niet hetzelfde.
@Joffri | 28-02-21 | 11:38:
www.natuurpunt.be/pagina/zeearend
Er worden 1 tot 3 eieren gelegd, die op ongeveer 38 dagen worden uitgebroed. Nadien blijven de jonge vogels nog zo’n 80 tot 90 dagen in het nest. Nadat de jongen uitvliegen, worden ze nog voor een korte tijd bijgestaan door de ouders.
Stelt u nu voor dat kinderen uit wachtkamers voor een enkeltje westerse welvaart zonder verplichtingen maar van plaats moeten ruilen met bijziende zeearenden?
Kweenie hoor, maar dat riekt toch een beetje naar het propageren van kinderen in een hakselaar proppen en zeearenden veilig in de opvang stoppen en dat eeerste noemen wij hier in Huize Graai toch echt genocide. Foei! Niet meer doen, QF. Houdt Joris niet van.
@Is dit nog nieuws? | 28-02-21 | 11:39: Haha zeer bedankt maar ik bedoelde de ouders van die kinderen in dat kamp lmao
@Joffri | 28-02-21 | 11:46: Wist ik wel joh. Knipoog.
Doodvermoord door een grote hak. De natte droom van Klager en Kaav.
Mooiste uitvinding van de laatste 100 jaar. De Tesla onder de molens. Vandaag klappen we om 8 uur voor de vooruitgang. Fuck you vogel en fuck you bomen van hout.
Mama zeearend piepte nog op rtl nieuws dat ze zeven kinderen had, maar deze was de braafste. En hij zong altijd zo mooi " Daar bij die molen, die mooie molen ".
De Uni Wageningen had vorig jaar al voorspeld dat de totale vogelpopulatie door windmolens met 20% zou dalen. Molenaars!
Laten we maar even buiten beschouwing hoeveel dieren sterven en nog gaan sterven door fossiele brandstoffen. Alles heeft een keerzijde.
Vergeet ook niet hoeveel dieren (en planten) daar al voor gestorven zíjn.
Kernenergie.
@lekgoot | 28-02-21 | 11:35: We betalen de collectieve aflaat van onze schuld van het uitsterven, aan de oliemaatschappijen.
Toch iets minder abrupt.
Ene Arend tegen andere Arend: 'kijk die heeft een klap van de molen gekregen'
Ik zal volgens links Nederland wel een enorme natuurhater zijn, maar ik vind dit echt heel treurig nieuws.
Ben zelfs een paar keer in de Biesbosch geweest om zeearenden te zoeken, en het zijn echt prachtige dieren.
Misschien kunnen ze deze voor je bewaren, heb je wat te puzzelen.
Ik voorzie een stille tocht van vogelaars.
Het is weer eens wat anders dan een halve kip.
Njom, njom.
Als die arend over een zonnecollectorenveld had gevlogen was hij ook direct gaar geweest.
Het enige dier met 1 schaamlip.
Tja, windmolens in Duitsland hebben wij met ons beleid ook vrij weinig invloed op. Ware het niet dat er tegenwoordig één partij is die wel wat verder kijkt dan de landsgrenzen en ziet dat je oa klimaatproblemen groter moet aanpakken. En ohja, die zijn ook nog vóór kernenergie. Volt.
Nu nog een partij die Ampère heet. Als zij dan een coalitie vormen heb je flink wat vermogen.
Spannend.
@lekgoot | 28-02-21 | 11:34: Humor, daarom kom ik op GS.
@lekgoot | 28-02-21 | 11:34: Als ze weer gaan scheiden krijg je weerstand.
@Sans Comique | 28-02-21 | 11:46:
even denken.... ohm, ja klopt.
En ik maar denken dat de voorstanders van windmolens een klap van de molenwiek zouden hebben.
kerncentrales bouwen.
Vogels geven windmolens een slechte naam. Tijd om die soort uit te roeien. Sowieso stammen zij af van dinosauriërs, dus er is vast wel een of andere collectieve schuld die zij met zich meedragen.
We hebben tegenwoordig ook vliegende zoogdieren, dus we kunnen wel zonder vogels.
Van de opditmomentpuntenl een willekeurig commentaar:
"Er zijn mogelijkheden om de windturbines uit te rusten met start stop sensoren die bij detectie van grote vogels de rotorbladen doen stoppen binnen korte tijd. De maatschappijen dienen deze turbines niet als melkkoe gebruiken maar ook innovatief in te zetten bij ontwikkeling van beschermingsmethodieken."
Wat zijn mensen dom.
En de kleine vogels, zijn die niet belangrijk? Discriminatie!
Iedereen heeft last van het geluid en de omvang van die windmolens maar een arend (toch geroemd om zijn zicht) merkt niks op.
Was het geen blinde vink of dove kwartel?
Die bladen bewegen zo snel, die vogel kijkt naar de mast....
Kent u de uitdrukking: "een klap van de molenwiek krijgen" ?
@Is dit nog nieuws? | 28-02-21 | 11:32: De volgende generatie kan maar beter naar de wieken kijken. Hopelijk is de arend bekend met de evolutietheorie.
Hoeveel mensen zien de auto aankomen, steken over en worden alsnog geschept?
Ja, we krijgen een erg schone wereld.
Vogels, insecten, vissen, bomen.
Ruimt lekker op zo.
Thanos had dat heel goed begrepen.
@Sans Comique | 28-02-21 | 11:49:
Pipo de clown ook.
Is maar een detail in de dierengenocide die die dingen aanrichten. Trillingen en magnetische velden veroorzaken op zee voor massale desorientatie van dieren. Daarnaast verstoring van de natuurlijke luchtlagen en stromingen die het klimaat beinvloeden.
Goede argumenten tegen GroenLinks. Mogen rechtse partijen dit aankaarten.
@VoltaireJohn | 28-02-21 | 11:30:
Toch klopt hun naam wel; links sloopt alles wat beschaafd, natuurlijk en traditioneel ( en dus niet maakbaar ) is en in deze slopen ze dus "groen". Niet toevallig overigens dat groen ook de kleur van de proto-ideologie van de sloop is, namelijk Islam.
Zie, het komt allemaal gewoon weer samen, alleen mensen die het etiket niet lezen worden hierdoor nog verrast.
magnetische velden? hoe gaat het met het aardveld? Ook erg kwalijk?
Windmolens, de guilotines van het kapitaal. Maar goed, even wachten tot het in de Volkskrant vermeld wordt.
Het was wachten op dit artikel, stond al eerder vanochtend op nu punt en el.
Even wat reacties aldaar gelezen. De hersengymnastiek is weer eens niet te bevatten. Zoals ik gisteren in een ander topic al zei, er zijn flink wat hersenpannen in NL die eens goed herverbouwd moeten worden. Er scheelt echt wat aan de bedrading, zoveel kortsluiting...
Niet om het een of ander, maar krijgen we nog een peiling van Maurice de Hond of hoe zit het? Ik vind het nu, twee-en-een-halve week voor de verkiezingen, wel erg spannend worden. Dan moet GS die peiling standaard begin zondagochtend plaatsen, vind ik.
Zo'n zeearend, smaakt dat wat op de BBQ?
Vliegende vogels zit nauwelijks wat aan.
@Joffri | 28-02-21 | 11:32: Tijd voor gewokte pinguïn dus!
@Is dit nog nieuws? | 28-02-21 | 11:37: Geen aanrader, ik zou voor de struisvogel gaan.
Chapter VI - Penguins
I expect that by now you will wonder when I am going to say something about the cooking of the damned thing, but to tell you the truth I could ramble on like this for evermore. However, for your sakes I will stop now and attempt to tell you the way I prepared them. First of all most of you will know that they are very strong in smell and flavor. If you don’t you soon bloody well will when you start to cook one…
Dieren en bossen waren een tijd terug best wel belangrijk voor groenlinks.
Nu is er maar 1 dogma.,uh,uh gezonde energie en veel mensen die slecht onze taal spreken.
De tip van zo`n windmolen gaat net niet met de geluidssnelheid. Het is een snelle dood.
@Pieterman | 28-02-21 | 11:28: Voor uw beeldvorming, ik leverde alleen tekst en linkjes aan. De ANP-foto`s zijn een weergave wat er buiten gebeurd, het is niet de redactie die dat zelf getekend heeft.
Het zo bovendien veel te veel eer zijn. De nazi`s staan erom bekend de Shoah minutieus gedocumenteerd te hebben, de Führer had het een en ander netjes aangekondigd in zijn boek. De auteur verwees voor het concept Lebensraum zelfs netjes naar de grote Atatürk.
Mark Rutte heeft ondertussen een ministerie van Algemene Zaken dat zo min mogelijk opschrijft, zodat het niet WOB-baar is, of op een andere manier niet inzichtelijk is voor het parlement. Een handelswijze die zwaar werd veroordeeld door de parlementaire onderzoekscommissie.
Natuurlijk totaal onvergelijkbare dossiers, wat je het beste kunt beleven door langs het Yad Vashem te gaan zodra Nederlanders weer in Israël welkom zijn. Besef wel bij de uitgang dat je dan het verhaal van 6 miljoen hebt. Voor wereldvrede is het belangrijk de rest ook door te nemen. courses.lumenlearning.com/suny-hccc-w...
jaja, 1200KM/H op maaiveldhoogte.
@MaarFeitelijk | 28-02-21 | 12:00: 100 tot 110 m/s is 360 tot 396 km/h. iopscience.iop.org/article/10.1088/17... Bij zulke snelheden gaat zo`n plastic blad als een mes door een opgewarmd pakje boter.
Kan wel het zendertje nog teruggegeven worden, zodat het opnieuw gebruikt kan worden?
only minor collateral damage voor bereiken van het hogere GroenLinkse gedachtegoed.
En nu snel weer terug naar: 'Moslims zijn de nieuwe joden' en 'Martin Bosma is een Nazi'.
Hier bij de buren een koolmeesje overleden omdat hij klem kwam te zitten tussen de zonnepanelen en de dakconstructie.
De mussen hier waarderen de zonnepanelen zeer, kunnen ze lekker veilig onder gaan zitten, of schuilen bij regen.
Op basis van een gebrek aan nadere informatie valt ook suïcide hier niet uit te sluiten.
@Bennie Verbaasd | 28-02-21 | 11:43: Onzin. Het afscheidsbriefje dat is gevonden was overduidelijk door een Linkshandige geschreven.
Val Jesse niet lastig op zondagmorgen! Hij is ongetwijfeld bezig nog méér nageslacht te produceren.
In zijn eikeltjespyama.
Over co2 belasting gesproken, de natuur niet maar niemand ook heeft er belang bij dat er meer Klaver-eikeltjes komen. Een spruit had volstaan van die Klaver.
Gatver, heb beeld nu.
En geur. Yuck.
Jesse staat met 'n hogedrukspuit van de Gamma met chemicaliën zijn betegelde achtertuin schoon te spuiten.
Gelukkig gaan ze er in Duitsland zo'n drieduizend stilzetten omdat ze zonder soepsidie niet rendabel zijn.
Dat is het eerste goede nieuws van deze zondagochtend. Heb je een bron?
yep... en heb je de bruinkoolproductie in Duitsland wel eens gezien? niet te filmen.
@Cunts-en-kitsch | 28-02-21 | 11:27:
www.climategate.nl/2020/09/91952/
www.climategate.nl/2020/09/91952/
Van Oef wacht nog even met een reactie totdat Baantje of de Flikken Maastricht met hun conclusies komen over deze Vogelmoord.
Hahahahahahahahaha. not
Windturbines passen niet in de VVV-marketing van de provincie Limburg. Als die zeearend door een ouderwetse windmolen was gedood was het een ander verhaal geweest.
En het is geeneens BBQ weer dus snel de vriezer in!
Alle bomen zijn bijna weg dus die vogels gaan allemaal dood.Dus niet zeuren als er weer is iets verdwijnt in de natuur.
Dit alles mogelijk gemaakt door uw stemkeuze.
precies: en al die malloten waar we op stemmen zeggen: "uw toekomst is door ons maakbaar, want wij weten alles (wat goed voor u is)!"
Dat groeit wel weer aan en dan heb je er twee.
U verwart kansarme immigranten met de natuur. Liever niet doen want onterecht. En 10 jaar geleden wilde vvd immers al investeren in nieuwe nucleaire energievormen. Dit hielden Oa de huidige coalitiegenoten plus GL het hardst tegen. Vandaar de huidige wildgroei van waaimolens ipv waaibomen. Tragische fout.
Dit beestje heeft het niet verdiend om zo te sterven. Zullen we dit dier een welverdiende afscheid geven?
Hoeveel zeearenden hebben we in Nederland, hoeveel verliezen we er jaarlijks aan windmolen en hoeveel nieuwe zeearenden worden er jaarlijks geboren? Zonder duidelijk cijfers hierover is er niks zinnigs over te zeggen. Individueel leed van dieren telt niet echt zolang we namelijk nog miljoenen dieren over de kling jagen in de bio industrie. Het voortbestaan van de soort "zeearend" is echter wel van belang.
U bent vast een groot fan van de Oostvaarders plassen.
Toch zijn draden wel zinvol voor vliegdieren die even willen rusten van al dat levensgevaarlijk ontwijkgevlieg.
GL: De echte aanleiding is natuurlijk dat de boeren minder landbouwchemicalieën gebruiken. Daardoor zijn er meer zeearenden die tegen windmolens aanvliegen.
Wat dat alleen al kost, aan schoonmaakkosten van de molens.
Het is tijd om de landbouw verder aan banden te leggen.
Jesse Klaver? Haha geeft geen ene fuck om milieu of dieren. Geeft erom stemmen binnen te harken, die MAVO klant.
Jesse Klaver weer niet beter dan dat melk uit de fabriek komt.
@Der Schnitzeljäger | 28-02-21 | 11:26:
... en boter van de boterbloemen, en kaas van kaasjeskruid.
Al die ringen en zenders is ook marteling. Mijn god wat een opgetuigde kerstboom.
Dat is een duidelijke foto.
Ook een manier om het aantal zeearenden te verdubbelen.
Het is bijna verdacht. EN de stukken liggen ook zo bij elkaar op de grond?
Wauw echt gewoon doormidden gehakt dat had ik niet verwacht !
De techniek staat voor niets.
Je zou bijna denken dat die turbinebladen geslepen worden.
Zo'n blad heeft veel snelheid, weliswaar afhankelijk van de wind. Zeg 80km per uur + massa + redelijk spitse rand = hak hak hak.
Chop Chop
@TeeJee | 28-02-21 | 11:27:
Het uiteinde van een rotorblad van een uit de kluiten gewassen windmolen haalt een snelheid van meer dan 250 kilometer per uur.
Bij kleine molens is de rotatie sneller en het randje is toch scherp.
In Nederland wordt al ontwikkeld aan vogelafschrikkende beschildering. Dwz zwart-wit flitspatronen. Geen poezen- of vossenopdruk
Je kan ook windgedreven zoemers op de wieken zetten. Alleen zullen de omwonenden dat niet waarderen.
NB wellicht is de arend door een anti-molen fanaat in tweeën geknipt en bij de molen gedumpt om zo een anti zaak te starten.
@gemeentereiniging | 28-02-21 | 11:39:
hak hak hak
Alles voor het milieu!
am Ende steht der Sieg !1!!
Alleen al in NL 70000 dode vogels per jaar door windmolens......
Plus de katten/poezen.
@Hondt | 28-02-21 | 11:19: Hoe dan? Springen die iedere keer van de windmolens af?
IN vergelijk met andere doodsoorzaken een zeer gering aantal. Denken maar aan de moordende katten en het verkeer.
En het dagverbruik door vossen en andere roverts.
@MaarFeitelijk | 28-02-21 | 11:56:
Wat u beweert, is de natuur! Ik kan een windmolen geen natuur vinden. Eerder tegennatuurlijk.
@MaarFeitelijk | 28-02-21 | 11:53: 1 per vijf jaar en de andere katten hebben nog nooit wat gevangen.
REAGEER OOK