Er is zelfs nog geen Nederlandse variant

Wat kunnen we wel
Dus we hadden het Chinese virus, de og: een of andere hongerige Chinees doopte zijn ongekookte vleermuis in de hoisin en toen werd iedereen ziek. Daarop kregen we het Britse virus, of hoe D66 dat noemt: de Britse variant. Die was extra heftig en extra vermoordend. Toen kwam de Zuid-Afrikaanse variant en dat was ook een heel vervelende variant: "De Zuid-Afrikaanse variant heeft de naast de N501Y-mutatie ook nog mutatie E484K die het virus eveneens een sterkere binding aan de ACE2-receptor verleent." Vertel ons dingen over bindingen aan receptoren en we worden helemaal gek. Daarna kwam de Braziliaanse variant en dat was ook een verdomd heftige variant. Vervolgens kregen we de Japanse variant maar dat was eigenlijk de Braziliaanse variant, maar dan in Japan, maar ook heftig. En nu is er verdomme ook een Duitse variant! Eigenlijk hebben vrijwel alle landen een variant. En dan zul je zien: straks heeft iedereen weer een variant, ook Bulgarije enzo, en dan lopen wij weer achter de feiten aan, allemaal dankzij Hugo de Jonge. Wat kunnen we eigenlijk wel?
UPDATE - Minus 22,5% in de weekcijfers - hoe laat gaat de kroeg open?
UPDATE - 4.335 in de dagcijfers (gisteren 4.822) - hoe laat gaat de kroeg open?
Reaguursels
InloggenIf it ain't Dutch it ain't much
nextstrain.org/ncov/europe voor de handige spaarkaart, dan kunt u zelf bijhouden wie wel of niet zijn eigen variant toekent. En wat nou de huidige situatie is, zonder modellen en prognoses maar met samples ingestuurd door laboratoria van over de hele planeet.
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 18-01-21 10:00 tot 19-01-21 10:00 is;
50-59 1 persoon
60-69 8 personen
70-79 16 personen
80-89 57 personen
90+ 24 personen
< 50 0 personen
Totaal 106
Waarvan 13 in het ziekenhuis
Waarvan 66 in het verpleeghuis
Waarvan 25 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is;
0-9 1 persoon
10-19 0 personen
20-29 1 persoon
30-39 1 persoon
40-49 5 personen
50-59 17 personen
60-69 19 personen
70-79 27 personen
80-89 23 personen
90+ 5 personen
< 50 0 personen
Totaal 99
Ja Ja de Jonge is er mee bezig de raderen draaie hij komt er aan .
De Nederlandse variant is in de maak. Het betreft de poldermutatie. Duurt even voordat deze ontstaat, maar als de polder variant er eenmaal is kom je er niet meer van af. Op zich niet erg want dit polder virus slaat nog geen deuk in een pakje boter.
De Nederlandse variant is er al jaren en blijft variëren. Waarschijnlijk ook in Gasselterboerveenschemond. Mens en dier maken virussen. Niet virussen zelf. De ultieme "parasiet".
Maar goed.... kusje op het hoofd van de regering, OMT en journaille en verder blieb blieb.
Hoe meer je gaat zoeken, hoe gekker het wordt. De avondklok komt er dus vanwege de Britse variant waarvan er een paar dagen geleden nog maar 200 besmettingen gemeld werden.
www.parool.nl/nederland/britse-varian...
Het RIVM gaat uit van een R waarde van 1.3 zoals op de website staat van de Britse overheid
www.gov.uk/guidance/the-r-number-in-t...
Deze data is van 15-1 toen er in het VK nog 55.000 positieve testen per dag waren. Inmiddels is dat teruggelopen naar iets over de 33.000. Veel minder dus. Dus de R waarde is ook veel lager en daarmee schat het OMT de Britse variant verkeerd in en krijgen we een avondklok gebaseerd op achterhaalde cijfers.
Daarmee is de avondklok onnodig, onzinnig en achterhaald.
Met Britse variant bedoelen ze eigenlijk de kerst en oud en nieuw variant.
Is het niet inmiddels EU-beleid dat wordt uitgevoerd met wat kleine 'lokale' aanpassingen?
EU heeft de coordinatie op coronamaatregelen naar zich toegetrokken. Hoe zit het in andere euro landen(
Het zoveelste bewijs dat de Nederlander zich niet aan wil passen aan de wijde wereld en daardoor stiekem hartstikke racistisch is.
Was het gewoon griep blijven noemen, was er niets aan de hand geweest.. soms een ernstige griepgolf en soms een milde..
Juust. Ik zou dit virus ook anders willen noemen, een naam die beter past bij de algemene stupiditeit van reageren van de homo sapiens sapiens. covid19 is te veel eer, of SARS cov2, te veel eer, te veel domheid.
Lockdown doet rare dingen met mensen
Sorry verkeerde topic.
27% van de mensen die positief getest zijn blijven niet binnen. Daar is de winst te halen.
Nu het vaccineren zo tergend traag gaat zet ik mijn geld weer op groepsimmuniteit
Dat zal geen verschil maken
Kijk maar uit, Mu Shu 2022 is al onderweg
Jawel, Dutch Disease is een internationaal bekend principe.
Dat is een overheid met veel gas/olieinkomsten die teveel geld in de economie stopt en waarvan de munt telkens stijgt door het exportoverschot, waardoor de maakindustrie verschrompeld omdat door hoge lonen riante arbeidsvoorwaarden hoge premies en een dure sterke gulden totaal niet tegen anderen te concurreren valt.
De koers van de Gulden is nog maar 1.3 eurocent.
www.worldcoinindex.com/coin/gulden
Nederlandse variant heet Covid-36, naar de schoenmaat van Hugo.
Tel 3+6=9. Trek er 2 vanaf en je krijgt 7.
Ik bedoel maar.
Dit is echt een massa-psychose aan het worden, de cijfers dalen, ook in engeland, en de regering wil alleen maar strengere maatregelen, deze onzin moet een keer stoppen, hoe ver willen we gaan. De maatschappij is meer de IC!
Men wil gewoon graag de Club van Rome overtroeven. Die voorspelde dat een van de mogelijke oorzaken van de ondergang van de mensheid o.a een virus zou kunnen zijn, maar niet dat de wijze waarmee men er mee om zou gaan de lijdensweg zou worden. Die Club van Rome denkers waren nogal simpele denkers.
@aflaatverkoper | 19-01-21 | 17:29: De oorzaak is inderdaad niet het virus maar de maatregelen, prototype van middel is erger dan de kwaal
Wappie.
@Gulliver | 19-01-21 | 17:52:
Er was ooit een reaguurder die ook zo'n groef in z'n plaat had en bleef hangen in 'ik zou d'r doen'
@aflaatverkoper | 19-01-21 | 18:11: 'ik zou d'r doen' is zo 2016.
Wappie daarentegen is zeer actueel. Zoals in veel tegels te lezen is.
Heb dit al maanden geleden gemeld: virologen, intensivisten zullen van de wereld een lab dan wel IC maken, da's het enige gebied wat ze begrijpen. Daar zijn ze mee bezig. De wereld zelf: snappen ze niet.
De Nederlandse variant heb ik in februari 2017 gehad. Doodziek voor het eerst in mijn leven aan een griep die mij nu doet vermoeden dat het de voorloper was van wat we nu hebben. We lopen eigenlijk dus weer eens voorop.
Sterk verhaal. Weet u wie er óók zo ziek van was?
@elfenstein | 19-01-21 | 16:55:
Also also alsooooo...
Leef jij al 3 jaar in een Chinese grot?
@elfenstein | 19-01-21 | 16:55:
Geen idee! Ik blijf liever in de veronderstelling dat ik uniek ben.
@Gulliver | 19-01-21 | 17:11:
Helaas niet. Lijkt me best wel leuk eigenlijk. Vooral met een batmanpakje aan.
@Gulliver | 19-01-21 | 17:11:
Chinese onderzoekers wel:
www.taiwannews.com.tw/en/news/4102619...
De Nederlandse variant loopt wat achter inderdaad. Nog niet genoeg mensen gevaccineerd. Komt goed.
Ik zette mijn schaakbord al klaar....
Mag Engelse drop nog?
alleen voor 18.00...= logisch
En die zak drop moet gewabt worden: bij negatieve PCR test: 10 dagen in de kast laten liggen, dan pas eten. Vooraf wel mondkapje op en bepompen met alcoholzeep.
Met 3600 zou het vorige kabinet gaan kijken naar verlichting. Maar goed we hebben nu een demissionair kabinet die blijkbaar kan dan wat ze wil. Dus avondklok vanaf 18:00.
Volkswagen had vroeger al een Variant. Die hadden dit al voorzien.
Die lui die het concept volkswagen verzonnen hebben waren echte visionairs.
@elfenstein | 19-01-21 | 16:51: je weet dat dat de Nazi's waren?
@Shoarmamasutra | 19-01-21 | 17:42: Eht? De Oostenrijkse professor en auto-ingenieur Ferdinand Porsche en de Joodse ingenieur Josef Ganz stonden aan de wieg van Volkswagen.
@Shoarmamasutra | 19-01-21 | 17:42: discriminaasssie!
@Frau_Ferkel | 19-01-21 | 18:43: ja ok, maar in opdracht van Hitler. nl.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen
Laten we wel meteen voor een Covid-20 of misschien beter Covid-21 update gaan met alle nieuwe features.
Ik vind dat Covid-19 zo van 2 jaar terug.
Iedereen gebruikt de verzamelnaam ' corona', daar mag je zelf wat onder bedenken. Demense hebben toch geen flauw idee waar ze het over hebben...
Ik registreer het domeinnaam vast.
In het VK hebben ze de zo besmettelijke Britse variant, maar daar zakken de aantallen ook met 19% tov vorige week. Het was gewoon een kerst/nieuwjaars piek.
Lijkt er steeds meer op dat niet het virus zo enorm besmettelijk was maar dat het gewoon komt door eerder beleid van Britten dat je met kerst weer van alles mocht (hoef je Engelsen geen 2x te zeggen). Vervolgens liep dat snel uit de hand en werd dat flink terug gedraaid. Dus we zitten op iets te wachten wat niet gaat komen want oorzaak is niet de virus variant maar oorzaak is beleid van de Britse regering.
net als met griep vaak. ieder jaar. En nee ik vind Covid geen griep, maar een virus gaat vaak op dezelfde manier door een samenleving. een avondklok. verdomme. je zal mantelzorger zijn. je zal psychiatrisch in het donker je wandeling graag maken. je zal in je kutbed de vliegtuigen iedere nacht over horen komen.....
@Henk1357 | 19-01-21 | 16:16: eens, cijfers gaan omlaag, maatregelen moeten strenger omdat er een engelse variant is waarvan eigenlijk niemand wat of die wel ze besmettelijk is. We gooien de maatschappij preventief op slot, bizar
@cheops | 19-01-21 | 16:12
Extra maatregelen en inmiddels 6% v/d bevolking ingeent.
@omanders | 19-01-21 | 18:00:
Die 6% heeft nog maar 1 prik gehad, dus dat zal geen zoden aan de dijk zetten en een avondklok hebben ze ook niet. Het was puur het gedrag rond kerst/nieuwjaar. De R waarde lag 4 dagen geleden op 1.3 met 55.000 positieve testen. Vandaag zijn er iets meer dan 33.000 mensen positief getest. De R zal dus lager liggen en komt daarmee in de buurt van wat we in Nederland hebben. Zo heel veel besmettelijker is die Britse variant dan niet.
Dit bewijst maar weer dat Corona niet uit China komt; anders was er wel een Chinese variant geweest. Aldus een woordvoerder van de communistische partij.
Fakenews. Zoals wel vaker met chinese klonen deed ie het gewoon niet zo best. Pas toen Bill Gates zich ermee ging bemoeien sloeg het een beetje aan. Maar dat willen ze dan weer niet horen he?
Aha! De lockdown werkt, in tegenstelling tot wat velen hier beweren, dus wél..! Je verwacht het... wel...
Nu even doorpakken, jongens! Gelukkig hebben we na het ingaan van de avondklok altijd GeenStijl nog...
Wat dacht je ervan dat intussen al meer dan 20% immuun is doordat men het allang heeft gehad ? En van de sociaal meest actieven vast nog meer %.
Wat gaat die avondklok bijdragen behalve ergernis ?
@RichardBandler | 19-01-21 | 16:08: Je bent niet volledig 100% gegarandeerd immuun na een eerdere infectie.
@cheops | 19-01-21 | 16:13: meer stemmen op Geert iig.
@Jimmydepimmy | 19-01-21 | 16:16: wat maken deze maatregelen dan nog uit?
Nee niet 100% wellicht. Er zijn wereldwijd 11 gevallen van besmetting bekend inderdaad.
@Naall | 19-01-21 | 16:21: Kent u dat verhaaltje over die koning, het schaakbord en de rijstkorrels? Nou goed, ALS het al zo zou zijn dat 20% van de populatie nu een volledige bescherming zou hebben (wat niet aannemelijk is), dan heeft 80% dus nog geen enkele bescherming. Dan nu, als we rekenen met het huidige aantal besmetting van rond 6.000 per dag, dan zijn dat er met een R=1,5 en géén maatregelen na 2 weken al 1,7 mln besmettingen per dag. Succes met de zorg en de ziekenhuizen... Simpel toch?
@RichardBandler | 19-01-21 | 16:24: Klopt. En het schijnt dat 90% van de mensen na 6-8 maanden nog steeds actieve antistoffen heeft. Goed nieuws dus. Maar reken u niet rijk; zie mijn uitleg bij @Naall
@Jimmydepimmy | 19-01-21 | 16:27: Je weet ook dat dat verhaaltje een sprookje was en niet echt is gebeurd neem ik aan.
Een virus gaat nooit oneindig exponentieel qua verspreiding. Door toenemende groepsimmuniteit vlakt het altijd af. Geen paniek. De R ligt al veel lager nu dan het RIVM zegt.
@DeAapUitDeMouw | 19-01-21 | 16:29: En u beseft zich dat als u probeert daadwerkelijk na te doen wat het verhaaltje beschrijft (dus elk vakje een verdubbeling van de rijstkorrels) je bij het 64e vakje een berg rijstkorrels hebt van 9 met achttien nullen??
Jimmydepimmy | 19-01-21 | 16:35 Natuurlijk snap ik dat, ik kom niet uit een ei. Alleen werkt het niet zo, want er zijn nog wel wat omstandigheden die ervoor zorgen dat een virus zich zo niet ontwikkelt. Anders waren we allang uitgeroeid als mensheid. Dus je vergelijking slaat nergens op.
@RichardBandler | 19-01-21 | 16:32: Wat de exacte R zal zijn en hoe deze verloopt, dat is inderdaad van heel veel zaken afhankelijk en niet te voorspellen. Maar maakt voor het argument en het voorbeeld ook niet eens heel veel uit. Slotsom is: de zorg zit nu al ramvol, dus al is de R=1,2 dan hebben we na 2 weken al een verdubbeling van de piek van 2 weken geleden. En dat gaat simpelweg niet. Behalve als we accepteren dat er heel veel mensen straks in hun longvocht thuis liggen te stikken.
@Jimmydepimmy | 19-01-21 | 16:35:
Zoveel zijn er niet in Nederland. En dan zou heel Nederland al het virus gehad moeten hebben. Dus dat fabeltje gaat niet op.
@DeAapUitDeMouw | 19-01-21 | 16:38: 'Tuurlijk wel. Het is een eenvoudig rekenvoorbeeld, waarbij de werkelijkheid zich anders en minder drastisch voordoet. Maar daar gaat het nu ook niet om. Momenteel is de zorg al overbezet, dus daar hoeft simpelweg niet veel bij om het weer te laten kraken en piepen. En zónder maatregelen en mét engelse verspreider, dan is die overbezetting al heel snel weer gehaald.
@Wim Venijn | 19-01-21 | 16:39: Och, och, och, snapt u het echt niet?
@Jimmydepimmy | 19-01-21 | 16:38:
Vorig jaar maart geloofde ik nog die onzin. Met elke 2 weken een verdubbeling sinds die tijd, dan zou heel de wereld x 1 biljoen andere werelden al besmet moeten zijn.
Er is dus geen verdubbeling.
@Jimmydepimmy | 19-01-21 | 16:40: Kan je vinden, geen probleem, maar dan gaat je vergelijking dus niet op en vind ik het nog steeds een sprookje. Nou moet je het niet opeens over een andere boeg gooien.
@Wim Venijn | 19-01-21 | 16:42: Ik heb nergens gezegd dat Corona met een R van 2 verloopt.
@DeAapUitDeMouw | 19-01-21 | 16:43: Ik gooi helemaal niets over een andere boeg. Het is jammer dat u het niet begrijpt. Maar een R van 1,05 tot 1,1 is al teveel voor de capaciteit van de zorg en zou over 2 wkn al tot een grotere piek leiden dan we tot nu toe gezien hebben. Het verhaal van die rijst is uiteraard puur illustratief. Nu duidelijk?
@Jimmydepimmy | 19-01-21 | 16:46: Nee, je zegt 1.5, dat is waar. Dus?
@Jimmydepimmy | 19-01-21 | 16:49: Ja hoor, het is mij duidelijk. Je komt eerst met een onzinnig rijstverhaal en als je daar kritiek op krijgt, dan gooi je het opeens over een andere boeg.
@RichardBandler | 19-01-21 | 16:32: Ja die blijven ook maar liegen.
@Jimmydepimmy | 19-01-21 | 16:46:
Zelfs met een r=1,5 klopt het niet.
Of iedereen zou inmiddels al besmet moeten zijn, of zijn geweest.
@DeAapUitDeMouw | 19-01-21 | 16:50: Bijzonder dat u betaalt om te komen trollen. Maar GS dankt u voor uw waardevolle bijdrage. Cheers, ouwe pikomhoog.
@Jimmydepimmy | 19-01-21 | 16:53: Dank je. Ik haal er plezier uit en daar mag GS best wat aan verdienen.
Hier kan je zien dat vanaf half september een tijdje een tweewekelijkse verdubbeling is, tot er maatregelen werden getroffen:
15 september 53 COVID-patiënten op IC, 621 in de kliniek
22 september 91 COVID-patiënten op IC, 627 in de kliniek
29 september 142 COVID-patiënten op IC, 551 in de kliniek
06 oktober 177 COVID-patiënten op IC, 715 in de kliniek
13 oktober 277 COVID-patiënten op IC, 1133 in de kliniek
20 oktober 419 COVID-patiënten op IC, 1440 in de kliniek
27 oktober 529 COVID-patiënten op IC, 1829 in de kliniek
3 november 609 COVID-patiënten op IC, 2044 in de kliniek
10 november 598 COVID-patiënten op IC, 1697 in de kliniek
17 november 576 COVID-patiënten op IC, 1570 in de kliniek
24 november 526 COVID-patiënten op IC, 1399 in de kliniek
1 december 478 COVID-patiënten op IC, 1205 in de kliniek
8 december 464 COVID-patiënten op IC, 1236 in de kliniek
15 december 524 COVID-patiënten op IC, 1430 in de kliniek
22 december 586 COVID-patiënten op IC, 1703 in de kliniek
29 december 674 COVID-patiënten op IC, 2077 in de kliniek
5 december 723 COVID-patiënten op IC, 2159 in de kliniek
12 december 688 COVID-patiënten op IC, 1945 in de kliniek
19 december 678 COVID-patiënten op IC, 1767 in de kliniek
Ik zou een keiharde megametalockdown willen zien. Nu. 4 weken lang. Dit is een mening: gaat geen ene fuck helpen. Er is geen enkele Evidence Based Medicine Community ingreep die helpt. Geen enkele. Tal van onderzoeken, randdebielige kwaliteit. Rond maart april hebben we onze maximale ellende, daarna zakt ie weer af.
We gaan echt genaaid worden als ze "maximale opsluiting in ons hok" voor elkaar krijgen, indien ze eind februari de boel compleet gaan sluiten voor een maand: het lijkt alsof het gaat helpen, maar doet het niet. Gegarandeerd dat al die "wetenschappers" gaan zeggen: het helpt het helpt (politici: het helpt, het helpt!)! Dan is de medische wetenschap verder weggezakt naar sjamanisme niveau (de haan kraait: dus de zon komt op!... bijna letterlijk voorbeeld uit epidemiologie leerboek.... Daar zaten politici natuurlijk al langer.
@Tragicomix | 19-01-21 | 17:48: Sorry Tragi, ik zie het een beetje oplopen, dan in november weer aflopen tot december. In december zijn er nog strengere maatregelen genomen en loopt het zelfs op. Tevens zie ik in december een hele rare sortering. Dus ik zie heel wat anders dan jij?
Nog een denkertje:
Van Dissel heeft tot nu toe alles fout gehad.
-kleine kans dat virus naar NL komt
-virus is niet heel besmettelijk
-carnaval vier je in kleine groepen
-mondkapjes hebben geen zin
En nu zegt hij
-De Britse variant is veel besmettelijker.
Dan weet je één ding, die Britse variant is helemaal niet zo veel besmettelijker.
Of dat aan van Dissel ligt of omdat de Britse variant niet de correcte post Brexit douane formulieren heeft, daar wil ik vanaf zijn.
Ook besmettelijker onder kinderen, not..
Het gaat niet allemaal over Rutte en Van Dissel. Kijk eens over de grens; overal is het ellende in de hospitalen. Informeer anders even hoe het in London gaat?
Nog eentje: Zonder symptomen ben je niet besmettelijk,
Ben wel met je eens, van resultaten in het verleden enzo... Maar wat is aannemelijker: dat het virus gewoon best ingewikkeld is, of dat de roze viruswappies (m/v) meer verstand hebben van pandemiebeleid dan vDissel en zijn trawanten?
Voorzitter, ik rond af: we hebben niet veel, maar het is alles wat we hebben.
@Jimmydepimmy | 19-01-21 | 16:07: Rutte had de zorg niet moeten afschalen.
alleen de mondkapjes had ie redelijk gelijk. De overige dingen is twijfelachtig dan wel niet bewezen. Geen goede kaarten voor van Dissel (en de rest van het OMT).
Heeft het RIVM ook dit soort lijstjes? Kan het niet kopiëren dus een paar voorbeelden van de Belgen.
Inreis na de Kerstvakantie: 4 - 10 jan. '21
Frankrijk: inreizenden 12.000 waarvan 4,2 % positief getest;
Spanje 10.000 w.v. 4,7 % pos.
Polen 6.000 w.v. 4,9 % pos.
Roemenië 4.000 w.v. 9,4 % pos.
Marokko 2.500 w.v. 5,6 % pos.
Turkije 860 w.v. 4,9 % pos.
Ver. Arab. Em. 800 w.v. 5,6 % pos.
Nederland 2.000 w.v. 1% pos.
Griekenland 1 200 w.v. 0,4 % pos.
Nee. Want in NL testen wij de inreizenden niet. Gaat pas in februari opgetuigd worden.
Ik heb ineens zin in triviant.
We zitten hier nog paar jaar in denk ?als straks iedereen met bijwerkingen van het heilige half geteste vaccin op onze ic liggen die komen er ook nog bij straks .En maar doorgaan met angst zaaien bang moeten jullie blijven allemaal ! Verdiep uw in volksmen tactieken
Als je maar, ongefundeerd, blijft raaskallen over 'bijwerkingen van half geteste vaccins', dán ben je pas bezig met 'angst zaaien' en bangmaken. Zelf heb ik Cejona al gehad en ik heb meer last van 'bijwerkingen' daarvan, dan wat je aan bijwerkingen van een vaccin mag verwachten. Dus als u inderdaad zo bang bent voor dat vaccin, maakt u zich dan maar HELEMAAL ongerust over het virus dat ook uw kant op komt! Sterkte!
@Jimmydepimmy | 19-01-21 | 16:10:
Bij de meeste mensen die covid krijgen verloopt het a-symptomatisch. De prik van Pfizer levert in meer dan 80% van de gevallen bijwerkingen op. Die heb je 2 nodig, waarbij de bijwerkingen van de 2e prik heftiger zijn dan prik 1.
@cheops | 19-01-21 | 16:19: 'heftiger' ten opzichte van wat spierpijn en roodheid, bedoelt u? Echt, ik mocht willen dat de nasleep van die croon bestond uit wat roodheid en spierpijn, dan was ik nu stuk blijer....
@Jimmydepimmy | 19-01-21 | 16:10: stel je niet zo aan
@Jimmydepimmy | 19-01-21 | 16:30:
Heftiger als in meer gevallen van koorts. Vooral voor mensen met een zwakkere gezondheid is dat slecht nieuws.
@DeAapUitDeMouw | 19-01-21 | 16:35: Ik kan u niet betrappen op scherp lezen. Is ook lastig, hè?
@Jimmydepimmy | 19-01-21 | 16:44:
Aap is een trol. Beter negeren.
@Koekje-dr-bij? | 19-01-21 | 16:49: Beter ja, dat blijkt! Dank ;-)
Oke, zijn hier reageerders die het vaccin inmiddels hebben gekregen? Dan kunnen we daadwerkelijk checken hoe het met de bijwerkingen zit.
@Jimmydepimmy | 19-01-21 | 16:50: Of blokkeren. Dan erger je je niet meer aan mij. Nog beter !
@MoonBeebe | 19-01-21 | 16:57:
Nee, dan nog niet. N=1 is N=0. Korte termijn bijwerkingen zijn bekend. Lange termijn bijwerkingen zijn pas op lange termijn bekend (clue is in the title). Is er reden om aan te nemen dat het vaccin kudt is? Nee. Is corona kudt? Ja. Moet je dus een vaccin halen? Kom... u weet het antwoord wel.
@Koekje-dr-bij? | 19-01-21 | 17:02: Ik neem eerst ff een bakkie
@MoonBeebe | 19-01-21 | 17:06:
Haastige spoed is zelden goed, neem je tijd.
Als 10.000en proefpersonen niks noemenswaardigs kregen dan denk jij dat iedereen straks wat heeft? Leer eens wat basisstatistiek
@Shoarmamasutra | 19-01-21 | 17:46: correctie/aanvulling: basis epidemiologie. Is eenvoudiger....(of juist niet).
@nobodiesunmighty | 19-01-21 | 18:58: bovenbouw middelbare schoolkansberekening is genoeg. Tenminste havo/vwo maar met de basisvorming/tweede fase heeft iedereen miscshien ondertussen wel iets gehad.
Het is eigenlijk behoorlijk droef om te zeuren over een paar beperkende maatregelen. Denkt aan mensen die ziek zijn of aan ondernemers die hun levenswerk ik niets zien te verdwijnen.
En dat door al die beperkende maatregelen.
Ik geef de schuld aan ons kabinet. Zoals die Argentijnse al zei: De Nederlander, die bestaat niet. Onze nationale identiteit = fasisme. Onze etnische identiteit = racisme. Onze culturele identieit wordt as we speak kapot gemaakt door diversiteitshamers, genderneutrale messen en koloniale besnijdenis. Het sociale contract is niets meer waard, we hebben niets meer met elkaar, en niets meer voor elkaar over. Dit land is in 2 á 3 generaties compleet naar de verdoemenis geholpen. We merken het niet omdat er geen staatshoofd is gekeeld, iedereen nog vreten heeft en het licht nog aan is. Maar in dit soort zaken zie je het dus al terug.
Sorry, dat moest ik even kwijt.
Binnenkort bij u thuis: de *Poldervariant*. Klopt eerst even netjes aan, komt niet meer langs na 20.00, is niet gevoelig voor ivermectine en vitamine D, houdt niet van Cubaanse verpleegsters en verspreidt zich alleen in de Action, maar niet bij de Appie. En overleeft ook het vliegtuig niet.
misschien omdat er al een ander Human coronavirus is met een Nederlandse variant? Human coronavirus NL63 (HCoV-NL63)
Ik begin zo langzamerhand te denken dat we er nooit meer vanaf komen en we het verlies maar moeten accepteren. Voor de wereld is het wel beter als er een paar miljard mensen verdwijnen.
Oké doei
Goed idee, jij eerst?
Spaanse Griep was 20x erger en daar waren ze in 2-3 jaar vanaf. Zonder vaccin. Beetje perspectief kunt u wel gebruiken.
@Jimmydepimmy | 19-01-21 | 16:13: Toen gingen er toch ook 100 miljoen mensen hemelen? zonder vaccin? Misschien met vaccin 10 miljoen. Dan is er nog hoop.Dank.
@Jimmydepimmy | 19-01-21 | 16:13: Steeds maar weer die Spaanse griep van 100 jaar geleden. Verzin eens iets anders.
Ze waren er altijd al en blijven, voor altijd, totdat de zon de planeet aarde verzengt in diens laatste miljoenen jaren van kernfusies.
Eigen variant eerst, culturele toe-eigening past niet meer bij deze tijd.
Er is allang een nederlandse variant, maar die valt onder de Ruttedoctrine.
Symptomen: vergeetachtigheid en pathologisch liegen.
@Reebensteeltje | 19-01-21 | 16:00:
Ontkennen dat het er is of het virus zwart strepen
LOL... een waarlijke waarachtige edelmoedige vorst uit Firenze..... onsterfelijk.
Angst muss sein!
Allemaal varianten. Dit is, lieve mensen, evolutie in de praktijk...
Ik kan me als sort-of medisch geschoold iemand altijd moeilijk voorstellingen maken hoe het moet zijn zonder die scholing. Christus te paard. Het is goddomme een virus. Die muteren zich een slag in de rondte. Dat panische gedoe. En ja, soms is er random een succesvollere variant. Maar soms ook juist niet. Virussen, in tegenstelling tot andere organismen kunnen niet opde omgeving inspelen en daarom muteren. Het is simpel, degene die het beste gedeit in het geldende klimaat overwint. Dus ja, dit is een vorm van evolutie. De sterkste wint. Maar ik ben zo bang dat al die sukkels dit nooit gaan begrijpen.
@BBRDWR | 19-01-21 | 16:01: Net zo min als ze asypmtomatisch begrijpen en ook geen verstand hebben van exponentiele toename.
@BBRDWR | 19-01-21 | 16:01:
De mutaties zijn absoluut ad random ja...
Het is een beetje hopen op een variant die heel besmettelijk is, maar helemaal niet dodelijk. Als die voldoende succesvol is kan het de andere varianten verdringen.
Weet je wat, die maken we gewoon in een lab ;)
En dan testen we het op China...
@SterF... | 19-01-21 | 16:06: Ja, dat vond ik al van dag 1 toen ik hoorde dat de Engelse mutatie besmettelijker was, en dus minder dodelijk?
Dan kun je toch beter besmet raken met die Engelse variant, waar iedereen zo bang voor is?
Maar ik zie het zeker verkeerd, want geen viroloog. En inderdaad, ik ben geen viroloog.
Zelfs dat kan Hugo niet. Maar wees blij dat hij zo traag is met vaccineren. De besmettingen dalen nog steeds. Terwijl in vaccinatie-mekka Israël de besmettingen oplopen. (Je gelooft het pas als je het ziet)
Kan best, als er een sfeertje hangt dat men er bijna is sluipt e4 misschien wat onvoorzichtigheid in.
De Nederlandse variant van het deugvirus is erg besmettelijk. Vooral in Amsterdam zijn er veel lijders. Inenten met het pvv-vaccin kan op 17 maart.
Zeker het deugvirus is ruim vertegenwoordigd.
Misschien heb ik toch de Turkse variant.
Ik word steeds döner.
Check mijn vorige tegel maat... voordat hij gejorist wordt.
@overVecht | 19-01-21 | 15:57:
Hebbes!
@Ruimedenker | 19-01-21 | 15:59:
Top. Wacht je mailtje af.
@overVecht | 19-01-21 | 16:03:
Sgoed.
Ben nog ff aan t werk.
Laterzz
Zou balen zijn als die avondklok er komt. Het is heerlijk om 's avonds boodschappen te doen. Geen kip in de winkel.
Allemaal uitverkocht?
Horeca dicht iedereen naar de supermarkt, kortere openingstijden.
Lekker gezellig druk. Goed voor de R-factor
Benelux mutatie al ontdekt..?
De Vlaamse mutatie verdronk meteen in een tripel...
En dus als morgen wordt bekend gemaakt dat er een avondklok zou komen dan krijgt iedereen nog tot het weekend om aan het idee te wennen en blablablablaahhh... BeFeHl IsT BeFeHl! Wat is daar nou zo moeilijk aan?
Ordnung muss sein!
Mijn honden gaan altijd rond 19u uit maar met de avondklok wordt dat 2 uurtjes later. Gewoon, omdat het kan. Samen met mijn zoon, hij 2 honden ik 1 hond aan de riem. Want kijk, ik zit al sinds maart opgehokt, heb 1x eén persoon op visite gehad - toen ik jarig was - en ben zelf nergens op visite gegaan. Ze kunnen vorstelijk de boom in met hun avondklok. En reken maar dat de lieden die zich helemaal nergens aan gehouden hebben al deze maanden, zich óók niet aan een avondklok gaan houden. Nee, de brave burger die zich al in allerlei bochten wrong moet nóg meer gejend worden. Het is werkelijk te schandalig voor woorden. Zo en nu even een teiltje.
@Lupuslupus | 19-01-21 | 17:02:
Is het dan zo, dat je zonder covid-19 meer visite had gehad?
In het VK komen ze er achter dat de besmettelijkheid van de Britse variant vooral groot is door het Britse gedrag rond de feestdagen. De besmettingscijfers gaan daar keihard naar beneden.
Nederlandse overheid: "AVONDKLOK!!!!!!!"
Mafkees.
We hadden vorige jaar al in een complete lockdown gemoeten... hadden we nu netzo kunnen feesten als in Wuhan.
Ik ben geen fan van al het gezeik van de overheid, de continue bangmakerij en het gezeik van de honderden varianten, de griep is ook variant op variant. Maar dit slaat wel alles.
100 % eensch met uw anti-parasiet-middel-oplossing.
Nog niet echt verstandig om de kroeg nu open te gooien:
15 september 53 COVID-patiënten op IC, 621 in de kliniek
22 september 91 COVID-patiënten op IC, 627 in de kliniek
29 september 142 COVID-patiënten op IC, 551 in de kliniek
06 oktober 177 COVID-patiënten op IC, 715 in de kliniek
13 oktober 277 COVID-patiënten op IC, 1133 in de kliniek
20 oktober 419 COVID-patiënten op IC, 1440 in de kliniek
27 oktober 529 COVID-patiënten op IC, 1829 in de kliniek
3 november 609 COVID-patiënten op IC, 2044 in de kliniek
10 november 598 COVID-patiënten op IC, 1697 in de kliniek
17 november 576 COVID-patiënten op IC, 1570 in de kliniek
24 november 526 COVID-patiënten op IC, 1399 in de kliniek
1 december 478 COVID-patiënten op IC, 1205 in de kliniek
8 december 464 COVID-patiënten op IC, 1236 in de kliniek
15 december 524 COVID-patiënten op IC, 1430 in de kliniek
22 december 586 COVID-patiënten op IC, 1703 in de kliniek
29 december 674 COVID-patiënten op IC, 2077 in de kliniek
5 december 723 COVID-patiënten op IC, 2159 in de kliniek
12 december 688 COVID-patiënten op IC, 1945 in de kliniek
19 december 678 COVID-patiënten op IC, 1767 in de kliniek
Mwa... als ze in de kliniek veilig zitten kunnen ze toch niet naar de kroeg?
Liggen ze daar mét Covid of dóór Covid ?
@overVecht | 19-01-21 | 15:50:
En die virussen schijnen totaal niet tegen drank te kunnen...
Net Chinezen eigenlijk.
@RichardBandler | 19-01-21 | 15:52:
Bezetting Intensive Care
De totale bezetting is met 39 patiënten gestegen naar 1122 bedden. Op de IC liggen nu 678 COVID-patiënten
Dus 444 zonder covid
Man, je zoudt maar op 15 september 1 van die 53 IC patienten zijn geweest. Dan zit je er al t/m 19 december. Dat is een all-inclusief lockdown voor die gasten.
@RichardBandler | 19-01-21 | 15:52: U wordt met de dag dommer.
@SterF... | 19-01-21 | 15:53:
Kijk! De oplossing is dichterbij dan we denken soms! :'-)
@loser | 19-01-21 | 15:56: Zo werkt het niet.
je moet kijken hoeveel erbij komen en af gaan.
van 688 naar 678 kan betekenen dat er geen nieuwe patienten zijn bijgekomen en 10 zijn gestorven. Maar het kan ook dat er 200 bijkwamen en 210 gestorven zijn die week
Verklapt u dan eens hoeveel % er dóór en hoeveel % er mét Covid in de klinieken liggen ? 100 % dóór, volgens u ?
De piek is geweest en het gaat weer hard naar beneden. Dat zou beter te zien zijn als je ook het aantal positieve tests erbij zou zetten.
Ziekenhuis- en IC-opname is een subjectief criterium. Als er morgen ineens 1000 kinderen met ernstige dysenterie zouden zijn, liggen er ineens 1000 minder Corona's in de ziekenhuizen, maar het gaat daardoor niet beter met ze.
Als je het OMT advies zou lezen (alleen deel 1 is beschikbaar, www.rijksoverheid.nl/documenten/belei...), dan zou je kunnen lezen dat het OMT juist vind dat de cijfers die jij hier opsomt de goede kant opgaan. Ook besmettingen (dus de voorloper van jouw cijfers). Ze zijn tevreden over deze cijfers, maar ze zijn bang voor de Britse variant, die in een maand van 1% naar 10% van de gevallen is gegaan. Dus als er morgen een avondklok komt, en als dat op basis van OMT advies is, dan is het niet vanwege de algemene cijfers maar vanwege de Britse variant cijfers.
Kan het zijn dat ze de IC’s opvullen met zieken de ook in de kliniek hadden kunnen blijven liggen?
@TheOtherWhiteMeat | 19-01-21 | 16:18:
Het vervelende is alleen dat die 10% Britse variant een grove schatting is van het OMT. Dit is niet gemeten. Daarbij komt ook nog dat de Britse variant in het VK sterk aan het dalen is en dus helemaal niet zo besmettelijk is als eerst werd gedacht.
@cheops | 19-01-21 | 16:29: Het is wel gemeten, "In de periode van 1 oktober 2020 tot 15 januari 2021 zijn er bij het RIVM 1835 sequenties nader geanalyseerd op mogelijke VK/ZA varianten." Dus ja maar met 18 gevallen per dag over een periode van 107 dagen, maar het is nog steeds een best grote steekproef.
En als het echt niet besmettelijker zou zijn dan basis-COVID-19, dan zou het percentage niet stijgen. Dus misschien niet zo besmettelijk als gedacht, maar wel besmettelijker dan de basis-variant.
Heb je trouwens een fatoenlijke bron voor die niet zo besmettelijkheid van de Britse variant, want iedereen roept dat hier nu in de reaguursels maar buiten geenstijl heb ik dat nog nergens gelezen.
@TheOtherWhiteMeat | 19-01-21 | 17:01:
Dat het 10% zou zijn wordt hier ontkracht ;
www.parool.nl/nederland/britse-varian...
De R waarde van de Britse variant zou in eerste instantie 0,7-0,9 hoger liggen dan normaal. Nu blijkt volgens het RIVM dat de R waarde 1,3 is. 0,3-0,4 hoger dan normaal. Aangezien het aantal positieve testen hard naar beneden gaat valt nog te bezien wat er uiteindelijk over blijft van de hogere R waardes.
Ik heb al dagen last van een puntzak.
Ben bang dat ik de Belgische variant heb.
Ik word al dagen lang in mijn ballen getrapt door de kinderen.... Ben bang dat ik nu een platzak heb.
@overVecht | 19-01-21 | 15:49:
In elk geval geen slaapzak.
Ik heb last van platzak.
Zou dát dan de Nederlandse variant zijn?
@Ruimedenker | 19-01-21 | 15:50:
Nahja... een slaapzak ben ik sowieso al. Daarom doe ik zo populair op de interwebs... stel ik 'ergens' nog wat voor.
Haha... u maakt mijn dag goed met zulke tegels !
Een goeie stevige kwak mayonaise kan wel eens helpen.
Als t door de lockdown ongebruikt blijft krijg je grote hangende klotsballen.
Snel je frikandel in steken, kan de smaak verbeteren!
Kortom. Ik kan die hele lockdown wel waarderen. Laat die avondklok er ook maar komen. Ga ik nóg meer bier en wijn kunnen rondbezorgen...
Kak... nu ik het voor de grap zeg bedenk ik mij dat het een gat in de markt is. Wil NIEMAND mijn idee jatten anders deel ik nooit meer wat met hullie!
Bezorg je in de buurt van de Bilt e/o ?
M’n vrouw is het zat om niet te halen.
Hoeveel kratten gaan ‘r in een Lambo?
@Ruimedenker | 19-01-21 | 15:49:
Jazeker. Wat zeg ik. Ik werk voornamelijk in de genoemde plaats. Kom maar door met de bestelling hoor!
@Ruimedenker | 19-01-21 | 15:49:
Sowieso zouden we nog eens een biertje doen. Mail even naar voorgeenstijl bij de gmail en de com. Kenne we als voormalig stadsgenoten verder kletsen.
Heb je ook something harder?
(Dreadlock Holiday -10 cc)
Ik heb sinds 1 oktober mijn geld opgepot wat ik normaal gesproken in de kroeg had uitgegeven...
*twijfelt of het een Lamborghini wordt of een Ferrari*
toch geen pauperbak waar al die overbetaalde voetballers ook mee rondrijden.
@Lt-Kol Kilgore | 19-01-21 | 15:46:
Nee. Zat aan een Diablo te denken of een Testarossa... doet mij met weemoed denken aan de eerste versies van Testdrive én Need for Speed op de PC.
Een nieuwe lever?
@Red shirt | 19-01-21 | 15:53:
Hahahaha dat zou wellicht een beter idee zijn ja!
@overVecht | 19-01-21 | 15:48: ah in dat geval, ja Testdrive waar is de tijd, Zat daar ook geen Dodge in, ja en een Lotus ook dacht ik .
@Lt-Kol Kilgore | 19-01-21 | 16:08:
Ja!! De blauwe Dodge Viper!!
Ze zouden een zeer besmettelijke variant moeten maken van het vaccin. Dan lost alle problemen op.
Cijfers dalen al een week.
Overheid: "AVONDKLOK!!!!!"
Het is ook mijn conclusie dat het kabinet pas in paniek raakt als de cijfers dalen.
Angst moet erin gehouden worden.
@Wensbaar Denken | 19-01-21 | 15:51: Een zeer vermakelijk uurtje gehad met deze docu. www.bitchute.com/video/PhAY96MueUTQ/
Angst is het enige dat een overheid nodig heeft.
Jawel, er is wel een Nederlandse variant. Als je daarmee besmet wordt, wordt je stronteigenwijs en ga je je overal tegen afzetten en geloof je dat je iedereen kunt wijsmaken dat je een kopje koffie komt drinken op het museumplein terwijl je eigenlijk komt protesteren.
Eigenlijk zoals Nederlanders altijd al zijn, maar dan erger.
“Ik ben verdomme arts en er ligt niemand op de ic”
Homeopaat was hij. Die laten ze op de IC niet eens binnen.
Piet van Herten, Big register geeft aan: arts. Is dan die titel betekenisvol?
Is er al een Spaanse variant?
macarena macorona
Die komt, mañana, mañana..
Ja, eenhalft jaar geleden. En die kwam uit de regio waar ik woon... www.spanjevandaag.com/30/10/2020/onde...
@mano_esp | 19-01-21 | 16:06: *een half
al heel lang. Zolang journalisten er niks van willen/kunnen snappen zijn ze groot nieuws. Zal op een gegeven moment wel gaan uitdoven, dat "nieuws".
Ja die heeft na de zomer de plek ingenomen van de vrijwel uitgestorven origenele variant uit het voorjaar.
Het wordt nog ontkent en het is moeiljkk te weten omdat het onbekend is hoeveel mensen in het voorjaar besmet waren, maar ik, en veel anderen, hebben toch het idee dat er van deze Spaanse variant minder mensen in het ziekenhuis of de kist komen.
Ja de spaanse vlieg. Daar krijg je brand in de broek van
We hebben ook de D66 variant , deze is zeer kwalijk.
SARS-COVID66
En de vaccinaties? Hoeveel hebben we, hoe hard kunnen we gaan, letsgo.
Ik wil over 3 maanden op een terras met een biertje ende bitterbal in mijn hand.
Dat kunt u rustig vergeten. Ik zeg het alvast maar want anders is het zo sneu toch?
als ze het vaccin nou in bitterballen konden stoppen....
Over 3 weken. Ergens op een terras in de Alpen hopelijk .
Dan zou ik gaan voor Jansen en Jansen want die prikken je in één keer immuun.
@Lupuslupus | 19-01-21 | 15:39:
Een vaccin in 2020 konden was ook hoogst onwaarschijnlijk. Volgens mij hadden we er twee, en dan tel ik de Russen niet mee.
Heeft u een terras in uw achtertuin?
@Simon_GS | 19-01-21 | 15:41:
Volgens mij is dit niet iets wat je á la carte doet. Vaccins bedoel ik, bier&bitterballen wel.
@Binnenbaan | 19-01-21 | 15:42:
Dat is niet de VOC mentaliteit vriend.
@Simon_GS | 19-01-21 | 15:41: Die zijn van kuifje, Janssen is de vaccinmaker. Met een aantoonbaar veiliger en even goed zo niet beter vaccin, al zeg ik het zelf.
@ koekje. 77.000. Er zijn dan wel 300.000 afspraken gemaakt voor een prikkie. Damn zeg, afspraken. Wowsie
U kunt ook het vliegtuig naar Portugal of Spanje pakken morgen.
De thaise variant, ziet er onschuldig uit maar zuigt je helemaal leeg.
Vaccin kost 10 dollaah.
@Binnenbaan | 19-01-21 | 15:40: Love you longtime , you to beaucoup.,
Maar het kan zelfs zijn dat je onverwacjt geprikt gaay worden
Willen jullie mij voortaan wappie noemen? Ik hoef dat vaccin niet meer zo nodig en ik geloof ook dat ik niet meer helemaal mee doe. In ieder geval niet aan de avondklok.
Dan moeten we eerst uw beweegredenen weten. Het kan ook zijn dat u gewoon te asociaal bent om mee te doen.
Wappie!
Rolling Ronny the Wappy
Welkom bij de club ! Doen we.
@Koekje-dr-bij? | 19-01-21 | 15:39: Ik ben extreem asociaal. Eigenlijk altijd al geweest. Zo is me ooit bij de Mc het papiertje van het rietje uit de auto gewaaid en ben ik niet eens terug gereden. Tevens heb ik al eens een Maggi blokje gestolen omdat ik dacht dat het een snoepje was. Dat was vies.
@Rolling_Ronny | 19-01-21 | 15:59: Ja hoor, je bent echt een aso wappie ! Hierbij bewezen.
Krijg zin in vleermuis.
We hebben 195 landen en 12.000 mutaties. Nederland is het dus niets eens gelukt een van deze mutaties te detecteren. Klungels.
Maar wel altijd met het opgeheven vingertje naar andere landen. Zelf kunnen ze helemaal niets. Behalve dan de schapen de stuipen op het lijf jagen, dàt lukt geweldig goed.
Dus dat zijn dan 195 verlengingen van de lockdown. Nou, gaat maar beginnen met hamsteren. Want straks mag je helemaal niet meer naar buiten.
@Lupuslupus | 19-01-21 | 15:40: "schapen"
U hoort op Facebook.
@Lupuslupus | 19-01-21 | 15:40: Goed gezien.
De hypothese dat het uit een lab gelekt zou zijn wordt steeds meer bediscussieerd. Ik vind het frappant dat toen Trump dat suggereerde er boos gereageerd werd want racisme (zie o.a. fair.org/home/evidence-free-lab-leak-... ), nu is Trump bijna weg en kan het wel.
In het Verre Oosten gaat het gerucht al overigens sinds het begin van de pandemie rond dat het uit een lab is ontsnapt.
Vandaag werd ik gewezen op een rechtzaak uit China van een paar jaar geleden waarin proefdieren en melk van proefdieren (eigendom van een universiteit in Peking) die vernietigd hadden moeten worden door hooggeplaatste medewerkers werden verkocht en daar zo'n 400.000 EUR mee verdienden. Het lijkt er op dat de controle in China misschien niet zo strikt is als zou moeten.
zh.m.wikisource.org/zh-hans/%E6%9D%8E...
Peter Daszak/Ecohealth alliance, Fauci die gain of function onderzoek op coronavirussen financieert in het kader van counterbioterrorism, Zhuen Li the bat lady die enthousiast onderzoek doet obv Faucis miljoentjes, BSL4 lab Wuhan...
if it walks like a duck and talks like a duck it must be a goddamn global coverup.
And the truth will set you free...
Dronebama heeft tot twee keer toe geld aan dat lab gegeven terwijl het al op de verboden lijst stond. Ik meen twee keer 4 mio.
Ach ik vertrouw die Chinezen zover dat ik ze kan gooien en als ik dan één complot theorie kan geloven is het dat corona de wereld in geholpen is om de economie te laten instorten zodat de Chinezen de handel goedkoop kunnen opkopen..
Dit houd in nog meer snackbarretjes met zure pindasaus.
@Barkruk2 | 19-01-21 | 15:54: Dat het gelekt is kan ik me voorstellen, dat het met opzet is gebeurd dan weer niet. De economische consequenties zijn dan weer een gelukkige bijkomstigheid (voor China) geweest.
@ZOMG | 19-01-21 | 15:56:
Nou ja zo zie ik het ook, ondanks de economische dreun zijn er genoeg mensen die er lekker aan verdienen.
Zelf bijvoorbeeld wat aandelen olie gekocht voor een 13,- tijdens de eerste golf.
@Barkruk2 | 19-01-21 | 16:01: "buy the dip"
"De hypothese dat het uit een lab gelekt zou zijn wordt steeds meer bediscussieerd."
In Uw kringen misschien wel, in de wetenschap al lang niet meer.
www.sciencedirect.com/science/article...
@Frau_Ferkel | 19-01-21 | 16:04: Dank u, zeer interessant. Overigens, ik denk dat u mijn woorden verkeerd heeft gelezen. Ik zeg niet dat het gelekt is (ik kan het me wel voorstellen), maar dat het niet eens besproken mocht worden. Nu mag het wel besproken worden en dat is krom.
Als het dan blijkt dat het nonsens is (zoals het artikel dat u linkt lijkt te suggereren), dan is dat een conclusie waar ik zeker mee kan leven.
Hmm.. Hoe gaat het eigenlijk met onze nertsen... en de Chinese racoon-dogs?
alle nertsen zijn geruimd nu, never waste a good crisis.
De nertsen zijn allemaal vergast. Krijgen binnenkort een herdenkingsdienst.
Wacht tot blijkt dat niet alleen de kat en hond het kunnen krijgen van hun baas, maar dat ook de baas het krijgt van zijn hond of kat. Dat is nog niet onderzocht. of bewezen. Maar zie je het al komen.
Trap er niet in mensen. Al dat gelul over varianten en mutaties is alleen om u angst aan te jagen. Want angst verkoopt. Want zeg nou zelf: virussen evolueren waar we bij staan. Je kunt niet met je ogen knipperen of het is alweer enigszins geëvolueerd. En wat noem je dan een nieuwe variant? Het is maar net wat je een nieuwe variant wilt noemen. Er is geen stok tussen te krijgen. En de media nemen het maar al te hijgerig over.
De Kongolese variant, jongens, dat wordt hem. Ik call hem alvast.
Aldus viroloog Van Bukkem die 24/7 op GS rondhangt.
Klopt wel wat je zegt.
Naar het schijnt is er al jaren een Finse variant actief in Nederland, extra vatbaar zijn Joodse en homosexuele Nederlanders en lhbtguhtri’s.
@DrumPiet
Ik ben geen viroloog, maar ik zie het grote plaatje. Iets wat je van die virologen niet kunt zeggen. Die virologen beschouwen de wereld door een microscoop. 'De R moet naar 0.' Maar ze hebben geen idee wat het allemaal aanricht, hun obsessie om die R naar 0 te krijgen.
@DrumPiet | 19-01-21 | 15:37:
En niet te vergeten blckbx, Youtube, Facebook en viruswaarheid
Een variant is een mutatie die effect heeft op de besmettelijkheid, transmissie, overlevingsduur buiten het lichaam of fataliteit(en nog wat andere criteria).
m.a.w een variant is doorgaans een mutatie die beneficieel is voor het virus.
99.9% van de mutaties zijn niet relevant en worden geen variant 🤷♂️
"Je wordt voor de gek gehouden": de openingszin van elke verspreider van complottheorieën.
"is alleen om u angst aan te jagen."
Ja. Een besmettelijkere of dodelijkere variant is inderdaad iets om erg voorzichtig mee te zijn.
Ik hoop op een mutatie met een sterftecijfer van 80%. Dat zal de wappies leren.
@Frau_Ferkel | 19-01-21 | 16:07:
Net zoveel kans erop als een dodelijker griepvirus.
@Wim Venijn | 19-01-21 | 16:34: Bron?
Ook gek op de npo zeggen ze zojuist dat er weer veel meer mensen opgenomen zijn ten opzichte van gisteren.
Je moet de NPO niet geloven, die lullen maar wat.
dus dat zou betekenen dat al die maatregelen niet gewerkt hebben?
Die dagcijfers van de NPO zouden ze moeten verbieden. Dat zegt nu echt alleen maar of men bij de GGD de laatste tijd genegen was de cijfers door te geven of niet.
Tussen besmettingen en ziek worden zit een aantal dagen. Nu het aantal positieve testen hard daalt zal ook het opnames dalen. Zij het een aantal dagen later.
Een observatie: in het vooralsnog zwaarst getroffen land ter wereld, de Verenigde Staten van Amerika, is nog geen mutatie vastgesteld? Hoe dan, gegeven het vrijwel volledig ontbreken van inperkende maatregelen? Alleen al statistisch zou dat heel bijzonder zijn.
Voor de goede orde, daarmee zeg ik dus niet dat de bovengenoemde mutaties niet zouden bestaan. En over bijzonder gesproken: een virus dat in zo'n korte tijd rigoureus blijft muteren? Dat zou je ook instabiel kunnen noemen en dat lijdt in de natuur meestal tot degeneratie. Laten we het hopen.
Ik las ergens dat het virus al 20.000 kleine mutaties heeft doorgemaakt inmiddels.
De Biden-mutatie?
@ceriel82
Dat virus muteert waar je bij staat. Daar kun je gewoon niet tegen knipogen. Dus wat er dan het belang van is om er een paar mutaties uit te plukken en die namen te geven zoals 'Duitse variant' of 'Britse variant' is mij een raadsel. Behalve dan misschien dat het de angst onder demense voedt.
Volgens mij bestaan al die verschillende varianten vooral in de toekomstplannen van de farmaboeren van deze wereld. Of ben ik dan weer een wappie dat ik dat zeg.
Breng ze nou niet op ideeën.
Jawel hoor. Ook daar zijn mutaties. Die virus mevrouw met het rare haar zei onlangs (ca. 2 weken geleden) dat er inmiddels 3500 mutaties bekend zijn.
Als ze alles in kaart hebben gebracht zullen ze zelf in staat zijn om te zien waar jij besmet bent geraakt, en waar uw virus nazindert
@Plaktong | 19-01-21 | 16:06: Och, als miskend dameskapper vind ik dat kortpittige prima staan bij Rosanna Hertzberger. Maar welke mededeling heb ik nou weer gemist? Zal trouwens zelf ook even googelen. Op die mutaties dat is :-).
Het percentage positieve testen is weer verder gezakt en staat nu op 10,5%
Extra maatregelen zijn buiten alle proporties
Niet vanuit het oogpunt van het demissionair kabinet.
De R is in het jaar.
De R van.... oveRgewicht? Dat zal best eens kunnen met de statistieken van personen in het ziekenhuis.
De R is ver onder de 1 en dus gaat men nu maar in de media praten over de R van de Britse variant.
In 2021 zit geen R.
Gelukkig niet in jouw Vries
Weinig inclusief allemaal. In pleit voor een globalere, Europese variant. Virusmutaties moeten wel een beetje eenheid uitstralen.
Ik wacht op de hallal variant.
Ik geloof wel degelijk in het coronavirus,alleen nu er bijna een jaar om is geloof ik niet meer in een vleermuis. Waar ik wel in geloof is dat t ontsnapt is uit t lab van wuhan. En waar ik ook in geloof is dat er veel onder de hoed verstopt moet blijven europawijd. Iets iets klopt er niet in t hele verhaal. Hoe kan t dat in juist de rijkere westerse landen t meeste aan de hand is? En kom niet aan met ja we reizen nogal veel en blabla.. en india dan? En afrika dan? En nog meer landen waar teveel mensen op elkaar wonen onder een zeiltje of in houten hutten.. Die mensen kunnen toch ook geen kant op? Net zoals de vluchtelingen die hutje mutje in een kamp zitten. Het klopt gewoon niet. Ja corona is er,maar dat was die griep in 2016 ook en de mexicaanse griep ook en sars ook,maar toen lag niet de hele westerse wereld stil . Toen met de mexicaanse griep wilde ook iedereen ineens een vaccanatie. En toch was ineens die griep ook weer weg. En heus niet iedereen had toen een vacanatie. Ik weet t ff niet meer . Ja corona kan zeker dodelijk zijn en als je er niet aan sterft veel ellende geven.. daar is geen twijfel over mogelijk. Maar waarom voelt dit virus zo aan of de leiders in de europese landen en ook amerika het volk in de tang wil houden? Horeca dicht? Ik geloof er niet in. Avondklok? Ik geloof er niet in. Soms is de aarde gewoon de baas over de mensheid en komen er ziektes. Aardbevingen en overstromingen. Aids was ook een groot ding in het verleden. Maar toen ging ook niet alles op slot. IK weet t ff niet meer,maar twijfel des te meer aan wat er gaande is. Dan ben ik maar een wappie denk ik.een wappie die denkt dat corona bewust de wereld in is geknald en vooral de westerse wereld.. Onze vrijheid is grotendeels weg door corona en onze leiders. Het voelt bijna alsof we in oorlog leven. Nu ook nog de avondklok een optie gaat worden. Angstzaaien werkt dus. Ik had ook grote angst en nog steeds. maar ook angst voor wat er werkelijk gaande is,,en dat weet niemand. Je mag t alleen bedenken. Maar iets klopt er gewoon echt niet. Iedereen moet aan de spuit.. ja ik ga het waarschijnlijk ook nemen als daardoor mijn vrijheid weer terug kan komen.. mijn tinnitus is een stuk harder de laatste maanden,mijn bijna paniekaanvallen ook door complete stress,het houd niet op.. Niet vanzelf.
In ontwikkelingslanden hebben ze geen MSM om mensen de hele dag angst aan te praten. Dat maakt het verschil.
Ik zou er niet van opkijken als dankzij een gebrek aan natuurlijke selectie plus het feit dat men hier in het Westen nogal steriel opgevoed is, men hier extra gevoelig is voor een dergelijk virus.
Vat het eens in drie regels samen?
@zwellevertje | 19-01-21 | 15:26: In het westen is iedereen gestopt met roken. Laat roken nou juist een bewezen mitigerende maatregel voor covid zijn. Lullig maar waar.
@Binnenbaan | 19-01-21 | 15:27: geen zin in.
@haatsmurfin | 19-01-21 | 15:28: Voor de volgende tegel dan, scheelt ook jou typen ;)
Een houten hut is beter geventileerd.
@Binnenbaan | 19-01-21 | 15:28: haha ja wie weet,maar had gewoon net ff zin om t eens uitgebreid neer te tikken.
Arme landen zijn vaak ook warme landen. Hier was afgelopen zomer ook weinig aan de hand. Dat is het enige wat ik kan bedenken waarom daar verschil in zit. En nee je bent geen wappie, ieder mens met gezond verstand heeft zijn twijfels lijkt mij.
@Binnenbaan | 19-01-21 | 15:28: en ik dwing mijn man steeds maar om te stoppen met roken ,oeps.
@ceriel82 | 19-01-21 | 15:30: wel lekker ezelsbruggetje
Wappie.
Sterkte smurfin, het valt ook niet mee. En noem jezelf geen wappie alleen omdat je vragen stelt over en twijfels hebt bij de maatregelen. Ieder mens met een beetje gezond verstand heeft dat. Maar ja, covid schijnt zich voornamelijk in hersencellen te nestelen.
Warme, armere landen - meer ventilatie en (vaak) meer in de zon, dus betere vitamine D levels. Ook een andere leeftijdsopbouw vaak, minder ouderen. Geen geld te verdienen voor de vaccin- en medicijnlobby, dus kijkt men wel naar goedkope oplossingen als ivermectine. En men heeft niet de economische luxe om het halve land opgehokt te houden om wellicht wat doden op de korte termijn te besparen.
Heel Lansingerland is getest. Slechts 1 procent liet zich niet testen. Dat er nu minder is, is een wonder. Nog nooit zoveel testen geweest in een week, ondanks tegenwerking van Hugo de schoenen.
Doordat er meer getest is, is het percentage van 12,9 naar 11,7%? nos.nl/teletekst#115
Daar is net de helft getest. Los daarvan verwacht ik er niet veel van.
Het zijn wel oelewappers hoor. Ze testen een hele bevolking, dus veel mensen zonder klachten, dat is natuurlijk niet precies te vergelijken met eerdere weken. Je zou die speciale onderzoeken eruit moeten laten voor een goede vergelijking.
Dat is erg interessant en er zal misschien snel uit te concluderen zijn of die angst voor de Britse variant overdreven is of niet. Ik gok op niet zorgwekkend maar dat men er een draai aan geeft.
@Watching the Wheels | 19-01-21 | 15:29: Idd. Dacht aan familie in Lansingerland. die nu getest zijn, maar kort geleden ook. Hadden nog restverschijnselen. Scheelt 7 personen.
Verrek, ze zouden ook hier in Charlois 'iedereen' gaan testen.
Ik wens ze veel succes met alle 'Nederlanders' en 'jongeren' die de taal niet machtig zijn, niet geheel legaal hier zijn, of gewoon schijt hebben aan verzoekjes van de overheid.
Voorlopig is er nog geen uitnodiging binnen.
@Watching the Wheels | 19-01-21 | 15:29: lansingerland wordt niet meegerekend aldus het RIVM
www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actu...
@Moestuinier | 19-01-21 | 15:41: Lansingerland is toch één grote familie?
@VolleBak | 19-01-21 | 16:02:
Oke, mooi.
Polderpolio.... komt er aan ! Bel het RIVM maar vast.... kunnen ze het rad van avontuur draaien om oplossingen te gokken .
22.5 % daling en dit komt d.m.v. lockdown en dan toch nieuwe maatregelen omdat we bang zijn voor de Britse variant. Hoe kun je hier nu op vooruitlopen? De daling komt toch door de maatregelen die we nu al hebben. Wat gaat dat Britse variant doen dan? Ons besmetten via Whatsapp? Email?
Onze kat eet Variantjes.
Die Nederlandse variant komt er echt wel. Er moet alleen eerst nog even gepolderd worden over wanneer, waar en wie de gelukkige ontvanger mag worden.
Waar zijn de lijken van die honderden miljarden doden in Afrika? Opgegeten zeker...
Dit dus.. het klopt gewoon niet. Alleen de westerse landen en amerika,,zo opvallend .
Die hebben geen geld voor een duur vaccin dus die gebruiken het goedkopere medicijn ivermectine. Werkt nog beter ook.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/ar...
Er zijn momenteel al meer dan 500 bekende mutaties. Waak besmettelijker, meest minder gevaarlijk v.w.b. ziektebeeld. Men zou die Engelse variant juist toe moeten juichen, omdat nu al blijkt dat de klachten, ook voor ouderen, veel milder zijn.
Daarnaast blijkt de besmettelijkheid iets minder te zijn dan beweert. In Engeland kon het zich zeer snel verspreiden door de kerstperiode, met al het verkeer wat er mee gemoeid is.
In Engeland heeft 55% van de bewoners overgewicht, waarvan bijna 21% ernstig overgewicht. Een van de redenen waarom die ziekenhuizen zo ongelooflijk vol zitten tijdens deze periode.
Dat is niet de boodschap die je het volk wil meegeven als je ze probeert enthousiast te maken voor massale vaccinatie.
Het is simpele biologie: hoe dodelijker een virus is, hoe minder besmettelijk. Het menselijk lichaam kan zich prima tegen snel verspreidende dodelijke virussen werken. (Dat is evolutionair zo geregeld)
De angst voor een iets besmettelijkere maar niet dodelijkere variant is dan ook ongegrond. Gezien je op die manier SNELLER groepsimmuniteit gaat creëren.
Maar ja, dat is ongunstig voor de verkoop van gifprikken.
@SanderEvers | 19-01-21 | 15:28: Je denkt (logischerwijs) vanuit het kader van een volksgezondheidscrisis, maar we zitten in een zorgcrisis. Wereld van verschil.
heeft u daar linkjes van? Niet omdat ik u niet vertrouw maar omdat ik zeer geïnteresseerd ben.
Wij gaan vol voor de EU-variant.
Een allesverslindende variant .
Het Merkel-syndroom
@Koning BongoBongo | 19-01-21 | 15:22: Verhofstadt is een superspreader want die spuugt alles en iedereen onder.
Zolang er nog vluchten uit de UK komen, heeft zo'n avondklok ook geen zin.
Maatregelen voor iedereen, iets specifieker gericht aan maatregelen zit er niet bij.
Maar het werkt, de bevolking geeft een ander deel van de bevolking 'de wappies', de schuld.
De Rutte variant, geen paniek want die is gelogen!.
De Duitse variant.
commons.wikimedia.org/wiki/File:VW_16...
Mooi!
Hier in huis zijn er zelfs al 3 varianten opgedoken.
De keldervariant. In de kelder staat het bier dus daar mag niemand meer komen.
De zoldervariant. Die heb ik dus ik word lekker met rust gelaten door het gezin.
De keukenvariant. Die heeft mijn vriendin dus die mag onder geen beding de keuken verlaten. Voor de zekerheid maar aan de welbekende ketting gelegd.
Zeg Kees, ben jij toevallig lijsttrekker van de SGP?
Wel mooi dat het eindelijk eens door begint te dringen dat we helemaal niet zo veel kunnen.
De Nederlandse welvaart hebben we vooral te danken aan Gronings gas, de geografische locatie van ons land en de relatief hoge productiviteit van onze 'laagopgeleiden' (zie bijv. innovatie in de landbouw, niet dankzij maar ondanks universiteiten). 'Hoogopgeleiden' en 'managers' zijn met name een rem op onze welvaart en ontwikkeling. Een soort parasieten. En dan met name de alfa opgeleide mensen (die dus ook oververtegenwoordigd zijn in onze volksvertegenwoordiging).
Tegen maart/april zullen de cijfers zeer positief en laag uitvallen, niet alleen in Nederland. Maar, lang niet iedereen heeft op dat moment een vaccin gehad. Hoe zou dat kunnen?
Iets met frisse groene blaadjes aan de bomen en jonge vogeltjes
Afgelopen zondag is een Limburgse variant waargenomen in Amsterdam.
**Hmmmm hmmm Wellerman comes***
***hmm hmm sugar tea and rum hmmm***
Wij krijgen vandaag de introductie van de NSB variant.
hoe langer ik erover nadenk, hoe bozer ik word. minder dat 100 per 100.000 in de afgelopen week. cijfers met 22% omlaag. En toch gooien we de boel dicht.
Ga verdomme die 500.000 vaccins uitdelen. bij die groep van 20-30 jarigen die het meeste verspreiden. heldere lichten daar in DH.
Die kwetsbare die kun je juist goed beschermen. Omdat ze op hun plaats zitten. Pak de groep verspreiders aan....
Het is maar de vraag of je anderen niet meer kunt besmetten als je bent gevaccineerd.
@lekgoot | 19-01-21 | 15:16: een vaccin voorkomt, in het allerbeste geval, dat je als gevaccineerde zelf niet de ernstigste gevolgen van dit virus ervaart. Het is geen magisch schild nee.
@lekgoot | 19-01-21 | 15:16: als dat zo is, dan moeten we overal mee stoppen en het laten uitwoekeren.
Idd vaccineer iedereen onder de 30 en iedereen boven de 60. Laat de groep 30-60 lekker vrij om te doen waar ze zin in hebben. En zo ben je van covid af.
Het gaat om de druktoetsen de ziekenhuizen. 3/4 van wat daar met Corona binnenkomt is 60+.
Het lijkt me zinvoller om alle ouderen, die dat willen, te prikken en dan de boel langzaam weer open te gooien.
@cheops | 19-01-21 | 15:35:
Druktoetsen = druk op
En ongeacht de variant, ongeacht de (zwaarte van de) maatregelen, komt er in maart weer een piek. Huh? Jep, het hoort erbij.
Net voor vier Februari een afspraak gemaakt voor de eerste vaccinatie met het Pfizer vaccin hier in Frankrijk, mijn vrouw is vrijdag al aan de beurt dankzij het feit dat ze werkt in de zorg. Ik heb zo'n idee dat hier alles toch net iets eerder open kan dan in NL na een wat serieuzere aanpak en een wat minder zeurende bevolking, en nee, ook hier is niet iedereen even volgzaam en/of overtuigd van de genomen maatregelen maar iemand zonder mondkapje word hier gewoon de winkel uit getrapt, wappies mogen op FB schreeuwen wat ze willen, als er verder maar niemand last van heeft.
Stoer.
en als de oorlog weer uitbreekt roeien we ze dan wel uit!
Baquette
De Turks Marokkaanse variant is geretardeerd.
Wij hebben een intelligente variant, dus berg je maar...
nooit geweten dat er ook Nederlandse virussen zijn.
Mag ik het paspoort even zien.
Wanneer beginnen we een keer gewoon met "survival of the fittest"? Het is een keer klaar met al die 80 jarigen die nog steeds op de IC liggen. Het is een keer klaar met het invoeren van NSB-maatregelen.
Als we hiermee waren begonnen waren we al lang vrij van Covid.
Die Duitse mutatie.... Is dat de "Wir schaffen das" of de "Aufmachen!" variant?
Naast dat je een hoestje krijgt, groeit er ook binnen no-time een bloksnor.
de "Ausweis"- variant.
Ein Volk, ein Virus!
@Binnenbaan | 19-01-21 | 15:47: Haaaa haaaa vanuit hier vandaag de eerste keer dat ik ergens om kan lachen in deze twilight zone tijd waarin we leven!!
Virus mit uns
Is er ook al een Akwasievariant? Die mag mij gestolen worden.
Onze variant duurt misschien ietsje langer, maar hij zal wel heel zorgvuldig zijn.
Duitsers vinden juist altijd snel een oplossing.
Gelukkig werkt de Marokkaanse variant niet. En de Turkse variant hoor je al toeterend aankomen.
Moest ik toch even hard lachen, tijdens deze druilerige dag. Dank!
Onlangs hadden we een aantal gevallen van het Westnijlvirus, ha, wij wel! Hoor je trouwens ook niks meer van
Iets wat compleet uit de hand gaat lopen wanneer de tijgermug goed kan gedijen.
We kunnen biomassacentrales bouwen! www.at5.nl/artikelen/206787/nieuwe-bi...
ohnee...
Doet Johan Vollenbroek soms toch nog iets goed.
Er is trouwens nu ook een California variant.
Regeltjes instellen. Naast het maximum aantal bezoekers in eigen huis, gaat de regering zich ook buigen over het maximum aantal kilometers wat je mag rijden. Echt, iedere keer dat je denkt, het kan niet gekker worden, hupsakee.
Ze moeten gewoon een total lockdown invoeren. Het huis niet uit tot de R op < 0.5 staat. Dus zo ongeveer mei 2041.
Dus ja.
Of misschien eens slimme oplossing verzinnen. Maar daarvoor moeten we eerst op iets anders dan de VVCDA stemmen.
Al een naam voor de Duitse variant?
Covid-3R40/45 of zo?
De Nederlandse mutant is al maandenlang in Hugo de Jonge aan het muteren, maar het duurt nog even voordat Hugo besmettelijk is. Hugo gaat ervan uit dat dat wel gegarandeerd voor 12 februari aanstaande het geval zal zijn.
Wij hebben wel een Nederlandse variant. Het VVD-virus.
SARS-COVVD
Evolutie in de praktijk. Het virus zal waarschijnlijk minder heftig en meer besmettelijk worden. Is het over een jaar of 5 gewoon een zoveelste verkoudheid.
Vraag: hoeveel vluchten zijn er vandaag geland op Schiphol uit Variantië? Van die mensen die gewoon hup! Nederland binnenwandelen zonder enige vorm van check of controle?
Dat weet je niet, een mutatie kan ook dodelijker zijn.
De mens past zich aan, aan het virus. Dat is hoe evolutie werkt. Een gemuteerd virus kan wel degelijk ernstiger effecten hebben, dat hoeft niet.
@Mr.Crowley | 19-01-21 | 15:08: Maar de vuistregel is: meer besmettelijk -> minder dodelijk. Pas als de incubatietijd erg lang is en de besmettelijkheidsperiode voor de symptomatische fase komt heb je een gemeen risico dat een virus en besmettelijker en dodelijker kan worden.
Ik maak me niet heel druk, de Spaanse griep is ook gewoon net zo plots verdwenen als hij kwam opzetten.
@Mr.Crowley | 19-01-21 | 15:08: Dat kan, maar een virus is er niet bij gebaat om zijn 'host' te vernietigen en zo zijn vermenigvuldigings- en transportvehikel te verliezen.
@Binnenbaan | 19-01-21 | 15:14: Fijn, iemand die met ratio naar de zaken kijkt.
@Lomo | 19-01-21 | 15:14: Een virus leeft niet, denkt niet, heeft dus geen overlevingsstrategie, dus kan die ook niet aanpassen.
@Lomo | 19-01-21 | 15:14:
Het gaat er om dat de host het moet zien te overleven. Die kan niet anticiperen. Pas op het moment dat de host geïnfecteerd is komt het afweersysteem in werking. Als de host daar niet in slaagt, is het einde oefening.
@Binnenbaan | 19-01-21 | 15:19:
Ieder dier heeft de afweersystemen die het nodig heeft. Die afweersystemen zijn behoorlijk intelligent. Dat is nodig om op diverse dreigingen te kunnen reageren.
@Mr.Crowley | 19-01-21 | 15:24: Neemt niet weg dat een virus niet leeft en dus geen dier of organisme is. Lees nog even de draad.
Wij krijgen binnenkort de schoenen variant, allemaal gekleurde vlekken op je lichaam.
De Nederlandse variant wordt nog over vergaderd, gedebatteerd, gedemonstreerd en gezeurd.
Pas als iedereen het ermee eens is en er is consensus zullen we spreken van de
Nederlandse variant. Geschat wordt ergens begin 2024.
Polder-covid. Daar bestaan maar een vaccin tegen: nog meer overleggen.
In ieder geval dus voldoende varianten om ons de hele zomer binnen te houden.
met avondklok!
@Mr.Crowley | 19-01-21 | 15:05:
Niet vergeten de koekoeksklok op 20:00 in te stellen.
'Ik ga even een luchtje scheppen' *koekoek!*
Maar wij hadden begin tachter jaren wél een ander virus: Hollanditis!
nl.wikipedia.org/wiki/Hollanditis
Alleen linksmensen leden daaraan, ik was gelukkig immuun.
Ik heb nog meegelopen met de anti kruisrakketten demonstratie rondom Woensdrecht. Was kei gezellig. Allemaal linkse meisjes.
En aanstelleritis. Niet heel besmettelijk maar wel enorm heftig.
@keestelpro | 19-01-21 | 15:10: ik hoop dat je er niks aan hebt overgehouden!
@keestelpro | 19-01-21 | 15:10:
Ik heb zelfs meegelopen in die demo te Amsterdam.
Wij als onschuldige rukpubertjes hadden ons laten indoctrineren door linkse middelbare schooldocentjes. Dus wij erheen maar meer omdat wat leuke meiden uit de klas er heen gingen.
En na afloop de Bijenkorf in om Sinterklaascadeautjes te kopen. Want het was tenslotte al 21 november.
Zo betrokken waren wij...
@keestelpro | 19-01-21 | 15:10: Alleen een beetje jammer dat die nuke's niet in Woensdrecht lagen, maar ik Volkel...
@Wijze uit het Oosten | 19-01-21 | 15:41:
Die nukes lagen toen verspreid over het land,
bij Havelte lag ook wat, site wacht, prikkeldraad er omheen en borden met 'Ga Terug' en dat er op je geschoten wordt.
Ik was toen overigens vóór die kruiskroketten,
'liever een raket in de tuin dan een rus in de keuken.'
Een paar linksdraaiende docenten bij ons op school gingen geloof ik wel demonstreren.
In 1988 hadden we de Oranjekoorts
Hoho. scheer niet heel Nederland over 1 kam. Pas op what you wish for!
Hier in Groningers hebben we al eens Malaria gevarieerd: De Groninger ziekte (ook wel ‘tussenpozende koortsen’ of anderedagenkoorts genoemd) die in 1826 uitbrak was (vermoedelijk) een vorm van malaria die aan bijna 10% van de bevolking van de stad Groningen (2.800 mensen in totaal) het leven kostte.
Wij bestellen onze varianten gewoon in China, waarom moeilijk doen?
Aliexpress? Of anders inkopen bij derde partijen.
@VoltaireJohn | 19-01-21 | 15:04: Wel op tijd bestellen, vanaf juli gaat er 21% BTW overheen!
@Bigaroque | 19-01-21 | 15:15:
Bedankt voor de tip! Even tig led-lampen inslaan.
Je bedoelt met varianten; ,slechte kopieën'?
500, o nee, 300 varianten per week importeren we al....
We kunnen in ieder geval nauwelijks fatsoenlijk uit deze ' crisis' komen. Is er een nooduitgang?
Een belasting paradijs zijn voor belasting ontwijkende multinationals.
Dat kunnen we heel goed.
Volkswagen heeft zelfs al een halve eeuw een Variant.
Afgelopen zaterdag op het museumplein is er hard gewerkt aan een Nederlandse variant.
Niet alleen het museumplein hoor. Zolang men feestjes blijft geven en op visite gaat zonder daarbij na te denken, kan de Nederlandse variant zomaar komen.
vreemd dat er dan tijdens de BLM niemand besmet is geraakt, maar die viruswappies dan opeens corona verspreiden vind je niet? Buiten is besmettingsgevaar zo goed als 0, zeker toen de ME het waterkanon inzette, want vochtigheids level ging omhoog.
In de open lucht is de kans op 'besmetting' 0,0.
@Lupuslupus | 19-01-21 | 15:37: Niet nul maar wel verwaarloosbaar. Volgens mij geldt dat ook voor normaal supermarkt bezoek (dus niet een half uur beppen met je besmette buuv in het gangpad).
Die komt heus wel. Hugo is gewoon een beetje langzamer...
Objection! dat van die vleermuis is niet bewezen! Dat er toevallig een lab in Wuhan zit dat onderzoek doet naar Corona virussen is ook louter toeval.
Maar het begon allemaal met de chinese variant!
Of is dat racistisch?
@m.fucker | 19-01-21 | 15:02: Hooguit lacistisch.
REAGEER OOK