Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OMT ziet Click & Collect op 17 maart niet zitten

Vanaf vandaag mag u weer naar een winkel. Om te collecten wat u 4 uur eerder geclickt heeft. Hetwelk als bovenstaand door de rijksoverheid gecommuniceerd wordt, want daar zien ze u als een frauderende infantiele totaaldebiel. Dat click & collect lijkt trouwens heel erg op verkiezingen. Je krijgt van te voren een briefje, daarmee ga je in je eentje ergens heen, je wacht tot je aan de beurt bent, levert briefje in, zet kruisje en gaat weer naar huis. OMT: "HOLD MY VLEERMUISBIER". Hahaha. Het is wel klaar nu.

Reaguursels

Inloggen

Ongecontroleerde tellingen en uitblijven van democratisch overzicht. Goed voorbeeld doet volgen, kijk maar naar de overwinning van de democraten. Wij worden hier ook in de luren gelegd. De westerse wereld is op het punt van omvallen en wij volgen slaafs de elite

Chipperados | 10-02-21 | 22:22

Misschien dan als burgers zelf maar verkiezingen organiseren.

lekgoot | 10-02-21 | 17:06 | 1

Met schoppen, rieken en hooivorken! En de Guillotine!

ikpislauwbier | 10-02-21 | 18:07

We worden tegenwoordig blijkbaar geregeerd door de cabal genaamd het OMT. Dus de verkiezingen zullen ook voorlopig wel moeten gaan wijken als het aan hun ligt. Iets wat Trump zelfs niet in zijn hoofd haalde om het überhaupt te opperen.

Rotterdammert1965 | 10-02-21 | 16:32 | 1

Waarschijnlijk is uitgelekt dat Rutte te weinig stemmen krijgt en zoeken ze nog wat tijd om dit omhoog te krijgen.... alles voor de likes!

ikpislauwbier | 10-02-21 | 18:08

4 uur tussen bestellen en ophalen!? Kan dat niet wat vlotter? Zo moeilijk is dat toch niet, die service?

inCol | 10-02-21 | 16:06

Als mensen elke week veilig naar een supermarkt kunnen gaan, dan kunnen ze ook veilig stemmen.

drs. Levi Samsonov | 10-02-21 | 15:43 | 2

En op een terrasje zitten in de buitenlucht.

Rotterdammert1965 | 10-02-21 | 16:32

Er mag pas gestemd worden als iedereen op Rutte stemt, dat kan pas als iedereen lyrisch is over Rutte en dat kan pas als hij het aandurft om de kroegen te openen.

Waarschijnlijk zijn de verkiezingen in 2027

ikpislauwbier | 10-02-21 | 18:09

in twee woorden: plausible deniability. Net als bij de verkiezingen in de USA en bij andere zware, discutabele thema's, wordt er voorafgaand onduidelijkheid en verdeeldheid gezaaid, zodat ieder resultaat en ook elke twijfel daaraan naar believen gekneed kan worden. Als Rutte en co écht bezorgd geweest waren om de gezondheid van het volk, hadden ze de zorg in de laatste 10 maanden drastisch opgebouwd. Dát is een maatregel, waarvan je weet dat hij tenminste de neveneffecten van Corona tegen gaat (iets met bezetting IC...) Dat dit, ook na alle kritiek, niet of nauwelijks afdoende gerealiseerd is, toont aan dat de interesse ergens anders ligt. Er is geen enkel argument voor dit feit te verzinnen, ook niet dat het geld kost terwijl je na het zoveelste toneelstukje je miljarden naar de knoflooklanden stuurt. Één grote poppenkast dus, over de ruggen van de ondernemende middenklasse die aan de staatstiet mag en van oma die in haar ééntje op de IC ligt te verrekken.

Gladiator Fap | 10-02-21 | 14:44 | 1

U denkt aan een complot, een plan, maar de uitvoering daarvan vereist competentie. En die competentie ontbreekt volledig. Wat u ziet is toch echt het gevolg van gepruts en de klamme warme deken van het deugen. Besluiten vermijden.

inCol | 10-02-21 | 16:11

Bang voor besmettingen vanwege drukte bij stembureaus. Wat een nonsens. Het is nooit druk bij stembureaus. Het is geen concert van Frans Bauer, met je bang en je drukte.

RadioControleDienst | 10-02-21 | 14:21

Ik ben bezorgd dat de oude mannen van het OMT een tunnelvisie hebben.

loser | 10-02-21 | 14:20 | 1

Denk meer aan dementie en vergaande geheugenrot.

Dwarsdenker | 10-02-21 | 15:42

Het wordt tijd dat het OMT wordt vervangen door een meer breed samengesteld team. De outbreak is niet meer. We kunnen er mee omgaan en we moeten breder kijken en vooruit kijken. Tegelijkertijd moet de rol van de zwartkijkers van het RIVM ook worden beperkt. Hun invloed is gestegen tot politieke adviezen en dat is kwalijk.

Zalluf | 10-02-21 | 13:58

Iedereen die een klein beetje opgelet heeft wist dat heel ondernemend Nederland al op bestelling afhalen uitgevonden had.
En nu doet Jakhals Mark alsof we blij moeten zijn met het systeem net of er een versoepeling is waar U hem ontzettend dankbaar voor mag zijn.
Framen en manipuleren is iets waar hij goed in is.
Aan de kiezer in maart hoe ze er mee omgaan.

likdoorn | 10-02-21 | 13:28

OMT leden zijn angstige sombere mensen die altijd zullen roepen dat het virus levensgevaarlijk is en verschrikkelijk zal toeslaan als je minder maatregelen neemt. En verder zijn het angsthazen waar het gaat om verantwoordelijkheid nemen. Mijn voorstel is om het OMT te vervangen door een groep mensen met lef die het virusdingetje recht in de bek kijken en spugen. Levensgenieters die zich niet willen verstoppen achter de vensterbank i.v.m. alle die gevaren buiten de deur, zijn helemaal welkom in een nieuw OMT. Mensch durf te leven. En te sterven.

Graaier | 10-02-21 | 13:06 | 4

Misschien moet dat OMT maar in een plaggenhut gaan zitten in een gehucht op de hei en er in 2035 weer uitkomen.

RadioControleDienst | 10-02-21 | 14:23

De geur van muf- en kelder geur hangt om dat hele team heen.
Met spinnenwebben in en rond de genitale delen van het vrouwelijk deel en herpes bij de mannelijke inbreng.

Dwarsdenker | 10-02-21 | 15:43
▼ 1 antwoord verborgen

RTL Nieuws geeft zonder enige relativering een podium aan een vrouw die al een jaar binnen zit, want buiten krijg je corona, volgens haar. Deze vrouw heeft naar mijn inzien meer behoefte aan psychiatrische hulp dan aan een vaccinatie. De bangmaakmachine van de rijksoverheid draait op volle toeren door.

Rhenium | 10-02-21 | 12:58 | 1

Ze kan ook D66 bellen dat ze er wel klaar mee is en haar organen wil afstaan.

likdoorn | 10-02-21 | 13:31

Macht corrumpeert altijd. Dat zien we al jaren bij Rutte, en is nu ook duidelijk zichtbaar bij de meerderheid van de OMT-leden.

obominotie | 10-02-21 | 12:54

Eerst klaagt het OMT dat zij alleen maar instructies van Rutte mogen adviseren. En dan nu zeker op eigen initiatief de verkiezingen om zeep helpen, zodat Rutte geen blaam treft. Slim gedaan, maar totaal ongeloofwaardig.

Rest In Privacy | 10-02-21 | 12:52 | 2

Dit is logisch. Rutte heeft allang met het OMT en anderen gesproken over de verkiezingen. Rutte vindt, wellicht terecht, dat het niet verantwoord is om nu verkiezingen te houden, maar hij kan het nu niet opbrengen, want demissionair en staat erg vreemd als politicus. Dus hij laat het OMT nu een proefballonnetje oplaten. Als de Derde Golf er echt aankomt, gaat het OMT vanzelf zeggen: NOu, verkiezigingen is uiterst onverstandig op dit moment. En vlak voor de verkiezingen: wij adviseren om uit te stellen. Iets wat Rutte dan met zijn uitgestreken smoelwerk aankondigt, hij had het graag anders gezien...

BBRDWR | 10-02-21 | 13:27

@BBRDWR | 10-02-21 | 13:27: Er bekruipt mij een onheilspellend gevoel, dat u vanuit een vooropgesteld scenario oreert, waar de eerste uitingen zich al aftekenen.

Guy Fawkes | 10-02-21 | 14:31

De coranawet loopt eind februari af en zal wel zonder morren verlengd worden tot 1 Juno. Het zal ook wel moeten met de verschillende looptijden van de huidige maatregelen zoals de avondklok en lockdown. Zo kan de regering telkens haasje over spelen en de maatregelen blijven verlengen want het ene hangt nu eenmaal samen het andere.

Lomo | 10-02-21 | 12:51 | 5

Kijk niet naar de reacties aldaar, maar de nos heeft het bericht van hun kant al weggehaald.. dat die verlengd is, dat is een feit

All_Anonymous | 10-02-21 | 13:14

De Raad van State vindt de wet nog noodzakelijk. De Eerste en Tweede Kamer kunnen nog over het besluit in debat gaan. Zij hebben daarvoor nog een week de tijd. Doen ze dat niet, dan wordt de coronawet automatisch verlengd, elke drie maanden. (Panorama, Limburger) Wie o wie vraagt dat debat aan!

grietmetgroenefiets | 10-02-21 | 13:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Waar blijft de revolte? Gaat het écht zo slecht met de ondernemers vraag ik me wel eens af.

PhallusObesitas | 10-02-21 | 12:44 | 3

Eerst nog even wachten tot het weer wat warmer wordt. Het is nu sowieso te koud om buiten te zijn en de avondklok etc. te negeren.

obominotie | 10-02-21 | 12:55

Die komt niet. Wij zijn goede collaborateurs.

nobodiesunmighty | 10-02-21 | 14:31

De revolutie wordt snel als "rellen" weggezet zodat iedereen weer fake ophef heeft. En ondertussen worden we door idioten van het OMT / VVD / CDA / RVIM bang gehouden.

SanderEvers | 10-02-21 | 16:58

Medici willen alles opzij zetten om een leven te redden, ook al is het iemand die stokoud is en nog zes maanden te gaan heeft. En tegelijk klagen deze medici erover dat de ziekenhuizen vol met managers zitten - je ziet nu waarom, gezondheidszorg is te belangrijk om aan medici over te laten.

Dat de economie straks de gezondheidszorg niet meer kan dragen komt niet in hun tunnelvisie op....

nancystjago | 10-02-21 | 12:43 | 2

Is het U misschien ook opgevallen dat er een aantal oudjes direct na de vaccinatie zijn overleden.
En dat de reactie was, we zijn niet verbaasd want ze hadden een hele broze gezondheid en dit was denk ik het laatste zetje.
Dus niet de risicogroep vaccineren die de IC bezet houden dus er is helemaal geen visie.

likdoorn | 10-02-21 | 13:38

Niet helemaal correct. In het Medisch Contact van vele jaren geleden heeft ooit een opinie gestaan van een ambulance broeder over acute inzet en de energie wordt gestoken in mensen die bijna het loodje gingen, maar uiteindelijk nauwelijks een "kwaliteit van leven" na 112 inzet hebben. Vele Medisch Contact afleveringen later bleven de reacties komen. De artsen/hulpverleners zijn natuurlijk geselecteerd voor hun helpers genetiek, maar ervaren ook de last ervan, de grens van deze genetiek. Ik denk zelf dat het verdienmodel welke ten grondslag ligt van de gezondheidszorg debet is. Met de beste bedoelingen bezuinigen, maar helaas het tegenovergestelde creëren. Het leeft zeker onder hulpverleners.

nobodiesunmighty | 10-02-21 | 14:37

OMT-lid Van den Hof op nu punt nl: 'Van den Hof noemt het "niet verwonderlijk" dat de Zuid-Afrikaanse variant via Dubai Europa binnenkomt, aangezien veel intercontinentale vliegreizen via Dubai gaan. Zorgen zegt ze zich niet te maken. "Nee, dat is een groot woord. We moeten het goed in de gaten houden en het is goed dat door samenwerking met andere Europese landen die signalen binnenkomen. Het laat zien dat het nog belangrijker is dat mensen die uit Dubai komen in quarantaine gaan en zich laten testen. Meer dan dat kunnen we niet doen."
Ze kunnen wel zorgen dat de verkiezingen niet doorgaan maar het is ab-so-luut onmogelijk te zorgen dat vliegverkeer van en naar Dubai stil komt te liggen. En ook dat zinnetje over die Europese samenwerking. Blijkbaar is er maar één knop waar ze aan kunnen draaien, en dat is de vrijheid van de gewone burger verder inperken.

grietmetgroenefiets | 10-02-21 | 12:41 | 1

Lol, lijkt wel een herhaling van vorig jaar toen het RIVM zei zich geen zorgen over het coronavirus te maken, want er waren geen directe vluchten tussen Wuhan en Nederland...

Bataafje | 10-02-21 | 17:04

Het OMT is aan het radicaliseren.

Kwelbeller | 10-02-21 | 12:34

Derde golf? De enorm besmettelijke Britse variant?
Ik woon in een plaats met zo'n 30.000 inwoners. Gisteren zijn er 2 mensen positief getest, de laatste ziekenhuisopname stamt van 2 februari.
Even nog los van de waarde die moet toekennen aan de PCR test, kun je toch moeilijk van een pandemie spreken.

Franker | 10-02-21 | 12:30 | 1

Het is wachten op het “leeuwen” deel hierin..

All_Anonymous | 10-02-21 | 12:58

Onderstaande is mij ingefluisterd door het ministerie van verspilling.

De commissie 2KV2021 adviseert een raadplegend referendum op 10 maart om te peilen of de verkiezingen doorgang kunnen vinden.

Remi A. | 10-02-21 | 12:24

Wij hebben besloten om het "advies" van het OMT op te volgen...

Reebensteeltje | 10-02-21 | 12:22

In dat onderste plaatje kan het zinsdeel “tijdens derde golf” weggelaten worden. Ze zijn gewoon bang voor verkiezingen.

Als Rutte en zijn coalitiepartners en ongekozen vriendjes in OMT, en burgermeester dit flikken is dat een ongehoord schandaal.
Wie heeft er ooit hutje mugje in een verkiezingslokaal gestaan? Elke supermarkt is veel drukker. Dat mag. Tot voor kort werd er vrolijk gevlogen. De talkshows zitten met vol bezette tafels, ook daar drukker dan in welk verkiezingslokaal ooit in dit land.

De VS hebben verkiezingen gehouden midden in de epidemie, dus waarom hier niet?

Nuuk | 10-02-21 | 12:18 | 4

@bqbq | 10-02-21 | 12:31: Rutte staat er met de VVD wel goed voor, maar hij kan niet alleen regeren. Hij heeft het denk ik toch nodig dat beoogde coalitiepartners sterker worden.
De toename van kleine partijen zal hij ook niks vinden want dat zijn toch meer volksvertegenwoordigers en die gaan met vragen en graven voor ellende voor de machthebbers zorgen.

Uitstel willen ze vast wel, zodat ze een rustigere tijd wat betreft corona kunnen uitbuiten.

Nuuk | 10-02-21 | 13:16

@Nuuk | 10-02-21 | 13:16: ook uitstel is een gok. Voor de uitbraak van de coronacrisis stond VVD er allerbelabberdst voor. Het is dus geen gegeven dat uitstel een VVD vriendelijke verkiezingsuitslag op gaat leveren. Maar misschien hebben ze na het drama bij FvD nog wat tijd nodig voor drama bij PVV, zodat die partij ook daalt in de peilingen?

Bataafje | 10-02-21 | 17:07

@Bataafje | 10-02-21 | 17:07:
Ik denk dat het Rutte om zijn beoogde, en benodigde, coalitiepartners gaat.
Baudet is de laatste tijd gek aan het doen, maar zijn visie tav “het kartel” is eigenlijk niet te ontkennen.
VVD, CDA, PvdA, CU, GL, D66 zijn op kleine punten verschillend maar grotendeels zijn ze dezelfde kliek.
Voorheen had je ook verschillen binnen die partijen. Nu heb je een grote kliek die verdeeld zijn in partijen die allemaal net ietsje anders zijn.

Nuuk | 10-02-21 | 17:57
▼ 1 antwoord verborgen

OMT # WOKNOK

Toiletflush | 10-02-21 | 12:17

Daszak in december 2019 voor de corona-uitbraak toen hij nog samenwerkte met het Wuhan lab:
www.youtube.com/watch?v=IdYDL_RK--w&a...
"You can manipulate them in the lab pretty easily".
Nu na het symbolische bezoek aan Wuhan (toen de uitbraak gaande was werd de WHO geweigerd):
“Extremely unlikely” the virus leaked from a Chinese lab.:

#enpassant | 10-02-21 | 12:41

Van mij mag er wel een poll komen. Lijkt enkel een herhaling van dezelfde zetten. Dat kan makkelijker.

Stelling: De regering, het OMT zijn er op uit om:

A.) De pandemie zoveel mogelijk in te dammen en tegelijker tijd het leven zoveel mogelijk door te laten gaan als mogelijk. Dit doen ze verre van goed maar het is dan ook verre van makkelijk. Het is kut voor iedereen, voor sommigen nog meer dan anderen maar het is nog altijd beter dan honderdduizenden zieken en tienduizenden doden per maand.

B.) Ons kapot te maken. Zien jullie dat echt niet? Ze zijn keihard bezig om al die ontzettend domme schapen die luisteren en de maatregelen volgen te knechten. Tot slaaf te maken! Gelukkig weet een select clubje wakkere mensen wel hoe het zit en zij zullen dan ook alles doen om Nederland te redden. Leaver dea as slaef!

C.) Ik haat corona en coronapolletjes.

Kiest u maar.

DeKussendeWielrenner | 10-02-21 | 12:06 | 4
-weggejorist-
jitro | 10-02-21 | 12:42

@jitro | 10-02-21 | 12:42:
U heeft gelijk, in mijn eigen omgeving ook iemand die in januari 2020 de verschijnselen had die passen bij dit virus (de dubbele longontsteking).
De bloedmonsters afgenomen in Italië in 2019 die later zijn onderzocht op antilichamen geven dezelfde conclusie. Het virus was al eerder in omloop.

#enpassant | 10-02-21 | 12:56

B

Bill le Koek | 10-02-21 | 13:07
▼ 1 antwoord verborgen

Bowling for Columbine. The culture of fear in de US. Michael Moore kan tegenwoordig een documentaire maken over the culture of fear in the Netherlands.

Rest In Privacy | 10-02-21 | 12:06 | 2

Of een docu over de 'culture of complaining'. Millennial whinebags die nu vrijwel dagelijks in elke krant hun huilie huilie jankverhaal mogen doen over hoe "zwaar" ze het wel niet hebben wegens covid. O jee we mogen niet dansen ! Wat een RAMP. Wie beweert dat niet dansen en avonds niet kunnen daten met dating apps de reden voor 'depressie' heeft nog een lange weg te gaan.

Asteroid-B612 | 10-02-21 | 14:29

@Asteroid-B612 | 10-02-21 | 14:29: Die angsthazen die willen dat iedereen zich een jaar lang isoleert en niet leeft, dat zijn de grootste losers en klootzakken die er bestaan. Die weten ook helemaal niet meer wat het is om te leven. Sex? Is dat niet iets met lichamen, of zo?

Rest In Privacy | 10-02-21 | 17:17

De bouwmarkten die al erken met dit principe vragen vrolijk 5 euro kosten bij een lager bedrag aan goederen ( 20 euro minimum)
Gaan andere winkeliers nu ook bijverdienen met deze aanpak ?

Drkildare | 10-02-21 | 11:59 | 1

Dan koop je daar toch niks.

TheManiac | 10-02-21 | 12:06
-weggejorist-
WonderlijkeWereld | 10-02-21 | 11:53

Ik wacht in spanning op het eerste overheidsbericht, dat er belangstelling is voor het Israelische EXO-CD2430 medicijn, waarmee je, zoals verluidt, na 5 dagen genezen bent van COVID-9.
Tot op heden heb ik alleen nog maar "Ja, maar...." afgunst gehoord op de Israelische prestaties.
Arts-microbioloog Marc Bonten waagde het zelfs om in WNL te verklaren dat de vaccinatie prestaties in Israel te maken hadden met dat de Israelisch "vals speelden" door hogere prijzen te betalen, en hun gegevens ter beschikking te stellen.
Van de anti-semitische EU, en het onze anti-semitische BUZA moeten we het in ieder geval niet hebben, en ik heb Jaap van Dissel nou ook niet bepaald op een "Open mind" voor ontwikkelingen in het buitenland kunnen betrappen.

Roadblock | 10-02-21 | 11:50 | 1

Ik zit daar ook op te wachten. Nog verder niets over gehoord hier.

pjisonline | 10-02-21 | 14:52

Persoonlijk begrijp ik helemaal niets van die winkelsluiting. Hoeveel besmettingen vinden eigenlijk in winkels plaats? En hoe is dat verdeeld over supermarkten (waar je b.v. geen afstand kunt houden) en niet essentiële winkels waar afstand houden vaak een stuk makkelijker is? Hoe groot is het probleem van overvolle winkelstraten nu eigenlijk buiten de Kalverstraat, Koopgoot en Spuistraat? En: als niemand het antwoord op die vragen weet: waar slaat die sluiting dan op?

Maar goed, dan mag click en collect nu wel. Kunnen we lekker op elkaar gepakt in de de kou en de rij gaan staan. Maar, om funshoppen te voorkomen: wel vier uur tussen bestellen en afhalen hoor.

Daar hebben winkeliers dus alleen tot zo'n 14:00 uur iets aan. Wat als je de volgende dag iets op kunt halen, kun je het net zo goed bij een webshop bestellen. Die leveren ook de volgende dag (als ze niet met PostNL werken en de sneeuw weg is). En dan hoef je je huis niet uit.

Kunnen ze in Den Haag (kabinet én kamer) nu niet eens een beetje nadenken voordat ze maar iets doen?

Ton-de-Lange | 10-02-21 | 11:49 | 6

@Roadblock | 10-02-21 | 12:06:
Ik ga buiten de uitkeringstrekker-tijden.
In de middag, als ze wakker worden, erg druk inderdaad.

Wim Venijn | 10-02-21 | 12:18

@Martin007 | 10-02-21 | 12:15: Ik had tientallen keer morsdood moeten zijn en iedereen in mijn omgeving ook. Het gebeurt maar niet.

PhallusObesitas | 10-02-21 | 12:47

@Martin007 | 10-02-21 | 12:15:
Ik ook elke keer weer, mijn man met auto-immuunziekte zelfde, maar wil maar niet dood. Echt een hel om gewoon door te leven. Zou het komen omdat we ook geen handen wassen en nauwelijks afstand houden?

Rest In Privacy | 10-02-21 | 13:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Stervens druk in de treinen (als die al rijden) niet eens zitplaatsen genoeg.
Hoezo 1.5 mtr. Gek dat je daar niks over hoort.

Buiswater | 10-02-21 | 11:48 | 2

Nou precies dit dus! 1.5 meter op statiom, maar als je de trein in stapt vervalt die regel opeens. In stads- en regiobussen MOETEN stoelen afgezet om 1.5m te bewaren, in treinen hoeft dat niet. NS zet kortere treinen in en laat ook nog eens minder treinen rijden. Tja dan zit je als haringen in de ton. En in de Corona-app, waar mensen kunnen aangeven waar ze denken besmet te zijn, staat het OV er niet eems tussen!!!
Waarom verplicht de regering de NS niet om de dienstregeling aan te houden en normale treinlengtes in te zetten?

kabouter prikkeprak | 10-02-21 | 11:55

@Buiswater Gekste vind ik nog, dat voetballers alles kunnen. Wordt nauwelijks besmet en als ze al 'Corona' krijgen zijn ze er zo van af zonder ademhalingsproblemen, want ze rennen de wereld uit. Mogen trouwens al mee doen voor de uitslag vd test bekend is. Maar goed dat zijn voetballers.

Rest In Privacy | 10-02-21 | 13:10

Overigens lijkt me dat click & collect en het uitstellen van de verkiezingen koren op de molen van FvD. Wat Baudet gisteren deed vond ik overigens vrij slim, dat hele zootje journalisten achter zich aan zeulen, dat hele gebouw door. Zag je ook eens hoe dat eruit zag.

grietmetgroenefiets | 10-02-21 | 11:45 | 1

@griet Zou ook zomaar in het nadeel van Rutte kunnen zijn. Elke dag komen er meer mensen bij, die gaan twijfelen over de noodzaak van al die gekkigheid en het gewoon zat worden. Duurt soms even voor iemand overtuigd is. Kan dus voor de VVD slecht uitpakken.

Rest In Privacy | 10-02-21 | 13:13

Operandi Modus Totalitair

CocaCola | 10-02-21 | 11:41

Proefballonnetjes... Corona tijdens stemmen gevaarlijk? Nee, Rutte is aan het strategisch lekken, langzaam aan het polsen hoe Nederland gaat reageren als hij door blijft regeren (zonder gekozen te worden).

Geenjoris | 10-02-21 | 11:39

Weer stervensdruk in de supermarkten nu alle moeders en vaders het hele assortiment weer moeten naspitten nadat kinders op school zijn afgezet.

Men vergeet de neven effecten van de naar schoolgaande kinderen, los wat op scholen aan besmettingen plaatsvindt.

Straks weer stijgende cijfers daardoor en de rest mag weer pijn lijden. 0.0 Structurele oplossingen, 0.0 handhaving, ben er de laatste weken wel klaar mee merk ik.

Ze haddem na de eerste lockdown alles weer stap voor stap moeten openen met de juiste handhaving, dat is structureel.

ikeethetbeter | 10-02-21 | 11:37 | 1

@ikeet Mannen sowieso weren uit de super, behalve als ze alleen zijn. Lopen alleen maar in de weg.

Rest In Privacy | 10-02-21 | 13:14

Een week voor de verkiezingen 'krijgen' we versoepelingen, dom volk blij met het kado'tje van de Grote Leider en die wint vervolgens de verkiezingen.

glaaf | 10-02-21 | 11:35
-weggejorist-
DeAapMetDeGoudenRing | 10-02-21 | 11:35 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Er komt geen derde golf.

zeeman73 | 10-02-21 | 11:33 | 1

Jawel, u aangeboden vanuit uw vieze mondkapje welke in uw jaszak gepropt zit. Dat weten ze dus daarom zal de spatlapplicht een blijvertje zijn.

revolte | 10-02-21 | 12:13

Briefstemmen is nog erger dan volmachten, van de hier aanwezige allochs70+ kan sowieso niemand de kiesbrief lezen dus dat doet het handige wajong-neefje wel even voor de hele straat.

grindbak | 10-02-21 | 11:27 | 1

brievenbus in de moskee.

small_town_dude | 10-02-21 | 11:28

Ik ben geen dikke 70+ er dus ik kan rustig gaan stemmen.

wapster | 10-02-21 | 11:26

De laatste maanden is de aanpak van covid puur politiek. Er wordt gewoon een spelletje gespeeld, Rutte uit het vuur gehouden. Wel of geen verkiezingen, de absolute meerderheid trapt gewoon weer in al die leugens en stoere kantine praat. Afbraak van NL gaat vrolijk door, gekke Syl in Den Haag, veel en veel meer white guilt... nee we gaan met gemak Amerika achterna op velen vlakken.

Hollandse_blauwe | 10-02-21 | 11:12 | 1

Ik vrees dat u 100% gelijk hebt.

Lupuslupus | 10-02-21 | 11:36

Nou moeten ze toch eens ophouden bij dat OMT. Ik, seniore kiesgerechtigde, ben nog nooit langer dan 2 minuten in zo'n stembureau geweest, zag daar nooit meer dan drie andere kiezers, naast nog twee of drie Behörden van het stembureau. Anderhalve meter afstand is geen enkel probleem.
Vergelijk dat eens met de dagelijkse drukte in de supermarkt, waar je bovendien vaak ook nog eens lang in de rij moet staan.

JvanDeventer | 10-02-21 | 11:12 | 7

Stop dat hysterische OMT!

DeCynischeAmbtenaar | 10-02-21 | 11:28
-weggejorist-
DeAapMetDeGoudenRing | 10-02-21 | 11:36

Toegegeven, de meeste tijd bij het stembureau ben je altijd kwijt met wachten, 't stemmen zelf is werkelijk in & out in minder dan een minuut.

ReyNemaattori | 10-02-21 | 11:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Gewoon allemaal per post stemmen en dan zorgt Ollongkreng wel dat het goed komt. Een paar dagen later ontvangt u dan een brief met “bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge”.

Mark zit te Dutten | 10-02-21 | 11:09 | 1

Grote kans dat de moskeeën de stemmen gaan verzamelen. Nu nog machtiging voor 2 anderen, via de post stemmen, is dat niet meer.
Denk gaat groot worden.

Wim Venijn | 10-02-21 | 11:11

tjonge begint nu al.. ach stemmen maakt niet uit je word toch opgelicht hier. aan alle jongeren , maak dat je wegkomt in dit door en door verrotte corrupte land geregeerd door leugenachtige hebzuchtige naieve politici .

knight25563 | 10-02-21 | 11:06 | 7

@Lupuslupus | 10-02-21 | 11:11: ouders die de toekomst van hun kinderen naar de klote hebben geholpen. ja die intelligente Nederlanders haha

knight25563 | 10-02-21 | 11:26

@DrumPiet | 10-02-21 | 11:12: PVV al sinds het nog Lijst Wilders was. Daarvoor 1x op Pim en sinds mijn stemrecht véle keren op de SGP. Mijn volgende stem gaat naar FvD.

Lupuslupus | 10-02-21 | 11:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Sinds maart ’19 verbaast het mij enorm hoe er met één mond gesproken wordt terwijl dat normaal gesproken zeker niet lukt in de wereld en in de EU in het bijzonder. Dat is al die tijd blijven knagen.

Het stuk in de Volkskrant en Welt was uiteindelijk het puzzelstukje dat het plaatje compleet maakt.

Het beeld wat zich nu openbaart is dat er (waarschijnlijk na de mexicaanse griep) door de WHO een crisismanagement protocol is opgezet dat in werking is getreden na de classificatie van covid-19 als Pandemie met een pathogeniteit klasse 3 of zelfs 4. Het onderscheid tussen cat 3 en cat 4 zit in het beschikbaar zijn van een werkende behandeling/medicijn. Het zat dus op de grens denk ik en het zou me niet verbazen als men in maart het scenario voor cat 4 uit de kast heeft gehaald. Het verwachtte sterftepercentage 3% was ook nodig voor de drempelwaarde van 2%. De Realiteit is nu 0,3%, met moeite.

Onderdeel van dit scenario zijn het activeren van de decentrale RIVM's CDC's etc, afspraken met lokale overheden, een set aan vooraf bedachte maatregelen, een matrix van actuele situatie vs maatregelen en een communicatieplan vol met sociaal psychologische "trucs" om naleving/acceptatie te bereiken.

Dit blijkt ook heel duidelijk uit de snelheid waarmee dit overal werd/wordt uitgerold, de conformiteit van communicaties en maatregelen, maar ook de stijfkoppigheid waarmee er alleen een weg naar voren lijkt en er geen enkele reflectie plaatsvindt.

Ik mag hopen dat er na afloop een stevige evaluatie volgt. Als de oogkleppen van de spelers afgaan en de brede collaterale schade duidelijk wordt kan dat niet anders.

Ik geloof dus niet in een vooropgezet plan met slechte verborgen doelstellingen. Ik geloof wel dat we wereldwijd als lemmingen achter een vooraf gedefinieerd rampenplan aanlopen en er geen ruimte is voor weerwoord.

Misschien moeten we een grote spiegel cadeau doen aan het binnenhof. Dat de dames en heren zich misschien realiseren dat er nog zoiets bestaat als reflectie. Mooi tekstje in laten graferen met de hartelijke groet van "De burger".

Onze grote vrienden Hugo en Mark hebben dus niets anders te doen dan de scenario’s volgen en zorgen voor een effectieve uitrol van het vaccin. Het napraten lukt.

Joffri | 10-02-21 | 11:05 | 8

@nobodiesunmighty | 10-02-21 | 11:16:

"Mooi toch? Zolang het maar met de beste bedoelingen gebeurt."

De weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens. Wat ontbreekt in dit voor het eerst toegepaste calamiteitenplan zijn momenten van bezinning, toetsing van de effectiviteit van maatregelen, een bredere blik op sociale-, economische- en mentale gezondheid en de effecten daarvan. Het is blind volgen zonder terugkijken en dat vind ik niet zo "mooi" maar juist heel gevaarlijk.

Joffri | 10-02-21 | 11:38

Je snapt zelf ook wel dat bij die evaluatie na afloop naar buiten komt dat 'het ministerie van gezondheidszorg' ernstig nalatig is geweest, waardoor de toekomstige minister kan aftreden en Rutte gewoon weer zijn 4 jaar vol maakt.
Hoevaak hebben we dat al niet gezien in de afgelopen 10 jaar? Ministers of staatsecretarissen van Defensie weg, schoonmaak bij Jusititie, Verkeer en Waterstaat opgeruimd.. maar Mark die blijft zitten.

ReyNemaattori | 10-02-21 | 11:51

Nederland heeft verdragsrechtelijke verplichtingen richting de WHO. Belangrijk is hierbij dat de financiering van de WHO niet enkel afkomstig is van deelnemende landen. Helaas kan ik de namen van deze 2 grote organisaties hier niet benoemen.

#enpassant | 10-02-21 | 12:12
▼ 5 antwoorden verborgen

Ze zijn nog steeds bang dat jongeren spontaan besluiten om in een park gezellig samen te gaan drinken. Alcoholverkoop in de supermarkt na 20.00 nog steeds verboden. Dus om 19.45 wordt iedereen die iets van alcohol wil kopen in de rij naar de kassa gestuurd om snel af te rekenen. Verslaving aan angstporno kom je blijkbaar niet snel van af.

Rest In Privacy | 10-02-21 | 11:02

Vroeger kreeg ik op school een glas melk elke morgen uitgereikt van een of andere non. Moesten we persé opdrinken anders mochten we niet op school blijven. Waar was dat ook alweer? Oh ja, op de kleuterschool...........

F1802 | 10-02-21 | 10:59

Ik lees net dat de spertijd niet geldt voor Willy als ie zin heeft om net als opa op dieren te knallen.

wapster | 10-02-21 | 10:59 | 1

Klopt.

Lupuslupus | 10-02-21 | 11:15

Goh, ongekozen “””advies””””-orgaan begint nu actief de democratie te ondermijnen.

JJMS | 10-02-21 | 10:57 | 5

@van Oeffelen | 10-02-21 | 11:31: Ja, dat bleek bij het invoeren van de avondklok, dat wilde Rutte, het OMT wilde er eerder helemaal niet aan. Als je het een beetje volgde in de kranten kon je precies zien hoe dat ging.

grietmetgroenefiets | 10-02-21 | 11:35

@van Oeffelen | 10-02-21 | 11:42: Het draait ook elke dag. Maandenlang hebben we uit de mond van Rutte gehoord dat mondkapjes gevaarlijk zijn, en van de één op de andere dag zijn ze verplicht. Maandenlang horen we uit de mond van Rutte dat een avondklok niet uitvoerbaar is en dat er niet voldoende politie voor is, en van de één op de andere dag is er een avondklok.
Rutte, de vleesgeworden windhaan. Hij doet maar wat.

obominotie | 10-02-21 | 12:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit jaar gaan er (politieke) koppen rollen, gegarandeerd. Maar alleen omdat de schuldigen naar anderen wijzen en zelf voldoende buiten beeld blijven.

Koekkeloere | 10-02-21 | 10:57

Het zal helemaal van de prognoses afhangen, niet van de gezondheidsrisico's. Als VVD en CDA en goed voorstaan in de peilingen dan gaan de verkiezingen door.

Ko Ranzig | 10-02-21 | 10:55 | 3

Mocht men besluiten de verkiezingen door te schuiven, moeten eigenlijk alle Nederlanders unaniem ervoor kiezen helemaal niet meer te gaan stemmen. Wat er dan zal gebeuren....!

Hebbiehemookweer | 10-02-21 | 10:58

Daarom hoop ik dat Maurice er (bewust) helemaal naast zit en de andere media dit gewoon klakkeloos overnemen.

Koekkeloere | 10-02-21 | 11:02

@Hebbiehemookweer | 10-02-21 | 10:58: we stemmen al decennia met minder dan 40% van de kiezers voor het EU parlement, en die wordt alsnog gewoon aangesteld. ga er dus maar van uit dat als alleen de mensen stemmen die het eens zijn met het beleid, we de komende 4 jaar met een absolute meerderheid zitten van deze regering.

Niet stemmen is geen oplossing.

einz | 10-02-21 | 11:05

Duitse epidemioloog waarschuwt voor misbruik virusmutatie voor paniekzaaierij – ‘In Ierland en GB is aantal gevallen tot 80% gedaald’“
In Ierland is het aantal gevallen met 80% gedaald, in Engeland met 60% – en dat terwijl de variant zich verder heeft verspreid”, zegt epidemioloog Klaus Stöhr (62) tegen BILD. Stöhr, die eerder op hoge posities bij de Wereldgezondheidsorganisatie werkte, waarschuwt voor schriktactieken bij de mutatie.

De data uit Engeland en Ierland zijn “éénduididig” aldus Stöhr: “De eigenschappen van het virus zijn niet zo significant veranderd dat de strijd tegen het virus niet dat de strijd niet langer succesvol zou zijn.Voor het idee dat het aantal gevallen explosief toeneemt vanwege de variant en niet meer te controleren is, ontbreekt het mij aan de causale verbanden en wetenschappelijk bewijs.”
tpook.nl/2021/02/09/duitse-epidemiolo...

chausson61 | 10-02-21 | 10:55 | 7
-weggejorist-
Lupuslupus | 10-02-21 | 11:21

Viroloog neemt plaats op stoel politicus. Geen goed idee.

van Oeffelen | 10-02-21 | 11:33

@van Oeffelen | 10-02-21 | 11:33: Het is echter andersom.

Koekkeloere | 10-02-21 | 11:47
▼ 4 antwoorden verborgen

De regering behandelt de burger als ware het onderdeel van de regering: als een kleuter.
De boekwinkel moest dicht. De kledingwinkel moest dicht. Allemaal niet essentieel. Zeker nu het winter is heb je geen kleding nodig, heb je geen schoenen nodig.
Het concept klik en collect past wel bij deze regering.

El Rico Grande | 10-02-21 | 10:53 | 5

Click & Collect hebben wij hier al sinds de sluiting van de winkels, 6/10 zijn gesloten. Nu nog steeds elke dag belachelijk druk overal, niks aan de hand. Vorige week in 24 uur 114.000 tests en 0.5% was positief, de absolute meerderheid daarvan zonder klachten.

Wat ik wil zeggen? Niks. Click & Collect werkt prima. Heb toch liever het serieuze shoppen.

Koekkeloere | 10-02-21 | 11:08

@VerganeGlorie | 10-02-21 | 10:59: Online inkopen bij een boekwinkel slaat nergens op. Boekwinkels spelen geen rol in Covid besmettingen. Online kopen van kleding en schoenen voor kinderen die in de groei zijn is waanzin. Ik wil best geloven dat een Rutte daar geen benul van heeft, die heeft geen kinderen. U heeft er mogelijk ook geen benul van. Genoeg mensen die er wel benul en last van hebben.

El Rico Grande | 10-02-21 | 11:08

@VerganeGlorie | 10-02-21 | 10:59: en als je nu eens kwaliteit en service wilt van de plaatselijke ondernemer? Moet ik dan toch die waardeloze Chinese dwangarbeiders meuk kopen van het grootkapitaal ? Waanzin om de economie zo buitensporig te slopen voor deze opgeklopte pandemie.

Franciscus Borchwerf | 10-02-21 | 13:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is veilig genoeg voor docenten en leerlingen om naar school te gaan. Het is veilig genoeg om boodschappen te doen.

Dan is het ook veilig genoeg om te stemmen en zelfs om 's avonds de straat op te gaan.

Als het OMT dit anders ziet, dan is het politiek gekleurd en hoeft dan niet meer vertrouwd te worden.

einz | 10-02-21 | 10:53 | 2

Mee eens, het heeft hooguit een functie omdat het onderstreept dat we het virus serieus moeten nemen. Ik zou wel eens een discussie gevoerd willen zien over de stelling van Willem Middelkoop (afgelopen dagen weer 3 nieuwe filmpjes) over het gebruiken van de crisis om te komen tot een Big Reset. Dat werkt natuurlijk niet als alle bedrijven gewoon overleven, er moet eerst urgentie ontstaan en daarna gaan de huidige regeringen het na hun herverkiezingen oplossen in alle landen. De vraag is alleen 'hoe?'. Het feit dat Elon Musk met Tesla 1,5 miljard in Bitcoin schijnt te hebben gestopt zegt genoeg, het geldsysteem is stuk.

Watching the Wheels | 10-02-21 | 11:00

@Watching the Wheels | 10-02-21 | 11:00: het geldsysteem gaat op de schop en we krijgen er iets voor terug dat de machtsverhoudingen zeker niet meer richting de burger zal schuiven.

Musk heeft dus gelijk. Opt-out.

einz | 10-02-21 | 11:07

Zit er maar niet over in, de verkiezingen gaan volgende maand gewoon door. Rutte en Wopke staan er zo goed voor, dat laten ze niet aan zich voorbij gaan. Als we nog 3 maanden verder zijn, komen de lijken uit de kast v.w.b. het beleid het afgelopen jaar. Ik denk dat er nog heel wat zal worden onthuld, zie het duitse bangmaak-schandaal.

Sytsevandekameleon | 10-02-21 | 10:52 | 1

Het is even voorsorteren op een tegenvaller, dan kunnen de verkiezingen uitgesteld worden totdat die tegenvaller geen invloed meer heeft.

einz | 10-02-21 | 10:54

Beste medereaguurders , mensen zien het niet als fascisme hun recht in de ogen kijkt.
Te verwend/arrogant om scherp te blijven.
Dit is mijn bescheiden mening over deze clusterfuck van de eeuw!
PS : Onmiddelijk verbod op de propaganda reclame van jumbo en samen dit en dat .
Wij zijn nederland en hoeven niet om het uur ,,instructies,, te krijgen over hoe te leven .
Totaal media verbod voor de duur van 3 weken voor elk OMT lid per direct.

maasdonk | 10-02-21 | 10:50 | 5

Ik zou roepen hear, hear. Misschien is het beter om bij dat OMT ook wat andere disciplines neer te zetten zoals psychologen, mkb-ers, docenten, horeca uitbaters etc. etc.. En als zo’n viroloog met tunnelvisie dan een of ander ballonetje oplaat, dat er dan per direct op geschoten wordt. Zo kom je, volgens mij, tot realistische-, haalbare- en uitvoerbare oplossingen waarbij de vrijheidsbeperkende maatregelen tot het absolute minimum worden beperkt.
Na een jaar mag je toch verwachten dat er zoiets als voortschrijdend inzicht ontstaat.

ratelaar | 10-02-21 | 11:00

3 weken? 300 jaar!

MooseNL | 10-02-21 | 11:17

@ratelaar | 10-02-21 | 11:00: In dit geval is het nrc ook wat te verwijten. Zij zijn rond gaan vragen bij het OMT en kregen deze 'bezorgde' antwoorden.

grietmetgroenefiets | 10-02-21 | 11:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Een regelrechte aanval op onze democratie. Als we dit accepteren zijn we rijp voor een dictatuur.

zeefert | 10-02-21 | 10:50 | 5

@Lupuslupus | 10-02-21 | 10:57:
Ja, maar Luup dan kun je twee dingen doen; je heel druk gaan maken en met een waterkanon van het museumplein gespoten worden, of je schouders ophalen en daarbij de frustraties tot een minimum beperken. Ik kies voor dat laatste om zelf maar niet krankzinnig te worden. Of heb je nog andere opties?

amateurrr | 10-02-21 | 11:03

@amateurrr | 10-02-21 | 11:03: Afgelopen zondag kon je gewoon op het Museumplein staan zonder er met een waterkanon afgespoten te worden. Je moest alleen geen accordeon gaan spelen, dan werd je opgepakt.

grietmetgroenefiets | 10-02-21 | 11:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Het wordt tijd dat ze ook de non-food kramen op de weekmarkten weer toestaan. Geeft niet meer bewegingen, mensen lopen toch al op de markt voor groente, fruit enz. Bovendien is de markt buiten dus veel minder risico. Dus na de sneeuw, hop open die hap.

osolemio | 10-02-21 | 10:49 | 4

U is non-food-kramer?

VerganeGlorie | 10-02-21 | 11:02

@VerganeGlorie | 10-02-21 | 11:02: Nee, gelukkig niet. Maar ik vind het stompzinnig dat alles maar dicht blijft terwijl sommige dingen met gemak open kunnen. Het is alsof alles kapot moet. Ik heb medelijden met die mensen op de markt.

osolemio | 10-02-21 | 11:38
▼ 1 antwoord verborgen

Het OMT heette in de 2e Wereld Oorlog het ministerie van propaganda, toch?

Feugeltje | 10-02-21 | 10:48 | 4

Dat was toch het Ministerie van Oorlog?

Hebbiehemookweer | 10-02-21 | 11:04
▼ 1 antwoord verborgen

In plaats van jarenlang bezorgt zijn en de economie wurgen hadden we ook eenmalig twee miljard kunnen investeren in een FFP3 mondkapjesfabriek, een beademingsapparatuurfabriek en het ombouwen van leegstaande kantoorpanden naar (semi-)intensive care units. Dan ook nog netjes een zorgprotocol opstellen en veel mensen opleiden om alle standaard handelingen bij covid patienten te kunnen uitvoeren.
De opgedane (logistieke) kennis en ervaring kan mooi gebruikt worden bij de volgende epidemie en zo'n FFP3 mondkapjesfabriek blijft ook handig voor de toekomst.

En nog een gratis tip: stop al het vliegverkeer. Naar mijn weten zijn de mutaties mooi via het vliegverkeer binnengekomen, waarvoor vele dank aan het OMT, de 'experts' die vinden dat alles op slot moet behalve het vliegverkeer.

area78 | 10-02-21 | 10:45 | 2

U denkt in oplossingen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Klop op de deur in 3,2,1.....

Graaisnaaiert | 10-02-21 | 10:55

Nee, dat nooit, vliegverkeer stoppen. Anders had Marion Koopmans en het ' onderzoeksteam' niet naar Wuhan gekund..

DeCynischeAmbtenaar | 10-02-21 | 11:34

De angst voor t ellendige virus heb ik nog steeds,maar toch sta ik er nu anders in. Veel dingen kloppen gewoon niet en zoals verwacht komt t virus ook helemaal niet van een vleermuis verkocht op een markt. Dit virus zit gewoon in de atmosfeer, gedumpd ja door wie? Bewuste actie daar geloof ik nu wel in.
We komen er nooit meer vanaf net zoals de gewone griep en verkoudheidvirussen. We worden opgesloten maar dat heeft totaal geen nut.
Wat een mooie regie voor een spannende film kan dit worden zeg.
Waar ik in geloof na bijna 1 jaar? In angstzaaien , in een virus dat bewust de wereld is ingeknald door wie dan ook. En waarom alleen eerst in de rijke europese landen?
Het klopt van geen kant. We gaan gewoon stuk en op weg naar een politiestaat.
Ik hoop zo dat wilders wint en mag regeren. Maar dan is er ook weer de angst voor hoelang?
T kentert enorm in europa,,engeland is de slimste van de klas als geweest,uit e eu te stappen. Ook wij moeten eruit.. en ik vermoed dat dat ook gaat gebeuren.
Het is toch van de zotte dat de eu bepaald hoe wij als land moeten leven. Ik heb een werkende zoon van 22 in een te klein appartement.. Leuk voor mijn man en mij maar te klein voor 3 volwassenen. Mijn zoon heeft ook steeds meer zijn eigen ruimte nodig. Maar staat vanaf zijn 18 e ingeschreven pas,mag niet eerder. Dus kansloos met 4 inschrijfjaren voor een huis en zelfs voor een 2 kamerappertementje. Statushouders hebben voorrang,,en met nieuwbouw appartementen hebben de bewoners die erom heen wonen de 1e keus omdat ze dan een 1 gezinswoning achterlaten die meestal dus meteen weer naar statushouders gaan. Daarna andere urgenten en doorstromers.. De jonge starters hebben geen schijn van kans. Het is niet normaal meer.
En wat kunnen wij? Op wilders stemmen en hopen dat ie t eens goed aanpakken gaat zoals hij dan beloofd. Maar eerst zien en dan geloven.

haatsmurfin | 10-02-21 | 10:45 | 12

@Graaf_van_Hogendorp | 10-02-21 | 12:56: ik ken ze ook hoor trouwens, ik ken iemand die heeft een buurvrouw die ooit is gevlucht voor de taliban . Ze heeft een prachtig huis gekregen met haar 2 kinderen. En toch zie je nu die 2 de 18 jarige leeftijd voorbij zijn dingen doen die t daglicht niet mogen verdragen. Dealen in hun auto op een donkere parkeerplaats. Wapens in huis ook heel gewoon. De moeder van die 2 jongens treed dan wel gelukkig op maar toch,,haar vriend is ooit ook gevlucht en woont ergens anders,zij trekt een uitkering en hij werkt gewoon en geeft haar stiekem steeds geld. Het land waar zij vandaan komen is allang weer veilig,maar waar zit je beter als in nederland als statushouder? MIjn moeder woont in een zgn seniorenwoning, zij kreeg asiekzoekers als achterburen,,die bleken na 2 jaar de wijk maar zo zo te vinden en kregen een ander huis alsof t niks was. zo makkelijk gaat dat dus. Wij zijn gewoon dom en zij een stuk slimmer. Want wij doen er geen reet tegen en hun weten de wegen wel.

haatsmurfin | 10-02-21 | 13:34

@Lupuslupus | 10-02-21 | 11:09: Zo werkt dat nu eenmaal bij democratie met een partijenstelsel. Je stemt op een partij terwijl je het maar met de helft van de standpunten eens bent. Geldt zowel voor VVD als PVV, als welke partij dan ook.

Met uw redenatie zou het überhaupt hypocriet zijn te gaan stemmen.

Papa Jones | 10-02-21 | 13:42

@haatsmurfin | 10-02-21 | 13:34: Wie heeft eigenlijk bedacht dat statushouders voorrang zouden moeten hebben ? Ik vermoed politici bij wie OF geen enkele realiteitszin meer aanwezig is, OF hier opzettelijk de hele boel ten gronde willen richten. Er komen steeds meer van die lieden bij, en zolang er geen huizen bijkomen verdwijnt het probleem dus niet.

Asteroid-B612 | 10-02-21 | 14:43
▼ 9 antwoorden verborgen

OMT leden: 'extreem onwaarschijnlijk dat het virus uit een lab komt'. Net zo onwaarschijnlijk als dat het virus naar Nederland zou komen?

van heinde en verre | 10-02-21 | 10:44 | 5
-weggejorist-
VerenigingVanDieven | 10-02-21 | 11:07

@van Oeffelen | 10-02-21 | 11:34: Klopt,

MoonBeebe | 10-02-21 | 12:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Avondklok, met een briefje dingen kopen bij bepaalde winkels, thuisblijven, geen vakantie, beperkt visite, geen cultuur, ministerie werkt aan nep nieuws en een paspoort met je bioinfo. Ze zouden daar eens een boek over moeten schrijven. Oh, wacht...

opblaasschaap | 10-02-21 | 10:40

De maatregelen zijn maar matig om een virus te stoppen, maar fantastisch om ons voor te bereiden op een dictatuur.

van heinde en verre | 10-02-21 | 10:39

De maatregelen van het OMT beginnen steeds meer te lijken op de grappen en grollen in een komische film zoals bv "Louis de Funés en de Gerdarmes van St. Tropez". Waarin Jaap van Dissel de hoofdrol speelt en de rest van de OMT leden als de "Gerdarmes van St. Tropez" fungeren. Absoluut, maar dan ook absoluut niet meer serieus te nemen! Laat die mensen ook niet meer in op1 : Talkshows komen opdraven. We hebben al jarenlang naar de Muppetshow gekeken! Stop hiermee!

De Laureaat | 10-02-21 | 10:39 | 9

@banana moeskoerie | 10-02-21 | 11:36: een voetbal wedstrijd kan iedereen zien en weet je als kijker ook de basisprincipes van, om voetballer te worden heb je ook geen opleiding nodig, dat ligt bij viroloog/arts en kennis over virussen/pandemieën net iets anders.

Capt. Iglo | 10-02-21 | 11:51

@Capt. Iglo | 10-02-21 | 11:00: Ik ben geen timmerman; en als Jaap van Dissel als eerste maatregel komt met een gehele immuniteit van de nederlandse bevolking, wat waarschijnlijk een 100.000 doden had veroorzaakt, mag ik twijfels hebben, evenals de oudchef van het RIVM, bij zijn deskundigheid. We hebben flapdrollen genoeg in de besturen hier in Nederland!

De Laureaat | 10-02-21 | 14:07
▼ 6 antwoorden verborgen

Heerlijk, al die aluhoedjes hier.
Even een paar vragen:
1. Wie heeft er belang bij het uitstellen van verkiezingen en waarom?
2. Welk belang heeft een overheid bij een gesloopte economie?
3. Welk belang heeft een overheid bij een avondklok?
En kom a.u.b. niet met "het knechten van de bevolking" , want wat voor belang heeft een overheid daarbij?

DrumPiet | 10-02-21 | 10:38 | 14

@Capt. Iglo | 10-02-21 | 10:53:

Volgens mij komt de ene "wappie-voorspelling" uit na de andere, dus denk dat jij degene bent die nu onzin uitkraamt.

CocaCola | 10-02-21 | 11:02

@elfenstein | 10-02-21 | 10:55: misschien duurt het wel tot de winter maar als het langer duurt betekend dat nog niet dat er een groot complot achter zit. Ga jij dat ook toegeven?

Capt. Iglo | 10-02-21 | 11:02

1. Verkiezingen zijn niet meer nodig, degenen die nu de macht hebben gaan dit echt niet meer afgeven.
2. Zonder een middenklasse is er alleen een bovenklasse, en een slavenklasse.
3. Ophokplicht zoals ook bij dieren, puur uit economisch belang. Wat mensen er van vinden is niet belangrijk meer.

VerenigingVanDieven | 10-02-21 | 11:13
▼ 11 antwoorden verborgen

Waarom heet het eigenlijk Outbreak Management Team? Klinkt lekker of zo? Ik stoor me daar mateloos aan. Wat is er mis met Uitbraak Beheers Eenheid?

de visser | 10-02-21 | 10:36 | 2

Dat laatste klinkt een beetje als een behandelingsteam voor een eetstoornis. Het is wel tijd voor een mooi briefhoofd met bijhorend logo.

impy | 10-02-21 | 10:52

Pandemie Controle Centrum (PCC).

van Oeffelen | 10-02-21 | 11:37

Hehe eindelijk weer naar action,,van gekkigheid een pannekoekenpan, braadpan en 4 potjes van onze lievelingskauwgum geclickt..

haatsmurfin | 10-02-21 | 10:36

Waar is het OMT bezorgd om? Dat er een nieuwe regering gekozen wordt die het OMT de laan uitstuurt vanwege incompetentie?
Bizar dat de democratie als bijzaak wordt gezien.

Draak uit Brabant | 10-02-21 | 10:35

And so it begins, de aanval op de verkiezingen...

Tollebol | 10-02-21 | 10:35 | 5

iedereen onderschat een generatie die juist gaan stemmen. 60+ gaat er altijd voor.

Naall | 10-02-21 | 11:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Het OMT mag eens een jaartje gaan aardappels rooien. Om te snappen dat we ook verder moeten.

Naall | 10-02-21 | 10:33 | 1

Laat het OMT svp niet aan ons eten komen. Dan hebben we een groter probleem.

Drukvandaag | 10-02-21 | 10:35

Het OMT = het ministerie van verspreiding van leugens, angst en bedrog.

van heinde en verre | 10-02-21 | 10:30
-weggejorist-
SchichtigeSpicht | 10-02-21 | 10:30 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
BrutusBosch | 10-02-21 | 10:28 | 2

Tuurlijk. Schaf maar af die democratie, da's veel te lastig voor deze tijden. Ik verwacht nog verdere golven totdat the Great Reset een feit is.

puszuiger | 10-02-21 | 10:27 | 2

Sje greet resettt is al in progress.. middenstanders vallen om bij bosjes.. deze bullcrap wordt bewust in stand gehouden op een schaal dat ongekend is op deze planeet.. massa genocide van de geest.

All_Anonymous | 10-02-21 | 10:30

Ze noemen het niet voor niets : Democrazy

All_Anonymous | 10-02-21 | 10:32

Een tijdslot is een slot dat op tijd werkt. Een time slot of tijdsvenster had correct geweest. Jammer dat in officiële communicatie van de overheid dit soort fouten staan.

Continuum | 10-02-21 | 10:27 | 3

‘was correct geweest’

Taalnazi gone wrong..

Wijze uit het Oosten | 10-02-21 | 10:38

@Wijze uit het Oosten | 10-02-21 | 10:38: Dat is prima informeel taalgebruik ;)

Continuum | 10-02-21 | 10:43

Op het moment van het eerste clowns optreden van Mark en Jaap kon je dit zien aankomen.

likdoorn | 10-02-21 | 10:25 | 1

Adriaan Rutte en Bassie van Dissel. Allememachies!

Hebbiehemookweer | 10-02-21 | 10:55

Zou Dissel de onzin die hij verkondigt zelf geloven? Ik ben voor een leugendetector aansluiten als hij iets zegt. Zou bij alle politici ook wel iets zijn trouwens.

Poekieman | 10-02-21 | 10:24 | 1

Ik denk het niet. Wie betaalt, bepaalt. Ik denk namelijk terug aan april, mei, juni vorig jaar waarin zijn mening van dag tot dag veranderde.

Koekkeloere | 10-02-21 | 11:00

Handen was na het plassen? Heel belangrijk.
Vervolgens zuigt Uw partner lekker aan Uw Schwanz en U gaat lekker lebberen aan de vagine van Uw partner. Daarna valt U lekker tegen elkaar in slaap. Ohnee, eerst weer handen wassen en de mond spoelen met mondwater.

Leptob | 10-02-21 | 10:24 | 3

Hebben we dezelfde ex gehad?

BrutusBosch | 10-02-21 | 10:29

Hey befkont waar slaat dit nu weer op?

Hebbiehemookweer | 10-02-21 | 10:30

Hahaha, dat oreerde ik pre- ( of het was er eigenlijk in) Coronoia ergens op een verjaardagsfeestje.
Ik denk dat ik de volgende keer niet weer uitgenodigd wordt.
Coronoia of niet.

D-Fens_1963 | 10-02-21 | 10:31

Ok, er zijn "nieuwe" mutaties op Aruba opgedoken. Correct me if I'm wrong maar dat is een eiland aan de andere kant van de wereld. Zouden we dan niet gewoon even zorgen dat er geen vliegtuigen van en naar dat eiland vertrekken ( anders dan noodzakelijke bevoorrading ) totdat het daar weer code groen is? Zal wel heel erg dom gedacht zijn maar wij gaan niet dood als ze daar even 3 maanden het zelf uitzoeken en zij zelf ook niet. Toch? Dan maar even die essentiele vakantie uitstellen of dan zie je je pasgeboren kleinkind maar een half jaar later. Ga je ook niet dood van.

Graaisnaaiert | 10-02-21 | 10:23 | 5

als dat nu is opgedoken (pun lame, Aruba =duikeiland) dan is dat waarschijnlijk al geexporteerd.

small_town_dude | 10-02-21 | 10:30

Daar nemen ze over 2 weken een besluit over. vermoed ik.

zoalsikhetzeg | 10-02-21 | 10:30

@zoalsikhetzeg | 10-02-21 | 10:30:
Daar ben ik ook bang voor.
@Normanius: Nee, ik ben niet bang voor dat virus want ik ben geen risicogroep. Ik ben bang voor de gevolgen als we niet kneiterhard optreden, want dan zitten ten eerste volgend jaar nog steeds in deze rotsituatie en ten 2e hebben we dan geen middenstand meer over straks. Wilt u dat dan? Dan maar even keihard dat eiland op slot. Geen uitzonderingen. Ben sowieso meer van de regionale maatregelen trouwens. Een avondklok in Holwierde is zinloos, eentje in de Bijlmer niet. Zonder uitzonderingen ook. Dan laat je je blaffer maar voor 21:00 uit en je gaat niet dood als je die pizza een keer niet laat langskomen.

Graaisnaaiert | 10-02-21 | 10:44
▼ 2 antwoorden verborgen

@Lupuslupus | 10-02-21 | 10:33: Prima hoor, iedereen die een vaccin zou willen als volgzaam schaap wegzetten, maar ik ben dan wel eens benieuwd hoe u een terugkeer naar “normaal” voorziet. En dan wel een realistische kijk aub, niet in de trend van “iedereen moet weigeren”, want we weten allemaal dat dat toch niet gaat gebeuren. Zonder de prik blijven we nog weet ik veel hoe lang doorkloten

Rest In Privacy | 10-02-21 | 10:39

@K. Laphark | 10-02-21 | 10:39:
Mensen zoveel angst aanjagen dat zelfs gezonde mensen onder de 50 het vaccin willen is buitenproportioneel. Het vaccin verminderd alleen de symptomen van de ziekte, het zorgt er niet voor dat je niet besmet kunt worden of besmettelijk bent. Daar is het ook niet voor bedoeld.

cheops | 10-02-21 | 10:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Waar blijft de ophef over het feit dat in Duitsland de politiek heeft samengewerkt met wetenschappers om een tactiek te bedenken om de burgers zo bang mogelijk te maken, om zo draagkracht te krijgen voor verregaande besluiten, zoals een lockdown? ("1 miljoen doden!!1!")
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

Er zijn nu vragen gesteld in de Tweede Kamer of dat ook ik Nederland het geval is geweest.
Het mooie is, dat stond in oktober 2020 al open en bloot in de krant:
www.ad.nl/binnenland/we-moeten-meer-a...

Timide_Aso | 10-02-21 | 10:19 | 11

@Lupuslupus | 10-02-21 | 10:37: Waar haal jij het nou vandaan dat mensen bibberend van angst thuis zitten? Doe normaal zeg, zo valt er toch geen zinnig gesprek te voeren.

Ik wil gewoon dat we hier snel vanaf zijn, maar het helpt geen zak om corona te gaan ontkennen of wegwuiven, in tegendeel.

Papa Jones | 10-02-21 | 13:54
▼ 8 antwoorden verborgen

Ja, want kinderen hun onderwijs is absoluut niet belangrijk toch?

Highwoodman | 10-02-21 | 10:29

@elfenstein | 10-02-21 | 10:36: Top U heeft een uitstekend geheugen, overigens waren ze na de verkiezingen net zo belangrijk als de gedane beloftes.

likdoorn | 10-02-21 | 10:40

Enige wat ik nu nog van de overheid wil horen is hoe ze voorplan zijn grote deel van Nederland te vaccineren in mwaah laten we zeggen 3 maanden.
.
Kunnen we geen schadevergoeding eisen van de overheid vanwege plichtsverzuim ofzo?

Barkruk2 | 10-02-21 | 10:16 | 2

De boven ons gestelden bemoeien zich met alles, maar over veruit het meest urgente, de vaccinatie van de Nederlandse bevolking, hoor je ze niet.

J.P.Drapeau | 10-02-21 | 10:27

@J.P.Drapeau | 10-02-21 | 10:27:
Daarom, de oplossing ligt er nou moet de overheid zich een keer niet als zichzelf gedragen en dingen gaan regelen in plaats van er over te ouwehoeren.

Barkruk2 | 10-02-21 | 11:01

Maar, het goeie nieuws is dat je niet alleen ontheffing krijgt voor de avondklok als je je hond moet uitlaten, maar ook als je vossen en wilde zwijnen wilt schieten.

grietmetgroenefiets | 10-02-21 | 10:16 | 1

Helemaal schandalig! Iedereen moet thuis zitten maar voor het vermoorden(!) van onschuldige dieren (dieren zijn àltijd onschuldig) is ontheffing verleend. Terwijl een deel van de Nederlanders brood en vetbollen koopt (hier vanmorgen 10 vetbollen en 2 bruine broden gekocht voor de hongerende vogels) gaan die %^^$E#@#@ jagers los op weerloze dieren - die óók honger hebben!! -. Maar ja, de 'koninklijke' jachtverenigingen hè? Dat zegt toch alles? W.A. zou bij mij veel punten scoren als hij de jacht in ieder geval zou pauzeren in deze weersomstandigheden. Eén pennestreek en dat is geregeld. Maar nee hoor.

Lupuslupus | 10-02-21 | 10:46

Lekker zwalkend beleid weer.

Als een huisgenoot coronaklachten heeft, plus koorts (38 graden en hoger) en/of benauwd, dan moet iedereen van het huishouden thuisblijven.

www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/ziek...

Maar néé, volgens de afhaalregels mag iedere huisgenoot zonder klachten blijkbaar gewoon de deur uit en winkelmedewerkers gaan besmetten, of medereizigers in het OV.

Papa Jones | 10-02-21 | 10:15 | 6

Welk beleid? Het zijn keuzes die ze maken, ingegeven op verwachtingen en modellen. Beleid is sowieso niet mogelijk, omdat dit kabinet de geit en de kool wil sparen en niet echt regionaal maatregelen durft te nemen.
Kijk, niemand gaat dood als je je bruiloft een jaartje uitstelt of die kerkdienst online volgt. Maar dat verplichten, ho maar.
Nee, zitten zoveel verschillende belangengroeperingen die hun rugzakjes ook met de beslisbevoegden mee aan tafel hebben gegeven, daar is geen eenduidend beleid meer uit te kleien.
En wat zou een verstandig bestuurder dan doen? precies, ondernemers als eerste helpen door de vaste lasten, heffingen, afdrachten etc. kwijt te schelden zodat de toko in winterslaap gaat maar er met een paar maanden nog wel is. Niet subsidie op subsidie op subsidie mits en maar en voorwaardelijk want... Kun je geen beleid op maken, als neringdoende. Het is zo onpraktisch en abstract geworden allemaal.
Vergelijk het met die 1000 euro bonus voor het zorgpersoneel. Hoeveel voeten dat in de aarde heeft gehad om emnsen een eenmalige bonus uit te keren zonder dat het invloed had op andere geldstromen, niet normaal. Ik denk dan, druk 20 briefjes van 50 in een enveloppe tot aan een maximum aantal per verpleeghuis, maak de parameters bekend wie wel en wie niet recht heeft op, de chef administratie deelt samen met de voorzitter van de OR/afgevaardigde personeel uit, houdt bij en koppelt terug naar het ministerie wat er is uitbetaald. Druk dat offline in een dossier, dossier in de kast en er nooit meer naar omkijken, zodat het voor de overige instanties niet bestaat.
En open een duidelijke klachtenlijn in het geval van "ik ben overgeslagen".
Het kan allemaal zo simpel, maar in dit land krijgen wij een hard plassertje van "de professionals".

Graaisnaaiert | 10-02-21 | 10:35

@Papa Jones | 10-02-21 | 10:34:
Combinatie van. Je draagt ze niet voor jezelf maar voor anderen. Denk je eens in, een supermarktmedewerker die 300-500 verschillende mensen per shift tegenover zich krijgt. Elke dag weer. Dan helpt een mondkapje in samenwerking met dat spatscherm, ventilatie en zijn/haar mondkapje + indien mogelijk wat meer afstand houden echt wel hoor. En door te gaan bokken houden we dat virus lekker in stand en zitten we in 2030 nog steeds met die rotmaatregelen opgescheept. Maar dat moet je kunnen snappen en LL is niet de allersnapste.

Graaisnaaiert | 10-02-21 | 10:40

@Papa Jones | 10-02-21 | 10:34: 'Geen idee of mondkapjes werken' maar dat heel Nederland er mee opgezadeld is maakt u niets uit.

Lupuslupus | 10-02-21 | 10:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Eindelijk heeft de ambtenarij het voor elkaar gekregen om de maatschappij precies zo in te richten als hun eigen organisatie.
Welkom in Nederland, het land van de staatsmongolen.

jemagookniksmeer | 10-02-21 | 10:15 | 1

Bij zo'n bedrijf wil je geen werknemer zijn.

keestelpro | 10-02-21 | 10:32

"Gebruik jij de RTL Nieuws-app al? Ja? Daar zijn we blij mee!"
Dat snap ik wel; reports.exodus-privacy.eu.org/en/repo.... Die applicatie is dus feitelijk spyware.
Volgens de AVG hartstikke clandestien. Helaas kent Nederland geen instantie waar je dit soort misstanden kunt melden.

Boris die Sauertopf | 10-02-21 | 10:14 | 2

Pleur die smartfoon het raam uit of download zéker geen apps.

Lupuslupus | 10-02-21 | 10:51

"Om de 27.000 datalekken die jaarlijks worden gemeld te onderzoeken, heeft de Autoriteit Persoonsgegevens niet eens drie voltijdswerknemers, zeggen de indieners op basis van het KPMG-rapport."
De vvd heeft dus goed gelobbied. Maar volgend jaar komen daar als het goed is enkele tientallen fte bij, dankzij een motie die aangenomen is ondanks een nee-stem van de kartelpartijen (vvd,cda,fvd).
tweakers.net/nieuws/177874/tweede-kam...

obominotie | 10-02-21 | 12:52

California West Coast-mutatie.
Dat klinkt als een drill rap formatie uit de Sunny State.
...
Ja, die rappers uit Florida zijn gek hoor.

Timide_Aso | 10-02-21 | 10:13 | 2

Komen de Tampa Bay Buccaneers nog met hun eigen mutatie?

van Oeffelen | 10-02-21 | 10:14

Gelukkig leven die nooit zo heel lang.

elfenstein | 10-02-21 | 10:38

Nog even en ze gaan ons ook nog vertellen hoe we moeten neuken.

VanBukkem | 10-02-21 | 10:10 | 7

Ze willen al volop bepalen wie we moeten neuken, zie tv reclames de laatste tijd.

zoalsikhetzeg | 10-02-21 | 10:36

Ben benieuwd naar het stripverhaal met tekeningen/plaatjes en teksten die men daar dan bij gaat verzinnen.

Wering | 10-02-21 | 11:01

Dat advies zal dan wel niet van Rutte komen.

Titje | 10-02-21 | 13:08
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
beniknouzoslim | 10-02-21 | 10:10 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

De macht smaakt de ongekozen leden van het OMT kennelijk goed.

konjodebonjo | 10-02-21 | 10:09 | 1

het is net de EU.

Naall | 10-02-21 | 10:37

Dit begint toch echt op een staatsgreep van ongekozen ambtenaren te lijken.

Odin | 10-02-21 | 10:09 | 1

Markje is een beetje door de mand gevallen, ijzersterk in het politieke spelletje maar verder een visieloze nitwit. In dat vacuüm springen aandachtgeyle 'specialisten' die dit nooit meer willen loslaten.

revolte | 10-02-21 | 10:23

Waarom zou ik in godsnaam bij een winkel gaan ophalen als ik het ook online kan bestellen en naar mij toe komt? Het enige voordeel dat een winkel heeft is dat je dingen kan aanraken, advies krijgt en ervaren. Als dat weg is wat heb je dan nog aan een winkel.

kovariant | 10-02-21 | 10:08 | 5

Het hele verdienmodel van de Action (ed) is gebaseerd op mensen die komen voor een klein dingetje en weggaan met een hele kar. Denk dat het goedkoper is om gewoon dicht te zijn dan een soort afhaalstation te worden.

C1O2 | 10-02-21 | 10:16
▼ 2 antwoorden verborgen

De mensen die dit soort dingen bedenken leven echt in een andere wereld. En dat doen ze ook, al jaren. Niemand, maar dan ook niemand, gaat zo zijn spullen bestellen. Het is net zoiets doms als eten bestellen via Thuisbezorgd en het dan zelf gaan afhalen. Een klein percentage doet zoiets, of wellicht wanneer het heel lastig is om bepaalde artikelen te kopen. Het gros besteld gewoon lekker bij Bol of Amazon en heeft het de volgende dag in huis. Zo werkt dat in een moderne wereld. Je gaat naar een winkel om iets in je handen te hebben, om iets te vergelijken, om advies te krijgen, om te passen, om iets te ervaren. Dat is grotendeels het bestaansrecht. Wanneer gaan mensen inzien dat deze nep pandemie gecreëerd is? Iets wat de "wappies" al maanden roepen. Duitsland bewijst weer maar weer eens dat deze gekken gewoon wéér gelijk hebben. Sterker nog; de cijfers bewijzen dat ook al maanden. Als deze waanzin de trend zet voor de virusjes die nog gaan komen dan kunnen we het beste gewoon nu collectief zelfmoord plegen.

Tribion | 10-02-21 | 10:08 | 7

volgens mij is deze versoepeling totaal niet voor de winkelier maar juist om de burger het gevoel te geven: We laten de touwtjes vieren.

ik die ook wel eens mensen hun hond zo uitlaten. beestje begint dan iets te kwispelen en opeens RATS!

wordt die zo weer met grof geweld 3 meter terug getrokken

Petra020 | 10-02-21 | 10:18

Tip,koop eens bij de plaatselijke middenstand via internet ipv van die economieverneukende Amazons en Bols.

Torwart | 10-02-21 | 10:18

@Beste_Landgenoten | 10-02-21 | 10:11: Het is een ongeschreven wet en een balans vinden in wat je iemand voorschrijft en wat iemand zelf wel kan invullen door onze overheid. Toegegeven, onze medevolk is zo lui als de gemiddelde luiaard, maar om mij nou zo Marxistisch stap voor stap mijn dingen voor te schrijven, nee. Doe dat maar voor die paar Landgenoten, die dat invullen van hun hele leven de hele dag door zo fijn vinden.

Torwart | 10-02-21 | 10:22
▼ 4 antwoorden verborgen

Ideetje.
Zullen we allemaal weer eens normaal gaan doen.
De hypochonder overheid voorop.
Dank u.

Pimp my Voortuin | 10-02-21 | 10:07

Tja, als het OMT niet meer bezorgd is zijn ze hun baantje/macht kwijt. Dus die zullen nog wel een paar jaar bezorgd blijven.

C1O2 | 10-02-21 | 10:07

Zeventien miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde.
Die schrijf je niet de wetten voor, die laat je in hun waarde.
Dát is Nederland!

OMT : maak een afspraak met een bedrijfspsycholoog.
De ziekte in uw hoofd is vele malen ernstiger dan dit verkoudheidsvirus.

keestelpro | 10-02-21 | 10:07 | 3

Dat wás Nederland.

gestoptmetroken | 10-02-21 | 10:24

Inmiddels leven we in een land waar we van de ene crisis naar andere zwalken.
En is er geen crisis dan wordt er tóch ergen dreigend/moeilijk/angstig over gedaan.
Drie dagen mooi weer? Dan dreigt er watertekort. Sneeuw? Code rood.
En de NPO zorgt wel dat angst en verdeeldheid er goed in blijft zitten.
Jonge mensen hebben geen idéé hoe zelfstandig en 'zelfredzaam' we een jaar of 30/40 geleden allemaal leefden.... Maar ja, toen hadden we nog niet zoveel 'werkgelegenheid' met al die betuttel-industrieën. Was ook niet nodig toen, want toen hoefden we nog niet het bestaan van half Europa dan wel lieden uit de rest van de wereld te financieren "omdat we het hier zo goed hebben n dit gave land".

Wering | 10-02-21 | 10:56

@Wering | 10-02-21 | 10:56:
Precies dat! Vanmorgen de staatsradio maar even aangeslingerd omdat ik in de file stond vanwege de slecht begaanbare wegen.
Jawel hoor: er dreigt een gas tekort vanwege het vele stoken tijdens deze koude periode.... *zucht*

keestelpro | 10-02-21 | 11:01

Instructies op kleuterniveau. En de meeste winkels hebben er niks aan. Je moet er in kunnen lopen en zaken zien en kunnen oppakken , vragen kunnen stellen a/h personeel etc. Nu bestel je alleen maar dingen die je al hebt zoals bijv. stofzuigerzakken ,ik noem maar wat.

Zwizalletju | 10-02-21 | 10:06 | 5

@keestelpro | 10-02-21 | 10:09: Dat klopt. Je moet uitkijken met nieuwe kleding , en ik bestel alleen wat ik al heb en wat past. Ik koop al 15 jaar exact dezelfde schoenen, online.

Zwizalletju | 10-02-21 | 10:15

@keestelpro | 10-02-21 | 10:09: De Zalando's en Wehkamps van deze wereld ( schoenen en kleding) lopen anders al jaaaaren als een trein.
Past het niet of staat het niet? Dan stuur je het retour.
Ik doe daar zelf overigens niet aan mee want de ene schoen is de andere niet en ik pas liever in de winkel.

loze stijl | 10-02-21 | 10:20

@loze stijl | 10-02-21 | 10:20:
Ja de service is perfect hoor maar voor mij is het veel te omslachtig dat passen en terugsturen. Maar ik doe hetzelfde als @Zwizalletju: ik koop bijv. altijd exact dezelfde schoenen.

keestelpro | 10-02-21 | 10:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Ga er maar vanuit dat pas in april langzaam dingen weer open mogen, natuurlijk onder strikte voorwaarden. Maar intussen bereiden de faillissementen van een shitload aan ondernemers, bedrijven, al breeduit voor. Succes ermee.

Krachtkoe | 10-02-21 | 10:04 | 2

April? Haha. Nee. Dit gaat nog het hele jaar door.

Wim Venijn | 10-02-21 | 10:07

@Wim Venijn | 10-02-21 | 10:07:
2/3 jaar.
Er zijn nu al geluiden dat vaccinatie toch misschien een beetje jaarlijks herhaalt moet gaan worden.
Voordat dit besteld is en op gang.
Het is geen griep nee. Laten we het daar maar gewoon Super Griep noemen en ermee leren leven.

General Dripple | 10-02-21 | 10:19

Eigenlijk ongelooflijk dat we in dit land waar we prat gaan op ons polderlandschap, ons zo laten onderwerpen aan een groep paniek zaaiende medici.

Goanmetdiebanaan | 10-02-21 | 10:04 | 2

Wij Nederlanders vinden onszelf een nuchter en intelligent volk. Hoe wij nu behandeld worden KAN helemaal niet.

keestelpro | 10-02-21 | 10:10

@keestelpro | 10-02-21 | 10:10:

Wanneer we zo’n intelligent volk zouden zijn, lieten we ons niet zo behandelen.

Hebbiehemookweer | 10-02-21 | 10:46

Kunnen we die gasten geen spreekverbod opleggen...

Karige_Karel | 10-02-21 | 10:04

Die wens vh demissionair(!) kabinet om de Coronoiawet te verlengen.....
Kan/mag een demissionair kabinet dit soort besluiten /nieuwe wetgeving dan toch gewoon zomaar doorvoeren?

D-Fens_1963 | 10-02-21 | 10:04 | 1

Hahaha, ik ben opgestapt dus jullie kunnen me nu niet meer wegsturen hahah. Ik heb nu feitelijk méér macht dan hiervoor hahaha.

De burger wordt in de bek gescheten en gaat weer braaf Mark R. stemmen.

revolte | 10-02-21 | 10:41

Ik begin die domme tekeningetjes die men tegenwoordig overal bij meent te moeten maken overigens goed zát te worden. En alles in een 'schema'... waarom?
Gelukkig wist men deze keer nog wel de Nederlandse vertaling (bestellen en afhalen), dat is eigenlijk al bijzonder geworden....

Wering | 10-02-21 | 10:04 | 2

Dat leren ze nu op school. Genoeg "managers" die net van school afkomen en hun tekenskills willen laten zien met wat schema's. Dat elitaire volk rolt nu eenmaal meteen vanuit de schoolbanken zo de politiek in om mensen die 40 uur werken in de week te vertellen hoe ze moeten leven.

Statix | 10-02-21 | 10:05

Fatima, die pas 40 jaar in Nederland woont en daardoor helaas de Nederlandse taal niet machtig is, moet het ook kunnen begrijpen.

gestoptmetroken | 10-02-21 | 10:28

In het Oostblok was dat het normaal: lange rijen wachtenden voor de staatswinkels. Straks ook in dit theater.

Carlos_I | 10-02-21 | 10:04

Ik maak me vooral zeer ernstige zorgen om """wetenschapers""" die geheime vergaderingen houden - waar dus per definitie in strijd met de wetenschappelijke methode wordt geopereerd - en werkelijk geen zak verstand hebben van mensenrechten noch de kosten van de ernstige schendingen daarvan waarvoor zij verantwoordelijk zijn.

En dat allemaal omdat er onder Rutte 77.000 zorgmedewerkers op straat zijn gezet en de IC-plekken meer dan gehalveerd, en zodat mensen voorbij hun levensverwachting met meerdere soorten onderliggend lijden niet dood gaan zonder dat de IC-plekken daar even netjes voor mogen afrekenen.

OverdaanDerOnderheid | 10-02-21 | 10:03 | 2

Als we geen pandemie hadden gehad en Rutte had nodeloos 1000 extra IC bedden laten optuigen had iedereen weer gejammerd over het verspilde geld aan een nutteloze overcapaciteit. Het is nooit goed, daar komt het op neer. Achteraf dan he?

Beste_Landgenoten | 10-02-21 | 10:17

@Beste_Landgenoten | 10-02-21 | 10:17: Rot toch op met je "wir haben es nicht gewußt", bange engnek die slaafs achter je autoritaire leider aanloopt.

OverdaanDerOnderheid | 10-02-21 | 10:31

Wie hier houdt zich nog aan de regels dan? Ik heb mijn haar strak in de scheiding, geknipt door m'n vaste kapster zónder mondkapje op, en heb afgelopen weekend lekker een thuisdiner gehad met een bevriend stel incl. thuiskok, die gezellig aanschoof. Ik was m'n handen weer net zo vaak als 2 jaar geleden (vóór 't pissen, anders krijg ik een vieze pik), en draag een mondkapje zo min én zo slecht mogelijk, heeft toch geen zin. Ja, ik ben topfit en vrij jong, ben veel buiten en neem m'n vitamientjes dagelijks, en dat virusje, daar ga ik echt niets van merken. Ik heb er dus echt scheit aan ondertussen, en ik merk vele mensen met mij. Ik heb verder NIEMAND in mijn omgeving die er écht ziek van is geworden, 90% merkte het vrijwel niet, 10% was efkes paar dagen goed van de kaart en is nu weer op 't zelfde niveau als hiervoor. M'n ouwelui zijn ook fit. M'n schoon-ouwelui niet, gaan we daar heen, testen we onszelf eerst even.

2Benen | 10-02-21 | 10:02 | 13

@Lorejas | 10-02-21 | 10:19: Je mag mij zijn hoor, ik wil je zelfs wel een gedragen slipje sturen, kun je even snuffelen! Graag klappen om 21u trouwens, schikt me beter.

2Benen | 10-02-21 | 10:25

@2Benen | 10-02-21 | 10:07: om ergens van bevrijd te worden moet je er eerst last van hebben en ik heb helemaal geen last van angst of angstzaaiers dus dat gaat al niet op. Ik ben een gezonde dertiger dus op mij zal dat virus hoogstwaarschijnlijk weinig effect hebben. Anders dan jij en menig ander reaguurder heb ik echter wel een geheugen dat beter werkt dan dat van een goudvis en ik ben dus niet vergeten wat voor effect het virus heeft gehad in bijv. Italië en Spanje afgelopen voorjaar of zelfs nu in Brazilië. Het is dus een kleine moeite voor mij om me even aan die regels te houden als dat bijdraagt aan het voorkomen van zulke situaties. En ik wil ook gewoon in een ziekenhuis terecht kunnen als ik mijn arm breek tijdens het schaatsen.

Capt. Iglo | 10-02-21 | 10:44

Goed om te lezen dat er nog nuchtere, weldenkende mensen zijn. Helaas een zeer kleine minderheid.

meenemen! | 10-02-21 | 12:03
▼ 10 antwoorden verborgen

Zowel RTL als de Volkskrant hebben dit nieuws overgeschreven van de nrc hoor. Het kabinet heeft het omt niks gevraagd, de omt-leden hebben niks gezegd, maar de nrc is maar eens even gaan vissen. De nrc loopt de hele tijd al voor de troepen uit. Dit vond ik persoonlijk de mooiste zin: "Als je puur vanuit het virus redeneert is het eenvoudig," zegt Kluytmans: „Dan doe je het nu liever niet.” Die mensen bemoeien zich met zaken die ze allang niks meer aangaan.
Overigens is dit ook mooi: '... RIVM-woordvoerder Harald Wychgel (...) kan ook niet zeggen of het RIVM het effect van de verkiezingsdag goed kan modelleren.
„Dat is zeer complex en afhankelijk van de precieze vraag die wordt gesteld.”
Nou, dan zal die vraag wel zo gesteld worden dat het gewenste antwoord wordt gemodelleerd.

grietmetgroenefiets | 10-02-21 | 10:02

"Je krijgt een bevestiging met het tijdslot wanneer. . .".
Die lui zijn toch HELEMAAL gek! De éne na de andere maatregel opgedist door een aantal malloten. Kapper zijn, mag niet . . , Fysiotherapeut mag wel . . , Mondhygieniste mag wel . . . Begin onderhand te geloven dat we ons in een dolkomische film van Louis de Funés bevinden. Alleen is er weinig komisch aan!

De Laureaat | 10-02-21 | 10:01 | 1

Vanuit een buitenland gezien is het echt wel komisch hoe een zelf benoemd overbevolkt gidslandje met z'n intelligente maatregelen ontspoort. Feestcultuur houd geen stand in tijd van crisis.

A.S. Perien | 10-02-21 | 10:26

Als de verkiezingen niet doorgaan sleep ik me ook naar het Museumplein. En niet omdat ik een wappie of een relschopper ben.

J.P.Drapeau | 10-02-21 | 10:01 | 3

Ik ook. En wmbt. roept GeenStijl op om met z'n allen te komen. Wordt tijd dat GS weer ouderwets dwars wordt.

2Benen | 10-02-21 | 10:04

@2Benen | 10-02-21 | 10:04: Ouderwets dwars kan niet meer want worden dan kaltgestellt door de elite. Nu is het gecontroleerde oppositie.

revolte | 10-02-21 | 10:51

De OMT leden mogen van mij allemaal TBS krijgen opgelegd. Ik wens ze serieus veel en veel erger toe, zegmaar een paar dagen in een donker kelder waar ik bepaal wat de regels zijn en zal handhaven met een ferme dildo van Grapperhaus (partyhouse). Maar dit is een fantasietje met een sterke drang voor rechtvaardigheidsgevoel, dus je hoeft niet te sjorsen

Brulaapje | 10-02-21 | 10:01

Wie de berichten rond de lotgevallen van de rijksoverheid volgt komt kan zomaar tot de conclusie komen dat de hoogste dichtheid van infantiele totaaldebielen te vinden is bij ... de rijksoverheid.

Harry.Langezwaal | 10-02-21 | 10:00

Van Oef is ook bezorgd. Om de state of mind van de Nederlanders. Bij het minste of geringste wordt er 'racist', 'leugenaar' of 'fascist' gebruld. Terwijl het fascisme in Nederland op het niveau ligt van een tuinbingo bij Constant Kusters, en dan weggaan met de gewonnen vlag met het keltisch kruis. Dat is Nederland, onvergelijkbaar met Duitsland of Italië, het land waar van Oef zojuist is binnengekomen, Chiavenna. Nee, in Nederland gaan ze appjes uitvlooien en een gymnasiast aan de boom knopen voor wat ongein. Wat een tristesse.

van Oeffelen | 10-02-21 | 10:00 | 4

Het feit dat die gymnasiast nou nog niet begrijpt dat ongein in appjes niet zo handig is geeft al aan dat IQ ook niet echt doorslaggevend is voor het slagen als politicus.

zwellevertje | 10-02-21 | 10:20

@zwellevertje | 10-02-21 | 10:20: met dien verstande dat de gymnasiast zich niet hoeft te bewijzen maar al die Nienke's en Durk's wel.

van Oeffelen | 10-02-21 | 10:40

Het lijkt me niet dat u bezorgd bent; u bent gewoon heel ver weg, zowel letterlijk als figuurlijk.

VerenigingVanDieven | 10-02-21 | 10:52
▼ 1 antwoord verborgen

Mag als stemgerechtigde dan wel in de risicogroep vallen, maar een uitnodiging om per post te stemmen weiger ik.
Ga gewoon naar het stembureau.

likdoorn | 10-02-21 | 09:59 | 2

Precies. En dan hardop vragen "Waar staat Geert Wilders?" en dan de GL/ D66 koppies zien vertrekken in het stemlokaal.

Lorejas | 10-02-21 | 10:14

Langzaam kalft de intresse en dus de angst af. Men ziet het in de newsfeed, dode bomen etc. Berichten zoals uit Duitsland werken daar aan mee. Meer en meer ziet men dat de oplossing voor de hand ligt: Meer investeren in afgebroken, geprivatiseerde zorg. Het covidvaccin integreren in de jaarlijkse griepprik. Dan zijn we een heel eind. Nu blijft de meerderheid braaf de mega faal van beleidsmakers volgen, maar o wee als het wat warmer word en de vogels gaan zingen. De Nederlandse bevolking duw je niet voor een tweede jaar in een hok met fopspeen. En het RIVM en OMT ? zelfjoris.

horsteknots | 10-02-21 | 09:58

Het OMT heeft zich laten adviseren door het kabinet om het kabinet te adviseren om ... het is zo simpel.

zoalsikhetzeg | 10-02-21 | 09:58 | 1

Het kabinet geeft aan het OMT wat ze moeten besluiten en adviseren, zodat altijd het 'wetenschappelijk' is, en door het OMT is opgelegd.
Rutte: Rotmaatregel, maar ja, OMT

Wim Venijn | 10-02-21 | 10:00

Kan iemand die OMT kneusjes naar huis sturen?

Hemke-Valsema | 10-02-21 | 09:57 | 1

Ja Mark en zijn incompetente bende. De kans is dus klein.

revolte | 10-02-21 | 10:59

Ik ben ondertussen bezorgder om het OMT dan om het virus. De macht is ze kennelijk naar het hoofd gestegen. Rutte, leest u mee? Huur ASAP een nuchterder stelletje adviseurs in.

Bamberger Reiter | 10-02-21 | 09:56 | 5

Wie denkt u dat het OMT inschakelt om dit soort 1984 avant la lettre maatregelen door de strotjes van het kiesvee door te drukken? Juist ja Marxje Rutte. Legt hem geen windeieren, 2.4-2.9 miljoen tata's staan in de startblokken klaar om op hem te stemmen in maart!

Graaf_van_Hogendorp | 10-02-21 | 09:59

Een paar heldere economen er bij lijkt mij dringend noodzakelijk.

Harry.Langezwaal | 10-02-21 | 10:04

OMT-leden blijven ook maar wetenschappers genoemd worden, terwijl het artsen (clinici) zijn. Wetenschappers hebben vooral verstand van statistiek en (het doen en interpreteren van) onderzoek. Artsen hebben - zoals Piet Vroon dat vroegah zo mooi kon zeggen - hun opleiding genoten op de ZULO: het zeer uitgebreid lager onderwijs. Artsen zijn goed in mensen beter maken, maar vraag ze niet om een grafiek te lezen.

Dampende_aardappel | 10-02-21 | 10:06
▼ 2 antwoorden verborgen

OMT/Torentje Binnenhof help sofort NL MKB om zeep.

william7055 | 10-02-21 | 09:56

Vanwaar trouwens die minimum 4 uur?

Muxje | 10-02-21 | 09:55 | 4

@General Dripple | 10-02-21 | 10:00: Nou, wat je fun noemt... Maak er dan een uur van.

Muxje | 10-02-21 | 10:01

@Muxje | 10-02-21 | 10:01:
Nee want dan ga je naar de volgende winkel en doe je dat ook!
En uiteindelijk terug naar de 1ste winkel afhalen. Moeten we niet willen met zn allen!

General Dripple | 10-02-21 | 10:03

Ja dat je niet voor de deur besteld en dan gelijk ophaalt bedoelt OMT RIVM Rutte Jonge Jesse Jetten Grappehuis.

kuus | 10-02-21 | 10:05
▼ 1 antwoord verborgen

Elfstedentocht gaat niet door. Het volk krijgt geen brood en spelen en dus durft men in Den Haag geen verkiezingen aan. Zoiets?

Deflatiemonster | 10-02-21 | 09:55 | 1

Er zijn te weinig bejaarden beschikbaar om te stemmen op VVD en CDA. Kan ook.

Deflatiemonster | 10-02-21 | 09:58

Nieuwe dag, nieuwe paniekberichten. "OMT heeft zorgen", "RIVM verwacht moeilijkheden", "Derde golf komt er 1000000000% zeker aan", rot toch op man.

Do-na-zi | 10-02-21 | 09:54 | 1

Tijd voor een poll welke golf de beste was. Ik ga voor de golf 5 met R32 blok.

revolte | 10-02-21 | 11:03

Kwam gisteren even op Nu het sentiment proeven maar de normaal gesproken wat minder recalcitrante en doorgaans overheidslievende reaguurders aldaar beginnen zowaar ook te schuiven.

Plaktong | 10-02-21 | 09:54 | 2

Viel mij ook op. Het verrekt daar normaliter van de "nog even volhouden" en "houd je nou maar aan de regels, dan zijn we er zo weer vanaf" maar het begint te kantelen. Zou tijd worden.

elfenstein | 10-02-21 | 09:57

‘Volgens het RIVM zijn er nu ruim een half miljoen Nederlanders gevaccineerd’...

Cunts-en-kitsch | 10-02-21 | 09:53

Wat is hieraan nu weer niet goed dan? Besluit men de economie weer een klein beetje op gang te krijgen, zonder meteen alles open te stellen voor hordes funshoppers, met een systeem waar over nagedacht lijkt te zijn, is het weer niet goed natuurlijk! Want de azijnpissers staan klaar om alles af te schieten. Geweldig!

Ik zou al de klagers hier willen zien besturen, eens kijken hoe dat dan gaat. Dan zal het ingewikkelder blijken dan maar wat roepen vanaf de zijlijn. De fameuze Pieter Omtzigt verwoordde dat mooi een paar dagen geleden. Hij zei dat we vast achteraf zouden gaan evalueren, met parlementaire enquetes en wat niet meer, maar dat nu de taak is om dit land te besturen op een manier die zonder alle kennis vooraf te hebben toch het beste lijkt te zijn.

Beste_Landgenoten | 10-02-21 | 09:52 | 22

@Beste_Landgenoten | 10-02-21 | 11:06:
Hm, je voelt je blijkbaar dan toch goed thuis in de "kneuzenkermis".
Misschien eens in de spiegel kijken als je zelden hier een goed punt vindt?
Of voel je je een roepende in de woestijn, die zijn paarlen van wijsheid voor de extreem-rechtse zwijnen hier aan het gooien is?
Je bent er opgeblazen genoeg voor.

Roadblock | 10-02-21 | 11:41

@Roadblock | 10-02-21 | 11:41:
Door hier de comments te lezen kan je een aardig beeld krijgen van wat er leeft onder (vooral) PVV-stemmers. Heel verheven is het allemaal niet vind ik. Angst voor alles wat van buiten komt en oubollige behoudzucht. Aversie tegen alles dat de eigen natie overstijgt, zoals de EU, de WHO, de VN. Een paradoxale combinatie van paranoide wantrouwen jegens de eigen overheid en tegelijk de adoratie van autocraten in andere landen zoals Hongarije of Rusland, waar wantrouwen juist wel gerechtvaardigd is. En af en toe schrijf ik wat om tegengas te geven aan de grootste flauwekul.

Beste_Landgenoten | 10-02-21 | 12:13
▼ 19 antwoorden verborgen

Stuur dat hysterische OMT naar huis, samen met de regering. Het wordt hoog tijd dat die bleke neusjes achter hun computermodelletjes en grafiekjes vandaan gesleept worden en uit hun gefabriceerde werkelijkheid komen. Ga naar buiten maak een wandeling drink een biertje met vrienden en kap met de angstzaaierij. Dan zou men proberen de angst ge relativeren en zou men adviseren troost bij elkaar te zoeken.

Als er echt iets aan de hand was dan zou men de bevolking tot kalmte manen, dan zou men er alles aan doen zsm alles weer terug naar normaal te krijgen.

Wat er nu gebeurd is dat het OMT geniet van alle aandacht, eindelijk de illusie heeft relevant en belangrijk te zijn en outbreakje speelt irl met u en mij als inzet. De totale hysterie en paniek is stuitend. De macht proeft TÉ goed.

ratelaar | 10-02-21 | 09:52 | 8

@Beste_Landgenoten | 10-02-21 | 10:03: "Eens kijken hoe lang het dan had geduurd voordat men jammerend aan de poorten van de ziekenhuizen zou hebben gestaan met busladingen doodzieken tegelijk." Angstzaaier. Benieuwd wat de oogst wordt.

Usumani | 10-02-21 | 10:17

@ratelaar | 10-02-21 | 10:11:

“ Stelletje halfzachte bleekneusjes met een meelijwekkende levensangst “
uw laatste alinea omvat eigenlijk alles.
Zie ook het recente gezever over dat beetje sneeuw. Code rood en zo,
Ongelooflijk, wat een gezeik, nutteloos gepamper. En de media doen full speed mee, scoren! Clickbait!
In plaats van dat ze onafhankelijk en nieuwswaardig onderzoek doen.

J-van-de-Bontekoe | 10-02-21 | 10:18

@J-van-de-Bontekoe | 10-02-21 | 10:18:
Precies dat dus. Want o wee als er iets onvoorziens of onverwachts gebeurd. Dan loopt alles vast. De uit de bocht gierende regel- en controlezucht, dat is wat de corona-crisis bloot legt.

ratelaar | 10-02-21 | 10:30
▼ 5 antwoorden verborgen

Laat me raden, we gaan per brief stemmen ? och nee toch het kartel heeft een meederheid, wat een verrassing.

ikworstelengadouchen | 10-02-21 | 09:52 | 2

Ach jee, de afgelopen 20 jaar met busstemmen niet of zo. Groeten aan Donald.

menage | 10-02-21 | 10:02

@menage | 10-02-21 | 10:02: ik heb daar meer vertrouwen in dan met stemcomputer/ stemmen per computer en briefstemmen. als ik zelf dat briefje in een bus kan doen en daar kijkt iedereen op het stembureau op, geeft me dat nog enigsinds een goed gevoel.

ikworstelengadouchen | 10-02-21 | 10:07

OMT niet stiekem hierover ingefluisterd door het kabinet? Een jaar geleden zou ik je wappie noemen als je zoiets zou beweren, maar inmiddels verbaas ik mij echt nergens meer over.

Muxje | 10-02-21 | 09:51 | 3

@General Dripple | 10-02-21 | 09:55:
De angstdictatuur op heterdaad betrapt.
Please please please GeenStijl blijf hier eens goed in roeren.
Elke dag tien artikelen totdat het bij heel Nederland is doorgedrongen dat onze overheid ons doelbewust misleidt en bang maakt.
Dit riekt niet eens meer naar fascisme...

keestelpro | 10-02-21 | 10:03

Wollt ihr den totalen lockdown???
Zoiets dus.
Goebbels in optima forma.
En de nukubus maar verheerlijkt “jawel” brullen naar hun huichelende verlosser.
80% van de bevolking is voor de avondklok lees ik overal. Van welk land dan?

J-van-de-Bontekoe | 10-02-21 | 10:08

Wat heeft het OMT zich nu weer laten influisteren?

Deflatiemonster | 10-02-21 | 09:51

Wat een flutbeleid. Hoe gaat het met prikken eigenlijk?

sjef-van-iekel | 10-02-21 | 09:51

OMT kan de tyfus krijgen, of de corona.
Net als Rutte en zijn club.
Toegeven dat ze de hele kolere bende om zeep geholpen hebben terwijl het middel erger is dan de kwaal zit er niet in. Dus ze gaan gewoon door!
aangejaagd door de media welke hard meehollen en aanjagen omdat ze sinds tijden weer 'relevant' zijn en er meer mensen afstemmen. Corona sells dus het moet meer en heftiger.
De kolere voor ze allemaal!

General Dripple | 10-02-21 | 09:50

Iedereen weet dat die hufter van een Rutte de verkiezingen wilt vertragen. Het is hier godverdomme net China. Wat een vuile Erdogan.

tochtkruis | 10-02-21 | 09:50 | 4

Nee hoor. In China staan ze alweer met duizenden mensen lekker te springen op feestjes en sturen ze filmpjes rond op sociale media over onnodig politiegeweld tegen vreedzaam demonstrerende burgers in shithole countries ver van hun bed.

OverdaanDerOnderheid | 10-02-21 | 10:13
▼ 1 antwoord verborgen

"Betalen doe je vooraf" Het rijk heeft niet helemaal door hoe slecht het met winkels gaat en hoe het faillissementsrecht in elkaar steekt.

Feynman | 10-02-21 | 09:48 | 2

Eigenlijk is het gewoon kopen op afstand. Daar zijn ze verplicht om een achteraf-betaling aan te bieden.

Wim Venijn | 10-02-21 | 09:53

"Doe je vooraf"... "En je wast je handen stuk". En hou eens op met dat belerende taaltje. "Betaal zo veel mogelijk vooraf", "Was uw handen regelmatig", gewoon beleefd en to the point.

Muxje | 10-02-21 | 09:54

maar de Koningspelen gaan wel door, aldus de NOS staatspropaganda site.

Baardvansinterklaas | 10-02-21 | 09:48

Afhalen past wel bij een Chinees virus.

Mr_Natural | 10-02-21 | 09:48 | 1

Nummertje 113?

van Oeffelen | 10-02-21 | 09:49

ik neem die adviezen steeds minder serieus. Weken geleden waren er al signalen uit Verenigd Koninkrijk dat onze gemuteerde vriend minder besmettelijk was. Maar hier blijven ze maar paniek zaaien.

yeps | 10-02-21 | 09:47 | 7

Inmiddels zorgt deze Britse varant in het MCL van Leeuwarden voor extreme situaties onder het personeel. Een uitbraak die niet gemakkelijk te beteugelen is.

Beste_Landgenoten | 10-02-21 | 09:59

@Beste_Landgenoten | 10-02-21 | 09:59: Hebben ze daar nog steeds geen mondkapjes, want die houden het virus toch tegen??!! Daarom moet de hele bevolking zo'n muilkorf toch op? Het is het een of het ander hoor: ze helpen dus kan zo'n uitbraak niet plaatsvinden òf ze helpen totaal niet en dan is die uitbraak te verklaren. Andere opties zijn er niet.

Lupuslupus | 10-02-21 | 10:06

@Lupuslupus | 10-02-21 | 10:06:
Ze hebben daar in het MCL een tamelijk nuchtere kijk op de zaak hoor. Ze ontdekken in de praktijk dat die Britse variant nogal een lastige klant is die het werken moeilijk maakt en voor veel extra werkdruk zorgt.

Beste_Landgenoten | 10-02-21 | 11:09
▼ 4 antwoorden verborgen

Ze onderzoeken nog of het wel veilig via het vliegverkeer kan.

Geen01 | 10-02-21 | 09:47

Dat afhalen.. dat deden ze toch eigenlijk allemaal al?

wijnvlek | 10-02-21 | 09:46 | 4

@sjef-van-iekel | 10-02-21 | 09:48: Doe het zelf zaken zoals Gamma en Praxis doen dit al maanden maar Action is een apart verhaal. Ten 1e heeft die geen website waar alle artikelen op staan en 2. men komt daar vooral om te kijken wat er zoal nieuw is en koopt dan pas. Ben erg benieuwd of Action ook mee gaat doen.

Lupuslupus | 10-02-21 | 10:10
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens het OMT zelf ("situatie is nog steeds zorgelijk") is de tweede golf nog volop bezig. Maar toch is het OMT al begonnen met angstzaaien voor "de derde golf".
Is dat omdat het OMT niet in de gaten heeft dat 17 maart al heel dicht bij is en dat ALS de tweede golf dan voorbij is, hij ook pas net voorbij is en een derde golf dus pas later komt?
Is het omdat het OMT nu macht heeft geroken en de verkiezingen het liefst permanent zou afschaffen?
Of is het zo dat "het volk" super bang gemaakt moet worden zodat Rutte als held des vaderlands de meeste stemmen gaat krijgen als hij tóch de verkiezingen redt?

JanVergoor | 10-02-21 | 09:46 | 2

Schijnt dat ze geïnspireerd zijn door onze oosterburen.
Misselijke angstzaaiers zijn het

boerenvla | 10-02-21 | 09:51

We zijn in oorlog...

Bouwfraudeur | 10-02-21 | 09:46 | 3

In ieder geval weer bezet.

J-van-de-Bontekoe | 10-02-21 | 09:59

Ja, met onze eigen overheid. Heel vreemde gang van zaken allemaal.

PhallusObesitas | 10-02-21 | 12:53

Over 50 jaar schelden we elkaar nog uit voor vieze witjas en OMT-er.

keestelpro | 10-02-21 | 09:46

Gutgutgut wat zijn ze bij het OMT toch bezorgd om allerlei mogelijke dingen.

Joffri | 10-02-21 | 09:46 | 1

Ze hebben macht!! dus daar zijn we voorlopig nog niet vanaf.

Lupuslupus | 10-02-21 | 10:12

En als je iets wilt ruilen?

Mr_Natural | 10-02-21 | 09:46 | 5

@Wim Venijn | 10-02-21 | 09:56:
Uw grondrechten worden met de voeten getreden, waarom zouden ze rekening houden met iets onbenulligs als consumentenrecht?

Graaf_van_Hogendorp | 10-02-21 | 10:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Lol, en zet ergens .com en de url detector gaat helemaal wappie...

NomadBrewer | 10-02-21 | 09:46

Je ziet het wel veel de laatste tijd, thuis bezorgd.

AstralVision | 10-02-21 | 09:45 | 2

Ik wacht nog steeds (al meer dan een week) op mijn bestelde kuikenvoer. Gelukkig was ik zo bijdehand om zaterdag jl. toch maar een 5-kilo zak bij de dierenwinkel te gaan halen met het motto 'beter mee verlegen dan om verlegen'. Kuikens van 3 weken oud kunnen geen week wachten op hun eten.

Lupuslupus | 10-02-21 | 10:15

Bij een voetbal- of andere sportwedstrijd zie je nog wel eens dat er gewisseld wordt. Bij het OMT wordt alleen geDisselt. Zo lang het volk angst kan worden aangejaagd, houden de leden ervan hun 'sterren-status'..... Zodra we terug gaan naar normaal, verdwijnt deze weer als sneeuw voor de zon.

hxl | 10-02-21 | 09:45 | 3

Waar komt dat wantrouwen vandaan? Er is geen enkele reden om geen vrees te hebben voor het coronavirus, temeer omdat de langetermijneffecten volkomen onbekend zijn (het virus kennen we überhaupt pas 1,5 jaar) en geldt "better safe than sorry".
Het klinkt wellicht heel stoer om te doen alsof het je allemaal niks kan schelen en dat jij vindt dat het allemaal wel meevalt maar als je diep vanbinnen kijkt, zul je zelf merken dat jij ook niets over dit virus weet.
De eerste fase bij onwetendheid is ontkenning, daar zit jij nu in. Volledig volgens de stelling van Dunning-Kruger doe je je uitspraken. Hopelijk komt voor jou nog een keer de verlichting.

Bakkeleures | 10-02-21 | 10:35

@GuusHetSchaapje | 10-02-21 | 11:24: Ja, maar heb jij het ook goed bekeken? Die man vertelt heel duidelijk waarom op dag-1 de pandemie zwaar werd aangezet, anders mis je het domme smaldeel van het volk. Daarna moet je een beetje druk erop houden door nét dat beetje extra te overdrijven. Maar dat maakt het niet minder waar en heeft helemaal niets met sterrenstatus te maken.
Hoe verzin je het ook, alsof die Van Dissel een ster is...
Nee werkelijk, je plaatst een link die je eigen verhaal compleet onderuit haalt. Lekker snugger.

Bakkeleures | 10-02-21 | 11:41

Aha, Rutte wil blijkbaar uitstel

Zoelense Hobbyboer | 10-02-21 | 09:44

Uhuh, OMT wordt zeker gesponsort door Amazon en Bol...
De zelfstandige ondernemer moet eerst helemaal kapot.

NomadBrewer | 10-02-21 | 09:44 | 2

En Adyen toch zeker. Mabel lacht zich scheel.

van Oeffelen | 10-02-21 | 09:47

Ik bestel alleen bij Bol en dan nog bij de (kleine) bedrijven die daar adverteren.

Lupuslupus | 10-02-21 | 10:17

Ik denk dat we het beste binnen kunnen blijven zitten tot 2050 vanwege de mogelijke 78e golf.

wapster | 10-02-21 | 09:44 | 1

U bent optimist?

Wijze uit het Oosten | 10-02-21 | 10:19

Gebeurde toch al bij de praxis en gamma enzo?

Wim Venijn | 10-02-21 | 09:43 | 1

BCC bestel je iets. Zetten zij het in notime klaar in hun DHL punt welke ook in de desbetreffende BCC winkel zit.

Lorejas | 10-02-21 | 09:44

Bij het OMT mogen ze wel eens op gaan passen voor stressgerelateerde gezondheidsklachten.

Binnenbaan | 10-02-21 | 09:43 | 1

Daarover staat niets in het script.

Joffri | 10-02-21 | 10:42

Ze zijn al tijden bezorgd. Niks nieuws. Volgens het OMT komen we in 2023 uit de pandemie en is er dit jaar voor Pasen sowieso niets mogelijk.

van Oeffelen | 10-02-21 | 09:42

Punt 6. wel briljant bedacht. Dat was puzzelen zeg voor de dienstdoende powerpoint ambtenaar. Betalen doe je vooraf, achteraf of bij het afhalen. Wauw. Visionair.

Lorejas | 10-02-21 | 09:42 | 3

Maar als je het goed leest, is de slimste keus contactloos betalen bij afhalen. Dan moet je zoveel mogelijk betalen, maar dus niet het hele bedrag!

JanVergoor | 10-02-21 | 09:48

Er zijn wellicht ook lieden die kiezen voor de optie niet betalen. Zeg maar click, collect and run.

Spring Bruissteen | 10-02-21 | 09:48

@Spring Bruissteen | 10-02-21 | 09:48: En dat is niet eens strafbaar. Onze regering doet het ook hoor. Noem het maar de """Groningse methode"""".

OverdaanDerOnderheid | 10-02-21 | 09:57

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl