Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dagblad Trouw wenst Wilders een Mediaparkgraf

Gaan we weer

Topic lekker tot zondag bewaard om de inktchristenen van Trouw terug te fucken. De voormalige verzetskrant wil namelijk de toegang tot de democratie afgrendelen voor de grootste oppositiepartij, de PVV. Hoofdredacteur Cees van der Laan "vraagt zich af" of de partij van Wilders niet verboden zou kunnen worden. En dat allemaal op grond van het zorgvuldig door kartel en MSM gecultiveerde "misverstand" dat Wilders' expliciete verzet tegen een religieuze ideologie hetzelfde is als racisme tegen bevolkingsgroepen. Sure, het sluiten van alle moskeeën en het verbieden van de koran stuit op grondwettelijke bezwaren en dat is waarom we die grondwet ook hebben - en waarom Wilders zelfs als ie ooit premier wordt (wat ie nooit wordt) zo ver nooit zal komen. 

Andersom blokkeert die grondwet ook een paar verstandige, zelfs noodzakelijke verzetsopties tegen haatpredikers, de verspreiding van antidemocratisch gedachtengoed en bedreigingen van onze collectieve vrijheid door ideologisch subversieve (salafistische) splinters die dankzij binnenlandse subsidies en buitenlandse geldstromen langzaam een steeds steviger huis voor zichzelf aan het bouwen zijn. Een huis dat heilig verklaard wordt door Cees van der Laan en zijn gelijkgestemden, op de Trouwredactie en in de meeste media, waarmee de noodzaak tot een geconcentreerd tegengeluid - zoals door de PVV geuit - des te stelliger wordt. Twee decennia na Fortuyn, verzuchtten we maar eens clichématig en voor de 06052002e keer, schilderen de inktschoften van Trouw hun doelwitten wederom op deelnemers aan de democratie die geen andere fout begaan dan een stellig tegengeluid bieden tegen de welhaast ongehinderde opmars van de vijfde colonne. En dan achteraf weer de vermoorde onschuld spelen zeker.

Social

Déjà Vu All Over Again

Tegengeluid tegen Bente Becker. Best belangrijk

Reaguursels

Inloggen

de PVV zou wel eens meer stemmen kunnen krijgen dan nu blijkt uit de peilingen. Zo veel mensen die altijd VVD stemden er nu openbaar niet voor uit durven te komen, maar van wie ik weet dat ze straks PVV gaan stemmen.

Boeddha18 | 01-02-21 | 12:40 | 1

Ja dat denk ik ook. Hoewel ik normaal wat meer op nuance zit, is PVV wel een optie geworden sinds de gevestigde orde geen enkele normale discussie meer toestaat. Nuance heeft dan geen zin meer.

van heinde en verre | 01-02-21 | 14:24

De linkse Volkskrant is al erg, maar de Gristelijk linkse Trouw is nog een graadje erger. Dit zijn de figuren die Inlia ondersteunen, de gristelijke organisatie die onder andere asielboten exploiteert voor uitgeprocedeerde asielzoekers, in strijd met de Vreemdelingenwet en met rechterlijke uitspraken hun reet afvegen. Ze stralen morele superioriteit uit en zien altijd wel de splinter in andermans ogen, maar uiteraard nooit de balk in hun eigen ogen.

IdiJamin | 01-02-21 | 10:53

Misschien is het eens tijd om papieren "one use" media te verbieden. Trouw mag beginnen.

Sokonomi | 01-02-21 | 10:06

Artikel 1 van de grondwet beschermt ook tegen discriminatie op basis van politieke gezindheid. Of geniet Wilders deze bescherming niet???

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Goed-hardt | 01-02-21 | 01:25

Om je kinderen betere kansen te geven denk ik dat je ze van jongs af aan al links moet indoctrineren en moet zeggen dat je PVDA, D66 of GL gaat stemmen. Speel je het spel maar gewoon mee. Links maakt immers ondanks dat een meerderheid niet links stemt de dienst uit en verdeelt de baantjes.
Zo werd onlangs die school nog op de vingers getikt die geen homo's wilden, schande sprak 100% van de politiek en pers. Zou onveiligheid creëren voor homo's ?! Niemand viel het op dat beelden vanuit die school lieten zien dat daar 100% witte leerlingen waren, over veiligheid gesproken, ik denk daar nooit kopschoppen, of met een hele roedel op 1 is voorgekomen.
Zou ik dus zeggen, pappa tekent wel hoor jongen, meid, tegen homo's, maar wees jij maar gerust jezelf.

verwonderd | 31-01-21 | 23:20 | 1

Nee, het spel meespelen is hetzelfde als conformeren. Je gaat mee in de leugen en geeft die momentum. Als iedereen meegaat in de leugen -de leugen gaat geloven- dan is er geen vaste grond meer om op de staan. Dan worden we (de samenleving) verzwolgen door het een en verdwijnt het ander (oppositie). Dat is tirannie.
Het tegengif is datgene te zeggen, doen en denken waarvan jij overtuigd bent dat de waarheid is en de uitkomst - het gevolg daarvan, te accepteren ongeacht wat die is. Je eigen koers te varen en je nooit een moraal te laten opleggen.
Het kan namelijk zo zijn dat jíj, ondanks dat de overweldigende meerderheid anders beweert, de waarheid spreekt.
youtu.be/6SfPf-_OavY

ratelaar | 01-02-21 | 07:16

Trouw, trouw, is dat niet een soort woke volk dat in sprookjes gelooft? Bij andere primaten zie je ook wel dat ze pas ongerust worden als de boom waar ze in zitten begint te vallen.

Harry.Langezwaal | 31-01-21 | 23:14

Aangezien tegenwoordig iedereen alles globaal wil trekken , vooral de linkse kosmopolieten ; wereldwijd is de blanke mens een absolute minderheid , en deze moet dus beschermd worden !

Kim-Jung-Un | 31-01-21 | 22:00 | 1

Helaas, u hebt de tijdgeest tegen.

Harry.Langezwaal | 31-01-21 | 23:15

Trouw is een Stasi krant geworden.

Willem53 | 31-01-21 | 21:07

Bij ons in 010 zijn de blanken al een tijdje een minderheid. Waar blijft die bescherming, waar de Trouw het over heeft?

JvanDeventer | 31-01-21 | 20:33

Zullen we trouw gewoon gaan noemen wat het is? Namelijk een opinieblaadje.

pietvanvliet | 31-01-21 | 20:29 | 1

En de VVD een criminele organisatie.

likdoorn | 31-01-21 | 21:33

Gefeliciteerd Trouw en dank u, was ik nog twijfelende tussen CDA en PVV, dankzei dit artikel heb ik een keuze kunnen maken.

photto | 31-01-21 | 20:27

Keurige mensen, met keurige gezinnen en keurige huizen met keurige tuinen en beschaafde auto’s in nette buurten gestudeerd aan fatsoenlijke universiteiten hebben correcte meningen.
Zij weten alles over de Ander en slaan hard op de trom en roepen vanaf het kansel dat je vooral BINNEN de kaders moet blijven. Zij die daarbuiten staan zijn, ondeugdelijk, haatdragend en dom! Want hoe kun je nu gelijk hebben, al eeuwen bestudeerden deze boekgeleerden het leven, droegen hun steentje bij en brachten de wetenschap vooruit.
Nimmer hadden zijn een diep inzicht of een geleefd leven. Altijd stonden zij in de schaduw van anderen en ook hun moraal kwam voort uit de boeken.
Daarom verachten zij andere ideeën of opvattingen. Simpelweg omdat die buiten de kaders liggen en dus per definitie onbetamelijk zijn. De Ander die kennen zij maar al te goed. Zichzelf minder, want als je bent zoals de anderen heb je geen spiegels meer nodig om jezelf te zien. Je hebt immers absoluut gelijk.

ratelaar | 31-01-21 | 20:04 | 1

Tandjes, raker heb ik het zelden gelezen. Waarvoor hulde.

63116114 | 31-01-21 | 21:02

Ik heb jaren een abonnement gehad op Trouw. Werd op enig moment de GL / D66 redactielijn zo zat dat ik heb opgezegd. Ze zijn anti westerse cultuur en groot fan van de Akwasies van deze wereld. Kritiekloos naar EU en regering. Zijn pro islamisering en voor recht op demonstratie zolang het de juiste doelen betreft (BLM, KOZP). Elk kritisch denkvermogen ontbreekt bij deze krant, lopen alleen maar klakkeloos achter de door politiek correct gedicteerde meningen aan. Echt een walgelijk krant geworden.

Franker | 31-01-21 | 20:02 | 2

Hier nog zo een. Ik denk dat Trouw nog steeds heel veel oudere christelijke lezers heeft, die uit gewoonte hun abonnement aanhouden. Ook denk ik nog een paar mensen in de sfeer van Rikko de Religek. De jonge wokies, wier mening ze verkondigen, hebben de Volkskrant of de NRC of helemaal geen krant.

JvanDeventer | 31-01-21 | 20:32

Lekker makkelijk hè Bente, bijten zonder tanden?

Eucalyppta | 31-01-21 | 19:53

Dus Trouw is bang dat de PVV, mocht die regeringsverantwoordelijkheid krijgen, Artikel 1 van de grondwet zal schenden. Eerst even kijken waar we het over hebben; "de Nederlandse overheid dient Nederlandse burgers in gelijke gevallen gelijk te behandelen". www.denederlandsegrondwet.nl/id/vi7pk...

Dan is Trouw toch behoorlijk hypocriet. De Nederlandse overheid schendt artikel 1 van de grondwet al een paar decennia met "positieve discriminatie". Oftewel het opzettelijk achterstellen van autochtonen en/of piemeldragers ten gunste van immigranten en/of vrouwen.
Ook bedrijven worden door de overheid verplicht om mensen op basis van afkomst of geslacht te discrimineren. Zo'n beetje alle kartelpartijen stemmen daar mee in. Dus.
Alle kartelpartijen dan ook maar verbieden?
Niet?

Dan gaat het Trouw kennelijk niet om de grondwet. Huichelaars.
Feitelijke discriminatie laten liggen en je druk maken over een oppositiepartij die *mogelijk* ooit ook wil discrimineren. Dat is alsof je de stelende penningmeester in je club bewust zijn gang laat gaan; terwijl je wel iedereen die zich kandidaat stelt voor penningmeester uit de club gooit.
Feitelijk ben je dan gewoon medeplichtig, Trouw.

Belangrijker punt is dat "in gelijke gevallen gelijk behandelen" iets heel anders is dan "alles altijd gelijk behandelen". Een moordenaar kan zwaarder bestraft worden dan een fietsendief, en een boek dat aanzet tot genocide kan anders behandeld worden dan een boek over ruimtevaart. Ondanks artikel 1.
Zelfs bij Trouw moet iemand dit begrijpen.

Waar kartelpartijen als D66 oproepen tot het structureel achterstellen van autochtonen en mannen, wil de PVV de koran verbieden. Een boek dat aanzet tot slavernij en genocide; dat lijkt mij iets totaal anders.
Zelf wijs ik boekverboden af overigens. Laat iedereen vooral zelf ontdekken wat er in dat haatboek koran staat. Maar het niet verkopen van "mein kampf" wordt door Trouw ook niet als een schending van artikel 1 ervaren. Dat er in de koran meer oproepen tot geweld staan dan in mein kampf is geen reden de koran heilig te verklaren.

Integendeel. Alles dat met de islam te maken heeft straalt blinde haat, principiële razernij en ongekende wreedheid uit. Het afslachten van kleuters in Toulouse en Manchester; wereldwijd feestjes om een instortend WTC; een sharia die homo's en zelfs slachtoffers van verkrachting wil stenigen.
Er is geen enkele invloedrijke islamitische korankenner, shariageleerde of (geestelijk) leider die de jihad en de sharia afwijst. Integendeel, vrijwel elke "gematigde" loopt tegen de lamp bij gebruik van de verborgen camera.

Iedereen die de islam als "gewoon" een religie ziet spoort niet. Zelfs satanisme is vrij onschuldig vergeleken met de islam. Terreurclub isis werd beroemd door zo wreed mogelijke executiefilmpjes als "reclame" voor het kalifaat te verspreiden. Geen bikini's op het strand, maar een rij afgehakte hoofden op een hek; zo lok je burqa's en baardapen. Zelfs (nationaal-) socialisten hielden hun misdaden tegen de mensheid zoveel mogelijk geheim.

De islam anders behandelen dan hindoeïsme of christendom gaat echt niet in tegen artikel 1. De islam wel gelijk behandelen gaat in tegen elke denkbare vorm van gezond verstand.

Dandruff | 31-01-21 | 19:50 | 1

Ik wil alleen even zeggen dat ik u gelezen heb, en voor wat mij betreft +1.

photto | 31-01-21 | 20:32

“Minstens zo belangrijk is dat in een democratie minderheden worden beschermd tegen de willekeur van de meerderheid. Alleen al vanuit dat oogpunt kan nooit met de PVV worden samengewerkt”.
“Veel eerder zou de vraag opgeworpen kunnen worden of de PVV in het licht van Artikel 1 verboden zou moeten worden”.

In 2017 stemden 1.372.941 mensen op de PVV en behaalde 20 zetels. Hiermee is de PVV-stemmer een minderheid en deze minderheid werd door een meerderheid bij voorbaat uitgesloten van regeringsdeelname.

“Minstens zo belangrijk is dat in een democratie minderheden worden beschermd tegen de willekeur van de meerderheid. Alleen al vanuit dat oogpunt kan nooit met VVD, CDA, D66, PVDA & Groenlinks worden samengewerkt”.
“Veel eerder zou de vraag opgeworpen kunnen worden of de VVD, CDA, D66, PVDA, Groenlinks & dagblad Trouw in het licht van artikel 1 verboden zou moeten worden”.

Fele | 31-01-21 | 19:29 | 1

D66 is anti-referenda. D66 Kamerlid Jetten wil zonder volksraadpleging ondemocratisch het EU-lidmaatschap in de Grondwet verankerd zien.

“Minstens zo belangrijk is dat in een democratie minderheden worden beschermd tegen de willekeur van de meerderheid. Alleen al vanuit dat oogpunt kan nooit met D66 worden samengewerkt”.

drs.Nee | 31-01-21 | 20:23

En zo demoniseren we gewoon lekker verder vanuit je deug bubble.
Dit soort mensen zijn exact de reden waarom ik Wilder ga stemmen dit keer.
Bedankt Cees, hypocriete hond dat je bent.

Maya de Blij | 31-01-21 | 19:14

Ze zijn bang.

Vragen om een verbod komt voort uit angst. En terecht. GLD66 verliest massaal zetels, partijtje van de arbeid is maanden voor de verkiezingen in een leiderschapscrisis gekomen. De stemmen gaan naar buitenstaanders. Haags oudlinks loopt leeg als een lekke band. Rutte kan straks kiezen tussen regeren met Geert of regeren met een hele brede coalitie.

geerdt | 31-01-21 | 19:13 | 1

straks??? wat hebben we de afgelopen 3 regeringen gezien volgens jou?

Epistulae_Morales | 01-02-21 | 00:49

They ask as a minority not what they give back as a majority... Dat is een heel heel groot probleem. Voor Nederland. Voor Europa. Eigenlijk overal waar de schattige moslim voet aan wal krijgt.

brabant altijd -1 | 31-01-21 | 19:01

Dit heeft niks te maken met White supremacy, ook al zou je het zo kunnen vertalen. Dit is de hoofdredactie van een ex verzetskrant die niks van de huidige verzetsbeweging moet hebben. Ik hou me maar vast aan het idee dat de Volkskrant ook onder vrije meningsuiting valt. Interessant dat de verzetsbeweging wel de democratie eert, maar dat een krant partijen liever uitsluit. Zeg Koos, mag dat eigenlijk wel?

GekkePietje | 31-01-21 | 18:50

Zo rolt autoritair links. De verdraagzaamheid van Kaag en Klaver prediken en andersdenkenden ausradieren.

therealbraindump | 31-01-21 | 18:37 | 1

Dan heb ik nog meer respect voor de relschoppers. En dat is al bar weinig.

Mart6037 | 31-01-21 | 18:58

Die grondwet is ook zo subjectief als de pest. Daarnaast is geen enkele wet in beton gegoten. Motorclubs worden gewoon gesloten. Ik zie niet in waarom islamclubs gewoon gesloten kunnen worden als daar een aanleiding voor is. Veel islamclubs zelfs. Er is ook geen verplichting of een grondwet die zegt dat je de islam hier massaal naartoe moet halen. Dan is er ook geen grond wet die verbiedt om de islam hier massaal weer weg te laten gaan.
Mes snijd aan twee kanten.

dijkbewaker | 31-01-21 | 18:29

Mooi dit: joop.bnnvara.nl/opinies/wilders-schep...
Dus volgens een rechtsig weblog heeft Trouw het gedaan en volgens een linksig Wilders. De rest denkt: Wat is een krant en waarom vindt Wilders daar wat van? En trekt nog een biertje open.

ECLP | 31-01-21 | 18:28 | 2

De rest??
Volgens mij weet je alleen van je zelf wat je denkt. En bier??

dijkbewaker | 31-01-21 | 18:32

Joop... ik sta altijd weer verbaasd als ik zie hoeveel tomeloze haat en fanatisme er van die site druipt. Er zijn ook een paar wat gematigder figuren, maar die zijn dan ook steevast doelwit van persoonlijke aanvallen van de deugbrigade. Nee, dan is GeenStijl toch wat gemoedelijker en ruimdenkender.

Argyronauta | 31-01-21 | 20:39

Dagblad? Wie? Wat? Trouw?

DanskeRob | 31-01-21 | 18:27

Nergens zo veel hoerenlopers als onder de lezers van Trouw.

Stratum | 31-01-21 | 18:22

Hey Red. GS. Moet dat filmpje nu weer? Van dat wijf wordt je gewoon schijtziek. Deze raaskalt eindeloos maar door en nu op een zondag dit soort bagger te moeten aanhoren, gaat mij een zaterdag te ver.

Mr_Pikibelly | 31-01-21 | 18:13 | 1

En ze praat nog plat ook.

Argyronauta | 31-01-21 | 20:08

Bente Becker, de marge-muts.

Repliek_in_stijl | 31-01-21 | 17:54

Wanneer een minderheid een meerderheid is geworden en ze zich na 30 jaar nog steeds als ondankbare logees gedragen dan mogen ze van mij stoppen met het logeerfeestje. Ga maar weer thuis slapen.

Dirk III | 31-01-21 | 17:43
-weggejorist en opgerot-
RikvanderKampen | 31-01-21 | 17:26 | 4
-weggejorist-
RikvanderKampen | 31-01-21 | 17:31
-weggejorist-
RikvanderKampen | 31-01-21 | 17:32

@RikvanderKampen | 31-01-21 | 17:32:
Toch typisch dat mensen die geen argumenten hebben, die geen fatsoenlijk Nederlands kunnen schrijven, en die rondlopen met een haat die twee keer zo groot is als waarvan ze Wilders beschuldigen, iedereen steeds voor 'gay' of 'homo' uitmaken. Ik heb die obsessie voor homoseksualiteit nooit begrepen. Ik vind het wél altijd heel verdacht.
Verder valt iemand die zich 'Rik van der Kampen' noemt en die in werkelijkheid Mo of Mehmet heet, enorm door de mand.

Peter Emile | 31-01-21 | 17:41
▼ 1 antwoord verborgen

Wat dat aangaat verschild die Cees van der Laan niet veel met de Ayatollah`s uit Iran. Het linkse gedachtegoed begint inmiddels ook extremistische trekjes te vertonen.

RickRD | 31-01-21 | 17:22 | 1

"Begint"?
"Inmiddels"?
Buikhuizen werd 40 jaar geleden al kapot gemaakt. Een lange lastercampagne door met name anoniem lafbekje "Piet Grijs" (= Hugo Brandt Corstius) leidde tot zijn ontslag en bedreigingen. Wetenschappelijk gezien had Buikhuizen gewoon gelijk, achteraf. Maar in zijn vakgebied kon hij niet verder; hij ging maar antiek verkopen.

Dandruff | 31-01-21 | 18:38

De vijfde colonne is een term die gebruikt wordt voor bepaalde krachten die in een land of een andere eenheid voor de vijand actief zijn. De term suggereert een georganiseerde samenzwering, die op instigatie van de vijand van binnenuit de weerstand probeert uit te hollen. (wikipedia) Kortom valse heelmeesters maken stinkende wonden. Wij volgen het pad dat Indonesië al heeft bewandeld. Sharia zal eens bespreekbaar worden. Het gevaar van democratie gunnen aan onverlichten. Terwijl uitzetting een prima middel is om juist grote ellende te voorkomen. Zo houdt Israel die gasten ook onder de duim. Want zij weten wat genocide is.

squadra | 31-01-21 | 17:15 | 1

Ze weten hier ook wat genocide is, pluche en deugen is belangrijker. Principes en eer zijn dingen die nog zeldzaam voorkomen.

hisxxx | 31-01-21 | 23:32

Geert, als je dit leest, mocht je in de toekomst een veilig adres nodig hebben, bij mij ben je altijd welkom. Maken we het gezellig met een biertje en eigengemaakt balletje gehakt, je mag er zelf twee als je wilt. Je mag zo lang blijven als nodig is.
Alleen smorgens niet te lang op de pot blijven zitten, want ik heb maar één wc en wil niet te lang wachten tot ik erop kan.

Groet,
Je vriend van het platteland.

Enemy of the State | 31-01-21 | 17:09 | 4

@Peter Emile | 31-01-21 | 17:46: Daar staat nu mijn snorscooter in.
Gewoon op het laatst beetje gas erbij en het stuur omhoog trekken, staat ie zo rechtop erin.

Enemy of the State | 31-01-21 | 17:48
▼ 1 antwoord verborgen

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Daarom mag Trouw deze mening hebben en heeft Wilders ook alle recht om te zeggen wat hij wil. Alleen vind ik wel vreemd dat een krant zo'n mening laat horen. Ik zou mijn abonnement direct beeindigen.

Hypno2050 | 31-01-21 | 17:06

Ik vroeg me al af wat ik in maart/juni/sint juttemis toch eens zou stemmen. En nu weet ik het. PVV it is.

Stijlicoon | 31-01-21 | 17:04

Het CDA moet altijd de deur voor de PVV open houden.
Zodat zij andere partijen tijdens de regeringsformatie onder druk kunnen zetten.
"Als jij niet een beetje inschikt met je onredelijke eisen dan gaan we wel met de PVV samen regeren"

Osdorpertje | 31-01-21 | 16:54 | 1

Precies. Hugo de Jonge was te dom om dat te snappen: Hij gaf zijn onderhandelingspositie bij voorbaat weg - ten koste van het belang van zijn achterban - door de PVV bij voorbaat uit te sluiten: Daarmee dwong hij zich bij voorbaat in een linkse coalitie die alles van hem kon eisen omdat hij toch geen alternatief had. En dat alleen maar om lijsttrekker te worden met behulp van het deugdeel van de CDA-leden. Veel dank voor uw stem op Hugo de Jonge!

Boeser_Onkel | 31-01-21 | 17:03

Als we de islam nu verbieden in Nederland dan is de PVV niet meer nodig, rechts blij, links blij , win win.

hatschjoe | 31-01-21 | 16:41 | 2

Soms kan een oplossing zo simpel zijn.

RickRD | 31-01-21 | 17:26

Je hebt volkomen gelijk ff voor 1 maart regelen graag.

kuus | 31-01-21 | 19:06

Wat? En dan geen woord over denk? Dus vreemdelingenhaat is enkel ok als wij de vreemdelingen zijn? Check

Snoorderlag | 31-01-21 | 16:37

Ik vraag mij echt af wat de gutmenschen van Trouw over deze video zullen
zeggen ; www.youtube.com/watch?v=cxI1unZLpMw&a...
Paul maakt in deze video duidelijk waar het echte gevaar voor Nederland
en de rest van de westerse wereld zit.

getzappad | 31-01-21 | 16:37 | 1

Ja ongelofelijk dat Paultje nog in de politiek zit bij GL, een echte Commie, Maoist en Red Khmer lover.

vlotterik | 31-01-21 | 18:13

De PVV hoeft niet verboden te worden alleen af en toe wat getemperd te worden.

deoudererijperevrouw | 31-01-21 | 16:34 | 3

Oh? En hoe ziet u dat precies dat "temperen"?
Door wie en hoe?
Ik ben razend benieuwd hoe een oudererijperevrouw dat ziet.

Roadblock | 31-01-21 | 16:39

Oudere rijpe vrouwen moeten pannenkoeken bakken voor de kleinkinderen en zich verder nergens mee bemoeien.

J.Cash | 31-01-21 | 18:27

Ik ga per direct mijn denkbeeldige abonnement bij Trouw opzeggen! Wat .. een.. geboefte!

Hevvlan Demuru | 31-01-21 | 16:31

Wilders die zeikt dat hij gehaatzaaid wordt, maar zelf niet anders doet. Maar hullie begon, zie je bij kleuters ook altijd.

Weerduivel | 31-01-21 | 16:27 | 4

Aan de beveiliging van Wilders is te zien dat hij gewoon gelijk heeft. Kritiek op een bepaalde groep is rennen voor je leven, hoe duidelijk wil je het hebben?

ceriel82 | 31-01-21 | 16:38

Klein verschilletje: Wilders is binnen de kortste keren dood als hij niet beveiligd wordt.
De club waartegen hij ageert-, in uw woorden 'haat zaait' hoeft dat niet te vrezen, ondanks alle verzonnen verhalen over hoofddoekjes die afgerukt worden, en moslima's die bespuwd worden, en moskeeen die aangevallen worden.

Roadblock | 31-01-21 | 16:44

@Eddy67 | 31-01-21 | 16:35: ja. net zoals amateur nazi en kopvod pure feiten zijn, slaan we elkaar met feiten om de oren.. nou nou nou.. maareh. wat heeft ie nu al voor elkaar gekregen in 16 jaar?

Epistulae_Morales | 01-02-21 | 00:52
▼ 1 antwoord verborgen

Tsaj, sommige hoeven geen kleur te bekennen, het is bekend.

Schepvogel | 31-01-21 | 16:25

Trouw, dat indertijd van Rutte niets mocht schrijven over de toeslagenfraude, Trouw dat nu van Rutte opdracht heeft gekregen iets negatiefs, ook nog eens onwaar, een schande voor die journalisten, te schrijven over een oppositieleider.
Als journalist ben je dan gewoon kwaadaardig.

El Rico Grande | 31-01-21 | 16:25

Krant heeft (papier en online) bereik van niks; 70% leest misschien zo'n column even snelsnel. Waar hebben we het over?

Lorejas | 31-01-21 | 16:24 | 1

nou.. jullie hebben het erover .. dat us dan wel weer grappig

Epistulae_Morales | 01-02-21 | 00:54

Trouw, ooit in een ver verleden heel lang een abonnement op gehad, toen het nog niet zo'n politiek correct en daarmee nu half nazistisch blad werd als dat het nu is gezien de oproep van deze redactie. Wat een stel mafkezen.

Zwizalletju | 31-01-21 | 16:21

Trouw = naoorlogse verzetskrant, CDA boomer volk
Volkskrant = naoorlogse verzetskrant, PvdA boomer volk
NRC = pseudo-intellectuele naoorlogse verzetskrant, ALDE boomer volk
Telegraaf= Story/Prive van de kranten, T. blijft de T.
Reformatorisch dagblad = vodje voor CU/SGP boomer volk
Parool/Groene Amsterdammer/overig = commie rags for oudere extreem (s)links volk.

Mensen onder 45 lezen helemaal geen kattenbakvulsel met "nieuws" van min. een dag geleden. Hot takes van opgeschoten columnisten kunnen de meesten ook via open riolen twatter, feestboek en reddit krijgen. Of zelfs in filmpjes via jijbuis.

Hoe eerder deze mastodonten media overleden is de beter. Want mensen boven 45 geloven wel blind wat er in dit soort vodjes staat om een of andere reden.

Graaf_van_Hogendorp | 31-01-21 | 16:21 | 1

Ik ben 76 en walg van al die k.t kranten,msm media linkse propaganda op rekening van de belastingbetaler.Gelukkig is You Tube er voor de andere zijde van het nieuws

bigb28 | 31-01-21 | 19:15


youtu.be/ZLu6WRPPmTE

Fortuyn had gelijk - PvdA prominenten over eigen ondergang en gelijk Pim Fortuyn

express | 31-01-21 | 16:20

In Nederland is sprake van een nep democratie. In een democratie mag je anders denken en een andere mening hebben. In Nederland is het niet meer mogelijk.

Eddy67 | 31-01-21 | 16:20 | 1

net zoaks een uitkering een nep salaris is, boeit weinig mensen dat

Epistulae_Morales | 01-02-21 | 00:55

Misschien kan dan ook, in het licht van Artikel 1, de Islam verboden worden. Trouwens, die artikelen, en mensenrechten, zijn per definitie westers. Dit is de Islamitische variant op universele mensenrechten: nl.wikipedia.org/wiki/Ca%C3%AFro-verk...

JackStick | 31-01-21 | 16:18 | 1

Zou je denken maar zo objectief zijn ze niet bij Trouw. Wel de splinter bij Wilders maar niet de balk in hun eigen ogen zien.

sprietatoom | 31-01-21 | 17:05

"Er zijn eerder partijen verboden, zoals een illustere voorganger, CP’86, die in 1998 werd verboden wegens aanzetten tot vreemdelingenhaat."

Cees van der Laan moet zijn huiswerk wat beter doen, CP '86 is niet verboden omdat het als politieke partij een bepaald gedachtegoed uitdroeg maar ze zijn destijds verboden omdat het een criminele organisatie was. Dat lijkt me toch wel een saillant detail.

Desolator | 31-01-21 | 16:18 | 1

dat noem je gewoon de kunst van het weglaten .

bowlfabriek | 31-01-21 | 16:55

Trouw verbieden wegens haatzaaierij is ook een optie.

de honden blaffen... | 31-01-21 | 16:15

Ik vraag me toch nog steeds verbijsterd af wat daar is gebeurd, op de burelen van Trouw. Zou bijna gaan denken aan een soort Greet Hofmans-affaire. Raspoetin. Rian van Rijbroek...

Zenzeo | 31-01-21 | 16:13 | 2

Oftewel een charismatische kwade genius die mensen om zijn/ haar vinger weet te winden.

Zenzeo | 31-01-21 | 16:14

DPG, net zoals alle andere dode bomen media. Gesponsord door de EU.

hisxxx | 31-01-21 | 23:46

"Sure, het sluiten van alle moskeeën en het verbieden van de koran stuit op grondwettelijke bezwaren en dat is waarom we die grondwet ook hebben - en waarom Wilders zelfs als ie ooit premier wordt (wat ie nooit wordt) zo ver nooit zal komen. "

Precies. Maar waarom komt Wilders dan nooit met voortstellen die wel passen binnen de grondwet? Ik weet waarom en iedereen hier weet dat ook: Omdat je daarmee geen stemmen binnensleept van de wat minder genuanceerde rechtse stemmers. Dus daarom altijd de overdrijving, daarom altijd komen met voorstellen die niet passen binnen de grondwet.

Beste_Landgenoten | 31-01-21 | 16:11 | 4

Als je te boek staat als meest rechtse partij, hoef je de minst genuanceerde rechtse stemmers niet op deze manier te paaien, aangezien zij toch wel op uw partij zullen stemmen bij gebrek aan rechtsere alternatieven.

jemagookniksmeer | 31-01-21 | 16:30

@jemagookniksmeer | 31-01-21 | 16:30:
Begint u nou niet met logica bij Beste_D66_Landgenoten.
Die is niet zo van de logica.
Een goede reden waarom Wilders onhaalbare punten zoals het sluiten van moskeeen, en verbieden van de Qur'an in zijn verkiezingsprogramma's zet zou zijn, omdat hij misschien helemaal geen regeringsverantwoordelijkheid wil.
Het is in ieder geval de reden, dat ik niet voornemens ben deze keer op hem te stemmen.

Roadblock | 31-01-21 | 16:46
▼ 1 antwoord verborgen

En dan nog vinden journalisten zich niet vooringenomen maar professioneel

thanseeuwen | 31-01-21 | 16:06 | 6

@Beste_Landgenoten | 31-01-21 | 16:13:

Wat generaliserend ineens, blijkbaar hanteer je 2 maatstaven als het over mensen gaat.

Enfin met 100% overtuiging een stem op Wilders dit jaar van deze kant.

sprietatoom | 31-01-21 | 16:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Azarkan wil dit niet want hijs tegen homo's etc. Die VVDmeid denkt dat dit niet zo is. Helaas is het wel zo. Ook mooi dat zo iemand als die Azarkan de rechtsstaat enzo erbij haalt. Alles om zijn haat religie te beschermen

een maffiabaas | 31-01-21 | 16:03

Wopke is met alle respect een hoop gebakken lucht.

Uw Verzekeringsadvis | 31-01-21 | 16:02

Populist Cees van der Laan is hoofdverantwoordelijk is voor dit giftige geneuzel. Een aanklacht jegens haatzaaien, demoniseren en misleiding zou niet misstaan. Die man is staatsgevaarlijk, hij ondermijnt de democratie.

Gravin v Kippenbouth | 31-01-21 | 16:01

Trouw doet een Folkertje*.

*Folkert Jensma, hoofdartikel NRC, 6 mei 2002

J.P.Drapeau | 31-01-21 | 15:59

Ach wat een opruierij weer. Trouw zet helemaal geen priemie op het hoofd van Wilders, noch wordt opgeroepen tot Fortuyn achtige taferelen. Lees de tekst en NERGENS wordt ook maar in de verte opgeroepen tot geweld.

Maar, die nuance zal - zoals altijd iedere nuance - door PVV-ers niet gezien worden. Want PVV-ers - zo weten we allemaal - zijn niet van de nuances want die zijn van alleen zwart - wit.

Beste_Landgenoten | 31-01-21 | 15:59 | 8

Iedereen zijn (m/v) eigen echokamer. Die lui van Trouw hebben er één. Wilders heeft er één. Wilders zegt de dingen die hij zegt omdat zoals u elders noteert dat stemmen trekt en Trouw doet wat het doet om hun oplage te behouden. Het heeft allemaal niet zo veel om het lijf. Wilders wil de islam hier verbieden en Trouw wil de PVV verbieden. En dat gaat beiden niet gebeuren. Dat verbieden, het wordt zo zachtjes aan vermoeiend omdat het zo zinloos is in de echte wereld.

forecastle | 31-01-21 | 16:29

De bijdragen van BL en dan het woord nuance gebruiken........ Vuilsnisman, kan deze zak ook mee?

MikeTheBull | 31-01-21 | 16:33

Ik heb liever alleen wit.

Nietgek | 31-01-21 | 21:49
▼ 5 antwoorden verborgen

De hoofdredactie en senior redacteuren van Trouw tonen zich intellectueel te licht. Verzoek aan hen: Maak je er nou eens niet zo gemakkelijk vanaf en plaats bovengenoemde column in de context van 'de paradox van de tolerantie' van Popper en.wikipedia.org/wiki/Paradox_of_tole... en de 'wehrhafte Demokratie' de.wikipedia.org/wiki/Streitbare_Demo... . Praten we dan verder.

Boeser_Onkel | 31-01-21 | 15:57

Anders de pers ook maar verbieden te beginnen bij Trouw.

En dan verbaasd zijn dat men de pers wat minder vriendelijk bejegent tegenwoordig.

sprietatoom | 31-01-21 | 15:56

Ah, Wopke wil ook aan de censuurknop zitten en een woeppie doen.

MistaRazista | 31-01-21 | 15:52

Jongens en meisjes.
-
DPG kartelmedia is de hoofdschuldige.
-
Framen, liegen, en verdraaien.
-
Hallo anti-kartelwet???

letterzetter | 31-01-21 | 15:49 | 4

Framen, liegen en verdraaien zoals je het noemt speelt veel langer; kun je DPG hoogstens medeschuldig aan noemen.

Lorejas | 31-01-21 | 16:26

@Lorejas | 31-01-21 | 16:26:
Yup, al sinds de oorlog :)
Maar het gaat mij om de huidige situatie. Dit walgelijke stukje framing.Veel tot bijna alle media in NL en België hebben zij in bezit. En wie betaald, bepaald.

letterzetter | 31-01-21 | 16:52
▼ 1 antwoord verborgen

Kabinet formeren volgens:
Partij met de meeste zetels,
samen met de een na hoogste etc..
Totdat tenminste 76 zetels bereikt zijn.

Indien deze partijen teveel ideologische verschillen hebben, gaan ze 4 jaar vooral op hun handen zitten. Het land is namelijk te verdeeld om besluiten te nemen die bijdragen aan wat het volk wil.
Indien deze partijen veel ideologische overeenkomsten hebben, is de meerderheid vam de bevolking voor bepaalde veranderingen/beleid en kan dit doorgevoerd worden. De kwaliteit van uitvoering bepaalt vervolgens 4 jaar later of de ingezette koers verder gevolgd wordt, er op de handen gezeten wordt of er een andere koers komt.

Een verplichte coalitie van de grootste partijen dus. Geen politieke formatie, gemarchandeer of kaltstellen. En daar is niks ondemocratisch aan. Als de vvd en pvda 4 jaar samen op 1 kussen kunnen, dan kunnen alle partijen dat. Willen ze niet, gediskwalificeerd, jullie doen niet meer mee, verplichte opheffing van de partij.

WasHetMaarMakkelijk | 31-01-21 | 15:48 | 5

Zinvol idee. En als één van die partijen niet mee wil doen, dan leveren ze gewoon AL hun zetels in, wordt het de één-na-grootste plus de op-twee-na-grootste etc tot minimaal de helft+1 zetel. Moet je zien hoe snel ze toch mee willen spelen.
Verder zou ik willen dat er een kiesdrempel komt van minimaal 5 procent om de nutteloze randpartijen kwijt te raken. En de eis dat als een partij X zetels heeft, die partij X zetels houd. Dus weglopen of weggestuurd worden wil zeggen zetel inleveren en wordt bezet door iemand anders van dezelfde partij. Nu zitten er diverse (éénpersoons of meerpersoons) partijen in de kamer die niet bestonden bij de vorige verkiezingen; hun aanwezigheid is derhalve antidemocratisch. Tot slot alle posities in een politieke bestuursfunctie (gemeentelijke, provinciale en landelijke overheden) alleen voor mensen die alléén de Nederlandse nationaliteit hebben. Geen Turkse of Marokkaanse zetbaasjes in een Nederlandse overheidsfunctie, geen Scandinavische adel, etc.
Tot slot, maar daar zijn we alláng voorbij vrees ik, zou het hoogste machtsorgaan in Nederland de Nederlandse overheid moeten zijn, en niet de Brusselse. Baas over eigen land, eigen grens, eigen wet. Maar goed, sic transia etcetera

Valse_nootjes | 31-01-21 | 15:59

@Valse_nootjes | 31-01-21 | 15:59:
Dat zijn voorwaar geen valse nootjes die u daar zingt. Alleen de kiesdrempel zie ik niet zo zitten. Ook voor de minste minderheden mag een stem vertegenwoordigd zijn. Tevens twijfel ik ook over het inleveren van een zetel bij afsplitsing, men stemt tenslotte (officieel) op een volksvertegenwoordiger, niet op een partij. Een controleerbare maatregel tegen partijdiscipline zou beter zijn. Dan krijgt steun verwerven bij de oppositie ook een krachtigere invloed.

Verder nog een bindend referendum erbij, welk vooral handig is wanneer we een kabinet hebben dat op de handen zit en er ergens in die 4 jaar toch een voor NL zeer belamgrijk lange termijn besluit genomen moet worden..

WasHetMaarMakkelijk | 31-01-21 | 17:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Iemand hier had het al over karma. Meneer Cees moet vanaf nu in zijn ‘achteruitkijkspiegel’ blijven kijken.
Het is vandaag 27-01-2021.....15:40 uur zeg maar. We tellen af....

Normpje | 31-01-21 | 15:48 | 1

Wat in 's hemelsnaam verwacht jij dat er gebeurt ?

Koning BongoBongo | 31-01-21 | 16:20

De Trouw Donners en Grapperhausen kicken op het thema 'vreemdelingenhaat' waarmee haat gezaaid kan worden tegen degenen die Trouw waardig acht om van deze door henzelf bedachte sticker te voorzien. Heeft Geert Wilders ooit letterlijk verkondigd dat hij "vreemdelingen haat"? Nee, Trouw is bezig met haat te zaaien tegen een fantoom uit eigen brein. Geert Wilders wil het sociaal democratische voorbeeld van Denemarken in Nederland invoeren. Dus Trouw redacteuren, laat uw geketter eens knetteren richting de sociaal-democraten van Denemarken. Verfoei, vervloek, schreeuw moord en brand over wat de Deense regering aan het uitvoeren is.

Eeuwig..Op..Vakantie | 31-01-21 | 15:46

De onthoofding van Samuel Paty is een keerpunt in de tolerantie voor islamisme

www.trouw.nl/cs-bcb54ece

Quattro Stagioni | 31-01-21 | 15:44 | 1

Nou niet in Nederland hoor.

jemagookniksmeer | 31-01-21 | 16:33


Hannie Schaft wordt ook altijd misbruikt om de multiculurele samenleving er ongevraagd doorheen te jassen, wat in mijn ogen een heel onzuivere redenering is.
hannieschaft.nl/hannie-schaft/

King of the Oneliner | 31-01-21 | 15:42 | 7

https://www.vn.nl/hoe-het-meisje-met-het-rode-haar-werd-verraden/

Mr.Crowley | 31-01-21 | 17:06

En het is vrij logisch dat de Nederlandse overheid hierover alles zal ontkennen.
Feit blijft dat Hannie Schaft letterlijk in de laatste weken voor de bevrijding, de Duitsers waren al in onderhandeling met de geallieerden voor de overgave, is geexecuteerd.
Ander verzetsmensen die in gevangenschap zaten in die tijd konden de oorlog gewoon uitzittten

Mr.Crowley | 31-01-21 | 17:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Trouw is een prima krant om je vers gebakken vis in te verpakken. Thuis aangekomen heerlijk genieten van je visje....alvorens de open haard aan te steken met deze nutteloze verspilling van papier.

Witte-vla | 31-01-21 | 15:41
-weggejorist-
Jan3Sobieski | 31-01-21 | 15:40

Als we nou allemaal op FvD stemmen is iedereen gelukkig

SpookJohn | 31-01-21 | 15:40

Vroeger.....toen was het nog een traditie om met Molotov cocktail langs te gaan.
Een verkapte moordpoging
Zolang is het OM en de politiek al brak.

letterzetter | 31-01-21 | 15:40

Het is begonnen met Matty Verkamman in Trouw. Hij heeft bloed aan zijn pen. En Trouw heeft bloed in haar druk-inkt. Hij (Matty Verkamman) heeft ook mede een zaadje geplant wat geworden is tot de moord op Pim Fortuyn. Lees en huiver in de voormalige verzetskrant Trouw:

"Ik voel aan de pommerans, zie dat biljartbalhoofd van Fortuyn en bedenk dat ik met een lekkere trekstoot de haatkwab in zijn hersenen voorgoed onschadelijk zou willen maken. Dan ineens weet ik het. Ik zeg: ik zou gaan schelden, bij voorkeur op de toon van Henk Spaan. Jij vuile, kale nepprofessor, jij hebt de intelligentie van Adolf Hitler en de charme van Heinrich Himmler! Jij leeft van haat en daarom hoop ik dat je in die dark room van je zo gauw mogelijk aids krijgt".

PieterPassant | 31-01-21 | 15:39 | 3

Zo..... netjes heurrr.

letterzetter | 31-01-21 | 15:41

"revenge fantasies of the impotent"

Asteroid-B612 | 31-01-21 | 16:29

Je vergeet de laatste zin die iedereen eruit laat:

"... Zou je dat werkelijk zeggen?, vraagt mijn vrouw. Misschien toch ook niet, zeg ik, het was meer een opwelling..."

YoMoms | 31-01-21 | 17:45

Wat ben ik blij met mijn abonnement op GeenStijl.
Kwaliteitsjournalistiek die dingen van alle kanten belicht. Bewijzen, actieve herinnering, creativiteit en eerlijkheid. Zonder uitsluiting. Waar vind je dat nog?

Normpje | 31-01-21 | 15:38

Juist ja politiek rechts vooral blijven wegzetten als iets gevaarlijks dat verboden moet worden omdat, dat zo goed werkt. Mijn oudste herinneringen aan rechtse politieke figuren is DRS Hans Janmaat, als je ziet hoe die lul van, van muiswinkel hem belachelijk maakte en hoe netjes Dhr Janmaat toen nog was (in vergelijking met tegenwoordig) en hoe een vlucht politiek rechts sinds die tijd gemaakt heeft omdat er niet met mensen met een andere mening gepraat wordt, nee verketteren, demoniseren en belachelijk maken werkt veel beter. Als mensen zich niet gehoord voelen zullen ze de hakken verder in het zand zetten dan veranderen ze niet als bij toverslag van mening.
De moord op fortuin en het verenigen van verdeeld links door Rutte om Wilders een hak te zetten heeft enkel maar bijgedragen aan groter draagvlak voor extremer rechts, ze graven hun eigen graf en ze hebben het niet eens door!
Wellicht, waarschijnlijk eindigt Wilders deze ronde wederom in de oppositie omdat het electoraat niet de moeite neemt om te gaan stemmen, maar vergelijk de toon van het debat maar eens van nu met de tijd van Janmaat rechts bouwt steeds meer draagvlak op ik hoop dat de bevolking eindelijk eens wakker wordt

Johnroe | 31-01-21 | 15:38

Wat die Matty Verkammen over Fortuyn zei, kan alleen uit de bek komen van een bijzonder minderwaardig mens.

gestoptmetroken | 31-01-21 | 15:35 | 1

Achja elke linkse krant heeft meelopende sukkeltjes die graag over het randje gaan. Hoe heet die goedkope kudt die in dienst van van Jole is ook maar weer?

amateurrr | 31-01-21 | 15:40

Trouw maakt en bepaalt het verschil tussen goed fout en verkeerd fout. De norm voor onnozel wordt nog even wat lager gelegd. Niks inhoudelijks (te laf voor) tegen wilders, dus gewoon met een verbod en van de flat flikkeren de pvv.

TheseDays00 | 31-01-21 | 15:35

Ja ik vind ook dat minderheden beschermd moeten worden. Namelijk de globale minderheid der verlichte atheïsten!

een maffiabaas | 31-01-21 | 15:35 | 3

n atheist heeft ook niks om voor dood te gaan....

SpookJohn | 31-01-21 | 15:37

Blijkbaar heeft die hoofdredactie niets geleerd van het verleden........... of juist wel.....

BekiekUtMoar | 31-01-21 | 15:34

De echte fascisten zitten in de nieuwsredacties... blijkbaar.

Leduc | 31-01-21 | 15:34 | 1

Mijn mening is dat de grootste partijen in de lijst samen MOETEN gaan werken en een regering MOETEN gaan vormen.
Dat is pas democratie.

En kom nou niet aanzetten met "er zijn zoveel verschillen in de grootste 2". Ja, dat klopt.
Maar bij het huidige systeem en samenstellen van een regering naar keuze word ook gehandeld en handje klap koehandel gepleegd. Dus dat kunnen die twee grootste partijen ook wel.

Het Licht | 31-01-21 | 15:34 | 2

De grootste partijen in de lijst MOETEN samen gaan werken? Ehh nee. De Große Koalition bij onze oosterburen was en is bepaald geen succes.

Louter Leuter | 31-01-21 | 15:44

Helemaal met u eens, vvd en pvv waren bij de laatste verkiezingen de grootste partijen met respectievelijk 33 en 20 zetels, dan hadden ze het daar maar mee moeten doen, niet onder leiding van Rutte verdeelt links hun verschillen opzij laten zetten om Wilders een hak te zetten. Niet alleen zorgt dat ervoor dat je ruim 1.3 miljoen kiezers bedriegt het zorgt ook voor eenheids worst op links en politiek kaalslag

Johnroe | 31-01-21 | 15:45

Cees van der Laan moet zich eens afvragen of Nederland zoveel beter is geworden zonder Pim Fortuyn.

Mr.Crowley | 31-01-21 | 15:34

Cees van der Laan is een gore fascist.

professorinopleiding | 31-01-21 | 15:33

Ik lees dat en dan zou ik dus kunnen stellen dat Trouw een minderheid, PVV stemmers, wil discrimineren, want dat is het als je hen stemrecht gaat ontzeggen. Trouw is dus een gevaar voor een minderheid en dus een gevaar voor die minderheid. Aldus de logica van deze gure krant. Tsja, dat is typisch iets wat dictatoriale types willen en wat Democraten niet willen. Ze mogen het schrijven maar als democraat haal ik hier mijn neus voor op.

Nuuk | 31-01-21 | 15:33 | 1
-weggejorist-
Jan3Sobieski | 31-01-21 | 15:34

Tja, Trouw. Vreselijke krant. Wat die Ephimento daar doet is me ook niet duidelijk.

bqbq | 31-01-21 | 15:32 | 1

Dat vraag ik me ook af. Hij zal nu ook niet een column mogen schrijven met zijn mening over dit ranzige stukje van zijn broodheer Cees, neem ik aan.

Kicksalot | 31-01-21 | 15:43

Subtiele manipulatie zo vlak voor de verkiezingen.
Ongetwijfeld zullen er meer van dit soort demoniserende artikelen verschijnen.
Smerig spelletje, zoals altijd.
Geert gaat wellicht wat ver om de islam terug te dringen en sommige kunnen simpelweg niet uitgevoerd.
Feit blijft, dat juist de islamieten zeer intolerant zijn.
Er gaat geen dag voorbij dat moslims niets te zeiken hebben.
En altijd gaat het enkel en alleen maar om de islam.
Zie zo’n Denk of Nida, die hebben totaal geen boodschap aan “Nederlandse of Rotterdamse” belangen. Zij hebben enkel oog voor islam/moslim belangen.
En wat is er zo verkeerd aan het benoemen van Marokkaanse criminelen?
Terwijl we al 70 jaar spreken over Italiaanse criminelen.
Stay safe Geert!

Ruimedenker | 31-01-21 | 15:32

Trouw wil liever Franse toestanden.
Gelovige intellectuelen zouden beter moeten weten inmiddels...
Chaos bij trainingscomplex Marseille www.dumpert.nl/item/8058145_4784b245

Normpje | 31-01-21 | 15:32

Trouw kan de pest pokke tering krijgen .
Vriendelijke groet aan de lezers van mijn mooie hard gebakken tegeltje .

Bjorn19851111 | 31-01-21 | 15:32

Hoe kan Trouw over democratie praten als ze de 2e partij willen verbieden?

de uitbater | 31-01-21 | 15:30 | 2

China is ook n democratie. Daar mogen de mensen kiezen uit n groep die "Trouw" is aan de partij.

SpookJohn | 31-01-21 | 15:33

@SpookJohn | 31-01-21 | 15:33:
Of Nieuw Links van de PvdA (o.a. met André van der Louw de burgemeester van Rotterdam, Arie van der Zwan (V&D) en Jan Nagel, ja die van Leefbaar, en daarna 50+) die beweerden dat de Berlijnse muur “historisch juist” was.

Louter Leuter | 31-01-21 | 15:53

Trouw, Mein Kampf in krantvorm.

smdyasc | 31-01-21 | 15:30

Als je van een opgewekte en positieve kijk op het leven houdt, waarom zou je dan in godsnaam een zwarte-kousen-krant gaan lezen met een dergelijk depressieve kijk op het leven. Ik moet bij die krant altijd aan bewolking, regen en somberheid denken. Die krant lees je in elk geval niet voor je plezier. Wat is voor hun abonnees dan toch elke dag weer de reden om nog voor je het eerste artikel hebt geconsumeerd door die zure appel heen te bijten?

kalescheet | 31-01-21 | 15:29

"verboden krant wil Geert verbieden"

W_F | 31-01-21 | 15:29

Trouw een schrijnend voorbeeld hoe inclusiviteit en wokeness tot haat en geweldsoproepen leidt. Deze krant is de vijand van de democratie en het vrije woord.

Roorda van Eyssinga | 31-01-21 | 15:29

Trouw, de NSB krant van NL. In 40-45 al fout geweest en samengewerkt met de toenmalige bezetter.

piet7003 | 31-01-21 | 15:28 | 1

Dat was toch echt de T. Flauw is momenteel wel de krant van het naoorlogse verzet.

Graaf_van_Hogendorp | 31-01-21 | 15:29

Zalig zijn de onnozelen van geest.

GroetenVanUrk | 31-01-21 | 15:25 | 1

Helaas is de redactie van Trouw niet zo onnozel!

L.E. Raar | 31-01-21 | 15:26

Hoe een vroeger achtenswaardige krant is vervallen tot een drammerige deugkrant met zeer discutabele meningkjes, en over wil gaan tot censuur en uitsluiting.
Wat een aanfluiting!

L.E. Raar | 31-01-21 | 15:25

Maar opruiing via de krant Trouw, dat moest dan weer wel kunnen.

Koekoek.

netniet | 31-01-21 | 15:24

Junior was laatst op de tablet aan het bellen met een moslimjochie. Junior had even een ietwat lompe opmerking tegen mij omdat ik hem zat te klieren. Toch zegt moslimjochie 'hey, je moet respect hebben voor jouw vader.' Kijk, zo komen we er wel.

Leptob | 31-01-21 | 15:24 | 1

Tsja, dat is dan ook de enige voor wie ze respect (lees: angst) hebben. De rest is hoer of kankerongelovige.

TheBigKirth | 31-01-21 | 15:29

Zo overtuigd van hun eigen gelijk dat ze in de toekomst recht tegen het kromzwaard aanlopen en dan verbijsterd zijn wat hun overkomt. Want een ongelovige is en blijft een doelwit.

Pummetje | 31-01-21 | 15:24

Ach, die klootzak van Trouw krijgt vanaf vandaag zijn wensdenken terug in de vorm van karma. Zo rechtvaardig is het internet

Even offtopic. Ik ben bezig met een partyhouse voor Grapperhaus, wie wil er allemaal nog meer komen? De 1.5m is verboden en knuffelen met gecharmeerd dames moet in de jacuzzi. Ik geef garantie op een bekeuringloze feest

Brulaapje | 31-01-21 | 15:24

Ja net als de vorige keer dat een 2e partij in de verkiezingen ondemocratisch word buitengesloten omdat de politiekeagenda de andere partijen niet aanstaat.

De PVV is een partij met volksvertegenwoordigers gekozen door het volk en het volk heeft niet voor niets op de PVV gestemd.

2017 melde ik het al dat buitensluiten van politieke partijen on democratisch is en verboden moest gaan worden, dat de kieswet hiervoor aangepast moet gaan worden.

De wet moet zo zijn dat de partijen na gelang het aantal zetels verplicht moeten gaan regeren.

lex63 | 31-01-21 | 15:23

haha, de grondwet is n farce, bij zowat elk recht dat we hierin hadden staat nu dat de wet het kan beperken. Als de wet de grondwet kan beperken staat ie dus erboven.... haha

SpookJohn | 31-01-21 | 15:23 | 1

Dat komt ook omdat in Nederland, als een van de weinige landen, toetsing aan de grondwet onmogelijk is. Een fatsoenlijke rechtsstaat heeft zoiets als een constitutioneel hof, dus onafhankelijk. Wij hebben hooguit een stelletje oude politici met een beetje domme man aan het hoofd, dus absoluut niet onafhankelijk (kijk maar naar de toeslagenaffaire.

bergsbeklimmer | 31-01-21 | 15:33

De willekeur van de meerderheid?

Trouw probeert zichzelf een verzetsheld status te geven tegen zijn eigen establishment.

Mr.Crowley | 31-01-21 | 15:23

Om dezelfde reden zou Trouw natuurlijk ook de Islam kunnen laten verbeiden aangezien die niets overlaat van minderheden zoals LHTB... etc... om maar te zwijgen over Joden.
Ook zou Trouw zich kunnen verzetten tegen GroenLinks idioten die overal windmolens wegplempen waar een minderheid last van heeft... maar ook dat doen ze niet.

pdvd | 31-01-21 | 15:23

Dat soort artikelen kan je ipv pvv ook nog beter D66, Gl, pvda of denk invullen... tenslotte zijn dit allemaal partijen die weinig goeds voor hebben met de middenklasse, geweld, criminaliteit en terreur onder allochtonen bagataliseren en afstevenen als stigmatisering en etnisch profileren... ben er 100% van overtuigd dat de pvv betere bedoelingen heeft met het Nederlandse volk, veiligheid als zorg.

Hollandse_blauwe | 31-01-21 | 15:22

Prima. Christenunie ook meteen verbieden. Sluiten vrouwen uit. Denk ook verbieden. Die willen eigenlijk alle homo's het land uit. 50 plus ook verbieden. De snappen niet dat de jongeren later hun luier gaan verschonen.

MeneerGuggenheimer | 31-01-21 | 15:22 | 1

Niemand zit te wachten op nóg meer billenwassers. Weekaanbieding: nu 500 gratis billenwassers bij één pak Tena Lady (m/v/x).

Nivelleermarionet | 31-01-21 | 18:13

De poep- en piestaart komt van (s)links. Ook de figuurlijke zoals regelmatig uitgebraakt in de MSM.

Graaf_van_Hogendorp | 31-01-21 | 15:22

Zie hoe tolerant deze religieuze warhoofden zijn.
Andere meningen zijn verboden of zouden verboden moeten worden.
We mogen in dit land geen kritiek hebben op asielbeleid en natuurlijk ook niet op religies of zelfs het koningshuis.
Dit soort mensen wil wetten die iedereen aanklaagt die hun gedachten niet deelt.
We hebben in dit land een heel klein extreem rechts groepje en een grote groep die gematigd rechts is (op enkele punten) maar ook wel links.
Christenen denken dat de islam hun eigen religie ook groter maakt omdat die ook tegen drank en sex zijn.
Wat een stakkers zijn het toch.

pejo | 31-01-21 | 15:21

Moet Trouw niet verboden worden?

Ride_On | 31-01-21 | 15:21 | 1

Ik stem voor

Bjorn19851111 | 31-01-21 | 15:24

Geert for 76 Seats!

jan1956 | 31-01-21 | 15:20 | 1

Daar wordt Groen-Links niet blij van, van mensen die 76 auto's bezitten.

Nivelleermarionet | 31-01-21 | 18:08

Bedankt Trouw, ik heb altijd al eens op een verboden partij willen stemmen.

W_F | 31-01-21 | 15:19 | 2

Bij wijze van verzetsdaad?

TheseDays00 | 31-01-21 | 15:21

En zich maar afvragen waarom er steeds meer rechtsextremisme in Europa komt, maar de oorzaak er van maar niet willen begrijpen.

We inmiddels een paar honderd jaar aan genotuleerde geschiedenis en iedere keer gaat het op dezelfde manier.

Het ontbeert de redactie van kranten duidelijk aan basiskennis.

NomadBrewer | 31-01-21 | 15:18

De website van trouw geblokkeerd op de firewall van mijn bedrijf. Gewoon omdat ik dat kan en mag, simpelweg verboden in mijn bedrijf, net als de Duitsers deden tijdens de tweede Wereldoorlog.

Astroturfer | 31-01-21 | 15:18 | 6
-weggejorist-
Jan3Sobieski | 31-01-21 | 16:47

Big tech kan ook alles censureren., dus ik dacht, ik doe met de grote jongens mee. Twitter en Facebook staan nu ook in de firewall.

Astroturfer | 31-01-21 | 18:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Van verzetskrant naar nsb-vodje, het is maar een kleine. Grappig hoe Trouw zichzelf tegenspreek in het tweede blokje tekst. Een democratie moet rekening houden met de mening van een minderheid, maar vrijwel in dezelfde zin de PVV verbieden. Laten we maar eens beginnen de invloed van het geloof drastisch te beperken voor een correcte werking van een democratie.

Ruikbaard | 31-01-21 | 15:18

Onder artikel 1 kunnen we ook discriminatie ten aanzien van politieke gezindheid terugvinden. Maar daar zal je ze niet over horen bij de trouw of die andere farizeeërs die zich onafhankelijke media noemt.

amateurrr | 31-01-21 | 15:18

Geert discrimeert niet, de islam discrimineert wel, zoals homo’s en vrouwen.
Maar als je dat in de krant zet, dan roept heel de regering ach en wee en schieten ze alle kleuren van de regenboog.
Het probleem in nederland over het algemeen is dat men wegkijkt bij problemen die éénvoudig zijn op telossen en iedereen weet dat maar niemand durft het voortouw te nemen want dan wordt de raccisten kaart getrokken.

jan6894 | 31-01-21 | 15:16

In dit land moet inmiddels de meerderheid in bescherming genomen worden tegen een intolerante minderheid.

amateurrr | 31-01-21 | 15:15

Gal spuwen bedoel ik eigenlijk.

ceriel82 | 31-01-21 | 16:08

Ik ben nu al meer dan een jaar Trouw-loos en het bevalt me prima. Religieuze kudtkrant is het.

knutsel_ | 31-01-21 | 15:14 | 3

U was dus geruime tijd geabonneerd op die religieuze kudtkrant?

IJsbrekert | 31-01-21 | 15:34
-weggejorist-
Jan3Sobieski | 31-01-21 | 15:38

@IJsbrekert | 31-01-21 | 15:34: Klopt. Mea culpa. De weekendeditie. Alleen maar om nog enigszins voeling te hebben met wat er in de dode bomen staat. En voor de rest van het gezin.

knutsel_ | 31-01-21 | 15:54

Het is een afwijking aan al die mensen te klappen voor de vreemde en een gedachte als eigen volk eerst weg te drukken.

Geen enkele buitenlander snapt dat. Geen Fransman geen pool geen Vietnamees.

En allemaal zeggen ze het zelfde jullie land haat naar de klote. Fransen weten waarover ze praten

Michelle_zuilen | 31-01-21 | 15:13 | 4

Geen enkele buitelander snapt dat geen fransman geen pool geen vietnamees
Vraagje verschil tussen geen enkele buitelander en frans,pool,vietnamees ?

Bjorn19851111 | 31-01-21 | 15:29
▼ 1 antwoord verborgen

Kan dat enge oproerkrantje niet verboden worden?

kunstliefhebber | 31-01-21 | 15:13 | 2

Nu doet u hetzelfde als deugend Nederland wil, censuur voor onwelgevallige meningen. Niet verbieden dus.

Wilt Geerders | 31-01-21 | 15:44

@Wilt Geerders | 31-01-21 | 15:44: In ieder geval op Twitter laten verdwijnen wegens leugens, hetze en aanzetten tot moord. Presidenten werde voor minder al van Twitter afgegooit.

jan huppeldepup | 31-01-21 | 16:05

Hoe zit het met de meerderheid die beschermd moet worden tegen minderheden met een cancelagenda voor Cultuur & Tradities, op basis van ideologie en huidskleur ?

De Briemusketier | 31-01-21 | 15:13 | 1

De gemiddelde burger uit de meeste minderheidsgroepen wil dat ook niet. Dus: hoe beschermen we elkaar tegen radicale splintergroepen die bij de gevestigde orde een ingang gevonden hebben om hun haatpraat mainstream te krijgen? En waarom vindt de msm dat zo dikke prima? En waarom mag één enkele ideologie van buiten Europa hier met die steun zo groot worden? Wedden dat die krantredacteurtjes vrijheid blijheid willen in hùn leven? Dat wijntje, hun vriendin in bikini aan het strand, geen verplichte bidmat in het kantoor? Dus waar slaat dat gedweep op! Zonder Wilders was er wel een stuk in die krant verschenen dat ze bij de PvdD fasco's zijn. Kennelijk is strijd een doel op zich voor deze intelligentia.

zeurmachine | 31-01-21 | 16:07

Omdat de Islam expliciet een wetgeving voorschrijft, namelijk de Sharia, is het naast een godsdienst ook een ideologie.

omanders | 31-01-21 | 15:13 | 5

Ik zie het meer als brainwash

jan huppeldepup | 31-01-21 | 16:05

@jan huppeldepup | 31-01-21 | 16:05: Ja poor man's brainwash..

Koning BongoBongo | 31-01-21 | 16:27

elke godsdienst is een ideologie. leer gvd je eigen taal eens

Epistulae_Morales | 01-02-21 | 00:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Wegkijken geeft anarchie in de ghetto en daarop volgt haat tegen de ghetto.

Het is de linkse kerk die wegkijkt, en daarmee het zaadje legt...

Het is de ghetto die bovengemiddeld PVV stemt, om OOK een beetje structuur en Law & Order te krijgen.

Feynman | 31-01-21 | 15:12

Iedereen het abonnement opzeggen. Die krant spoort niet. Achterlijk figuren hebben niets met echte Nederlanders.

Limburgse-Harry | 31-01-21 | 15:12

Ik pleit voor minder minder minder trouw.
Kunnen ze niet eens gewoon nieuws brengen. Bijvoorbeeld van een boze 56 jarige man in Tilburg die de deurbel van het politie bureau jat. Kijk dat zijn leuke dingen voor de mens.

jan huppeldepup | 31-01-21 | 15:11

vreemdelingenhaat? het zijn geen vreemdelingen meer, we kennen ze intussen wel.

umeli | 31-01-21 | 15:10 | 2

Spot on!

WasHetMaarMakkelijk | 31-01-21 | 15:19

Inderdaad.

Agent 421 | 31-01-21 | 16:01

Linkse gristenen. Kan het erger?

Vula | 31-01-21 | 15:09 | 1

Ja, links gristen wijven, maar het scheelt niet veel

Zorc | 31-01-21 | 17:11

Dit is de tolerantie van links tegenover het zogenaamde uitsluiten en haatzaaien van de PVV. Of mis ik nu wat

Wilt Geerders | 31-01-21 | 15:09

Vergeef hen Heer, zij weten niet wat zij doen.

aflaatverkoper | 31-01-21 | 15:08 | 1

Gaat dit over Rutte en de Jonge?

Koning BongoBongo | 31-01-21 | 16:28

Abonnement opgezegd.

RickTheDick | 31-01-21 | 15:08 | 8

U kunt altijd nog beweren dat u het abonnement voor uw verjaardig van uw kinderen gekregen heeft of zoiets.

jan huppeldepup | 31-01-21 | 15:17

Fake news, u heeft geen Flauw abo.

Graaf_van_Hogendorp | 31-01-21 | 15:19

Chapeau ....

Pjotterdjotter | 31-01-21 | 15:37
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino