Britten ontdekken variant van de variant

Kortom. We gaan er allemaal aan
Muteren, virussen doen het, en muteren, gemuteerde virussen doen het, en muteren, gemuteerde varianten van gemuteerde virussen doen het, en muteren, gemuteerde varianten van gemuteerde varianten van gemuteerde virussen doen het, en muteren, gemuteerde varianten van gemuteerde varianten van gemuteerde varianten van gemuteerde virussen doen het en ergens in deze cirkel van overlevingsdrang van virussen bevinden wij ons nu, op weg naar de HEL. Aan de andere kant van de plas is er namelijk een 'zeer zorgwekkende' variant op een variant aangetroffen, of het is gewoon een compleet andere variant, en in Zuid-Afrika is er ook een variant maar dat is weer een andere variant dan de eerste variant en ook anders dan deze variant. "Vorige week werd al bekend dat - net als in het VK - ook in Zuid-Afrika een variant van het coronavirus rondwaarde. De twee nieuwe gevallen in het VK zouden weer een andere variant behelzen. 'We hebben hier in het Verenigd Koninkrijk opnieuw twee gevallen ontdekt van een nieuwe variant', sprak Hancock vanmiddag. 'Deze nieuwe variant is zeer zorgwekkend, omdat hij nog verder gemuteerd lijkt dan de eerste variant die in ons land ontdekt is en nog sneller overdraagbaar'." De variant is dus nóg erger, nóg gemuteerder en nóg besmettelijker dan de oorspronkelijke variant en dan zul je zien dat er straks nóg een andere variant de variant komt uithangen. We zijn variandrietig. Gecondoleerd allemaal.
Reaguursels
InloggenWelk een onzin. Dit scenario is door geen van de modellen voorspeld. (Robuuste modellen). Dus kan het gewoonweg niet waar zijn.
Ik ben aan het broeden op een grap over een golf variant maar dat is zo’n mislukte auto dat ik blokkeer.
Het is toch gebleken dat de Zuid-Afrikaanse variant en de Engelse variant dezelfde variant zijn en dus helemaal geen variant op een variant maar gewoon dezelfde variant?
Niet helemaal. De Engelse variant heeft een mutatie N501Y, de Afrikaanse N501V. Dus dezelfde aminozuur is gemuteerd naar verschillende. De kans dat dit gebeurt is klein maar dat een soort gelijke mutatie op verschillende delen in de wereld gebeurt is opmerkelijk en draagt bij aan de veronderstelling dat het een 'sterker' virus is en dit 501 aminozuur hier aan bijdraagt.
laat maar komen ik wordt er niet warm of koud van
Eerst word je flink warmer en daarna kouder.
die VK variant was al sinds september in beeld. evenals een lijst van minstens 30 andere varianten. maar ineens moet er grote ophef gemaakt worden.
We zitten nu al meer dan 10 dagen in lockdown. nog steeds stijgen de cijfers. In plaats van de standaard reactie van de regering om dan nog strenger te worden (avondklok etc) kun je ook de conclusie trekken dat de maatregelen het virus niet tegenhouden en ze dus maar beter afschaffen. De maatregelen kosten zowel economisch als of andere vlakken gigantisch veel en werken blijkbaar niet Dat is alsof je huis compleet in brand staat, en je al je geld stopt in flesjes water die je vervolgens 1 voor een gaat leeggieten in de hoop dat het werkt.
Nieuws als dat van een nieuwe variant hou je in je mouw. Die kaart trek je wanneer het opportuun is of als je even zonder munitie zit om op je volk af te schieten.
De duimschroeven van de angst worden nog even aangedraait. Opdat u zich allen laat vaccineren. Daar kan geen overheidscampagne tegenop.
Precies, u begrijpt het.
Ja het ligt er echt té dik bovenop...
Interessant college van Pierre Capel over virus mutaties: https://youtu.be/aOb9M9fSoMQ
Spoiler : al meer dan 26.000.
Rete-interessant.
Weten jullie. De natuur wint altijd. Misschien niet vandaag, morgen of over honderd jaar.
Maar winnen doet het.
Dus laten we stoppen met deze onzin, want dat is het. Paniek om niks.
Dat iedereen dood gaat staat vast, wat maakt het uit om een dag eerder dood te gaan. Leef om het leven en sterf om het sterven. Tis natoer.
Juist. Dat benauwde gedoe en dat gejank: Je DoEt HeT vOoR dE aNdEr. Ja, stoppen met leven zodat iemand met het been in het graf een jaartje langer kan doorkwakkelen.
Sterf liever met waardigheid ipv vast te klampen aan het vergankelijke.
Inderdaad, de dragende klasse opofferen voor de zorgbehoefende klasse is uitermate dom en er is geen rationale voor.
@Gokmaar
Ik neem aan dat je dan wel echt consequent daarin / daarmee bent.
Voor jou nooit bezoeken aan huisarts, ziekenhuizen en dergelijke.
Nooit medicijnen en zo.
Je zoekt geen zorg als je besmet raakt / je uiteindelijk ook aan de beurt bent.
"Tis natoer. " Toch? "Paniek om niks."
On topic : vanochtend met een bekende van me gesproken, sinds een aantal dagen weer onder de mensen na bijna 2 weken op zijn buik en beademing op de IC.
30 kilo kwijtgeraakt en fysiek gesloopt. Maar mentaal sterk.
Zijn vrouw en 2 zonen zijn echt intens blij dat hij er nog is. Net als hij zelf.
Met grote dank aan de zorg.
Overleven om te leven heet dat.
Geen dr. In begrijpend lezen blijkbaar...
Gelukkig zijn er diverse vaccins ontwikkeld dus het aanroepen van God door Kenneth Copeland heeft wel geholpen ;), youtu.be/0JPRvxTjfOk
Copeland. Heeft hij vroeger bij The Police gedrumd?
www.youtube.com/watch?v=-V7qgM2X3xg
Wappie. Die varianten doken altijd al op. Deze varianten zijn al van een paar maanden terug. Lag in de lijn der verwachting, alleen wappies zagen het niet aankomen.
Hoe weten ze nu dat dit een variant is? Bij mijn weten heeft men het Covid-19 virus nog kunnen isoleren, en dus ook nog niet kunnen indentificeren? Iemand een idee?
Hep op feesboek gestaan? Dat virus was in januari al in kaart gebracht.
@RandyBiel | 24-12-20 | 14:41: Laat maar zien.
@Kluukluuk | 24-12-20 | 16:21:
Ben je dan daadwerkelijk zo incapabel in het gebruik van google? Volg je ook helemaal geen nieuws ofzo, leest geen krant?
Hier bv:
mra.asm.org/content/9/11/e00169-20
virological.org/t/novel-2019-coronavi...
@Kluukluuk | 24-12-20 | 16:21: www.ncbi.nlm.nih.gov/datasets/docs/co...
kan je het hele genoom van het virus downloaden.
Het achterhalen van het RNA / DNA van een virus is relatief eenvoudig.
De directeur van Pfizer Nederland verwacht dat hun vaccin werkt tegen de mutatie, maar 100% zeker weten doet hij het niet.
We gaan het meemaken.
Koopmans geeft ook al aan dat er een kans is dat de mutatie invloed heeft op het vaccin. Gaat lekker dit. Gewoon jaarlijks zo'n prik halen voor een ziekte waar je steeds minder last van hebt...
Wetenschappers zeggen nooit zoiets zonder bewijs. Want als ie beweert dat het werkt dan zitten figuren als jij te roepen dat ie dat nooit kan weten.
@BBRDWR | 24-12-20 | 14:52:
We zullen het zien, hij zegt gewoon dat hij het verwacht. Ik verwacht ook van alles wat nooit uitkomt.
@BBRDWR | 24-12-20 | 14:52: wetenschappers hebben binnen de medische wetenschap hoogst zelden écht relevant bewijs, conform de hoogste en meest betrouwbare, valide en reproduceerbare methodologieen. Vandaar dat er relatief veel "bewezen" behandelingen niet bewezen zijn dan wel niet te bewijzen zijn. Het bewijzen dat behandelingen niet werken doen ze niet. Vandaar ook de ongrappige en domme opmerking van de voorzitter van de longartsen. Zo draai je het vertrouwen in de medische wetenschap volautomatisch glimlachend naar het lage niveau waar we al vele jaren zitten, dank zij de systematiek en het verdienmodel van de medische wetenschap. Iets nieuws? Nee, geen zorgen, zelfde wijn, andere zakken.
@sprietatoom | 24-12-20 | 15:12: je verward verwachtingen met hoop.
De samenleving van de toekomst, mede mogelijk gemaakt door het angst zaaien van geenstijl:
Met z'n allen levenslang aan de vaccinaties voor ongevaarlijke ziekten:
https://www.cdc.gov/flu/prevent/misconceptions.htm
(Do I really need a flu vaccine every year?
Yes. CDC recommends a yearly flu vaccine for everyone 6 months of age and older with rare exception.)
Met mondkappen op terwijl er amper besmettingen zijn:
https://www.webcamtaxi.com/en/japan/tokyo/shibuya-crossing.html
Mooi gepromoot Feynman, je bent toch zo'n fan van de Aziatische aanpak? Loop je al met mondkap op buiten?
De samenleving van de toekomst, mede mogelijk gemaakt door het angst zaaien van geenstijl:
Met z'n allen levenslang aan de vaccinaties voor ongevaarlijke ziekten:
https://www.cdc.gov/flu/prevent/misconceptions.htm
(Do I really need a flu vaccine every year?
Yes. CDC recommends a yearly flu vaccine for everyone 6 months of age and older with rare exception.)
Met mondkappen op terwijl er amper besmettingen zijn:
https://www.webcamtaxi.com/en/japan/tokyo/shibuya-crossing.html
Mooi gepromoot Feynman, je bent toch zo'n fan van de Aziatische aanpak? Loop je al met mondkap op buiten?
Hier, nog meer Azië: https://www.bbc.com/worklife/article/20200113-the-rise-of-japans-super-solo-culture
Gemeenschapszin gaat ook kapot. Mooi hoor.
@Michelsz | 24-12-20 | 14:06: komt perfect uit voor de EU - geen echte eenheid in de gemeenschap maar wel allemaal onder dezelfde knoet
Nog sneller overdraagbaar dan de eerdere variant.
Dus dan zal het virus sneller zijn dan het vaccin, met het bereiken van groeps-immuniteit ?
Ja alleen jammer de bammer wanneer het ziekenhuis de opnames niet bij kan benen.
Na de eerste lockdown hebben wetenschappers berekend dat zonder maatregelen er ongeveer 3 miljoen doden zouden zijn gevallen in west Europa. Dat bleek 'slechts' 130,000 te zijn dankzij de maatregelen. Of ondanks de mensen die zich niet aan de maatregelen hielden. Nu met meer kennis over het virus, meer kennis van welke geneesmiddelen werken en welke niet en dus betere behandelingen vallen er hopelijk minder doden maar het probleem blijft de besmettingsgraad. Het virus is ongekend besmettelijk, als een lopend vuurtje. Als het niet snel de kop in word gedrukt blijft het muteren en kunnen we straks zitten met iets wat nog agressiever is. Je wordt niet vrolijk van dit soort nieuws.
Ik raad uw aan om eens naar Flávio te kijken Blackbox tv op you tube wellicht dat uw daar wat vrolijker van word . En anders wat cabaret
@oldskoolhollander | 24-12-20 | 13:58:
Toen hadden ze het over een sterftecijfer van drie procent. Dat sloeg helemaal nergens op. Komt echt niet door die maatregelen.
Ik vraag me af hoe men dit berekend heeft. Er zal ook een bovengrens zitten aan het aantal kwetsbare mensen, of oneerbiedig gezegd, het dorre hout.
En meestal muteert het juist naar minder agressieve varianten.
Dat vraag ik me oprecht af. Waar is de Spaanse griep (en al die andere girep-achtige pandemic soorten gebleven, die zullen toch ook mutaties hebben gekend, En geen geavanceerde vaccins destijds. Misschien is het zwakker worden van mutanten een goed punt.
allemaal modelberekeningen. Modelberekeningen zonder bewijs toetsing: gegarandeerd niet valide, niet betrouwbaar, en vooral: niet reproduceerbaar. Dat kan gewoonweg niet. Zie berekeningen van Brout-Englert-Higgs-deeltje: modellen die een zeer hoge kans van validiteit, betrouwbaarheid en reproduceerbaarheid hebben. Vandaar ook terecht de Nobelprijs. Dát is wetenschap. Niet al dat leuke gereken met niet solide getoetste aannames.
Corona wordt zo wel heel divers.
Dit is niet mogelijk. In een eerdere topics over het vaccin werden reaguurders die het waagden om over mutaties van het covid virus te reaguren, steevast als 'wappie' in de hoek gedrukt. Dus fakenews dit of wa?
Link eens naar een voorbeeld?
@oldskoolhollander | 24-12-20 | 13:55: U gelooft een regenbui ook niet? Kan niet waar zijn, want ik word niet nat?
Wel goed nieuws voor het klimaat.
Wordt een communicerende vatenredenering. Want volgens Marion is het virus juist een gevolg van het klimaat. (dan bedoelen de niet -ontkenners, de kenners dus, de opwarming van de aarde door toedoen van de mens enz......)
@squadra | 24-12-20 | 14:41: Koopmans weet écht wel zaken als virologe, alleen mis ik harde state of the art wetenschappelijke kennis. Het destillaat van deze kennis komt gewoon niet tot zijn recht. Te geringe EBM gehalte, te veel opinie, mogelijk te veel visie (te veel eigen persoonlijk input, te weinig toepassende wat ze niet zou kunnen weten, dat mag ook gemeld worden), te veel matige kwaliteit onderzoek, te veel aannames zonder adequate fundamentering. Erg jammer.
Ik heb er al een tijdje niet meer naar gekeken, maar een maand of wat geleden waren er al meer dan vijftig families van het corona-virus ontdekt, elke familie opgebouwd uit een X-aantal varianten. Dit is puur intuïtief, dus verwacht van mij nu even géén wetenschappelijke onderbouwing, behalve: Kijk naar de griep en de bijbehorende vaccins daarvoor en hoeveel bescherming dat biedt? Ik denk dat op de lange termijn ook dit vaccin weinig tot geen bescherming zal bieden. Bron: Geschiedenis. Gezond verstand. Disclaimer: Het kan wezen dat ik volkomen ongelijk ga krijgen, maar ik denk van niet. Maar ik hoop het van harte!
Wij zijn Corona. Resistentie is futiel.
Nee u zegt het goed. En wat dacht u van kanker? Oftewel ongecontroleerde celdeling, waarbij iedere cel genetisch nèt een beetje anders is dan de andere, en dus waarom daar ook nog steeds geen medicijn voor bestaat.
Griep is ook een enkelstrengs RNA-virus, net als corona. Dat soort virussen hebben de neiging om veel te muteren.
Griep muteert doorgaans veel sneller dan corona.
Lekker dan. Kunnen ze dat hele belscript weer aanpassen.
niet alleen het belscript. er moet natuurlijk ook weer een heel ICT-systeem worden omgebouwd en getest worden en er moeten weer mensen opgeleid worden. Ik snap nog steeds niet dat dat voor het vaccineren zo lang moet deuren. vroeger kreeg je gewoon een inentingenboekje mee, dat hoefde niet getest te worden.
Kunnen die labs geen land van oorsprong codering aanbrengen in die virussen.
Weten we tenminste wie die ellende exporteert.
We horen niks meer uit Equador en Peru enzo...
Die zijn allemaal dood.
Ik denk dat we vooral verdrietig kunnen zijn dat Jaap en zijn mensen de overheid adviseren. Het is toch uiterst onbenullig dat volgens hem de tweede golf te voorkomen was en dat het nu de schuld van iedereen is. Daarbij even voorbijgaand aan het feit dat heel Europa wordt geteisterd en een lockdown weinig of geen verschil maakt. Het virus is slimmer dan Jaap en met hem aan het roer wordt het een steeds grotere ramp.
Dit. ‘Interview’ met van Dissel in de VK had alles van een treinramp. Met van Dissel winnen we de oorlog niet, nooit.
@Computer_says_no | 24-12-20 | 14:13: Nederland wint sowieso geen enkele oorlog, maar dat terzijde.
Gek genoeg kunnen ze nu wel ineens een grens dichtgooien en testen eisen. als ze dat nou vanaf het begin deden was het hier uberhaupt niet zo erg geworden. Maar toen was het volgens van DIssel nog allemaal niet mogelijk en onwaarschiijnlijk etc.
Het is wachten op een mutatie waar het vaccin geen fuck tegen doet; en we zijn weer terug bij af.
Ik merk aan de mensen dat ze enorm uitkijken naar 2021, omdat ze denken dat we dan weer knuffelend op festivals bier drinken (lol).
Niet om de negatieveling te zijn. Maar ik zie het niet gebeuren. 2021 wordt nog veel kutter dan 20.
Al zou het werken dat vaccin, zolang niet voldoende mensen het willen nemen en daar geen consequenties aan verbonden zijn door ergens niet naar binnen te mogen (want dat tast de keuzevrijheid en privacy enzo aan, erg belangrijk...) blijft het sowieso aanmodderen en gaan veel vrijheden voorlopig echt niet terugkeren.
Gat gaat meevallen denk ik. Wat echt goed is, dat dit mRNA vaccin is ontwikkeld in no-time. Voor een nieuw virus kan heel snel weer een nieuw vaccin worden gemaakt, die techniek is er nu maar was er nog niet. Echt wel een mijlpaal.
Voor februari 2020 was het leven alleen maar leuk. Altijd tandpasta-glimlachende influencers, op social media alleen maar leuke, positieve dingen delen. Selfies met al je nieuwe kleren, met gelukkige kindertjes op de achtergrond en je deelde met iedereen wat voor dure en mooie spullen je had gekocht en wat voor stukje vlees je at in je favoriete restaurant. Leuk, leuk, leuk en leuk.
De realiteit van nu is bijna het andere uiterste voor mensen die zich met bovengenoemde bezighielden. Ik kan heel goed begrijpen ze na bijna een jaar afzien wel uitkijken naar 2021.
Overal mutaties behalve in China...
Het begint op te vallen.
Zzzzz
China heeft al diverse uitbraken van SARS gerelateerde ziekten achter de rug. De resistentie bij de bevolking is groter.
@toetssteen | 24-12-20 | 14:34: OK, wat we nodig hebben zijn meer uitbraken. Kannie wachten,,,
Grenzen dicht voor lui uit landen waar ze nog slangen en/of vleermuizen houden of vreten en waar ze er vaak met door ons opgebrachte miljarden er nog steeds 1 grote teringzooi van maken.
Maar dit zeggende besef ik me dat dit een grote illusie is, want dat is het aller-, aller-, allerlaatste wat er gaat gebeuren.
Want 'dat tast de kernwaarden aan van het groot Europese Rijk' volgens Ursula en Guy de Continentverwoesters.
Waarom zou je er voor weg willen lopen? Dan word je nooit weerbaar.
Voor eenieder die beweert dat dat muteren allerminst een zorgelijke zaak is een reminder: De Spaanse Griep kwam ook in golven en een latere mutatie veroorzaakte de veel doelijker variant, wlke miljooenen doden op haar naam schreef.
www.quest.nl/maatschappij/geschiedeni...
Virussen muteren, hoe meer ze circuleren, hoe groter die kans en de kans dat daaruit een gevaarlijker variant onstaat is ook aanwezig. Maar besmettelijker is ook een mogelijkheid. Of milder. Maar met geen zekerheid is te zeggen hoe het virus zich ontwikkelt, dat is namelijk geheel toevallig.
Een loterij is het. Net als het leven zelf. Eén groot probeersel. Beetje van dit, beetje van dat. Wat slecht gebouwd is verdwijnt, wat goed gebouwd is blijft. Totdat er weer wat beters komt. De mens is ook een probeersel. Niet helemaal goed gelukt, die wordt ook steeds zwakker en verdwijnt straks weer. Wat zou er na ons komen?
De dodelijker variant krijgt normaliter geen kans, bij de Spaanse griep was dit waarschijnlijk anders omdat de zware gevallen naar het ziekenhuis werden gestuurd en zo meer mensen konden besmetten dan de milde gevallen, die doorvochten, aldus wiki.
Goh, jij bent viroloog?
@djs | 24-12-20 | 13:22: vinoloog
Grenzen dicht voor tenminste 10 jaar.. dat zal het virus leren..
Dat is wat virussen doen, muteren. Dat is wat alle organismen doen, muteren. Zal hopelijk duidelijk maken dat we ons niet, gedreven door de farmaceuten, als lemmingen moeten gedragen. En voor degenen die zich wel in die afgrond willen storten: life is a bitch.
Ah dus omdat het vaker gebeurt, hoeven we ons geen zorgen te maken over dat muteren. Past die visie ook op ik noem maar wat, menshaaien?
@Beste_Landgenoten | 24-12-20 | 12:56:
Nee, alle mutaties hebben weinig verandert aan het "beginmodel" omdat het gewoon een goede model is gebleken in miljoenen jaren. De zorgen die we nu maken is meer een zoogdiertje die tot mens is geëvolueerd en
haaien als onderdeel van de voedselvoorziening zien. Haaienvinnensoep
Is niets zonder haaienvinnen.
Dit is een heerlijk cynisch hilarische humane parodie. De wetenschappelijke realiteit rondom objectieve kennis rondom RNA virussen komt uit. Niet wat de experts en de politici menen wat er gebeurt, maar wat de realiteit laat gebeuren.
Het kost dan wel even wat geduld, spanning en zwijgen, maar het gebeurt zoals het hoort te gebeuren. Ook de menselijke collectieve acties zijn voorspelbaar, ook vanuit de kennis over groep-systemen en hun gedragingen. Daar gaan we weer...! LOL
Fijne kerstdagen mensen!
Virussen doen dit. Altijd al. Ze komen heftig op, zwakken af, muteren, worden minder dodelijk en besmetten sneller meer mensen. En daarna wordt het een jaarlijks terugkerende neuskriebel en wordt er nog wat geld verdiend met griepprikken.
Ik denk wel dat mensen door de jaren heen steeds minder weerbaar worden. Veel binnen zitten, de hele dag naar schermpjes kijken, te veel eten, te lang op GeenStijl rondhangen, te veel medicijnen slikken en veel te weinig beweging. Daarom zullen de "eerste golven" van nieuwe virussen makkelijker voor veel doden zorgen.
Onze gezondheidszorg zou wat mij betreft wel veel meer preventief mogen zijn, maar dat staat nog steeds in de kinderschoenen. Mensen motiveren weerbaarder te worden is het beste wat je kunt doen.
Dat is nu precies niet de bedoeling van de RIVM. Anders hadden we wel een campagne gezien om voldoende vitamine D3, C en zink te pakken in de wintermaanden.
@Pimp my Voortuin | 24-12-20 | 12:46: dat is bestaand advies voor mensen in de risicogroep.
@Continuum | 24-12-20 | 12:51: Zelf isolatie ook...
Daarbij hoort dus ook: vies worden, kou lijden, risico's nemen en daarbij jezelf durven bezeren(zowel lichamelijk als mentaal), voldoende lichaamsbeweging ( >uur per dag, half uurtje is *echt* niet genoeg).
Dé reden dat kinderen alles in hun mond stoppen is, naast de gevoeligheid van de tong, de blootstelling van het immuunsysteem aan allerhande vuil en viezigheid zodat er weerstand opgebouwd kan worden.
@Continuum | 24-12-20 | 12:51: Volgens mij is heel NL nu zo'n beetje de risicogroep, gezien de paniek.
@ReyNemaattori | 24-12-20 | 12:53: Er komt vaker naar voren dat er bij kinderen die op een boerderij opgroeien minder astmatische aandoeningen voorkomen dan kinderen die in een stad opgroeien. Dat heeft alles te maken met wat jij schrijft.
@Pimp my Voortuin | 24-12-20 | 13:00: welke paniek precies? Er waren wat mensen doorgeslagen met toiletpapier in het begin. Maar wie is er nu precies in paniek?
@Continuum | 24-12-20 | 13:09: mbt toilet papier, mee eens. Verder, kijk eens om u heen.
@Pimp my Voortuin | 24-12-20 | 13:13: vrij rustig momenteel om me heen. Ff jammer dat de kerst bij schoonfamilie is gecanceld wegens positieve test, maar anders dan dat vrij ok. bij u zijn ze aan het plunderen?
Met name dat op GS rondhangen...
@Continuum | 24-12-20 | 13:16: Zit aan de andere kant van de aardbol van u. Hier is het zomer en afgezien van die stoffen gezichtslapjes gaat het leven gewoon door.
De 1000,- Euro vraag is: Gaat het vaccine ons beschermen tegen al deze varianten?
intuitief: nee, nauwelijks. 't Gaat grofweg hetzelfde als met de influenza A en B griepspuit. Vermoedelijk minimaal effect, hoogstens bij selecte groepen, alwaar de onderzoeken die dat bevestigen fors underpowered zijn dan wel van slechte kwaliteit zijn, dan wel gebiased zijn.
Let op. Max Verstappen zal volgend jaar voorsprong nemen met een snel gemuteerde variant.
Met een beetje geluk en niet te veel bangmakerij gaat ons immuunsysteem ons beschermen tegen al deze varianten.
Met een vaccin kan ook, als gokken en hordelopen je ding is.
@nobodiesunmighty | 24-12-20 | 12:47: waarom niet? Vaccin grijpt op paar punten van het virus die lastig kunnen muteren.
Zeer waarschijnlijk wel. De kans dat de plekken waar de antistoffen aanpakken veranderen door een mutatie is best vele malen kleiner als de kans op een mutatie.
Laat de 1000 euro vraag maar aan Rutte over
@Dlareg | 24-12-20 | 13:05:
toch vraag ik me dat bij die mRNA vaccins af, ondat die heel specifiek voor spike-eiwitten coderen. Laten daarin nou net die mutaties zijn opgetreden.
@lekgoot | 24-12-20 | 14:38: het spike eiwit is bijna 1300 amino zuren groot. Het receptor bindende gedeelte van de spike-eiwit is 222 amino zuren lang (RBD, 319–541 residues: www.nature.com/articles/s41401-020-04...).
De meest invloedrijke mutatie zit op amino zuur 501 dat dus ook in het receptor bindend gedeelte zit en hierdoor waarschijnlijk zorgt voor ern betere entry van het virus in de cell.
Antilichamen hebben naast de enkele mutaties dus nog ongeveer 1300 andere regios om te binden. Zal het vaccin minder efficient dan 90% zijn: misschien. Zal het vaccin nutteloos (0% beschermend) worden: onwaarschijnlijk.
Covid 19 is toch ook een mutatie van SarsCov2? Er zullen er wel meer komen en er zijn er ook al meer geweest. Daarom vinden ze ook almaar restjes van dood materiaal. Dat noemen ze dan positieve test, maar is feitelijk vals alarm.
Covid is de ziekte die door het sars-cov-2 virus wordt veroorzaakt
O, dat is vals alarm! Hè, gelukkig. Blij toe dat iemand dat 'ns een keer vertelt. Had het nog nooooiiiit gehoord.
Ik wacht nog op de angstfilmpjes van overvolle IC's met mensen aan de beademing en ziekenhuizen die uitpuilen met opgestapelde bodybags in wachtkamers en gangen.
Het is 2020, het aantal camera's zijn schaars.
Staan al 9 maanden online op youtube, bv vanuit Bergamo
Net of u die zou geloven.
@Diederik_Ezel | 24-12-20 | 12:44: Hahaha. Wappie.
Bill Gates zet ze eerdaags op feesboek.
Ik zit te wachten op een virus dat zeer besmettelijk is en dat een mens niet ziek maakt maar wat minder vruchtbaar.
www.forbes.com/sites/victoriaforster/...
Dr. Bill ook.
hmmm. ik wil een virus dat mij omnipotent maakt..
Zodat de viruswappies zich niet meer voortplanten.. win-win
Gaan we weer allemaal deaud?
Het eeuwig correcte karakter van de Britten verplicht hen het nieuwe virus te melden.
Rutte is volstrekt empathie loos en houd het geheim.
Zijn kop zal toch nooit rollen.
Dus wegkijken maar.
Volkomen willekeurige zinnen.
De kachel brandt.
Het vuilnis wordt straks opgehaald.
Op naar de nul zetels.
@John McClane | 24-12-20 | 12:36: Sorry, ik kan niet anders, maar heb toch een mening.
@John McClane | 24-12-20 | 12:36: Zit toch wel wat in. Het is heel moedig en genereus van de Britten dat ze die mutaties melden. Het schaadt hun economie en toch doen ze het.
Wij houden dat soort kennis liever onder de pet. Als we mutaties al kunnen ontdekken met onze ondermaatse technieken.
Bangmakerij is het verdienmodel.
Lekker hysterisch bezig blijven.
Indien de ooit nuchtere Nederlander gewoon 3 weken zijn kop zou houden (en niet, ikke,ikke,ikke wil dit en ik wil dat en ik heb zoveel emoties) en contact zou vermijden waren we er misschien wel helemaal vanaf.
Ok en dan half Duitsland aan Het Virus, net als België, maar wij waren er dan vanaf? Hoe dan?
Maar je kunt die 10,- korting op Black Friday toch niet laten liggen als domme egoïstische lemming zijnde...?
Het wachten is op een mutatie met het Ebola- en/of Malburg-virus. Dan is het Game Over.
Het is wachten op het voorjaar dan is het over.
@Trumme | 24-12-20 | 12:30: dit ja.
Waren er in Afrika niet al mensen met zowel Ebola en Corona? Soort van "Corolla"?
@ReyNemaattori | 24-12-20 | 13:00: Nee.
@Trumme | 24-12-20 | 12:30: precies.
Marburg.
Het lijkt wel alsof de mens geestelijk muteert binnen één jaar.
Een besmettelijker mutatie van een virus kan zorgen dat er minder mensen sterven aan het gemuteerde virus ten opzichte van het oude virus omdat het het virus verzwakt.
Ik heb speciaal Chinees vuurwerk. Gillende keukenmedici.
roflol
Goh! Natuur.......... eng eng, moeten we niet willen met z’n allen...... en door.
Voor de mensen die van grafiekjes houden: nextstrain.org/ncov/europe
Hele hopen aan opties, uitleg, presentatie enzovoorts.
Zal ik klikken? Zal ik niet klikken?
Er wordt zóveel onzin uitgeroepen door wappies.
Toch maar klikken...
Interessant! Alleen niet erg smartphone-vriendelijk.
@Papa Jones | 24-12-20 | 12:27:
Ik vind wappies steeds leuker klinken als geuzennaam voor wakkere burgers. De een denk zelf, de ander praat na.
@Wachtmaar! | 24-12-20 | 12:45: Het zijn juist de complotdenkers die klakkeloos Willem Engel, Lange Frans, Jansen met een e, van Haga etc napraten
@Papa Jones | 24-12-20 | 12:29: Die smartphone onvriendelijkheid komt door de grote hoeveelheid data die realtime in een vorm geperst wordt om te presenteren. Mijn desktop heeft er ook wat moeite mee zo nu en dan.
Wat wel duidelijk wordt is dat er niet slechts één variant van SARS-COV-2 rondzwerft, maar dat het er veel meer zijn die allemaal hun eigen vingerafdruk hebben. Over de eigenschappen laat ik me niet uit, maar dat is omdat ik totaal geen kennis heb wat betreft de achterliggende biologische mechanismes.
@Wachtmaar! | 24-12-20 | 12:45: Wakkies!
Tijdens de Brexit? Ja ja..!
Zometeen krijgen we nog een jaarlijks corona-seizoen... ik stel voor dat iedereen voortaan alleen nog maar grijze overals draagt, proteineblokken eet die de overheid dagelijks door uw brievenbus schuift en verder vooral niet gezellig of sociaal doet... zo krijgen we "samen" -het- virus onder controle.
Nou wat zullen ze in Amsterdam blij zijn met de diversiteit van het virus. Gaan ze het nu nog wel bestrijden of worden de varianten daar met open arme ontvangen?
Leuk filmpje op het internets in België 30 Afrikanen in een kelder lopen 2 vrouwelijke agenten ondersteboven die verhaal kwamen halen en de heren wilde tegenhouden tot er versterking kwam. De media houdt het overigens op ‘personen’.
@Trumme | 24-12-20 | 12:28:
Klinkt als het begin van een porno....
30 Afrikanen in een kelder, 2 vrouwen in uniform....
@Trumme | 24-12-20 | 12:28: Mooi stukje genderequality aan 't werk idd.
Kelderdeur zwaait naar buiten in een smalle gang: ze hadden gewoon aan de andere kant van die deur, met de rug tegen de muur en voeten tegen die deur de boel kunnen blokkeren tot er versterking is.
Nee, je wacht eerst tot er een ontsnapt en gaat vervolgens de naar binnen draaiende deur in je uppie proberen dicht te houden terwijl daar 10 afrikanen aantrekken...
We zitten momenteel op 20 mutanten o.i.d. Covid 19. Boeie, dat doen virussen. Eén nieuwe per maand is normaal. De mutaties onderling doen een wedstrijdje wie de beste is. De meest dodelijke, de geilste, de snelste en de onschuldigste. Over een paar jaar kennen we de uitslag. Of niet, als we allemaal dood zijn. Krijgen ze (de dan juichende planten- en dierenwereld) de planeet zonder de parasiet mensch weer terug. Verder, don't let it dominate you.
Ik vraag me af hoeveel mensen ik inmiddels al vermoord heb door zonder mondkapje rond te lopen buiten. Ik hoop op veel, zijn vaak Gulliver types met zwakke genen. Kunnen we missen als kiespijn.
Mét mondkapje buiten lopen?
U snapt er nog stééds niks van he.
@Papa Jones | 24-12-20 | 12:24: Als ik getypt had dat ik dat binnen ook doe had ik alle gutmenschen over me heen gekregen..
hebben de diversiteitsdrammers nou hun zin?
Pffff,moeilijk hoor.
Als iedereen nu gewoon eens 2 weken zijn/haar adem inhoudt?
Dus.
Is dat het nieuwe RIVM advies? Gaat Bruls dat ook handhaven?
Als je wegkijkt, zal je nooit een gemuteerd virus aanschouwen.
Honderd duizenden mensen reisden per dag terwijl Nederland geen
nieuw gemuteerd virus vind.
Onder de pet houden, heet zoiets.
Het is bikkelen om de overbevolking tegen te gaan.
lol
Dus dan hebben we drie verschillende IC’s nodig.
En Hijgo de Jong krijgt twee assistenten erbij.
Ieder z’n Covid.
"Dat eerste vaccin ging zo makkelijk, we doen er nog een schepje bovenop" denken die witte jassenmaffiosi waarschijnlijk. Even kijken hoever ze kunnen gaan.
Ik geloof er geen ruk van.
Om demense onder controle te krijgen - en vooral te houden! - is angst het beste middel. Dat blijkt toch? Muilkorven, 1,5 meter afstand, niet meer bij elkaar over de vloer mogen komen, zelfs in de buitenlucht afstand houden. En het volk buigt en bukt want 'het dodelijke virus'. En nu is er weer een nieuwe variant opgedoken want stèl dat het 1e een beetje uitgewerkt raakt, dan is het altijd handig om er een (of meer) achter de hand te hebben om het gepeupel weer in het harnas te wringen. Want reken maar dat we hier de komende jaren niet meer vanaf komen. Rutte in zijn 1e toespraak: 'we gaan nooit meer terug naar het oude normaal'. Je kunt van hem vinden wat je wilt maar toen sprak hij voor één keer de waarheid. Zó jammer dat de meesten dat alweer zijn vergeten en hopen op 'betere tijden'.
@Lupuslupus | 24-12-20 | 12:31:
Precies! Er komen geen betere tijden meer. Geen normale tijden ook. Maar goed dit is wat al die volgers zo graag willen. Niet meer genieten wordt de norm.
Wat is er mis met de media?
In deze eerste aflevering van “Keuringsdienst van Waarheid” kijken we naar de rol die de media spelen in de beïnvloeding van beeldvorming en opinie. Hoewel de media de taak hebben – zelfs de verplichting – om u objectief en zo breed mogelijk te informeren, blijkt dat in werkelijkheid niet te gebeuren. In tegendeel; de media hanteren een verbluffend selectieve werkwijze tijdens hun objectief geachte verslaggeving.
Om deze aflevering niet oneindig lang te maken, zullen we de glijdende schaal waarop de journalistiek zich de afgelopen decennia heeft begeven niet in zijn geheel behandelen. We beperken ons tot het afgelopen jaar, waarin de media een zeer eenzijdige, veelal bepalende rol hebben gespeeld in de corona-crisis en de pandemie. De ene keer, doordat ze essentiële feiten of gebeurtenissen niet met u deelden. De andere keer, doordat deze onjuist werden weergegeven. We gaan een aantal specifieke onderwerpen en momenten van het afgelopen jaar met u doornemen, waarin de media – en de journalistiek – een hoofdrol hebben gespeeld in de beeldvorming.
www.youtube.com/watch?v=zWonLtkEPx4&a...
Laat me raden.
Een geheel objectieve aflevering 'Keuringsdienst van Waarheid'.
woordenbom. not leuk.
Kenmerken van totalitaire systemen. Enfin een rijtje dan maar:
Het belang van de groep en de staat gaat voor alles.
De leider is allesoverheersend. Rutte kont overal mee weg, Kritiekloos.
Eenpartijstelsel, hier dan het kartel, geen zuivere parlementaire democratie.
Massamedia: propaganda.
Jeugd geïndoctrineerd.
Veel uiterlijk vertoon.
Soort geloof, multiculti, verbinding, overwinnen van 'het kwade' , de Russen, het virus, klimaatverandering.
Ga ik kijken. Ook iets over de extreme apps bij de JOVD? Of alleen 100 artikelen over de JFVD?
ps : pisnicht. zal wel weer niet door de woke heenkomen. mag ook niks meer.
@Papa Jones | 24-12-20 | 12:20:
Je zou ook naar de aflevering kunnen kijken en dan een oordeel vellen.
@Piet Karbiet | 24-12-20 | 12:24:
lol
Nope.gaat over corona en de kuch media
Goed programma. Als Geen Stijl hier niets mee doet , weten we ook hoe laat het is.
Vul dat nog even aan met de rol van de zgn. gerenommeerde medische tijdschriften. Zij waren het die ook artsen, zelfs specialisten en verpleegkundigen op het verkeerde been zetten. Alleen de Lancet gaf eerder een rectificatie m.b.t. hydroxiclorokini. De anderen blijven maar onzin publiceren. Ook veel specialisten zijn heel slecht op de hoogte als het gaat om Covid19.
we are all gonna die sooner.
... or later.
Ik zou maar niet teveel in huis halen,
Laat die oliebollen maar zitten.
ps : waarom wordt er niet geprikt in nederland ?
@Ruimedenker | 24-12-20 | 12:19: Nou ik was echt wel van plan om volgende week een paar oliebollen en appelflapjes te kopen hoor. Oliebollen doormidden snijden en dan een plakje kaas er tussen is ook héérlijk. Vroeger toen we nog zelf bakten deed ik de overgebleven oliebollen in de vriezer. Zaten we t/m februari nog af en toe een oliebol te eten: ontdooien, doormidden snijden en plakje kaas er tussen, dan even in de oven tot ze knapperig waren.
@Lupuslupus | 24-12-20 | 12:40:
"Oliebollen doormidden snijden en dan een plakje kaas er tussen is ook héérlijk. "
Okeej....
Nog nooit aan gedacht.
*Oliebol ham/kaas eten gaat*
@Lupuslupus | 24-12-20 | 12:40:
Het water loopt mij in de mond.
Lekker, met veel krenten.
@newray | 24-12-20 | 12:19: Dan loopt het land leeg. Of dacht je dat er zand in die dijken zit?
Ze hebben net mijn schedel open gemaakt. Er zit niets meer in.
Lucht wel op toch?
dat ie nog kan typen.. zal wel blond zijn.
Gelukkig hebben Kuipers en Gommers hard gewerkt aan extra zorgcapaciteit. Gelukkig zitten ze niet onder de kerstboom een half miljoen euro te verdelen inclusief baanzekerheid en dertiende maand.
Gellukig vragen ze niet hun 'klanten' om hun winkel te mijden en zichzelf op te sluiten.
Gelukkig komen ze niet 3 keer per week in een zinloos praatprogramma op TV om het volk bang te maken.
En gelukkig zitten ze gratis 3x per week bij Beau Op1 of EenVandaag.
@Trumme | 24-12-20 | 12:20:
Bovendien: hoe valt drie dagen per week komen opdraven in een klamme tv-studio te rijmen met verantwoord coronabeleid?
Als de nieuwe variant zo enorm veel meer besmettelijker is dan het oude vertrouwde covid-19 is het toch niet handig om telkens weer met 10 wildvreemden in een studiosetting te zitten keuvelen?
@Computer_says_no | 24-12-20 | 12:40: Daarom is die bangmakerij ook gewoon onzin. Zijzelf demonstreren het toch?
Welk reproduktiegetal hebben we nodig om binnen een maand van dit gezeik af te zijn? Als iedereen het heeft, hoeven we ook niet meer te vrezen voor besmettingen. Dan is het klaar
Met deze nieuwe versnelde varianten gaat het vlotter dan met vaccineren.
Geen paniek, GeenStijl!
Even wat orde brengen in deze woordenbrij.
Deze variant is gewoon wat beter overdraagbaar. Je wordt er niet zieker van. Alleen lopen de besmettingen wat harder op. Vinden ze in het ziekenhuis niet leuk. De lockdown duurt daardoor wat langer.
Da's alles!
Geen dank, graag gedaan.
Ik ben eerder benieuwd wat er in Duitsland aan de hand is. Die hadden tijdens de eerste golf heel weinig doden en nu 1000 per dag....
Zou kunnen komen dat daar tijdens de eerste golf weinig 'dor hout' in de brand is gevlogen.
@Gulliver | 24-12-20 | 12:18: Ik denk dat Duitsland te laat was met een nieuwe lockdown-maatregelen.
@Gulliver | 24-12-20 | 12:18:
inderdaad wel interessant om te onderzoeken.
@Papa Jones | 24-12-20 | 12:22: dus jij gelooft nog in die lock-downs? Ga ff nu bij de Appie of Jumbo kijken.
Bovendien zat Oostenrijk eind november al in lock-down en moeten nu weer. Helpt dus geen flikker.
@Gulliver | 24-12-20 | 12:18: Toen waren er simpelweg minder besmettingen. Omdat het voorjaar werd.
@Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 12:37: dat plus dat de Duitsers toen weken voor liepen op ons wat betreft maatregelen nemen.
@Trumme | 24-12-20 | 12:34: Die lockdown kun je pas beëindigen als de ziekte zo goed als verdwenen is. In alle andere gevallen is 't gewoon een kwestie van zachte heelmeesters maken stinkende wonden en laait 't gewoon weer op...
Hoe sneller we het allemaal onder de leden hebben gehad, hoe beter.
Ps, wordt er in NL al iets voorgeschreven als je positief getest bent, of mag je nog steeds alleen maar bidden?
https://ivmmeta.com/
Het ontdekken moet aan banden gelegd worden!
Als je niets ontdekt, dan kom je ook niets te weten.
En weet je niets, dan kan je er ook niet bang voor worden.
Wat niet weet wat niet deert, of geestelijk bezeert.
Dus stop de ontdekkingen!
Hoe kunnen ze aan de hand van twee (!) besmettingen al vaststellen dat deze variate besmettelijker is
Science, bitch.
De CoronaMix.
Beetje van Azië, beetje van Afrika, beetje van Europa.
Diverser kan haast niet.
Covid United - FC Flu 3-0
Dit heb ik maanden geleden al gezegd. Het corona virus gaat zich gedragen als het griepvirus. Ieder jaar terug kerend met een aantal varianten in mogelijke smaakjes. Daarom maken ze de jaarlijkse griepprik op basis van voorspellingen welke opduikende strain dat jaar het meest aannemelijk is. Het zal met corona niet anders zijn. En voilà.
Dus de wappies krijgen gelijk dat het een griepje is? Muteert ook als een dolle. Zucht. Nou we gaan nog maanden in lockdowns zitten, precies zoals verwacht.
Nee ook wat dat betreft zijn de wappies geestelijk beperkte malloten.
Wie nu nog steeds niet snapt dat een covid virus geen influenza virus is gaat dat ook niet meer snappen.
@Gulliver | 24-12-20 | 12:13: Klopt het is eerder een stevige verkoudheid. Nou blij?
@Gulliver | 24-12-20 | 12:13: Tis n neefje met dezelfde effecten.
Wappie is het stopwoordje van Gulliver die krijgt er voor betaald.
Nederland is heel verstandig geweest door direct de grens met Engeland te sluiten.
De wappies zagen er uiteraard een anti-Brexit complot in....
Niet elke wappie is een wappie.
Ik ben wel wappie.
Als je wegkijkt, zal je nooit een gemuteerd virus aanschouwen.
Honderd duizenden mensen reisden per dag terwijl Nederland geen
nieuw gemuteerd virus vind.
Onder de pet houden, heet zoiets.
Gulliver is toch die gast die aanspoelde op het eiland Lilliput. Over Wappie gesproken.
Geef maar toe dat wappies slim zijn...
@Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 12:09: Er komt een moment dat de "wappies" een meerderheid zijn, steeds meer mensen gaan kritischer nadenken. Is het dan nog wel een Geuzennaam?
Waarom alleen het VK en niet Denemarken, Italie, Zuid Afrika, Gibraltar en Australie, waar dezelfde variant is ontdekt? Zelfs in Nederland zijn al gevallen ontdekt.
Dat ‘direct sluiten’ van jou is ook weer lachwekkend want inmiddels is bekend dat dat gemuteerde virus hier een paar weken geleden al is aangetroffen. Dus zoals het hele jaar al lopen we weer achter de feiten aan en sta jij het beleid weer te verdedigen. Next.
@Trumme | 24-12-20 | 12:37: Sterker nog:
Vanuit Denemarken, via Nederland naar Engeland...
Alweer die dekselse Britten. De EU komt er over een paar maanden achter dat er gemuteerde varianten bestaan.
Ik probeer al een paar dagen de officiële bijsluiter van het Phizer-vaccin boven water te krijgen. Want de MSM kan wel zeggen dat het allemaal meevalt met de bijverschijnselen, maar die geloof ik niet meer. Iemand een linkje?
assets.publishing.service.gov.uk/gove...
www.geneesmiddeleninformatiebank.nl/o...
Als je de bijwerkingen wil weten.
Bron: FDA www.fda.gov/media/144414/download (pagina 3)
The most commonly reported side effects, which typically lasted several days, were pain at the injection site, tiredness, headache, muscle pain, chills, joint pain, and fever. Of note, more people experienced these side effects after the second dose than after the first dose, so it is important for vaccination providers and recipients to expect that there may be some side effects after either dose, but even more so after the second dose.
Probeer de bijsluiter van een fles whisky of wijn eerst even te zoeken.
@normanius | 24-12-20 | 12:09: En lange termijn? Is dat onderzocht?
@MooseNL | 24-12-20 | 12:18: Haha
@normanius | 24-12-20 | 12:09: Stelt mij niet bepaald gerust. Dus ik blijf bij mijn besluit om niet te vaccineren.
www.yumpu.com/en/document/view/118394...
‘Respect voor de biblebelt. Ze nemen het leven zoals het komt. Voor alle andere mensen, die moeite daarmee hebben, heeft God de wetenschap bedacht.’
Leptob
Ik citeer nog een keer met vol-ledige instemming (niet te verwarren met toestemming) deze tegel onder een corona-item van gisteren. Gewoon omdat hij zo mooi en waar is in z’n eenvoud.
Laat die christengekkies elkaar maar uitroeien.
Zal Nederland van opknappen.
@Gulliver | 24-12-20 | 12:09: Nou doe je net of elke covid patiënt doodgaat. Denk dat er weinig verandert in de demografie van de biblebelt.
@haddem | 24-12-20 | 12:11:
De gemiddelde leeftijd van kerkgangers is een stuk hoger dan die van discobezoekers.
@Gulliver | 24-12-20 | 12:15: doen de Moskeeën niet mee in jouw ogen? Of durf je die niet te beledigen?
@Gulliver | 24-12-20 | 12:09: Jouw religie is COVID-19 geworden, maar dat wil je maar niet onder ogen zien. Blijf altijd alert op je eigen ontwikkeling waarde Gulliver.
De uitvaartbusiness is booming. Ik heb wel ideeën om er iets te doen. Hoe besmettelijk zijn coronalijken?
Hangt er vanaf of je eraan likt of niet....
Hoesten en niezen doen ze in ieder geval niet. Soms komt er toch wat gas uit maar het helpt als je goed koelt.
@Leptob | 24-12-20 | 12:02 |
"Hoe besmettelijk zijn coronalijken?"
Het is geen Ebola waarbij zelfs de lijken nog levensgevaarlijk zijn.
Die business boomde in 2018 toch ook al toch tijdens die grieppandemie.
@Trumme | 24-12-20 | 12:25: Niets van die grieppandemie gemerkt. Helemaal niets.
Tijd om Engeland te boycotten. Koop niks bij de Harrods!
Harrods is niet van Engeland.
Qatar....
Net als 75% van London, dat niet van Engelsen is.
@Ruimedenker | 24-12-20 | 12:05: I know, I know...
ok.
Ehm. Koop geen piccalilly! Geen fish en chips! Geen Engelse drop!
Rechts rijden op de weg!
@Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 12:07:
Ha!
Kijk geen BBC, kijk geen Engels voetbal.
Alleen nog “Allo Allo”
Koop geen nothing, nada, zero!
FcUk... viespeuken!
@Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 12:07: Fish en chips zijn overheerlijk! Moet je wel vragen of ze geen azijn op de 'chips' willen doen want dan is het niet te eten.
Jeetje, je zou bijna denken dat er heel stelselmatig een nieuwe, omgevolkte samenleving ontstaat waarin de elite het goed heeft en de rest niks mag. Maar gelukkig ben ik geen wappie en blijf ik gehoorzaam binnen en doe ik echt helemaal niks leuks meer.
Ik heb sowieso een hekel aan gezelligheid.
Ze schorten zo'n beetje al uw grondrechten op maar als u het een intelligente Staat van beleg noemt bent u een wappie. En de politie is schietklaar. nos.nl/teletekst#108
@Piet Karbiet | 24-12-20 | 12:09:
Gelukkig weten ze nauwelijks wat de voor- en achterkant van dat apparaat is. pangpang
@Joffri | 24-12-20 | 12:11: Hiermee kan het niet mis gaan:
scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9...
Ah we zijn niet bang genoeg meer. Even alle media volproppen met meer horrornieuws.
Precies dat ja. Gelukkig denken steeds meer mensen: 't zal wel'.
Dit is voor Bill Gates toch niet bij te houden? De man moet inmiddels in vele honderden start ups van vaccinontwikkelaars geld stoppen voor een fors aandeel. Ik benijd Belinda niet.
"Doctor" Bill
2000% rendement maakt hij volgens eigen zeggen op zijn vaccinatie-investeringen.
Zin in 2026 nu. Of is dat nog te vroeg?
Wat gebeurt er dan in 2026?
@Jezus_Boeddha | 24-12-20 | 12:11: Dan is kerona vermoedelijk iets uit het verleden en hebben we een nieuwe premier.
Brexvid 19
Gistermiddag ‘s lands snelwegen gebruikende zag ik het verschijnsel ‘coronaracer’ weer volop in bedrijf. Hoe halen we ooit de CO2-norm, mensen, met al die varianten in het verschiet..
Ik kijk meestal eerst even hoe de chauffeur gepigmenteerd is. In bijna alle gevallen kunt het rijgedrag op pigmentatie wel zo'n beetje inschatten.
@Ommezwaai | 24-12-20 | 11:58: alleen pigmentatie? Of ook gender? Wel of geen baarmoeder? Misschien is het handig als we op onze auto's zetten hoe we ons identificeren. Kunnen we de boetes ook identiteits afhankelijk maken.
@Ommezwaai: of je kijkt gewoon of het een Audi is
@Ommezwaai | 24-12-20 | 11:58:
Ook de gepigmenteerden vallen in categorieën uiteen. Je hebt ook de wat ik maar noem uitrusters, die op de snelweg bij voorkeur niet harder dan met 70 of 80 de verkeersstromen van de natie tot geduld wensen te manen.
@Dampende_aardappel | 24-12-20 | 12:01:
Hé ho, nu ga je te ver...
Moet ik nu 3 mondkapjes voor?
Ja. En uw handen ontsmetten met de hogedrukreiniger....
Vergeet u de drie liter gootsteenontstopper bij het ontbijt niet en adem plenty velgenreiniger in gedurende de hele dag.
Oh, nou als er dan toch geen enkele hoop meer is....
Of we nou deaudt gaan aan de ene of de andere variant...
Het griepvirus muteert ook bijna letterlijk waar je bijstaat.. Hoe meer het zich vermenigvuldigt, hoe groter de kans op mutaties. Dat is nou eenmaal genoegzaam bekend en is eigenlijk geen nieuws.
Daarom komt het ook alleen in het nieuws als er significante mutaties optreden.
Eikel
Mensen in de vruchtbare leeftijd krijgen ook op verwaarloosbare schaal kanker.
Er wordt toch ook veel geld en moeite in kanker onderzoek gestopt? Of ben je niet helemaal bij de tijd ofzo?
@ruudvangeelen | 24-12-20 | 11:53: jha.... vroeger geen biologie les gehad???
Kanker gaan we nooit oplossen. Kanker is een grapje van moeder Aarde om e.e.a. binnen de perken te houden. Corona trouwens ook.
@RandyBiel | 24-12-20 | 12:01: Nou.
www.geenstijl.nl/3504001/geld_alpe_dh...
@RandyBiel | 24-12-20 | 12:01: Gat goed hè, met kanker uitroeien...
@RickRD | 24-12-20 | 12:10: Van de 75 miljoen die met de vorige zeven edities is opgehaald...
75 Miljoen maar liefst.
Wow.
Moet je nagaan wat er met het geld voor corona -> Italië gedaan had kunnen worden.
Wat is er met dat geld gebeurt...
@RickRD | 24-12-20 | 12:10:
Oh zijn dat alle wereldwijde financieringen van kanker onderzoek? Goh...
@Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 12:10:
Uitroeien?
Je dacht toch niet serieus dat kanker besmettelijk is?
Juist het onderzoek naar geneesmiddelen die inwerken op de genetische code, of samenwerken met de genetische machinerie (zoals het mRNA vaccin) van de cel is in dat opzicht relevant.
@RandyBiel | 24-12-20 | 12:18: Hoe heet dat ook alweer.
Kom..
HPV
Clown.
@Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 12:27:
Dat is er maar een van velen soorten. En daar is dus al een vaccin voor.
Mu tering hé!
Derde golf Covid I
Tweede golf Covid II
Eerste golf Covid III
Krijgen we nu dagelijks 3 verschillende cijfers van het RIVM?
Dit is het opwarmertje om ons covid 21 door de strot de douwen. Gewoon door in het nieuwe normaal.
Dit is al covid 21.. het zou alleen volgens den routemap begin volgend jaar pas komen.. gevolgen hiervan gaan nog rapper.
Joy. Dan wordt het nog makkelijker om een touw vast te knopen aan al die cijfers.
@All_Anonymous | 24-12-20 | 12:02: Nog drillrapper.
Ik vind het ook vrij opmerkelijk, die plotselinge fixatie op het verschijnen van mutaties. Terwijl het optreden van mutaties vanaf het begin af aan al het geval is geweest. Goed, deze mutaties zijn wat besmettelijker (hoewel ik me afvraag of er geen kanttekeningen zijn te plaatsen bij die 70%) maar is die besmettelijkheid bij eerdere mutaties van dit virus ook al gemeten? Hoe dan ook, het lag in de lijn der verwachting dat er besmettelijker varianten zouden verschijnen. Het ligt ook in de lijn der verwachting dat deze minder ernstige verschijnselen veroorzaken. Covid muteert naar een verkoudheidje.
Eens.
"Het ligt ook in de lijn der verwachting" wat lul jij nou man. Heb je die info van Maurice de Hond? Virusuberwappie Willem Engel? Misschien moet je eens gaan sollicteren bij het RIVM.
@ruudvangeelen | 24-12-20 | 11:55: Dit is compleet normaal bij virussen. Dus weet niet wat jij loopt te wauwelen, maar ik zou je amygdala even laten checken zodra er weer reguliere zorg beschikbaar is. Hij lijkt wat vergroot.
@ruudvangeelen | 24-12-20 | 11:55:
het raakt u diep, hè.
Sowieso is de variant die al tijden door Europa rondgaat besmettelijker dan die in Wuhan rondging.
@RandyBiel | 24-12-20 | 11:57:
Die Europese variant lijkt ook minder heftig dan de Wuhan variant. Hier geen mensen die plotseling dood op straat neervallen. De nieuwe Engelse variant is nóg besmettelijker, maar het zou me niets verbazen als die weer wat minder ernstig is.
@lekgoot | 24-12-20 | 12:10: Oh ja, de omvallende mensen...
Typisch dat dat virus minder dodelijk werd buiten China...
@Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 12:15: ik weet het, maar mag ik propaganda ook eens gebruiken als het mijn argumenten ondersteunt...
@lekgoot | 24-12-20 | 12:21: nice.
Wat is het verschil tussen Verhofstadt en het virus ?
Kijk dat zijn nou de betere vragen. Mag je Verhofstadt ook vergelijken met een bacterie? Of een hoop stront? Vragen vragen vragen.
Ze hebben in ieder geval beide geen geweten.
De overeenkomst is in ieder geval dat niemand voor ze gekozen heeft.
Iedereen heeft er een hekel aan? Oh nee, wacht... u vroeg om een verschil.
De politie heeft vanochtend al aangekondigd om bij rellen te gaan schieten.
Was met de Mexicaanse griep ook. Virologen die op de paniekknoppen drukken. Het heeft ze een mooi pensioen opgeleverd. Het herhaalt zich. En hierna gaat het zich weer herhalen. En daarna weer.
@Piet Karbiet | 24-12-20 | 11:55: Scheelt. Als ze iemand dodelijk raken is de kans aanwezig dat ie als coronadode aangeduid kan worden, mocht er toevallig een positieve test zijn geweest in de afgelopen 14 dagen.
@Piet Karbiet | 24-12-20 | 11:55: Waar? In Nederland?
@Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 11:59: Yep: nos.nl/teletekst#108
@Piet Karbiet | 24-12-20 | 12:03:
Sensatienieuws.
Wat is daar anders aan dan enig ander moment?
De meeste agenten hebben een vuurwapen die ze (na het invullen van 10 formulieren en 8 keer schreeuwen naar verdachte) mogen inzetten ten koste van een heel onderzoek nadien.
De mens. 7,6 Miljard dezelfde verschillende kloodtzakken.
De corona. Elk corona aerosolletje hetzelfde?
Droom lekker verder.
Ik kreeg net trek in baked beans. Maak me wel zorgen nu.
Mogen we het al the England virus noemen of is dat racies?
Logisch, de wet der muterende vaten.
Zeer interessant stuk uit 2012:
Hoe bestrijd je het sjoemelvirus? www.socialevraagstukken.nl/hoe-bestri...
Hahaha ik zie een parallel!
Blijven vliegen jongens.
Vliegen is een van veiligere opties, zo vaak onderzocht en bewezen. Met name omdat er voldoende ventialtie is (laat maar eens een scheet, niemand ruikt hem). Dit in vergelijking met een kerk ....
Ben net terug uit Portugal. Lekker rustig vliegtuig, voelde heel veilig.
@ruudvangeelen | 24-12-20 | 11:57: Ah!
Vandaar dat hier geen virus is....
Allemaal hierheen gewaaid.
@ruudvangeelen | 24-12-20 | 11:57: In een kerk is natuurlijk géén ventilatie. lol. Wie denkt u nou eigenlijk voor debiel te verslijten?
De ziekte van Pfeiffer is een besmettelijke ziekte die wordt veroorzaakt door een virus. Het virus is van mens op mens overdraagbaar. De ziekteverschijnselen hangen sterk af van de leeftijd en zijn o.a. koorts, huiduitslag, keelontsteking en vermoeidheid. Veel slapen. De meeste mensen hebben voor hun 20e jaar een infectie met het virus doorgemaakt, in veel gevallen onopgemerkt. Vooral baby's worden in hun eerste jaar besmet. Via aerosolen. Het lange extra slapen valt bij hun echter niet op. Medici gaan er vanuit dat vrijwel iedereen er ooit mee is besmet. Eng he?
Onverantwoord dat daar nooit een lockdown voor is ingesteld.
Van Pfeiffer werd ook lang beweerd dat je het maar 1x kon krijgen. Helaas ben ik er al 2x door getroffen. Ook heb ik als kind het eveneens besmettelijke hersenvliesontsteking gehad. Dit had allemaal te maken met een sterk verlaagde weerstand. Vandaag de dag ben ik gezonder dan ooit en ben ik zelden ziek. Ik sport, probeer weinig te stressen en eet gezond. Ik ben ervan overtuigd dat Corona ons zo hard raakt omdat we ons lichaam teveel verzieken. Met bewerkt supermarkt vreten, stress (always-on generatie) en te weinig bewegen. Daar moet wat mij betreft de focus op liggen.
Mijn broertje heeft Pfeiffer gehad toen hij een jaar of 12 was. Is heel ziek geweest en heeft er nog lang last van gehad (vermoeidheid vooral) dat voor een kind van 12 best extra belastend is. Dus ja het is een heel akelige ziekte. Gelukkig heeft verder niemand uit ons gezin het opgelopen.
@Woelige Wimpie | 24-12-20 | 12:01: Op 1-jarige leeftijd heb ik hersenvliesontsteking gehad, een hele week buiten westen geweest. Dat was natuurlijk geen wonder als hongerwinterkindje waarvan vader en moeder op tulpenbollensoep moesten leven. Maar God zij dank ben ik er helemaal bovenop gekomen.
@Lupuslupus | 24-12-20 | 12:02: Mijn zoon een jaar geleden, toen was hij 16. Met spoed naar het ziekenhuis vanwege gevaar voor stikken. Na 5 dagen stond hij weer op het voetbalveld. De artsen voorspelde minimaal 6 weken herstel. Vreemd.
@haddem | 24-12-20 | 11:48:
Op zijn minst een vaccine
@Piet Karbiet | 24-12-20 | 12:06: met jou IQ is alles vreemd, afgaande op je plempsels hier.
Het ergste is het voor de gezagsdragers, dat zijn de echte slachtoffers. De hele dag bezorgd zijn is, ondanks je riante salaris, geen lolletje.
Bezorgd doen*
Virusdiversiteit is belangrijk.
Diversiteit is een kracht.
Is de variant op de variant ook nóg minder dodelijk dan de variant al was t.o.v. het tevens niet zo extreem dodelijke Covid 19?
Kom op kees, de meeste wetenschappers doen gewoon hun werk. Er is hier meer sprake van cherrypicking door de media, voor de clicks en uiteraard om hun bestaan als politieke minions te behouden.
Al is het lang en breed aangetoond dat Vitamine D3 (een hormoon mind you) een belangrijke beschermende factor is, is dit nooit groots uitgedragen. Zegt genoeg.
Wappie
Wappie alert, desinformatie. Joris kom er maar in.
@keestelpro | 24-12-20 | 11:57:
Je bent echt niet helemaal goed snik.
@ruudvangeelen | 24-12-20 | 11:59:
Wat weet jij nou van schetenwappers?
@RandyBiel | 24-12-20 | 12:03:
Da's uw mening en dat respecteer ik.
Maar heeft u niet gemerkt dat bijvoorbeeld Hugo de Jonge helemaal niet zo blij keek toen er uiteindelijk een vaccin was? Dat ie meteen weer met maar en maar en maar op de proppen kwam?
Ik geloof daadwerkelijk dat er mensen zijn die hier niet uit willen komen omdat ze het wel lekker vinden deze macht en deze aandacht.
@keestelpro | 24-12-20 | 12:09:
Allejezus, heb je dan volledig gemist dat je machtsgeile Hugo de Jonge recent gestopt is als lijsttrekker?
Je wordt met de minuut gestoorder.
@RandyBiel | 24-12-20 | 12:22:
Juist om zich helemaal op het coronabeleid te focussen makker!
Er waren pas 70 andere varianten, dus dit is echt wereldnieuws.
Als ze straks aankomen met, tja het vaccin werkt niet voor deze variant, we moeten weer in lockdown dan geloof ik er dus helemaal niets meer van.
Dan zijn ze bewust bezig de mensen te onderdrukken en de economie te beschadigen.
geloof je het nu nog wel dan?
We waren net voorzichtig vakantieplannen aan‘t maken.
Hopelijk zomer 2023.
Ik zal al blij en dankbaar zijn als ik in de komende lente opnieuw de bomen in blad zie komen....
Ik zou nog geen aanbetaling doen. ;-)
Weer een prima bliksemafleider voor Rutte en Co..
Iedereen houdt zich bezig met nieuwe virusvarianten en het keihard falen van Rutte en zijn vazallen verdwijnt langzaam onder het Haagse tapijt.
Shit. Straks muteert het nog in een normaal gangbaar coronavirusje, zoals gewone neusverkoudheid. Dat moeten we niet willen.
Begin langzamerhand steeds argwanender te worden over dat corona virus, over de varianten en vooral over die cijfers in Nederland...... is dat gek?
Nee dat is niet gek. Beetje oppassen met grote groepen mensen (supermarkt) en verder doen wat je altijd doet. Extra vit. D3, visolie, vit C, per dag een uurtje wandelen in de frisse lucht, op tijd naar bed en je niet bang laten maken want angst is een weerstands-killer. Mensen kunnen letterlijk ziek van angst worden en dat moet je met een virus in de buurt al helemaal niet hebben.
uiteindelijk is de dodelijkheid van Corona 2,5% van de besmetten en in 99% betreft dat een bekende risicogroep.
Maar 2,5% is gewoon teveel.
Heb je een bron? Ik zag laatst bij innouveau een percentage staan van 0,8% mortaliteit voor Nederland. Dat is al hoger dan de 0,5% bij influenza maar rona is niet 6 x zo dodelijk volgens mij.
onderzoek gepubliceerd door de WHO: 0.23% IFR overall, als je alleen tot leeftijd 70 jaar beschouwt: 0.05% IFR
@de visser | 24-12-20 | 11:47: het gaat niet over mortaliteit; dat is helemaal niet het belangrijkste punt. Het gaat over de wet van de grote getallen. 10% van coronagevallen komt in ziekenhuis en/of IC. Als we het virus ongestoord rond laten gaan, dan heb je binnen no time honderdduizenden besmette mensen. En 10% daarvan zijn duizenden en duizenden mensen. En dan zijn de bedjes en artsen en verplegers simpelweg op. Makkelijk toch?
"Teveel"? voor een door Rutte afgeschaalde en nu zeker ontoereikende zorg capaciteit bedoel je?
Ik zie vooral het zoveelste nadeel van lockdown, namelijk dat uitstel zorgt voor meer kansen voor het virus om te optimaliseren. Beter zo snel mogelijk groeps immuniteit. Maar ja, daar wordt de geschiedenis ook voor aangepast:
www.who.int/news-room/q-a-detail/herd...
Met:
"Attempts to reach ‘herd immunity’ through exposing people to a virus are scientifically problematic and unethical. Letting COVID-19 spread through populations, of any age or health status will lead to unnecessary infections, suffering and death."
(Tekst schijnt recent aangepast...)
Waarbij vergeten wordt dat het ook moreel defect is om mensen van hun inkomstenbronnen af te sluiten en niet 100% te compenseren.
En dat worden allemaal zombies. Hep ik gezien op tv.
@Jimmydepimmy | 24-12-20 | 11:53: 10%? Volgens het RIVM hebben we op dit moment 122.663 actieve gevallen. Er liggen voor zover ik weet geen 12.263 mensen met Covid-19 in het ziekenhuis.
@de visser | 24-12-20 | 11:47:
www.bing.com/search?q=rivm+corona+cij...
Heel simpel: aantal cummulative deaths delen door cummulative cases.
En dan 2x:
op 1 oktober: geeft ruim 5 % doden van aantal confirmed cases: maar obv veel te weinig testen (bedankt Hugo!)
op huidige datum: komt op ruim 1,5% uit, omdat we nu wel meer testen
Middel je dat kom je op ongeveer 2,5% uit.
@chefren | 24-12-20 | 11:55: 2,5% bij max. 85% besmette bevoling is: .025 * .085 * 17.500.000 = ruim 370.000 doden. In een paar maanden. Ik weet niet hoe jij de nederlandse uitvaartindustrie inschat, maar die kan dat niet aan.
De zorg, die is lang daarvoor al compleet in elkaar gestort, dus secundaire doden daardoor zal het aantal eerder op 500.000 brengen.
Daar kan geen lockdown tegenop..
@goedverstaander | 24-12-20 | 11:58: 10% was idd gerelateerd aan aantal positieve tests, meen ik. Maar los daarvan, bij 200 opnames per dag bij 10.000 besmettingen per dag, heb je (bij geen maatregelen en daarbij dan een aanname R-factor 1,5) dan zit je na een week al op 170.000 besmettingen per dag. En daar dan 2% van is 3.400 opnames per dag. Kansloos dus.
@Epistulae_Morales | 24-12-20 | 12:04: Wat een angstzaaierij zeg. Zelfs tijdens de 1e golf is er totaal niets van uw berekeningen uitgekomen. En nu het virus is afgezwakt gaat dat al helemaal niet meer gebeuren.
@Epistulae_Morales | 24-12-20 | 12:04: Heb je ook een link om je schatting van die 2.5% te ondersteunen? Bij mijn weten is het nu de kans op doodgaan door griep met name als je meer vitamine D laat slikken groter, 2018 griep had vergelijkbaar aantal doden:
preview.redd.it/qav4ov8xl2w51.jpg?wid...
De gedachte dat 85% nog besmet moet worden is volgens mij niet kloppend, corona komt elk jaar langs:
emedicine.medscape.com/article/227820...
Dat maakt dat een groot deel van de bevolking er al tegen kan.
(We zitten nu in het hoogseizoen voor Corona, waarschijnlijk nauwelijks of niet tegen te houden met lockdown. In ieder geval is mij geen grafiek bekend die last zien dat er afwijking is van gebruikelijke curve door lovkdown of mondkapje.)
@chefren | 24-12-20 | 12:50: Corona varianten dwalen inderdaad al een tijdje rond in de samenleving. Deze variant is flink anders (80% overeenkomstig met de normale als ik t me goed herinner), want afkomstig van vleermuizen. Dit is een groot verschil in "uiterlijk" van het virus en dus heeft het volk hier weinig afweer tegen..
Is er al ergens een schaalmodel Covid wat ik tijdens de kerstdagen in elkaar kan zetten?
Doe wat ik doe. Ik ga mijn schoonmoeder besmetten. Plenty onderliggend lijden dus dat is kat in't bakkie.
Nu maar hopen dat de talkshows genoeg Engelse virologen in hun bestanden hebben. Voor 's ochtends, s middags en 's avonds. 24/7. Daar zit ik echt op te wachten.
Elk onderwerp heeft de NPO een aparte expert voor, uw voorstel moet haalbaar zijn. Wel graag divers.
@Lorejas | 24-12-20 | 11:44: Met wat hulp van de BBC gaat dat zeker lukken. In hun historische films over de Romeinen is Cleopatra een gehandicapte negerin met een hazenlip, Cesar een dwerg met Down en Antonius een eskimo. Alleen de slaven zijn witte mannen.
Zo lang we deugen verslaan we Covid!
Aantallen positief ge-testen per dag waar we nu aan zitten mag boven de 10k+ dan hoog zijn, als die nieuwe Britfrikaanse variant zoveel besmettelijker was en (zoals het OMT meent) al wijd verspreid is, dan zouden we nu al een veel hoger getal moeten zien aangezien we in de naweeën van capaciteitsuitbreiding en 2 weken koopzieke burgerlijke ongehoorzaamheid zitten. Ik zou zeggen, wacht nog even met paniek zaaien tot na de jaarwisseling.
De mensen die ik nu om me heen ineens corona hoor krijgen, zijn allemaal jongelui uit de randstad (veel Amsterdam) en met niet meer dan een snotneusje. Aangezien de nieuwe variant al een tijdje onder ons blijkt te zijn, zou het me niks verbazen dat hier ook sprake van is. Je wordt er met minder virus load veel makkelijker en sneller ziek van, dus ook jongeren.
Je wordt er dus misschien niet eens heel érg ziek van, maar wel veel makkelijker en veel meer tegelijk. Dus alsnog een probleem voor de zorg.
En jammer dat het voor oma wél ineens het einde kan betekenen.
Was dat met griep niet ook het geval???
@Jimmydepimmy | 24-12-20 | 11:46:
Op basis van twee bevestigde gevallen aannemen dat deze variant al wijd verspreid c,q, een tijdje onder on is, is nogal magertjes vind u ook niet.
Daarnaast, de lichte gevallen belanden doorgaans niet in het ziekenhuis maar zieken thuis uit.
@normanius | 24-12-20 | 11:55: klopt, de lichte gevallen wel. Maar 10% belandt wél in de zorg/ziekenhuis/IC. En dáár gaat het mis.
Overigens, afgaande op de berichten én de cijfers én de vermeende besmettelijkheid is er juist alle reden om er vanuit te gaan dat die mutant wél al lang verspreid is. Naïef om aan te nemen dat het niet zo zou zijn.
@Jimmydepimmy | 24-12-20 | 11:58: 2% belandt in het ziekenhuis volgens het rivm
Variant. Heel variant...
We zijn wereldwijd toch echt met teveel en later met de helft weer opnieuw opstarten winwin.
“Joe mien ze greet rieset? Zet was mein aidia, ja...” aldus Klaus Schwab.
@Mark zit te Dutten | 24-12-20 | 11:43: Itz Great becoz itz sozialist
De Thanos methode?
Weer een variant. Maar word je er ook sneller en erger ziek van? Ga je er sneller dood aan?
Nope.
Zouden er in andere Europese landen misschien ook varianten in omloop zijn? Zouden de detectiemethoden in de VK misschien anders - uitgebreider - zijn dan in de andere landen van Europa, waardoor varianten eerder worden geidentificeerd?
Dus waar komt de ophef vandaan?
Omdat er wel sneller en ineens meer mensen tegelijk ziek van worden. Iets met overbelasting van de zorg, weet je nog?
De vaccinaties moeten op. Anders krijg je hetzelfde verhaal als bij de Mexicaanse griep. Over datum.
De ophef komt bij hen vandaan die zonder zich serieus in te lezen maar wat roepen. De mensen die er genoegen aan beleven verongelijkt te zijn en de zittende elite te beschimpen.
@Red shirt | 24-12-20 | 11:44: U realiseert zich dat u het in uw eerste zin vooral over uzelf heeft?
@Quib | 24-12-20 | 11:42: Die Mexicaanse griep is ook verdwenen zonder vaccins...
@Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 11:56: Ja, virussen doen dat. Altijd al. Ze komen heftig op, zwakken af, worden minder dodelijk en besmetten sneller meer mensen. En daarna wordt het een jaarlijks terugkerende neuskriebel en wordt er nog wat geld verdiend met griepprikken.
Hebben we de grenzen en het luchtverkeer voor Zuid Afrika, Denemarken, Italië, Gibraltar en Australië al gesloten? Of is het VK de enige waar het gevaarlijk is dat er een nieuwe versie van het virus rondwaart?
Vooral dat ja, dat nu pas de bewegingen op Schiphol worde aangescherpt (bijna een jaar later na de eerste besmettingen in Europa) is echt onbegrijpelijk. Dit had met een complete wereldwijde lockdown van 4-6 weken best opgelost kunnen zijn. Maar ja..
Uiteindelijk gaan we allemaal dood. Aan de ene of de andere virus variant. Of gewoon ouderwets, aan een hartstilstand.
Eindelijk een realist onder ons. Kan het een beetje opschieten? Dat afwachten gaat vervelen.
Iets zegt me dat de besmetting van Johnny de Mol hier mee te maken heeft.
Dus de Britten nemen afscheid van de EU en worden nu via Zuid-Afrika, dat dus eigendom van Microsoft blijkt, te grazen genomen door Gates en Soros.
Even gauw op de twitters van Frans kijken.
Konijnenhol na konijnenhol.
Ik muteer gewoon mee.
Helemaal na vaccinatie straks.
Hij is NIET erger, dat staat ook helemaal nergens. Een kenmerk van corona-virussen is juist dat ze muteren naar een steeds besmettelijkere en steeds minder ernstige variant. Zo omzeilen ze immuniteit, maar uiteindelijk vallen ze de gastheer steeds minder lastig.
Dus nog even wachten en het probleem lost zichzelf op.
Een vaccin is niet nodig.
@spamzuiger | 24-12-20 | 11:38: Komt het wel op neer. Net als SARS1
Het virus heeft ook geen baat bij een dode gastheer.
Hoezeer een gastheer wordt lastiggevallen ligt primair aan de besmettingsgraad.
Vergelijk het gewoon met het in aanraking komen van een gif. De concentratie bepaalt de schade.
in je bek worden gehoest door een doodszieke patient heeft een ander effect dan net een minutt te lang bij een patient met lichte griepverschijnselen.
Beide gevallen telle overigens als een positief wanneer getest,.
Hij is besmettelijker en daarmee hebben we grotere kans op weer té snel té veel besmettingen inééns. En dan krijg je dus die overbelasting en noord-Italiaanse toestanden en dan is ‘ie dus tóch erger!
@boerk | 24-12-20 | 11:45: HIV....
Niets veranderlijker dan vrouwen en virussen.
Maar als u moet kiezen?
@spamzuiger | 24-12-20 | 11:39: dan kost een virus over het algemeen minder jaren van uw leven..
mevr horsteknots mag wel eens veranderen in de B.Bardot versie uit '69. Hoe doe je dat?
Vaccinatie. Dan de chip in haar arm hacken. We're in control.
Fantastisch nieuws! Het virus muteert (zoals verwacht), degenereert (zoals verwacht) om vervolgens op te gaan in de seizoenscyclus (zoals verwacht) gelijk als het in 2009 het mexicaanse killergriepvirus wat élk jaar terugkomt.
De vaccins kunnen (zoals verwacht) weer de verbrandingsovens in, gelijk aan het mexicaanse griepvaccin omdat het nutteloos blijkt.
Ik zou eerder rapid gaan vaccineren en niet overhaast ervandoor gaan dat vaccins de verbrandingsoven in kunnen.
Plan A is snel dat virus de wereld uit
Plan B is accepteren en uit laden woeden en een nieuwe wereld tegemoet gaan met een gezonde 6 miljard mensen.
That's the way the cookie crumbles.
De Spaanse Griep is destijds ook op een natuurlijke wijze uitgedoofd
Ondertussen is het aantal positieve testen onder tieners ten opzichte van het totaal aantal positieve testen onder de bevolking in 9 dagen gedaald van 19% naar 13,4%. Deze tieners (10-19) vormt 11,5% van de bevolking en was zwaar oververtegenwoordigd.
Aangezien deze groep meestal weinig klachten heeft, verwacht ik niet dat deze groep zich vaker laat testen dan oudere burgers. Erger nog, eerder is het omgedraaid, dat deze scholieren minder bereidt zijn een test te gaan doen. We zien hier het topje van de ijsberg.
Het beeld dat scholieren en geopende scholen geen bijdrage leveren, lijkt me om deze twee redenen totaal onjuist.
Eensch. Alleen omdat ze inderdaad niet ziek worden of doodgaan worden hun cijfers niet meegenomen en worden verkeerde keuzes gemaakt. Soort omgekeerd survival bias.
In mijn omgeving is bereidheid tot testen door jongeren prima in orde.
Ze houden hun contacten op de hoogte in hun whatsapp groepen, maken zelf afspraak met de GGD. GGD laat het contactonderzoek aan hen over, dat kan ingegeven zijn doordat ze weten om wat voor groepen het gaat (VWO, "rustige" scholen uit kleinere gemeentes)
Het beeld dat scholen daarom magische omgevingen zijn zonder virus is niet juist. Maar de scholen zitten er bovenop. Brandhaarden worden geisoleerd en gedoofd.
En dat is gewoon goed beleid, scholen sluiten is niet acceptabel.
dat staat of valt met of een scholier die geen last heeft (en afhankelijk van de gekozen definitie, wel of geen symptoment heeft) wel of niet besmettelijk is,
Als iemand die wel besmet is (maar niet ziek - zelfs geen snotneus) niet iemand anders kan besmetten, dan telt die persoon wel mee als besmette, maar verhoogt de R factor niet.
Klopt als een bus. Kwestie van waarneming in de laatste maanden. Scholen en jonge mensen zijn de hele crisis al onterecht als niet van invloed bestempeld.
Ik heb in het dagelijks leven last van keuzestress. Moet je in dit geval ook zelf kiezen welke variant je krijgt, of legt de overheid dat op?
Wereldwijd zijn de besmettingen in menig land nog aanzienlijk en fors. Zolang dat niet afneemt is er nog steeds risico. Het is tenslotte ergens begonnen met iets en heeft zich vervolgens over de gehele globe kunnen verspreiden. De snelheid en omvang waarmee men over de aardkloot reist en zich verspreidt zal de boodschappenjongen zijn en blijven tot het vaccin de zaak onder controle krijgt, want vanzelf gaat dit niet weg.
Pfizer dankt u voor uw bijdrage.
Haha DEZE is echt heul heul zorgwekkend! Ik ben super bezorgd jongens. Manman.
Tijd voor een nieuw vaccin, en vooral bijbehorende miljarden aan ontwikkelkosten. Misschien wel jaarlijks, dat zou helemaal mooi zijn voor de omzet. Aandelen pfizer kopen doet.
Vaccins kosten orde 10 EUR per persoon. Leuke omzet, maar het winnen van de vaccinrace is meer prestige dan de finale pot met goud.
@Sjiek | 24-12-20 | 11:58: Ja en dus beter om elk jaar een nieuwe race te moeten hebben.
Hahahaha Ninja Turtles. Mutanten. +1 @Mosterd...
Tsja, virussen muteren nu eenmaal. Daarom is het zaak een virus z.s.m. te stoppen en te vaccineren zodat het zich niet kan kopiëren en dus muteren.
Geef dat ook even door aan Hugo en consorten..
dat is onmogelijk
Het wachten is op een 'One Size Fits All' vaccin. Maar ja......
Dat is er al.
1 x daags bij het ontbijt.
s2.best-wallpaper.net/wallpaper/1600x...
Daar schreef ik een paar dagen terug al over. Cynisch:
Bericht van algemeen nut
Nu of ooit!
Super aantrekkelijke Corona totaaloplossing.
Multicocktail tegen alle huidige en toekomstige strings.
Neem het zekere en ga voor 94,5%.
Maar wees er snel bij want op is op.
En niet ingespoten is zeker mis.
Aanbevolen door kartel van multinationale top-pharmaceuten.
Ik vraag met kerst een levensechte pop van een viroloog die ik dan elke ochtend helemaal in elkaar kan rossen.
Ieder zijn fetisj, Kees. ;)
@Herfsttijloos | 24-12-20 | 11:35:
Ja sorry ik ben een beetje ontdaan van deze documentaire.
www.vpro.nl/argos/speel~VPWON_1192771...
@keestelpro | 24-12-20 | 11:40: Leerden we als mensheid maar van het verleden Kees.
Ga je als je huis in brand staat ook de brandweer in elkaar rossen?
@Quib | 24-12-20 | 11:44:
De wappies hebben inderdaad niets geleerd van de Spaanse griep.
@Gulliver | 24-12-20 | 11:44: Nee een pop daarvan. LEZEN!
@keestelpro | 24-12-20 | 11:40:
Eerlijk, ik ga het niet kijken. Vind het heel zuur voor alle kleine zelfstandigen en MKB. Maar vroeg of laat komt er een oplossing en lopen we weer over eindeloos groene fairways. Tot die tijd gewoon een beetje voorzichtig zijn en doorgaan met ademhalen.
@Gulliver | 24-12-20 | 11:44:
Virologen zijn geen brandweerlieden.
Virologen kun je vergelijken met van die akelige betweterige gasten die voor jou berekenen dat jou huis een kans heeft van 15% om af te branden en waardoor er elk jaar een inspecteur je huis binnen komt om het op brandveiligheid te controleren en waar jij keer op keer 50 euro voor mag aftikken terwijl je best zelf weet hoe je een beetje verantwoordelijk met je veiligheid om moet gaan.
@keestelpro | 24-12-20 | 11:50: En je proberen te dwingen elke week preventief te blussen. Da's het nieuwe normaal.
Wel lullig voor die Britten. Ze doen meer onderzoek dan andere landen naar mogelijke mutaties en zien daardoor eerder nieuwe mutaties. Wordt gelijk afgestraft met een pariastatus. Straks zal je zien dat er nog veel meer varianten zijn die mogelijk besmettelijker zijn en die al lang onder ons zijn.
Hysterie moet maar een keer klaar zijn. Alle maatregelen weg. 3 maanden hel en dan is het over, zijn we weer 100 of 50 jaar (of 2 weken) klaar.
Bowie zong er lang geleden al over.
Still don't know what I was waitin' for
And my time was runnin' wild
A million dead end streets and
Every time I thought I'd got it made
It seemed the taste was not so sweet
So I turned myself to face me
But I've never caught a glimpse
How the others must see the faker
I'm much too fast to take that test
Ch-ch-ch-ch-changes
Turn and face the strange
Ha ha ha ha... oh, wacht.
Dat heet diversiteit en dat is inclusief.
Het is ons overkomen.
Ni Hao, zeg maar dag met je handje. Ik denk dat dit de Great Reset is.
me fuck you long time, GI
*Alvast kalkoen opvreten doet*
We gaan allemaal deaud. Deaud zeg ik u!
Wat je allemaal moet verzinnen om de gedachten van de Brexit AF te houden....
Of je vege lijf te redden door toedoen van de toeslagen-affaire.
Bleib zu Hause.
Stay at home!
ook als je Kroma gehad hebt?
28 days !!
Oh jee. Nóg een coronatopic.
REAGEER OOK