ZOEK! Relschoppende losers Museumplein
De kleine vier
Een felle schijnwerper op de vier onderste treden van de maatschappijladder bij Opsporing Verzocht en waarom zouden wij dan niet een fraai digitaal standbeeldje boetseren voor meneer NN03, meneer NN10, meneer NN11 en meneer NN20 met z'n befwond op z'n smoel. Ze hebben op het Museumplein met hun knokgrage knokkels een nare draai gegeven aan het begrip demonstreren en dat is vrij vervelend, want demonstreren is een groot goed. Misschien hebben ze wel vrouwen. Misschien hebben ze wel kinderen. Misschien aaien ze wel geitjes op de kinderboerderij, misschien zitten ze wel naast je in de bus en misschien halen ze op zondag wel een vleugje liefde bij mammie (als ze die al hebben). En we kunnen 'm wel uittekenen. Straks komen er een paar zeurmailtjes van die losers binnen dat ze vooral zélf slachtoffer zijn, en dan gaan ze dreigen met advocaten, en dan blijken ze daar ook te achterlijk voor. En wat nou zo mooi is: wij hebben er toch schijt aan.
UPDATE: Eerste meneer (29, uit Houten) heeft zich gemeld. "De 29-jarige Jeffrey woont nog bij zijn moeder."
UPDATE: In navolging van meneertje Jeffrey S. uit Houten zijn ook 'een 28-jarige man uit Arnhem en een 31-jarige man uit Purmerend' aangehouden. Dader nummer vier heeft inmiddels ook beloofd zich te komen melden.
Meneer NN03
Meneer NN10
Meneer NN11
Meneer NN20
Reaguursels
InloggenOpmerkelijk, lockdown, avondklok, soldaten op straat en nu ook de terugkeer van NSB'ers.
Men zou toch bijna vergelijken gaan maken.
geweld aan beide kanten heeft nog nooit iets opgeleverd, ik praat niet goed wat ze gedaan hebben maar Politie vind ik ook best provoceren.
extreem machtsvertoon en jongeren die maanden niks kunnen in combinatie met avondklok, is ook nou niet de beste combinatie.
Wat een gelul..
Wat een gezever..
www.telegraaf.nl/nieuws/2134516334/re...
In dader nummer 4 mag wel een hele grote negertampeloeres, dan hoor je er vast nooit meer over?
Ik hou m'n hart nu al vast voor het mededogen dat onze rechtelijke macht ongetwijfeld weer gaat hebben met dit tuig. Jammer dat er in bangelijk den Haag geen meerderheid te vinden is voor minimum straffen en vooral ook veel hogere straffen voo rmensen die dit soort aanslagen plegen. Openlijke geweldpleging, door wie dan ook, en tegen wie dan ook: de bak in, minimaal 6 maanden, en op water en brood, zonder Xbox, TV, computer of telefoon. Wie niet horen wil moet maar voelen.
niet vergeten dat dit allemaal gebeurt omdat dat kruidenierstuig op het Binnenhof zo ver is gegaan met bezuinigen dat we geen adequate politiemacht meer hebben. alles gaat om geld: gedupeerden in GRoningen worden niet of heeeeeeeeeeel traag schadeloos gesteld, tienduizenden gezinnen ontwricht omdat iedereen zonder bewijs ineens fraudeur is...
Ik weet eerlijk gezegd wie ik groter tuig vindt: die randdebielen die de tent in diverse binnensteden afbreken, of dat glimmend-van-onschuld huichelend tuig van een rutte en de Jonge die al sussend alles wat ze aanraken verprutsen, in hun niet-aflatende drang om alles tot de laatste cent uit te knijpen.
Kutvolk.
Hogere straffen en minimum straffen zijn niet eens echt nodig. Wel dat er eens echt een straf wordt opgelegd. Dus niet 120 uur schoffelen en dan er ook nog 60 voorwaardelijk van maken.
OM doet haar werk niet, dan wel niet volledig. Een rechter heeft dan weinig anders meer te doen dan eisen van OM toe te kennen.
Komt OM met een minimale eis, dan krijgen ze ook een minimale straf. Is het OM harder en doet ze haar werk ook daadwerkelijk, dan zijn de eisen en straffen ook hoger.
Dus het OM moet gewoon aan de slag en haar werk doen!
PS @GS dank voor deze "gelijke behandeling" van aso tuig, ongeacht politiek.
Opsporing verzocht? Voor demonstranten?
Welke heel duidelijk niet aan het rellen of plunderen zijn in de foto en gezien het licht ook geen avondklok hebben overtreden.
Ben ik Stasi of zo?
Losers? Leest u even mee? www.parool.nl/amsterdam/gezochte-rels...
Volgens familie kreeg hij uit het niets een klap op zijn rug. Van een stille. Vrachtwagenchauffeur. Woont nog bij zijn moeder. Weet niet wat er waar van is. Wel dat hij waarschijnlijk uw dagelijkse rotzooi uit de supermarkten o.i.d. voor u vervoert. We kunnen niet allemaal raadslid of journalist zijn, he?
Eens.
Als ik de beelden van het politieoptreden van de afgelopen tijd zo zie en de verhalen lees, kan ik me goed voorstellen dat dit verhaal klopt. Ik denk niet dat we de waarheid ooit te weten komen, want de agent zal niet snel toegeven dat hij zelf zonder aanleiding begon te slaan, zelfs als dat de waarheid is.
@Dr. Vigilante | 27-01-21 | 16:16: Ik heb de beelden op AT5 gezien. Er is 45 minuten voor het ingrijpen gezegd dat men het museumplein moest ontruimen, daarvoor was al gezegd door de organisator dat de demonstratie niet doorging en er is al maanden lang bekend dat je 1,5 meter afstand moet houden. En dan opeens?
@Ds_Dre | 27-01-21 | 16:25: En wat wilt u dan, als de demonstranten niet weggaan? Demonstranten van achteren aanvallen en er een groot slagveld van maken? Uw motto 'geweld is de oplossing voor alles' wordt in elk geval gedeeld door de vandalen, relschoppers en plunderaars die de afgelopen avonden de straat op zijn gegaan.
@Dr. Vigilante | 27-01-21 | 16:52: Een bemoedigend schopje de juiste richting in is wat je kan verwachten op dat moment. De jongeman staat op camera, zoals zo velen. Toch vindt justitie het nodig om hem op nationale televisie te laten zien. Iets zegt me dat er dan iets meer aan de hand is dan dat hij doet voorkomen.
Ja. Losers. Lees maar even verhaal van Bryan H. in de Telegraaf. Drank, drugs, IQ van nog geen 60. 48 jaar. Gaf hem gevoel van macht. Waarom ie 2 stenen naar het hoofd van een agent gooide wist ie dan even niet meer.
Er zijn intussen honderden relschoppers gearresteerd.
Dan moet intussen toch ook bekend zijn, welke kenmerken deze relschoppers gemeen hebben?
Waarom hoor ik daar niets over? NOS? NULpunt?
Tot nu toe hebben deze media wel, volstrekt ongefundeerd, mogen 'suggereren' (maar eigenlijk gewoon beweren) dat het vooral PVV-ers, FvD-ers en voetbal-supporters zou betreffen.
Ik zet mijn geld echter in op jongeren. En wel, een specifiek soort jongeren.
Dezelfde jongeren die afgelopen zomer niet nader gespecificeerd mochten worden!
(behalve door die ene politie-commisaris, die direct teruggefloten werd...)
Je bedoelt zeker allochtonen en in het bijzonder marokkanen? De gebruikelijke olifant in de kamer die niet genoemd mag worden.
@copywriter | 27-01-21 | 16:17:
Ssssst.
Zeg dat nou niet! Straks kan PRdV niet meer slapen. Trekt SS weer haar slachtoffer-joker.
En Denk de slachtoffer-kaart...
@michelpen | 27-01-21 | 17:09: Te laat. Ik heb het al gezegd. The cat is out of the bag. Nu jullie nog.
Dus de mama van Jeffrey, die een bestelbusje rijdt, weet te melden dat Jeffrey eigenlijk een prinsje is die normaal met kinderpostzegels langs de deur gaat. Zucht.
Als ik deze toko runde ging je een maand de bak in wegens medeplichtigheid dom wicht. En nu van de bank af, TV met herhalingen uit en aardappels schillen. Oh, en noem je kind geen Jeffrey als niet uit Suriname komt... en trap dat joch met mamamcomplex zsm de deur uit. Dat was het wel.
En we hebben beeld van in ieder geval een van de 4.
www.ad.nl/binnenland/een-van-gezochte...
Wel netjes dat NN11 even zijn zonnebril afdoet voor de foto.
NN10
Het “maar hullie begonnen”-gejank is al weer begonnen: www.ad.nl/binnenland/een-van-gezochte...
Je had daar gewoon niet moeten zijn, lul
Daar hebben we de geweldspredikers weer. Meer geweld is echt precies waar Nederland op zit te wachten. De politie mag (en gelukkig ook maar) alleen geweld gebruiken als er geen andere opties zijn. Er zijn de afgelopen dagen heel veel filmpjes online gekomen van buitensporig poltiegeweld, waarbij agenten geweldloze demonstranten vanuit het niets (soms zelfs van achteren) hardhandig aanvallen. Dat is niet geoorloofd. Het heeft er veel van weg dat het politiegeweld zondag in Eindhoven buitensporig was en ik snap niet waarom mensen dat goedpraten. Deze escalatie heeft tot een complete veldslag geleid waarin de gewelddadige opportunisten die ook altijd op dit soort demonstraties afkomen hun kans roken.
Vreedzaam demonstreren is een grondrecht. De afgelopen tijd zijn alle demonstraties van tegenstanders van het coronabeleid verboden, op twijfelachtige gronden. Daarmee hadden mensen die hun recht om vreedzaam te demonstreren wilden uitoefenen geen andere keuze dan toch komen.
@Dr. Vigilante | 27-01-21 | 14:07: "Vreedzaam demonstreren is een grondrecht." Dat is nou juist het punt. Er werd helemaal niet vreedzaam gedemonstreerd. Ze mochten uberhaupt niet eens na 21:00 buiten zijn. Verder werd er geplunderd, brand gesticht, etc.
Dat gebeurde echt niet pas nadat de politie hardhandig ging optreden. En als de poilitie eenmaal optreedt, dan krijgt iedereen die daar aanwezig is en binnen bereik van de wapenstok komt, klappen. Niks meer, niks minder. Je had daar niet moeten zijn. Voordat de politie in actie komt, wordt ook diverse malen opgeroepen om weg te gaan. Doe je dat dan niet, dan moet je ook niet zeiken dat je klappen krijgt.
@Eagle0511 | 27-01-21 | 14:14: Die demonstraties in Amsterdam en Eindhoven waren helemaal niet 's avonds. U bent in de war met de rellen en plunderingen van de afgelopen avonden. "Als de politie eenmaal optreedt dan krijgt iedereen klappen": dit is misschien zo in de politiestaat die u wenst, maar u heeft nogal een verstoord beeld van proportioneel politieoptreden in een democratische rechtsstaat.
@Eagle0511 | 27-01-21 | 14:14:
Als de overheid zegt dat u een crimineel bent, gelooft u da dan meteen.
Net als die 30.000 mensen die in een keer tot fraudeur werden bestempeld.
@Eagle0511 | 27-01-21 | 14:14:
Het is in het belang van de overheid om te criminaliseren.
Ja, ongeremd regressief politiegeweld. U heeft ook een kelder?
@Dr. Vigilante | 27-01-21 | 14:07: Demonstreren is een grondrecht, je moet een demonstratie van te voren aanvragen en een aanvraag kan geweigerd worden en dan kan je bij een rechter vragen of die toch door kan gaan. Er mocht bij de Westergas fabriek worden gedemonstreerd, daarop heeft de organisator de demonstratie zelf afgeblazen. Ik heb het een beetje gehad met spontane demonstraties bij een Primera , ziekenhuis en GGD teststraat.
@Ds_Dre | 27-01-21 | 16:30: Dat park bij de westergasfabriek is een locatie waar nooit een mens komt, en daarmee wordt de effectiviteit van de demonstratie ondermijnt. Met een demonstratie wil je immers juist worden gehoord. Zichtlocaties als het museumplein of de Dam liggen dan meer voor de hand. Zoals bijvoorbeeld de BLM-demonstratie, overigens met 5.000 (!) man. Ik vind dit overigens persoonlijk niet het moment om te demonstreren (en ben het zelf ook gewoon met vrijwel alle coronamaatregelen eens, m.u.v. de avondklok). Maar ik vind dit ook niet het moment om grondrechten af te schaffen. Mensen hebben altijd het recht om vreedzaam te demonstreren.
Ik ben volledig voor het principe ‘oog om oog, tand om tand’. Breek je de boel bij een ander af? Dan breekt men de boel bij jou af zonder dat je er een cent van terugziet. Vermink je een katertje met zwaar vuurwerk? Dan stopt men een aangestoken Cobra in een of andere lichaamsholte van je. Dat soort zaken.
In tegenstelling tot wat de pamperaars zeggen zul je dat soort delicten zien verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Methode Tante Annie noemen wij dat hier. Die was ook voor gelijke behandeling en wie niet horen wil moet maar voelen. Werkte altijd.
Ik vind dat de politie sowieso bij iedere verdachte even langs moet voor een huiszoeking, waarbij alle mogelijke digitale gegevensdragers in beslag moeten worden genomen en waar ontzettend goed naar moet worden gezocht. Als daarbij hele kasten op niet zachtzinnige wijze moeten worden uitgeruimd, dan is dat niet anders. Haal de hele woning maar ondersteboven. Vooral bij verdachten die nog bij hun moeder wonen, zal dat waarschijnlijk wat indruk maken.
@The_iron_boar | 27-01-21 | 13:36:
Je bent bekend met het verschil tussen een verdachte en een dader?
@der_feldwebel | 27-01-21 | 13:49: Ja.
@The_iron_boar | 27-01-21 | 13:51:
Oke, want jouw idee klinkt best wel intimiderend en totalitair.
En als verdachte geen dader blijkt te zijn, wat dan ?
Sorry voor de rotzooi, jammer van je (bedrijfs)data, maar u bent geen verdachte meer en succes met afhandelen van de door de staat aangerichtte schade... zoiets ?
@der_feldwebel | 27-01-21 | 14:12: Ja. Zal niet de eerste keer zijn dat dat gebeurt hoor. Als je als verdachte bij rellen tijdens de avondklok bent opgepakt, dan is dat niet voor niets. A) Je mocht al helemaal niet eens buiten zijn. Dat is feit nr. 1 en B) je wordt opgepakt omdat je iets uitgevreten hebt. JE bent deel van een groep geweest die wellicht vernielingen heeft aangericht.
Als je verdachte bent en gearresteerd, kan de politie op zoek gaan naar meer bewijsmateriaal. En daar kan een huiszoeking ook bij horen. Daar moet dan wel eerst toestemming voor verkregen worden. Maar bij rellen: nood breekt wet.
@Eagle0511 | 27-01-21 | 14:19: Je bent een eng figuur met die totalitaire trekjes.
Prima initiatief van de (r)overheid; de schandpaal terug in de lage landen.
Ben ik persoonlijk voorstander van als dit in de plaats zouden kunnen komen voor bv taakstraf.
Alleen jammer van de eieren en tomaten.
Ik ken de achtergrond niet wat zij precies gedaan hebben. Persoon 1 kreeg van een 'stille' een klap op zijn rug met een wapenstok. Met als gevolg persoon 1 de stille een trap gaf. Ik weet niet wat er voor zich heeft afgespeeld. Maar een onverwachte klap krijgen van een wapenstok.
Als er gevorderd wordt het plein te verlaten, omdat er anders geweld zal worden gebruikt. Hoe kan de klap dan onverwacht zijn?
Bovendien stelt de familie van de verdachte dat hij een klap kreeg van een stille en dat hij vervolgens teruggetrapt heeft. Iets in mij zegt dat het waarschijnlijk toch wat anders in elkaar steekt.
Hoe weet je ook dat het een stille is en niet een idioot die je plots een klap geeft. Hoe herken je een stille? Of moet je je in elkaar laten slaan en dan in het ziekenhuis horen of het een stille of een idioot was?
Johan Cruijff zou zeggen: “Als je er niet bent, kun je ook niet geslagen worden”
@The_iron_boar | 27-01-21 | 13:33: Als er volkomen willekeur is wanneer je mag demonstreren en wanneer niet (zoals in Amsterdam waar demonstreren is toegestaan als het doel van de demonstratie mevrouw Halsema bevalt), dan hoef je wat mij betreft niet weg te gaan als de politie dat opdraagt. Het recht van demonstreren gaat nog steeds boven de politieke voorkeur van de burgemeester.
@Franker | 27-01-21 | 13:56: NA 21:00 mag je al niet eens meer op straat zijn. En wat we de afgelopen dagen hebben gezien heeft niets, maar dan ook helemaal niets te maken met demonstreren. Op social media worden gewoon de afspraken gemaakt om te gaan rellen en plunderen nota bene!
@Franker | 27-01-21 | 13:56: Eensch. Dus had Halsema moeten ingrijpen bij die BLM demo. Heeft ze later ook min of meer erkend.
@marchbrown | 27-01-21 | 18:56: Nb alleen eens met jouw laatste zin!
Waarom nu wel met zonder balkje ?
Met zonder?
Kunnen ze deze genetische meesterwerken niet in een versverpakking voor een discountprijs naar een virustestlab in Hubei sturen?
Dit is een beetje tegen de gewoonte in. Meestal krijg je eerst een uitgebreid filmpje met wat er gebeurt is. Een woningoverval, een steekpartij, kopschoppen, noem maar op en dan krijg je daarna wazige beelden van vermoedelijke daders.
We hebben nu haarscherpe beelden van mensen waar we geen idee van hebben waar ze van beschuldigd worden.
Interessant punt. Maar wat wil je hiermee zeggen?
@ultraman | 27-01-21 | 13:00:
Dat de politie niet eg consequent is. Wat zou daar de reden van kunnen zijn?
hier een erg interessant debat tussen een minister en zijn ambtenaar.
www.youtube.com/watch?v=cIYfiRyPi3o
Op wie lijkt de snor van die eerste gast?
Erdogan?
Zijn moeder? Die heeft ook zo’n snor.
Amateurs! Maak je dan ook even onherkenbaar...
Beatrice de kamergeleerde terrorisme deskundige kan nu lekker etnisch profileren tokkie, blank/kaukasisch, sjinees en iets van latino terroristen
Normaal duurt het maanden eer ze iemand via Opsporing Verzocht zoeken gaan, al zeker als het slachtoffer een burger is.
Maar ditmaal kan het allemaal wel meteen.
Waar staat dat "NN" voor?
Ik weet het... die staan natuurlijk op PornHub met hun grafbekken.
"None Nude". Got it.
Nomen nescio. Anoniem persoon. Leren jullie dat niet meer op de middelbare school?
Nieuwe Nederlanders krijgen nu een nummer bij binnenkomst?
Volgens mij zit er een hoog propaganda gehalte achter deze foto's. Kijk eens: die klote-blanken en klote-chinees die geweld plegen.
Of krijgen we nog de beelden van Mo en z'n trawanten van de vervolgacties te zien?
Dat is net als bij vrouwen en kinderen tussen de " vluchtelingen " , als je ze dan uiteindelijk hebt gevonden wil je ze ook laten zien !
Mo is zo slim om zijn bontkraag voor het gezicht te houden.
@Verre_Reiziger | 27-01-21 | 12:42: of een Arafat sjaal
Dit was museumplein wel een soort van demonstratie, dus geen relatie met die rellen en plunderingen na de avondklok. Dat was voornamelijk weer Mo.
Zag v/d week die Jorritsma dat emo mannetje lijkt me totaal ongeschikt voor zijn vak.
Tja 100% paniekzaaier, evenzo zijn collega die bolle Bruls uit Nijmegen.
@Goedverdoemme | 27-01-21 | 12:27: Vallen mooi door de mand.
NN11 is toch gewoon Tofik Dibi.
De aflevering kan niet worden terug gekeken van opsporing verzocht. Want de dader heeft zich gemeld dus ivm privacy moet die offline .
Ik heb ooit wel eens geopperd dat het een idee kan zijn de uitzending online te houden maar het gedeelte van de opgeloste zaak eruit te knippen maar dat was technisch te lastig . Met een Android appje kan het wel ,een video knippen, maar de AVRO lukt het niet. Ik vind dat altijd een gemiste kans. Ik ben vast niet de enige die het pas een dag later wil kijken.
14.10 uur NPO2 de herhaling.
En gewoon op NPO Start ook de aflevering van gisteravond.
@Lorejas | 27-01-21 | 12:06: Raar dat dit dus allemaal kan. As die uitzendingen toch nog terug te kijken zijn, kan dat dus strafvermindering betekenen als je een beetje goeie advocaat hebt. Niet slim van de NPO.
Nee hoor. Ik heb ook wel eens gezocht op afleveringen die gewoon uit de lucht waren gehaald. Want verdachten aangehouden etc. Privacy.
De "rellen" begonnen toch na 21 uur ? In het donker ? Waarom krijg ik dan foto's van overdag te zien ?
vla in je hoofd? dit gaat over zondag op het museumplein, dat was gewoon overdag zwitsal
het is van voor de avondklok. een ander evenement waarbij geweld gepleegd werd.
Oh...ok. My bad. Dus de foto's van alle rellende motherfuckers van maandag krijgen we ook nog te zien. Top!
@Witte-vla | 27-01-21 | 12:01: Natuurlijk niet, dat zou te stigmatiserend werken en de pakkans is nul.
Ik zeg laat ze maar de walk of shame lopen. Dan kom ik wel ff met mijn Supersoaker gevuld met Mad Dog 357 Plutonium saus. Eigenlijk vind ik dat we ze moeten composteren maar goed dan krijg ik een weggejorist.
Verklaar u nader. Bewijs, aub.
Als politie sommeert te vertrekken en daar wordt geen gevolg aangegeven, waar begint de politie dan met geweld?
@me | 27-01-21 | 11:48: Er is een demonstratierecht in Nederland. Als er standaard bij de demonstraties tegen de covid-maatregeln wordt gesommeerd weg te gaan, terwijl de politie bij BLM demonstraties braaf mee knielt, dan is er iets mis.
@Franker | 27-01-21 | 12:03: Als er wordt gezegd dat er wel gedemonstreerd mag worden op een bepaalde locatie en daar houdt men zich niet aan, dan begint de politie niet. Overigens was dit hetzelfde met KOZP, die moesten ook ergens anders gaan staan om de demonstreren.
Nogmaals, ik zie niet waar de politie is begonnen met geweld. En daar vroeg ik om, niet om een vergelijking met mee knielen met BLM of sommeren om weg te gaan. Als politie uiteindelijk zegt dat je weg moet gaat, is dat niet de aanleiding om geweld te gaan gebruiken.
Dus nogmaals, waar is het bewijs dat de politie is begonnen met geweld?
Meneer NN20 is toch gewoon Van Rossem?
Die heeft een dikkere kop.
Laten ze zichzelf maar aangeven maar ik verlink niemand zolang er geen fotos van de plunderende bontkraagjes online komen te staan.
Sukkel
Ik bemoei mij gewoon helemaal nergens mee.
Opsporing Verzocht probeert met man en macht op de buis te blijven, als je begrijpt wat ik bedoel.
Nee, leg eens uit
@langzullenweleven | 27-01-21 | 11:35: Waarom worden we niet voorgelicht over de identiteit van de 151 opgepakte relschoppers van maandagavond en en de 131 opgepakte relschoppers van gisteravond? Waarom worden verdachten en misdadigers geanonimiseerd? Vroeger was dat wel anders en er is geen wet die dat voorschrijft, maar sommige zaken vinden sommige mensen lastig uit te leggen, dus is het veel makkelijker om het er gewoon niet over te hebben. Datzelfde overkomt Opsporing Verzocht momenteel.
@langzullenweleven | 27-01-21 | 11:35: Dit is niet iets van deze dagen, maar ik zie dat het al 20 jaar steeds verder uit de hand loopt. Maar gezaghebbers en sommige media figuren hebben hele grote mond, maar kunnen na al die jaren nog steeds niet het probleem oplossen (aanwijzen).
NN03 is toch gewoon Tygo Gernandt?
Dus er worden mensen van de vreedzame demonstratie overdag die met grof geweld door de politie uit elkaar is gemept geschandpaald, maar opsporing van het tuig dat 's avonds winkels aan het plunderen was zal wel weer teveel gevraagd zijn.
Precies.
Ja, dat moeten we niet willen met zijn allen samen.
Daar bestaat de dader groep uit the usual suspects en die mogen niet vol in beeld. Of pas 6 maanden later, maar wel geblurd zodat ze nog de kans hebben zich zelf te melden.
vreedzaam???
@langzullenweleven | 27-01-21 | 11:35: Er werd niet geplunderd, brand gesticht. Het liep qua politie geweld uit de hand toen de mensen bleven nadat ze waren opgedragen weg te gaan. Maar daar voor was het toch echt wel vreedzaam. In tegenstelling tot de avondklok rellen. Die zijn niet eens gestart als 'vreedzame' demonstratie. De bedoeling daar was van meet af aan rellen en plunderen.
Die staan in het personeelsbestand van de Politie onder de functie "Romeo"
Rechtsonder, is dat niet Bart Nijman? ;-)
Je hebt gelijk, dat is hem niet inderdaad.
@miknic | 27-01-21 | 11:28: dan zag ik het toch goed.
Ik neem aan dat dit die boeren zijn. Inleveren die tractor.
Doe mij een plezier en mieter ze er weer vanaf als ze gepakt zijn. Er is altijd wel een (s)linkse piketadvocaat die strafvermindering bepleit op grond van het feit dat foto’s van cliënten op het GS staan. ‘Er is al voldoende leed toegevoegd aan mijn cliënte door de oneigenlijke verspreiding van diens persoonsgegevens via het internet, derhalve verzoek ik Uw rechtbank primair tot een veroordeling zonder strafoplegging, dan wel subsidiair tot matiging daarvan’. Bah, voorkomen s.v.p.
In dit geval terecht. Ze hadden ze eerst onherkenbaar moeten laten zien om ze de kans te geven zichzelf te melden. Zoals altijd gebeurd maar hier om puur politieke redenen niet.
@2voor12 | 27-01-21 | 11:31: Precies dat !
Bah, lekker de dag-rellers aanpakken, maar niet de nacht-hyena's. Dat is ook racisme.
Als ik ergens vreedzaam sta te protesteren, wat niet mocht, want je hebt in Nederland het recht om te demonstreren tenzij autoriteiten dit verbieden en ik zie doorgesnoven oproerkraaiers volkomen los gaan op de politie die na duidelijke maningen aanstalten maakt om schoon schip te maken, dan weet ik dat ik maar een ding moet doen en dat is zo hard mogelijk de andere kant uitrennen. Niet gaan staan te filmen, niet blijven kijken, lopen. En ik zou zowieso niet naar een illegale demonstratie gaan.
Iedere demonstratie wordt illegaal verklaard, zolang het geen anti-blank is.
De laatste maanden is elke demonstratie die vraagtekens zet bij de corona maatregelen bij voorbaat verboden.
En ondertussen maar janken op Rusland.
@2voor12 | 27-01-21 | 11:30: Dat dus. Bij het aanvragen van de demonstratie kun je maar beter BLM noemen. Dan krijg je de Dam toegewezen als demo plek en komt Femmie ook nog even langs met een button.
Nog een opvallend puntje aan de NN foto's: Allemaal zo mooi op ooghoogste gefotografeerd. Ik weet niet wanneer deze trend is ontstaan, maar ik zie zelden bewakingscamera's op ooghoogte. En dan heb ik het nog niet over de hoge mate van poseren.
ooghoogte*
wat dacht je van de oproep van de politie om beeld materiaal op te sturen?
@oh nee he | 27-01-21 | 11:21: Die oproep is uiteraard rondgegaan. Enig idee wat deze sujetten hebben uitgevroten? Gewoon uit ramp-touristische nieuwsgierigheid?
ik weet dat ze in Voetbalstadions ook gewoon agenten met camera hebben zitten. zou met niet verbazen als ze een busje met politiefotograven in de buurt zetten en dan lekker gaan filmen en fotograferen.
Liggen er veel politiefoto's in die graven? Heel kerkhof?
Bodycams?
Toch geweldig positief dat er dit keer geen Marokkanen oid bij betrokken zijn. Ook een foto van een dader in de VK . Gelukkig geen zwarte medemens , maar een witte ... het zal ook niet!
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Dat ervoor gekozen is om voor deze mensen het publiek te laten helpen met opsporen, betekent natuurlijk niet dat er geen Marokkanen oid bij betrokken zijn.
Rotterdam maakt dat gelukkig meer dan goed.
Dit kunnen ook allochtonen zijn hoor, op het uiterlijk afgaan is puur racisme. Je weet je pas als hun paspoort bekend is.
Dit komt voort uit activiteiten die overdag zijn gepleegd tijdens de demonstratie.
Wat je ziet is laaghangend fruit zonder capuchon of gezichtsbedekkende kleding.
Als de zon ondergaat komt er een andere cultuur de straat op om te plunderen en hun haat jegens andere culturen te botvieren.
Dat laatste wordt redelijk onder de pet gehouden, maar de gebruikelijke straatuniformen incl. heuptasje en gebrekkig Nederlands spreekt boekdelen.
Het geplaatste linkje staat los van deze 4.
Ik heb geen idee wat ze gedaan hebben eigenlijk. Dadelijk de herhaling maar even bekijken. Gek dat opsporing verzocht het geluid niet afspeelt die bij het filmpje hoorde . Dat filmpje gaat namelijk online . Wellicht had iemand ze herkent aan jalla jalla
De Wollahtjes van de avond rellen gaat een stukje lastiger worden helaas..
Daarvan zou je ook geen beelden vrij moeten willen geven.
Werkt alleen maar stigmatiserend, en straalt negatief af op de hele bevolkingsgroep.
Die worden ook niet gevonden en veroordeeld
die waren zo slim een mondkapje voor te doen!
Met honkbal-cap, Hoodie en een gezichtsmasker voor herkent zelfs je moeder je niet meer; inderdaad een stuk lastiger.
Alle 4 voor het waterkanon-peloton!
Deze zijn van de 'middagrellen' begrijp ik?
Klopt deze 4 hebben niks te maken met de poging doodslag
Zoals iedereen heeft kunnen zien is de kleur van de avondploeg die bewoners auto's fikten/sloopten, vochten met de politie, de popo bekogelden met zwaar vuurwerk en stenen, ziekhuizen aanvielen en winkels plunderden politiek nogal problematisch . Dan verleggen we de aandacht naar Urk voor vuurwerk, ongehoorzaamheid en eigen auto wrakken want dat is erger . Maar Staphorst, die zijn pas erg !
@Castor12 | 27-01-21 | 11:23: probleem in Urk ( voor al voor de publiciteit) was natuurlijk dat zie teststraat affikten. dat kopt lekker en dan heb je zo 80% van NL tegen je.
@ikworstelengadouchen | 27-01-21 | 11:28: De veroorzakers zijn de schade al aan het vergoeden. Waarom lees ik dáár niets over? Past niet in het frame hè?
Meneer nr Aziaat maakt gewoon een boswandeling.
Het beste lijkt mij dat de minister het gebruik van Romeo's tijdelijk stil legt. Het middel schiet duidelijk haar doel voorbij. Met een waterkanon en camera's kun je dit prima af. En laat die paarden ook maar in de stal. Zoals bij de demo's van KOZP.
Dat is tuigh van de richel, die Romeo’s.
@IkwilJinekwel | 27-01-21 | 11:14: Natuurlijk, anders doe je dat werk niet.
Ze hebben nu eerst alle vier blanken van de afgelopen week er uit gefilterd , die tienduizend allochtonen komen naar goed gebruik zo rond September .
Eerst moet de papierwinkel nog even doorlopen worden om hun familie eerst naar dit land te halen.
stel je niet zo aan. Na de rellen in Kanaaleiland zijn ook de koppen op tv gekomen. Het is goed dat het eindelijk een keer heel snel gaat. Nu Eindhoven er snel achteraan. En dan de andere steden. Het zal doordat het donker is wel moeilijker worden om mensen herkenbaar in beeld te brengen bij de avond rellen. en de hoodies helpen ook niet. Maar altijd maar dat gejank en alleen maar door een roze bril (no pun intended) kijken. altijd alleen maar alles negatief zien. we hebben drie avonden shit gehad en de boel lijkt alweer (gelukkig) onder controle, het is toch top dat we in een land leven dat ondanks dat er door het hele land dreiging is, op een paar brandhaarden na de boel alweer redelijk onder controle lijkt? hoe lang gingen die idiote BLM rellen in de VS door? we hebben het hier zo slecht nog niet!
@oh nee he | 27-01-21 | 11:48: De boel is niet onder controle , het regende gisteravond en was ijskoud voor de Noord Afrikaan !
Lees net op telegraaf dat 1 relschopper zich gemeld zou hebben en van de andere de namen genoemd zijn. Telegraaf toont de foto van de 4 geblurd... jammer joh je zal voor altijd ongeburd op internet blijven staan..
Laten ze ook eens zo snel en zulke scherpe beelden delen als daders van noord Afrikaanse afkomst zijn.. dan zal ik mijn best doen om te helpen
Wat mij met name is opgevallen de afgelopen dagen: Veel wazige beelden van bontkraagjes in bontkraagwijken, met name opgenomen in de avonduren.
Grappig dat er dan van die heldere beelden zijn van raddraaiers die bij daglicht op een nog redelijk milde betoging schijnbaar veel indruk hebben gemaakt.
Het voelt bijna alsof MSM politiek correct wil blijven, koste wat kost.
Dat is ook zo. Gert Jan Segers (CU) had het toch weer over extreem rechts die aan het rellen waren. Raar accent hebben die jongens tegenwoordig
Het recht om te demonstreren is echter geen absoluut grondrecht. Artikel 9 lid 2 van de Grondwet en de Nederlandse demonstratiewet – de Wet openbare manifestaties – bieden de burgemeester de bevoegdheid om een demonstratie te beperken en in een uiterst geval zelfs te verbieden.
Zoals hier in gebeurd.
@Frau_Ferkel | 27-01-21 | 11:12:
Alleen voor de openbare orde of de veiligheid. Daar was geen sprake van.
@Frau_Ferkel | 27-01-21 | 11:12: eigenlijk zijn deze twee reaguursels de samenvatting van wat er speelt in de samenleving rond de demos. De roeptoeters hebben iets gehoord over grondrecht en kwaken daar luid over, maar hebben geen flauw idee hoe het recht echt in elkaar zit en zijn te stupide om het ook maar te willen begrijpen. hersenloos zeg maar.
Dat van die Aziatische meneer (NN11) berust waarschijnlijk op een vergissing. Aziaten doen zoiets niet.
Ze zien er niet bijster intelligent uit... die zet je gewoon bij een windmolen midden op zee. kan mij niet voorstellen dat iemand hen zou missen.
Nou , die onderste meneer kon zo een hardwerkende student zijn.
Terwijl het ondertussen overduidelijk is dat de grootste relschoppers / plunderaars uit een bepaalde hoek komen, zit er (bijna) niemand van deze groep in de opsporing door de MSM. Had niet verwacht dat GeenStijl aan een politiek correcte opsporing zou mee doen. Laten we vooral de olifant in de kamer niet benoemen.
De politie heeft die rellen zelf uitgelokt. Ik ga ze dus zeker niet helpen. Zoek het maar uit. Plunderen is een ander onderwerp.
GeenStijl redactie weet donders goed hoe haar reaguurders hier op gaan reageren, namelijk een stuk genuanceerder dan de andere media.
Autochtone jongeren: "PVV-tuig" volgens Klaver.
Allochtone jongeren: "Ontevreden, geen stage, kleine huizen, vloed" volgens de media.
Blank: schuldig. Niet-blank: onschuldig.
Gelukkig zakt die onnozele hals gestaag in de peilingen. Die Trudeau imitatie heeft niet lang gewerkt bij de huppelkutjes-achterban.
Krijgen we ook nog foto's te zien van de 'romeo's' ? Wat een (bewezen) psychopaten zijn dat zeg!
"Wat een (bewezen) psychopaten zijn dat zeg"
Heeft U bewijs, of geeft U alleen maar een mening?
It takes one to know one
Eensch. En de politici die deze jongens willekeurig inzetten zijn nog gestoorder. Ik zie nooit Romeo's bij demo's voor het klimaat en KOZP.
U kent ze en hoe dan?
@Piet Karbiet | 27-01-21 | 11:18: Inderdaad, maar daar wordt dan ook nooit ingegrepen door de ME. Die worden van bovenaf beschermd door o.a. La kaakklem en Ferd "voormalig strafblad" Grapperhouse.
@Frau_Ferkel | 27-01-21 | 11:05: www.youtube.com/watch?v=Ko_QaUb6F0A
Ah praatje van advocaat als bewijs. Was een grote tyfuszooi toen in de stad met al die superlieve Celtic supporters.
@Ralphmeister | 27-01-21 | 11:27: En? Een nietszeggend filmpje uit 2013.
Dat had eerder te maken met cultuurverschillen, dan met onrechtmatig politie-optreden.
Een oud bericht out Trouw:
De rellen op de Dam begonnen toen drie Ajax-supporters een Celtic-vlag probeerden te stelen. Agenten in burger wilden Celtic-supporters aanhouden die hierop reageerden, maar de Schotten dachten dat ze werden aangevallen door Ajax-hooligans. "Agenten in burger zijn een onbekend fenomeen in Schotland", zegt Stott.
@Frau_Ferkel | 27-01-21 | 11:49:
Dat is toch volkomen begrijpelijk van de Celtics:
Het kleed als een hooligan
Het loopt als een hooligan
het ruikt als een hooligan
Suprise, het is een stille....
En dan verontwaardig praten over geweld tegen agenten als zo'n stiekemerd een keer flink op z'n flikker krijgt.
Alhoewel ik niets heb met actievoeren of demonstreren laat staan met voetbalrellen, vond ik het toch jammer dat de boeren op het malieveld die ene staatsopruier net niet te pakken kregen.
"Agenten in burger zijn een onbekend fenomeen in Schotland",
Nee, dat snap ik, het is ook typisch "achter de ellebogen" optreden zoals je terugziet bij flitscamera's in vuilcontainers en op verborgen plekjes.
In landen met een fatsoenlijk en betrouwbare overheid flitsen ze je gewoon recht in je gezicht en dragen politieagenten een herkenbaar uniform als zij hun publieke taak uitvoeren.
@der_feldwebel | 27-01-21 | 12:12: "zoals je terugziet bij flitscamera's in vuilcontainers"
Kneus. Heb je en bekeuring gekregen?
Volgens Uw definitie zijn er in Europa weinig fatsoenlijk en betrouwbare overheden.
@Frau_Ferkel | 27-01-21 | 12:20:
"zoals je terugziet bij flitscamera's in vuilcontainers"
Kneus. "
Kneus ? kwalificaties zeggen meer over jou dan over degene die je denkt te moeten kleineren.
"Heb je en bekeuring gekregen?"
Ja, in Duitsland, recht in m'n gezicht, zoals het hoort, en niet achterbaks vanuit een verdekt opgestelde belastingheffer.
"Volgens Uw definitie zijn er in Europa weinig fatsoenlijk en betrouwbare overheden."
Zou kunnen, maar in Schotland staan ze in ieder geval één betrouwbaarheidspunt voor op Nederland door geen achterbakse praktijken te hanteren bij voetbalwedstrijden.
Het was veel rustiger dan de avond hiervoor, burgermeesters en politie geven zichzelf nu een schouderklopje maar het was afgelopen avond en nacht kut weer of denken ze dat dat niet uitmaakt ?
Gelukkig, nu kan Halsema lekker volhouden dat het rechtsextremisten zijn.
Ik verwacht hierna geen foto's meer te zien, politiek gezien voldoet dit geheel aan de publieke opinie.
Slaap zacht.
Mis alleen de negert in dit rijtje
Die krijgen we niet te zien. Al was de helft zwart en de rest blank dan worden de gepigmenteerden angstvallig verborgen gehouden. Want zo draait Nederland, het is niet voor niets dat “Opsporing verzocht” voorzichtig de nek is omgedraaid wegens etnisch profileren. Wat zijn we toch een gaaf land...
Blijkbaar horen jongeren niet genoeg 'helaas, maar nee het kan niet. jammer'
Vijf foto maar ik heb in Rotterdam denk alleen al 200 man zien rellen
Denk niet dat van al die 200 er duidelijke foto's herkenbare zijn. Wat denk je zelf?
@ChupaChupa | 27-01-21 | 11:22: Herkansing: Denk niet dat van al die 200 er duidelijke herkenbare foto's zijn. Wat denk je zelf?
Deze foto's zijn van het museumplein, waar er niet geplunderd werd, en de ME zelf ook overduidelijk over de schreef ging.
wat het vermeende geweld van bovenstaande heren (al heb ik het niet gezien, ik zie alleen foto's ) niet goedpraat.
@ChupaChupa | 27-01-21 | 11:23: Je hoeft ze ook niet alle 200 te herkennen. De meeste zijn familie van elkaar
Beelden gelijk op social media tonen, naming and shaming....., dit soort daden worden ook gedreven door idee overal maar anoniem mee weg te komen....., kan ook leuk zijn op je werk (?!) of toekomstige sollicitaties en/of uitkeringsaanvragen.....
@Marcello, zullen we even wachten op de uitspraak van de rechter? Voordat je een leven verziekt? Want zo doen wij dat hier in een beschaafd land.
De onderkant van de maatschappij is alleen met repressie en de harde hand bij de les te houden. Deze lieden begrijpen er helemaal niks van.
Gelukkig weten we nu wel hoe ze er uit zien.
_edit- met dank aan de politie.
Ik lees de laatste tijd wel eens over "romeo's". Zijn er aanwijzingen dat die echt bestaan of is het niet meer dan aluhoedjesonzin?
Ze bestaan - helaas - echt. Als u op YT die naam intikt zult u uw ogen niet geloven (bij het zien van de filmpjes).
De arrestatie eenheid of Romeo's zoals ze worden genoemd bestaan. Ze halend de grootste relschoppers er uit door tussen de menigte te staan. Niet om de provoceren zoals door aluhoedjes wordt beschreven.
@schuilnaam.olifant | 27-01-21 | 11:11: gewoon de Stillen?
@Lupuslupus | 27-01-21 | 11:07: zo goed als heel Nederland staat te applaudisseren als ze die filmpjes van lupuslupus zien, even terzijde, wappie
Ja joh. De Romeo's zijn zo overdreven, zo duidelijk en zo herkenbaar in beeld met hun wangedrag dat de gemiddelde demonstrant wel twee maal nadenkt voor ie geweld gaat gebruiken. Oh.... wacht....
Wacht even. Bij het gemiddelde geweldsdelict tegen burgers komt de politie op zijn vroegst na 3 maanden met beelden. Meestal is dan de verdachte geblurd zodat hij zelf eerst de kans heeft zichelf aan te geven.
Waarom gelden deze regels plotseling nu niet?
Is het omdat het nu geweld tegen de politie betrof of omdat de verdachten dit keer niet tot de "jongeren" behoren?
Dit is direct vanuit de politiek opgedragen.
Nou dat mag je niet vragen stoere jongen!
Met de Chinese restaurants gaat het ook niet goed tegenwoordig .
Take away allemaal maar daar hou je de broek ook niet van op .
Bij o.a. de Primera was de afgelopen dagen ook vooral take away !
Bestaan deze mensen echt? Of zijn dat van die computer portretten.
Diep feek.
5G.
Van de NOS-site:
"Maar het is niet één specifieke groep die meedoet aan de rellen. Zo is er een Facebookgroep voor hooligans, die trots reageert op de rellen, maar waren bij de rellen er ook onder anderen jongeren, corona-activisten en complotaanhangers aanwezig."
Ziehier het probleem van Nederland: jongeren. Niet jongeren uit een specifiek milieu of van een bepaalde afkomst, nee gewoon "jongeren".
Jongeren maken alles kapotstuk. Jongeren zorgen ervoor dat jongeren een slechte naam krijgen. Ben je ook een jongere? Ga je schamen.
Gelukkig is Nederland aan het vergrijzen.
Wie zegt dat ze het over alle jongeren hebben. Dat maak jij er van. En dat weet je best.
Framing en u trapt er met schoenmaat 42 in.
Volgens veel duitse en vlaamse media gaat het om extreem-rechts en nazi's en vormen zij een groot gevaar voor de democratie.
@Deksmaat | 27-01-21 | 11:10: Cynisme wellicht?
Letten jullie op, ondernemerts ?
Dit zijn o.a. de relnichten die jullie bedrijfjes slopen.
En ook de mensen die echt tegen de avondklok zijn of op een andere manier zich zorgen maken over de coronamaatregelen worden door dat gesloop van deze gasten niet serieus genomen.
@kloopindeslootjijook | 27-01-21 | 10:59: Wat hebben ze gesloopt dan?
Nee, dat zijn deze heren niet.
Op het museumplein waren niet veel winkeltjes.
Nog geen koppeling met facebook en gezichtsherkenning? Weten nu alleen de Chinezen wie er in Nederland rellen schoppen?
In Houten weten ze het nu ook, die heeft zich gemeld en inderdaad zal GS nu wel rechtsbijstandsadvo-meisjes over de vloer krijgen.
@grindbak | 27-01-21 | 10:54:
Rechtsbijstandsadvo. Heb je daar eigenlijk wel echts iets aan?
@kloopindeslootjijook | 27-01-21 | 10:59: Nee, maar in Nederland uitgevonden door 666 en de overleden partij voor de arbeiders
@kloopindeslootjijook | 27-01-21 | 10:59: Ik heb ooit een pro-deo advocaat gehad en dat was echt een waardeloze vent. Heb uiteindelijk alles zelf uit moeten zoeken.
@C1O2 | 27-01-21 | 11:07: Inderdaad pro-deo advocaten vulnis
NN20 is duidelijk Bart Nijman.
Dacht ik ook al. Voor de gelegenheid z'n baardje wat korter, zodat we 'm niet direct herkennen.
Gelukkig geloven ze niet in mondkapjes. Dat maakt het herkennen een stuk makkelijker.
Dan waren de meeste rellende bontkraagjes in 070 een stuk slimmer met een mondkapje en een capuchon op.
Die agent te paard op fotoNN20 had 'm toch ook meteen kunnen inrekenen. Waarom weer wachten tot vandaag?
Is die laatste niet gewoon Van Rossum?
Zijn dit die lui die door Romeo's uit hun tent getergd werden?
En die andere NN-nummers?
Die hebben een dusdanige migratie-achtergrond dat ze niet getoond kunnen worden omdat dat anders Wilders in de kaart speelt. Liever het hele land naar de kloten dan dat we Wilders in de kaart spelen.
Kunnen we niet even full Bellingcat gaan? Ben wel benieuwd naar de bewegende beelden hierbij. Vast te vinden in een van de vele filmpjes.
kijk zelf op instagram en welke meer voor de dappere daden filmers.
Dan krijgt Putin weer de schuld.
NN staat natuurlijk voor Nieuwe Nederlander
Nomen Nescio.
Je zou maar aan het rellen zijn geweest, en dan in de krant lezen dat Leo Lucassen jou beschuldigt een PVV FvD aan hanger te zijn. Nadat gisteren Jesse Klaver dezelfde ongefundeerde beschuldigingen uitte. Maar dan nu wetenschappelijk onderbouwd want Leo Lucassen is een wetenschapper.
Leo is chronisch onherstelbaar in de war. Dat weten ze bij de NPO ook maar dat geeft niet want extreem verward links gebrabbel blijft links en dus prima.
IS NN03 niet die guy uit Narco's?
www.parool.nl/amsterdam/politie-houdt...
Het werkt dus goed!
Ik lees: "Op 17 januari vond een demonstratie plaats op het Museumplein die niet was toegestaan". Dat klopt dus niet. Mensen gingen er koffie drinken.
@Piet Karbiet | 27-01-21 | 10:49: Er klopt wel meer niet. Je hebt geen toestemming nodig om te gaan demonstreren, maar dan loop je wel het risico dat de demonstratie wordt beëindigd (verboden) als er risico voor veiligheid of openbare orde is.
www.nhnieuws.nl/nieuws/279893/eerste-...
K souk niks.
Scherp!
Ik zou graag ook even wat bewegend beeld zien van wat deze mannen hebben gedaan alvorens ik ook maar iemand verlink.
Zijn er geen actiefoto's?
Opeens kunnen ze wel binnen 24 uur volop in beeld getoond worden.
Normaal geld to h altijd 6 tot 9 maanden en een balkje op een korrelige foto.
Ja maar dat zijn dan wel de gekleurde medemensen....
Ik zal nog eens wat vertellen. Kennelijk zijn dit mensen die nog niet eerder met politie in contact zijn geweest. Als ze zo herkenbaar zijn, waarom herkent de politie deze heren niet?
Omdat we niet in China wonen
@ruudvangeelen | 27-01-21 | 10:41: Haha dacht het wel. Je wordt op alles gecontroleerd hier, alleen je merkt er niks van.
Jawel joh. Heb een x crisisdienst moeten bellen voor een vriend. Die verder nooit met politie in aanraking kwam. Wist zijn nieuwe adres alleen niet. Maakt niet uit. Zij wel.
De 4 Jees? NN03 Jason, NN10 John, NN11 Jemal en NN20 Jasper
Niet Jasper, maar Jordi
@wijsvinger | 27-01-21 | 10:42:
Ik keur m goed!
@wijsvinger | 27-01-21 | 10:42: Ik wou het net zeggen! Echt een typische Jordi. Ieders jongere neefje.
Ze durven gewoon geen foto's te plaatsen van bondkraagjes of lichgetintiërs....
Dit was van de wappie en hooligan protest en reldag, de bontkraagjes/plunderaar dagen kwamen daarna, dus theoretisch zou dat nog in volgende opsporing verzocht kunnen komen...
@Hemmenaar7 | 27-01-21 | 10:42: reken daar maar niet op. Dan geldt plotseling het standaard beleid: eerst een half jaar wachten en dan onherkenbaar gemaakt in beeld.
Aha, waren dit de enigen zónder mondkapje. Da's mooi 4 x E95,- in de pocket.
Buiten hoef je geen mondkapje.
Nee, mijn zoon staat er niet tussen. Heeft niets gesloopt. En hij was te snel voor de achtervolgende Romeo's in de PC Hooft. Dat is natuurlijk genant voor hen. Snap ik wel.
De justitiele willekeur draait weer op topvermogen. Vrouw Justitia is niet blind, ze is myopisch.
Ze heeft ook nog last van strabisme.
En daltonisme.
Hier de foto's uit de schilderswijk.
https://www.tweedekamer.nl/kamerleden_en_commissies/fracties/denk
Als je de reageerders hier moet geloven, bestonden de relschoppers alleen maar uit allochtonen met een licht getinde huid. Zal vast wel weer een excuus komen waarom deze 4 niet tot de gewenste doelgroep behoren.
Deze beelden zijn niet van de rellen van de afgelopen dagen. Je kan dan ook zien dat de foto's overdag zijn gemaakt.
Dit is van de Museumpleinrellen, dat was gemengd. Wat er tijdens de avondklok relt en plundert is voornamelijk ander volk.
Niet alle allochtonen met een licht getinte huid zijn aso’s. Veel aso’s zijn allochtonen met een licht getinte huid.
We wachten het smoelenboek van Rotterdam Zuid, Amsterdam Osdorp en Den Haag Schilderswijk even af, goed?
Dat excuus zal dan van de politie moeten komen. Deze 'relschoppers' zijn op het Museumplein zondag overdag gefotografeerd. Het is moeilijker herkenbare foto's te krijgen van relschoppers en plunderaars met een hoodie, een mondkapje, die zich dicht opeengepakt voortbewegen en heel beweeglijk zijn.
Dat zijn avond-rellers. Die foto's komen pas over een half jaar.
Kun je tegen die tijd weer de slachtoffer-kaart spelen. Fijn heh?
Mijn excuus is dat ik verkeerd voorgelicht wordt door de sterke analyse van Mosterd van gisteren: Museumplein: voornamelijk autochtonen.
Misschien wel een stuk of 30,40
Plunderaars en rellers in de grote steden: voornamelijk allochtonen, bij elkaar misschien wel duizenden, veelal marokkanen.
De kans dat jij mee deed is dan ook best groot.
Zoals gezegd zijn dit ook hobbyisten. Professionals worden niet zo makkelijk zo herkenbaar en zo snel gepubliceerd.
Ik zag gisteren een 4 zwarte zwanen.
Witte zwanen bestaan dus niet.
Ik snap deze comment echt niet. Ben jij nou de enige mens in dit hele bananenland die niet weet dat Marokkanen altijd en overal overlast veroorzaken ; of dat nou jongeren op straat zijn of de Mocromafia . Vraag jij je nooit af waarom er bij Marokkanen zoveel agressie en onbeschoftheid is ? En leg aub niet de schuld bij iemand anders neer; ook een bekende Mocro truc.Feit is dat Marokkanen bij deze avondrellen zeker percentueel oververtegenwoordigd zijn .Tuig van de richel net als echte Nederlanders die aan de rellen meedoen. Maar hou aub op om dingen goed te praten die met Marokkanen te maken hebben; is totaal zinloos .
Hallo mocro? Ga je de discussie nog aan? Of ben je huilend en kermend naar de eerste hulp?
Je laat weer zien dat je een echte mocro bent. Op de sociale media ook. Urk wordt er bij de haren bijgesleurd door Marokkanen of Turken die het gek vinden dat iedereen zegt dat het vooral naffers zijn. 95 % mocro 5 % Nederlanders? Mocro zal nooit zeggen.. Klopt wij zijn helaas oververtegenwoordigd en plegen laffe daden. Nee de mocro gaat zeggen : ja maar de Nederlander ook.
En anders is altijd nog de pedo kaart in de zak. Terwijl meer dan de helft van de zeden delicten wordt gepleegd door niet blanke mannen. Ik zeg ook niet door de mocros maar ook die kaart gaat niet op maar hoe moeilijk is het om te zeggen: inderdaad wij zijn helaas oververtegenwoordigd
@Michelle_zuilen | 27-01-21 | 11:49: Marokkanen zijn 2,3 procent van de gehele bevolking ...... Hoe je het dan voor elkaar krijgt om in dit getal zoveel criminailteit te stoppen is werkelijk niet te bevatten.
@wapster | 27-01-21 | 10:41:
Dat smoelenboek gaat er dus niet komen.
Want anders gaan zijn die jongeren plotseling niet alleen meer 'jong', maar ook....
En dat wordt té specifiek. Naar de smaak van de politie, politiek, NOS, Freek, SS en PetertjeRdV. En natuurlijk Denk.
NN, neo nazi?
NN = Nomen Nescio = naam onbekend (Latijn)
"Jullie spelen met hun privé "
Dat deden ze waarschijnlijk zelf ook al wel.
Van boven naar beneden:
Mark Rutte
Ferd Grapperhaus
Hugo de Jonge
Erik Wiebes
Grappig? Sarcastisch? Of gewoon dom?
@ruudvangeelen | 27-01-21 | 10:42: met zo’n nick verwacht ik het tweede.
Alhoewel ik de eerste optie ook wel enigszins toepasbaar vind.
De derde optie reflecteert dus meer uw reactie.
@J-van-de-Bontekoe | 27-01-21 | 11:00: Nein nein, der Feldwebel hat recht meine Herren !
@Koning BongoBongo | 27-01-21 | 11:45: genau
We hebben maar vier goede beelden dus. Zijn zij nu het gezicht van alle rellen? Lijkt me niet he, ik verwacht nog heel veel foto's uit Rotterdam, Den Bosch en Eindhoven......
Ja. Nederland draait om Amsterdam.
Kijk, nu is er tijd genoeg en zijn er hele duidelijke foto's.
Als er weer een roofoverval wordt uitgezonden op opsporing verzocht is dat van afgelopen maart en screenshots van kwaliteit aardappel.
Het hele systeem is te walgelijk voor woorden...
Niet bij elk incident staat de politieregistratiewagen vooraan. Hier wel, want hier zagen ze wat aankomen. En dat ding registreert 360 graden in full HD. Hatsaaaa
Hier was politie aanwezig en ook heel dichtbij. Politie in burder (stillen, reomeo's). Dat had je allemaal niet zelf kunnen bedenken?
@ChupaChupa | 27-01-21 | 11:40: burder ---> burger
@Jimmydepimmy | 27-01-21 | 10:40: De momenten waar camera's het opeens niet deden zijn gelukkig heel zeldzaam en alleen als op dat moment een import product buiten de boekjes gaat.
Wanneer komen de foto's van de plunderaars van de Jumbo in Eindhoven, de plunderaars van de winkels in Rotterdam, kortom, van de plunderaars. Ik denk niet dat bovenstaande vier mensen zoveel schade hebben aangericht als zij.
Die mogen niet op de foto want etnisch profileren.
Nou denk ik wel dat deze hoger staan op lijst wegens in gevaar brengen van personen
Juni 2024, maar wel geanonimiseed, want ander is het niet sportief/rascistisch.
Sow, die staan er mooi op. Sukkeljtes.
Volgens mij zijn dit hobbyisten. Echte professionals komen niet zo makkelijk zo herkenbaar op de foto.
Daarom is dit pure politiek. De gewone meelopers worden genadeloos aangepakt, de professionele relschoppers zoals van antifa en BLM laten zich niet zo makkelijk vangen.
En zo kennen we politie en justitie weer, alleen druk met het laaghangende fruit.
@2voor12 | 27-01-21 | 11:14: Prima signaal dit voor de "meelopers". Ik ga er vanuit dat ze beelden hebben van deze heren waarin ze te boel slopen / mishandelen. Anders zouden ze niet zo pontificaal uitgezonderd zijn.
Waarom deze mensen wel zo snel in de opsporing verzocht maar wanneer ze een reguliere burger invalide schoppen 6 maanden later met een balkje voor de ogen?
Vanwege het urgente maatschappelijke belang. Ofzo.
Een activistisch OM. Zijn meer dan genoeg voorbeelden van. De trias is kapot.
Omdat de daders dan in 99,99% van de gevallen een besneden pielemuisje hebben en dan heb ik het niet over de kinderen van de Gods Israël. En het tonen van beelden van deze mensen straalt zo slecht af op hun toekomstige carrières...
@Piet Karbiet | 27-01-21 | 10:44:
En de media struikelen over elkaar heen om er toch vooral aan mee te doen.
@Piet Karbiet | 27-01-21 | 10:44: neeehhhhh.., een OM wat niet objectief of zonder eigen agenda is??
Neeehhh.
Dat zie je alleen in films en documentaires over dictaturen en zo toch?
Smile, je staat op GeenStijl!
Wel typisch dat de politie nu WEL snel wat foto's online kan gooien.
geweldplegers, kans op herhaling.
@MaarFeitelijk | 27-01-21 | 10:47:
Dat geldt voor al die gevallen bij Opsporing Verzocht waar ze pas na 8 maanden wat laten zien.
Dit hier is gewoon politiek ingegeven.
@MaarFeitelijk | 27-01-21 | 10:47: ja, dat is bij die geweldplegers van bijvoorbeeld november 2019 natuurlijk niet zo.
Feitelijk, en zo.....
Poging tot intimidatie van lieden die zin hebben om mee te doen. Als iedereen de straat op gaat verliest de overheid.
Duidelijk : allemaal Marokkanen zal de gemiddelde reaguurder zeggen.
Dat zijn avond-rellers. Die foto's komen pas over een half jaar.
Als ze die zouden tonen is het razzies....
@oldandwise: Je bent zielig. Niet oud en wijs... Alleen maar zielig.
Leg ons geen woorden in de mond, zwitsal.
Lees de analyse van Mosterd van gisteren eens, dan wordt je wat wiser.
Heerlijk, die happertjes !
@oldandwise | 27-01-21 | 10:52: Troll dus.
@Wijze uit het Oosten | 27-01-21 | 11:08: Inderdaad, lekker digitaal rellen.
Het is maar net waar je je lol uithaalt.
Hebben we beelden wat wat deze mensen gedaan hebben, en van wat daar aan vooraf gegaan is? Of vertrouwen we blind op wat de politie ons vertelt?
De demonstratie op het museumplein had zeker mijn sympathie en is volgens mij alleen maar mis gegaan door het ingrijpen van de politie. Ik ken deze mensen niet, maar als ik ze wel kende zou ik ze niet aangeven.
We vertrouwen blind op de politie. Uiteindelijk moet de openbare aanklager hier nog een goeie zaak van maken, dus dat doen ze niet voor niets en enkel als er al flink bewijs op band staat (en dus voldoende reden is om juist déze broekplassers te vinden, op te pakken en aan te klagen).
Waarom gaan dingen bij - verboden- demonstraties volgens velen zo vaak mis door ingrijpen van de politie? Is dat niet een beetje heul makkelijk?
@Ja_hoor | 27-01-21 | 10:39: Wat mij betreft gaat het al mis met het verbieden van de demonstratie. Dat is namelijk altijd een politieke keuze. Er wordt nooit een demonstratie van KOZP verboden.
Goeie vragen. Hier een getuigenverslag: opiniez.com/2021/01/18/excessief-poli...
Het is van langer geleden en niet van het avondklokoproer.
@Piet Karbiet | 27-01-21 | 10:43: Zoiets herinnerde ik me dus ook nog. Triest.
Als er een crowdfundactie komt voor deze mensen doe ik een bijdrage.
@C1O2 | 27-01-21 | 10:43:
Of bij Pegida. Die willen een demonstratie houden, antifa kondigt een tegen-demonstratie aan en direct word het Pegida verboden te demonstreren en mag antifa wel hun gang gaan.
En dat keer op keer op keer.
@C1O2 | 27-01-21 | 10:43: maar dan nog is verboden toch gewoon verboden? Als er dan toch mensen demonstreren, dan gaat er toch echt iets anders mis.
Het kiesrecht is verworden tot een cordon sanitair.
Het volksreferendum is afgepakt en nu liggen er drempels op de weg. (zie eerder item)
En het demonstratierecht verworden tot een willekeur aan politie inzet.
En in maart gaan we NIET naar de stembus.
@Ja_hoor | 27-01-21 | 10:52: Maar als een demonstratie wordt verboden op grond van politieke overwegingen (dat mag trouwens niet, maar goed). Er vervolgens toch mensen komen en de politie die het terrein afslaat, dan ligt mijn sympathie niet bij de politie.
Ik voel me dus totaal niet geroepen om te helpen deze mensen op te sporen en verbaas me er oprecht over dat GeenStijl dat kennelijk anders voelt.
@C1O2 | 27-01-21 | 11:01: Ja ik snap wat je zegt, maar misschien ben ik een te mak schaap, maar ik heb altijd geleerd weg te blijven bij verboden demonstraties. Als je dat dan niet doet, ben je dan niet gewoon alsnog schuldig? Of schuiven we dat dan gewoon op de politie af, met als argument dat een willekeurige andere KOZP demo wel door mocht gaan? Het is me allemaal net ff wat te simpel, maar zoals gezegd, misschien ben ik wel te mak.
@C1O2 | 27-01-21 | 11:01:
Hangt er wat mij betreft dan weer van af wat diegenen uitgespookt hebben. Gaan ze de boel vernielen dan heb ik weer geen sympathie maar dan wil ik er wel beelden van zien.
Dit zijn foto's waarvan ik geen idee heb waarom ze er specifiek uitgezocht zijn. Misschien wel vanwege hun afkomst, wie zal het zeggen? Politie en OM zijn tenslotte tegenwoordig vol op het identiteitsorgel aan het spelen.
@Ja_hoor | 27-01-21 | 11:04: Ik zou er zelf ook niet heen gaan, maar ben ergens wel blij dat er mensen zijn die wel van zich laten horen. En ja, die mensen overtreden de regels. Maar dat doe ik ook wel eens, en tot nu toe heeft er nog nooit een waterkanon op me geschoten.
@2voor12 | 27-01-21 | 11:11: Helemaal eens, maar ik heb vooralsnog geen idee van wat deze mensen gedaan hebben. Gezien oa. het geplaatste getuigenverslag krijgen ze van mij het voordeel van de twijfel.
@C1O2 | 27-01-21 | 11:15: Oh ik ook hoor, en nee, op mij ook niet. Omdat ik als de waterkanonnen arriveren, toch echt wel weg ben. Dat mens heeft echt een te simpel verhaal waarom ze daar nog was. Ze werd wel van heul dichtbij geraakt nu, maar misschien heeft ze er iets van geleerd.
@C1O2 | 27-01-21 | 11:17:
Als ik ze al zou kennen zou ik het ze eerst zelf vragen en niet direct een kliklijn bellen.
@Ja_hoor | 27-01-21 | 10:52: Demonstraties mogen van Halsema nooit verboden worden
@C1O2 | 27-01-21 | 11:01: Deze demonstratie op dat tijdstip is verboden vanwege een avondklok. Er zijn dus momenten zat waarop men mocht demonstreren. Maar diep van binnen weet jij dat zelf ook wel. Dit is gewoon rellend tuigh. En als je niet weg bent gegaan als de ME is verschenen, dan ben je het haasje, zo simpel werkt dat. Niet achteraf gaan jankbakken maar je verlies nemen.
Ik mag aannemen dat zijn werkgever inmiddels deze gast heeft ontslagen. Z'n familie zal het waarschijnlijk worst wezen, aan zijn naam te zien. Ik stel me voor van die rochelende shag-rokende werklozen die in de oploskoffie roerend naar Hart van Nederland zitten te kijken.
Maar wat op 17 (en ook 24) januari op het Museumplein gebeurde was helemaal geen demonstratie. De organisator had de hele organisatie teruggetrokken en de demo afgezegd. De mensen zijn op individueel initiatief op het plein bijeengekomen om koffie te drinken. Formeel was er dus geen demonstratie.
@Bakkeleures | 27-01-21 | 13:27: Het was geen demo en het was gewoon smiddags, dus van een avondklok was nog geen sprake, zeker niet op zondag de 17e jan..
Het probleem is hier willekeur. BLM moet doorgaan want het recht op demonstreren en de onrust die een verbod zou kunne veroorzaken zijn belangrijker dan Corona. Iedere aangevraagde demonstratie tegen de maatregelen (waar evengoed animo zat voor is en waar het onrust argument, waarvan akte, dus ook voor op gaat): ja nee mag niet. Corona is belangrijker. Dan serieus verbaasd zijn als mensen die juist dat hele corona verhaal in twijfel trekken en tegen de maatregelen willen demonstreren, dat alsnog gaan doen... Ja, das gewoon dom. Naast met 2 maten meten. Als ze vervolgens de ME in gaan zetten om de boel leeg te vegen is het idd verstandig om gewoon te gaan maar das dan nog geen garantie voor succes. Vraag aan het meisje dat inderdaad zoals gevraagd weg liep van het terrein en de rellers en alsnog een schedelbreuk en tig hechtingen kado kreeg omdat ze het nodig vonden een rustig weglopend persoon volle kracht tegen een betonnen muur te spuiten. Nee, ik help de politie hier niet. Absoluut niet. Hoezeer ik ook tegen plunderen en geweld en ander zinloos schadelijk gedoe ben, ze zoeken t maar uit en de ME al helemaal.
@Ohja | 28-01-21 | 07:52: *kunnen (is nog vroeg...)
Dit is toch voor de bühne. Super duidelijke foto's, en daar kunnen ze geen gezichtsherkenningssoftware op loslaten? Volgens mij weten ze allang wie het zijn.
Nou en? Zorg er maar voor dat ze met naam en toenaam op t internet komen en er nooit meer vanaf gaan.
Zeker niet voor de bühne, maar met een heel specifiek doel, want ja, vermoedelijk weet de politie al lang wie het zijn.
NN11: broer van Tofik Dibi
het is m!
Dan is NN10 die wappie uit Houten die zichzelf aangegeven. We zijn er dus uit!
NN03: Tygo Gernandt
NN10: Wappie van Houten
NN11: Tofik Dibi
NN20: Van Rossum
Ik vind het oprecht jammer dat ik geen van die sujetten ken. Ik had hier graag mijn klik-troefkaart voor ingezet.
Zonder te weten waar deze gozers voor gezocht worden?
@TinusVlugOpDeKut | 27-01-21 | 10:45: Ja hoor. Ik vertrouw erop dat politie en OM voldoende reden en bewijs hebben. Anders zouden ze dit niet doen (zoveel moeite voor een zwakke zaak).
@TinusVlugOpDeKut | 27-01-21 | 10:45: Overigens: we weten wél waar deze blagen voor worden gezocht: "mannen die worden verdacht van openlijke geweldpleging tijdens de rellen". Helder toch?
@Jimmydepimmy | 27-01-21 | 10:47: tja, daar twijfel ik eerlijk gezegd wel over, de kwaliteit en betrouwbaarheid van onze politie, laat staan het OM.
@Jimmydepimmy | 27-01-21 | 10:48: Juiste conclusie
@TinusVlugOpDeKut | 27-01-21 | 10:45: In ieder geval niet voor plunderen, ik denk een te grote mond tegen de politie.
Die jongeren móeten wel rellen want het is de schuld van de maatschappij. En Wilders en Baudet...
Ik zie geen jongeren, en ook geen "jongeren".
De analyse van Mosterd gisteren was spot-on: de Museumpleinrellers waren autochtoon, en de avondrellers allochtoon.
Ik ben benieuwd of we van die laatste groep, die voor veel en veel meer onrust zorgt, ook nog dit soort beelden gaan zien.
Oh nee, ik weet het denk ik al.
@Nuchternederland | 27-01-21 | 10:40:
OK dan, “jongvolwassenen”...
@Nuchternederland | 27-01-21 | 10:40: de NN van overdag zijn niet allemaal autochtoon Nederlander.
@MaarFeitelijk | 27-01-21 | 10:46: Dat kan ook best kloppen, alleen de meeste wel. Ik schaam me ook dood dat er van de 13 miljoen autochtonen, er misschien wel 50 het gevecht met de ME aangingen.
De avondplunderaars, wellicht in totaal duizenden, komen uit een groep van 4 miljoen.
Tja, dat krijg je met die extreemrechtsen.
Die cijfers zijn zwaar overdreven.
REAGEER OOK