Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OM: 'Video Tarik Zahzah is niet strafbaar'

Vrijheid van meningsuiting!

Weer wat geleerd! De vrijheid van meningsuiting in dit land, dat ons land is, geldt ook voor NOS Journaalkaper Tarik Zahzah, die echt Tarik Zahzah is. Dat zegt het OM tegen het ANP. "Het Openbaar Ministerie (OM) laat weten dat het filmpje van Z. niet strafbaar is. "Er worden naar onze inschatting op deze manier geen strafbare feiten gepleegd", zegt een woordvoerder daarover woensdagochtend. "Zijn straf zit er helemaal op, daarmee is hij een vrij mens." Maar dat betekent niet dat de politie hem niet meer in de gaten houdt. "We volgen het wel", besluit de woordvoerder." Dat komt mooi uit, want wij volgen het ook. Zo vragen wij ons af of woordkunstenaar Tarik zijn video in zijn eentje zo gelikt gemonteerd kreeg, of dat hij misschien steun heeft van 98 hackers. En we zijn misschien wel nog benieuwder hoe Tarik eigenlijk denkt over de legitimiteit van het Neurenberg Tribunaal, welke kinderboeken hij geschikt acht voor onze jeugd en wat zijn mening is over de kwaliteit van de Nederlandse koffie. Alsof 2021 al niet raar genoeg is voor mensen die nog wél goed bij hun hoofd zijn. Nou ja. We volgen het wel.

Reaguursels

Inloggen

Dat ze bij de NPO hun politieke voorkeur niet onder stoelen of banken schuiven is al heel wat jaartjes duidelijk.
Naar mijn mening wil de Man dit Vet Cursief onderstrepen. Niets mis mee naar mijn mijn mening.

Ab_de_Slam | 24-02-21 | 20:42
-weggejorist-
klimaatsloper | 24-02-21 | 16:34

Kom op! De NOS/NPO zijn de meest eerlijke en betrouwbare media partijen in de wereld.

Is het al 1 april?

Mokum Kosher | 24-02-21 | 15:58

Tariq was eerder met het woord Fake-News dan de rest. Die jongen is het komplot. Begrijp dat dan!

Justhenk | 24-02-21 | 15:54 | 1

Maybe is hij wel de opa van Tilasmi.

Ab_de_Slam | 24-02-21 | 20:49

Word tijd dat iemand een compilatie maakt met duidelijk bewijsmateriaal, dan is dit gezever ook afgelopen. Het probleem is dat het bijna altijd op het randje zit. Iets weglaten is niet liegen. Iets benadrukken is ook niet liegen. De cijfers omhoog of omlaag afronden accepteren we ook. En bij talkshows en peilingen alleen bepaalde mensen in beeld brengen en bepaalde meningen uitzenden, dat mag ook gewoon. Met 5 man tegen 1 in een talkshow iemand wegzetten als een populist of gekkie, dat mag ook, zelfs als blijkt dat een groot deel van Nederland dezelfde mening heeft.

Goedpraten wat slecht is, bijvoorbeeld dat Akwasi een verbinder is terwijl hij oproept tot geweld, dat mag ook. Of goedpraten dat we elk jaar ca 1 miljard euro aan de NPO geven terwijl de voedselbanken soms een voedseltekort hebben, goedpraten dat een keel doorsnijden van een levend dier geen dierenmishandeling is want geloof, goedpraten dat het zonder medische aanleiding verminken van een babypenis geen schending van de lichamelijke integriteit is, daar mag je niks over vinden want dan ben je populist of racist ofzo.

Ander voorbeeld is hoe ze praatten over duizenden gedupeerden terwijl het er tienduizenden waren (toeslagenaffaire), de bestorming van het capitool was door rechtse groeperingen (terwijl er volop bekende gezichten uit 'andere kringen' te zien waren) en ook opkomstcijfers van bijeenkomsten of demonstraties zijn per bron soms erg afwijkend. Er zijn nog vele voorbeelden meer. Volgens mij snapt elk normaal mens dat onze media niet altijd neutraal zijn. Écht fake zie je naar mijn idee niet vaak, daar kunnen ze ook makkelijk op teruggepakt worden, aanwijzingen van framing zijn er wel.

area78 | 24-02-21 | 15:01

Ah, de eerste talkshow van Omroep Zwart is al bekend. Lekker hoor. Doorzagen met Tarik Z.

johoost | 24-02-21 | 14:28

Kortom, we kunnen hier eenvoudig stellen dat het nog steeds schort met de geestelijke gezondheidszorg.

Tostiapparaat | 24-02-21 | 14:21 | 1

Ook mensen met een psychiatrische stoornis hebben recht op vrijheid van meningsuiting.
NOS moet niet zo zeuren en zich beter verdiepen in grondrechten van.mensen. Waarom zou voor hen een uitzonderspositie gemaakt worden?

Bataafje | 24-02-21 | 15:40

Het is een verkapte reclamestunt voor John´s de Mol nieuwe show

TRUMP | 24-02-21 | 14:04

"Je kan er van alles van vinden, maar naar ons idee is dit filmpje op zich niet strafbaar. Er zijn wel meer mensen in Nederland die verkondigen dat massamedia leugenachtig nieuws verkopen en dat mag, dat valt onder de vrijheid van meningsuiting”

Zonder op het oordeel te willen ingaan,
"naar ons idee": is dit nu het oordeel van het OM?
Of misschien toch van Jacobien Vreekamp, die in meervoud spreekt?

michelpen | 24-02-21 | 13:50

Natuurlijk is zo'n video niet strafbaar. Tarik Z. heeft zijn straf uitgezeten en mag -net als ieder ander- van mening zijn dat de Nationale Omroep Staatspropaganda (als onderdeel van de Nationale Propaganda Omroepen) nepnieuws brengt. Hopelijk maakt hij daar nog vele video's over.

Dus ik volg Tarik Z. ook. Het is gewoon een hele interessante persoonlijkheid.

Mensdier | 24-02-21 | 13:47 | 1

Mooie sarcastische plemp.

Burgerzaken | 24-02-21 | 16:20

Onnozel gebruik van voice doubling en galm. Wat een sukkel de pukkel filmpje.

nietonredelijkeman | 24-02-21 | 13:40

Ik lees overigens net dat de NOS aangifte doet tegen die debiel:

"NOS doet aangifte tegen Tarik Z. na verschijnen van 'dreigende' video"

Dr_Johnson | 24-02-21 | 13:38 | 1

Jankerds.

Lorejas | 24-02-21 | 14:16

Als hij bedoelt dat de NOS een vooringenomen, linkse omroep is, waar alles wat rechts is als extreem wordt neergezet, heeft hij helemaal gelijk.
En strafbaar is dit filmpje überhaupt niet.

Jackson | 24-02-21 | 13:35 | 2

Alas iemand je vroeger zwaar bedreigd heeft en hij duikt na 5 jaar weer voor je deur op is dat natuurlijk helemaal niet intimiderend.

nietonredelijkeman | 24-02-21 | 13:43

Waar is mevrouw Helderder met haar spuitbus als je haar nodig hebt?

Skazz | 24-02-21 | 13:11

Zou omroep zwart erachter zitten?

laurentius | 24-02-21 | 13:07

Dit is Lucky tv

laurentius | 24-02-21 | 13:05

"Hallo?" "Hoi Tarik, met Lange Frans. Kunnen we even babbelen?"

Panos88 | 24-02-21 | 12:35

Toch wel apart dat de NOS die tot geweld oproepende en veroordeelde malloten als akwasie en airfryer ruimschoots aan het woord laat nu opeens aangifte doet. Aangifte waarvan dat weten ze zelf niet want dit filmpje is 0% strafbaar.

Jafco | 24-02-21 | 12:29

Goh! Je verwacht het niet!

Marvin_NL | 24-02-21 | 12:16

Beetje mazzel zit ie vast in zijn eigen escape room....

Lorejas | 24-02-21 | 12:06

Aan dit 'spannende' trailertje te zien heeft het jochie veel computerspelletjes gespeeld in de bak. Kleutergedoe.

kapoerewiet | 24-02-21 | 11:59

Sorry @Ronaldo, ik laat dit topic maar voor wat het is. 3 x een Joris op 1 dag is wel even genoeg. Overigens ben ik tegen gebruik van geweld, altijd! Maar er is niets mis met vreedzaam verzet.

RickRD | 24-02-21 | 11:54

Weten jullie wie ook Ich bin wieder da riep?
https://www.youtube.com/watch?v=Owa54EJsN9E

RickRD | 24-02-21 | 11:50 | 1

Hahaha

Marvin_NL | 24-02-21 | 12:17

Umm, eens.
Dit is de zelfde boodschap die wij op GS verkondigen,
dat de NPO het nieuws nou niet bepaald neutraal brengt,
los van politieke voorkeur en staat. "staatsomroep".
.
De rest is context: dreigend muziekje, donker beeld, raar stemmetje,
door iemand die in deze hoek een veroordeeld crimineel is.
.
Voor de helderheid:
Dit fimpje lijkt dan wel niet strafbaar,
maar deze gevaarlijke gek wel goed in de gaten houden!!!
De kans op criminele vervolg acties door hem lijkt me aanzienlijk.

hotmint | 24-02-21 | 11:50

The same way they bring us the movies, is the same way they bring us the news , it’s all production
https://twitter.com/Seekthetruth101/status/1363908900119060485

RickRD | 24-02-21 | 11:48

Ja, ik zie ook totaal geen reden om hier iets mee te doen? Als Akwasi letterlijk tot geweld mag roepen, dan mag deze beste man toch zeggen dat hij 'terug is'.

NOS is een staatsomroep. Gezien de geschiedenis, is het best gek dat iedereen maar alles gelooft was NOS uitzendt.

fapkoning40 | 24-02-21 | 11:40

Dit zeggen pvv'ers en fvd'ers al maanden, nu zegt een allochtoon het is het weer niet goed?

nerazuri | 24-02-21 | 11:39 | 1

Complotwappie en allochtoon tegelijk, het zal bij menig reaguurder voor schizofrenie zorgen.

Tashtego | 24-02-21 | 11:44

Als je naar het filmpje kijkt, dan denk je "hee, Omroep Zwart met een Peter R. de Vries-van-kleur!"

Schoorsteenveger | 24-02-21 | 11:39

Tommy Cooper riep het altijd al: Zahzahzah Zahzahzah

Prieelvogel | 24-02-21 | 11:37

De juiste baard heeft ie al, terug naar zijn heimat laten driften.

dirkdoorsnee | 24-02-21 | 11:33 | 1

Zijn vader is Egyptisch en zijn moeder is Nederlands. Wat is volgens u zijn precies heimat?

BelleFleur | 24-02-21 | 12:07

Filmpje aangeklikt en bekeken. Kan ook nergens iets vinden wat ook maar bedreigend kan zijn. Begrijp de ophef niet zo, behalve dat hij nu veel aandacht krijgt.
Dat hij de NOS beticht van nep nieuws (selectieve berichtgeving om het netjes te verwoorden) is nou ook niet schokkend of iets nieuws wat we al niet wisten.

Rotterdammert1965 | 24-02-21 | 11:30

Nederland, het land waar je zelfs nog een 36’e kans krijgt.

Tenzij autochtoon.

Wijze uit het Oosten | 24-02-21 | 11:28

NOS is geen nepnieuws. NOS is selectieve berichtgeving. Dat is geraffineerder.

FogerRederer | 24-02-21 | 11:24 | 3

Dat hebt U in mijn beleving perfekt benoemd zo.

Leptob | 24-02-21 | 11:28

Dat klopt.

Gulliver | 24-02-21 | 11:29

Exact. De leugen-door-omissie is de specialiteit van de NOS. (Al weten ze het zelf misschien niets eens altijd, als ze CNN, de Guardian of de Washington Post weer eens nababbelen.)

J.P.Drapeau | 24-02-21 | 11:34

Of ie steun gehad heeft? Waarschijnlijk wel ja. Maar goed, tegenwoordig doet een beetje YouTuber het vanaf een zolderkamertje het niet voor minder dan een Hollywood productie.
Ergste in het verhaal, is gezien de tijd met corona, dat men dit gaat geloven. Er zijn gewoon wappies die gaan roepen dat hij het allemaal al wist. Die zullen hem niet zien voor de fantast die hij is. En dat, is eigenlijk best triest.

Harvey2Face | 24-02-21 | 11:24

De man heeft een moslimachtergrond, dus "haat zaaien" kan het ook niet zijn. /s
Waarom heeft hij trouwens zijn stem vervormd?

J.P.Drapeau | 24-02-21 | 11:23 | 2

Anders hoor je dat hij degene is die je ziet

laurentius | 24-02-21 | 13:07

Baard nog niet in de keel.

johoost | 24-02-21 | 14:30

Bovendien heeft hij ongelijk. Er is bij de NOS heel veel veranderd. Het is erger geworden.

peterdh | 24-02-21 | 11:23

Had het nog niet gezien, maar vind het wel een tof filmpje eigenlijk. Natuurlijk is dit niet strafbaar.
Ben benieuwd naar hoe het verder gaat, de trailer belooft in ieder geval veel goeds.

C1O2 | 24-02-21 | 11:22

Dus effectief is dat een uitnodiging voor andere debielen om ook vol op het orgel te gaan.

Graaisnaaiert | 24-02-21 | 11:21

FvD gaat wel hard in hun strijd tegen "Nepnieuws Omroep Stichting" dat ze deze strijder inzetten in hun propaganda.

gemeentereiniging | 24-02-21 | 11:19 | 1

Juuuuist..

Turbulentie? | 24-02-21 | 11:20

Goeie kandidaat voor Denk.

HoniSoit | 24-02-21 | 11:18 | 1

Past ook wel bij de wappiepartij van Willempie Engel.

Gulliver | 24-02-21 | 11:28

Wacht maar tot hij de vraag stelt of we meer of minder NOS willen....

einz | 24-02-21 | 11:17
-weggejorist-
Schoorsteenveger | 24-02-21 | 11:17 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Tarik heeft enorm veel aandacht besteed aan deze video. Het moest perfekt zijn. Oftewel hij is geen sukkel die een sukkelig filmpje opneemt. Het op het juiste moment binnendringen in de NOS-studio vergt ook een gedegen voorbereiding.
Ik denk dat we nog wel weer eens iets van Tarik gaan vernemen. Hij is slim.

Leptob | 24-02-21 | 11:17 | 2

Slim en gek? Geen beste combinatie. Ik denk dat hij meer mensen leed gaat berokkenen in de toekomst.

SterF... | 24-02-21 | 11:22

Ik heb ook dat gevoel en denk juist niet dat hij zo gek is als dat mensen denken. Als je de beelden nog eens terugkijkt met zijn nepwapen probeert die de dreiging en zijn “dreigementen” zo laag mogelijk te houden. Hij blijft netjes en met respect spreken met de gegijzelde studio. Ik kan me nog goed herinneren live mee te kijken. Ik zat op het puntje van mijn stoel. Maar zijn boodschap, tja, daar ben ik nu wel nieuwsgierig na. Iemand koop even de film of serie of docurechten. Thx.

Justhenk | 24-02-21 | 15:57

Weet je wie ook Zahzah heette?
Of naamtechnisch daaromtrent.
Joey, Joey Zasa.
Werd door Andy Garcia in fake piesie ruiter uniform afknald, onder de hilarische woorden: "Zasa".
Godfather part III.
nl.qaz.wiki/wiki/Joey_Zasa
Zasa!

chicago river | 24-02-21 | 11:14 | 1

En Gabor dan?

Petrus Poortwachter | 24-02-21 | 11:15

Is dit een trailer van Omroep Zwart?

Iedereendemoeder | 24-02-21 | 11:13

Er is wieder da! Julius Streicher maakte ook gebruik van de vrijheid van meningsuiting, heeft hem toch maar mooi een Neurenbergse doostraf opgeleverd.

Egerius | 24-02-21 | 11:12 | 1

Laat Sherry het maar niet horen!

Petrus Poortwachter | 24-02-21 | 11:13

Nou ja, als men dan zoveel vragen heeft aan Tarik nodig hem dan uit in het Stamcafé of Schermtijd misschien kaapt hij dan wel kijkcijfers weg bij de NOS.

steekmug | 24-02-21 | 11:12

Loopt ie geen minister van justitie voor de voeten ofzo?
Dan wordt alles uit de kast getrokken om vrijheid van meningsuiting in de kiem te smoren

Turbulentie? | 24-02-21 | 11:11

Ja duh, was er dan iemand die dacht dat dit strafbaar was?

DerUnterMensch | 24-02-21 | 11:10

Rokeren Tariq! En je stropdas moet wat lager hangen

obimikkel | 24-02-21 | 11:09

Het is een pakkende goed gemaakte trailer. Ben benieuwd naar de serie.

aflaatverkoper | 24-02-21 | 11:08 | 1

Ik vond het jammer dat er geen gebarentolk in het filmpje zat.
Nu moet ik maar raden wat de belangrijke boodschap was.

Petrus Poortwachter | 24-02-21 | 11:11

Hij heeft kritisch naar zichzelf gekeken en vindt dat de er bij de NOS niks is verandert. Lijkt mijn wijf wel.

Zack Hooi | 24-02-21 | 11:07

We zijn ons heel wel bewust dat met name het NOS-journaal alle communicatie-trucs gebruikt om ons een linksig deugverhaal door de strot te duwen.
en.wikipedia.org/wiki/Propaganda_tech...
Maar we willen dat via de democratische route veranderen beste Tarik.
Geweld hoort niet bij beschaafde, weldenkende mensen in een democratie met een adequate rechtsorde.

Aristotalloss | 24-02-21 | 11:06 | 2
-weggejorist-
RickRD | 24-02-21 | 11:11

@RickRD | 24-02-21 | 11:11: LOL!
Ik had m'n hoop gevestigd op onze hooggeprezen profeet Baudet (vzmh).
Helaas heeft hij het een beetje uit z'n handen laten glijden.
Maar ik vertrouw erop dat het gezond verstand bijtijds de Nederlandse bevolking het licht zal doen laten zien.

Aristotalloss | 24-02-21 | 11:15

Complotdenken rust op de naieve gedachte dat er sprake is van meesterlijk handelen in plaats van een opstapeling van menselijke incompetentie en toeval.

Glasgow Argus | 24-02-21 | 11:06

Wil de echte vader van Tarik nu opstaan?

chicago river | 24-02-21 | 11:05

Ik begreep dat de politie een (intimiderend) gesprekje zou hebben met de heer in kwestie.

Swaffelkaffert | 24-02-21 | 11:04

Nou, dat wordt vanavond weer Marcel Geloof in een van de vele talkshows; orakelen over hoe neutraal de NPO wel niet is.

Lorejas | 24-02-21 | 11:03

Hier zijn verklaring toentertijd.
https://sevenxseven.wordpress.com/2015/08/11/de-brief-die-tarik-zahzah-live-wilde-voordragen-tijdens-het-nosjournaal/

RickRD | 24-02-21 | 11:03 | 2

Thanx!
Nou, ik neem mijn eerdere tegels terug. Zo dom is hij inderdaad niet. Deze boodschap had Zahzah ook anders kunnen brengen. Jammer.

Deksmaat | 24-02-21 | 11:09

Dat is een interessant stukje. Nooit eerder gelezen. Niet heel vernieuwende informatie v.w.b. de praktijken en mogelijkheden van de NOS. Benieuwd naar de volgende verklaring.

Koekkeloere | 24-02-21 | 11:26

Nee natuurlijk is die video van Tarik niet strafbaar. Daar hoef je echt geen rechtsgeleerde voor te zijn om dat te snappen. Aan de andere kant: er worden tegenwoordig ook cartoonisten van hun bed gelicht. Dus ja, je weet maar nooit. De bovenonsgestelden vertonen behoorlijk dictatoriale trekjes de laatste tijd.

VanBukkem | 24-02-21 | 11:02 | 1

Er zou reeds een gesprekje gevoerd zijn met Tarik door de hermandad. Iets met intimidatie van de kant van de overheid?

Swaffelkaffert | 24-02-21 | 11:06

gaaf. msm is doodsbang. not

newray | 24-02-21 | 11:01
-weggejorist-
RickRD | 24-02-21 | 10:59 | 2

Er lopen er tegenwoordig meer buiten dan binnen het gesticht, waar ze in zouden moeten zitten.

bqbq | 24-02-21 | 10:59 | 1

Dat is altijd al zo geweest.

Petrus Poortwachter | 24-02-21 | 11:07

Hij heeft zijn straf uitgezeten dus het is klaar. Op welke grond mag de politie hem dan toch nog extra in de gaten houden? Behalve dan dat dat geruststellend zou moeten klinken ofzo.

Leptob | 24-02-21 | 10:58 | 7

@Dr_Johnson | 24-02-21 | 12:03: Ja. U vindt staatssteun aan terreurorganisaties een onbenullig akkefietje? Ik kan er als bonus ook nog de terreuraanslagen door bekenden van politie en AIVD aan toevoegen.

obominotie | 24-02-21 | 12:16

@obominotie | 24-02-21 | 12:16:

Nee, ik vind het geen onbenullig akkefietje. Maar eea werd gedaan om bepaalde 'democratische' rebellengroeperingen te steunen. Op die wijze zijn er ook wapens door de VS geleverd aan groeperingen waar men zijn hoop op gevestigd had, groeperingen tegen tegen Assad waren, tegen IS, tegen Al Nusra, etc.

De grote fout in deze was natuurlijk dat je moslim groeperingen nooit kunt vertrouwen, ze zijn allemaal terroristisch, de een wat meer, de ander nog meer. Het westen - EU en VS - hadden zich überhaupt niet in dat islamitische wespennest moeten mengen, kan er maar beter voor zorgen dat die ellende niet ook hier komt, in de vorm van 'vluchtelingen'. Maar goed, gedane zaken etc.

Ik hoop in ieder geval dat er van die foute leveranties geleerd is.

Dr_Johnson | 24-02-21 | 13:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Het zijn altijd enge mennekes die denken dat ze anderen moeten gaan behoeden voor het grote kwaad. Hey fluim, we kunnen prima zelf nadenken. Ga jij nou maar iets nuttig doen, zoals in een bejaardenhuis werken ofzo met je rare stemmetje.

SterF... | 24-02-21 | 10:54 | 2
-weggejorist-
RickRD | 24-02-21 | 10:57

Van zo'n comeback kan Volkert nog leren. Beter dan undercover een marathon lopen.

Koekkeloere | 24-02-21 | 10:53

Ik heb vooral te doen met deze verwarde jongen, hij heeft hulp nodig en misschien wel zo goed om hem niet te veel aandacht te geven.

Diederik_Ezel | 24-02-21 | 10:53

Zijn er echt mensen die dachten dat dit strafbaar was dan.. ?

Kluifje | 24-02-21 | 10:53 | 1

In principe is hij aan het aankondigen dat zijn daad niet geholpen heeft en dat hij 'terug' is. Ik zou die faalhaas wel in de gaten houden ja, voor hij ons weer wil redden van het kwaad.

SterF... | 24-02-21 | 10:57

Hij zou eens naar Urk moeten, een paar mensen de hand schudden.

Normpje | 24-02-21 | 10:53

Volgens mij is het gewoon Tom S.

masahide | 24-02-21 | 10:52

Tarrel Z.

Hemmenaar7 | 24-02-21 | 10:52

Complotdenkers zijn ongeneeslijk gestoord.

Gulliver | 24-02-21 | 10:48 | 3

Wappie.

Glasgow Argus | 24-02-21 | 10:52

Ik mag hem wel. Het is een echte vent met haar op zijn ballen. Hij heeft ook een goede kijk op dat hele fake gebeuren bij de NOS.

Atheist-Priest | 24-02-21 | 11:16

Video editors, de nieuwe wappies?

Nou, die zijn echt gevaarlijk, hard aanpakken dat tuig!

Drunken_Pumpkins | 24-02-21 | 10:48

Is het wel zeker dat het echt Tarik is?

Capt. Iglo | 24-02-21 | 10:47 | 3

Is het niet Akwasi ?

ja,diedus! | 24-02-21 | 10:49

Als ik Tarik in november tegenkom, nou.

sjef-van-iekel | 24-02-21 | 10:51

@ja,diedus! | 24-02-21 | 10:49: Nee, maar Akwasi kun je wel op hem afsturen. Die kan gewoon ongestraft zijn laptop afpakken.

zeurmachine | 24-02-21 | 11:12

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino