LIVE - Technische Briefing Update Coronavirus
‘Deze stap is niet gratis en zeker niet onomkeerbaar’
Chips, nootjes, bier want dit wordt lachen. De doorgeleerde epidemievirotechnologen mogen met hun modellen wetenschappelijk uitleggen wat het demissionaire kabinet aan het doen is. RIVM zegt dat Golf 3 begonnen is, de viruspoepdeeltjes gieren omhoog in uw plee, en van Rutte mag u weer naar de kapper en de inktsalon voor een lekker makkelijk kortpittigkapsel danwel een anus tattoo. We kregen een lockdown toen de cijfers omlaag gingen, we krijgen versoepelings als de cijfers omhoog gaan. Snapt u het nog? Nou, techneutjes. Zeg het maar.
Reaguursels
InloggenNiet huilen. Graag verlenging van de avondklok, en liefst nog wat strenger, trouwens. Er is geen enkele reden waarom jullie naar buiten zouden hoeven.
Deal with it.
romantiek? rozengeil en manenschijn?
Ik vind de zogenaamde versoepelingen waardeloos. En sommige mensen zien het ook nog als cadeautje
De viruspoepdeeltjes zit een rekenfout in door de sneeuwval, de laatste metingen zullen wel weer betrouwbaar zijn maar die van vorige week in ieder geval niet.
De neerslag is wel gemeten en meegenomen in de rekenmodellen maar de neerslag is dus niet gelijk in het riool gekomen doordat de neerslag bleef liggen in de vorm van sneeuw.
Dat zou niet uit moeten maken want die virusdeeltjes worden gemeten per 1000.000 inwoners, niet per liter. Ik beschouw het wel als de meest betrouwbare indicator mits het aantal meetpunten gelijk blijft.
@5611 | 24-02-21 | 14:26: de Britse versie kenmerkt zich vergeleken met de vorige gangbare variant door hogere aantallen virussen per persoon. Deze stijging zegt daarom niet automatisch dat er meer personen zijn besmet.
ik ben net aan de scheiterij. Ken corona niet tegen (weet ik van modellen, dus onderzoek) Kun je dit effe doorgeven aan Slagter en van Dissel, ze moeten er -3467836538631 van aftrekken van hun 4e macht in b2 en Z4 van hun log differentiaal.
Iemand nog iets gehoord over groepsimmuniteit ? Deel de 14.000 doden met Corona door de ifr van 0.0023 en je komt op 6.5 miljoen mensen die het al gehad hebben. Gebruik je de oude ifr van 0.0037 dan kom je op 4.000.000. De waarheid zal wel rond de 5.000.000 mensen liggen die het al gehad zijn en al immuun zijn. Daarnaast is een ander deel al immuun door bv. kruisimmuniteit of gewoon een goed afweersysteem. De R ligt al tijden gemiddeld onder de 1, dat is al de definitie van groepsimmuniteit. Ik bedoel dan de echte R, die je bv. haalt uit de daling van de ziekenhuisopnames.
En dan over het aantal Covid patiënten in het ziekenhuis. Liggen die daar mét of dóór Covid ? Hoeveel mensen liggen er bv. normaal op de ICs in deze tijd ?
@RichardBandler | 24-02-21 | 12:01: IC-bedden bezet door patiënten met COVID-19: 538 (52,9%).
Waarde van dinsdag 23 februari · Bron: LCPS.
Okee, dat zijn dus óók patiënten die bv. een auto-ongeluk hebben gehad en ook PCR positief testen, neem ik dan aan.
Intussen in China, volgens China: Nul komma nul besmettingen.
In een dictatuur, die oppositie partijen per definitie uitroeit en het zwijgen oplegt. En uiteraard, vrijwel geen aandacht hiervoor in Nederlandse media.
Want de wereld is lief ! Dit terwijl het aantal vrije landen, momenteel nog altijd afneemt - Ingegeven door ditzelfde China.
Zou zo'n BotBot nu denken wat ben ik toch scherp en slim en wat zitten ze zich te schamen na mijn superieure commentaar?
Het "model" van 13 januari, begin februari 170.000 besmettingen per dag.
Tot zover Jaap van Dissel.
Net zo'n keiharde leugen als 41.000 opnames bespaard door de avondklok vlgs. Jaap , de leugen regeert, hoe lang accepteren we die onzin nog met 2/3 allochtonen op de IC's, er kan toch ook DOELgericht ingegrepen worden om deze mensen te beschermen/ iets te leren en het gewone leven te hervatten met enig verstand.
Ja, vitamine D uitdelen bij moskeeën bv.
@grindbak | 24-02-21 | 11:48: minder bezoekbeperking te zien in de schilderswijk
@RichardBandler | 24-02-21 | 16:26: bij de achterdeur een potje vit D plaatsen. Daar komen ze nu binnen als de moskee gesloten is
Van Dissel heeft het zojuist over het behouden van maatregelen voor altijd. Zijn we helemaal gestoord geworden?
Als je zo’n gedachtegang hebt, heb je niets in een vrij land te zoeken.
Oei, heeft hij zijn mond voorbij gepraat? Rutte wil de maatregelen telkens verlengen voor een paar weken, en dat dan oneindig blijven doen.
@C1O2 | 24-02-21 | 11:04: Never let a good crisis go to waste.
De ultieme natte droom van iedere witte jas: de medicratie.
He he, eindelijke een soort van antwoord:
'Desgevraagd heeft het RIVM ons wel eens verteld dat de 86.000 Nederlandse winkels en 800.000 medewerkers en miljoenen klanten per dag voor 0,7% bijdroegen aan de verspreiding. Onze ziekteverzuimcijfers vertellen ons dat er geen verschil is tussen 2018, 2019 en 2020. Het was 4,8% in een representatief kwartaal als Q3 de laatste drie jaar en dat bleef zo. Als wij kanaries in de kolenmijn waren geweest, zou je vast kunnen stellen dus dat je van winkelen niet ziek wordt.'
www.rndweb.nl/nieuws/winkels-kunnen-z...
Op die cijfers zit men niet te wachten, want de avondklok muss sein.
Dit is echt niet om aan te gluren. Dwaze vragen, ontwijkende of inhoudsloze antwoorden.
Die van Dissel is een charlatan; gooit met lege cijfers...41.000 ziekenhuisopnames voorkomen met avondklok... etc.etc. Wat is hier nu echt aan de hand mensen, we worden belazerd en 75% van de schapen volgt de slagersvriend van de economie, vreemd.
Mijn geloof in de politiek was al verdwenen maar hun levensbeulen zijn nog slechter.
Hij kan nog harder liegen dan pinokkio....
Ik doe sinds vorig jaar maart een banaan in mijn oor. Tot nu toe geen corona gehad dus het werkt.
youtu.be/pwyRKQmYdo8
Waarom hoor ik U dit niet melden tijdens de Technische Briefing?
U houdt belangwekkende informatie achter voor den burger en diens burgermoed.
Die lulloo wordt pissig in zijn antwoord. Haha Agema douwt prima door.
Agema snapt gewoon niet waar ze naar kijkt en al een jaar niet. Daar zou ik ook lichtelijk geïrriteerd van raken als ik van Dissel was.
@Capt. Iglo | 24-02-21 | 10:38:
Ze luistert ook niet, heb ik de indruk. En ze denkt ook niet aan de alternatieven voor die 1 persoon per keer visite en die avondklok.
@Capt. Iglo | 24-02-21 | 10:38:
Leg mij dan eens uit waarom de avondklok in Vlaanderen die pas om middernacht ingaat ongeveer net zo effectief is als de avondklok die bij ons al om 21:00 ingaat. Ben benieuwd.
@Roze_bril_drager | 24-02-21 | 10:42:
Is de demografie en bevolkingsdichtheid van Vlaanderen gelijk aan die van Nederland?
@Graaisnaaiert | 24-02-21 | 10:45:
Zal niet veel schelen.
Het Vlaams Gewest heeft een bevolkingsdichtheid van 487 inwoners/km².
De gemiddelde bevolkingsdichtheid in 2020 in Nederland is 517 inwoners per km2.
@Roze_bril_drager | 24-02-21 | 10:45:
Zijn Vlaamse huizen net zo krap en klein als de Nederlandse?
@Graaisnaaiert | 24-02-21 | 10:47:
Inclusief tuinen, dus, wat in dit land onderhand een luxe is, als je meer heb dan een stoep voor en een fietsenhok achter.
@Graaisnaaiert | 24-02-21 | 10:47:
In de kleine dorpjes niet, in steden als Antwerpen zeker wel.
Die lulloo denkt: “wat een dom wijf, je begrijpt toch wel wat er staat?!”
@KritischeKrikker | 24-02-21 | 10:53: Begrijpen wel, maar de logica ontbreekt.
He Agema stelt een vraag waar iedereen wel antwoord op wil?
Kijken hoe van Dissel zich hier uit lult met een grafiek.
Kijk even naar het linkje op de tijdslijn van Marino van Zelst/Zeist. Fleur snapt het stapelen van "geringe" maatregelen niet.
Dit dus:
twitter.com/mzelst/status/13642776966...
@Graaisnaaiert | 24-02-21 | 10:38: Aan de hand van uw link is het punt dus dat de avonkdlok geen effect heeft.
Het is een onzinnige vraag, niet het eventuele effect van een maatregel is belangrijk maar meer de analyse of het überhaupt nodig is om maatregelen te nemen. Als het nodig is, dat is het vestzak-broekzak.
@mijosa | 24-02-21 | 10:41: Eens maar het eventuele effect van een maatregel kunnen ze niet benoemen op voorhand dat blijft een inschatting. Maar om van die zelfde maatregel af te komen is het wel handig als we weten wat nu het werkelijke effect was.
@1steafslagrechts | 24-02-21 | 10:41:
Ik herhaal mijn post van een paar tegels hierboven:
"Dat geeft dus aan dat ze die avondklok en bezoekbeperking hebben ingesteld om ergere maatregelen te voorkomen. Denk dat we daar gewoon heel erg blij mee moeten zijn. Alternatieven zouden wellicht een bezoekverbod zijn en het weer massaal sluiten van winkels inclusief afhalen. Dat willen we helemaal niet, toch?"
@Graaisnaaiert | 24-02-21 | 10:47: Tja hier verschillen we toch ernstig van mening. Ik ben niet zo van de internationale rechten van de mens aantastende regeltjes ook niet om zogenaamd erger te voorkomen Als je weet en dit is een feit dat 98% van de belvoking geen of weinig klachten heeft. Tevens ben ik ook geen voorstander om Nederland over de financiële afgrond te duwen door het zogenaamde killervirus met al zijn varianten. En vaccineren als de heilige graal zien om er van af te komen. De vaccins moeten de T-cel response aanjagen. Die doen dus al bij 98% prima hun werk.
@Graaisnaaiert | 24-02-21 | 10:47: U bezigt een middeleeuws gedachtenmatrix. Wij zijn ondertussen in de 21 eeuw beland. Het huidige parallele gedachtengoed zou dan dienen te betekenen: we atoombombarderen alle ge-PCR'den in de wereld en laten de aarde 10 tallen jaren in een resolute lockdown.
De overlevende kunnen hierna zich melden bij het RIVM om te testen of ze nog in thuisquarantaine moeten blijven of nage-atoombombardeerd dienen te worden.
Samen kunnen we corona aan.
@1steafslagrechts | 24-02-21 | 10:57:
Ik zie de maatregelen los van de omslachtige en weinig tot niet effectieve maatregelen om ondernemers te ondersteunen. Zo is het heel simpel om bij een gedwongen tijdelijke sluiting met 1 druk op de knop heffingen, lasten en belastingen stop te zetten tot de tent weer open mag. Is geen enkel nieuw subsidiecircuit voor ndoig, is ook niet voorwaardelijk met verantwoordelijkheid afleggen achteraf en het helpt mensen direct in de portemonnee.
Maar ja, het zal wel net sexy genoeg zijn en pr-technisch kun je er ook niet mee shinen.
@Graaisnaaiert | 24-02-21 | 11:19: Volledig eens.
We zien het wel...
Slide 8 van Jaap staat dat de schatting op 4 februari er ongeveer 46k besmettingen waren van zowel de Britse en de klassieke variant. In de grafiek direct daaronder, met de percentages van de variant in de tijd, lees ik toch echt bij 4 feb 30% (plus-min 5). Wat?
Deze man gaat zijn rol nooit meer uit zichzelf opgeven.
Bah van Dissel beweert ook nog dat de cijfers kloppen.
Hier even de grafiek waar van Dissel 31 jan mee kwam (en die werd gebruikt als onderbouwing voor de spertijd), naast die van nu.
imgur dot com /pnVC2hL
Weer totaal niets van uitgekomen, en nee dat komt niet door de avondklok. De avondklok is op 22 januari ingegaan, effecten van maatregelen zie je pas 2 tot 3 weken later.
Eerder als 3 februari zou je dus absoluut nog geen verschil zien door de avondklok en de 1-bezoekers regeling. En toch zie je al een extreem groot verschil op dat punt. Oftewel, het model klopte niet, en dat heeft niets met de maatregelen te maken.
Modellen maken kunnen ze niet, liegen wel.
Wat zou het aantal besmettingen zonder avondklok geweest zijn?
@botbot | 24-02-21 | 10:31: 170.000 per dag toch? Of wilt nog een hoger getal horen?
Tussen 15 december en nu zijn minder dan 15.000 opgenomen geweest in het ziekenhuis, maar volgens van Dissel hebben we 41.000 opnames voorkomen door de avondklok? Ja hoor, natuurlijk... logisch
@botbot | 24-02-21 | 10:31:
Ik doe sinds vorig jaar maart een banaan in mijn oor. Tot nu toe geen corona gehad dus het werkt.
youtu.be/pwyRKQmYdo8
De grafiek van 31 jan werd gebruikt als onderbouwing voor de verlenging. *
@botbot | 24-02-21 | 10:31: Dat zou exact hetzelfde geweest zijn, België heeft minder strenge regels, en als je de twee curves van de ziekenhuisopnames van België en Nederland over elkaar heen legt zie je nagenoeg dezelfde grafiek.
@JvNB | 24-02-21 | 10:35:
Minder contacten zegt u dat iets?
@Charred_Metal | 24-02-21 | 10:45:
Het gaat hier niet goed en daar ook niet.
Een paar keer een model(grafiek) gezien ten gunste van hun beweringen die voorgeschoteld werd en aardig afweek van het orginele model(grafiek) of er werd een oude model(grafiek) getoond.
@botbot | 24-02-21 | 10:31:
Die grafiek gaat om het percentage aandeel van de Britse variant, niet om het totaal aantal besmettingen.
Als je ze naast elkaar legt dan zie je bijvoorbeeld dat volgens de initiële grafiek je al op 25% zou moeten zitten voordat effecten van de avondklok zichtbaar konden gaan worden.
In de tweede grafiek zie je dat het dan in werkelijkheid rond de 10% zat. Dat valt zelfs nog net buiten de onzekerheidsfactor van de initiële grafiek.
Een model is minder dan de werkelijkheid, behalve een fotomodel. Die is meer dan de werkelijkheid.
Van trompet tot trombone. Die achterlijke beeldspraak van hem.
Sja. Hij geniet ervan, had waarschijnlijk beter de statistiek in kunnen gaan dan de medische wetenschap.
Ik snap het allemaal wel maar het blijven modellen. En met die modellen overtuig je de critici en de sceptici toch niet en diegenen die je al in de pocket hebt blijven daar ook echt wel.
Ik hoor liever concrete zaken als de jacht op vaccins en het versnelde effectieve ondersteunen van horeca, van het MKB, van de evenementenbranche, van ZZP-ers etc. Als we toch weer naar gefaseerde openstelling van de economie en het land zelf gaan zorg dan alsjeblieft dat er nog een land is om weer open te gaan.
Wat een lamzak die van Dissel. Hij tovert allerlei gevallen en projecties uit allerlei verschillende modellen alsof het pertinente waarheid was, maar nu bij een versoepeling is het ineens: "Jahhhh maar dit zijn modellen, en daarbij is de onzekerheid best wel groot, je weet nooit zeker wat eruit komt"
twitter.com/mzelst/status/13642776966...
Dat geeft dus aan dat ze die avondklok en bezoekbeperking hebben ingesteld om ergere maatregelen te voorkomen. Denk dat we daar gewoon heel erg blij mee moeten zijn. Alternatieven zouden wellicht een bezoekverbod zijn en het weer massaal sluiten van winkels inclusief afhalen. Dat willen we helemaal niet, toch?
@Graaisnaaiert | 24-02-21 | 10:36: Zucht, in België zijn de winkels, musea en zwembaden als sinds 1 december open, gaat het daar slechter dan? Nope, gaat even goed/slecht als hier.
Van Dissel noemt Antwerpen en de effecten van de avondklok daar, vergeet even erbij te zeggen dat hij daar pas om middernacht ingaat.
Ze moeten altijd halve feiten lopen blèren.
Gisteren op TV, het open riool van de wereld: India!
Niks geen last van Corona, noodziekenhuizen worden weer afgebroken.
Daar wast men geen handen, daar veegt men met de blote handen het hol af.
Groepsimmuun? Weerstand opbouwen ipv afbreken?
En? Hoe oud is daar de gemiddelde leeftijd en wat zijn daar de levens verwachtingen.
Tja. Maar meneer Van Dissel verwijst liever naar de USofA, waar al meer dan een half miljoen mensen zijn overleden aan cojona. Meer dooie Amerikanen dan door de Vietnamoorlog. Jawel.
Volgens mij is het totaal niet terzake doendend wat er in Amerika allemaal gebeurt. Het wordt allen even genoemd omdat Jaap dan heel hard HALF MILJOEN DODEN kan roepen. Oftewel, vooral bang blijven mensen.
@botbot | 24-02-21 | 10:27: Die is 69,2 jaar. Maar ja, je kunt er hier gelukkig voor kiezen om vanaf je pensioen tot aan je dood in een tenalady/man achter de geraniums te zitten. Jij schiet er niets mee op, maar een hoop mensen verdienen bergen geld aan het verzorgen van jou.
@Charred_Metal | 24-02-21 | 10:53:
De levens verwachting is daar niet zo hoog als u zegt,de bevolking heeft daar meer jongeren en minderlast van obesitas.
Overheid zou veel ruimhartiger moeten compenseren voor failliet gaande ondernemers. Zij dragen bijna uitsluitend de hoge economische lasten van de keuze om kwetsbaren te beschermen. Zij zijn inmiddels meer kwetsbaar dan de oudjes en dikkerds die het grootste gevaar lopen.
Corona gaat niet weg, zo lang het rondgaat in de wereld krijgen we steeds weer nieuwe varianten terug uit andere landen, na iedere gebluste brand en iedere nieuwe ronde vaccinaties. Onderdrukken ervan biedt alleen tijdelijk een oplossing.
Het is een illusie gebleken dat we op deze wijze het virus gaan uitbannen. Daar is een wereldwijde gecoordineerde vaccinatiecampagne voor nodig die zich uitstrekt over vele jaren en dan nog is er geen zekerheid. Zoiets is in deze tijd van vaccinatie-nationalisme en afkeer van internationale initiatieven een onmogelijkheid. Corona is here to stay. We zullen ermee moeten leren leven (en sterven).
Zieltjes aan het winnen?
Eens voor wat betreft die ondernemers, maar dat zij dit uitsluitend betalen is mi een misvatting. Voorbeeld: kinderen die nu leerachterstanden en andere sociaal/psychische problemen oplopen worden straks ook gewoon kapotbelast. Ik zie alleen maar slachtoffers muv grootgrutters en webshops.
Covid blijft inderdaad, de vraag is of dat erg is. Als je de kwetsbare groepen vaccineert (ca 20-25% van de bevolking) en daarmee beschermt hebt dan is het effect van het virus niet meer dan dat van het verkoudheidsvirus. Het heeft amper zin om jongeren te vaccineren, sterker nog de vraag is of de risico's van het vaccin opwegen tegen die van het virus.
RIVM staat voor Raad Ik Vooral Maar
Haha het bekendste schilderij van Rene Margritte, ook al zo'n surrealist.
Van Dissel: Dat geeft de onzekerheid aan die waaier we verwachten een toename.
Nou we verwachten dat die maatregelen in 2021 strenger gaan worden en het hele jaar duren.
Zelfs de Engelse variant dacht ik vind die van Dissel een eikel en dacht ik sla Nederland wel over. pfff.
Muggenzifterij.
Welcome back.
Nog een paar woorden die met een M beginen en eindigen met :
- Makelarij
- Mierenneukerij
- Matennaaierij
- ...
@Deksmaat
Bedankt voor alle bloemen en kaartjes.
@VanBukkem | 24-02-21 | 10:20:
Ik haat bloemen. Vaasjes daarentegen...
Gratie gekregen?
De Volkskrant noemde de verslaggeving van de werkloosheidscijfers rond 1990 het maandelijks geneuzel over aantallen die heel weinig veranderden gecorrigeerd voor de tijd van het jaar.
Als ik van Dissel hoor moet ik altijd aan geneuzel denken, veel praten en weinig zeggen dan denken de mensen dat ze een echte deskundige horen.
Aan de kennis die u heeft kan hij enkel maar ruiken.
"We kregen een lockdown toen de cijfers omlaag gingen, we krijgen versoepelings als de cijfers omhoog gaan. Snapt u het nog? Nou, techneutjes. Zeg het maar."
één woord, V-E-R-K-I-E-Z-I-N-G-E-N
De cijfers hebben een vertraging van 2 weken, toch?
Bingo!
Gisteren werden bij Jinek de overeenkomsten van Mark Rutte in filmpjes als VVD lijsttrekker getoond en de persconferentie, was bijna 1 op 1 hetzelfde. De bewoordingen en zelfs de achtergrondkleur.
Puur natte vingerwerk wat van Dissel nu doet, gokken hoeveel ziekenhuis en IC opnames er meer geweest zouden zijn zonder lockdown.
Lijkt me ook heel lastig te schatten
Als er in februari 2020 concrete en passende maatregelen zouden zijn genomen had niemand geloofd dat dat nu duizenden doden had gescheeld.
@ruudvangeelen | 24-02-21 | 10:11: Het gaat om gedrag, niet om maatregelen als een verkoopverbod van alcohol na 20:00 uur... concreet voorbeeld van een niet passende maatregel.
@ruudvangeelen | 24-02-21 | 10:11: Nee, ik kijk naar de ziekenhuisopnames in het vrijere België en zie een vergelijkbare trend, dus ik geloof er inderdaad geen derrière van.
Puur natte vingerwerk. Je zou Dissel eens naar de wetenschappelijke onderbouwing moeten vragen.
Belgie.
Wat hebben onze zuiderburen wat wij niet hebben dat het zo goed gaat?
Ze hebben geen Van Dissel
Gaat het bij onze zuiderburen wel zo goed, kijk eens naar de laatste cijfers.
@1steafslagrechts | 24-02-21 | 10:06:
Maar wel een Marc van Ranst, het zijn beiden zelfvoldane types die het geweldig vinden allemaal die lockdowns.
@botbot | 24-02-21 | 10:11: www.worldometers.info/coronavirus/cou...
En winkels & scholen open.
Gewoon de winkels weer open. Ik ben van de week gewoon naar een winkel geweest hier over de grens.
@ruudvangeelen | 24-02-21 | 10:19:
Ook de zwembaden als ik me niet vergis. Lekker gezond zwemmen met een gedoseerd aantal mensen.
Veel corona doden, dat hebben ze...
Nog iets. Het RIVM beweert dat de lockdown 40.000 ziekenhuis opnames heeft voorkomen.
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Bedenker lockdown: RIVM. Evaluatie lockdown: RIVM.
Nu wil ik best geloven dat de lockdown grote impact heeft gehad op de ziekenhuiscijfers, maar dit is een geval van de slager die zijn eigen vlees keurt. Ik zou die cijfers graag onafhankelijk gecheckt zien.
Dat is het lastige. Uitspraken baseren op (wiskundige) modellen die afhankelijk zijn van menselijk gedrag.
Er zijn zeker een heleboel ziekenhuisopnames voorkomen wegens afschalen reguliere en geplande zorg. Waarvan akte.
@kweethetooknietbeter | 24-02-21 | 10:06:
Nogmaals, dat wil ik best geloven, maar dat zou ook het RIVM onafhankelijk bevestigd moeten willen zien.
Als je alle ziekenhuisbedden wegbezuinigd dan krijg je ook een flinke reductie van ziekenhuisopnames.
Het is weer van een hap-snap waar de broek van af zakt.
Absurde eisen stellen aan het opengaan zonder een beroep te doen op het eigen denkvermogen van ondernemers noch bezoekers..
En hoe zit het met zwembaden? Daar lig je in de desinfectanten te soppen en met name de sportzwemmers houden zich heus wel aan de regels... Die hebben al een lange tijd niet kunnen trainen, zit hier al te zoeken naar een endless pool maar die kosten potdikke 30 ruggen of meer.
En schietbanen? Nauwelijks een teamsport te noemen, afzuiging die top is, afstand is haast verplicht...
Allemaal willekeur, wat ik u brom.
Ik heb de computer van het rivm gehackt en heb nu de berekeningen kunnen achterhalen waar alle regeringsmaatregelen mee worden gestuurd. Het leuke is dat je nu zelf al kan berekenen wat er in drie weken gaat gebeuren.
www.youtube.com/watch?v=mHQQN2z2N8c
Yahtzee! Alles kan weer open.
Man, ik kan dat gelul van die van Dissel niet meer aanhoren.
Errug hè hoe die man praat. Irritatiefactor to the max.
Rutte is erger.
@uisge baugh | 24-02-21 | 10:04: Hij evenaart Peter R de Vries.
Die opleving in de cijfers lijkt me vooral een correctie van het minder kunnen testen de weken ervoor. Ik moet nog zien of dat doorzet, of dat het eerder een afvlakking is.
Natuurlijk is dat het, dat kan iedereen gewoon zien. Ze liegen gewoon.
@C1O2 | 24-02-21 | 09:58:
Over de opnames in de ziekenhuizen ook?
Haga, is zo goed als leeg
@botbot | 24-02-21 | 10:01: Denk ik niet, en zie ook de grafieken van de opnames niet echt oplopen (maar die hebben ze een maand geleden verkloot, dus kan je niet zoveel meer over zeggen). Het aantal bezette bedden loopt niet op. Dat lijkt me het belangrijkste.
@C1O2 | 24-02-21 | 10:05:
Dat is het probleem, er zit echt een stijgende lijn in het aantal opnames.
@botbot | 24-02-21 | 10:01:
Die cijfers zijn betrouwbaarder dan een grote groep die zich vrijwillig moet melden om getest te worden.
@botbot | 24-02-21 | 10:09: Op het dashboard kan je dat in ieder geval nog niet zien. Lijkt al een week of vijf licht te dalen.
Maar die cijfers lopen dus sinds een maand heel erg achter, dus we zullen de komende dagen wel zien of het klopt.
@C1O2 | 24-02-21 | 10:15:
Al klets je tot morgen vroeg het aantal opnames stijgt.
@C1O2 | 24-02-21 | 09:58: Liegen denk ik niet eigenlijk, maar mogelijk wel te voorbarig conclusies trekken.
Jaap komt binnen met een mondkapje, de grote aerosolen ontkenner.
Trapt af met een verhaal hoe erg het allemaal is ...
en lult de tijd weer vol.
Overigens: 0,25% belandt op de Ic.
Das te hoog. Mortaliteit is/was 0,26%
Hou nou eens op met die mortalitieit. Aanhoudende klachten erna is het probleem: coronalongplein.nl/informatie/klachte...
En dat is niet 0.25%.
Het is dan ook voor velen niet meer dan een griepje. Oh nee, dat mochten we niet meer zeggen. We gooien liever een miljoenmiljard op de pof in een bodemloze put, maken de economie kapot, gooien de maatschappij in eenzame opsluiting voor onbepaalde tijd en zetten kinderen in het primair onderwijs op onoverbrugbare leerachterstand. Een kleine prijs om obese geriatrische patiënten een extra jaar kwaliteitsarm leven te geven.
@ruudvangeelen | 24-02-21 | 09:58: en dat is anders dan een gewone dubbele longontsteking? Of bijvoorbeeld de Mexicaanse griep? Gaan we nu bij een griepgolf ook in lockdown?
@ruudvangeelen | 24-02-21 | 09:58: Het zou veel betrouwbaarder zijn als ik ook jongeren mensen zou zien van 25 op die link, dus niet alleen mensen die 50+ zijn. Wel mooi dat ze 3 jongvolwassenen in hun persoonlijke verhalen zetten, anders zouden mensen denken dat het alleen ouderen raakt. In andere woorden, mensen van een bepaalde leeftijd hebben hogere kans op blijvende klachten in tegenstelling tot jongeren. Moet je wel bij vertellen ruud, niet alleen de halve feiten. En nog steeds is de mortaliteit extreem laag, dat is een feit.
@ruudvangeelen | 24-02-21 | 09:58: Hoe toch eens op met net te doen alsof dat alleen voor corona geldt, dat geldt ook voor griep, hart- en vaatziekten, kanker, suikerziekte enz. enz.
Fijn dat Ghana ook kan beginnen met vaccineren. Goed nieuws.
www.trouw.nl/nieuws/ghana-ontvangt-ee...
Oei.
Dat is wel heel ver van mijn bed, Ghana.
Gratis???????
Wat zal afwaskwassie blij zijn.
Da's toch een durp naast Helmond, Limburg?
Ja van de 30 miljoen mensen kunnen nu 30.000 geprikt worden. Schiet lekker op zo.
@Nuchternederland | 24-02-21 | 09:57:
U woont niet in de Bijlmer?
Beetje flauw misschien maar hoe schrijnend zijn die presentatie sheets ook trouwens, hé? Op school zou je een dikke onvoldoende krijgen voor dit soort presentaties. Rommelige sheets vol met veel te veel tekst en overbodige plaatjes, scheve oriëntaties, verschillende fonts met vreemd gebruik van dikgedrukt/schuingedrukt, wazige grafieken zonder duidelijke toelichting, allerlei verschillende kleuren en stijlen, overmatig gebruik van interpunctie [!!!!!!!].
Dissel 4 Minister-president.
Ja, nee.
Ik heb nog liever een dissel als minister-president. Daar kan je in ieder wél een kar mee trekken.
Wat is eigenlijk de meest recente R van zowel het Britse, als het plain vanilla-virus?
Laatste tijd even niets meer over gehoord?
Plain vanilla is ver onder de 1 en lijkt in zijn geheel te verdwijnen. De Britse zit nu rond de 1; althans in NL. Onze buurlanden doen het aanzienlijk beter.
Mooi beroep als je zomaar de bruine ster van een ster mag inkleuren...
Rutte de machtspoliticus die adhoc en opportunistisch is.
Het is een zeer Italiaanse manier van politiek bedrijven.
Machiavelli zou trots zijn.
Inmiddels is over corona het meeste wel gezegd. Corona gedraagt zich als niet geïntegreerde anti-Nederlanders. Wen er maar aan. Corona is here to stay.
Helaas voor de angstwappies hier heb je gelijk. Of je moet de hele wereldbevolking voor 100% vaccineren.
@2voor12 | 24-02-21 | 09:56: U blijft maar blind vertrouwen op vaccinatie he?
@2voor12 | 24-02-21 | 09:56: Erger nog, omdat we niet weten hoe lang je "beschermd" bent moet dat dan eigenlijk ook op dezelfde dag gebeuren. Als kers op de taart zijn er dan nog varianten en toekomstige mutaties. Kortom; wat lebtob zegt.
@2voor12 | 24-02-21 | 09:56:
Denk eens na. De griepprik bestaat al sinds 1945. Is de griep verdwenen? Nee. Tuurlijk niet, want dat virus muteert als een gek. Zo ook coronavirus. Vaccineren gaat hem niet worden. Nu niet en nooit niet.
Wel gezonde voeding, buiten zijn, beweging en sport. Omhoog met die eigen immuunsystemen!
@2voor12 | 24-02-21 | 09:56: 100% vaccineren betekent 1 ding; dag 2 nieuwe mutatie die bestand is tegen de vaccinatie. Want zo werken virussen, en helemaal corona-virussen. Vaccineren tegen dit virus is net zo onzinnig als mondkapjes of de lockdown.
@deksmaat : de spaanse griep was een corona .. ergo corona is griep.. hou alle cijfers kwa sterfte omtrent griep van voor de corona periode er maar eens bij er is GEEN verschil.
Gatver nou is die Dissel aan het praten. Kan die man niet meer aanhoren.
Die man spreekt wartaal voor een leek dus hebben we niets aan zijn uitspraken.
Hij kan wel mooie grafiekjes maken.
@botbot | 24-02-21 | 09:58: Hij is prima te volgen
@Diederik_Ezel | 24-02-21 | 10:00:
Dat is hij ook maar deze opmerking was sarcastisch bedoeld.
Tenminste tot aan de zomer zitten we in deze lockdown, een maandje of 4 nog.
Je bedoelt de resterende maanden van het jaar
Nog heel even volhouden haha.
@Sjeintje | 24-02-21 | 09:54:
Maar voor de zekerheid ook nog tot 2025; je weet niet hoe al die nog niet bekende mutaties zich gaan gedragen.
Ik denk tot eind april. Dan is het corona-seizoen voorbij (het is bewezen een seizoensvirus) en dan hebben we weer een paar maanden met 10-100 "besmettingen" per dag, en dan in september beginnen we weer van voor af aan.
Van de week op een priklocatie: Dame middelbare leeftijd geschat maatje 40/42. "Ik kom voor mijn prik want ik heb een bmi van boven 40". Verdere conversatie: "Heeft u een oproep?", "Nee, heb ik niet gekregen maar ik heb er wel recht op", "Oké, ik zet u op de lijst, neemt u maar plaats".
Is dit autobiografisch?
En wat deed U daar?
Als het niet gebeurd is kan het altijd nog gebeuren.
@SinisterNL | 24-02-21 | 09:55: Begeleiding?
Ik vind Gisele Caroline Bündchen wel een leuk model om iets mee te willen.
Moet je wel @Parsons voorblijven..
OK, Tweede Kamer, gaan we nog spijkers met koppen slaan of laten jullie alles maar op z'n beloop, met alle gevolgen van dien?
www.euronews.com/2021/02/24/san-marin...
Kijk, dat is een land met hersenen. Had Nederland ook moeten doen.
7.4 dosis per ampul, dat slaat toch werkelijk nergens op?
Vul die dingen af tot 10, of tot 100.
Weet je wat, lever die vaccins kant-en-klaar in een spuit.
Andere machines nodig voor grotere verpakkingen.
Idem met leveren in spuit.
Er zijn te weinig spuiten haha. Ja, want de vraag is groot. Joh?
Daar zit 5% erspilling in. Dat is die 0.4.
Verder is het qua hpudbaarheid, productie, opslag en distributie beter om kleine ampullen alsdan hectoliter ampullen te hanteren.
De hoeveelheid per ampul heeft denk ik vooral te maken met de tijd dat het vaccin tussen de koeling en in de patient komt.
Kijk maar naar bier. Men drinkt er 10 op een avond. Bestel ze allemaal bij binnenkomst en dan is de derde al niet meer optimaal.
@sjef-van-iekel | 24-02-21 | 10:07:
Kijk maar naar bier. Men drinkt er 10 op een avond. Bestel ze allemaal bij binnenkomst en dan is de derde al niet meer optimaal.
Uitleg op reaguurdersniveau. Plus 1.
waar komen die indianenverhalen toch vandaan?
@Diederik_Ezel | 24-02-21 | 09:50: het vaccin is genetisch in elkaar gesleuteld en dat is een nieuwe techniek.
@Analia von Solmsch | 24-02-21 | 09:53: niet ieder vaccin werkt op dezelfde manier.
@Diederik_Ezel | 24-02-21 | 09:50:
Plus, wat is er mis precies met Indianen hun verhalen?, hmmm?
@Analia von Solmsch | 24-02-21 | 09:53: het is een nieuwe techniek in vaccins als deze maar de techniek zelf wordt al langer gebruikt bij bijv. de bestrijding van kanker.
@Diederik_Ezel | 24-02-21 | 09:50: Ik verwijs u graag naar alle tegels waar u die vraag stelt. Antwoorden genoeg dunkt me.
@Analia von Solmsch | 24-02-21 | 09:53:
En het vaccin zit nog in fase 3. De fase die normaal een paar jaar duurt.
Niks experimenteels. De virussen waren ons al lang voor. Veel intelligentere wezens. Zo zie je maar.
Het kabinet en wetenschap. Dat is net als olie en water, het mixt niet echt lekker. Zouden ze dit keer het verschil tussen pathogeniciteit en virulentie weten?
Pritt Stift: "Snapt u het nog?"
Me, myself and I: "Neen".
.
Wat ik daarentegen WEL begrijp, is dat ik noot en te nimmer mee zal doen aan deze gekte.
De massahysterie.
Het vaccingektegeloof (incl. de "Brazil, Engelse en of Suri variant.
Gekte? Meer een agendasetting politieke sekte.
De om de week kantelende regeltjes.
Politieke met 2 maten meten regelarijtjes.
.
Zit met mn maten en 'din nog altijd op een bankje met een geitenlederen kruik wijn en hun met bier.
Of anders thuis op de bank, saampies, met deuntjes die gehoord mogen.
Seventies noir films die gezien mogen.
Dog fijn lang uit laten lopen.
Of wat ook.
Fuqk Jaap, fuqk de Schoen, fuqk Marxje.
Fuqk het Kartel.
.
En dit jaar gaat mijn stem naar Poseidon.
Dhr. Poseidon staat overigens niet op een lijst.
En wanneer de Noordse halfgod Loki roet in het eten schopt, gaat mn stem naar hem, Loki.
En lachen dat hij zal.
Amen!
Hear hear.
Goede vraag over 0 residu spuiten, hiermee kunnen ziekenhuis apothekers 7.4 doses uit 1 flacon halen ipv 5 volgens de bijsluiter.
Het ligt aan de gebruikte spuiten en het gedrag van de spuitsters. Training!
U bent geloof ik vertegenwoordiger bij big-pharma. Heb nog nooit iemand zo met vaccins zien leuren.
@van Oeffelen | 24-02-21 | 09:52: Dat en weg met die bureaucratie ("we moeten de IGJ vragen of het wel mag"), gewoon praktisch doen en ziekenhuisapothekers langsturen die eea voordoen aan de GGD medewerkers.
@van Oeffelen | 24-02-21 | 09:52: Vanochtend in de krant twee ingezonden brieven van mensen die willen gaan prikken. Beiden met jarenlange ervaring, beiden beschikbaar voor het aantal dagen, beiden geweigerd... omdat ze eerst een toets krijgen die vooral theoretisch over het RIVM en de overheid gaan.
Je verzint het niet! de GGD op zijn ambtelijkst.
ik zou wel eens willen weten hoeveel mensen er zijn overleden aan corona zonder onderliggende ziektes.
Onderliggende ziektes EN obesitas.
Iets van 200 in NL, onder de 60.
Er zijn geen onderliggende ziektes. Er is alleen corona. Scheelt ziektekosten premies. Dat is het wereldwijde interplanetaire complot.
Ik schakel in en het eerste wat ik die gast hoor zeggen is "ik weet het niet, ik kan het niet goed duiden". Begint lekker!
Geen woord aan gelogen. Dat beschrijft zo'n beetje de hele situatie een jaar lang.
Vergeet het woordje " als" niet. Alles is op aannames berust.
Een nieuwe, volgens Pfizer onschuldige, bijwerking van het vaccin is ontdekt. Je kunt niet meer op willekeurige plaatsen op een stuk papier een rode stip zetten. Het lukt alleen nog maar linksboven bij lijst 1.
Onze politiek blinkt uit in intelligente vragen stellenaan de wijze heren van Hoe sloop ik Nederland.nl
Daarentegen blinken tot nu toe alle antwoorden ook uit in een ongelooflijke vaagheid.
Liegen net als de katholieke kerk aflaten verkocht aan niets wetende. Nooit gedacht dat geschiedenis lessen zo toepasselijk zouden zijn.
De modellen van RIVM zijn gebaseerd op voodoo, regendansen en wees-gegroet-mariaatjes. Volstrekt geen verband tussen die debiele maatregelen en de ontwikkeling van dit virus. Die modellen van ze zijn gebaseerd op 100% gebakken lucht. Een paar honderd jaar medische wetenschap is bij het grofvuil gezet.
Dit virus vertoont een verloop dat voor 99% voorspelbaar was. Grofweg 15% van de viruspopulatie tijdens een griepseizoen betreft coronavirussen. In het voorjaar van 2020 kregen we te maken met een nieuwe variant. Dit zorgde voor een relatief late piek in het griepseizoen 2019/2020 die weer verdween tijdens de lente.
Deze nieuwe variant zorgde vervolgens voor een erg vroeg griepseizoen in 2020/2021 toen mensen weer vatbaarder werden in de herfst. Nu is het dor hout opgebrand en komt de zon weer terug en is het klaar met dit griepseizoen. Die derde piek gaat er echt niet komen. In ieder geval niet dit griepseizoen.
Dit is allemaal geen rocket science, maar informatie die voor iedereen met meer dan twee hersencellen beschikbaar is.
Nuchtere uiteenzetting. U verdient 5 reeten.
Derde golf is er al in tenminste 10 landen, waar de regels niet zo nauw worden nageleefd.
U bent een geweldige hobby viroloog? dat de regering u niet uitgenodigd heeft verbaasd mij ten zeerste.
@van Oeffelen | 24-02-21 | 09:43:
Ohja? Noem er eens één?
@Antiquerulant | 24-02-21 | 09:53:
www.worldometers.info/coronavirus/cou...
@Antiquerulant | 24-02-21 | 09:53: Brazil, Tsjechie, zijn er al twee.
@van Oeffelen | 24-02-21 | 09:43:
"Maatregelen".
Viroloog (ja een echte) Menno Jan Bouma aan het woord.
"De maatregelen handen wassen, desinfecteren, afstand houden, géén handen schudden en niet knuffelen zijn dan ook niet of nauwelijks effectief, wanneer je Vliegers zoals griepvirussen of corona aan wilt pakken."
oost-online.nl/virussen-zijn-net-inbr...
Maatregelen my ass.
@van Oeffelen | 24-02-21 | 09:59:
Brazilië is een land dat altijd een totaal ander seizoenspatroon kent voor wat betreft de griep en het huidige patroon is volledig consistent met hun normale seizoenspatroon. Het land ligt rond de evenaar. De pieken zijn daar veel minder hoog en stijl en de sterfte is daar veel meer verspreid over het jaar. Van pieken kan je daar überhaupt nauwelijks spreken.
Voor Tsjechië geldt dat ze de piek in het seizoen 2019/2020 volledig gemist hebben. Het virus was daar te laat om effect te hebben toen en er was daar toen helemaal niks aan de hand. Dat wordt nu in dit griepseizoen van 2020/2021 flink ingehaald. Dus ook niet echt vergelijkbaar met Nederland wat dat betreft.
@Erikjan79 | 24-02-21 | 09:58:
Dat is exact hetzelfde seizoenspatroon dat wij hebben gehad. Met name als je kijkt naar de sterfte. Ze hebben het nu over een derde golf.
www.worldometers.info/coronavirus/cou...
De piek van begin november tot en met die van begin januari worden dus door die mensen tot dezelfde tweede golf gerekend. Niet mijn woorden dus, maar die van de regering en het RIVM. Als jij de tweede golf wilt opsplitsen in een tweede en derde is dat prima. Maar dan hebben we het dus over een vierde golf die niet gaat komen.
Zou de toename van virusdeeltje in het rioolwater een verband kunnen hebben met een toename van het aantal revaccineerden? Ik vraag dit aan mijn mede amateurviroloog-reaguurders. Dank u.
nee
Nee, in ieder geval de RNAvirussen van Moderna en Pfizer bevatten geen afgezwakte virussen. Het zou wel te maken kunnen hebben met het koude weer van 2 weken geleden in die zin dat mensen minder weerstand hadden, gevoeliger waren voor virussen en dat de lucht droger was.
Hebben ze al een plan hoe ze gaan zorgen dat we in de top 5 komen van het aantal gevaccineerde mensen?
Als u wat vaccin ritselt is dat zo gepiept.
@botbot | 24-02-21 | 09:43:
Zall Putin eens bellen of die nog wat heeft liggen.
@Barkruk2 | 24-02-21 | 09:52: Mag niet, Rusland, slecht, liever mensen niet vaccineren, opsluiten enzovoort dan een Russisch vaccin gebruiken.
Moet ik nou bang zijn voor corona of voor het vaccin?
Ik snap er geen reet meer van, en niemand lijkt nog niets goed te kunnen doen.
Voor beide. Heel bang. En voor 5g.
Hoe staat het eigenlijk met de bijwerkingen van dat vaccin?
Hoor je niet zoveel over.
Die staan hier: www.lareb.nl/pages/wekelijkse-update-...
22204 Gemelde bijwerkingen t/m 21 februari.
Maar wat mij opvalt is dat verreweg de meeste meldingen van gevaccineerden zelf komen en dat de zorginstanties zwaar achterblijven bij het melden van bijwerkingen.
Te weten 4366 gevaccineerden tegen 350 zorgverleners.
Nu zullen de zorgverleners het in clusters melden, maar het blijft bijzonder.
Hoofdpijn en spierpijn, echt.
Hoofdpijn van het denken hoe je als bejaarde naar de andere kant van het land moet fietsen om je prik te halen, daarom ook spierpijn.
Lareb: www.lareb.nl/image-widget/bijwerkinge...
@Endoxa | 24-02-21 | 09:44:
Je was me voor.
Beter zoeken..
Bijwerkingen ongeveer hetzelfde en gelijk aan een griepprik.
@Wijze uit het Oosten | 24-02-21 | 09:50: Wat een onzin. Lange termijn totaal niet bekend en diverse partijen vragen zich af wat het gaat doen met auto immuun ziektes.
www.trouw.nl/binnenland/lareb-65-geva...
Lareb: 65 gevaccineerden overleden, geen aanwijzingen voor ernstige bijwerkingen
Na inentingen hier zijn er een paar mensen overleden. Dat lag niet aan het vaccin maar aan onderliggend lijden..,,zegt men..
@Is dit nog nieuws? | 24-02-21 | 10:04: Je moet je wel realiseren dat een zeer groot deel van de prikken bij zeer hoogbejaarden gezet is. Hoe cynisch ook, bij dit soort aantallen zullen er over een periode van een maand altijd wel wat overlijden. Sowieso overlijden er zo'n dikke 400 mensen per dag.
Rare toestand. Versoepelingen vanwege de aankomende verkiezingen? Deels, maar ik krijg wel de indruk dat het meer met politiek dan met wetenschap te maken heeft. Hoe kom je in vredesnaam op een maatregel als dat winkelen op afspraak... behalve als je bang bent voor winkeliers die aangekondigd hebben binnenkort uit hoge nood weer open te gaan. Ook denk ik dat Rutte als. de. dood. is dat er door de versoepelingen een 3e golf ontstaat waardoor nieuwe maatregelen nodig zijn, vlak voor de verkiezingen. Dus wacht je even met de versoepeling, zodat de gevolgen over de datum van de stemming heen getild worden.
En nog zo iets: waarom mogen sexwerkers als enigen niet aan de slag? Zo groot is die groep nu ook weer niet dat zo’n uitzondering noodzakelijk is. Iets van de gristenen? Tja. Misschien een beetje complotwappie allemaal, maar ik heb steeds minder vertrouwen in de overheid als rationele entiteit.
Denk dat het ook wat met draagvlak te maken heeft. Hoe langer je dit wil volhouden hoe meer mensen denken zoek het maar uit. Uiteindelijk zal grote deel van de bevolking dan maling hebben aan de maatregelen ongeacht hoeveel mensen er besmet zijn dan wel de pijp uit gaan.
Sexwerker is een vreemd woord. Dat heette toch gewoon hoer, gigolo of prostituée?
@van Oeffelen | 24-02-21 | 09:45: of echtgenote in sommige culturen.
@van Oeffelen | 24-02-21 | 09:45: bij een prostituée denk ik aan “iemand die sex voor geld doet”, maar voor de wet vallen er ook anderen onder de noemer waar het woord prostituée niet zo goed bij past omdat de activiteit een beetje op het randje is. Een erotische massage, een bezoekje aan de dominatrix, dat soort dingen.
@van Oeffelen | 24-02-21 | 09:45: Kech, je weet tog.
Die sekswerkers was een harde eis van de CU.
Haga weer met zijn gezeik over registratie. Man, effectief maakt het geen reedt uit onder welk kopje je een dode schaart, dood is dood. Inzetten op vaccineren, dat is het enige dat telt, of een Covidpatient nou lijdt aan hartfalen of een hartpatient aan covid is alleen interessant voor zeurpieten die de cijfertjes voor hun eigen politieke gedram willen gebruiken. Jaag Hugo de wereld af op zoek naar goede vaccins, dat is het enige wat telt, prikken zetten. Daar redt je de samenleving mee, niet met het boekhouden van sterfgevallen.
Nu verwijt je Haga dat hij iets wilt gaan doen, wat het demissionaire kabinet al doet.
Het is belangrijk dat men in het goede bakje wordt ingedeeld, omdat de omvang van de bakjes als argument voor maatregelen wordt gebruikt.
U lijkt nog steeds van mening dat men na vaccineren geen corona meer kan krijgen. Dat klopt dus niet. Dus beleid maken op het aantal positief getesten is onzin.
@frickY | 24-02-21 | 09:39:
Dat is vers 2, daar moeten we doorheenprikken. Dat doen ze trouwens op elk beleidsterrein, stikstof, PFAS, % groene stroom, wat is nog wel een allochtoon en wat niet, CO2 uitstoot, vogelstand etc. etc...
Er is genoeg af te dingen op het prikgebied, jaag ze daar maar over op. De rest is boekhoudkundig geneuzel voor de buhne.
Sterben an Covid oder sterben mit Covid. Een groot thema in de Bundesrepublik.
@RickRD | 24-02-21 | 09:42:
U weet dat de bescherming tussen de 60 en de 95% ligt? Stel, je zit op kantoor met 8 mensen op de kamer. Hoe groot is de kans dat eentje die naar een andere kamer gaat voor een paar uur en weer terugkomt corona oploopt. En hoe groot is de kans dat hij dan ook iemand besmet terug op zijn eigen werkplek. En dat nog zonder ventilatie en 1,5+ meter afstand. En u weet dat de kans op een IC-opname na die spuit zelfs bij een nieuwe besmetting nihil is?
@van Oeffelen | 24-02-21 | 09:46:
Sja. Ik sta daar wat nuchterder in. Ben vooral oplossingsgericht en wat minder van het etiketteren en labellen. Is ook niet mijn forte.
@RickRD | 24-02-21 | 09:42:
Beleid is nog nooit gemaakt op aantal besmettingen, altijd op ziekenhuisopnames en IC bezetting. Heb je een jaar geslapen?
@Erikjan79 | 24-02-21 | 09:49: Dat is niet waar RIVM is vorig jaar afgestapt van berekening ziekenhuis opnames naar besmettingen
@Erikjan79 | 24-02-21 | 09:49: Dat uitgangspunt is totaal uit beeld geraakt want dan zou het onzin zijn om de totale bevolking te willen vaccineren. Bovendien is het juist het RIVM dat steeds wil sturen op besmettingscijfers. Cijfers, die in belangrijke mate afhangen van hoeveel tests je überhaupt doet.
Er komen hier regelmatig cijfers voorbij van Mike over opnames zkh/IC versus leeftijd. Steevast blijkt daaruit dat 70% boven de 60 zit. Geef je die ouderen 90-95% bescherming dan lopen die opnamecijfers terug tot 1/3.
Het feit dat ook sommige jongeren vervelende restsymptomen vertonen doet daar niet aan af. Die zorgen niet voor de bulk van de opnames.
Kunnen ze de benaming niet eens aanpassen... Technische briefing?? Het is gewoon voorspellen voor gevorderden... Weerbericht of voorspelling noemen ook niet een klimaatbriefing bij het 6 uur journaal....
LOL. Zou wel een goede zijn, klimaatbriefing. Uiteraard met vrolijke kleurtjes.
@Graaisnaaiert | 24-02-21 | 09:39:
images4.persgroep.net/rcs/yiAKrp40POp...
Hoeveel Jaapen zijn er nodig om een land naar de gallemiezen te helpen?
Eentje is voldoende.
Ik ken wel 2 Joop!en die daar al redelijk in geslaagd zijn.
Planet of the Jaaps.
Wanneer komt eigenlijk het vaccin beschikbaar, dat op de klassieke manier werkt?
Goede vragen Haga. Benieuwd naar het antwoord van van Dissel.
Niveau van zijn vragen is extreem droevig en de antwoorden zijn zo na te lezen op bv de website van het CDC
Vragen over inboeken van sterfgevallen. Hou toch op. Daar stop je de pandemie niet mee. Vaccins binnenhengelen, dat is chefsache nu.
Suggereert van Haha nou dat de PCR test positief wordt na vaccinatie?
Daar krijgen we zo antwoord op van van Dissel.
Eh ja door dat geliefde vaccin van u heeft u een minimale hoeveelheid corona binnen maar wel genoeg om positief te testen
6.1 miljoen kijkers. Wat een hersenspoeling.
Je was gewoon boos omdat SBS6 hun programmering had aangepast, toch?
Gaan ze behandelen waarom de modellen (gebruikt als basis voor ontoelaatbare regels zoals de avondklok) weer niet klopte?
Gewoon aan de regels houden. Daar ligt het probleem. Positief getest en doodleuk de deur uitgaan.
@van Oeffelen | 24-02-21 | 09:34: Er is helemaal geen probleem. Mensen gaan hun leven niet aan een test lopen bepalen. Wanneer hun lichaam symptomen van ziekte vertonen, dan wordt er actie genomen, zoals ze vroeger ook deden. Niks nieuw normaal.
@van Oeffelen | 24-02-21 | 09:34: Daarom ook, stoppen met die stomme testen.
@van Oeffelen | 24-02-21 | 09:34: Zeker. Ik ben dan positief ingesteld natuurlijk.
@van Oeffelen | 24-02-21 | 09:34: Exact. De cijfers worden vooral gedreven door gedrag (en evt ook het weer maar die 2 hebben met elkaar te maken).
@van Oeffelen | 24-02-21 | 09:34:
Daar heeft u gelijk in maar er zijn nu eenmaal mensen die dit niet snappen willen.
Dat mens van het CDA is toch vooral contraproductief bezig. Zet in op mensen die omvallen ipv van op mensen met veel contactmomenten die dus ook echt actief bijdragen aan de groepsimmuniteit.
Er is prikschaarste, kudt. Zet dat dan goed in en niet-mobiele zelfstandige ouderen hebben geen prio. Zet dan die spuit in de thuiszorg...
Voor zover nu bekend betekent gevaccineerd zijn niet dat je het virus niet mee kan dragen en over kunt brengen. Zodoende is het niet zinvol mensen met contactberoepen eerder te vaccineren.
De groep niet mobiele ouderen van 90+ snappen het niet meer.
Wie wel.
Mijn bejaarde 80+ familieleden hebben de 1e prik al gehad
Daar moet je geen vaccin aan verspillen. Dat vaccin moet je in het verzorgend personeel steken, is veel effectiever.
@Diederik_Ezel | 24-02-21 | 09:32: En? Kunnen ze nu weer terug aan het werk bij hun sportschool, winkel of horecabedrijf?
@Diederik_Ezel | 24-02-21 | 09:32: in Brabant zijn ze nog bezig met de 80+ ers. Nog niet afgerond.
@PhallusObesitas | 24-02-21 | 09:34: Ze werken allemaal thuis als belegger/investeerder
@Diederik_Ezel | 24-02-21 | 09:36: Laat ze maar weer eens naar kantoor gaan dan. Ze zijn nu weer helemaal fris en fruitig door het ingespoten prutje. Hop hop, aan het werk. De economie moet weer draaien.
Verkiezingen! Vieze aal Rutte flikt het gewoon, bij gebrek aan een turkse minister...
Eens zien hoe de cijfertjes en grafiekjes passend zijn gemaakt
Voor de zekerheid zal ik nog even Henk Krol texten, maar de Tweede Kamer is toch op reces? Wat is dit nu weer? Vervang mevrouw Arib anders voor het gemak door die presidente van het Haagse Gerechtshof. Als die hele Trias Politicum toch al naar de kudt is?
Als straks de kappers weer open gaan, heb ik geen excuus meer voor die wildgroei op mijn hoofd.
Misschien wel aardig als ze ook de hoeveelheid restanten van antidepressiva gaan meten in het riool. Er moet vast wel ergens eeen nulmeting zijn.
Die is er. Prozac is slecht voor mosselen en andere zeedieren. Werd in 2001 al over gesproken.
https://www.trouw.nl/nieuws/de-milieurisico-s-van-medicijnresten-in-het-water-zijn-zwaar-onderschat~bd4cf51a/
Hoi Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, wanneer laat je je afkeuring blijken van het nieuws dat bij sportevenement WK Qatar al 6500 gestorven zijn door werkzaamheden en slavernij? Daar kan Oranje toch niet met goed fatsoen heen?
Schei uit zeg, dat interesseert niemand iets.
@van Oeffelen | 24-02-21 | 09:37:
Wilt u niet voor een ander spreken aub.
@van Oeffelen | 24-02-21 | 09:37:
Freek de Jonge wel, bijvoorbeeld.
Altijd lastig die dubbele ontkenningen. Ik ga even nadenken wat men bedoelt met "niet onomkeerbaar", hmm.
Wel omkeerbaar dus. Voorschotje op de toekomst.
Dat roepen ze om jou als paniekvogel tevreden te houden. Als er weer paniek is, kan de boel weer zonder discussie dicht.
Niet onomkeerbaar is hetzelfde als keerbaar.
Keerbaar is een heel vreemd woord als je er lang naar kijkt.
De grootste paniekvogels zaten bij Pvv en Fvd. Keiharde lockdown!
@van Oeffelen | 24-02-21 | 09:38: U vergeet te zeggen, vorig jaar wilde ze een keiharde lockdown doen om het virus te bestrijden. Is niet gebeurt, dus Nederland achter de feiten aan lopen. Weet u zelf ook. En dan toch onder druk gezet, maanden later een lockdown doen die niet eens een lockdown is. Nog steeds zijn alle grenzen open, dagelijks tientallen vliegtuigen etc... :D leuk toch?
@van Oeffelen | 24-02-21 | 09:38: Als dat in maart 2020 een maand écht werd gedaan (zoals voorgesteld door FvD indertijd) was er al een hoop opgelost en hoefden er geen ondernemers naar de voedselbank. Toen was er nog breed draagvlak, nu allang niet meer.
@van Oeffelen | 24-02-21 | 09:38:
Grenzen dicht werd er gezegd!
@VoltaireJohn | 24-02-21 | 09:48:
Dus een jaar geleden wat het geen grondrecht aantasten als je 3 weken opgesloten in je huis zou zitten en nu wel? En we zien aan Italië en Spanje wat die harde lockdown heeft gebracht. Hahahaha.
Er is voedselhulp voor ondernemers nodig in Nederland. Als het niet intens triest zou zijn zou ik erom moeten lachen. Zouden de vette vreetvarkens bij de rotzooiende overheid niet wat kunnen doneren?
De grootste bank van Nederland wordt de voedselbank.
Ik ga geen verwensingen maken maar soms denk ik ergens wel eens wat van.
Ontzettend bedankt.
Goedzo
Gisteren ook in het nieuws waarom in India opvallend weinig problemen zijn met het virus. Mijn gok was dat het met de viezigheid heeft te maken waarin men daar leeft en jawel, dat bleek dus een grote factor te zijn, waardoor men een gemiddeld prima weerstand heeft. Wat voor mij dan weer het bewijs is dat hoe meer je het virus probeert te bestrijden, handen wassen, mondkapjes en afstand houden we als Westerse mens alleen maar zwakker en zwakker worden. Terwijl we dus van nature prima blijkbaar in een beetje viezigheid een gezond weerstand kunnen opbouwen.
Volgens mij gaan we hier in de toekomst ooit nog op terug kijken dat we precies datgene doen wat we niet moeten doen en dat is te schoon leven om aanvallen van dit soort virussen tegen te houden. Best wel eng dat we nu alles proberen op te lossen met pilletjes en middeltjes en dat ook nog eens vanwege merendeel overgewicht (bijna 80%) mensen.
Je zou bijna zeggen dat we gek zijn geworden en steeds verder van de natuur af staan.
geldt ook voor Afrika.
Viespeuk
Leeftijd is de grootste factor. In India is maar een heel klein percentage van de bevolking 65+. Afrika idem.
We zijn een stel porseleinen schijtbakken met diepgewortelde angst om ziek te worden in het westen. En dat wordt alleen maar erger.
Correct, natuurlijk opgebouwde weerstand en een actief immuunsysteem is van groot belang bij de bestrijding van corona. Helaas, met weerstand verdient big pharma niet genoeg?
Vreemde is, dat toen wij hier in NL nog wat meer in de rotzooi leefden, we niet zo heel erg oud werden...
@Nuchternederland | 24-02-21 | 09:30: dat is India nog steeds het geval. Maar ja, oud worden is ook niet alles.
Hypochonderkwekerij is nooit goed.
@Nuchternederland | 24-02-21 | 09:30: Is dat zo erg? Ik zou mijn ouders niet kreupel of verdwaasd op hoge leeftijd in een rolstoeltje willen rondduwen of in zo een troosteloos bejaardenhuis willen zien. Mijn vader is al die ellende "gelukkig" bespaard gebleven en is gewoon thuis én snel gegaan en heeft gelukkig geleefd. In het westen moeten oudjes koste wat kost in leven gehouden worden als ze wat mankeren.
Het is wel vaker gesuggereerd dat excessief schoon leven leidt tot een zwakke weerstand. Ben erg benieuwd of daar ook wetenschappelijk onderbouwing voor is. Maar het klinkt plausibel.
Maar met een zwakke weerstand is goed je handen wassen en alles schoon houden helaas dus wel de juiste reactie op een virus. Je repareert het dak als het droog is, en een goede weerstand bouw je op door van jongs af aan niet te spastisch te doen over wat viezigheid, en niet door elkaar in de bek te fluimen als er een nieuw virus rond waart.
Komt allemaal goed, straks krijgen wij massaal die AstraZeneca vaccins die andere landen niet willen omdat ze slecht werken tegen de nieuwe varianten van het virus.
Maar ze zijn lekker goedkoop en het volk maakt het niet uit, als ze maar een prik krijgen.
Ze zijn helemaal niet goedkoop. Maar ze zijn wel centraal ingekocht en eerlijk verdeeld over de lidstaten. Dat spuit toch een stuk comfortabeler denk ik.
@jemagookniksmeer | 24-02-21 | 09:22:
Zwitserland wil van zijn voorraad af dus zullen we ze wel voor een prikkie (...) wel kunnen overnemen.
Bij de volgende persconferentie zal de premier van alle Nederlanders ons mededelen dat de operatie buitengewoon goed geslaagd is, maar de patiënt helaas is overleden. Dit laatste vooral door toedoen van de patiënt zelf, zodat de overheid hier onmogelijk verantwoordelijk kan worden gehouden. Bedankt Mark!
Zolang die deeltjes afgescheidten worden en niet in mijn lichaam rondhangen vind ik het prima. *laxeermiddel inneemt*.
Dit komt door de droge koude lucht tijdens de vijfdaagse nederlandse winter. Met de bibehorende ijspret, waarbij mensen toch nog teveel op elkaar stonden + het openen van de scholen gedurende twee weken, nu is het weer krokusvakantie trouwens.
Echt complete waanzin, dit gejo-jo.
Hou toch eens één vaste lijn aan.
Of gooi alles gewoon open, behalve de verpleeghuizen, die moeten nog veel strakker op slot.
En al die mensen die zo verlangen naar een terrasje pakken of een kroeg: koop gewoon een blikje in de supermarkt en ga in het park of bos zitten of zo.
Eens over de oorzaak, droge lucht enz. Ik denk dat het grootste verlangen naar een 'terrasje pakken' van de horeca zelf komt.
Waarom zou ik in het park gaan zitten, mijn tuin op het zuiden is groot genoeg
@Diederik_Ezel | 24-02-21 | 09:34: anders die van van Oef wel.
@van Oeffelen | 24-02-21 | 09:50: Het park kan ook mooi zijn maar ik heb een hekel aan lauwe Pinot Grigio
@Upendo | 24-02-21 | 09:20: Kijk naar het Vondelpark afgelopen weekend. De terrassen hadden bomvol gezeten.
Lijst svp van 500 IC-liggers/afkomst/kwetsbaarheid/leeftijd/regio, we hebben 299 ziekenhuizen, als "ze" er allemaal 2 nemen... zitten we de "zorg"toch niet in de weg???
Open die maatschappij, voordat het echt fout gaat aflopen voor honderdduizenden mensen.
Meest migranten met niet westerse afkomst. ikke niet begrijp corona.
Dat zou je denken, maar omdat het allemaal allochtonen zijn hebben die 500 mensen allemaal 8 familieleden die eromheen hangen. Scheldend, tierend en bedreigend. En dat is toch vrij vervelend.
@C1O2 | 24-02-21 | 09:18:
Daar hebben we handhavers voor.
@Graaisnaaiert | 24-02-21 | 09:20:
Jamaar, rassies enzo.
@General Dripple | 24-02-21 | 09:21:
Ja, dat is inderdaad een dingetje.
Zo komt ook amper naar buiten dat in de ziekenhuizen toch vooral een klein deel bejaard autochtoon ligt en de rest allemaal allochtoon is, ook niet bejaard.
Haha, denken dat elk ziekenhuis een IC heeft...
Je moet voor de gein eens gaan turven hoevaak woorden als “prognose”, “lijn de verwachting”, “modelleringen”, “een onbekend gegeven” een soortgelijke superlatieven worden gebruiken. Er worden enkel rookgordijnen opgetrokken om de onkunde en onwetenheid te maskeren. Wat een aanfluiting.
Je moet voor de gein elke keer een shotje nemen bij die woorden.
'in principe'..
@Barkruk2 | 24-02-21 | 09:21: En dan? Dan ben je dronken? Wat jij zo graag wil zijn? Zuip je de tering man.
@Barkruk2 | 24-02-21 | 09:21: dan zouden we de zorg overbelasten, doe het niet!
Mensen met obesitas. Jaja. Kunnen we niet afspreken dat zij pas die prik krijgen als ze 10% van hun lichaamsgewicht eraf hebben gewaggeld? Ik weet, het zijn goudmijntjes voor de zorg maar maatschappelijk is het vooral ballast en in ballast moet je niet teveel investeren.
Eens. "We doen het samen!" behalve dikkies. Die hoeven niks te doen. Maar onze overheid weigert te sturen op gezondheid helaas.
Gewoon elke dag een lepeltje speed in de mayonaise.
Wie een kijkje in de gemiddelde wachtkamer van de gemiddelde zorginstelling neemt, ziet eerder een oververtegenwoordiging van NN-ers dan van dikkertjes.
Ach ja, het RIVM gaat altijd van het ergste uit, net als het KNMI. Gaan ze van iets minder erg uit dan krijgen ze een "deloyaal" brullende Rutte op hun dak, worden ze door schoolmeester de Jonge in de hoek gezet, want dan is namelijk de volledige onderbouwing van de totalitaire maatregelen weg, en dat beste mensen is nou net niet de bedoeling.
Uiteraard ook dat het nog 2 tot 3 weken moet doormodderen en dan ineens gaat het beter, vergeet niet wie de regels heeft opgesteld en u nu weer wat vrijheid geeft, vergeet niet op Rutte te stemmen.
Wat ook speelt is dat ze van geen kant lijken te weten wat welke invloed heeft omdat alles tegelijk draait en ze absoluut geen risico durven nemen.
zonder rutte waren we nooit uit deze verschrikkelijke pandemie gekomen, zo daadkrachtig en sterk. ok ik ga ff kotsen sorry.
@shitblog | 24-02-21 | 09:14: Dan laat ik mijn sluitspier even het werk doen.
Deze bescherming van de overheid tegen een "vreselijke ziekte" doet mij sterk denken aan de "bescherming" die de mafia vroeger bood aan ondernemers. Geen keus anders komen we je halen.
Dit kabinet vertoont veel overeenkomsten met een cytokine storm, om het maar in een passende term te omschrijven.
Dit kabinet zit nog steeds in de paniekgolf van maart 2020.
/we krijgen versoepelings als de cijfers omhoog gaan./
Verkiezingen.
En het domme kiesvolk trapt er gewoon weer in. Keer op keer laten ze zich bedonderen door de partijen in het kartel.
Wedden dat een week voor de verkiezingen Pinokkio op tv een aankondiging doet dat het virus onder zijn leiding sterk is terug gelopen!
Bah, tis allemaal zo voorspelbaar!
Zou Rutte een Trumpje doen?
Waar ik woon gaan de riooldeeltjes almaar lager, maar hier:
coronadashboard.rijksoverheid.nl/veil...
dan weer niet. Gemiddelden moesten we maar niet doen in dezes. Noem man en paard.
Ik denk dat ze dat niet doen om geen verdeeldheid in de samenleving te zaaien. We weten allemaal dat het Noorden relatief veilig is dus daar kun je verder gaan met versoepelen dan in de rest van het land. En wat krijg je dan? Precies, de halve randstad pakt de auto en gaat recreeren etc. in het Noorden, dus weg controle.
@Graaisnaaiert | 24-02-21 | 09:11:
Juist, maar dat beseft de overheid niet, of wel natuurlijk, maar dan zijn ze nog achterbakser dan ik al meende.
De cijfers (besmettingen) gaan onherroepelijk stijgen na de schoolvakanties en de gedeeltelijke opening van het voortgezet onderwijs. Dit heeft het RIVM al bekend gemaakt. 2 weken na 3 maart, dus net na de verkiezingen, stijgen de cijfers behoorlijk en kan NL weer op slot.
Toeval bestaat niet. Iedereen met meer dan 3 hersencellen kan zien dat deze versoepelingen, hoe beperkt ook, volstrekt indruisen tegen eerder hardnekkig verdedigd beleid en louter politiek gemotiveerd zijn met het oog op 17-03. Ik kijk geen deskundologen meer in talkshows, maar daar wordt het vast niet benoemd?
Waar de RIVM autisten per maatregel menen te kunnen weten wat het effect is op het reproductiegetal (R) dan verbaast het me dat er geen beeld is van de economische kosten / opbrengsten per maatregel. Dan kan er pas echt een bewuste afweging voor versoepeling gemaakt worden. Volledige lockdown kost x euro, horeca open levert x op.. Maar nee, het beleid lijkt volledig gericht op gekke Japie en zijn bangmaakgrafiekjes.
"We modderen nog even aan want zelf hebben we ook geen idee. We worden echter royaal betaald om te doen alsof dus daarom zitten we hier met een serieus gezicht moeilijke grafiekjes uit te leggen."
Beter dan dat mens achter die van 50+
Ze hadden in Italië in september 2019 al virusdeeltjes in het riool teruggevonden in het monsterarchief. Hoe dan?
Uitstekende tegel, inhoudelijk alleen een beetje kort.
@Wijze uit het Oosten | 24-02-21 | 09:40:
Witgelakt.
Ik verheug me vooral op het debat er na om 11.30 uur. Die van Dissel zijn praatje als deskundige kan me gestolen worden. Is er trouwens al bekend waarvan de man miljonair is geworden.
Aandelen en een inkoop/deelname op een vaccin-patent.
Ongetwijfeld belangen bij de vaccinboers, net als Ab O
@_pacman_ | 24-02-21 | 09:07: was toch Ab?
@van Oeffelen | 24-02-21 | 09:11: Ook inderdaad. Maar die is jaren geleden al binnengelopen op het griepvaccin. Van Dissel heeft copy-paste gedaan. Ik ben overigens benieuwd of dit onder handel met voorkennis valt gezien zijn positie bij het RIVM. Ik acht Osterhaus in dat opzicht net een tikje sluwer en bedachtzamer.
Jaja, de leveringen worden naar achteren geschoven. Verdomme. En Hugo maar door met symboolvaccineren.
De berusting is stuitend. "Het is heel vervelend maar het is niet anders."
WTF?
Trek die firma's godverdomme aan hun haren over de tafel man! Het is geen levering van vlakgummetjes, het is de levering van vaccins en dat moet overal en altijd volledige prioriteit hebben. Stel je eens op als een echte kerel en zet die fabrikanten eens stevig onder druk op straffe van uitsluiting bij aanbestedingen en weet ik wat allemaal niet meer. De initiële deal is verneukt door Europa, dan neem je toch het heft in eigen land, trek je de poeplap en tik je de gevraagde prijs af. Dat je daarna op het matje moet komen in Europa is dan maar zo, dan heb je het wel geregeld.
De gelatenheid en berusting waarmee zo'n klojo dat brengt is typisch voor ambtenaren: het komt wel, doe maar rustig. Als 't vandaag niet is, dan wel morgen. En niemand, helemaal niemand, vraagt: "En wat gaat u daar nou aan doen?" Nee, men bladert lekker door, neemt nog een slokje lauwe koffie en hobbelt zo het midden van de week in. Nog even volhouden, dan is 't weer weekend.
@Bakkeleures | 24-02-21 | 09:21:
Exact. Ambetenaren hebben geen prestatieplicht waar ze op kunnen worden afgerekend dus het zal ze aan hun dikke werkplekreedtje roesten. "Alleen samen komen we eruit en linksom of rechtsom moeten we het EU-breed doen". En dan wordt je aan alle kanten door de landen om je heen gepasseerd. How about een tijdelijk exportverbod voor EU-produced Astra-Zenicavaccins? En druk er maar een boete op bij vertraagde levering. En dat is dan dat klotevaccin met 2/3e dekkingsgraad wbt besmettingen voorkomen.
Dit kost ons als maatschappij handenvol geld en dat vertrouwen we een schoolmeester en papierschuivers toe.
@Graaisnaaiert | 24-02-21 | 09:26: Malta zit op een vaccinatiegraad van 14 per 100 inwoners tegenover 4.7 voor Nederland. Volgens mij werden alle vaccins proportioneel naar bevolkingsaantal gedistribueerd in de EU. Dat zou betekenen dat er dus in Nederland maar wat aangemodderd wordt. Misschien moeten we in eigen huis eerst eens orde op zaken stellen. Want Onze Hugo heeft er klaarblijkelijk geen kaas van gegeten.
@Graaisnaaiert | 24-02-21 | 09:26: Hoofdmeester Hugo was bij elk bedrijf in Nederland al in de proeftijd de keien op geschopt, als hij al was aangenomen. Misschien is het een hele aardige vent op feestjes maar volkomen ongeschikt als minister. En die dominee van de GGD, Rouvoet, dat is helemaal een drama. Die kijkt altijd schichtig om zich heen alsof hij net geslagen is.
GA GODVERDOMME EENS AAN HET WERK!
Doe waar je voor bent aangenomen, waar je voor wordt betaald. Ik weet niet wat Rouvoet per maand krijgt bijgeschreven maar ik weet wel dat het niet zuinig is. Wat een kutzakken zijn 't.
Waar werkt de broer van Hugo toch ook alweer?
Of is dat een deel van de geheimhoudigsverklaring van de afspraken?
@Bakkeleures | 24-02-21 | 09:21:
Een bedrijf kan maar een X-aantal producten per dag maken. Kun je hoog of laag springen, maar als het maximum is bereikt, dan doe je daar niks aan. Ik vind het overigens het aantal dat geproduceerd wordt al heel erg hoog. En ja, ik vind het razend knap dat men er zovéél weten te maken per dag/week/maand! Hulde!
@kweethetooknietbeter | 24-02-21 | 09:44: AZ maakt meer vaccins dan alleen voor Nederland maar we weten inmiddels dat AZ aan het shoppen is geweest bij landen die meer willen aftikken. De deal met Europa was voor AZ een uitstekende deal: Europa móet afnemen maar AZ bepaalt wanneer. Dan kun je in de tussentijd dus leveren aan soevereine landen (zoals het VK nu) die meer wensen te betalen voor een voorkeursbehandeling. Maar Nederland, calvinistisch als de pest, voegt zich volledig naar Europa en durft geen eigen koers te varen.
Het is voor AZ peanuts om Nederland sneller van vaccins te voorzien dan we ze met de beste wil van de wereld zouden kunnen wegspuiten maar AZ doet dat niet omdat Nederland niet over de brug komt. Het is gewoon een kwestie van willen en kunnen en onze ambtenaren hebben beide kwaliteiten niet.
@Bakkeleures | 24-02-21 | 09:49:
Als dat al waar zou zijn, hetgeen ik niet geloof, dan vind ik het niet netjes, om niet te zeggen, moreel verwerpelijk, dat een leverancier landen tegen elkaar uitspeelt en landen tegen elkaar laat opbieden om zo flink te kunnen cashen.
Israël is het beste voorbeeld en die komen er ook eerlijk voor uit dat ze liever een paar tientjes per kop extra betalen dan hun economie nog verder slopen.
En moreel verwerpelijk mag je het zeker vinden maar word wakker: dit gebeurt gewoon. Altijd al, en overal. Zat medicijnen die klauwen met geld kosten maar die voor een appel en een ei worden gemaakt. Dit is echt niet de eerste keer dat zoiets gebeurt.
Kijk, er moet door zo'n farmaceut wel geld worden verdiend en in zo'n korte tijd zoveel produceren kost veel geld en daar verdient zo'n AZ weinig aan. Een land dat meer wil betalen om eerder een de beurt te zijn (het VK) zorgt zo voor de winst en andere landen, zeker Europa, sluiten dan aan.
Uw verbolgenheid is trouwens misplaatst want u weet al langer dat Afrika nóg langer moet wachten omdat ze niet genoeg betalen. Voor niets gaat de zon op.
Die kappersafspraak van Rutte as zaterdag staat nog steeds? Kan een radiostation niet nog eens nabellen?
Heeft die nooit gehad.
@NLgaatnaardeklote | 24-02-21 | 09:07: stelletje fakeneswers...
@van Oeffelen | 24-02-21 | 09:08: Stelletje wát?
Een anus tattoo? Ik was net blij dat ik mijn anusbleekerij weer mocht openen. En nu komt er een nieuwe rage?
Eens temeer toont dit de onmacht van deze mensen aan. En natuurlijk niet te vergeten: de verkiezingen komen eraan. Met daarna onmiddellijk een zware ingreep in de pas verworven vrijheden. Mark my words!
Nu komen de verkiezingen er opeens aan? Dat is toch al lang bekend?
@van Oeffelen | 24-02-21 | 09:06:
Daarom zijn al die openlijke manipulaties ook zo'n gotspe.
Ik heb het idee dat de typische Rutte stemmer juist een strakke plasser krijgt van de strenge maatregelen.
Van strenge maatregelen in het algemeen.
De avondklok gaat nu door tot 15 maart, dus betekent dat dat de verkiezingen uitgesteld gaan worden (kan tot een week tevoren worden bepaald) of dat de avondklok de dag voor de verkiezingen wordt afgesteld, om hem de week na de verkiezingen weer in te stellen?
@Met_baard | 24-02-21 | 09:35: Rutte heeft letterlijk gezegd tot 15 maart 's ochtends 04:30.
Weet je wie er ook een anus tattoo heeft?
Zeg het maar, ik heb geen flauw idee.
@Ren je rot | 24-02-21 | 09:06:
Tofik Dibi heeft een lichtgevende, dat is makkelijk in de darkroom.
@eerstneukendanpraten | 24-02-21 | 09:07: U wordt bedankt, een fractie van een seconde zag ik het voor me. *grijpt naar de fles*
Hans Klok?
De cijfers gaan niet omhoog. Dat is een leugen. De teststraten zijn dicht geweest, dat leidde tot lage 'besmettingen'. Vervolgens vindt er een inhaaleffect plaats, maar dat mag je dus geen stijging noemen.
Ze hebben inderdaad veel meer mensen getest. Dus in absolute aantallen zijn er dan meer positief. Goh! Je verwacht het niet zeg. Leuk is dat het percentage positieve tests zelf een beetje gezakt is. Paniek!
De tassa di positività is wel belangrijk. Die ligt hier onder de 5%, in NL nog veel te hoog.
@van Oeffelen | 24-02-21 | 09:07: Die vind ik eigenlijk ook niet zo relevant. Dat ligt immers ook een beetje aan wie er naar de teststraat komen (met klachten, zonder klachten), de aanwezigheid van andere virussen en de afstelling van je testen.
@C1O2 | 24-02-21 | 09:10: ok, dan moet men de GR aanpak volgen, massatests.
@van Oeffelen | 24-02-21 | 09:07:
Definieer "veel te hoog".
@van Oeffelen | 24-02-21 | 09:12: Ik ben al vanaf het begin voorstander van een steekproef. Test gewoon willekeurig elke dag 10.000 mensen. Dan weet je precies wat het patroon is.
Piloten en stewardessen worden heel vaak getest en dat gebeurt in principe willekeurig. Ik denk dat je op basis daarvan al een betrouwbaarder beeld krijgt dan op basis van deze GGD testen.
@C1O2 | 24-02-21 | 09:16:
"In principe willekeurig" behalve dan dat het absoluut geen representatieve steekproef is van de bevolking (en dus evt. bezetting in de ziekenhuizen).
Gelooft er iemand serieus dat er een 'derde golf' is?
Daar heb ik ooit in afgereden, dus ja, ik geloof dat wel.
Genoeg angstwappies hier die een toename met 1 positief-geteste al beginnen te gillen dat er weer een golf is.
Alleen Volkswagen... Flauw.
Heel simpel voor een "derde" golf moet eerst de tweede gestopt zijn. Dat is niet gebeurt dus is er geen derde golf. Verder nemen de cijfers alweer af na de achterstand die het RIVM vorige weken had.
Derde golf? Nee.
REAGEER OOK