Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie Rotterdam zoekt foto's van Jan Dijkgraaf

Kleine Kale uit Eesterga sloopte complete binnenstad 010

Social

Landgenoten. Heeft u overtuigend beeldmateriaal van een kleine kale meneer met ronde bril en een geel hesje die mortieren naar politiebusjes gooit, complete Jumbo's en Dirks leeghaalt, ruiten van bijna failliete MKB-ers intrapt, "kankerjood" naar de ME roept, de Zeeman (!) plundert danwel pliesiepaarden molesteert met een ploertendoder danwel banden van waterwerpers lekprikt. Neem dan ASAP contact op met Chef der Politie Ahmed Aboutaleb van Rotterdam. Dan kan het leger met spoed op deze kleine boerenophitser afgestuurd worden, en leven wij nog lang en gelukkig. 

Social

Jan D. tijdens het opblazen van de Erasmusbrug

Met z'n Marinus van der Lubbe-pet

Reaguursels

Inloggen

Gloeiende, dit hele topic gemist. Pak mij dan ook maar op. Want je blijft met je gore poten van Jan af. Ben verdomme net lid geworden. De pijn zit in het ''Briefje van Jan". De waarheid uitspreken wordt vaak niet gewaardeerd. Omdat het zaagt aan d epoten van mensen die op de verkeerde plek zitten. Pak ze Jan!

Ennuh, doe een keer wat aan de corruptie in jullie coke haven in Rotjeknor

padbuffel | 27-01-21 | 06:24

Meeus is een wanstaltige -, trieste man. Wat voor een puddingbrein moet je zijn, om zo'n gedrocht van een column te diareeën?

vladimirows | 26-01-21 | 16:32 | 1

Er zijn er genoeg. Maar dat een krant die ooit nog een naam hoog te houden had, het publiceert, vind ik schokkend. Genoeg goede alternatieven die graag zijn plek zouden innemen.

kapoerewiet | 26-01-21 | 17:11

Die Meeuws snapt niet dat je tegen de avondklok kunt zijn en de rellen veroordeeld .
Die boeren gingen niet plunderen en de politie aanvallen .

elevator | 26-01-21 | 15:24

Het zijn al lang geen demonstraten en hooligans meer, die jatten en rellen.
Ik zou willen dat deze opstaan, de harde kern van al die clubs, en een paar motorclubs ernaast, om dat gespuis eens echt een pak rammel te geven waar hun onderdrukte moedertje nog trots op is.

Ray Skak | 26-01-21 | 14:55 | 3

Mijn bejaarde moeder die zo links als de neten is zei het zelf al omdat het bij haar om de hoek ook mis ging. "Het waren de Marrekane, ze hebben er 15 opgepakt!"
Meeuws houdt echt niemand meer voor de gek hoor met zijn flutstukjes.

Dirk III | 26-01-21 | 15:13

@Dirk III | 26-01-21 | 15:13: Ach "het staat geschreven" in de media dat het demonstranten zijn. Lekker op een hoop, krijgt de witte man die netjes thuis zit evengoed nog de schuld.

hisxxx | 26-01-21 | 15:24

op die motorclubs hoef je niet te rekenen!

Henri | 26-01-21 | 15:45

Wat een totale nul is die Meeus. Weer de boeren de schuld proberen te geven. Hoe bizar en laf. Opkomen voor je bestaan en tegen de leugens over stikstof is heel wat anders dan winkels plunderen en politieagenten aanvallen om het aanvallen. Ziek is die vent van NRC. Of juist opportunistisch en verzekerd van een plaatsje bij op1 of Jinek? Katjing.

Mart6037 | 26-01-21 | 14:25 | 1

Inderdaad. Pure misleiding is dit.

Dirk III | 26-01-21 | 15:11

Waterkanon met onafwasbare kleurstof,brandmerken dat tuig.
Op de knieën dwingen en ouders verantwoordelijk stellen.
Ze haten Nederland,maar niet hun uitkering.

De Profundus | 26-01-21 | 13:53
-weggejorist-
observer59 | 26-01-21 | 13:41 | 1

Niet onverstandig om een duidelijke stand van zaken vast te leggen als zijnde een soort systeemherstel voor wanneer de eerste dode onder de 'demonstranten' valt en men deze aangrijpt om zich onderdrukt te voelen, waarop de media volgzaam en traditiegetrouw in het narratief mee gaan dat dit achterlijk gedrag het gevolg van hard optreden is, in plaats van de aanleiding.

nsfl | 26-01-21 | 12:59

Vies spel van Tom-Jan Meeus.
Zeer smerig spel.
Waar ie anderen beticht van populisme doet hij zelf vrolijk aan populisme.
De ene rel is de andere niet.
De plunderrellen van afgelopen avonden zijn duidelijk rellen om het rellen, zonder “idealistisch” motief, zoals bij BLM of de boeren.
Deze plunderingen worden duidelijk veelal gepleegd door jonge allochtonen, mocro’s in de volksmond.
Misschien durft Tom-Jan deze groep ook bij naam te noemen.
Vervolgens kan Tom de schuld bij de Joden leggen. Want zo gaat dat bij fascisme in z’n puurste vorm.
Je flikt iets en om de aandacht af te leiden, wijs je doodleuk naar een ander.
Blindgangers trappen er wel in.

Ik moet ineens aan de film “The Warriors” denken..... de vuile rat.
lookmovie.io/movies/view/the-warriors...

Ruimedenker | 26-01-21 | 12:55 | 1

met z'n zelfvoldaan deugbekkie

klön | 26-01-21 | 14:54

In Indonesië hadden we destijds " politionele" acties met Raymond Westerling. Kwam geen politie aan te pas maar wel het leger. Helaas moesten we toen door de knietjes en buigen voor de VN ( lees: USA) . In nieuw Guinea herhaalde zich dit proces moesten we buigen voor Ene JFK. Die had ook zijn verstand op de plaats van zijn ballen zitten.

strawdog | 26-01-21 | 12:53 | 2

In Indonesië hadden we evenveel te zoeken als hier in Rotjeknor die kutmarokkanen.

brullend spuitijzer | 26-01-21 | 15:13

@brullend spuitijzer | 26-01-21 | 15:13: Nou...Spice is nice !

Asteroid-B612 | 26-01-21 | 15:21

Dus de column van Meeus samengevat:
Gele hesjes zijn populisten, boeren zijn populisten, FVD’ers zijn populisten, PVV’ers zijn populisten, Mark Rutte die met populisten praat is een populist. Beleidsmakers op ministeries die met populisten praten zijn populisten, mensen die demonstreren zijn populisten, mensen die op Urk wonen zijn populisten, mensen uit Enschede zijn populisten, verslaggevers die zich laten opjutten door Jan Dijkgraaf zijn populisten.
En deze populisten zijn allemaal populist geworden dankzij de opperpopulist Jan Dijkgraaf.
ENNNNN!! Alles is de schuld van populisten!

Fele | 26-01-21 | 12:51 | 3

Klopt. En mensen die 10 jaar geleden tot moord oproepen (Akwasi, Insayno, etc) deden dat óók omdat ze wisten dat over 8 jaar de Gele Hesjes zouden opstaan.

Kroningsrellen, krakersrellen zo'n 40 jaar geleden; schuld van Jan Dijkgraaf.
Aanslagen in Kedichem, op Kosto zo'n 35 jaar geleden; volgelingen van Jan.
Moorden op Chris van der Werken en Pim Fortuyn; ingefluisterd door Jan.
Het "briefje van Jan" wordt zelfs in België gelezen, zie de "eb en vloed rellen" daar afgelopen zomer. In Soedan leidde het "briefje van Jan" zelfs tot een aantal genocides, rond 1990 en 2004.

Het lijkt me heerlijk om Tom Meeus te heten. Vanwege dat overbodige chromosoompje wordt je door iedereen toegelachen, en mag je schrijven wat je wil; niemand spreekt je aan op de meest waanzinnige nonsens.

Dandruff | 26-01-21 | 13:22

Check LeoLucassen weer lekker fulmineren tegen de populisten en Trumpy in het NRC vandaag. "PVV en FvD hitsen relschoppers op !"

Asteroid-B612 | 26-01-21 | 15:24

Behalve de rellende allochtonen, die zijn zielig want geen stageplek etc.

Cassandra | 26-01-21 | 15:48

Deels OT; op telegram en in klaslokalen gonst het verhaal rond dat er vanavond 'iets' zich zal gaan verplaatsen van Zuidplein richting de Slinge.
Mochten er zich in de panelen politieagenten uit 010 bevinden; succes vanavond.
Eerste school is inmiddels uit voorzorg dichtgegaan.

EEnzame SchizofrEEN | 26-01-21 | 12:44 | 4

@priwax | 26-01-21 | 13:21:

Ik zou zeggen meld je aan, jij bent geen lafaard toch?
Maar de beste stuurlui zullen wel weer aan wal staan.

Overigens leidt overmatig politiegeweld niet alleen tot veel negatieve publiciteit en meer rellen, maar ook tot allerlei strafmaatregelen tegen betrokken agenten waaronder ontslag. Het is allemaal niet zo makkelijk.

Dandruff | 26-01-21 | 13:28

@priwax | 26-01-21 | 13:21: Lekker vanuit je rukbunker reaguren dat je geen lafaard bent maakt je wel een held natuurlijk.

upbeat | 26-01-21 | 15:57
▼ 1 antwoord verborgen

Ach, de een gelooft in een bloed drinkende pedofiele elite, de ander in een winkel plunderende Arabisch sprekende achterban van Wilders.
Wappies aan beide zijde van het hek.
De verdeel en heers mentaliteit van de overheid bijt ze nu flink in hun achterste omdat alle verdeelde partijen elkaar nu gevonden hebben in hun afkeer van de overheid.
G5 malloten en antivaxxers zijn nu versterkt met Lockdown vermoeiden en reltuig die zonder Carnaval, Koningsdag, EK, Songfestival, festivals en vuurwerk geen uitlaatkleppen hadden in de afgelopen periode.
En het probleem is dat al deze groepen een net iets andere aanpak nodig hebben om tot bedaren gebracht te kunnen worden.
Met de inzet van de ME wordt echter een generieke oplossing toegediend die, door de diversiteit binnen de demonstranten, alleen maar olie op het vuur is.
.
Er moet dus aandacht komen voor een 'verdeel en kalmeer' oplossing.

Johanvb | 26-01-21 | 12:42

Boer snapt de participatie wet!

der_feldwebel | 26-01-21 | 13:48

Beetje nsb om foto’s te gaan uploaden.

Don-Damsko | 26-01-21 | 12:30 | 3

Past dus helemaal bij het overheids beleid

SinisterNL | 26-01-21 | 12:37

beetje nsb om je eigen land te slopen

priwax | 26-01-21 | 13:23

Krijgen die viruswappies toch nog gelijk. Veranderd Nederland in een politiestaat, komen we nooit meer van die avondklok af en is plunderen de enige manier om je boodschappen bij elkaar te sprokkelen.

Tishetnetnie | 26-01-21 | 12:28

Tom-Jan heeft iets teveel CNN gekeken de laatste tijd en denkt dat hij dat ook zo moet doen.

Scepticus | 26-01-21 | 12:27

Alsof "verzet" rijmt op "BLM-plundertocht" of "antifa-pogrom".

Verzet is een heel normaal woord, dat nota bene meestal door links gebruikt wordt. Google maar eens op "verzet tegen vliegveld, tegen kernwapens, tegen snelweg, tegen populisme, tegen kinderfeesten, tegen..." etc.
En links "verzet" loopt inderdaad meestal uit op geweld; maar niemand heeft links ooit op dat woord "verzet" aangesproken. Op het voortdurend gebruik van geweld ook nooit trouwens, maar dat terzijde.

Toch bezig met Google? Probeer dan ook eens "ludieke protesten", "buitenparlementaire acties", "jullie rechtsstaat is de onze niet", etc.
Meestal roept links op tot "verzet", en vertrouwt rechts op de democratie.
- Linksactivisten blokkeren kruispunten, (spoor-) wegen, etc.
- Linksactivisten bezetten fabrieken, (overheids-) gebouwen, etc.
- Linksactivisten laten hun demonstraties volledig uit de hand lopen.
- Linksactivisten verstoren ook de demonstraties van andersdenkenden.
- Linksactivisten overschreeuwen, intimideren en mishandelen dissidenten.
- Linksactivisten boycotten joden, en dwingen anderen mee te doen.
- Linksactivisten stelen huizen, en verdedigen die met grof geweld.

Dat links verzet tegen de democratie vrijwel altijd gewelddadig is, betekent niet dat het woord "verzet" geweld impliceert. Ook woorden als "protest", "demonstratie" impliceren geen geweld, hoewel ze voor links wel altijd een excuus voor geweld zijn.

En ondertussen zijn oproepen tot moord nog steeds legaal; als je maar tot de linkse kerk behoort.
Flikker toch op.

Dandruff | 26-01-21 | 12:24 | 3

Ik kan ook maar moeilijk geloven dat al die linksgekkies gewoon thuis zitten als er wat te rellen is. Lopen die daar niet gewoon tussen de boel op te hitsen??

getty678 | 26-01-21 | 12:35

@getty678 | 26-01-21 | 12:35:

Een aantal wel, maar niet zo heel veel gok ik.
De meeste antifa's zitten in een lijkwitte bubbel. Die durven echt niet tussen die plunderende jihadisten te gaan staan. Ze vinden het veel makkelijker om van een afstandje (seksueel) geweld door Marokkanen te verdedigen, dan om zichzelf als potentieel slachtoffer aan te bieden.

Maar los van de vraag of links mee deed met deze geweldsexplosie. Links heeft een lange geschiedenis van grof geweld; krakersrellen, kroningsrellen, rara-brandstichtingen, politieke aanslagen, moorden, etc.
Dat ze nu over het woordje "verzet" vallen is een gotspe.

Zeker GroenLinks, de partij van het bomkoffertje. De partij die terroristische kamerleden aandroeg zoals Karimi, Pormes en Duyvendak.
GL is ook de partij van wethouder Jack Bogers, die direct na de moord op Fortuyn Volkerts naasten waarschuwde; "Volkert is gepakt". Op die manier kon bewijsmateriaal verdwijnen, waardoor mogelijk ook de moord op Chris van de Werken nooit opgelost is.
Inmiddels is Bogers daarvoor beloond. www.gelderlander.nl/wageningen/bosma-...

Dandruff | 26-01-21 | 13:06

Weer helemaal de waarheid, gewoon dus zoals al uw reacties. Grote klasse!

Maris v.d Hof5393 | 26-01-21 | 20:59

Zo, nu even allemaal bekende en cq knappe koppen erop, om het allemaal te duiden. Zolang de godsdienst er maar buiten blijft en er geen grote gemeenschappelijke deler in die richting te vinden is.
Al zou dat Urk met de rest van de rellende kunnen koppelen.
Vooral de zelfingenomenheid en in mijn ogen de halsstarrigheid om de feiten maar zo te duiden dat we veilig ver weg blijven van dat ene hete hangijzer.
Al wel bemoedigend dat er steeds vaker op welke media dan ook er steeds meer zijn die de vinger op de zere plek leggen.

enra | 26-01-21 | 12:06

Hoop wel dat het kopgeld sinds de 2e wereldoorlog aan de inflatie aangepast is.

RickRD | 26-01-21 | 11:59

Meeuws opperde vorige week nog het complot dat de avondklok 'alleen' maar is ingevoerd om de aandacht af te leiden van de toeslag affaire. Dan ben je ver heen.
Om een relatie met de boeren protesten te leggen moet je ook een kronkel in je hoofd heen. Laatste protesten zijn eeuwen geleden. De overzicht van dit soort een celligen is niet langer dan 24 uur.

JanP999 | 26-01-21 | 11:59

Was Dijkgraaf maar betrokken bij de organisatie van die rellen. Dan was het namelijk, zoals alles waar hij zich mee bemoeit, uitgelopen op een totale mislukking.

de IJsman | 26-01-21 | 11:58

Het stukje van meneer Meeus is lichtelijk onsamenhangend. Hij maakt ook nogal grote en vreemde gedachtensprongen en ziet heel rare verbanden.
Als we uit zijn stukje toch conclusies moeten trekken, zijn er twee opties:
- meneer Meeus is niet helemaal goed snik
- meneer Meeus is een opruier.
Beide kan ook nog.

Schmalz | 26-01-21 | 11:52 | 4

Helemaal eens met uw conclusies.

kroel | 26-01-21 | 13:55
▼ 1 antwoord verborgen

Dus even in het kort covid en de maatregelen is de schuld van de boeren, Trump, .... , Britten, maar niet het beleid van MARK en HUGO.

franck7020 | 26-01-21 | 11:52 | 2

Precies dat ja.

Lupuslupus | 26-01-21 | 12:02

Dacht even dat Tom-Jan Meeus een pseudoniem was van een hier reagurende landgenoot.

Penus Decoratus | 26-01-21 | 12:24

De Beijerlands laan daar woont al decennia geen autochtone Nederlander meer. Dat is de natuurlijke Habitat van de Finnen. Ik zeg een hek eromheen en laat ze rustig hun gang gaan met het bevuilen en vernietigen van hun eigen nest. En ook niks opruimen dat mogen ze zelf doen.

Teddy-Ruxpin | 26-01-21 | 11:43 | 4

@B.Chamel | 26-01-21 | 11:50: waarom zo dichtbij? We hebben toch nog eilanden zat op ongeveer 7000km van nederland? Ook beter weer daar..

Museveni | 26-01-21 | 12:01

@B.Chamel | 26-01-21 | 11:50: In die tijd woonden er helemaal een allochtonen in Engeland maar werden oa dieven die een brood gestolen hadden (omdat ze geen geld maar wel honger hadden) naar Australië gedeporteerd. U hebt een paar lesjes geschiedenis gemist.

Lupuslupus | 26-01-21 | 12:04

Wat nu in NL gebeurt, is hetzelfde als in de banlieues in Frankrijk.
De uitzichtlozen voelen zich gepasseerd door de burgerlijke samenleving. En weten niks anders te bedenken dan vernielen en plunderen. Dat die samenleving ze dan nog verder uitkotst hebben ze aan zichzelf te wijten.

theo-is-dood | 26-01-21 | 12:24
▼ 1 antwoord verborgen

Rutte voert een avondklok in omdat hij weet dat het halve rifgebergte uit zijn hangmat gekropen komt om de stad af te breken. Over twee weken roept heel Nederland dat het tijd wordt om de politie meer bevoegdheden te geven en om het demonstratierecht in te perken. Er is één law and order partij die dat wel even kan regelen dus of u 17 maart gewoon op de VVD wilt stemmen. Oh ja, en de rellen zijn allemaal de schuld van Wilders dat u het weet dus of u daar dan meteen niet op wilt stemmen.

hustler01 | 26-01-21 | 11:43 | 1

Kan nooit lang meer duren voor we hier een patriot act hebben. Het draagvlak wordt op dit moment gecreëerd door de hulptroepen van Yasser.

hustler01 | 26-01-21 | 11:44

Het maakbaarheidsideaal kan even geen waarheid gebruiken, want dan dondert het in elkaar. Daarom framen we het maar in de hoek van de 'wappies', boeren en extreem rechts.
Triest, die kwaliteit van het journaille.

IndoorexpaT | 26-01-21 | 11:39

Relschoppers en plunderaars hebben een hoog Blm gehalte... logisch dat deugende politici en media de boeren erbij halen en daarmee de kop in het sahara zand steken voor de pijnlijke realiteit.

Hollandse_blauwe | 26-01-21 | 11:36

Ja pak Jan op en snel. Daarna het bekende fopstrafje inclusief de goed gdrag korting en vanavond kan hij nog net op tijd mee voor de tweede ronde. En dat oneindig keer met de “ieder mens verdiend een 2e kans” bonus. Hou toch op.

Pedronegro | 26-01-21 | 11:32

Het Oud-Hollandse spelletje 'de schuldige zoeken' is begonnen. Wat slim om de boeren hier ook de schuld van te geven. Dan kun je weer fijn de andere kant opkijken.

HoniSoit | 26-01-21 | 11:30 | 3

Precies!

Min. v. Communicatie | 26-01-21 | 11:39

Tom-Jan heeft de School voor de Journalistiek gevolgd. Dan kun je beter dood zijn. Geen aandacht aan besteden dus.

Rosaturbinata | 26-01-21 | 11:20 | 1

Werkende mensen er bij betrekken is wel erg mij van TJ.

Uw Verzekeringsadvis | 26-01-21 | 11:25

Rutte maakt een grote inschattingsfout met zijn avondklok en Wilders krijgt de schuld van de rellen en plunderingen van de MSM.

Knap hoor dat uit de wind houden van Rutte.

sprietatoom | 26-01-21 | 11:20 | 1

Nee hoor. We hebben het nu over rellen IPV Rutte zijn rol in de toeslagenaffaire.

quazi | 26-01-21 | 11:44

Zat vanmorgen ff naar WNL te kijken.
Wopke H. in discussie met een andere gekke naam Wierd D.
De minachting die uit de Minerva oogjes van Wopke richting W.D. spoot viel mij op.
Wat een dedain, Hoekstra is wel de laatste die een oplossing weet aan te dragen heeft nog nooit een simpele ziel van dichtbij gezien.

Uw Verzekeringsadvis | 26-01-21 | 11:17 | 9

@kapoerewiet | 26-01-21 | 12:16:

Wat links over zijn boegbeelden zegt weet ik niet en interesseert me eerlijk gezegd ook niet.

Wél weet ik dat Hoekstra veel voor de minder vermogende burger heeft betekend: toen hij het Fokpremie-dossier tijdelijk onder zijn hoede had is er de meeste voortgang geboekt en is de informatievoorziening aan de Kamer aanmerkelijk verbeterd, hij heeft het Nederlands belang in KLM verdedigd, heeft in Europa zijn mannetje gestaan mbt Euro-bonds en hij is de noodlijdende ondernemers en hun werknemers royaal tegemoetgekomen met steunmaatregelen.

Wat heeft Weird tot dusver betekend voor het land, behalve wat halfbakken schrijfsels die voor 'analyses' moeten doorgaan?

de IJsman | 26-01-21 | 13:17

@de IJsman | 26-01-21 | 13:17: KLM met zijn aandelenaankoop heeft hij verprutst, had harder door moeten pakken nu gaan de Fransen terug pesten. Pensioen Verzekeraar Conservatrix is door een oplichter over genomen en nu aan de bedelstaf dank zij Wopke, google maar ff. Dwars liggen met centen naar de EU, gevolg EU boos en nog meer centen naar de EU. Hij ziet er stoer uit maar laat net zoals Asscher een spoor van financiële ellende achter.

Uw Verzekeringsadvis | 26-01-21 | 13:35

@de IJsman | 26-01-21 | 13:17:

Je komt met slogans en beledigingen zonder onderbouwing.
- Welke opmerking van Duk is polariserend, en waarom?
- Welk van Duks schrijfsels is "halfbakken", en waarom?

En dat een minister van financiën vaak meer voor elkaar krijgt dan een columnist klopt. Want tientallen miljarden aan belastinggeld te besteden. Goed gezien, scherp!
Maar het ging niet om wie er het best presteerde met andermans geld. Het ging erom dat Hoekstra zoals de meeste deugzeugen geen inhoudelijke discussie aan kan. En dus overstapt op onbeschoft gedrag om een discussie te "winnen".

Dandruff | 26-01-21 | 13:57
▼ 6 antwoorden verborgen

Nu discussie op BNR over rellen.
“Experts” in de studio weten het: Oorzaak rellen is ongelijkheid in de samenleving en schuld van Trump.

Fele | 26-01-21 | 11:16 | 8

Daardoor ha je bijna hopen dat het doorgaat dat rellen zolang ze maar geen letsels veroorzaken. Plus een malieveld vol met normaal protest . Net zolang tot dat er een genuanceerde eerlijke reactie komt

gelachewoar | 26-01-21 | 14:43
▼ 5 antwoorden verborgen

Elke keer als ik lees over de leugenachtige agitprop van de linkse media gaan mijn gedachten meteen naar familie en vrienden die een abonnement hebben op deze krant, die 's avonds braaf afstemmen op het NOS-journaal. En dan zinkt de moed me in de schoenen. Want hoewel het lieve, fijne, maar verschrikkelijk naïeve mensen zijn, heeft de praktijk uitgewezen dat er geen beginnen aan is om ze ervan te overtuigen dat ze worden voorgelogen. Dan zie ik mezelf weer zitten, voorzichtig, nuancerend weerleggen wat in hun hoofden is gestampt, proberen de sfeer goed te houden zonder dat hun gezichten vertrekken van de gedachte dat ik een halve fascist ben. Dit is die kloof.

kapoerewiet | 26-01-21 | 11:15 | 9

Jep, merk ik ook bij met name iets oudere mensen. De rest denkt heel anders over, al durven ze het soms niet uit te spreken. Als je ze een paar hintjes geeft hoe je er zelf over denkt, dan lopen ze gelijk leeg met hun frustraties over covid en het kabinet.

DeAapUitDeMouw | 26-01-21 | 11:52

Amen

stampertje85 | 26-01-21 | 11:53

Een gezin in onze familie volgt de godganse dag een life stream van hun evangelische clubje. Het fijne weet ik er niet van. Deze info wordt niet gedeeld met ongelovigen. Wel gaan ze bij elkander op bezoek voor het loven en prijzen van de Here Jezus. Vaccineren, geen háár op hun hoofd. Elke andere mening wordt resoluut afgekapt. Afstand houden? Nooit van gehoord. Met kerst (gourmetten) zitten wij gewoon rond de eettafel hoor. Oh, willen jullie afstand? Merkwaardig. Ga dan maar op de bank zitten. Zijn jullie zo bang? Kom dan niet!

Smalende lachjes. Niet leuk, maar briesend weggaan met de kerst is ook zoiets.

Iemand opperde een aanleuntafel. Man deze huizes morrend op zoek, met in zijn kielzog een geschokte kinderschaar. Weg van die enge oom en tante. Gastvrouwe met stomheid geslagen. Nou, gezellie. Gelukkig waren er enkele mooie flessen wijn voorradig. Corona werd niet genoemd.

Sindsdien mijd ik ze als de pest.

Wiebenick | 26-01-21 | 13:32
▼ 6 antwoorden verborgen

Testreactie

Kansenparel | 26-01-21 | 11:13 | 2

Zo, u bent vroeg uit de veren na gisterenavond.

kapoerewiet | 26-01-21 | 11:20

Vraag ik me toch af of de test zonder iekel geslaagd is.

Nodeloos Kwetsend | 26-01-21 | 11:36

O help! Een journalist met een mening ...
Kan niet goed aflopen.

Analia von Solmsch | 26-01-21 | 11:13

Die rellen zijn niet meer of minder dan het resultaat wat nu geoogst wordt als gevolg van het negeren en traineren van de bevolking (afschaffen referendum, opzijzetten grondrechten, traineren demonstraties, scholen dicht, sport onmogelijk, mensen opsluiten in huis, dreiging van gedwongen vaccinaties) Ze kunnen nog zo hard proberen te drukken op het deksel van de snelkookpan met daarin een steeds heter wordend explosief mengsel maar uiteindelijk wordt de druk te hoog en explodeert de gehele pan. Daarbij zijn degenen die weinig of niets te verliezen hebben de eersten die gaan rellen. Degenen met vaste baan, hypotheek en gezinnetje (de groep waar ik deel van uit maak) zullen minder snel aanleiding zien om zich bij de relschoppers aan te gaan sluiten. De samenleving borrelde en siste al heel erg lang. En de degenen die gniffelend toekeken hoe in Amerika het land werd gedestabiliseerd door relschoppers (waarvan men stiekem vond dat die een goede zaak dienden), zullen zichzelf wellicht binnenkort achter de oren gaan krabben. Dit ga je niet oplossen met nog repressiever optreden want het probleem dat blijft!

Skeptic70 | 26-01-21 | 11:11 | 4

@omanders | 26-01-21 | 11:34:
Welnee.

Men relt om te rellen en als er vandaag besloten wordt om alle maatregelen op te heffen en iedereen weer gewoon naar school en werk kan en daarna gewoon tot laat buiten mag chillen. Dan gaat het vanavond ook gewoon weer compleet los....

Nodeloos Kwetsend | 26-01-21 | 11:38

Veel eenvoudiger, gewoon de kans om rotzooi te trappen, kijk maar wie de hoofdmoot is.
Gewoon wat er in heel Europa bij de grote steden gebeurt.
Intimideren van de plaatselijke burger.

enra | 26-01-21 | 11:56

Meest intelligente bijdrage die ik in tijden hier heb mogen lezen. Iedereen roept maar om inzet van het leger en de daders kunnen niet hard genoeg gestraft worden etc. Maar daarmee neem je de oorzaak en onvrede niet weg. Je zal nu maar 18 jaar zijn en vastzitten in een onzeker en uitzichtloos bestaan. Zo makkelijk om dat te veroordelen als je met je vrouw en kids in je industrieel gestylde woonkamer op de design bank hangt. Alle schaapjes allang op het droge.
En de overheid lacht zich stiekem een slag in de rondte. Toeslagen affaire is alweer vergeten. GGD die onze gegevens op straat gooit inclusief het BSN nummertje? Wie praat er vandaag de dag over? Dit falende kabinet komt het prima uit dat wij burgers die paar honderd raddraaiers zo zitten te veroordelen. Dat we wegkijken van de oorzaak van alle onvrede. Of heel makkelijk roepen: Dit is puur om het rellen en heeft niets met demonstreren te maken.

BrulSpin | 26-01-21 | 14:45
▼ 1 antwoord verborgen

Je moet die onzin van het NRC helemaal niet lezen. De AD is gewoon feitelijk, wie zegt wat: 'Burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam is verdrietig en noemt de relschoppers ‘schaamteloze dieven’. ,,Ik heb moeten dreigen met inzet van traangas, een verregaande maatregel. Dat vind ik verdrietig, want dat heb ik in mijn hele carrière als burgemeester nog nooit hoeven doen.”
'PVV-leider Geert Wilders roept premier Mark Rutte op het leger in te zetten, ‘voordat dit geweld een halve burgeroorlog wordt’. Hij noemt de relschoppers ‘tuig’, dat volgens hem ‘vaak allochtoon’ is. ,,Ze hebben niets met Nederland. Ze delen onze waarden niet”, twittert hij. De PVV-leider werd eerder nog door onder anderen GroenLinks-voorman Jesse Klaver medeverantwoordelijk gehouden voor de uit de hand gelopen protesten tegen de avondklok.
DENK-Kamerlid Tunahan Kuzu is eveneens tegen de avondklok. Maar: ,,het is geen vrijbrief om te rellen met agenten, andermans spullen te vernielen en winkels te plunderen”. Hij roept iedereen op naar huis te gaan en zich aan de regels te houden. ,,Het maakt geen malle moer uit wat je achtergrond is”, aldus Kuzu.'
Het lijkt erop dat Kuzu zich het meest betrokken voelt bij de groep.

grietmetgroenefiets | 26-01-21 | 11:07 | 4

Gisteren bij M. een NRC mevrouw met hoofddoek die het wel ff kwam uitleggen.

Uw Verzekeringsadvis | 26-01-21 | 11:19

@Panos88 | 26-01-21 | 11:17: volgens mij heeft die jeugd het nog nooit zo goed gehad! Toen ik 20 was had je een ouwe fiets en kon je zomers met Interrail naar Spanje.
Nu lopen ze met een IPhone van €1000 rond op dure Nikes en vliegen om te feesten naar Kreta en Ibiza.

theo-is-dood | 26-01-21 | 12:32
▼ 1 antwoord verborgen

GroenLinks, PvdA, en SP als partijen vooral via jeugdafdelingen actief deelnemend en aanzettend, en ook media als VARA en VPRO, die als media actief aansturend participeerden middels "nuttige" informatie bij grootschalige krakersrellen t/m meer recent antiglobalistische rellen zoals G20. Zoals Jan Struijk, voorzitter van de Nederlandse Politiebond, al stelde zijn die waar het huidige geweld op deze schaal mee gelijk te stellen zijn.

GingerTed | 26-01-21 | 11:04 | 1

De jeugdafdelingen van PVDA, D66 en GroenLinks zijn gepamperde netwerkclubjes. Ze hebben niks te maken met het vertegenwoordigen van de jeugd.

Panos88 | 26-01-21 | 11:06

Dat artikeltje van Tom-Jan leest als een schoolvoorbeeld van cognitieve dissonantie; is er al een behandelplan voor Tom-Jan opgesteld?

Computer_says_no | 26-01-21 | 11:01 | 1

Het lijkt dat er een chronisch tekort is aan behandelplan-opstellers.

Harry.Langezwaal | 26-01-21 | 11:06

De polariseermachine draait op volle toeren om ervoor te zorgen dat de groepen die het oneens zijn met het beleid van onze vrienden in Den Haag, zich niet gaan organiseren.
Het is allemaal zo doorzichtig.

jemagookniksmeer | 26-01-21 | 10:58

Geweld keur ik af, maar stiekem kan ik intens genieten van e.e.a. omdat de Nederlandse overheid stelselmatig nalaat om bekende knelpunten op te lossen waar burgers c.q. hele gezinnen slachtoffer van worden; toeslagen, aardbevingsschade, klokkenluiders, vaders en kinderen in echtscheiding etc. Onlangs de minister van 'rechtsbescherming' gezien in bevraging rond misstanden in de jeugdzorg. Man, man, man, die weet echt niks. We kunnen net zo goed een ezel op die post benoemen en dan afspreken wat het betekent als het beest schijt, pist, een scheet laat of ia! roept. Daarmee zou de rechtszekerheid en rechtsbescherming beter gediend zijn dan met kletsmajoor Sander D.

Harry.Langezwaal | 26-01-21 | 10:56 | 6

@leo59 | 26-01-21 | 11:23: Waarom zijn de veertigers zo slecht in alles wat ze doen is de grote vraag. Hoewel als we weten dat veertigers niks kunnen waarom krijgen ze dan verantwoordelijke banen,

Uw Verzekeringsadvis | 26-01-21 | 11:29

Aangaande de zaken die u als knelpunten benoemd; de helft daarvan moet de burger gewoon zelf oplossen. Daar moet de overheid ver vandaan blijven. Wat heeft de overheid met echtscheidingen te maken. Laat ex-man en ex-vrouw dat lekker zelf uitzoeken

theo-is-dood | 26-01-21 | 12:36

@theo-is-dood | 26-01-21 | 12:36: Het zou mooi zijn als de overheid de benodigde randvoorwaarden biedt: bv in de wet opnemen dat het 50/50 co-ouderschap wordt behalve als ouders anders overeenkomen, valse beschuldigingen onderzoeken en vervolgen, en onderzoek naar de feiten, rechtshandhaving en rechtsbescherming bieden. Als een conciërge op een school bij een conflict tussen twee personen hetzelfde zou doen, bemoeien zonder deugdelijke opleiding, en zonder onderzoek naar de feiten, dan zou het land te klein zijn, maar bij echtscheidingen doet de overheid nagenoeg hetzelfde, wat zinloos, duur en schadelijk is.

Harry.Langezwaal | 26-01-21 | 13:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Mijn hemel, een paar mensen die ruim twee jaar geleden vredelievend met bloemetjes over de Erasmusbrug liepen, zijn ze daar nu nog niet overheen? Trouwens de meeste mensen die daar liepen, liepen daar omdat ze zich zorgen maakte. Als je de beelden van de afgelopen dagen bekijkt is dat wellicht niet zo gek. Alleen was de honger om deze mensen als idioten weg te zetten en niet naar ze te willen luisteren in de media heel groot. Zoals altijd, want als je mensen belachelijk maakt hoef je niet naar ze te luisteren.

osolemio | 26-01-21 | 10:55 | 1

Hij had nog een rekeningetje open staan, Jan had hem namelijk een open briefje geschreven.

Tronald_dump | 26-01-21 | 11:00

Ik heb van Peter Relschopper de Vries gisteren bij Jinek begrepen dat hij ze allemaal kent, vaak met ze praat, ze helemaal begrijpt en allemaal voorspeld had, misschien dat hij zijn whatsapp vriendenlijst even kan doorgeven.

een_mike | 26-01-21 | 10:55 | 4

Ik vind Peter R de Vries een enorme lul maar deze keer had hij 100% gelijk. Sven Ake Hulleman (Een oorlog reeds verloren) verklaart het een en ander nog iets beter.

Skeptic70 | 26-01-21 | 11:38

Toen bleek dat er veel Mocro's tussen de relschoppers zaten, ging Peter het subiet voor hen opnemen. Is weer goede omzet voor het advocatenkantoortje van z'n zoon.

Festen | 26-01-21 | 12:36

Hij praat met ze als ze de coke komen afleveren.

Rinet97 | 26-01-21 | 12:36
▼ 1 antwoord verborgen

Meneer Tom Jan moet even langs Specsavers voor een nieuw brilletje. Ik zie bij de rellen en plunderingen voornamelijk denk stemmers. Zal vast wel een verdwaalde varkens eter bij zitten maar het overgrote deel was toch echt met de voorkeur voor halal.
Dit was bij de boeren protesten wel het allemaal even anders. Overigens hebben de boeren geen winkels geplunderd. Waren de boeren duidelijk over wat ze wilde bereiken en gingen deze niet met stenen en vuurwerk van huis. Ze lieten zich niet weg jagen en een enkeling haalde een stommiteit uit maar dit is toch echt niet vergelijkbaar.

Miss Silly | 26-01-21 | 10:54 | 3

Nee hoor, de relschoppers zijn een redelijk gebalanceerde mix van alle uitgeschetenen van dit land: praktisch geschoolde jongens van Nederlandse en Middenoosterse komaf. Worden door de maatschappij (lees onderwijs en liberal media) van jongs af aan in het keurslijf geramd. En krijgen er een uitzendcontract en een ticket in de woningloterij voor terug. Ik zou ook boos zijn.

Panos88 | 26-01-21 | 11:02

@Panos88 | 26-01-21 | 11:02: Er honderd duizenden praktisch geschoolde jongeren zoals jij die benoemd. Die zie ik niet op straat. Iedere stad (gek genoeg, op Urk na, allemaal steden met een groot aantal licht getinten) liet uiteindelijk hooguit enkele honderden relschoppers zien.
Overigens, als jij boos bent, sloop je dan ook de winkel van een hardwerkende ondernemer, steek je dan auto's in brand van mensen die er helemaal niets mee te maken hebben, gooi je dan bakstenen naar politie , etc, etc, etc.? Denk het niet, toch? En zo ja, dan ben je net zo'n lul met vingers.
Dit tuig is er maar om 1 reden: omdat het kan en omdat de pakkans nihil is.

Eagle0511 | 26-01-21 | 12:02

Nooit geweten dat de PVV en FVD zo’n grote Marrokkaanse kiezersgroep hadden.

Turbulentie? | 26-01-21 | 10:52 | 4

Ik denk dat het percentage extreem rechtsen onder Marrokkanen heel wat hoger is dan onder PVV stemmers. Maar dat willen de meeste mensen niet inzien.

jemagookniksmeer | 26-01-21 | 11:01

Maar dat zijn ook de goede Marokkanen.

Henri | 26-01-21 | 11:43
▼ 1 antwoord verborgen

Fiery but peaceful protests, toch?

TheEgg | 26-01-21 | 10:50
-weggejorist-
karel-de-junior | 26-01-21 | 10:50 | 1

Briefje van Bubba.

spanarchist | 26-01-21 | 10:50

Ik hoop dat Tom-Jan net zo dapper is als Geert Wilders. De steeds verdere verdeeldheid en ontsporing in dit land gaat er voor zorgen dat niet alleen Geert Wilders beveiligd moet worden.

Tronald_dump | 26-01-21 | 10:49

VInd het veel te snel dat de politie de hulp van het publiek inroept. normaal gesproken duurt het een paar maanden voordat de politie zo'n oproep doet.

loser | 26-01-21 | 10:48 | 3
-weggejorist-
karel-de-junior | 26-01-21 | 10:53

Ik was verbaast hoeveel politie er op straat was. Normalerwijze zie je die nooit, of ze komen 30 minuten later bij een gewelddadige overval of vechtpartij. Zou er ergens een nest zijn?

jan huppeldepup | 26-01-21 | 10:54

@jan huppeldepup | 26-01-21 | 10:54: jannie van de catering werd ook in een kostuum gehesen, ze moest alleen nog geïnstrueerd worden dat het dienblad verticaal gehouden moest worden.

Jos Tiebent | 26-01-21 | 11:13

ik verbaas me er over dat die NRC dwaas er niet over begint hoe de boeren in Gronningen ( je weet wel van die ingeduwde deur van de het Provinciehuis) de Capitool bestormers heeft geïnspireerd!

ikworstelengadouchen | 26-01-21 | 10:48

Zo stel ik me kuifje en consorten voor als ik de foto van Tom bekijk. Iets provocerend trollen, en dan inwendig kapot lachen om al die idioten die er een commentaar op geven. Kijk die man heeft lol in zijn leven door iedereen op stang te jagen, ik vind dat wel grappig. Dus lees de provocaties van deze heren en lach met ze mee.

jan huppeldepup | 26-01-21 | 10:48

Tom-Jan Meeus heeft het over de relschoppers als aanhangers van Wilders en Baudet. Vanmorgen heb ik eens goed de beelden bestudeerd van de rellen rondom de Beijerlandselaan in Rotterdam Zuid. Het tuig daar zijn nou niet bepaald de aanhangers van Wilders en Baudet. Dus hoe komt die man daarbij? Bij OP1 ook gisterenavond werd gerept over rechts extremen. Ja, die gekken liepen er ook tussen in sommige steden. In Rotterdam Zuid echter was dit niet het geval.

Boeddha18 | 26-01-21 | 10:45 | 3

Tom-jan komt nooit buiten , en zeker niet in die contreien, en Tom-jan snapt ook niet dat die jumbo leegrovende relschoppers ( waarvan 90% allochtoon) niet echt de typische fvd of pvv stemmers zijn.
Tom is dom

laurentius | 26-01-21 | 10:50

@laurentius | 26-01-21 | 10:50: nee hoor, hij weet dat 100% maar verteld liever een onzinverhaal dat strookt met zijn utopische wereldbeeld

Turbulentie? | 26-01-21 | 10:56

@laurentius | 26-01-21 | 10:50: Ik vind toch dat we dat wetenschappelijk moeten onderzoeken. Dus bij de volgende rellen, de mensen die uit een opengebroken winkel komen met 20 rollen wc-papier, vragen wat ze stemmen.

jan huppeldepup | 26-01-21 | 10:59

Kan dat nieuwe amateuristische storende vervelende flapperende flop logo op stop gezet worden s.v.p.
Ergeren doen genoeg dingen in de maatschappij de mensheid al.
Moet dit er ook nog bij komen?
Is provoceren nu overal de mode aan het worden ?
Wat is het volgende een rap-tekst ter inspiratie?

Peter-Rissing | 26-01-21 | 10:44 | 3

Hier geen flapperende flop logo.

vluchtelingallergie | 26-01-21 | 10:51

Je moet wel eerst je Netscape Navigator updaten.

Festen | 26-01-21 | 12:39

@Festen | 26-01-21 | 12:39: Netscape Navigator updaten? ? Waarom zou ik iets moeten doen al een ander gekkigheid uithaald? Anyway het gelazer is gestopt lijkt het. Ben ik blij om.

Peter-Rissing | 26-01-21 | 23:07

Grote vraag blijft wat die demissionaire klootzakken nu gaan doen. Het land laten vernielen door tuig te importeren, of de maatregel 'avondklok' terugdraaien. Maar zoals het er nu uit ziet gaan de laffe hondjes hun grotten in met vingers in de oren en lalala zingen, totdat de verkiezingen geweest zijn.

Slechtste kabinet/MP ooit. Ever.

Jos Tiebent | 26-01-21 | 10:42 | 10

@BasBr | 26-01-21 | 10:51: Rutte bedankt.
Dit was te voorzien. Enige wat nu nog kan zonder gezichtsverlies is hopen op dalende cijfers, roepen dat het werkt en dan maar niet verlengen.

Franciscus Borchwerf | 26-01-21 | 11:00

Of de maatregel werkt, weten we pas over 10 dagen na afgelopen zaterdag. En tot die tijd zal ik er niet van opkijken dat dit elke avond zal gebeuren. Ik keur het overigens ren zeerste af hoor, maar wat houd je nog over om op te schalen? Leger, rubberen kogels, pinda-pinda?

Jos Tiebent | 26-01-21 | 11:10

@Jos Tiebent | 26-01-21 | 11:10: Het probleem lijkt me dat die cijfers niet gaan dalen, want die relplunderaars houden geen anderhalve meter afstand. Ze dragen wel mondkapjes overigens...

Dezenaamhier | 26-01-21 | 11:21
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik kan Tom-Jan Meeus verzekeren dat van de Rotterdamse relschoppers er niemad is die ook maar iets heeft met, of weet heeft van, eerdere boerenacties.

Of het moet zijn van acties van Turkse boertjes, in Turkije? Of marokkaanse geitenmelkers?

Vreemd ook dat dat het journaille niet met een verklaring komt waarom er uitgerekend in Rotterdam zoveel p[olitie-agenten gewond geraakt zijn!

Misschien dat dit iets met straatterrrorisme te maken zou kunnen hebben?
Tja, en dan kijkt de media graag de andere kant op.
Hebben de journalisten het al over op 'jongeren' gehad? Altijd maar weer die jongeren.... zonder verdere specificatie.

michelpen | 26-01-21 | 10:41 | 2

Halsema en cs. had het gisterenavond stelselmatig over "jongeren"

Boeddha18 | 26-01-21 | 10:48

Daar spreekt men niet over

laurentius | 26-01-21 | 10:52

Leo Lucassen mag even braken in NRC: www.nrc.nl/nieuws/2021/01/25/pvv-en-f... PVV en FvD hebben het gedaan terwijl o.a. DENK (!), SGP en PvdD gewoon meestemden in motie TEGEN avondklok.

Vula | 26-01-21 | 10:41

Hoe onvoorstelbaar wereldvreemd ben je dan.
Het is nog vele malen erger gesteld in die grachtengordel dan ik dacht.

Maya de Blij | 26-01-21 | 10:39

Met de juiste instelling, kun je stellen dat alles de schuld is van Rusland, de PVV en blanke Boeren. ( vooral die in zuid Afrika)

Het leven is zwaar | 26-01-21 | 10:38

ASAP --> z.s.m. (zo spoedig mogelijk)

JvanDeventer | 26-01-21 | 10:37

Vies stukje. Ophitsend tegen PVV en FVD. Van de meeste relschoppers is geen politieke voorkeur bekend. Ik geloof niet dat NIPO ter plekke een onderzoek heeft uitgevoerd. Sterker nog, er is nauwelijks een spandoek o.i.d te zien op alle beelden dus erg politiek aangestuurd ziet het er niet uit.. Toch wordt bij de rellen en plunderingen van de afgelopen nachten meteen een verband gelegd. Ik heb geprobeerd te vinden of er over deze Tom Jan Meeus nog iets te vinden is over zijn mening t.a.v. de rellen omtrent BLM. Ben benieuwd of hij daar hetzelfde truukje zou hebben toegepast:
- Democraten roepen op tot protest nav dood zwarte crimineel en vermeend verband met politie-ingrijpen
- Rellen ontstaan
- Tom Jan legt direct verband tussen geweld en plunderingen en roept Democraten op om niet meer tot protest op te roepen
.......

De_heer_Immerdorst | 26-01-21 | 10:37

Ik lees Tom-Jan altijd graag. Wat hij schrijft is zeer informatief, omdat je dan zekerheid hebt dat het tegenovergestelde waar is. Dus als hij schrijft over politieke partijen weet je zeker dat de antifa en GL achter de rellen zitten.

jan huppeldepup | 26-01-21 | 10:37 | 1

Hahaha, zouden meer mensen moeten doen. Niet geïrriteerd raken maar het omzetten in iets positiefs voor jezelf.

Baizuo | 26-01-21 | 10:41

Als ik boer was zou ik mijn abbo op het NRC per direct opzeggen.

Dirk III | 26-01-21 | 10:36

"Jan D. tijdens het opblazen van de Erasmusbrug. Met z'n Marinus van der Lubbe-pet." Dank je Pritt. Lachen is gezond. Een minuut lang schaterlachen is supergezond.

HeerVanStand | 26-01-21 | 10:35

www.dumpert.nl/?selectedId=8054293_72...
Is dit een boer of een broer?

1 letter verschil, misschien dat het bruggetje daarom zo makkelijk gemaakt is door het kleuterklasje van NRC. Klinkt als....

Dirk III | 26-01-21 | 10:34 | 3

Wie is die vrouw die er door heen loopt te kermen?

Nuchternederland | 26-01-21 | 10:37

Leren en rellen, haal ik ook altijd door elkaar.

letterzetter | 26-01-21 | 10:54

Schitterend dit, de ambulance kan niet komen omdat het te gevaarlijk is.

Sinterbikske | 26-01-21 | 10:58

Er was een tijd dat ik NRC dagelijks met veel plezier las. Verschrikkelijk zoals die krant is afgegleden.

De Geus | 26-01-21 | 10:34 | 6

Alle kranten die naar de Belg zijn overgegaan is vuilnis geworden.

Jan70 | 26-01-21 | 10:58

@H.E. van Putten/Koor | 26-01-21 | 10:54: He Van Putten,lul, ook hier?

Nuchternederland | 26-01-21 | 11:00

de Geus; idd sinds die krant verhuist is van Rotterdam naar de grachtengordel is het niet best.

Henri | 26-01-21 | 11:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Mag die Briefjes van Jan graag lezen. Verder is de landbouwexport vorig jaar gestegen. Zo zie je maar weer wat wat toeteren kan bereiken. Niet voor iedereen is een lidmaatschapskaart van het kartel weggelegd om je leven lang weinig te hoeven presteren voor je maandelijkse paycheck.

Piet Karbiet | 26-01-21 | 10:34 | 5

@Diederik_Ezel | 26-01-21 | 10:45: Drugs ja niet te vergeten! Ik zie synergetische voordelen, combineer landbouw met drugs en we zijn de grootste exporteur in no time.

Baizuo | 26-01-21 | 10:56

@theo-is-dood | 26-01-21 | 12:49: Kijk eens aan, en een partijleider die met haar voeten in de klei staat zo te zien. En ook nog eens een vrouw.

Baizuo | 26-01-21 | 13:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Tom-Jan klinkt als een lekkere Thaise soep, maar ik denk dat ik deze toch echt niet pruim.

Nuchternederland | 26-01-21 | 10:29

Petje Pitamientje is toch nooit zo groot geworden??

Hemmenaar7 | 26-01-21 | 10:28

Tom-Jan Meeus is een hele grote flapdrol die als grootste talent heeft het aan elkaar knopen van totaal ongerelateerde zaken. Te chaotisch om nuttig werk te doen en daarom hebben ze hem maar een plekje bij de NRC gegeven. Aangezien het grootste gedeelte van de NRC redactie in een linkse grachtengordel bubbel leeft, denken ze dat die onzin van Meeus misschien wel ergens op gebasseerd is. Beetje te vergelijken met corona-complot gekkies die ook van alles aan elkaar knopen.

JanFTE | 26-01-21 | 10:28 | 1

Ja, echt een nep-intellectueel, met z'n quasi gedecideerde blik. Het verhaaltje dat hij heeft geschreven is niets anders dan rechtvaardiging voor het verder negeren van onwelgevallige meningen. Hoe simpel is dat?

T2000 | 26-01-21 | 10:33

Meeus is van het niveau Jensma, een categorie Schreibtischmörder waar de NRC in blijkt uit te blinken.

Aan de oppervlakte lijkt hun stijl nog rationeel, maar graaf je iets dieper dan zie je hun ideologische affiliatie en hun afkeer van alles wat westers is.

Een goede twintig jaar ben ik geabonneerd geweest op dat vod en ik prijs nog steeds de dag waarop het laatste exemplaar mijn vloermat heeft geraakt.

Glasgow Argus | 26-01-21 | 10:28 | 1

Blij met uw inbreng/voorstelling van zaken.

Normpje | 26-01-21 | 10:35

Ik begrijp de kracht term 'k*nkerjood' nooit zo goed... maar goed, ik begrijp deze mensen ook niet

Rome | 26-01-21 | 10:27 | 1

Kk mongool daarentegen is weer zeer interessant. Onderzoek heeft uitgewezen dat leverkanker in Mongolië vergeleken met andere landen veel vaker voorkomt. Een duidelijke oorzaak hiervoor is nog niet gevonden. Oncologen hebben hier een belangrijk taak liggen.
nl.ripleybelieves.com/countries-with-...

Arnold Layne | 26-01-21 | 10:52

Dus boeren zijn de nieuwe Palestijnen?

RickTheDick | 26-01-21 | 10:27

Een dag na de bestorming v/h Capitool stond het tuig al met foto's en evt namen al online. Laat ze dat hier ook maar doen met dit tuig. Bovendien kun je je afvragen hoe disproportioneel het is om mensen neer te schieten die besluiten ziekenhuizen te bestormen.

Diederik_Ezel | 26-01-21 | 10:26 | 1

Helemaal voor.
Kunnen de mensen meteen zien welke bevolkingsgroepen niet meer te handhaven zijn.

Nuchternederland | 26-01-21 | 10:34

OT: Ik vraag me af of justitie dickpics als bewijsmateriaal toelaat.

JvanDeventer | 26-01-21 | 10:26

Die Tom-Jan is niet goed. Al die rotjochies hebben nog nooit van die boerenprotesten gehoord.

Vula | 26-01-21 | 10:26 | 1

In zijn artikel gaat hij verder, de boeren protesten en het geweld van de laatste dagen, beide schuld van PVV en FVD.

sprietatoom | 26-01-21 | 10:30

Een Marokkaan politiechef maken, dat is ongeveer hetzelfde als Bobbi Eden en Ivana Fukalot in het bestuur te zetten van de Bond Tegen Pornofrafie...

eerstneukendanpraten | 26-01-21 | 10:25

In dezelfde kwaliteitscourant een opinieartikel van Linkse Lamlul Leo Lucassen, die PVV en FvD beschuldigt van het ophitsen van relschoppers.

gestoptmetroken | 26-01-21 | 10:23 | 8

@oldandwise | 26-01-21 | 10:25:
Ja, heel waarschijnlijk. Al die Turkjes en Marokkaantjes doen namelijk precies wat Wilders en Baudet zeggen.

JvanDeventer | 26-01-21 | 10:28

Die man moet dringend opgenomen worden.

Piet Karbiet | 26-01-21 | 10:36
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik lees net op de T een heel stuk over de oorzaak, die ligt bij het ophitsen van hun leden door FvD en PVV.

Nooit geweten dat PVV en FvD zulke allochtonen-partijen zijn?

marcoplarco | 26-01-21 | 10:23 | 7

De Telegraaf ook al, het grote eenzijdige Framen is weer begonnen.

En dan janken dat de pers tegenwoordig niet meer zo geliefd is.

sprietatoom | 26-01-21 | 10:42

Ook merkwaardige accentjes in die filmpjes, PVV en FvD aanhangers praten allemaal met een spraakgebrek?

TheOneTruth | 26-01-21 | 10:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat een ongelooflijke griezel, deze stemmingmaker.

Satertje | 26-01-21 | 10:23

Telegraaf ook. Wie waren deze relschoppers. Nou ik heb redelijk wat beelden voorbij zien komen en er was geen woord NL bij tot het moment dat er één zelf een steen van een broer had gekopt. Die moest toen als broer dit en broer dat naar het Maasstad ziekenhuis.
Heel vreemd dit allemaal.

Dirk III | 26-01-21 | 10:23 | 1

Ik denk dat overdag met de protesten er zeker wel veel Nederlandse tokkies tussen zaten, maar deze rellen 's avonds zijn toch echt een andere groep. Maarja lekker makkelijk om de schuld weer in de schoenen van rechts te schuiven.

usb stok | 26-01-21 | 10:39

Guilty by association. Sneue drogredeneervorm.

Sitting_targets | 26-01-21 | 10:22 | 1

Zo rolt links al jaren. Feiten zijn ondergeschikt aan blinde haat.

jemagookniksmeer | 26-01-21 | 10:54

Deze man is echt helemaal knetter gek, dit soort mensen is net zo een groot probleem als de plunderaars.
De boeren vechten voor hun voortbestaan, daar kan deze man helemaal niet over meepraten.
Hij moet zelf maar eens iedere dag om 4.00 uur uit zijn bed, en tot in de avond in weer en wind keihard werken.
Als ik zijn baas was , stond hij nu op non actief met zo een uitspraken.
De boeren hebben niets met die plunderaars, maar daar heeft deze man te weinig IQ voor.

allesmoetkunnen12 | 26-01-21 | 10:21 | 2

Ik heb vroeger op die redactie gewerkt. Schaam me ervoor net als het beroep flitsagent.
Ze leven in een bubbel van het eigen gelijk volgens hun idealen op de NRC redactie. Veel oude witte mannen.

Dirk III | 26-01-21 | 10:26

Bij elk incident, maatschappelijke toestand zoeken de bloedhonden van het establishment naar een manier om het in het voordeel van het establishment te spinnen. Boeren, PVV, het moet kapot, verdacht gemaakt worden en weggezet. Ze redeneren altijd naar de doelen van het establishment toe. Elke eerlijkheid en redelijkheid is afwezig.

Sitting_targets | 26-01-21 | 10:28

Ik wilde die flauwekul van die Tom-Jan lezen.
Krijg ik een scherm: Ik wil betrouwbare informatie.

Hoe erg is het met de Nurk?

Haberdoebas | 26-01-21 | 10:20

Heel Dumpert staat vol met rellende Naffers net als in de zomer. Kijk daar gewoon even rond zou ik zeggen politie en kots-nrc.

Dirk III | 26-01-21 | 10:20

Met zo'n Ton Jan Meeus heb je geen vijanden meer nodig.

Toch knap om de PVV de schuld te geven van gewelddadige rellen terwijl er vrij recentelijk nog een motie van de PVV is aangenomen tegen een avondklok, geheel democratisch dus.

Wat een miezerig mannetje die Ton Jan Meeus.

sprietatoom | 26-01-21 | 10:20 | 6

@Ardbeg | 26-01-21 | 10:28:

Allemaal PVV aanhangers in Rotterdam en Amsterdam ja.

Er lag een aangenomen motie in de 2de kamer tegen de avondklok.

Vreedzaam protest en verzet verwarren met plunderingen en vernielingen, je moet het maar kunnen.

sprietatoom | 26-01-21 | 10:34

@Ardbeg | 26-01-21 | 10:28:
Een flink deel van die achterban leest hier uw trollenberichtjes. U kunt mij en anderen dus net zo goed zelf, direct oproepen om tot bedaren te komen. Helaas is mijn voorraad mobiele telefoons zowat op, dus ik ga vanavond gewoon weer plunderen hoor. Hadden jij en je vrienden maar voor een mooi buurthuis moeten zorgen.

JvanDeventer | 26-01-21 | 10:52

@Ardbeg | 26-01-21 | 10:28: heeft u de relschoppers en plunderaars in Rotterdam Zuid gezien op de beelden van gisterenavond? Niet bepaald PVV of Wilders aanhangers lijkt mij.

Boeddha18 | 26-01-21 | 10:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom die frame naar de boeren, liepen die te klooien de laatste avonden?

Wijze uit het Oosten | 26-01-21 | 10:19 | 4

Omdat die boeren ook aan het intimideren, rellen en bedreigen waren. Net als de viruswappies.

Ardbeg | 26-01-21 | 10:29

Vind jou een beetje een wappie

Dutchess010 | 26-01-21 | 10:43

@Ardbeg | 26-01-21 | 10:29: Je wilt het niet zien, mede door figuren zoals jij ontstaat er een klimaat wat ongewenst is in Nederland

Toepin | 26-01-21 | 13:08
▼ 1 antwoord verborgen

Geef die agenten op zijn minst bodycams. Als ze toch niet veel meer doen dan toekijken en ondernemers beboeten kunnen in ieder geval de camerabeelden nog worden gebruikt.

C1O2 | 26-01-21 | 10:19 | 1

iets met kale kip.

Haberdoebas | 26-01-21 | 10:21

Volgens Meeus is waarschijnlijk Omtzigt schuld aan geweld jegens "journalisten" zoals hij. Wapperen en wijzen met de wijsvinger.

bergsbeklimmer | 26-01-21 | 10:18 | 1

Waarschijnlijk hebben meer jongeren de inbreng van Omtzigt gezien dan het parlement gehoopt had

nuchterbekeken | 26-01-21 | 10:21

Dus, de politie heeft geen beelden van dashcams en/of bodycams? Geef de politie als de bliksem (meer) dashcams en bodycams! En misschien is het een idee om op dergelijke momenten een aantal mobiele cams op hoge palen neer te zetten? Of de inzet van een drone?

kweethetooknietbeter | 26-01-21 | 10:17 | 1

Ah je was voor me zie ik.

C1O2 | 26-01-21 | 10:19

Worden de boeren nu geframed voor deze rellen??????? Als ik de beelden niet zelf had gezien had ik ze bijna geloofd... not.

Dirk III | 26-01-21 | 10:17

Wat een kneus die Tom-Jan Meeus!

Hoe krijg je het in je botte domme harses om de boerenprotesten van afgelopen jaren, ook al als het maar op één millimeter, gelijk te schakelen of te koppelen met die plunderingen van de laatste twee avonden?

BadPatNL | 26-01-21 | 10:16

Haha, op het moment dat Jan Dijkgraaf zich bij je beweging aansluit weet je dat het tijd is om op te geven (zie ook geenpeil).. De perfecte contra-indicator wat dat betreft..

Frits_Binkestein | 26-01-21 | 10:16

Zo'n Marcel van Roosmalen, zou die ooit nog eens worden benoemd tot Denker des Vaderlands? (Ik vraag dit .... niet voor mezelf).

DenBeert | 26-01-21 | 10:16

Ja Jan D is heel goed in het bereiken van het volk. Kijk maar hoeveel zetels GP heeft gekregen!
Oh wacht...

knutsel_ | 26-01-21 | 10:16

Dat ze de Zeeman plunderen is gewoon iets uit hun jeugd toen ze met hun gehoofddoekte moeder daar naar toe gingen om onderbroeken te kopen.
Dat blijft dan toch je hele leven bij je.

2voor12 | 26-01-21 | 10:15 | 3

Ja, ze misten de heerlijke katoenen onderbroeken van de Zeeman. Zo krijgen ze toch wat ze missen.

Dirk III | 26-01-21 | 10:18

Het was een heel avontuur eindelijk die afdankertjes van neef Ali niet meer moeten dragen, je allereerste zeeman onderbroek. Bijna dezelfde emoties die losgemaakt worden als die eerste keer naar de Efteling.

Lt-Kol Kilgore | 26-01-21 | 10:43

Die is raak!

langelat | 26-01-21 | 11:22

En hij haat ook Ajax. Dus dat hij ooit 'kankerjood' gezegd zou hebben zou best nog eens kunnen kloppen. Goed speurwerk!

van heinde en verre | 26-01-21 | 10:14

Dat ze kans zien het een beetje in de schoenen van FvD (met hun krankzinnige coronastandpunten) te schuiven, kan ik nog wel begrijpen. Maar de schuld ligt in elk geval niet bij PVV. Het is overduidelijk dat het gros van de relschoppers voldoet aan het signalement waarover Geert Wilders vroeg of we er meer of minder van wilden hebben. En vervolgens toog de optocht aan groen linkse-deugers, sp'er en allang gecapituleerde pvda'ers trots van deugbaarheid naar het politiebureau om als statement te maken tegen zogenaamde rassenhaat. 'Het zijn wel onze kutmarokkanen', werd er gesteld, maar in elk geval niet die van Geert Wilders of de PVV. Als er electoraal gewin mogelijk is, moeten we de boel bij elkaar houden. Zijn er problemen, dan wijzen we naar de zogenaamde populisten... Wie nu nog niet durft te benoemen dat de marokkaanse straatschoffies helemaal niet mee willen draaien in onze maatschappij en er het liefst een teringzooi van willen maken, is niet goed bij zijn hoofd.

The_iron_boar | 26-01-21 | 10:14

Jan D, een brildragend sulletje die meent scherp te kunnen kliederen...

Lievewitteman | 26-01-21 | 10:13

Als de politie nou eens Marauders zou aanschaffen. Stonden in Zuid Afrika ook op allerlei plekken opgesteld om dit soort plunderingen te voorkomen. Dat Rutte jaarlijks 125000 mensen Nederland binnenhaalt helpt ook niet echt.

El Rico Grande | 26-01-21 | 10:13

Jan Dijkgraaf, die had je vroeger ook nog... ik was hem alweer vergeten. Wat doet die andere, die bolle Jan tegenwoordig nog?

Ardbeg | 26-01-21 | 10:13 | 5

@Ardbeg | 26-01-21 | 10:19: Die man is inderdaad afgegleden. Zonde want ik vond hem best grappig in het Powned tijdperk.

_pacman_ | 26-01-21 | 10:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Kan iemand Tom Jan Meeus vertellen, dat het vooral allochtone jeugd is die aan het rellen en plunderen zijn ipv vingertje te wijzen naar Wilders? Urk is een uitzondering maar die zie ik ook als allochtonen.

redthehaghue | 26-01-21 | 10:13 | 7

Urk dat is toch SGP en CU bolwerk

Jan70 | 26-01-21 | 11:16

Urk is toonbeeld van pillenhandel tolerantie

Pieterman | 26-01-21 | 11:51

Wat stel je voor Panos? Aai over de bol? Nog meer geld toestoppen? Dienstplicht?

Pieterman | 26-01-21 | 11:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Personen als die Tom-Jan Meeus zijn het probleem. Linkse zwerfhonden.

Normpje | 26-01-21 | 10:12

Zou hij het echt menen, of is het intrinsieke slechtheid. Hij verlegd er geen steen in een rivier op aarde mee. De twee lezers van de vlugschrift op retour weten zelf ook wel beter. Maar ik vraag me dan af, niet of-, maar in hoeverre hij van het padje is.

Rollins | 26-01-21 | 10:12

Ook bizar dat men de schuld nu probeert af te schuiven op FvD en PVV, terwijl die preventief al hebben geroepen: Demonstreren is goed, geweld en vandalisme moet keihard gestraft worden.

Old_Spice | 26-01-21 | 10:12 | 1

En het journaille maar blijven roepen dat ze echt onafhankelijk zijn.
Nu ook weer op StaatsRadio 1 waar ze hun beklag doen. Totaal geen enige zelfreflectie.

2voor12 | 26-01-21 | 10:25

Dijkgraaf heeft afgelopen jaren op de harde manier geleerd dat hij zich moet beperken tot het schrijven van (meestal) sterke vileine stukjes die helaas te weinig aandacht krijgen, want tpo.nl. Ook in zijn pogingen om politiek en later via de demonstraties zijn boodschap te verkopen is Dijkgraaf echter altijd een toonbeeld van beschaafdheid gebleken die vreedzaam protest hoog in het vaandel heeft staan. De lafhartige wijze waarop die flapdrol Meeus nu Dijkgraaf erbij probeert te naaien als rechtvaardig voor de ontwikkelingen van afgelopen dagen gaat iedere realiteitszin te boven.

_pacman_ | 26-01-21 | 10:11 | 2

Waar staat de bijdrage van Meeus NRC?

P. Breidel | 26-01-21 | 10:19

Gevonden had link niet gezien

P. Breidel | 26-01-21 | 10:21

Als die NRC-aardappelzak nu zelf eens even zijn journalistieke werk ging doen ipv wappie-adjacents als Jan Dijkgraaf ging beschuldigen van van alles (op z'n neo-amerikaans), dan hadden wij niet het idee dat de ivorentorenbode weer wiggen drijft in de samenleving.

Tom-Jan ga aan het werk, put de kwaliteit in kwaliteitskrant.

Schwanzeleber | 26-01-21 | 10:11 | 1

Tom Jan ziet het nu eenmaal zoals hij het ziet. daar verander je niets aan.

Mr.Crowley | 26-01-21 | 10:16

Useful idiot

Mr.Crowley | 26-01-21 | 10:11

Waarom is Jan de Sjaak?

Leptob | 26-01-21 | 10:10

Ik snap die buurgemeenten wel dat ze al dat tuig niet in hun nieuwe wijken willen.Zet ze maar bij links vvd66cda enz in de tweede aanleunwoning.

van stampij | 26-01-21 | 10:10

Eesterga is inmi door commando's en mariniers volledig afgesloten van de buitenwereld. Verkeer wordt omgeleid via de afsluitdijk. We zullen hem krijgen, deze autochtone boef!

Leeuwarder | 26-01-21 | 10:10 | 1

Inmiddels.......

Leeuwarder | 26-01-21 | 10:11

De geboorte van Tom-Jan Meeus was toch al een ramp op zich.

BrutusBosch | 26-01-21 | 10:09

Tja, boeren die demonstreren voor een eerlijker prijs voor hun werk en daarbij met minimale schade hun punt duidelijk maken vergelijken met een stel opportunistische herkansparels die starten met vernielen en plunderen op het moment dat ze het idee hebben dat ze niet in de weg gelopen worden. Ja, nee, duidelijk.
Het was toch sarcastisch bedoeld?

Dezenaamhier | 26-01-21 | 10:08

Loopt Jan daar nou voorop met die Martien Meiland?

de directeur | 26-01-21 | 10:07

Ik heb een betere tip voor de politie, namelijk de naam van de grote aanstichter van al deze rellen: Mark Rutte!

kunstliefhebber | 26-01-21 | 10:07 | 2

Hear! Hear!
Onder Rutte gaat dit hele land naar de kløten.
En ook mbt deze hele pandemie heeft hij volledig het verkeerde beleid gevoerd.
Weg met die man!
Slechtste Premier ooit!
"We laten het virus gecontroleerd binnen."
Ben je gek geworden!?!

Aristotalloss | 26-01-21 | 10:25

Wat een idiote opmerking van je. Rutte cs hebben NL alleen vanuit perspectief van aso’s, wannabe’s, natos-jes en aperte losers een bedenkelijke reputatie te duchten. Ga ns een baan zoeken.

Pieterman | 26-01-21 | 11:49

Je kan hem gewoon een briefje sturen krijg je vast wel een foto met signatuur retour.

Steve1234 | 26-01-21 | 10:07

Ja de boeren zijn de schuldigen. Wat een hoop domheid.

1977 | 26-01-21 | 10:06 | 3

Het leven was de vorige twee millennia overzichtelijker, toen hadden de joden het altijd gedaan.

3Xniks | 26-01-21 | 10:09

@3Xniks | 26-01-21 | 10:09: Goed en kwaad was ook duidelijk gescheiden. Wij (maakt niet uit wie) de goeden, dus... Heel helder allemaal

Mark van Leeuwen | 26-01-21 | 10:27

Lenin had ook een pet.

Bigi Bana Boy | 26-01-21 | 10:06

Tom Jan Meeus, wat en pedante non-valeur is dat. Ik ken reaguurders die meer bijdragen aan de samenleving dan deze vleesgeworden kwal.

Panos88 | 26-01-21 | 10:06 | 2

Het enige goede is dat zijn broer deugt.

Piet Karbiet | 26-01-21 | 10:28

@Piet Karbiet | 26-01-21 | 10:28: Henk Jan Meeus?

Nuchternederland | 26-01-21 | 11:05

Jan D. opsluiten is natuurlijk altijd een goed idee, of hij nou schuldig is of niet.

zwellevertje | 26-01-21 | 10:06

Mortieren gooien is nog best lastig.

gnidegna | 26-01-21 | 10:06

Wat is het kopgeld?

postmodernismisdead | 26-01-21 | 10:05

Dan kunnen de beelden geanonimiseerd gebruikt worden in de uitzending van Opsporing Verzocht in april 2023.

_pacman_ | 26-01-21 | 10:04

Zóveel mensen in dit land zijn te laf om dingen eerlijk te benoemen. Het houdt niet op.

Lewis | 26-01-21 | 10:03 | 1

Jazeker. De politieke kopstukken voorop.

Pieterman | 26-01-21 | 11:43

Al die Jan D.’s lijken zo op elkaar.

Normpje | 26-01-21 | 10:02

Goed zo Jan.

DenBeert | 26-01-21 | 10:02 | 1

Daar heurt een countrysong bij,
Lange Jan die kan er wat van, youtu.be/UxyVpC02Vl0

steekmug | 26-01-21 | 10:09

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino