RIVM-update: +7142 Anonieme Antivaxxertjes
Solly Micha!
Social
Excuus mijnheer Erwteman, van het UMC/VUMC. Door dat prik-retweetje van onze GeenStijl-medewerker P. Stift heeft u nu allemaal woedende wappies, WEF-waanzinnigen, PCR-pipoos en overige 5G DNA-hobbyvirologen die in uw mentions zitten te schuimbekken, omdat er iets op Facebook hep gestaan. We betreuren de ophef die is ontstaan en wensen u een prettige dag met heel weinig bijwerkingen, en morgen gezond weer op in de zorg. Welgemeend applaus. *klapgeluiden*
RIVM-update: +7142 hoestende yogadansleraren (kerstpiek is begonnen)
Social
Reaguursels
InloggenDire Straits met Prik (van de Police) - Live Aid
youtu.be/JcqhvPNiJzo
Hebben de majesteit en zijn majesteit al met voorrang een prikje gehad? Kunnen ze eindelijk op vakantie naar een van hun vele vakantiebestemmingen.
Mijn laatste reactie is "gejorist". Ik vroeg me ongenuanceerd of hoe de fanatieke prikkers reageren als ze alsnog een kuchje, niesje of loopneus oplopen. Meteen in angstkramp?
Die Micha met z’n “ja, keurig 1.5m” terwijl het in werkelijkheid niet meer dan een meter is.
Maar goed. Zo’n doktertje is dan ook geen timmerman.
De Britse variant veegt haar gat af met die 1.5 meter.
@Sans Comique | 06-01-21 | 19:49:
Die rekent met foot. Volgens mij staan ze wel 1,5ft van elkaar af.
Wie zijn toch die duizenden figuren die iedere week als een bange wezel een wattenstaaf in hun voorhoofdsholte laten spijkeren? Zijn er hier, net als ik, meer mensen die niet meteen met een druppel aan de neus, een enkele nies of een kuchje naar een wattenstaafjes peuteraar sprinten?
Ik in ieder geval niet.
Ja, die zijn er. Geen staaf in mijn holte, baas in eigen neus.
Present.
Alhier…
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen het hele jaar geen van die klachten te hebben gehad. Tel ik dan toch mee?
Geen test en geen prik voor mij! De angst regeert helaas onder veel Nederlanders, terugkijken naar voorgaande jaren willen of kunnen ze niet. De zorg is elk jaar (ook zonder Corona) overbelast, waarbij reguliere zorg stopt, de IC’s vol liggen en ziekenhuispersoneel absurde dagen moet werken. De huidige maatregelen zijn dan ook geen uitwerkingen vanuit ‘ons’ de mensen die zich niet laten testen o.i.d maar vanwege jarenlange bezuinigingen van Rutte. Dit laatste persoon heeft ervoor gezorgd dat de zorg elk jaar opnieuw overbelast is, dus ook op dit moment waarvoor er dus blijkbaar maatregelen nodig zijn. Ik ben geen wappie, ik ben alleen kritisch en doe zelf ook mijn eigen onderzoek om een eigen mening te kunnen vormen in plaats van blind achter alles aan te lopen. Het risico voor COVID is echt voor de 80+ ers onder ons, maar ook die lopen behoorlijke risico’s tijdens het griepseizoen.
Tja, besmettingcijfers an sich zeggen ook niet alles.
Het huishouden links van mij bestaat uit 5 personen. Allen hebben koorts, spierpijn, smaakverlies, rochelen en hoesten maar laten zich niet testen.
Het huishouden rechts van mij bestaat uit een ouder echtpaar. Hij heeft snot aan de neus en zij niet. Beiden hebben zich laten testen en hij is positief.
Volgens de testcijfers zijn de mensen links van mij schoon, en rechts wordt als 50% positief afgegeven.
Ik mis de context bij alle cijfers.
Oh ja, Gulliver, kom er maar in.....
Wat een hoop wappies hier; doe niet zo moeilijk en neem gewoon zo’n frikandel! flic.kr/p/2kpB92R
Wappie word geuzennaam door alle wappies die wappies een wappie vinden , gewoon zelf nadenken bij uw frituurpan
Dat blonde staartje wil ik ook wel even inenten.
Ja, daar zou ik wel een horizontale jerusalema-challenge mee willen doen.
@The_iron_boar | 06-01-21 | 17:33: Wat voor challenge? Dat klinkt niet helemaal kosjer.
Het is nu winter, het favoriete seizoen van virussen.
Van de zomer mag je weer de kroeg in.
@Papa Jones | 06-01-21 | 17:23: Terrasje pakken wellicht. Ook prima. Geen probleem.
Mijn zus was voorzichtig, maar een collega was wat onbesuisd en dus iedereen besmet. Mijn zus heeft vervolgens de man en kind aangestoken. Als eentje besmet is, dan krijg de familie het ook. Dat klopt de statistieken gigantisch op.
Maar ja, ze kloppen wel dan toch?
ook veel gevallen dat 1 geval in een huishouden besmet is en de rest niet(dus die besmettelijkheid valt te betwisten)
Die collega is dus zo'n wappie die het weigert om met klachten maatregelen te nemen. Zo asociaal en egoïstisch. Maar ze lopen overal rond die zogenaamde vrije geesten. Bij ons heeft zo'n loser ook 5 mensen besmet.
Zou blij zijn als ik dat prikkie in mijn donder heb. Ga ik het vieren met een escort grietje uit de Dominicaanse republiek. Lekker man, gooi er een paar ruggies tegenaan, heb al zoveel gespaard tijdens die laatste lockdown. Het vrouwtje hoeft het niet te weten.
Het bed delen met een ratelslang is minder gevaarlijk dan een hoertje uit de DR.
Ik wacht nog op een virus wat hoerenlopers en pooiers chemisch castreert. Zou de wereld er een stukje mooier op maken. Ik droom van een dag waarin meisjes een opleiding doen en achter de kassa een zakcentje verdienen, en zich niet meer hoeven te laten misbruiken voor een boterham en een dak boven hun hoofd.
*louis armstrong opzetten doet
En dan je vrouw bij terugkomst besmetten met HIV. Ach het is maar een virusje, we zijn zelf allemaal virusjes, het is de natuur. Succes!
jaja 1,5M, de eerste drie ja, de rest op 1,5cm.
Die eerste drie ook niet. Tel de tegels tussen 2 mensen maar.
Ik ben blij dat door het achterhouden van objectieve informatie en het negeren van kritische vragen ook het laatste restje twijfel over de werkzaamheid en de veiligheid van de vaccins is weggenomen. Past geheel in de Rutte-doctrine.
Grappig vind ik dat de EMA verhuisde van Londen naar Amsterdam vanwege de Brexit. En direct plukken de Britten daar vruchten van, want hun huidige toezichthouder zorgde ervoor dat ze al een maand eerder konden beginnen met vaccineren dan wij in Nederland met die trage EMA.
De EMA was niet veel trager dan de FDA. De UK was extreem snel met goedkeuren, waarschijnlijk onder druk van de regering. Brexit verkopen aan het volk en zo...
Ik ben net ingeënt en ik moet zeggen, voel me prima! Mijn lul zit nu op mijn voorhoofd en dat is echt veel handiger.
Dat lijkt me je neus. Niet alles wat druipt is een lul
@jeweettochniet | 06-01-21 | 16:57: Denk dat jullie beiden naar de dokter moeten.
Dit is niet de kerstpiek. Dit is de nieuwjaarspiek. Ziekenhuiscijfers blijven stabiel, doch hoog. Op de vaccinpropaganda na is er vandaag niet veel bijzonderheid, aldus.
Er zit ongeveer twee weken tussen besmetting en testen. De eventuele kerstbesmettingen gaan we de komende dagen zien.
@Gulliver | 06-01-21 | 17:06: Doe het dan compleet. Eerste klachten komen echt eerder, dan afspraak test maken en één, twee drie dagen wachten op testresultaat. De bereidheid tot testen was een stuk minder tijdens de feestdagen. Uitkomst komt nu idd.
@Dr. Blechtrummel | 06-01-21 | 17:14: het is in mijn omgeving en vanuit mijn ervaring veel korter. Klachten tussen tweede dag en zesde dag, testen een dag later, uitslag weer een dag later. Maximaal een week tot 10 dagen vanaf besmetting. Dit geldt voor alle 30 mensen die ik ken die het hebben gehad, incluis mijzelf. Alleen mensen die langere incubatietijd hebben doen er twee weken over, maar gezien de meeste mensen tussen de tweede en zesde dag klachten krijgen zijn de langere incubaties de uitzonderingen. De bereidheid kan een rol spelen, maar wie ernstige klachten heeft stelt het testen echt niet uit; er is dus in het ergste geval een onderrapportage van milde gevallen. Doch, ook dat lijkt onwaarschijnlijk, omdat het percentage positief getesten ongeveer gelijk blijft (rond de 13%). Tot en met 10 januari zijn m.i. daarom nieuwjaarsbesmettingen (plus anderzijds), daarna is het weer de normale curve (onmeetbaar hoe besmet, kan overal).
@Mensdier | 06-01-21 | 17:28: Natuurlijk hoop ik dat dat uitblijft, die stijging. Maar we zitten nu op dag elf na de kerst en oud en nieuw ook als 'pauze' moment.
Vorige week is bij mij die spuit gezet en ik voel me nu al twee dagen helemaal klote. Echt alle fut is er uit. Normaal gesproken was ik al moeilijk vooruit te branden, maar nu is het echt erg.
Heb zelfs geen trek in bier!!
Geen trek in bier!?
Dat soort bijwerkingen zijn geen grapjes meer!
@TeeJee | 06-01-21 | 16:32:
Bier heeft de zelfde bijwerkingen de volgende dag.
@Gulliver | 06-01-21 | 16:35:
Loop je ook meer risico mee als je ouder wordt.
En neuken, lukt dat nog een beetje?
Hoe staat het trouwens met het onderzoek waarom bepaalde mensen gevoelig zijn voor covid19 dan de meeste mensen? Moeilijk te vinden...
Als ze de resultaten publiceren worden de onderzoekers gecanceled...
Gisteren een artikel overgelezen (volgens mij tussen de reaguursels)
Artikel gaf aan dat hetzelfde gen dat ook overgewicht veroorzaakt ook verantwoordelijk is voor een ernstiger verloop van een besmetting. Afvallen tegen Covid helpt dus niet.
@freshideas | 06-01-21 | 16:30:
www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/mm6924...
www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/mm6925...
www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/mm6918...
www.nejm.org/doi/10.1056/NEJMsa201168...
www.sciencedirect.com/science/article...
@Plaktong | 06-01-21 | 16:35: Heet dat gen toevallig mayonaise, bier of patat?
@_pacman_ | 06-01-21 | 16:43: Krijg je daar Covid van ;)
De blue-screen of death.. Micha kent zn klassiekers..
Kijk, nog een dag of 4-5, dan zitten we gewoon weer op 10.000 + .
Bedankt, tokkies.
Wat zijn de tokkies in deze? Al die bejaarden in verzorgingstehuizen die onverminderd besmet blijven raken. Of dan toch op z'n minst hun verzorgers die het virus daar binnen brengen na zich niets van de regels te hebben aangetrokken.
@Plaktong | 06-01-21 | 16:28:
Mensen die lekker gezellig in grote groepen kerst en oud en nieuw hebben gevierd, onder andere.
@DrumPiet | 06-01-21 | 16:32: Ik heb zomaar het idee dat het aantal mensen die in grote groepen kerst en oud en nieuw hebben gevierd relatief klein is. De meeste mensen deugen.
Weet niet. Di en wo zijn altijd het hoogst van de week. Dat patroon zie je al sinds de zomer.
Verspreiding van een virus hangt van veel meer factoren af, dan menselijk gedrag. Mark R. Laat je denken dat het helemaal aan het individu ligt, maar hij liegt wel vaker,
Hier in Lemmer en omstreken zie ik alleen maar mensen die hun best doen zich aan de regels te houden. Met wijzen naar anderen schiet niemand iets op.
@3Xniks | 06-01-21 | 16:49: Klopt. Maar de regering kan moeilijk maatregelen tegen andere zaken instellen. Ik genoeg niet dat het weer zich veel aantrekt van wat onze regering graag zou willen.
Nog een dag of 13, dan gaan we gewoon weer door met de lockdown. Bedankt niet-tokkies.
@3Xniks | 06-01-21 | 16:49: precies dat, maar vingerwijzen en Tokkie en Wappie roepen is gewoon lekker voor velen.
Het virus is er en blijft nog wel een tijdke bij ons. Ongeacht welke maatregelen er worden genomen. Voor velen is een leven waarin je zonder enig perspectief opgehokt zit te wachten op betere tijden helemaal geen optie.
Als je gewoon sec kijkt naar de harde cijfers dan is dit afschuwelijke virus geen killervirus dat allesverwoestend om zich heen slaat. Het doodt vooral de ouderen en zwakkeren die wij hebben opgeborgen in verzorgingstehuizen en die we krampachtig proberen zou oud mogelijk te laten worden. Laat je leven niet leiden door angst en boosheid. Het leven is niet zonder risico, accepteer je sterfelijkheid en accepteer ook dat er mensen zijn die schijt hebben aan jouw situatie. Er bestaat helemaal niet zoiets als 'de groep' of 'de Nederlander'
@Plaktong | 06-01-21 | 17:09: Dat wappie roepen krijgt een beetje dezelfde status als de "jij bent racist" roepen. Als je ook maar íets zegt waar de deugmens het niet mee eens is, krijg je dat om je oren. Maar mij deert het niet, ik word er alleen maar door gekieteld en dat is soms wel lekker...
Wel mooi die prikfanaten die allemaal melden dat ze wel gevaccineerd willen worden. Prima toch? U wordt toch door niemand tegengehouden fysiek of met woorden. Er wordt u toch niks opgedrongen? U moet gewoon nog even geduld hebben.
Lieve Patje, hoe meer mensen een caccin halen - hoe beter het werkt. Er is ook een ondergrens, waarbij het nog nauwelijks werkt. Wij zijn ook een beetje afhankelijk van u. Geloof me, niemand is daar blij mee, wij ook niet. Afgezien van vaccins en crimineel gedrag mag u van wielrennen, sexen met uw sokken aan, harry potter lezen, echt, leef je uit. Maar haal aub nou gewoon dat vaccin. Kusjes
Als er nou maar genoeg mensen een vaccin halen, dan kunnen straks de cafés weer open.
@Papa Jones | 06-01-21 | 16:23:
Prikken voor de horeca.
@Gulliver | 06-01-21 | 16:26: Ik hoop voor die ondernemers inderdaad dat we die maatregel zo snel mogelijk weer afschaffen.
@Koekje-dr-bij? | 06-01-21 | 16:20: U refereert hier waarschijnlijk aan de gewenste groepsimmuniteit. Kunt u voor mij 'de groep' definiëren.
@Plaktong | 06-01-21 | 16:31:
Welzeker! Laten we eens beginnen met alle mooie mensen met een Nederlands paspoort.
@Koekje-dr-bij? | 06-01-21 | 16:47: Ja precies, want het virus vraagt eerst om je paspoort alvorens te besluiten om je wel of niet te besmetten.
@Plaktong | 06-01-21 | 16:49:
Dat lijkt me stug. Heeft u dat opgemaakt uit een comment van mij? Zo ja, kunt u aangeven welk comment dat is?
Adios!
Ach dat gebeurt wel eens. Ik snap hem ook niet maar dat overkwam mij laatst ook al. Lekker focussen op je medeguurders. Dus leg nou eens uit: waarom zo zuur? Bent u door een Pfizerbusje aangereden als kind? Of bent u altijd zo nauwkeurig. Ik bedoel, de langetermijn schade van alcohol en tabak zijn welbekend, en die stoffen hebben nauwelijks een praktisch nu - bent u dan ook ferm in uw weerstand? Wat zou u nodig hebben om wél zo`n vaccin te halen? En laatst, wat zou ú dan doen als u Minister was?
Doei!
Tot morgen
Kom op! Iedereen heeft wel eens een slechte dag. Niet opgeven, op GS is echt iedereen wel een keer gejorist.
Als je poep praat hebben mensen een keer genoeg van je.
Als ik zo had geredeneerd, had ik in 2005 al kunnen stoppen met reaguren.
Ben laatst ook weer een maand geband door Nijman, gewoon terugkomen.
VVMU, much.
@Fatwabuster | 06-01-21 | 16:20:
Nee. U blijft.
@TeeJee | 06-01-21 | 16:20:
Ja maar dat is niet aan de media hé. Ik moet eerlijk zeggen; toen NUpunNL de klimaatdiscussie ging censureren ben ik ook weggelopen. Fatwa roept hier en daar wat dingen die niet helemaal waar zijn, maar dat doet iedereen (wel eens). Niet joriswaardig.
En dan zie ik achteraan zo'n jongedame staan met een blonde paardestaart en denk ik: kijk eens achterom? Ben jij lekker?
Wil jij haar prikken ofzo?
Valt meestal toch erg tegen.
Prik mij ook maar. Al is de kans op enge bijwerking wel zo groot als 0,00000000000013%.
Eens.
Dat is minder dan het effect van de klimaat maatregelen op het klimaat en een stuk goedkoper en effectiever!
@ruudvangeelen | 06-01-21 | 16:03:
De ironie is natuurlijk dat je minimaal 10% hebt om alsnog corona te krijgen. Dus dan zou ik me daar meer zorgen over maken.
Keurig op anderhalve meter in de rij? Ja, de achterste drie wel. En daarvoor?
Die daarvoor worden geloof ik dagelijks getest
Vertekend beeld.
@Wees_welkom | 06-01-21 | 16:02:
Ik wil die achteraan wel testen. Dan gaat Koekjes roze helm ze ver langs de huig dat, áls daar coronadeeltjes zitten, koekje al oplicht zodra hij het labaratorium inloopt.
@joris. Excuus. Ik laat mezelf wel buiten.
@Koekje-dr-bij? | 06-01-21 | 16:26: Dat is Frank. De 17 jarige stagiair die regelmatig heavy metal draait op het microbiologisch laboratorium. Hij gaat graag naar Werchter en andere rock festivals. Hij is single, maar toch echt op zoek naar een leuke alternatieve dame.
@42 | 06-01-21 | 16:32:
Ik blijf bij mijn standpunt.
@Koekje-dr-bij? | 06-01-21 | 16:26: Kan mij niet voorstellen dat jij het haalt tot de huig. Verder dan haar voortanden kom je niet denk ik.
Maar, wel een leuk plempsel van je !
@DeAapUitDeMouw | 06-01-21 | 17:11:
Mi-aaauuw Aapje. Niet zo lelijk doen, ook voor jou is er vast ooit een leuk meisje (m/v) in het verschiet. Misschien komen jullie elkaar wel tegen op het binnenhof? Of in de kelder van Willem Engel? Of romantisch op de intensive care *zwijmel
Hallo geenstijl,
wat is er met deze stellingname gebeurd.
www.geenstijl.nl/5153225/geenstijl-st...
Er zijn blijkbaar principe's en er zijn topics die een hoop kliks genereren
Dat is nog van voordat het aantal trump topics zo goed als opdroogden.
Dik acht maanden geleden. Misschien is er in de tussentijd iets gebeurd?
@goedverstaander | 06-01-21 | 16:01: Het moet dan de eerste door hun zelf aangevoerde uitzondering zijn.
....... GeenStijl stopt daarom met de dagelijkse RIVM-loterij, die we niet meer iedere dag braaf mee zullen pompen met de MSM-pushgolf, tenzij we ons de tiefus vervelen of er een enorm opvallende stijging of daling in zit.
@Plaktong | 06-01-21 | 16:09: Misschien is er in de tussentijd iets gebeurd?
@RandyBiel | 06-01-21 | 16:20: vertel
@Plaktong | 06-01-21 | 16:23: Lees eens een krant ipv als onwetende door het leven te gaan.
@RandyBiel | 06-01-21 | 16:35: Lees de post nog eens. De aangevoerde argumenten zijn nog volkomen valide.
De dagelijks over demense uitgestortte ,niets zeggende, cijferbrij heeft geen enkele waarde. (behalve dan dat er op deze topics het meest wordt gereaguurd)
@Plaktong | 06-01-21 | 16:43: In theorie klopt het, RIVM is gestopt met dagelijkse cijfers. Nu nieuwe ronde nieuwe kansen.
RIVM-update: +7142 hoestende yogadansleraren (kerstpiek is begonnen)
Merk op dat er niet wordt getwijfeld aan de lockdown. Dus ondanks alle strenge regels stijgt het aantal positieve tests en natuurlijk ligt dat aan de mensen. Was het aantal gedaald dan was dat natuurlijk het gevolg van de lockdown.
Zonder lockdown had het nog veel harder kunnen stijgen.
Er kan zeker getwijfeld worden of de regels streng genoeg waren en of deze wel voldoende werden gehandhaafd gezien de stijging.
Feestdagen hebben niet geholpen, en misschien speelt de Britse variant ook al een rol
Als mensen zich te weinig aan de regels houden, is er feitelijk geen lockdown.
De misschiens en de wellicht vliegen ons weer om de oren.
Beleid op basis van harde, niet interpreteerbare cijfers zou fijn zijn.
Gelukkig kan zelfs de grootste flapdrol begrijpen dat wij het zelf zijn die het virus overbrengen, en dat massaal samenkomen in cafés het domste is wat je had kunnen doen in december.
En zonder maatregelen zou het beter zijn gegaan?
Denk nou eens na, ziekte gaat van mens op mens, minder mensen bij elkaar = minder besmettingen.
@42 | 06-01-21 | 15:59: dat horen we wsch op 12 januari 2021 (na de Kamer-evaluatie over de lockdown) bij de persconferentie van "Kijk eens naar mijn schoenen" en "Marcus lachebek". De lockdown kan nog strenger en strikter, vooral als de cijfers oplopen. Kerst is nu zo'n 10-12 geleden, Oud en Nieuw 6 dagen.........
@zwaaropdehand | 06-01-21 | 16:00:
Wie zegt dat de mensen zich niet aan de regels houden. Het kan ook zijn dat de regels niet duigen.
@Tragicomix | 06-01-21 | 16:06:
Als je mensen thuis laat blijven komen ze minder buiten en maken minder vitamine D aan. Tevens zitten ze thuis in slecht geventileerde huizen waar ze vervolgens de andere huisbewoners aansteken. Kijk naar de verpleeghuizen. Allemaal strenge regels in verpleeghuizen en toch gaat daar het virus op een verschrikkelijke manier rond. Verklaar dat dan eens.
@mikes43357369 | 06-01-21 | 16:11: Er wonen oude mensen die daar niet zitten vanwege hun fantastische gezondheid. Lijkt me logisch dat daar de hardste klappen vallen.
@mikes43357369 | 06-01-21 | 16:08: klopt door wappies valt alles in duigen
@MK27 | 06-01-21 | 16:06: Het is inderdaad nog even afwachten. Sowieso is de effectiviteit van de lock down heel moeilijk in cijfers uit te drukken. We weten niet in hoeverre de bevolking zich aan de regels houdt, hoe de testbereidheid is geweest, enz. enz.
In december waren veel mensen vrij, nu is iedereen weer aan het werk. Is een strenge lock-down dan nog wel nodig? Hoe snel gaan we het effect van de vaccinaties merken? Het is niet gemakkelijk om nu beleid uit te stippelen...
@Diederik_Ezel | 06-01-21 | 16:13: Gaat er niet om dat er hoger sterftepercentage is. Nee ze besmetten elkaar allemaal, ondanks alle maatregelen. Of ga je ook zeggen dat het zorgpersoneel niet goed is opgeleid.
@mikes43357369 | 06-01-21 | 16:18: Schatting van het RIVM is dat er nu 170,000 NL'ers besmet zijn met covid, waarvan een deel onbewust. Er komt nog steeds bezoek in de verpleeghuizen. En dat bezoek brengt dus ook covid naar binnen.
@Diederik_Ezel | 06-01-21 | 16:26:
Eerlijk gejat dat wel
Topepidemioloog Knut Wittkowski heeft gezegd dat de scherpe daling van het aantal griepgevallen kan worden toegeschreven aan het feit dat ze onterecht worden geteld als coronagevallen. Wittkowski, voorheen verbonden aan de Rockefeller-universiteit, waarschuwde dat ‘griep grotendeels is omgedoopt tot Covid-19’.
In de categorie mensen die corona-achtige klachten hebben – die gemakkelijk zijn te verwarren met griepsymptomen – bevindt zich mogelijk een groot aantal griepgevallen, zei de epidemioloog tegen Just the News.
Die patiënten hebben mogelijk ‘ook wat Sars-RNA in hun neus terwijl ze besmet raken met griep’. In zo’n geval wordt dit griepgeval geteld als Covid-19, voegde hij toe.
Wittkowski zei dat mondkapjes en afstandsregels niet hebben geleid tot een daling van het aantal griepgevallen. Hij benadrukte dat griep en coronavirussen ‘meer overeenkomsten hebben dan mensen denken’. Mensen weten dat iedereen mondkapjes draagt en afstand houdt, en dus willen ze daar positieve dingen over horen, aldus de epidemioloog.
Verzevenvoudigd
In Amerikaanse staten als Californië en Pennsylvania, waar de mondkapjesregels erg streng zijn, blijft het aantal coronagevallen omhoogschieten.
Uit cijfers blijkt dat meer dan 9 op de 10 Amerikanen in de meeste staten geregeld mondkapjes dragen in het openbaar. Sinds het begin van de herfst draagt meer dan 80 procent van de Amerikanen een mondmasker. Toch is het gemiddelde aantal positiev
@Diederik_Ezel | 06-01-21 | 16:26:
Dus je suggereert dat ieder persoon die in een verpleeghuis corona krijgt, dat krijgt van een persoon die bij hem op bezoek komt?
@Papa Jones | 06-01-21 | 16:04: Helaas werd door de opperflapdrollen aangegeven dat het niet gevaarlijk was.
@mikes43357369 | 06-01-21 | 16:30: Of van elkaar of van het personeel, die komen tenslotte ook elke werkdag van buiten naar binnen. Niet echt schokkende informatie lijkt me?
@Diederik_Ezel | 06-01-21 | 16:39:
En vervolgens krijgt de zorgverlener het weer via de patiënt. Het is een constante uitwisseling en met het inenten van één groep ben je al een heel eind. (Daarbij ga ik ervan uit dat je minimaal tot niet kan doorgeven na inenting).
@Diederik_Ezel | 06-01-21 | 16:39: Personeel draagt wanneer er een besmetting is beschermende kleding en mondkapjes. Als iemand besmet is of het vermoede bestaat mag hij/zij niet van zijn kamer. Natuurlijk mogen mensen met ziekteverschijnselen ook het verpleeghuis niet in.
Er kan natuurlijk wel eens een besmetting optreden maar niet op schaal die nu gebeurt. Het lijkt erop dat men maar niet wil toegeven dat de besmetting ook via een andere weg kan plaatsvinden. Aerosolen. Je ziet ook dat de kamers die op een ventilatiesysteem zijn aangesloten allemaal ziek worden. En toch maar blijven ontkennen. Er worden zelfs virus(resten) gevonden in het filter van het ventilatiesysteem.
En via stichting nice vwb ic patiënten vanaf maart tot en met heden:
"COVID-19 patiënten op de IC’s
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was: 6994
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten met fatale afloop: 1929."
Bron www.stichting-nice.nl/
Nog geen 2000 mensen met/aan covid-19 overleden vanaf het begin?
@Endoxa | 06-01-21 | 15:59: Op de IC. De meeste mensen gaan niet in het ziekenhuis dood.
Allecijfers geeft aan dat in week 49-2020 de teller op 10.491 stond v.w.b. Overleden Corona-patiënten. Teller is gestart in week 11.
@goedverstaander | 06-01-21 | 16:02: heel veel in verzorgingshuizen.
Waarom zie ik een overlap van reaguurders die dit vaccin wantrouwen maar tegelijk ook alle inspanningen van de overheid afdoen als verkeerd en te weinig? Wat willen ze nu: Of volledige bescherming of de volledige zelfbeschuikking? Het gaat niet altijd samen.
De vaccins zijn het beste wat de wetenschap op dit moment te bieden heeft, ondanks de niet 100.00% zekerheid op lange termijn bijwerkingen. De mRNA techniek is betrouwbaar en beidt geen enkele aanleiding om te vermoeden dat er ellende uit voortkomt. Er zijn inmiddels duizenden mensen gevaccineerd en tot nog toe zien we weinig problemen. Sterker nog: Deze ontwikkeling is een mijlpaal in de farmacie. Het biedt uitzicht op allerlei behandelingen, ook voor ziekten als kanker waar deze techniek gebruikt kan worden om het immuunsysteem aan te zetten tot het vernietigen van kankercellen.
En dan nog: Je hoeft geen zorgen te hebben want je bent pas in de zomer aan de beurt. Vele proefkonijnen zullen je dan al zijn voorgegaan.
Vooropgesteld, ik behoor niet tot die school, maar ik zie de tegenstelling niet zo. Ze zijn wantrouwig tav de overheid, en dus ook tav een door de overheid gepropageerd vaccin. Voor hen is er dus ook geen tegenstelling tussen zelfbeschikking en bescherming: zelfbeschikking is de beste vorm van bescherming.
Ik heb niks tegen het vaccin, het zal allemaal wel kloppen. Maar als jonge god van net 30 heeft mijn immuunsysteem die prik helemaal niet nodig.
Belangrijkste punt is gewoon dat het virus vooral gevaarlijk is voor 65+ en mensen met onderliggend lijden. Ent hen gewoon in en laat de rest van de bevolking het virus gewoon bestrijden met het door God/Allah/Johannes de D. gegeven immuunsysteem. Werkt namelijk top. Geen enkele noodzaak voor zo'n spuit. Het is niet dat niemand meer in het ziekenhuis mag belanden maar om de ic's te ontlasten
Het gaat er denk ik bij een grote groep reaguurders niet zo zeer om dat ze het vaccin niet vertrouwen maar hoe Corona de vrije open samenleving (waar je dus niet bij voorbaat gewantrouwd wordt als je een kroeg, restaurant of winkel in loopt) in 10 maanden tijd veranderd heeft in een naargeestige hypocriete controle zieke bende. Vaccinatie paspoorten en "negatieve" test bewijzen om mee te mogen doen aan de samenleving of onderdelen daarvan. Waar de vliegende vinkentering zijn we in hemelsnaam mee bezig?
Ik hoorde dat we met de mRNA-techniek ook van kanker kunnen winnen.
Vooruitgang is een mooi ding.
@jeweettochniet | 06-01-21 | 15:59: Als zo'n vaccin er is, wil ik 'm toch graag hebben. Ik heb volgens Maurice een kans van 1 op 200 om eraan te sterven. Je zal net zien dat je dat lot trekt.
@normanius | 06-01-21 | 16:02: Compleet eens met je, tegel van de dag wat mij betreft.
@zwaaropdehand | 06-01-21 | 16:05: dan ent jij je in inderdaad. Prima. Daar is het voor
Klopt, want die mRNA heeft ook de pokken en de polio uitgeroeid. Als het ware. Waarom mag deze techniek vaccin genoemd worden, als deze een volslagen andere grondslag heeft, al was het maar wetenschappelijk?
Mooie tegel en mooie ontwikkeling. Veel mensen zullen de prik graag nemen, gelukkig. Dan schieten we al erg op.
@Beste_Landgenoten (en Joris)
Het stikt hier van de trollen en nepaccounts tbv. het verspreiden van desinformatie
Andere mRNA vaccins hebben ook geen lange termijn bijwerkingen.
@zwaaropdehand | 06-01-21 | 16:05: Ook bij lagere kans zul je het waarschijnlijk niet redden.
@LewsTherinTelamon | 06-01-21 | 15:58: Precies, maar als je dat zegt wordt je dus anti-vaxxer genoemd. Ook hier op GeenStijl. Ga het dan ook met steeds meer tegenzin lezen allemaal.
@reagluurder010 | 06-01-21 | 16:17:
Nah. Het idee is dat als jij als jonge God ook niet besmet kunt worden, je de ziekte ook niet kunt doorgeven aan oma Truus. Daarom ook de vaccinatie. Al heb je er zelf niks aan. De samenleving als geheel wel. Inclusief die restauranthouder.
Omdat de WHO en onze westerse overheden nogal spastisch blijven omgaan met mitigerende medicatie strategieën wordt alles op het vaccin gezet in plaats van een tweehoornige strategie. Zeggen dat vaccin het beste is wat de wetenschap nu te bieden heeft is een leugen. Het is het beste dat onze zorgauthoriteiten willen bieden.
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 16:25:
Oma Truus kan zich ook vaccineren als ze dat wil. En als ik ziek denk te zijn ga ik gewoon even niet naar oma Truus. Ook bij een gewoon griepje, want daar kan oma Truus ook heel veel last van krijgen.
Alsof volledige bescherming of de volledige zelfbeschikking de enige keuzes zijn? Dat is een vals dilemma(=drogreden) en daarmee valt je hele tegel uit elkaar: je kan best kritisch zijn naar overheidshandelen én naar het vaccin, terwijl je je ondertussen gewoon aan de maatregelen houdt.
Probleem is dat de overheid zich steeds op de borst slaat, nadat ze door nalatig handelen de boel uit de klauwen hebben laten lopen. Er wordt symbolisch een emmertje water over smeulende resten geworpen en ze pretenderen de beste brandweerlieden ter wereld zijn.
Allerlei maatregelen van de afgelopen tijd, vliegverkeer weigeren en de verschillende lockdown levels, hadden in Maart bij uitstek hadden kunnen dienen om 90% van de ellende te voorkomen, zoals getoond door Taiwan en Japan. We zijn geen eilandnatie, dus het is moeilijker om de boel te sluiten, MAAR HET IS NIET EENS GEPROBEERD.
In Maart had de samenleving nog vlees op de botten, nu moesten we na 8 maanden hongeren, alsnog vasten. Combineer dat met 't trage handelen van Hugo, die maanden heeft gehad om vaccinatielocaties op te tuigen, prikkers te trainen, oud-verplegers terug te halen, de prikvolgorde te bepalen, extra IC capaciteit te regelen(en er dan niet voor betalen, lul), registratiesystemen te bouwen. Nee, hij wacht eerst tot er een vaccin klaar is en gaat dan daarmee beginnen.
Als burger murw geslagen hoe belangrijk de maatregelen zijn, maar zelf werkt men in traag tempo, waar is die hoge nood dan opeens?
@Hetkanverkeren | 06-01-21 | 16:09: Omdat noch pokken noch polio gebruik maken van mRNA, maar een verzwakt of inactief pathogeen of stukjes ervan... dit is letterlijk 't eerste mRNA vaccin.
Gelukkig na 20 jaar testen kan niets gebeuren
Deze toch niet
www.bndestem.nl/breda/alleen-zwangere...
Egoistisch om per se als eerste te willen. Valt me tegen van de zorg.
Ja, we weten nu wel dat als je nu niet direct wil voordringen voor een prik dat je een paria bent.
Ik wacht gewoon mijn beurt af ergens na de zomer.
Het wachten is op de eerste besmettingen van gevaccineerden en kijken hoe ze reageren op het coronavirus. "immune enhancements/backfiring" zijn niet uit te sluiten, dan was je beter af zonder vaccin. We zijn letterlijk toeschouwers geworden van een groots medisch experiment.
Jij en ik zijn waarschijnlijk pas in de zomer aan de buurt, dus we gaan het meemaken. No worries.
Wees blij dat dit een relatief onschuldig virus is. Er is nu wel mooi een techniek beschikbaar die ons kan redden bij een echt rottig virus.,
En daarom denk ik dus dat de schoen, zijn demissionaire status nog niet eens haalt. Omdat hij daar dus ook verantwoordelijk voor is..
Heb dit op feesboek gestaan of bent u expert?
Wellicht wordt geprobeerd dit onder de pet te houden. Want negatieve berichtgeving over eventuele gevolgen van deze vaccinatie zal de prik bereidheid behoorlijk negatief kunnen beïnvloeden!
En een social engineering experiment.
@zwaaropdehand | 06-01-21 | 16:08: Het staat in de formele goedkeuringsdocumentatie van het Pfizer-vaccin.
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 05-01-21 10:00 tot 06-01-21 10:00 is;
50-59 2 personen
60-69 4 personen
70-79 35 personen
80-89 87 personen
90+ 44 personen
< 50 1 persoon
Totaal 173
Waarvan 21 in het ziekenhuis
Waarvan 99 in het verpleeghuis
Waarvan 55 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is;
0-9 2 personen
10-19 1 persoon
20-29 1 persoon
30-39 3 personen
40-49 6 personen
50-59 16 personen
60-69 24 personen
70-79 45 personen
80-89 42 personen
90+ 7 personen
< 50 1 persoon
Totaal 148
Nog steeds geen hyperlink in je scriptje ingebouwd?
Weer dik meer dan de helft van de doden uit het verzorgingstehuis
U krijgt een sticker voor uw doorzettingsvermogen
Moe maker ben je
@zuurtjeregen | 06-01-21 | 15:45: gemiddelde verblijfsduur in een Nederlands verpleeghuis is 9 maanden.... hoeveel denkt U dat er de laatste jaren daar dagelijks overlijden.... corona-oversterfte is momenteel gewoon klein na de eerste lente-piek.
@grindbak | 06-01-21 | 15:50: deze zitten wel dagelijks in de overzichtjes met coronadoden.
Snel de verzorgingshuizen vaccineren. Er zullen er daar niet veel minder dood gaan maar niet langer aan Corona.
@niv01 | 06-01-21 | 15:49:
Je hebt het niet zo met feiten. Maar die zijn wel handig om een rationele discussie te voeren. Hier nog een paar.
50% van de corona doden vallen in het verpleeghuis. Als thuis wonende 70 plus corona krijgen is er maar een 3% kans dat ze overlijden. Onder de 60 heb je een te verwaarlozen kans om te sterven aan corona.
En voor deze ziekte leggen we het hele land plat en verwoesten de toekomst van de jongeren.
En wanneer er wordt geopperd om het aantal IC bedden uit te breiden zegt Gommers;
Interviewer: “U zegt niet, de capaciteit moet drastisch vergroot worden, bijvoorbeeld op de IC?”
Gommers: “Nee want er niks zo erg dat we genoeg IC bedden hebben en allerlei personeel opgeleid en er zijn geen patiënten. Dan verveel je je dood dat houd je niet lang vol. Nu heb-ben we prachtig werk, dat hebben we aan heel Nederland mogen laten zien. We hebben ook echt heel mooi werk, maar het is alleen maar mooi, in ons geval als er patiënten liggen. Niet als we niks te doen hebben. ”
youtu.be/T2clEQ-4LBM
Misschien ff bnn moeten kijken gisteravond... het aantal met achterlijke bijwerkingen en blijvende longschade vermelden die cijfers niet
Je vergeet er wel even bij te zeggen dat er ook een baby is overleden
@mikes43357369 | 06-01-21 | 16:05: je hebt gelijk, de kans voor normaal gezonde mensen om te overlijden aan Corona is verwaarloosbaar klein. Maar door iedere dag alleen maar een droog lijstje cijfers zonder duiding te publiceren breng je jouw boodschap natuurlijk niet over.
@stipjes | 06-01-21 | 16:19:
Tragisch natuurlijk.
www.ad.nl/binnenland/rivm-met-coronav...
"Ze kan niet zeggen aan welk ‘onderliggend lijden’, zoals het RIVM ernstige aandoeningen noemt, de baby leed. ,,Het was geen gezond kindje”, is het enige dat ze erover kwijt kan."
"Over het algemeen verlopen coronabesmettingen bij kinderen en jongeren mild. Sterfgevallen onder zeer jonge kinderen die het virus hebben opgelopen, zijn uiterst zeldzaam. Toch gebeurt het af en toe."
"Tot nog toe waren in Nederland de jongste overledenen die besmet waren met het coronavirus twee tieners. De twee jongens waren beiden tussen de 15 en 19 jaar. Ze overleden in april en november. Ook zij hadden andere gezondheidsproblemen."
Dus tragisch maar dit is echt uitzonderlijk dat jongeren sterven aan corona.
Waar de RIVM het onder heeft geboekt weet ik niet het zou kunnen dat ze hebben geboekt onder de categorie <50. Anders moeten we de komende dagen het terugzien in de statistieken.
@kunstliefhebber | 06-01-21 | 17:11:
Ik denk dat juist op deze manier het heel duidelijk wordt dat er bijna geen mensen onder de 60 sterven.
Begrijp dat ze blij zijn en terecht maar toch klopt het niet. Al deze mensen hebben een minieme kans hebben om ernstig ziek te worden. De winst zit in de groep 60+ die gewoon thuiswonen. Mensen in verzorgingshuizen inenten klinkt nobel maar die mensen die daar wonen komen toch niet op IC dus voor verlichten zorg maakt dat niet uit. Voor sterfte in die huizen natuurlijk wel.
Als je recht in je gezicht wordt gehoest door een ernstig zieke patiënt vergroot dat wel de kans op een ernstig verloop denk ik. Virus heeft dan een goede kans voordat het immuunsysteem op gang komt.
Ook hier wijkt Nederland af. Andere landen geven wél prio aan ouderen.
Je zou toch zeggen: Als de thuiswonende ouderen die mikes43357369 elke dag hier zo hardnekkig noemt als eerste ingeënt worden, wordt het vanzelf rustiger in de ziekenhuizen en op de IC's.
@Papa Jones | 06-01-21 | 15:48: Ja inderdaad apart dat NL niet begint met de ouderen zoals in andere landen. Lijkt toch vooral door slechte planning en voorbereiding te komen.
Ondertussen het gesprek bij de IC-afdelingen:
Ziekenhuizen woest naar de rechter omdat minister extra ic-bedden niet vergoedt
Ziekenhuizen zijn woest op minister Tamara van Ark van Medische Zorg, omdat die de extra ic-bedden voor coronapatiënten niet wil vergoeden. Ze hebben een rechtszaak aangespannen, om de minister via de rechter te dwingen alsnog met miljoenen over de brug te komen.
www.ad.nl/binnenland/ziekenhuizen-woe...
Tamara gaat letterlijk over leven of dood. Da's toch niet best.
Ongelooflijk verhaal inderdaad, wat een schande. Kaag wil weer bijna een miljard aan subsidies wegsmijten aan hobbyclubkes, lijkt me dat daar wel een paar miljoen vanaf kan.
Oh ja verrek, er zijn tegenwoordig twee ministers van volksgezondheid.
@Quib | 06-01-21 | 15:48:
De een nog capabeler dan de ander
Ik ga daar niet boosie boosie over doen.
Schijnt dat er al afspraken waren met de ziekenhuizen over deze bedden, maar dat ze gewoon nóg meer geld willen. Dus ja, hoe zit het nou?
Dit zijn zo de nadelen van het Nederlandse poldermodel. Alleen maar bakkeleien over verantwoordelijkheden en wie gaat wat betalen.
Tamara moet ook maar doen wat de vvd zegt: geen cent méér naar de zorg.
Met teveel ic-bedden gaat het personeel zich vervelen! En het kost teveel.
De overheid wint altijd in Nederland. Wen er maar aan. Voor het geval je dacht dat we nog in een rechtsstaat leven hier. De rechter kan zeggen dat Van Ark een nieuw besluit moet nemen. Dat is fijn want dan neem je gewoon hetzelfde besluit. Tot er gezichtsverlies dreigt in de krant, dat is wel vervelend. Soms, want iha luisteren de journalisten goed naar de persvoorlichters.
???
Hoe moet de omvolking van de Borealen anders worden betaald??
En terecht.
@Isaac_Sweers | 06-01-21 | 15:48: Voorlopig is nog niet iedereen ingeent. Dus voorlopig ben je in de zorg een gevaar als je je niet laat inenten.
@Isaac_Sweers | 06-01-21 | 15:48:
Het meest gunstige vaccin zit op zo'n 95% dekking. Is nog steeds 1:20 ouderen niet beschermd. Is blijkbaar nieuw voor je? Volg je geen nieuws?
@Isaac_Sweers | 06-01-21 | 15:48:
Nee, als genoeg mensen die prik halen. Dan kan het virus namelijk geen R0 groter dan 1 halen. DAT is de kudde-immuniteit.
@RandyBiel | 06-01-21 | 15:56:
Zoals met alle vaccins is het concept dat de groepsimmuniteit de gaatjes dicht loopt voor degenen die niet gevaccineerd kunnen worden, of daar waar de effectiviteit het laat afweten.
Isaac. Waarom niet stoppen dan? En met velen. Kijken hoelang het duurt.
@TeeJee | 06-01-21 | 16:00:
Met groepsimmuniteitheb je nog steeds kans op lokale verspreiding.
Dat de gevolgen daarvan kan je verder beperken met maatregelen zoals de ring rondom zwakkeren een relatief hoge bescherming te geven .
Ongevaccineerd laten draagt daar nu niet bepaald aan bij, zoals je zelf hopelijk ook wel had kunnen bedenken.
Nogal wiedes dat dat soort maatregelen genomen worden.
@RandyBiel | 06-01-21 | 16:05:
Helaas waar, maar een hogere vaccinatiegraad helpt in ieder geval.
Zie ook de bible belt op de veluwe, waar zowaar Polio nog een keer zijn kop stak in de jaren '90 van de vorige eeuw.
@TeeJee | 06-01-21 | 16:15:
" Helaas waar, maar een hogere vaccinatiegraad helpt in ieder geval. "
Ja en dat is dus precies waarom zo'n verzorgingstehuis zelf graag ook een hoge vaccinatiegraad wilt in de eigen lokale kring.
't Is allemaal echt niet ingewikkeld ofzo.
@RandyBiel | 06-01-21 | 16:18:
Voor sommigen is het schijnbaar hogere wiskunde.
Dat is tenminste het idee dat ik krijg, als ik de reaguursels zo lees.
@RandyBiel | 06-01-21 | 15:43: Er bestaat zoiets al recht op zelfbeschikking. Als je daar zo makkelijk mee omgaat is het einde zoek. Dan kunnen de hoge heren van alles op je uit gaan testen. De grondwet is er niet voor niks, die is er om ons te beschermen tegen tirannen. De geschiedenis heeft vaak genoeg uitgewezen dat mensen niet te vertrouwen zijn zodra ze iets te vertellen krijgen over andere mensen. Door die hele spoedwet worden dingen in de put gegooid waar vroeger mensen voor dood gegaan zijn. Die mensen hebben gevochten om ons deze vrijheid te geven en dat gooien we in 1 jaar tijd weg onder het mom van een virus waar 1,5 miljoen mensen wereldwijd aan zijn doodgegaan. Noem mij maar een gekkie, mensen die dit soort dingen roepen komen er nog wel achter.
@reagluurder010 | 06-01-21 | 16:28:
Zal allemaal best, maar dan ga je maar ergens anders werken.
@reagluurder010 | 06-01-21 | 16:28:
Emo-argumentatie, leuk en aardig, maar niet zo heel relevant wanneer de schatting is dat dit virus tientallen miljoenen doden kan veroorzaken.
Nog even los van de mogelijke complicaties mits je het overleeft.
@TeeJee | 06-01-21 | 16:38:Waar is de kruistocht tegen kanker? Daar gaan veel meer mensen aan dood. Je zegt dat het tientallen miljoenen doden kan veroorzaken maar het zijn er 1,5 miljoen in een jaar. De griep heeft sinds die bestaat veel en veel meer doden op z'n geweten. Alleen dan starten we ieder jaar opnieuw met tellen en met covid blijven we doortellen. Het is flauwekul om gezonde jonge mensen te gaan enten omdat je hiermee de hele samenleving verzwakt. Allemaal simpele dingen die je vroeger op school heb gehad. Net als dat je je grondrechten niet zomaar op moet geven. Je mag mij een gekkie noemen maar ik vind jullie dan weer een stel naïeve schapen.
@TeeJee | 06-01-21 | 16:38: Grappig dat je een keihard feit dat 1,5 miljoen mensen zijn gestorven aan corona een emo-argumentatie noemt. Maar jouw tegenargument betreffende een schatting is dan geen emo-argument. Jij hecht meer waarde aan een schatting dan aan werkelijke feiten.
@RandyBiel | 06-01-21 | 16:37: En dat bepaal jij? Iedereen moet vrij zijn over zijn of haar lichaam te beschikken. Ook jij als jij wel een spuitje wil. Je moet niet omdat je zelf een mening hebt de vrijheid van een ander af willen pakken. Vrijheid is veel belangrijker dan veiligheid, pak je geschiedenis boeken er maar eens bij.
@loser | 06-01-21 | 16:59: Zo is het. Maar als je met feiten komt ben je een gekkie.
@reagluurder010 | 06-01-21 | 16:56:
Het zijn er nu 1,5 miljoen, MET maatregelen. Met lockdowns, met voorlichting, en met een enorme medische inspanning.
Laat je een virus zoals dit gaan, dan kan elke epidemioloog je uitleggen wat de gevolgen zijn, en die liggen dus in de tientallen miljoenen.
Doorgaand op je tegel;
Er is een kruistocht tegen kanker, daar gaan jaarlijks wereldwijd miljarden naar toe voor bestrijding, behandeling en verder onderzoek. Het grote verschil is dat het geen hoog besmettelijk virus is, wat met kinderlijk gemak door een populatie heen kan trekken.
Met andere woorden; dit is echt een hele domme vergelijking van je, tang op een varken, appels met peren.
Dan even deze quote:
"Het is flauwekul om gezonde jonge mensen te gaan enten omdat je hiermee de hele samenleving verzwakt. Allemaal simpele dingen die je vroeger op school heb gehad."
Nou nee knul. Dat is NIET wat je op school hebt gehad, en een inenting verzwakt de samenleving niet. Dit is echt quatsch, onzin, en totale bullshit waar een VMBO'r je om uit zou lachen, en terecht.
Een inenting zet je immuun systeem aan het werk, juist om een weerstand op te bouwen voor wanneer het daadwerkelijke virus een keertje op visite komt. Jouw zinsnede getuigt vooral van een beperkt begrip van wat een vaccin daadwerkelijk doet.
Tevens is artikel 11 niet onschendbaar. Staat er nota bene gewoon in, dat bij wet dit artikel beperkt kan worden.
@loser | 06-01-21 | 16:59
Nee knuppel, gelul over tirannie en "hier zijn mensen vroeger voor gestorven!!1!" zijn suffe emo-argumenten die nergens op slaan, en geen enkele rekening houden met de realiteit.
Het getuigt niet van inzicht en intelligentie om dergelijke emo-quatsch op te schrijven, en heeft werkelijk helemaal NIETS te maken met het bestrijden van een pandemie.
Je doet je nickname eer aan.
@reagluurder010 | 06-01-21 | 16:59:
Nee dat bepaal ik niet, dat bepaalt dat verzorgingstehuis waar het over ging.
@reagluurder010 | 06-01-21 | 16:59:
Die vrijheid ga je maar lekker ergens anders vieren dan naast een persoon die daardoor gevaar loopt. Dacht je nu echt dat die mensen op antivaxxers zaten te wachten daar in het verzorgingshuis?
@RandyBiel | 06-01-21 | 18:05: Voor vrijheid blijf ik lekker waar ik geboren ben. Ik ben geen anti-vaxxer, ik heb al m'n spuitjes netjes gehad. De griepprik neem ik ook niet omdat ik nog redelijk jong ben en mijn immuunsysteem dat maar lekker zelf op moet lossen. Als je gezonde sterke mensen gaat vaccineren dan haal je de weerbaarheid van heel de bevolking omlaag, dat heb ik niet van feesboek maar van de biologieles op school vroeger. Laat ieder in z'n waarde dan blijft er waarde voor iedereen.
@TeeJee | 06-01-21 | 17:55: Wie zegt dat die maatregelen helpen? Hoeveel Corona doden heeft Zweden? Allemaal aannames die niet te onderbouwen zijn. Als dat zo is van die vaccins, waarom wordt jonge gezonde mensen dan afgeraden om een griepprik te nemen. Waarom alleen de ouderen en zwakkeren waarvan het immuunsysteem het niet aankan? Ik weet best wat ik op school heb gehad en dat was niet het vmbo. Je moet ook niet zo makkelijk praten over het verleden, wij zijn verwend de laatste 75 jaar maar de geschiedenis laat zien dat het zomaar fout kan gaan. Zoals ze in de middeleeuwen zomaar proeven deden op mensen die een beperking hadden. Is geen emo maar harde geschiedenis. Je moet niet denken dat we daar nu onschendbaar voor zijn. Geef je rechten die in eeuwen tijd zijn opgebouwd niet zomaar op. Dat zal je duur komen te staan.
@reagluurder010 | 06-01-21 | 19:07: Begrijp me niet verkeerd, Corona bestaat en het is verschrikkelijk als je er erg ziek van wordt of doodgaat. Ik doe netjes m'n mondkapje op en was m'n handjes met van dat spul in de winkels. Ik wil alleen niet verplicht worden een spuit in m'n arm te zetten terwijl mijn leeftijdscategorie er vrijwel geen last van heeft. Niemand weet gewoon wat dit gaat doen op lange termijn en dat kan niemand ontkennen. Ik geloof ook niet in de 'goedheid' van de farmaceuten want die zitten er alleen voor het geld. Er zaten vroeger niet voor niks zoveel regels aan het uitbrengen van een vaccin, dit is er in een paar maanden doorgeduwd. Het zaakje stinkt en ik hoef het gewoon niet.
@reagluurder010 | 06-01-21 | 19:17:
Godzijdank is het er binnen een paar maanden. Gewoon onder dezelfde regels.
@reagluurder010 | 06-01-21 | 19:07:
Wat een oeverloos geleuter zonder enige inhoud. Je hebt niet eens je middelbare school kennis meer op orde, en dan denk je mee te kunnen discussiëren over Corona.
Ook nu weer lul je uit je nek over vaccins en aan wie het wel en niet wordt aan- dan wel afgeraden, en zwets je onzin over het immuunsysteem van ouderen.
Ouderen en zwakkeren krijgen JUIST de griepprik omdat daarmee enkele DODE varianten van het virus worden aangeboden, zodat hun immuun systeem zonder gevaar antistoffen op kan bouwen waarmee een snellere response ontstaat wanneer ze in aanraking met een daadwerkelijk levend virus.
Het wordt ook helemaal niet afgeraden aan gezonde jongeren omdat het niet goed voor ze zou zijn; dit gebeurd alleen als er een tekort aan vaccinaties is, dus ook hier zit je er naast.
Begint wel een trend te worden zeg, dat jij iets onzinnigs roept en ik je weer moet corrigeren met FEITEN.
Lees je eens in of zo.
@TeeJee | 06-01-21 | 19:34: Doe nou eens niet alles zo makkelijk af en ga in op wat er gezegd wordt. Ouderen krijgen een prik omdat hun immuunsysteem het niet aankan en ik niet want mijn immuunsysteem kan het wel aan. Uiteindelijk is het gewoon beter om je lichaam het zelf op te laten lossen tenzij de risico's gewoon te groot zijn. Dat zijn ze nu niet dus neem ik die prik niet. Het zou je sieren op bepaalde punten in te gaan ipv zonder redenering weg te zetten als 'geleuter'.
'hoeveel corona doden heeft zweden'?
'wat doet dat vaccin op langere termijn'?
ís het niet zo dat het normaal veel langer duurt om zoiets te laten goedkeuren'?
Ga eens in op de vragen.
@RandyBiel | 06-01-21 | 19:31: Dat hoop ik ook maar is het dan echt verstandig om jonge sterke mensen of zelfs kinderen in te laten enten? We zullen het wel zien, niemand heeft de wijsheid in pacht maar echt verplichten zal ik het nooit mee eens worden.
@reagluurder010 | 06-01-21 | 19:50:
Jij stelde dat het afgeraden wordt aan jongeren. Dat is een LEUGEN van je. Ga djij daar zo nog even op in, dat je dus desinformatie aan het verspreiden bent, en dat je werkelijk de ballen verstand er dus van hebt?
Zweden heeft bijna 9.000 doden, op een bevolking van 10,2 miljoen
Nederland heeft bijna 12.000, op een bevolking van 17,5 miljoen.
Zweden doet het dus slechter, maar ja, die dachten dan ook geen maatregelen nodig te hebben. Is ze ook op fikse kritiek komen te staan.
Wat doet het vaccin op langere termijn? Geen van de proefpersonen uit de trials van Pfizer heeft nadelige lange termijn effecten, wat ook verdomd logisch is, want de mRNA strengen veroorzaken eerst een immuun response en vallen daarna uit elkaar, zoals elke mRNA streng in jouw lichaam dat doet. Dat wordt gewoon opgeruimd.
De enige reden dat het normaal langer duurt, en dit heb ik al aan zoveel zwetsertjes uit moeten leggen, is omdat je normaal gesproken in de bureaucratische mallemolen terecht komt. Dat je moet wachten op goedkeuringen, maar dat je achteraan in de rij staat.
Corona heeft echter een hele hoge prioriteit, waardoor ten eerste er veel meer geld beschikbaar is, en ten tweede je niet hoeft te wachten op je stempels.
Ten derde, deze mRNA techniek wordt al veel gebruikt in kankeronderzoek en behandelingen, dus daar was al veel ervaring mee.
Tot slot; dit vaccin borduurt voort op de vaccins die in ontwikkeling waren voor bijvoorbeeld SARS-cov-1, maar waarvan de ontwikkeling is stop gezet omdat het virus niet doorbrak zoals men eerst vreesde.
Verder nog iets waar ik je in moet onderwijzen?
@reagluurder010 | 06-01-21 | 19:59:
Ja, dat is verstandig.
Het opbouwen van immuniteit voordat iemand daadwerkelijk in aanraking komt met het echte virus voorkomt verspreiding, ziekte, doden en (levenslange) complicaties.
Dit is de basis van ALLE vaccins, en de reden dat ziektes zoals polio, de bof, difterie, kinkhoest, mazelen etc. amper of gewoon NIET meer voor komen in Nederland.
@TeeJee | 06-01-21 | 20:05: Man de lange termijn effecten zijn toch nog niet zichtbaar. Dat zie je toch pas over een jaar of 5? En wow dat scheelt een hoop met Zweden zeg ondanks al onze maatregelen. En nee het is geen bureaucratie, ze slaan de derde testfase over en beginnen gewoon met vaccineren, de regeringen hebben hiervoor getekend en de farmaceuten zijn niet verantwoordelijk voor eventuele nevenschade. Staat in de papieren van bv Pfizer zelf. Je vind jezelf zo slim dat je dit waarschijnlijk weer af gaat doen met gezwets. Hoe iedereen er ook over denkt, het verplichten ervan zint me gewoon niet. Laat iedereen gewoon in zijn of haar waarde, ongeacht IQ of opleidingsniveau.
@TeeJee | 06-01-21 | 20:05: En trouwens, toen ik in de 20 was vroeg ik een griepprik aan mijn dokter. Die zei 'je kan em van mij krijgen maar ik kan je het sterk afraden, het is beter als je lichaam dat zelf oplost'.
@reagluurder010 | 06-01-21 | 20:15:
Lange termijn effecten zie je al na een paar maanden, dus ook hier lul je weer uit je nek.
Het verschil met Zweden is ruim, het scheelt gemiddeld 200 doden per miljoen inwoners. Daardoor leef jij wellicht nog, of iemand van je naasten. Denk daar maar eens goed over na, dat jij je leven wellicht dankt aan die maatregelen.
De derde testfase is helemaal niet overgeslagen, je loopt weer te liegen. De derde fase van Pfizer omvatte 42.000 personen, en geen ENKELE farmaceut is juridisch verantwoordelijk voor nevenschade, voor welk vaccin dan ook. Dit is standaard, om te voorkomen dat liegende zwetskousen zoals jij allerhande onzin-zaken beginnen .
Je anekdotisch geneuzel interesseert me verder ook geen zak. Feit is dat in Nederland er GEEN regel of richtlijn is om de griepprik af te raden aan jongeren. Leugenaar.
Je IQ of opleiding interesseert me geen zak. Je hebt NIKS kunnen weerleggen, je hebt geen enkel steekhoudend argument in de discussie, en je liegt er op los.
Dat is wat mij wel interesseert, dat figuren zoals jij hun leugens en bullshit er maar op los verspreiden, en jij zal mij tegen komen elke keer dat dit onderwerp speelt. Elke keer zal ik je met de grond gelijk maken.
@TeeJee | 06-01-21 | 20:27: Je hebt gelijk man, als je mij maar niet wilt verplichten een prik in m'n arm te steken. Dan blijven we gewoon vriendjes ok?
@reagluurder010 | 06-01-21 | 20:39:
Dat verplichten kijk ik eerst nog even aan. Hangt van de komende maanden af.
Vriendjes? Nee dank je.
@RandyBiel | 06-01-21 | 18:05: En hoe veel ouderen in verzorgingstehuizen willen zelf geen vaccinatie? Of meent u dat "ouwetjes" graag een spuitje onbekend willen?
@TeeJee | 06-01-21 | 20:45: Kijk jij het nog even aan, grote jongen die bij mij die prik erin steekt.
@Arachne | 06-01-21 | 21:18: Iedereen moet! Anders ben je geen deugmens.
@TeeJee | 06-01-21 | 20:45: Dan nog ff over je mRna vaccin. www.youtube.com/watch?v=aWrZxCx6L6g
@reagluurder010 | 06-01-21 | 21:54:
Als het lichaam hierdoor spiercellen zou aanvallen zou je dat ALLANG terug moeten zien in de proefpersonen van de eerste trials.
Is niet zo, gebeurd gewoon niet, en is dus geleuter.
@TeeJee | 06-01-21 | 22:15: Heb je die link nou bekeken of niet? Want daar wordt alles haarfijn uitgelegd. Verder heb ik veel vrienden met een andere mening, waarom zouden wij geen vriendjes kunnen zijn?
@reagluurder010 | 06-01-21 | 22:24:
Gast, ik heb het LETTERLIJK over een onderwerp waar de prof het over heeft in de video.
Tevens, zolang hij niet komt met een peer reviewed onderzoek wat zijn stellingen onderbouwd, is het niks meer dan geneuzel in de lege ruimte.
Alleen het feit dat ze ANDREW WAKEFIELD weer opvoeren, de man die bewust LOOG over zijn resultaten, zou je te denken moeten geven.
Echt, ga jij eens even ergens anders de leugens ophangen als 'mening'.
@TeeJee | 06-01-21 | 22:29: Ik hoef nog steeds geen prikje, we gaan er niet uitkomen op deze manier. De beste wensen voor 2021, ik gaat slapon. Doei.
Zou die ene minister ze een gratis paar kekke schoenen hebben beloofd als ze de prik namen?
Als íets deze crisis kenmerkt, is het wel het gebrek aan Plan B.
Inmiddels zijn er veel berichten over ivermectine. Uit 43 onderzoeken komt ivermectine als positief uit de bus. Van de 788 zorgmedewerkers die in Argentinië ivermectine namen ter preventie van COVID-19, had na drie maanden 0% COVID-19 gekregen. Tegen 58% in de controlegroep. Een land als India gebruikt ivermectine en de COVID-19 uitbraak is daar behoorlijk onder controle gebracht. Artsen van de Frontline COVID-19 Critical Care Alliance smeken de medische autoriteiten om de onderzoeksresultaten serieus te nemen.
Plan A is: Het zal wel niets zijn dus we doen er niets mee. Bovendien: we gaan al vaccineren.
Maar stél nou dat het wel iets is. Stél dat uit nog meer studies positieve resultaten blijken. Stel dat ivermectine inderdaad 100% preventie oplevert. Stel dat de WHO in januari een positief advies uitbrengt over ivermectine? Stel dat ook andere Westerse landen het gaan gebruiken? En stel nou dat het vaccinatieproces onverhoopte tegenvallers oplevert?
Hebben we dan een Plan B? Of moet dat dan ter plekke nog worden verzonnen, is er geen arts in Nederland te vinden die zich er in heeft verdiept, moeten we op dat moment nog uitvinden hoe het zit met productie, staan we achteraan bij bestelling en is niet nagedacht over distributie?
De fabrikant zegt dat Ivermectine niet geschikt is:
www.artsenauto.nl/msd-ivermectine-bij...
We zijn nu bezig met plan zoveel. Voor de zwalkende bestuurders als de huidige zijn er niet genoeg letters in het alfabet om elk plan een eigen letter te geven.
Alle data komt van dezelfde website van de FCCCA. En het gaat allemaal om data uit nogal twijfelachtige landen. Dan nog zijn de analyses op te kleine groepen en vaak niet RCT. Het bewijs voor ivermectine is op zijn hoogst zwak te noemen. Wat niet wil zeggen dat het effectief kan blijken, uiteindelijk. Maar vooralsnog is er te weinig stevigheid in die claims.
En let eens op de andere door de FCCCA gepromote medicijnen: Allemaal claimen ze een sterk positieve bijdrage. Echter er is allaang duidelijk dat genoemde andere medicijnen niks doen. Wat zegt dat over de claims voor ivermectine?
@42 | 06-01-21 | 15:41: MSD is die fabrikant in NL. Zij mogen nu in voor Pfizer het vaccin voor de NL markt gaan produceren. Money talks.
@42 | 06-01-21 | 15:41: Het artikel uit 'Arts en Auto' dateert uit april 2020 en is inmiddels achterhaald door voortschrijdend inzicht. Ook met normale doses blijkt met ivermectine in het lichaam goede resultaten te bereiken.
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 15:47: De studies naar ivermectine zijn uitgevoerd in 21 landen. Zijn die allemaal twijfelachtig? Enigszins medisch arrogant om te doen alsof alleen resultaten in Westerse landen tellen. Het is niet alsof het Westen nu wereldwijd echt het allerbeste uit de bus komt in de COVID-19-aanpak.
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 15:47: Toevallig woon ik in zo'n twijfelachtig land. Veel besmettingen, maar iedereen aan de ivermectine om de gevolgen te beperken. Werkt zeer goed. Gelukkig hoeft nu na besmetting in NL niet te twijfelen. U mag alleen thuis gaan zitten en bidden dat het niet erger wordt/de gevaarlijke fase 2. Succes.
@Denimativ1970 | 06-01-21 | 15:55: Waar is die studie gepubliceerd?
@42 | 06-01-21 | 15:41: De fabrikant dekt zich in. Empirische data laat zien dat het werkt. Dan kan je rekenen en computermodellen gebruiken tot je een ons weegt, maar als het werkt, dan werkt het. En natuurlijk; correlatie != causatie, maar een verschil van 58% tegen NUL% kan je niet afdoen als 'het werkt niet'.
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 15:47: De andere medicatie die de FLCCC aanbeveelt is allemaal gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en praktijkervaring (het zijn longartsen/IC-artsen die ter plekke zien of de medicatie aanslaat). Het zijn niet de eerste de beste artsen: Paul Marik heeft een baanbrekende methode ontwikkeld om sepsis te bestrijden die inmiddels vele levens heeft gered. Ook waren de artsen van de FLCCC degenen die in het voorjaar het gebruik van corticosteroïden bij kritieke COVID-19 patiënten bepleitten (terwijl dat toen door de WHO werd afgeraden). Inmiddels wordt dexamethason toegepast bij ernstige COVID-19, wat ook al zeer veel levens heeft gered. Nog beter zou het zijn als mensen überhaupt niet in het ziekenhuis of op de IC belanden, daarom bepleiten ze nu het preventief toepassen van ivermectine.
@Pimp my Voortuin | 06-01-21 | 15:52: Dat wist ik niet. Met ivermectine valt waarschijnlijk niet veel te verdienen. Ik heb begrepen dat het patent vervallen is.
@Denimativ1970 | 06-01-21 | 15:59:
Denk dat je een sterker argument hebt als je de daadwerkelijke onderzoeken even linkt.
@TeeJee | 06-01-21 | 16:05: kijk even op ivmmeta punt kom.
@Pimp my Voortuin | 06-01-21 | 15:56:
Een paar dagen eerder heb ik een paar artikelen doorgespit. De meeste zijn nog in preprint, dus niet reviewed. Dat kan natuurlijk, maar het geeft aan dat de data nog niet is geverifieerd. Dan nog zijn de meeste onderzoeken klein, met weinig deelnemers. Dan ook zijn de verdeelde groepen vaak ook nog slecht uitgesplitst op andere medicijnen, aandoeningen en biases, waardoor je eigenlijk nauwelijks iets met zekerheid kunt zeggen.
Zo is een grote studie gedaan in Afrika, waar men beweert dat er een sterke correlatie is tussen het gebruik van ivermectine en het mindere voorkomen van Covid. Dat verband is uitermate dubieus. Er zijn veel meer redenen dan ivermectine-gebruik, waardoor in Afrika minder Covid is: Minder testen, men gaat met klachten niet snel naar de dokter en de bevolking is veel jonger. Om maar een paar te noemen. Er zijn veel meer. Correlatie is niet altijd causatie.
Het lijkt alsof ivermectine iets doet, maar kijk uit voor bias in je promotie van deze drug. De droge keiharde feiten laten vooralsnog een zwakke positieve correlatie zien. Niet meer dan dat.
@Pimp my Voortuin | 06-01-21 | 16:15:
Ik ben niet degene die stelt, dus hoef ik ook niet op zoek. Zo simpel is het.
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 16:17: Er was een reaguurder die zei dat er een relatief grote RCT met Ivermectine is gedaan. Klopt dat? Kan hem nergens vinden
@Diederik_Ezel | 06-01-21 | 16:32:
Ja maar dat was geloof ik een meta-review van alle studies in overzicht. Bleek een samenvatting te zijn van de FCCCA website. Er is wel iets gaande met dat ivermectine, maar ik vrees dat de toediening deels te maken heeft met de wens van artsen om maar iets te kunnen toedienen dan dat het daadwerkelijk iets uitmaakt.
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 16:48: Hier heeft de lokale gouverneur besloten om Ivermectine aan iedereen te geven die symptomen heeft om de druk op de ziekenhuizen te verminderen, geen kostbare tijd te verliezen en mensen snel te laten herstellen. Het werkt.
@42 | 06-01-21 | 15:41: Oud nieuws, en studies wijzen uit dat slechts een driedubbele dosis effectief is. MSD heeft al sinds de jaren 80 een afspraak dat zij Ivermectine overal ter wereld tegen kostprijs beschikbaar stellen, dus een winstprikkel zit er bij die fabrikant ook niet in.
In de Pfizer fase 3 studie werden 42,000 mensen geprikt en een paar maanden gevolgd. Bovendien zijn in de echte wereld ook al ruim een miljoen mensen geprikt. Lijkt me toch behoorlijk veel data.
Het vaccin heeft al meerdere testfases en goedkeuring achter de rug malle wappie
Kunt u wat late bijwerkingen noemen van mRNA vaccins?
@Diederik_Ezel | 06-01-21 | 15:42:
Please do not confuse us with facts.
"waarvan niemand weet"
U heeft "ik" verkeerd geschreven.
@Diederik_Ezel | 06-01-21 | 15:42: Daarmee is nog geen enkele vraag beantwoord!
Overigens is de BioNTech meuk voorlopig toegelaten:
Fase 2 eindigt April 2021
Fase 3 eindigt Augustus 2023
Dus je bent onderdeel van het grootste experiment die ooit is losgelaten op de bevolking!
Wees er gelukkig mee!
@Vula | 06-01-21 | 15:43: Er zijn alleen korte termijn bijwerkingen, late bijwerkingen zijn er waarschijnlijk niet.
Ja. Laat maar komen. Ik heb in mijn leven al genoeg ellende in mijn lichaam gehad en ik ben er nog steeds. Zelfs als ik door de vaccinatie straks een teen moet missen, laat maar komen.
@Koekje-dr-bij? | 06-01-21 | 15:44: Nope.... zie informatie van BioNTech zelf op hun website!
Ik begrijp dat het vervelend is maar niet alles geloven wat Hugo allemaal, samen met zijn ruim 700 communicatiemedewerkers, roept!
@Vula | 06-01-21 | 15:43:
Geen corona krijgen is de meest waarschijnlijke.
@Vula | 06-01-21 | 15:43: Veel plezier met lezen:
www.fda.gov/media/144246/download
@Koekje-dr-bij? | 06-01-21 | 15:45: Je bent een ziener? Hoe weet je dat?
@Fatwabuster | 06-01-21 | 15:46:
Hey snuggere, dat zijn vervolgstudies. Standaard kost voor alle medicijnen.
De fase 3 clinical trials zijn al doorlopen.
Nu zitten ze in de zenuwen, hopende dat het vaccin geen nare effecten veroorzaakt. Kan mij niet voorstellen dat ze zich dat niet afvragen.
@Vula | 06-01-21 | 15:43: Die kent niemand, dit is het 1e MRNA vaccin die in enorme hoeveelheden worden gebruikt
@Fatwabuster | 06-01-21 | 15:44: Misschien moet u een andere nieuwsbron zoeken
@TeeJee | 06-01-21 | 15:48: Onzin!!
Lees de website van de FDA, zie @42 op 15.46
@Diederik_Ezel | 06-01-21 | 15:49: Ik lees de websites van BioNTech, EMA en FDA.... heb je nog meer suggesties?
@Fatwabuster | 06-01-21 | 15:47:
Goede vraag, ik zou er zeker even op googlen maar waar het op neer komt: we hebben geen enkele aanleiding om dat te verwachten. Dat baseer je op onder meer de samenstelling van dit vaccin. Zie het zo; er is niemand die absoluut kan garanderen dat het morgen geen 50 graden gaat vriezen in Rotterdam. Maar op basis van wat wij begrijpen en weten kunnen we het zo betrouwbaar voorspellen dat we ons leven inrichten als het níet 50 graden gaat vriezen morgen.
@Fatwabuster | 06-01-21 | 15:50:
Ik kan er weinig aan doen dat jij het niet snapt.
De fase 3 clinical trial van Pfizer is volledig doorlopen, ruime 42.000 subjecten, staat gewoon online.
www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2...
Succes met lezen.
@Fatwabuster | 06-01-21 | 15:51: U trekt eea uit z'n verband... er lopen idd nog studies om bv het effect bij zwangeren te bekijken en andere subgroepen. Maar de main analyse is al afgerond (efficacy) en de EMA heeft al aangegeven dat het onderzoeksdossier bovengemiddeld dik en degelijk is. Zie idd de publicatie in NEJM hierboven.
@Koekje-dr-bij? | 06-01-21 | 15:45: interessante uitspraak! U bent helderziend?
Tijdsboog Ezel.
@De Droit | 06-01-21 | 15:56:
Nee hoor zeker niet, slechts een domme techneut. Maar ik heb me wel braaf ingelezen in de verschillende vaccins die we nu krijgen, en die nieuwe stilo vaccins zit zo verrekte slim in elkaar dat je de betrouwbaarheid van old-school vaccins krijgt minus een risico van (voorheen) dooie/verzwakte virustroep. Dus yay science en echt nul reden om te twijfelen aan goede uitkomst. Nou, doen we dat dus ook maar niet.
@Fatwabuster | 06-01-21 | 15:39
Hoezo niemand weet wat de werking is? Het is uistekend bekend wat de werking is.
@Diederik_Ezel | 06-01-21 | 15:55: is er dan meer dan een studie betaald door de farmaceut, uitgevoerd door de farmaceut en verslagen in een artikel door de farmaceut ?
Het is bekend dat onderzoeken die worden gesponsord door farmaceuten meer effecten laten zien van medicatie dan als geen farmaceut meedoet.
Je moet ook altijd goed kijken wat er niet in zo'n artikel staat.
Momenteel is er helaas niet echt een alternatief, dus logisch dat het vaccineren doorgaat, daar niet van.
Niet snappen? Hahaha.... we zullen zien of binnenkort de maatregelen worden opgeheven... volgens niemand minder dan H de Jonge gaat dat niet gebeuren.
Ook niet nadat Teejee zijn prikjes heeft ontvangen!!
@omanders | 06-01-21 | 16:01: Waarom zegt M Koopmans dan dat het niet bekend is?
Zie haar Twitter!
@Nichtsneues | 06-01-21 | 16:03: Precies.... iets met wc eend!
@Fatwabuster | 06-01-21 | 16:04:
Tuurlijk Fatwa. Goed verhaal, lekker kort, doen we niks mee.
Ondertussen is het dus gewoon een feit dat de fase 3 trial wel is afgerond. Daar nog iets over te vermelden, of druip je af nadat je met feiten om de oren bent geslagen?
Hoezo weten we niet wat de werking is ? Bijwerkingen zijn ook bekeken, tot die mediane 2 maanden na de prik. Er zitten dus ook langere termijnen in dan 2 maanden. Het aantal gevallen van covid in de gevaccineerde groep nam hard af vergeleken met de groep met placebo-vaccinatie. Dat zegt alvast wat. Of het de transmissie verkleint gaan we zien. Er is lig al winst, hopelijk scheelt het ook in de transmissie. Die kans is best aanwezig: er zullen naar verwachting minder virussen te vinden zijn in de gevaccineerde patiënten dus je verwacht dan sowieso minder verspreiding. We gaan het zien.
@Nichtsneues | 06-01-21 | 16:03: Zulke studies kosten nou eenmaal tientallen miljoenen... daar hebben we dus bedrijven als Pfizer voor nodig. En de EMA en FDA hebben toegang tot de individuele patienten data.
Die crocs lmao
Die mevrouw in dat blauwe tenue is een anesthesie medewerker. Daar wil nog wel eens wat braaksel of ontlasting in het spel zijn. Croqs zijn dan ideaal omdat je ze snel kunt ontsmetten, in tegenstelling tot je lederen van Bommels.
Beetje dom van Joffri /Maxima-modus
Nou meid en die kleur van dat pakje dan, dat kan toch eeeecht niet!?
Ik heb trouwens niks tegen gays, maar nichterigheid... nah, daar hou ik gewoon niet zou van. Mag je dat nog zeggen? Anders hoor ik het wel.
@ole guapa | 06-01-21 | 15:43: Supergrappig dat ik haast uitsluitend lederen van Bommels draag. Maar ik waardeer deze reactie en neem die ook ter harte. Dank.
Ik wil niet overgehaald worden om mij te laten vaccineren, geef mij gewoon de tijd en dan zie ik wel wat ik in de toekomst doe. Hou verdomme op met je verkooppraatjes, ik ben toch ook niet tegen mensen aan het praten dat ze zich niet moeten laten vaccineren. Persoonlijke keuze zonder toekomstige verwijten. Basta. Ik dacht dat we dit al hadden besproken maanden geleden in de 2e kamer.
Dankuwel. Ben ik sneller aan de beurt.
@nick.name | 06-01-21 | 15:40: Graag gedaan. Veel plezier er mee.
Dingen worden al snel een religie. Met bijbehorende bekeringsdrift.
Je hebt gelijk Patje. Ik net zo. Waarvan die behoefte je zo te laten gelden. Bljjf toch op de vlakte als je iets niet absoluut kunt beweren.
Niet flauw doen Nick. Win je daar wat mee?!
@CalamityJane | 06-01-21 | 15:49:
Is gemeend, niet flauw
Had je de rij voor de coffeeshop eens moeten zien vlak voor de lock down.
Hoop verstandige mensen werken er in het VUMC zo te zien
Heb jij al ezeltje prik gedaan?
Alles m.b.t. concurrentie en vrije markt is helemaal kapot. Ik verwacht callgirls die mij bellen om hun vaccin aan te smeren. Dat ik een aanbod krijg dat ik niet af kan slaan. En dat ik zelf kies welke bijwerkingen van welk vaccin ik prefereer. Dit is een opstapje naar dat de overheid straks voor U beslist dat U alleen nog Cola van het Aldimerk mag drinken.
Het is juist dankzij de vrije markt dat we binnen een jaar meerdere veilige en zeer effectieve vaccins hebben
Politici in Brussel zullen de eersten zijn om jou en mijzelf af te snijden van bepaalde producten door middel van handelsakkoorden.
@goedverstaander | 06-01-21 | 15:40: Zou jij graag willen ruilen met, ik noem maar wat, Soedan of zo? Of zit jij liever in een land dat gewoon de poeplap trekt en de vaccins koopt?
@Isaac_Sweers | 06-01-21 | 15:43: Aantal covid cases was 95% lager in de behandelarm dan in de placebo arm in de Pfizer fase 3 studie. In totaal deden er 42,000 mensen mee die een paar maanden gevolgd zijn. Was in ieder geval overtuigend genoeg voor de EMA en de FDA om het vaccin goed te keuren.
@ole guapa | 06-01-21 | 15:44: Ik zou liever in een land wonen dat eigen baas is over de vaccins. Dat is Nederland niet. Die zag een groot deel van de oorspronkelijke bestelling plots richting Brussel gaan en krijgt nu een handvol bij de herverdeling.
De kerngezonde 18-60 jaar oude tegelbakkers hiero op de Geenstijl hebben niets te verliezen. Dat realiseren de wappie-roepers zich helemaal niet en lopen elke maal weer met open ogen in de wijd opengesperde val. Want voornoemde tegelaars zijn niet tot na de zomer aan de beurt voor een prikkie. Tot die tijd mooi de kat uit de boom kijken voor wat betreft bijwerkingen en het goedvolk een beetje uit de tent lokken en/of op de kast te jagen. Kostelijk amusement en humor om te lachen.
Ik moet inderdaad wachten. Is helaas geen keuze.
Van mij mag het morgen gezet worden.
Interessant punt. Ik zie een win-win. Of er zijn geen serieuze bijwerkingen en je kunt ongestoord het prikkie halen. Of die hele goegemeente gaat kapot van de 5G-stralings-doses en mislukte Windows installaties in hun lichaam. En dat betekent dat alle oudjes, zwakkeren en GGZ-figuren weg zijn. Dan hebben we een klein issue met bemanning van ziekenhuizen, maar dat is oplosbaar. Zorgkosten -2000%. Allemaal weer een ziekenfondsie voor 50 pop per maand. Geen files. Geen 60+ managers die heel trotst zijn dat ze ook excel kunnen opstarten en met 2 vingers typen voor 6500 bruto per maand. En we kunnen bemande kassa's in supermarkten afschaffen en gewoon lekker zelf scannen. Heerlijke wereld zou dat zijn.
@TeeJee | 06-01-21 | 15:40: Dat begrijp ik uit jouw comments hier. Onze vrienden in De Haag hebben besloten dat jij geen risico loopt en achteraan moet sluiten. Jouw lot is bij hen in goede handen, wees maar niet bang.
@BBRDWR | 06-01-21 | 15:40: Ik kan niet wachten tot het eind van de zomer. Dan kan ik met de kennis van dan een besluit nemen. Ik denk echter niet dat de halve bevolking dan is uitgeroeid maar dat zien we dan ook wel weer.
Ben benieuwd hoeveel zich op dit moment naar morbide obesitas aan het vreten zijn om maar voorrang te krijgen. Zijn daar gegevens van?
@goedverstaander | 06-01-21 | 15:47:
Mijn lot leg ik mijn eigen handen, die ik ook regelmatig was wanneer ik toch de deur uit moet. Ik hoef inderdaad niet bang te zijn.
@goedverstaander | 06-01-21 | 15:49: Als dat zo is dan zullen de besmettingscijfers wel weer hoopwekkender worden.
En maar weer besmet raken met z'n allen. Belachelijk gewoon.
Weten we niet. We wachten de data af. Gezien werkzaamheid zeer waarschijnlijk dat het daar ook wat op gaat doen.
@Vula | 06-01-21 | 15:37: Is zeker de verwachting, maar kost meer tijd om uit te zoeken en we hebben geen tijd om daar op te gaan zitten wachten.
Ook geneeskundigen hebben een hypotheek of maandelijkse huur. Wat als de baas zegt: zonder vaccin kom je er niet meer in? De wachtrijen voor een coronatest zijn in de Zorg exponentieel groter dan die voor het vaccin, de vaccins. Door het preventieve ziekteverzuim, al die quarantaines (hoe dan?), zijn de roosters in ziekenhuizen c.s. niet meer op te vangen. Spuit daar nog maar eens tegen op.
Die vraag: wie moet je het eerst beschermen? Al was het maar omdat vaccinatie vooralsnog proefondervindelijk geen bescherming lijkt te bieden tegen het besmetten van de medemens. Dan zou je zeggen: fok of medici. Denk voor de verandering eens eerst aan je patiënten! Ze zijn zoveel meer dan je verdienmodelletje!
Dat laatste met een diepgevoeld respect voor al die goede mensen in de zorg. Het zijn de inmiddels bijkans talloze politici in de zorgketen. En niet alleen daar.
Omgekeerde triage in crisis tijden.....
Toch bijzonder. Diezelfde werkgever mag jou bij je sollicitatie niet vragen of je HIV hebt, of je suïcidaal bent, of je (als je menstrueert) van plan ben zwanger te worden, enz. Waarom zouden ze dan nu wel mogen weten of jij een Gates-shot gehad hebt?
@Dude heb je eten | 06-01-21 | 15:38: En dan al de godwins die je angstvallig binnenboord probeert te houden.
@marcoplarco | 06-01-21 | 15:48: Terwijl je ook heel positief kunt gatekeepen als HR verantwoordelijke. Schijnt ook wonderen te doen voor de intrinsieke motivatie van je hele club.
Maar even serieus. We zitten godverdomme op 6 januari. Mag ik hopen dat de testen en positieve meldingen enzo weer een beetje op peil zijn? Dat je op 31/12 geen zin hebt om getest te worden snap ik, maar we zijn een week verder he. Ik zeg: de lockdown helpt. Laten we in godsnaam minimaal de sportscholen weer openen. Deze jongen wil even sporten en thuis is kut.
Sportscholen open inderdaad
Er zou juist nog meer open moeten dan alleen de sportscholen..
eens die bulkfase heeft nu lang genoeg geduurd.
Je hebt geen sportschool nodig om toch zinnig te kunnen sporten. Als je het dan echt niet alleen kan of zonder je toestelletjes, leg dan even een paar tientjes neer voor een personal trainer, want dat mag gewoon. Hij/zij blij, jij bij.
Ga gewoon lekker fietsen, rennen, of powerliften met slagbomen, weet ik veel.
Fuck de sportschool, gas erop!
Ga een stukje hardlopen, of ga thuis wat zware dingen tillen. Hoeft echt niet in een verkapte homo-erotische ontmoetingsplaats toch?
Die mensen laten zich toch niet tijdens werktijd vaccineren? Weet u wat dat kost!?!
Ze worden opgeroepen NA de dienst. Eigen tijd dus.
@ole guapa | 06-01-21 | 15:46:
Ah dank u. Dat is netjes.
Wat een gretigheid
Vanmorgen was mevrouw d’Ancona op de radio. U weet wel, die omhooggevallen ex-Europarlementariër die een vrouwelijk collega wilde vermoorden met een handtasje. Zij vond het echt belachelijk dat er een wet zou komen die zou bepalen dat jonge mensen vóór zouden gaan als er een tekort zou zijn aan ic-bedden. Dat was namelijk discriminatie en nog iets dat ik niet heb onthouden want ook totaal irrelevant. Je moet er toch niet aan denken dat een jongere voorrang zou krijgen op deze maatschappelijk nog altijd relevante politica die heel haar werkzame leven het landsbelang heeft gediend en dat bijna om niet! Ik moest bijna huilen...
Papieren maatregel. Dacht je dat 1 dokter ging dobbelen ? Er zijn altijd andere factoren van toepassing dan alleen die leeftijd. En misschien vindt zo'n oudere er ook nog wel wat van ? Al jaren mislukte pogingen tot zelfdoding en dan houden ze je in leven ten koste van een 30-jarige. Dat is een extra reden voor zelfdoding.
De politiek moet zich hiermee niet bemoeien. Geen politiek in de spreekkamer.
Politici hebben er al zo'n puinhoop van gemaakt, anders worden objectieve maatstaven ineens weer waardeloos, immers, in de politiek is alles onderhandelbaar en naar behoefte waar of niet waar.
Grapjas met: 'zo staan we in de rij'
Iedereen weet dat daar de snoepautomaat staat.
LOL
Nou dát is wat... in sommige ziekenhuizen hebben ze dus alle automaten verwijderd. Sta je dus, als kerngezonde jongeman, *perfect* bmi, met trek. Nee helaas, kantine gesloten en alle automaten zijn weg, want je zou maar per ongeluk dat prachtige natuurproduct suiker binnen krijgen, oehhh. Tering hee.
Grappig dat dit dezelfde mensen zijn die een pilletje of poeder dat door ongeschoolde criminelen in elkaar is gedraaid zonder problemen naar binnen gooien, Of de rook van een brandend met chemicaliën doordrenkt tabaksblad inademen.
Ah, the Blue Scream of Death!
Maar serieus, als al die maatregelen zoals lockdowns en mondkappen geen ruk uitmaken voor de score, waarom doen we het dan nog? "Insanity is doing the same thing over and over again, and expecting a different outcome".
Tenzij het wel heeft uitgemaakt en er zonder die maatregelen veel meer mensen besmet waren geweest..
Goeie strategie, de twijfelaars systematisch wegzetten als gekkies, wappies, anti-vaxers, te dom om te schijten en weet ik veel wat voor inspiratieloze bagger meer.
Dat zal ze zeker over de streep trekken.
Mij niet!
Interesseert mij geen reedt of ze een vaccinatie halen. Als ze maar uit mijn buurt blijven. En ook niet naar restaurants, hotels, festivals en bioscopen gaan. Hun “vrijheid” betekent niet dat ze met hun gedrag anderen in gevaar mogen brengen.
@Bigi Bana Boy | 06-01-21 | 15:37:
Dit is nederland. Hier luisteren we niet naar argumenten, maar naar agressie en zelfmedelijden. Die mensen mogen dus net zo veel of weinig als de mensen die bereid zijn om tijd en arm beschikbaar te stellen voor een vaccin. Dat noemen wij dan "sociaal".
Mag ik een teiltje.
@Koekje-dr-bij? | 06-01-21 | 15:41: Punt is dat lichamelijke integriteit heilig is. Dus ondanks dat ik vind dat ze achterlijk zijn, heeft iedereen het recht om een vaccinatie te weigeren. En zelfs om Corona als een griepje of hoax af te doen. Zo ver wil ik wel meegaan. Alleen heb ik geen zin om naast zo’n dwaas on de bioscoop te zitten of op een festival te staan. Want hun keuze om alles te ontkennen geeft ze nog het recht om hun ideeën aan mij op te dringen en mij in gevaar te brengen. Ik lever geen gevaar voor hun op, zij potentieel wel voor mij. Dat ze daar niet in geloven is niet mijn probleem.
@Bigi Bana Boy | 06-01-21 | 15:47:
Moet ook iedereen die in dezelfde bioscoop wil zit als Bana Boy ook een griepprik ? Of andere verkoudheidsvirussen. Je zou maar eens ziek worden in de grote boze buitenwereld. Als je bang bent om Corona op te lopen kun je je beschermen met een vaccin, mondkapje en anderhalve meter wegblijven van anderen. Maar om voor anderen te bepalen wat ze wel en niet mogen doen is behoorlijk overtrokken.
@Bigi Bana Boy | 06-01-21 | 15:47: Maar als je gevaccineerd bent een een antivaxer tegenkomt, dan ben jij toch veilig en loopt de antivaxer toch juist gevaar? Het was toch niet duidelijk of het vaccin voorkomt dat je anderen infecteert?
@cheops | 06-01-21 | 16:03: Je draait het om. Van mijn “idiote” gedrag heb jij geen last. We mogen dan volgzame slapende schapen zijn, kans dat ik jou ziek maak is klein. Andersom is het een ander verhaal. Door jouw “vrijheid“ breng je mijn gezondheid wel in gevaar. Daar is althans een flink deel van de bevolking van overtuigd. Om kort te gaan zijn de anti-vaccers degene die het probleem op tafel leggen, niet andersom. Maar laten we Nederland anders verdelen in de wereld van slapende schapen en wakkere wappies. Gaan jullie naar jullie kroegen en bioscopen en blijven jullie weg bij die van ons.
@Bigi Bana Boy | 06-01-21 | 17:13: ik ga er vanuit dat als er wat met het vaccin is dat je wel de keuze maakt om niet een IC bed of behandeling te eisen.
Mja, die andere Micha is grappiger.
Ik moet morgen getest worden, koorts enzo maar mijn humeur is opperbest. Ik hoop dat ik corona heb! Dan ben je in 2022 pas echt een survivor. En in 2050 ben je bij 'Andere Tijden' een nationale covidheld die alles heeft overleefd en mensen hielp om in quarantaine te blijven. Die drie meisjes in mijn kelder zien dat nu nog niet zo maar dat komt nog wel!
WTF did I just read...
@Theodorus.Goldbach | 06-01-21 | 15:40:
Sarcasme. Ik vind leuk.
@Theodorus.Goldbach | 06-01-21 | 15:40: Humor. Iets wat jij nooit hebben zult.
@Normpje | 06-01-21 | 16:09:
Krijg ineens zin in zult.
*naar de vakslager gaan doet*
Mensen die niet gevaccineerd zijn moeten maar een ster op hun kleding naaien.
Hoi Appa!
Dat duurde nog langer dan ik dacht.
Goed plan. Dan weet je aan de deur van dat restaurant, dat tenslotte weer kans maakt wegens al die welwillende gevaccineerden, dat je deze persoon niet binnen moet laten. Kijk, je doet het ook voor een ander, voor de oudjes, voor de samenleving, voor de economie. Toch? Of denk je echt alleen maar aan je eigen angsten?
De mijne ligt al klaar. Er staat "Bekdekseldissident" op.
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 15:33: praat je nu in jezelf?
@Beste_Landgenoten | 06-01-21 | 15:33: Je doet het voor een ander. Samen zijn we blij. Jaja. Iedereen wil als eerste een prikje zodat ze de kroeg weer in kunnen, maar degenen die niet willen zijn egoïsten.
Kom maar op met die ster. Ik naai 'm zelf wel op mijn jas.
@marcoplarco | 06-01-21 | 15:33:
Leesbaar? Dat wordt dan een royale ster.
Ik trek alleen met sterren op. Worden die sterren ook uitgereikt bij het prikpunt?
Nog NOOIT zo een idioot meegemaakt,NOOIT!!Afvoeren die gek,ver weg en laten rotten deden de moffen ook in de kampen.
Een rij van 18 mensen als bewijs dat ze zo graag willen. Wil best gelogen dat velen best geprikt willen worden maar dit bewijst natuurlijk niets
Het bewijst dat ze werken met tijdsloten en uitnodigingen, om het proces goed te laten verlopen.
Organisatie in een ziekenhuis. Goh.
De dames en heren hebben denk ik heel andere manier van prikken in gedachten. Komen ze dan wel achter. Hou u broek maar aan hoor alleen de mouw opstropen is voldoende dan klaar ik de klus
Die blonde verpleegster in het blauw is fit. And she knows it.
Ja erg he, dat je als man nergens anders aan kan denken? Ik scan de wereld ook altijd in doen/niet doen.
Hoeveel heeft de bijsluiter gelezen
Een bijsluiter leest niet maar wordt gelezen.
Hoeveel heeft anders wél de bijsluiter gelezen.
Tip voor een goede geestelijke gezondheid: lees nooit bijsluiters.
Zo zie je maar, verstandige mensen in de zorg.
Ernstige bijwerking van dat vaccin: een blue screen of death.
Een azijnpisser zou zeggen: "hebben ze niet wat beters te doen in de zorg dan in de rij staan voor een prikje?"
Daarom: hebben ze niet wat beters te doen in de zorg dan in de rij staan voor een prikje?
Azijnpissert!
Maar eh, hebben ze niet wat beters te doen in de zorg dan in de rij staan voor een prikje?
Voor kerstpiek is het een beetje laat, toch?
Nee hoor.
Ah, daar komen de gourmetbesmettingen.
Maar goed dat wij wild zwijn hadden dit jaar ...
@normanius | 06-01-21 | 15:27:
Geen Trichinellose opgelopen?
Nederland stoomt op in de vaart der volkeren:
pbs.twimg.com/media/ErDh0LCW8AEi4Q4?f...
Allemaal omdat de zorg dit van dichtbij te zien krijgt: www.npostart.nl/je-zal-het-maar-hebbe...
Dit is echt cherry picking van de NPO.
Een paar extreem zeldzame ernstige gevallen van corona bij jongeren belichten om 'awareness' te bewerkstelligen. De overheid voert een campagne van angst en onderdrukking terwijl dat funest kan zijn voor het immuunsysteem.
@keestelpro | 06-01-21 | 15:26:
Als de realiteit je niet bevalt, is dat toch echt jouw probleem.
@TeeJee | 06-01-21 | 15:28:
Bevalt de realiteit jou dan wel TeeJee?
Skip even in dat filmpje naar 25:22 daar geeft de dokter het toe:
Uniek in Nederland: dit komt eigenlijk NOOIT voor.
Ik vind overigens dat iedereen zich moet laten vaccineren hoor maar dat hoeft heus niet met psychische chantage door de overheid. Daar zijn de Nederlanders intelligent en sociaal genoeg voor.
@keestelpro | 06-01-21 | 15:31: Jammer, die relativering. Ik had net deze weer opgesnord: www.youtube.com/watch?v=MMzd40i8TfA
@keestelpro | 06-01-21 | 15:31:
Ik heb liever dat Hugo even opschiet, zodat de pandemie bedwongen kan worden. Verder bevalt het me prima.
Dat jij denkt dat onze overheid dermate capabel is vind ik vooral lachwekkend. Dat jij Nederlanders sociaal en intelligent noemt.... dat deed echt pijn aan mijn buik. Van het lachen.
@keestelpro | 06-01-21 | 15:26: Enig idee wat meneer zijn immuunsysteem door invloed van Corona is gaan doen? Oké meneer is de enige in NL, maar dit gebeurt gewoon ook. Je zal het maar gratis bij Covid-19 krijgen. Triest verhaal van een sportieve man, zoals ikzelf ook ben. Brrrr
Weet je wat een gemiddelde machinist van dichtbij te zien krijgt?
@TeeJee | 06-01-21 | 15:28: In 2019 kwamen 8 personen tussen de 15 - 20 jaar om het levens a.g.v. een ongeval met de fiets. Alle zeldzame levensbedreigende incidenten zijn triest voor betrokkenen maar rechtvaardigen geenszins een generalisatie naar een hele generatie middels propaganda-TV op de NPO, hoe goed bedoeld ook (wellicht).
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/verkeer-en-vervoer/verkeer/hoeveel-mensen-komen-om-in-het-verkeer-
@zuurtjeregen | 06-01-21 | 15:34:
Tokkies zonder mondkapjes?
@keestelpro | 06-01-21 | 15:26: Cherry picking?
Misschien kom jij te weinig van je zolderkamertje af en spreek je niet met andere mensen. Maar als je een sociaal leven zou hebben, dan was je opgevallen dat covid-19 diepe krassen in de samenleving achterlaat. De vergelijking met griep is al meerdere keren gedebunkt en het aantal mensen met langdurige of blijvende schade aan longen en spieren is enorm groot. Nee, ik heb geen link om je dat te laten zien maar ik spreek ook vanuit eigen observatie. Ik ken teveel mensen die de ziekte hebben gehad en er zelfs aan zijn overleden en dat heeft niks met de griep te maken.
Dus haal je kop uit je kont. Er is geen samenzwering, er is serieuze shit aan de hand en je mag in je handen klappen als je er zonder kleerscheuren door komt.
@_pacman_ | 06-01-21 | 15:35:
De keiharde realiteit onder je neus gedrukt, via de TV. Ook jij hebt het er blijkbaar maar moeilijk mee.
@Sqbar | 06-01-21 | 15:32:
Ik wil helemaal niet mijn gelijk halen hoor. Ik wil alleen maar alle jonge beeldbuiskindertjes gerust stellen dat ze niet doodsbang hoeven te worden door deze zeer agressieve misleidende en angst zaaiende staatspropaganda. De kans dat je als jongere zo ziek wordt van covid19 als tentoongespreid wordt in bovenstaand filmpje is zo buitengewoon klein dat er alleen maar kwade opzet in het spel kan zijn om dit uit te zenden.
blowen met een mondkapje gaat niet
@Bakkeleures | 06-01-21 | 15:37:
en.wikipedia.org/wiki/Cherry_picking_...)
Ik sta midden in het leven en ik weet precies hoe gevaarlijk covid19 is.
Ik heb in mijn 30 jarige carrière echt krankzinnig veel mensen leren kennen en een grote klantenkring opgebouwd. Er zijn afgelopen voorjaar daarom veel kennissen van me overleden en veel artiesten uit mijn studio zijn ernstig ziek geweest. Ikzelf trouwens ook best wel.
Ik woon in precies het gedeelte van Brabant dat in maart de brandhaard was.
Ik weet dat covid niet zomaar een griepje is.
Maar om een documentaire te maken met alleen jonge mensen die ernstig ziek zijn geworden door corona is gewoon misleidend.
@keestelpro | 06-01-21 | 15:43: Nou ja het gebeurt wel natuurlijk en ze kunnen moeilijke een documentaire maken over kerngezonde jongeren als het om Corona gaat. Maar goed, dat filmpje was een gebbetje van me.
@Sqbar | 06-01-21 | 15:51:
Ik vond het ook best grappig. Communiceren met filmpjes en animgifs altijd +1 :-)
@keestelpro | 06-01-21 | 15:43:
Tuurlijk, kwade opzet. Groot complot om keestelpro te narren.
Duidelijk.
@keestelpro | 06-01-21 | 15:50: Wat is daar misleidend aan dan? Worden jonge mensen niet ernstig ziek dan? Het doel van de documentaire is júist om te laten zien dat ook jonge gezonde mensen er ziek van worden, doodziek soms.
Dat ouderen en vadsige mensen ernstig ziek worden is geen verrassing.
Dus de definitie van cherrypicking heb je niet helemaal begrepen, ondanks dat je zelf de link plaatst. Ik wist dat je niet al te snugger was, het wordt wederom bevestigd.
@TeeJee | 06-01-21 | 15:56:
Kwade opzet, of een totaal gebrek aan empathie. Domheid kan het niet zijn. Maar dat mogen de programmamakers zelf uitmaken.
Maar propaganda is het zeker. *Commissariaat vd Media maar weer eens bellen gaat*
@TeeJee | 06-01-21 | 15:38:
De keiharde realiteit "via de TV".
Tip: Probeer via je eigen ogen naar de wereld om je heen te kijken.
De TV!! Ja natuurlijk, dar zie je een criminele neger die "I can't breath" roept. Maar van levend begraven Jezidi's zijn dan weer geen TV-opname's gemaakt.
Om maar iets te noemen.
En op een IC is de realiteit vrijwel dagelijks keihard; met of zonder corona pandemie.
@Bakkeleures | 06-01-21 | 16:00:
Weet je wat een veel groter probleem is onder jongeren?
Zelfmoord. Er is een werkelijke zelfmoordgolf onder jongeren. Dat wordt (terecht) niet aan de grote klok gehangen maar de overheid probeert middels GGZ bezoeken aan scholen aan preventie te doen.
Dat doet de overheid goed!
Moet ik nou echt gaan uitleggen dat dit soort filmpjes al die goede bedoelingen ongedaan maken? Angst zaaien is nooit goed.
@keestelpro | 06-01-21 | 16:01:
"Oh, u bent het weer." tuut tuut tuut
@TeeJee | 06-01-21 | 16:11:
Hahaha zo gaat het bijna wel ja... zegt meer over het CVDM dan over mij maar goed.
@keestelpro | 06-01-21 | 16:50:
Staat je volledig vrij om dat te denken.
Ik ga me even nuttig maken in de keuken, dus fijne dag verder!
@keestelpro | 06-01-21 | 15:50:
REAGEER OOK