Amsterdam pleurt windmolens nu in Oostzaan
Hoofdstad zoekt gemeentegrenzen op
Deel zoveel in de Amsterdamse windmolensoap. Hadden we eerder al de GroenLinksertjes op IJburg die met de deuren gingen slaan (dossier). Nu is ook het pittoreske buurdorpje Oostzaan aan de beurt. Iedereen kent wel die landkaartjes van landen die kerncentrales nabij landsgrenzen bouwden (Doel, Borssele, Kalkar, Chooz). Welnu, met die levensgevaarlijke ziekmakende windturbines gebeurt nu precies hetzelfde. Pleur ze bij de grens, dan heb je er zelf lekker weinig last van, en de buren des te meer. De Noorder IJ-plas is een deksels stukje Amsterdam. Een zandput/gronddepot ontstaan door de aanleg van de Ringweg A-10, en sindsdien experimenteergebied voor nieuwe natuur, en uiteraard Schotse Hooglanders, importkutkoeien waarmee ambtenaren doen alsof ze inclusief zijn. De IJ-plas ligt pal naast Oostzaan en het waait er ook weleens. En die arme Oostzaniërs worden nu al gek gestoord en leip van het lawaai van de windturbines. (Filmpje boven afspelen, volume aan.)
Pamflet tegen Femke Halsema
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Heel raar! Amsterdams waanidee 'klushub' geflopt
Dit had echt helemaal niemand verwacht
Laat Amsterdam maar platbranden
Feenstra komt niet meer, nou, heel mooi
VIDEO. Applaus voor DENK-raadslid na klacht over uitspreken naam Esmah Lahlah door VVD en JA21
Dan zijn de verhoudingen maar even duidelijk
Kom we gaan lekker naar de SOCIALE SAUNA
Sfeerbeeld: over 5 jaar een sociale sauna in ieder buurthuis
KASSA! 'Brug over het Amsterdamse IJ nu al HONDERDEN MILJOENEN duurder'
Maar hee, dan heb je ook niks
